[F1 2022] Race 3 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 84.512 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

d-vine schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:41:
[...]

en bij Perez de snelste van vandaag max 7e tijd , eerste GP beide auto's in de top 10, 2e beide in de top 5.
Dus ze doen mee, maar na paar jaar continu de snelste zijn (met ander banden) bij bijna elke GP zijn we weer op zijn Hollands gezegd aan het zeiken dat het niet goed genoeg is.
Nou nou, rustig maar.

Had niet door dat de tijden zo achteruit gehold waren.

Maar linksom of rechtsom, een halve seconde verspelen tijdens een pitstop is vrij veel natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:56:
Jup. De pitstop tijden zijn nu langzamer geworden. Banden zijn zwaarder, lastiger te hanteren door de wheelcovers, en voor dan nog eens met die extra vleugel er overheen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-05 19:41
Vuvuzela schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:25:
Net de race bekeken. Blij dat ik niet vanochtend ben opgestaan -O-

Is RB in slaap gesust door het kampioenschap van Max? De rest lijkt veel hongeriger (en beter)..
RB is matig, Max is dit jaar matig, RB pitstopcrew is matig.

De aanpassingen aan de baan hebben gewerkt, maar ben wel blij dat deze baan niet meer het seizoen opent.
Uh, zo slecht was het niet? :)Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/DHLAwards2022/03_AUS_DHL_Fastest_Pitstop.jpg.transform/9col/image.jpg

Kan nog constanter, maar alles is even wennen natuurlijk. Grotere en zwaardere wielen, gestandaardiseerde wheelguns etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:16
MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:56:
[...]

Nou nou, rustig maar.

Maar linksom of rechtsom, een halve seconde verspelen tijdens een pitstop is vrij veel natuurlijk.
sorry niet persoonlijk bedoeld maar zie heel veel berichten langs komen waarvan ik denk is dit pas het 2e seizoen dat je kijkt en heb je nooit zulke grote veranderingen meegemaakt.
het wisselt met meerder teams momenteel rond de halve seconden. Het is wat lastiger nog met de grotere banden om snel en constant te zijn.

Ik ben blij dat red bull er met snelheid wel bij zit en niet zoals Mercedes te ver achteraan loopt.
Kan nog zoveel gebeuren in een lang seizoen en ik vind het heel leuk en interessant welke ontwikkelingen elk team gaat maken om weer een stap dichter bij te komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:20:
[...]

Jup. De pitstop tijden zijn nu langzamer geworden. Banden zijn zwaarder, lastiger te hanteren door de wheelcovers, en voor dan nog eens met die extra vleugel er overheen.
Ja dat wist ik uiteraard, maar dacht dat 2,5-2,7 seconden wel een beetje gemiddeld was. Blijkt wat langzamer te zijn. ;)

@d-vine seizoen 25 minimaal inmiddels ;)
Blijf het apart vinden om van gegarandeerde nummer 1 zo'n stap terug te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 10-04-2022 19:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grimmie187 schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:53:
Forza Ferrari!

Allemachtig wat ging Charles hard vandaag, zonder SC's had hij het hele veld op 40s de vernieling in gereden.. _/-\o_

Sainz teleurstellend, had gehoopt dat hij iets meer geduld kon opbrengen om later in de race nog wat plekken te winnen.

Spijtig voor Max, weer een verdiende 2e plaats misgelopen. Vond hem wel erg teneergeslagen na afloop, er zijn nog zat races te gaan.

Ik durf iig pas over titels te praten in Abu Dhabi (iets met ervaringen in het verleden).. ;)

Voor nu gewoon genieten dat we weer vooraan mee doen! *O*
Het is dat Verstappen zijn titel al binnen heeft en ik na afgelopen seizoen ook wat minder geef om Formule 1, want anders was ik inmiddels toch wel aardig teleurgesteld geweest. Want het gat van 46 punten is zo vertekenend de echte verhoudingen ook flink. Je hebt eigenlijk gewoon twee "Leclerc is stupid" races op stratencircuits nodig om dat goed te maken vanuit de optiek van RBR. En dan na pas drie races...

En nee, RBR heeft niks te klagen want deze fouten hebben ze zelf gemaakt. Zeker als je ziet dat RBR met gemak het stuiteren het beste vooraf begrepen heeft en ingecalculeerd in hun ontwerp. Ze hebben de reglementen misschien wel beter begrepen dan welk team dan ook, dus ook Ferrari. De snelheid lijken ze alleen maar moeilijk uit die auto te krijgen. Komt dit geprutst met de brandstofaanvoer bovenop dat ze nu al tientallen punten gekost...

In Bahrein en Saudi-Arabië was het zeer dicht op elkaar terwijl dit gewoon een dramatisch weekend voor RBR was waar ze de auto zeker voor Verstappen, maar niet voor elkaar kregen. Dat gebeurd wel eens en dan krijg je bijvoorbeeld ook dat je banden eraan gaan en je race pace er ook niet is. Desondanks had Verstappen alsnog zomaar pole kunnen pakken als hij zich niet had verremt in zijn eerste Q3 run. Snelheid van die auto is het probleem gewoon niet. Maar om nu tweemaal zo uit te vallen is gewoon zuur. Want op deze manier veranderd een zeer spannende strijd tussen waarschijnlijk de twee beste coureurs in de huidige Formule 1, in een eenzijdige overwinningsparade.

Zowel Sainz als Perez lijken ook niet aan dit niveau te kunnen tippen. Sainz lijkt de auto net zoals Verstappen niet te bevallen. Maar waar Verstappen alsnog presteert, doet Sainz dat minder. En Perez gaat geweldig met de RB18, maar komt daarmee eigenlijk nog steeds niet op het niveau van een Verstappen die niet comfortabel is met dezelfde RB18.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:35:
Zowel Sainz als Perez lijken ook niet aan dit niveau te kunnen tippen. Sainz lijkt de auto net zoals Verstappen niet te bevallen. Maar waar Verstappen alsnog presteert, doet Sainz dat minder. En Perez gaat geweldig met de RB18, maar komt daarmee eigenlijk nog steeds niet op het niveau van een Verstappen die niet comfortabel is met dezelfde RB18.
Beetje voorbarige conclusie, niet? In Saudi-Arabie was Perez "beter", alleen de SC draaide hem daar de nek om. En gisteren was Perez ook gewoon derde in de kwalificatie meteen achter Verstappen. Met de nieuwe auto's heb ik het idee dat Perez er veel beter mee overweg kan dan Verstappen, waardoor Perez er nu wel bij zit (maar wel nog wat achter). Sainz lijkt ook niet helemaal aan te kunnen haken bij Verstappen en Leclerc, maar dit weekend vertekend daarbij ook enorm. Eerste run in Q3 was Sainz volgens mij ook beter dan de rest onderweg (2x paars als ik mij niet vergis), alleen dan net te laat over de lijn met rode vlag. Tweede run maakte hij dan een foutje nadat de voorbereiding al mis ging (probleem met startmotor was de verklaring gisteren, vandaag gaf Sainz aan problemen met zijn stuurtje te hebben, "hetzelfde als gisteren"). En vandaag dan een prut start doordat last minute zijn stuurtje was gewisseld, en het nieuwe stuurtje het koppelings"pedaal" niet goed had afgesteld. Vervolgens was die "in de race" gewoon niet geduldig en maakt daardoor een kostbaar foutje en race over. Als Sainz een goede start had had die denk ik dus nog zomaar P2 kunnen finishen, ondanks zijn P9 start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Het is dat Verstappen zijn titel al binnen heeft en ik na afgelopen seizoen ook wat minder geef om Formule 1, want anders was ik inmiddels toch wel aardig teleurgesteld geweest. Want het gat van 46 punten is zo vertekenend de echte verhoudingen ook flink. Je hebt eigenlijk gewoon twee "Leclerc is stupid" races op stratencircuits nodig om dat goed te maken vanuit de optiek van RBR. En dan na pas drie races...

En nee, RBR heeft niks te klagen want deze fouten hebben ze zelf gemaakt. Zeker als je ziet dat RBR met gemak het stuiteren het beste vooraf begrepen heeft en ingecalculeerd in hun ontwerp. Ze hebben de reglementen misschien wel beter begrepen dan welk team dan ook, dus ook Ferrari. De snelheid lijken ze alleen maar moeilijk uit die auto te krijgen. Komt dit geprutst met de brandstofaanvoer bovenop dat ze nu al tientallen punten gekost...

In Bahrein en Saudi-Arabië was het zeer dicht op elkaar terwijl dit gewoon een dramatisch weekend voor RBR was waar ze de auto zeker voor Verstappen, maar niet voor elkaar kregen. Dat gebeurd wel eens en dan krijg je bijvoorbeeld ook dat je banden eraan gaan en je race pace er ook niet is. Desondanks had Verstappen alsnog zomaar pole kunnen pakken als hij zich niet had verremt in zijn eerste Q3 run. Snelheid van die auto is het probleem gewoon niet. Maar om nu tweemaal zo uit te vallen is gewoon zuur. Want op deze manier veranderd een zeer spannende strijd tussen waarschijnlijk de twee beste coureurs in de huidige Formule 1, in een eenzijdige overwinningsparade.

Ik vind het een verwarrend verhaal. Zijn we nu blij of niet? :+

@RobertMe Ik blijf erbij; als ze bij RBR de voorkant een beetje beter kunnen laten plakken, is Max weer veruit de snelste daar.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 10-04-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
NeverSettle schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:21:

Kan nog constanter, maar alles is even wennen natuurlijk. Grotere en zwaardere wielen, gestandaardiseerde wheelguns etc.
Maar ze hebben hier toch in den treure op kunnen oefenen. Als je een week inruimt om alleen maar pitstops te oefenen, dan heb je er heel veel kunnen doen en hoef je die ervaring niet meer op te doen tijdens een race.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 217290

De rb18 heeft last van overstuur en dat vind max minder fijn maar past beter bij de rijstijl van perez.

Daarnaast merk je dat alle teams nog zoekende zijn naar de sweetspot van hun auto vrijwel alle data is EOL gegaan per dit jaar... deze autos zijn totaal anders wat basis principes dat alles opnieuw kan. Je ziet ook dat er veel meer potentie in zit op het moment dat ze het wel aan elkaar krijgen.

Ik denk dat ferrari degene is die hun auto het beste begrijpt, mercedes snapt nog bar weinig van zijn auto en red bull begint er te komen maar wordt geplaagd met betrouwbaarheids problemen.

Vorig jaar waren ronde tijden in quali super stabiel. Nu zie je gewoon tussen twee runs echt meerdere tienden van een seconde verschil ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

E
Maar daarmee zeg je eigenlijk dat RBR het niet meer zelf in de hand heeft. Ze zijn blijkbaar afhankelijk van fouten van anderen om nog te kunnen winnen. En dan ook nog minstens 2 hele grote fouten. Als Leclerc gewoon blijft rijden zoals hij nu doet wordt het erg lastig om dat gat te overbruggen. Dan moet Max minstens 7 keer meer winnen dan Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 29-05 08:13
[...]

Grotendeels mee eens, ik zie de potentie bij de wagen van RBR ook iig. Had het verschil in pace vandaag ook niet zo groot verwacht.

Je conslusie vind ik net als @RobertMe wat voorbarig. Tuurlijk is 2x0 punten niet ideaal maar dit seizoen is mega lang en de potentie zit er zeker in die wagen. Vandaar ook een beetje mijn verbazing over Max zn negatieve interview na afloop, maar dat zal vast meer met de adrenaline/teleurstelling bij hem direct na afloop te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Grimmie187 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:17:
[...]

Grotendeels mee eens, ik zie de potentie bij de wagen van RBR ook iig. Had het verschil in pace vandaag ook niet zo groot verwacht.

Je conslusie vind ik net als @RobertMe wat voorbarig. Tuurlijk is 2x0 punten niet ideaal maar dit seizoen is mega lang en de potentie zit er zeker in die wagen. Vandaar ook een beetje mijn verbazing over Max zn negatieve interview na afloop, maar dat zal vast meer met de adrenaline/teleurstelling bij hem direct na afloop te maken hebben.
Ze hebben de snelheid niet en de betrouwbaarheid niet en je staat meer dan 50 punten achter de leider en achter al je andere concurrenten.
Snap niet dat ie geen vreugdedans deed...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:05:
@RobertMe Ik blijf erbij; als ze bij RBR de voorkant een beetje beter kunnen laten plakken, is Max weer veruit de snelste daar.
Maar dan moeten ze dat wel doen. Gasly en Albon werden ook afgeschreven (zowel door RBR als publieke opinie) terwijl ook iedereen wist "dat het aan de auto lag". 2019 bij Ferrari hetzelfde verhaal, Vettel de nummer 1, echter "rijdt Leclerc hem om de oren". "Maar de auto ligt Vettel niet", en nog voordat het volgende seizoen goed en wel begonnen is weet Vettel dat hij een nieuw team kan gaan zoeken.

Zeg ik daarmee dat Red Bull (nu al) Verstappen aan de kant gaat zetten? Natuurlijk niet. Maar waar Verstappen andere seizoenen werd geprezen voor het om problemen heen rijden, en hij zijn teamgenoten "vernederde" zit Perez er nu wel gewoon bij. Is dat Verstappen die trager is in deze auto? Is dat Perez die sneller is in deze auto? Is dat Perez die na een seizoen warmdraaien er klaar voor is?

En Perez heeft vandaag ook gewoon weer een goede race gereden. Toch twee keer een Mercedes ingehaald, waarvan 1x Hamilton op een onverwachte plek waar verder IIRC ook geen inhaalactie is geweest dit weekend. Dus die kan echt wel sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:56
Het probleem is niet alleen Ferrari denk ik zomaar. Het is mega zuur dat Max achter de feiten aanloopt, maar als Mercedes de boel op orde krijgt moet hij dus zien te zorgen dat de punten naar hem gaan en niet naar Mercedes. Dan worden het geen 2 coureurs maar wellicht 4 stuks die ervoor gaan ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:12:
De rb18 heeft last van overstuur onderstuur en dat vind max minder fijn maar past beter bij de rijstijl van perez.

Daarnaast merk je dat alle teams nog zoekende zijn naar de sweetspot van hun auto vrijwel alle data is EOL gegaan per dit jaar... deze autos zijn totaal anders wat basis principes dat alles opnieuw kan. Je ziet ook dat er veel meer potentie in zit op het moment dat ze het wel aan elkaar krijgen.

Ik denk dat ferrari degene is die hun auto het beste begrijpt, mercedes snapt nog bar weinig van zijn auto en red bull begint er te komen maar wordt geplaagd met betrouwbaarheids problemen.

Vorig jaar waren ronde tijden in quali super stabiel. Nu zie je gewoon tussen twee runs echt meerdere tienden van een seconde verschil ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Frame164 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:16:
[...]

Maar daarmee zeg je eigenlijk dat RBR het niet meer zelf in de hand heeft. Ze zijn blijkbaar afhankelijk van fouten van anderen om nog te kunnen winnen. En dan ook nog minstens 2 hele grote fouten. Als Leclerc gewoon blijft rijden zoals hij nu doet wordt het erg lastig om dat gat te overbruggen. Dan moet Max minstens 7 keer meer winnen dan Leclerc.
"All we need is one DNF" :+

In all seriousness. Het seizoen is nog heel erg lang. Als Verstappen de rest van het seizoen wint dan wordt die alsnog met twee vingers in de neus kampioen. Maar zoals het er nu op lijkt heeft Ferrari een auto die minimaal net zo snel is. En daarnaast heeft Red Bull de betrouwbaarheid bij lange na niet op orde. Oftewel: best case fixt Red Bull hun auto, en kunnen ze echt veel meer winnen dan Leclerc en gaat die er zo overheen, worst case heeft Red Bull nog wat slechte races (en/of DNF) en dan moeten ze echt gaan hopen op wat uitvalbeurten van Leclerc.

Overigens valt nu natuurlijk ook het verdere verloop van het seizoen moeilijk in te schatten. Andere seizoenen leek Ferrari nog wel eens gedurende het seizoen wat verder terug te vallen (/niet / langzamer te ontwikkelen) en leek juist Red Bull wel nog steeds sneller te worden. Als dat dit seizoen weer zo gaat zijn er dus nog zeker "kansen" voor Red Bull op het kampioenschap op eigen kracht (Red Bull 1 - 2, Leclerc 3 geeft toch alweer 9 - 11 punten inlopen / uitlopen, met 50 punten achterstand heb je "maar" 5 van die races nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:28
Wat ik nogal opvallend vind bij Ferrari is dat zij op de rechte stukken enorm ‘porpoisen’ maar met een tikje op de rem dit weg is en de auto direct stabiel is om in te sturen (zie bocht 11 op Melbourne). Dit in tegenstelling tot Mercedes. Dat lijk mij lastig met passieve aero of dempers en lijkt bijna op de actieve vering van begin jaren 90. Zo kan Ferrari hun auto lekker laag zetten voor enorme grip van het ground effect te krijgen. Actieve vering is verboden maar he Ferrari is niet de beroerdste om die regels te tarten voor het succes om alvorens de doofpot toe te schuiven wanneer men gesnapt wordt (zoals 2019)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 08:17
Anoniem: 217290 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:12:
De rb18 heeft last van overstuur en dat vind max minder fijn maar past beter bij de rijstijl van perez.

Is het niet onderstuur? Een auto die niet wil "draaien". Ik weer zeker dat Max recent heeft gezegd dat een ondersturende auto nooit snel kan zijn. Overstuur is een losse achterkant en daar had met name de RB17 erg veel last van hoe wel Max blij was met de manier waarop hij bochten kon aanvallen in die auto. Daaruit is vervolgens de RB17B ontstaan die de onvoorspelbaarheid van de vorige versie heeft opgelost wat tot een zeer snelle kwalificatie en race auto heeft geleid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chefbierrr schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:41:
[...]

Is het niet onderstuur? Een auto die niet wil "draaien". Ik weer zeker dat Max recent heeft gezegd dat een ondersturende auto nooit snel kan zijn. Overstuur is een losse achterkant en daar had met name de RB17 erg veel last van hoe wel Max blij was met de manier waarop hij bochten kon aanvallen in die auto. Daaruit is vervolgens de RB17B ontstaan die de onvoorspelbaarheid van de vorige versie heeft opgelost wat tot een zeer snelle kwalificatie en race auto heeft geleid.
Precies dit. De huidige autos zijn meer onderstuurd dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:39
[...]

Ik zou het eerder realistisch willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NotSoSteady schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:48:
[...]

Ik zou het eerder realistisch willen noemen.
Precies. De hele wereld verwacht wat van hem. En hij verwacht iets van zijn team/auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:34:
Ik zeg het eigenlijk nooit maar dit was een van de saaiste races van de afgelopen jaren. :|

En dat terwijl ik nog zo had gehoopt op een race als de voorgaande twee.

[Afbeelding]
Als ik dit lees, met het aantal duimpjes, ben ik blij dat ik er m'n wekker niet voor heb gezet :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

miicker schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:58:
[...]

Als ik dit lees, met het aantal duimpjes, ben ik blij dat ik er m'n wekker niet voor heb gezet :P
Maar je bent zo'n fan dat je 14,5 uur later de race nog niet gezien hebt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:04:
[...]

Maar je bent zo'n fan dat je 14,5 uur later de race nog niet gezien hebt? :+
Heb wat samenvattingen gekeken en kwam toen tot de conclusie dat ik geen zin meer had de hele race terug te kijken :p

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-05 19:41
Frame164 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:12:
[...]

Maar ze hebben hier toch in den treure op kunnen oefenen. Als je een week inruimt om alleen maar pitstops te oefenen, dan heb je er heel veel kunnen doen en hoef je die ervaring niet meer op te doen tijdens een race.
Dat kan je ook afvragen bij andere teams. Pitcrew zijn dezelfde (geselecteerde) mechanics die aan de auto's sleutelen. Misschien hadden anderen dingen de prioriteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 23:39
[...]

Aantal duimpjes zegt niks, de namen erachter meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
Vuvuzela schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:25:
Net de race bekeken. Blij dat ik niet vanochtend ben opgestaan -O-

Is RB in slaap gesust door het kampioenschap van Max? De rest lijkt veel hongeriger (en beter)..
RB is matig, Max is dit jaar matig, RB pitstopcrew is matig.

De aanpassingen aan de baan hebben gewerkt, maar ben wel blij dat deze baan niet meer het seizoen opent.
Heb de indruk dat Verstappen de auto niet vertrouwt en daardoor niet op de limiet durft te rijden. Dat incident van gisteren zal niet helpen om dat vertrouwen terug te winnen.

Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat de auto niet voorspelbaar is. In Australië zag je dat met name een paar keer in de een-na-laatste bocht. Hij remt telkens op precies dezelfde manier, maar af en toe kreeg hij een lock-up (wat hem in de race de linker-voorband kostte).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ja het seizoen is lang, en ja Leclerc kan nog stomme dingen doen, en Italianen hun Italiaanse gründlichkeit tonen, maar er is nu al een dergelijke voorsprong dat Leclerc geen echte druk meer heeft voor de komende 10 races. De Ferrari is snel en betrouwbaar, zoals aangegeven kan Leclerc de komende 6 races achter Max blijven en is er nog niks aan de hand. Eer dat Max 6x wint zijn we minimaal 10 races verder gezien de snelheid van de Ferrari, en dan ben je al zeer optimistisch. En dan zijn er nog 'maar' 10 races over. En dan is Max er pas bij.

Gezien de snelheid van de Ferraris is dat wishfull thinking. Dan moet er dus flink wat misgaan voor de Ferraris en van de druk zal het niet komen. Én dan gaje ervan uit dat Red Bull hun zaakjes op orde hebben!

Dus ja, er kan nog heel veel gebeuren, maar er moet ook heel veel gebeuren anders gaat dit nog veel saaier worden dan 2014-2016. En gezien de hype van de auto's zou het zonde zijn om dit seizoen al af te moeten schrijven aan de voorkant van het veld.

Het ergste zijn nog de bandjes voor Red Bull. Lijkt wel alsof Ferrari de enige zijn die geen last hebben van graining, en RB extreem veel. Leuk dat ze snel zijn, maar als dat ten koste gaat van de bandjes tov Ferrari, dan moet er heel veel gebeuren willen ze naast Ferrari komen.

[ Voor 12% gewijzigd door siggy op 11-04-2022 07:50 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Vind zijn reactie niet onlogisch.

Het gat met Leclerc is (volgens mij) nu al groter dan het met Hamilton in het vorige seizoen ooit geweest is. Daarnaast is de Ferrari in zowel kwalificatie als race sneller, vertrouwt Verstappen de auto niet en is het enige dat '33' is aan zijn wagen op dit moment het betrouwbaarheidspercentage waar dat bij Ferrari 100% is.

De kans dat Red Bull deze achterstand binnen een paar weken oplost is niet zo groot. Onderwijl zit Ferrari ook niet stil en kunnen zij zich volledig richten op hun grootste probleem (porpoising) en zullen zij dus ook nog sneller worden.

Het is dus niet onredelijk om te veronderstellen dat Verstappen Leclerc de komende races nog niet kan verslaan, waardoor de voorsprong van Leclerc nog groter wordt. Mocht de tijd aanbreken dat de Red Bull gelijkwaardig of beter is dan de Ferrari dan is de kans vrij groot dat de voorsprong van Leclerc simpelweg te groot is geworden om hem nog in te kunnen halen. Zeker omdat van de andere teams nog minder te verwachten is dat ze punten van Ferrari af kunnen snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:47:
Het ergste zijn nog de bandjes voor Red Bull. Lijkt wel alsof Ferrari de enige zijn die geen last hebben van graining, en RB extreem veel. Leuk dat ze snel zijn, maar als dat ten koste gaat van de bandjes tov Ferrari, dan moet er heel veel gebeuren willen ze naast Ferrari komen.
I know, onbetrouwbare bron, maar Horner gaf in de F1 post race show aan dat andere teams nog meer problemen met de banden hadden. Zie bv ook Alonso die helemaal tegen het einde nog die tweede stop moet maken en ineens laatste is.

En over Alonso gesproken. Achteraf kijk je de koe natuurlijk in de kont, maar die had beter de Albon strategie kunnen volgen. Die ging volgens mij nog gewoon goed op de hards. Maar ik meen met de VSC voor Verstappen gepit. Daarmee in de Strolli train gekomen, last van graining, en zijn race was over. Was die doorgereden dan was die na zijn pitstop, bij ingaan laatste ronde, waarschijnlijk voor dat treintje weer de baan op gekomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:38
[...]

Mhoa, naar mijn mening was het wel een prima race, auto's reden beduidend dichter op elkaar en er werd nog best veel ingehaald, maarjah, als VER niet vooraan rijdt is het voor 90% hier een saaie race. :+
Ik heb overigens ook niet mijn wekker ervoor gezet, ik keek hem pas toen ik wakker was. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

FabianGTI schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:09:
[...]

Mhoa, naar mijn mening was het wel een prima race, auto's reden beduidend dichter op elkaar en er werd nog best veel ingehaald, maarjah, als VER niet vooraan rijdt is het voor 90% hier een saaie race. :+
Ik heb overigens ook niet mijn wekker ervoor gezet, ik keek hem pas toen ik wakker was. :P
Het had voor mij niks met VER te maken. Ik miste gewoon spanning in de race in vergelijking met de twee races hiervoor.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:16
FULL TEAM RADIO's

1. Charles Leclerc Full Team Radio 1st Place in the F1 Australian GP 2022
https://youtu.be/I5X6M11nsY4

2. Sergio Perez Full Team Radio P2 in the F1 Australian GP 2022
https://youtu.be/9s40Sh0ySgw

3. George Russell Full Team Radio P3 in the F1 Australian GP 2022
https://youtu.be/o1WMYFilf5Q

DNF. Max Verstappen Full Team Radio DNF in the F1 Australian GP 2022
https://youtu.be/DpL5IJyR-MA

DATA ANALYSE mclarenf-1.com

Max en Chalres vergeleken
https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8983/lap_times/821-833/
Als je de link opent kun je naar wens je coureur kiezen die je wilt vergelijken met elkaar

Hier was wat interessants te zien. De Red Bulls waren zoals vaak snel op de rechte stukken zo ook in de qualificatie FP's met Max en Checo
Als je dan de race erbij pakt is Checo niet meer in de top 3
maar Max staat bijna helemaal onderaan met de maximum speed.

Dus het was niet alleen de bandjes, de wegligging ze hadden de pure snelheid niet meer dat verklaart ook dat Leclerc 5,6,7 tienden per ronde op Max pakte.
Alle verhalen over niet vertrouwd met de auto , matig of de drive mist kan hiermee overboord

Die Red Bull liep voor geen meter!

https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8983/sector_speeds

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmM6_CvxteaAD3_fLA1nQZOD3gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nf0zRmbvhuYLc1Mi12XzFBXj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door d-vine op 11-04-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Niemand is geinteresseerd in een achterhoede gevecht. Ziet er leuk uit, maar het gaat niet om de echte knikkers. :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
alexbl69 schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:38:
[...]

Heb de indruk dat Verstappen de auto niet vertrouwt en daardoor niet op de limiet durft te rijden. Dat incident van gisteren zal niet helpen om dat vertrouwen terug te winnen.
Ik dacht dat Verstappen vlak voor zijn uitval nog een paar keer de snelste raceronde had neergezet? Wellicht zat hij daarmee wél aan de limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kraanwagen schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:37:
[...]

Ik dacht dat Verstappen vlak voor zijn uitval nog een paar keer de snelste raceronde had neergezet? Wellicht zat hij daarmee wél aan de limiet.
De limiet van de banden gegeven de noodzakelijke levensduur ja.

De limiet van de auto ligt daar ver vanaf. Zie verschil tussen quali en race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:06

_Apache_

For life.

Ben nu wel benieuwd wat de verhoogde druk doet in het team van RBR. Tuurlijk gaan ze de problemen tot de bodem uitzoeken en weer herpakken. Nu hopen dat ze er niet onder bezwijken.

Overigens, wel fijn om te zien dat PER nu echt wt kan betekenen, hij lijkt de snelheid nu gevonden te hebben. Ipv een ok-isch quali dan dan langzaam wegzakken in de race.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Apache_ schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:42:
Ben nu wel benieuwd wat de verhoogde druk doet in het team van RBR. Tuurlijk gaan ze de problemen tot de bodem uitzoeken en weer herpakken. Nu hopen dat ze er niet onder bezwijken.

Overigens, wel fijn om te zien dat PER nu echt wt kan betekenen, hij lijkt de snelheid nu gevonden te hebben. Ipv een ok-isch quali dan dan langzaam wegzakken in de race.
Je bedoelt na de enorm relaxte afgelopen seizoenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

Druk? RBR heeft jaren niets anders gedaan? Altijd net-niet er achteraan huppelend en nu soort van weer... :/ Die weten niet beter IMHO :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:06

_Apache_

For life.

MikeyMan schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:43:
[...]
Je bedoelt na de enorm relaxte afgelopen seizoenen?
Oh dat zeker niet. Maar als je vorig jaar een vd kampioenschappen binnen kon halen, ruikt dat naar meer. Als je dan bijna 50p achterstaat, knaagt dat toch wel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zou het toeval zijn dat de 2 teams die vorig seizoen tot de laatste wedstrijd vol de druk er op hadden om een titel binnen te slepen nu niet vooraan rijden? Ik denk niet dat druk het probleem is ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:47
[...]

Och, ik kijk F1 races samen met een vriend van me, de ene keer bij mij, de andere keer bij hem. Gisteren was het bij hem en aangezien ik in het weekend tegenwoordig alles met de fiets doe zat ik om half 7 op de fiets gisteren :|

Ik vond het eigenlijk wel fijn, normaal lig ik de halve zondagochtend in bed, laat ontbijt en de rest van de dag nergens zin in. Ik was nu om 10 uur weer thuis en had de hele dag nog :)

We kwamen er gisteren achter dat F1TV Pro ook een post-race show/interviews heeft maar dat komt niet automatisch als de race stream afgelopen is :+

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 11-04-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 15:10
MikeyMan schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:42:
[...]

De limiet van de banden gegeven de noodzakelijke levensduur ja.

De limiet van de auto ligt daar ver vanaf. Zie verschil tussen quali en race.
Dus het verschil tussen quali en race is volgens jou de band ? Niet die 100kg brandstof die ze meehebben, niet het zuiniger moeten zijn met de batterij?

Het mogen nog superbanden zijn, dan nog gaat er een enorm verschil zijn tussen quali en race. Een auto kan met 100kg brandstof gewoonweg niet even snel door een bocht en dat mag nog met de beste band ooit zijn. Het is een combinatie tussen banden beetje sparen maar ook gewoonweg de grip limiet van de band

[ Voor 26% gewijzigd door Kenhas op 11-04-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kenhas schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:02:
[...]

Dus het verschil tussen quali en race is volgens jou de band ? Niet die 100kg brandstof die ze meehebben, niet het zuiniger moeten zijn met de batterij?
Speelt ook mee. Maar dat verschil zie je vooral terug in verschil in rondetijden tussen begin en einde race. Snelste ronde was uiteindelijk de laatste. En lag nog boven de 1m20 als ik me niet vergis.

Een zachte band in 1 ronde oproken is iets anders dan een medium band die 15 a 20 rondes mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
d-vine schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:29:
Alle verhalen over niet vertrouwd met de auto , matig of de drive mist kan hiermee overboord

Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Als Verstappen het vertrouwen mist om vol door de bocht voor het opkomen van het rechte stuk te gaan zal hij ook niet aan de hoogste topsnelheid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 19:36

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier was wat interessants te zien. De Red Bulls waren zoals vaak snel op de rechte stukken zo ook in de qualificatie FP's met Max en Checo

Dus het was niet alleen de bandjes, de wegligging ze hadden de pure snelheid niet meer dat verklaart ook dat Leclerc 5,6,7 tienden per ronde op Max pakte.

https://en.mclarenf-1.com/2022/gp/s8983/sector_speeds

[Afbeelding]
Wow, dat verschil in topsnelheid is niet normaal. Was blijkbaar de hele race dus een motorisch probleem? Die nieuwe onderdelen die vervangen waren hebben blijkbaar dus het probleem niet opgelost.Tijdens de kwalificatie zaten de Bulls beiden bij de top. Zouden ze de motor al vanaf het begin van de race al hebben teruggeschroefd? Na Parc Ferme is dat het enige wat je mag wijzigen. :/

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FP_KihCXMAEF6zw?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Tsja, je weet dat Verstappen het einde van de race niet gehaald heeft? :P Als in: de rest heeft met een "lege" tank gereden, Verstappen niet. Daarnaast reden de meeste ook nog ergens voor terwijl het na een aantal ronden wel duidelijk was dat Leclerc te snel was en de Mercedessen Verstappen ook niet konden volgen. Die heeft dus gewoon lekker op zijn gemak de ronden gereden en hoefde er niet vol voor te gaan, en als/toen die dat wel deed zat hij dus nog met die volle(re) tank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Twee ronden voor z'n uitval reed Verstappen zijn persoonlijk snelste ronde, 1:21.677. Leclerc reed een ronde later bijna 4 tienden sneller, 1:21,291.

Toen de race hervat werd was Leclerc bijna elke ronde sneller dan Verstappens snelste ronde, met in de laatste ronde nog een totaal niet benodigde 1:20,260.

Heb de indruk dat Leclerc nog bij lange na niet aan de max van zijn auto zit, terwijl Verstappen alle zeilen bij moest zetten om nog enigszins bij hem in de buurt te blijven, en dan nog liep Leclerc gemiddeld ruim een halve seconde per ronde bij hem weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 29-05 08:13
alexbl69 schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:25:
[...]

Toen de race hervat werd was Leclerc bijna elke ronde sneller dan Verstappens snelste ronde, met in de laatste ronde nog een totaal niet benodigde 1:20,260.
...
Bleek grappig genoeg wel nodig te zijn (merkte Brundle scherp op bij Sky). Alonso verbeterde de 1.20.9 van Leclerc 2 rondjes voor het einde dus maar goed dat hij nog even aangezet heeft! :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online

Is dat niet gewoon omdat Verstappen min of meer halverwege uitviel? Neem aan dat de meeste andere die topsnelheid hebben neergezet met bijna 50 kilo minder brandstof aan boord, dat scheelt een hoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34

v8power67

Psn: Mausosaurus

[YouTube: WTF Stroll's wheel turning by itself | #ausgp #f1]
Deze al gepost ?
Lijkt me niet helemaal wenselijk dat hij uit zichzelf kan sturen...

Video werkt alleen met klikken.
Stroll laat zijn stuur los om te kijken wat er gebeurt, rijd lage snelheden denk Safety car. Maar de auto trekt gewoon naar links of rechts uit niets. Heel apart.

[ Voor 35% gewijzigd door v8power67 op 11-04-2022 10:39 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 09:58
v8power67 schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:36:
Deze al gepost ?

Stroll laat zijn stuur los om te kijken wat er gebeurt, rijd lage snelheden denk Safety car. Maar de auto trekt gewoon naar links of rechts uit niets. Heel apart.
Tja als je je auto als botsauto gebruikt dan kan je ook verwachtten dat de stuurinrichting niet meer als nieuw blijft. :+

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Deze al gepost ?

Mijn (oude) auto trekt ook naar links of naar rechts; neem aan dat dat ding geen lane keeping control heeft...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deze al gepost ?

In Stroll z'n geval lijkt het mij geen overbodige luxe om vanaf de fabriek iemand te laten sturen op afstand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Het was naar mijn mening een beetje als Maxico. Leclerc was super dominant met de Ferrari en z'n teamgenoot maakte er al heel vroeg een potje van. Saaie race als gevolg. Wel met wat sc's, maar goed, dat gaf op het momentje na dat leclerc wat overstuur had uit de laatste bocht, verder niet bijzonder veel spanning. Na 43 rondes heb ik even gekeken wat de uitslag ging worden (ik keek 'm ook terug) en de top 8 oid was niet veranderd. Toen heb ik 'm maar uit gezet.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Oogje schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:47:
[...]

Zou het toeval zijn dat de 2 teams die vorig seizoen tot de laatste wedstrijd vol de druk er op hadden om een titel binnen te slepen nu niet vooraan rijden? Ik denk niet dat druk het probleem is ;)
Volgens mij was Perez toch soeverein 2e. Was zelfs een 2-3 geworden als Max geen brandstof leiding probleempje had gehad. Ik begrijp niet helemaal hoe dat "niet vooraan" meedoen is.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02

MeNTaL_TO

The future is not set

Thinlanet schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:35:
Wat ik nogal opvallend vind bij Ferrari is dat zij op de rechte stukken enorm ‘porpoisen’ maar met een tikje op de rem dit weg is en de auto direct stabiel is om in te sturen (zie bocht 11 op Melbourne). Dit in tegenstelling tot Mercedes. Dat lijk mij lastig met passieve aero of dempers en lijkt bijna op de actieve vering van begin jaren 90. Zo kan Ferrari hun auto lekker laag zetten voor enorme grip van het ground effect te krijgen. Actieve vering is verboden maar he Ferrari is niet de beroerdste om die regels te tarten voor het succes om alvorens de doofpot toe te schuiven wanneer men gesnapt wordt (zoals 2019)
Bijzondere is, men start een onderzoek naar Haas omdat men vermoed dat die wel heel veel onderdelen van Ferrari gebruikt en gelijk staat die wagen weer achteraan de grid waar men Haas ook verwachte.
Ferrari denkt naar mijn menig iets te veel dat ze boven de F1 staan (en ik zal dus ook nooit een Ferrari kopen (al heeft dat voornamelijk een financiele reden ;( )

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:33
MeNTaL_TO schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:25:
[...]

Bijzondere is, men start een onderzoek naar Haas omdat men vermoed dat die wel heel veel onderdelen van Ferrari gebruikt en gelijk staat die wagen weer achteraan de grid waar men Haas ook verwachte.
Ferrari denkt naar mijn menig iets te veel dat ze boven de F1 staan (en ik zal dus ook nooit een Ferrari kopen (al heeft dat voornamelijk een financiele reden ;( )
Win on Sunday sell on monday! Zo stond ik vanmorgen voor de Ferrari dealer maar ze waren gesloten. Blijkbaar willen ze mijn geld niet. :(

:+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bansheeben schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:21:
[...]

Volgens mij was Perez toch soeverein 2e. Was zelfs een 2-3 geworden als Max geen brandstof leiding probleempje had gehad. Ik begrijp niet helemaal hoe dat "niet vooraan" meedoen is.
Op 20 seconden. Nadat de safety car in ronde 27 naar binnen gegaan was. Van de 54.

Zat nog een VSC tussen in ronde 40 ook.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 11-04-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

MikeyMan schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:41:
[...]

Op 20 seconden. Nadat de safety car in ronde 40 naar binnen gegaan was.
Zolang er niet al te veel druk van achteren is en je geen mogelijkheid ziet om de nummer 1 te verschalken, dan heeft het geen zin op de limiet te blijven rijden. Zeker niet gezien de problemen bij Max.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thunder8 schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:43:
[...]

Zolang er niet al te veel druk van achteren is en je geen mogelijkheid ziet om de nummer 1 te verschalken, dan heeft het geen zin op de limiet te blijven rijden. Zeker niet gezien de problemen bij Max.
Kan zijn, maar dat geeft wel aan dat het echt zo makkelijk niet was. Leclerc had evenmin reden om op de limiet te blijven rijden natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Deze al gepost ?

Dit is heel normaal in een race wagen en heeft met de toe settings te maken. Waarschijnlijk is er na een tikje z'n uitlijning niet helemaal meer goed en heeft hij last van toe-out. Daarbij rijden de voorwielen een lijn die wijder wordt.
Meestal heb je in een race wagen toe-in voor; dat helpt de initiële bite de bocht in. Ook weer niet teveel; want het creëert warmte/slijtage in de band.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Illegal_Alien schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:12:
[...]

Mijn (oude) auto trekt ook naar links of naar rechts; neem aan dat dat ding geen lane keeping control heeft...
Dan zou ik toch eens laten kijken naar je auto. Rij je gewoon rechtdoor, dan moet je auto rechtdoor gaan. Behalve als je goed gas geeft en er moeten een hoop pk's op het asfalt gezet worden aan de voortrein, dan kan je wagen naar links of rechts gaan, door het verschil in lengte van de assen.
Bij deze wagens zit de aandrijving achteraan dus zou de wagen sowieso al niet naar links of rechts mogen trekken.
Wat stroll hier meemaakt, zou echt niet mogen gebeuren, volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

MikeyMan schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:41:
[...]

Op 20 seconden. Nadat de safety car in ronde 27 naar binnen gegaan was. Van de 54.

Zat nog een VSC tussen in ronde 40 ook.
Ja oké, maar dat was dan dus de nummer 2. Er lagen maar 2 teams met elkaar in de clinch om het wdc vorig jaar. Waar is de rest dan? Ferrari was gewoon oppermachtig in Melbourne. Dat heeft niets met de WDC strijd van vorig jaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kenhas schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:22:
[...]

Dan zou ik toch eens laten kijken naar je auto. Rij je gewoon rechtdoor, dan moet je auto rechtdoor gaan. Behalve als je goed gas geeft en er moeten een hoop pk's op het asfalt gezet worden aan de voortrein, dan kan je wagen naar links of rechts gaan, door het verschil in lengte van de assen.
Bij deze wagens zit de aandrijving achteraan dus zou de wagen sowieso al niet naar links of rechts mogen trekken.
Ja moet hem uit laten lijnen, maar gebruik hem zo weinig dat het niet echt problematisch is. :) Maargoed mischien bij Stroll ook eens doen. :P

En trouwens: Hobbels in de weg kunnen het ook veroorzaken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-04-2022 12:37 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 06:50
Deze al gepost ?

Denk dat ze het stuurtje bij Nintendo hebben gekocht.

Duidelijk last van Joycon-Drift :+
Sturen ze gewoon op, krijg je een nieuwe zelfs buiten garantie :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
MeNTaL_TO schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:25:
[...]

Is dat al officieel dan, dat Haas van de FIA iets heeft moeten aanpassen? Op basis van één race en wat geruchten zeggen dat ze een tik op de vingers hebben gehad is wellicht iets te voorbarig. Zeker gezien die ene race Australië was. Zie bv ook de opmerking van Norris na de race "geen idee waarom we P5 en P6 zijn, is dezelfde auto als Bahrein, en als we Bahrein nog een keer rijden denk ik dat P13 nog steeds het maximaal haalbare is". Dus voor hetzelfde geldt was het bij Haas ook een one off dat ze nu niet verder naar voren reden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Één keer, de keer daarop werd het onterecht in beeld gebracht (in de linker kolom). Verstappen was toen al in problemen, je zag zijn achterstand ineens snel oplopen van ~5.5 > ~7 sec. (je zag al aankomen dat er iets fout ging), en nog zou ie in dat rondje zijn snelste ronde hebben gereden. Het werd in beeld snel gecorrigeerd naar de snelste ronde van Leclerc op dat moment.

Trouwens, die tijdwaarneming doet dit seizoen toch al een beetje vreemd met het verwerken van tijden, het duurt soms een aardige poos voordat de tijdverschillen zijn verwerkt t.o.v. de andere rijders. Iemand anders dit ook opgevallen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:12

Spotmatic

Ken sent me

Ja, die tijdwaarneming... eigenlijk is mijn F1 beleving een beetje verpest door precies die "verbeteringen". De sfeer is deels weg. Maar wellicht ligt dat ook wel een beetje aan mij. Ik zie minder tot geen shots meer van teambazen. Ik kan me niet herinneren Wolff of Horner te hebben gezien in de afgelopen races. Of ligt het aan mij? Het is zo klinisch geworden allemaal.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
Deze al gepost ?

Stroll oefent gewoon alvast op Indycar. :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 08:18
Max heeft wel zelfspot haha:
https://vm.tiktok.com/ZML4JosYW/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Toch niet heel handig zo... Je moet het maar durven (te zeggen) heden ten dagen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:57
Kenhas schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:22:
[...]

Tenzij het asfalt niet vlak is, zeker met zulke brede banden met zoveel grip.
Wel eens door spoorvorming gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:28
JB schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:19:
[...]

Toch niet heel handig zo... Je moet het maar durven (te zeggen) heden ten dagen.
Hoezo "durven"? Het is zoals het is en de waarheid mag toch gezegd worden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

murphydrz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:59:
[...]

Hoezo "durven"? Het is zoals het is en de waarheid mag toch gezegd worden? :P
Jep "Hollandser" kan niet in ieder geval... :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-05 19:21
Wederom helder dat veel mensen (inclusief Tweakers) zich drukker maken dan Max zelf....

Het doel was wereld kampioen F1 te worden. Dat is bereikt, de rest is bonus.

Baalt hij ervan dat hij uitvalt? Ja, maar daarna weer verder, ipv blijven mokken.

Hij kan nog 10 jaar mee in F1, komen heus nog wel mooie overwinningen/wereld kampioenschappen.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:01

Amphiebietje

In de blubber

Illegal_Alien schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:12:
[...]

Afhankelijk van hoe de motor in de auto ligt - dwars op chassis of in de lengterichting - zal de torque van de motor invloed hebben op het rijgedrag. Dwars valt meestal nog wel mee, dan drukt hij ten hoogste de voor- of achterwielophanging wat in, maar in de lengterichting kan dat voor een afwijking naar links of rechts zorgen.

Verder heeft niet elke stuurinrichting evenveel speling. Sommige blijven ietwat hangen t.o.v. het midden als je het stuur loslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Amphiebietje schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:08:
[...]

Afhankelijk van hoe de motor in de auto ligt - dwars op chassis of in de lengterichting - zal de torque van de motor invloed hebben op het rijgedrag. Dwars valt meestal nog wel mee, dan drukt hij ten hoogste de voor- of achterwielophanging wat in, maar in de lengterichting kan dat voor een afwijking naar links of rechts zorgen.

Verder heeft niet elke stuurinrichting evenveel speling. Sommige blijven ietwat hangen t.o.v. het midden als je het stuur loslaat...
Bedoel je het niet omgekeerd? Net als de motor dwars ligt, heb je dat fenomeen omdat de aandrijfassen verschillende lengte hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik moet wel toegeven dat ik nog niet echt fan ben van de nieuwe baan layout, lijkt wel alsof de race er saaier door is geworden of zie ik het verkeerd?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 19:26
G_Dragon schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:19:
Ik moet wel toegeven dat ik nog niet echt fan ben van de nieuwe baan layout, lijkt wel alsof de race er saaier door is geworden of zie ik het verkeerd?
Albert Park was voorheen meestal ook een doodsaaie optocht en enkel het kijken (07:00 's ochtends) waard omdat het de seizoensopener was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 06:50
-ION- schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:24:
[...]

Albert Park was voorheen meestal ook een doodsaaie optocht en enkel het kijken (07:00 's ochtends) waard omdat het de seizoensopener was.
Het staat ook op plek 28/32 als het aankomt op aantal overtakes sinds 2009
https://www.reddit.com/r/..._overtakes_per_race_here/

Van de reguliere kalender, zijn enkel Imola en Monaco erger :+
Nu is overtakes niet gelijk aan spannend, maar het is één indicator O-)

Monaco had vorig jaar trouwens maar 1 overtake :X van Mick op zijn teamgenoot :+
Dus mensen die vinden dat het er bij hoort vanwege historie: Misschien gewoon 2 uur lang een webcam aanzetten van Monaco. De hoeveelheid spanning is ongeveer gelijk :D

[ Voor 25% gewijzigd door Waah op 13-04-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:20
-ION- schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:24:
[...]

Vaak alleen interessant doordat er wel eens iets mis ging omdat het de eerste race was.
Onverwacht vaak de mindere teams die hoger eindigden dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord