[F1 2022] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste
Acties:
  • 110.498 views

Onderwerpen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Gynnad schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:06:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon onzin, dit is geen actie reactie. De Nederlandse fans reageren al tijden zo. De "fans" reageren sinds vorig seizoen ontzettend overdreven op alles, alleen al alle Hamilton memes die voorbij komen.

Red Bull en Mercedes hebben vorig seizoen de media teveel gebruikt om proberen hun punt te maken/pakken. Ontzettend jammer dat sommige "fans" (beide kampen) daar in mee gaan.
Dit is wel degelijk actie-reactie. Al dat hypocriete gedoe van 'Britse fans doen dit niet' en 'Lewis is de cleanst racer ooit' etc etc. Geen idee of ze het zelf geloven, maar als je met een dergelijke plank voor je kop zulke uitspraken doet, die compleet ridicuul zijn, dan zal dat de fans bereiken. Dan krijg je dit gewoon.

Was het gebeurd zonder het geblaat van het Merc kant? Vast, maar niet in deze mate. En ja, daar mogen ze zichzelf wel eens voor in de spiegel kijken. Maar hen kennende, zal dat never nooit gebeuren, want het is altijd en alleen de andere schuld.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Dat is natuurlijk gewoon onzin, dit is geen actie reactie. De Nederlandse fans reageren al tijden zo. De "fans" reageren sinds vorig seizoen ontzettend overdreven op alles, alleen al alle Hamilton memes die voorbij komen.

Red Bull en Mercedes hebben vorig seizoen de media teveel gebruikt om proberen hun punt te maken/pakken. Ontzettend jammer dat sommige "fans" (beide kampen) daar in mee gaan.
En dat is volgens mij precies actie-reactie. Ik zeg ook niet dat het alleen een reactie op vorige week is, maar het bouwt al lang op. Overigens ging het in Zandvoort afgelopen jaar best goed. Dus ik denk wel dat afgelopen week weer wat olie op het vuur was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Gynnad schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:00:
Het blijkt wel dat de Nederlandse fans in Oostenrijk net zo treurig zijn als de fans die boo riepen in Silverstone.
Was het niet vorig jaar al gebleken in o.a. Oostenrijk en Zandvoort dat net NL publiek vrij sneu was, volgens mij hadden we toen ook al een hele discussie over het feit dat het jammer genoeg soms net voetbal hooligans zijn.

Zelfs hier in het topic is dat helaas wel eens gebeurt met racistische toespelingen, gelukkig greep de moderatie daar steeds snel en adequaat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:15
Mercedes en Red Bull hebben het circus zo hoog gezet vorig jaar dat we nog jaren de meest bizarre crashes gevierd zien gaan worden. Helaas voor de neutrale kijker maar weinig aan te doen. Maakt voor mij races kijken wel wat minder leuk omdat de haat echt groot zit

[ Voor 17% gewijzigd door dglavimans op 08-07-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
siggy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:09:

Was het gebeurd zonder het geblaat van het Merc kant? Vast, maar niet in deze mate. En ja, daar mogen ze zichzelf wel eens voor in de spiegel kijken. Maar hen kennende, zal dat never nooit gebeuren, want het is altijd en alleen de andere schuld.
Zelfs al zou Mercedes wat geroepen hebben maar ook bijv het Silverstone incident van vorig jaar, dan nog is dat geen reden je als een klein kind te gedragen. Iets met 'being the better man' of te wel, je van je beste kant laten zien als supporter van de sport. Uit je ongenoegen op een fatsoenlijke manier en door. Blijf er niet in hangen op een negatieve manier naar anderen toe, ook niet als een ander dat wel doet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dennism schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:11:
[...]

Was het niet vorig jaar al gebleken in o.a. Oostenrijk en Zandvoort dat net NL publiek vrij sneu was, volgens mij hadden we toen ook al een hele discussie over het feit dat het jammer genoeg soms net voetbal hooligans zijn.

Zelfs hier in het topic is dat helaas wel eens gebeurt met racistische toespelingen, gelukkig greep de moderatie daar steeds snel en adequaat in.
Oja, 'elke kritiek op Hamilton of Wolff ís meten racistisch'. Ja ik kan het me nog herinneren ja. :F

Vorig jaar was enorm beladen. En als er geen greintje zelfkritiek vanuit het Merc kant te bespeuren was, dan krijg je gewoon die gigantische spanningen. Je moet eens een interview met Horner vergelijken met Wolff. Wolff die zegt gewoon stellig dingen, Horner legt nog uit waarom hij tot een conclusie komt. Niet dat alles wat Horner zegt waar is, maar bij Horner kun je gewoon begrijpen wat ie zegt en bedoelt en bij Wolff/Hamilton moet je het maar met zijn botte hypocriete statements doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dennism schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Zelfs al zou Mercedes wat geroepen hebben maar ook bijv het Silverstone incident van vorig jaar, dan nog is dat geen reden je als een klein kind te gedragen. Iets met 'being the better man' of te wel, je van je beste kant laten zien als supporter van de sport. Uit je ongenoegen op een fatsoenlijke manier en door. Blijf er niet in hangen op een negatieve manier naar anderen toe, ook niet als een ander dat wel doet.
Klein kind? Dan raad ik je aan wat terug te lezen wat er vorig jaar allemaal van het Merc kamp gezegd werd. Dat ging niet veel verder dan 'Niet ik, maar jij'.

En overigens is het vrij makkelijk te zeggen als je thuis alleen zit tov als je in een mensenmassa begeeft. Groepspsychologie does funny things.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:48
Ik zie wel dat hier kennelijk ook een aantal "fans" zitten die nogal snel op hun tenen getrapt zijn. Juichen bij een crash is altijd sneu ongeacht wie het is, daar kan geen discussie over mogelijk zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheBrut3 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:39:
Imo mogen ze Perez niet meer straffen voor Q2. Fout van de FIA, die hadden het voor Q3 moeten corrigeren. Beetje hetzelfde als in de 2e helft bij voetbal een kaart geven voor iets in de eerste helft.
Was dit niet de bocht waar ze vanmiddag de detectielus uit hebben staan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

siggy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Oja, 'elke kritiek op Hamilton of Wolff ís meten racistisch'. Ja ik kan het me nog herinneren ja. :F

Vorig jaar was enorm beladen. En als er geen greintje zelfkritiek vanuit het Merc kant te bespeuren was, dan krijg je gewoon die gigantische spanningen. Je moet eens een interview met Horner vergelijken met Wolff. Wolff die zegt gewoon stellig dingen, Horner legt nog uit waarom hij tot een conclusie komt. Niet dat alles wat Horner zegt waar is, maar bij Horner kun je gewoon begrijpen wat ie zegt en bedoelt en bij Wolff/Hamilton moet je het maar met zijn botte hypocriete statements doen.
Hamilton is dan ook nog eens de enige rijder in het veld met een "getinte huidskleur" én riep vervolgens met dat BLM statement ook wel het een en ander over zichzelf af.

Ook dát had niets met de sport te maken maar.... Het gebeurd helaas wel (en is alsnog niet goed te keuren).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
siggy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:14:
[...]

Daar doel ik dan weer niet op, ik heb het over de daadwerkelijk zwaar racistische uitingen die geuit werden in dit topic. Het was op momenten echt beschamend, en dat weet jij als 'vaste klant' in dit topic ook wel.

En dan kan het beladen zijn of niet, maar dat soort zaken horen gewoon niet.
Die spanningen zijn nergens voor nodig, spanningen tussen de teams is tot op zekere hoogte leuk, maar als je er als fan niet in meeslepen en ga zeker niet over de scheef van het toelaatbare. Ik ben ook geen fan van Toto, maar je moet je niet als een stier gaan gedragen die een spreekwoordelijke rode lap ziet als Toto weer eens wat roept. Laat het lekker gaan, pak een biertje, het is Toto maar. Net als de Merc fan hetzelfde moet doen als Marko weer eens een vuurtje probeert op te stoken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 08-07-2022 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dennism schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:19:
Daar doel ik dan weer niet op, ik heb het over de daadwerkelijk zwaar racistische uitingen die geuit werden in dit topic. Het was op momenten echt beschamend, en dat weet jij als 'vaste klant' in dit topic ook wel.

Ik heb volgens mij een enkle echt racistische uitspraak gezien. Ja, genoeg beledigingen, maar dat is niet direct racistisch omdat het over Hamilton gaat. Dat het respectvoller had gemoeten zeker, maar het is af en toe niet meer na te gaan dat kritiek, hoe netjes het ook wordt omschreven, over Hamtilon vaak al gemodereerd wordt, maar dezelfde uitspraken over willekeurige andere mensen in de F1 niet.
Die spanningen zijn nergens voor nodig, spanningen tussen de teams is tot op zekere hoogte leuk, maar als je er als fan niet in meeslepen en ga zeker niet over de scheef van het toelaatbare. Ik ben ook geen fan van Toto, maar je moet je niet als een stier gaan gedragen die een spreekwoordelijke rode lap ziet als Toto weer eens wat roept.
}:O :+

Spanningen zijn niet nodig maar ze zijn er wel. Niet iedereen is een ijskonijn ala Kimi. En het punt is en blijft dat Toto dermate hypocriete dingen blijft uitkramen én alleen maar versterkt en gesterkt worden door de Britse pers en Hamilton. Beetje inhoudelijk tegengas moet kunnen. Het is niet alsof hier compleet uitgeflipt wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dennism schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:19:
[...]

[...]

Die spanningen zijn nergens voor nodig, spanningen tussen de teams is tot op zekere hoogte leuk, maar als je er als fan niet in meeslepen en ga zeker niet over de scheef van het toelaatbare. Ik ben ook geen fan van Toto, maar je moet je niet als een stier gaan gedragen die een spreekwoordelijke rode lap ziet als Toto weer eens wat roept. Laat het lekker gaan, pak een biertje, het is Toto maar. Net als de Merc fan hetzelfde moet doen als Marko weer eens een vuurtje probeert op te stoken.
Vorige week is alles weer op scherp gezet. Was nergens voor nodig. Boegeroep en zelfs juichen toen Max een halve AT onder zijn auto kreeg, maakt dat het publiek zich zo gedraagt. Dat het bij een crash not done is, is zeker zo maar daar zit de crux helemaal niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
Gynnad schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:17:
Ik zie wel dat hier kennelijk ook een aantal "fans" zitten die nogal snel op hun tenen getrapt zijn. Juichen bij een crash is altijd sneu ongeacht wie het is, daar kan geen discussie over mogelijk zijn.
Inderdaad, niet iedereen is tegenwoordig *knip* Ik hou wel van een lekkere crash en dan liever Hamilton dan iemand anders. Bij NASCAR kijk ik ook deels voor de crashes, zeker the big ones op de superspeedways.
MikeyMan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:17:
Was dit niet de bocht waar ze vanmiddag de detectielus uit hebben staan trekken?
Ik weet niet meer precies welke bocht dat was. Bij F1TV zeiden ze dat het een lus was van de MotoGP.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 08-07-2022 23:04 . Reden: Flamebait laten we achterwege ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:24
De discussies over het juichen bij een crash nemen vooral plaats online en in de media (levert clicks op).
Hetzelfde bij andere politiek incorrecte opmerkingen of beladen onderwerpen. Kleine groepen met veel herrie die erover zeuren.

Maar hoor je er veel over in de samenleving ? In mijn omgeving gelukkig niet.
Hoor je er veel over rondom het circuit. In mijn ervaringen op Spa niet. Na een paar minuten ga je weer verder.

Het F1 publiek zit gelukkig allemaal door elkaar en dat kan ook gewoon. Natuurlijk is iedereen fanatiek, maar als het gedaan is worden er op de campings gewoon feestjes gevierd met alle fans door elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Randzaken, randzaken, pfff..

SainzLeclerc beklaagde zich over de boordradio dat hij gehinderd werd? Heb t even totaal gemist.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy The Cat op 08-07-2022 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
siggy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:23:
[...]

Ik heb volgens mij een enkle echt racistische uitspraak gezien. Ja, genoeg beledigingen, maar dat is niet direct racistisch omdat het over Hamilton gaat. Dat het respectvoller had gemoeten zeker, maar het is af en toe niet meer na te gaan dat kritiek, hoe netjes het ook wordt omschreven, over Hamtilon vaak al gemodereerd wordt, maar dezelfde uitspraken over willekeurige andere mensen in de F1 niet.
Het N woord met 6 letters en soortgelijke verbasteringen gericht op de huidskleur zijn hier meermalen voorbij gekomen, gelukkig wel steeds snel weg door de moderatie. Ik vind dat in ieder geval wel zwaar racistisch, zeker in de context waarin het gepost werd.
Spanningen zijn niet nodig maar ze zijn er wel. Niet iedereen is een ijskonijn ala Kimi. En het punt is en blijft dat Toto dermate hypocriete dingen blijft uitkramen én alleen maar versterkt en gesterkt worden door de Britse pers en Hamilton. Beetje inhoudelijk tegengas moet kunnen. Het is niet alsof hier compleet uitgeflipt wordt.
Wat ik bedoel is, is dat je je als fan dan de sport niet moet laten leiden door die spanningen. Doet Max volgens mij ook niet, neem daar lekker een voorbeeld aan en negeer Toto lekker. Dat is toch een stuk beter voor de sfeer in dit soort topics?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dennism schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Het N woord met 6 letters en soortgelijke verbasteringen gericht op de huidskleur zijn hier meermalen voorbij gekomen, gelukkig wel steeds snel weg door de moderatie. Ik vind dat in ieder geval wel zwaar racistisch, zeker in de context waarin het gepost werd.
Serieus? Die heb ik niet gezien, laat staan geuit. Nee dat is not done, daar is geen twijfel over mogelijk.
Wat ik bedoel is, is dat je je als fan dan de sport niet moet laten leiden door die spanningen. Doet Max volgens mij ook niet, neem daar lekker een voorbeeld aan en negeer Toto lekker. Dat is toch een stuk beter voor de sfeer in dit soort topics?
Max heeft dan ook een heel profi team om zich heen. En we zijn toch een stel simpele tweakers hier :+ Tweakers hebben ook emoties die ze/we willen uitten. Naja sfeer in dit topic is grotendeels wel okay hoor. Alleen af en toe roelt er een discussie in waar de meningen zwaar verdeeld zijn. Het zij zo, want het kan ook heel anders. Mocht je het vroegere Verstappen forum kennen in de jaren 90. Boh, vergeleken met dat is het hier hemels :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
JB schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:24:
[...]

Vorige week is alles weer op scherp gezet. Was nergens voor nodig. Boegeroep en zelfs juichen toen Max een halve AT onder zijn auto kreeg, maakt dat het publiek zich zo gedraagt. Dat het bij een crash not done is, is zeker zo maar daar zit de crux helemaal niet.
Dat ben ik met je eens, dat hoort niet. Maar juist omdat het niet hoort moet je dan niet als Nederlands publiek je ook zo laten gaan, zoals ik al zei, 'be the better man' en verlaag je niet tot dat sneue hooligan niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
siggy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:33:
[...]

Serieus? Die heb ik niet gezien, laat staan geuit. Nee dat is not done, daar is geen twijfel over mogelijk.
Helaas wel, gelukkig greep de moderatie adequaat in en ik denk / ga er van uit dat de betreffende gebruikers gelijk een (permanente) vakantie hebben gekregen.
Max heeft dan ook een heel profi team om zich heen. En we zijn toch een stel simpele tweakers hier :+ Tweakers hebben ook emoties die ze/we willen uitten. Naja sfeer in dit topic is grotendeels wel okay hoor. Alleen af en toe roelt er een discussie in waar de meningen zwaar verdeeld zijn. Het zij zo, want het kan ook heel anders. Mocht je het vroegere Verstappen forum kennen in de jaren 90. Boh, vergeleken met dat is het hier hemels :+
Dat forum nooit gelezen, moet ook wel zeggen dat hoewel ik F1 vanaf 92 volg ik nooit echt een fan geweest ben van Jos en eigenlijk ook de andere Nederlanders in de sport niet. Max is eigenlijk de eerste Nederlandse rijder waar ik een redelijk zwak voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:16

Jebus4life

BE User

Imo mogen ze Perez niet meer straffen voor Q2. Fout van de FIA, die hadden het voor Q3 moeten corrigeren. Beetje hetzelfde als in de 2e helft bij voetbal een kaart geven voor iets in de eerste helft.
Iedereen beklaagt zich dat de FIA Mercedes gericht zou zijn, in het verleden was het Ferrari dat voorgetrokken werd en nu zouden we dan beginnen met Red Bull voor te trekken.

Let's not go there. Blijkbaar (volgende de Belgische betaalkanalen, ik heb het zelf nergens gelezen) was er nog expliciet doorgeven aan de teams dat de track limits de witte lijnen waren en die voor het volledige circuit golden (dus niet enkel bochten x, y en z zoals op sommige andere circuits). Dan moeten ze gewoon consequent zijn en niet een team bevoordelen (eender welk team).

Ik zou me serieus genaaid voelen als Gasly zijnde, dat scheelt hem minstens 2 plaatsen (gezien de crash van Hamilton), das niet weinig.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dennism schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:39:
Dat forum nooit gelezen, moet ook wel zeggen dat hoewel ik F1 vanaf 92 volg ik nooit echt een fan geweest ben van Jos en eigenlijk ook de andere Nederlanders in de sport niet. Max is eigenlijk de eerste Nederlandse rijder waar ik een redelijk zwak voor heb.
Jos Verstappen had ook de geweldige gave om helemaal niks om zijn fans te geven. Hij heeft letterlijk (vaker) gezegd 'ik heb niet om fans gevraagd'. Echt sympathiek was ie niet, en dan hebben we het nog niet eens over de 'rest'.

Er zijn wat dat betreft weinig NL indeze sport geweest :P Lammers misschien net wel of net niet meer meegemaakt? Max is wel behoorlijk compleet als mens. Uiteraard heeft hij ook slecht eigenschappen, maar een klap beter dan zijn vader.

Oh, en het forum was als een stel gillende fans bij een K3 concert. Omg.

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 08-07-2022 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
[...]

Alle fans reageren zo: Engelsen, Nederlanders en Italianen. Ik ga niet weer allerlei videos opzoeken, want deze discussie komt elk jaar wel weer terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:38

TrekDr0p

QR niet scannen

Waar mensen zich druk om maken. Bijzonder.
Ik ga er niet minder van kijken van dat boe geroep. Kan me er ook totaal niet druk om maken.
Dat deden ze vroeger ook al echt niet iets wat van alleen de laatste jaren is.

Zonde dat sommige zich er zo druk om kunnen maken dat het hun kijk plezier beïnvloed.

Kijk heb plezier geniet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
Jebus4life schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:40:
Blijkbaar (volgende de Belgische betaalkanalen, ik heb het zelf nergens gelezen) was er nog expliciet doorgeven aan de teams dat de track limits de witte lijnen waren en die voor het volledige circuit golden (dus niet enkel bochten x, y en z zoals op sommige andere circuits). Dan moeten ze gewoon consequent zijn en niet een team bevoordelen (eender welk team).

Ik zou me serieus genaaid voelen als Gasly zijnde, dat scheelt hem minstens 2 plaatsen (gezien de crash van Hamilton), das niet weinig.
Ja het is toch wel een pijnlijke misser, het is natuurlijk niet makkelijk om elke bocht bij elke auto in de gaten te houden. Maar ze hebben tijden gedelete voor bochten 1,7, 9 en 10. Dus in 8 had dat ook gewoon moeten gebeuren. En eerlijk gezegd zat hij in bocht 6 ook erg op/over het randje.
https://www.fia.com/sites...deleted%20lap%20times.pdf

erutangiS

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 22:51
Sport is emotie, daar hoort vreugde, teleurstelling of verdriet dus ook bij. Dat kan zich uiten in juichen.

Let it go ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Tommy The Cat schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:27:
Randzaken, randzaken, pfff..

SainzLeclerc beklaagde zich over de boordradio dat hij gehinderd werd? Heb t even totaal gemist.
Teruggekeken. Was eerste kwalificatieronde van Q3 waar Leclerc achter Hamilton reed. Hamilton liet de ronde lopen, zodat Leclerc aan het einde van zijn ronde Hamilton naderde en inhaalde. Kennelijk vond Leclerc dat hij gehinderd werd door verstoorde lucht, maar Hamilton ging volgens mij netjes aan de kant. Niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Weet iemand een recept voor lekker eten? Dat helpt altijd de mensen stil te krijgen over bepaalde onderwerpen.

Geen analyse na de qualy op F1tvpro?

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 08-07-2022 20:04 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Chevy454 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:04:
Weet iemand een recept voor lekker eten? Dat helpt altijd de mensen stil te krijgen over bepaalde onderwerpen.

Nee, bij een Sprint geen voor- en nabeschouwing van de kwali. Ziggo had wel een nabeschouwing, maar daar werd je niet veel wijzer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Chevy454 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:04:

We beginnen met English Breakfast
Wat oud hollandse kroketten als lunch
Een goede pasta als avondeten.

Daarmee moet er voor de meesten toch wat van hun gading bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

D-dark schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:15:
[...]

We beginnen met English Breakfast
Wat oud hollandse kroketten als lunch
Een goede pasta als avondeten.

Daarmee moet er voor de meesten toch wat van hun gading bij zitten.
Vóór het Englisch Breakfast alvast even de Kamado opstoken, ná het ontbijt het vleesch er pas op leggen én de deksel van de Kamado sluiten.

In de avond vervolgens het vleesch pas weer van de Kamado af pakken en oppeuzelen :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Will_M schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:19:
[...]

Vóór het Englisch Breakfast alvast even de Kamado opstoken, ná het ontbijt het vleesch er pas op leggen én de deksel van de Kamado sluiten.

In de avond vervolgens het vleesch pas weer van de Kamado af pakken en oppeuzelen :9
Dan moet je er geen brisket op leggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

siggy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:44:
Jos Verstappen had ook de geweldige gave om helemaal niks om zijn fans te geven. Hij heeft letterlijk (vaker) gezegd 'ik heb niet om fans gevraagd'. Echt sympathiek was ie niet, en dan hebben we het nog niet eens over de 'rest'.
Dit herken ik. Ooit een handtekening op een Benetton poster gekregen van Jos. Kan mij nog goed het gesprek herinneren en was totaal niet sociaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Leuke video van Channel 4 (DC en MAX) voorafgaande aan de Britse GP....
Erg ontspannen en realistische Max krijg je er te zien.

Boe groep moet kunnen, een fan mag zich echt wel uiten. Probleem zit bij de Britse pers die vorige week boter op hun hoofd hadden en nu klagen.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:43
Martin0 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:10:
[...]

Ik kijk eigenlijk altijd via de eigen F1tv feed met Palmer. Die is zo goed als unbiased.
Dat is het pitkanaal toch? Want daar zat ik naar te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kenny_026 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:22:
[...]

Je kan met drie keer geel de snelste tijd hebben.
Nee dat kan als enige niet :D
Met 3x geel ben je dus in elke sector langzamer as je eigen snelste tijd :+

Dus als er iemand boven je staat kan je dan niet de snelste tijd hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Lejavh schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:50:
Sport is emotie, daar hoort vreugde, teleurstelling of verdriet dus ook bij. Dat kan zich uiten in juichen.

Let it go ......
En toch is het jammer dat het zo gaat. Bij Russel gebeurde het niet namelijk.

Maarja de media heeft het een jaar lang flink opgestookt, vorige week alleen maar meer benadrukt... En de coureurs maken ook niet echt een duidelijke vuist.

Tuurlijk is het emotie. Maar het is wel jammer. Daarom hoop ik eigenlijk dat Hamilton gewoon stopt volgend jaar. Dan ben je van dit hele gezeik zsm af.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:37:
[...]

Nee dat kan als enige niet :D
Met 3x geel ben je dus in elke sector langzamer as je eigen snelste tijd :+

Dus als er iemand boven je staat kan je dan niet de snelste tijd hebben O-)
Dat kan zeker wel. Stel, je rijdt drie rondjes met drie sectoren

20 20 15
20 15 20
15 20 20

Met een rondje 16 16 16 heb je daarna drie keer geel, maar het is wel je snelste ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
[...]

Volgens mij was dat tussen T6 & T7? Waar Perez naast de baan ging in T8. Dus dan is het een "nee" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Longbowh schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:45:
[...]

20 20 15
20 15 20
15 20 20

Met een rondje 16 16 16 heb je daarna drie keer geel, maar het is wel je snelste ronde.
Dat klopt _/-\o_ niet aan gedacht d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We hadden nog een foto van de onderkant van de Mercedes te goed? Zou deze er dit keer goed opgekomen zijn bij het plaatsen op en van de lorrie? Onderweg er naartoe hing ie ook al in de lucht, dus er zullen wel plaatjes naar buiten komen de komende tijd? Er zullen een paar teams toch wel nieuwsgierig zijn naar die onderkant in racetrim?

Tot het moment van de aankomst van die lorrie was de cockpitview van Hamilton nog steeds actief 👌

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 08-07-2022 22:45 . Reden: Hamilton toegevoegd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:01
Russel krijgt een waarschuwing
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXKn947WYAIv-M8?format=jpg&name=900x900

Steam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
En Perez heeft een groot probleem. Zijn snelste tijd in Q2 en alle tijden uit Q3 zijn gedelete. Dus volgens mij P10 voor Perez?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXKoW_LXEAUvnpb?format=jpg&name=4096x4096

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Longbowh schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:45:
[...]

20 20 15
20 15 20
15 20 20

Maar daar heb je wel drie getimede rondes voor nodig ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Extigo schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:01:
En Perez heeft een groot probleem. Zijn snelste tijd in Q2 en alle tijden uit Q3 zijn gedelete. Dus volgens mij P11 voor Perez?
[Afbeelding]
Onbegrijpelijk dit. Het was super duidelijk op de beelden, net zo duidelijk als bocht 9 waar men binnen 5 seconden de tijden verwijderde. Ze hadden tussen de Q's nog zat tijd om te corrigeren. Dit achteraf doen is echt gewoon onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
En Perez heeft een groot probleem. Zijn snelste tijd in Q2 en alle tijden uit Q3 zijn gedelete. Dus volgens mij P11 voor Perez?
[Afbeelding]
Zijn beste tijd in Q2, zonder de nu geschrapte, was een P12 of P13 denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:01
[Afbeelding]
P12 lijkt me dan, hij was ook trager dan Albon met zijn eerste tijd geloof ik.

Een soort noodoplossing dit, maar hij had dus gewoon zijn tijd moeten verliezen, dus terecht dat hij dan op die plek eindigt. Gasly is degene die er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
P10 lijkt mij, hij heeft meegedaan met q3 dus zit in de top 10, daar heeft hij dan geen tijd meer dus 10e.

erutangiS

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Krijgt Perez dan wel zijn gebruikte banden van Q3 terug? Die heeft hij nu alleen gebruikt omdat de straf te laat kwam.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Ik walg van de Max "fans" die zo reageren op Lewis en Mercedes. En ik walg van die Lewis "fans" die zo reageren op Max en Red Bull. Dit onsportieve gedrag heeft niets te zoeken in de F1. Helaas komen dit soort mensen erbij als een coureur succesvol wordt. Dan gaan ze opeens de sport volgen en komen ze naar circuits.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:10
PWM schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:03:
[...]

Onbegrijpelijk dit. Het was super duidelijk op de beelden, net zo duidelijk als bocht 9 waar men binnen 5 seconden de tijden verwijderde. Ze hadden tussen de Q's nog zat tijd om te corrigeren. Dit achteraf doen is echt gewoon onzin.
Waarschijnlijk zitten er geen sensoren in die bocht, maar wel slordig dat ze ook dan het niet eerder in de gaten hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook indirect slecht voor Max, kan ie het weer alleen doen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Beetje een waardeloze oplossing zo laat door de FIA, een tracklimit moet je direct besluiten, heeft namelijk enorm veel invloed op de planning tijdens een kwalificatie sessie.

Het is heel simpel, je gaat buiten de baan, of je doet dat niet. Ze hoeven maar 1 ding te doen, op alle hoeken van de baan een vaste camera te zetten die zien wanneer een auto buiten de lijntjes kleurt. Dat hele verhaal met sensoren in de baan is complete onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Exocet schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:10:
Mag toch aannemen dat PER gewoon naar P4 rijdt morgen in de sprint. Dan maakt het niet superveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Exocet schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:10:
Checo moet natuurlijk wel minimaal 5e kunnen worden in de sprint race, het nadeel van Max is dus verwaarloosbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
PWM schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:11:
[...]

Mag toch aannemen dat PER gewoon naar P4 rijdt morgen in de sprint. Dan maakt het niet superveel uit.
Nou, hij valt tegen de laatste tijd. Als VER zich beter voelt in de wagen zie je PER meteen terugzakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is er nog een oorzaak waarom de beide Mercedessen eraf gingen?
Gingen wel erg makkelijk eraf, afstelling te scherp om bij te kunnen blijven?

Net pas tijd gehad om terug te kijken, ga niet tig pagina's terug lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrOleo schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:05:
P10 lijkt mij, hij heeft meegedaan met q3 dus zit in de top 10, daar heeft hij dan geen tijd meer dus 10e.
Interessante inderdaad. Maar denk dat dit hem moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

LZ86 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Nou, hij valt tegen de laatste tijd. Als VER zich beter voelt in de wagen zie je PER meteen terugzakken
Maar dan nog, op racepace moet hij sowieso 4e of 5e worden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Checo moet nu wel eerst voorbij de Mercs komen toch? Kan nog wel eens een flinke kluif worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hjs schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:13:
Is er nog een oorzaak waarom de beide Mercedessen eraf gingen?
Gingen wel erg makkelijk eraf, afstelling te scherp om bij te kunnen blijven?

Net pas tijd gehad om terug te kijken, ga niet tig pagina's terug lezen ;)
Ik heb het idee dat de achterwiel ophanging bij de Mercedes nog steeds heel stijf staat, de bandbreedte grip of geen grip is niet zo groot denk ik. Kan maar zo zijn dat de zaken die ze hebben gedaan om het stuiteren er uit te laten zorgen voor gripverlies in snelle doordraaiers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
LZ86 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Vorige week reed hij toch naar P2. Dus verwacht dat hij in de sprint al wel veel kan goedmaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kazuka schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:16:
Checo moet nu wel eerst voorbij de Mercs komen toch? Kan nog wel eens een flinke kluif worden.
Die moeten eerst nog in elkaar gezet worden hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
stekkiekiller schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:17:
[...]

Vorige week reed hij toch naar P2. Dus verwacht dat hij in de sprint al wel veel kan goedmaken.
Vanwege een SC + nieuwe banden. Hij reedt op een ruime 20+ seconden achterstand daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dit is nog steeds mijn mening. Beetje waardeloos dit, mag toch hopen dat hij minimaal een extra setje splinternieuwe softs krijgt.

Maar Perez zal morgen wel starten op soft gok ik?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:07
Vind het dan wel weer zwak dat Russel enkel een waarschuwing krijgt.
Het is vergelijkbaar met de scooter van Vettel en die kreeg nog een boete.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:24
Mog schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Ik walg van de Max "fans" die zo reageren op Lewis en Mercedes. En ik walg van die Lewis "fans" die zo reageren op Max en Red Bull. Dit onsportieve gedrag heeft niets te zoeken in de F1. Helaas komen dit soort mensen erbij als een coureur succesvol wordt. Dan gaan ze opeens de sport volgen en komen ze naar circuits.
Dus jij denkt dat mensen die de sport al tientallen jaren volgen niet hetzelfde kunnen reageren op lewis/mercedes ? Ik weet zeker van wel, maar niet allemaal. Net als "dit soort mensen" waar jij het over hebt, ook niet allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Plenkske schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:24:
Net als "dit soort mensen" waar jij het over hebt.
Een auto die uitvalt of een coureur met een foutje, snap ik heus. Maar een auto die met een knal de muur in vliegt met gejuich begroeten, dan ben je inderdaad "dit soort mensen". En dat is geen fijne groep mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Martin0 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:23:
[...]

Vind het dan wel weer zwak dat Russel enkel een waarschuwing krijgt.
Het is vergelijkbaar met de scooter van Vettel en die kreeg nog een boete.
Het is niet eens vergelijkbaar. Toen Vettel de baan op ging met die scooter was er geen actieve sessie, oftewel, geen kans op snel rijdend verkeer op de baan. Wat Vettel deed was dus veiliger dan wat Russell deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Waah schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:51:
[...]

Dat klopt _/-\o_ niet aan gedacht d:)b
Haha deze komt ieder seizoen altijd een paar keer voorbij 😊

Maar zoals iemand al zei, deze sessie waren er maar twee runs en dan kan het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
De discussover boe roepende supporters is ook vermoeiend aan het worden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Het is ook wel over-engineering in een miljardensport. Er zijn 3 bochten met limits. Zet lekker 3 stagiaires achter een scherm en laat ze een uurtje de bocht monitoren. In plaats van te werken met detectielussen die waarschijnlijk duurder zijn en een hogere foutmarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
PWM schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:33:
[...]

Het is ook wel over-engineering in een miljardensport. Er zijn 3 bochten met limits. Zet lekker 3 stagiaires achter een scherm en laat ze een uurtje de bocht monitoren. In plaats van te werken met detectielussen die waarschijnlijk duurder zijn en een hogere foutmarge.
Is het tegenwoordig niet zo dat de hele baan limits heeft en je dus bij iedere bocht met ten minste 1 wiel niet over de witte lijn mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vind dat je de fan's gewoon moet laten gaan in hun geroep..... Als de pers er maar boven gaat staan, gezien het vergelijk met vorige week en vandaag en de kritiek die met name de Britse pers nu heeft gaat daar iets mank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
Perez start blijkbaar vanaf P13, omdat dat de plek had die hij had met zijn op één na snelste tijd in Q2.

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

En Perez heeft een groot probleem. Zijn snelste tijd in Q2 en alle tijden uit Q3 zijn gedelete. Dus volgens mij P10 voor Perez?
[Afbeelding]
Lol wut. Gaan ze weer nieuwe precedenten scheppen om hun eigen fuckups te verdoezelen. Ipv dat ze in de zeeeen van tijd die ze hadden Perez gewoon in Q3 lieten parkeren, laten ze hem toch nog rondjes rijden. Stl nou Perez was gecrashed... 'oeps, sorry'?

Maar gaat ie nou als P12 of als P10 starten, dat is niet bepaald duidelijk.

Het is gewoon niet veel soeps met die stewards. Blijft een beetje amateuristische jury sport af en toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Tweede keer van Russel, vorige race stapte hij na z'n crash ook al uit de auto op Silverstone, nu weer wandelen over de baan, lijkt me geen 2e waarschuwing waard, nu maar s een strafpunt ofzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:57
hardware-lover schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:57:
We hadden nog een foto van de onderkant van de Mercedes te goed? Zou deze er dit keer goed opgekomen zijn bij het plaatsen op en van de lorrie? Onderweg er naartoe hing ie ook al in de lucht, dus er zullen wel plaatjes naar buiten komen de komende tijd? Er zullen een paar teams toch wel nieuwsgierig zijn naar die onderkant in racetrim?

Tot het moment van de aankomst van die lorrie was de cockpitview nog steeds actief 👌
Zo dichtbij als in Monaco kwamen ze niet.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/George-Russell-Mercedes-Formel-1-GP-Oesterreich-Spielberg-Qualifikation-Freitag-8-7-2022-169Gallery-bedf08fd-1915330.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Was geen detectielus, gewoon een stuk gekit stuk naad tussen kerbstones en betron/asfalt oid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hatsjoe
Chocoball schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:37:
[...]

[Afbeelding]
Die boerenprotesten gaan nu toch wel heel ver :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PWM schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:28:
[...]

Een auto die uitvalt of een coureur met een foutje, snap ik heus. Maar een auto die met een knal de muur in vliegt met gejuich begroeten, dan ben je inderdaad "dit soort mensen". En dat is geen fijne groep mensen.
Overdrijven is ook een vak. Het was een simpele schuiver, niet alsof het een mega crash was..... Er zal nagenoeg geen enkele fan zijn die bijv bij de startcrash van Silverstone vol heeft staan juichen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Hatsjoe schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:38:
[...]

Die boerenprotesten gaan nu toch wel heel ver :+
Poah, da's mien mark ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Extigo schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:35:
Perez start blijkbaar vanaf P13, omdat dat de plek had die hij had met zijn op één na snelste tijd in Q2.
[Twitter]
Met het document:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wX1DIM66qB6W6wymhvOlJAh5_E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DtsxMS56uTye4BPPiC2yAl8l.png?f=fotoalbum_large
https://www.fia.com/sites...%20-%20Track%20Limits.pdf

Russel krijgt een waarschuwing voor het op de baan lopen
https://www.fia.com/sites...e%20track%20on%20foot.pdf

Tweakers Discord

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
Hier de startgrid zoals hij nu bekend is
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXKyEvaXEAAhom-?format=jpg&name=4096x4096
En de uitslag van de kwalificatie na de straf van Perez
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXKxfgBX0AErjD2?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 36% gewijzigd door Extigo op 08-07-2022 21:42 ]

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:38
Hatsjoe schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:34:
[...]

Is het tegenwoordig niet zo dat de hele baan limits heeft en je dus bij iedere bocht met ten minste 1 wiel niet over de witte lijn mag zijn?
Van die regel was vorige week tijdens de race weinig van te merken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Extigo schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:35:
[Twitter]
Hij staat idd op P13:
https://www.fia.com/sites...int%20Starting%20Grid.pdf

Apart dat lijkt mij niet volgens de regels, ik neem aan dat Red Bull dan protest indient:
The grid for the sprint session will be drawn up as follows:
i) The last five positions will be occupied by the cars eliminated during Q1, the
fastest in 16th position.
ii) The next five positions will be occupied by the cars eliminated during Q2, the
fastest in 11th position.
iii) The top ten positions will be occupied by the cars which took part in Q3, the
fastest from the position on the grid which was the pole position in the
previous year or, on a new circuit, has been designated as such by the Safety
Delegate.
Perez heeft Q3 meegedaan, ook al had dat niet gemogen, dus zou in de top 10 moeten staan. De stewards geven aan dat zijn tijden in Q3 worden afgepakt en niet dat de straf is dat ze zijn deelname achteraf is geannuleerd.

Edit: Hmm misschien zien ze de qualifiying classification ook wel anders als de start grid... In de qualifying classification is P13 op zich wel terecht. Op de start grid staat ie echter ook 13e..

[ Voor 7% gewijzigd door MrOleo op 08-07-2022 21:46 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Jorick schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:40:
[...]

Van die regel was vorige week tijdens de race weinig van te merken :+.
Nou heb je hier wel wat meer snelheidsvoordeel van buiten de lijntjes kleuren...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijgt ie dan z'n banden terug nu?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 19:56
Als Perez uit Q3 wordt geschrapt dan moet er toch ook nog iemand anders (Gasly?) de mogelijkheid krijgen om alsnog Q3 te gaan rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door Bushie op 08-07-2022 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat was dus meteen het dilemma voor de stewards, omdat ze de tijd niet tijdens de kwalificatie hadden verwijderd. Nu hebben ze ervoor gekozen dit achteraf te doen:
The usual penalty is deleting the lap time concerned, and the stewards order the same penalty here. However, as a consequence, the driver would not have proceeded into Q3 and therefore, in fairness to all the other competitors, the stewards order that all the lap times for Q3 for the driver also are deleted.
Als ik erover nadenk, is dit in feite wel het eerlijkste, maar de stewards moeten dit eigenlijk tijdens de kwalificatie goed afhandelen. Dat achteraf gerommel met uitslagen blijft wrang.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als ze dit tijdens de Q2 hadden recht gezet, had Gasly nu ook 9e gestaan en Hamilton 10e.
(er van uitgaan dat Gasly een rondje tussen 1:06.103 en 1:13.151 zou rijden)
Misschien had ie nog wel sneller geweest ook, de kans is hem nu ontnomen...

Als de vlag valt is de uitslag bekend, hoe moeilijk kan dat zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 08-07-2022 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
Bushie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:48:
Als Perez uit Q3 wordt geschrapt dan moet er toch ook nog iemand anders (Gasly?) de mogelijkheid krijgen om alsnog Q3 te gaan rijden?
Breng ze niet op ideeën, voor je het weet verklaren ze de hele sessie ongeldig en gebruiken ze morgen de startopstelling van Silverstone ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
SunriseBGN schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Breng ze niet op ideeën, voor je het weet verklaren ze de hele sessie ongeldig en gebruiken ze morgen de startopstelling van Silverstone ;)
Misschien kan Mercedes de stewards nog overtuigen om de uitslag van Q2 te gebruiken, omdat Q3 nu ongeldig is omdat Perez niet mee had mogen doen. :X

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Ach, er moet een manier worden gevonden om Mercedes voordeel te geven, zelfs al crashen ze beiden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 19:56
ze verklaren de sportcommissarissen op de Red Bull Ring incompetent, en daarmee het kampioenschap van 2021 als ongeldig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:37:
[...]
[Afbeelding]
Dat was het transport wat te volgen was via zijn cockpit camera's, hij werd een eindje verder gedropt en moest toen de trollie nog op 😉

Deze dus...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDbp1LQYFF44lpHAdOdEsV9ODuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcAjwhZyh0hstzkyhh4WhomT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 08-07-2022 22:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Die straf van Perez is wel terecht want je zag hem er duidelijk overheen gaan, maar waarom zo laat? Misschien konden ze de auto sparen in Q3. Weer een van die vage FIA beslissingen die beter had gekund maar waar ik me ergens toch niet over verbaas dat het zo is gegaan.

Handelden ze maar op alle regels zo consistent zoals ze met de tracklimits doen, dan was er een stuk minder discussie in de Formule 1 en tussen fans.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
G_Dragon schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:09:
Die straf van Perez is wel terecht want je zag hem er duidelijk overheen gaan, maar waarom zo laat? Misschien konden ze de auto sparen in Q3. Weer een van die vage FIA beslissingen die beter had gekund maar waar ik me ergens toch niet over verbaas dat het zo is gegaan.

Handelden ze maar op alle regels zo consistent zoals ze met de tracklimits doen, dan was er een stuk minder discussie in de Formule 1 en tussen fans.
Omdat ze incompetent zijn? Ik zag die track limits al meteen toen Perez met zijn hot lap bezig was, was daarom ook enorm verbaast dat die tijd bleef staan en Perez Q3 mocht starten. Bizar dit.

Er zitten 4 stewards, wat zitten die te doen tijdens qualifying? Candy Crush spelen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:58

Harrie

NederVlaming

Man man, ik snap niet hoe ze die track limits in Perez zijn laatste Q2 lap gemist hebben. Het was gewoon duidelijk in beeld op de live feed. Ik was al verbaasd dat ie door mocht.

Beetje amateuristisch weer..

Zou er een team zijn geweest die ze erop gewezen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hatsjoe schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Omdat ze incompetent zijn? Ik zag die track limits al meteen toen Perez met zijn hot lap bezig was, was daarom ook enorm verbaast dat die tijd bleef staan en Perez Q3 mocht starten. Bizar dit.

Er zitten 4 stewards, wat zitten die te doen tijdens qualifying? Candy Crush spelen?
Ja gekkenwerk toch dat hij pas na de kwalificatie afgepakt word, ze hadden beter direct kunnen handelen zodat Red Bull de auto binnen kon houden in Q3. Soms snap ik de FIA niet in zulke dingen,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord