[F1 2022] Race 3 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 84.362 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Op deze manier is Leclerc al kampioen voor de zomerstop... :/

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 06:22
Zo typisch NL om Max/RB meteen af te schrijven en al te praten over een vertrek van Max. 8)7
Je ziet dat ook bij voetbal. Als het NL elftal voor de rust met 1-0 achter komt dan schreeuwt half NL dat ze niks waard zijn. Staan ze 1-0 voor worden we ineens WK. :+

Het seizoen is nog lang. Er gebeurt een hoop op de baan dus het wordt echt een heel leuk seizoen. En als LEC wint dan is het maar zo, ik gun het hem en Ferrari 100 keer meer dan HAM/Merc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher vindt het tot nu toe een fijn seizoen.

De topteams zijn nog steeds wel de topteams (geef toe, mercedes loopt in, ook al is het een stratencircuit) maar het middenveld is veel dichter op elkaar geschoven en daar zie je mooie battles.

En natuurlijk zie ik max graag winnen, maar dat de ferrari weer een keer sterk is vind ik ook weer een keer prima.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 20:51
Forza Ferrari!

Allemachtig wat ging Charles hard vandaag, zonder SC's had hij het hele veld op 40s de vernieling in gereden.. _/-\o_

Sainz teleurstellend, had gehoopt dat hij iets meer geduld kon opbrengen om later in de race nog wat plekken te winnen.

Spijtig voor Max, weer een verdiende 2e plaats misgelopen. Vond hem wel erg teneergeslagen na afloop, er zijn nog zat races te gaan.

Ik durf iig pas over titels te praten in Abu Dhabi (iets met ervaringen in het verleden).. ;)

Voor nu gewoon genieten dat we weer vooraan mee doen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:41

Dazzler2120

FP ProMod
cheiron schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:26:
Onwijs verbaasd over hoe de race verliep. In de tests was Mercedes nergens en waren de tijden van RB en Ferrari iets in het voordeel van RB. Dat had ik echt niet verwacht dat in de wedstrijd de Leclerc een halve seconde per rondje weg loopt bij Verstappen en Mercedes zo dicht achter de Red Bull finisht.

Het uitvallen van Verstappen is...teleurstellend.
Je zou bijna zeggen dat de tijden in de VT vrij weinig betekenen, hé :+

Beetje een makkelijke opmerking dit, maar het wordt vaker gezegd, zolang je geen inzage in fuel loads en strategiën hebt, zeggen de tijden van VT helemaal niks.
De Ferrari lijkt het gat te vergroten t.o.v. de Red Bull - en niet alleen op betrouwbaarheid...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

cheiron schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:26:
Onwijs verbaasd over hoe de race verliep. In de tests was Mercedes nergens en waren de tijden van RB en Ferrari iets in het voordeel van RB. Dat had ik echt niet verwacht dat in de wedstrijd de Leclerc een halve seconde per rondje weg loopt bij Verstappen en Mercedes zo dicht achter de Red Bull finisht.

Het uitvallen van Verstappen is...teleurstellend.
Race pace is altijd nog wat anders dan snelheid over één rondje, maar betrouwbaarheid is daarbij minstens zo belangrijk (zoals we nu al pijnlijk hebben kunnen ervaren). Mercedes is het "degelijke" 3e team op dit moment en pikken de "kruimels" op die later dit seizoen nog belangrijk kunnen worden. Ik verwacht niet dat ze een bedreiging voor Ferrari zullen worden (v.w.b. rijderskampioenschap), die lijken het (los van het gehobbel), toch echt goed voor elkaar te hebben dit jaar. Leclerc presteert degelijk en goed, en de auto ook.

V.w.b. Verstappen, 2015 all over again (hope not) |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-05 20:43
Blokker_1999 schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:27:
[...]

En vanaf volgend jaar worden de motoren ook niet meer in Japan gemaakt, maar in de eigen RBR fabriek, al nemen ze wel een deel van het personeel mee.
Dat was het plan, maar ze zijn begin dit jaar van gedachte veranderd. Honda blijft de motoren in Japan bouwen voor Red Bull en AlphaTauri t/m 2025. Zie bron 1 en bron 2.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:34

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
NeverSettle schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:58:
[...]

Dat was het plan, maar ze zijn begin dit jaar van gedachte veranderd. Honda blijft de motoren in Japan bouwen voor Red Bull en AlphaTauri t/m 2025. Zie bron 1 en bron 2.
Yep, zo kan RBPT gezien worden als een nieuwe krachtbron en krijgen ze dus extra development tijd.
Dat i.c.m. het flirten met Porsche maakt het een redelijk gemakkelijke rekensom wat er waarschijnlijk gaat gebeuren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

Leclerc *O* *O* *O*

Sainz -O-

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:08
Net pas de race gekeken, balen dit. Vooral als het nu weer iets lijkt van een lek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:30
Het lek is nog niet boven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Afgezien van de pech die RB nu meemaakt vallen mij na 3 races 2 dingen op.

1. De sprong die Ferrari heeft gemaakt is ongekend groot, kijk lang F1 maar ik kan het mij niet heugen. Moet eerlijk zeggen dat ik het bijna verdacht vind.
2. Max rijdt anders, misschien komt het door het gigantische verschil in racepace, maar ik zie dingen bij MAX niet meer in zijn stijl terug waar dat eerst enorm goed zichtbaar was. Agressie, andere lijnen volgen, de baan volledig gebruiken, het oogt allemaal gezapig, alsof het WK hem geen goed heeft gedaan.

Het zijn pas 3 races en het is vaker voorgekomen dat het begin uitzichtloos leek, RB en vooral Max moeten echt uit een ander vaatje gaan tappen anders is Ferrari weg.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
Ik vond vooral het pace verschil opvallend tussen Red Bull en Ferrari, had verwacht na de vorige race dat ze er korter op zouden zitten. LEC leek het echter heel makkelijk te hebben.

Wel gunstig voor Red Bull dat Sainz een offday had en die fout maakte, uiteindelijk beperkt dat het verlies bij de constructeurs, waar ze tot de uitval van Max een mooie gelegenheid hadden tot inlopen. Had Sainz die fout niet gemaakt was het waarschijnlijk een nog slechtere dag geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

Blokker_1999 schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:27:
[...]

Das wel heel kort door de bocht. RB heeft net heel veel met de motor van dit jaar te maken, heel dat programma zit onder het management van Red Bull en zij hebben al sinds vorig jaar veel te zeggen over dat programma, eingenlijk sinds ze besloten hebben het over te nemen.
Ja in de context van wat ik quote natuurlijk 8)7 Red Bull produceert de motor niet, Red Bull doet er geen R&D aan, de productie vindt nog steeds plaats op dezelfde locatie en wordt nog steeds door Honda gedaan. In dat opzicht hebben zij er niks mee te maken en is er dus ook niet overgestapt naar een andere productiefaciliteit, noch is er technologie overgenomen.
En vanaf volgend jaar worden de motoren ook niet meer in Japan gemaakt, maar in de eigen RBR fabriek, al nemen ze wel een deel van het personeel mee.
Er is maanden geleden al anders besloten en dat is al meermaals gepost (nogmaals door NeverSettle hierboven). RBPT gaat geen Honda-motoren bouwen noch leveren, zodat ze voor 2026 hun status als nieuwe motorbouwer behouden met de daarbij behorende voordelen van extra ontwikkeltijd. Dus dat er RBPT op staat is enkel in naam, net als Tag Heuer op Renault-motoren heeft gestaan en daar verder ook niks mee te maken had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Ferrari is goed gebleken tijdens de kwalificatie. RedBull probeert zichzelf gerust te stellen door te zeggen dat hun racepace goed is.
Maar ondertussen lijkt de racepace van Ferrari nog beter te zijn dan hun kwali-pace... :X

Als er geen verbetering komt bij RB en toch ook Merc, gaan we een eenzijdig seizoen tegemoet, vrees ik...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

simons schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:22:
Afgezien van de pech die RB nu meemaakt vallen mij na 3 races 2 dingen op.

1. De sprong die Ferrari heeft gemaakt is ongekend groot, kijk lang F1 maar ik kan het mij niet heugen. Moet eerlijk zeggen dat ik het bijna verdacht vind.
2. Max rijdt anders, misschien komt het door het gigantische verschil in racepace, maar ik zie dingen bij MAX niet meer in zijn stijl terug waar dat eerst enorm goed zichtbaar was. Agressie, andere lijnen volgen, de baan volledig gebruiken, het oogt allemaal gezapig, alsof het WK hem geen goed heeft gedaan.

Het zijn pas 3 races en het is vaker voorgekomen dat het begin uitzichtloos leek, RB en vooral Max moeten echt uit een ander vaatje gaan tappen anders is Ferrari weg.
Onderstuur vs overstuur. Heel ander trucje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:45
Deze race was het verschil voornamelijk te verklaren door Bandenmanagement. Ferrari en Mercedes leken de enige teams die dit voor elkaar hadden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dus even een recap. Mercedes heeft een auto die totaal niet werkt. Staat 2e bij de constructeurs en heeft beide auto's voor de wereldkampioen in de rijdersstand. Dat wordt nog wat als ze die auto onder controle krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Erazzzer schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:40:
Dus even een recap. Mercedes heeft een auto die totaal niet werkt. Staat 2e bij de constructeurs en heeft beide auto's voor de wereldkampioen in de rijdersstand. Dat wordt nog wat als ze die auto onder controle krijgen.
Bedoel je met ze, Mercedes of RedBull? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Laten we hopen dat zowel RB als MER hun zaakjes voor elkaar krijgen en dat FER zo door blijft gaan.

Dan krijgen we misschien een nog spannender seizoen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:43:
[...]

Bedoel je met ze, Mercedes of RedBull? :P :+
De betrouwbaarheid van afgelopen jaar bij Red Bull lijkt nu meer een uitzondering. Wat dat betreft zou ik meer vertrouwen hebben in Mercedes dan Red Bull voor de rest van het seizoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krankenhausen schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:49:
[...]

De betrouwbaarheid van afgelopen jaar bij Red Bull lijkt nu meer een uitzondering. Wat dat betreft zou ik meer vertrouwen hebben in Mercedes dan Red Bull voor de rest van het seizoen.
Gelukkig is het makkelijker om een snelle auto betrouwbaarder te maken dan een betrouwbare auto sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:51:
[...]

Gelukkig is het makkelijker om een snelle auto betrouwbaarder te maken dan een betrouwbare auto sneller ;)
De vraag is echter hoe erg Merc momenteel gehinderd wordt door het porpoisen. Als dat porpoisen opgelost is, hoe dichtbij zitten ze dan, ofwel hoeveel performance moeten ze dan goedmaken. Op pace zat RB vandaag verder van Ferrari af dan dat Merc van de RB pace vandaan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:52:
[...]

De vraag is echter hoe erg Merc momenteel gehinderd wordt door het porpoisen. Als dat porpoisen opgelost is, hoe dichtbij zitten ze dan, ofwel hoeveel performance moeten ze dan goedmaken. Op pace zat RB vandaag verder van Ferrari af dan dat Merc van de RB pace vandaan zat.
De Ferrari stuitert anders ook behoorlijk. Was erg duidelijk te zien in de shots van LEC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Tk55 schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:53:
[...]

De Ferrari stuitert anders ook behoorlijk. Was erg duidelijk te zien in de shots van LEC.
Klopt, alleen stuitert de Ferrari op de rechte stukken, dit schijnt weinig problemen / top snelheid te kosten.
De merc. stuitert in de snelle bochten, dat zorgt voor veel meer onbalans en dus meer verlies van snelheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kan het zijn dat Ferrari de lachende derde is van het geve echt tussen RB en Mercedes vorig seizoen.

Ferrari is vorig seizoen vroegtijdig afgehaakt en kon zich met succes focussen op dit seizoen. Terwijl RB en Mercedes (onbewust) de focus hielden op het lopende seizoen gezien de spanning in het kampioenschap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:10
groggy schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:56:
Kan het zijn dat Ferrari de lachende derde is van het geve echt tussen RB en Mercedes vorig seizoen.

Ferrari is vorig seizoen vroegtijdig afgehaakt en kon zich met succes focussen op dit seizoen. Terwijl RB en Mercedes (onbewust) de focus hielden op het lopende seizoen gezien de spanning in het kampioenschap?
Dacht dat Ferrari in 2020 zelfs al de handdoek in de ring had gegooid toch? Niet letterlijk maar ze leken 2021 toch vooral als tussenjaar te zien.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dit gesneer hoeft hier echt niet.

[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:47
Mooi toch dat Ferrari t zo goed doet.
Is een kwestie van tijd dat RB en Mercedes hun zaken op orde hebben, dan wordt t een geweldig gevecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17
Grimmie187 schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:53:
Allemachtig wat ging Charles hard vandaag, zonder SC's had hij het hele veld op 40s de vernieling in gereden.. _/-\o_
Los van Max zn pech.
Spijtig voor Max, weer een verdiende 2e plaats misgelopen. Vond hem wel erg teneergeslagen na afloop, er zijn nog zat races te gaan.
Snap ik volledig.
Buiten zijn fout om staat ie niet 10 punten achter Leclerc, maar 46...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:42
groggy schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:56:

Ferrari was al 2 jaar bezig met een nieuwe motor bouwen en hebben van begin vorig jaar al focus op de nieuwe auto gelegd.
Bewuste keuze en profiteren van de battle tussen RBR en Mercedes is er natuurlijk ook.

Uiteindelijk resulteert nieuwe regels altijd dat er een team profiteert en dat is nu Ferrari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:26
Vorig seizoen viel er niet zoveel voor Ferrari te juichen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:01 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:35

iichel

Gazoooo

:D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56
Max moet maar weer terug gaan naar zijn pre-2021 mentaliteit. Accepteren dat hij moet racen voor een 2de/3de plek en stiekem hopen op een overwinning eens in de zoveel tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 15:30
dcell schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:33:
Max moet maar weer terug gaan naar zijn pre-2021 mentaliteit. Accepteren dat hij moet racen voor een 2de/3de plek en stiekem hopen op een overwinning eens in de zoveel tijd :+
Ik heb alle hoop nog voor Imola, als die updates het goed doen kan het snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:26

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Begin van de race hadden ze het erover dat ze bij Redbull onder Parc ferme nog een aantal updates voor beide auto's hadden doorgevoerd (of iig spul vervangen) waaronder een nieuwe radiator. Kan het zo zijn dat dat toch niet helemaal lekker heeft uitgepakt? Dat zou dan ook het grote verschil in vermogen/pace tussen Ferrari en Redbull verklaren. Helemaal t.o.v. de vrije trainingen & quali.

Dan nog een geluk dat Sainz was uitgevallen, anders had hij naar mijn idee redelijk makkelijk op P2 kunnen eindigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pendaco op 10-04-2022 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:59
Pendaco schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:41:
Begin van de race hadden ze het erover dat ze bij Redbull onder Parc ferme nog een aantal updates voor beide auto's hadden doorgevoerd waaronder een nieuwe radiator. Kan het zo zijn dat die updates toch niet helemaal lekker hebben uitgepakt? Dat zou dan ook het grote verschil in vermogen tussen Ferrari en Redbull verklaren. Helemaal t.o.v. de vrije trainingen & quali.

Dan nog een geluk dat Sainz was uitgevallen, anders had hij naar mijn idee redelijk makkelijk op P2 kunnen eindigen.
Updates zullen het niet geweest zijn, dat is namelijk verboden onder Parc ferme.
Waarschijnlijk een aantal onderdelen vervangen met dezelfde spec onderdelen.
Kan natuurlijk wel zijn dat er daar iets mis gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Pendaco schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:41:
Begin van de race hadden ze het erover dat ze bij Redbull onder Parc ferme nog een aantal updates voor beide auto's hadden doorgevoerd (of iig spul vervangen) waaronder een nieuwe radiator. Kan het zo zijn dat dat toch niet helemaal lekker heeft uitgepakt? Dat zou dan ook het grote verschil in vermogen tussen Ferrari en Redbull verklaren. Helemaal t.o.v. de vrije trainingen & quali.

Zou niet mogen. Alle onderdelen die onder parc fermé vervangen worden moeten van dezelfde specificatie zijn als de onderdelen die eraf gaan. Dus de afstelling en configuratie van de auto mag per definitie niet veranderen. Een heel enkele uitzondering daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-05 15:45
Ik zit niet tot mijn oren in de F1 en kan dus niet alles volgen. Maar een jaar of wat terug had Ferrari toch een of andere brandstof sensor beïnvloed (althans dat was het vermoeden). FIA heeft toen achter gesloten deuren een afspraak gemaakt met Ferrari maar daar kwam verder weinig naar buiten. Ferrari viel wel extreem terug in pace.

Zou het kunnen dat dat truucje wel toepasbaar is binnen de huidige reglementen? Of moet ik mn alu hoedje afzetten? :+

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 01:10
laat dat ook Zowel @Grimmie187 als @TommyGun draaien met hun Ferrari avatars al heel wat jaren mee in deze topics. Wellicht de afgelopen twee seizoenen wat minder, maar ik kan mij niet echt anders herinneren dan dat zij andere jaren (in ieder geval sinds race een 2016 dat ik weer F1 ben gaan volgen) redelijk actief waren in de F1 topics.

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
meenkdrie schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:37:
[...]

Ik heb alle hoop nog voor Imola, als die updates het goed doen kan het snel veranderen.
Uiteraard, maar dat zal voor alle c.q. de meeste teams gelden, normaliter neemt ieder team wel upgrades mee naar de eerste Europese GP, ik verwacht nu dus ook niet dat bijv. Ferrari niets gaat doen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Clifdon schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:45:
Ik zit niet tot mijn oren in de F1 en kan dus niet alles volgen. Maar een jaar of wat terug had Ferrari toch een of andere brandstof sensor beïnvloed (althans dat was het vermoeden). FIA heeft toen achter gesloten deuren een afspraak gemaakt met Ferrari maar daar kwam verder weinig naar buiten. Ferrari viel wel extreem terug in pace.

Zou het kunnen dat dat truucje wel toepasbaar is binnen de huidige reglementen? Of moet ik mn alu hoedje afzetten? :+
Er is toen een verplichte tweede brandstofsensor toegevoegd, waarbij de teams ook totaal niet kunnen inzien wat die sensor meet, en hoe die werkt (sensor wordt op vrijdag door de FIA overhandigd en moeten ze op zondagavond weer inleveren. De andere / "oude" sensor hebben de teams wel "in eigen beheer" en kan mee naar de fabriek). Ik neem aan dat die sensor nog steeds gewoon verplicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. Sainz. Op F1TV gaf hij aan dat hij gisteren al een probleem met het stuur had, dat sommige knoppen niet werkten. Vervolgens had hij dat nu weer, waarna ze het stuurtje hebben vervangen. Gevolg was dat dit stuurtje niet goed was afgesteld v.w.b. het koppelings"pedaal". Daardoor dat hij zo'n slechte start had, en zijn proefstarts waren ook al slecht. De "crash" was vervolgens het gevolg van overdriven en te gefrustreerd naar voren willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:31

HaterFrame

Well... Poo came out!

siggy schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:01:
[...]

Ergens was de tijd op de oude Veronica formule 1 forums wel lachen. Complete chaos en 0% woke gedoe
daar heb ik ook jaren rondgehangen en me prima vermaakt 😂

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

RobertMe schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:47:
[...]

knip Zowel @Grimmie187 als @TommyGun draaien met hun Ferrari avatars al heel wat jaren mee in deze topics. Wellicht de afgelopen twee seizoenen wat minder, maar ik kan mij niet echt anders herinneren dan dat zij andere jaren (in ieder geval sinds race een 2016 dat ik weer F1 ben gaan volgen) redelijk actief waren in de F1 topics.
Ik ben vorig seizoen inderdaad minder actief geweest omdat ik het simpelweg niet meer trok qua frustraties haha, dat krijg je als 'je' sinds 2007 droog staat :+

Maar ik ben sinds 2000 Ferrari fan :D

[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56
meenkdrie schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:37:
[...]

Ik hoop het ook maar het lijkt er op dat Ferrari de boel eindelijk na zoveel jaar echt op orde heeft. Niet alleen mechanisch maar ook qua strategie (is ook makkelijker met een superieure wagen). En de pitstops gaan ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hilarisch :+ mooi die interactie tussen die jonge gozers! Let's go and interview Alonso :+ _O-

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 15:30
Dennism schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:49:
[...]

Uiteraard, maar dat zal voor alle c.q. de meeste teams gelden, normaliter neemt ieder team wel upgrades mee naar de eerste Europese GP, ik verwacht nu dus ook niet dat bijv. Ferrari niets gaat doen daar.
Ferrari heeft al een snelle auto, RBR ook wel maar we weten dat ie zwaarder is dan Ferrari en dat de balans er nog niet is.

Daardoor verwacht ik met een oplossing voor die problemen dat ze een grotere stap kunnen maken als Ferrari :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

TommyGun schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:56:
Ik ben vorig seizoen inderdaad minder actief geweest omdat ik het simpelweg niet meer trok qua frustraties haha, dat krijg je als 'je' sinds 2007 droog staat :+

Me 2 sinds Berger/Alesi... dat was pas een frustrerende tijd :+

En toch baal ik harder van Max zijn uitvalbeurt dan dat ik juich voor Leclerc. Misschien moet Sainz eens een paar gaan winnen :P
maar het is verreweg de mooiste auto van het veld nu het zwart weer terugkomt met die lage neus O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnZibeTf1BU3ogRxpBk6YwOp5Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbQIsrWWrrnGPkumFmRZrqQL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eabJhd5VNMa32K1vlnuO3PkXxgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0nGFBEKcHYP4m4Q94YX4dbw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-04-2022 13:13 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:59
TommyGun schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:56:
[...]

Je zal maar Williams fan zijn in dit tijdperk. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
stekkiekiller schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:40:
Deze race was het verschil voornamelijk te verklaren door Bandenmanagement. Ferrari en Mercedes leken de enige teams die dit voor elkaar hadden.
Albon met zijn Williams deed het ook niet verkeerd, 57 rondes lang op 1 setje hards. Weliswaar had hij geluk met de safetycars, maar alsnog kon hij prima mee met andere teams die meerdere keren hadden gewisseld.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Huh?

Ferrari doet het gewoon verdomd goed, dus waarom mag je daar als Ferrari fan niet trots op zijn..de nederigheid van fans moet je waarderen als het minder met hun gaat.
laat dit ook

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

NeverSettle schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:10:
[...]

Albon met zijn Williams deed het ook niet verkeerd, 57 rondes lang op 1 setje hards. Weliswaar had hij geluk met de safetycars, maar alsnog kon hij prima mee met andere teams die meerdere keren hadden gewisseld.
Om nog maar te zwijgen over Alonso. Pace om vooraan Q3 te rijden, uiteindelijk laatste vanwege een ongeplande 2-stopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17

Harrie

NederVlaming

dutchgio schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:18:
[...]

Kado?
Op strategie kun je ook posities winnen.
Mag toch hopen dat die Bottas tijden voorbij zijn.
Mjah, als er een safety car komt, net nadat al je concurrenten gepit hebben en jij nog niet, is dat wel een kadootje natuurlijk.

Kan je een goede strategie hebben om daar gebruik van te kunnen maken, maar je moet ook gewoon wat mazzel hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
iichel schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:13:
[...]

Om nog maar te zwijgen over Alonso. Pace om vooraan Q3 te rijden, uiteindelijk laatste vanwege een ongeplande 2-stopper.
Alonso had hetzelfde als Max, die gele banden hielden het niet. Juist de auto's met minst porpoising hebben het zwaar met de banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

bvbal79 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:14:
Alonso had hetzelfde als Max, die gele banden hielden het niet. Juist de auto's met minst porpoising hebben het zwaar met de banden
Dat zou betekenen dat teams als Ferrari meer ground effect voordeel hebben dan bijvoorbeeld de Redbull waardoor die laatste meer banden vreet. Klinkt wel logisch.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Vuvuzela

My spire is forming

Net de race bekeken. Blij dat ik niet vanochtend ben opgestaan -O-

Is RB in slaap gesust door het kampioenschap van Max? De rest lijkt veel hongeriger (en beter)..
RB is matig, Max is dit jaar matig, RB pitstopcrew is matig.

De aanpassingen aan de baan hebben gewerkt, maar ben wel blij dat deze baan niet meer het seizoen opent.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-05 22:30
Hallo

Just back with the usual race pace charts. Leclerc with his Ferrari was just a class above anyone else. Total control of the race.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-australian-gp-race/gp3_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-australian-gp-race/gp3_bottom_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-australian-gp-race/gp3_all.svg

Source: F1pace

F1pace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-05 09:43
bvbal79 schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:14:
[...]

En duidelijk dat Ferrari een manier heeft om balans te hebben ondanks porpoising. Het hoeft dus niet noodzakelijk een probleem te zijn. Het lijkt natuurlijk logisch dat een auto met minder downforce meer "glijdt" en dus meer de banden op eet, terwijl een auto op rails misschien wel meer energie in de banden stopt maar minder slijtage ervaart. Maar ik ben geen ingenieur dus dit kan totale poeppraat zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Chefbierrr op 10-04-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

f1bythenumbers schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:28:
Hallo

Just back with the usual race pace charts. Leclerc with his Ferrari was just a class above anyone else. Total control of the race.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Don't forget Max didn't run all the way so as the race progresses fuel load will come down. Max would've been closer and the 2nd driver in this chart for sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hallo

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Niet helemaal in lijn met de race simulaties in fp2 geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:36:
[...]

Komt met name omdat in de race de degradatie van de banden hoger was dan verwacht voor sommige teams (bv RB, Alpine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
iichel schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:38:
[...]

Komt met name omdat in de race de degradatie van de banden hoger was dan verwacht voor sommige teams (bv RB, Alpine).
En een DRS minder na FP2, heeft dan niet effect op de degradatie van de banden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:36:
[...]
Zo heel lang hebben die race simulaties ook niet geduurd, dus wat ze daar aan zinnige info uit hebben gehaald?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

NeverSettle schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:42:
[...]

En een DRS minder na FP2, heeft dan niet effect op de degradatie van de banden?
Weinig.

DRS heb je in principe of rechte stukken waar je de downforce (DF) toch niet nodig hebt.

Banden slijten juist als een auto te weinig DF heeft, en gaat glijden. Ook hebben banden het zwaar te verduren tijdens hoge snelheid bochten.

Door het weghalen van DRS heeft een auto juist meer DF, wat in theorie in dat stukje de deg juist ten goede komt (marginaal).

Het enige nadeel zou kunnen zijn, het scenario waarin een team door het wegvallen van DRS kiest om minder DF te hebben (dus meer topsnelheid). En minder DF is meer deg. Wederom marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

iichel schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:45:
[...]

Weinig.

DRS heb je in principe of rechte stukken waar je de downforce (DF) toch niet nodig hebt.

Banden slijten juist als een auto te weinig DF heeft, en gaat glijden. Ook hebben banden het zwaar te verduren tijdens hoge snelheid bochten.

Door het weghalen van DRS heeft een auto juist meer DF, wat in theorie in dat stukje de deg juist ten goede komt (marginaal).

Het enige nadeel zou kunnen zijn, het scenario waarin een team door het wegvallen van DRS kiest om minder DF te hebben (dus meer topsnelheid). En minder DF is meer deg. Wederom marginaal.
Ik maak me er sterk voor dat hogere downforce voor hogere slijtage zorgt op een recht stuk eerlijk gezegd.

Maar dat gezegd hebbende, de omstandigheden waren voor iedereen gelijk in fp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Vuvuzela

My spire is forming

MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:46:
[...]
Ik maak me er sterk voor dat hogere downforce voor hogere slijtage zorgt op een recht stuk eerlijk gezegd.
Vast wel, maar dat zorgt dan voor echt hele minimale slijtage als je het vergelijkt met de slijtage in een lange snelle bocht.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• f1bythenumbers
Alfa Novanta schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:36:
[...]

Don't forget Max didn't run all the way so as the race progresses fuel load will come down. Max would've been closer and the 2nd driver in this chart for sure.
Oh I don't. Max would've been second in race pace since he was faster than Checo. Having said that, unfortunately he wasn't getting close to Leclerc. Until lap 38—last lap before Verstappen retired—the average times were as following:
  • Verstappen: 00:01:23.684
  • Leclerc: 00:01:23.269
The delta was still over 4 tenths at the time. So yeah obviously Max wasn't 1 second+ slower than Leclerc, but I really don't think Max had anything against that Ferrari today. It wasn't even about the driver. Not to take anything from Leclerc because he's a good driver, but that car was just untouchable today.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:45:
[...]

Weinig.

Tijdens FP3 ging juist iedereen vroeg (en veel) naar buiten omdat ze afstelling en simulaties moesten bijschaven voor het wegvallen van de DRS. Dus letterlijk het weghalen van de DRS heeft wellicht weinig invloed op de bandenslijtage, maar de teams hebben allemaal gekeken om de afstelling te wijzigen rekening houdende met (veel) minder DRS. Dus in zoverre heeft het weghalen van de DRS wel invloed gehad op de slijtage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
Hallo

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Thank you for the charts! I love them and I’m happy to see you again at Tweakers, soon after the race.
Can we still offer you some coffees?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:58
chevsticks schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:07:
[...]

Je zal maar Williams fan zijn in dit tijdperk. ;(
Present..

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FP9yHz1WYAMQ2nn?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f1bythenumbers
Toke_gt schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:16:
[...]

Thank you for the charts! I love them and I’m happy to see you again at Tweakers, soon after the race.
Can we still offer you some coffees?
Thanks for the kind comments. Coffees are back on the menu at my new site ;)

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is het al bekend wat de problemen bij Max precies waren? Er werd de motor geroepen in dit topic vlak na het uitvallen. Maar heeft hij daar nog wat over gezegd in het interview met Viaplay?

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
f1bythenumbers schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:22:
[...]

Thanks for the kind comments. Coffees are back on the menu at my new site ;)
Ah thnx, I didn’t notice the symbol 8)7 (Still early)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DR!5EQ schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:32:
Is het al bekend wat de problemen bij Max precies waren? Er werd de motor geroepen in dit topic vlak na het uitvallen. Maar heeft hij daar nog wat over gezegd in het interview met Viaplay?
Horner had het in de F1TV post race show over dat Verstappen een brandstoflucht rook.

En daarover gesproken. Hoe groot achten we de kans dat deze motor afgeschreven kan worden? Wellicht niet door het technisch mankement, maar door de brandblusser. Daar zijn de teams nooit blij mee, brandblussers in de buurt van de motor.

[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 16:51
Vuvuzela schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:25:
Is RB in slaap gesust door het kampioenschap van Max? De rest lijkt veel hongeriger (en beter)..
Dat is wel allemaal heel kort door de bocht. Aan Max zal het niet liggen. Die is altijd hongerig. Dat de auto het begeeft, tjah.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Xfade schreef op zondag 10 april 2022 @ 14:45:
[...]
Dat is wel allemaal heel kort door de bocht. Aan Max zal het niet liggen. Die is altijd hongerig. Dat de auto het begeeft, tjah.
Nou ik weet het niet. Max oogt juist heel relax alsof main goal in life binnen is en de rest bonus is. Qua mentaliteit vind ik hem juist minder in de zin van ik gun iedereen een gelukkig en ontspannen leven maar van hem had ik juist meer vuur en passie verwacht. Dat LEC inmiddels een straatlengte voorsprong heeft, uiterlijk oogt hij indifferent.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RobertMe
simons schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:08:
[...]

Nou ik weet het niet. Max oogt juist heel relax alsof main goal in life binnen is en de rest bonus is. Qua mentaliteit vind ik hem juist minder in de zin van ik gun iedereen een gelukkig en ontspannen leven maar van hem had ik juist meer vuur en passie verwacht. Dat LEC inmiddels een straatlengte voorsprong heeft, uiterlijk oogt hij indifferent.
Wat moet hij dan? Zonder uitvalbeurten was hij intussen twee keer tweede en een keer eerste. Zowel in Bahrein als Saoedi Arabië heeft hij een aantal ronden met Leclerc "gevochten". Gisteren stond hij mogelijk op pole als hij in de banker lap niet dat foutje had gemaakt. En dan beweer je met droge ogen dat hij het allemaal wel oke vind? De (on)betrouwbaarheid en (gebrek aan) snelheid van de auto kan hij niet veel aan doen. En v.w.b. driveability geeft hij wel de feedback lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:40

InFamous

excommunicado

Max zal ook moet wennen aan minder rake in de huidige auto’s. De balans is simpelweg nog niet gevonden.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:11
RobertMe schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:29:
[...]

Wat moet hij dan? Zonder uitvalbeurten was hij intussen twee keer tweede en een keer eerste. Zowel in Bahrein als Saoedi Arabië heeft hij een aantal ronden met Leclerc "gevochten". Gisteren stond hij mogelijk op pole als hij in de banker lap niet dat foutje had gemaakt. En dan beweer je met droge ogen dat hij het allemaal wel oke vind? De (on)betrouwbaarheid en (gebrek aan) snelheid van de auto kan hij niet veel aan doen. En v.w.b. driveability geeft hij wel de feedback lijkt het.
Inderdaad, zonder beide uitvalbeurten zou er nog niet zo heel veel aan de hand zijn. Zeker er komt iets snelheid te kort, maar kan over een heel seizoen best komen. Deze punten zijn echter weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:31
Vond Max er het hele weekend al een beetje moe en uitgeblust uitzien eerlijk gezegd. Zit zo lijkt het op een of andere manier niet lekker in z'n vel. Zomaar een observatie.

Ook blij dat ik er niet voor opgestaan ben verder. Gewoon lekker om 1100 uur ontbijtje en streampje aan :Y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
Vuvuzela schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:25:

Pitstop crew doet gewoon boven in mee met de tijden.

Max is alles behalve matig.

Bahrein prima kwalificatie, in de race deed hij goed mee met een auto die kuren had en helaas uitviel. zo goed kan Max om problemen rijden om lang op 2e positie te zitten.
Jeddah mindere kwalificatie maar heel goed gedaan in de race die hij zelfs wint.
Australië gewoon p2 in de kwalificatie en de race pace leek goed op orde te zijn.
Rijd eigenlijk met gemak op de 2e plaats ondanks de banden slijtage en snelheid tekort op Ferrari. helaas door de problemen met RBR een uitval buurt.
Hier is met de coureur niets matig aan sorry.

Zelfde geld voor Lewis en George die met een lastige auto toch steeds weer goed punten weten te scoren. Constant achter Ferrari en RBR en daardoor kunnen profiteren van uitval beurten.

Red Bull racing heeft werk aan de winkel maar zijn als de betrouwbaarheid op orde is het 2e team. Ook dat is niet matig maar niet goed genoeg om de beste te zijn.
Het is wat Horner zegt ik los liever betrouwbaarheid problemen op van een snellere auto dan een langzame snel maken

Ferrari heeft het dik voor mekaar hulde voor hun maar 3 uitval beurten of een achterstand van 60 punten goed maken en vervolgens het kampioenschap winnen is vaker gebeurt in de formule 1.

Het gaat wel lastig worden en ik denk dat Ferrari wel mee kan met de ontwikkeling maar het is geen ramp als dit een keer gebeurt in het eerste jaar van zo'n grote Aero wijziging. Als de een wint wil niet zeggen dat de andere gelijk slecht is

[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 10-04-2022 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
simons schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:08:
[...]

Vuur en passie uit hij door te zeggen dat hij het niet lekker ging terwijl hij 2e eindigt in de kwalificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op de eigen Twitter van Red Bull Racing is Max gewoon super kritisch naar zijn team zichzelf direct na de kwalificatie.. Je merkt bij hem direct gewoon of het wel of niet 'goed zit'..

Een kleine twinkel in z'n ogen en poging tot grappige opmerkingen geeft aan dat hij goed in z'n vel zit (humor heeft ie niet echt, dat leert ie iedere week bij lijkt het wel _O- ). Er is werk aan de winkel en dat weet hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:28:
Op de eigen Twitter van Red Bull Racing is Max gewoon super kritisch naar zijn team zichzelf direct na de kwalificatie.. Je merkt bij hem direct gewoon of het wel of niet 'goed zit'..

Een kleine twinkel in z'n ogen en poging tot grappige opmerkingen geeft aan dat hij goed in z'n vel zit (humor heeft ie niet echt, dat leert ie iedere week bij lijkt het wel _O- ). Er is werk aan de winkel en dat weet hij.
No shit Sherlock.
2 van de 3 races uitvallen, zelfs Hamilton heeft een beter seizoen tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:30:
[...]

No shit Sherlock.
2 van de 3 races uitvallen, zelfs Hamilton heeft een beter seizoen tot nu toe
Helder licht dat je er bent d:)b

Gisteren wist Max niet dat ie vandaag zou uitvallen he... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:47:
[...]

knip Zowel @Grimmie187 als @TommyGun draaien met hun Ferrari avatars al heel wat jaren mee in deze topics. Wellicht de afgelopen twee seizoenen wat minder, maar ik kan mij niet echt anders herinneren dan dat zij andere jaren (in ieder geval sinds race een 2016 dat ik weer F1 ben gaan volgen) redelijk actief waren in de F1 topics.
flamebaiten hoeft hier dus al helemaal niet.

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:07 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobertMe
NoahAmber schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:36:
[...]

_/-\o_

Haha, los van het feit dat het grappig is dat jij hapt en niet @Grimmie187 valt het toch niet te ontkennen dat de Ferrari fans stukken minder van zich laten horen dan als het top gaat. Is gewoon een feitelijke constatering zoals jij zelf ook stelt. Wellicht de afgelopen seizoenen wat minder. Dat is nu precies wat ik stel.. :*) Blijven fanboys...en daar is verder niets mis mee
Stop feeding the troll ;)

Edit:
Overigens is het ook zo dat @Grimmie187 of @TommyGun vorig seizoen heeft aangegeven dat hij een stuk minder actief was in de F1 topics omdat de sfeer nogal verpest was. Dus job well done om de Ferrari fans weer zo snel mogelijk weg te pesten i.p.v. alle tezamen te genieten van de sport.

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:15 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Lekker over de rug van andere users hier je punt maken of 'gelijk halen' of mensen een beetje uitlachen om jezelf wat stoerder te vinden op de zondagmiddag..

De Tweakers community is er de laatste jaren écht stukken beter op geworden zeg.. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79

[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:49:
[...]

En ja, blijkbaar ben ik een troll feeder, gezien ik me, tot twee keer toe, de moeite neem om op het onzinnige getroll te reageren.
kappen met dit gesneer.

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
En nu houdt dit getrol op.

[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvbal79
Nee je gedrag hier op het forum is zuur. Mensen betichten dat ze meespringen op het succes van een team

[ Voor 15% gewijzigd door bvbal79 op 10-04-2022 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
bvbal79 schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:53:
[...]

Nee je gedrag hier op het forum is zuur, Mensen betichten dat ze meespringen op het succes van een team
kappen met dit gesneer

[ Voor 48% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:16
Reageer er dan ook niet op. ;)

[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:12 ]

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

d-vine schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:16:
[...]

Pitstop crew doet gewoon boven in mee met de tijden.
Is dat zo? Volgens mij heb ik nog geen tijden in de lage 2seconden gezien. Max stond vanmorgen 2.9 stil.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:11

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
MikeyMan schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:32:
[...]

Is dat zo? Volgens mij heb ik nog geen tijden in de lage 2seconden gezien. Max stond vanmorgen 2.9 stil.
en bij Perez de snelste van vandaag max 7e tijd , eerste GP beide auto's in de top 10, 2e beide in de top 5.
Dus ze doen mee, maar na paar jaar continu de snelste zijn (met ander banden) bij bijna elke GP zijn we weer op zijn Hollands gezegd aan het zeiken dat het niet goed genoeg is.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord