[F1 2022] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:
  • 110.289 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:03
sjaool schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:59:
[...]

Tot nu toe is de Honda motor toch behoorlijk betrouwbaar gebleken. Als er al wat kapot ging aan de wagen dan waren het altijd randzaken en niet de motor zelf.
Yes daarom.

FER heeft vandaag gewoon top gehandeld (wel weer een ontplofte motor en problemen bij LEC) maar ze zijn op tactisch en betrouwbaarheidsvlak dit seizoen denk ik niet echt een bedreiging voor RBR

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

JB schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:58:
Wat is met Sainz gebeurd? Niet kunnen kijken.
Radiatori bevrori, motori tramelanti

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 00:30
RocketKoen schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:00:
[...]

Als je achteraan kan starten en nog 3e worden. Maar je wint daardoor de volgende 3 races.
Yep, van mij mogen de straffen voor excessief motor en onderdelen wisselen zwaarder worden. Geen idee hoe maar datje zo winst weet te behalen kan gewoon niet. Desnoods een lager budget voor het volgende jaar als straf want dit kunnen alleen de rijke teams natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Bij de VSC: als Leclerc naar binnen was gegaan en Verstappen niet, reed Verstappen één en had hij een kleine kans om te winnen.
Door met Leclerc mee te gaan pitten, bleef Verstappen op de tweede plek en had hij een nog kleinere kans om te winnen.

Logische keuze zou dan toch zijn dat Verstappen níet ging pitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:25
Nou, komt RB en Max vandaag goed weg... Veel meer dan ze hadden kunnen vragen, maar ik vrees wel dat dit gewoon niet houdbaar is voor RB. Ferrari is eigenlijk al het hele seizoen sneller en dat lijkt alleen maar erger te worden. Enige waar ze op kunnen hopen is de unreliability bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 17:49

Bullet NL

Eigen Wijs

opvallend dat de RB dit seizoen zoveel van de banden vraagt, dit was net een van de sterke punten van de auto gezien de afgelopen jaren.

Lec 25 punten, Ver 19...... Damage valt mee.... Ben zelf de punten van de sprint al weer vergeten....
8 voor 1, maar wat had Lec gisteren?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
kraanwagen schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:03:
Bij de VSC: als Leclerc naar binnen was gegaan en Verstappen niet, reed Verstappen één en had hij een kleine kans om te winnen.
Door met Leclerc mee te gaan pitten, bleef Verstappen op de tweede plek en had hij een nog kleinere kans om te winnen.

Nee, niet met hoe snel de banden bij de RB sleten vandaag, want daar zat vandaag het verschil tussen FER en RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:04:
opvallend dat de RB dit seizoen zoveel van de banden vraagt, dit was net een van de sterke punten van de auto gezien de afgelopen jaren.

Lec 25 punten, Ver 19...... Damage valt mee.... Ben zelf de punten van de sprint al weer vergeten....
7

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023

7

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:52

ricardo246

Life's what you make it!

*knip*
Goed bedoeld, maar daar is de topic report voor aub.

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 10-07-2022 20:46 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:05
kraanwagen schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:03:

Ja, of in ieder geval een andere strategie dan leclerc, had rood gekunt met nog 12 rondjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86

7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

mitsumark schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:05:
[...]

Ja, of in ieder geval een andere strategie dan leclerc, had rood gekunt met nog 12 rondjes?
Hij had alleen nog gebruikte rood, dat zou tricky worden.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
Bravo Charles! In bocca lupo.. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:51
Over de bandenslijtage bij Max: Zou het kunnen dat RBR relatief gezien nog steeds veel downforce (of iig meer) uit de vleugels haalt dan uit de vloer, waardoor de banden harder slijten dan bij Ferrari?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Pyr0_ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:34:
Iemand die een mooie streamable kan delen van die Ferrari plof replay?
https://streamja.com/QOeq4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Leclerc heel sterk, hadden velen hier vooraf niet gedacht, laat de spanning in het kampioenschap maar terugkomen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:04:
Nou, komt RB en Max vandaag goed weg... Veel meer dan ze hadden kunnen vragen, maar ik vrees wel dat dit gewoon niet houdbaar is voor RB. Ferrari is eigenlijk al het hele seizoen sneller en dat lijkt alleen maar erger te worden. Enige waar ze op kunnen hopen is de unreliability bij Ferrari.
Niet zo negatief joh. We zijn half het seizoen. Tis gewoon interressant waarom Max zo veel last van zijn banden heeft gehad.... Das geen motor die onvoorspelbaar is.

5 puntjes verloren over het weekend 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky

Auto is fors zwaarder en de manier waarop een auto instuurt heeft veel impact en dat is fors anders bij de red bull dit jaar.

Ook is de downforce van de auto's totaal anders. Een veel groter deel komt van de bodemplaat en die werkt alleen op snelheid. In de bochten verlies je dus grip door de downforce en dit moet je wat compenseren door bijvoorbeeld hogere camber wat grip kost buiten de bochten of gewoon accepteren en meer glijden in de bochten en dat vreet ook banden.

Veel factoren dus die invloed hebben op de banden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
VEr geeft ook aan bij interviews dat ie het echt aan de banden lag.
FER verraste hem ook qua snelheid, ze waren een pak sneller dan gisteren.

Waarschijnlijke voornaamste probleem dat de baan was schoongeregend en minder grip had dan gisteren tijdens de sprintrace en de FER kon daar veel beter mee omgaan.

Logisch verhaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23

Osxy

Holy crap on a cracker

(jarig!)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Maarten_E schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:07:
Over de bandenslijtage bij Max: Zou het kunnen dat RBR relatief gezien nog steeds veel downforce (of iig meer) uit de vleugels haalt dan uit de vloer, waardoor de banden harder slijten dan bij Ferrari?
Denk dat je dit soort vragen niet op een forum hoeft te vragen, who knows... Als de engineers het wisten dan zouden ze er ook wel wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:51
Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Denk dat je dit soort vragen niet op een forum hoeft te vragen, who knows... Als de engineers het wisten dan zouden ze er ook wel wat aan doen.
20 ogen zien er meer dan 2, en er zijn hier zeker mensen die dieper in de materie zitten dan ik. Was slechts een vraag. Het lijkt mij dat als de RBR met relatief meer vleugel rijdt, de banden daar ook harder onder lijden. Vraag is of dat ook zo is.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 17:31

Vos

AFCA

Maarten_E schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:11:
[...]

20 ogen zien er meer dan 2, en er zijn hier zeker mensen die dieper in de materie zitten dan ik. Was slechts een vraag. Het lijkt mij dat als de RBR met relatief meer vleugel rijdt, de banden daar ook harder onder lijden. Vraag is of dat ook zo is.
Meer downforce is minder slijtage, naar mijn weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 20:00
LZ86 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:09:
VEr geeft ook aan bij interviews dat ie het echt aan de banden lag.
FER verraste hem ook qua snelheid, ze waren een pak sneller dan gisteren.

Waarschijnlijke voornaamste probleem dat de baan was schoongeregend en minder grip had dan gisteren tijdens de sprintrace en de FER kon daar beter mee omgaan.

Logisch verhaal.
Bij SKy werd geopperd dat het vandaag een stuk koeler was dan gisteren. EN dat daarom de Ferrari krachtbonnen beter liepen als de dag ervoor. De beidde haas bolides hadden vandaag ook wat extra snelheid.

en het verschil van banden slijtage natuurlijk

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Bullet NL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:08:
[...]

Niet zo negatief joh. We zijn half het seizoen. Tis gewoon interressant waarom Max zo veel last van zijn banden heeft gehad.... Das geen motor die onvoorspelbaar is.

5 puntjes verloren over het weekend 8)
Zeker zoals ik al zei, Max komt hier enorm goed weg, ook met de sprint race win... Maar nu Sainz het tempo wat beter lijkt te hebben en Ferrari echt vrijwel elke race de snellere auto lijkt, zal toch echt een enorm moeilijke strijd worden. Als ik m'n geld nu op een team moet inzetten, dan is het toch wel Ferrari, ondanks de achterstand in het kampioenschap. En ik denk niet dat RB dat gat kan dichten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Waarom zou je zo'n vraag niet hoeven te stellen?
Tis toch een interessante discussie waarom er verschil zit, met alle info die er naar buitenkomt valt er prima een analyse te maken.

Vandaag was RB duidelijk moeilijker voor de bandjes, feit is dat Max de snelste ronde heeft laat zien dat het qua rawspeed wel goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Maarten_E schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:07:
Ik denk dat dat juist een voordeel zou zijn voor banden management. De meeste slijtage vind plaats in de bochten en de grip komt momenteel voornamelijk uit de bodem en die werkt niet in de bochten. Minder grip in de bochten is meer slijtage door glijden over de baan of onderstuur wat je voor banden opvreet. Ik denk dat red bull en max zeer blij zouden zijn als ze meer grip uit de voorvleugel zouden kunnen krijgen. De auto heeft last van onderstuur en is daardoor lastiger re besturen en glijd meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik had even gemist dat Alonso een dubbele pitstop moest maken vanwege een los wiel.

Had hij mooi geluk dat het onder VSC was.

[ Voor 12% gewijzigd door Humma Kavula op 10-07-2022 17:16 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

Dat zat dan ook niet in de uitzending....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Zeker zoals ik al zei, Max komt hier enorm goed weg, ook met de sprint race win... Maar nu Sainz het tempo wat beter lijkt te hebben en Ferrari echt vrijwel elke race de snellere auto lijkt, zal toch echt een enorm moeilijke strijd worden. Als ik m'n geld nu op een team moet inzetten, dan is het toch wel Ferrari, ondanks de achterstand in het kampioenschap. En ik denk niet dat RB dat gat kan dichten.
Nou, max heeft 6 races gewonnen en leclerc 3. Dat is niet omdat ferrari veel sneller is. Had max vorige race niet een stukje alfa tauri bij zich waren het 7 overwinningen geweest. Want ferrari was die race ook niet sneller.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Denk dat je te negatief bent. FER is 1 race beter qua banden wat ze de win oplevert. De rest van het weekend was de RB gewoon sneller.

FER gaat nog gridstraffen pakken, zijn inmiddels notoir onbetrouwbaar en zijn dus helemaal niet zoveel sneller dan RBR. In silverstone vorige week pisgeluk dat VER die enorme schade aan de vloer reedt op dat carbon wat op de baan lag, anders was ie lachend aan de horizon verdwenen. Was veel sneller dan FER.

Beetje waan van de dag :P Het is dit seizoen gewoon stuivertje wisselen tussen FER en RBR

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 10-07-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Bullet NL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:14:
[...]

Waarom zou je zo'n vraag niet hoeven te stellen?
Tis toch een interessante discussie waarom er verschil zit, met alle info die er naar buitenkomt valt er prima een analyse te maken.

Vandaag was RB duidelijk moeilijker voor de bandjes, feit is dat Max de snelste ronde heeft laat zien dat het qua rawspeed wel goed zit.
Het is inderdaad een interessante vraag, maar het is niet alsof iemand hier ook maar enig verstand van dat soort zaken heeft. Je krijgt dan ook al snel reacties die gewoon onjuiste info geven. Dit soort zaken kun je imo beter door de echte pro's laten beantwoorden want dan weet je iig dat wat ze zeggen iig enigszins klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

LZ86 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:17:
[...]

Denk dat je te negatief bent. FER is 1 race beter qua banden wat ze de win oplevert. De rest van het weekend was de RB gewoon sneller.
Dit was de tweede race al ;)
In het begin vh seizoen ook eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
Humma Kavula schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:15:
Ik had even gemist dat Alonso een dubbele pitstop moest maken vanwege een los wiel.

[Streamable: Alonso's double pitstop]

Had hij mooi geluk dat het onder VSC was.
Klopt, ik denk dat Alonso dat puntje nog gaat verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
hjs schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:18:
[...]

Dit was de tweede race al ;)
In het begin vh seizoen ook eentje.
Welke dan? De andere races die FER heeft gewonnen was VER uitgevallen of reedt ie dus met dikke schade :P

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 10-07-2022 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34
computerjunky schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Yep, van mij mogen de straffen voor excessief motor en onderdelen wisselen zwaarder worden. Geen idee hoe maar datje zo winst weet te behalen kan gewoon niet. Desnoods een lager budget voor het volgende jaar als straf want dit kunnen alleen de rijke teams natuurlijk.
Dat de regels omtrent motoren zo zijn hebben we voornamelijk te danken aan Honda. Dat die motoren het minst te winnen hebben bij het toepassen van deze strategie is jammer voor ze maar lijkt mij geen goed argument om de regels maar te wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Kenny_026 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:16:
[...]

Nou, max heeft 6 races gewonnen en leclerc 3. Dat is niet omdat ferrari veel sneller is. Had max vorige race niet een stukje alfa tauri bij zich waren het 7 overwinningen geweest. Want ferrari was die race ook niet sneller.
Max heeft veel geluk gehad de laatste races imo. En Ferrari weet het telkens weer te vernaggelen. Maar ze zijn denk ik toch echt wel de snellere van de twee. Maja je hebt gelijk, misschien ben ik te veel aan het doemdenken. In ieder geval een positief resultaat vandaag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:17:
[...]

Het is inderdaad een interessante vraag, maar het is niet alsof iemand hier ook maar enig verstand van dat soort zaken hebt. Je krijgt dan ook al snel reacties die gewoon onjuiste info geven. Dit soort zaken kun je imo beter door de echte pro's laten beantwoorden want dan weet je iig dat wat ze zeggen iig enigszins klopt.
Again.... Why?? Waarom de aanname dat hier niemand met enig verstand zit van dit soort zaken? Het is een discussieforum, iedereen mag zijn mening geven zolang deze ontopic is. Het is aan de lezer zelf om te bepalen als antwoorden correct zijn.

Ik heb namelijk het idee dat de RB meer downfore uit de vloer van de auto haalt. de Ferrari heeft volgens mij meer vleugel staan, waar door Max specifiek met zijn RB meer vraagt van de bandjes in medium en snelle bochten. Daar bij is al aangeven dat de baan door een bui regen relatief groen was. Rubber is letterlijk weg geregend, dit i.c.m. meer vleugel zorgt voor minder glijden over de bandjes = minder slijtage.

Max wordt het eerst van dit seizoen 2e en mensen beginnen in eens het vertrouwen kwijt te raken en te klagen dat Max het momentum kwijt is. Max staat nog steeds op een riante voorsprong in het WDC, Vorige week had hij pech dat hij over een stuk body van een AT gaat, gisteren heeft hij gewonnen, vandaag zat het tegen qua banden. Maar laten we Max nu naar 11 races niet afschrijven voor het WDC...

Tis nu wel duidelijk dat Perz en Sainz voor hun team 2e rijders zijn....

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 10-07-2022 17:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:14
Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Max heeft veel geluk gehad de laatste races imo. En Ferrari weet het telkens weer te vernaggelen. Maar ze zijn denk ik toch echt wel de snellere van de twee. Maja je hebt gelijk, misschien ben ik te veel aan het doemdenken. In ieder geval een positief resultaat vandaag.
Wat een geluk vorige race idd, een zeer waarschijnlijke winst door pech verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Bullet NL schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:22:
[...]

Again.... Why?? Waarom de aanname dat hier niemand met enig verstand zit van dit soort zaken? Het is een discussieforum, iedereen mag zijn mening geven zolang deze ontopic is. Het is aan de lezer zelf om te bepalen als antwoorden correct zijn.

Ik heb namelijk het idee dat de RB meer downfore uit de vloer van de auto haalt. de Ferrari heeft volgens mij meer vleugel staan, waar door Max specifiek met zijn RB meer vraagt van de bandjes in medium en snelle bochten. Daar bij is al aangeven dat de baan door een bui regen relatief groen was. Rubber is letterlijk weg geregend, dit i.c.m. meer vleugel zorgt voor minder glijden over de bandjes = minder slijtage.
Nouja, aangezien de lezer er waarschijnlijk net zoveel verstand van heeft als degene die de vraag beantwoord kan dat alle kanten op. Dat maakt niemand direct wijzer denk ik. Ik snap wel een beetje wat je zegt, maar ik heb wel het idee dat het echt gokken is op dat moment.

Dat RB met minder downforce rondrijdt is verder niet zon groot geheim (vanuit de wings iig). Dat is duidelijk. Alle effecten daarvan, da's lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-06 15:32
Zie je gelijk dat het dikke onzin is dat die pitstop regel ingevoerd is, dit soort fouten worden ook nu nog steeds gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vos schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:12:
[...]

Meer downforce is minder slijtage, naar mijn weten.
Meer downforce geeft normaal gesproken minder glijden over de banden in de bochten, wat inderdaad minder slijtage geeft.

Onder voorbehoud, omdat er natuurlijk veel meer factoren ook nog mee kunnen en zullen spelen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Xgar schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:23:
[...]

Wat een geluk vorige race idd, een zeer waarschijnlijke winst door pech verloren.
Tsjah, kan je op 2 manieren bekijken natuurlijk, hij komt uiteindelijk goed weg dat Charles relatief weinig punten pakt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 17-06 16:05
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXUG0RfUYAAo_iZ?format=jpg&name=smallAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXUG0RkUEAAVNf9?format=jpg&name=smallAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXULlY-XwAMoM27?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXULlaFXoAEI63Q?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXUOUrnXoAIDpED?format=jpg&name=large

[ Voor 44% gewijzigd door Jasphur op 10-07-2022 17:57 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 23:58
Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Tsjah, kan je op 2 manieren bekijken natuurlijk, hij komt uiteindelijk goed weg dat Charles relatief weinig punten pakt.
Maar zonder materiaalpech had ie die gewoon gewonnen. Dat de schade beperkt is gebleven is daarbij een geluk bij een ongeluk. Ik zie dat echter niet als een race waarbij hij echt geluk had.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
redwing schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:40:
[...]

Maar zonder materiaalpech had ie die gewoon gewonnen. Dat de schade beperkt is gebleven is daarbij een geluk bij een ongeluk. Ik zie dat echter niet als een race waarbij hij echt geluk had.
Yea, heb je misschien gelijk in. Then again, als die Ferrari niet een fout had gemaakt en hem P1 kado had gegeven, who knows? Maar goed, yea, daar zag RB er wel een stuk sterker uit (dan hier), point taken. Denk dat ik misschien nu wat te negatief ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
[...]

Ferrari gaat zeker nog minimaal een paar keer een penalty moeten pakken. Die betrouwbaarheid gaat ze echt opbreken nog de komende tijd

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:37
Was mij niet opgevallen dat Perez gewonnen had voor Sainz en Verstappen. Ook dat ze van team gewisseld zijn wist ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a81Ozx1_700bwp.webp

[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 10-07-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Chocoball schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:45:
Was mij niet opgevallen dat Perez gewonnen had voor Sainz en Verstappen.

[Afbeelding]
Damn, hebben ze bij Red Bull heel snel perez vervangen... :P
En, Verstappen bij Mercedes... net een aantal jaartjes te laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 10-07-2022 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:43:
[...]

Yea, heb je misschien gelijk in. Then again, als die Ferrari niet een fout had gemaakt en hem P1 kado had gegeven, who knows? Maar goed, yea, daar zag RB er wel een stuk sterker uit (dan hier), point taken. Denk dat ik misschien nu wat te negatief ben.
Ik heb heel eerlijk gezegd het idee dat het voorlopig aardig gelijk op gaat. Ferrari begon beter, maar viel wat terug, maar begint nu weer terug te komen. Als je echter naar de qualificatie en de sprintrace kijkt was Ferrari juist wat minder. Door de regen lijkt het circuit beter geworden te zijn voor Ferrari, terwijl RB juist last had van de veranderde baan.

Maar ik vind het wel goed zo, laat ze maar lekker stuivertje wisselen het hele seizoen. Nu nog hopen dat Russel/Hamilton nog wat dichterbij komen en het wordt helemaal leuk :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
redwing schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:56:
[...]

Ik heb heel eerlijk gezegd het idee dat het voorlopig aardig gelijk op gaat. Ferrari begon beter, maar viel wat terug, maar begint nu weer terug te komen. Als je echter naar de qualificatie en de sprintrace kijkt was Ferrari juist wat minder. Door de regen lijkt het circuit beter geworden te zijn voor Ferrari, terwijl RB juist last had van de veranderde baan.

Maar ik vind het wel goed zo, laat ze maar lekker stuivertje wisselen het hele seizoen. Nu nog hopen dat Russel/Hamilton nog wat dichterbij komen en het wordt helemaal leuk :)
Ja, ik heb daar iets andere gedachten over, ik denk dat Ferrari de quali en sprint race ook had moeten winnen, maar dat hebben ze nagelaten. Ik zie dat als geluk voor RB. Zoals ze dit seizoen al vaak gelukmomentjes te pakken hebben gehad. En dan is een coureur als Max wel een pluspuntje.

Maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben dat het puur de omstandigheden waren vandaag. Ik heb echter het geval dat Ferrari gewoon sneller is. Ze profiteren er alleen te weinig van (tot dusverre). En ze hebben zonder twijfel veel punten weggegooid. Geldt ook wel een beetje voor RB, maar toch minder imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

LZ86 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Welke dan? De andere races die FER heeft gewonnen was VER uitgevallen of reedt ie dus met dikke schade :P
Tja, als ik dat nog eens wist.
Zal wel de openingsrace zijn geweest gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:05:
[...]

Ja, ik heb daar iets andere gedachten over, ik denk dat Ferrari de quali en sprint race ook had moeten winnen, maar dat hebben ze nagelaten. Ik zie dat als geluk voor RB. Zoals ze dit seizoen al vaak gelukmomentjes te pakken hebben gehad. En dan is een coureur als Max wel een pluspuntje.
Maar waarom hadden ze die moeten winnen? Vanaf het begin was RB al sneller en de qualificatie was dan ook niet echt een verrassing. Ook in de sprintrace was Max (buiten de start) duidelijk de snellere.
Maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben dat het puur de omstandigheden waren vandaag. Ik heb echter het geval dat Ferrari gewoon sneller is. Ze profiteren er alleen te weinig van (tot dusverre). En ze hebben zonder twijfel veel punten weggegooid. Geldt ook wel een beetje voor RB, maar toch minder imo.
Die snelheid zie ik niet zo, maar dat Ferrari heel wat punten heeft laten liggen lijkt me inderdaad duidelijk. Bij Max zijn ook wel wat punten verloren, maar dan meestal door kapot materiaal en een stuk minder door taktische fouten van het team.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
redwing schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Maar waarom hadden ze die moeten winnen? Vanaf het begin was RB al sneller en de qualificatie was dan ook niet echt een verrassing. Ook in de sprintrace was Max (buiten de start) duidelijk de snellere.

[...]

Die snelheid zie ik niet zo, maar dat Ferrari heel wat punten heeft laten liggen lijkt me inderdaad duidelijk. Bij Max zijn ook wel wat punten verloren, maar dan meestal door kapot materiaal en een stuk minder door taktische fouten van het team.
Hoezo was Red Bull duidelijk sneller? Kwalificatie was gelijk en in de sprint race had Max aan het eind van de race ook al issues met zijn banden en was Leclerc uiteindelijk sneller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Gé Brander schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:54:
Daarmee ga je volledig voorbij aan de waarschijnlijk nog drie keer een opgeblazen Ferrari motor van Leclerc in die elf races...
Meer dan de gridstraf bij de race dat je extra motor(delen) pakt, tikt vooral een DNF (idd.) erg hard aan (met dan de race daarna waarschijnlijk sie gridstraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
hjs schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Tja, als ik dat nog eens wist.
Zal wel de openingsrace zijn geweest gok ik.
Ja, toen viel VER dus uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
redwing schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Het snelheidsverschil in kwalificatie was minimaal. Charles heeft nooit een aanval ingezet in de sprintrace, imo zijn fout. Hij kon duidelijk op 2s blijven rijden van VER. Dus veel sneller was de RB sowieso niet.
[...]

Yea, ik denk dat ik mezelf op dit punt alleen maar kan herhalen, Max heeft het geweldig gedaan, maar hij zal denk ik nog zijn handen vol hebben aan een Ferrari die gewoon snel is. Max heeft in het begin van het seizoen wat pech gehad, toen dacht je nog even dat deze RB misschien niet zo stabiel was, maar dat lijken ze wel aardig onder controle te hebben nu. Ik zou me gewoon meer zorgen maken om de snelheid van Ferrari. En hopen dat die auto nog een paar keer uit elkaar valt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het blijft een dingetje die straffen. Perez was opportuun en had prima gekund, maarja, een Mercedes drijft toch altijd naar buiten. Het blijft gewoon krom dat er slechts 5 seconden straf op staat. Had Max bijna ook gewoon hetzelfde kunnen doen, laat Leclerc ervoorbij komen in T4, laat hem naarbuiten drijven en tik, 5 sec penalty. En Leclerc minimaal 30 sec.

Ik vind het wel bijzonder dat ineens dit jaar betrouwbaarheid een groot issue is. Als Leclerc nog een uitval te verduren krijgt moet ie wel heel veel doen. Max nog altijd 38 puntjes voorsprong, had ie voor dit weekend ook op Perez.

Benieuwd of ze bij Ferrari nou eindelijk inzien dat ze gewoon op Leclerc moeten wedden, Sainz komt er gewoon niet aan te pas en Silverstone was een lucky win voor Sainz. Maar gezien ze al plan E uitvoerden.......

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Snowdog schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:20:
[...]

Het snelheidsverschil in kwalificatie was minimaal. Charles heeft nooit een aanval ingezet in de sprintrace, imo zijn fout. Hij kon duidelijk op 2s blijven rijden van VER. Dus veel sneller was de RB sowieso niet.

[...]

Yea, ik denk dat ik mezelf op dit punt alleen maar kan herhalen, Max heeft het geweldig gedaan, maar hij zal denk ik nog zijn handen vol hebben aan een Ferrari die gewoon snel is. Max heeft in het begin van het seizoen wat pech gehad, toen dacht je nog even dat deze RB misschien niet zo stabiel was, maar dat lijken ze wel aardig onder controle te hebben nu. Ik zou me gewoon meer zorgen maken om de snelheid van Ferrari. En hopen dat die auto nog een paar keer uit elkaar valt.
Dat de Ferrari competitief is is inderdaad duidelijk.
Maar het blijft FER. Die doen gekke dingen, en daarbovenop nog die motor issues. LEC gaat nog gridstraffen pakken en die zijn natuurlijk in het voordeel van RB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Leclerc reed een sterke race vandaag, Die had hij ook nodig. Sainz was druk bezig maar helaas plofte de motor op spectaculaire wijze (Master Milo had het niet beter kunnen doen.... :) )
Max heeft alles gegeven en dus terecht no 2. Perez had het wat rustiger aan moeten doen omdat de race nog maar net begonnen was.
Resumerend: Een hele fijne race om naar te kijken. Een boel spektakel. En het ligt allemaal heel dicht bij elkaar. Het is nog lang niet klaar................

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toch vond ik de analyse op viaplay wel correct dat PER teveel risico nam om op die plek en op die manier te proberen om een MER/RUS al in te halen. Je weet dat die op dat soort plekken / situaties tot het gaatje gaan.

De actie was best mooi maar denk dat PER er later op een andere plek voorbij had gekund en nu kostbare punten heeft laten liggen en ook Max niet heeft kunnen helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 10-07-2022 18:26 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik ben blij dat er een probleem is bij de RB. Zo blijf je als team altijd getriggerd en kan je de aandacht niet verslappen. Is de Ferrari sneller?

In Silverstone duidelijk niet, in Spielberg duidelijk wel. Het is stuivertje wisselen maar dat opent nieuwe inzichten.

LEC gaat nog een motor wissel moeten doen. Hij heeft maar 1 Frankenstein PU en 1 gehele complete PU en moet daar nog 11 races zonder problemen mee uitzingen. Sainz is het bokje want die moet een geheel nieuwe PU steken. En ik meen dat die al op de limit zat?

Dus het wordt nog spannend want ik ben er zeker van dat LEC dermate snel heeft gereden dat zijn PU meer slijtage heeft.

Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van de FIA, een gaspedaal dat blijft hangen is een no go.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 10-07-2022 18:30 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Help!!!! schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:25:
Toch vond ik de analyse op viaplay wel correct dat PER teveel risico nam om op die plek en op die manier te proberen om een MER/RUS al in te halen. Je weet dat die op dat soort plekken / situaties tot het gaatje gaan.

De actie was best mooi maar denk dat PER er later op een andere plek voorbij had gekund en nu kostbare punten heeft laten liggen en ook Max niet heeft kunnen helpen.
Zeker waar, maar het is hier wel F1. Het is ongelofelijk knullig dat side by side racing zo lastig is geworden blijkbaar. Ja de auto's zijn zwaarder en breder geworden over de jaren heen, maar poeh, als een Russel gewoon weigert van het gas af te gaan terwijl Perez er buitenom langskomt, naja dan ben je gewoon bezig met botsautootje te spelen. En zoveel risico ziet er voor Russel niet aan. Hoe vaak nu de afgelopen jaren dergelijke acties gezien zonder enige consequentie voor de aanstichter?

Het is gewoon het niet willen toegeven op de ander. En de straf is gewoon lachwekkend. Al was Perez alleen gespind en zonder schade, dan is dat al veel meer dan 5 seconden kwijtgeraakt. Dus hoe ze kunnen beredeneren dat het 5 sec straf maar waard is, is mij een raadsel. 3x track limits is ook 5 sec straf, de hele maatstaf is zeer krom. En sowiso dat die 5 sec straf erbij opgeteld worden of tijdens een pitstop voldaan mogen worden is ook bizar, gewoon zo efficient als mogelijk voor de 'dader'. Kom gewoon terug met die 10 sec stop &go als men gewoon niet naast elkaar kunnen racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Exocet schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:14:
[...]
Hoezo was Red Bull duidelijk sneller? Kwalificatie was gelijk en in de sprint race had Max aan het eind van de race ook al issues met zijn banden en was Leclerc uiteindelijk sneller
Omdat Max aan het begin makkelijk naar die 2 seconde toe kon komen en Leclerc geen moment echt dichterbij is gekomen. Als Ferrari echt sneller was geweest, had Max niet op 2 seconde gekomen en gebleven.

Dat RB toen al last had met de banden klopt natuurlijk, maar het verschil in de normale race was naar mijn idee een stuk duidelijker dan in de sprintrace.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chevy454 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:30:

Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van de FIA, een gaspedaal dat blijft hangen is een no go.
FIA zal daar niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
siggy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:22:
Benieuwd of ze bij Ferrari nou eindelijk inzien dat ze gewoon op Leclerc moeten wedden, Sainz komt er gewoon niet aan te pas en Silverstone was een lucky win voor Sainz. Maar gezien ze al plan E uitvoerden.......
Ik stel me vragen waarom, het grote geld voor het team zit in het WCC, het WDC is enkel goed voor imago en marketing. Maar Ferrari heeft geen marketing nodig, ze moeten een kampioenschap binnen halen en met het WCC vecht je met 2 voor punten en heb je meer kans.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Help!!!! schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:25:

Bij Ziggo zeiden ze hetzelfde, inclusief dat RUS full lock naar rechts stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

siggy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:32:
[...]

Zeker waar, maar het is hier wel F1. Het is ongelofelijk knullig dat side by side racing zo lastig is geworden blijkbaar. Ja de auto's zijn zwaarder en breder geworden over de jaren heen, maar poeh, als een Russel gewoon weigert van het gas af te gaan terwijl Perez er buitenom langskomt, naja dan ben je gewoon bezig met botsautootje te spelen. En zoveel risico ziet er voor Russel niet aan. Hoe vaak nu de afgelopen jaren dergelijke acties gezien zonder enige consequentie voor de aanstichter?

Het is gewoon het niet willen toegeven op de ander. En de straf is gewoon lachwekkend. Al was Perez alleen gespind en zonder schade, dan is dat al veel meer dan 5 seconden kwijtgeraakt. Dus hoe ze kunnen beredeneren dat het 5 sec straf maar waard is, is mij een raadsel. 3x track limits is ook 5 sec straf, de hele maatstaf is zeer krom. En sowiso dat die 5 sec straf erbij opgeteld worden of tijdens een pitstop voldaan mogen worden is ook bizar, gewoon zo efficient als mogelijk voor de 'dader'. Kom gewoon terug met die 10 sec stop &go als men gewoon niet naast elkaar kunnen racen.
Maar dat is wat ik bedoel, we weten dat o.a. een HAM, RUS in zo'n situatie niet van hun gas af gaan (ze lopen zelf relatief weinig risico) en dat de straffen relatief erg mild zijn.

Heel frustrerend maar totdat er strengere straffen komen moet je imho dan toch de verstandigste zijn, zeker ook als het nog zo vroeg in de race is en je in principe de snellere pace hebt.

[ Voor 69% gewijzigd door Help!!!! op 10-07-2022 18:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alledrie de podiumgangers moeten naar de stewards voor "breach of parc ferme" instructions?

Dit is die van Max, maar Leclerc en Hamilton hebben dezelfde opdracht gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXUatZLXEAA5y0q.jpg

Ongeduldig, 18:26 posten, 18:30 komen :p

[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 10-07-2022 18:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kom maar op met dat 1e podium voor Mick 8)7 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

https://twitter.com/benjh...&t=RhVcxGxBddBLc0MLq4KdYg
Turns out. The top three have all been called to the stewards - something to do with their physios handing them stuff before being weighed.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 17-06 16:05

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
gambieter schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:40:
Alledrie de podiumgangers moeten naar de stewards voor "breach of parc ferme" instructions?

Dit is die van Max, maar Leclerc en Hamilton hebben dezelfde opdracht gekregen:
[Afbeelding]

Ongeduldig, 18:26 posten, 18:30 komen :p
It relates to the drivers' physios interacting with the drivers in parc ferme before they've been weighed. It has been going on for a while and the FIA have previously warned the teams it needs to stop #F1 #AustrianGP

Volgens Twitter

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Als ze alle 3 moeten zal er waarschijnlijk iets niet duidelijk zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Russel, Ocon, Mick als podium. Als je daar een euro op in zou zetten zou je rijk worden haha.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:34:
[...]

Bij Ziggo zeiden ze hetzelfde, inclusief dat RUS full lock naar rechts stuurt.
Dat is allemaal mooi, maar een tikje hop het gas en je onderstuurd gewoon rechtdoor.
Help!!!! schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:34:
[...]

Maar dat is wat ik bedoel, we weten dat o.a. een HAM, RUS in zo'n situatie niet van hun gas af gaan (ze lopen zelf relatief weinig risico) en dat de straffen relatief erg mild zijn.

Heel frustrerend maar totdat er strengere straffen komen moet je imho dan toch de verstandigste zijn, zeker ook als het nog zo vroeg in de race is.
Het risico voor de man aan de binnenkant is ook extreem laag. Kans op platte band is nihil, voorvleugel kan nog misschien breken, maar zo'n tikje met het voorwiel is nagenoeg risicoloos voor de binnenkant. Men weet dat, daarom neemt men ook dat 'risico'. In de afgelopen jaren genoeg voorbeelden gehad. Blijft bizar dat de teams en de FIA dit prima vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
mjjveldt schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:44:
[...]

It relates to the drivers' physios interacting with the drivers in parc ferme before they've been weighed. It has been going on for a while and the FIA have previously warned the teams it needs to stop #F1 #AustrianGP

Volgens Twitter
Wel terecht dat dat een keer aangepakt wordt. Laatste waarschuwing en door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
thealterego1 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:44:
Russel, Ocon, Mick als podium. Als je daar een euro op in zou zetten zou je rijk worden haha.
Ik ga dit vol hypen het komende uur, ook al weet ik dat er niets van gaat komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volgens Twitter
Daar mogen ze wel tegen optreden van mij. Van mij mogen ze de pits pass van die figuren intrekken, veel te irritant aanwezig en inderdaad de kans om even wat zwaars te overhandigen.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 10-07-2022 18:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Volgens Twitter
Lol, of de FIA is zelf laks en nu gaan ze ineens er wat aan doen. Wat was er ook alweer gebeurd met alle juweeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:44

Bloodclot

Jawier!

Wat bedoelen ze met "interacting with the drivers?" Wat voor voorbeelden? Stoppen ze stiekem wat lood in hun zakjes?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:06
Dus, Miami na de zware race moesten de coureurs ook maar even 5 minuten wachten en aan die complete poppenkast meedoen voordat ze iets konden drinken? Alle coureurs lopen de FIA garage in, worden gewogen, en zijn klaar. Behalve de top 3, die vieren met het team, moeten de interviews doen, moeten in Miami deelnemen aan een enorme poppenkast, en als ze dan eindelijk in de cooldown room zijn kunnen ze gewogen worden en pas daarna mogen ze bv wat drinken?

Dat de FIA dan eens hun procedure aanpast voor het wegen van de top 3, i.p.v. deze shitshow. Want op zaterdag kunnen ze het wel. Top 3 parkeert op de grid en Jo Bauer staat al klaar met zijn weegschaal. Maar op zondag moeten ze Jo Bauer ineens in de cooldown room weg stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Vroeg me vorige race al af of dat wel kon. Zag toen toevallig Hamilton die wat aangereikt kreeg en dat mee de weegschaal op nam. Maat ik denk dat als je terug kijkt dat je het wel vaker ziet. Even snel wat drinken, handdoekje aanreiken het beïnvloedt toch de weging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou top zijn als ze alle drie gediskwalificeerd worden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Schijnbaar allemaal gewogen zonder handschoenen:

[Video: https://streamja.com/gXoky]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
computerjunky schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:51:
Vroeg me vorige race al af of dat wel kon. Zag toen toevallig Hamilton die wat aangereikt kreeg en dat mee de weegschaal op nam. Maat ik denk dat als je terug kijkt dat je het wel vaker ziet. Even snel wat drinken, handdoekje aanreiken het beïnvloedt toch de weging.
De FIA moet dan ook wel zelf gelijk voor wegen zorgen. In Miami was het snikheet, vielen de coureurs bijna om terwijl er voor het wegen eerst een hele show kwam incl rit door dat stadion richting de podium locatie (en het wegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Humma Kavula schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:55:

[Video]
Handschoenen zitten hoogstwaarschijnlijk in de helm. Althans dat doen alle coureurs en ook reguliere motorrijders met de handschoenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
MikeyMan schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:54:
Zou top zijn als ze alle drie gediskwalificeerd worden :D
Dat zou dan een voordeel zijn voor RBR, dan verliezen iets minder punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 13:26
Humma Kavula schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:55:

[Video]
Leclerc in ieder geval met een mooi zwaar horloge gewogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

TheBrut3 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:57:
[...]

Handschoenen zitten hoogstwaarschijnlijk in de helm. Althans dat doen alle coureurs en ook reguliere motorrijders met de handschoenen.
Kan zijn idd, lijkt met een sisser af te lopen, 10K voorwaardelijke boete:
All top 3 finishing teams called up for a breach of parc ferme instructions, apparently to do with presence of physios, which FIA doesn't encourage. I hear that a 10K suspended fine is likely punishment in each case
https://twitter.com/adamc...&t=O7DLUSc7lWdjLLiEA-49CQ

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

stijn1309 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:59:
[...]

Leclerc in ieder geval met een mooi zwaar horloge gewogen...
Die RM's wegen vrijwel niks maar dat bedoel je denk ik ook :P

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Humma Kavula schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:00:
[...]

Kan zijn idd, lijkt met een sisser af te lopen, 10K voorwaardelijke boete:

[...]

https://twitter.com/adamc...&t=O7DLUSc7lWdjLLiEA-49CQ
Je Avatar leidt mij nog steeds erg af van wat je schrijft... bedoeld te zeggen..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
TheBrut3 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:56:
[...]

De FIA moet dan ook wel zelf gelijk voor wegen zorgen. In Miami was het snikheet, vielen de coureurs bijna om terwijl er voor het wegen eerst een hele show kwam incl rit door dat stadion richting de podium locatie (en het wegen).
Mwa dat heb ik niet gezien maar afgelopen race stond de weegschaal al klaar bij het uitstappen van de auto maar gingen ze toch eerst langs het team aan de hekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
gambieter schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:45:
[...]

Daar mogen ze wel tegen optreden van mij. Van mij mogen ze de pits pass van die figuren intrekken, veel te irritant aanwezig en inderdaad de kans om even wat zwaars te overhandigen.
Dit gebeurt echt al heel heel lang. Bij t hek krijgt HAM vaak al spullen aangereikt door die Angela, en bij Max inderdaad vaak niet anders. Net als dat gezeik over die neuspiercing van HAM. Wat mankeert die FIA ineens.

En nu ineens gaan ze er een punt van maken? What gives

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 10-07-2022 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Geen straf Alonso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En zoals verwacht:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/obe34w7teta91.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fgcj1ecgxra91.jpg?width=2480&format=pjpg&auto=webp&s=88ef1ad815e0b9456df81ea61b2acf2ab3215e6b

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ie4txecgxra91.jpg?width=2480&format=pjpg&auto=webp&s=498a192f4d0a2a8a1368745504cb51a0e9cdb4d2

[ Voor 59% gewijzigd door Humma Kavula op 10-07-2022 19:16 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En de suspended $10k is officieel nu. Eigenlijk hadden ze HAM veel harder moeten pakken want die Angela doet dat al jaren, maar beter laat dan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dus nu is het elke keer een 10k boete, nooit een diskwalificatie :+ Anders is het niet consequent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:51:
Dus, Miami na de zware race moesten de coureurs ook maar even 5 minuten wachten en aan die complete poppenkast meedoen voordat ze iets konden drinken? Alle coureurs lopen de FIA garage in, worden gewogen, en zijn klaar. Behalve de top 3, die vieren met het team, moeten de interviews doen, moeten in Miami deelnemen aan een enorme poppenkast, en als ze dan eindelijk in de cooldown room zijn kunnen ze gewogen worden en pas daarna mogen ze bv wat drinken?

Dat de FIA dan eens hun procedure aanpast voor het wegen van de top 3, i.p.v. deze shitshow. Want op zaterdag kunnen ze het wel. Top 3 parkeert op de grid en Jo Bauer staat al klaar met zijn weegschaal. Maar op zondag moeten ze Jo Bauer ineens in de cooldown room weg stoppen.
Ik zou ervoor zijn om ze gewoon allemaal over de FIA weegbrug heen te laten gaan aan het eind van de race.
Netjes alles en iedereen gewogen incl auto en klaar door naar de ceremonie.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord