NoahAmber schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:38:
[...]
Begrijp dat wij die spanning willen. Maar een VER of elk ander coureur wil in mijn optiek gewoon winnen.
Hoe je dat met intervaltijden doet en pitten onder SC is iets wat je moet uitzoeken. Ik gooi het balletje op en vindt het leuk om andere of dezelfde meningen te horen. In casu zou als je het op een manier doet zoals ik denk dan was HAM vorig jaar WDC geweest..

Als je alleen naar de laatste race kijkt was Hamilton WDC geweest, maar er waren meer races zoals Imola, geen idee wat de totaalbalans was.
Het balletje is al enorm vaak opgegooid, waarom alles zo complex maken met intervaltijden. De SC werkt prima, is het altijd eerlijk, nee, maar het is nodig voor de veiligheid, de shakeup van het veld zorgt voor variatie en spanning en de races zijn meestal gewoon leuker met SC.. Voor de kleine probleempjes op de baan hebben ze gelukkig al de VSC uitgevonden, waar de intervallen behouden blijven, alleen het pitstop voordeel blijft.
Een situatie waar je 2e finisht op 4 seconden en dan de race wint, omdat je voor de SC 7 seconden voorsprong had is megaconfusing voor de gewone kijker (en de ervaren kijker), zeker omdat dat voor elke positie gaat gelden. Nou jongens, dat was de finish, even kijken, nr 1 wordt 3e, nr 2 wint de race, nr3 wordt 4e, nr4 wordt 6e, nr 5 wordt 2e etc. etc. Dat is het laatste wat je moet willen.