AvK schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:52:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel.
Het hangt af van de luimen van de Stewards. Daar is op zich niks mis mee. Het is immers een jury sport.
Net als Turnen.
Maar waarom zo'n groot verschil van interpretatie ten opzichte van vorige week?
Dat is wat ik graag wil begrijpen.
Dit heeft echt absoluut totaal niks met jury te maken. Zoals @
MrOleo ook aangeeft, net zoals ik al meermaals heb gedaan, zit er verschil tussen
zelfstandig buiten de baan (gaan) rijden, en
in gevecht buiten de baan gaan rijden. En een rijder die opgejaagd wordt en buiten de baan gaat is fout, maar als een rijder een inhaalactie doet (of wordt ingehaald) en daarbij buiten de baan wordt gedrukt is dat een mogelijke straf voor de ander als zijnde "forcing a driver of the track" en een inhaalactie waarbij de inhalende partij onnodig buiten de lijn gaat (lees: niet door de verdediger buiten de lijn wordt gedrukt) dan is dat "leaving the track and gaining a lasting advantage".
Je zit nu echt appels met peren te vergelijken. En 99% als niet 100% van alle waarschuwingen, zwart/witte vlaggen, en time penalties die vandaag zijn uitgedeeld waren voor coureurs die zonder reden in T9 of T10 buiten de lijn kleurde omdat... ze niet binnen de lijn bleven rijden. Niet omdat ze in gevecht waren, maar puur omdat ze op het randje reden en er (nipt) overheen gingen.
Edit:
Overigens kun je ook beargumenteren dat het niet aan de interpretatie van de stewards ligt, maar aan jou interpretatie

Jij interpreteert dat overschrijdingen van de track limits vorige week identiek zijn aan die van deze week. En dat is absoluut niet het geval.
[
Voor 8% gewijzigd door
RobertMe op 10-07-2022 22:10
]