Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En dan komt er zoiets als Spa 2021, wordt de tijd stil gezet en boeit die 3 uur ineens niet meerRobertMe schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:53:
[...]
3 uur? Volgens mij hebben ze dat een jaar of twee, drie terug aangepast. Zal het tijd technisch plannen wellicht wat makkelijker maken (races kunnen een uur later starten) en het aantal races dat meer dan 3 uur duurde inclusief rode vlaggen (en sinds de introductie van de 4 uur tijdslimiet) zal op één hand te tellen zijn.
Er zijn na Spa 2021 wel regels aangepast, maar dat gaat alleen over de punten:
https://www.formula1.com/...aFBCNICC0dajLVnOAzia.html
Niet over de tijd die het mag duren.
Wat valt daar precies te zien dan? Dit is allemaal marketing en Lewis zal voor de F1, maar ook veel sponsoren e.d. nog altijd een veel grotere marktwaarde hebben en dus veel interessanter zijn dan een Norris of een Russel. Het zou mij zelfs niet verbazen als de gemiddelde Amerikaan aangeeft bij het horen van de naam Russel of Norris "Wie??", terwijl bij Lewis direct een lampje gaat branden.Damian schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:39:
Geef die man geen aandacht die hij niet verdiend, maar kijk nu eens wat meer naar Norris en Russel bijvoorbeeld...
Ik dacht dat iedereen daar fan was van Daniel AvocadoDennism schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:58:
[...]
Wat valt daar precies te zien dan? Dit is allemaal marketing en Lewis zal voor de F1, maar ook veel sponsoren e.d. nog altijd een veel grotere marktwaarde hebben en dus veel interessanter zijn dan een Norris of een Russel. Het zou mij zelfs niet verbazen als de gemiddelde Amerikaan aangeeft bij het horen van de naam Russel of Norris "Wie??", terwijl bij Lewis direct een lampje gaat branden.
Als ik het mij goed herinner werd in Spa '21 de klok niet stilgezet, maar is die nooit beginnen met lopen, omdat ze nog geen race-ronde gereden hadden. Die drie uur is niet de tijd die de race mag duren (ex stoppages), maar de tijd die (inc. stoppages) het event mag duren, dus hoe dan ook is de race 3 uur na de eerste race ronde afgelopen, als ik het mij goed herinner.Plenkske schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:56:
[...]
En dan komt er zoiets als Spa 2021, wordt de tijd stil gezet en boeit die 3 uur ineens niet meer![]()
Er zijn na Spa 2021 wel regels aangepast, maar dat gaat alleen over de punten:
https://www.formula1.com/...aFBCNICC0dajLVnOAzia.html
Niet over de tijd die het mag duren.
Dit was voorheen anders en werd de klok wel stilgezet, als er niet geracet werd, v.z.i.w.
Daarnaast, Hamilton is ook wel een fijn uithangbord voor de sport om een positief beeld achter te laten.Dennism schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:58:
[...]
Wat valt daar precies te zien dan? Dit is allemaal marketing en Lewis zal voor de F1, maar ook veel sponsoren e.d. nog altijd een veel grotere marktwaarde hebben en dus veel interessanter zijn dan een Norris of een Russel. Het zou mij zelfs niet verbazen als de gemiddelde Amerikaan aangeeft bij het horen van de naam Russel of Norris "Wie??", terwijl bij Lewis direct een lampje gaat branden.
Hij is een groot coureur, wereldberoemd. Maar vergeet ook niet dat hij politiek erg veel begaan is, doet veel in de strijd om gelijkheid, veel in de strijd om wereldverbetering (verduurzaming). Veel tegen racisme problematieken (wat natuurlijk trending topic is in de US).
Een aantal jaren geleden was dat wel anders - maar Liberty Media heeft goed aan de weg getimmerd in de US en daarmee hebben ze LH ook gebruikt als uithangbord.
PS4 PSN: Dazzler2120
Er zijn 2 klokkenDeKaerften schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:33:
[...]
Als ik het mij goed herinner werd in Spa '21 de klok niet stilgezet, maar is die nooit beginnen met lopen, omdat ze nog geen race-ronde gereden hadden. Die drie uur is niet de tijd die de race mag duren (ex stoppages), maar de tijd die (inc. stoppages) het event mag duren, dus hoe dan ook is de race 3 uur na de eerste race ronde afgelopen, als ik het mij goed herinner.
Dit was voorheen anders en werd de klok wel stilgezet, als er niet geracet werd, v.z.i.w.
Bedankt, ik wilde net beginnen met typenRobertMe schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:57:
[...]
Er zijn 2 klokkenEen klok die gaat over "tijd dat er iets op de baan gebeurt" zeg maar, dat is maximaal 2 uur. Deze klok wordt dan wel (/alleen) gestopt bij een rode vlag. Daarnaast heb je dan de klok voor de totale duur. Die is ingevoerd na Canada (2011 of wat was het?) die door loopt tijdens een rode vlag en maximaal 4 uur was en nu dus 3 uur. Ik vraag mij dan alleen af of die klok ook loopt bij een "Start uitgesteld tot" (dus of die klok start op de originele start tijd, of op de nieuwe start tijd). En ondanks dat ik Spa niet gekeken heb (na Silverstone debacle) meen ik wel opgevangen te hebben dat ze daar met die klok van "maximaal 3 uur" gestuntelt hebben. Waarbij het dus best kan dat ze dat gedaan hebben onder het mom van "Start was uitgesteld dus dat telt niet mee" en of "De baan droogrijden achter de SC haalt de ronden dan wel van het aantal raceronden af, maar het is geen start". Daarom ook volgens mij dat gestuntel om na uren rode vlag nog een keer achter de SC de baan op te gaan. De eerste keer waren formation laps, om de baan droog te rijden. Die formation laps procedure is geëindigd op het moment dat de rode vlag gezwaaid werd. Toen ze vervolgens na de rode vlag weer achter de SC hebben gereden was dat pas officieel de start. (Waarbij RC dus bepaald om een staande of rollende start te doen, en in dit geval was het een rollende start waarbij de SC op de baan bleef
)
Bij Spa 2021 was er al discussie over. Maar de regel was duidelijk: 3 uur vanaf geplande start. Destijds 15:00.
En toen hebben ze ergens de klok stil gezet. Om het proberen te rekken.
Uiteindelijk was het kansloos want het bleef gewoon regenen en hebben ze dus zoals je zegt wat rondes achter SC gereden.
Hamilton gaat de boeken in als de meest succesvolle coureur aller tijden. Is goed te marketen.Damian schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:39:
[...]
Ik vind het vooral steeds grappig dat Hamilton nog zo aanwezig is in de coverage. En dan in de media en tijdens de race, hij is gewoon erg (te) vaak in beeld. Dit terwijl die man helemaal geen factor is meer en er veel meer coureurs zijn die meer aandacht verdienen.
Geef die man geen aandacht die hij niet verdiend, maar kijk nu eens wat meer naar Norris en Russel bijvoorbeeld...
Kijk eens naar een Michael Jordan, die krijgt nog steeds het meeste applaus tijden bijeenkomsten. Amerikanen zijn daar veel gevoeliger voor dan Nederlanders. Die eren hun helden met regelmaat, hier is het eerder out of sight out of mind.
Niet weer dit gejankDamian schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:39:
[...]
Ik vind het vooral steeds grappig dat Hamilton nog zo aanwezig is in de coverage. En dan in de media en tijdens de race, hij is gewoon erg (te) vaak in beeld. Dit terwijl die man helemaal geen factor is meer en er veel meer coureurs zijn die meer aandacht verdienen.
De man is recordkampioen (goed, gedeeld met Schumi), en heeft evenveel titels als de rest van het veld bij elkaar. Niemand had verwacht dat hij dit jaar zo weinig mee kon komen, dus wellicht lag dit artwork al op de plank. Daarnaast is hij marketing-technisch gewoon super interessant en naast coureur natuurlijk ook een 'celeb', zeker in Amerika. Dus volkomen logisch dat hij een prominente rol heeft in het geheel, zowel vanuit het sportieve oogpunt als marketing-technisch.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Niks gejank. Geef nieuwe talenten gewoon wat meer kans/aandacht en Hamilton is zo vergetenThe_Admin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:53:
[...]
Niet weer dit gejank
De man is recordkampioen (goed, gedeeld met Schumi), en heeft evenveel titels als de rest van het veld bij elkaar. Niemand had verwacht dat hij dit jaar zo weinig mee kon komen, dus wellicht lag dit artwork al op de plank. Daarnaast is hij marketing-technisch gewoon super interessant en naast coureur natuurlijk ook een 'celeb', zeker in Amerika. Dus volkomen logisch dat hij een prominente rol heeft in het geheel, zowel vanuit het sportieve oogpunt als marketing-technisch.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ah prima, we gaan dus een leeftijdslimiet instellen. Op welke leeftijd doen we dit? Wanneer is iemand te oud en móét deze plaats maken voor nieuwe talenten?Damian schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:54:
[...]
Niks gejank. Geef nieuwe talenten gewoon wat meer kans/aandacht en Hamilton is zo vergeten
Heeft niets met leeftijd te maken. Kijk naar Vettel, Ricciardo, Schumachter in zijn Merc tijd en Kimi, die waren/zijn ook snel "vergeten" als poster boys toen ze niet meer in een competitieve auto zaten.Dazzler2120 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:56:
[...]
Ah prima, we gaan dus een leeftijdslimiet instellen. Op welke leeftijd doen we dit? Wanneer is iemand te oud en móét deze plaats maken voor nieuwe talenten?
En ik snap ook best dat ie in Murica hot is, maar dan vooral politiek gezien ja met zijn hele BLM achtergrond.
oh en ja, ik heb het niet zo op Hamilton, maar dat was al duidelijk denk ik
[ Voor 16% gewijzigd door Damian op 05-05-2022 14:01 ]
Je snapt toch wel dat dit om meer gaat? Stel dat alle basketballers eens in NL zijn. Wie denk je dat dan het meest gewild is bij de NL media? Denk dat Michael Jordan bijvoorbeeld nog bovenaan het lijstje staat.Damian schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:54:
[...]
Niks gejank. Geef nieuwe talenten gewoon wat meer kans/aandacht en Hamilton is zo vergeten
I served in a company of heroes.
Fijn dat de aap uit de mouw is, succes verder met je vooringenomenheid.Damian schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:59:
En ik snap ook best dat ie in Murica hot is, maar dan vooral politiek gezien ja met zijn hele BLM achtergrond.
Oh en ik neem aan dat je ook absoluut verder geen fan bent van gevestigde sporters of teams hé (geen Ajax/PSV/Feyenoord maar juist Vitesse, AZ, FC Utrecht, geen Messi/Ronaldo, geen McGregor of Verhoeven, enz enz, en natuurlijk zéker niet als een van die sporters of teams even een 'tussenjaartje' heeft.)
Ik heb helemaal niks met Hamilton verder, ik zie graag lekker een jaartje in de middenmoot rijden, maar sommige dingen zijn gewoon 'common sense' en even verder kijken dan je eigen bekrompenheid.
Ik heb weer wat tere zieltjes geraakt zo te merkenThe_Admin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:10:
[...]
Fijn dat de aap uit de mouw is, succes verder met je vooringenomenheid.
Oh en ik neem aan dat je ook absoluut verder geen fan bent van gevestigde sporters of teams hé (geen Ajax/PSV/Feyenoord maar juist Vitesse, AZ, FC Utrecht, geen Messi/Ronaldo, geen McGregor of Verhoeven, enz enz, en natuurlijk zéker niet als een van die sporters of teams even een 'tussenjaartje' heeft.)
Ik heb helemaal niks met Hamilton verder, ik zie graag lekker een jaartje in de middenmoot rijden, maar sommige dingen zijn gewoon 'common sense' en even verder kijken dan je eigen bekrompenheid.
Ik houd mijn mond er verder wel over

Precies, want als iemand je aanspreekt op je bekrompenheid is het meteen woke en cancelcultuur en weet ik wat. Heeft het helemaal niks mee te maken, sterker nog; eerder andersom aangezien jij schijnbaar nogal graag Hamilton wil 'cancellen', zogezegd omdat hij dit jaar geen deuk in een pakje boter rijdt, maar als je dan gewezen wordt op de credits die hij heeft opgebouwd met 7 wereldtitels komt de lelijke aap uit de mouw en is het toch weer iets met BLM enzo.Damian schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:17:
[...]
Ik heb weer wat tere zieltjes geraakt zo te merken
Ik houd mijn mond er verder wel over
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zie modbreak.
[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 05-05-2022 14:29 ]
Misschien handig om alvast een pot verf mee te nemen, die is dan goed gemengd na een ronde of 2
Lekker met de lowrider bouncen over het hele lange snelle rechte stuk, dat kunnen ze wel in MiamiTrekDr0p schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:27:
Ben benieuwd hoe de MER en de FER en de ander bouncing cars over die lange stukken gaan
Misschien handig om alvast een pot verf mee te nemen, die is dan goed gemengd na een ronde of 2
Hoe langer dat duurt hoe meer stress op het materiaal, ben echt benieuwd wanneer de eerste auto zichzelf letterlijk sloopt door dat gestuiter. De klappen op zo'n lang kaarsrecht stuk Amerikaans asfalt tussen de muurtjes zijn voor de coureurs al oncomfortabel maar hoop niet dat het resulteert in afbrekende onderdelen door haarscheurtjes die je dan pas merkt wanneer er geremd moet worden.
En het ziet er ook gewoon niet uit, ik vind het iig geen reclame voor de stuitermerken, "win on sunday, sell on monday..." a.s. maandag is het vast niet druk zijn bij de dealers met klanten die allemaal zo'n bouncende Ferrari willen bestellen.
Misschien dat daarom die bootjesverkoper zijn kans zag... zijn boten gaan als een echte F1 auto over alle golven.
Daarnaast, een Russell heeft al aangegeven dat het een serieuze aanslag is op de nek en rug... Hoe lang kan je doorgaan met droge ogen een coureur in zo'n stuiterwagen zetten. Op een gegeven moment moet er toch iemand ingrijpen die het medisch niet meer verantwoord vindt, of valt een coureur 'geblesseerd' uit.PalingDrone schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:52:
[...]
Lekker met de lowrider bouncen over het hele lange snelle rechte stuk, dat kunnen ze wel in Miami
Hoe langer dat duurt hoe meer stress op het materiaal, ben echt benieuwd wanneer de eerste auto zichzelf letterlijk sloopt door dat gestuiter. De klappen op zo'n lang kaarsrecht stuk Amerikaans asfalt tussen de muurtjes zijn voor de coureurs al oncomfortabel maar hoop niet dat het resulteert in afbrekende onderdelen door haarscheurtjes die je dan pas merkt wanneer er geremd moet worden.
En het ziet er ook gewoon niet uit, ik vind het iig geen reclame voor de stuitermerken, "win on sunday, sell on monday..." a.s. maandag is het vast niet druk zijn bij de dealers met klanten die allemaal zo'n bouncende Ferrari willen bestellen.
Misschien dat daarom die bootjesverkoper zijn kans zag... zijn boten gaan als een echte F1 auto over alle golven.
Merc brengt overigens wel wat wijzigingen... ze willen het geloof ik geen 'upgrades' noemen, maar meer 'testjes', dus we gaan het zien.
Als ik de websites goed lees, gaan ze een scheve schaats rijden.The_Admin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:01:
[...]
Daarnaast, een Russell heeft al aangegeven dat het een serieuze aanslag is op de nek en rug... Hoe lang kan je doorgaan met droge ogen een coureur in zo'n stuiterwagen zetten. Op een gegeven moment moet er toch iemand ingrijpen die het medisch niet meer verantwoord vindt, of valt een coureur 'geblesseerd' uit.
Merc brengt overigens wel wat wijzigingen... ze willen het geloof ik geen 'upgrades' noemen, maar meer 'testjes', dus we gaan het zien.
ping 127.212.23.124
Vergeet alleen niet dat al die coureurs in een stuiterauto er ook een belang bij hebben om zielig te doen en te zeggen dat ze er pijn van krijgen. Die hopen namelijk dat de FIA ingrijpt, door bijvoorbeeld actieve ophanging toe te staan, zoals een Russell steeds voorstelt.The_Admin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:01:
[...]
Daarnaast, een Russell heeft al aangegeven dat het een serieuze aanslag is op de nek en rug... Hoe lang kan je doorgaan met droge ogen een coureur in zo'n stuiterwagen zetten. Op een gegeven moment moet er toch iemand ingrijpen die het medisch niet meer verantwoord vindt, of valt een coureur 'geblesseerd' uit.
Briljant! Geweldig hoe hij zijn ontwerpen maakt, vind bijvoorbeeld die van Ver or Alo nooit zo bijzonder, maar die blijven vaak binnen de kaders van richtlijnen van hun team en hebben dan weinig ruimte voor vrijheid over.
incredible scenes that Seb wore this to the opening party (and fair play to Aston Martin for letting him) pic.twitter.com/V2jSJ5dPSv
— Hazel Southwell (@HSouthwellFE) 5 mei 2022
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Toch denk ik dat Aston Martin wel blij is met die tweet. Als Vettel daar on AM teamkit had gestaan was hun naam weer niet zo vaak genoemd. En ja, ik noem hun nu ook weer.Bastien schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:09:
Vettel maakt een statement over de 1e GP onder water in 2060...
[Twitter]
AM is blij met alle aandacht want zo goed gaat het niet met AM zelf.RobertMe schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:14:
[...]
Toch denk ik dat Aston Martin wel blij is met die tweet. Als Vettel daar on AM teamkit had gestaan was hun naam weer niet zo vaak genoemd. En ja, ik noem hun nu ook weer.
Maar vrijheid moet je de coureurs ook gunnen i.m.o., zolang ze je team en sponsoren maar niet schaden.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Ik moest wel een beetje lachen om een opmerking die ik ergens anders las: "Gonna look so realistic with porposing"
iemand iets leuks?
Heb nog geen beelden gezien van een auto op het circuit, ook geen idee in welk plaatje dit circuit past.
— 角田裕毅/Yuki Tsunoda (@yukitsunoda07) 5 mei 2022
Dat zie je verkeerd, hij gaat Vettel vervangen bij Aston Martin.Chrosser schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:27:
Alpha Tauri gaat ook iets aan de livery van de auto doen, tenminste als je naar de achtergrond kijkt van de foto van de helm Tsunoda
[Embed: title]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Lijkt mij meer een show carChrosser schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:27:
Alpha Tauri gaat ook iets aan de livery van de auto doen, tenminste als je naar de achtergrond kijkt van de foto van de helm Tsunoda
[Embed: title]
American graffiti - alphatauri style 😎 pic.twitter.com/0iXNkm0NqD
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) 5 mei 2022
[ Voor 5% gewijzigd door Sf1nX op 06-05-2022 07:42 ]

bron:AMuS
Ik denk dat de heren van McLaren er inmiddels iets anders over denken..
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Ik heb een foto van de vloer gezien, maar weinig aanpassingen. Zag wel weer een nieuwe vleugel, maar porpoising los je echt niet op met de achtervleugel.The_Admin schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:01:
[...]
Ferrari schijnt naar de metalen dingetjes op de RBR vloer te hebben gekeken.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Tja als ze lang genoeg zeuren zou ik het nog zien gebeuren ook.. Even met een beperkt aantal andere teams om de tafel dat zij er ook voordeel van zouden hebben. Als de nieuwe upgrades van Mercedes niet werken zie ik ze er nog wel voor aan om heel hard te gaan lobbyen, of misschien wat andere tactieken gebruiken om andere teams mee te krijgen om zo actieve ophanging af te dwingen.Transportman schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:30:
[...]
Vergeet alleen niet dat al die coureurs in een stuiterauto er ook een belang bij hebben om zielig te doen en te zeggen dat ze er pijn van krijgen. Die hopen namelijk dat de FIA ingrijpt, door bijvoorbeeld actieve ophanging toe te staan, zoals een Russell steeds voorstelt.
Persoonlijk had ik namelijk ook niet verwacht dat het minimale gewicht omhoog gezet zou worden en dat is toch gedaan. Ook al was er zover ik kan vinden slechts 1 team die het wel voor elkaar had (Alfa)

Deze heb ik van Reddit geplukt welke weer van de officiele Instagram gehaald zijn. Staan daar nog meer fotos.
[ Voor 9% gewijzigd door NyceNL op 06-05-2022 09:31 ]
oh my...NyceNL schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze heb ik van Reddit geplukt welke weer van de officiele Instagram gehaald zijn. Staan daar nog meer fotos.
DIE IS GAAAF!!!!
Ik zie alleen niet om welk team dit gaat ?

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Alpha Tauri, vind het ook een super mooie livery!G_Dragon schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:37:
[...]
oh my...
DIE IS GAAAF!!!!
Voorop de neusG_Dragon schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:37:
[...]
oh my...
DIE IS GAAAF!!!!
Zulke livery's zou ik nou echt VEEL vaker willen zien, wat gaaf dit!!NyceNL schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:39:
[...]
Alpha Tauri, vind het ook een super mooie livery!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Stickers van sponsoren zijn er zo opgeplakt, moet alleen niet vloeken met de restGrimmie187 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:41:
Tof! Denk alleen niet dat er mee geraced gaat worden, dan worden er een paar sponsoren erg zenuwachtig..
Dat zou echt jammer zijn als ze hier niet mee gaan racen.Grimmie187 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:41:
Tof! Denk alleen niet dat er mee geraced gaat worden, dan worden er een paar sponsoren erg zenuwachtig..
Maar ik snap je punt wel over de sponsoren.
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 06-05-2022 09:49 ]
Aangezien het een ouder model auto is, gaan ze hier iig niet mee aan de GP meedoenG_Dragon schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:48:
[...]
Dat zou echt jammer zijn als ze hier niet mee gaan racen.
Maar ik snap je punt wel over de sponsoren.
Really? I need CoffeeeeDazzler2120 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:50:
[...]
Aangezien het een ouder model auto is, gaan ze hier iig niet mee aan de GP meedoen

Het minimale gewicht is verhoogd omdat de nieuwe banden en velgen (nu standaard component) zwaarder zijn dan origineel gedacht. In zoverre kunnen de teams daar dan ook niet veel aan doen behalve gewicht besparen op andere plekken. An zich dus wel een valide punt v.w.b. aanpassen regels waardoor een team dat hun zaken wel op orde heeft (/de prioriteit daar op heeft gelegd) benadeeld wordt, maar de teams hebben daar zelf minder invloed op.flessuh schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:27:
Persoonlijk had ik namelijk ook niet verwacht dat het minimale gewicht omhoog gezet zou worden en dat is toch gedaan. Ook al was er zover ik kan vinden slechts 1 team die het wel voor elkaar had (Alfa)
Beter voorbereid is de stangen om de vloer omhoog te houden. Die mochten niet, en toen ineens wel omdat bepaalde teams (te)veel problemen hadden met een doorhangende vloer en dus hoger porpoising effect. Maar andere teams voldoen hierbij wel netjes aan de oude regels en hebben nergens last van (Red Bull, Alpine). Die teams laten dus zien dat het wel degelijk mogelijk is om de auto zo te bouwen dat ze die stangen niet nodig hebben. Dan moeten anderen dat ook kunnen.
Jep..RobertMe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:00:
[...]
Rechte hoeken aan de achtervleugel, flinke bargeboards, niet die gebogen frontwing endplates, geen vleugels over de voorbanden, ...
Schaam..
* G_Dragon gaat koffie halen
Zou wel mooi zijn, AT die met de auto van vorig jaar aan komt zetten op de grid, alle teams uitzoeken "wait, can they do that?!" en dat dan blijkt dat er een loophole is in de regels waardoor je de auto van vorig jaar gewoon kan inzetten
Vroegah.. kon dat best!Dazzler2120 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:05:
[...]
Zou wel mooi zijn, AT die met de auto van vorig jaar aan komt zetten op de grid, alle teams uitzoeken "wait, can they do that?!" en dat dan blijkt dat er een loophole is in de regels waardoor je de auto van vorig jaar gewoon kan inzetten
Teams waren vaak nog niet klaar met de nieuwe auto of deze was (nog) niet beduidend beter dan de vorige dus reed men soms wel een half seizoen met de auto van vorig jaar.
Wat te denken van 13" velgen jongens...RobertMe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:00:
[...]
Rechte hoeken aan de achtervleugel, flinke bargeboards, niet die gebogen frontwing endplates, geen vleugels over de voorbanden, ...

*sowieso
Te veel verf, kan niet meer met de gewichts limieten, zelf paar honderd gram aan verf. Kevlar is the new black zeg maar.G_Dragon schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:41:
[...]
Zulke livery's zou ik nou echt VEEL vaker willen zien, wat gaaf dit!!
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Haha, ja. ik dacht ook ff WUT. Hoe snel je daar aan went
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
https://twitter.com/scarb...&t=5f18sYzwa5-XJg-10sIf-w
Benieuwd of dit nog helpt
Enige dat ik kan verzinnen is dat de nieuwe auto's meer last hebben van under-steer, en coureurs als Verstappen juist over-steer (meer grip aan de voorkant) willen hebben. MIsschien dat iets doet, ook omdat de voor vleugel erg dichtgetimmerd is. Of iets doet met banden slijtage ?Slash500 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:07:
Is deze al voorbij gekomen ?
https://twitter.com/scarb...&t=5f18sYzwa5-XJg-10sIf-w
Benieuwd of dit nog helpt
De Williams FW41
https://twitter.com/Willi...tatus/1522360405246590976
De Miami helm van Zhou Guanyu
https://twitter.com/ZhouGuanyu24/status/1522185579412307971?

Dat lijkt meer Japan oid.Grimmie187 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:36:
Ennnn nog meer Miami theme (epilepsie warning..):
[Afbeelding]
Time may become slippery?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

[Twitter: https://twitter.com/Dagues_/status/1522376669746585601?s=20&t=ifRQokwUHjuP7-bvq9I5XQ]
Oeh dat ging nog best hard.Grimmie187 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:41:
Carlos heeft zijn eerste portie ongeluk van het weekend alvast binnen iig.. Auw!![]()
[Twitter]
Dat eitje wordt lastig persen in zijn helm
F1 meets Cyberpunk. Het lijkt niet echt op Miami.Grimmie187 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:36:
[Afbeelding]
Hopelijk met iets minder bugs.
Weekend Warm-Up | 2022 Miami Grand Prix
[ Voor 34% gewijzigd door Chocoball op 06-05-2022 13:03 ]
https://nl.motorsport.com...leugel-gp-miami/10295102/
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
En blijkbaar is dat ook nog een NFT ook... Jeej...Snowhite0901 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:26:
Merc doet ook mee maar met hun saaie kleuren vind ik het geen gezicht
https://nl.motorsport.com...leugel-gp-miami/10295102/
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Backstage at the Opening Party | 2022 Miami Grand Prix
Teams in een wat relaxere omgeving.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Mooi sfeertje!Illegal_Alien schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:35:Backstage at the Opening Party | 2022 Miami Grand Prix
[YouTube: Backstage at the Opening Party | 2022 Miami Grand Prix]
Mijn boefje is liev!
Grimmie187 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:36:
[Afbeelding]
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BqTpeoBotnm13xZRUu2OBzUN.gif?f=user_large)
Haha, ontzettend gaaf. Interviewer stelt 1 vraag, beide beantwoorden de vraag, maar drie zinnen verder zitten ze in een totaal andere discussie, en de interviewer geniet gewoon van het gesprek. Lando en George bijvoorbeeld. Leuke content.Illegal_Alien schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:35:Backstage at the Opening Party | 2022 Miami Grand Prix
[YouTube: Backstage at the Opening Party | 2022 Miami Grand Prix]

https://www.motorsport.co...k-damage-repair/10296620/
Ik ben heel benieuwd hoe het asfalt zich gaat houden. Hoge temperaturen (33 graden buitenlucht, asfalt 50+ graden ?) en lijkt mij een nogal ruwe baan. Leuk voor de banden en de koeling van de PU.Chocoball schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:04:
De F1 wagens moeten nog rijden maar er is nu al schade aan de baan bij de bochten 17 en 7 wat gerepareerd moet worden.
[Afbeelding]
Het is juist een gladde baan met een speciale receptuur uit graniet, kalksteen en bitumen bovenlaag. Verwachting is eerder dat de wagens zullen wegglijden en de Pirelli voorbanden makkelijker zullen oververhitten waardoor graining ontstaat.loekf2 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:33:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoe het asfalt zich gaat houden. Hoge temperaturen (33 graden buitenlucht, asfalt 50+ graden ?) en lijkt mij een nogal ruwe baan. Leuk voor de banden en de koeling van de PU.
Zijn zeker bochten rechtsom? Amerikanen zullen niet weten hoe ze die moeten aanleggenChocoball schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:04:
De F1 wagens moeten nog rijden maar er is nu al schade aan de baan bij de bochten 17 en 7 wat gerepareerd moet worden.
[Afbeelding]
Edit:
Linksom dus. Raar dat die Amerikanen ze dan niet kunnen aanleggen. Of kunnen ze alleen bochten aanleggen die én linksom, én in een banking zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 06-05-2022 18:12 ]
Beiden linksomRobertMe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:01:
[...]
Zijn zeker bochten rechtsom? Amerikanen zullen niet weten hoe ze die moeten aanleggen
The main area of concern is Turn 17, the left-hand hairpin before the final corners that lead on to the start/finish straight. There was also an issue with Turn 7, the tightening left hander located adjacent to the now infamous fake marina.
Gedoe over een nieuwere vloer die Ferrari tijdens de bandentest in Imola gebruikt zou hebben:
https://www.motorsport.co...-test-questions/10297670/
Regelement:
Twee teams hebben geklaagd bij de FIA.The rules state: "Cars at these tests must only use components of a specification that have been used in at least one (1) race or TCC [testing of current cars] during the current Championship year. These cars must fully comply with the provisions of the Technical Regulations."
Ze moeten gewoon niet de top teams voor dat testen gebruiken. Pak de laatste 3 teams, geef die onkostenvergoeding en gaan met die tests. Dan heb je dit gezeur voorkomen. Maar blijkbaar geen FIA delegate aanwezig tijdens een officiele Pirelli test.loekf2 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:13:
[...]
Gedoe over een nieuwere vloer die Ferrari tijdens de bandentest in Imola gebruikt zou hebben:
Regelement:
[...]
Twee teams hebben geklaagd bij de FIA.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Iedereen nog snel aan het BBQen ?TakeAway schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:44:
Best wel rustig hier, had ik toch wel anders verwacht.
IS nog 1,5 uur naar de 1e vrije training, waarom zou het hier druk zijn?
Overigens is het weer Sainz die de pech heeft. Iets vertelt mij dat Ferrari het niet echt een probleem gaat vinden als hij dit weekend met die vloer crasht en de vloer helemaal stuk zal zijn...loekf2 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:13:
[...]
Regelement:
[...]
Twee teams hebben geklaagd bij de FIA.

Ah wat stoerExtigo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:28:
Lewis Hamilton voldoet nog niet aan de scrutineering van de FIA m.b.t. sieraden.
[Afbeelding]

Misschien verplicht wat flimpjes bekijken van sporters waarvan oorringen blijven steken achter netten bijv.? Beetje educatie? Ook al is de kans klein dat er in een helm iets dermate blijft haken, maar voorkomen is beter dan genezen. Plus dan hoeven wij niet naar al dat bloed te kijken.
siggy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:43:
[...]
Ah wat stoer![]()
Misschien verplicht wat flimpjes bekijken van sporters waarvan oorringen blijven steken achter netten bijv.? Beetje educatie? Ook al is de kans klein dat er in een helm iets dermate blijft haken, maar voorkomen is beter dan genezen. Plus dan hoeven wij niet naar al dat bloed te kijken.
/f/image/s3nqp3MzcE9wY96KnbQUttjR.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat erom wat ie draagt in de auto, niet op persco's. Of probeerd ie een Mr.T na te doen? Damn, that's a lot of bling.
[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 06-05-2022 19:50 ]
Ik begrijp dat het hem meer raakt dan anderen, tegelijkertijd is het een minimale moeite. Dat wat gesoldeerd is, of speciaal gereedschap vereist daar is inmiddels ruim de tijd voor geweest om maatregelen te treffen.
Vind het een regel die een verwaarloosbaar risico moet mitigeren, maar de persoonlijke impact lijkt mij ook minimaal.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Uiteraard, maar het is uiteraard de draak er mee steken / provoceren. Geen sieraden meer in de auto, en vervolgens in de persco gaan zitten met twee horloges om, een ring om elke vinger, verschillende kettingen. Puur aandacht trekken.siggy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:49:
[...]
Het gaat erom wat ie draagt in de auto, niet op persco's. Of probeerd ie een Mr.T na te doen? Damn, that's a lot of bling.
3RobertMe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:56:
[...]
Uiteraard, maar het is uiteraard de draak er mee steken / provoceren. Geen sieraden meer in de auto, en vervolgens in de persco gaan zitten met twee horloges om, een ring om elke vinger, verschillende kettingen. Puur aandacht trekken.
Volgens mij heeft het met veiligheid te maken. Geen idee of het n.a.v. een ander ongeluk is ofzo, maar er zal vanuit de FIA een reden voor zijn om deze regel in te voeren.mathy_ schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:57:
Voelt meer aan als een regel specifiek hem te raken. En het is geen contact sport dus waar hebben ze het over.
Echt waar joh????mathy_ schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:57:
Voelt meer aan als een regel specifiek hem te raken. En het is geen contact sport dus waar hebben ze het over.

En wat als er vuur/hoge temperaturen zijn? ijzer soorten geleiden zo goed dat zijn nek, pols en oren niet medium rare maar rare zijn....

Ham kan makkelijk de strijd met de FIA aangaan, geschorst worden zal hem een biet zijn.FirePuma142 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:51:
Ik kan met niet voorstellen dat de FIA deze keutel in gaat trekken. Vind het voor Hamilton ook wel een bijzondere keuze om nu tegen deze specifieke regel ten strijde te trekken.
Ik begrijp dat het hem meer raakt dan anderen, tegelijkertijd is het een minimale moeite. Dat wat gesoldeerd is, of speciaal gereedschap vereist daar is inmiddels ruim de tijd voor geweest om maatregelen te treffen.
Vind het een regel die een verwaarloosbaar risico moet mitigeren, maar de persoonlijke impact lijkt mij ook minimaal.
Nieuwe regel: 'coureurs moeten in de auto stappen zoals ze op de persco verschijnen'RobertMe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:56:
[...]
Uiteraard, maar het is uiteraard de draak er mee steken / provoceren. Geen sieraden meer in de auto, en vervolgens in de persco gaan zitten met twee horloges om, een ring om elke vinger, verschillende kettingen. Puur aandacht trekken.
Van mij mag ie, maar als ie niet begrijpt dat het om veiligheid gaat ín de auto. Tsja. En ja het is klein en lullig, maar als hij zich aangesproken voelt dan ligt het toch aan hem zelf. Waarom zou hij zoveel extra onnodig gewicht meenemen? Als je makkelijk een halve kilo lichter kunt zijn in een zware auto, dan is het team toch ook wel erg dom om dat niet te eisen.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |