[F1 2022] Race 9 GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste
Acties:
  • 105.316 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

BlauweFles schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:52:
@lolgast De laatste races vorig jaar was Lewis echt heel erg goed. Wat hij in Brazilië deed was steengoed. Maar hetzelfde liet hij zien in Saudi.
Saudi, de race waar ie achterop Ver reed om niet als eerste over het drs lijntje te gaan? Er is altijd wel wat te bashen op Ham… zou er dit vanavond nog een mooi achterwieltikje langskomen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14
ik222 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:46:
Lewis blijkt gewoon geen hele bijzondere coureur te zijn, hij heeft jarenlang het geluk gehad met een auto te mogen rijden die veruit superieur was. Feitelijk heeft hij al die jaren natuurlijk ook alleen zijn teamgenoten verslagen, Bottas… Russel komt er dan nu bij en is simpelweg de betere coureur.
:') Er is op de grid geen coureur die zoveel wereldkampioenen als teamgenoot heeft gehad tijdens zijn carriere en die ook verslagen heeft. Heel middelmatige coureur inderdaad 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
RRCreations schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Denk dat Gasly wel bereid is om zijn stoeltje over te nemen.
Die ging nog harder onderuit in een topteam en naast een topcoureur dan Sainz nu.
Dus dat is ook geen garantie voor succes.

Een Norris zou ik ook wel een stap omhoog gunnen.

Maar twee hele goede coureurs in dezelfde auto zorgt ook voor frictie. Je kunt misschien maar beter ook een duidelijke 1e en 2e rijder hebben. Iemand die goed mee kan komen maar ook zijn plek weet op het moment dat dat nodig is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
@lolgast De laatste races vorig jaar was Lewis echt heel erg goed. Wat hij in Brazilië deed was steengoed. Maar hetzelfde liet hij zien in Saudi.

Je kan (en mag) er van alles van vinden, maar in een goede auto rijden is niet automatisch gelijk aan winnen (zie Bottas).

Ik ben geen fan, maar heb er enorm veel respect voor.

Ps. Ook in zijn eerdere jaren. Als rookie Fernando verslaan, en dat is/was geen pannenkoek. Rosberg hield hij er ook onder (op dat ene jaar na).
HAM reed in Brazilie ook wel echt rond met een raket van een motor he? Dat was ongekend. Daarnaast verdedigde niemand zijn plek tot de top 3/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Silent Thunder schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Ja maar dat zegt toch allemaal niks. Het zit 'em toch ook vooral in de performance van de individuele auto's en van pit stop strategieën? En juist dat is elk jaar anders

Ik voorspel dat die grote eekhoorn nog roet in het eten gaat gooien van sommige, die zit in z'n burcht nu al zijn plannetjes te smeden
Wat hebben de pitstopstrategieën nou met de start te maken. :|

Als Max een goede start heeft, hoeft hij alleen maar achter zich te kijken, alles achter hem moet ook vooruit kijken en dan is dat korte stuk naar de eerste bocht toch iets moeilijker.

Dat Alonso op de eerste startrij staat maakt alles natuurlijk ook extra spannend. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:51:
[...]

Rosberg alweer vergeten? :P
Nee hoor, daar heeft hij ook van verloren toch? :P Feit is gewoon dat die auto jaren zo superieur was dat hij alleen met zijn teamgenoten hoefde te strijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio

Je kan (en mag) er van alles van vinden, maar in een goede auto rijden is niet automatisch gelijk aan winnen (zie Bottas).

Ik ben geen fan, maar heb er enorm veel respect voor.

Ps. Ook in zijn eerdere jaren. Als rookie Fernando verslaan, en dat is/was geen pannenkoek. Rosberg hield hij er ook onder (op dat ene jaar na).
De tweede helft van vorig jaar had Mercedes weldegelijk een groot voordeel van de auto.
Zo goede prestatie was Brazilië helemaal niet. Niet van Hamilton althans, want zo moeilijk is het niet als je een auto hebt die veel harder loopt dan de rest.

Het is een goede coureur maar nu hij niet meer de beste auto heeft valt hij wel wat door de mand.
Al die jaren waar hij vooraan kon cruisen met een Bottas achter zich die het hem niet moeilijk maakt stellen minder voor dan de gevechten voor het kampioenschap met Alonso, Rosberg en Verstappen.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:28
Voordat er weer een Hamilton discussie start, die hoort beter thuis in [F1] Randzaken , kunnen we het hier weer verder over de grand prix van vandaag hebben. Dank :)

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:40
En daar gaan we weer, in plaats van dat het over de race van Canada te hebben, gaat het wederom over Hamilton... 8)7

Echt, heeft hij jullie knikkers gejat toen jullie jong waren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat een geweldige kwalificatie, het was bijna een uur racen met het grootste deel van de auto's in actie op de baan. We moeten het maar eens hebben over een sprint-kwalificatie met sprinklers langs de baan ;)

Ik heb me na FP3 wel zorgen gemaakt dat de RedBulls wel erg weinig hadden geoefend. De rondjes van Verstappen waren duidelijk onwenning en niet bijzonder snel. Verstappen maakt aan het einde van de sessie nog veel "beginners"fouten op plekken waar anderen, zoals Vettel en Alonso, de auto niet lieten wegglijden.
Ik geloof dat ze er op gokte dat het weer droog zou zijn bij de kwalificatie, want blind vertrouwen op de snelheid van Verstappen onder onbekende omstandigheden zou wel erg arrogant zijn, terecht of niet.

Wat een teleurstelling voor Vettel, die had zo'n geweldige FP3, ik had hem hoger verwacht. Hij zelf trouwens ook.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:49:
Ik blijf die ondermijning van de kunsten van Lewis toch knap vinden. Já je moet een goede auto hebben om wereldkampioen te worden, maar geen goede coureur? Als het moet en kan haalt Lewis op de meest onlogische plekken in, waar niemand het verwacht. Lewis geen goede coureur noemen :z :)F
Met een goede/betere auto is het toch juist makkelijker om op onverwachte plekken in te halen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 19:48
ik222 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:46:
Lewis blijkt gewoon geen hele bijzondere coureur te zijn, hij heeft jarenlang het geluk gehad met een auto te mogen rijden die veruit superieur was. Feitelijk heeft hij al die jaren natuurlijk ook alleen zijn teamgenoten verslagen, Bottas… Russel komt er dan nu bij en is simpelweg de betere coureur.
Dit ben ik echt niet met je eens. Kijk bijvoorbeeld zijn debuutseizoen bij McLaren eens terug waar hij in 2007 teamgenoot was van Alonso en hem versloeg? Ik denk dat zijn beste dagen inmiddels achter hem liggen, en in zijn titeljaren bij Mercedes hoefde hij niet tot het uiterste te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RRCreations schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:24:
[...]

Denk dat Gasly wel bereid is om zijn stoeltje over te nemen.
Ja en dan? Heb je er weer twee die constant aan het bakkeleien zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 18:24

Nhz

Chocoball schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:07:
Voordat er weer een Hamilton discussie start, die hoort beter thuis in [F1] Randzaken , kunnen we het hier weer verder over de grand prix van vandaag hebben. Dank :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 19:28
Ryur schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:27:
[...]

En dan moet je nog zo lang wachten ;)
Gelukkig nog het een en ander te doen vandaag en moet de eerste 20 pagina's nog bijlezen van dit topic. Ik vermaak mij wel, tis niet dat ik naar buiten wil vandaag }:O

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 22:38
Ik blijf die ondermijning van de kunsten van Lewis toch knap vinden. Já je moet een goede auto hebben om wereldkampioen te worden, maar geen goede coureur? Als het moet en kan haalt Lewis op de meest onlogische plekken in, waar niemand het verwacht. Lewis geen goede coureur noemen :z :)F
Hamilton is een geweldige coureur! Maar hij hoort gewoon niet bij de beste alle tijden. In zijn Mercedes periode heeft hij twee seizoenen echt weerstand gehad en beide keren verloor hij. Het waren vorig jaar zijn eigen woorden: 'Ik ben in de beste vorm die ik ooit heb gehad!'. En op de top van zijn kunnen werd hij dus verslagen.

De andere seizoenen had hij maar marginaal weerstand van Vettel en Rosberg, halverwege het seizoen haakten die eigenlijk al af.

2020 verschil van 120 punten met de nummer 2.
2019 verschil van 90 punten
2018 verschil van 90 punten
2017 verschil van 50 punten
2015 verschil van 60 punten
2014 verschil van 60 punten

Je kunt gewoon niet stellen dat hij in die seizoenen erg veel weerstand heeft gehad. Vooral zijn laatste 3 kampioenschappen waren een walk in the park met die Mercedes. Goed, je moet het nog maar doen natuurlijk.. maar ik denk dat de meerderheid, behalve de Britten, hem misschien ergens net in de top 7 of 8 zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Justevo op 19-06-2022 11:35 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 12:48
Hoihoi, ik post niet zo vaak, maar kunnen we niet een apart Hamilton topic aanmaken waar alles over HAM wordt besproken? Of inderdaad in randzaken.

Zou de andere topics wat overzichterlijker en interessanter maken, ik ken alle meningen op GOT nou wel over HAM :) heb er zelf ook een, maar dat zou toch niks toevoegen...

Heb vooral zin in een leuke en spannende race!

[ Voor 8% gewijzigd door ChipSkylark op 19-06-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Justevo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Hamilton is een geweldige coureur! Maar hij hoort gewoon niet bij de beste alle tijden. In zijn Mercedes periode heeft hij twee seizoenen echt weerstand gehad en beide keren verloor hij. Het waren vorig jaar zijn eigen woorden: 'Ik ben in de beste vorm die ik ooit heb gehad!'. En op de top van zijn kunnen werd hij dus verslagen.

De andere seizoenen had hij maar marginaal weerstand van Vettel en Rosberg, halverwege het seizoen haakten die eigenlijk al af.

2020 verschil van 120 punten met de nummer 2.
2019 verschil van 90 punten
2018 verschil van 90 punten
2017 verschil van 50 punten
2015 verschil van 60 punten
2014 verschil van 60 punten

Je kunt gewoon niet stellen dat hij in die seizoenen erg veel weerstand heeft gehad. Vooral zijn laatste 3 kampioenschappen waren een walk in the park met die Mercedes. Goed, je moet het nog maar doen natuurlijk.. maar ik denk dat de meerderheid, behalve de Britten, hem misschien ergens net in de top 7 of 8 zetten.
Het ontbreken van weerstand in die seizoenen is natuurlijk geen bewijs dat hij geen top coureur zou zijn maar zegt meer iets over de rest van de grid. Daarnaast is F1 een constructeurs sport waar een coureur maar een deel van het plaatje is. Ja een coureur kan het verschil maken maar het is een team effort. Een coureur die goed kan aanvoelen wat er verbeterd moet worden aan de auto en goed kan meedenken kan ervoor zorgen dat een auto dominant wordt. Zie Schumacher bij Ferrari. Wat Lewis zijn inbreng achter de schermen voor Mercedes geweest is kan ik zo niet beoordelen maar hij wordt echt niet zomaar de hemel in geprezen door zijn hele team. Die heeft zijn strepen echt wel verdiend en dat de auto dominant was kan niemand ontkennen maar hoeveel zijn input daartoe geleid heeft kan ik ook niet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Jorick schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:57:
[...]

:') Er is op de grid geen coureur die zoveel wereldkampioenen als teamgenoot heeft gehad tijdens zijn carriere en die ook verslagen heeft. Heel middelmatige coureur inderdaad 8)7.
Hij heeft welgeteld 1 wereldkampioen naast zich gehad in zijn eerste seizoen. En ja hij is een bizar talent, maar om te zeggen dat ie Alonso verslagen had met gelijke punten.... Tsja. Het hele team stond achter hem. Alonso heeft het verloren, hij had zo makkelijk wereldkampioen moeten worden. Maar ja, hij is ook een politiek beestje.

Okay Button naast zich, waar die niet echt beter dan was. Feest. Brit vs Brit en dat wordt het interessant.

Alleen regen kan het een bizarre race maken, Max moet geen gekke dingen doen en gewoon de wagen heel houden en als 1e over de streep komen. En zelfs als ie de start verprutst, is er nog niets verloren met Leclerc zover naar achteren. Want dat is zijn enige tegenstand dit seizoen.

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 19-06-2022 11:47 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Of Hamilton nu wel of niet de beste is dat mag in [F1] Randzaken

Die discussie is onderhand heel vaak gevoerd en voegt niks meer toe aan het racetopic.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ChipSkylark schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:38:
Hoihoi, ik post niet zo vaak, maar kunnen we niet een apart Hamilton topic aanmaken waar alles over HAM wordt besproken? Of inderdaad in randzaken.

Zou de andere topics wat overzichterlijker en interessanter maken, ik ken alle meningen op GOT nou wel over HAM :) heb er zelf ook een, maar dat zou toch niks toevoegen...

Heb vooral zin in een leuke en spannende race!
Stop daar dan ook meteen alle meningen over Verstappen, Bottas, Latifi, Stroll en de rest in ajb ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou zoals verwacht het weerbericht droog en zonnig. Tenzij Bernie komt met zijn watertankwagen om het asfalt te besproeien :+

Zolang Alonso maar niet voor Max komt is het okay. Voor Alonso wordt dit gewoon een do or die race. Ik zie hem nog Max in het gras duwen om maar weer eens de leiding te hebben in de race.

[ Voor 16% gewijzigd door siggy op 19-06-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Veel forumleden hebben hem alleen de laatste 4 jaar zien racen, dus dan krijg je zulke berichten. Ik neem dat nooit echt serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik verwacht wel een supersaaie race als het om te winst gaat. Daarachter kan het nog wel spannend worden, met Sainz Hamilton en Alonso. Het zou een stunt zijn als de Haas drivers (lees Magnussen) mee weten te komen, maar ik verwacht niet dat zij iets kunnen inbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
siggy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:58:
Zolang Alonso maar niet voor Max komt is het okay. Voor Alonso wordt dit gewoon een do or die race. Ik zie hem nog Max in het gras duwen om maar weer eens de leiding te hebben in de race.
Graag wel, dan is er heel misschien nog iets van spanning voorop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

Nou zoals verwacht het weerbericht droog en zonnig. Tenzij Bernie komt met zijn watertankwagen om het asfalt te besproeien :+

Want? Die wil punten scoren en gaat echt niet zomaar gekke onnodige risico's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:57:
[...]

Stop daar dan ook meteen alle meningen over Verstappen, Bottas, Latifi, Stroll en de rest in ajb ;p
Bij die namen hoef ik teminste niet 2-3 pagina's aan discussie door te ploetteren om iets interessants over de grand prix te lezen. Daarnaast passen die discussies ook beter thuis in Randzaken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

toolkist schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Graag wel, dan is er heel misschien nog iets van spanning voorop.
Nou ja, spanning is prima, iemand die do or die doet kan alleen maar eindigen in tranen :P
Vos schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Want? Die wil punten scoren en gaat echt niet zomaar gekke onnodige risico's nemen.
Voor Alonso maakt het niet meer uit. Hij hoeft zich niet meer te bewijzen, geld genoeg en als ie wilt kan ie nog paar jaar door bij Alpine. Hij kan alleen nog maar voor glorie gaan. Als hij een halve kans ziet, zie ik hem er wel voor aan om hem er gewoon naast te planten en dat Max het maar moet uitzoeken. No such thing as bad press voor Alpine op dit moment :P

Maar zoals gezegd, dat moet bij de start gebeuren, als Max er na T2 voor ligt, dan is het appeltje eitje. Danmag Alonso zich warm maken om te verdedigen tegen zijn goede oude vriend Lewis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Op welke banden soort starten ze vanavond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
dutchgio schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:06:
[...]

De tweede helft van vorig jaar had Mercedes weldegelijk een groot voordeel van de auto.
Zo goede prestatie was Brazilië helemaal niet. Niet van Hamilton althans, want zo moeilijk is het niet als je een auto hebt die veel harder loopt dan de rest.

Het is een goede coureur maar nu hij niet meer de beste auto heeft valt hij wel wat door de mand.
Al die jaren waar hij vooraan kon cruisen met een Bottas achter zich die het hem niet moeilijk maakt stellen minder voor dan de gevechten voor het kampioenschap met Alonso, Rosberg en Verstappen.
Je kan zeggen wat je wilt maar die WK's heeft die op eigen(+team) kracht gehaald. En niet met behulp van de FIA. Iedereen die dit met een beetje objectief oog bekijkt heeft dit gezien. Om maar nog niet te spreken over wat de volgen zijn geweest nav die beslissing! ;) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
Nee hoor, denk het niet.

Als je even kijkt naar het WCC dan zie je dat Alpine 18 punten achter McLaren staat. Beide McLaren coureurs staan achter de Alpine coureurs op de grid. Alpine staat ook maar 6 punten voor op Alfa Romeo. Die staan er net achter, op 10 en 11.

Met andere woorden, vanuit het perspectief van het team is het nu zaak te consolideren en niet teveel risico te nemen. Het uitbuiten van deze startpositie maakt dat ze een plekje omhoog kunnen in het kampioenschap. Verkloot het en ze zakken een plek.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:32
Ok dus waarom ging Russell naar Slicks?
Mogelijk gedeeltelijk dankzij een moeilijk verstaanbaar radiobericht van Verstappen…. :)

Radioverkeer Verstappen:
1:10:10 uitkomen bocht 2 inlap Verstappen:
E(ngineer): Ok Max what are your thoughts on conditions?
V(erstappen): Yeah its inters, but new tyres
1:10:25
E: Front wing adjust?
V: Ehm, no.
E Ok keep up the pace on the way in.
1:11:15
E: Ok Box this lap, New inter, no flap adjust
1:11:21
V: Put two clicks (klinkt als: Put on slicks)
E: copy
1:11:40 pitstop van Max met inters en flap adjustment.

Radioverkeer Russell:
1:11:05 Bocht 1 inlap Russell
E: Box, Box, Box, Hard inlap
E: Ok George let us know, if you want new inters or you want to try the slicks.
1:11:25
E: So Verstappen is going on new inters, Lewis new inters.
1:11:30
E: Verstappen is just changing his mind to slicks (± 9 seconden na het bericht: put two clicks)
1:11:42
R(ussell): Slicks
E: Copy that Slicks
1:11:52
E: Verstappen has gone to inters, Verstappen new inters. (± 4 seconden nadat Verstappen wegrijdt op inters)**
1:12:05
R: what position are we in.
E: currently P5, everyone has gone new inters.
1:12:20
R: How many laps
E: You’re gonna get 2 laps.
1:12:30
E: Please confirm tyres
R: Put slicks on.
E: Slicks, ok Slicks
1:12:40 Pitstop Russell

(** in het radioverkeer zit 5 seconden vertraging, welke niet in de beelden zit)

Dus Verstappen geeft duidelijk aan dat hij inters wil, maar bij inrijden pits verandert hij van gedachten over zijn front wing en zegt: Put 2 clicks. Iemand bij Mercedes hoort dat bericht maar verstaat waarschijnlijk: Put on slicks en geeft dit door aan Russell’s engineer. Die geeft dit door aan Russell en op het moment dat Russell de beslissing neemt over zijn bandenkeuze heeft ie de informatie dat Verstappen slicks gaat pakken.
Nadat hij de beslissing heeft genomen, ziet men bij Mercedes dat Max met Inters uit de pits vertrekt. De engineer probeert nog Russell te sturen naar Inters met de informatie dat iedereen Inters gebruikt, maar als je die beslissing eenmaal hebt genomen is het moeilijker om die mindset te doorbreken en je beslissing weer aan te passen.

Ik ben benieuwd of Russell slicks zou hebben genomen zonder dat radiobericht Put two clicks… :X

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
Frank1973 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:13:
Dat zien we als de bandenwarmers eraf gaan voor de opwarmronde.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frank1973 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:13:
De keuze zou sowieso al vrij zijn, maar je zult nu misschien een mix gaan zien van alle beschikbare droogweerbanden voor de start.

[edit]
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2022manual/2022Races/CanadaGP/Saturday/StrategyGuide/Expected%20Strategies%20CANADA.jpg.transform/9col/image.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 19-06-2022 12:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
MrOleo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:16:
Mogelijk gedeeltelijk dankzij een moeilijk verstaanbaar radiobericht van Verstappen…. :)

Radioverkeer Verstappen:

Radioverkeer Russell:
E: Verstappen is just changing his mind to slicks (± 9 seconden na het bericht: put two clicks)
E: Verstappen has gone to inters, Verstappen new inters. (± 4 seconden nadat Verstappen wegrijdt op inters)**

(** in het radioverkeer zit 5 seconden vertraging, welke niet in de beelden zit)

Dus Verstappen geeft duidelijk aan dat hij inters wil, maar bij inrijden pits verandert hij van gedachten over zijn front wing en zegt: Put 2 clicks. Iemand bij Mercedes hoort dat bericht maar verstaat waarschijnlijk: Put on slicks en geeft dit door aan Russell’s engineer. Die geeft dit door aan Russell en op het moment dat Russell de beslissing neemt over zijn bandenkeuze heeft ie de informatie dat Verstappen slicks gaat pakken.
Nadat hij de beslissing heeft genomen, ziet men bij Mercedes dat Max met Inters uit de pits vertrekt. De engineer probeert nog Russell te sturen naar Inters met de informatie dat iedereen Inters gebruikt, maar als je die beslissing eenmaal hebt genomen is het moeilijker om die mindset te doorbreken en je beslissing weer aan te passen.

Ik ben benieuwd of Russell slicks zou hebben genomen zonder dat radiobericht Put two clicks… :X
Uiteindelijk heeft het dus geen invloed want hij wist voordat hij zelf naar slicks wisselde al dat iedereen op inters rond reed, ook Verstappen.
Het zou anders zijn als hij die correctie niet gehad zou hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Radioverkeer Verstappen:

Radioverkeer Russell:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytP2FWXrI3BB2AbrbskUXmF8Zsk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QMHu6KelAJvx1t9N9CNzvboI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:31:
De keuze zou sowieso al vrij zijn, maar je zult nu misschien een mix gaan zien van alle beschikbare droogweerbanden voor de start.
Zoals altijd zullen de voorste mannen met een zachtere compound rijden als de achterste.
Ik ben vooral benieuwd naar wat Gasly, Perez en Leclerc gaan steken want Leclerc heeft alles te verliezen tov de RB / AT lui.

Ik hoop dat Tsunoda een mooie start heeft en tenminste nog Leclerc voor een paar ronden kan ophouden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 08:31
Even een voorspelling
Lap 2 van de GP Canada

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKrTgifvAPv5s0l7rVornmkSXHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iINzP3XHId4zM8xP2x2DNFya.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:34:
[...]
Zoals altijd zullen de voorste mannen met een zachtere compound rijden als de achterste.
Ik ben vooral benieuwd naar wat Gasly, Perez en Leclerc gaan steken want Leclerc heeft alles te verliezen tov de RB / AT lui.

Ik hoop dat Tsunoda een mooie start heeft en tenminste nog Leclerc voor een paar ronden kan ophouden.
Update startopstelling;
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVmKQT5XoAAnBlx?format=jpg&name=large
[bron: Petr Hlawiczka]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Radioverkeer Verstappen:

Radioverkeer Russell:

Ik vind de boardradio's vaak nogal slecht van kwaliteit en lastig te verstaan.

Als de teams dezelfde kwaliteit ontvangen (iets wat ik me al langer afvraag) dan zou dit prima de reden kunnen zijn dat RUS slicks nam.

Nice find. (y)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44

flessuh

Set sail for fail!

Nu hopen op een leuke battle tussen Hamilton en Magnussen :)

Ben wel bang dat Verstappen inderdaad weg kan rijden als hij de eerste plek kan houden. Ondanks dat ik hem heel graag zie winnen zou dat wel saai zijn.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
hardware-lover schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:38:
[...]

Update startopstelling;
[Afbeelding]
Hmm er was misschien nog sprake dat Gasly een nieuwe motor zou nemen nu hij toch achteraan staat. Blijkbaar niet gedaan. Leclerc, Sainz en Albon hebben geen straf aan hun broek dus die blijven ook op hun plek.

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 19-06-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:38:
Update startopstelling;
[Afbeelding]
Dat is een vreemde. Ik kan me vorig jaar nog herinneren in Rusland dat Max achteraan moest blijven beginnen ondanks dat de mensen vooraan meerdere gridstraffen kregen. Zeker omdat Leclerc nu zoveel onderdelen neemt...

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2022 12:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:48:
[...]
Hmm er was misschien nog sprake dat Gasly een nieuwe motor zou nemen nu hij toch achteraan staat. Blijkbaar niet gedaan.
Kan altijd nog, maar Tsunoda is nu wel van plek 19 naar 20 gegaan door extra nieuwe onderdelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chevy454 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:49:
[...]
Dat is een vreemde. Ik kan me vorig jaar nog herinneren in Rusland dat Max achteraan moest blijven beginnen ondanks dat de mensen vooraan meerdere gridstraffen kregen. Zeker omdat Leclerc nu zoveel onderdelen neemt...
Het ligt er ook aan wat er werd vervangen en voor de hoeveelste keer, dat levert namelijk niet altijd automatisch een straf voor achteraan op. Ook is het dan nog zo, wie het laatst vervangt sluit achteraan aan in de rij met straffen die daarbij horen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
dutchgio schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Uiteindelijk heeft het dus geen invloed want hij wist voordat hij zelf naar slicks wisselde al dat iedereen op inters rond reed, ook Verstappen.
Het zou anders zijn als hij die correctie niet gehad zou hebben.
Uiteindelijk had hij de correcte informatie en was het zijn beslissing, maar geen invloed vind ik overdreven.
Nadat je die keuze hebt gemaakt er op terugkomen als jonge man in je eerste jaar bij een topteam is toch net even tricky in een stressvolle situatie. Je wil juist standvastig overkomen, niet als twijfelaar.

erutangiS

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Don't forget Gary

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPkV9ACIDhGH7sQwtgZn5r4POM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RYD5LBFXbc9hBttiHgnCCYj.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat een prachtig stukje detectivewerk. Ik vind het best aannemelijk. Iedereen zat natuurlijk met het scenario in z'n hoofd dat iemand op het laatste moment slicks pakt en domineert en te hopen dat ze het zelf zijn. Als de knop "het kan" wordt omgezet zal het moeilijk zijn om die weer terug te zettten. Hier had het team misschien hard moeten ingrijpen. De situatie deed een beetje denken aan die keer dat Norris de leiding weggaf door niet te willen pitten.

Overigens denk ik (met de kennis van nu) dat het toch wel een goede gok was. Als hij op inters was gebleven was hij misschien 4e geworden voor Hamilton. Russell lijkt sneller dan Hamilton maar het gat van 0.8s naar Sainz is toch wel erg groot om te overbruggen. Gebaseerd op Q1 en Q2 zou hij dat niet gehaald hebben.
Dus het best case scenario was 4e. Magnussen was maar 0.07s langzamer dan Hamilton, dat is niet veel, met een beetje tegenslag was Russell 6e geworden achter Magnussen. Het worst-case scenario (Russell crasht, de rest gaat een halve seconde sneller door track evolution) was de 10e plek.
Nu is hij 8e op een baan waar inhalen mogelijk is. De twee Hazen voor hem lijken mij geen probleem, daar gaat hij wel langs, bij droog weer hadden die nooit zo ver naar voren gestaan. Ricciardo en Guanyu achter hem voelen ook niet als een bedreiging. Alleen Ocon zie ik als een probleem voor Russell want de Alpines zijn moeilijk in te halen door hun hoge topsnelheid. Ik heb geen goed beeld van de verhoudingen Alpine vs Haas maar mijn verwachting is dat de Alpine er weinig moeite mee zal hebben dankzij het lange rechte stuk.

Gekke dingen daargelaten verwacht ik dus dat Russell dicht in de buurt van Hamilton finished.Voor het team maakt de volgorde niet uit, WDC zit er dit jaar toch niet in voor Mercedes. Het maakt dus eigenlijk niet uit of Russell van P4, P8 of P10 vertrekt. Misschien dat P1 wel een verschil zou maken. Al zou het alleen maar zijn omdat hij de rest zou ophouden waardoor Hamilton makkelijker bij kan blijven.

In dat licht was het nog niet zo gek om te gokken met slicks, er was weinig te verliezen en veel te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
hardware-lover schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Het ligt er ook aan wat er werd vervangen en voor de hoeveelste keer, dat levert namelijk niet altijd automatisch een straf voor achteraan op. Ook is het dan nog zo, wie het laatst vervangt sluit achteraan aan in de rij met straffen die daarbij horen.
Vroeger wellicht, tegenwoordig niet meer.
Mensen met gelijke straffen worden ingedeeld op basis van hun kwalificatie resultaat. Tsunoda en Leclerc hebben een straf dat ze helemaal achteraan starten. Leclerc staat voor Tsunoda omdat ie q2 haalde en Tsunoda niet.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:35
flessuh schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:46:
Nu hopen op een leuke battle tussen Hamilton en Magnussen :)

Ben wel bang dat Verstappen inderdaad weg kan rijden als hij de eerste plek kan houden. Ondanks dat ik hem heel graag zie winnen zou dat wel saai zijn.
De vorige keer dat Verstappen op pole stond en zijn concurrent verder naar achter liep niet heel goed af, vorig jaar Monza :P

Opgehouden door Ricciardo waar hij niet voorbij kwam, verneukte pitstop en toen de auto maar bovenop een Mercedes geparkeerd. Laten we hopen dat het vanavond beter gaat voor Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ben heel benieuwd naar vanavond want ik heb hoge verwachtingen na Zaterdag :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:57
hardware-lover schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Wat @MrOleo ook aangeeft. Vanaf +15 of +20 aan engine penalties wordt de coureur van de normale grid gehaald en op een aparte grid gezet. Vervolgens wordt het kwalificatie resultaat gebruikt om ook voor die grid de volgorde te bepalen. En Leclerc kwalificeerde voor Tsunoda dus Leclerc P19, Tsunoda P20.
Dit naar aanleiding van dat ze vroeger gewoon niet reden als ze grid penalties hadden. Een coureur met 40 plekken straf startte toch al achteraan, ook al had een ander er 20. Nu is daar ook nog een "gevecht" voor positie.

V.w.b. het geroddel in de media of Gasly nog een nieuwe motor pakt. Volgens mij gaan de auto's na de Q door de keuring en gaat het het "verzegelde" doek er over. X uur voor de race mogen de teams pas weer bij de auto. Als Alpha Tauri besluit de motor te wisselen zullen ze dat dus vandaag pas kunnen doen. En ook dan, Gasly kwalificeerde P16, Tsunoda heeft niet mee gedaan en dus P20, dus voor Gasly betekent dat dan dat hij vanaf P19 start. (Mits het een motor van dezelfde specificatie is, anders pitlane start)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:10:
Ben heel benieuwd naar vanavond want ik heb hoge verwachtingen na Zaterdag :)
Op basis van regen heb je hoge verwachtingen voor bij zon en 30°?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Op basis van regen heb je hoge verwachtingen voor bij zon en 30°?
Met zo'n verrassende top 10 heb ik wel verwachtingen ja, staan een aantal best hoog die normaal meer achterin starten. Dit kan nog wel leuk gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Met zo'n verrassende top 10 heb ik wel verwachtingen ja, staan een aantal best hoog die normaal meer achterin starten. Dit kan nog wel leuk gaan worden :)
Mwa, eigenlijk alleen Alonso? Leclerc was bekend, en Perez, tsja, kan gebeuren. En de Mercedessen hebben ook wel eens verder terug gestaan (Miami starte Russell P16 en werd P5 ozf zo?). Dus ook daar perse niet iets geks met Russell op P8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Mwa, eigenlijk alleen Alonso? Leclerc was bekend, en Perez, tsja, kan gebeuren. En de Mercedessen hebben ook wel eens verder terug gestaan (Miami starte Russell P16 en werd P5 ozf zo?). Dus ook daar perse niet iets geks met Russell op P8.
En de beide Haas correurs dan? :)
Vind het persoonlijk een mooie top 10 na zo'n regenachtige kwalificatie, daar mag je natuurlijk anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrOleo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:00:
[...]
Mensen met gelijke straffen worden ingedeeld op basis van hun kwalificatie resultaat. Tsunoda en Leclerc hebben een straf dat ze helemaal achteraan starten. Leclerc staat voor Tsunoda omdat ie q2 haalde en Tsunoda niet.
Ik lees dat Tsunoda nu 4 straffen heeft gekregen voor alles wat is vervangen (staat op de officiële F1 website), ik weet nu niet direct hoeveel straffen Leclerc heeft gekregen, mogelijk ééntje minder dan Tsunoda?

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 19-06-2022 13:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Ik lees dat Tsunoda nu 4 straffen heeft gekregen voor alles wat is vervangen (staat op de officiële F1 website), ik weet nu niet direct hoeveel straffen Leclerc heeft gekregen, mogelijk ééntje minder dan Tsunoda?
Dat maakt niet uit? Beiden hebben meer dan die 15 of 20 plekken straf op basis waarvan wordt bepaald of je op de normale of de "engine penalties" grid wordt ingedeeld. Beiden staan dus op de laatste grid, en vervolgens is het aan het kwalificatie resultaat om de grid in te delen. LEC: P15, TSU: P20. Dus Leclerc start voor Tsunoda dus Leclerc P19, Tsunoda P20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:34:
[...]
Dat maakt niet uit? Beiden hebben meer dan die 15 of 20 plekken straf op basis waarvan wordt bepaald of je op de normale of de "engine penalties" grid wordt ingedeeld. Beiden staan dus op de laatste grid, en vervolgens is het aan het kwalificatie resultaat om de grid in te delen. LEC: P15, TSU: P20. Dus Leclerc start voor Tsunoda dus Leclerc P19, Tsunoda P20.
Het maakt mij ook niet uit, en ik begrijp het, maar in de oorspronkelijke lezing waren de plaatsen omgewisseld (zoals je hierboven bij het "Gary" overzichtje kunt zien).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
DutchOwnage schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:17:
Ik denk dat het voor Sainz over en uit is bij Ferrari na dit en komend seizoen als ie niet snel zijn zaakjes op orde krijgt hoor. Mentaal kan ie een topteam blijkbaar niet aan, keer op keer laat ie uitgelezen kansen liggen. De druk is blijkbaar te groot. Het is nogal een boute uitspraak zo op de zondagochtend, maar dat is hoe ik erover denk.
Vorig jaar deed hij het anders prima bij een topteam....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrOleo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:00:
[...]
Dit gaat nog steeds op, je kunt dat terugvinden in de regels. Bij gelijke straffen a.g.v. het vervangen van een onderdeel, buiten het totaal wat is toegestaan volgens de regels, geldt de volgorde van melden aan de wedstrijdleiding. Dat er door een eventueel kwalificatieresultaat daar een wijziging in kan komen is juist, maar in den beginne is het moment van melden het uitgangspunt voor de grid bepaling, indien de straf hetzelfde uit zou pakken (zoals ik dat lees).

Ik heb het niet over de huidige startopstelling, ik heb het over wat er in de regelgeving over staat vermeld, en dit is al jaren hetzelfde (volgens mij).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d-vine schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:35:
Even een voorspelling
Lap 2 van de GP Canada

[Afbeelding]
Als in... Verstappen staat daar vast in de berm? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Als in... Verstappen staat daar vast in de berm? :X
Vast in de berm op P1? :+

Maar voor de grap te begrijpen denk ik dat je even de GP van Monaco terug moet kijken :)
spoiler:
Alonso die extreem langzaam reed na de rode vlag van het Schumacher incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt hier prima inhalen dus als hij dat weer gaat doen rijd hij achteraan die trein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
dutchgio schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:04:
Je kunt hier prima inhalen dus als hij dat weer gaat doen rijd hij achteraan die trein. ;)
Ja... Maar op het rechte stuk , en daar is hij juist zelf snel

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 15:08

Dazzler2120

FP ProMod
dutchgio schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:04:
Echter is de Renault een raket op het rechte stuk (zie ook Baku), waardoor Alonso zeker wel mensen op gaat houden

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:02:
[...]
Maar voor de grap te begrijpen denk ik dat je even de GP van Monaco terug moet kijken :)
spoiler:
Alonso die extreem langzaam reed na de rode vlag van het Schumacher incident.
Ja, ik snapte de referentie naar Monaco wel.
Ik keek alleen even over de cijfertjes 1 en 2 heen, zie ik nu :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Nog wat de Q in de onboards aan het kijken. Wel leuk detail is dat Verstappen op een gegeven moment ook op de radio komt met "is that Perez in the wall?". Ter hoogte van de hairpin met dus de toren met grote schermen, en daarnaast tijdens zijn in-lap (voor nieuwe inters, en is die dezelfde ronde langs het geel van Albon gegaan waardoor de ronde al was afgebroken). Maar toch. In die omstandigheden zou ik me waarschijnlijk veel meer op het circuit dan op de schermen focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
hardware-lover schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:56:
[...]

Dit gaat nog steeds op, je kunt dat terugvinden in de regels. Bij gelijke straffen a.g.v. het vervangen van een onderdeel, buiten het totaal wat is toegestaan volgens de regels, geldt de volgorde van melden aan de wedstrijdleiding. Dat er door een eventueel kwalificatieresultaat daar een wijziging in kan komen is juist, maar in den beginne is het moment van melden het uitgangspunt voor de grid bepaling, indien de straf hetzelfde uit zou pakken (zoals ik dat lees).

Ik heb het niet over de huidige startopstelling, ik heb het over wat er in de regelgeving over staat vermeld, en dit is al jaren hetzelfde (volgens mij).
Hmm, die link gaat naar de regels van vorig jaar.
35.2c gaat over wat je benoemt, maar volgens mij is dat dit jaar verdwenen in wat nu artikel 42.3c is:
https://www.fia.com/sites..._-_iss_6_-_2022-04-29.pdf

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:16:
Nog wat de Q in de onboards aan het kijken. Wel leuk detail is dat Verstappen op een gegeven moment ook op de radio komt met "is that Perez in the wall?". Ter hoogte van de hairpin met dus de toren met grote schermen, en daarnaast tijdens zijn in-lap (voor nieuwe inters, en is die dezelfde ronde langs het geel van Albon gegaan waardoor de ronde al was afgebroken). Maar toch. In die omstandigheden zou ik me waarschijnlijk veel meer op het circuit dan op de schermen focussen.
Yep viel mij ook op live, Verstappen was weer lekker tv aan het kijken terwijl die iedereen om de oren reed. :)

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:38
siggy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:09:
[...]
Danmag Alonso zich warm maken om te verdedigen tegen zijn goede oude vriend Lewis. :+
Op Twitter zitten LH fans zich hier nu al over op te vreten..

Ter illustratie

Maar serieus, dan heeft LH eindelijk weer eens een redelijke qualiy gereden, ga je je hier op focussen. Dan zit het wel diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben deze race met name benieuwd naar Alonso en zeker na zijn start.
In het interview gisteren met Villeneuve (op circuit Villeneuve:) ) zei hij dat hij Verstappen in de eerste bocht voorbij zou gaan maar hij gaf er wel een knipoog bij. Maar ja, dan zegt Peter Windsor zo veel als "meestal doet Alonso bij de start precies wat hij zegt". Maar Alonso zou Alonso niet zijn als hij niet de hele nacht heeft liggen piekeren hoe hij optimaal gebruik kan maken van de situatie. Maar Alonso is natuurlijk ook de ultieme opportunist die kansen weet te benutten die anderen niet eens zien.

Er is nog iets. Een van mijn vuistregels rond Alonso is dat hij een hekel heeft aan Hamilton en bereidt is om risico's te nemen om Hamilton dwars te zitten. Wie staat er recht achter Alonso? Precies, Hamilton.
Mijn verspelling is dus dat Verstappen en Alonso samen naar de eerste bocht rijden en dat Alonso probeert om buiten om te gaan. Als hij lukt ligt dan komt hij op kop uit bocht twee. Als het niet lukt dan houdt hij Hamilton achter zich. Als dat onverhoopt toch niet lukt en Hamilton er tussen door probeert te glippen dan kan hij Hamilton af snijden. Dat zou wel heel riskant worden en eigenlijk vind ik Alonso daar te slim voor, maar ik weet niet wat sterker is, zijn trouw aan Alpine of z'n hekel aan Hamilton. Weer een keer op het podium komen zou natuurlijk wel heel lekker zijn maar ik vind het niet heel realistisch en als Alonso echt zo slim is dan weet hij dat ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:25:
Dat zou wel heel riskant worden en eigenlijk vind ik Alonso daar te slim voor, maar ik weet niet wat sterker is, zijn trouw aan Alpine of z'n hekel aan Hamilton. Weer een keer op het podium komen zou natuurlijk wel heel lekker zijn maar ik vind het niet heel realistisch en als Alonso echt zo slim is dan weet hij dat ook wel.
El Plan hoopt op een El Podium. Die gaat wel met verstand rijden. Desnoods een treintje maken zodat een undercut niet kan ivm verkeer. (zie Monaco).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 18:27
Als hij buitenom probeert te gaan denk ik dat Max en sainz het gat dicht rijden. Hamilton zal niet dom genoeg zijn om dan buiten te blijven hangen dus schuift vast achter sainz in ... bingo alonso staat 4 of erger. Zo dom is hij niet. Lijkt me aannemelijker dat Max naar het midden verdedigt en voor bocht twee sluit alonso netjes aan achter Max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 19:09
FabianGTI schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:08:
En daar gaan we weer, in plaats van dat het over de race van Canada te hebben, gaat het wederom over Hamilton... 8)7

Echt, heeft hij jullie knikkers gejat toen jullie jong waren ofzo?
Niet bij mij, maar hij heeft na dat incident je op silverstone afgelopen jaar al zijn credits in een keer verspeeld bij mij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:30
Ik hoop dat dit vanavond de uitslag gaat worden:

1. VER
2. SAI
3. ALO

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:20
BigEagle schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:35:
Ik hoop dat dit vanavond de uitslag gaat worden:

1. VER
2. SAI
3. ALO
Ik hoope stiekem: VER - ALO - MAG/MSC.

Zal wel niet, en jouw uitslag is waarschijnlijker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 19:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Sir_Lion schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Ik hoope stiekem: VER - ALO - MAG/MSC.

Zal wel niet, en jouw uitslag is waarschijnlijker ;)
Ik zie Sai er wel weer afschuiven. Hoop ook ALO en een haas in de top 3. Ben ook benieuwd hoe ver Lec gaat komen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

renegrunn schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Op Twitter zitten LH fans zich hier nu al over op te vreten..

Ter illustratie
[Embed]
Maar serieus, dan heeft LH eindelijk weer eens een redelijke qualiy gereden, ga je je hier op focussen. Dan zit het wel diep.
Yep, maar het is wederzijds. Had een Prost/Senna rivaliteit kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zo te zien heeft Alpine gisteren Alonso een hele tijd in de pits gehouden onder Q3. Om hem zo weer achteraan te krijgen en hij nog twee push laps achter elkaar kon doen. Wat wel apart was aangezien Ocon ook nog mee deed (geen idee of die ook toen gepit is). Ziet er ook wel maf uit aangezien de monteurs dus ook allemaal blijven zitten, wheelgunners nog met met de wheelgun omhoog van "ik ben klaar". Intussen komen er al anderen met de bandenwarmers aangelopen omdat de oude banden er ook nog staan.

Overigens was dat iets waar Verstappen blijkbaar ook om gevraagd had. Voor zijn pit vroeg hij al om te timen op de laatste ronde. Vervolgens sturen ze hem meteen weg, doet hij een push lap, en vervolgens een cooldown. Daarbin vraagt hij naar de marge en na het antwoord van "45 seconden" os hij ook geïrriteerd dat ze hem niet tijdens het pitten hadden laten wachten. Waarop GP iets antwoord van "zo makkelijk is dat niet en dat weet je zelf ook wel".
Overigens is het bij Alonso dan ook weer wat tricky, want even voor de laatste chicane tijdens de out lap krijgt hij te horen dat er geel in T1 is (Russell dus). Dat had hem ook zomaar een ronde kunnen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Als Max een goede start heeft, zou het zomaar kunnen dat hij Alonso in een vervelende positie duwt, een beetje wat Leclerc al een paar keer heeft gedaan met Sainz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:29

Amphiebietje

In de blubber

Mijn voorspelling:
- HAM P1 na nieuwe voorvleugel in ronde 1
- VER/SAI/ALO out in bocht 1, excuus HAM "These guys just turned in on me, no clue how that happened, and then went into the wall. I can't help you there, man. Greatest fans here."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:47:
Zo te zien heeft Alpine gisteren Alonso een hele tijd in de pits gehouden onder Q3. Om hem zo weer achteraan te krijgen en hij nog twee push laps achter elkaar kon doen. Wat wel apart was aangezien Ocon ook nog mee deed (geen idee of die ook toen gepit is). Ziet er ook wel maf uit aangezien de monteurs dus ook allemaal blijven zitten, wheelgunners nog met met de wheelgun omhoog van "ik ben klaar". Intussen komen er al anderen met de bandenwarmers aangelopen omdat de oude banden er ook nog staan.

Overigens was dat iets waar Verstappen blijkbaar ook om gevraagd had. Voor zijn pit vroeg hij al om te timen op de laatste ronde. Vervolgens sturen ze hem meteen weg, doet hij een push lap, en vervolgens een cooldown. Daarbin vraagt hij naar de marge en na het antwoord van "45 seconden" os hij ook geïrriteerd dat ze hem niet tijdens het pitten hadden laten wachten. Waarop GP iets antwoord van "zo makkelijk is dat niet en dat weet je zelf ook wel".
Overigens is het bij Alonso dan ook weer wat tricky, want even voor de laatste chicane tijdens de out lap krijgt hij te horen dat er geel in T1 is (Russell dus). Dat had hem ook zomaar een ronde kunnen kosten.
Mooi verslag over zijn ronde. O.a. Over dat lang wachten in de pits: https://the-race.com/form...-at-alonsos-terrific-lap/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 19:03
Zit nu al steeds op de klok te kijken. Wordt een trage Zondag zo.. |:( 8)7

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:25:
Ik ben deze race met name benieuwd naar Alonso en zeker na zijn start.
In het interview gisteren met Villeneuve (op circuit Villeneuve:) ) zei hij dat hij Verstappen in de eerste bocht voorbij zou gaan maar hij gaf er wel een knipoog bij. Maar ja, dan zegt Peter Windsor zo veel als "meestal doet Alonso bij de start precies wat hij zegt". Maar Alonso zou Alonso niet zijn als hij niet de hele nacht heeft liggen piekeren hoe hij optimaal gebruik kan maken van de situatie. Maar Alonso is natuurlijk ook de ultieme opportunist die kansen weet te benutten die anderen niet eens zien.

Er is nog iets. Een van mijn vuistregels rond Alonso is dat hij een hekel heeft aan Hamilton en bereidt is om risico's te nemen om Hamilton dwars te zitten. Wie staat er recht achter Alonso? Precies, Hamilton.
Mijn verspelling is dus dat Verstappen en Alonso samen naar de eerste bocht rijden en dat Alonso probeert om buiten om te gaan. Als hij lukt ligt dan komt hij op kop uit bocht twee. Als het niet lukt dan houdt hij Hamilton achter zich. Als dat onverhoopt toch niet lukt en Hamilton er tussen door probeert te glippen dan kan hij Hamilton af snijden. Dat zou wel heel riskant worden en eigenlijk vind ik Alonso daar te slim voor, maar ik weet niet wat sterker is, zijn trouw aan Alpine of z'n hekel aan Hamilton. Weer een keer op het podium komen zou natuurlijk wel heel lekker zijn maar ik vind het niet heel realistisch en als Alonso echt zo slim is dan weet hij dat ook wel.
Zeg nooit nooit, maar op deze baan heeft nr 2 vrijwel geen kans om nr 1 te verschalken in het begin. Zelfs bij een slechte start kan nr 1 ernaast blijven, bij uitkomen bocht de auto wat wijd laten lopen en dan ben je als nr 2 kansloos voor bocht 2. En laat dat nou net een actie zijn waar Verstappen meester in is. De laatste 10 (misschien wel 20) jaar is nr 2 er nooit voorbijgekomen. Nr 3 wel een keer toen beide mercedessen slecht starten van de voorste rij.

Als alonso slim is focust hij op plek 2 vasthouden.

Zou wel mooi zijn als Alonso plek 2 vasthoud, zijn Monaco-ding weer doet, Verstappen zet iedereen op een ronde en dan een safetycar, lapped cars may now overtake. :)

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:47:

yep bijv. baanpositie is ook heel belangrijk, zo zat Verstappen in het begin van q3 vast achter Zhou in de eerste run na zijn eerste tijd (tijdens 2e (en 3e?) ronde). Je wil en geen spray en geen langzamere auto of een enthousiasteling op slicks die een gele vlag veroorzaakt voor je.
Zo had verstappen in q1 of q2 een redelijk gat achter zich en zat hij wat kort op Hamilton, dus liet ie zich halverwege de ronde terugzakken, tegen advies van zijn engineer. Op dat moment kreeg Hamilton namelijk de kans om zich ook terug te laten zakken, dus toen kreeg Hamilton een mooi gat en Verstappen niet. Verstappen luisterde vervolgens iets beter naar zijn engineer en liet het gat daarna pas vallen een stuk voor de laatste chicane, zodat de rijder ervoor niet meer kon anticiperen.

erutangiS

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
AtlAntA schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:55:
Echt balen, ja! In Canada is de race al bijna afgelopen en wij moeten nog wachten tot 20:00 uur! :(

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Hou vol, over 2 uurtjes gaat de drivers parade van start :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:21
Als ik een beetje tussen neus en lippen doorlees gaat Alonso van start in zijn achteruit, puur om Lewis dwars te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Lewis had wel een redelijke quaili gisteren maar die stapt na de race gewoon meer met pijn uit de auto op P5. Ik denk dat Alonso gewoon de bovenliggende partij is in de race. Ophouden is niet echt nodig gok ik.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ypuh schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:19:
Als ik een beetje tussen neus en lippen doorlees gaat Alonso van start in zijn achteruit, puur om Lewis dwars te zitten.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ruswzdkkvk691.jpg
(schaamteloos gejat van reddit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zondag 19 juni 2022 @ 08:13:
[...]

Zo dom vond ik het niet. Afgezien van die plassen in T1/T2 was het meer droog dan nat. Hij reed er mooi om heen, maar de witte lijn van de pit exit kon hij niet omheenrijden. Toen begon de achterkant te glijden.
Nope. In T1 zie je al de spray van de banden komen, doordat die de plas langs de curbs raakt. Insturen T2 wil vervolgens ook niet met onderstuur. Daardoor dat die überhaupt op de pit exit lijn komt. In de rondes op de inters zit die ook veel meer naar binnen, waar dan wel ook weer water staat tegen de curbs aan. In de rest van S1 is die ook overal aan het glibberen en gleiden. En ergens voor T10 vraagt hij al of hij nog kan pitten voor inters, wat dan uiteraard niet kan omdat die dan alleen de out lap zou rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlhxwPSCGI8Z2POxae3LcfKduSc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Vb7vhrXz9whZJkszPbgabWIF.png?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
RIP groundhog

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 19:28

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Hij lag derde, DNS 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
codex schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Hij lag derde, DNS 😂
Ohh maar dit leek nog kwalificatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex

codex

Chocoball schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Ohh maar dit leek nog kwalificatie
Zou wel rode vlag een nieuwe betekenis geven.

Mijn vrouw heeft een utopisch voorstel, Verstappen laat Alonso voor en houdt door zijn racepace Sainz en Hamilton 15 rondes achter zich. Alonso vrije ruimte zodat hij hoe dan ook het podium haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
codex schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:33:
[...]

Zou wel rode vlag een nieuwe betekenis geven.

Mijn vrouw heeft een utopisch voorstel, Verstappen laat Alonso voor en houdt door zijn racepace Sainz en Hamilton 15 rondes achter zich. Alonso vrije ruimte zodat hij hoe dan ook het podium haalt.
En anders heeft Red Bull altijd nog Latifi achter de hand voor als het echt nodig is. ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord