Met de snelheid van Sainz en de 5sec zie ik hem nog eerste worden ook.
Die heeft de opdracht meegekregen om Ferrari op te houden als die er voor ligt. Het is nog steeds wachten tot de Ferrari in de buurt is
5s voor ZHO is natuurlijk een lachertje… hij verkloot de complete race van MSC.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vind ALB sowieso wel een goede coureur, bij RB was ie nou ook niet veel minder dan Perez nu.PatrickC schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:48:
RUS werd zo opgehemeld vorig jaar in die Williams, maar ALB doet het ook niet verkeerd daar…
Geen idee, doet die mee?PatrickC schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:48:
RUS werd zo opgehemeld vorig jaar in die Williams, maar ALB doet het ook niet verkeerd daar…
Zie enkel Max en SAI in beeld.
Nou als Max aan het pushen is nu dan krijgen we nog een spannende race want hij rijdt zeker niet weg haha
De grote vraag is, hoe veel sneller is SAI met zn nieuwe motor dan VER?
Ik vind die man toch aardig hard in de rangeorde aan het klimmen is, moet VER zorgen maken straks tegen het einde dat hij iets roods in zn spiegel gaat zien?
Ik vind die man toch aardig hard in de rangeorde aan het klimmen is, moet VER zorgen maken straks tegen het einde dat hij iets roods in zn spiegel gaat zien?
Er wordt nu al aan Max gevraagd wat hij bij de volgende pitstop wil. Al vrij snel 2e stop?
ALB is ook heel wat beter dan hij in de Red Bull heeft kunnen laten zien. Die 2 keer dat HAM hem op exact dezelfde wijze en podium heeft ontnomen hielp ook niet mee.PatrickC schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:48:
"When you grow up your heart dies"
Tot zover de saaie race
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Straffen zijn idd gewoon te licht. 5 sec for zho terwijl het mock wel 20 second gekost heeft.
Maar ook voor f2 porsche en de rest, waar ze vaak veel dichter op elkaar rijden.siggy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:45:
5 sec penalty voor unsafe release. Juist ja, mensen in de pitsstraat in gevaar brengen is 5 sec waard.... You get 5 seconds, you get 5 seconds, everybody get 5 seconds. Maakt niet uit wat er gebeurd.
En waarom dat weer x ronden moet duren voordat ie die oenalty krijgt.....
Zhou ook 5seconde terwijl hij stijf onderaan rijdt.

Als perez russell nou gaat helpen met drs?
Als hij zo door gaat rijdt volgend jaar GAS in de Red Bulljaapstobbe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:49:
Perez komop nou man
Dat is bewust. Het gat managen is tegenwoordig verstandiger dan wegrijden en je banden oproken.Chefbierrr schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:50:
Nou als Max aan het pushen is nu dan krijgen we nog een spannende race want hij rijdt zeker niet weg haha
Alonso
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Maar ze gaan al voor een 2 stop? Dus vandaar de opdracht pushen?sjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:51:
[...]
Dat is bewust. Het gat managen is tegenwoordig verstandiger dan wegrijden en je banden oproken.
Zet Alonso maar in die auto van Perez, ben benieuwdniki_lauda schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:51:
[...]
Als hij zo door gaat rijdt volgend jaar GAS in de Red Bull
Wat een baas
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Ook als Perez zijn contract net met 2 jaar is verlengd?niki_lauda schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:51:
[...]
Ik denk dat iedereen met dit weer voor een 2 stopper gaat.Chefbierrr schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:52:
[...]
Maar ze gaan al voor een 2 stop? Dus vandaar de opdracht pushen?
Bandenvoordeel en tragere auto's, die loopt vanzelf tegen een muur aan bij Russell, Perez of Hamilton.Silent Thunder schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:50:
De grote vraag is, hoe veel sneller is SAI met zn nieuwe motor dan VER?
Tot Verstappen gaat hij niet komen denk ik.
GAS laat even zien waarom dat nooit meer gaat gebeuren.niki_lauda schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:51:
[...]
erutangiS
Volgens mij is Max gewoon gaatje aan het managen.
Verwijderd
Want Gasly rijdt geweldig dit jaar?niki_lauda schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:51:
[...]
Albon vond/vind ik wat 'frisser' in de races. Q was niet veel altijd, maar in de race ging ie naar mijn mening altijd wat gemakkelijker naar voren. Perez rijdt maar rond en heeft het geluk dat de RB zoveel sneller is dan de rest. Maar zelfs Hamilton komt ie niet eens dichterbij. Het is omdat Ferrari zoveel aan het prutsen is, anders hadden ze het WK bij de constructeurs met een Perez ook kunnen vergeten.sjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:50:
[...]
ALB is ook heel wat beter dan hij in de Red Bull heeft kunnen laten zien. Die 2 keer dat HAM hem op exact dezelfde wijze en podium heeft ontnomen hielp ook niet mee.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ligt het aan de coureur? Of aan de auto?renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:52:
[...]
Ook als Perez zijn contract net met 2 jaar is verlengd?
VER is natuurlijk niet echt te vergelijken, maar hij zou nu toch op P2 moeten rijden?
Weet ik niet zozeer hoor; unsafe release is meestal niet de fout van de coureur die er wel voor gestraft wordt. Vaak zit hier nog een extra geldboete aan vast. Straffen in zijn geheel zijn sowieso echt totaal niet in verhouding. Qua geldboete staat het in diskrediet brengen van de sport gelijk aan iets van 150 km/u te hard rijden in de pitsdawg schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:49:
[...]
Was toen ook al een lachertje. Gezien de focus op safety is een unsafe release wel wat hogere straf waard.
Denk dat ook die daar niet snel genoeg voor is. Norris misschien in kwalificatie maar inde race denk ik ook niet constant genoeg. Zijn gewoon niet veel echte talenten op de baan momenteel die zich snel aan een auto aanpassen.Krukar schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:52:
[...]
Zet Alonso maar in die auto van Perez, ben benieuwd
Heeft Perez nu schade, of hoorde ik dit verkeerd?
Vind het vooral sneu voor die Williams ook. Die heeft direct een stukje van zijn hagelnieuwe bandjes opgerookt om te remmen. Pitstop weer gedeeltelijk teniet.siggy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:45:
5 sec penalty voor unsafe release. Juist ja, mensen in de pitsstraat in gevaar brengen is 5 sec waard.... You get 5 seconds, you get 5 seconds, everybody get 5 seconds. Maakt niet uit wat er gebeurd.
En waarom dat weer x ronden moet duren voordat ie die oenalty krijgt.....
"Better ask questions before you shoot"
Zou wel moeten, want snap niet waarom hij anders zo zou rijden..DoubleDutch schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:55:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja, schade aan zijn ego omdat hij niet voorbij Hamilton komtDoubleDutch schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:55:
Snap wat je zegt.soulcrusher schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:54:
[...]
Weet ik niet zozeer hoor; unsafe release is meestal niet de fout van de coureur die er wel voor gestraft wordt. Vaak zit hier nog een extra geldboete aan vast. Straffen in zijn geheel zijn sowieso echt totaal niet in verhouding. Qua geldboete staat het in diskrediet brengen van de sport gelijk aan iets van 150 km/u te hard rijden in de pits
Maar is de constructeurs titel niet belangrijker vanwege het budget wat je daar aan overhoud?
Mooie actie van SAI. Op naar PER en HAM.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 24-07-2022 15:57 ]
Wat een mooie move van Sainz!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Schade op zijn racecraft jaDoubleDutch schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:55:
hij ging net toch wel heel smooth langs RUSdutchgio schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:53:
[...]
Bandenvoordeel en tragere auto's, die loopt vanzelf tegen een muur aan bij Russell, Perez of Hamilton.
Tot Verstappen gaat hij niet komen denk ik.
SAI rijdt erg sterk… ondanks het Ferrari team…
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Sainz gaat nog met gemak P3 worden en Perez van het podium af. Damn. Het is maar goed dat Ferrari Ferrari is....... anders was het 2 vs 1.
Komop Perez ... Ham loopt gewoon uit
https://f1manager.info/ranking/4605
Albon moest nog stoppen.Chocovla schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:55:
[...]
Vind het vooral sneu voor die Williams ook. Die heeft direct een stukje van zijn hagelnieuwe bandjes opgerookt om te remmen. Pitstop weer gedeeltelijk teniet.
Hij was nog opweg naar zijn stop, Williams hun plaats is na Ferrari.Chocovla schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:55:
[...]
Vind het vooral sneu voor die Williams ook. Die heeft direct een stukje van zijn hagelnieuwe bandjes opgerookt om te remmen. Pitstop weer gedeeltelijk teniet.
PSN: Alvanosa
Op dit moment rijdt Sainz gewoon op P16
. Die moet zeker na binnen. 26+5 sec minimaal.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hij zat er wel een tijdje achter, en een aardige do or die actie nadat Russell een fout maakte.Silent Thunder schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:56:
[...]
hij ging net toch wel heel smooth langs RUS
over het seizoen heen vind ik hem niet minder dan Leclerc.PatrickC schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:57:
SAI rijdt erg sterk… ondanks het Ferrari team…
Ferrari heeft hem zo vaak genaaid...
PER moet gewoon SAI achter 'em houden, als hem dat lukt dan ben ik al blij genoegpowah33 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:57:
Komop Perez ... Ham loopt gewoon uit
Sai gaat perez zo laten zien waarom hij 2de rijder is en niets meer. Hoog tijd dat red bull hem ook zo gaat behandelen. Tows blocken strategische pitstops om te blocken enz enz. Hij is gewoon geen kampioen materiaal.
Iedereen moet nog een keertje stoppen verwacht ik…Rene schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:57:
Op dit moment rijdt Sainz gewoon op P16. Die moet zeker na binnen. 26+5 sec minimaal.
Ham een foutje? Ineens seconde kwijt
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Poeh, ff uitgerekend, Max heeft straks 64 punten voorsprong op Leclerc. Daaaaaamn, dat is een voorsprong.
Jah maar dan eindigd HAM op 2 ... en ik heb geen bingo kaarten voor dit weekendSilent Thunder schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:58:
[...]
PER moet gewoon SAI achter 'em houden, als hem dat lukt dan ben ik al blij genoeg
https://f1manager.info/ranking/4605
Onder gelijke omstandigheden is Leclerc tot nu toe altijd sneller gebleken?Sinned123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:58:
[...]
over het seizoen heen vind ik hem niet minder dan Leclerc.
Ferrari heeft hem zo vaak genaaid...
Ik snap niet dat deze pitlane kunstmatig zo lang is gemaakt. Waarom niet gewoon 80 en 21 seconden verlies in plaats van 27 seconden verlies met 60.
Hij is van het track afgegaanMelkaz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:59:
Ham een foutje? Ineens seconde kwijt
GP: "Hamilton had an off track excursion last lap".
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 24-07-2022 16:01 ]
bedankt, mooi gejinxt!siggy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:59:
Poeh, ff uitgerekend, Max heeft straks 64 punten voorsprong op Leclerc. Daaaaaamn, dat is een voorsprong.
GP tegen Max: "Hamilton had an off track excursion last lap"
Mooi die Engelse taal.
Mooi die Engelse taal.
Dit zijn de momenten waarin je als team uit zou moeten lopen op de concurrentie. Als Perez derde wordt dan heeft hij gewoon (voor deze race) gefaald.
Leclerc heeft zo goed als elke race de beste strategie gekregen.Ypuh schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:00:
[...]
Onder gelijke omstandigheden is Leclerc tot nu toe altijd sneller gebleken?
En je kan snel zijn, maar ik vind Sainz een betere racer.
Sainz komt niet met hele grote stappen dichter bij Per
Zonde hoor van LEC. Ik hoop toch dat VER wint en uiteindelijk een kampioenschap binnenhaalt maar niet zo.
Zijn echt mooie gevechten tussen dat bochtenmonster (FER) vs dat snelheidsmonster (RB).
Mercedes doet ook steeds meer en meer mee.
Oh en die Alonso. Ook een baasje toch he.
Zijn echt mooie gevechten tussen dat bochtenmonster (FER) vs dat snelheidsmonster (RB).
Mercedes doet ook steeds meer en meer mee.
Oh en die Alonso. Ook een baasje toch he.
Liever HAM punten dan iemand van FER (ivm de contructors standings)powah33 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:59:
[...]
Jah maar dan eindigd HAM op 2 ... en ik heb geen bingo kaarten voor dit weekend
Die mediums hebben hun beste tijd zo ongeveer ook wel gehad.Jelmer93 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:01:
Sainz komt niet met hele grote stappen dichter bij Per
Die zouden ze eens in de Ferrari moeten zetten
Perez alweer op 1,5 seconden... Die gaat geen P2 halen op dit slechte tempo
Aan Ferrari kun je nu wel goed zien hoe moeilijk het stiekem toch is om WDC/WCC te worden.
Merc de afgelopen jaren was “gewoon” een uitzondering.
Merc de afgelopen jaren was “gewoon” een uitzondering.
Ik vraag me toch af of je het kan uitrijden op harde banden. Want zo ja, dan is Sainz zijn race ook voorbij.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:46
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Sainz is wel iets sneller dan Perez, maar dan er nog langskomen. Verstappen zit zo op cruise control dat is gunstig voor zijn banden.
Het mooiste rijdersduo, maar als Ferrari zijnde zou ik niet 100% op Sainz in durven zetten.Sinned123 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:01:
[...]
Leclerc heeft zo goed als elke race de beste strategie gekregen.
En je kan snel zijn, maar ik vind Sainz een betere racer.
Echt een drama race van Perez zo. Die had gewoon op de staart van Hamilton moeten zitten na zo'n fout, of gelijk er voorbij. Die RBR is zoveel sneller dan Mercedes.
Ik vraag me eerder af of Sainz straks ook niet de muur in vliegt omdat de bandjes tever gegaan zijn. Vertrouw de Ferrari muur niet zo.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:02:
Ik vraag me toch af of je het kan uitrijden op harde banden. Want zo ja, dan is Sainz zijn race ook voorbij.
Precies. Ik zou wel eens een close-up willen zien van Max’ banden. Die zijn het oudste van het hele veld volgens mij.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:02:
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Of naast Max in de RBRHippocampus schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:02:
[...]
Die zouden ze eens in de Ferrari moeten zetten
Nevermind.
[ Voor 91% gewijzigd door Jeroenvde89 op 24-07-2022 16:06 ]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Dat was ook een beetje mijn gedachte. Ferrari weekend is nog niet compleet als er een bandje ploft bij SAI.DoeEensGek schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:04:
[...]
Ik vraag me eerder af of Sainz straks ook niet de muur in vliegt omdat de bandjes tever gegaan zijn. Vertrouw de Ferrari muur niet zo.
Scheelt 3 ronden met diegene die onder SC gestopt zijnJeroenvde89 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:04:
[...]
Precies. Ik zou wel eens een close-up willen zien van Max’ banden. Die zijn het oudste van het hele
Veld volgens mij.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Foutje
Luisteren er mensen mee met de onboard van VER, wordt er nog iets gezegd over de bandjes?
at your service
All goodThe_Butler schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:05:
Luisteren er mensen mee met de onboard van VER, wordt er nog iets gezegd over de bandjes?
Hoe dan ook ze komen nu snel bij de pitwindow om maximaal profijt te hebben van verse mediums op een legere tank.The_Butler schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:05:
F1TV international English, Nico klinkt nig veel verkouder dan normaal
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Net ja, hij heeft last van linksvoor.The_Butler schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:05:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wie gaat uitrijden op de banden (PER/SAI)? Daar komt het toch op neer?
Klaagt nu over links voor
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Oeh, dat zou interessant zijn. Zouden die twee goed kunnen samenwerken?
Ik denk wel dat ie sneller is dan PER, maar zomaar weer in een andere auto stappen is ook geen kattenpis.
Hoe kan Perez niet dichter bij Ham komen, die wagen is toch veel sneller.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |