PSN: xMaurice93
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dan gaan we het morgen wel zien, ik denk dat Ferrari toch in het voordeel is ook met de slijtage van de banden.
Leclerc heeft deze pole aan het teamwork te dankenBramViking schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:01:
De Red Bull komt qua kracht net niet mee.
"When you grow up your heart dies"
Alsof dat dit jaar iets heeft betekend. Ferrari heeft toes nodig om het te doen.BramViking schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:01:
De Red Bull komt qua kracht net niet mee.
[ Voor 45% gewijzigd door computerjunky op 23-07-2022 17:03 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nog steeds goed. 1-3 tiende.Titu schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:02:
Ik vraag me af wat de tijd van Lec zou zijn zonder toe.
Die ging gewoon voor de beste tijd. Sainz niet.JoteW schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:00:
Waarom doen ze bij Red Bull nu niet hetzelfde als dat Ferrari doet? Word niks zo.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
LEC zal morgen wel vroeg gaan pitten, Max zelfde ronde of vlak erachteraan. En de Perez waarschijnlijk heel lang laten doorrijden en hopen op een VSC of SC.tweakduke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:01:
Oof Leclerc had de gang er goed in, in die laatste sector. Nou de verhoudingen blijven zoals het is, maar Perez staat gelukkig wel op de 3e plek.
Dan gaan we het morgen wel zien, ik denk dat Ferrari toch in het voordeel is ook met de slijtage van de banden.
Ik denk dat alle rijders toes nodig hebbenXfade schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:02:
[...]
Alsof dat dit jaar iets heeft betekend. Ferrari heeft toes nodig om het te doen.
De slotfase wel, maar ik verwacht morgen een niet zo'n spannende race.G_Dragon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:57:
Dit gaat een leuke slotfase worden van Q3
Het zal waarschijnlijk dezelfde top 5 zijn, als vandaag.
Begrijp mij niet verkeerd, blijf gewoon kijken en vind het leuk, maar sommige circuits lijken minder voor actie.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Je kunt beter hebben dat LEC er vandoor gaat en zijn banden stuk rijdt. Ik hoop dat Red Bull dat morgen dan wel op orde heeft om dan aan te kunnen vallen.Xfade schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:04:
Max maakt gewoon weer een prima start en 1e bocht er voor bij.
Morgen andersom 2 tegen 1. Dat scheelt.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:03:
2 tegen 1
niks tegen te doen
P2 is prima voor morgen
Benieuwd hoe snel Sainz naar voren kan komen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zijn die geruchten waar?Polycom schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:03:
Is Ricciardo al ontslagen?
Voor mij is het enorm teleurstellend. NOR heeft ook niet altijd goed in Q/Race, maar hij toont wel groei.
Bij RIC zie ik eerder een dalende lijn.

Die dalende lijn van RIC is ingezet toen hij bij Red Bull vertrok. Hij heeft even lekker gecasht en dat was het verder ook.HollowGamer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:06:
[...]
Zijn die geruchten waar?
Voor mij is het enorm teleurstellend. NOR heeft ook niet altijd goed in Q/Race, maar hij toont wel groei.
Hij heeft dus de goede keuze gemaakt.sjaool schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:07:
[...]
Die dalen lijn van RIC is ingezet toen hij bij Red Bull vertrok. Hij heeft even lekker gecasht en dat was het verder ook.
HollowGamer schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:06:
[...]
Zijn die geruchten waar?
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) 13 juli 2022
Edit: Uhm oude tweet naja...
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-07-2022 17:09 ]
Max was zeer sterk op zijn mediums, en heeft voor morgen nog een nieuwe set mediums en hards.
Ferrari had wat meer problemen met de banden bij de long runs ... geloof dat Ferrari voor morgen nog 2 niewe set softs en een nieuwe set hard heeft liggen.
RBR moet het morgen gewoon uitspelen 2 tegen 1.
Ik zet mijn stuivers op RBR voor morgen
https://f1manager.info/ranking/4605
vorige race tochMyHero schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:08:
Heeft LEC dit jaar als een keer de race gewonnen als hij pole had?
Ja, die heb ik gezien, maar als het resultaat zo blijft..
Ik hoop op een herhaling van Oostenrijk Sainz bij Leclerc, dan zijn de rapen gaarsjaool schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:04:
Je kunt beter hebben dat LEC er vandoor gaat en zijn banden stuk rijdt. Ik hoop dat Red Bull dat morgen dan wel op orde heeft om dan aan te kunnen vallen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Grappig. Ik hoop dat ze ploffen. De Ferrari is in huidige trim een snellere wagen dat RB. Laat ze de boel maar een notch terug moeten schroeven zodat ze gelijkwaardig worden👍.G_Dragon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:02:
Nu hopen dat de Ferrari's blijven leven tijdens de race!
Voorspelbaar.Major_ton schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:55:
[...]
Dat zou de Verstappen fan hoop moeten geven, maar LEC perst er zo een master ronde uit en Verstappen heeft weer issues.
Op naar de race morgen!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Sector 1 was voor de straight...v8power67 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:10:
Leclerc was ook sector 1 weer paars en max geel. Had er denk ook zonder tow niet in gezeten. Maar gewoon heel slim van Ferrari en ja ook weer logisch van beide red bull rijders die mekaar geen tow gaan geven want ja toch meer kms op de auto. Plus wie gaat er eerst enz. Nee gewoon zakelijk en morgen met zn 2en vechten op de baan of via strategie. Komt denk wel goed. Straight line was red bull ook hoger met drs dus denk dat weer een klassieke drs inhalen en proberen vast te houden. Kan leuk worden. Zin in.
Ja en was daar al bijna 2 tiende sneller he dan max. Max ook geel 2e sector. Denk dat gewoon niet had gelukt vandaag ook als max wel tow had of leclerc geen tow.
[ Voor 21% gewijzigd door v8power67 op 23-07-2022 17:13 ]
Niet helemaal, Max had geen issues, en Leclerc had hulp, dus heeft het ook niet zelf gedaan.
Hoe groot is de kans dat hij het deze keer redt. 1x winst uit 7? poles is iets meer dan 14% dus morgen om de race te winnen..
Vorige race stond Verstappen toch op pole?MyHero schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:16:
[...]
Hoe groot is de kans dat hij het deze keer redt. 1x winst uit 7? poles is iets meer dan 14% dus morgen om de race te winnen..
Mijn boefje is liev!
Ik vind het wel logisch: je mag , ook als je achteraan begint, gewoon meedoen met de kwalificatie. Dus ook een tow geven.JB schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:18:
Ergens wel weer bijzonder als je achteraan moet starten ivm gridstraffen, je iemand wel een tow kan geven tijdens quali.
Ik vind het niet logisch dat je dan nog mee mag doen voor quali.kraanwagen schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:20:
[...]
Ik vind het wel logisch: je mag , ook als je achteraan begint, gewoon meedoen met de kwalificatie. Dus ook een tow geven.
Mijn boefje is liev!
Waarom niet? In de kwalificatie bepaal je nog waar je gaat starten? Er waren immers twee met straffen.JB schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:21:
[...]
Ik vind het niet logisch dat je dan nog mee mag doen voor quali.
Tja, Formule 1 is en blijft een teamsport. Je mag je teammaat gerust helpen in kwalificatie alleen je straffen blijven staan.JB schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:18:
Ergens wel weer bijzonder als je achteraan moet starten ivm gridstraffen, je iemand wel een tow kan geven tijdens quali.
Ja daar zit wel weer wat in natuurlijk. Maar dan zou je wellicht kunnen zeggen dat het niet tot Q3 mag/kan.TinusXIII schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:22:
[...]
Waarom niet? In de kwalificatie bepaal je nog waar je gaat starten? Er waren immers twee met straffen.
Mijn boefje is liev!
Dan zou je dus een uitzondering moeten maken als iemand zoveel vervangt dat hij achteraan moet starten. Want iemand die maar 10 plaatsen gridstraf krijgt kan je moeilijk uitsluiten van Q3.JB schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:23:
[...]
Ja daar zit wel weer wat in natuurlijk. Maar dan zou je wellicht kunnen zeggen dat het niet tot Q3 mag/kan.
Kom je ook niet makkelijk uit inderdaad.TinusXIII schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:25:
[...]
Dan zou je dus een uitzondering moeten maken als iemand zoveel vervangt dat hij achteraan moet starten. Want iemand die maar 10 plaatsen gridstraf krijgt kan je moeilijk uitsluiten van Q3.
Mijn boefje is liev!
Iemand schreef hierboven dat LEC vorige keer pole had. Maar dan nog. De kans dat LEC gaat winnen vanaf pole blijft kleinTinusXIII schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Vorige race stond Verstappen toch op pole?
Precies. Anders moet je het zo gaan doen als de kwalificatie voor de Indy. Dan ben je volledig op jezelf aangewezen. Maar dat lijkt mij niets voor de F1sjaool schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:23:
[...]
Tja, Formule 1 is en blijft een teamsport. Je mag je teammaat gerust helpen in kwalificatie alleen je straffen blijven staan.
Ik had ergens gelezen dat, na Miami volgens mij, Verstappen meer races gewonnen met Leclerc op pole dan Leclerc gewonnen had toen hij zelf op pole stond.MyHero schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:27:
[...]
Iemand schreef hierboven dat LEC vorige keer pole had. Maar dan nog. De kans dat LEC gaat winnen vanaf pole blijft klein
Je zoekt een oplossing voor een probleem die er niet is. Je doet de q, als die vast staat dan volgen de gridstraffen volgens de stand van de q.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Mijn boefje is liev!
- tweakduke
"All I am doing right now is for next year."
Ricciardo zit te zoeken met de auto, hij kwam eigenlijk met een verhaal wat niets bracht.
Ik vind de uitslag van de kwalificatie prima zo. Ik zie Max graag in de aanval gaan in plaats van aan de horizon verdwijnen.JB schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:31:
Op Sky nu een vergelijk tussen VER en LEC. Max lag zelfs klein beetje voor na de tow en deed S1 net zo goed.
Net als vorige race zeker ....sjaool schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:47:
[...]
Ik vind de uitslag van de kwalificatie prima zo. Ik zie Max graag in de aanval gaan in plaats van aan de horizon verdwijnen.
Werd hier toen ook voorspeld, kwam niks van terecht
De tow was ook vooral om de mindere 2e sector van Ferrari te compenseren. Normaal zou Verstappen vooral de winst pakken in S2, maar door de tow verviel dat. En in S3 kan Ferrari dat dan mooi afmaken.JB schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:31:
Op Sky nu een vergelijk tussen VER en LEC. Max lag zelfs klein beetje voor na de tow en deed S1 net zo goed.
iemand iets leuks?
Elke race is anders. Wat er in Oostenrijk gebeurt is, hoeft hier niet te gebeuren.Exocet schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:48:
[...]
Net als vorige race zeker ....
Werd hier toen ook voorspeld, kwam niks van terecht
Yep, op F1 tv zei Toto hetzelfde, dit is een test seizoen volgens hem.tweakduke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:47:
Nou alle commentaren die langskwamen was die van Hamilton nog wel vernieuwend. Die zet zijn pijlen op volgend jaar.
Ricciardo zit te zoeken met de auto, hij kwam eigenlijk met een verhaal wat niets bracht.
Lijkt meer op een Lobby seizoen, voor aangepaste regels voor 2023Humma Kavula schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:55:
[...]
Yep, op F1 tv zei Toto hetzelfde, dit is een test seizoen volgens hem.
https://f1manager.info/ranking/4605
Zei hij er ook bij wat? Zou net zo goed zijn kledinglijn kunnen zijntweakduke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:47:
Nou alle commentaren die langskwamen was die van Hamilton nog wel vernieuwend. Die zet zijn pijlen op volgend jaar.
- tweakduke
Het ging om de prestaties met de huidige autoMyHero schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:05:
[...]
Zei hij er ook bij wat? Zou net zo goed zijn kledinglijn kunnen zijn
Volgens mij was het dat Verstappen vaker had gewonnen met Leclerc vanaf pole ean dat Leclerc überhaupt races gewonnen had? Ik meen ook dat Leclerc nog nooit een pole verzilverd had?TinusXIII schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:31:
[...]
Ik had ergens gelezen dat, na Miami volgens mij, Verstappen meer races gewonnen met Leclerc op pole dan Leclerc gewonnen had toen hij zelf op pole stond.
En wat is dat verschillend met witte lijnen waar ze niet met 4 wielen over (maar wel op) mogen? Enige verschil is dan de kleur en of je niet er op of niet er over mag. Maakt effectief dus 0,0 verschil in de discussiecomputerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:28:
Ze zouden gewoon gele lijnen moeten maken en daar mag je dan niet op of over punt up. Geen verwarring geen interpretatie gewoon keihard erop of erover is deleted.
Wat een verrassing, een coureur bij een topteam die niks geks gedaan heeft de hele kwalificatie en vervolgens twee runs doet in Q3, dat had echt niemand zien aankomenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:55:
En Max wil trouwens nog meer voorvleugel. Die gaat er nog een keertje voor.
Apart kijk net even op de app de q3 terug en daar was s1 leclerc 0.010 sneller dan de 22.670 die die al had gezet. Max erna staat er +0.151 tov de 22.670 die leclerc had in zijn voorheen snelste lap dus max 0.161 langzamer dan levlerc sec 1 in de laatste lap. Dus of de live stream klopt niet, of de analyse of jij bedoeld misschien een andere sector ?JB schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:31:
Edit : of vergelijken ze niet de snelste laps ? Maar snelste sectoren misschien ? Want max was 2x geel laatste lap.
[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 23-07-2022 18:34 ]
1. Max
2. Leclerc
3. Perez
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Nee, Leclerc heeft in Oostenrijk voor het eerst een race gewonnen die hij niet vanaf pole was gestart. Zijn vorige overwinningen zijn allemaal vanaf pole position.RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:08:
[...]
Volgens mij was het dat Verstappen vaker had gewonnen met Leclerc vanaf pole ean dat Leclerc überhaupt races gewonnen had? Ik meen ook dat Leclerc nog nooit een pole verzilverd had?
Ik denk dat @RobertMe met deze in de war is:TinusXIII schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:51:
[...]
Nee, Leclerc heeft in Oostenrijk voor het eerst een race gewonnen die hij niet vanaf pole was gestart. Zijn vorige overwinningen zijn allemaal vanaf pole position.
Verstappen has now won more races from Leclerc poles than Leclerc has won from Leclerc poles 😳 #AzerbaijanGP #WTF1
— WTF1 (@wtf1official) 12 juni 2022
De tow zat grotendeels in sector 3, meeste effect zat ongeveer tussen de rode lijnen:thealterego1 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:51:
[...]
De tow was ook vooral om de mindere 2e sector van Ferrari te compenseren. Normaal zou Verstappen vooral de winst pakken in S2, maar door de tow verviel dat. En in S3 kan Ferrari dat dan mooi afmaken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/7tEHUuvQ8Xna0mDZMEGLFuMf.png?f=user_large)
Sainz Q2, S1 S2 S3, zonder tow: 22.699 27.963 40.419
Leclerc Q3, S1 S2 S3, met tow: 22.660 27.960 40.252
Gele sector kan verraderlijke informatie geven, het betekent geen verbetering voor de rijder, maar niet per se een langzame ronde.v8power67 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:13:
[...]
Ja en was daar al bijna 2 tiende sneller he dan max. Max ook geel 2e sector. Denk dat gewoon niet had gelukt vandaag ook als max wel tow had of leclerc geen tow.
Verstappen:
1e run Q3: Sector 1 en 2: 22,814 en 27,878
2e run Q3: Sector 1 en 2: 22,821 en 27,878 is 2x gele sector, maar praktisch gelijk aan de 1e run.
erutangiS
Witte lijnen verschillen per locatie wat wel of niet mag. Gele lijnen zouden dan gewoon een keiharde limiet zijn. Gele lijnen zouden ook niet op iedere locatie op die manier toegepast kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan pit exit.RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:10:
[...]
En wat is dat verschillend met witte lijnen waar ze niet met 4 wielen over (maar wel op) mogen? Enige verschil is dan de kleur en of je niet er op of niet er over mag. Maakt effectief dus 0,0 verschil in de discussie
Witte lijnen worden sinds dit seizoen toch echt overal hetzelfde toegepast, oftewel: BLIJF TUSSEN DE WITTE LIJNEN. Daar waar het, vooral vorig jaar, inderdaad een grote puinzooi was en soms mocht je wel over de curbs, soms niet, soms werd er helemaal niet naar gekeken, soms werd het op zaterdag nog aangepast, en soms werd het tijdens de race nog aangepast. Nu is het gewoon keihard "de witte lijn is het circuit, alle 4 de wielen buiten de witte lijn? Pech gehad".computerjunky schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:27:
[...]
Witte lijnen verschillen per locatie wat wel of niet mag. Gele lijnen zouden dan gewoon een keiharde limiet zijn. Gele lijnen zouden ook niet op iedere locatie op die manier toegepast kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan pit exit.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Hij had inderdaad bocht 3 afgesneden, beetje zoals Perez 2 weken terug, curbs aan de binnenkant nemen en dan niet binnen de lijnen blijven.Major_ton schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:35:
Ik begin toch wel meer en meer moe te worden van die track limits. Wat is er mis met asfalt, witte lijn of curbstones en dan gras of grind? Ik was heel blij voor MSC, maar kennelijk heeft hij toch ergens buiten de lijnen gekleurd in Q2 en is zijn tijd weer afgenomen.
Verder, tsja, wat is nu het probleem? Ze roepen nu allemaal om grind of paaltjes of weet ik wat. Maar waarom kunnen ze het dan wel? Ik vind het gewoon "als je op de limiet rijdt moet je ook maar het risico accepteren dat je er overheen gaat, en anders moet je maar 5cm meer ruimte laten, en met een uitschieter zit je dan nog steeds veilig".
Met grind of gras waren er geen track limits omdat het een remmende werking heeft van zichzelf. Je verliest (marginaal) tijd, maar je rondetijd blijft gewoon staan ipv een radicale 'delete'.RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:44:
[...]
Hij had inderdaad bocht 3 afgesneden, beetje zoals Perez 2 weken terug, curbs aan de binnenkant nemen en dan niet binnen de lijnen blijven.
Verder, tsja, wat is nu het probleem? Ze roepen nu allemaal om grind of paaltjes of weet ik wat. Maar waarom kunnen ze het dan wel? Ik vind het gewoon "als je op de limiet rijdt moet je ook maar het risico accepteren dat je er overheen gaat, en anders moet je maar 5cm meer ruimte laten, en met een uitschieter zit je dan nog steeds veilig".
Paaltjes waren er vandaag bij de Porsche cup. Rode vlag omdat deze er door iedereen werden afgereden .RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:44:
[...]
Hij had inderdaad bocht 3 afgesneden, beetje zoals Perez 2 weken terug, curbs aan de binnenkant nemen en dan niet binnen de lijnen blijven.
De paaltjes zijn meer als oriëntatiepunt dan dat ze echt de limiet aangeven. Dat zou ook niet werken, want dan wordt het paaltje iedere keer omgereden.pjlgt schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:36:
In de bocht waar MSC te ver over de curbs ging stond er volgens mij ook een geel paaltje. Maar die stond dusver naar binnen dat het geen nut heeft. Zet hem dan wat dichter bij de baan. Maar eigenlijk zouden ze gewoon de curbs zo hoog moeten maken dat je het wel uit je hoofd laat om er overheen te gaan. Maar ja, dan heb je weer de kans dat men gelanceerd word.
Kan je risico nemen, tot het een paar keer is misgegaan daarna iets veiliger rijden. Én: bij inhaalacties kan je ook net iets meer risico nemen, want je belandt niet direct in de grindbak of tegen een muur of paaltje.
Vooral benieuwd naar de opmars van Sainz.
Testing, one, two ...
3 Britten direct achter de top 3, een matige start van de top 3 en je hebt feest.hardware-lover schreef op zondag 24 juli 2022 @ 00:44:
Het zal de eerste ronde toch al een janboel gaan worden verwacht ik. Eens kijken of er al direct slachtoffers gaan vallen, ik hoop van niet, maar de kans is aardig aanwezig dat dit wel het geval gaat zijn.
Al hoop ik niet te ernstig feest, HAM kan wel rijden en ontwijken, Norris of Russel te gretig?
We gaan het zien
Daar spreek je jezelf dus al tegen.RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:31:
[...]
Witte lijnen worden sinds dit seizoen toch echt overal hetzelfde toegepast, oftewel: BLIJF TUSSEN DE WITTE LIJNEN. Daar waar het, vooral vorig jaar, inderdaad een grote puinzooi was en soms mocht je wel over de curbs, soms niet, soms werd er helemaal niet naar gekeken, soms werd het op zaterdag nog aangepast, en soms werd het tijdens de race nog aangepast. Nu is het gewoon keihard "de witte lijn is het circuit, alle 4 de wielen buiten de witte lijn? Pech gehad".
Waarom kan je de ene keer met 4 wielen over de lijn en de andere keer maar met 2? Mick ging vandaag met 2 wielen over de witte lijn buiten de curb en zijn tijd werd afgenomen. er zijn ook nog steeds races geweest waar 2 wielen over de lijn gedoogd werd en 4 weer niet. Kortom het is nog steeds een zooitje wat mij betreft.
De witte lijn ligt naast het asfalt niet naast de curb. De curbstone hoort niet bij het circuit. In Oostenrijk niet voor Perez en gisteren niet voor Schumacher. Hartstikke consistent duscomputerjunky schreef op zondag 24 juli 2022 @ 02:44:
[...]
Daar spreek je jezelf dus al tegen.
Waarom kan je de ene keer met 4 wielen over de lijn en de andere keer maar met 2? Mick ging vandaag met 2 wielen over de witte lijn buiten de curb en zijn tijd werd afgenomen. er zijn ook nog steeds races geweest waar 2 wielen over de lijn gedoogd werd en 4 weer niet. Kortom het is nog steeds een zooitje wat mij betreft.
Voor een coureur is het ontzettend lastig om te zien waar de witte lijn precies ligt. Zeker met die extra wielkappen over de voorwielen.RobertMe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:44:
[...]
Je voelt niet dat je eroverheen gaat. Bij ander materiaal voel je het wel een kun je daar beter op anticiperen.
Plus dat dan het racen puurder wordt; leg de ronde het snelste af (meer risico resulteert in mogelijk meer langzamere rondes)
Ipv; leg de ronde het snelste af zonder dat je buiten de witte lijnen komt. En wij laten jou weten na afloop of het goed was, nadat we er met de VAR naar gekeken hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-07-2022 06:45 ]
Als coureur ben je prof en moet je dus met alle soorten obstakels rekening kunnen houden
En dat laatste baart me na Oostenrijk nog het meest zorgen. Ben erg benieuwd!Brakius schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:19:
We gaan, ondanks persoonlijk dat ik het geen mooie baan vind, een leuke race tegemoet. Max die de auto weer op race afstelling heeft staan. Perez die mede de druk kan opvoeren door achter Max of Leclerc kan rijden. En Ferrari dan niet weet of ze mee moeten gaan met de Redbull pitstop. Daarnaast de vraag wie het langst volhoudt met de banden.
Twente komt eraan!
Mij niet! Want daar hebben ze van geleerd en ze hebben nu een ander achtervleugel. En als je naar de Ferrari kijkt, dan roken ze de rode bandjes in kwalificatie binnen 1 rondje op.JoteW schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:51:
[...]
En dat laatste baart me na Oostenrijk nog het meest zorgen. Ben erg benieuwd!
[ Voor 14% gewijzigd door Brakius op 24-07-2022 08:26 ]
Alles lager dan 3de zou tegenvallen. Ik zou zelfs durven stellen dat als 1 van de FER of RBR als zij achteraan starten minimaal naar P4 moeten rijden. Doen ze dat niet, dan heeft men gefaald
3e zelfs? Dan moet hij Leclerc, Verstappen of Perez ook voorbij, of je voorspelt een uitvalbeurt voor een van die drie?MyHero schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:56:
[...]
Alles lager dan 3de zou tegenvallen. Ik zou zelfs durven stellen dat als 1 van de FER of RBR als zij achteraan starten minimaal naar P4 moeten rijden. Doen ze dat niet, dan heeft men gefaald
En het ligt natuurlijk ook altijd een beetje aan de race en hoe snel de rest is. Als bv de Mercedessen relatief kunnen blijven volgen aan de top 3 kan dat gat ook zomaar groot worden. En ook door andere omstandigheden kan het moeilijker worden om naar voren te rijden. Zie ook Verstappen vorig jaar in Sochi. Zonder regen in de laatste rondes was hij daar zelfs maar 7e of 8e geworden. En Leclerc dit jaar in Canada werd ook maar 6e of iets dergelijks meen ik? En dat was zelfs met het uitvallen van Perez erbij.
En vroeger lukte dat terug rijden ook makkelijker. Vooraan startte iedereen op de Q2 banden en daarmee de softs in principe. Als je achteraan startte kon je de mediums of de hards pakken. De laatste 10 kom je normaliter relatief makkelijk doorheen en vooraan ga je ze langs door de contra strategie te rijden en vallen ze voor je weg met de pitstops. Nu er echter vrije bandenkeuze is start het overgrote deel op de medium, waardoor het bandenvoordeel ook weg valt.
Ja 3de. VER of LEC op nummer 1 of 2. Perez is mij te wisselvallig en valt de laatste tijd weer tegen. Ergo lijkt het mij dat SAI met die FER gewoon 3de moet worden. Lager dan 3 zou ik een tegenvallende prestatie van FER vinden. Daar is de auto veel tegoed voorRobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:03:
[...]
3e zelfs? Dan moet hij Leclerc, Verstappen of Perez ook voorbij, of je voorspelt een uitvalbeurt voor een van die drie?
[ Voor 3% gewijzigd door MyHero op 24-07-2022 09:08 ]
Maar het is nu ook weer niet alsof Sainz zo'n geweldig seizoen draait. Ja, zijn eerste lucky win in Silverstone twee races terug (dat was gewoon echt geen goed weekend of goede race van hem. Terecht dat hij zijn eerste race heeft gewonnen, onterecht dat het Silverstone was), maar hij heeft ook voldoende echt mindere races gehad (waaronder eigenlijk dus ook Silverstone).MyHero schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:06:
[...]
Ja 3de. VER of LEC op nummer 1 of 2. Perez is mij te wisselvallig en valt de laatste tijd weer tegen. Ergo lijkt het mij dat SAI met die FER gewoon 3de moet worden. Lager dan 3 zou ik een tegenvallende prestatie van FER vinden. Daar is de auto veel tegoed voor
OK, minimaal 4de dan. Hou die gedachte vast en we komen er op terug..RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:10:
[...]
Maar het is nu ook weer niet alsof Sainz zo'n geweldig seizoen draait.
De narrative dat RB/Max de wagen op de race heeft afgesteld (suggererende dat bijv Ferrari een quali-setup heeft) vind ik achterhaald. De afgelopen races blijkt (uitzonderingen daargelaten) Ferrari steevast sneller in quali, maar vervolgens ook zeker niet langzamer in de race. Dat laatste ondanks dat de zogenaamde longruns van RB/Max sneller lijken.Brakius schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:19:
We gaan, ondanks persoonlijk dat ik het geen mooie baan vind, een leuke race tegemoet. Max die de auto weer op race afstelling heeft staan. Perez die mede de druk kan opvoeren door achter Max of Leclerc kan rijden. En Ferrari dan niet weet of ze mee moeten gaan met de Redbull pitstop. Daarnaast de vraag wie het langst volhoudt met de banden.
Ik moet het nog maar zien. Mijn beleving is dat Ferrari allround de snelste auto heeft (al is het verschil niet groot), met als achilleshiel de betrouwbaarheid.
Is er buiten Oostenrijk dan een race geweest waar Ferrari op zondag echt sneller was? Canada werd het beweerd maar heb ik t niet gezien. En Silverstone reed Max met een seconde per ronde weg.CousinBoneless schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:05:
[...]
De narrative dat RB/Max de wagen op de race heeft afgesteld (suggererende dat bijv Ferrari een quali-setup heeft) vind ik achterhaald. De afgelopen races blijkt (uitzonderingen daargelaten) Ferrari steevast sneller in quali, maar vervolgens ook zeker niet langzamer in de race. Dat laatste ondanks dat de zogenaamde longruns van RB/Max sneller lijken.
Ik moet het nog maar zien. Mijn beleving is dat Ferrari allround de snelste auto heeft (al is het verschil niet groot), met als achilleshiel de betrouwbaarheid.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |