xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nou, lijkt me niet zo moeilijk om duidelijk te hebben wat moet gebeuren om en enkele gele, dubbel geel, vsc of sc te hebben.Het is af en toe een loterij omdat je niet eenduidig weet waarom ze de ene keer een vsc doen en andere keer dubbel yellow. En dan heb ik he tnogn iet eens over de term 'voldoende afremmen'. F1 heeft nog heel veel te leren en te verbeteren, maar met rood in de FP's en Q's zijn ze er wel erg snel bij.sjaool schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:21:
[...]
Dat is ook een beetje het probleem, elke situatie vraagt om een andere benadering. Voor SC en VSC is niet echt een goede regel te bedenken. In kwalificatie is een geval als dit altijd een rode vlag.
Maar goed, duurt weer lang, geen Japanse grindbakheftruckjes hier? Dat hoeft toch niet meer dan 5 min te duren.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
uhuhPhusebox schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:23:
Sarcasme mensen... Ooit van gehoord. Schijnt het helemaal te worden.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Oei, te hard gereden met de gele vlaggen. Dat wordt morgen een gridstraf voor jou, 3 stoelen terug in de woonkamer. Achteraan kijken.chevsticks schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:23:
(Nou ja, met hier en daar een kleine snelheidsovertreding).
Begin van de sessie was de baan rond de 29-30ºC, nu inmiddels 26,9ºC.Bloodclot schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:24:
Ik hoop dat de baan warm genoeg is om hetzelfde te presenteren.
Max maakt veel foutjes dit jaar. Hij heeft zijn draai nog niet gevonden met deze RB en moet duidelijk pushen.Bloodclot schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:24:
Die ronde van max was fenomenaal. Alles paars, maar door die lockup in s3 was hij dik drie tiende langzamer dan checo. Dus zou denk ik wel sowieso drie tienee sneller was geweest. Ik hoop dat de baan warm genoeg is om hetzelfde te presenteren.
De echte straf is het wakker moeten worden om 6u voor de voorbereidingStefanVerkerk schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:24:
[...]
Oei, te hard gereden met de gele vlaggen. Dat wordt morgen een gridstraf voor jou, 3 stoelen terug in de woonkamer. Achteraan kijken.
De F1 kennis van de presentatoren van Viaplay kun je maar beter met een korrel zout nemenhansvk schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:18:
Mag FER de rijhoogte nog aanpassen? Werd op Viaplay aangegeven dat ze dat misschien nog gaan doen ivm porpoising.
Ze kunnen op de regenbanden rijden. Die zijn 10mm dikker.Jan-man schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:26:
[...]
De F1 kennis van de presentatoren van Viaplay kun je maar beter met een korrel zout nemen
Bij starten kwalificatie dacht ikKenny_026 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:27:
Parc Fermee gaat toch pas in na Q3?
Pit uitrijden q1Kenny_026 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:27:
Parc Fermee gaat toch pas in na Q3?
Hoe kouder hoe beter.Harrie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:27:
Ze lijken niet te bezorgd om de afnemende asfalt temperatuur, anders waren ze wel direct naar buiten gekomen toch?
https://www.motorsport.co...arc-ferme-police/6863921/eams are free to modify their cars as they wish (within the rules) right up to the start of qualifying but as soon as the green light goes for Q1, all cars are placed under parc fermé conditions from then until the start of the race.
Any car that is knocked out of qualifying in Q1 or Q2 will go back to the team’s garage, where it will be held under parc fermé conditions and remain under the watchful eye of a steward whenever the team is present.
alles kan off-topic
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Eerst voor max. Nu achter lec
The problem with communication is the illusion it has taken place.
"When you grow up your heart dies"
PSN: xMaurice93
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Say whatsjaool schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:31:
RUS weer sneller dan HAM...
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Eerder van LEC?Yonix schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:32:
Jeetje, Ferrari. Wat een prestatie!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Op het moment van mijn post wel.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Edit: nu wel
[ Voor 8% gewijzigd door StefanVerkerk op 09-04-2022 09:34 ]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Logisch met 2x geel qua sectortijden.sjaool schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:33:
Max was niet tevreden. Er kwam wat geklaag voorbij op de boardradio.
Erg benieuwd naar de race morgen. LEC alleen vooraan
Het scheelt dat zijn race pace wel erg goed was. Dus het wordt morgen weer een lekker robbertje vechten met LEC...
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

De oorzaak moet wel een foutje geweest zijn. Een bocht missen ofzo.
- DaniëlWW2
- Niet online
Goede ronde ging niet door omdat de rode vlag net voordat hij over de lijn kwam. Tweede ronde was evident waardeloos.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
In other news: briljant rondje van Lec. Dat gaan fantastische jaren worden tegen Max.
Was dat niet de drs die vanochtend weggehaald was?TheBrut3 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:36:
Ik had het idee dat DRS bij Max niet open stond in de 2e DRS, de 1e DRS op het achterste deel.
PER kan toch nog een gridstraf krijgen?dcell schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:35:
Red Bull kan tevreden zijn met Sainz ver weg. Dan kan er meer qua strategie.
Plus een rode vlag.sjaool schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:36:
[...]
maar dan heeft ie ook een crap banker lap gehad .. double failsjaool schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:36:
[...]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Gelukkig is dit niet zijn race pace.Geronimous schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:37:
toch wel flinke voorsprong die Leclerc...
Een getergde Max is een...jaapstobbe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:37:
LEC rijdt gewoon perfect
rode vlag in banker lapAlfa Novanta schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:38:
[...]
maar dan heeft ie ook een crap banker lap gehad .. double fail
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ik denk ook dat hij een van de coureurs is met de meeste zelfkritiek ook al merk je dat niet vaak. Het moet altijd perfect zijn. Is het dat niet dan is hij niet tevreden. P1 dat is zijn doel.StefanVerkerk schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:37:
Max heeft nog geen ronde gereden dit weekend waar hij vertrouwen had in de wagen. En dat met P2. Mooi dat perfectionisme.
pfff .. dat is dan wel erg botte pechSempy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:39:
rode vlag in banker lap
ah daar was de replay
dang wat een purpoising nog steeds
Irritante kleuter op de board radio?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Iedereen kan een gridstraf krijgen. Maar idd per heeft nog een gele vlag situatie waar naar gekeken zal worden.
:strip_exif()/f/image/NR1bJkzD5IX0BYgS8dSm91yk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door jack zomer op 09-04-2022 09:45 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Dat klopt. Maar als je weet dat je in twee sectoren tijd verliest snap ik dat je pissig kan zijn.Kenny_026 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:39:
[...]
Je kan in principe met drie keer geel pole rijden dus dat maakt niet direct uit.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ze rijden tijdens de race een tikkie minder snel dus zal het ook minder erg zijn. Maar inderdaad. Lijkt mij behoorlijk vermoeiend rijden.Mog schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:43:
Ferrari en Mercedes hebben beiden ontzettend veel last van porpoising op het rechte stuk. Dat lijkt me behoorlijk oncomfortabel tijdens een race.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
maar 1 ding .. als Max nu in qualy 2e wordt en totaal ontevreden is met de balans .. pas dan maar op als ze 'm straks wél naar zijn liking weten te krijgen!
maar dat geldt trouwens ook voor Mercedes alleen kan dat nog wel eens een paar races duren
Achteraf even naar de tandarts om alle vullingen weer vast te zettenMog schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:43:
Ferrari en Mercedes hebben beiden ontzettend veel last van porpoising op het rechte stuk. Dat lijkt me behoorlijk oncomfortabel tijdens een race.
Niemand heeft ooit beweert dat HAM een slechte coureur is, maar dat in een dominante auto rijden zonder echte tegenstand iedere goede coureur een wereldkampioen maakt. En ja, HAM heeft ook veel mazzeltjes gehad in vorige jaren.Franco10 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:37:
Is Hamilton nu weer een klein beetje een chauffeur omdat ie in dat barrel Mr Saturday er uit rijdt? Want al z'n titels waren puur geluk na vorige race.
In other news: briljant rondje van Lec. Dat gaan fantastische jaren worden tegen Max.
Het feit dat Leclerc het WK leidt en MERC niet meekomt onderstreept het voorgaande niet?
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Echt bizar ... ze zouden aan mij een slechte hebben als ze me met zo'n stuiterhok op pad zouden sturen!Mog schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:43:
gelukkig hoef ik er niet in te rijden
Omdat we pas op race 3 zittensjaool schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:43:
Het sfeertje rond de top 3 is nu totaal anders dan in de afgelopen paar jaar. Hoe zou dit nu toch komen?
Ik moest helaas tijdens de kwalificatie naar het washok om te kijken of de wasmachine aan het stuiteren was. Dat bleek bij nader onderzoek Hamilton zijn hoofd te zijn welke heen en weer aan het klotsen was. Dat kan toch niet goed zijn…
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |