[F1 2022] Race 5 GP van Miami Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 99.081 views

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 5

5. Miami International Autodrome
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Miami_Circuit.png.transform/7col/image.png

Data

vr 6 mei
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png20:30(14:30) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png23:30(17:30) Lokale tijd
za 7 mei
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png19:00(13:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png22:00(16:00) Lokale tijd
zo 8 mei
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png21:30
(15:30) Lokale tijd

Circuit

Circuit:Miami International Autodrome
Lengte:5412 m
Aantal Ronden:57
Race Afstand:308,326 km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic
Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/1920_nominations-us-en.jpg?10000
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:07
Nieuw circuit, altijd spannend.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Hopen dat Max nu de traditie van DNF 1 DNF 1 doorbreekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
Het wordt een latertje zondag, maar gelukkig werk ik maandag thuis. Ben heel benieuwd of het circuit een beetje leuke races op gaat leveren.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Henvar schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:14:
Ach hij is in iedergeval consistent. En eigenlijk is het al verbroken als je de Sprintrace als race zie :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58
Ik hoop dat we droog starten en laat tijdens de race maar een bui regen vallen. >:)
Ben benieuwd welk team hier het beste op kan reageren.

Sommige delen zijn zo smal dat ik bang ben dat we wellicht veel treintje rijden gaan zien ... zeker dat stuk als ze onder de snelweg door komen en dan het rechte stuk op gaan :-(
Maar wellicht ben ik te pessimistisch en zien we een geweldige race met:

1 VER
2 PER
3 LEC

Hoop niet op te veel rode vlaggen .... moet er maandag gewoon weer om 05:45 uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 15:40

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ON6riVgKaHYXytrIQdnojrqoSSo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSKuflFzEy3ve0EWKdhR2mPt.jpg?f=user_large

Datums lijken niet helemaal te kloppen? @DaniëlWW2

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRL0mygWQAE_wnO?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRvWe_AWQAAjcvf?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRvicUpXoAAJVcd?format=jpg&name=large

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Henvar schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:14:
-> DNF 1 DNF 1 DNS? :+

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:55

Martinspire

Awesomeness

Wat zijn eigenlijk de verwachtingen van de teams? Wie verwacht hier snel te zijn en wie niet?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:29
Het is een nieuw circuit, dus je kan er eigenlijk nog niks over zeggen, maar ik verwacht er niet veel van.

De marketing is wel dik in orde, maar dat kun je wel aan Amerikanen over laten.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 08:13
De nieuwe haven is ook prachtig geworden, heerlijk azuur blauw water om lekker even af te koelen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

Gaan we hier inhaalacties zien of is dat kansloos op deze layout?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 18:58

Bloodclot

Jawier!

JB schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:20:
Gaan we hier inhaalacties zien of is dat kansloos op deze layout?
Minimaal 2 punten waar je wel in kunt halen, 1 de long straight (tussen bocht 16 en 17 in) met aan het einde een langzame scherpe mocht. En de heel licht bochtige sectie die ook heel veel snelheid heeft(ook DRS dacht ik), die eindigt met ook met een scherpe bocht(bocht 9 tot 11).

Verder zijn er vast mogelijkheden op de start-finish sectie.

In ieder geval, topsnelheden zijn belangrijk op deze baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:32

Pierre

Van nature lui!

Grimmie187 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:20:
De nieuwe haven is ook prachtig geworden, heerlijk azuur blauw water om lekker even af te koelen.. :+

[Twitter]
Het ziet er niet uit ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 29-05 08:13
Ik dacht dat de /s wel duidelijk was maar het is idd niet best haha..

Komt op mij een beetje over als een Amerikaanse ontwerper die wat stock F1 foto's van google heeft geplukt en dacht: Hey, zo'n haventje als in Monaco kunnen we hier prima nabouwen (met of zonder water..) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06

sjaool

Every life should have 9 cats

Daar ga je op tv niets meer van zien. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:40

mrc4nl

Procrastinatie expert

Grimmie187 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Komt op mij een beetje over als een Amerikaanse ontwerper die wat stock F1 foto's van google heeft geplukt en dacht: Hey, zo'n haventje als in Monaco kunnen we hier prima nabouwen (met of zonder water..) ;)
Reddit ging helemaal los hierop :D
https://www.reddit.com/r/formuladank/search/?q=marina

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 15:53

[Twitter]
Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon een paar bakken om die boten heen gebouwd hebben, blauwe folie onderin en paar cm water erop. Beetje net als het zwembad in de Flodder serie :D Lijkt me er beter uitzien als dit :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Grimmie187 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Gewoon een gemiste kans dat het 'circuit' in zo'n buitenwijk neergelegd is. Het ligt bijna dichter bij FL dan bij Miami :+ Maar goed, er zal wel geen mogelijkheid zijn geweest rondom bijv. Miami Beach.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

urk_forever schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gewoon een paar bakken om die boten heen gebouwd hebben, blauwe folie onderin en paar cm water erop. Beetje net als het zwembad in de Flodder serie :D Lijkt me er beter uitzien als dit :?
Wat ouderwets. Dat had ook prima met LED-schermen gekund. Dan kun je er tenminste ook nog animaties op tonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
sjaool schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:13:
[...]

Wat ouderwets. Dat had ook prima met LED-schermen gekund. Dan kun je er tenminste ook nog animaties op tonen. :)
Greenscreen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

[Twitter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 21:06

DataGhost

iPL dev

[...]

Een grote bak stilstaand water een paar weken laten staan is een perfect recept om het record "F1 race met de meeste muggen" te verbreken. Verder is er natuurlijk de kans dat er iets misgaat met die bak waardoor er in een gunstig geval slechts een beetje water de baan op lekt en in het slechtste geval tijdens de race de hele boel ineens de baan op komt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het oog wil live ook wel wat denk ik dan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DataGhost schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:21:
[...]

Een grote bak stilstaand water een paar weken laten staan is een perfect recept om het record "F1 race met de meeste muggen" te verbreken. Verder is er natuurlijk de kans dat er iets misgaat met die bak waardoor er in een gunstig geval slechts een beetje water de baan op lekt en in het slechtste geval tijdens de race de hele boel ineens de baan op komt zetten.
Bij dat laatste kan het nog wel eens een interessante race gaan worden. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Zag ook al commentaar over iemand om Antonio Giovinazzi over het water te laten lopen. :p (Als hij nog ergens in de buurt is.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

sjaool schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Bij dat laatste kan het nog wel eens een interessante race gaan worden. >:)
Met het risico dat ik er te serieus op in ga, maar dat is gewoon rode vlag totdat de baan droog is. Een klein stukje extreem nat in een bocht terwijl de rest van de baan kurkdroog is, geen enkele band is dan bruikbaar. Of het moet regenen natuurlijk, dan maakt het niet zoveel uit. Volgens het weerbericht is dat nog niet eens zo'n gek idee.

Oh ja, newsflash, echt water hebben ze er trouwens wel op hoor:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/enc58k215fx81.png
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present.

Fijne tijden wmb. Moeten er niet te veel rode vlaggen gezwaaid worden.

Hoe wordt het weer daar dit weekend?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 12:48
albino71 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:26:
Present.

kans op regen het grootst op zondag. Heb niet gekeken welke uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 28-05 15:53
DataGhost schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:21:
[...]

Verrassings regen race, wat is het probleem :P O-)

Hail to the king baby!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

https://www.accuweather.c...056/may-weather/53559_poi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_Eji78IRUG3WFD0WyvE_dAyTLE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6OcZeCHbwtSjbBgmONFsfZH9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEZMKKv6EM8Wj1qWuHZrmL5pIa4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zarvr2KMFRBQnZecAlLoxsqC.png?f=user_large
Regenradar: https://www.accuweather.com/en/us/florida/weather-radar

Regen iets op Zaterdag.

Zoiets ofzo? :+

[ Voor 39% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-05-2022 12:13 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:12
urk_forever schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Verrassings regen race, wat is het probleem :P O-)
...dat die jachten die op dat blauw geverfde spaanplaat staan daadwerkelijk zo de baan op gaan drijven.... code boot

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 11:14
Ik vind de layout van de baan niet eens zo verkeerd... jammer van de 3 DRS zones, hoop wel dat ze toch wat moeite gaan doen weg te komen van al die DRS zones en we niet alsnog een generatie auto's hebben waar je eigenlijk alleen met DRS kan inhalen (tenzij het een RBR/Ferrari vs Williams is oid).

Ben erg benieuwd hoe het gaat dus, nieuwe baan is altijd leuk, al is alles eromheen hier nogal ' :') '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04-2024
sjaool schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Daar ga je op tv niets meer van zien. ;)
Inderdaad, daar gaan we niks van zien. Laten we hopen op winst voor Max. Hij heeft het nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Behoorlijk warm dus, leek het er niet op dat McLaren niet echt wilde bij warm weer (en daarom Bahrein zo'n drama was)? Maar even extra op hen letten dit weekend.

[ Voor 27% gewijzigd door ParaDroid2 op 04-05-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 10:18
Mij lijken die rechte stukken behoorlijk lang (meen ergens gelezen te hebben dat het langste rechte stuk 1.4 KM lang is). Vraag me hoe het met de porpoising zal gaan. Porpoising treedt vanaf een bepaalde snelheid op en kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een Russel geen zin heeft om het halve rechte stuk stuiterend af te leggen.

Zullen mogelijk nóg meer consessies gedaan moeten worden tov de vorige races bij een aantal teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
ParaDroid2 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Behoorlijk warm dus, leek het er niet op dat McLaren niet echt wilde bij warm weer (en daarom Bahrein zo'n drama was)? Maar even extra op hen letten dit weekend.
Zal voor RBR ook wel billenknijpen zijn lijkt me, hun twee DNF's waren toch ook in best warme omstandigheden?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:40

mrc4nl

Procrastinatie expert

SpaceAce schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:50:
Mij lijken die rechte stukken behoorlijk lang (meen ergens gelezen te hebben dat het langste rechte stuk langer dan 1KM is). Vraag me hoe het met de porpoising zal gaan. Porpoising treedt vanaf een bepaalde snelheid op en kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een Russel geen zin heeft om het halve rechte stuk stuiterend af te leggen.
de oplossing is altijd simpel: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S42E18NjNdYFbI-y66CMr15OXoI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xVCqLRvdaqJr9luSGWrXyaxr.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 04-05-2022 13:56 ]

ora et labora

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

The_Admin schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:50:
[...]

Zal voor RBR ook wel billenknijpen zijn lijkt me, hun twee DNF's waren toch ook in best warme omstandigheden?
Die hadden alleen niet zoveel met de warme omstandigheden te maken. Eerste was een brandstofpomp die vacuum trok, tweede was een gescheurde brandstofleiding door het porpoising waar ze in zekere mate ook last van hebben, alleen is het nauwelijks zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Gezien de temperaturen daar, is dat water verdampt voor de race begint. Dus dan moet er een actieve watertoevoer komen, of gepompt worden vanuit een tank (misschien 1 van de boten?) En dan weer word het snel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
The_Admin schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:50:
[...]

Viel wel mee. Australië was het 24 graden, dus niet extreem warm.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:28
SpaceAce schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:50:
Mij lijken die rechte stukken behoorlijk lang (meen ergens gelezen te hebben dat het langste rechte stuk 1.4 KM lang is). Vraag me hoe het met de porpoising zal gaan. Porpoising treedt vanaf een bepaalde snelheid op en kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een Russel geen zin heeft om het halve rechte stuk stuiterend af te leggen.

Zullen mogelijk nóg meer consessies gedaan moeten worden tov de vorige races bij een aantal teams.
Purpoising op Imola was relatief erger omdat daar ook de nodige oneffenheden in het asfalt zat. Dat versterkte de neergaande beweging vooral. Uitgaande dat er in Miami gewoon netjes een dikke laag ligt zal het ongetwijfeld beter aanvoelen. Daarnaast heb ik bij TheRace en Driver61 gehoord dat Ferrari en mogelijk ook Mercedes de skirts/schaats van titanium van Red Bull hebben gekopieerd. Ik weet niet of dit alles oplost, immers heeft Red Bull ook in het ontwerp de frequentie/puls van de lucht verwerkt. We gaan het weer zien!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gropah schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:58:
[...]

Gezien de temperaturen daar, is dat water verdampt voor de race begint. Dus dan moet er een actieve watertoevoer komen, of gepompt worden vanuit een tank (misschien 1 van de boten?) En dan weer word het snel duurder
Wel eens in Florida geweest? Het is er zo vochtig dat die bak zichzelf vult :+

Luchtvochtigheid rond Miami is veelal ~90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Regen zal er tijdens de race wel niet zijn als ik het zo zie...

Wel f-ing weirde tijden :P. Hebben we in ieder geval nog wel wat aan ons weekend zo :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

AvK

Ready Set Go

Als de luchtvochtigheid hoog is lopen de motoren ook beter. Misschien is Merc wel ineens razendsnel...... :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Damian schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:16:
Regen zal er tijdens de race wel niet zijn als ik het zo zie...

...
Dat is in Miami altijd maar de vraag. "Don't like the weather, wait 15 minutes for it to change." is een uitspraak die toegesneden is op de regio.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 10:41
albino71 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:26:
Present.

Jouw wekker zal vast niet om 01:15 staan voor de maandag werkdag :+. Voor mij wordt het gewoon een nieuws site openen en resultaat bekijken helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Kadett schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Jouw wekker zal vast niet om 01:15 staan voor de maandag werkdag :+. Voor mij wordt het gewoon een nieuws site openen en resultaat bekijken helaas :(
Das vervelend, maar zo is er natuurlijk altijd wel iets haha, als je onregelmatig werkt kan je ook best een keer op zondag om 18:00 de nachtdienst in moeten ofzo, dan zijn die races 's middags weer minder fijn. 22u en 21u30 is voor de meeste Europeanen nog goed te doen, zeker voor de Britten die nog een uur vroeger zitten. Ideaal ook qua moederdag hier :+

Vegas volgend jaar wordt pas huilen, das echt midden in de nacht voor ons volgens mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 29-05 18:14

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Kadett schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:10:
[...]

De wekker van mij gaat om 05:00, voor deze race maar een vrije dag opgenomen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:16
Pjottski schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:33:
[...]

Ik heb voor de zekerheid een vroege meeting toch maar iets naar achter laten schuiven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 12:37

Dazzler2120

FP ProMod
Scheelt dat mijn baas dat weekend van de US terugkomt... Die zal 's ochtends mogelijk nog een jetlag hebben om het te merken dat ik net zo moe ben :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:48
The_Admin schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:26:
[...]

Vegas volgend jaar wordt pas huilen, das echt midden in de nacht voor ons volgens mij :'(
Volgens mij wordt die daar op zaterdavond 22:00 gereden. Dan is het hier zondagochtend 7:00 uur. Perfecte tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

XNL073 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Volgens mij wordt die daar op zaterdavond 22:00 gereden. Dan is het hier zondagochtend 7:00 uur. Perfecte tijd.
Neh, liever de Miami tijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 06:21
XNL073 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Jij staat normaal op om 5:00 en vind 7:00 zondagochtend uitslapen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-05 12:37

Dazzler2120

FP ProMod
dehardstyler schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:25:
[...]

Jij staat normaal op om 5:00 en vind 7:00 zondagochtend uitslapen? :P
Ik vind zo'n race om 7 uur 's ochtends ook ideaal. Half 7 opstaan, kop koffie, ontbijtje pakken
met brakke kop op de bank en met de F1 even wakker worden. daarna gewoon nog een hele dag vóór je hebben :')

Maar ik zie ook geen problemen voor 21.30 de race van zondag, fijne tijden - beter dan in de middag.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:38
Voor wie vannacht niet kan slapen, om 2.00 het openingsfeestje in Miami

LIVE: Miami Grand Prix Opening Party

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:38
Dazzler2120 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:26:
[...]

Ik vind zo'n race om 7 uur 's ochtends ook ideaal. Half 7 opstaan, kop koffie, ontbijtje pakken
met brakke kop op de bank en met de F1 even wakker worden. daarna gewoon nog een hele dag vóór je hebben :')

Maar ik zie ook geen problemen voor 21.30 de race van zondag, fijne tijden - beter dan in de middag.
Precies dit. Van mij mogen alle races gewoon om 6:00 of 7:00 in de ochtend zijn. :)
De middag of avondtijden vind ik echt niks. Heel je dag kapot.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 04-05-2022 16:48 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 08:18
Rivanov schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:48:
[...]

Precies dit. Van mij mogen alle races gewoon om 6:00 of 7:00 in de ochtend zijn. :)
De middag of avondtijden vind ik echt niks. Heel je dag kapot.
Ik vind stiekem al die verschillende tijden wel wat hebben. Het heeft soort van zijn eigen charme. ik moet dan altijd aan vroeger denken (ik word oud ja ;( ).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

mrstylo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:49:
[...]

Ik vind stiekem al die verschillende tijden wel wat hebben. Het heeft soort van zijn eigen charme. ik moet dan altijd aan vroeger denken (ik word oud ja ;( ).
Vroeger toen je in het holst van de nacht moest opstaan voor een race, geweldig was dat _/-\o_

Of gewoon een nachtje doorhalen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 15:13
Pjottski schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:33:
[...]

Hier 5:15 de wekker, hopelijk niet te veel rode vlaggen /safetycars :)
Ik moet er maandag wel zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Ik ga dit niet trekken dus wordt q misschien zondag terugkijken en race alleen de uitslag zien...
Ik las ergens dat Mercedes nu wat tegen het porpoising zou hebben maar ergens anders weer juist niet. Ben benieuwd wat het nu gaat zijn...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De race is zondag toch om 21:30, dus dan uiterlijk 23:30 afgelopen? Dat valt toch wel mee voor een zondagavond?

Edit: Als de wekker om < 05:00 gaat is dat wel pittig natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-05-2022 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:34
Dj-sannieboy schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:21:
De race is zondag toch om 21:30, dus dan uiterlijk 23:30 afgelopen? Dat valt toch wel mee voor een zondagavond?
Ik denk dat iedereen zijn eigen "schema" er op na houdt? Ik ben op zondag eerder net zo laat naar bed dan op werkdagen dan dat ik op een vrijdag (of eigenlijk donderdag, maar 32 uur werken :)) net zo vroeg als een werkdag naar bed ga.
En ligt natuurlijk ook er aan hoe vroeg je begint met werken. Ondanks thuiswerken probeer ik toch om half 8 aan de laptop te zitten. Iemand die pas om 9 uur begint met werken zal uiteraard makkelijker tot half 12 F1 kijken.

Nu zal ik zondag wel de F1 kijken, maar het moet dan idd wel om 11 uur, half 12 gedaan zijn. Met een rode vlag is de kans wel aanwezig dat de TV uit gaat zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:56
RobertMe schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:26:
[...]

....

Nu zal ik zondag wel de F1 kijken, maar het moet dan idd wel om 11 uur, half 12 gedaan zijn. Met een rode vlag is de kans wel aanwezig dat de TV uit gaat zeg maar.
Tot het een heel spannende race blijkt te zijn waarbij je het einde echt wilt zien... :)

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:33
pCOW schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:07:
[...]

Tot het een heel spannende race blijkt te zijn waarbij je het einde echt wilt zien... :)
En dan van de adrenaline niet kan slapen })

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 18:47
Kwam deze foto's tegen van de vloer van RedBull. Lijkt op een schaats/beugeltje, waardoor de vloer niet te ver doorbuigt. Mercedes maakt bijvoorbeeld gebruik van een stangetje aan de bovenkant.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FRYEOAqWYAM5tBC?format=jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.newsf1.it/wp-content/uploads/2022/05/F1-Red-Bull-Fondo-segreto-750x400.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@M4YN3 Psst :+

Humma Kavula in "[F1] Seizoen 2022"

Lees net dat Merc wat opties heeft gevonden en in Miami gaat testen:
“We have found several directions for improving the car, and we will be conducting experiments in Miami to correlate those simulations, and hopefully confirm the development path for the coming races.”
https://www.motorsport.co...cure-porpoising/10281830/

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Bocht 16 is er een om in de gaten te houden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wU_0Xyz5uS5m1JjTBKj_b37sWa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgVWglFrBkyHqFGzeonCHmYq.jpg?f=fotoalbum_large

aka de 'Safety Car Trigger' :o

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Remy schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:54:

[Afbeelding]

En nu maar hopen dat dit niet gebeurd
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/c3rtze2bk0f81.jpg?auto=webp&s=04669a51b6da08dda778b989e6e1f35bd0dae847

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Extigo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:29:
[...]

En nu maar hopen dat dit niet gebeurd
[Afbeelding]
Omdat, er die brug is? Suzuka is natuurlijk een figure of 8 circuit dus daar is ook een brug / overpass. Is ook nog nooit mis gegaan. Alhoewel de brug / overpass daar uit mijn hoofd wel op het "tragere" stuk tussen degner 2 en de hairpin is. Maarja, voor de hairpin heeft Kvyat natuurlijk ook wel eens een klappertje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Vergeet het "tunneltje" niet in Monaco...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 01:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als ik zo wat reacties her en der lees dan lijkt de 1 het wel een interessante baan te vinden en de ander saai. Ik denk dat het best wel een leuke baan is die voor de coureur best leuk is om te racen. Het heeft van alles wat, rechte stukken met drs zone voor een langzame bocht. Een doordraaier met daarna een recht stuk en nog een wat technischer stuk. Ben benieuwd aankomend weekend :)

Dat ze rekening houden met moederdag is ook heel fijn :+

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:09
Illegal_Alien schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:42:
Vergeet het "tunneltje" niet in Monaco...
Of de brug bij Monza (waar het oude circuit overloopt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:33
Vooral hopen dat de brug niet open staat. Anders duurt de race zo lang 🤡

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Omdat Max zo’n simulator nerd is, heb ik altijd het idee dat hij wat meer moeite heeft met een nieuwe baan.

Bij Lewis heb ik altijd het gevoel dat hij het snelst is op een onbekende baan wanneer ze niet in de simulator zouden kunnen testen.

Misschien ook een generatie dingetje om zoveel mogelijk tijd in de simulator door te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

Als de Miami PD die eerste poster ziet wordt Lewis direct getazerd gok ik. "Watch out, he's got a gun!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

werphengel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:37:
Omdat Max zo’n simulator nerd is, heb ik altijd het idee dat hij wat meer moeite heeft met een nieuwe baan.

Bij Lewis heb ik altijd het gevoel dat hij het snelst is op een onbekende baan wanneer ze niet in de simulator zouden kunnen testen.

Misschien ook een generatie dingetje om zoveel mogelijk tijd in de simulator door te brengen.
Hoezo? Dan kent 'ie de baan juist prima toch? Dat is juist het moment om de layout in je hoofd te krijgen en te proberen te voelen waar alle rempunten zo ongeveer zitten. In de weinige tijd die je in de FP's krijgt kan je dat dan verder perfectioneren en meer bezig zijn met de setup van de auto zelf, in plaats van de baan verkennen. En qua generatie-dingetje, ja, vroeger reden ze gewoon bijna ongelimiteerd in echte auto's rond maar dat mag niet meer, dus blijft de simulator over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Laatst online: 07:28
mark-k schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Als de Miami PD die eerste poster ziet wordt Lewis direct getazerd gok ik. "Watch out, he's got a gun!"

Fried ham.... :+

Die poster vond ik ook een beetje stigmatiserend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Nieuwe banen is Max vaak de eerste ronden VEEL sneller als de rest?

Zag je vorig jaar op Jeddah heel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:04:
[...]

Wel eens in Florida geweest? Het is er zo vochtig dat die bak zichzelf vult :+

Luchtvochtigheid rond Miami is veelal ~90%
Jeuj vortexen :)

Btw vind dat "woodter" best goed gelukt, in een autoshowroom ligt toch ook geen asfalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Voor de liefhebbers nu live:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Lewis is juist meer tijd in de simulator gaan doorbrengen om niet achter te blijven bij de jongere generatie (met name Max)... https://www.motorsport.co...-title-fight/6623752/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:38
Voor wie graag een samenvatting van de F1 Miami Grand Prix Opening Party wil:
- Presentatie door David Croft en Naomi Schiff;
- Introductie van de W Series coureurs;
- Introductie van alle F1 teams (net als in Melbourne een aantal jaren terug);
- Bijna complete drone vlucht van het circuit;
- Opname duurt een uur waarvan de helft muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Die opening party voelt aan als de presentatie van Aston Martin. En dat is niet positief. :X

spoiler:
Star of Netflix: Guenther Steiner :X 8)7 O-) 8) :'( :/ *confused sounds*

[ Voor 36% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-05-2022 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:11
Hier met baby < 6 maanden lig ik er meestal om 21:30 / 22:00 in. Misschien kan ik een deal maken met mama dat ik die laatste fles geef en dat zij de nachtvoeding doet :P
Een keer een nacht van 23:30 tot 6:30 is te overzien (mits de kleine verder een rustige nacht heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Klinkt meer als dat ze alle richtingen uitkunnen om te verbeteren, ofwel zal weinig soeps opleveren :+

Ik vind het circuit niet zo denderend, as usual met alle nieuwe baantjes. Veel te veel vloeiende bochten. Geef mij maar Road America :P

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

M4YN3 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:30:
Kwam deze foto's tegen van de vloer van RedBull. Lijkt op een schaats/beugeltje, waardoor de vloer niet te ver doorbuigt. Mercedes maakt bijvoorbeeld gebruik van een stangetje aan de bovenkant.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is niet tegen doorbuigen, maar tegen porpoising. Ferrari heeft het concept blijkbaar overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05
Remy schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:54:

[Afbeelding]

Als ik mijn ogen sluit zie ik in gedachte de auto van Latifi daar al in de muur staan
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
Chocoball schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:00:
Voor wie graag een samenvatting van de F1 Miami Grand Prix Opening Party wil:
- Presentatie door David Croft en Naomi Schiff;
- Introductie van de W Series coureurs;
- Introductie van alle F1 teams (net als in Melbourne een aantal jaren terug);
- Bijna complete drone vlucht van het circuit;
- Opname duurt een uur waarvan de helft muziek.
Niets gemist dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
DataGhost schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:10:
[...]

Hoezo? Dan kent 'ie de baan juist prima toch? Dat is juist het moment om de layout in je hoofd te krijgen en te proberen te voelen waar alle rempunten zo ongeveer zitten. In de weinige tijd die je in de FP's krijgt kan je dat dan verder perfectioneren en meer bezig zijn met de setup van de auto zelf, in plaats van de baan verkennen. En qua generatie-dingetje, ja, vroeger reden ze gewoon bijna ongelimiteerd in echte auto's rond maar dat mag niet meer, dus blijft de simulator over.
Simulator is top natuurlijk maar ik begrijp dat wanneer ze voor de eerste keer op een nieuwe baan komen, de simulator niet zó realistisch is omdat de auto er nog niet gereden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 29-05 19:43

Damian

Insane Obtrusion

mark-k schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Ik vind het vooral steeds grappig dat Hamilton nog zo aanwezig is in de coverage. En dan in de media en tijdens de race, hij is gewoon erg (te) vaak in beeld. Dit terwijl die man helemaal geen factor is meer en er veel meer coureurs zijn die meer aandacht verdienen.

Geef die man geen aandacht die hij niet verdiend, maar kijk nu eens wat meer naar Norris en Russel bijvoorbeeld...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Extigo
Damian schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Ik vind het vooral steeds grappig dat Hamilton nog zo aanwezig is in de coverage. En dan in de media en tijdens de race, hij is gewoon erg (te) vaak in beeld. Dit terwijl die man helemaal geen factor is meer en er veel meer coureurs zijn die meer aandacht verdienen.

Geef die man geen aandacht die hij niet verdiend, maar kijk nu eens wat meer naar Norris en Russel bijvoorbeeld...
Hij is nog steeds een 7-voudig wereldkampioen en ook in Amerika een van de bekendste F1-coureurs, dus ik begrijp wel dat ze hem gebruiken in dit soort uitingen. Zolang de TV coverage maar meer gaat kijken naar de coureurs die goed bezig zijn. Het feit dat Hamilton 77 seconden achter Verstappen reed op Imola is non-informatie in mijn ogen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Edit: Als de wekker om < 05:00 gaat is dat wel pittig natuurlijk.
Tis wel de VS, met alle safetycars, rode vlaggen etc is het max 4 uur ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
werphengel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Simulator is top natuurlijk maar ik begrijp dat wanneer ze voor de eerste keer op een nieuwe baan komen, de simulator niet zó realistisch is omdat de auto er nog niet gereden heeft.
De simulator wordt om twee redenen ingezet. Een coureur kan alvast flink wat rondjes rijden op een (voor hem) onbekend circuit; en ze kunnen een afstelling zoeken;. Voor punt één is het niet zo belangrijk als de simulator niet 100% klopt. De teams meten de circuits allemaal wel en/of ze krijgen gedetailleerde informatie vanuit de FIA / FOM. Een coureur kan zo dus ook al wennen aan het circuit in het algemeen, dus zeg maar "nu naar links, dan naar rechts, vervolgens een hairpin linksom en dan een rechts/linkse chicane", en daarnaast kan die ook al zoeken naar bv rempunten, of dat moet op 50m of 60m van de bocht bijvoorbeeld.
Uiteindelijk op het circuit kan dan blijken dat de simulator er wel een beetje naast zat doordat bv het asfalt ruwer of gladder is dan verwacht. Maar in de rempunten scheelt dat wellicht maar een paar meter i.p.v. 10 meter.

Voor de afstelling doen echter alle details er toe. Dus een ruwer asfalt kan zomaar beteken dat de voor- of achterwielophanging aangepast moet worden voor een andere camber om zo de bandenslijtage wat te verminderen. Om maar eens wat te noemen. Of bij een stratencircuit wellicht dat door allemaal wervelingen tussen de muren en huizen de aerodynamica niet werkt zoals verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

grow up.

[ Voor 21% gewijzigd door Remy op 06-05-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Tis wel de VS, met alle safetycars, rode vlaggen etc is het max 4 uur ;)
3 uur? Volgens mij hebben ze dat een jaar of twee, drie terug aangepast. Zal het tijd technisch plannen wellicht wat makkelijker maken (races kunnen een uur later starten) en het aantal races dat meer dan 3 uur duurde inclusief rode vlaggen (en sinds de introductie van de 4 uur tijdslimiet) zal op één hand te tellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Ik denk ook dat het een latertje gaat worden met safety cars / rode vlaggen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:53:
[...]

3 uur? Volgens mij hebben ze dat een jaar of twee, drie terug aangepast. Zal het tijd technisch plannen wellicht wat makkelijker maken (races kunnen een uur later starten) en het aantal races dat meer dan 3 uur duurde inclusief rode vlaggen (en sinds de introductie van de 4 uur tijdslimiet) zal op één hand te tellen zijn.
Zie het idd, was voor het seizoen van 2021 blijkbaar van 4 uur naar 3 uur veranderd :)
The FIA has amended the 2021 Sporting Regulations to reduce the window in which a Formula 1 race can take place from four to three hours.
Wist alleen nog dat het naar 4 uur was gegaan na de gekke race in Canada :)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 05-05-2022 09:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 06:31
Ik ben in 10 seconden door het Youtube filmpje geskipped. Niets gemist.

Off topic: ik heb veel gereisd, maar toch verrassend dat Hard Rock cafe nog een dingetje is. Net als Planet Hollywood (dacht ik) waar je ook tussen de verzamelmeuk zit/zat te eten. Voor het eten hoef je er niet naar toe. Beetje als iets van 20 jaar terug.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord