[F1 2022] Race 5 GP van Miami Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 99.170 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:20
B-Real schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:22:

Leclerc en Max staan toch wel op een iets hoger niveau dan Sainz en Perez bleek gisteren maar weer. Tijdens de kwalificatie is het nog even spannend, maar zodra Max en Leclerc vooraan rijden lopen ze gestaag weg van de andere twee.
Daarom hoop ik ook dat bijvoorbeeld Russell en Norris snel kunnen aanhaken en kunnen meedoen in de strijd om de overwinning.
Nu met 2 auto's aan de top wordt het naar mijn mening alweer snel een saai seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Maar dat is vooraf toch al het plan? Hij was op wit gestart. Dit doe je om de optie te hebben langer door te rijden dan de rest van het veld.

Overigens lijkt het mij dat Russel simpelweg de engineer niet goed begreep in plaats van dat het een briljante 'strategy call' was. Voorafgaand kreeg Russel de info dat hij p7 stond en nog een kans gaat krijgen voor de snelste ronde. Ze wilde hem dus door laten rijden en laat in de race op rode banden de snelste ronde laten zetten. Natuurlijk mits er geen VSC/SC zou komen. Daarop reageerde Russel "I don't know why don't we just keep going and see if there is a VSC...". De A-firm van de engineer volgde direct. In ronde 37 op oude harde banden heb je natuurlijk uberhaupt geen kans op de snelste ronde. Russel had niet door dat de engineer impliceerde dat hij tot ronde 45+ moest doorrijden. Russel krijgt hier IMO wat te veel credits door de edit.
Goede toelichting, Thx. Alsnog een call die recht toe recht aan was en gelukkig voor hem goed uitpakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

sdk1985 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:26:
[...]

Volgens Hamilton heeft hij geen info gekregen; https://racingnews365.com...ercedes-in-russell-battle. Ik heb niet met Hamilton meegekeken.
Wat Hamilton betreft kan ik het ergens wel begrijpen dat hij uiteindelijk niet de lijstjes heeft, maar dit klinkt ook niet als een coureur die het team doorzaagt over de situatie. Vorig jaar in Rusland werd hij naar binnen gehaald ondanks dat hij het zelf niet wilde. Alonso was toen proactiever, net als Verstappen, want die bleven doorgaan over wat de rest 'up ahead' aan het doen was. Dit vind ik een mindere kant aan Hamilton: hij leunt behoorlijk veel op het team. Qua bandensensitiviteit absoluut prima maar nog nèt iets te vaak liggen praktijk en theorie nog net even wat te ver uit elkaar bij team Zilverpijl.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:43
Pierre schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:52:
Is deze dame nog gespot gisteren :P
[Twitter]
Mag toch hopen dat die niet meer welkom is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
dutchgio schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Mag toch hopen dat die niet meer welkom is...
Haar beveiliging niet. Anders gezegd, na die race heeft F1 besloten dat celebs enkel zonder 'bodyguards' of dergelijke op de grid mogen komen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
sdk1985 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:26:
[...]

Volgens Hamilton heeft hij geen info gekregen; https://racingnews365.com...ercedes-in-russell-battle. Ik heb niet met Hamilton meegekeken.

Overigens wel met Leclerc (want bij de Red Bull onboards had ik gisteren geen audio!). Die werd behoorlijk gecoached. Regelmatig info over welke bocht hij later moest remmen, aanpassingen aan de apex, enz. Denk aan tips als offer apex bocht 2 op zodat 3 beter gaat, rem wat later in X, enz. Daarnaast info over de tijden van VER, SAI en PER.
Dan had hij het moeten vragen.
Ik heb ook net de onboard erbij gepakt (01:13:10) en Hamilton krijgt gewoon alle informatie over wat Russel doet. Dus wel stoppen, hoe lang hij door kon rijden op harde banden. Uiteindelijk kwam er zelfs een "Lewis this is James" die hem zei dat als hij wil stoppen, hij het nu moet doen. Hamilton rijdt door en begint dan te mopperen over die beslissing. Dat gaat eindelijk een ronde door en dan krijgt Hamilton nog een kans om te stoppen. En die reactie is dus direct uitgezonden door de FOM.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

renegrunn schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Haar beveiliging niet. Anders gezegd, na die race heeft F1 besloten dat celebs enkel zonder 'bodyguards' of dergelijke op de grid mogen komen.
Dan denk ik dat ze niet meer komt. Want het hebben van bodyguards om je heen betekent dat je belangrijk bent. "Kijk mij eens populair zijn dat ik iedereen van me af moet houden met 3 kleerkasten".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-06 14:39
Toen Schumacher flink tegen Vettel aan reed vroeg ik me af in hoeverre ze dat carbon van de auto van Vettel nog gaan repareren, of dat deze onderdelen de schredder in gaan? Kan me voorstellen dat met de budget-cap wat creatief duct-tape-werk wel aanlokkelijk wordt, want zo'n vloer is een groot (en ik neem aan duur) onderdeel...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:29
Als Hamilton door het team naar binnen wordt gehaald en het pakt uiteindelijk verkeerd uit dan zit hij te jammeren dat de call cq strategie niet goed is.

Gisteren lieten ze de keuze aan Hamilton, zei Hamilton dat het team het moest beslissen, vervolgens gaf het team hem nogmaals aan dat als hij wilde pitten dat het laatste (goede) moment was en Hamilton bleef buiten. Vervolgens klagen dat de strategie en SC niet gunstig voor hem uitpakten. Dat mag hij vinden, maar hij had de keuze om het anders te doen. Of dat het resultaat had veranderd weet ik eerlijk gezegd niet.
Feit is dat de harde banden het prima konden volhouden tot het einde.

Ik vond het maar opmerkelijk voor iemand met zoveel ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

boxlessness schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:33:
Toen Schumacher flink tegen Vettel aan reed vroeg ik me af in hoeverre ze dat carbon van de auto van Vettel nog gaan repareren, of dat deze onderdelen de schredder in gaan? Kan me voorstellen dat met de budget-cap wat creatief duct-tape-werk wel aanlokkelijk wordt, want zo'n vloer is een groot (en ik neem aan duur) onderdeel...
Dat gaan ze naar mijn mening gewoon vervangen. Met lapwerk kun je echt niet aan de start verschijnen zeker in verband met de veiligheid.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:44
FULL TEAM RADIO MIAMI GRAND PRIX

Max Verstappen
https://youtu.be/RfAVk4sTJ7Q

Charles Leclerc
https://youtu.be/NrNV2532Ejw

Carlos Sainz
https://youtu.be/vkLtxRSffpw

Sergio Perez
https://youtu.be/kAZL-xDQOlg

Lewis Hamilton
https://youtu.be/WtCd6PNleQ0

Lap times analyse Max vs. Leclerc.
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8993/lap_times/821-833/
of vergelijk zelf andere coureurs

Maximum Speeds
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8993/sector_speeds

Enjoy

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:44

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik krijg hem er helaas niet mooier op en lukt me ook niet om hem als Embed of video te posten, dus dan maar zo: We gotta remove that chip

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

G_Dragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:54:
Ik krijg hem er helaas niet mooier op en lukt me ook niet om hem als Embed of video te posten, dus dan maar zo: We gotta remove that chip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Bottas geeft eigenlijk al jaren aan dat hij mentaal bij Mercedes niet lekker in zijn vel zat en dat dit effect heeft op zijn prestaties. Ging met name over de contract onderhandelingen. Hij wilde bij Mercedes niet verder met een 1 jaar contract (of dat volledig zijn eigen keuze is laat ik even in het midden :+ ). Hoe dan ook rijd hij letterlijk liever achteraan met een 3 jarig contract dan vooraan met dat 'gezeik'. Nu heeft hij dat 'gezeik' aan zijn hoofd niet en kan hij laten zien of dat waar is. Tot nu toe lijkt het er wel op. Tot heden doe hij het echt goed.

Heb je die drive to survive gezien dat hij iets won en hij alleen in de HQ zat omdat iedereen al naar huis was :X ?
Laten we DtS niet voor waar aannemen, dat is net als alle andere "scripted reality" programma's (en ook Wie is de Mol en aanverwanten) een prachtig stuk knip- en plakwerk om een sappig verhaal te vertellen. In hoeverre dat verhaal de waarheid benadert is allemaal niet zo heel relevant.

Verder was ik ook wel teleurgesteld dat ie er niet voor kon blijven. Ik gun Bottas een lekker seizoen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15

Afbeeldingslocatie: https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/73/590x/1607265_1.jpg?r=1652079900805

Klikken voor video en Sky F1 commentaar. Heerlijk overdreven Amerikaans dit :) dan nog tot 2 keer toe American football helm voor Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan zou ik toch liever door mijn vriendin en de vrouw van de baas naar het podium begeleid worden.
Maar ja, amerikanen en show. Dat was vorig jaar met de GP in Austin toch ook zoiets met die auto waar het hele team in paste?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan?
Want ik kreeg de vid op geen enkele manier te pakken, zelfs niet in de broncode.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:05

basvn

Breezand - NHN

G_Dragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Want ik kreeg de vid op geen enkele manier te pakken, zelfs niet in de broncode.
Als ik het zo zie, video opgeslagen en geupload op streamable
en die met [embed] tag erin gezet hier op tweakers

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
FabianGTI schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:41:
Nu met 2 auto's aan de top wordt het naar mijn mening alweer snel een saai seizoen.
Tsja, liever twee auto's aan de top, die er af en toe om strijden (bv zoals Jeddah) dan een auto aan de top zoals 2014 - 2020 ;) W.m.b. hoeven er dus niet perse aan de top aan te haken. Zolang die twee aan de kop maar voldoende stuivertje wisselen, clean & fair, en het liefst niet alleen stuivertje wisselen van race tot race maar ook in dezelfde race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

G_Dragon schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Heel simpel de link voor het delen van het filmpje genomen en daarna de video gedownload met behulp van deze website https://redditsave.com/ vervolgens heb ik de video geupload naar Streamable. Een kind kan de was doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

sjaool schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Heel simpel de link voor het delen van het filmpje genomen en daarna de video gedownload met behulp van deze website https://redditsave.com/ vervolgens heb ik de video geupload naar Streamable. Een kind kan de was doen. :P
Ja op die manier, thanks die website ga ik opslaan _/-\o_
Helaas kan ik dit tijdens werk niet doen, heb het wel geprobeerd via een online omzetter maar tot 0 resultaat ( te goed beveiligd hier ).

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maasluip schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:29:
[...]
RB had blijkbaar meer straight line speed dan bochten snelheid. Dan kom je er op de rechte stukken wel voorbij en in de bochten kun je toch niet meer inhalen.
Monaco heeft nauwelijks rechte stukken, daar is de bochtensnelheid veel belangrijker. Ik ben benieuwd.
Niet inhalen, maar wel bijhalen zo te zien, en dat is ook noodzakelijk wil je er uiteindelijk voorbij kunnen komen. Met de tractie lijkt het wel snor te zitten, ook belangrijk op de beide circuits die nu gaan komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Net even de race 'Live' (in de herhaling) gekeken, nu hier maar weer eens even bij gaan lezen hoe het hier allemaal "beleefd' is door de mede-tweakers ;)

Moet haast wel een gezellige chat geweest zijn, Wat Een Ontzettend Gave RACE!!! Waar ik op voorhand, eerlijk is eerlijk, eigenlijk niet heel veel van had verwacht :o

@DaniëlWW2 Is het misschien mogelijk / een optie om ook een "PIN" te zetten op de post waarbij de race start én een bij einde race? Da's achteraf handiger met terug lezen (die MBR dingen doen er ná de race volgens mij ook niet echt meer toe en zouden UNPINNED kunnen worden) :+

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 09-05-2022 14:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:19
Heeft iemand ook ergens een link van een interview van Hamilton die over zijn team loopt te klagen, in zijn radio en 2 interviews hoor ik er niks van terug, gewoon een coureur die teleurgesteld is dat het niet beter ging? Ben benieuwd wat ie heeft gezegd. En dan svp geen clickbait "nieuws" als racingnews365 ofzo...

erutangiS

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chocoball schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:06:
[Twitter]
[Afbeelding]

Klikken voor video en Sky F1 commentaar. Heerlijk overdreven Amerikaans dit :) dan nog tot 2 keer toe American football helm voor Max.
Wat heeft Verstappen misdaan dat ze politie op hem af hebben gestuurd?

owja, te hard gereden

"Zo meneer, hebben we haast? Het ruikt hier trouwens naar champagne, wilt u even blazen?"

* CAPSLOCK2000 bukt

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:45
B-Real schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:34:
Als Hamilton door het team naar binnen wordt gehaald en het pakt uiteindelijk verkeerd uit dan zit hij te jammeren dat de call cq strategie niet goed is.

Gisteren lieten ze de keuze aan Hamilton, zei Hamilton dat het team het moest beslissen, vervolgens gaf het team hem nogmaals aan dat als hij wilde pitten dat het laatste (goede) moment was en Hamilton bleef buiten. Vervolgens klagen dat de strategie en SC niet gunstig voor hem uitpakten. Dat mag hij vinden, maar hij had de keuze om het anders te doen. Of dat het resultaat had veranderd weet ik eerlijk gezegd niet.
Feit is dat de harde banden het prima konden volhouden tot het einde.

Ik vond het maar opmerkelijk voor iemand met zoveel ervaring
Valt me wel vaker op inderdaad. Hij zegt in regelmatig "We win and lose as a team". En inderdaad als hij wint dan heeft hij samen met het team gewonnen maar als hij verliest dan zegt hij meestal dat het team steken heeft laten vallen. Hij steekt eigenlijk zelden zijn hand in eigen boezem (tenzij obvious zoals eenzijdige crash) en dat is een beetje jammer voor een man die zoveel gepresteerd heeft als hij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Chocoball schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:06:
[Twitter]
[Afbeelding]

Dit is zo corny dat het weer lekker wordt. Categorie Top Gun. We moeten ook niet vergeten dat deze show door Amerikanen voor Amerikanen is, daar zit de (zelf-)verheerlijkingscultuur een stuk meer in de samenleving gebakken dan hier.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

FirePuma142 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:30:
[...]

Dit is zo corny dat het weer lekker wordt. Categorie Top Gun. We moeten ook niet vergeten dat deze show door Amerikanen voor Amerikanen is, daar zit de (zelf-)verheerlijkingscultuur een stuk meer in de samenleving gebakken dan hier.
Ja en als ik het zo lees en hoor, is de vlag zo heilig dat ze elke ochtend in de klas de " Wikipedia: Pledge of Allegiance " moeten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-05-2022 14:46 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

soulcrusher schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:20:
Valt me wel vaker op inderdaad. Hij zegt in regelmatig "We win and lose as a team". En inderdaad als hij wint dan heeft hij samen met het team gewonnen maar als hij verliest dan zegt hij meestal dat het team steken heeft laten vallen. Hij steekt eigenlijk zelden zijn hand in eigen boezem (tenzij obvious zoals eenzijdige crash) en dat is een beetje jammer voor een man die zoveel gepresteerd heeft als hij.
Ergens is dat misschien niet meer mogelijk. Om kampioen te worden moet je geloven dat je de beste bent of in ieder geval de potentie hebt om dat te worden.

Een rookie heeft nog ruimte om te groeien, dat kun je 'verantwoorden' met gebrek aan ervaring. Hamilton zit aan het einde van z'n carriere. Daar is geen ruimte meer voor groei. Als hij het nu nog niet geleerd heeft dan is de kans klein dat het er ooit nog van komt. Voor de meeste coureurs is dat overigens makkelijk, die hebben objectief gezien een inferieure auto waardoor ze geen kans maken op het podium. Mercedes zit vervelend op de grens.

Zijn eigen falen erkennen is dus eigenlijk einde carriere of in ieder geval einde Mercedse. Zolang hij gelooft dat het niet aan hem ligt kan hij verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
soulcrusher schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:20:
Hij zegt in regelmatig "We win and lose as a team".
Ik vraag mij nu af of wij die opmerking niet verkeerd interpreteren. Misschien is het niet één statement maar zijn het er twee met een "and" ertussen:
  • We win => als die wint vindt hij zichzelf geweldig en bedankt het team voor de goede auto
  • Loose as a team => het team verliest, niet hij
spoiler:
/s :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hamilton is een hele grote, maar ik ben bang dat dit seizoen hem gaat definiëren.

Ik hoop echt dat ze een manier vinden om beter te worden dan ze nu zijn, al is het maar voor de nadagen van Hamilton.

Hij heeft een flinke klap te verwerken na vorig seizoen. Dacht dat hij dit jaar weer een kans zou krijgen; dat gaat 'm niet worden ben ik bang. Hij kan minder goed met de situatie omgaan dan Russel en dus zit Hamilton niet echt lekker in zijn vel nu. Volgens mij is hij ook niet de meest positieve persoon van nature.

Ondanks dat ik vind dat hij niet alle kampioenschappen op eigen kracht heeft gewonnen (veruit de aller allerbeste auto), is het wel een groot kampioen natuurlijk, en die verdient een betere exit dan dit.

Het zou de strijd vooraan ook nog leuker maken trouwens.

Ben benieuwd of het Mercedes gaat lukken om de boel vlot te trekken.

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:55

Vuvuzela

My spire is forming

albino71 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:05:
Hamilton is een hele grote, maar ik ben bang dat dit seizoen hem gaat definiëren.
Mwoah.. Schumacher heeft ook nog eens 3 seizoenen vrij kansloos in het middenveld rondgereden in een Mercedes.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vuvuzela schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:46:
[...]

Mwoah.. Schumacher heeft ook nog eens 3 seizoenen vrij kansloos in het middenveld rondgereden in een Mercedes.
Uiteindelijk rijdt Vettel ook in de achterhoede rond in de nadagen van zijn carrière en zo zijn er nog wel meer. Waarom zou Hamilton anders zijn in deze inderdaad.

Ik hoop dat Verstappen wel goed nadenkt hierover en op zijn hoogtepunt stopt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Vuvuzela schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:46:
[...]

Met dat verschil dat Schumacher ook al even er uit was geweest. Heb die periode niet gezien. Maar het ligt natuurlijk ook aan de situatie. Kijk naar Alonso die terug komt en toch nog wel leuke dingen laat zien in een midfield auto. Vettel als viervoudig WDC lijkt er ook wel een beetje doorheen te zitten en niet meer te presenteren. Hamilton lijkt altijd al gemotiveerd te moeten worden. Nu het niet wil laat hij zijn oren ook hangen en wordt het er niet beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Leek een gelopen zaak tot aan de SC. Wat mij eigenlijk wel steekt is dat indien je een voorsprong van een x-tal seconden hebt genomen en het er niet naar uitziet dat je die niet gaat kwijt raken gewoon kwijt raakt bij een SC

Lapped cars may overtake etc. Zou in principe dus zo kunnen zijn dat je het hele veld lapt en vervolgens na de SC in de laatste ronde de race nog kan verliezen. Ja ik weet het, zo zijn de regels soms heb je daar geluk bij en soms zit het tegen

Nu vraag ik mij of in een sport waarbij men tot op de duizendste seconde kan meten of het niet veel eerlijker is om op het moment dat er een SC is de tijd die gereden is vast te leggen met daar uiteraard de verschillen en dat vanaf einde SC men gewoon weer begint met meten en aan de finish de tijden van voor de SC meeneemt

B.v zoals gisteren. VER stappen 7 sec voor bij de SC situtie. Na de herstart gaat, bijvoorbeeld, LEC hem voorbij en finished met een voorsprong van 4 sec op VER. Per saldo zou VER dan toch winnaar zijn omdat hij bij de SC 7 seconden voorsprong had

Zomaar wat gedachten....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:28

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Juist doordat de gaten verdwijnen, komt er wel weer meer spanning.

Leg je de interval tijden vast, wat ga je dan doen bij een coureur die onder sc gaat pitten? Interval aanhouden of niet?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18:10
sjaool schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Pssst, als je het reddit linkje neemt en in streamable gooit, doet hij zelf het werk. :P , Streamable is best slim. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:34
Pjottski schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:29:

Leg je de interval tijden vast, wat ga je dan doen bij een coureur die onder sc gaat pitten? Interval aanhouden of niet?
Maar als je een SC nodig hebt om de race spannend te maken, is er sowieso iets anders mis.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Pjottski schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:29:

Begrijp dat wij die spanning willen. Maar een VER of elk ander coureur wil in mijn optiek gewoon winnen.

Hoe je dat met intervaltijden doet en pitten onder SC is iets wat je moet uitzoeken. Je kan bv de tijden een ronde nemen voor de SC employed was. Ik gooi het balletje op en vindt het leuk om andere of dezelfde meningen te horen. In casu zou als je het op een manier doet zoals ik denk dan was HAM vorig jaar WDC geweest.. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door NoahAmber op 09-05-2022 18:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 16:28

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

GermanPivo schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:36:
[...]

Maar als je een SC nodig hebt om de race spannend te maken, is er sowieso iets anders mis.
De sc komt de baan vanwege een incident, niet om de race spannend te maken.
NoahAmber schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:38:
[...]

Begrijp dat wij die spanning willen. Maar een VER of elk ander coureur wil in mijn optiek gewoon winnen.

Hoe je dat met intervaltijden doet en pitten onder SC is iets wat je moet uitzoeken. Ik gooi het balletje op en vindt het leuk om andere of dezelfde meningen te horen. In casu zou als je het op een manier doet zoals ik denk dan was HAM vorig jaar WDC geweest.. >:)
Het gene wat je nu benoemd is eigenlijk precies wat er tijdens een vsc gebeurd.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:19
[...]

Hoe je dat met intervaltijden doet en pitten onder SC is iets wat je moet uitzoeken. Ik gooi het balletje op en vindt het leuk om andere of dezelfde meningen te horen. In casu zou als je het op een manier doet zoals ik denk dan was HAM vorig jaar WDC geweest.. >:)
Als je alleen naar de laatste race kijkt was Hamilton WDC geweest, maar er waren meer races zoals Imola, geen idee wat de totaalbalans was.

Het balletje is al enorm vaak opgegooid, waarom alles zo complex maken met intervaltijden. De SC werkt prima, is het altijd eerlijk, nee, maar het is nodig voor de veiligheid, de shakeup van het veld zorgt voor variatie en spanning en de races zijn meestal gewoon leuker met SC.. Voor de kleine probleempjes op de baan hebben ze gelukkig al de VSC uitgevonden, waar de intervallen behouden blijven, alleen het pitstop voordeel blijft.
Een situatie waar je 2e finisht op 4 seconden en dan de race wint, omdat je voor de SC 7 seconden voorsprong had is megaconfusing voor de gewone kijker (en de ervaren kijker), zeker omdat dat voor elke positie gaat gelden. Nou jongens, dat was de finish, even kijken, nr 1 wordt 3e, nr 2 wint de race, nr3 wordt 4e, nr4 wordt 6e, nr 5 wordt 2e etc. etc. Dat is het laatste wat je moet willen.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Pjottski schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:55:
[...]

[...]

Het gene wat je nu benoemd is eigenlijk precies wat er tijdens een vsc gebeurd.
Klopt, waarom bij een SC dan niet? Ik kan geen goede reden bedenken. Door gewoon de verschillen te meten van voor de SC en daarna te verrekenen met het tijdsverschil na de SC heb je volgens mij een eerlijker verloop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Als je het alle eerlijk wil maken moet je alle omstandigheden gelijk trekken. Dus gewoon in de simulator en zonder tegenstanders en dan lekker rijden tegen de klok. Maar of haar daar leuker van wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:34
Pjottski schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:55:
[...]

De sc komt de baan vanwege een incident, niet om de race spannend te maken.
Ja dat is het punt ook niet. Punt is dat veel mensen graag een spannende race zien en dat gebeurt soms door het effect van de SC.

Maar dat dit effect soms nodig is om de race (weer) spannend te maken, heeft natuurlijk een andere oorzaak. Die enorme gaten zouden er niet moeten zijn. Gelukkig is het in ieder geval gelukt om de auto’s elkaar beter te laten volgen.

[ Voor 46% gewijzigd door GermanPivo op 09-05-2022 19:18 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
Is er iets op tegen om de SC helemaal af te schaffen? Ik bedoel: zou het een optie zijn om de auto's op de baan stil te laten staan tot de situatie weer veilig is? 😁 Precies op het moment waarop nu de SC-lampen op het stuur en naast de track aan gaan, moet je dan bijvoorbeeld het gas loslaten. Vervolgens mag je nog uitvieren tot je stil staat. Zelfde zou ook bij een rode vlag kunnen.

Kan wel interessante situaties opleveren. 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
groggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:05:
Als je het alle eerlijk wil maken moet je alle omstandigheden gelijk trekken. Dus gewoon in de simulator en zonder tegenstanders en dan lekker rijden tegen de klok. Maar of haar daar leuker van wordt...
Overdrijven is ook een kunst. Maar op dit punt zou het in mijn optiek wel eerlijker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
groggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:05:
Dat is de kwalificatie toch eigenlijk al? Ja er spelen wat zaken mee zoals traffic en baan evolutie, maar die elementen maken het ook spannend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 00:03

Just_I

What did you just say?

NoahAmber schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:01:
[...]

Klopt, waarom bij een SC dan niet? Ik kan geen goede reden bedenken. Door gewoon de verschillen te meten van voor de SC en daarna te verrekenen met het tijdsverschil na de SC heb je volgens mij een eerlijker verloop
Om het hele veld bij elkaar te hebben zodat de marshalls veilig hun werk kunnen doen nadat het hele veld voorbij is totdat de SC er weer een ronde later aankomt.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Just_I schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:24:
[...]

Om het hele veld bij elkaar te hebben zodat de marshalls veilig hun werk kunnen doen nadat het hele veld voorbij is totdat de SC er weer een ronde later aankomt.
Dat snap ik. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de tijdwaarneming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NoahAmber schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:01:
[...]

Bij een VSC worden de onderliggende tijden ook niet behouden. Ze moeten een minimale tijd over de marshalling sectors doen die verschilt per sector. Daardoor zijn er al twee redenen waarom de intervallen verschillen: 1. De een moet langzamer rijden in een trage bochten combinatie en de ander bv op een volgas recht stuk, waardoor je op het rechte stuk alsnog harder gaat. 2. De ene coureur is beter in precies op de delta rijden dan de ander. Daarnaast zijn er ook weer verschillen in ieder geval bij het op een willekeurig moment terug naar groen gaan. Kom je net een bocht voor een recht stuk uit kun je voluit het rechte stuk op rijden en heb je geen verlies. Ben je halverwege een lang recht stuk verlies ke veel tijd door het nog moeten optrekken. Zit je midden in een bocht kun je niet zo snel / instant het gas indrukken want dan sta je achterstevoren.
Daarnaast zijn de tussentijden dus ook gebaseerd op de snelheid. Bij een VSC zie je dan ook dat de tijden flink op lopen. Bij een SC kun je dus niet terug naar de oude tijden want die bij uit komen van de SC zijn mogelijk al niet meer correct en die voor de SC waren op snelheid, die ze achter de SC dus niet meer rijdt.
Daarnaast is het doel van de SC dus om iedereen bij elkaar te brengen waardoor de gaten per definitie wegvallen.

Dan moet je al bij de herstart de auto's een voor een laten vertrekken. De leider mag de SC inhalen, vervolgens X seconden later de nummer 2, dan de nummer 3, en ben je zo een ronde verder voordat iedereen weer op snelheid is.

En wat iemand anders ook al aanhaalde. Wat ga je doen met die wat onder de SC gestopt zijn? Die hebben geen onderling interval van voor de SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-06 15:32
KlaasjeNL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:16:
Is er iets op tegen om de SC helemaal af te schaffen? Ik bedoel: zou het een optie zijn om de auto's op de baan stil te laten staan tot de situatie weer veilig is? 😁 Precies op het moment waarop nu de SC-lampen op het stuur en naast de track aan gaan, moet je dan bijvoorbeeld het gas loslaten. Vervolgens mag je nog uitvieren tot je stil staat. Zelfde zou ook bij een rode vlag kunnen.

Als je dan net in een trage bocht zit sta je binnen 5 meter stil terwijl diegene op het rechte stuk nog een flink stuk uit kan rollen. Dus de gaten worden hierdoor alleen maar oneerlijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 13:28
NoahAmber schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:23:
Leek een gelopen zaak tot aan de SC. Wat mij eigenlijk wel steekt is dat indien je een voorsprong van een x-tal seconden hebt genomen en het er niet naar uitziet dat je die niet gaat kwijt raken gewoon kwijt raakt bij een SC

Lapped cars may overtake etc. Zou in principe dus zo kunnen zijn dat je het hele veld lapt en vervolgens na de SC in de laatste ronde de race nog kan verliezen. Ja ik weet het, zo zijn de regels soms heb je daar geluk bij en soms zit het tegen

Nu vraag ik mij of in een sport waarbij men tot op de duizendste seconde kan meten of het niet veel eerlijker is om op het moment dat er een SC is de tijd die gereden is vast te leggen met daar uiteraard de verschillen en dat vanaf einde SC men gewoon weer begint met meten en aan de finish de tijden van voor de SC meeneemt

B.v zoals gisteren. VER stappen 7 sec voor bij de SC situtie. Na de herstart gaat, bijvoorbeeld, LEC hem voorbij en finished met een voorsprong van 4 sec op VER. Per saldo zou VER dan toch winnaar zijn omdat hij bij de SC 7 seconden voorsprong had

Zomaar wat gedachten....
Dat hebben we vroeger al gehad. Japan '94 bijvoorbeeld. Je zit dan naar een race te kijken wat geen race meer is. Het kan gebeuren dat de auto die als eerste over de finish komt niet de winnaar is en de noodzaak om in te halen kan weg zijn, blijven volgen en het gat qua tijd klein genoeg houden kan dan genoeg zijn.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Is er iets op tegen om de SC helemaal af te schaffen? Ik bedoel: zou het een optie zijn om de auto's op de baan stil te laten staan tot de situatie weer veilig is?
Dan vliegen die auto's in brand, die zijn niet gemaakt om zo lang stil te staan. Als ze toch niet in brand vliegen dan koelen de banden zo ver af dat het lastig zal worden ze weer op temperatuur te krijgen. Dat is natuurlijk allemaal oplosbaar maar heeft wel een prijs, zoals zwaardere auto's.

Overigens zijn er de afgelopen interessante stappen gemaakt omdat de auto's tegenwoordig zelfstandig hun motor kunnen starten met hulp van de MGU. Dat maakt het iets haalbaarder omdat ze dan de motor kunnen uitzettend. Als die door draait hebben ze niet genoeg brandstof om het einde van de race te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:51:
[...]

Uiteindelijk rijdt Vettel ook in de achterhoede rond in de nadagen van zijn carrière en zo zijn er nog wel meer. Waarom zou Hamilton anders zijn in deze inderdaad.

Ik hoop dat Verstappen wel goed nadenkt hierover en op zijn hoogtepunt stopt.
Alonso, Raikkonen en met hen vele andere kampioenen. Ze hebben er allemaal echt wel over nagedacht. Ze houden van de sport maar ik kan nog wel 15m redenen bedenken. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe je dat met intervaltijden doet en pitten onder SC is iets wat je moet uitzoeken. Je kan bv de tijden een ronde nemen voor de SC employed was. Ik gooi het balletje op en vindt het leuk om andere of dezelfde meningen te horen. In casu zou als je het op een manier doet zoals ik denk dan was HAM vorig jaar WDC geweest.. >:)
Wat dat je van niet meer laten pitten tijdens een (V)SC. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-06 20:31
Max kwam, zag en won 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

warp schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:30:
[...]

Wat dat je van niet meer laten pitten tijdens een (V)SC. Problem solved.
Wel lastig, want op welk moment gooi je de pitlane dicht? Dan is de plek op de baan heel bepalend voor wie wel en wie niet binnen kan komen. En aangezien de SC, niet meteen uitgeroepen wordt zit er altijd even een halve minuut ofzo tussen. Extreem lastig dus.

Afijn, tijdens de SC mag je van mij wel naar binnen, maar dan moet je weer achteraan aansluiten want je mag alleen de pit in als het treintje langskomt. Oh, en overtakes achter de sc doen we sowieso niet meer, jammer dan.

VSC gewoon niet meer doen. Liften bij geel is ook niet genoeg, je moet minimaal 33% langzamer dan normaal (ofzo), met gps prima te meten.

[ Voor 9% gewijzigd door pjottum op 09-05-2022 20:35 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
pjottum schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:34:
Wel lastig, want op welk moment gooi je de pitlane dicht? Dan is de plek op de baan heel bepalend voor wie wel en wie niet binnen kan komen. En aangezien de SC, niet meteen uitgeroepen wordt zit er altijd even een halve minuut ofzo tussen. Extreem lastig dus.

Afijn, tijdens de SC mag je van mij wel naar binnen, maar dan moet je weer achteraan aansluiten want je mag alleen de pit in als het treintje langskomt. Oh, en overtakes achter de sc doen we sowieso niet meer, jammer dan.
Niks lastigs aan. Gewoon de pitlane standaard dichtgooien zodra er een (V)SC is. De pitlane is nu ook niet altijd open, dus waarom niet standaard dichthouden? Andere optie is om degenen die toch pitten een flinke tijdstraf te geven. En overtaken is natuurlijk al helemaal uit den boze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Vind het ook belachelijk dat ze de zowat de hele auto mogen verbouwen tijdens een rode vlag. Zou ook niet moeten mogen vind ik, behalve dan degene die gecrashed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:36
Richard117 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:17:
[...]

Dat hebben we vroeger al gehad. Japan '94 bijvoorbeeld. Je zit dan naar een race te kijken wat geen race meer is. Het kan gebeuren dat de auto die als eerste over de finish komt niet de winnaar is en de noodzaak om in te halen kan weg zijn, blijven volgen en het gat qua tijd klein genoeg houden kan dan genoeg zijn.
Dat kan ik me nog herinneren ja :). Was geen touw meer aan vast te knopen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
warp schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:40:
[...]

Niks lastigs aan. Gewoon de pitlane standaard dichtgooien zodra er een (V)SC is. De pitlane is nu ook niet altijd open, dus waarom niet standaard dichthouden? Andere optie is om degenen die toch pitten een flinke tijdstraf te geven. En overtaken is natuurlijk al helemaal uit den boze ;)
Bij een (virtual) safety car ligt er ook vaak troep op de baan. Dat kan met lekke banden weer gevaarlijke situaties opleveren bij de herstart. Als je ze alleen laat pitten als het treintje volledig aangesloten is (of na de herstart) bevoordeel je de auto's die net voor een SC gepit hebben, dus verschuif je het probleem eigenlijk alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Krankenhausen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:58:
Bij een (virtual) safety car ligt er ook vaak troep op de baan. Dat kan met lekke banden weer gevaarlijke situaties opleveren bij de herstart. Als je ze alleen laat pitten als het treintje volledig aangesloten is (of na de herstart) bevoordeel je de auto's die net voor een SC gepit hebben, dus verschuif je het probleem eigenlijk alleen.
Dat snap ik ook wel. De situatie is nu toch ook oneerlijk? Maar je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen. En zoals ik al zei, pitten onder (v)sc alleen toestaan voor de mensen die schade of lek hebben gereden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 22:18
lolgast schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:18:
Ik heb de TV maar uitgezet, dit soort interviews krijg ik echt last van plaatsvervangende schaamte. Alle mensen zeg wat erg
Wat erg.
(Volgens de mij ben ik de eerste, win ik nu een prijs?)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. de discussie die er was m.b.t. het wegen. Zo te zien liep Jo Bauer gewoon in de pitstraat toen de auto's binnen kwamen. En normaal trekt hij de top 3 ook aan de jas het racepak om ze te wegen. Als dat daar dus niet gebeurd is en ze de top 3 daadwerkelijk pas in de cooldown room gewogen hebben is dat toch wel een faal van de FIA. Het is niet alsof ze niet wisten dat het nog wel even zou duren totdat ze bij de cooldown room zouden zijn en ze nogal wat vocht zouden verliezen (Hamilton op vrijdag al 2KG afgevallen vrijdag werd gemeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32
Precies op het moment waarop nu de SC-lampen op het stuur en naast de track aan gaan, moet je dan bijvoorbeeld het gas loslaten. Vervolgens mag je nog uitvieren tot je stil staat. Zelfde zou ook bij een rode vlag kunnen.

In Eau Rouge bijv :P

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:44:
V.w.b. de discussie die er was m.b.t. het wegen. Zo te zien liep Jo Bauer gewoon in de pitstraat toen de auto's binnen kwamen. En normaal trekt hij de top 3 ook aan de jas het racepak om ze te wegen. Als dat daar dus niet gebeurd is en ze de top 3 daadwerkelijk pas in de cooldown room gewogen hebben is dat toch wel een faal van de FIA. Het is niet alsof ze niet wisten dat het nog wel even zou duren totdat ze bij de cooldown room zouden zijn en ze nogal wat vocht zouden verliezen (Hamilton op vrijdag al 2KG afgevallen vrijdag werd gemeld).
Gebeurt wel vaker dat ze pas in de cooldown room gewogen worden.
Waarom zou dat nu een probleem moeten worden?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:01:
[...]

Gebeurt wel vaker dat ze pas in de cooldown room gewogen worden.
Waarom zou dat nu een probleem moeten worden?
Omdat het nu een vele malen uitputtendere race was (warm + hoge luchtvochtigheid) en het veel langer duurde voordat ze in de cooldown room waren? En omdat in ieder geval Verstappen letterlijk met een drinkfles in zijn handen het interview gaf, en ook daarna nog bij golfkarrertje heeft gezeten en flink aan het drinken was. Oftewel: ruim voordat hij gewogen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:59

DataGhost

iPL dev

[...]

Zoek eens op "crashgate"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 22:18
DataGhost schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:20:
[...]

Zoek eens op "crashgate"
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/H-I3dg0IG0M/maxresdefault.jpg
:? :? :?
spoiler:
/s

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Krankenhausen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Knal dan de max snelheid van de pitlane omlaag. Dat gaat toch volautomatisch. Als je er dan 100m slakkegangetje van maakt, dan zijn die 6 seconden winst omdat ze op de track langzaam moeten rijden weer weg.

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:20
[...]

De pitlane is alleen gesloten als er iets is gebeurd vlak voor de pit entry of net achter de pit exit, maar dat is dan toch logisch?
Voor de rest is de pitlane gewoon de hele race geopend.

Snap deze discussie niet echt, laatste race vorig seizoen vond niemand het erg dat het veld weer dicht op elkaar zat en dat de pitlane geopend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Is die leuke tekening van de race al geupload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10-06 11:29
FabianGTI schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:10:
[...]

De pitlane is alleen gesloten als er iets is gebeurd vlak voor de pit entry of net achter de pit exit, maar dat is dan toch logisch?
Voor de rest is de pitlane gewoon de hele race geopend.

Snap deze discussie niet echt, laatste race vorig seizoen vond niemand het erg dat het veld weer dicht op elkaar zat en dat de pitlane geopend was.
Nou ... er was een team en coureur dat zich licht benadeeld voelde.

Ik deel je mening: Pit altijd open behalve bij een situatie rondom de in of uitgang van de pit. Soms valt ie goed, soms valt ie slecht, dat zul je altijd houden. George Russel heeft zijn hele strategie zo opgezet dat hij hoopte op een mid/late SC en zo tijd kon goedmaken.

[ Voor 20% gewijzigd door Joyous-P op 10-05-2022 08:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:05

basvn

Breezand - NHN

G_Dragon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:42:
Is die leuke tekening van de race al geupload?
nu wel

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FSUW-HHXIAE5Im7?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Dank u dank u ! _/-\o_

EDIT:

Haha die van Latifi: '' I wasn't te one who caused the safety car ''

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 10-05-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:24
[...]

Ja das lekker. Jij rijd vooraan, de sterren van de hemel met 15 seconden voorsprong op nummer 2.... Dan heeft je concurrent net gepit.... komt er een safety car... en zodra die weg is kan jij eindelijk de pits in, en rijd je dus achteraan, op 20 seconde achterstand van nummer 19 ipv eerste.

Dat is nog veel minder eerlijk 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Max Verstappen's Fantastic Fightback | 2022 Miami Grand Prix

Verstappen's Victory, Ocon's Fightback And The Best Team Radio | 2022 Miami Grand Prix

FOM dussuh.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
HRC (Honda) en Red Bull hebben weer huiswerk wat betreft betrouwbaarheid. Perez zat door een sensor issue tegen een DNF aan. De sensor zorgde ervoor dat sommige systemen automatisch werden uitgeschakeld

De sensor kon omgeprogrammeerd worden zodat Perez kon blijven doorrijden maar kwam wel 26 paardekrachten (20 kW) tekort. Met als gevolg een lagere topsnelheid en kon daardoor Sainz niet inhalen op het rechte stuk, ook niet met nieuwe banden.

https://www.motorsport.co...perez-miami-dnf/10302191/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59
Miami is duidelijk een technisch makkelijke baan...

...Latifi is er niet afgegaan tenslotte 😄

Ik had veel meer problemen verwacht na al dat gezeur over slecht asfalt en enorme snelheids verschillen. Puur geluk dat de issues relatief beperkt zijn gebleven of onnodig gemopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13

JB

Cédric roelt!

Chocoball schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:18:
HRC (Honda) en Red Bull hebben weer huiswerk wat betreft betrouwbaarheid. Perez zat door een sensor issue tegen een DNF aan. De sensor zorgde ervoor dat sommige systemen automatisch werden uitgeschakeld

De sensor kon omgeprogrammeerd worden zodat Perez kon blijven doorrijden maar kwam wel 26 paardekrachten (20 kW) tekort. Met als gevolg een lagere topsnelheid en kon daardoor Sainz niet inhalen op het rechte stuk, ook niet met nieuwe banden.

Blijf het zorgelijk vinden allemaal bij RBR. Max had ook allerlei issues dit weekend. Gelukkig hebben beiden punten kunnen scoren maar voelt niet goed :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:18:

Hoe ik jou stukje lees omschrijf je het dramatischer dan het was? In 9/10 gevallen gaat het AFAIK om een defecte sensor, waar de motor aansturing dan wel (automatisch) op reageert. Maar in 10/10 gevallen kunnen ze de sensor negeren (in dit geval "fail 5 <nog een nummer>") of iets anders aanpassen en draait de boel vrolijk verder. Aangezien Perez daarna wel weer snelheid had en maar 20kW miste voelt het toch meer als een klein issue waar de automatische failsafe een groter issue van maakte. Als de motor echt op het punt van kapot gaan stond zou ik ook verwachten dat ze hem naar binnen hadden gehaald. Een motor met een klein issue valt wellicht nog iets van te maken. Doorrijden en de boel opblazen / ... is per definitie dat de motor onbruikbaar is.
Daarnaast heeft IIRC Sky in de uitzending aan Horner gevraagd of de motor weer in orde was waarop die bevestigend antwoordde met als sidenote die 20kW verlies. En dan ook de opmerking dat het een sensor issue was en geen motor / mechanisch issue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Hoe ik jou stukje lees omschrijf je het dramatischer dan het was? In 9/10 gevallen gaat het AFAIK om een defecte sensor, waar de motor aansturing dan wel (automatisch) op reageert. Maar in 10/10 gevallen kunnen ze de sensor negeren (in dit geval "fail 5 <nog een nummer>") of iets anders aanpassen en draait de boel vrolijk verder. Aangezien Perez daarna wel weer snelheid had en maar 20kW miste voelt het toch meer als een klein issue waar de automatische failsafe een groter issue van maakte. Als de motor echt op het punt van kapot gaan stond zou ik ook verwachten dat ze hem naar binnen hadden gehaald. Een motor met een klein issue valt wellicht nog iets van te maken. Doorrijden en de boel opblazen / ... is per definitie dat de motor onbruikbaar is.
Daarnaast heeft IIRC Skybon de uitzending aan Horner gevraagd of de motor weer in orde was waarop die bevestigend antwoordde met als sidenote die 20kW verlies. En dan ook de opmerking dat het een sensor issue was en geen motor / mechanisch issue.
Er zijn zat sensoren te verzinnen die uiteindelijk zorgen voor een bepaalde performance-toename en bijvoorbeeld nodig zijn om aan te passen aan omgevingsfactoren en slijtage, zoals de buitentemperatuur, luchtvochtigheid, hoeveelheid ingespoten brandstof, etc. Zoals een lambda-sensor die meet hoe de verbranding gegaan is en daaruit is op te maken hoeveel brandstof er is ingespoten. Als je die per cylinder hebt (niet gangbaar in straatauto's, geen idee of dat in F1 gedaan wordt) en een injector hebt die iets meer/minder inspuit dan andere injectoren kan je dat bijregelen. Als die sensor een verkeerde waarde aangeeft kan er (veel) te veel of zelfs de verkeerde kant op bijgeregeld worden wat zorgt voor een heel slechte verbranding. Bypass je die sensor dan moet er maar een standaardwaarde gebruikt worden waarvan de kans klein is dat die in alle situaties goed is en voor de optimale verbranding zorgt, maar het zal alsnog beter zijn dan de situatie waarin een wisselende random waarde gebruikt wordt. Zo heb je makkelijk een performanceverlies in de race wat op te lossen is met een onderdeel dat vervolgens wel vervangen mag worden.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 10-05-2022 12:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 09:31
Hi-res Lewis

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FSY2hHlXIAAqWm7?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:00:
[...]

Er zijn zat sensoren te verzinnen die uiteindelijk zorgen voor een bepaalde performance-toename en bijvoorbeeld nodig zijn om aan te passen aan omgevingsfactoren en slijtage, zoals de buitentemperatuur, luchtvochtigheid, hoeveelheid ingespoten brandstof, etc. Zoals een lambda-sensor die meet hoe de verbranding gegaan is en daaruit is op te maken hoeveel brandstof er is ingespoten. Als je die per cylinder hebt (niet gangbaar in straatauto's, geen idee of dat in F1 gedaan wordt) en een injector hebt die iets meer/minder inspuit dan andere injectoren kan je dat bijregelen. Als die sensor een verkeerde waarde aangeeft kan er (veel) te veel of zelfs de verkeerde kant op bijgeregeld worden wat zorgt voor een heel slechte verbranding. Bypass je die sensor dan moet er maar een standaardwaarde gebruikt worden waarvan de kans klein is dat die in alle situaties goed is en voor de optimale verbranding zorgt, maar het zal alsnog beter zijn dan de situatie waarin een wisselende random waarde gebruikt wordt. Zo heb je makkelijk een performanceverlies in de race wat op te lossen is met een onderdeel dat vervolgens wel vervangen mag worden.
Helder verhaal, maar, dan hink je toch niet tegen een DNF aan? Zoals je zelf aangeeft, dan kunnen ze bv terugvallen naar een standaard waarde. Gezien het geringe performance verlies en het feit dat ze met een "fail" setting weer verder konden en Horner aangaf dat het een sensor issue was had ik niet het idee dat er een dreiging voor een DNF was. Want meestal halen ze een auto dan wel naar binnen, of is het probleem zichtbaar (Ricciardo Monaco 2016 bv).

Daarover gesproken. Zhou heb ik niks meer van gelezen? Die werd binnen een ronde of 5 naar binnen geroepen voor een DNF en klaar. F1 Live post race en in dit topic heb ik niks voorbij zien / horen komen wat daar aan de hand was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de liefhebbert:

[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-05-2022 13:54 . Reden: Oude video is vervangen vanwege foutjes en Albert Park intro. :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:12:
[...]

Helder verhaal, maar, dan hink je toch niet tegen een DNF aan? Zoals je zelf aangeeft, dan kunnen ze bv terugvallen naar een standaard waarde. Gezien het geringe performance verlies en het feit dat ze met een "fail" setting weer verder konden en Horner aangaf dat het een sensor issue was had ik niet het idee dat er een dreiging voor een DNF was. Want meestal halen ze een auto dan wel naar binnen, of is het probleem zichtbaar (Ricciardo Monaco 2016 bv).
Als je reactieve systemen op basis van verkeerde data te lang door laat gaan kan de boel best kapot gaan, of in ieder geval zodanig slecht gaan lopen dat bijv. verbranding opeens niet meer werkt. Zie dan de auto nog maar eens te starten. Je kan terugvallen naar een standaardwaarde maar dan moet je wel uit de data de juiste sensor hebben gevonden voordat je dat kan doen en dat hoeft niet altijd triviaal te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
@RobertMe Het is Britse sensatiepers dus zal er beter op letten ;)

Zhou is uitgevallen met een waterlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:27:
@RobertMe Het is Britse sensatiepers dus zal er beter op letten ;)

Zhou is uitgevallen met een waterlek.
Dat zou aardig kunnen kloppen, er werd al vroegtijdig meerdere keren aangegeven dat ie moest "koelen", tot hem gezegd werd dat ie helemaal van zijn gas moest gaan en met low revs high gear naar de pits moest komen.

Op TV leek het erop of Vettel er iets mee te maken zou hebben maar dat was ongelukkig gemixed, Zhou werd alleen gewaarschuwd voor achteropkomend verkeer, Vettel was er daar een van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:00
Hoe zit het nou met porpoising van de RB18? Tijdens de race zag ik de RB18 aardig stuiteren en leek het bij de W13 een stuk minder dan bij de voorgaande races.

Of was het gewoon een stukje slecht wegdek op het einde van het lange rechte stuk?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
Nog een interessant artikel over het asfalt in Miami waar zoveel om te doen was.
  • Het unieke asfalt won niet alle harten afgelopen weekend. De coureurs vonden het circuit vuil buiten de racelijn, er zou te weinig grip zijn en er was zelfs een verzoek van de coureurs om met name bocht 1 extra schoon te maken. Ook had het asfalt al schade in bocht 7 en 17 nog voordat de F1 in actie kwam.
  • De samenstelling van het asfalt was experimenteel en wijkt af van wat gebruikelijk is in F1. Dit komt door de lokale overheid. De Florida Department of Transportation (FDOT) schrijft voor dat sommige materialen uit de lokale omgeving moeten zijn. Die beperking was dan ook van invloed op de te gebruiken materialen, machines en bedrijven. Die wren allemaal lokaal.
  • De samenstelling vam het asfalt bestond uit lokaal gewonnen kalksteen gemengd met een 60% granietmix wat ook in de VS gewonnen was.
  • Kalksteen wordt normaal niet gebruikt voor F1 circuits omdat het enkele nadelen heeft. Het slijt vrij snel en wordt ook glad waardoor er geen grip is en geen goede bandenslijtage kent. Echter bevat kalksteen uit Florida meer silica wat meer grip geeft wanneer het vrijkomt als er wagens over het asfalt rijden.
  • De analyse van Pirelli gaf aan dat het oppervlak erg glad was op macroniveau en ruw op microniveau. Isola verduidelijkt dat de ruwheid op macroniveau erg, erg laag was en de ruwheid op microniveau het hoogste in het kampioenschap. Pirelli noteerde ook dat de banden vol steentjes zaten die zijn losgekomen van het asfalt en opgepikt werden door de F1 wagens die er eroverheen reden.
  • Volgens Pirelli was het gripniveau goed, en inhalen buiten de racelijn bij bocht 1 ging ook gezien de inhaalacties van Verstappen.
  • De schade aan bocht 7 en 17 was initeel ontstaan door een reingingswagen die de bitumen aan het wegspuiten was. Door een verkeerde afstelling lekte deze wagen hydraulische vloeistof op de baan. Toen de eerste wagens over het circuit reden begon het asfalt te barsten en was uiteindelijk reparatie nodig. Dit voorval is zeker niet uniek en zou op elk circuit kunnen gebeuren.
  • Spannend zal zijn hoe het asfalt over een jaar erbij ligt. Zaken zoals inwerking van de weersinvloeden en het problem met het loslaten van het asfalt wel of niet verdwijnt. Dit zal bepalend zijn of vernieuwing van asfalt dan nodig zal zijn.
https://www.motorsport.co...1-track-surface/10302495/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Aan het ene plusje te zien kennelijk nog maar één fan die het geweldig vindt .. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NoahAmber schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Aan het ene plusje te zien kennelijk nog maar één fan die het geweldig vindt .. :9
Tja, een redelijk standaard foto van een coureur met een bijrol.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:12:
Helder verhaal, maar, dan hink je toch niet tegen een DNF aan?
Brandstoftemperatuursensor bij pomp uit van een diesel bijvoorbeeld is iets heel banaals maar past bij de issues die RB hebben gehad de vorige races. Bij 80C brandstof kan je zonder problemen honderd uur draaien. Bij 90C max 30uur alvorens slijtage met artic fuel in de zomer.

Wat gebeurt er in zo een geval: vroeger werd de maximale inspuitdruk verlaagd. Als gevolg moet er langer worden ingespoten voor dezelfde hoeveelheid brandstof. Omdat de verbranding daardoor langer duurt gaat de uitlaatgastemperatuur omhoog. De turbo inlaat temperatuur gaat omhoog.

Het wordt kritisch qua uitlaatgastemp dus moet de T3 gaan ingrijpen, de turbo wordt te heet. Koppel reductie waardoor minder brandstof ingespoten wordt. Maar de hoeveelheid brandstof wordt steeds minder dus minder massa om de warmte op te nemen. De brandstof wordt nog heter... Nog lagere inspuitdruk, nog langere inspuittijden. Nog hetere uitlaatgassen. De T3 wordt helemaal wild. Je kan niet meer, de rem MOET erop. Koppelreductie op basis van brandstoftemp en dan gaat die keihard dat je nog maar 1400rpm met 70% koppel haalt. De brandstof tank loopt op dampen, de brandstof temperatuur is op 100C.. Alleen nog maar stationair mogelijk.

Vandaag vanwege emissies kan je niet de inspuitdruk verlagen en de inspuittijd verlengen en hetzelfde vermogen houden. Dus is het eerder motorvermogen knijpen en zo snel subtiel en pijnloos mogelijk maar op een gegeven moment kan enkel nog maar hard knijpen.

Nee, een DNF is zeker mogelijk omdat je zo hard moet knijpen om alles heel te houden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 13:56

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wel grappig. Tijdens het weekend, toen de rijders geïnterviewd werden en de vraag kregen wat ze van de track en het evenement vinden, was het allemaal gaaf, mooie track ect.
Nu zijn ze weg en komen de echte interviews. Blijkt toch niet zo leuk te zijn geweest om te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:36
Erazzzer schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:22:
Wel grappig. Tijdens het weekend, toen de rijders geïnterviewd werden en de vraag kregen wat ze van de track en het evenement vinden, was het allemaal gaaf, mooie track ect.
Nu zijn ze weg en komen de echte interviews. Blijkt toch niet zo leuk te zijn geweest om te rijden :+
Heb je ook linkjes naar die interviews?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Miami podium BTS:

FOM ...

Max Verstappen's Rollercoaster Weekend! | | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2022 Miami Grand Prix

[ Voor 45% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-05-2022 12:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:38

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hoe laat is de kwalificatie en race eigenlijk dit weekend?

spoiler:
:+

@DaniëlWW2 / @tweakduke volgens mij mag hier intussen wel een slotje op? De woensdag na de race is intussen bijna net zo ver weg dan de finish tot woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Laat ik hem dan eens dicht doen :P

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord