Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Zelfs dit jaar nog met het uitvallen van Red Bull in de eerste race. Hamilton is een van die coureurs die ontzettend veel mazzel heeft.Geronimous schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:45:
[...]
Niemand heeft ooit beweert dat HAM een slechte coureur is, maar dat in een dominante auto rijden zonder echte tegenstand iedere goede coureur een wereldkampioen maakt. En ja, HAM heeft ook veel mazzeltjes gehad in vorige jaren.
Het feit dat Leclerc het WK leidt en MERC niet meekomt onderstreept het voorgaande niet?
"When you grow up your heart dies"
Ik denk dat het vooral komt omdat Max erg kritisch is op alles. Van Checo hoor je veel minder, ook op F1TV. Morgen of de volgende race toch maar eens de boardcamera van Checo aanzetten om te horen hoe hij erin staat.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:47:
Nou dat was een lange kwalificatie.
Maar ik wil toch eens weten wat er nu precies gebeurde met Verstappen. Want nog voordat Leclerc zijn ronde had gezet, begon hij al op de radio dat de balans opeens uit de auto was. En ik dacht dat het met de nieuwe set banden te maken had. Desondanks nog steeds sneller dan zijn eerste run en ook sneller dan Perez die zich veel meer op zijn gemak voelt. Slecht is het ook niet, maar daarmee versla je een Perez of Sainz en niet Leclerc die het veel makkelijker lijkt te hebben in zijn Ferrari.
Nee hoor? Nog steeds een regerend wereldkampioen die bij het minste geringste begint te miepen en een uitdager die aan het begin van het seizoen vooral blij is dat ie mee kan doen vooraan.sjaool schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:43:
Het sfeertje rond de top 3 is nu totaal anders dan in de afgelopen paar jaar. Hoe zou dit nu toch komen?
Echt precies als voorgaande jaren.
Hamilton in de huidige Ferrari is ook een ander verhaal.Geronimous schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:45:
[...]
Niemand heeft ooit beweert dat HAM een slechte coureur is, maar dat in een dominante auto rijden zonder echte tegenstand iedere goede coureur een wereldkampioen maakt. En ja, HAM heeft ook veel mazzeltjes gehad in vorige jaren.
Het feit dat Leclerc het WK leidt en MERC niet meekomt onderstreept het voorgaande niet?
Face it, ik denk dat er qua skills tussen de rijders VER,HAL,LEC,RUS weinig zit. Het verschil maakt de auto die ze hebben en de support van het team.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Denk helaas dat perez een gridstraf krijgt, jammer. Je hebt hem wel nodig in de eerste stint ivm tactiek. Charles zal het voorlopig alleen moet doen sinds carlos te ver naar achteren begint.
Klein weetje:
Laatste 7(?) Wedstrijden in Australië heeft de polesitter maar één keer gewonnen.
Je hebt het over als ze op het circuit rijden. Het sfeertje onderling is totaal anders naast het circuit.Franco10 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:49:
[...]
Nee hoor? Nog steeds een regerend wereldkampioen die bij het minste geringste begint te miepen en een uitdager die aan het begin van het seizoen vooral blij is dat ie mee kan doen vooraan.
Echt precies als voorgaande jaren.
Geeft toch aan dat er nog een hoop potentieel zit in de RB. Ferrari lijkt op dit moment in ieder geval het iets betere pakket nuStefanVerkerk schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:37:
Max heeft nog geen ronde gereden dit weekend waar hij vertrouwen had in de wagen. En dat met P2. Mooi dat perfectionisme.
Op quali pace wel. Race pace lijkt de Red Bull wat sneller.PureLOOD schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:51:
[...]
Geeft toch aan dat er nog een hoop potentieel zit in de RB. Ferrari lijkt op dit moment in ieder geval het iets betere pakket nu
Sowieso minder gehobbel. Ben benieuwd hoe de Ferrari coureurs morgen de race door komen.
Shaken not stirredMikeyMan schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:56:
[...]
Op quali pace wel. Race pace lijkt de Red Bull wat sneller.
Sowieso minder gehobbel. Ben benieuwd hoe de Ferrari coureurs morgen de race door komen.
DUGG
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Is nog geen document van de fiaMikeyMan schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:46:
Laptime deleted voor Perez. Dus lijkt safe.
Dus alles kan nog. Van geen straf tot 3/5 plekken straf
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Excuus, zag 11 staan in deze tweet:jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:08:
[...]
Is nog geen document van de fia
New Document: Qualifying deleted lap time turn 11
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) 9 april 2022
Published at 09.04.22 09:44 CEThttps://t.co/NtqwgmqBv0#F1 #Formula1 pic.twitter.com/dUNDL6m4Bv
Maar dat was turn 11

Russell ging ± 10 seconden voor Perez rechtdoor in bocht 11 en terwijl er daar een bord vol geel knippert blijft Perez vol gas geven op het rechte stuk.
Voor de bocht gaat ie misschien iets eerder van zijn gas, maar dat is duidelijk te laat.
erutangiS
Begin van het seizoen, mensen doen nu mee die jaren niet bij de top 3 in de buurt zijn gekomen.sjaool schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:43:
Het sfeertje rond de top 3 is nu totaal anders dan in de afgelopen paar jaar. Hoe zou dit nu toch komen?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
erutangiS
Volgens mij start nor tot nader order gewoon op p4
En mocht er een strafje komen voor geel, dan pas mag Norris p3 start doen.
[ Voor 29% gewijzigd door jack zomer op 09-04-2022 10:36 ]
plek 3?MrOleo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:32:
Norris morgen op plek 3, je hoopt bijna op een slechte start voor Verstappen en Leclerc en een McLaren op P1, na Norris zijn interview van vorige week in de post race show.
Hij verwacht een gridstraf voor Perez. Hoewel ik die kans ook groot acht (negeren van gele vlaggen wordt vaak bestraft) is er nog geen uitspraak.
Gezien Hamilton in Oostenrijk, Verstappen in Mexico, Verstappen in Qatar kan ik me niet voorstellen dat er geen straf komt.jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:34:
Ja is er al een document en een straf?
Volgens mij start nor tot nader order gewoon op p4
En mocht er een strafje komen voor geel, dan pas mag Norris p3 start doen.
erutangiS
Had je daar twitter voor nodig? Dat was gewoon duidelijk te zienTinusXIII schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:46:
https://twitter.com/karun...&t=kaTkHCvlWyMK2OvIms9e-g
Max verloor het dus in de laatste bocht.
Wat ik alleen even niet begrijp; Leclerc reed, in het eerste deel van Q3, zijn snelste tijd onder geel in sector 3 en luttele seconden daarna kwam de rode vlag. Waarom hoefde hij niet van zijn gas af? Heeft dat met de micro-sectoren te maken (incident was achter Leclerc)?jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:08:
[...]
Is nog geen document van de fia
Op TV zien we dat er geel is in de hele sector, maar in werkelijkheid is er geel in een gedeelte van een sectorPepppie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:47:
[...]
Wat ik alleen even niet begrijp; Leclerc reed, in het eerste deel van Q3, zijn snelste tijd onder geel in sector 3 en luttele seconden daarna kwam de rode vlag. Waarom hoefde hij niet van zijn gas af? Heeft dat met de micro-sectoren te maken (incident was achter Leclerc)?
Als hij het heeft gedaan, dan verwacht ik zeker een straf.MrOleo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:43:
[...]
Gezien Hamilton in Oostenrijk, Verstappen in Mexico, Verstappen in Qatar kan ik me niet voorstellen dat er geen straf komt.
Maar tot het moment dat er een document zoals hier onder is start hij gewoon p3
:strip_exif()/f/image/bMLWXjqYOC5yznnJ76eLZ3x4.jpg?f=fotoalbum_large)
Stroll is in elk geval terecht het bokkie,
[ Voor 36% gewijzigd door jack zomer op 09-04-2022 11:04 ]
Thanks! Dus idd de micro-sectorAardappelbakker schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:52:
[...]
Op TV zien we dat er geel is in de hele sector, maar in werkelijkheid is er geel in een gedeelte van een sector
Van p20 +3 is naar p20 dus?jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:01:
[...]
[Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Of komt het door de omstandigheden van de rode vlaggen ?
of 19, zal even van albon afhangen.
Geruchten gaan dat Haas iets teveel op de Ferrari auto leek en wat onderdelen heeft moeten wisselen, waardoor ze nu snelheid missendcell schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:26:
Wat me ook opviel is dat het lijkt alsof Haas met McLaren heeft geruild. Haas nu onderin en McLaren terug in het middenveld.
Of komt het door de omstandigheden van de rode vlaggen ?
Apart document, "To let cars by, the last of which was Stroll", Er is 1 auto op een snelle ronde, Zhou en Ricciaro rijden achter Latifi in sync. Hij krijgt de instructie om 1 auto, Stroll, langs te laten en doet dat ook.jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:01:
[...]
Als hij het heeft gedaan, dan verwacht ik zeker een straf.
[Afbeelding]
De analyse van de situatie voorafgaand aan de crash klopt dus gewoon niet.
Stroll breekt iets daarvoor zijn ronde af omdat die 3 auto's hem te veel in de weg zullen zitten voor een snelle ronde, waardoor de situatie wat chaotisch wordt. Ja Stroll is schuldig want die gooit het gat dicht, maar wat Latifi doet is ook gewoon dom.
erutangiS
Mooie tekening er onder op de volgende pagina, waarbij de auto die volgt blijkbaar ook niet meer naast z'n voorganger mag komen.In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the
point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no
erratic acceleration or braking nor any manoeuvre which is likely to endanger other drivers or
impede the restart.
Ben wel benieuwd wat hier dan weer de gedachte achter is? SC regels zijn normaal gesproken dat je niet mag inhalen, niet dat je er niet naast mag rijden. Dus het is óf specifiek voor dit circuit of het wordt een wijziging voor iedere race in de event notes, als het regelement niet wordt aangepast.
Albon kan overigens geen liter brandstof leveren, zal ook verklaren waarom de auto "stilviel" voorkomen dat je geen liter kon leveren. Mag zich ook nog melden bij de Stewards.
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 09-04-2022 11:42 ]
Ze willen hiermee een einde maken aan de praktijken die ertoe hebben geleid dat de voorste rijder gaat gassen en remmen om nr.2 hem onbewust te laten inhalen. Dat levert een hoop gezeik op, maar ook mogelijk ongelukken.TIGER1125 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:41:
Weet niet of het al gepost was maar in de Event notes V2, is o.a. een stukje toegevoegd voor wat betreft herstart achter de SC.
[...]
Mooie tekening er onder op de volgende pagina, waarbij de auto die volgt blijkbaar ook niet meer naast z'n voorganger mag komen.
Ben wel benieuwd wat hier dan weer de gedachte achter is? SC regels zijn normaal gesproken dat je niet mag inhalen, niet dat je er niet naast mag rijden. Dus het is óf specifiek voor dit circuit of het wordt een wijziging voor iedere race in de event notes, als het regelement niet wordt aangepast.
Met iemand als Verstappen, ga je dat dan nu waarschijnlijk krijgen bij het "naast rijden".tfgk1 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:43:
[...]
Ze willen hiermee een einde maken aan de praktijken die ertoe hebben geleid dat de voorste rijder gaat gassen en remmen om nr.2 hem onbewust te laten inhalen. Dat levert een hoop gezeik op, maar ook mogelijk ongelukken.
Dat gassen en remmen mocht overigens voorheen ook al niet, dus vind het bijzonder dat ze het dan zo oplossen in plaats van het daadwerkelijk bestraffen van het gas geven/loslaten en remmen verhaal.
We hebben 2 jaar terug nog gezien wat voor gevolgen dat kan hebben op Mugello bij de herstart.
Ben benieuwd of PER overigens nog een douw gaat krijgen, voor dat gele vlaggen incident. Heb zojuist de replay nog even terug gekeken, het gele vlag bord hangt in de remzone/approach van de bocht.
Advocaat van de duivel modus
[ Voor 48% gewijzigd door TIGER1125 op 09-04-2022 11:55 ]
Da's nog eens een goede verklaring. Dat nieuws had ik helemaal gemist.Puc van S. schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:37:
Was dat niet de drs die vanochtend weggehaald was?
niet met je eens, lat mag er gewoon voorbij hij laat stroll gaan in de verwachting dat die in zijn snelle ronde blijft en zit. vervolgens gooit stoll het tempo er uit. lat heeft een eigen tempo die hij wilt rijden voor de opwarming en hij hoeft het trage tempo van stroll niet de volgen.MrOleo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:30:
[...]
Apart document, "To let cars by, the last of which was Stroll", Er is 1 auto op een snelle ronde, Zhou en Ricciaro rijden achter Latifi in sync. Hij krijgt de instructie om 1 auto, Stroll, langs te laten en doet dat ook.
De analyse van de situatie voorafgaand aan de crash klopt dus gewoon niet.
Stroll breekt iets daarvoor zijn ronde af omdat die 3 auto's hem te veel in de weg zullen zitten voor een snelle ronde, waardoor de situatie wat chaotisch wordt. Ja Stroll is schuldig want die gooit het gat dicht, maar wat Latifi doet is ook gewoon dom.
stroll moet wel kijken als hij van plek op baan wisselt. en daar is hij soms niet zo goed in..
het gebeurd, niks verder aan te doen. Was beter als stoll eerder was gestopt met push zodat het lat helemaal niet voorbij zou zijn gegaan... maar goed het is wat het is.
Mja ik snap wat ze zeggen, maar volgens mij hebben ze puur op de beelden beslist. Op het relatief smalste deel van de baan iemand die in het midden van de baan rijden met 10cm spelinginhalen tijdens een niet snelle ronde. Niet echt een handige keuze, zeker niet van iemand die net die persoon voorbij heeft laten gaan.jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:01:
[...]
Als hij het heeft gedaan, dan verwacht ik zeker een straf.
[Afbeelding]
Die zwiepert doet het hem, maar ik vind die analyse gewoon krom. Je kunt dus nu iemand naaien door iemand voor te laten gaan en dan meteen weer ervoorbij proberen te gaan. En dan is de voorste nu wel weer fout. Dat ze niet Latifi op zijn minst de helft van de strafpuntjes geeeft snap ik niet. Begint een rare precedent te worden dat de voorste meer fout heeft aan een ongeluk als de achterste te weinig oplet omdat ie per se in een gat wilt duiken.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Stroll vertraagde enorm vlak nadat hij Latifi inhaalt, dat had niet gehoeven. Als je dan toch je ronde afbreekt, waarom ga je dan nog anderen inhalen en vlak ervoor traag rijden. Logisch dat je dan ingehaald wordt.siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:56:
[...]
Mja ik snap wat ze zeggen, maar volgens mij hebben ze puur op de beelden beslist. Op het relatief smalste deel van de baan iemand die in het midden van de baan rijden met 10cm spelinginhalen tijdens een niet snelle ronde. Niet echt een handige keuze, zeker niet van iemand die net die persoon voorbij heeft laten gaan.
Die zwiepert doet het hem, maar ik vind die analyse gewoon krom. Je kunt dus nu iemand naaien door iemand voor te laten gaan en dan meteen weer ervoorbij proberen te gaan. En dan is de voorste nu wel weer fout. Dat ze niet Latifi op zijn minst de helft van de strafpuntjes geeeft snap ik niet. Begint een rare precedent te worden dat de voorste meer fout heeft aan een ongeluk als de achterste te weinig oplet omdat ie per se in een gat wilt duiken.
Pff... alsof Stroll in die zin zo lekker onschuldig is, meneer heeft er ook een handje van om gewoon maar in te sturen zonder daadwerkelijk te kijken onder het mom van "de bocht is van mij", of dat dan zo is of niet.siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:56:
[...]
Mja ik snap wat ze zeggen, maar volgens mij hebben ze puur op de beelden beslist. Op het relatief smalste deel van de baan iemand die in het midden van de baan rijden met 10cm spelinginhalen tijdens een niet snelle ronde. Niet echt een handige keuze, zeker niet van iemand die net die persoon voorbij heeft laten gaan.
Ik denk dat het feit dat hij eerst zo nodig Latifi wilde passeren om daarna ineens na die bocht niet door te trekken ook een grote rol zal spelen in dit geval. Daarbij stond meneer doodleuk voor de camera's van Sky te verklaren dat hij niemand gezien heeft/voor niemand ruimte wilde maken. Hoop voor hem dat hij dat Riedeltje niet bij de Stewards heeft afgestoken.
Keuze van Latifi was misschien ongelukkig qua inhaal plek maar goed als de ruimte er is en het gaat goed hoor je ook niemand.
[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 09-04-2022 12:01 ]
Ik zag het, bij Ferrari, eigenlijk alleen bij Sainz. Die leek er zijn laatste vliegende ronde in Q3 ook door te verpesten.LA-384 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:28:
Zit nu de kwalificatie terug te kijken, noodgedwongen zonder commentaar en nu valt pas op hoe serieus dat porpoising is. Red Bull lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar iig mercedes en Ferrari zitten gewoon stuiterend in de auto op de rechte stukken.
Had leclerc het ook in die mate?
Verder,
Ik ben benieuwd wanneer Ferrari tot teamorders over gaat. Het kan weleens close worden tussen Verstappen en Leclerc, dan wil je niet dat Sainz punten afsnoept. Ben benieuwd naar de onderlinge vriendschap als dat gaat gebeuren…
[ Voor 18% gewijzigd door CousinBoneless op 09-04-2022 12:00 ]
Charles Leclerc's Onboard Pole Lap | 2022 Australian Grand PrixCousinBoneless schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:59:
[...]
Ik zag het, bij Ferrari, eigenlijk alleen bij Sainz. Die leek er zijn laatste vliegende ronde in Q3 ook door te verpesten.
Had leclerc het ook in die mate?
Stroll en Latifi waren beiden niet op een snelle ronde zover ik weet. Latifi's aan de kant gaan actie was overigens maar half.chevsticks schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:57:
[...]
Stroll vertraagde enorm vlak nadat hij Latifi inhaalt, dat had niet gehoeven. Als je dan toch je ronde afbreekt, waarom ga je dan nog anderen inhalen en vlak ervoor traag rijden. Logisch dat je dan ingehaald wordt.
Nogmaals dat Stroll hoofdverantwoordelijk is, is duidelijk,maar dat Latifi 100% gevrijwaard wordt vind ik een verkeerd signaal.
In het verkeer moet het achteropkomende verkeer opletten, in de F1 verschuift sinds Jeddah vorig jaar de verantwoordelijkheid naar de vooropliggende 100%. Dat kán gewoon niet kloppen.
[ Voor 13% gewijzigd door siggy op 09-04-2022 12:05 ]
Waar zeg ik dat Stroll onschuldig is. Het gaat erom dat Latifi 0% van enige blaam krijgt.TIGER1125 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:59:
[...]
Pff... alsof Stroll in die zin zo lekker onschuldig is, meneer heeft er ook een handje van om gewoon maar in te sturen zonder daadwerkelijk te kijken onder het mom van "de bocht is van mij", of dat dan zo is of niet.
:strip_exif()/f/image/4s4dVYymrHFwuJEqLsOhwNg2.jpg?f=fotoalbum_large)
hij mag starten, dat zal dan plek 20 zijn.
met albons mogelijke dq voor de q zal het 19 worden
[ Voor 35% gewijzigd door jack zomer op 09-04-2022 12:14 ]
Dat impliceer ik toch ook niet, en ook niet dat jij dat zegt.siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:03:
[...]
Waar zeg ik dat Stroll onschuldig is. Het gaat erom dat Latifi 0% van enige blaam krijgt.
Het gaat er om dat Stroll er een handje van heeft v.w.b. dit soort acties. Insturen zonder te kijken. Het ergste is dat hij telkens vrijuit gaat dus het is wel goed dat hij nu eens de deksel op z'n neus krijgt. By far in mijn ogen de meest onberekenbare coureur op de baan.
Overigens, dat heb ik net ook al gezegd, we vinden nu allemaal dat Lafiti misschien de verkeerde keuze maakt om daar te passeren. Maar wanneer het goed gaat hoor je ook niemand, behalve Stroll dan want die zegt zelf weer eens niets gezien te hebben.
Het feit dat Latifi nu in die zien 0% van de blaam krijgt past toch in de lijn van de Stewards, aangezien er daar altijd maar één "schuldig" is, ongeacht dat je jezelf in een bepaalde positie laat brengen.
Hoewel ze het soms wel goed verwoorden zouden ze wat mij betreft best weleens consequenties mogen koppelen aan het feit dat er soms 2 schuldigen zijn bij een actie. Dat ben ik zeker met je eens.
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 09-04-2022 12:16 ]
Ik vond "predominantly at fault" dan ook wel goed gekozen. Gaf aan dat Latifi ook niet helemaal vrijuit ging, maar dat Stroll toch echt beter moet opletten bij plotselinge snelheid en/of richting veranderingen.siggy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:03:
[...]
Stroll en Latifi waren beiden niet op een snelle ronde zover ik weet. Latifi's aan de kant gaan actie was overigens maar half.
Nogmaals dat Stroll hoofdverantwoordelijk is, is duidelijk,maar dat Latifi 100% gevrijwaard wordt vind ik een verkeerd signaal.
In het verkeer moet het achteropkomende verkeer opletten, in de F1 verschuift sinds Jeddah vorig jaar de verantwoordelijkheid naar de vooropliggende 100%. Dat kán gewoon niet kloppen.
Oh dat snap ik wel, maar ik had een 3/1 verhouding wel wat zinniger gevonden. Nu heeft Latifi weer een grijns op zijn gezicht zo van 'kijk ik ben wéér gecrasht maar dit keer was ík echt niet fout'. En dat schuurt me een beetje. Latifi bouwt net zo goed mee met deze puinhoop maar komt clean weg. 3/1 strafpunten Stroll/Latifi was zinniger geweest. Zeker gezien de crashgevoelige Latifi. Blij als die weg is uit de F1. Had al 3 of 4 seizoenen F2/GP2 nodig om kampioen te worden....chevsticks schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:12:
[...]
Ik vond "predominantly at fault" dan ook wel goed gekozen. Gaf aan dat Latifi ook niet helemaal vrijuit ging, maar dat Stroll toch echt beter moet opletten bij plotselinge snelheid en/of richting veranderingen.
Ja, lijkt me zéér onprettig. Maar wellicht hebben ze hier alleen last van tijdens de kwalificaties.LA-384 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:28:
Zit nu de kwalificatie terug te kijken, noodgedwongen zonder commentaar en nu valt pas op hoe serieus dat porpoising is. Red Bull lijkt er gelukkig geen last van te hebben, maar iig mercedes en Ferrari zitten gewoon stuiterend in de auto op de rechte stukken.
Toen was de kopgroep echt niet aan het gas geven/remmen/gas geven, maar kroop het naar de lijn om maar geen slipstream te geven. Daarachter liet iemand een gaatje vallen, gaf wat gas bij om weer aan te sluiten en dat was voor iedereen daarachter het teken om te gaan terwijl ze vooraan nog helemaal geen snelheid aan het maken waren.TIGER1125 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:44:
We hebben 2 jaar terug nog gezien wat voor gevolgen dat kan hebben op Mugello bij de herstart.
jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:53:
[...]
niet met je eens, lat mag er gewoon voorbij hij laat stroll gaan in de verwachting dat die in zijn snelle ronde blijft en zit. vervolgens gooit stoll het tempo er uit. lat heeft een eigen tempo die hij wilt rijden voor de opwarming en hij hoeft het trage tempo van stroll niet de volgen.
stroll moet wel kijken als hij van plek op baan wisselt. en daar is hij soms niet zo goed in..
het gebeurd, niks verder aan te doen. Was beter als stoll eerder was gestopt met push zodat het lat helemaal niet voorbij zou zijn gegaan... maar goed het is wat het is.
Stroll had zijn ronde al lang afgebroken, dat viel de Williams engineer niet op, waardoor Latifi onnodig erg langzaam ging rijden, Stroll vertraagt niet enorm, Latifi versnelt enorm.chevsticks schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:57:
[...]
Stroll vertraagde enorm vlak nadat hij Latifi inhaalt, dat had niet gehoeven. Als je dan toch je ronde afbreekt, waarom ga je dan nog anderen inhalen en vlak ervoor traag rijden. Logisch dat je dan ingehaald wordt.
Er reden 2 andere auto's, Ricciardo was al lang ingehaald, rond het moment dat Zhou wordt ingehaald breekt Stroll zijn ronde af. Vervolgens gaat Latifi bijna stil staan, dat is het logisch dat Stroll er rustig langs rijdt en niet verwacht dat Latifi dan als een malle gas geeft.
Stroll haalt Latifi in omdat Latifi verkeerd wordt geinstrueerd en vrijwel stil gaat staan. Stroll moet hem wel inhalen en vervolgt daarna gewoon zijn weg als een normale opwarmronde voor een nieuwe poging.TIGER1125 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:59:
[...]
Ik denk dat het feit dat hij eerst zo nodig Latifi wilde passeren om daarna ineens na die bocht niet door te trekken ook een grote rol zal spelen in dit geval. Daarbij stond meneer doodleuk voor de camera's van Sky te verklaren dat hij niemand gezien heeft/voor niemand ruimte wilde maken. Hoop voor hem dat hij dat Riedeltje niet bij de Stewards heeft afgestoken.
erutangiS
Kan haast niet. Lijkt een snelheids ding.kraanwagen schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:25:
[...]
Ja, lijkt me zéér onprettig. Maar wellicht hebben ze hier alleen last van tijdens de kwalificaties.
Wellicht dat een volle tank nog wat scheelt, maar dit lijkt me serieus vermoeiend.
mis mijn racecontrol een beetje om exact secondes te gaan tellen en side by side drivercams te bekijken.
Subliminal advertising for the #LasVegasGP on #F1TV ?
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 9 april 2022
#F1 pic.twitter.com/6SIgIDNy5u
Het is maar hoe je dat noodgedwongen zonder commentaar opvat, ik vind nou niet bepaald dat we er erg op vooruit zijn gegaan met het commentaar op Viaplay. Integendeel zou ik zeggenLA-384 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:28:
Ach, die jaren dat ik naar de Nederlander moest kijken moest ik de mute knop gebruiken. Dan is F1 best vredig. Dat een hobbyist als Mol zoveel fans heeft is mij een raadsel. Beetje als Jack van Gelder. Heel veel enthousiasme, zeer weinig inhoud.Woefdram schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:43:
[...]
Het is maar hoe je dat noodgedwongen zonder commentaar opvat, ik vind nou niet bepaald dat we er erg op vooruit zijn gegaan met het commentaar op Viaplay. Integendeel zou ik zeggen
Ik ben benieuwd in hoeverre de Ferrari's last hebben van dat hobbelen in de race. Leclerc geeft me toch meer het gevoel van een hotlapper, tov Verstappen die net ff wat meer een racer is dan een kwalificatiegod. Zonder DRS was het hobbelen extreem van de Ferrari, dus ben benieuwd of en hoe dat impact gaat hebben. Als Max en Leclerc weg kunnen rijden, dat Max lekker Leclerc vooraan laat hobbelen totdat ie uitvalt met een hersenschudding of 'blurred vision'.
Niet dat ik een crash daardoor wíl zien, maar ben benieuwd wanneer en of de FIA wel of niet gaan ingrijpen, want ik kan me niet voorstellen dat het geen enkel lichamelijk invloed heeft.
I don't expect a penalty for Perez. Apparently the telemetry shows that he lifted the throttle a bit at the right time. #AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 9 april 2022
:strip_exif()/f/image/AAIovaqZOlmqsUY5fwDOWCdP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uR5d8GwUEKvqZ8mwzhlG1xYh.jpg?f=fotoalbum_large)
Mmm. Kan nog leuk worden..
Ik vind dat lec het wel verdiend om van p1 te starten..
[ Voor 39% gewijzigd door jack zomer op 09-04-2022 12:59 ]
Enrique Bernoldijack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:56:
[Afbeelding]
The Stewards, benieuwd wie dat is

Redbull heeft aangepaste racekuipjes met luchtveringLA-384 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:28:
😂👍
Zal waarschijnlijk bij een reprimande blijven voor Leclerc en komt zijn pole position niet in gevaar.jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ik vermoed van wel.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:27:
Ik zie dat de stewards de rest van de avond door mogen gaan.
misschien is het morgen ochtend rond 11 uur duidelijk wie waar vanaf is vertrokken
Overigens, de argumentatie van WIlliams voor het gebrek aan brandstof is

Toch vreemd dat geen enkel ander team daar last van had...geef gewoon toe dat er per ongeluk te weinig brandstof in is gestopt.
Mja niet terecht voor Max om dan op pole te verschijnen maar ik voel weer een willekeur aan interpretatie mbt uitkomst alles wat nog looptBloodclot schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:27:
Zou het jammer vinden dat charles zijn pole kwijt zou zijn. Maar dat langzaam rijden moet een keer stoppen. Max heeft in het verleden ook voor lullige foutjes straffen gekregen. Dus ja laat ze dit maar s een keer aanpakken.

Mijn boefje is liev!
hele goede uitleg waarom het is gebeurd van Williams., maar idd dat betekent niet dat het dan maar goed is. het moet gewoon niet gebeuren.. foutje team..Amphiebietje schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:36:
[...]
Overigens, de argumentatie van WIlliams voor het gebrek aan brandstof is: Doordat de outlap na de rode vlag agressiever was dan verwacht, zat er te weinig brandstof in de tank.
Naja het zal niet per ongelijk geweest zijn, maar bewust er zo min mogelijk er in gedaan waar je met normale omstandigheden wel (net) genoeg aan hebt.Amphiebietje schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:36:
[...]
Overigens, de argumentatie van WIlliams voor het gebrek aan brandstof is: Doordat de outlap na de rode vlag agressiever was dan verwacht, zat er te weinig brandstof in de tank.
Toch vreemd dat geen enkel ander team daar last van had...geef gewoon toe dat er per ongeluk te weinig brandstof in is gestopt.
Als je geen snelle auto hebt, moet je wel risico's nemen.
Helemaal eens. Maar wat is (te) langzaam rijden? Staat daar ergens iets over beschreven?Bloodclot schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:27:
Zou het jammer vinden dat charles zijn pole kwijt zou zijn. Maar dat langzaam rijden moet een keer stoppen. Max heeft in het verleden ook voor lullige foutjes straffen gekregen. Dus ja laat ze dit maar s een keer aanpakken.
Ah. In event notes. 1.36 is de max tijd. Geen idee tot waar dat dan is. Pit entry?
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 09-04-2022 13:45 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dat wordt elke race beschreven in een apart document.Inspired schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:42:
[...]
Helemaal eens. Maar wat is (te) langzaam rijden? Staat daar ergens iets over beschreven?
Inspired schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:42:
[...]
Helemaal eens. Maar wat is (te) langzaam rijden? Staat daar ergens iets over beschreven?
In laps during qualifying and reconnaissance laps
4.1 In order to ensure that cars are not driven unnecessarily slowly on in laps during and after the end
of qualifying or during reconnaissance laps when the pit exit is opened for the race, drivers must stay
below the maximum time set by the FIA between the Safety Car lines shown on the pit lane map.
You will be informed of the maximum time after the first day of practice.
1.36.0 dus de minimale maximale tijd tussen de lijnenIn order to ensure that cars are not driven unnecessarily slowly on in laps during and after the end of
qualifying or during reconnaissance laps when the pit exit is opened for the race, drivers must stay
below 1:36.0 between the Safety Car lines shown on the pit lane map.
[ Voor 18% gewijzigd door jack zomer op 09-04-2022 13:47 ]
En zijn daar al ooit eerder straffen voor uitgedeeld? Alleen bij Max zekerDataGhost schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:45:
[...]
Dat wordt elke race beschreven in een apart document.
Mijn boefje is liev!
Ja. Zag het. Hij deed er twee minuten over dus dan lijkt me dat een straf. Of de regel de volgende keer schrappen.jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:45:
[...]
[...]
[...]
1.36.0 dus de minimale maximale tijd tussen de lijnen
De hoogte van de straf ia nog wel onduidelijk.
Maar er zat niet net niet genoeg in de wagen, er moest 1.15L uit gehaald kunnen worden (1L voor de regels en 0.15 voor als die zelf terug had kunnen rijden, zie Technical Delegate's report), maar er kon maar 0.33 uitgehaald worden. Dat is veel minder. Natuurlijk, de out lap moest agressiever, maar ook dat konden ze aan zien komen met de tijd die nog op de klok stond.Puc van S. schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:41:
[...]
Naja het zal niet per ongelijk geweest zijn, maar bewust er zo min mogelijk er in gedaan waar je met normale omstandigheden wel (net) genoeg aan hebt.
Als je geen snelle auto hebt, moet je wel risico's nemen.
Zal wel een reprimande worden.Bloodclot schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:56:
Als hij inderdaad die regel heeft gebroken verdient hij een straf, net zoals elke andere coureur.
De hoogte van de straf ia nog wel onduidelijk.
Voor Yuki dan al nummer drie. Dus +10?
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 09-04-2022 14:02 ]
[ Voor 11% gewijzigd door MrOleo op 09-04-2022 14:27 ]
erutangiS
Lees even de uitleg. Hij heeft wel degelijk gelift.MrOleo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:03:
Ok duidelijk: een lichtpaneel met gele vlag betekent dus: u mag vol gas doorrijden.
lezen wij de zelfde documenten? of zit je in 2021 of 2020 te lezen?MrOleo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:03:
Ok duidelijk: een lichtpaneel met gele vlag betekent dus: u mag vol gas doorrijden.
70 meter eerder van het gas.
50 meter eerder op de rem
14 kph minder.
dat is toch niet vol gas doorrijden?
goed we wachten nog op auto 22 en 16 voor slakken gedrag op de baan. volgens mij is het dan duidelijk wie waar vanaf vertrekt
[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 09-04-2022 14:25 ]
Ok ik had het iets duidelijker kunnen verwoorden, zal mijn post corrigeren.
erutangiS
[ Voor 44% gewijzigd door jack zomer op 09-04-2022 14:43 ]
Maak het niet persoonlijk.Extigo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:04:
[...]
Lees even de uitleg. Hij heeft wel degelijk gelift.
[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 08:13 ]
erutangiS
Nee, no further action voor Leclerc en een reprimande voor Tsunoda.jack zomer schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:32:
geen actie op 16, en 24 (of 22 fia weet het even niet)
correct ik dacht de fia in de war was omdat we geen eerdere documenten van auto 24 hadden.Slurf1 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:38:
[...]
Nee, no further action voor Leclerc en een reprimande voor Tsunoda.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |