Sainz bepaald dan wel weer zijn eigen strategie. Moet hij alleen hopen dat het team hem na het pitten niet weer achter Latifi laat uitkomensiggy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:29:
Met regen is allen de start spannend voor Max denk ik zo, en eventuele safety cars. Bij opdrogende baan moeten Leclerc en Sainz tegen hun eigen strategieteam racen, dus ik zie het alleen maar positief in voor Max.
Daar stoor ik me bij Mercedes/Hamilton ook aan. Ze proberen constant onrust te stoken in ‘kamp Max’ zo het lijkt. Zo jammer en onnodig, want zowel Mercedes als Hamilton zijn top en zouden dit soort spelletjes niet nodig moeten hebben. Maar ik vraag me wel af of dit ook niet een beetje wordt uitgelokt door de (Britse) pers?De_Bastaard schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:42:
Tja over dat juichen. Hamilton vraagt er ook wel om door weer olie op het vuur te gooien met dat commentaar over hoe leclerc de bocht in ging vs hoe Max dat deed naar mijn idee.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Oh, jij zit met je Thor camper daar te glampenpowerboat schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:38:
[...]
Over welk tentje heb je het?
Had toch liever optie 1 dan 2aangezien er te weinig douches zijn en het water te koud is.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Vraagje tussendoor.. wie was die blonde dame die de medailles uitreikte aan de rijders gister na de sprintrace? Ik dacht zelf supercarblondie maar kan het niet terug vinden.
Ik weet niet wat jij tussen je benen hebt hangen maar dat is zeker niet Thor, dan zou het Mjölnir moeten zijn
Was geen plaats meer in de tent, ben in de auto aan het pitten (nee geen camper)
Ach Nederlanders zijn er in grotere getalen en zitten bij elkaar. Is gewoon luider en dan valt het op. Op Silverstone waren ook "blije" Merc fans toen Max weg viel.De_Bastaard schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:42:
Tja over dat juichen
Dat was ene Anna een olympisch (winterspelen) kampioen in ietsSpeedfreakR schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:52:
Vraagje tussendoor.. wie was die blonde dame die de medailles uitreikte aan de rijders gister na de sprintrace? Ik dacht zelf supercarblondie maar kan het niet terug vinden.
PSN: McMillan0984
Bij elke actie die nadelig was voor Max werd er gejuicht, naast dus dat boegeroep bij het interview op de baanXfade schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:58:
[...]
Ach Nederlanders zijn er in grotere getalen en zitten bij elkaar. Is gewoon luider en dan valt het op. Op Silverstone waren ook "blije" Merc fans toen Max weg viel.
Gebruik dan de afkortingen. Maar hoeveel moeite is het nou om die 20 namen fatsoenlijk te leren schrijven?freaky35 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:14:
[...]
Er zij er zat die namen n iet eens voluit schrijven en dan krijg ik hier commentaar op![]()
Dat de fans het doen is al treurig genoeg. Het is pas treuriger dat de Britse/F1 pers er massaal over de Max fans vallen en de Britse fans niet eens benoemen.Exocet schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:06:
[...]
Bij elke actie die nadelig was voor Max werd er gejuicht, naast dus dat boegeroep bij het interview op de baan
Voor de spanning in de race zou het misschien wel leuk zijn wanneer Max P1 verliest bij de start.
Ben bang dat het anders de meest slaapverwekkende race van het jaar gaat worden.
Vorig jaar was ook doodvermoeiend.
Ben bang dat het anders de meest slaapverwekkende race van het jaar gaat worden.

Checo heeft nog wat in te halen, dus ik wil hem wel eens zien vechten naar P2werphengel schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:24:
Voor de spanning in de race zou het misschien wel leuk zijn wanneer Max P1 verliest bij de start.
Is ook goed voor de constructors punten
[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 10-07-2022 09:29 ]
Tenzij het niet meer gaat regenen zal het waarschijnlijk nat-droge race worden. Tenzij de zon straks gaat branden. De f3 was goed nat en aan het einde best wel heel veel droge lijnen over de hele breedte.
Tenzij Ferrari meehelpt zie ik Perez geen tweede worden. Daarvoor zijn de wagens van FER en RBR te veel aan elkaar gewaagd en hij moet eerst Russel nog voorbijSilent Thunder schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:28:
[...]
Checo heeft nog wat in te halen, dus ik wil hem wel eens zien vechten naar P2
Is ook goed voor de constructors punten
Biased thank you very much… Oh ja en “merry Christmas”. Komt niet meer goed…siggy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:12:
[...]
Dat de fans het doen is al treurig genoeg. Het is pas treuriger dat de Britse/F1 pers er massaal over de Max fans vallen en de Britse fans niet eens benoemen.
Mijn boefje is liev!
nog 2 races te gaan voor dat f1 is als er geen regen bij komt vermoed ik gewoon volledig droog.siggy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:46:
Tenzij het niet meer gaat regenen zal het waarschijnlijk nat-droge race worden. Tenzij de zon straks gaat branden. De f3 was goed nat en aan het einde best wel heel veel droge lijnen over de hele breedte.
sommige weer sites geven 40% kans op regen tussen 2 en 4 maar er zijn er ook wel wat die zeggen gewoon droog
Een deel van de Nederlandse aanwezigen schijnt zich helaas flink te misdragen. Het is echt jammer om te zien dat dit soort lui nu ineens sinds een paar jaar bij de F1 aanwezig zijn.
Hier een Twitter draadje met wat negatieve ervaringen, de FIA schijnt ook al een verklaring naar buiten te hebben gebracht.
https://mobile.twitter.co...tatus/1545900154343100421
Hier een Twitter draadje met wat negatieve ervaringen, de FIA schijnt ook al een verklaring naar buiten te hebben gebracht.
Ja maar ik denk toch dat die twee rode bolides een fuckup gaan doen. Ze zijn beide een beetje gestresst dit weekendlolgast schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:58:
[...]
Tenzij Ferrari meehelpt zie ik Perez geen tweede worden. Daarvoor zijn de wagens van FER en RBR te veel aan elkaar gewaagd en hij moet eerst Russel nog voorbij
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 10-07-2022 10:02 ]
Net de sprint terug gekeken Lewis had een zware dobber met Mick leuk om te zien.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Toevallig, ik ook.Pierre schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:04:
Net de sprint terug gekeken Lewis had een zware dobber met Mick leuk om te zien.
Dat commentaar is toch wel een dingetje bij viaplay, maar de race was erg leuk!!
Zon lijkt wat te schijnen.. Startgrid is al voor de helft droog. Dus er moet inderdaad nieuwe regen komen willen we een natte race hebben.hjvg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:00:
[...]
nog 2 races te gaan voor dat f1 is als er geen regen bij komt vermoed ik gewoon volledig droog.
sommige weer sites geven 40% kans op regen tussen 2 en 4 maar er zijn er ook wel wat die zeggen gewoon droog
Net perse gestressed alsin dat ze maar een paar punten van elkaar zitten en beide zichzelf als contender zien voor de titel tegen Max. Uiteindelijk dus elkaar in de weg rijden en om en om de meeste punten na(ast) Max pakken. In dit tempo is het zonder pech bij Max over een race of 4 wel uitgespeeld.Silent Thunder schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:02:
[...]
Ja maar ik denk toch dat die twee rode bolides een fuckup gaan doen. Ze zijn beide een beetje gestresst dit weekend
Damn. Alcohol verbieden zou en start zijn. En die mensen gewoon buiten het circuit zetten.Homeland schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:00:
Een deel van de Nederlandse aanwezigen schijnt zich helaas flink te misdragen. Het is echt jammer om te zien dat dit soort lui nu ineens sinds een paar jaar bij de F1 aanwezig zijn.
Mwah, ik denk dat Leclerc goed mee kan met Verstappen en dat dat nog best een gevecht kan worden. Ik vermoed niet dat Verstappen net als vorig jaar de concurrentie op een halve minuut rijdt.werphengel schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:24:
Jemig...Homeland schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:00:
Geen idee ik heb geen Viaplaymurphydrz schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:05:
[...]
Toevallig, ik ook.![]()
Dat commentaar is toch wel een dingetje bij viaplay, maar de race was erg leuk!!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Er zijn grasvelden genoeg zet die lui allemaal daar, wat een schoften zijn het ookHomeland schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:00:

Regenrace straks
RB rijdt al hele weekend met meer downforce.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het is volgens mij droog zeker bij de F2.Amaze86 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:19:
Regenrace straksRB rijdt al hele weekend met meer downforce.
Hoezo dat? Ferrari was net zo snel als Red Bull gisteren, dus dat wordt echt heel spannend.werphengel schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:24:
Als Max erachter komt, wordt dat echt een lastig verhaal.
Tja, sinds max begon te winnen zijn de voetbalfans op de bandwagon gesprongen en dat brengt dezelfde kansloze taferelen met zich mee. De hersenloze amoeba's hebben een nieuw lolletje gevonden om successupporter bij te zijn.Pierre schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:13:
[...]
Er zijn grasvelden genoeg zet die lui allemaal daar, wat een schoften zijn het ook
Als je de klachten leest, zijn het allang niet alleen maar Nederlandersmark-k schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:33:
[...]
Tja, sinds max begon te winnen zijn de voetbalfans op de bandwagon gesprongen en dat brengt dezelfde kansloze taferelen met zich mee. De hersenloze amoeba's hebben een nieuw lolletje gevonden om successupporter bij te zijn.
En ook waren er ook in 2015 (en eerder), oftewel voordat Max ging winnen.
Oftewel niet zo snel conclusies trekken!
Sja pijnlijk dat mensen zich misdragen, alhoewel ik wel wat vraagtekens zet bij die twitterposts: "i am glad i don't speak dutch but i am sure they are racial slurs" .mark-k schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:33:
[...]
Tja, sinds max begon te winnen zijn de voetbalfans op de bandwagon gesprongen en dat brengt dezelfde kansloze taferelen met zich mee. De hersenloze amoeba's hebben een nieuw lolletje gevonden om successupporter bij te zijn.
Komt niet heel sterk over...
That being said zou iedereen zich op zn gemak moeten voelen bij zo een evenement.
Heren, houd rekening met het feit dat het Twitter en Reddit is. Het is allemaal moeilijk te staven. Nederlandse fans staan nou niet bepaald bekend als racisten. Vergeet niet dat wanneer Hamilton uitgefloten wordt er meteen al de racism card wordt getrokken.
Denken dat ze over je lullen zoals die dame in het twitter bericht kan ook gewoon een psychisch dingetje zijn en dat mevrouw altijd maar denkt dat het daar over gaat door onzekerheid.
Het kan altijd net iets anders zijn.
Dat gezegd hebbende is het wel algemeen bekend dat Hollanders luidruchtige zuipers zijn en het behoorlijk kunnen verstieren voor iedereen.
@Vos
Lol, ik dacht dat dit randzaken was
. Is niet helemaal voor de race bedoelt inderdaad. Excusez moi.
Denken dat ze over je lullen zoals die dame in het twitter bericht kan ook gewoon een psychisch dingetje zijn en dat mevrouw altijd maar denkt dat het daar over gaat door onzekerheid.
Het kan altijd net iets anders zijn.
Dat gezegd hebbende is het wel algemeen bekend dat Hollanders luidruchtige zuipers zijn en het behoorlijk kunnen verstieren voor iedereen.
@Vos
Lol, ik dacht dat dit randzaken was

[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 10-07-2022 10:44 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Het is echt wel een probleem. Maar de hele Twitter discussie voelt als een haat campagne richting Max en de Nederlandse zogenoemde fans. Ik probeer zelf zoveel mogelijk de online platformen te vermijden omdat die randzaken F1 zoveel frustrerender maken. Ik wil genieten van mooie races en hoop dat de beste coureur wint. Maar al die toxische reacties halen de lol er compleet vanaf. Ik ben daar blijkbaar gevoelig voor. Ik kijk met veel minder plezier dan voorgaande jaren.Ryur schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:37:
[...]
Als je de klachten leest, zijn het allang niet alleen maar Nederlanders
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
“Dutch or German” schrijft ze zelf.Chefbierrr schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:39:
[...]
Sja pijnlijk dat mensen zich misdragen, alhoewel ik wel wat vraagtekens zet bij die twitterposts: "i am glad i don't speak dutch but i am sure they are racial slurs" .
That being said zou iedereen zich op zn gemak moeten voelen bij zo een evenement.
Aangezien de race in Oostenrijk is vermoed ik dat ze daarmee 90pct van de aanwezigen aanspreekt. Dus ja, het gedrag is schofterig, maar ze moet wel iets specifieker zijn voordat nu de gehele populatie ‘Max fans’ of ‘the Dutch’ hiervoor moeten boeten…
Ondertussen ligt Verschoor op kop met een flinke voorsprong en 6 ronden te gaan in de Formule 2. We zijn hopelijk op weg naar de 1e Nederlandse overwinning vandaag. Dat er meer mogen volgen!
De baan is vrijwel droog op, de zon schijnt op de Ring. Heerlijk!
De baan is vrijwel droog op, de zon schijnt op de Ring. Heerlijk!
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Tja, beetje een gevolg van engeland vorig jaar. Toen stond een bepaald persoon die nu nogal gepikeerd is groot feest te vieren na zijn overwinning. Dat hij net iemand met 300+ in de muur had gereden doet dan niet terzake. Afdeling suck it up. Deze was tenminste door volledig eigen toedoen.Chefbierrr schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:39:
[...]
Sja pijnlijk dat mensen zich misdragen, alhoewel ik wel wat vraagtekens zet bij die twitterposts: "i am glad i don't speak dutch but i am sure they are racial slurs" .
En om maar direct een aanname te doen dat de taal die je niet machtig bent, racistische uitingen zijn. Geeft hun eigen niveau ook wel aan eigenlijk.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Kan mij ook voorstellen dat het een doelgerichte aktie is om 'the Dutch' in een kwaad daglicht te zetten. Die indruk krijg ik in ieder geval als die twitterdraad doorlees...CousinBoneless schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:50:
[...]
“Dutch or German” schrijft ze zelf.
Aangezien de race in Oostenrijk is vermoed ik dat ze daarmee 90pct van de aanwezigen aanspreekt. Dus ja, het gedrag is schofterig, maar ze moet wel iets specifieker zijn voordat nu de gehele populatie ‘Max fans’ of ‘the Dutch’ hiervoor moeten boeten…
ik mag toch hopen dat het niet soon penelty verstijn word bij de F1 vandaag.
bijna iedereen heeft denk ik minimaal 5seconden bij f2
Ik wilde dit net schrijven. Er zijn minuten aan penalties uitgedeeld. (2 rijders met 15 seconden)hjvg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:04:
Wat me opvalt is dat dit ook gehanteerd wordt bij “racen”. Dus het is absoluut een groot risico om te verdedigen en even buiten de track te komen. Zelfde voor aanvallen en de bocht net niet halen.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik hoop op een overwinning van Leclerc vandaag. Wat mij betreft mag er wel weer wat spanning in het kampioenschap
Ik zie het net ook gebeuren. De top 10 werd direct na de finish nog even opgeschud. Zelfs coureurs met meerdere time penalties. Ze gingen als zoete broodjes over de toonbank.hjvg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:04:
Dat gaat nog wat worden vanmiddag. Volgens mij kreeg je al een waarschuwing als je in een duel van de baan ging.
Ik vind het schokkend en ronduit walgelijk dat mensen hier de misdragingen die blijkbaar plaats vinden op de Red Bull Ring aan het downplayen zijn als een soort "complot" tegen de Nederlandse fans...
Ze horen simpelweg niet te gebeuren, daar is geen excuus voor.
Ik niet. Moge Max winnen op onvertoond dominante wijze met iedereen op een ronde. En bij het lappen van Hamilton 50,000man keihard juichen.ParaDroid2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:07:
Ik hoop op een overwinning van Leclerc vandaag. Wat mij betreft mag er wel weer wat spanning in het kampioenschap
😏
Alle kutvolk daar gelaten....
*knip*
Dat mag dus in Algemeen race topic Deel 2
*knip*
Dat mag dus in Algemeen race topic Deel 2
[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 10-07-2022 13:09 ]
Als het echt gebeurt is dit natuurlijk niet goed te praten. maar ik zie hier ook comments van mensen die bij het circuit zijn die zeggen hier niets van te merken.Transportman schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:10:
Ik vind het schokkend en ronduit walgelijk dat mensen hier de misdragingen die blijkbaar plaats vinden op de Red Bull Ring aan het downplayen zijn als een soort "complot" tegen de Nederlandse fans...
maar op twitter zie je ook dat het al wel langer speelt en niet alleen dit weekend.
Maar een slachtoffer die dan zegt ja ik verstond niet wat ze zeiden want ik kan die taal niet maar vermoedelijk was het dit vind ik ook niet heel sterk.
daarnaast heb je het boe geroep/gejuich vorige week was het er heel erg bij de interviews maar ook tijdens de race waneer max plekken verloor kon je dit goed horen.
er werd wel wat over gezegt maar niet heel veel ook dit lijkt in eens deze week opgeblazen te worden door de vooral engelse media (maar zijn ze vorige week dan al vergeten?)
vandaar dat ik wel begrijp dat sommige mensen vraag tekens zetten bij het moment dat dit in eens heel erg naar boven komt
Denk dat je ht probleem niet begrijpt...F1 was een sport waar geen boegeroep was....tijdens de meeste grootste classes in de geschiedenis...hjvg schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:21:
[...]
Als het echt gebeurt is dit natuurlijk niet goed te praten. maar ik zie hier ook comments van mensen die bij het circuit zijn die zeggen hier niets van te merken.
maar op twitter zie je ook dat het al wel langer speelt en niet alleen dit weekend.
Maar een slachtoffer die dan zegt ja ik verstond niet wat ze zeiden want ik kan die taal niet maar vermoedelijk was het dit vind ik ook niet heel sterk.
daarnaast heb je het boe geroep/gejuich vorige week was het er heel erg bij de interviews maar ook tijdens de race waneer max plekken verloor kon je dit goed horen.
er werd wel wat over gezegt maar niet heel veel ook dit lijkt in eens deze week opgeblazen te worden door de vooral engelse media (maar zijn ze vorige week dan al vergeten?)
vandaar dat ik wel begrijp dat sommige mensen vraag tekens zetten bij het moment dat dit in eens heel erg naar boven komt
Vind het ook prima als Max gewoon saai de race vanaf pole wint, zolang dan de focus van de uitzending maar naar andere posities gaat.TinusXIII schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:10:
[...]
Mwah, ik denk dat Leclerc goed mee kan met Verstappen en dat dat nog best een gevecht kan worden. Ik vermoed niet dat Verstappen net als vorig jaar de concurrentie op een halve minuut rijdt.
Zoals hier al meermaals opgemerkt, ben ik ook wel benieuwd naar het “gevecht” tussen de Ferrari’s
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Daar hadden ze het na de Q even over bij SKY. Martin Brundle (die toch al een hele tijd mee doet) kan zich geen seizoen herinneren waarbij er geen boe-geroep was. Het is echt van alle tijden, maar het zal nu meer opvallen.bvbal79 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:22:
[...]
Denk dat je ht probleem niet begrijpt...F1 was een sport waar geen boegeroep was....tijdens de meeste grootste classes in de geschiedenis...
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
dat klopt maar het is niet iets van de laatste race het gebeurt al langer dus wat ik zeg het moment dat het nu in eens groot gemaakt word zet vraag tekens.bvbal79 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:22:
[...]
Denk dat je ht probleem niet begrijpt...F1 was een sport waar geen boegeroep was....tijdens de meeste grootste classes in de geschiedenis...
ik kijk al jaren ook voor dat max reed en juichen bij inhaal acties gebeurt al jaren. het juichen bij crashes (voor of na dat duidelijk is dat iemand niet gewond is) is wel iets wat vaker voor komt de laatste jaren.
maar dan nog blijft het bijzonder dat dit dit weekend in eens heel groot gemaakt lijkt te worden terwijl dit vorige week in engeland natuurlijk ook gewoon gekunt had
Over het statement van de f1 zou ook gaan om het intimidatie naar vrouwelijke fans toe. Fluiten, fotograferen zonder toestemming en aanraken.
Het is gewoon walgelijk tokkie volk geworden een aantal van die toeschouwers.
Het is gewoon walgelijk tokkie volk geworden een aantal van die toeschouwers.
Ik kan helaas niet kijken. Benieuwd wat het weer nog qua invloed gaat hebben. Veel plezier met de race! Ik moet ‘m later terug kijken.
Mijn boefje is liev!
Want fluiten, fotograferen en aanraken is niet aan interpretatie onderhevig?d-vine schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:26:
Over het statement van de f1 zou ook gaan om het intimidatie naar vrouwelijke fans toe. Fluiten, fotograferen zonder toestemming en aanraken.
Je kunt ook fluiten naar een vriend(engroep) die verderop staat van "eey, wij staan hier".
Fotograferen zal er ruim voldoende op het rond het circuit, waarom zou je dan specifiek van een vrouw een foto gaan maken die toevallig langs je door loopt? Dan is er op internet (of thuis?) beter materiaal te vinden.
En aanraken, tsja. Je bent ergens op een relatief klein gebied met 100k man of zo, en vooral na de race zal iedereen vrij snel de uitgangen opzoeken. Natuurlijk raken mensen elkaar dan aan.
En ja, uiteraard kun je die termen ook andersom toepassen.
Daadwerkelijk naar vrouwen fluiten, ze close up fotograferen, en nadrukkelijk op een vrouw afstappen en overal beginnen te voelen.
Edit:
Lees ik nu trouwens goed "fotograferen zonder toestemming"? Like... iedereen die daar is zal fotos maken. Moet je dan aan de mensen eerst toestemming vragen? Dat als je op de tribune zit en je maakt een foto van het circuit dat je eerst van de mensen die voor he zitten even toestemming moet vragen? Of dat je even een foto maakt van de tribune als zijnde "kijk eens wat een oranje gekte". Ik durf zelfs te wedden dat in de voorwaarden bij het kopen van een kaartje fotograferen/filmen volledig is afgedekt in dat je expliciet akkoord gaat met dat je gefilmd en/of gefotografeerd kunt worden door wie dan ook.
[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 10-07-2022 11:34 ]
En een twitterdraadje van iemand die zelf meld dat hij de taal niet machtig is daar sluitend bewijs voor?Transportman schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:10:
Ben het verder wel met je eens, maar voor mij is dit voorlopig vooral een nogal zwaar opgeklopt verhaal.
Want tegenover het "downplayen" zie ik hier al comments dat de voetbalhooligans een nieuw plekkie hebben.
Iets met 2 kanten.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Van die dames die net als HAM overal zout op leggen. Zodra je verkeerd kijkt, is het al niet goed en daarop wordt gereageerd om ze nog verder op te naaien. Een nieuw onderdeel om zout op te leggen door de media.
Misschien moeten Max en Lewis elkaar gewoon eens een kus en een knuffel geven, zodat iedereen kan kappen met dat gezeik altijd. Alles gaat via de media. Ook dit weer
Misschien moeten Max en Lewis elkaar gewoon eens een kus en een knuffel geven, zodat iedereen kan kappen met dat gezeik altijd. Alles gaat via de media. Ook dit weer

edit:
En zie hier; https://autobahn.eu/artik...aandachtszoekende-neppers
Daarmee praat ik niet recht wat krom is, maar dit zegt ook veel over “alle fans”…
En zie hier; https://autobahn.eu/artik...aandachtszoekende-neppers
Daarmee praat ik niet recht wat krom is, maar dit zegt ook veel over “alle fans”…
[ Voor 22% gewijzigd door JB op 11-07-2022 22:50 ]
Mijn boefje is liev!
Natuurlijk waren die er altijd al, randdebielen heb je in alle soorten en maten. Het is wel een feit dat het aantal Nederlandse randdebielen significant is toegenomen sinds Max presteert in de F1.Ryur schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:37:
[...]
Als je de klachten leest, zijn het allang niet alleen maar Nederlanders
ik som gewoon even kort op wat ik lees.RobertMe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Want fluiten, fotograferen en aanraken is niet aan interpretatie onderhevig?
Je kunt ook fluiten naar een vriend(engroep) die verderop staat van "eey, wij staan hier".
Fotograferen zal er ruim voldoende op het rond het circuit, waarom zou je dan specifiek van een vrouw een foto gaan maken die toevallig langs je door loopt? Dan is er op internet (of thuis?) beter materiaal te vinden.
En aanraken, tsja. Je bent ergens op een relatief klein gebied met 100k man of zo, en vooral na de race zal iedereen vrij snel de uitgangen opzoeken. Natuurlijk raken mensen elkaar dan aan.
Daadwerkelijk naar vrouwen fluiten, ze close up fotograferen, en nadrukkelijk op een vrouw afstappen en overal beginnen te voelen.
Edit:
Lees ik nu trouwens goed "fotograferen zonder toestemming"? Like... iedereen die daar is zal fotos maken. Moet je dan aan de mensen eerst toestemming vragen? Dat als je op de tribune zit en je maakt een foto van het circuit dat je eerst van de mensen die voor he zitten even toestemming moet vragen? Of dat je even een foto maakt van de tribune als zijnde "kijk eens wat een oranje gekte". Ik durf zelfs te wedden dat in de voorwaarden bij het kopen van een kaartje fotograferen/filmen volledig is afgedekt in dat je expliciet akkoord gaat met dat je gefilmd en/of gefotografeerd kunt worden door wie dan ook.
Het normaal even op de foto komen of een keer fluiten zal het nooit alleen zijn geweest.
Als er zo'n statement komt is er veel meer aan de hand dan de normale even fluiten naar iemand of op de foto komen.
Je kan wel zeggen ja op internet is er beter materiaal te vinden zo gaat dat nu eenmaal niet in de praktijk.
Zelf 3 jaar geleden voor het laatst naar een voetbal wedstrijd met mijn vriendin geweest en toen was het ook al naar en van het stadion lopen raak met de ene opmerking naar de andere. Dat gedrag daar gaat het om en vooral als het niet bij opmerkingen blijft. Want over het aanraken dat gaat hier niet over even langs lopen en contact met elkaar hebben dat gaat over andere zaken
Ik lees dit vooral als vrouwen die niet veilig en normaal even een GP weekend kunnen bezoeken zonder dat mannen zich niet kunnen gedragen.
Nou dit is toch best onderdeel van race 11 GP van Oostenrijk....ik beschouw daartoe alles wat in dit weekend op dit circuit gebeurd....PatrickC schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:37:
[...]
Erg jammer dat ik dit lees in het F1 topic terwijl ik de F2 race nog aan het kijken ben… daar zijn toch andere topics voor hier? Maar ok, jammer maar helaas…
Het twitterdraadje bestaat uit retweets van vrouwen die allen dergelijke verhalen delen. Geloof er zelf ook niets van dat dit een complot is tegen Max fans of iets dergelijks. Met de groeiende populariteit van Max zijn er gewoon een boel tokkies bijgekomen die het verstiert voor de rest.arbraxas schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:38:
[...]
En een twitterdraadje van iemand die zelf meld dat hij de taal niet machtig is daar sluitend bewijs voor?
Ben het verder wel met je eens, maar voor mij is dit voorlopig vooral een nogal zwaar opgeklopt verhaal.
Want tegenover het "downplayen" zie ik hier al comments dat de voetbalhooligans een nieuw plekkie hebben.
Iets met 2 kanten.
https://mobile.twitter.co...&t=rrg1BLJKiou4zO7PK7OJLQ
Zag ook al foto's voorbij komen waarop er via schermen rond het publiek opgeroepen wordt om je normaal te gedragen en vervelend gedrag te melden.
Ik houd m'n hart vast voor Zandvoort.
[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 10-07-2022 11:51 ]
De regen is in de basis niet goed geweest voor Max. Aangezien de lijn over de startplaats van P2 gaat ligt daar een stuk meer rubber nu.
Hallo
I haven't been as active recently but I still did the sprint race pace chart(s).
I haven't been as active recently but I still did the sprint race pace chart(s).
Ik had al het idee dat het niet uitmaakte of een coureur startte op softs of mediums, dat lijkt deze race pacegrafiek ook te laten zien. Er is geen duidelijke drop-off te zien.
Als je dit ziet dan wordt het een spannende race. Pace van LEC is vrijwel even snel als die van VER.f1bythenumbers schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:08:
Hallo
[Afbeelding]
Enige puntje wat nog uit kan maken is dat we niet weten hoeveel Max gecontroleerd heeft gereden en de gap naar achteren heeft gemanaged.
Thanks for making the graph, I love these statistics.
En toch wordt F2 altijd in het algemene race topic besproken en zijn de F1 GP topics voor F1. Maar ik snap je opmerking wel… verder geen probleem hoor, maar het was een beetje jammer want de spanning van de F2 race was daardoor meteen weg voor mij… kwam net terug van een rondje hardlopen, dus zat pas in ronde 5 van de race.bvbal79 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:45:
[...]
Nou dit is toch best onderdeel van race 11 GP van Oostenrijk....ik beschouw daartoe alles wat in dit weekend op dit circuit gebeurd....
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Je ziet dat Max meer rondjes sneller heeft gereden, en daar consistent in was, en allemaal aan het begin. Om de gap te maken. Daarna een vergelijkbare pace (Lec een snufje sneller) en op het einde had Lec dus iets meer banden over.
Het is close maar als je weg moet komen uit DRS dan moét dit wel.
Hopelijk, mocht het weer lukken, niet te veel (V)SC want dan heb je een gap gemaakt en je banden gespendeerd en ben je die gap weer kwijt.
Het is close maar als je weg moet komen uit DRS dan moét dit wel.
Hopelijk, mocht het weer lukken, niet te veel (V)SC want dan heb je een gap gemaakt en je banden gespendeerd en ben je die gap weer kwijt.
een treffende spreuk
Vreemd dat je dit überhaupt gaat bagatelliseren, nergens voor nodig toch? Veel mensen daar hadden overduidelijk een slechte ervaring, dusdanig slecht en veelvoorkomend dat zelfs de F1 organisatie een statement uitbrengt.RobertMe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Want fluiten, fotograferen en aanraken is niet aan interpretatie onderhevig?
Edit:
Als je niet begrijpt dat fluiten en opmerkingen maken naar vrouwen niet fijn is, dat specifiek foto's maken van mensen zonder hun toestemming niet fijn is voor die mensen, en dat mensen ongepast aanraken niet fijn is, dan is elke discussie onmogelijk.
Het aanraken ging onder andere over het omhoog trekken van een rokje van iemand, dat heeft niets te maken met drukte. En ook in drukte kan je nog wel enigszins afstand houden, je hoeft dan niet meteen tegen iedereen aan te lopen schuren of met je handen aan te zitten.
Race on topic, hopelijk toch een bak tegen tijdens de race, anders zal de actie denk ik vooral uit de middenmoot moeten komen.
Volgens mij bagatelliseerde ik het niet? Ik gaf alleen aan dat de genoemde dingen aan interpretatie onderhevig zijn en dat dat nogal een groot verschil kan maken tussen "overdrijven" van de melder en daadwerkelijk wangedrag van de fans.Homeland schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:21:
[...]
Vreemd dat je dit überhaupt gaat bagatelliseren, nergens voor nodig toch? Veel mensen daar hadden overduidelijk een slechte ervaring, dusdanig slecht en veelvoorkomend dat zelfs de F1 organisatie een statement uitbrengt.
Ik zeg toch nergens dat ik deze zaken, op deze wijze, accepteer. Want dat is absoluut not done. Maar de dingen die ik zo snel las in dat twitter draadje waren allemaal super vaag en werd niks in benoemd. Met daarbij dan wel de zaken die hier eerder al benoemd waren "ze spreken de taal niet maar voelen zich wel 'aangevallen'". En in deze huidige "woke" tijd hoef je zo ongeveer ook nog maar iemand aan te kijken en als die ander de blik verkeerd interpreteert hang je al.Als je niet begrijpt dat fluiten en opmerkingen maken naar vrouwen niet fijn is, dat specifiek foto's maken van mensen zonder hun toestemming niet fijn is voor die mensen, en dat mensen ongepast aanraken niet fijn is, dan is elke discussie onmogelijk.
(Nogmaals) ook ik ben absoluut tegen deze dingen die je hier benoemd. En dat de FOM / FIA daar een statement tegen uit brengt is niet meer dan terecht. Maar ook bedrijven oordelen in deze tijd nogal snel op basis van enkele vage berichten. Dus dat de FOM / FIA een statement uitbrengt vind ik an zich ook niet perse geloofwaardig, zonder te weten wat er dan voorgevallen is.Het aanraken ging onder andere over het omhoog trekken van een rokje van iemand, dat heeft niets te maken met drukte. En ook in drukte kan je nog wel enigszins afstand houden, je hoeft dan niet meteen tegen iedereen aan te lopen schuren of met je handen aan te zitten.
De MV fanclub bekent wederom kleur, ook in dit topic. Het onsportieve gedrag is er al jaren onder deze fans hoor, maar de toenemende mate van succes en steeds grotere influx van tokkies zorgt ervoor dat het op macroniveau steeds meer zichtbaar wordt. Om je kapot te schamen.Homeland schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:21:
[...]
Vreemd dat je dit überhaupt gaat bagatelliseren, nergens voor nodig toch? Veel mensen daar hadden overduidelijk een slechte ervaring, dusdanig slecht en veelvoorkomend dat zelfs de F1 organisatie een statement uitbrengt.
Om 13.00
LIVE: Austrian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
Wat is dit nou voor een gare gedachtengang. Het gaat over misdragingen van fans en vervolgens kom je met victim blaming en een verkapte manier om naar Hamilton te sneren. ongelofelijk.JB schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:39:
Van die dames die net als HAM overal zout op leggen. Zodra je verkeerd kijkt, is het al niet goed en daarop wordt gereageerd om ze nog verder op te naaien. Een nieuw onderdeel om zout op te leggen door de media.

Voor mensen die racen willen kijken tot de f1 begint.. de 6h van Monza is op Eurosport 1.
TheBrut3 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:39:
Alonso gooit er een nieuwe motor in.
De Ferrari tactiek is vaak gunstig voor Checololgast schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:58:
[...]
Tenzij Ferrari meehelpt zie ik Perez geen tweede worden. Daarvoor zijn de wagens van FER en RBR te veel aan elkaar gewaagd en hij moet eerst Russel nog voorbij
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
*knip*
Dit draagt evengoed niets bij.
Dit draagt evengoed niets bij.
[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 10-07-2022 13:16 ]
*knip*
Hierover doorzeuren heeft geen enkele toegevoegd waarde. Zie ook de TW en modbreak.
[ Voor 65% gewijzigd door tweakduke op 10-07-2022 13:16 ]
Tesla M3LR '21
Hopen op een goeie race, heb even weer wat positiefs nodig; gisteren mijn 9 jaar oude Newfy in moeten laten slapen.

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-07-2022 13:04 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
^
Veel sterkte!
Veel sterkte!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
@DaniëlWW2
Modbreak mss? Gedoe over fans kan naar randzaken. Eveneens dan het bericht van bvbal verwijderen? (Incl quotes)...
Ff terug goeie opmerking. Rubber op p2 grid en Max moet van schone plek starten. Spannend! 👍💪
Modbreak mss? Gedoe over fans kan naar randzaken. Eveneens dan het bericht van bvbal verwijderen? (Incl quotes)...
Ff terug goeie opmerking. Rubber op p2 grid en Max moet van schone plek starten. Spannend! 👍💪
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:30
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 10-07-2022 13:19 ]
Ik wilde eigenlijk niks zeggen, maar toch:
Aan alle (jonge?) fans: dat je voor Verstappen, Hamilton of andere coureur bent, hoeft niet te zeggen dat je tégen een andere coureur hoeft te zijn. Geniet gewoon van de sport. De snelheid, de limieten, de techniek, de gevechten, enz.
En verder eens met @Lynx : graag een modbreak en/of verplaatsen naar Randzaken.
EDIT: Oeps. Te laat. SOrry @tweakduke .
Aan alle (jonge?) fans: dat je voor Verstappen, Hamilton of andere coureur bent, hoeft niet te zeggen dat je tégen een andere coureur hoeft te zijn. Geniet gewoon van de sport. De snelheid, de limieten, de techniek, de gevechten, enz.
En verder eens met @Lynx : graag een modbreak en/of verplaatsen naar Randzaken.
EDIT: Oeps. Te laat. SOrry @tweakduke .
[ Voor 5% gewijzigd door Cass Casey op 10-07-2022 13:16 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Niet gek dat Alpine dat doet, na gisteren stond hij toch al achteraan de grid, dus eigenlijk is het een straf van niets.
Hier een overzicht van alle vervangen onderdelen onder parc ferme. Thanks Scarbs.

De Porsche cup race nu aan het terug kijken, de baan ziet er droog uit?
Wat is het laatste qua weer daar?
Ik ben benieuwd of Max het aandurft om op softs te starten en dan naar medium en dan weer softs (als hij de banden daarvoor heeft that is).
Ik ben benieuwd of Max het aandurft om op softs te starten en dan naar medium en dan weer softs (als hij de banden daarvoor heeft that is).
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Oei, oude motor er in bij Perez?Jasphur schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:23:
Hier een overzicht van alle vervangen onderdelen onder parc ferme. Thanks Scarbs.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Waarom? De degradatie is hier zo laag dat je jezelf in het nadeel zet door een twee-stopper te doen. Het is een makkelijke een-stopper.Chevy454 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:25:
Er gaat vast en zeker een SC komen denk ik.ParaDroid2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:30:
Waarom? De degradatie is hier zo laag dat je jezelf in het nadeel zet door een twee-stopper te doen. Het is een makkelijke een-stopper.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Het zou ook kunnen dat hij de kwalificatie met de eerste motor gedaan heeft en nu weer de tweede motor. Niet heel logisch om te doen, maar het zou wel kunnen.
Je mag de motor toch alleen wisselen als je kan aantonen dat er problemen zijn?RobertMe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:31:
Het zou ook kunnen dat hij de kwalificatie met de eerste motor gedaan heeft en nu weer de tweede motor. Niet heel logisch om te doen, maar het zou wel kunnen.
Dat lijkt me absoluut geen zekerheidje. Vorig jaar was er één aan het begin van de tweede race, verder geen enkele. En om direct na een ronde te wisselen levert dan ook niet zoveel op.
Zal hem inderdaad een plekje kosten. 20e in de sprint werd 19e met de penalty van Bottas. Nu zal Alonso neem ik aan weer 19 => 20 gaan omdat Bottas voor hem "kwalificeerde" (/sprintte).Transportman schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:19:
[...]
Niet gek dat Alpine dat doet, na gisteren stond hij toch al achteraan de grid, dus eigenlijk is het een straf van niets.
Bij de drivers parade was het droog, bewolkt, geen zon zo te zien.Chevy454 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:25:
Max heeft geen nieuwe soft banden, denk eerder dat hij net als gisteren op medium start en daarna over gaat naar hard. Jasphur in "[F1 2022] Race 11 GP van Oostenrijk"
Geen idee. Je mag in ieder geval strafloos wisselen naar eentje van dezelfde spec, onder parc ferme. Of je daarbij nog iets moet bewijzen v.w.b. onbetrouwbaarheid durf ik niet te zeggen.TheBrut3 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:31:
[...]
Je mag de motor toch alleen wisselen als je kan aantonen dat er problemen zijn?
Gelukkig droog, anders zou de start zomaar uren later kunnen zijn.Chocoball schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:34:
[...]
Bij de drivers parade was het droog, bewolkt, geen zon zo te zien.
Max heeft geen nieuwe soft banden, denk eerder dat hij net als gisteren op medium start en daarna over gaat naar hard. Jasphur in "[F1 2022] Race 11 GP van Oostenrijk"
Paar minuten geleden werd er nog flink gesleuteld aan de wagen van RUS. HAM zn wagen is al wel klaar.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |