"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Staat waarschijnlijk een standaard straf op, dat wordt zo in 1x afgetikt, hoeven geen aparte afspraken voor gemaakt te worden.TheBrut3 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:12:
Opmerkelijk wel, alle 6 de coureurs op dezelfde tijd naar de stewards. Zouden ze een foei te horen krijgen omdat het er zoveel zijn en omdat het de 2e formatieronde was?
Het enige wat ik hoor bij Russell en Ocon is dat men zegt: "Pit limiter on", maar dat zeggen ze bij Vettel ook, misschien komen er nog meer.TheBrut3 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:12:
Opmerkelijk wel, alle 6 de coureurs op dezelfde tijd naar de stewards. Zouden ze een foei te horen krijgen omdat het er zoveel zijn en omdat het de 2e formatieronde was?
Oh flauw van Fia.com, nu staat Vettel er ook tussen.
[ Voor 6% gewijzigd door MrOleo op 09-07-2022 18:15 ]
erutangiS
Vet ook voor radio messages inmiddels.MrOleo schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:14:
[...]
Het enige wat ik hoor bij Russell en Ocon is dat men zegt: "Pit limiter on", maar dat zeggen ze bij Vettel ook, misschien komen er nog meer.
Oh flauw van Fia.com, nu staat Vettel er ook tussen.
En Alb voor forcing driver of the track.(maar dat was al duidelijk)
[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 09-07-2022 18:18 ]
Gaan mensen om een race te bekijken of om een feestje te hebben. Wil je een feestje blijf dan lekker op de camping. Kunnen ze meteen daar boe roepen als iemand crasht die niet Verstappen is.kraanwagen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:12:
[...]
Ik ook. Ook zonder dat oranje spul. Lijkt me dus niet nodig.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat hebben ze ook gedaan, tot tweemaal toe.Magnussen deed er alleen niets mee.Silent Thunder schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:26:
[...]
Ik snap alleen niet dat ze niet even strategisch hebben afgesproken om bij beide hazen bij elkaar te houden tbv de drs trein op het moment dat het zo goed ging. Was voor Haas toch leuker geweest als beide rijders wat puntjes hadden.
Op het moment dat Magnussen ging uitlopen hadden ze em al direct moeten terugschreeuwen
Geen gel in zijn haar gedaan en ook de uit nood uitgereikte tube afgeslagen.
een treffende spreuk
En doordat MSC tijd verloor werd het gat, voordat Hamilton hem had ingehaald ook net te groot. Zodat Hamilton, Magnusson niet meer bijgehaald kreeg voor het einde van de racejan390 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:19:
[...]
Dat hebben ze ook gedaan, tot tweemaal toe.Magnussen deed er alleen niets mee.
En Mick leek in het begin gewoon sneller te zijn. Beetje zonde voor Haas.jan390 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:19:
[...]
Dan moeten ze die walvisjager eens apart nemen en een goed gesprek met hem hebben for the sake of the teamjan390 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:19:
[...]
Nederland staat alleen in Nederland bekend als vervuilers vanwege de landbouw. In het buitenland staat Nederland juist bekend vanwege duurzame en zeer efficiënte landbouw.kraanwagen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:04:
[...]
Vreselijk. Nederland staat al zo bekend als vervuilers vanwege de landbouw. En zo wordt het imago van F1 als streven naar minder uitstoot ook niet beter. Bovendien daalt er van dat spul ook op het circuit neer. Lijkt me de veiligheid ook niet vergroten.
Gewoon achterwege laten, wat is hier de lol van?
Verder denk ik dat de oranje wolken wat vertekenen door de telelens. Zou er niet te zwaar aan tillen, denk niet dat er stoffen in zitten die als stikstof neerslaan. Dat coureurs er last van hebben, de rook op de baan was in Zandvoort veel erger, maar daar heb ik de coureurs niet over gehoord.
Mooi toch. Vettel op het matje roepen omdat hij iets dat de sport in diskrediet brengt gezegd zou hebben ip een besloten meeting. Als ze er niks mee hadden gedaan was er niks aan de hand geweest. Nu zijn ze bijna verplicht om in het uiteindelijke document de exacte woorden van Vettel op te nemen. Waarna dus de hele wereld kan inzien hoe Vettel de sport in diskrediet heeft gebracht.
Klopt, Mick kreeg initieel ook teamorders om het gevecht niet aan te gaan met Magnussen.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:22:
[...]
En Mick leek in het begin gewoon sneller te zijn. Beetje zonde voor Haas.
Reason: Use of radio transmissions aiding the driver during the formation lap.
Decision: 10 second time penalty imposed after the race
Nu is het noemen van pit limiter wel wat minder ernstig dan wat men toen deed (overleg over pitten naar slicks tijdens de formatieronde)...
erutangiS
In die race was er al geen precedent want Lewis hoefde dat niet niet.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:19:
Zo, dus gisteren veel drama over track limits, vandaag is alles geoorloofd. Dat beloofd weer veel goeds voor de race van morgen.
Leclerc zat buiten de baan bij de counter. Moest plek teruggeven met precedent Max vs Lewis Bahrain vorig jaar.
Bizar, en al dat gekibbel van vorig jaar op live tv tussen RB & Merc was allemaal prima. Boh. Het blijft gewoon random die straffen. Zal vast een hoge pief op de teentjes getrapt zijn door Vettel.RobertMe schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:27:
[...]
Mooi toch. Vettel op het matje roepen omdat hij iets dat de sport in diskrediet brengt gezegd zou hebben ip een besloten meeting. Als ze er niks mee hadden gedaan was er niks aan de hand geweest. Nu zijn ze bijna verplicht om in het uiteindelijke document de exacte woorden van Vettel op te nemen. Waarna dus de hele wereld kan inzien hoe Vettel de sport in diskrediet heeft gebracht.
Max moest de plek teruggeven omdat ie buiten de baan terecht kwam.Robbie T schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:28:
[...]
In die race was er al geen precedent want Lewis hoefde dat niet niet.
Dat deed Lewis ook. Maar goed misschien moeten we dat niet weer allemaal oprakelen, haha.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:37:
[...]
Max moest de plek teruggeven omdat ie buiten de baan terecht kwam.
[ Voor 14% gewijzigd door Robbie T op 09-07-2022 18:40 ]
Niet rond een inhaalactieRobbie T schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:39:
[...]
Dat deed Lewis ook. Maar goed misschien moeten we dat niet weer allemaal oprakelen, haha.
Dat is waarom Max wel, maar Lewis niet iets moest.
(Er valt niks terug te geven als je op dat moment niks inhaalt)
Xbox Series X | Playstation 5
Suspended €25,000 fine for Vettel for his behaviour at the drivers' meeting.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 9 juli 2022
Vettel "left the drivers’ meeting that was held at 19:30 on Friday 8 July, without permission, and expressing frustration at the meeting".
Vettel later met the race director and apologised #F1
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eCUoGLX4pfA6rpPgBWaJlJ7n.webp?f=user_large)
[ Voor 50% gewijzigd door jan390 op 09-07-2022 18:45 ]
Ter vergelijking:
Speeding in the pitlane is €100 per km per uur te snel.
Dat zou dus betekenen dat je 250km per uur te snel zou moeten rijden in de pit om dezelfde boete te krijgen.
Grappig, in Jeddah worden ze gechanteerd om te racen en nu gaat Vettel eerder van een meeting weg 'mag niet'. Boh, wat een gedoe.
Kan die onzin niet in randzaken?kraanwagen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:04:
Vreselijk. Nederland staat al zo bekend als vervuilers vanwege de landbouw. En zo wordt het imago van F1 als streven naar minder uitstoot ook niet beter. Bovendien daalt er van dat spul ook op het circuit neer. Lijkt me de veiligheid ook niet vergroten.
Gewoon achterwege laten, wat is hier de lol van?
Ik vraag me dan wel af waarom Vettel gefrustreerd was.
Niet helemaal, een suspended boeteTheBrut3 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:40:
25k boete voor Vettel.
Dus nu (nog) geen boete.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik ook. Zou me niks verbazen dat het over de stewards en misschien track limits oid ging.Transportman schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:53:
[...]
Ik vraag me dan wel af waarom Vettel gefrustreerd was.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
The Stewards received a report from the Race Director and used audio evidence.
The Stewards met with the team managers concerned and determined that the
messages that were under investigation were permitted.
[ Voor 21% gewijzigd door Edd op 09-07-2022 19:12 ]
-
Tja, ik vind dat zoiets als een verjaardag vieren zonder gebak. Of een patat oorlog zonder ui.kraanwagen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:12:
[...]
Ik ook. Ook zonder dat oranje spul. Lijkt me dus niet nodig.
"When you grow up your heart dies"
Dit is van hetzelfde kaliber als gezeur over Hamilton, commentatoren en weet ik het.
Eens, het lijkt soms zelfs op jaloezie. "Wat zal ik eens te zeuren hebben over het feest dat ze daar hebben".dawg schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:28:
Misschien ben ik de enige, en ondanks dat ik niet veel post op niet-race dagen lees ik wel mee. En dat gezeur over (Nederlandse) fans komt me echt de keel uit.
Dit is van hetzelfde kaliber als gezeur over Hamilton, commentatoren en weet ik het.
Zoals ik al eerder schreef in dit topic, ik lees het alleen online. Offline hoor ik hier nooit wat over.
Nee, je bent lang niet de enige.dawg schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:28:
Misschien ben ik de enige, en ondanks dat ik niet veel post op niet-race dagen lees ik wel mee. En dat gezeur over (Nederlandse) fans komt me echt de keel uit.
Wat mij betreft wordt het een verboden topic. Het draagt werkelijk niets bij. Het enige waar het toe dient is profileren van de auteur.
een treffende spreuk
Idem. Online zitten kennelijk de échte fans.Plenkske schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:36:
[...]
Eens, het lijkt soms zelfs op jaloezie. "Wat zal ik eens te zeuren hebben over het feest dat ze daar hebben".
Zoals ik al eerder schreef in dit topic, ik lees het alleen online. Offline hoor ik hier nooit wat over.
Overbodige post. Als je het ergens niet mee eens bent, houd het dan ook daarbij. Dit is echt een fkn useless opmerking. Hoort er helaas bij dezer dagen.
In mijn optiek (heb 1x gekeken iets met koken en kleine kinderen) dan zat vettel er we voor idd, maar het is niet echt een logisch bocht om in te halen.
En lijkt albon enkel wat onder stuur te hebben waardoor ie vettel eruit kegelt.
Je hebt wel gelijk hoor. Maar eerst waren relatief nieuwe fans geen echte fans, nu zijn (Nederlandse) fans tokkies die rechtstreeks van de voetbal tribute komen gewandeld, het is altijd wat volgens de zgn. echte fans. Dat komt me gewoon de keel uit waardoor die opmerking me ontschoot.Snowdog schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:39:
[...]
Overbodige post. Als je het ergens niet mee eens bent, houd het dan ook daarbij. Dit is echt een fkn useless opmerking. Hoort er helaas bij dezer dagen.
Excuus.
Het zijn de fans die alleen maar komen of er zijn omdat Max wint. Zelfde bij Lewis. En Hollanders maken er dan nog een beetje een feestje van. Beetje overdreven, maarja.dawg schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:45:
[...]
Je hebt wel gelijk hoor. Maar eerst waren relatief nieuwe fans geen echte fans, nu zijn (Nederlandse) fans tokkies die rechtstreeks van de voetbal tribute komen gewandeld, het is altijd wat volgens de zgn. echte fans. Dat komt me gewoon de keel uit waardoor die opmerking me ontschoot.
Excuus.
Nog steeds twee keer goedkoper (met wisselgeld) dan aan iemands auto zitten na de raceTuupie schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:45:
[...]
Ter vergelijking:
Speeding in the pitlane is €100 per km per uur te snel.
Dat zou dus betekenen dat je 250km per uur te snel zou moeten rijden in de pit om dezelfde boete te krijgen.
Mwah. Als het terecht is dan is het toch niet erg?dawg schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:28:
Ik begrijp zeker wat je zegt, maar ik heb het idee dat je met dit soort opmerkingen ook weer probeert een tweestrijd te creëren. Alles moet tegenwoordig maar vijandig zijn en een soort van tweestrijd. Beter als we dat hele denken achter ons laten denk ik. En tegelijkertijd snap ik ook wel wat je bedoelt.dawg schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:45:
[...]
Je hebt wel gelijk hoor. Maar eerst waren relatief nieuwe fans geen echte fans, nu zijn (Nederlandse) fans tokkies die rechtstreeks van de voetbal tribute komen gewandeld, het is altijd wat volgens de zgn. echte fans. Dat komt me gewoon de keel uit waardoor die opmerking me ontschoot.
Excuus.
Leclerc had de iets betere start, dus Max kon, en moest hem hard verdedigen. Wat moet Sainz dan doen, dus die piept er voorbij, valt zelf weer Max aan dus piept leclerc hem weer voorbij. Beide vielen terecht Max aan, resultaat, onderling stuivertje wisselen. Daarna zat Leclerc alsnog dicht op Max en maakte Max zelf het gat.Teknix1982 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:00:
Ik ben benieuwd of ze bij Ferrari daadwerkelijk nog een gesprek met Sainz en Leclerc gaan hebben over of ze met elkaar moeten racen of niet. Ene kant vind ik het wel mooi om te zien en gunstig voor Max dat ze met elkaar vechten. Echter maken ze het Red Bull soms wel iets te makkelijk met hun (soms gebrek aan) keuzes en strategie. Het lijkt af en toe echt een gebrek aan leiderschap bij Ferrari. Zou Binotto te soft zijn om een keuze te maken voor 1e en 2e rijder? Of denkt hij dat het daadwerkelijk weinig uit maakt? Ik snap het in ieder geval niet, ze hadden toch wel wat dichter bij Red Bull kunnen komen en dan had ik wel is willen zien wat Leclerc in de sprintrace er van had kunnen maken.
Die tweede DRS aanval zou Checo denk ik op Max niet gedaan hebben nee. Maar Sainz staat dicht op leclerc en heeft hem vorig jaar verslagen.
een treffende spreuk
Wat ik zo op Twitter lees : No further action 😴Valkyre schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:45:
Heeft albon nu eigenlijk een penalty gekregen voor die actie met vettel?
In mijn optiek (heb 1x gekeken iets met koken en kleine kinderen) dan zat vettel er we voor idd, maar het is niet echt een logisch bocht om in te halen.
En lijkt albon enkel wat onder stuur te hebben waardoor ie vettel eruit kegelt.
Beter voor Ferrari dat ze de mannen op verschillende bandentactiek zetten. Alleen moet je dan eigenlijk al beslissen wie de snelste tactiek krijgt en wie niet.Teknix1982 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:00:
Ik ben benieuwd of ze bij Ferrari daadwerkelijk nog een gesprek met Sainz en Leclerc gaan hebben over of ze met elkaar moeten racen of niet. Ene kant vind ik het wel mooi om te zien en gunstig voor Max dat ze met elkaar vechten. Echter maken ze het Red Bull soms wel iets te makkelijk met hun (soms gebrek aan) keuzes en strategie. Het lijkt af en toe echt een gebrek aan leiderschap bij Ferrari. Zou Binotto te soft zijn om een keuze te maken voor 1e en 2e rijder? Of denkt hij dat het daadwerkelijk weinig uit maakt? Ik snap het in ieder geval niet, ze hadden toch wel wat dichter bij Red Bull kunnen komen en dan had ik wel is willen zien wat Leclerc in de sprintrace er van had kunnen maken.
Ze zijn gewoon niet machtig genoeg om zich het racen te kunnen veroorloven. Rosberg en Hamilton konden dat wel omdat ze vaak zoveel sneller waren dan de rest. Maar voor de kijkers is het wel prachtig, laat ze elkaar maar helemaal gek maken
Ik vond het prachtig dat ze met elkaar mochten racen. Ik denk alleen maar dat het beide coureurs motiveert en laat groeien. En naar mijn idee had LEC nooit een serieuze bedreiging voor Max kunnen worden deze race. Los van nog een aantal strategische blunders vind ik dat ze bij Ferrari heel 'grounded' zijn de laatste tijd. Ze lijken zich goed bewust te zijn van wat ze kunnen en waar ze staan. Ze geven eigen fouten toe en maken geen gekke excuses wanneer ze niet de snelste zijn. Ongekend eigenlijk. Mijn respect voor Leclerc is ook gigantisch gegroeid dit seizoen. Volgens mij heeft hij een realistische kijk op het geheel en loopt hij niet naast zijn schoenen. Na de sprintrace stonden hij en Sainz ook gewoon weer lekker te babbelen. Mooi om te zien dat het zo ook kan.Teknix1982 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:00:
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik kreeg er toch een ander gevoel bij. Je zag Leclerc duidelijk met ja en nee reageren op Sainz. Het was niet zoals eerder. Je zag ook dat ze beide anders naar de situatie kijken in de post sprintrace persconferentie op F1tv. Leclerc die aarzelend zegt dat het niet verstandig was en Sainz die zegt dat het geen verschil maakte en er te weinig op het spel stond. Daarnaast zegt Sainz dat hij het morgen ook weer zou doen als het goed voelt. Het is geen Hamilton Rosberg relatie maar als het morgen weer zo gaat en Verstappen kan wegrijden dan zijn ze ook geen Checo en Max relatieMajor_ton schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:53:
[...]
Na de sprintrace stonden hij en Sainz ook gewoon weer lekker te babbelen. Mooi om te zien dat het zo ook kan.
zowel LEC als SAI kunnen best sturen. En hoewel het leek dat LEC de golden boy was.
Is SAI ook geen domme jongen. En groeit.
En nu staan ze dicht bij elkaar. En is het een uitgesproken kans om te laten zien wie de beste is.
Denk dat SAI daarom wat meer ballen wil laten zien.
Het zal niet alleen maar om behouden van contract gaan of verlengen. Maar ook natuurlijk vechten voor de p1 positie binnen je team.
Uiteindelijk willen ze allemaal kampioen worden. VER, PER, LAT.......en SAI natuurlijk ook.
Die ziet zichzelf niet als een BOT bij mercedes.
In die zin snap ik de verschillende houding wel.
Of dit goed is voor het team een WDC of WCC.......dat denk ik niet.
Maar als FER volgend jaar een goede auto heeft wil je als FER rijder natuurlijk wel zorgen dat jij en niet je collega de meeste punten pakt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Voorlopige startgrid voor Gp oostenrijk. Bottas achteraan vanwege motorwissel. Zou Alpine met Alonso ook kunnen doen , staat toch al achteraan. Extra motor in je pool zonder veel verlies aan gridplekken pic.twitter.com/N4ecLftGM2
— Olav Mol®️ (@Olav_Mol) 9 juli 2022
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik denk dat Ferrari er goed aan zou doen om de focus sowieso op WCC te houden en WDC op plaats 2 te laten komen. De twee rijders staan nu vrij dichtbij elkaar in het WDC klassement maar dat was in het begin natuurlijk niet zo. En dat is deels de schuld van Ferrari zelf geweest door geen keuze te maken toen het gat groter was. Nu krijg je inderdaad dat Sainz denkt dat hij ook nog een kans maakt. Maar eerlijk, ik denk dat Leclerc wel de betere is.DarkSide schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:21:
Het is ook wel een bijzonder duo.
zowel LEC als SAI kunnen best sturen. En hoewel het leek dat LEC de golden boy was.
En nu staan ze dicht bij elkaar. En is het een uitgesproken kans om te laten zien wie de beste is.
Het zal niet alleen maar om behouden van contract gaan of verlengen. Maar ook natuurlijk vechten voor de p1 positie binnen je team.
Uiteindelijk willen ze allemaal kampioen worden. VER, PER, LAT.......en SAI natuurlijk ook.
Die ziet zichzelf niet als een BOT bij mercedes.
In die zin snap ik de verschillende houding wel.
Of dit goed is voor het team een WDC of WCC.......dat denk ik niet.
Maar als FER volgend jaar een goede auto heeft wil je als FER rijder natuurlijk wel zorgen dat jij en niet je collega de meeste punten pakt.
Dit dus!!Waah schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:40:
De hele strijd tussen drivers wordt vaak ook door de media gecreëerd ;-)
Charles was binnen gehaald als de grote redder van Ferrari na het vervangen van Kimi en uiteindelijk Seb Vettel. Misschien dat Charles het nu als een grotere druk ervaart want hij had een goede start van het seizoen waar hij nu is blijven stilstaan en Sainz is gaan groeien na eerder tegenslag.DarkSide schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:21:
Het is ook wel een bijzonder duo.
Uiteindelijk willen ze allemaal kampioen worden.
Dat ze beiden goede drivers zijn die nagenoeg niks voor elkaar onder doen is geweldig maar er is slechts 1 die kan winnen en de tweede is de eerste verliezer. Geen van beiden heeft het team idee in hun hoofd zoals een Bottas die enkel mocht winnen als ze het toe lieten.
Zal dit voor het WDC een probleem zijn? Nou, als je WDC wilt worden moet je gewoon de andere verslaan. En waar twee honden vechten om een been...
Had Ferrari eerder moeten ingrijpen? Ik denk het niet want als ze gewoon consistent eindigen en elkaar er niet af rossen is het WCC een kat in het bakkie (mechanische malheur daargelaten).
Dat Sainz vandaag met LEC vocht, hij lag eenmaal op P2 na de eerste bocht tov LEC. Als ze als team dachten dan had LEC ook achter Sainz kunnen blijven toch? Daarnaast zijn de echte knikkers morgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 09-07-2022 21:51 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Natuurlijk kost het een klap geld. Maar deze klap geld ligt wel buiten de budget cap, want daarvan zijn de motoren uitgesloten.Waah schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:41:
[...]
Kost alleen wel weer een klap geld verwacht ik. Dus als je hem niet nodig denkt te hebben ga je dat nu dus niet zo snel doen.
Dat is niet iemand die voor 2e viool speelt. Sterker nog, ik denk dat hij het politieke spel misschien wel beter speelt dan Leclerc.
Het is prachtig om ze zo te zien racen. Alleen jammer voor hun dat er nog iemand voor rijdt die het op deze manier wellicht wel erg makkelijk krijgt..
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
1,45 miljoen alweer weg door de dubbele crash van de Mercedes wagens. Ben benieuwd wat de totale schadeposten zijn op het moment per driver.Wolff later quipped: “We spent a third of the additional gain we got yesterday in one, right after it!”
Mercedes moet wel het meeste van iedereen hebben uitgegeven om die W13 bak op dit niveau te krijgen.
Verder leek het erop dat Max sneller zijn banden slijt dan Ferrari? Charles verkleinde het gat erg snel de laatste 5 a 10 rondjes. Dat wordt nog spannend morgen.
Ik verwacht dat Max het gewoon wat rustiger aan deed. Geen grote risico's nemen, want anders start je morgen, als het om de echte knikkers gaat, achteraan.CousinBoneless schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:16:
Toen Sainz eenmaal uit DRS was gereden verdween Charles aan de horizon. Ik denk dat Charles een betere coureur is dan Sainz.
Verder leek het erop dat Max sneller zijn banden slijt dan Ferrari? Charles verkleinde het gat erg snel de laatste 5 a 10 rondjes. Dat wordt nog spannend morgen.
Mogelijk, maar om dat nou op basis van deze sprintrace te zeggen. Echt aan de horizon verdwijnen was het ook niet.CousinBoneless schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:16:
Toen Sainz eenmaal uit DRS was gereden verdween Charles aan de horizon. Ik denk dat Charles een betere coureur is dan Sainz.
Max kon gewoon rustig aan doen, ik denk dat hij dat de hele race ongeveer gedaan heeft toen de voorsprong eenmaal zo'n 2 seconden bedroeg. Als Leclerc echt dichterbij gekomen was dan was Max weer gaan stampen.Verder leek het erop dat Max sneller zijn banden slijt dan Ferrari? Charles verkleinde het gat erg snel de laatste 5 a 10 rondjes. Dat wordt nog spannend morgen.
Ja/nee en ja. Sainz heft naar mijn mening te lang in de middenmoot zitten morren. Leclerc, net als Max, kon gewoon doorgroeien. Als je niet kunt doorgroeien kom je gewoon tegen plafonds aan en weinig mensen kunnen dan verder gaan met groeien als ze de kans wel krijgen, aka Sainz.CousinBoneless schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:16:
ALs Sainz nou Leclerc in de sprint race voorbij was gegaan, boh, okay dat zou een stap in een richting geweeest zijn. Maar afgezien van de inhaalpoging was het weer slapjes. Ik snap natuurlijk wat Sainz wilt of zou willen, maar poeh, Leclerc is gewoon de enige kans die Ferrari heeft dit seizoen. Alleen Binotto wilt of zichzelf beschermen of heeft andere plannen. Ze hebben Leclerc niet voor niets zo lang gecontracteerd.
Tenzij Sainz morgen op snelheid Leclerc voorblijft verandert er weinig. Max mag het weer alleen doen dus een goede race om te kijken wat en of Ferrari iets beslist heeft mbt strategie. De vraag is of ze hun eigen incompetentie willen verhullen (Ferrari wint toch) of dat ze toch iets geleerd hebben. Niet leuk voor Sainz, maar Leclerc is op dit moment in deze auto gewoon sneller en de enige kandidaat die Max kan stoppen. Iedereen ziet het, waarom Ferrari niet.
Poh, dat moet nog blijken. PER kan bij een lange stint natuurlijk prima de Ferrari's opvangen na hun eerste stops, als alles normaal loopt. Mochten er gekke dingen gebeuren, dan is P5 natuurlijk niet de beste maar zeker ook niet de slechtste plek om te staan.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:23:
[...]
Max mag het weer alleen doen dus een goede race om te kijken wat en of Ferrari iets beslist heeft mbt strategie.
Ik zie helemaal niet dat LEC de enige is die MAX kan stoppen. Hoezo?siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:23:
[...]
Niet leuk voor Sainz, maar Leclerc is op dit moment in deze auto gewoon sneller en de enige kandidaat die Max kan stoppen. Iedereen ziet het, waarom Ferrari niet.
Heb het eerder gezegd. FER heeft LEC binnen gehaald als hun versie van Max. En dat is LEC domweg gewoon niet. Sterker nog, Sainz doet nauwelijks voor hem onder. Die oogt als een vechtersbaas terwijl LEC bij mij overkomt dat hij het al half heeft opgegeven.
Als je het heel plat en kort door de bocht bekijkt dan hebben zowel LEC als Max 2x een DNF.
Ze staan in dat opzicht helemaal gelijk. En wie heeft nu de meeste punten?
Het is nog niet klaar voor dit seizoen en ik hoop op nog veel mooie races.
Maar LEC gaat Max stoppen..... Het kan maar denk het niet.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als FER niet oppast staat Sainz morgen voor op punten bij LEC.stekkiekiller schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:38:
Tja, als ze vorige week Leclerc gewoon gepit hadden tijdens de safetycar was de verhouding een stuk duidelijker geweest. Nu staat Sainz maar een paar punten achter Leclerc
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Zou wel de sprintrace even terug kijken.....DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:40:
Volgens mij ben ik toch een aardig weekend aan het missen als ik zo een beetje probeer te volgen wat er allemaal gebeurd is.
Nou, de kans dat Sainz (of Perez) het gaat doen is nog een stuk kleiner. Leclerc vecht op de baan echt nog wel.AvK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:38:
[...]
Ik zie helemaal niet dat LEC de enige is die MAX kan stoppen. Hoezo?
Heb het eerder gezegd. FER heeft LEC binnen gehaald als hun versie van Max. En dat is LEC domweg gewoon niet. Sterker nog, Sainz doet nauwelijks voor hem onder. Die oogt als een vechtersbaas terwijl LEC bij mij overkomt dat hij het al half heeft opgegeven.
Als je het heel plat en kort door de bocht bekijkt dan hebben zowel LEC als Max 2x een DNF.
Top 3 was na 2 rondes de spanning wel af. Maar keuzes bij Ferrari blijven toch interessantDaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:40:
Volgens mij ben ik toch een aardig weekend aan het missen als ik zo een beetje probeer te volgen wat er allemaal gebeurd is.
Dat klopt, dat ontken ik ook niet. Maar hij gaat het niet redden is mijn verwachting.
Dat kan maar zo. Als ze Charles strategisch weer gaan benadelen....AvK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:40:
[...]
Als FER niet oppast staat Sainz morgen voor op punten bij LEC.
Snap wat je zegt en wat je bedoelt. Charles is toch echt degene die het moet afdwingen. Zijn positie binnen het team en zijn mogelijke overwinningen. Daar is hij niet goed in. Hij is te gedienstig.stekkiekiller schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:44:
[...]
Dat kan maar zo. Als ze Charles strategisch weer gaan benadelen....
Dat vingertje van Binotto vorige week.... die had hij moeten wegslaan en en met zijn eigen vinger op zijn voorhoofd moeten wijzen. 'Ben je nou helemaal belazerd om mij zo te behandelen!!!!!!!!!'
Dan had ie een statement gemaakt.
Eens. Beetje meer reageren zoals Mick vandaagAvK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:49:
[...]
Snap wat je zegt en wat je bedoelt. Charles is toch echt degene die het moet afdwingen. Zijn positie binnen het team en zijn mogelijke overwinningen. Daar is hij niet goed in. Hij is te gedienstig.
Dat vingertje van Binotto vorige week.... die had hij moeten wegslaan en en met zijn eigen vinger op zijn voorhoofd moeten wijzen. 'Ben je nou helemaal belazerd om mij zo te behandelen!!!!!!!!!'
Dan had ie een statement gemaakt.
Ik heb Sainz dit seizoen nog niet echt sneller gezien. Normaal is Leclerc gewoon weg bij Sainz. Net als Max dat bij Perez is. Door wat DNF's en motorproblemen is Sainz opeens beter dan Leclerc? Volgens welke race dan?
Vandaag vond ik het ook weer duidelijk. Leclerc valt Max aan, Sainz haalt hem daarom in. Daarna remt Sainz véél te laat. En Sainz onder druk red het gewoon niet tegen Max. Leclerc kan, van wat ik gezien heb, veel beter tegen Max op.
Vandaag reed Leclerc ook gewoon weer weg. En zie dat niet veranderen.
Het gaat er mij om dat ik vind dat LEC overkomt alsof hij al verslagen is. En juist Sianz gaat er boven op nu.Waah schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:09:
Ik zie dat de tendens van "Perez gaat het Max moeilijk maken!" nu ook is overgeslagen naar "Sainz doet niet onder voor LEC!"
Ik heb Sainz dit seizoen nog niet echt sneller gezien. Normaal is Leclerc gewoon weg bij Sainz. Net als Max dat bij Perez is. Door wat DNF's en motorproblemen is Sainz opeens beter dan Leclerc? Volgens welke race dan?
Vandaag vond ik het ook weer duidelijk. Leclerc valt Max aan, Sainz haalt hem daarom in. Daarna remt Sainz véél te laat. En Sainz onder druk red het gewoon niet tegen Max. Leclerc kan, van wat ik gezien heb, veel beter tegen Max op.
Dat vind ik mooi. Dat hij het net niet red zie ik ook wel. LEC is gewoon niet degene die Ferrari de overwinning gaat brengen. Dat denk ik echt.
Zolang het zijn rijden niet beinvloed, en daar lijkt het tot nu toe op, zie ik dat niet zo zwart in.AvK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:16:
[...]
Het gaat er mij om dat ik vind dat LEC overkomt alsof hij al verslagen is. En juist Sianz gaat er boven op nu.
Dat vind ik mooi. Dat hij het net niet red zie ik ook wel. LEC is gewoon niet degene die Ferrari de overwinning gaat brengen. Dat denk ik echt.
Ook dat is media. Sainz kijkt per definitie alsof die ruzie met je heeft
In de auto, is het een andere wereld. Voor al deze jongens.
Sainz is gewoon 2x vanuit de leiding met een ontplofte motor komen te staan. Verder heeft die echt prima gevochten tegen max. Dus ja, ik zie Lec juist wel de overwinningen voor Ferrari binnenhalen. Mits ze hem niet naaien met strategie

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 09-07-2022 23:21 ]
Ik ben geen fan van Leclerc, als persoon. Maar Leclerc is de enige die aan Max zou kunnen tippen. Kan. Ik zeg niet dat ie het gaat doen ivm Ferrari being Ferrari, maar Leclerc is een klap beter op dit moment dan Sainz. Ik zeg niet dat Leclerc Max gaat stoppen, hij is de enige die Max kán stoppen. Sainz, nah, zal hij P2 in het WK kunnen halen, ja vast. Maar niet omdat ie Max kan verslaan. Sainz heeft zijn groei gemist, hij moet het hebben van consistency. Het is omdat Perez zo up en down is, maar de vier coureurs van RB en Ferrari zijn zo eenvoudig de eerste 4, dat het moeilijk is om een slechte race goed te maken.AvK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:38:
[...]
Ik zie helemaal niet dat LEC de enige is die MAX kan stoppen. Hoezo?
Vergeet niet, Perez staat 2e in het WK. Holy shit. Dat had ik nooit gedacht. Never ever. Ook niet voor zijn jaar bij Mclaren of erna.
Is niet zo vreemd toch, heeft toch de nodige tegenslag te verduren gehad.AvK schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:16:
[...]
Het gaat er mij om dat ik vind dat LEC overkomt alsof hij al verslagen is. En juist Sianz gaat er boven op nu.
k schat leclerc zeker wel hoger in als Saints,dat zie je vandaag ook wel weer, toen Lecler er voorbij was,had die alweer een gat naar zijn teamgenoot.
Het gat had veel kleiner kunnen zijn met Max als Ferrari goede strategie had.
Maar ze laten liever leclerc en Saints met elkaar vechten, dan word het voor Max wel een stuk makkelijker zo
Er zij er zat die namen n iet eens voluit schrijven en dan krijg ik hier commentaar opMikeyMan schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:12:
@freaky35 is het teveel gevraagd om -in ieder geval- de namen correct te schrijven?

Inderdaad. Lec in gevecht om een plek met Ver is vaak op het scherpst van de snede. Sainz komt tekort tegen Ver, en dat is duidelijk te zien in close racing.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:25:
[...]
Ik ben geen fan van Leclerc, als persoon. Maar Leclerc is de enige die aan Max zou kunnen tippen. Kan. Ik zeg niet dat ie het gaat doen ivm Ferrari being Ferrari, maar Leclerc is een klap beter op dit moment dan Sainz. Ik zeg niet dat Leclerc Max gaat stoppen, hij is de enige die Max kán stoppen. Sainz, nah, zal hij P2 in het WK kunnen halen, ja vast. Maar niet omdat ie Max kan verslaan. Sainz heeft zijn groei gemist, hij moet het hebben van consistency. Het is omdat Perez zo up en down is, maar de vier coureurs van RB en Ferrari zijn zo eenvoudig de eerste 4, dat het moeilijk is om een slechte race goed te maken.
Vergeet niet, Perez staat 2e in het WK. Holy shit. Dat had ik nooit gedacht. Never ever. Ook niet voor zijn jaar bij Mclaren of erna.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Lec spinde er ook af in Imola en had remfouten in Miami toen het close was. Daarmee wil ik niet zeggen dat Leclerc slecht is, of Max niet zou kunnen verslaan (met deze Ferrari). Hij is nog wel echt een open boek met zijn emoties.Waah schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:09:
Ik zie dat de tendens van "Perez gaat het Max moeilijk maken!" nu ook is overgeslagen naar "Sainz doet niet onder voor LEC!"
Ik blijf het eens met Lauda over het talent van Max.
een treffende spreuk
Ik vond Pedro Gaseoso en Jorge best leukfreaky35 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:14:
[...]
Er zij er zat die namen n iet eens voluit schrijven en dan krijg ik hier commentaar op![]()
Maar je weet dat VER, HAM, LEC etc gewoon de driver-afkortingen zijn? Die ze zelf gebruiken en in de races zelf ook altijd zichtbaar zijn?

Verwijderd
Sainz gaat het idd nooit redden, is geen A+. Raakt paaltjes, maakt andere domme foutes en is niet snel genoeg. Heeft af en toe een goede dag maar meer ook niet.siggy schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:25:
[...]
Ik ben geen fan van Leclerc, als persoon. Maar Leclerc is de enige die aan Max zou kunnen tippen. Kan. Ik zeg niet dat ie het gaat doen ivm Ferrari being Ferrari, maar Leclerc is een klap beter op dit moment dan Sainz. Ik zeg niet dat Leclerc Max gaat stoppen, hij is de enige die Max kán stoppen. Sainz, nah, zal hij P2 in het WK kunnen halen, ja vast. Maar niet omdat ie Max kan verslaan. Sainz heeft zijn groei gemist, hij moet het hebben van consistency. Het is omdat Perez zo up en down is, maar de vier coureurs van RB en Ferrari zijn zo eenvoudig de eerste 4, dat het moeilijk is om een slechte race goed te maken.
Ferrari moet duidelijk zijn, Leclerc is hun topper en eerste rijder en hem motiveren want dat is zijn minpuntje.
Anyways beide Ferrari coureurs zijn wel fijne gasten als je dat eens vergelijkt met de Wolfpack, bah is dat.
Dat was voorheen wel anders.
Mattia moet blijven.
Russell en Hamilton wordt ook nog een dingetje wanneer die Mercedes nog wat stabieler en sneller wordt.
Vertrouwen in de auto is alles, dat maakt echt groot verschil.
En Schumacher jr had duidelijk een boel geleerd hoe je moet verdedigen wanneer de auto achter je sneller is van een week eerder.
Wanneer die oranje hela hola fans daar keihard voor juichen dat is mooi. Zou er me persoonlijk dood schamen op zo'n tribune wanneer dat gebeurd bij een crash.
[ Voor 87% gewijzigd door PP_Sound op 10-07-2022 02:20 ]
Hamilton wisselde hem voor de sprint race.TinusXIII schreef op zondag 10 juli 2022 @ 06:14:
De startgrid straks, Bottas staat achteraan vanwege een motorwissel.
Waarom moest Hamilton vorig jaar in Brazilië de Sprint achteraan starten voor een wissel en de hoofdrace vanaf de plek die hij haalde en moet Bottas de hoofdrace achteraan starten?[Afbeelding]
Bottas wisselt motor na sprint race?
Hamilton begon in Brazilië achteraan in de sprintomdat zijn tijden in de kwalificatie ongeldig waren, omdat zijn auto ongeldig was (achtervleugel).TinusXIII schreef op zondag 10 juli 2022 @ 06:14:
Waarom moest Hamilton vorig jaar in Brazilië de Sprint achteraan starten voor een wissel en de hoofdrace vanaf de plek die hij haalde en moet Bottas de hoofdrace achteraan starten?[Afbeelding]
Voor de race op zondag kreeg hij nog straf omdat hij een nieuw onderdeel had gebruikt.
Hamilton had 5 plaatsen gridstraf op zondag voor de nieuwe motor, was bij sprint 5e en starte als 10eTinusXIII schreef op zondag 10 juli 2022 @ 06:14:
Sprint achteraan was voor iets anders (Breken Parc fermé?)
Owja, dat was t natuurlijk. Tis nog vroegportie schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:52:
[...]
Hamilton begon in Brazilië achteraan in de sprintomdat zijn tijden in de kwalificatie ongeldig waren, omdat zijn auto ongeldig was (achtervleugel).
Voor de race op zondag kreeg hij nog straf omdat hij een nieuw onderdeel had gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door stekkiekiller op 10-07-2022 08:10 ]
Ben benieuwd wat het vandaag gaat worden
[ Voor 18% gewijzigd door powerboat op 10-07-2022 07:54 ]
Is dat brandende zon op je tentje waardoor je wakker bent geworden of regent het pijpestelen en is het 5 graden en je hebt de zomer slaapzak ipv de winter slaapzak meegenomen?`powerboat schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:54:
Goedemorgen allemaal het is raceday en k*t weer in Spielbergtoen ik net wakker werd op de camping.
Ben benieuwd wat het vandaag gaat worden
Met regen is allen de start spannend voor Max denk ik zo, en eventuele safety cars. Bij opdrogende baan moeten Leclerc en Sainz tegen hun eigen strategieteam racen, dus ik zie het alleen maar positief in voor Max.
We zitten in de auto, zijn over een kwartier bij de parkeerplaats. We gaan voor een mooie plek hoog bij bocht 4, waar we gisteren ook zaten.
Ik wens jullie allemaal, op het circuit en thuis, een fantastische race toe!
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Over welk tentje heb je hetsiggy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:29:
[...]
Is dat brandende zon op je tentje waardoor je wakker bent geworden of regent het pijpestelen en is het 5 graden en je hebt de zomer slaapzak ipv de winter slaapzak meegenomen?`
Had toch liever optie 1 dan 2
Hello from Fisching, 5 minutes from the Red Bull Ring… where it is chucking it down.
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 10 juli 2022
Wet day ahead. This is not a drill. pic.twitter.com/CSqupkL9dR
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Afaik werd er ook gejuicht toen Max crashte door Lewis fans?
[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 10-07-2022 08:43 ]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |