Strategie keuzes:

En de aanwezige banden:

En de aanwezige banden:

[ Voor 36% gewijzigd door Humma Kavula op 19-06-2022 16:38 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 36% gewijzigd door Humma Kavula op 19-06-2022 16:38 ]
Hydraulische ophanging met mass demper. Waar ze nu zo hard campagne voor voeren, en de openklappende achtervleugel. Boven 200kmh had Hamilton als het ware steeds DRS, door zijn openklappende main plane. Op snelle circuits was dat er MEGA voordeel.Sanalologo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:01:
[...]
HAM reed in Brazilie ook wel echt rond met een raket van een motor he? Dat was ongekend. Daarnaast verdedigde niemand zijn plek tot de top 3/4
een treffende spreuk
Ligt er aan of hij zn eigen banden strategie mag kiezenMawlana schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:46:
Ben benieuwd of Russell een top5 finish weet binnen te slepen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Was hij niet 30kph+ sneller dan wie dan ook op de straight? Dat haal je dus niet met alleen de motor.pro_6or schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:50:
[...]
Hydraulische ophanging met mass demper. Waar ze nu zo hard campagne voor voeren, en de openklappende achtervleugel. Boven 200kmh had Hamilton als het ware steeds DRS, door zijn openklappende main plane. Op snelle circuits was dat er MEGA voordeel.
Nooit, dat kan gewoon niet.Sir_Lion schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:56:
[...]
Was hij niet 30kph+ sneller dan wie dan ook op de straight? Dat haal je dus niet met alleen de motor.
een treffende spreuk
Er zijn wel mogelijkheden, anders had Ferrari dit nooit gedaan.Martinspire schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:00:
Hoe zit het met de DRS-zone op deze baan? Gaat ie weer zo matig zijn als in Baku dat ze alsnog niet echt kunnen inhalen, of is deze weer te lang dat iedereen er voorbij cruised? Volgens mij hebben we pas 1 baan gehad waar ie goed was uitgemeten, de rest was te kort of te lang.
een treffende spreuk
Je moet dan wel de outliers eruit halen, race pace van Max was gewoon 1:18, sneller dan Alonso en zeker sneller dan Perez.f1bythenumbers schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:00:
Hallo
Race is coming in a couple of hours so I'm here with the FP2 race simulation pace chart.
[Afbeelding]
The conditions for today should be more similar to Friday's so I think the long runs done on Friday should be more or less representative.
Interestingly, the pace difference between the top drivers wasn't as extreme as in some other tracks.
I never remove them and I will continue the same trend in the future. Removing outliers is a very bad statistical practice.mitsumark schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:08:
[...]
Je moet dan wel de outliers eruit halen, race pace van Max was gewoon 1:18, sneller dan Alonso en zeker sneller dan Perez.
Maargoed, het blijft maar een FP, zegt niet bijster veel.
Pure theoretical statistics I would agree, but if you know the cause (driver slow down on purpose, or went on the grass) and it does not reflect the stable process, I would take them out.f1bythenumbers schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:14:
[...]
I never remove them and I will continue the same trend in the future. Removing outliers is a very bad statistical practice.
There's a reason I created the chart this way. If you think there are many outliers, you can just focus on the individual laps and decide yourself if you think a driver is faster than another. Also, the median is fairly insensitive to the outliers, at least compared to the average.
Finally, FP2 is the best thing we got before a race to determine the pace of the drivers. FP1 is used mostly to tinker with the setup, while in FP3 the drivers tend to be more conservative since they want to avoid crashing the car before the quali session.
Als je dit ziet dan hoeft er niet perse een alo train te ontstaan.f1bythenumbers schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:00:
Hallo
Race is coming in a couple of hours so I'm here with the FP2 race simulation pace chart.
[Afbeelding]
The conditions for today should be more similar to Friday's so I think the long runs done on Friday should be more or less representative.
Interestingly, the pace difference between the top drivers wasn't as extreme as in some other tracks.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Laten we eerst maar eens zien of Max nog op P1 ligt na bocht 2.TheBrut3 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:51:
Als Alonso P2 lang genoeg kan vasthouden, dan kan Max zomaar eens het hele veld op een rondje zetten.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Okeej... Toevallig dat YouTube me interview van Sky met Alonso & Szafnauer voorschotelde. Laatst genoemde had het over double stack, dus ook maar eens de onboard van Ocon erbij gepakt. En inderdaad: die staat dus extreem lang te wachten voordat hij aan de beurt is. Wie zit er in de pits voor Alpine? Blokkeerde ze de exit van dat team daarmee niet?RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:47:
Zo te zien heeft Alpine gisteren Alonso een hele tijd in de pits gehouden onder Q3. Om hem zo weer achteraan te krijgen en hij nog twee push laps achter elkaar kon doen. Wat wel apart was aangezien Ocon ook nog mee deed (geen idee of die ook toen gepit is). Ziet er ook wel maf uit aangezien de monteurs dus ook allemaal blijven zitten, wheelgunners nog met met de wheelgun omhoog van "ik ben klaar". Intussen komen er al anderen met de bandenwarmers aangelopen omdat de oude banden er ook nog staan.
Klopt wel dat het de dataset verbetert maar soit, het is al niet meer dan een indicatie, dus of het echt een verschil zal maken. Als het aantal outliers echt relatief groot wordt is er waarschijnlijk ook iets anders onderliggend op de baan aan de hand waardoor de voorspellende waarde al helemaal afgenomen zal zijn denk ik (al was statistiek nooit mijn beste vak).mitsumark schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:39:
[...]
Pure theoretical statistics I would agree, but if you know the cause (driver slow down on purpose, or went on the grass) and it does not reflect the stable process, I would take them out.
Purely based on just the numbers that's impossible though..
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
AH, we gaan de anti-hamilton bullshit nu verpakken als voorspelling?Amphiebietje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:51:
Mijn voorspelling:
- HAM P1 na nieuwe voorvleugel in ronde 1
- VER/SAI/ALO out in bocht 1, excuus HAM "These guys just turned in on me, no clue how that happened, and then went into the wall. I can't help you there, man. Greatest fans here."
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je hoeft niet te happen natuurlijk.Tleilaxu schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:44:
[...]
AH, we gaan de anti-hamilton bullshit nu verpakken als voorspelling?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
3 dingen:AtlAntA schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:03:
[...]
Je hoeft niet te happen natuurlijk.
Ik ben erg benieuwd hoe Leclerc het gaat doen. Te gretig waardoor hij eruit vliegt ergens? Of binnen 15 ronden op #2?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Mijn boefje is liev!
Wel veel wind, blijkbaar: dus dat worden nog wat uitdagingen in bepaalde bochten mbt aerodynamica.Pierre schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:03:
Het is goed weer in Canada. Heb veel zin in de race.
Geen nieuwe motor dus voor Gasly, wat door de media wel werd verwacht gezien die toch al P16 start.
Iedereen die de GOAT chased is een COYOTE.JB schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:05:
Ben benieuwd of en als RUS de GOAT chased. “Lewis, this is James…”Of gaat RUS dan voor inters?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het risico is te groot om tussen de kwalificatie & de race te wisselen.RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:13:
[...]
Geen nieuwe motor dus voor Gasly, wat door de media wel werd verwacht gezien die toch al P16 start.
asing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:14:
Jacques villeneuve en Miss Winter doen in ieder geval een prima voorbeschouwing
Je zag de pijn in zijn ogen toen hij moest voorspellen dat Max gaat winnenasing schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:14:
Jacques villeneuve en Miss Winter doen in ieder geval een prima voorbeschouwing
Dat viel toch wel mee, toen ze voor de RBR pitbox stonden zei hij als Max zijn kop erbij houdt dan wint hij vandaag, mits er geen gekke dingen gebeuren.TheBrut3 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:24:
[...]
Je zag de pijn in zijn ogen toen hij moest voorspellen dat Max gaat winnen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
RobertMe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:21:
[...]
offtopic:
Laurel Winter vandaag wel zonder geleend pakje, van Alex Gaudino.
spoiler:
Hij was in het begin vrij kritisch op Max, maar deelde ook vrij makkelijk complimenten uit als hij iets goed deed. De laatste jaren heb ik het idee dat hij ook een stuk milder is geworden. Een echte anti-Max is hij volgens mij niet.TheBrut3 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:24:
[...]
Jacques zit in memory lane. Hij heeft geracet tegen de vaders van Max en Mick. Ook heeft hij tegen Alonso geracet.TheBrut3 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:24:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ah, dus zelfs een schertsende voorspelling is verboden volgens de Hamilton-fanboys. Vreemd dat jullie niet over andere bullshit voorspellingen vallen...zal wel toeval zijn.Tleilaxu schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:44:
[...]
AH, we gaan de anti-hamilton bullshit nu verpakken als voorspelling?
Kan me echt niet voorstellen dat teams een PU niet vervangen vanwege risico op fouten.Ryur schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:20:
[...]
Het risico is te groot om tussen de kwalificatie & de race te wisselen.
Stel je hebt iets niet goed aangedraaid of hij ligt er niet helemaal lekker in, heb je geen extra sessies meer om even een installationlap te rijden en gooi je de gehele race weg.
Ik heb niet vaak een motorwissel tussen Q & R gezien, het kan wel eigenlijk.
I served in a company of heroes.
[ Voor 100% gewijzigd door NiaX op 19-06-2022 19:41 ]
Gaat niet gebeuren. Op P1 rijden na een nieuwe voorvleugel halen na ronde 1 is gewoonweg onmogelijk.Amphiebietje schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:51:
Mijn voorspelling:
- HAM P1 na nieuwe voorvleugel in ronde 1
- VER/SAI/ALO out in bocht 1, excuus HAM "These guys just turned in on me, no clue how that happened, and then went into the wall. I can't help you there, man. Greatest fans here."
"When you grow up your heart dies"
Dat zien we als de bandenwarmers er af gaan.Exocet schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:39:
Is er al een overzicht van wie op welke band start?
Banden hoeven pas 5 minuten voor de start op de auto te zitten, en tot dan mogen ze kiezen. Alleen Pirelli weet het (iets?) eerder.Exocet schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:39:
Is er al een overzicht van wie op welke band start?
https://f1manager.info/ranking/4605
Hij zal en moet wat raken in elk race weekend...
Lijkt me iets voor het andere topic, maar als je als team de oplossing voor een TD 'toevallig' al klaar hebt liggen vind ik dat niet een conspiracy maar eerder een gegronde reden tot achterdocht.chevsticks schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:38:
Gaan we hier nu ook al aan conspiracy theories beginnen? Laten we dat alsjeblieft aan de covid ontkenners overlaten.
Klopt, als het over akties in de race zelf gaat is het nog tot daar aan toe, maar daar gaat dit nog niet eens over.En het gebash op coureurs, welke dan ook, heeft werkelijk geen enkele positieve bijdrage aan een leuke sfeer in dit topic. En laten we een beetje ons best doen die leuk te houden hier.
[removed]
Hey, er is niks zo leuk om op Latifi te bashen. En weet je waarom? Iedereen doet het! Groepsactiviteit!chevsticks schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:38:
En het gebash op coureurs, welke dan ook, heeft werkelijk geen enkele positieve bijdrage aan een leuke sfeer in dit topic. En laten we een beetje ons best doen die leuk te houden hier.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik ook. Ben er weg van! Tot na de race of tot de eerste SC, rode vlag of andere onderbrekingPierre schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:03:
Het is goed weer in Canada. Heb veel zin in de race.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
sjaool schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:52:
Zal ik het doen? Of zal ik het niet doen? Ja, ik doe het gewoon weer. Iedereen een geweldige leuke race gewenst, en zoals altijd, hou het gezellig wat er ook gebeurt.
Cloud ☁️
En Thuisbezorgd belt net aan op het moment van de start en je mist de hele eerste ronde.CrazyFool schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:53:
Wat een lekker tijdstip is dit! Hele dag lekker geklust, en nu onderuit op de bank met een biertje en thuisbezorgd is onderweg!
Geniet van de race allemaal!
Dan zet ik hem wel even op pauze! Of mijn vrouw mag de deur open doensjaool schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:54:
[...]
En Thuisbezorgd belt net aan op het moment van de start en je mist de hele eerste ronde.
Alles en iedereen die met of naast Max start wordt gehyped dit jaar.Luapper schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:54:
Jeetje, de 'battle' Max - ALO wordt wel heel erg gehyped overal. Alsof er normaal niemand naast hem staan die hard wil rijden?!
Het gaat er gewoon om dat ALO toch wel een beetje de held van VER is. En die twee kunnen het gewoon erg goed met elkaar vinden. Ook de kans dat zij met zijn tweeën een direct gevecht aan kunnen gaan is normaal gesproken niet zo groot. Dus iedereen is daar wel een beetje enthousiast over. Redenen genoeg dus om het wat te hypen.Luapper schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:54:
Jeetje, de 'battle' Max - ALO wordt wel heel erg gehyped overal. Alsof er normaal niemand naast hem staan die hard wil rijden?!
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Die krijgt gewoon blauwe vlaggen hoorskreppiedoe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:49:
Allemaal veel plezier, ik ben vooral benieuwd naar het duel ALO vs HAM. Ik verwacht in ieder geval een mooie race.
echt he haha alhoewel ALO zou ik het wel gunnenFrank1973 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:56:
Het word Max gewoon niet gegund bij F1TV..
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
at your service
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dat of lette niet op...DutchCrownNL schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:01:
Alonso kwam niet lekker weg voor de warmup?
[ Voor 27% gewijzigd door siggy op 19-06-2022 20:03 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq