"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Het was dan ook één gele vlag. Dan moet je liften en klaar. Bij dubbel geel moet je significant snelheid minderen en "prepare to stop".siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:52:
[...]
Ja meetbaar. Is iets anders als significant of merkbaar. Maar dat probleem heeft de f1 al langer. Grote mond over veiligheid, maar tegelijkertijd een ms gas terugnemen is al voldoende.
Ik vraag mij serieus af of ik de afgelopen dagen van jouw één post heb gelezen in welk F1 topic dan ook waaron je niet afgeeft op FOM / FIA / .... Als ik jou posts zo lees kun je beter een andere sport gaan zoeken.
Formule E start nu!
Formule E - Deel 1
in Rome
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Als ik dit zo lees vraag ik me echt af wat we aan dit soort regeltjes hebben? Terecht dat dit niet zijn pole kost, maar de makers van dit soort regeltjes moeten toch eens achter hun oren krabben en nadenken wat de intentie is van dit soort inkt op papier.
de reden dat we dit soort regels hebben, is dat auto's die eigenlijk geen deel meer van de kwali uitmaken (inlap, gaan de pits in) niet een soort rijdende chicane worden voor overige voertuigen op de baan. Ofwel, door een minimale inlap-tijd te bepalen, zorg je er voor dat die auto's een kleinere snelheidsdelta met de voertuigen op een snelle lap, dus zullen ze minder hinderen.DoeEensGek schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:11:
[...]
Als ik dit zo lees vraag ik me echt af wat we aan dit soort regeltjes hebben? Terecht dat dit niet zijn pole kost, maar de makers van dit soort regeltjes moeten toch eens achter hun oren krabben en nadenken wat de intentie is van dit soort inkt op papier.
PS4 PSN: Dazzler2120
Het staat letterlijk in het FIA document waarom Leclerc geen straf krijgt;Lynx schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:57:
Klasse justitie. Of je hebt de regel, of niet. Je pakt LEC aan én TSU of geen van beide. Intentie veranderd niet de feiten. Ik ga achteruit de pits in maar bedacht me halverwege...
Ofwel; halverwege de cooldown lap was besloten om de cooldown af te breken en de pits in te gaan. Op dat punt was het echter druk op het circuit, waardoor Leclerc zo veel mogelijk gewacht heeft, om zo min mogelijk coureurs hinderde die op snelle rondes zaten.representative and reviewed timing evidence. LEC started a lap that was intended to be a cool down lap, not an in lap, which would not be subject to the minimum time restriction of the regulation. Part way through the lap, the decision was made to come in. During the lap there was heavy traffic and LEC took effort to ensure that he did not impede other drivers on push laps. These efforts significantly slowed his lap time. As a result, the minimum time was breached. The Stewards accept the driver’s rationale for his actions; find that he acted
Yuki krijgt straf; omdat hij hetzelfde deed, maar daar was geen trafic - dus dat was geheel vrijwillig / eigen keuze
Niet helemaal, cooldown lap heeft een ander doel; je banden op temperatuur te krijgen voor je volgende snelle ronde.noo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:00:
Is het niet vreemd dat een inlap wel een minimumtijdseis heeft maar een cooldownlap niet? Je rijdt in beide gevallen in de weg...
Als je een inlap hebt, weet je dat je de pits in gaat. Wat er met je banden gebeurt en je banden temperaturen maakt dan niet veel meer uit, je hebt dan geen reden om heel rustig te rijden om je banden af te koelen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ja, dus een risico genomen welke niet goed uitgepakt heeft.Transportman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:56:
[...]
Maar er zat niet net niet genoeg in de wagen, er moest 1.15L uit gehaald kunnen worden (1L voor de regels en 0.15 voor als die zelf terug had kunnen rijden, zie Technical Delegate's report), maar er kon maar 0.33 uitgehaald worden. Dat is veel minder. Natuurlijk, de out lap moest agressiever, maar ook dat konden ze aan zien komen met de tijd die nog op de klok stond.
En gezien de plek waar Albon stond was het nog eens een low risk / high reward, gaat het goed en haal je q2 heb je winst, nu gaat het niet goed en moet die achteraan starten, maar dat moest die toch al zo goed door zijn 3 plekken grid penalty van de vorige GP.
Ja, dat is inderdaad vreemd. Het is voor het overige verkeer niet relevant waarom je langzaam rijdt... inlap, outlap, cooldownlap. Te langzaam is te langzaam.noo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:00:
Is het niet vreemd dat een inlap wel een minimumtijdseis heeft maar een cooldownlap niet? Je rijdt in beide gevallen in de weg...
Zoals wel vaker is de regel hierover multi-intepretabel.
Vrij vertaald... 'Om onnodig langzaam rijden tijdens de outlap en inlap te voorkomen is er een minimum ronde tijd van 1:36'.
Dat kun je ook lezen als zijnde dat die minimum rondetijd altijd geldt, maar dat het gevolg ervan in ieder geval zal zijn dat er tijdens de outlap en inlap niet te langzaam zal worden gereden.
Ben overigens blij dat dit geneuzel Charles z'n pole niet heeft gekost. Wat dat betreft hebben de stewards het goed aangevoeld.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Welke snelste ronde en rode vlag? Leclerc verbeterde zijn tijd in de tweede run (met ruim 2 tiende ten opzicht van de snelste tijd van Verstappen zijn tweede run, die IIRC bijna 1 tiende sneller was dat Leclerc zijn eerste run).Stancke schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:55:
Iemand die weet hoeveel tijd Leclerc over had tijdens zijn snelste ronde en de rode vlag?Leek mij op een tiende van een seconde aan te komen...
Daarnaast was Leclerc in zijn eerste run denk ik enkele seconden "op tijd". Het was Sainz die te laat over de lijn kwam (en ook dat was met enkele seconden).
In relatie daarmee. Ik vind het wel opvallend dat in Australië de start en finish lijn dezelfde lijn is. Bij de meeste races is de finishlijn meer achteraan de grid.
Zeker, had Albon Q2 (en de pits aan het einde van Q1) gehaald, dan was het inderdaad een aardige bonus, maar ik vraag me af of hij dan in Q2 veel potten had kunnen breken of dat het P15 was geworden, met een gridstraf vervolgens P18 en was de winst minimaal geweest.Puc van S. schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:29:
[...]
Ja, dus een risico genomen welke niet goed uitgepakt heeft.
En gezien de plek waar Albon stond was het nog eens een low risk / high reward, gaat het goed en haal je q2 heb je winst, nu gaat het niet goed en moet die achteraan starten, maar dat moest die toch al zo goed door zijn 3 plekken grid penalty van de vorige GP.
Waarom is dat eigenlijk? Of waarom ligt de finishlijn niet op dezelfde plek op de startgrid? Volgens mij maakt het netto namelijk niet echt uit.RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:20:
In relatie daarmee. Ik vind het wel opvallend dat in Australië de start en finish lijn dezelfde lijn is. Bij de meeste races is de finishlijn meer achteraan de grid.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Lees het topic nog eens terug.AvK schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:01:
Lees net dat Albon gediskwalificeerd zou zijn vanwege te weinig benzine in de tank na de Kwali.......
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mja ik ben iemand van regels zijn regels anders krijg je dus dit in F1. Als je excuusje maar goed genoeg bevonden wordt, dan is elke regel te breken. Bij Leclerc is de grap dat het ook gewoon een meetbaar iets is, net als die hoeveelheid brandstof die nog over moet blijven. Beide komen niet aan de meetbare waarde, de ene wordt wel gestraft de andere niet. Puur zwart wit bekeken slaat dat nergens op. De regels zijn helder voor iedereen. Ferrari/Leclerc weten dit ook. Het is dan kiezen dus twee kwaden, of opschieten, of andere mensen in de wegzitten. Als ie had moeten opschieten was misschien een setje wat 'minder' voor de race, maar nu niet. Stel iemand anders zit in dezelfde situatie en neemt de keuze om de regels niet te willen overtreden, die heeft dan een extra rondje op een set tov Leclerc bij vergelijkbare situatie. Is dat dan eerlijjk dat Leclerc een beter setje overheeft? Zolang je regels met een geldig excuus kunt omzeilen, dan zijn het geen regels meer. Dan wordt het een jury-sport en dat is zonde.Transportman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:56:
[...]
Maar er zat niet net niet genoeg in de wagen, er moest 1.15L uit gehaald kunnen worden (1L voor de regels en 0.15 voor als die zelf terug had kunnen rijden, zie Technical Delegate's report), maar er kon maar 0.33 uitgehaald worden. Dat is veel minder. Natuurlijk, de out lap moest agressiever, maar ook dat konden ze aan zien komen met de tijd die nog op de klok stond.
En nee, vraag me niet wat voor straf Leclerc zou moeten krijgen, dat moet eigenlijk van te voren ook duidelijjk zijn. Lijkt me nogal logisch. Je krijgt nu ongelijke uitkomsten voor dezelfde situaties.
Maar goed ik zal wel weer een zeurkous zijn. Snelheidslimieten in een woonwijk zijn ook maar suggesties in Nederland he.
Ik zie trouwens nog nergens staan dat Yuki +10 heeft morgen?
[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 09-04-2022 19:04 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Hij kiest toch voor de minst kwade oplossing; geen anderen in de weg zitten. Ik snap het probleem niet zo. De intentie van de regel is om minder rijders in de weg te laten rijden, dat doet hij ook. Puur zwart/wit de regels door een computer laten beoordelen, is een illusie.siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:52:
[...]
Mja ik ben iemand van regels zijn regels anders krijg je dus dit in F1. Als je excuusje maar goed genoeg bevonden wordt, dan is elke regel te breken. Bij Leclerc is de grap dat het ook gewoon een meetbaar iets is, net als die hoeveelheid brandstof die nog over moet blijven. Beide komen niet aan de meetbare waarde, de ene wordt wel gestraft de andere niet. Puur zwart wit bekeken slaat dat nergens op. De regels zijn helder voor iedereen. Ferrari/Leclerc weten dit ook. Het is dan kiezen dus twee kwaden, of opschieten, of andere mensen in de wegzitten. Als ie had moeten opschieten was misschien een setje wat 'minder' voor de race, maar nu niet. Stel iemand anders zit in dezelfde situatie en neemt de keuze om de regels niet te willen overtreden, die heeft dan een extra rondje op een set tov Leclerc bij vergelijkbare situatie. Is dat dan eerlijjk dat Leclerc een beter setje overheeft? Zolang je regels met een geldig excuus kunt omzeilen, dan zijn het geen regels meer. Dan wordt het een jury-sport en dat is zonde.
En nee, vraag me niet wat voor straf Leclerc zou moeten krijgen, dat moet eigenlijk van te voren ook duidelijjk zijn. Lijkt me nogal logisch. Je krijgt nu ongelijke uitkomsten voor dezelfde situaties.
Maar goed ik zal wel weer een zeurkous zijn. Snelheidslimieten in een woonwijk zijn ook maar suggesties in Nederland he.
Dit voelt echt als zoeken naar een straf. De casus van Yuki is anders en dus ook een andere straf. Ik vind de wedstrijdleiding de eerste paar races vrij duidelijk en volgbaar.
Dan moet je geen minimum tijd gaan hanteren. Het in de weg rijden is al een straf voor en werd al op gehandhaafd. Nou ja, soort van.tfgk1 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:04:
[...]
Hij kiest toch voor de minst kwade oplossing; geen anderen in de weg zitten. Ik snap het probleem niet zo. De intentie van de regel is om minder rijders in de weg te laten rijden, dat doet hij ook. Puur zwart/wit de regels door een computer laten beoordelen, is een illusie.
Dit voelt echt als zoeken naar een straf. De casus van Yuki is anders en dus ook een andere straf. Ik vind de wedstrijdleiding de eerste paar races vrij duidelijk en volgbaar.
Yuki reed ook niemand in de weg afaik.
Dus wat is dan de logica?
[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 09-04-2022 19:09 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Snelste zou geel/wit zijn. Maar zal ook afhangen van degradatie en verloop van de race.Chevy454 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:06:
Wat is de bandenstrategie voor morgen? Starten op hard of medium? En zeker 1 stop of eerder 2 stops?
Heb je wel gelezen wat ik heb geschreven? Je kunt dus twee identieke casussen hebben waarbij de een een setje banden heeft die gewoon een rondje verser is dan de ander. Keuzes maken betekent ook consequenties dragen. Het gaat niet om straf zoeken, het gaat erom dat een regel is gebroken. Het lijkt nu precies andersom. Niks straf zoeken, excuus zoeken om de regelovertreding teniet te doen. En dan ligt het aan de stewards of ze het excuus accepteren of niet. Dus, jury sport.tfgk1 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:04:
[...]
Hij kiest toch voor de minst kwade oplossing; geen anderen in de weg zitten. Ik snap het probleem niet zo. De intentie van de regel is om minder rijders in de weg te laten rijden, dat doet hij ook. Puur zwart/wit de regels door een computer laten beoordelen, is een illusie.
Dat jij het eens bent met de uitleg, maakt mijn verhaal niet minder waar. Ik vind de uitleg ook 100% logisch, maar de regel is overtreden. Gewoon reprimande, klaar. Niet lastig toch?
Hij reed niemand in de weg en kon er niets aan doen dat hij langzamer reed, immers zou hij anders mensen in de weg rijden. Is het dan een jurysport? In mijn ogen niet, wetgeving en regels gaan altijd over redelijkheid en billijkheid.Inspired schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:05:
[...]
Dan moet je geen minimum tijd gaan hanteren. Het in de weg rijden is al een straf voor en werd al op gehandhaafd. Nou ja, soort van.
Ik heb zo mijn twijfels, als ik het goed heb ligt er een nieuw ruw laagje asfalt op het circuit waardoor de bandenslijtage weer een dingetje gaat worden. Het zal me niets verbazen dat we naar een 3 en zelfs misschien een 4 stopper gaan.Inspired schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:08:
[...]
Snelste zou geel/wit zijn. Maar zal ook afhangen van degradatie en verloop van de race.
4 stopper..?Miki schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:15:
[...]
Ik heb zo mijn twijfels, als ik het goed heb ligt er een nieuw ruw laagje asfalt op het circuit waardoor de bandenslijtage weer een dingetje gaat worden. Het zal me niets verbazen dat we naar een 3 en zelfs misschien een 4 stopper gaan.
De minimumtijd is vooral bedacht om te voorkomen dat er opstoppingen ontstaan omdat iedereen op zoek is naar een gaatje en dan heel langzaam gaat. Maar het is zeker krom dat als er een maximum tijd staat, er vervolgens allerlei uitvluchten zijn. Leclerc had in de rest van de ronde dan ook wat meer gas kunnen geven als hij elders flink aan de kant moest.Inspired schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:05:
[...]
Dan moet je geen minimum tijd gaan hanteren. Het in de weg rijden is al een straf voor en werd al op gehandhaafd. Nou ja, soort van.
De normale strategie is op medium starten, omdat dat de balans geeft tussen snelheid aan het begin en lang door kunnen rijden. Softs aan het begin zal niet gebeuren omdat die niet lang genoeg mee gaat als de tank nog vol zit, hard zal alleen door een paar uitzonderingen gedaan worden die gokken op een SC/rode vlag ongeveer halverwege de race.Chevy454 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:06:
Wat is de bandenstrategie voor morgen? Starten op hard of medium? En zeker 1 stop of eerder 2 stops?
Maar als dat laatste het geval is dan hadden ze Yuki ook kunnen laten gaan.tfgk1 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:14:
[...]
Hij reed niemand in de weg en kon er niets aan doen dat hij langzamer reed, immers zou hij anders mensen in de weg rijden. Is het dan een jurysport? In mijn ogen niet, wetgeving en regels gaan altijd over redelijkheid en billijkheid.
Verweer van Ferrari daarop zal dan zijn dat het eerst een cooldown lap was, waarvoor de minimumtijd niet geldt. Vervolgens hebben ze halverwege de ronde besloten toch te pitten en werd het een in lap waarvoor de regel dus wel geldt. Hij had dus maar de helft van de ronde om aan de minimumtijd te voldoen, en vervolgens had hij ook nog eens veel last van verkeer waarvoor die steeds aan de kant moest en dus geen tijd kon inhalen / goed maken.Transportman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:18:
[...]
De minimumtijd is vooral bedacht om te voorkomen dat er opstoppingen ontstaan omdat iedereen op zoek is naar een gaatje en dan heel langzaam gaat. Maar het is zeker krom dat als er een maximum tijd staat, er vervolgens allerlei uitvluchten zijn. Leclerc had in de rest van de ronde dan ook wat meer gas kunnen geven als hij elders flink aan de kant moest.
Schijnbaar is die regel dus niet zo zwart / wit als mensen aannemen, is dat wel zo, ben ik het volledig met je eens dat er een reprimande moet volgen.siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:11:
Het gaat niet om straf zoeken, het gaat erom dat een regel is gebroken.
Echter lijken ze dus niet enkel naar de tijd te kijken, maar ook de situatie er omheen mee te nemen, en die lijkt dus niet gelijk te zijn. Als ik de discussie goed lees maakt LEC een bewuste keuze om anderen niet te hinderen en rijd daardoor langzamer dan hij mogelijk had moeten doen.
Yuki lijkt echter, als het relaas hier in het topic klopt, geen verkeer, waardoor hij bewust koos langzaam te rijden zonder dat daar een aanleiding voor was anders dan 'gewoon langzamer rijden'.
En dat is het dus geen regel meer.Dennism schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:22:
[...]
Schijnbaar is die regel dus niet zo zwart / wit als mensen aannemen, is dat wel zo, ben ik het volledig met je eens dat er een reprimande moet volgen.
Echter lijken ze dus niet enkel naar de tijd te kijken, maar ook de situatie er omheen mee te nemen, en die lijkt dus niet gelijk te zijn. Als ik de discussie goed lees maakt LEC een bewuste keuze om anderen niet te hinderen en rijd daardoor langzamer dan hij mogelijk had moeten doen.
Yuki lijkt echter, als het relaas hier in het topic klopt, geen verkeer, waardoor hij bewust koos langzaam te rijden zonder dat daar een aanleiding voor was anders dan 'gewoon langzamer rijden'.
Snelheidslimiet op de weg is er toch voor een regel. Of is het okay om met 120 km/h door een 30 zone te rijden en zeggen dat je niemand in gevaar hebt gebracht omdat het hele dorp op zondag altijd in de kerk zit dus je hebt niemand in gevaar gebracht.
Met alle respect, maar dit is typisch Nederlands. Excuus zoeken voor alles. Regels zijn er met een reden, zeker als ze meetbaar zijn heb je je eraan te houden.
Die tijd zou wat mij betreft ook voor cooldown laps moeten gelden, want het hele idee is opstoppingen en gevaarlijke situaties voorkomen. Zou mij niets verbazen als dat bij de volgende races op een of andere manier toch recht wordt getrokken.RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:21:
[...]
Verweer van Ferrari daarop zal dan zijn dat het eerst een cooldown lap was, waarvoor de minimumtijd niet geldt. Vervolgens hebben ze halverwege de ronde besloten toch te pitten en werd het een in lap waarvoor de regel dus wel geldt. Hij had dus maar de helft van de ronde om aan de minimumtijd te voldoen, en vervolgens had hij ook nog eens veel last van verkeer waarvoor die steeds aan de kant moest en dus geen tijd kon inhalen / goed maken.
Daarnaast is de tijd redelijk ruim, dus met een beetje de vaart erin houden als er geen verkeer is moet dat nog steeds haalbaar zijn, zelfs als je regelmatig aan de kant moet.
Hoezo, deze regel is juist bedacht om dit gedrag te voorkomen: te langzaam rijden. Hij kan geen redelijke reden aanwijzen waarom hij niet binnen de tijd nar binnen is gegaan en dus krijgt hij een reprimande. Dat lijkt me een straf en dus geen vergelijkbare zaak met LeclercInspired schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:18:
[...]
Maar als dat laatste het geval is dan hadden ze Yuki ook kunnen laten gaan.
Een circuit is geen openbare weg en ook op de openbare weg zijn er uitzonderingen op de regels... Is het niet zo dat als je bv geflitst wordt maar kunt bewijzen dat je met spoed onderweg was naar het ziekenhuis dat je dan wel strafvermindering / geen straf krijgt? Of de politie die alleen te hard mag rijden met sirene en zwaailichten, maar... in situatie X, Y en Z de sirene en/of zwaailichten juist niet gebruikt worden maar ze dan wel te hard mogen rijden "zolang het veilig is".siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:24:
[...]
En dat is het dus geen regel meer.
Snelheidslimiet op de weg is er toch voor een regel. Of is het okay om met 120 km/h door een 30 zone te rijden en zeggen dat je niemand in gevaar hebt gebracht omdat het hele dorp op zondag altijd in de kerk zit dus je hebt niemand in gevaar gebracht.
Met alle respect, maar dit is typisch Nederlands. Excuus zoeken voor alles. Regels zijn er met een reden, zeker als ze meetbaar zijn heb je je eraan te houden.
Maar is die snelheidslimiet hier een harde regel dan? Ik ken de regel niet uit mijn hoofd, dus ik ga enkel af op de informatie in de discussie hier, daarom zeg ik ook, als die limiet een harde regel is, moeten ze een reprimande geven aan LEC.siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:24:
[...]
En dat is het dus geen regel meer.
Echter maak ik hier uit het topic op dat die regel dus niet hard is, maar dat de stewards ook de situatie (mogen / moeten) meenemen. Dat maakt het natuurlijk niet dat het 'geen regel meer is', een regel hoeft niet hard te zijn, en we hebben hier ook een systeem dat je bij een overtreding van een regel je zegje mag doen en als dat zegje goed is wil het OM (of de rechter, als je in beroep gaat) daar bijvoorbeeld best wel eens gevoelig voor zijn. Het komt vaak genoeg voor dat een overtreding geseponeerd of gematigd wordt omdat er verzachtende omstandigheden zijn. Daarnaast hebben we hier ook gewoon regels die zeggen X mag niet, tenzij Y of Z van toepassing is en dat zijn ook gewoon regels, ook al zijn ze misschien op verschillende wijzes te interpreteren.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 09-04-2022 19:35 ]
Dat is in de wet vastgelegd. Punt gaat dat er harde regels zijn en harde uitzonderingen, die vooraf gedefinieerd zijn. Behalve in de F1, daar wordt letterlijk alles op basis van een jury gedaan, zelfs de harde regels. Als die uitzonderingen gedefinieerd zijn, prima, duidelijk. Nu wordt er on the fly uitzonderingen verzonnen. Terecht of niet terecht dat doet er niet toe. Regels zijn er gemaakt voor een rede (gevaar) en nu zijn er dus geen enkele consequentie geweest van het overtreden van eeen regel. Het was vast geen fysiek onmogelijke opgave om de regel niet te overtreden voor Leclerc. Ze hebbn een fout gemaakt met hun beslissingen en geen rekening gehouden met die regel. Dat is geen overmacht, dat is een consequentie van hun keuze. Maar in dit geval heeft het geen consequentie. En voor Tsunoda wel. Kun je toch niet met droge ogen beweren dat dat fair is. En daarom zijn er vooraf gedefinieerde regels.RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:29:
[...]
Een circuit is geen openbare weg en ook op de openbare weg zijn er uitzonderingen op de regels... Is het niet zo dat als je bv geflitst wordt maar kunt bewijzen dat je met spoed onderweg was naar het ziekenhuis dat je dan wel strafvermindering / geen straf krijgt? Of de politie die alleen te hard mag rijden met sirene en zwaailichten, maar... in situatie X, Y en Z de sirene en/of zwaailichten juist niet gebruikt worden maar ze dan wel te hard mogen rijden "zolang het veilig is".
Of je het er mee eens bent of niet, zolang je dus de stewards kunt overtuigen dat je een keiharde regel hebt mogen overtreden, dan kom je er mee weg. Dan definieer de uitzonderingen vooraf, of schrap alle regels en laat de stewards maar letterlijk alles uitzoeken.
Yes, call me crazy maar ik heb zo mijn bedenkingen na de afgelopen 2 races
Morgen gaan we het zien!
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 09-04-2022 19:35 ]
Er wordt letterlijk een tijd gedifnieerd per circuit, dat maakt het vrij meetbaar en dus hard. De stewards maken het achteraf weer niet hard.Dennism schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:32:
[...]
Maar is die snelheidslimiet hier een harde regel dan? Ik ken de regel niet uit mijn hoofd, dus ik ga enkel af op de informatie in de discussie hier, daarom zeg ik ook, als die limiet een harde regel is, moeten ze een reprimande geven aan LEC.
Echter maak ik hier uit het topic op dat die regel dus niet hard is, maar dat de stewards ook de situatie (mogen / moeten) meenemen. Dat maakt het natuurlijk niet dat het 'geen regel meer is', een regel hoeft niet hard te zijn, en we hebben hier ook een systeem dat je bij een overtreding van een regel je zegje mag doen en als dat zegje goed is wil het OM (of de rechter, als je in beroep gaat) daar bijvoorbeeld best wel eens gevoelig voor zijn. Het komt vaak genoeg voor dat een overtreden geseponeerd of gematigd wordt omdat er verzachtende omstandigheden zijn. Daarnaast hebben we hier ook gewoon regels die zeggen X mag niet, tenzij Y of Z van toepassing is en dat zijn ook gewoon regels, ook al zijn ze misschien op verschillende wijzes te interpreteren.

Maar goed, dit is helaas hoe de F1 geevolueerd is. Mij bevalt het niet, maar wie ben ik. Fijne avond en tot morgen in de race
[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 09-04-2022 19:36 ]
Nee.RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:29:
[...]
Is het niet zo dat als je bv geflitst wordt maar kunt bewijzen dat je met spoed onderweg was naar het ziekenhuis dat je dan wel strafvermindering / geen straf krijgt?
En dat zou ook voor F1 moeten zijn: regels consequent toepassen.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Euh, in Duitsland is dat wel zovliegnerd schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:36:
[...]
Nee.
/edit/
Laatste stukje.
Het is geen force majeur. Het is geen regenstorm uit het niks of een rode vlag situatie. Het is een keuze geweest van het team en Leclerc. Dat zij dus door anderen niet snel genoeg waren is jammer, maar dat is hun keuze geweest. Teams hebben genoeg data om dat in te zien. Noem me maar een zeurkous of niet, maar dit lijkt weer op de usual bias van de FIA/stewards. Hun keuze, hun overtreding. Niet door anderen. Anderen hebben hem niet naar binnen geforceerd.
Simpel gezegd, als Leclerc nog een rondje had gereden was er niks aan de hand geweest. Dat wilden ze niet, dus ook weer 100% bewuste keuze om de regel te overtreden. Leuk of niet, ze hebben het aan zichzelf te danken, niet aan anderen. En dan is het dus raar dat het geen consequentie heeft.
[ Voor 55% gewijzigd door siggy op 09-04-2022 20:14 ]
Dat verweer van Lec is toch ook maar een excuus? Hij kon prima in 1:36 de lijn halen. Ook met verkeer.tfgk1 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:26:
[...]
Hoezo, deze regel is juist bedacht om dit gedrag te voorkomen: te langzaam rijden. Hij kan geen redelijke reden aanwijzen waarom hij niet binnen de tijd nar binnen is gegaan en dus krijgt hij een reprimande. Dat lijkt me een straf en dus geen vergelijkbare zaak met Leclerc
De stewards oordelen dat hij gezien de omstandigheden prima heeft gehandeld. Het was druk met verkeer en om de tijd te halen zou hij waarschijnlijk te veel in de weg rijden. Ik vind dat prima en kan me slecht voorstellen dat hier nu een grove fout wordt gemaakt. Behalve bij de technische vereisten omtrent de auto's, wordt er bij de meeste regels gekeken naar de omstandigheden en daar ben ik blij mee.Inspired schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:38:
[...]
Dat verweer van Lec is toch ook maar een excuus? Hij kon prima in 1:36 de lijn halen. Ook met verkeer.
Ik weet niet of dat wel klopt, iets andere situatie, maar een kameraad van mij is ooit iets door rood gereden (iets voorbij de streep) om een ongeluk te vermijden. Op dat punt hingen camera's, dus automatisch boete.vliegnerd schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:36:
[...]
Nee.
Daarom in beroep tegen de boete, en deze boete is geseponeerd op basis van de informatie in het beroep, o.a. getuigenverklaring van de persoon die anders het ongeluk zou hebben veroorzaakt door achter op mijn kameraad te klappen.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 09-04-2022 19:53 ]
Ik snap je bedenkingen maar er zijn nog maar 14 bochten op dit circuit en verder is het heel veel rechtdoor dus ik denk dat het best mee zal vallen.Miki schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:35:
[...]
Yes, call me crazy maar ik heb zo mijn bedenkingen na de afgelopen 2 races
Morgen gaan we het zien!
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Het gaat mij echt niet om Lec een straf aan te naaien. Maar Lec reed echt als een drol. Hij deed er een minuut over tot bocht 6 en toen kwam Ver als eerste snelle rijder er pas langs. Door dat trage eerste stuk had hij sowieso al nooit meer 1:36 kunnen halen. Als hij gewoon op 1:36 gereden had was hij gewoon voor Ver en Per de pits in gegaan. Zho en Lat gingen er maar langs (ook in de inlap) om wel netjes de tijd de halen. Ook Sainz komt er nog langs. Die zat in zijn outlap.tfgk1 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:45:
[...]
De stewards oordelen dat hij gezien de omstandigheden prima heeft gehandeld. Het was druk met verkeer en om de tijd te halen zou hij waarschijnlijk te veel in de weg rijden. Ik vind dat prima en kan me slecht voorstellen dat hier nu een grove fout wordt gemaakt. Behalve bij de technische vereisten omtrent de auto's, wordt er bij de meeste regels gekeken naar de omstandigheden en daar ben ik blij mee.
Dan krijg je dus het ding dat die minimumtijd alleen geldt bij een inlap, en Leclerc volgens planning een cooldown lap zou doen. Daardoor dat hij dus over dat eerste deel zo lang deed / mocht doen.Inspired schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:11:
[...]
Het gaat mij echt niet om Lec een straf aan te naaien. Maar Lec reed echt als een drol. Hij deed er een minuut over tot bocht 6 en toen kwam Ver als eerste snelle rijder er pas langs. Door dat trage eerste stuk had hij sowieso al nooit meer 1:36 kunnen halen. Als hij gewoon op 1:36 gereden had was hij gewoon voor Ver en Per de pits in gegaan. Zho en Lat gingen er maar langs (ook in de inlap) om wel netjes de tijd de halen. Ook Sainz komt er nog langs. Die zat in zijn outlap.
Of het logisch is dat daar een onderscheid in gemaakt wordt is natuurlijk een ander verhaal. Ding is natuurlijk wel dat je bij een cooldown de banden wilt "behouden" en "klaar stomen" voor een nieuwe hot lap. Bij een inlap ga je de banden mogelijk uberhaupt niet meer gebruiken, en zeker niet zonder "voorbereiding" dus maakt hoeven de banden sowieso niet gemanaged te worden.
Als je halverwege de ronde er een inlap van wil maken maar dit niet lukt doordat je met de tijd in het geding komt moet je dus een ronde doorrijden om aan je straf te ontkomen.RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:21:
[...]
Verweer van Ferrari daarop zal dan zijn dat het eerst een cooldown lap was, waarvoor de minimumtijd niet geldt. Vervolgens hebben ze halverwege de ronde besloten toch te pitten en werd het een in lap waarvoor de regel dus wel geldt. Hij had dus maar de helft van de ronde om aan de minimumtijd te voldoen, en vervolgens had hij ook nog eens veel last van verkeer waarvoor die steeds aan de kant moest en dus geen tijd kon inhalen / goed maken.
Mij maakt het niet zoveel uit. Lec heeft verdiend vooraan te starten dus ben blij dat het ook zo blijft.
Ben het verder met Siggy eens dat je gewoon duidelijk de regels moet hanteren. Volgende keer dat iemand te langzaam is zeg je gewoon dat het een coolingdown ronde was maar dat je je halverwege bedacht hebt. Je schept op deze manier een precedent voor toekomstige overtredingen.
Dus om te voldoen aan de regel om zo min mogelijk te hinderen maar een ronde langer buiten blijven?sNielz123 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:23:
[...]
Als je halverwege de ronde er een inlap van wil maken maar dit niet lukt doordat je met de tijd in het geding komt moet je dus een ronde doorrijden om aan je straf te ontkomen.
Lijkt mij dat je dat toch ook wel enigszins moet kunnen bewijzen. Neem in die zin aan dat dit ook uit de boordradio blijkt, dat ze (tegen planning in) toch naar binnen komen.Volgende keer dat iemand te langzaam is zeg je gewoon dat het een coolingdown ronde was maar dat je je halverwege bedacht hebt.
Mwa, kinda eens. Ja, het schept een precedent, maar dan wel specifiek voor "als je kunt bewijzen dat het cooldown lap was en je vervolgens toch naar binnen bent gekomen en door verkeer niet harder kon dan...". Want tegelijkertijd hebben ze met Tsunoda nu het precedent gezet dat er ook "gestraft" wordt (voor zover je een reprimande een straf kunt noemen dan), als je zonder reden (te) langzaam rijdt.Je schept op deze manier een precedent voor toekomstige overtredingen.
Optie 2 vervalt al voor VER. Opvallend is dat er geen optie is met de drie verschillende compounds; volgens mij waren in de trainingen de softs echt een stuk sneller dan de mediums. Waarom dan geen 2 stopper MED-hard-soft?
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Gezien ze een stap hebben overgeslagen (C5, C3, C2) zal de degradatie van de soft (C5) ook een stuk hoger zijn dan de medium (C3). Daardoor waarschijnlijk dus dat dat een negatief effect op de strategie heeft. Wel sneller, maar ook een veel kortere levensduur. Dus waarschijnlijk alleen interessant als er bv in de laatste 10 rondes nog een SC komt.pietje63 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:13:
[...]
Optie 2 vervalt al voor VER. Opvallend is dat er geen optie is met de drie verschillende compounds; volgens mij waren in de trainingen de softs echt een stuk sneller dan de mediums. Waarom dan geen 2 stopper MED-hard-soft?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Je zag idd dat hij snel onderweg was tot hij zich verremde.. dat kost zo 3 tiende. Daardoor was Perez nipt sneller, anders had Max inderdaad ruim vooraan gestaan na de eerste run.Bron: https://nl.motorsport.com/f1/news/analyse-data-waaruit-blijkt-dat-max-verstappen-op-weg-naar-pole-was/9745357/
Analyse: De data waaruit blijkt dat Verstappen op weg naar pole leek
Desondanks had de auto met startnummer 1 in theorie de eerste plek kunnen bemachtigen. Uit de data en telemetrie van F1 Tempo - onder meer gebruikt door Ziggo Sport en Sky Sports F1 - blijkt namelijk dat Verstappen tot zijn fout in bocht 13 onder de uiteindelijke pole-tijd zat. Het is goed te zien in de onderstaande tweets. Let wel: het gaat in de afbeeldingen steeds om de eerste Q3-run van Verstappen vergeleken met de uiteindelijke pole-ronde van Leclerc, en dus niet diens eerste run die langzamer was. Dit maakt een rechtstreekse vergelijking voor pole-position mogelijk.
Uit de data blijkt dat Verstappen voor het aanremmen van bocht 13 anderhalve tiende onder de poleronde zat. Verstappen wist de eerste twee sectoren voor het eerst in de kwalificatie zoals gewenst aan elkaar te rijgen. Zelfs met betere baanomstandigheden aan het eind van de sessie zou Leclerc tot bocht 13 niet aan de tijd van Verstappen komen. In bocht 13 loopt het verschil op tot drieënhalve tiende in het voordeel van de Nederlander, al is dat logisch. Verstappen remde immers laat - te laat - en nam daardoor meer snelheid mee in de bocht en de remzone.
De prijs daarvoor zou hij bij de exit en, doordat het vanaf daar volgas is, ook op start-finish betalen. Bij het passeren van de streep zou deze ronde namelijk 0.531 van een seconde langzamer blijken dan die van Leclerc. Het geeft aan dat de Red Bull-coureur bijna zeven tienden heeft ingeleverd met vanaf bocht. En of het in de Formule 1 om details draait... Daarbij moet gezegd dat Verstappen in zijn laatste ronde ook bijna drie tienden verloor vanaf bocht 13, al is dat absoluut geen wet van Meden en Perzen. Sterker nog: in Q1 en Q2 bleek het beeld anders en won Verstappen soms terrein in dat gedeelte. De potentie was er dus ook daar - los van experimenteren met de afstelling - wel.
As is verbrande turf

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Tsja. Het is een Pirelli grafiek.pietje63 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:13:
[...]
Uiteraard zijn er opties met 3-stopper variaties etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
alles kan off-topic
Niet zo heel gek toch, gezien het down under is. Kwalificatie was nu dan van 8 tot 9, en met de 2 rode vlaggen (+ uitgestelde start Q2) begon het tijdens de post-show al heel snel heel erg donker te worden. Vraag me dan ook af of als ze morgen naar de tijdslimiet van 3 uur gaan, met een start om 7 uur, of het dan niet ook al eerder wordt afgevlagd omdat ze niet meer kunnen rijden.Ankona schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:07:
Kanonnen... pfff het is morgen zondag! 7:00, wie bedenkt dat?
En dan kun je nog blij zijn dat de race nu is. "Vroeger" was die nog paar weken eerder, en dan begon die wel om 7 uur, maar in het weekend dat de klok om ging, dus eigenlijk om 6 uur.
Standaard tijd met jonge kinderenAnkona schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:07:
no problem here
Die strategie is er wel.pietje63 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:13:
[...]
Maar dat is meer de optie die mogelijk wordt bij een late safety car die interessant wordt voor de rijders die op een 1 -stops strategie zitten.
Wat aparter is dat het meerendeel lijkt te gaan voor een medium - hard - medium strategie en Red Bull kiest voor een agressieve undercut strategie met medium - hard -hard.
Hoe lang ben je onderweg?Snowhite0901 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:34:
Hoe lang duurde de vorige race? Moet 10 uur ergens zijn
Thx. Dat moet te halen zijn.. Hopen op geen rode vlag dan!RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:45:
[...]
Hoe lang ben je onderweg?Race zal maximaal 3 uur duren dus is om 10 uur sowieso afgelopen. En zuivere race tijd (dus rode vlaggen niet meegenomen) is 2 uur, dus zonder rode vlaggen is het even na 9 uur al afgelopen.

:gifsicle():strip_exif()/f/image/BMvVWJwG4KHdCytgWS3AS4i5.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Kans daarop lijkt mij juist best wel groot. Er zijn al 4 rode vlaggen geweest door de Aston Martins. Maar bij race zal er wel iets minder snel rood zijn. Maar meeste GPs duren ook maar tussen de 1:30 en 1:45. Dus ook met een korte rode vlag is een finish voor 9 uur mogelijk. En daarnaast weet ik nog steeds niet hoe laat je moet vertrekkenSnowhite0901 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:52:
[...]
Thx. Dat moet te halen zijn.. Hopen op geen rode vlag dan!
Ik moet rond half 10 weg:)RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:13:
[...]
Kans daarop lijkt mij juist best wel groot. Er zijn al 4 rode vlaggen geweest door de Aston Martins. Maar bij race zal er wel iets minder snel rood zijn. Maar meeste GPs duren ook maar tussen de 1:30 en 1:45. Dus ook met een korte rode vlag is een finish voor 9 uur mogelijk. En daarnaast weet ik nog steeds niet hoe laat je moet vertrekkenMoet je om 10 uur bij de buren zijn en dus 10 meter lopen, of om 10 uur 200KM verderop zijn
En anders maar wat later weg.
Ik hoop dat m'n zoontje (bijna 3) lekker lang slaapt (tot 7:30 ofzo). Maar stiekem hoop ik dat hij om 6:50 wakker is. Dan kan ik snel ff nog een paar boterhammen maken, en dan samen met z'n 2en F1 kijken op zijn kamer.d-vine schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:23:
[...]
Standaard tijd met jonge kinderen
no problem here
Kan moeders nog ff slapen
Vaak bu'j te bang!
Gewoon even nu.nl vermijden en via F1TV de herhaling kijken.
Ik kan mij de dagen nog heugen dat ik midden in de nacht wakker werd om de race in Japan te kijken.. Heerlijk gewoon!Ankona schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:07:
-
Vandaag werkte het perfect. Was ook blij dat ze het niet verpesten met een banner van de winnaar of iets dergelijks. Vandaag wil ik het live meemaken, dus ik ga met wat bier de tijd doorhalen. Nog 3 uur te gaan.BramViking schreef op zondag 10 april 2022 @ 01:25:
Ik ga het niet live kijken. Hopelijk werkt het terugkijken via ViaPlay een keer goed.
bonus: kan nu mooi nog even rustig de hond uitlaten, ipv tijdens de race snel een rondje rennen met de telefoon in de hand
[ Voor 27% gewijzigd door breew op 10-04-2022 05:35 ]
Weer lekker ouderwets vroeg opstaan voor een hopelijk mooie race.
Goedemorgen allemaal!
"When you grow up your heart dies"

En waar is die grote mok koffie die iemand begin deze week postte?
Hopen op een spannende race zonder rode vlaggen.
Lec
Ver
Ham
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Koffie staat klaar, klaar voor de race. Lekker vroeg!

Mijn boefje is liev!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ben benieuwd wat de nieuwe layout ons gaat brengen met 3 DRS zone's
Ben benieuwd hoevaak ik de chrome tab moet gaan verversen, wachten op de stream, geluid aanzetten want het is zo logisch dat geluid gemute wordt bij verversen. Ai ai ai.AtlAntA schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:22:
Nou daar zitten we dan. Geen RaceControl helaas. Dat is ook de hoofdreden dat ik zo vroeg al klaar zit. Dan zit ik niet te knoeien om vensters te synchroniseren en dergelijke.
Ben benieuwd wat de nieuwe layout ons gaat brengen met 3 DRS zone's
Met die DRS zones blijft het verhaal dat ze erst heel stoer doen wekenlang met 4 drs zones, terwijl ze verdomd goed weten wat dat voor een effect heeft, en dan last minute gaan ze dat veranderen. Een voordeel, voor RB, is dat de Ferrari's dus stuk meer last hebben van het hobbelen. We gaan zien of dat ook echt effect gaat hebben over een hele race afstand.
Niet dat Ferrari of de coureurs ooit gaan toegeven dat het niet gezond is, maar ja, kan niet voorstellen dat het lekker is 2 uur lang.
Ik verwacht inderdaad dat HAM de “lachende derde “ gaat worden door geluk.MeNTaL_TO schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:08:
Ham derde zou eigenlijk de grootste verrassing zijn.
Hier is een ene Nikki al wakker en iemand met Senna in haar naam nog aan het slapen (maar die was gisteren ziek)-tom-562 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:18:
[...]
Ik hoop dat m'n zoontje (bijna 3) lekker lang slaapt (tot 7:30 ofzo). Maar stiekem hoop ik dat hij om 6:50 wakker is. Dan kan ik snel ff nog een paar boterhammen maken, en dan samen met z'n 2en F1 kijken op zijn kamer.
Kan moeders nog ff slapen
Klaar voor dus kom maar op

Eerste bak koffie naar binnen, ondertussen bakken de croissantjes in de oven, we zijn er bijna klaar voor

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Let trouwens weer eens op Hamilton, die gaat weer een groter gat laten vallen voor de startopstelling en zo een plekje of 2 pakken bij de starten.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Leuke jurk btw
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 10-04-2022 06:45 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Nee ik ben absoluut geen ochtendmens.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:02
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
DaniëlWW2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:45:
Bijzonder slechte morgen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik ook niet, vandaar nachtje doorgehaald.DaniëlWW2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:45:
Bijzonder slechte morgen.
Nu nog de grid girls terugJasphur schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:47:
Goedemorgen iedereen. Heerlijk om weer zo’n mega druk grid te zien. Wat een berg mensen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |