Op Sky hadden ze commentaar op het gejuicht van alle oranje fans, komt er gelijk een opmerking over het feit dat some Britse fans op Silverstone ook boe riepen naar VER... cognitieve dissonantie much?
Ja precies, het enige bijgeloof wat ik heb is dat je nooit moet lachen om de ellende van een ander want dan ga je het juist jinxen voor jezelf. Het lot tarten, etcStefanVerkerk schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:02:
[...]
Waarom is het nou zo moeilijk voor Verstappen fans om daar gewoon boven te staan? 'Onze' grootste voorbeeld Max zelf staat er ook zelf boven en boeit het allemaal geen donder. Laten wij dan net zo verstandig zijn. Maar nee... ach nou ja.
Tja, geen verrassingPalingDrone schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:08:
Op Sky hadden ze commentaar op het gejuicht van alle oranje fans, komt er gelijk een opmerking over het feit dat some Britse fans op Silverstone ook boe riepen naar VER... cognitieve dissonantie much?
Mercedes is fucked....
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Druk weekendje voor de Mercedes monteurs.
erutangiS
En nog een Mercedes er af… waait het dan zo hard?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Stomme vraag, maar waarom gaan ze zo wijd op deze baan? Komt dat by design?
Verwijderd
Bij F1TV ook.Kenny_026 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:06:
Bij viaplay vergelijken ze de situatie van Hamilton met brazilie vorig jaar…. Bijzonder.
Nog geen minuut na de crash hadden ze het al over P20 --> P5 van toen.
En nog een Mercedes de muur in. Dat zie je niet vaak.
'Wat Lewis kan, kan ik ook!'
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Wow, wat is er met Mercedes aan de hand?
"When you grow up your heart dies"
Guttegut. Daar gaat de budget cap van Mercedes.
Zit net fp1 te kijken met het international commentaar. Ik dacht dat die altijd wel neutraal waren me aar het is de eerdte 10 minuten alleen maar Hamilton op hemelen, het boe-roepen downplayen en klagen over hoe agressief Max wel niet is.
Dan maar NL commentaar verder kijken naar fp1
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Bij Perez is er nog een reden om bij de stewards langs te komen:
Russel ook eraf
Raakt hem net als Hamilton opeens kwijt.
https://www.fia.com/sites...eged%20track%20limits.pdfAlleged breach of Article 33.3 of the Formula One Sporting Regulations – Leaving the
track without a justifiable reason at 17:39.
Russel ook eraf

Raakt hem net als Hamilton opeens kwijt.
Hoe dan...
Zijn ze er eindelijk bij. Goede pace.
En dan parkeren ze beide de auto in de muur
Zijn ze er eindelijk bij. Goede pace.
En dan parkeren ze beide de auto in de muur
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Russell: "I saw Hamilton crash!"
Engineer: "Copy that"
Laat maar
[ Voor 97% gewijzigd door PjotrStroganov op 08-07-2022 18:10 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik wil wel eens de reacties zien als het Max is.. het kan ook zomaar.
Hoe kan dat nou op deze baan?
Nah, als dit nou in Q1 was gebeurd, yea, sure, nu staan ze er nog altijd ok voor. De schade is ook niet huge. Nog altijd ok uitgangspositie.Spotmatic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:08:
Mercedes is fucked....
De wind hoor ik steeds. Of die Mercedes zo hoog afgesteld dat het stuiteren weg is maar er nieuwe problemen ontstaan?
WindHollowGamer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:10:
Ik wil wel eens de reacties zien als het Max is.. het kan ook zomaar.
Hoe kan dat nou op deze baan?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Gewoon rijdersfout… niet lullen over zomaar ineens ‘snappen’ of windvlaagjes…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Max stond nog in de pitstraat en wordt nu terug geduwd naar de pitbox.
HAM ging er af en het duurde lang voordat de rode vlag kwam (RUS kon zijn ronde afmaken en moest nog een eindje), RUS gaat eraf, 5s later meteen rode vlag...
Wat een gekke kwalificatie zeg pff..
[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 08-07-2022 18:11 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik kijk eigenlijk altijd via de eigen F1tv feed met Palmer. Die is zo goed als unbiased.Waah schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:09:
Zit net fp1 te kijken met het international commentaar. Ik dacht dat die altijd wel neutraal waren me aar het is de eerdte 10 minuten alleen maar Hamilton op hemelen, het boe-roepen downplayen en klagen over hoe agressief Max wel niet is.
LOL @ Martin Brundle bij SkyF1:
"Was dat een foto van Toto? Helemaal zen"
"Was dat een foto van Toto? Helemaal zen"
[ Voor 7% gewijzigd door StefanVerkerk op 08-07-2022 18:11 ]
Gewoon de achterkant van HAM op de auto van RUS zetten.D-dark schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:10:
Hamilton voorkant, Russel achterkant.
Bijna een hele auto benodigd uit de reserve voorraad
En de Voorkant van RUS op die van HAM.
Easy peasy
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Toen hij ingehaal werd en (een beetje) stuk ging zeker
Lama verkeerd gelezen
[ Voor 90% gewijzigd door v8power67 op 08-07-2022 18:12 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Gelukkig is de budgetlimiet net 3,1% opgehoogd
Tijd voor re-design
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Ze zijn bij VP vrij neutraal moet ik zeggen.Waah schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:09:
Het is stukken minder dan bij (Oranje) ZS.
TURN 10 INCIDENT INVOLVING CAR 63 (RUS) NOTED - ENTERING THE TRACK WITHOUT PERMISSION
8 Jul 2022, 18:11:25
Staat die Mercedes misschien heel gevoelig afgesteld qua downforce icm met porpoising?
Zou die budgetcap al in beeld zijn
Mijn boefje is liev!
Wat is dat, dat hij te vroeg de track op ging?StefanVerkerk schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:
TURN 10 INCIDENT INVOLVING CAR 63 (RUS) NOTED - ENTERING THE TRACK WITHOUT PERMISSION
Viel me op dat ze allebei hun stuur niet los lieten vlak voor raken muur…
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ergens wel een klein geluk dat dit gebeurd in een sprintrace weekend. Kunnen ze zondag toch nog een resultaat halen, als ze dan ook de snelheid hebben.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het is maar te hopen dat ze genoeg versnellingsbakken hebben mee gebracht vanuit StuttgartMikeyMan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:11:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Word nog leukStefanVerkerk schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En RUS nu ook nog noted voor entering the track without permission...
Inderdaad, moeten ze gewoon mee om kunnen gaanPatrickC schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:10:
Gewoon rijdersfout… niet lullen over zomaar ineens ‘snappen’ of windvlaagjes…
Met een red flag lijkt me het wel mee te vallen.LZ86 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:
Lol en RUS gaat ook nog een knauw krijgen vanwege het oversteken van de baan?
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
SESSION WILL RESUME AT 18:18
8 Jul 2022, 18:12:05
8 Jul 2022, 18:12:05
Ik denk eerder dat ze de snelheid hebben gevonden ten koste van:pilskes schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:08:
Nou Mercedes.....gaat die auto eindelijk eens goed, gaan de coureurs het verprutsen!
1. Stijfheid van de auto
2. Downforce
Je ziet gewoon dat er bij HAM te weinig downforce is voor de snelheid waarmee hij wilde rijden. Bij RUS zag je dat de auto het hobbeltje niet goed op kon vangen en daardoor ook te weinig downforce kon behouden aan de achterkant.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Het brandde in de zakken dan zeker….MikeyMan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:11:
Meteen opmaken 😏
Voor het oversteken, dat mag niet zomaar, want er kunnen nog wagens aan komen. Maar zal hooguit een boete zijn.Spotmatic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:
[...]
Wat is dat, dat hij te vroeg de track op ging?
Na, kort baantje, weinig bochten, dus relatief veel risico nemen om uberhaupt een beetje sneller te kunnen gaan.LZ86 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:10:
Ik vraag het me af. Is het wel wind, of een onvoorzien iets met die MERC update
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ha zat me ook al af te vragen of dat zomaar mag!?
Trouwens: weer een Q van meer dan een uur. Zoals zo vaak dit seizoen. We krijgen waar voor ons geld!
Behalve als je Viaplay hebtSpotmatic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:14:
Trouwens: weer een Q van meer dan een uur. Zoals zo vaak dit seizoen. We krijgen waar voor ons geld!
Verwijderd
Voor iemand die zo bezorgd is over de veiligheid lapt nu twee races de regels aan zijn laars.sjaool schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:13:
En RUS nu ook nog noted voor entering the track without permission...
Nee stak het circuit over met de rode vlag.Spotmatic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:
[...]
Wat is dat, dat hij te vroeg de track op ging?
Mr Consistency heeft een paar offdays.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Stewards hadden inmiddels ook alle tijd om Perez te straffen, buiten de top 10 te zetten en Gasly nog een ronde te laten doen.
Allemaal de schuld van Ziggo, die smeerde ons een andere provider aan om F1 te kunnen blijven kijkenSpotmatic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:14:
Even voor mij een regel uitleg. De motor/versnellingsbak die gaat gelden voor de race toch niet voor de sprint?
Of juist voor de sprint en niet voor de race?
De schade bij RUS zal meevallen, toch?
Of zit daar iets aan de achterkant?
Zondag is when it countsgambieter schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:15:
Mr Consistency heeft een paar offdays.
Het is sprintweekend, dus zaterdag telt ook een beetje.
Zaterdag én zondag, dit weekend.
Vlagen komen wel onverwacht, constante wind is ook geen probleem maar een onverwacht duwtje haaks op de auto als je al op het randje rijdt dan is er maar weinig nodig voor dit resultaat.
Vlagen zijn altijd hoger dan die 2.1km/h gemiddeld die ze constant kunnen meten
Hoe bedoel je deze vraag? De auto's zijn nu al onder perc fermé reglementen.TrekDr0p schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:15:
Even voor mij een regel uitleg. De motor/versnellingsbak die gaat gelden voor de race toch niet voor de sprint?
Uitlaat. Die kan best wat schade aanrichten als die recht naar achter wordt gedrukt.HollowGamer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:16:
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Is volgens mij dit jaar aangepast, Je mag tijdens het seizoen x aantal gearboxes verwisselen, Motor wisselen mag ook onder parc ferme.TrekDr0p schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:15:
Je moet alleen binnen het limiet blijven.
Alleen maar de bak en de motor...HollowGamer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:16:
Nog altijd benieuwd wat ze in hemelsnaam met Perez gaan doen. Echt bizar dat ze die in Q3 lieten starten... Was echt een halve meter ofzo dat hij buiten de track limits zat
Als Alpha Tauri zijnde accepteer je dit scenario toch niet? Je kan je kansen niet verdedigen...

Als Alpha Tauri zijnde accepteer je dit scenario toch niet? Je kan je kansen niet verdedigen...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
VER achter SAI... nu hopen dat die geen spelletjes gaat spelen...
Ik geef je geen duimpje...Kenny_026 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:19:
Als iemand nu een monsterronde eruit kan persen is het wel leclerc.
PER achter VER dus die kan een tow krijgen.
Dat moet een héle snelle S3 worden voor LEC .....
Baan lijkt snelheid kwijt.
EDIT: haha, toch niet
EDIT: haha, toch niet
[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 08-07-2022 18:21 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |