When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Nu alweer hoofdpijn van jaChocoball schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:27:
[...]
Je krijgt in ieder geval een spectaculair lijnenspel te zien, dat beloof ik je
[Afbeelding]

of misschien is het toch nog corona
[ Voor 7% gewijzigd door JEightyFive op 11-07-2022 08:35 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Daar schiet je helemaal niks mee op. Want dan gaan ze ook met twee wielen op de curbs rijden, maar ook vaak genoeg nipt er overheen. En dan ga je weer zeggen "maar ze kunnen de rand van de curb ook niet zien, dus 10cm ernaast moet ook kunnen", waarna ze weer allemaal 9cm naast de curb proberen te rijden maar ze vaak genoeg 10,5cm naast de curb rijden, waarna je weer zegt dan 20cm ook wel moet kunnen.Alfa Novanta schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:52:
M.i. is 2 wielen op de rood-witte kerbs nog okay. Nu was het echt de witte lijn. Die rijders zien daar geen kloot van in deze wagens.. Echt jammer.
Helemaal prima dus dat ze de witte lijn hanteren, altijd en overal. En niet dat onzinnige gedoe van afgelopen jaren dat je de ene keer wel over de curb mag en de andere keer niet. Tot er aan toe dat je op vrijdag in bocht X wel over de curbs mag en op zaterdag en zondag niet meer over dezelfde curb in dezelfde bocht mag.
Max gaf zelf aan dat ze problemen hadden met het managen van de banden. Die eerste stint was zo kort dat ze de rest van de race steeds op (meer dan?) tien rondes oudere banden reden als het er op aan kwam.MyHero schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:51:
Na de de 2 vrije trainingen op vrijdag kon je stellen dat VER en de RBR de race met twee vingers in de neus zou gaan winnen. Vrijdag zat FER er bij FP 3 en de sprintrace er goed bij zo niet beter dan de RBR. Is het een logische conclusie dat FER de motor zodanig heeft opgeschroefd op vrijdag om bij RBR te blijven en dat door dat opschroeven de motor van SAI plofte?
@DaniëlWW2Aardappelbakker schreef op maandag 11 juli 2022 @ 01:36:
[...]
Het was een zeer vermakelijk weekend. Als je de tijd hebt, mooi terugkijken
Ik kan de Race in 30 op F1TV aanraden. Dat is een uitgebreide, 30 minuten durende, samenvatting van de race. Dan krijg je het meeste te zien, plus herhalingen. Je ziet meer dan de gewone highlights, maar de saaie stukjes zijn eruit geknipt. Best of both worlds
Vooral de hards, met de mediums hadden ze er minder last van.Racing-Paradise schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:57:
[...]
Max gaf zelf aan dat ze problemen hadden met het managen van de banden. Die eerste stint was zo kort dat ze de rest van de race steeds op (meer dan?) tien rondes oudere banden reden als het er op aan kwam.
De hards leken nog minder lang mee te gaan dan de medium compound.

Van te voren was ik echt bang voor een doodsaaie race, maar uiteindelijk was het gewoon een mooie wedstrijd, en werd het einde zelfs nog een beetje spannend.
Die Ferrari's zijn echt tikkende tijdbommen.
De brand is natuurlijk funest, en die motor zal vervangen moeten worden.Chocoball schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:36:
Nog meer foto's van de Ferrari barbecue.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar vlak voordat de wagen tot stilstand kwam was er een duidelijke *plof* te zien. De motorkap leek even omhoog te komen en een hoop schroeven schoten los. Dat zal ook wel zn portie schade hebben veroorzaakt.
Als de harde banden te weinig grip hebben, ga je glijden en dan slijt je meer dan als je grip hebt.FabianGTI schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:02:
[...]
Vooral de hards, met de mediums hadden ze er minder last van.
De hards leken nog minder lang mee te gaan dan de medium compound.
[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 11-07-2022 10:15 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ging mij eigenlijk meer om de oorzaak van het ploffen van de motor. Mijn aanname is dat FER op vrijdag de motor tever heeft opengeschroefd om in de buurt van RBR te komen en te blijvenRacing-Paradise schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:57:
[...]
Max gaf zelf aan dat ze problemen hadden met het managen van de banden. Die eerste stint was zo kort dat ze de rest van de race steeds op (meer dan?) tien rondes oudere banden reden als het er op aan kwam.
I'm back with the race pace charts.
The race pace delta between Ferrari and Red Bull was pretty much nothing. The difference was that Charles was able to overtake when it was needed, while Max couldn't get close to Leclerc when he was behind. Good race by Ferrari to be fair.
Het was bekend dat Ferrari de FPs rijdt met de motoren naar beneden bijgesteld om de motoren te sparen, dus dat is niet representatief helaas.MyHero schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:51:
Na de de 2 vrije trainingen op vrijdag kon je stellen dat VER en de RBR de race met twee vingers in de neus zou gaan winnen. Vrijdag zat FER er bij FP 3 en de sprintrace er goed bij zo niet beter dan de RBR. Is het een logische conclusie dat FER de motor zodanig heeft opgeschroefd op vrijdag om bij RBR te blijven en dat door dat opschroeven de motor van SAI plofte?
Het temperatuurverschil tussen de sprintrace en de normale race is deels een verklaring voor het verschil tussen die dagen. Ook vraag ik mij af of Ferrari wel had kunnen strijden voor de winst in de sprint al hadden ze minder met elkaar geraced.
Ja en als je de slowmotion herhaling terugkijkt van het moment waarop het echt stuk gaat dan zie je ook al vonken uit de achterkant komen. In eerste instantie lijkt het erg op een falen van een turbo maar daarna zie nog een paar keer vonken uit de achterkant komen die (onderbuikgevoel dingetje) lijken op elektrische vonken._Apache_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:06:
[...]
De brand is natuurlijk funest, en die motor zal vervangen moeten worden.
Maar vlak voordat de wagen tot stilstand kwam was er een duidelijke *plof* te zien. De motorkap leek even omhoog te komen en een hoop schroeven schoten los. Dat zal ook wel zn portie schade hebben veroorzaakt.
Misschien dat de turbo iets van het ERS systeem (accu's?) kapot heeft geslagen. Denk wel dat er weinig nog daadwerkelijk te redden valt daar onder die motorkap.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Welke delen komen uit het jaarlijkse budget? En exploderende motoren lijkt me best wel een veiligheidsdingetje? Gaat dit de doofpot in of gaan we meekijken met de RCA?
Dat denk ik zelf ook. Niet alleen bij Ferrari maar ook bij Haas. (Ook Ferrari motor)MyHero schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:07:
[...]
Ging mij eigenlijk meer om de oorzaak van het ploffen van de motor. Mijn aanname is dat FER op vrijdag de motor tever heeft opengeschroefd om in de buurt van RBR te komen en te blijven
Mijn vermoeden is dat het een spel van Ferrari is geweest om Red Bull te verslaan op hun eigen circuit. En dat is gelukt. Maar of het dat ook waard is dat betwijfel ik. De 2de rijder van beide teams heeft geen punten gescoord waarbij het bij Sainz nog wel eens lastig kan gaan worden verderop in het seizoen.
Ik vraag me af of Ferrari hier goed aan doet. Het winnen van een paar races is geweldig maar als het er maar een paar zijn omdat je de motor vol open zet en daarna weer voorzichtig moet doen? Leuk voor de fans maar hiermee behaal je geen kampioenschap.
Ben benieuwd hoe het gaat na de zomerstop. Ik verwacht dat Mercedes meer naar voren zal komen en zelfs een race zullen winnen, Ferrari een aantal penalties zal moeten nemen en dat Red Bull bovenaan zal eindigen.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
You are forgetting that Max took an extra pitstop (so overall much fresher rubber) to achieve that pace. The Ferrari was much faster here, the delta at the overtake moments was sometimes more than a second, 1,3 even.f1bythenumbers schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:14:
Hallo
I'm back with the race pace charts.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The race pace delta between Ferrari and Red Bull was pretty much nothing. The difference was that Charles was able to overtake when it was needed, while Max couldn't get close to Leclerc when he was behind. Good race by Ferrari to be fair.
een treffende spreuk
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verstappen en Leclerc hebben allebei 3 pitstops gemaakt.pro_6or schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:26:
[...]
You are forgetting that Max took an extra pitstop (so overall much fresher rubber) to achieve that pace. The Ferrari was much faster here, the delta at the overtake moments was sometimes more than a second, 1,3 even.
Moest opnieuw aan een nieuwe krachtbron, dus agv vervangen van onderdelen.AvK schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:30:
Kan iemand nog even uitleggen waarom Bottas vanuit de PIT Box moest starten ipv als 20e op de baan.
Testing, one, two ...
Omdat ze zijn auto hebben veranderd na de sprint, geloof de ophanging en achtervleugel.AvK schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:30:
Kan iemand nog even uitleggen waarom Bottas vanuit de PIT Box moest starten ipv als 20e op de baan.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Omdat hij een andere spec achtervleugel had gemonteerd tijdens parc fermé.AvK schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:30:
Nee, Alonso heeft ook motoronderdelen vervangen maar mocht gewoon achteraan op de grid starten.hardware-lover schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:32:
[...]
Moest opnieuw aan een nieuwe krachtbron, dus agv vervangen van onderdelen.
door de VSC klopt dat ja. echter als die er niet was geweest was de kans groot dat Max nog naar binnen had gemoeten en Lec niet meer. Door de VSC kon Lec ook gratis stoppen en dus nog zekerheid inbouwen door vers rubber te halen wat anders niet nodig was geweestDataGhost schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:32:
[...]
Verstappen en Leclerc hebben allebei 3 pitstops gemaakt.
Enfin, jammer voor Max, maar ze moeten wellicht toch een andere strategie gaan nemen. Wellicht ook maar wat nieuwe motoren in de pool gooien. Een keertje achteraan starten hoeft geen probleem te zijn, zeker niet bij een sprintrace weekend waar je die sprint mooi kan gebruiken om naar plaats 4 of zo te klimmen. Daarna in de hoofdrace met de snelste auto iedereen kunnen inhalen. Als Mercedes het kan, moet RBR het ook kunnen toch ?
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dat kan niet, want na kwali voor de sprint Parc FerméTTLCrazy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:41:
Zoals velen met mij denk ik dat Ferrari de motor heeft open gegooid voor de race op zondag. Zo te zien na de sprintrace zagen ze dat ze op deze manier de wedstrijd niet gingen winnen. Ergo op zondag de motor open. Ik zat op het einde er eigenlijk op te wachten dat de auto van LeClerc ook zou ploffen.
Tja, als als. Als Max later naar binnen had gekund of gemoeten, had ie misschien softs kunnen halen, waarmee hij Leclerc op oude banden had kunnen achterhalen.Crysania schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:39:
[...]
door de VSC klopt dat ja. echter als die er niet was geweest was de kans groot dat Max nog naar binnen had gemoeten en Lec niet meer. Door de VSC kon Lec ook gratis stoppen en dus nog zekerheid inbouwen door vers rubber te halen wat anders niet nodig was geweest
Je hebt gelijk natuurlijk. Maar hoe verklaren we dan dat Max in de sprintrace wel de Ferrari's achter zich liet en in de hoofdrace konden ze hem beide relatief makkelijk inhalen en waren ze duidelijk sneller ?LZ86 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:45:
[...]
Dat kan niet, want na kwali voor de sprint Parc Fermé
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Omdat Sainz en Leclerc druk met elkaar bezig waren, daardoor kon Max wegrijden uit de DRS. Leclerc was daarna ook aardig snel.TTLCrazy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Je hebt gelijk natuurlijk. Maar hoe verklaren we dan dat Max in de sprintrace wel de Ferrari's achter zich liet en in de hoofdrace konden ze hem beide relatief makkelijk inhalen en waren ze duidelijk sneller ?
A: Groenere baan, het had na de sprint flink geregend dus al het rubber weggespoeldTTLCrazy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:56:
[...]
Je hebt gelijk natuurlijk. Maar hoe verklaren we dan dat Max in de sprintrace wel de Ferrari's achter zich liet en in de hoofdrace konden ze hem beide relatief makkelijk inhalen en waren ze duidelijk sneller ?
B: Veel en veel hogere bandenslijtage bij VER dan bij de Ferrari's, deels door A.
Ook in de sprint had VER last van slijtage, maar minder dan in de race. De Ferrari's hadden er eigenlijk geen last mee, hadden dus veel meer grip en waren daardoor sneller.
Het zegt allemaal vrij weinig verder. Stuivertje wisselen tussen FER en RBR dit seizoen.
Dat dit een RB baan genoemd is, komt alleen maar door eerdere jaren onder de oude auto's, waar RBR er de rest van het seizoen amper aan te pas kwam t.a.v. MERC.
Ik denk ook dat dat de laatste keer was dat Ferrari dat toelaat.TinusXIII schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:58:
[...]
Omdat Sainz en Leclerc druk met elkaar bezig waren, daardoor kon Max wegrijden uit de DRS. Leclerc was daarna ook aardig snel.
LEC is duidelijk de nr 1. Is een betere coureur en SAI heeft door die DNF een ruime 70 punten achterstand. Als FER slim is gooien ze alles op LEC nu.
Ik kon op de onboards geen duidelijke fluit horen zoals bij LEC in Barcelona, waar z'n turbo de geest gaf. De vonken maar ook stukken metaal die je uit de achterkant zag komen zouden het ook een van de kleppen kunnen zijn, maar dat gaat vaak gepaard met een beroerde loop van de motor die ik niet heb opgemerkt.AtlAntA schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:15:
[...]
Ja en als je de slowmotion herhaling terugkijkt van het moment waarop het echt stuk gaat dan zie je ook al vonken uit de achterkant komen. In eerste instantie lijkt het erg op een falen van een turbo maar daarna zie nog een paar keer vonken uit de achterkant komen die (onderbuikgevoel dingetje) lijken op elektrische vonken.
Misschien dat de turbo iets van het ERS systeem (accu's?) kapot heeft geslagen. Denk wel dat er weinig nog daadwerkelijk te redden valt daar onder die motorkap.
Jammer overigens dat na de eerste pitstop VER in verkeer kwam en zo z'n harde band misschien niet wat beter had kunnen opwarmen en zo in het gewenste window kon brengen. Blijft natuurlijk gissen, ook gezien de lagere temperaturen en dat de baan wat "vergroend" was door de buien zondagochtend.
hij zat +/- 10 seconde achter LEC en moest nog stoppen +/- 20 seconden. knappe jongen die in een rondje of 10 30 seconde dicht rijd.Toke_gt schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:54:
[...]
Tja, als als. Als Max later naar binnen had gekund of gemoeten, had ie misschien softs kunnen halen, waarmee hij Leclerc op oude banden had kunnen achterhalen.
enige wat ik aan wilde geven is dat "beide 3 stops" niet heel veel zegt. Max ging veel harder door de bandjes heen en had dus nooit een kans meer om te winnen zolang lec rond bleef rijden (dat was het enige spannende imo.. of hij niet ook ging ploffen)
Dat kan toch helemaal niet? Parc Fermé en zo? Omlaag draaien mag wel, maar niet omhoog.TTLCrazy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:41:
Zoals velen met mij denk ik dat Ferrari de motor heeft open gegooid voor de race op zondag. Zo te zien na de sprintrace zagen ze dat ze op deze manier de wedstrijd niet gingen winnen. Ergo op zondag de motor open. Ik zat op het einde er eigenlijk op te wachten dat de auto van LeClerc ook zou ploffen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ze kunnen inderdaad enkel nog terug vanaf de kwalificatie. Overigens lijkt het mij zeer sterk dat Ferrari de boel heeft opgeschroefd wetende dat ze al problemen met de betrouwbaarheid hebben. De motor harder laten draaien is vragen om nóg meer problemen. Dat kleine beetje winst in ruil voor zoveel risico kan het niet waard zijn. Uitvalbeurten zijn funest voor je kansen op het WDC en WCC, kun je beter constant tweede of derde worden want in dit tempo gaat Mercedes straks Ferrari nog voorbij in het WCC.alexbl69 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:34:
[...]
Dat kan toch helemaal niet? Parc Fermé en zo? Omlaag draaien mag wel, maar niet omhoog.
Omdat Max de sprint waarschijnlijk ook niet had gewonnen als deze 3 rondes langer was. Max zat aan het einde van zijn bandjes.TTLCrazy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:56:
niet dat het uitmaakt wat wij er hier van vinden, maar de kerbs voel je onder je wielen, de witte lijn waarschijnlijk niet, dus dat is 1 ... en verder moeten ze het eigenlijk oninteressant maken om wijder te WILLEN gaan door er zéér vervelende kerbs/sausages/grind/banden/muur neer te leggen zodat je er vrijwillig binnen blijft. OpgelostRobertMe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:32:
Daar schiet je helemaal niks mee op. Want dan gaan ze ook met twee wielen op de curbs rijden, maar ook vaak genoeg nipt er overheen. En dan ga je weer zeggen "maar ze kunnen de rand van de curb ook niet zien, dus 10cm ernaast moet ook kunnen", waarna ze weer allemaal 9cm naast de curb proberen te rijden maar ze vaak genoeg 10,5cm naast de curb rijden, waarna je weer zegt dan 20cm ook wel moet kunnen.
Helemaal prima dus dat ze de witte lijn hanteren, altijd en overal. En niet dat onzinnige gedoe van afgelopen jaren dat je de ene keer wel over de curb mag en de andere keer niet. Tot er aan toe dat je op vrijdag in bocht X wel over de curbs mag en op zaterdag en zondag niet meer over dezelfde curb in dezelfde bocht mag.
maarja FIA, dus die vinden liever iedere race opnieuw het wiel uit
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
klopt. maar misschien kunnen ze wel de energie deployment aanpassen wat officiëel misschien niet mag, maar controleer dat maar eens. Kan ook zijn dat er gewoon meerdere settings aan boord zijn en ze de rijders vertellen voor de race setting 5 te gebruiken.. ik noem maar wat.alexbl69 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:34:
Dat kan toch helemaal niet? Parc Fermé en zo? Omlaag draaien mag wel, maar niet omhoog.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
helemaal mee eensJorick schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:01:
Overigens lijkt het mij zeer sterk dat Ferrari de boel heeft opgeschroefd wetende dat ze al problemen met de betrouwbaarheid hebben. De motor harder laten draaien is vragen om nóg meer problemen. Dat kleine beetje winst in ruil voor zoveel risico kan het niet waard zijn. Uitvalbeurten zijn funest voor je kansen op het WDC en WCC, kun je beter constant tweede of derde worden want in dit tempo gaat Mercedes straks Ferrari nog voorbij in het WCC.
waarschijnlijk gokte men bij RB op een safety car en dan was dit best een goede set om Max ook op nieuwe banden te zetten. Achteraf was het een FCY en werd die even later weer vrijgegeven, dus achteraf had Max misschien juist buiten moeten blijven want dan had ie op de baan Leclerc ingehaald en een gat getrokken .. de vraag is dan alleen nog of het genoeg geweest was. Waarschijnlijk ook niet. Een safety car was m.i. de enige optie nog voor een win en die bleef uit.Crysania schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:08:
hij zat +/- 10 seconde achter LEC en moest nog stoppen +/- 20 seconden. knappe jongen die in een rondje of 10 30 seconde dicht rijd.
enige wat ik aan wilde geven is dat "beide 3 stops" niet heel veel zegt. Max ging veel harder door de bandjes heen en had dus nooit een kans meer om te winnen zolang lec rond bleef rijden (dat was het enige spannende imo.. of hij niet ook ging ploffen)

Energie deployment mag juist wel officieel nog aangepast wordenAlfa Novanta schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:38:
[...]
klopt. maar misschien kunnen ze wel de energie deployment aanpassen wat officiëel misschien niet mag, maar controleer dat maar eens. Kan ook zijn dat er gewoon meerdere settings aan boord zijn en ze de rijders vertellen voor de race setting 5 te gebruiken.. ik noem maar wat.
(Het elektrische deel van de PU)
- die boordradios nu nog met setting codes gaan over de ERS.
Alleen op het ICE gedeelte mag niks meer aangepast worden vanaf de Q.
[ Voor 5% gewijzigd door RazorX4 op 11-07-2022 12:48 ]
Xbox Series X | Playstation 5
Race aanzetten, en na afloop afsluiten. Verder geen nieuws volgen of dit topic bekijken.Sepp14 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:21:
Zou graag een volgende race willen zonder controverse, zonder al die ongein op en langs de baan. Zonder al die politieke en psychologische mindgames. Gewoon racen en kijken wie er aan het eind het snelst was.
Imho denk ik dat het vandaag de dag niet meer mogelijk is.
Het is maar hoe gek je je laat maken

Zo doe ik t meestal, ideaal. Al dat geanalyseer vooraf en achteraf voegt toch weinig toe , vooral op fora en in de media.Waah schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:49:
[...]
Race aanzetten, en na afloop afsluiten. Verder geen nieuws volgen of dit topic bekijken.
Het is maar hoe gek je je laat maken
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ik denk dat er niet echt 1 antwoord is op dit probleem. Ik denk dat je als coureur het maximale wilt benutten wat de baan je toelaat. FIA wil er voor zorgen dat je de baanlimieten respecteert maar buiten tracklimits hebben ze geen instrument die hen hiermee helpt. de FIA wil ook niet zien dat, wanneer je de kerbs agressiever maakt of er sausages neerlegt, risico loopt voor de vloer, vleugel of ophanging (paar jaar geleden al bij bocht 5/6 op Red Bull Ring geprobeerd). Grind achter de kerbs levert weer rommel op en in het kader van veiligheid, ambieert de FIA asfalt om bij onbedoeld te wijd gaan te kunnen corrigeren en evt veilig het circuit weer op te komen. Idealiter wil je de gene die over de limiet rijdt kortstondig hinderen door afname van snelheid. Misschien een sponsig (doch robust) materiaal met kanalen in de rij richting met water er in wat je banden afkoelt/ de grip minimaliseert. Effect van dit zou dus maximaal zijn als je dit treft in de rij richting. Bij haaks erop heb je dan nog de structuur van de kanalen die je niet veel hinderen en je enigzins gecontroleerd tot stilstand kan brengen. Zie het als een soort van wildrooster.Alfa Novanta schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:35:
[...]
niet dat het uitmaakt wat wij er hier van vinden, maar de kerbs voel je onder je wielen, de witte lijn waarschijnlijk niet, dus dat is 1 ... en verder moeten ze het eigenlijk oninteressant maken om wijder te WILLEN gaan door er zéér vervelende kerbs/sausages/grind/banden/muur neer te leggen zodat je er vrijwillig binnen blijft. Opgelost
Precies dat.Alfa Novanta schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:35:
[...]
niet dat het uitmaakt wat wij er hier van vinden, maar de kerbs voel je onder je wielen, de witte lijn waarschijnlijk niet, dus dat is 1 ... en verder moeten ze het eigenlijk oninteressant maken om wijder te WILLEN gaan door er zéér vervelende kerbs/sausages/grind/banden/muur neer te leggen zodat je er vrijwillig binnen blijft. Opgelost
Oh, je wil niet crashen >> keep it on the black stuff.
Komende race in .fr is het weer een parkeerplaats met kleurtjes en als het goed is zouden die kleurtjes je langzamer moeten laten gaan. Stel dat dat werkt zou ik me kunnen voorstellen dat je langs de tilke tracks een meter asfalt hebt wat vertragend werkt. Maar ja. Nu zien we ze met opzet grindbakken raken want genoeg grip en _het is de snelste route_.
ping 127.212.23.124
V.w.b. controle. Doordat ze nu zaken niet meer mogen aanpassen is controle ook een stuk eenvoudiger. Immers moeten de meerwaarde in de Q en tijdens de race relatief constant zijn. Toen ze een aantal jaren terug nog 10x per ronde de engine mode aanpaste kon dat niet doordat het dus steeds anders was.Alfa Novanta schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:38:
[...]
klopt. maar misschien kunnen ze wel de energie deployment aanpassen wat officiëel misschien niet mag, maar controleer dat maar eens. Kan ook zijn dat er gewoon meerdere settings aan boord zijn en ze de rijders vertellen voor de race setting 5 te gebruiken.. ik noem maar wat.
Valt mee toch, bocht 3 geeft aan hoe het ook kan! (T1 ook overigens)Thinlanet schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:54:
Ik denk dat er niet echt 1 antwoord is op dit probleem. Ik denk dat je als coureur het maximale wilt benutten wat de baan je toelaat. FIA wil er voor zorgen dat je de baanlimieten respecteert maar buiten tracklimits hebben ze geen instrument die hen hiermee helpt. de FIA wil ook niet zien dat, wanneer je de kerbs agressiever maakt of er sausages neerlegt, risico loopt voor de vloer, vleugel of ophanging (paar jaar geleden al bij bocht 5/6 op Red Bull Ring geprobeerd). Grind achter de kerbs levert weer rommel op en in het kader van veiligheid, ambieert de FIA asfalt om bij onbedoeld te wijd gaan te kunnen corrigeren en evt veilig het circuit weer op te komen. Idealiter wil je de gene die over de limiet rijdt kortstondig hinderen door afname van snelheid. Misschien een sponsig (doch robust) materiaal met kanalen in de rij richting met water er in wat je banden afkoelt/ de grip minimaliseert. Effect van dit zou dus maximaal zijn als je dit treft in de rij richting. Bij haaks erop heb je dan nog de structuur van de kanalen die je niet veel hinderen en je enigzins gecontroleerd tot stilstand kan brengen. Zie het als een soort van wildrooster.

1 lange-veilige-maar-wel-irritante sausage
en niet zoals bij Circuit of the Americas waar Fabienne Wohlwend 2 centimeter korter werd ..
(en ze is al niet zo groot)

/f/image/uOekSwms4EcAjWrsEY65d7nN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-07-2022 13:22 ]
Die is veilig, omdat je daar met zo'n lage snelheid aankomt.Alfa Novanta schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:17:
[...]
Valt mee toch, bocht 3 geeft aan hoe het ook kan! (T1 ook overigens)
[Afbeelding]
1 lange-veilige-maar-wel-irritante sausage
Op COTA/Monza en bocht 9-10 bij Red Bull Ring komt je met een te hoge snelheid aan waardoor die niet leuk zijn.
Kijk alleen maar naar de WEC 6H van Monza, daar ging een GTE Aston Martin Vantage vliegen op dezelfde type broodjes, alleen door de snelheidsverschil was dit veel erger.
Of kijk naar de F2 op Silverstone.Ryur schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:23:
Die is veilig, omdat je daar met zo'n lage snelheid aankomt.
Op COTA/Monza en bocht 9-10 bij Red Bull Ring komt je met een te hoge snelheid aan waardoor die niet leuk zijn.
Kijk alleen maar naar de WEC 6H van Monza, daar ging een GTE Aston Martin Vantage vliegen op dezelfde type broodjes, alleen door de snelheidsverschil was dit veel erger.
Dat asfalt werkt inderdaad vertragend maar het sloopt ook gelijk een set banden. Zodra een auto maar iets dwars gaat en de banden niet meer rollen kunnen ze naar binnen voor een nieuwe set. Vorig jaar een aantal gezien die de band tot op de draad hadden versleten. Dan zijn de coureurs nog beter af met een grindbak zolang ze zichzelf niet ingraven.pjottum schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:03:
[...]
Precies dat.
Oh, je wil niet crashen >> keep it on the black stuff.
Komende race in .fr is het weer een parkeerplaats met kleurtjes en als het goed is zouden die kleurtjes je langzamer moeten laten gaan. Stel dat dat werkt zou ik me kunnen voorstellen dat je langs de tilke tracks een meter asfalt hebt wat vertragend werkt. Maar ja. Nu zien we ze met opzet grindbakken raken want genoeg grip en _het is de snelste route_.
De kerbs liggen naast de witte lijn, dus als je de kerb voelt onder je binnenwiel zit je op de rand, lijkt mij prima indicatie. Het punt is dat die coureurs makkelijk binnen de lijnen kunnen rijden, Ze rijden met 300 kph millimeters naast elkaar. Ze proberen alleen allemaal die paar honderdste te winnen door op het uiterste te rijden. Bijv. 2 bochten x 75 rondes x0,03 winst per bocht = 4,5 seconde winst, dat is het risico van 5 sec penalty bij 4 overtredingen wel waard. Zet er een drivethrough of 30 sec. penalty op en het probleem is weg.Alfa Novanta schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:35:
[...]
erutangiS
Dan sloop je in ieder geval alleen je banden, met een grindbak heb je met de huidige vloeren wel een probleem (zie Perez). En het motiveert meteen om niet te snel wijd te gaan.Jorick schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:26:
[...]
Dat asfalt werkt inderdaad vertragend maar het sloopt ook gelijk een set banden. Zodra een auto maar iets dwars gaat en de banden niet meer rollen kunnen ze naar binnen voor een nieuwe set. Vorig jaar een aantal gezien die de band tot op de draad hadden versleten. Dan zijn de coureurs nog beter af met een grindbak zolang ze zichzelf niet ingraven.
De turbo ging in Spanje ook kapot door “foreign objects”. Deeltjes van de motor, zuigerveren e.d. Die al de geest hebben gegeven. Daardoor slaat de turbo vast, maar dat is gevolg.deze motor ging wel heel spectaculair, ja zag de onderdelen vlak achter Carlos rug door de body slaan. Ter hoogte eerste paar cilinders denk ik.Thinlanet schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Ik kon op de onboards geen duidelijke fluit horen zoals bij LEC in Barcelona, waar z'n turbo de geest gaf. De vonken maar ook stukken metaal die je uit de achterkant zag komen zouden het ook een van de kleppen kunnen zijn, maar dat gaat vaak gepaard met een beroerde loop van de motor die ik niet heb opgemerkt.
Jammer overigens dat na de eerste pitstop VER in verkeer kwam en zo z'n harde band misschien niet wat beter had kunnen opwarmen en zo in het gewenste window kon brengen. Blijft natuurlijk gissen, ook gezien de lagere temperaturen en dat de baan wat "vergroend" was door de buien zondagochtend.
een treffende spreuk
Toen SAI net de escape road op reed vond er ook nog een explosie plaats, leek op benzine(damp) https://www.youtube.com/watch?v=XO3qiLxuFJg op 0:09, of bedoel je dit moment?pro_6or schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:22:
[...]
De turbo ging in Spanje ook kapot door “foreign objects”. Deeltjes van de motor, zuigerveren e.d. Die al de geest hebben gegeven. Daardoor slaat de turbo vast, maar dat is gevolg.deze motor ging wel heel spectaculair, ja zag de onderdelen vlak achter Carlos rug door de body slaan. Ter hoogte eerste paar cilinders denk ik.
Ja, dat is het moment (denk ik) dat de zuiger door het blokt klapt. Iig het moment dat de motor echt catastrofaal vast slaat en de scherven eruit springen.Thinlanet schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:31:
[...]
Toen SAI net de escape road op reed vond er ook nog een explosie plaats, leek op benzine(damp) https://www.youtube.com/watch?v=XO3qiLxuFJg op 0:09, of bedoel je dit moment?
een treffende spreuk
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[situatie laatste race]
[bron: Petr Hlawiczka]
Testing, one, two ...
Mwa. Of AlphaTauri heeft/had gewoon installatie issues. Red Bull heeft de motor pas bij race 8 vervangen. Andere fabrikanten waren al eerder.murphydrz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:38:
Mercedes blijkt dus de meest betrouwbare motor te hebben. Daar is eigenlijk best wel wat voor te zeggen..
Nee de Honda is eigenlijk beter.murphydrz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:38:
Mercedes blijkt dus de meest betrouwbare motor te hebben. Daar is eigenlijk best wel wat voor te zeggen..
AlphaTauri en RBR hebben niet motorgerelateerde installatieproblemen gehad, maar bijvoorbeeld Max zijn tweede PU is veel verser dan welke andere PU dan ook. Die Honda's gaan heel lang mee tot het punt dat Max wel eens de enige kan zijn die dit seizoen kan voltooien zonder gridstraffen.n
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is wel een goed punt. Ik refereerde eigenlijk aan de AT's die al aan hun 3e en 4e motor zitten, aangezien zij ook een RBPT(honda) motor hebben.DaniëlWW2 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:42:
[...]
Nee de Honda is eigenlijk beter.![]()
AlphaTauri en RBR hebben niet motorgerelateerde installatieproblemen gehad, maar bijvoorbeeld Max zijn tweede PU is veel verser dan welke andere PU dan ook. Die Honda's gaan heel lang mee tot het punt dat Max wel eens de enige kan zijn die dit seizoen kan voltooien zonder gridstraffen.n
Alle andere teams met een mercedes motor hebben nog steeds de tweede.
Ik geloof er niks van dat er niet nog een stuk of tien Ferrari motoren doorheen gaan.hardware-lover schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:35:
Afijn, er komen dus straffen aan (de volgende race al).
[situatie laatste race]
[Afbeelding]
De motor van Perez is toch op hetzelfde moment gewisseld meen ik? Dat Verstappen wel eens de enige kan zijn die met drie motoren toe kan lijkt mij dan ook nogal overdreven/biased. Zonder gekkigheden kan Perez dat net zo goed immers.DaniëlWW2 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:42:
[...]
Nee de Honda is eigenlijk beter.![]()
Zowel Verstappen als Perez hadden hun motorwissel naar de 2e unit in de 8e race in Azerbeijan.RobertMe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:14:
[...]
De motor van Perez is toch op hetzelfde moment gewisseld meen ik? Dat Verstappen wel eens de enige kan zijn die met drie motoren toe kan lijkt mij dan ook nogal overdreven/biased. Zonder gekkigheden kan Perez dat net zo goed immers.
https://autobahn.eu/artik...aandachtszoekende-neppersOMD schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:43:
Heren, houd rekening met het feit dat het Twitter en Reddit is. Het is allemaal moeilijk te staven. Nederlandse fans staan nou niet bepaald bekend als racisten. Vergeet niet dat wanneer Hamilton uitgefloten wordt er meteen al de racism card wordt getrokken.
Denken dat ze over je lullen zoals die dame in het twitter bericht kan ook gewoon een psychisch dingetje zijn en dat mevrouw altijd maar denkt dat het daar over gaat door onzekerheid.
Het kan altijd net iets anders zijn.
Dat gezegd hebbende is het wel algemeen bekend dat Hollanders luidruchtige zuipers zijn en het behoorlijk kunnen verstieren voor iedereen.
@Vos
Lol, ik dacht dat dit randzaken was. Is niet helemaal voor de race bedoelt inderdaad. Excusez moi.
Dit is dus wat ik bedoel. Dit ook weer beetje met eigen interpretatie verwerken maar er zit altijd meer achter dan die simpele Twitter berichten.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat gedoe met tracklimits en penalties krijgen ze ook maar niet onder controle.Sepp14 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:21:
Zou graag een volgende race willen zonder controverse, zonder al die ongein op en langs de baan. Zonder al die politieke en psychologische mindgames. Gewoon racen en kijken wie er aan het eind het snelst was.
Sausage curbs zijn niet 100% de oplossing, want gevaarlijk. Maar verbeter dan dat concept, desnoods maak je het oppervlak van de curb glad en de curb plat, dat je wijdt gaat maar weer in de race blijft.
Plus dat ik de 5 sec die RUS kreeg ook maar peanuts vind. Je ruineert iemands race, en je de straf heeft 0,0 impact op je race.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dank hiervoor. Precies wat ik voorspelde @HippocampusOMD schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:54:
[...]
https://autobahn.eu/artik...aandachtszoekende-neppers
Dit is dus wat ik bedoel. Dit ook weer beetje met eigen interpretatie verwerken maar er zit altijd meer achter dan die simpele Twitter berichten.
Mijn boefje is liev!
Ja gelukkig heb je je gelijk gekregen, en kunnen we weer fijn verder met hetzelfde gedrag, die paar mensen die klagen zijn aandachtszoekers, hebben lange tenen, kunnen nergens tegen, klagen graag.JB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:41:
[...]
Dank hiervoor. Precies wat ik voorspelde @Hippocampus
Zolang wij maar bier kunnen zuipen, rookpotten gooien en boe kunnen roepen gaan we lekker naar de F1.
Prima dat jij het zo uiteen wil zetten. Ik wilde er alleen mee aangeven dat er vaak ook aan de andere kant juist dit soort momenten worden aangegrepen om die “vervelende fans” in een nog kwader daglicht te zetten. Die lullo’s die zich werkelijk misdragen, praat ik niet goed, maar er is inmiddels zo’n toxic Max/Lewis kamp gecreëerd door (voornamelijk) de media dat ik niet weet hoe dit nog goed komt.Hippocampus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:52:
[...]
Ja gelukkig heb je je gelijk gekregen, en kunnen we weer fijn verder met hetzelfde gedrag, die paar mensen die klagen zijn aandachtszoekers, hebben lange tenen, kunnen nergens tegen, klagen graag.
Zolang wij maar bier kunnen zuipen, rookpotten gooien en boe kunnen roepen gaan we lekker naar de F1.
@Hippocampus HAM doet in mijn ogen hetzelfde. Altijd het braafste jongetje van de klas spelen met dubbelzinnige afronding en/of sneer naar deze of genen. Ik zal pogen mezelf beter uit te drukken in het vervolg
[ Voor 11% gewijzigd door JB op 11-07-2022 23:14 ]
Mijn boefje is liev!
Nouja, volgende keer dan misschien duidelijker zijn in je bewoording. Neemt niet weg dat je op één of andere manier ook Hamilton er bij moest betrekken. Het eerste deel van je bericht raakte kant nog wal en daar veranderd in mijn ogen niks aan.JB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:55:
[...]
Prima dat jij het zo uiteen wil zetten. Ik wilde er alleen mee aangeven dat er vaak ook aan de andere kant juist dit soort momenten worden aangegrepen om die “vervelende fans” in een nog kwader daglicht te zetten. Die lullo’s die zich werkelijk misdragen, praat ik niet goed, maar er is inmiddels zo’n toxic Max/Lewis kamp gecreëerd door (voornamelijk) de media dat ik niet weet hoe dit nog goed komt.
Dat iemand een slag om de arm wil houden is wel wat anders dan op voorhand zelf conclusies te trekken of zaken te bagetellisren. Maar dit moet allemaal in het randzaken topic, en daar ben ik ook klaar met lezen ondertussen.
Jep, Perez heeft alleen 1 Control Electronics unit meer verbruikt.Chocoball schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:12:
[...]
Zowel Verstappen als Perez hadden hun motorwissel naar de 2e unit in de 8e race in Azerbeijan.
een treffende spreuk
Checkt username:Pyr0_ schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:34:
Iemand die een mooie streamable kan delen van die Ferrari plof replay?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het is toch overduidelijk dat juist Mercedes, en daar wordt ook spokesman Hamilton ruim voor ingezet, hier steeds mee bezig is.Hippocampus schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:03:
[...]
Nouja, volgende keer dan misschien duidelijker zijn in je bewoording. Neemt niet weg dat je op één of andere manier ook Hamilton er bij moest betrekken. Het eerste deel van je bericht raakte kant nog wal en daar veranderd in mijn ogen niks aan.
Dat iemand een slag om de arm wil houden is wel wat anders dan op voorhand zelf conclusies te trekken of zaken te bagetellisren. Maar dit moet allemaal in het randzaken topic, en daar ben ik ook klaar met lezen ondertussen.
De knokpartijen, arrestaties op Silverstone, niks. Geen bericht van het team, geen bericht van Hamilton hoe achterlijk het is, zélfs niemand kunnen redden in hun garage van de belagers en daarvan bericht gedaan in de media.
Nu zijn we ergens met NL fans en alles van dit. Verder is er in geen een van de 9 garages iemand gered van nare NL fans.
Ik geloof meteen dat er weer lui zich misdragen hebben, maar de media campagne doet mijn haren overeind staan.
een treffende spreuk
Dan waarom die lui verdedigen? Puur en alleen omdat het koren op de molen is van iemand die je niet mag?pro_6or schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:11:
[...]
Ik geloof meteen dat er weer lui zich misdragen hebben, maar de media campagne doet mijn haren overeind staan.
Ik snap dat niet. Aso gedrag gewoon niet tolereren ongeacht uit welke hoek het komt.
Hebben Bottas en Alonso al niet hun straf deze race gehad? Leclerc is al in Canada gestraft...hardware-lover schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:35:
Afijn, er komen dus straffen aan (de volgende race al).
[situatie laatste race]
[Afbeelding]
Inderdaad overduidelijk met de roze bril die je op hebt.pro_6or schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:11:
[...]
Het is toch overduidelijk dat juist Mercedes, en daar wordt ook spokesman Hamilton ruim voor ingezet, hier steeds mee bezig is.
De knokpartijen, arrestaties op Silverstone, niks. Geen bericht van het team, geen bericht van Hamilton hoe achterlijk het is, zélfs niemand kunnen redden in hun garage van de belagers en daarvan bericht gedaan in de media.
Nu zijn we ergens met NL fans en alles van dit. Verder is er in geen een van de 9 garages iemand gered van nare NL fans.
man dit topic krijgt bijna een wappie gehalte zo....
Silverstone gingen er wat dwazen op de baan zitten, geluk bij ongeluk kwam de rode vlag erg snel.bvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:31:
[...]
Inderdaad overduidelijk met de roze bril die je op hebt.
man dit topic krijgt bijna een wappie gehalte zo....
[ Voor 5% gewijzigd door PP_Sound op 11-07-2022 23:39 ]
Als je dit topic (vervuild door een paar overheersende elementen), sociale media, drive to survive, onbehouwen volk als Coronel en clickbait nieuws artikelen negeert maar gewoon F1 TV Pro inschakelt bij de sessies dan heb je precies wat je wiltSepp14 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:21:

Het enige wat je dan nog mist zijn de zaken under investigation en FIA documenten die wat serieuzere bijdragen hier inbrengen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Op de snelwegen gingen wat boeren op de weg zitten..PP_Sound schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:36:
[...]
Silverstone gingen er wat dwazen op de baan zitten, geluk bij ongeluk kwam de rode vlag erg snel.
beetje kromme vergelijking vind je niet, die waren daar niet als F1 fans naar toe gekomen.
Die oranje rookwolken zijn dat wel F1 fans?bvbal79 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:05:
[...]
Op de snelwegen gingen wat boeren op de weg zitten..
beetje kromme vergelijking vind je niet, die waren daar niet als F1 fans naar toe gekomen.
Onwenselijk gedrag waar snel een einde aan moet komen
[ Voor 8% gewijzigd door PP_Sound op 12-07-2022 00:11 ]
En als de Ferrari fans/tifosi dat doen is het ineens "passie" en "Italiaans temperament" o.i.d.PP_Sound schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:10:
[...]
Die oranje rookwolken zijn dat wel F1 fans?

Vaak bu'j te bang!
Dit, lees ook ineens overal ellende dat mensen over de hekken klimmen na de race.. Dat hoort er gewoon bij, je wilt toch je held op het podium zien staan?!-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 06:46:
[...]
En als de Ferrari fans/tifosi dat doen is het ineens "passie" en "Italiaans temperament" o.i.d.
De hekken gaan te laat open, je red de ceremonie dan niet.
Denk dat er meer op Sainz gedoeld wordtbvbal79 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:29:
[...]
Hebben Bottas en Alonso al niet hun straf deze race gehad? Leclerc is al in Canada gestraft...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou, het hoort er dus niet bij.meenkdrie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 07:56:
[...]
Dit, lees ook ineens overal ellende dat mensen over de hekken klimmen na de race.. Dat hoort er gewoon bij, je wilt toch je held op het podium zien staan?!
De hekken gaan te laat open, je red de ceremonie dan niet.
het is hetzelfde als "ik wil rijk worden daarom beroof ik andere mensen" , of "het is luilakfeest en we mogen nu legaal de boel slopen"

Accepteer gewoon dat je geduld moet hebben voordat de hekken open gaan en wat is er mis met het fenomeen "fatsoen"?
nou jah...ze hebben iig best wat geld uitgegeven voor een kaartje...PP_Sound schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:10:
[...]
Die oranje rookwolken zijn dat wel F1 fans?
dat hadden die demonstranten op silverstone niet gedaan denk ik...
Maar er wordt nu net gedaan alsof dit gedrag iets volkomen nieuws is wat alleen door een kleine groep Verstappen fans wordt tentoongesteld.murphydrz schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:59:
[...]
Nou, het hoort er dus niet bij.
het is hetzelfde als "ik wil rijk worden daarom beroof ik andere mensen" , of "het is luilakfeest en we mogen nu legaal de boel slopen"![]()
Accepteer gewoon dat je geduld moet hebben voordat de hekken open gaan en wat is er mis met het fenomeen "fatsoen"?
Vaak bu'j te bang!
Het is ook niet alleen aan de Nederlandse fans, die extra in kwaad daglicht worden gezet door de (engelse)pers om een bepaalde reden, maar meer iets voor alle fans....of misschien voor de gehele mensheid.-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:11:
[...]
Maar er wordt nu net gedaan alsof dit gedrag iets volkomen nieuws is wat alleen door een kleine groep Verstappen fans wordt tentoongesteld.
Maar laten we beginnen bij de F1 fans
Ja goede vergelijking, dingen stelen en slopen.. Het gaat over een hekje klimmen.. Iets wat bij iedere race wordt gedaan, nu ineens wat gekke oranje knapen het doen is het natuurlijk verschrikkelijk. Op Monza beuken ze dat hek ongeveer omver en is het geweldig, op Silverstone zal dit niet andere zijn.murphydrz schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:59:
[...]
Nou, het hoort er dus niet bij.
het is hetzelfde als "ik wil rijk worden daarom beroof ik andere mensen" , of "het is luilakfeest en we mogen nu legaal de boel slopen"![]()
Ja, het hoort er gewoon bij. Ja, ik doe dat ook als ik daar ben. Nee, ik steel niet. Nee, ik sloop niks bewust.
Ik heb er begrip voor en snap best dat mensen in groepen zich laten meeslepen door iemand die er mee begint en snap ook wel dat het iets is wat men blijkbaar accepteert.meenkdrie schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:20:
[...]
Ja goede vergelijking, dingen stelen en slopen.. Het gaat over een hekje klimmen.. Iets wat bij iedere race wordt gedaan, nu ineens wat gekke oranje knapen het doen is het natuurlijk verschrikkelijk. Op Monza beuken ze dat hek ongeveer omver en is het geweldig, op Silverstone zal dit niet andere zijn.
Ja, het hoort er gewoon bij. Ja, ik doe dat ook als ik daar ben. Nee, ik steel niet. Nee, ik sloop niks bewust.
Trouwens, "over een hekje klimmen".....denk je dat het hekje nog overeind staat na een paar keer "beklommen te zijn"?
Nogmaals, het is te begrijpen maar het hoort in feite niet. Want stel je nu eens voor dat jij eigenaar bent van dat hekje?
(en nou kap ik met de moraalridder te spelen, ik was in mijn jonge jaren niet veel beter...
Als dat hekkje de catchfencing is die bv op elk circuit op start/finish staat dan hoop ik dat dat nog recht staat ja als daar een paar fans overheen zijn geklommen. Als dat niet zo is dan hadden de beelden van vorige week met Zhou er toch heel anders uit gezien en had er een auto in de tribune gelegen.murphydrz schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:27:
[...]
Ik heb er begrip voor en snap best dat mensen in groepen zich laten meeslepen door iemand die er mee begint en snap ook wel dat het iets is wat men blijkbaar accepteert.
Trouwens, "over een hekje klimmen".....denk je dat het hekje nog overeind staat na een paar keer "beklommen te zijn"?![]()
![]()
Nogmaals, het is te begrijpen maar het hoort in feite niet. Want stel je nu eens voor dat jij eigenaar bent van dat hekje?
(en nou kap ik met de moraalridder te spelen, ik was in mijn jonge jaren niet veel beter...)
Wat een bizarre klap was dat zeg! De auto van Zhou vloog ongehinderd over de bandenstapel tegen het hek.RobertMe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:32:
[...]
Als dat hekkje de catchfencing is die bv op elk circuit op start/finish staat dan hoop ik dat dat nog recht staat ja als daar een paar fans overheen zijn geklommen. Als dat niet zo is dan hadden de beelden van vorige week met Zhou er toch heel anders uit gezien en had er een auto in de tribune gelegen.
Maar goed punt, deze hekken zijn wel berekend op dit soort incidenten maar vraag mij af hoe deze hekken er uit zien nadat er tientallen mensen overheen zijn geklommen.
Enfin, punt is dat er nog wel wat nagedacht mag worden over dit fenomeen. Misschien een 360 graden podium?
Aston Martin had ook iets...pro_6or schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:11:
[...]
Het is toch overduidelijk dat juist Mercedes, en daar wordt ook spokesman Hamilton ruim voor ingezet, hier steeds mee bezig is.
Zij kiezen er voor erover te schrijven waarna F1 en teams wel MOETEN reageren.
(Vechtpartijen kunnen ze nog gerust negeren, dan hoeven ze niks, bij deze punten is het niet echt een keuze eigenlijk)
Xbox Series X | Playstation 5
Die rookbommen, maar ook die scheepstoeters zijn irritant ongeacht wie het doet. Die dingen zijn ook niet nieuw idd nu. Hoewel ik rookbommen niet echt meegemaakt heb bij gp's die ik bezocht heb...maar is ook alweer even geleden dat ik een heel gp weekend bezocht heb... maar die toeters zijn er zeker al jaren.-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 06:46:
[...]
En als de Ferrari fans/tifosi dat doen is het ineens "passie" en "Italiaans temperament" o.i.d.
Dit idd. Die toxic sfeer is al jaren in werking gezet door de media. Alles wordt enorm opgeblazen of uitvergroot. Dingen die nergens over gaan, worden door de media opgeblazen en een lading aan gehangen die er helemaal niet was. Maar vergeet de teams zelf ook niet. Red Bull en Mercedes werken zelf ook heel hard mee aan die toxic sfeer. En als je de comments of fora leest en ziet hoeveel haat er is over en weer, dat is gewoon niet goed.JB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:55:
[...]
maar er is inmiddels zo’n toxic Max/Lewis kamp gecreëerd door (voornamelijk) de media dat ik niet weet hoe dit nog goed komt.
Nee, die giftige situatie komt niet door de media, maar door mensen zoals jij en ik. Doordat je het tóch weer nodig acht om Hamilton er bij te betrekken, terwijl die er NIETS mee te maken had en door mij, doordat ik er toch weer op ga reageren en jou aanvalJB schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:55:
[...]
Prima dat jij het zo uiteen wil zetten. Ik wilde er alleen mee aangeven dat er vaak ook aan de andere kant juist dit soort momenten worden aangegrepen om die “vervelende fans” in een nog kwader daglicht te zetten. Die lullo’s die zich werkelijk misdragen, praat ik niet goed, maar er is inmiddels zo’n toxic Max/Lewis kamp gecreëerd door (voornamelijk) de media dat ik niet weet hoe dit nog goed komt.
edit:
@Hippocampus HAM doet in mijn ogen hetzelfde. Altijd het braafste jongetje van de klas spelen met dubbelzinnige afronding en/of sneer naar deze of genen. Ik zal pogen mezelf beter uit te drukken in het vervolg
Ik denk dat we het internet uit moeten gaan zetten.
en dat terwijl ik niet eens een Hamilton fan ben
HAM lijnt de ellende al op in de UK…Tleilaxu schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:12:
[...]
Nee, die giftige situatie komt niet door de media, maar door mensen zoals jij en ik. Doordat je het tóch weer nodig acht om Hamilton er bij te betrekken, terwijl die er NIETS mee te maken had en door mij, doordat ik er toch weer op ga reageren en jou aanval.
Ik denk dat we het internet uit moeten gaan zetten.
offtopic:
en dat terwijl ik niet eens een Hamilton fan ben
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |