Ja, ik vraag me ook af hoeveel stops die in de planning heeft.Maurice079 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:32:
Alonso stopt gewoon niet? El Plan?
Het 2e. Viel net goed voor de mercstweakduke schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:32:
Ferrari wel iets laat erbij of Sainz was al langs de pit lane entry.
Zure uitvaller voor MSC.
Max ineens een gat van 9s naar achteren.
"When you grow up your heart dies"
1stopYonix schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:33:
En waarom ALO zo lang op de baan houden?
Lec inmiddels op 7 (moet sowieso nog pit in)
[ Voor 41% gewijzigd door renegrunn op 19-06-2022 20:33 ]
Gokken op die 1 stopper terwijl iedereen 2 stops doetRene schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:32:
Vraag me af wat ze bij Alpine in gedachten hebben? Full SC?
ALO train geactiveerd?
[ Voor 9% gewijzigd door Vuvuzela op 19-06-2022 20:33 ]
I served in a company of heroes.
52 rondes op hard? ik denk dat dat te lang isPWM schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:29:
Als SAI hem op een 1 stopper kan houden, kan het nog wel eens lukken voor hem.
Hoezo? Ze moeten beide nog een keer..sly___ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:33:
Red Bull was te gretig bij die eerste virtual....dit gaat nu lastig worden
Alonso laat de gevechten gaan, die gaat z'n banden sparen en een pitstop proberen uit te sparen
De race duurt nog lang!sly___ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:33:
nee ik denk dat ze mazzel hebben 52 rondes op hard is te langsly___ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:33:
Lekker kansloos bij de stop van Norris.

Achteraf is de juiste strategie makkelijker te bepalen dan tijdens de race.sly___ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:33:
-
48 rondes toch?Wognummer schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:34:
[...]
nee ik denk dat ze mazzel hebben 52 rondes op hard is te lang
LEC voelt zich nog niet worthy enough om hem in The Wall of Champions te zetten.
En er kan nog een vsc komen natuurlijk.markje1 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:35:
[...]
Achteraf is de juiste strategie makkelijker te bepalen dan tijdens de race.
Was die pitstop nou net zo slecht?
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Die Ferrari stuitert flink maar stuurt echt super strak. Ligt echt mooi op de weg.
Pace van Sainz is nu niet echt sneller op verse banden..
Zag dat Sainz zijn DRS open had na zijn inhaalactie op Alonso. Was in tweede DRS gedeelte. Mag je hem na de inhaalactie blijven gebruiken omdat je nog profiteert van het eerdere meetpunt?
idd maar dan gaat max nog een keer naar rood en dan zit je op 48 rondes oude harde banden...
De race is nog niet voorbij hè...sjaool schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:35:
LEC voelt zich nog niet worthy enough om hem in The Wall of Champions te zetten.
Ja de volgende VSC of SC gaat Max natuurlijk naar binnen.
Yonix schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:36:
Echt, die dominantie van RBR en VER komt mij nu al m'n strot uit ...
![]()

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ja,Woudloper schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:36:
Zag dat Sainz zijn DRS open had na zijn inhaalactie op Alonso. Was in tweede DRS gedeelte. Mag je hem na de inhaalactie blijven gebruiken omdat je nog profiteert van het eerdere meetpunt?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Daarvoor mis ik nog wat betrouwbaarheidYonix schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:36:
![]()

Dat is waar. Ik hoop dat max genoeg kan uitlopen voor een vrije stop.Wognummer schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:36:
[...]
idd maar dan gaat max nog een keer naar rood en dan zit je op 48 rondes oude harde banden...
“Geef hem een snelle auto en je ziet hem niet meer terug.”Yonix schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:36:
![]()
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Max is aan het pushen omdat hij weet dat hij nog zal stoppen en Sainz waarschijnlijk niet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die Zak Brown had toch alles zo goed voor elkaar bij McLaren?
Hoe kan dit nu allemaal?
Het lijkt Ferrari 2.0 wel.. hoewel zij flink zijn verbeterd.
Hoe kan dit nu allemaal?
Het lijkt Ferrari 2.0 wel.. hoewel zij flink zijn verbeterd.
Die harde band houdt echt geen 50 ronden vol.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:37:
Max is aan het pushen omdat hij weet dat hij nog zal stoppen en Sainz waarschijnlijk niet.
Vooralsnog komt SAI nog dichter bij.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:37:
Lijkt niet aannemelijk. Misschien met vscKrilo_89 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:37:
[...]
Dat is waar. Ik hoop dat max genoeg kan uitlopen voor een vrije stop.
Sainz die stopt straks wel een keer, in de muurDaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:37:
Volgens Pirelli kan het prima en die zijn vaak voorzichtig.Wognummer schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:34:
nee ik denk dat ze mazzel hebben 52 rondes op hard is te lang
ALO moet toch echt stoppen hij valt snel terug.
Benieuwd of SAI zijn banden zo lang meegaan.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:37:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Of de motor valt uitKrukar schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Sainz die stopt straks wel een keer, in de muur
Het is Sainz. En Ferrari.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:37:
Met meer dan 40 rondjes te gaan lijkt me sterk dat de Ferrari dat trekt, die wat sneller door de bandjes heen gaat dan de red bull. Dat Max nog eens naar binnen moet is zeker, maar als Ferrari de gok gaan nemen met Sainz dan wint Max met gemak op verse bandjes aan het einde.DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:37:
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Bijna 50 rondjes.. als ie dat gaat redden zullen ze redelijk aan puin zijn. Op verse banden komt Verstappen er dan echt wel weer voorbij.
Band houdt het wellicht vol, maar hoeveel snelheid zal ie inleveren bij 40+ ronden oude banden?TheBrut3 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Volgens Pirelli kan het prima en die zijn vaak voorzichtig.
Volg je bankbiljetten
- DaniëlWW2
- Niet online

Sainz kan de een stopper waarschijnlijk net.
[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-06-2022 20:40 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoe kan SAI nou sneller zijn opeens op z'n oude banden? Hij pakt net de fastest time en loopt ook nog in op VER
Nouja als dit Max z'n beste pace is dan heeft hij een probleem, dit lijkt meer op sparen..
Hij is gestopt hè? Z'n banden zijn nieuwer.Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
Hoe kan SAI nou sneller zijn opeens op z'n oude banden? Hij pakt net de fastest time en loopt ook nog in op VER
PSN: xMaurice93
Nieuwere banden!Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
Volg je bankbiljetten
Sai heeft 12 ronden nieuwere banden dan Max.Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
I served in a company of heroes.
Zijn banden zijn nieuwer. Hij is ondertussen gepit.Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
Hij heeft toch versere harde banden dan max?Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
Sainz heeft net gewisseld?Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
Dus ALO gewoon voor de snelste strategie en VER voor de traagste? Waarom heb ik het idee dat dat niet zo werkt?DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:40:
[Afbeelding]
Sainz kan de een stopper waarschijnlijk net.
Heeft "verse" harde bandenSilent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
bij de laatste VSC naar binnen gegaan
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
SAI zijn banden zijn 11 ronden verser.Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
Ik vind die dubbele DRS voor één meetpunt echt teveel vh goede. Geen kans terug te vechten als je vóór de chicane ingehaald wordt
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Alonso in de pit
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Max kan ook gewoon aan het banden sparen zijn? Laat hem gewoon binnen een x seconden zitten?
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
VSC veranderd een hoop. Pitstop kost stuk minder tijd.Hippocampus schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:41:
[...]
Dus ALO gewoon voor de snelste strategie en VER voor de traagste? Waarom heb ik het idee dat dat niet zo werkt?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Oja.
Als ik Max was dan zou ik nu ff snel gaan pitten nu ik nog een 8 dikke sec voorsprong heb
Die zijn straks verdampt al die sec voorsprong...
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 19-06-2022 20:43 ]
Charles nu al grip probleem met bandjes van 29 rondjes, dat wordt lastig voor Sainz hoor maar je weet het nooit.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Denk dat Max wacht totdat zijn pitstop voor Hamilton komt. Nog een paar seconden uitlopen op Hamilton.
Je wilt niet even 5 ronden verprutsen door achter Hamilton te hangen (ook al vermoed ik dat hij ook nog moet stoppen).
Je wilt niet even 5 ronden verprutsen door achter Hamilton te hangen (ook al vermoed ik dat hij ook nog moet stoppen).
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
En dan terugvallen naar 3e?Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:42:
[...]
Oja.
Als ik Max was dan zou ik nu ff snel gaan pitten nu ik nog een 8 dikke sec voorsprong heb
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
als Sainz zo pusht op de band is de kans kleiner dat 1 stop gaat werken. Ja het kan werken, maar het is een lange rit
- DaniëlWW2
- Niet online
Max klaagt over zijn banden.
LEC klaagt over zijn banden, hij heeft geen grip en kan OCO niet voorbij.
Max klaagt dat hij nauwelijks grip heeft en dat hij niet weet wat hij moet doen
Max hoeft Sainz toch maar op ~10sec te houden ofzo? Als hij dan op tien rondjes voor t einde naar rode banden gaat moet ie die 10-15sec ook wel weer dicht kunnen rijden .
Ja, zou dat de trigger zijn geweest voor Redbull? Maar dan heeft Alpine het bij de tweede vsc niet aangedurft?Osxy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:42:
[...]
VSC veranderd een hoop. Pitstop kost stuk minder tijd.
Hopelijk kan ALO dit witte setje maximaliseren.
Fl incoming?.;)DaniëlWW2 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:44:
Max klaagt over zijn banden.
Deze banden werken dus niet voor Max, is het wel een slimme keuze geweest om hem H te geven als ze er misschien straks toch weer afgaan.
Race is nog lang, wellicht nog een VSC later, dus beter even wachtenSilent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:42:
[...]
Oja.
Volg je bankbiljetten
Laat de strategie nu maar aan RBR over. Jullie glazen bollen zijn niet te vertrouwen
Gewoon geduld hebben. Nu stoppen kom je in verkeer. Zo lang SAI niet heel hard inloopt gewoon lekker blijven rijden. Met wat mazzel nog een (V)SC en anders richting het eind verse bandjes eronder en SAI inhalen die dan op afgeragde harde banden rijdt (of ook nog moet pitten).Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:42:
[...]
Oja.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat klopt ook weer ja.hansvk schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:44:
Laat de strategie nu maar aan RBR over. Jullie glazen bollen zijn niet te vertrouwen
Met 'n éénstopper gaat iedereen moeite hebben met grip. Ook Sainz gaat daar veel tijd op verliezen als hij door blijft rijden.
dat wordt een 2 stopper voor Max, en dan maar hopen op een VSC. Wordt het dan toch SAI vandaag?
Nu klaagt een F1 coureur naar mijn mening bijna altijd over te weinig grip. Ik maak mij nog geen zorgen.
Lijkt er wel opChefbierrr schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:45:
dat wordt een 2 stopper voor Max, en dan maar hopen op een VSC. Wordt het dan toch SAI vandaag?
Sainz moet ook nog x. Anders pakt Max hem sowieso nog wel terug denk ik.Chefbierrr schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:45:
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Precies. En Ferrari en strategie? Dat gaat niet samen. We wachten rustig af.hansvk schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:44:
LEC is goed bezig zeg.. bijna op P5
Bij sky zeggen ze hetzelfde, sainz heeft pas 1 seconde dicht gereden. Het lijkt wel gewoon alsof Max en RBR alles onder controle hebben.
Sainz valt straks weer terug omdat ie zijn banden te zwaar belast.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nog niet gestopt toch?Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:45:
Volg je bankbiljetten
Eh, ja, maar komt al een paar rondes niet verder dan dit, en moet zeker nog 1x pittenSilent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:45:
Tja we weten ook niet wat een team met de rijder afgesproken heeft omtrent communicatie.sjaool schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:45:
Nu klaagt een F1 coureur naar mijn mening bijna altijd over te weinig grip. Ik maak mij nog geen zorgen.
moet nog wel naar binnen.Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:45:
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Klopt, die heeft er 31 ronden op hard op zitten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |