MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
"When you grow up your heart dies"
Kan het beste alvast in bed gaan liggen dan.Spotmatic schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:19:
Ik durf 'm wel aan: net als bij de vorige kwalificaties wordt het vanavond een shitshow. Misschien vanavond nog wel meer dan anders. Verwacht maar niet voor middernacht in je nest te kunnen liggen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Was gisteren ook al zo bij de vrije trainingen.BlauweFles schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:21:
Waarom loopt de tijd door?
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 07-05-2022 19:22 ]
Bij vrije training stoppen ze de tijd niet.BlauweFles schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:21:
altijd tijdens vrije trainingen. Alleen kwalificatie gaat de tijd op stil.BlauweFles schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:21:
Not sure if serious....BlauweFles schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:21:
Is altijd al zo, gewoon de regel.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je bent nooit te oud om te lerenBlauweFles schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:23:
Aha. Ok. Ik kijk normaal geen VT. Thx,
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ja ik ben bang voor het zelfde. Met name de kwalificatie. En voor zondag is het ook niet goed want eigenlijk is het een soort regenrace dry line only situatie. Gaat erg moeilijk worden om andere lijnen te rijden.chevsticks schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:23:
Gaat een latertje worden vanavond en morgen. Totaal geen grip op deze baan
Dat staat zo in de regels.G_Dragon schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:21:
[...]
Was gisteren ook al zo bij de vrije trainingen.
Lijkt onlogisch, maar blijkbaar hebben ze daar niet op gelet toen ze de regels opstelden.
Heel normaal in de F1.
Correcte samenvattingDaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:24:
Ik ben wat laat. Maar zo te zien weer een auto in puin en Verstappen was meteen snel?
Weinig data voor redbull deze race. Ben benieuwd wat de banden gaan doen bij hoge track temp.
Inhalen zal hiermee dus ook bijna niet te doen zijn, want er is gewoon geen grip buiten de ideale lijn. Perez gaf zoiets ook al aan gisteren.Chefbierrr schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:25:
[...]
Ja ik ben bang voor het zelfde. Met name de kwalificatie. En voor zondag is het ook niet goed want eigenlijk is het een soort regenrace dry line only situatie. Gaat erg moeilijk worden om andere lijnen te rijden.

15 ronden in de eerste 2 vrije trainingen, geen idee hoeveel in de 3e vrije training.Chefbierrr schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:26:
Hoeveel rondes heeft Max nu gereden? 8 ongeveer over 3 VTs?
op de niet racelijn inhalen wordt glijden.chevsticks schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:27:
[...]
Inhalen zal hiermee dus ook bijna niet te doen zijn, want er is gewoon geen grip buiten de ideale lijn. Perez gaf zoiets ook al aan gisteren.
[ Voor 37% gewijzigd door Chocoball op 07-05-2022 19:28 ]
Is inderdaad niks nieuws!Amphiebietje schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:25:
[...]
Dat staat zo in de regels.
Lijkt onlogisch, maar blijkbaar hebben ze daar niet op gelet toen ze de regels opstelden.
Heel normaal in de F1.
Gelukkig zijn de regels nu heel duidelijk sinds de nieuwe wedstrijdleiding.
Yep. Max was er met een rondje of 3 meteen weer bij qua tijd. En dat op medium.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:24:
Ik ben wat laat. Maar zo te zien weer een auto in puin en Verstappen was meteen snel?
Goed, dus Q met tenminste 1 rode vlag per sessie wegens auto's in de muur/in elkaar, en race met 1 rode vlag direct na de start als ze allemaal crashen in de eerste bocht en de baan versperd raakt. 0 auto's aan de finish.chevsticks schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:27:
[...]
Inhalen zal hiermee dus ook bijna niet te doen zijn, want er is gewoon geen grip buiten de ideale lijn. Perez gaf zoiets ook al aan gisteren.
Lijkt eerder logisch, de VT heeft geen effect op de stand en is meer om baan, afstelling en banden kennis op te doen. Q heeft wel een effect op de stand en daarom wordt alle tijd die daarvoor staat ook beschikbaar gesteld aan de teams.Amphiebietje schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:25:
[...]
Dat staat zo in de regels.
Heel normaal in de F1.
Normaal gesproken zijn er ook veel support races tussen alle trainingen door. Dus die kunnen ook niet uren uitlopen.Slaiter schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:28:
[...]
Lijkt eerder logisch, de VT heeft geen effect op de stand en is meer om baan, afstelling en banden kennis op te doen. Q heeft wel een effect op de stand en daarom wordt alle tijd die daarvoor staat ook beschikbaar gesteld aan de teams.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik haak hier even in, druk bezig met moederdag lunch voorbereidingen. (En moet nog 30 moink ballen draaien).sjaool schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:28:
Yep. Max was er met een rondje of 3 meteen weer bij qua tijd. En dat op medium.
Max is er volgens de tracker inderdaad goed erbij. Maar met wat voor een setup (was hij zwaar met brandstof) en was dit aan het begin van de sessie met een "groene baan"?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De hype is met name omdat de Formule 1 dit zelf organiseert en dus alle winst zelf opstrijkt. Dus het is ze er veel aan gelegen om veel hype te genereren.Maarten_E schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:34:
Kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben tot nu toe. Kleine rotbaan, en die Amerikaanse hype komt mij al helemaal de strot uit. Voelt zo geforceerd..
![]()
Paar flinke burnouts daarnachevsticks schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:34:
Of ze laten de baan net zo prepareren als ook wel bij dragstrips gebeurt. Hoop speciale vloeistof die erg plakkerig opdroogt. Grip zat daarna
Ben ook laat, maar goed zie Verstappen runs maken in ieder geval.
Max was direct na het openen van de pitstraat op de baan te vinden, die was op dat moment dus nog groen. Hoeveel brandstof hij bij zich had weet ik natuurlijk niet.Chevy454 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:35:
[...]
Ik haak hier even in, druk bezig met moederdag lunch voorbereidingen. (En moet nog 30 moink ballen draaien).
Max is er volgens de tracker inderdaad goed erbij. Maar met wat voor een setup (was hij zwaar met brandstof) en was dit aan het begin van de sessie met een "groene baan"?
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 07-05-2022 19:39 ]
Snel is relatief, gisteren waren ze 1.4 sec sneller. Verstappen staat wel op de mediums.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:24:
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ook andere temperaturen. En overigens qua tijd gelijkwaardiger aan de kwalificatie sessie vandaag dus misschien relevanter om qualy pace te checken.Gynnad schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:38:
[...]
Snel is relatief, gisteren waren ze 1.4 sec sneller. Verstappen staat wel op de mediums.
[ Voor 21% gewijzigd door Chefbierrr op 07-05-2022 19:41 ]
Esteban was taken to the medical centre as a precaution as the impact was over the G limit. He has been cleared by the FIA medical crews and we expect him back soon.#MiamiGP
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 7 mei 2022
Maar heb je liever dan een race in de woestijn waar amper publiek/belangstelling of hype is?Maarten_E schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:34:
Kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben tot nu toe. Kleine rotbaan, en die Amerikaanse hype komt mij al helemaal de strot uit. Voelt zo geforceerd..
![]()
Ik vind het tot nu toe best prima eigenlijk (race kan wel kut zijn). Baan is tricky en op de 1 of andere manier voelt het niet te veel als een parkeerplaats zoals Sochi of Valencia, er is publiek en leven rond het circuit wat gewoon goed is.
Ik heb het idee dat doordat er meer hype is er ook weer meer haat moet zijn voor de balans ofzo.

I served in a company of heroes.
En totaal andere en hardere wind zeiden ze net.Chefbierrr schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:39:
[...]
Ook andere temperaturen. En overigens qua tijd gelijkwaardiger aan de kwalificatie sessie vandaag dus misschien relevanter om qualy pace te checken.
Wil eigenlijk meer zeggen dat dadelijk de tijden op softs meer zullen zeggen over de snelheid en wie waar zit. Op mediums hebben ze waarschijnlijk ook best wat brandstof bij.
De hype voor Miami is precies 27.9x zo klein als de Zandvoort hype. Volgens mij valt het allemaal wel meeVuvuzela schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:41:
[...]
Maar heb je liever dan een race in de woestijn waar amper publiek/belangstelling of hype is?
Ik vind het tot nu toe best prima eigenlijk (race kan wel kut zijn). Baan is tricky en op de 1 of andere manier voelt het niet te veel als een parkeerplaats" zoals Sochi of Valencia, er is publiek en leven rond het circuit wat gewoon goed is.
Ik heb het idee dat doordat er meer hype is er ook weer meer haat moet zijn voor de balans ofzo.![]()
Die buigt inderdaad behoorlijk op snelheid.caspervc schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:44:
Zooo flexwings bij Merc….
Zou een vergelijkbaar shot nu wel eens bij de rest willen ziencaspervc schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:44:
Kerel, beetje beleefd doen misschien?Tleilaxu schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:28:
[...]
Kerel, beheers je zelf een beetje. Dit staat gewoon in de regels.
Er staat wel meer in de regels waar ze dan weer wel en dan weer niet op letten. Zie dat gedoe met de juweeltjes alleen al.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Voor of achter vleugel? Ik heb het gemist.caspervc schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:44:
Voorvleugel.
Dat ziet er zo'n beetje hetzelfde uit.chevsticks schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:46:
[...]
Zou een vergelijkbaar shot nu wel eens bij de rest willen zien
don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."siggy schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:46:
[...]
Kerel, beetje beleefd doen misschien?
Er staat wel meer in de regels waar ze dan weer wel en dan weer niet op letten. Zie dat gedoe met de juweeltjes alleen al.
Maar was dat vorig jaar ook al niet zo? Ik weet dat het daar eindeloos over ging maar nooit iets mee gedaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Vind al knap waar die staat op die mediums, ben benieuwd waar die met de softs gaat komen ( p1?)sjaool schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:47:
Max nu op soft naar buiten.
Heb je Bahrain/Jeddah aangezet?Tacoos schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:48:
Waarom zit Hulkenberg in de AM ipv Vettel?
Hier gewoon Vettel in de autoTacoos schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:48:
Waarom zit Hulkenberg in de AM ipv Vettel?
De baan valt erg tegen ja, en de locatie ook. Als downtown Miami niet mogelijk is, doe het dan gewoon helemaal ergens anders. Genoeg prima circuits in de VS die ze hadden kunnen opknappen. Maar ja, Miami en Las Vegas klinkt natuurlijk wel beter.Maarten_E schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:34:
![]()
Alleen bij andere teams mag dat natuurlijk niet.chevsticks schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:44:
Valt me nu pas op bij die onboard beelden van Russel dat de voorvleugels aardig wat flex hebben. En dat na al dat gezeur de afgelopen jaren dat het niet mocht.
Wat is er dit weekend aan de hand op het forum? Het lijkt wel een troll circus met de rare vragen en discussies.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 07-05-2022 19:50 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Lewis krijgt veel aandacht.sjaool schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:49:
offtopic:
Wat is er dit weekend aan de hand op het forum? Het lijkt wel een troll circus met de rare vragen en discussies.
Mercedes gaat weer beter.
Miami krijgt net zoveel aandacht als "ons" Zandvoort.
De sessies zijn later op de dag.
*Gilt Watkins Glen*TexMex schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:49:
[...]
De baan valt erg tegen ja, en de locatie ook. Als downtown Miami niet mogelijk is, doe het dan gewoon helemaal ergens anders. Genoeg prima circuits in de VS die ze hadden kunnen opknappen. Maar ja, Miami en Las Vegas klinkt natuurlijk wel beter.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Hij doet het niet slechter dan Russell dus ook hij beter dan Hamiltonsjaool schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:53:
ALB doet ook lekker mee in die Williams. Nu maar hopen dat hij een goede kwalificatie rijdt.

Ook goeiemiddag...
Tacoos gaat zich diep schamen in een hoekje
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Verwijderd
Dat en engine modes, het blijft practice hé.Tk55 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:56:
Commentaar op F1TV wijt de tijden van Alb/Vet en anderen aan track evolution.
Laguna Seca (de corkscrew met de huidige F1 wagens zou lachen zijn...)
Long Beach als je dan toch een straten circuit wilt.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Klopt. Dit was gisteren ook al zo. Deze baan wordt snel sneller hoe meer er gereden wordt. PER zelfs 0.345s sneller dan VER op dit moment...Tk55 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:56:
Commentaar op F1TV wijt de tijden van Alb/Vet en anderen aan track evolution.
Letterlijk?renegrunn schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:56:
Geinig, Verstappen en Perez wisselden letterlijk een stuivertje..
Maar tegenover gisteren lijken ze toch het te kloppen team te zijn in de kwalificatie.
PerezChefbierrr schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:55:
Ik heb nu toch echt geen idee op wie geld te zetten voor kwalificatie.
Nee zeg
Elkhart Lake (Road America) zou geweldig voor deze auto's zijn. Portland is ook wel lachen, Mid Ohio, Sears Point, Laguna Seca !!! en Surfer's Paradise. Misschien nog Long Beach als we toch al aan het hobbelen zijn.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Of word je er nog langer van?wontcachme schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:57:
Aan het einde van het seizoen is Russel even groot als Tsunoda

PSN: xMaurice93
Yep, stukje terug was Perez 0.05 sneller, en even later was Verstappen 0.05 snellerGynnad schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:57:
[...]
Letterlijk?![]()
Maar tegenover gisteren lijken ze toch het te kloppen team te zijn in de kwalificatie.
Ooh ging net goed
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |