Toon posts:

Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Feedbacktopic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29

Floppus

Customer Experience matters

Tsja, je blijft de kern bewust negeren en maakt van alles een persoonlijke aanval. Dus succes ermee :w

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Modbreak:Het is hier evengoed geen wedstrijdje wie het beter weet of wie er gelijk heeft. Als we gaan ruziemaken dan is de feedbackronde hierbij klaar.

Tweakers Discord

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het hele probleem is relatief eenvoudig op te lossen dmv crowd-based tags. Gewoon 1 topic (met als centrale onderwerp de kwestie Oekraïne), en dan op basis van tags kun je zeggen waar een post over gaat. De poster draagt zelf tags aan. Zonder een tag, komt de post er niet doorheen. Vervolgens kunnen gebruikers zoeken en filteren op tags. Moderators kunnen nieuwe tags aandragen, gebruikers ook maar dan moeten ze worden goedgekeurd door mods. Zo kan een post bijvoorbeeld deels gaan over wapens, en deels over het front in Bakhmut. Of deels over wapens, deels over aardmetalen of aardgas. Gewoon omdat die twee factoren met elkaar te maken hebben. Soms is een discussie dusdanig complex dat je er zelfs meer dan twee tags aan kunt hangen. Gebruikers (lezers/lurkers) kunnen vervolgens precies informatie filteren op basis van deze tags. Dit idee is niets nieuws, ik heb het zo'n 20 jaar geleden al voorzien dat dit een betere manier is om informatie te ordenen. Maar helaas moet (forum)software het ook ondersteunen. Want als je dit niet doet dan krijg je cross-posts. Nou kun je dat in dit systeem ook krijgen maar dmv slimme filtering kan iemand bijvoorbeeld een blacklist van tags maken. Je kunt dan zeggen al het geleuter over wapens ik mot dat niet, /dev/null ermee. En vervolgens kun je ook nog kiezen als een post over wapens en iets anders gaat, of je die dan wel of niet wilt lezen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:16
Maar als mensen die op elkaar reageren niet dezelfde tags gebruiken, wordt het één grote punhoop.

• Jerie
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:55:
Maar als mensen die op elkaar reageren niet dezelfde tags gebruiken, wordt het één grote punhoop.
Ja, als je whitelist/blacklist/filtert heeft dat neveneffecten. Altijd. Bubbels hebben dat nou eenmaal altijd. Is al zo sinds de killfile. Maar we hebben nu ook bubbels. Namelijk de verschillende topics. Als je met CSS iemand eruit filtert of op Twitter iemand blokkeert kan dat ook effect hebben. De impact van dat effect kun je zoveel mogelijk minimaliseren.

Mbt tags de moderatoren keuren nieuwe tags goed of af. Pietje kan aandragen er is een nieuw front (het Bakhmut front) maar een mod moet de tag goedkeuren (en kan ook een tag uitschakelen). Verder moet iedere post minstens één tag bevatten. Kun je niet samenvatten waar je post in essentie over gaat? Jammer, no go. Plus de gemeenschap kan een post aandragen voor een (bestaande) tag. Bij bijvoorbeeld drie votes wordt zo'n tag zichtbaar. Misbruik wordt gestraft. Zo kunnen lurkers elkaar helpen de content te behappen ipv dat oeverloze, eeuwige gezaag over offtopic wat zoveel betekenis heeft als 'ik vind deze tangent niet boeiend'. Want vaak betreft het natuurlijk verloop van complexe materie met diverse raakvlakken.

Overigens zou het ook op de FP uitstekend werken. Kan ik bijvoorbeeld al die cryptocurrency bullshit voor eens en voor altijd overslaan. En op GoT kan iemand subonderwerpen in een hot topic (actualiteiten) blokkeren terwijl in een cryptocurrency topic iemand kan zeggen ik wil alleen over Bitcoin lezen. Dat ik het niet hoef te lezen betekent nog niet dat ik het een ander niet gun. Integendeel, maar ik wil er geen (kostbare) tijd aan besteden. Vanuit die invalshoek begrijp ik de kritiek, maar ik zie de klagers geen oplossing aandragen die voor alle partijen positief uitpakt. Terwijl mijn oplossing dat wel doet.

• teacup
  • Registratie: December 2008

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Sissors schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:55:
Op zich is dat issue er tegenwoordig ook al wel. Denk bijvoorbeeld aan een algemene post die twee of drie onderwerpen behandeld waarop een andere post reageert die de diepte in gaat op een van die onderwerpen. Zouden de twee andere onderwerpen voor de eerste post het zwaartepunt betekenen dan kan het zijn dat de eerste en de tweede post in verschillende onderwerpen terecht komen. In zo'n geval kan je de voorkeur geven an vindbaarheid op onderwerp. Met een quote vanuit de tweede post kan je dan nog weer bij de eerste post terecht komen. Het zijn afwegingen die als ik ze tegenkom per geval bekijk/afweeg.

Met die vindbaarheid van informatie is het daarom (nu) handig om onderwerpen niet in een post te combineren. Maar dit is maar een invalshoek. Genoeg redenen waarom in een post relaties tussen totaal verschillende onderwerpen is te verzinnen. Dan is dit parallel taggen een flexibeler idee.

Maar @Jerie het klinkt mij als een interessante suggestie in de oren. Nu ben ik geen devver, en kan zo niet beoordelen wat de impact zou zijn om dit te implementeren. Als ik er een gat in moeten schieten stuit ik nog op de gedachte hoe een nieuwe tag wordt geïntroduceerd en hoe we aanmoedigen eerst bij bestaande tags te kijken voor een nieuwe wordt geïntroduceerd. Maar dit zijn klassieke issues waar wel is uit te komen, hebben we nu ook met die topics.

Ook zou het mooi zijn als de tags zijn te scannen over meerdere (sequentiële) topics, zodat ondanks maandelijkse onderbrekingen een informatielijn is te volgen. Met die tags zijn aan die parallelle topics die we nu hebben geen noodzaak meer. Mogelijk zijn die maandelijkse onderbrekingen nog wel nodig. Kan het tag mechanisme in verschillende topics binnen een forum zoeken dan kunnen ook de posts die al zijn afgezonderd in aparte topics hierin met terugwerkende kracht worden opgenomen.

Een tag mechanisme zie ik als een ontsnapping van het (in mijn ogen) ellendig sequentieel zijn van fora. Dit is een oplossing waar het hele forum zijn voordeel mee kan doen. Het biedt namelijk ook een brug naar een hybride informatie systeem waarmee ook "een-post" topics een vervanging kunnen zijn voor de verdwenen blogging functionaliteit. Blogging, maar dan wel in de informatie context van de forum onderwerpen.

Als ik er zo over nadenk kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat het nog niet eerder is voorgesteld. Net even gekeken, vind zo gauw nog even niets. Met tags maken we van deze sequentiële fora een informatie matrix. Een mooi idee om de informatie in de fora te ontsluiten.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
Jerie schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:24:
[...]

Ja, als je whitelist/blacklist/filtert heeft dat neveneffecten. Altijd. Bubbels hebben dat nou eenmaal altijd. Is al zo sinds de killfile. Maar we hebben nu ook bubbels. Namelijk de verschillende topics. Als je met CSS iemand eruit filtert of op Twitter iemand blokkeert kan dat ook effect hebben. De impact van dat effect kun je zoveel mogelijk minimaliseren.
Bubbel vind ik wat heel anders, dit betekend dat je goede kans hebt dat er overal gaten in een discussie zitten. En eens dat met CSS blokkeren een vergelijkbaar effect heeft, maar dat zal juist ook zijn waarom Tweakers dit niet standaard als optie heeft. Ik vermoed dat ook maar heel weinig mensen dat doen.

• Jerie
  • Niet online
teacup schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:30:

Op zich is dat issue er tegenwoordig ook al wel. Denk bijvoorbeeld aan een algemene post die twee of drie onderwerpen behandeld waarop een andere post reageert die de diepte in gaat op een van die onderwerpen. Zouden de twee andere onderwerpen voor de eerste post het zwaartepunt betekenen dan kan het zijn dat de eerste en de tweede post in verschillende onderwerpen terecht komen. In zo'n geval kan je de voorkeur geven an vindbaarheid op onderwerp. Met een quote vanuit de tweede post kan je dan nog weer bij de eerste post terecht komen. Het zijn afwegingen die als ik ze tegenkom per geval bekijk/afweeg.

Met die vindbaarheid van informatie is het daarom (nu) handig om onderwerpen niet in een post te combineren. Maar dit is maar een invalshoek. Genoeg redenen waarom in een post relaties tussen totaal verschillende onderwerpen is te verzinnen. Dan is dit parallel taggen.

Maar @Jerie het klinkt mij als een interessante suggestie in de oren. Nu ben ik geen devver, en kan zo niet beoordelen wat de impact zou zijn om dit te implementeren. Als ik er een gat in moeten schieten stuit ik nog op de gedachte hoe een nieuwe tag wordt geïntroduceerd en hoe we aanmoedigen eerst bij bestaande tags te kijken voor een nieuwe wordt geïntroduceerd. Maar dit zijn klassieke issues waar wel is uit te komen, hebben we nu ook met die topics.

Ook zou het mooi zijn als de tags zijn te scannen over meerdere (sequentiële) topics, zodat ondanks maandelijkse onderbrekingen een informatielijn is te volgen. Met die tags zijn aan die parallelle topics die we nu hebben geen noodzaak meer. Mogelijk zijn die maandelijkse onderbrekingen nog wel nodig. Kan het tag mechanisme in verschillende topics binnen een forum zoeken dan kunnen ook de posts die al zijn afgezonderd in aparte topics hierin met terugwerkende kracht worden opgenomen.

Een tag mechanisme zie ik als een ontsnapping van het (in mijn ogen) ellendig sequentieel zijn van fora. Dit is een oplossing waar het hele forum zijn voordeel mee kan doen. Het biedt namelijk ook een brug naar een hybride informatie systeem waarmee ook "een-post" topics een vervanging kunnen zijn voor de verdwenen blogging functionaliteit. Blogging, maar dan wel in de informatie context van de forum onderwerpen.

Als ik er zo over nadenk kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat het nog niet eerder is voorgesteld. Net even gekeken, vind zo gauw nog even niets. Met tags maken we van deze sequentiële fora een informatie matrix. Een mooi idee om de informatie in de fora te ontsluiten.
Chronologie is inderdaad een mooi voordeel van zo'n tag systeem. Ook raken discussies in elkaar verweven, en dmv multitag krijg je dat iemand op een natuurlijke wijze uit wordt genodigd naar een ander stukje van de discussie of andere discussie. Op dit moment is er m.i. nauwelijks natuurlijke discoverability in dit forum. En dat is ook een probleem in dit subforum.

Nieuwe tag doet een mod accorderen, al zou je power users kunnen overwegen of gewoonweg privilege er van maken (zoals mod rechten FP). Je zou kunnen zeggen dat iedere lezer een nieuwe tag mag aandragen (bijvoorbeeld front Bakhmut of front Moskou), maar die is dan nog niet zichtbaar (dus front Moskou krijgen de gebruikers niet te zien).

Een gevaar schuilt in abuse / humor. Bijv ik vind post van Pietje niet leuk dus tag hem 'misinformatie' of 'Russische trol'. Dat is niet de bedoeling, daar kun je sancties op zetten. Bij polariserende onderwerpen gaat dit iets vaker voor komen (je ziet ook terug in controversiële onderwerpen, vroeger Linux vs Windows tegenwoordig bijv tijdens Covid pandemie). Ander gevaar is dat je tags dusdanige subcommunities creëren dat je effectief bubbels creëert in de vorm van confirmation bias gangs. Zo ontstaan ook de samenzweringstheorie gemeenschappen, in mindere mate een 'bro gemeenschap'. Maar m.i. is dat enerzijds onvermijdelijk (bijv cryptocurrency; de critici gaan in de minderheid zijn want die zoeken iets positiefs op dat ze wel interesseert), en dat valt of staat op leiderschap van mod-team. Plus het kritisch willen en mogen zijn van de leden. Ook al ben je het niet met ze eens. Mits men zich aan bepaalde sociale normen en waarden houdt... maar dat is op GoT al prima afgedekt.

Je hebt dus bestaande tags die min of meer hetzelfde zijn als de huidige topics. Als die tags zijn aangemaakt heb je al een aardige basis. Vervolgens hoef je maar te taggen op basis van waar de posts nu staan. Maar daarna wordt het pas leuk want dan kun je nieuwe posts meerdere tags geven, en dan komen de voordelen boven water. Dat kun je dan direct uitproberen bij alle nieuw geplaatste posts. Als het vervolgens bevalt kun je retroactief meerdere tags toevoegen op oude posts, te beginnen bij high quality posts (bijv alle posts met minimaal één duimpje).

Tags (metadata) werken m.i. bewezen goed, er zijn legio voorbeelden.
  • Twitter (uiteraard geen moderatie op collisions/overlaps! Ook o.a. shadowbans maar ik heb daar om eerlijk te zijn weinig op tegen).
  • Discogs en muziekverzamelingen (ook hier heb je overlaps en verschillen definities genres; zijn in muziekgemeenschap in sommige subculturen levendige discussies over)
  • IMDB & Co (idem)
  • Ze werken uitstekend in applicatie repositories (Scoop, Chocolatey, App Store, APT, FreeBSD Ports, enz enz)
  • GitHub heeft het ook (bijv even zoeken in alle Rust applicaties)
  • Waarschijnlijk werkt Facebook ook zo (weet ik niet exact)
  • Discourse gebruikt ze ook; bijvoorbeeld het Fairphone forum maakt gebruik van tags (ze steken aardig wat tijd in het modereren). Al is het bij hen een toevoeging op subforums/threads
Het nadeel is dat het inderdaad wel wat werk is, vooral initieel. Al kun je gefaseerd experimenteren. Je zou klein kunnen beginnen met een trial in themaforum oorlog in UA. Ook zou je wellicht tegenwoordig in theorie ML bulkwerk kunnen laten doen, en het dan reviewen, maar volgens mij is het huidige posts in topics een prima basis. Ik zie het ook als een uitbreiding/verfijning hierop.

En op een bepaalde manier had T.net het vroeger ook: stel je zocht alle grappig posts met +4 of hoger. Dan deed je ctrl+f en zocht je naar 'grappig' (funny). Ik had twee vrienden die dat stelselmatig deden op T.net en/of /. Ik persoonlijk vond vaak de posts met 'interessant' waardevoller want die waren objectiever. Mooi toch?

Wat trouwens momenteel ook aardig werkt om veel noise eruit te filteren is alleen posts lezen met duimpjes omhoog. Al mag dat officieel niet; men wordt geacht het hele topic gelezen te hebben voor men reageert (m.i. onrealistisch). Dit is trouwens ook iets dat niet zo goed werkt met een tag systeem, het nodigt nieuwe gebruikers ook niet uit. Maar ik vraag me af hoeveel lezers/lurkers dit gebruiken? Kennen ze de feature?

De maandelijkse break is artificieel, zoals ik al eerder stelde werkt het niet goed met het duimpjessysteem en quoten is ook lastiger. In de praktijk is het een discussie-killer op einde v/d maand, al zie je ook een opleving. Vroeger deed men dit soort dingetjes om performance / DB redenen maar volgens mij hoeft dat tegenwoordig niet meer. Volgens mij heb je binnen een tag systeem deze hack niet meer nodig. Maar ik snap het nut nu ook niet omdat je gewoonweg onthoud op welke pagina je gebleven bent.

Een alternatief is cross-posting. Dat komt op hetzelfde neer maar mag niet. Je wilt discussie immers niet parallel laten lopen. Maar dat lost een tag systeem op. Een gebruiker kan exact aangeven welke onderwerpen wel of welke onderwerpen niet interessant zijn.

Volgens mij gebruikt de FP intern al tags. Bijvoorbeeld nieuws: HiFive Pro 550-board met RISC-V-chip van Intel en SiFive komt in zome... deze links naar twee andere RISC-V items. Men had ook Intel of SiFive kunnen kiezen, maar de gemene deler (en primaire tag) is hier RISC-V. Dat is nog een mogelijke complicatie. Hoe bepaal je een primaire tag, en wil je dat zelfs wel bepalen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18
nst6ldr schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Dit kan je niet menen? Nagenoeg alle vaste deelnemers in het topic zijn in overleg over een recent onderwerp maar daar komt Spotmatic - die we overigens anders nooit zien - om ons te vertellen dat we weer aan het werk moeten?

Die actualiteiten komen niet uit de lucht vallen, deelnemers verzamelen nieuws om de bediscussiëren, niet om een overzichtje samen te stellen voor jou en 20 andere lurkers. Doe eens niet zo uit de hoogte.
Dit is een goed punt, maar het is tegelijk toch een slowchat topic, waar soms over elkaar gebuiteld wordt in het posten van de laatste tweet, waar het inderdaad lastig participeren is als je even een paar dagen weg bent. Er is geen apart 'hoofdpunten'/achtergronden topic, slechts een paar op onderdelen uitgesplitste topics. Ruimte om bijv. trainingscultuur te bespreken was alweer OT in het gevechtssystemen topic (wat dan misschien beter gevechtsmachines topic zou heten).

Kortom: ik snap beide punten en ik lees inderdaad graag die bijdragen waar je eerder naar verwees, welke tussen de slowchat steeds moeilijker terug te vinden zijn. Wat zou een manier zijn waarbij zonder dat van iemand verwacht wordt een dagelijkse samenvatting te plaatsen, toch de slowchat iets van de beschouwelijker posts te scheiden? Of moeten we dat opgeven?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Jerie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:59:
[...]
Je hebt dus bestaande tags die min of meer hetzelfde zijn als de huidige topics. Als die tags zijn aangemaakt heb je al een aardige basis. Vervolgens hoef je maar te taggen op basis van waar de posts nu staan. Maar daarna wordt het pas leuk want dan kun je nieuwe posts meerdere tags geven, en dan komen de voordelen boven water. Dat kun je dan direct uitproberen bij alle nieuw geplaatste posts. Als het vervolgens bevalt kun je retroactief meerdere tags toevoegen op oude posts, te beginnen bij high quality posts (bijv alle posts met minimaal één duimpje).
[...]
Het nadeel is dat het inderdaad wel wat werk is, vooral initieel. Al kun je gefaseerd experimenteren. Je zou klein kunnen beginnen met een trial in themaforum oorlog in UA. Ook zou je wellicht tegenwoordig in theorie ML bulkwerk kunnen laten doen, en het dan reviewen, maar volgens mij is het huidige posts in topics een prima basis. Ik zie het ook als een uitbreiding/verfijning hierop.
[...]
En op een bepaalde manier had T.net het vroeger ook: stel je zocht alle grappig posts met +4 of hoger. Dan deed je ctrl+f en zocht je naar 'grappig' (funny). Ik had twee vrienden die dat stelselmatig deden op T.net en/of /. Ik persoonlijk vond vaak de posts met 'interessant' waardevoller want die waren objectiever. Mooi toch?
[...]
Wat trouwens momenteel ook aardig werkt om veel noise eruit te filteren is alleen posts lezen met duimpjes omhoog. Al mag dat officieel niet; men wordt geacht het hele topic gelezen te hebben voor men reageert (m.i. onrealistisch). Dit is trouwens ook iets dat niet zo goed werkt met een tag systeem, het nodigt nieuwe gebruikers ook niet uit. Maar ik vraag me af hoeveel lezers/lurkers dit gebruiken? Kennen ze de feature?
[...]
De maandelijkse break is artificieel, zoals ik al eerder stelde werkt het niet goed met het duimpjessysteem en quoten is ook lastiger. In de praktijk is het een discussie-killer op einde v/d maand, al zie je ook een opleving. Vroeger deed men dit soort dingetjes om performance / DB redenen maar volgens mij hoeft dat tegenwoordig niet meer. Volgens mij heb je binnen een tag systeem deze hack niet meer nodig. Maar ik snap het nut nu ook niet omdat je gewoonweg onthoud op welke pagina je gebleven bent.
[...]
Volgens mij gebruikt de FP intern al tags. Bijvoorbeeld nieuws: HiFive Pro 550-board met RISC-V-chip van Intel en SiFive komt in zome... deze links naar twee andere RISC-V items. Men had ook Intel of SiFive kunnen kiezen, maar de gemene deler (en primaire tag) is hier RISC-V. Dat is nog een mogelijke complicatie. Hoe bepaal je een primaire tag, en wil je dat zelfs wel bepalen?
Een paar opmerkingen:
  • Noise is ook te voorkomen door default niet te taggen. Dan is noise by default geexcludeerd. Of manueel taggen gaat werken, daar moet mee geëxperimenteerd worden. Manueel dan door user, superuser en mod.
  • Sommige topics zijn niet zaakinhoudelijk. Zoals een tag van het Dagelijkse Topic zal niet iets zijn om op te zoeken. Maar dit is een kanttekening, meer niet.
  • Over die topicbreaks weet ik de drijfveer ook niet. Ze gebeuren nog steeds in structurele topics die lang doorademen. Waar ik zo aan denk zijn topics als Het grote zuinige server topic - deel 3 of AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38. Maar dat is een vraag de gesteld kan worden.
  • Van de tagging op de frontpage was ik op zich wel op de hoogte. Op zich een mooie ontwikkeling die wel vooral lijkt te zijn gericht op het genereren van pageviews in de zelf gegenereeerde content. En natuurlijk in de forumtopics zelf. Tweakers ziet dus als de kleinst linkbare/tagbare eenheid een artikel of een forum topic. De uitdaging is nu om tweakers er toe te bewegen die resolutie te gaan vergroten tot de bijdragen van de community, de reacties in de fora, en eventueel de reacties op de frontpage.
  • Ik zie dat het taggen wordt genoemd om zaken weg te filteren. Met hoe het nu in de fora gaat snap ik die emotie wel. Zelf zie ik taggen vooral om reacties vindbaar te maken.
Om de koe bij de horens te vatten zou deze discussie uit de vrijblijvendheid gehaald moeten worden en moet een fat-feature request worden opgesteld. Vanmorgen al even snel, maar net nog wat meer, rondgekeken in Mooie features maar ik vind geen verzoeken om iets dergelijks. Durf jij het aan zo'n feature request op te stellen? Je hebt er al zo'n gloedvol verhaal over gegeven dat ik eigenlijk ook vind dat je de credits er voor moet krijgen. Dit kan best wat werk vertegenwoordigen, maar dit is wel een stap die de community als geheel meer kan ontsluiten voor (nieuwe) bezoekers. En dat zou ook voor tweakers goed zijn.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55

Killjoy

Klingon lawn products

Vraagje. Mijn reactie is - terecht - verplaatst naar het Wapens en wapensystemen topic. Echter: daar kan ik 'm niet vinden. Wel zie ik 'm via mijn profiel/activiteit.

Killjoy in "Wapens en wapensystemen"

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Killjoy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:05:
Vraagje. Mijn reactie is - terecht - verplaatst naar het Wapens en wapensystemen topic. Echter: daar kan ik 'm niet vinden. Wel zie ik 'm via mijn profiel/activiteit.

Killjoy in "Wapens en wapensystemen"
Met wat ik ervan begrijp heeft dat met caching in je browser te maken. Mijn browser heeft die verandering kunnen meemaken, die van jou niet. Zoiets. Wil je de reactie zien dan is het weggooien van enkele uren browser geschiedenis een fix. Wil je dat niet, dan verwacht ik dat een dagje wachten hetzelfde effect oplevert.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee