Toon posts:

Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Feedbacktopic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00

Floppus

Customer Experience matters

Tsja, iets met hetzelfde blijven doen en andere resultaten verwachten ;)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:24
Hoi @teacup ,

Ik was even benieuwd waarom mijn post over weginfra in Polen verplaatst naar een wapentopic?
Sinds wanneer is weginfra een wapen? :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:39

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
@D_Jeff Ik denk dat je het ook wel met mij eens zal zijn dat het onderwerp ver afdwaalt van de dagelijkse ontwikkelingen in Oekraïne. De F-16 discussie waar ze deel vanuit maakte sowieso al te groot geworden.

Een apart topic over de stand van zaken van de Oekraïense infrastructuur zou je van mij zo mogen starten, want dat zou op zich een goede lijn zijn om ons uit de ze oorlog te denken.

Omdat de post in de context van de F-16 en startbanen discussie viel heb ik hem daar maar bij gelaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
@teacup Dank voor de toelichting, ik zal verder niet ontkennen dat het "op het randje" was.
Een (weg-) infra topic had ik nog niet aan gedacht en het is nou niet dat de nationale wegbeheerder (van UA) geen pepernoot doet; ook daar komen best creatieve oplossingen voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
@D_Jeff Wat ik eigenlijk al een tijd een lancune vind is dat we wel een topic hebben over de gewapende strijd in Oekraïne, maar dat er geen algemeen topic over het land Oekraïne is. In een dergelijk topic zouden dergelijke infrastructurele posts ook beter landen. Stand van het land, infrastructuur en overheid kan zo wat meer aandacht krijgen. Oekraïne is tenslotte meer dan alleen een strijdperk. We hebben nota bene al wel een topic voor Rusland. Daarin mixen we trouwens de gewapende strijd ook met andere zaken.

Wat ik sowieso graag zou willen zien is dat discussie meer in andere topics plaatsvinden, daar beklijven ze beter en kan in een rustiger pitch worden gediscussieerd. Het dagelijkse topic gaat door alle andere posts wat te snel om een discussie goed (met focus) te voeren. Er gebeuren in dat topic te veel dingen tegelijk. Een obsceniteit van dat topic abonneer mechanisme. Van mij mag dat veranderen in een forum abonneer mechanisme. Kan je eerst kijken in wel topic wat gebeurt en daar ga je dan eerst heen. Dan zou dat Dagelijkse, zeker nu met dat weinige nieuws heel rustig kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D_Jeff
@teacup Ik heb voor nu een simpel beginnetje gemaakt, heb alleen nog even niet helder hoe ik het verder ga invullen.

Maar er is iig weer een wens van je lijstje af :P
2) Mijn post over de infraplannen van Polen kan ook naar het nieuwe topic toe - bvd

[Voor 19% gewijzigd door D_Jeff op 19-05-2023 23:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Oke joh, goed initiatief, nu moeten we ook :).

Met een dergelijk topic kunnen we weer enkele categorie posts over Oekraïne plekje geven.

Morgen zal ik je wat helpen om het meer vorm te geven. En nog wat broeden op de titel.

Ik verplaats je post er nu nog even naar toe.

Eindelijk weer eens een bezoeker die een topic aanzwengelt ;) .

Edit:
Heb hem even zo moeten doen. Timestamp issue moeten opvangen met een oude afval post mijzelf die voor de datum van jouw wegen in Oekraïne post viel.

[Voor 19% gewijzigd door teacup op 19-05-2023 23:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:42
@teacup je hebt mijn posts in het 'dagelijkse discussie'-topic verplaatst naar het 'situatie binnen rusland'-topic. Daar ben ik het niet echt mee eens; men reed in Humvees en ander Oekraïens materieel. Mijns inziens zijn mijn bijdragen dan ook gerelateerd aan de dagelijkse ontwikkelen in de oorlog in Oekraïne, ongeacht in welk land deze geografisch plaats vinden. Het feit dat er Humvees en MaxxPros bij betrokken waren laten geen ruimte voor twijfel over de herkomst van deze aanvallen.

Ik snap dat dit een nieuwe situatie is en dat de moderatieregels daar niet op voorbereid zijn, maar ik vind dat deze ontwikkelingen onmiskenbaar onderdeel zijn van de oorlog in Oekraïne. Daarom heb ik zorgvuldig gekozen om deze posts precies daar te maken - met name als daar sealioning-esque posts verschijnen die beweren dat optimisme over de Oekraïense uitgangspositie ongepast zijn. Daar wil ik wel repliek op kunnen geven zonder dat het weggemodereerd wordt.

Uiteindelijk gaat het mij niet om die paar posts. Ik zou graag richtlijnen zien die aangepast zijn op het feit dat Oekraïens materieel nu ook op russisch grondgebied verschijnt. Ik hoop dat jullie daar achter de schermen al mee bezig zijn, maar zo niet: maak svp duidelijk wat in welk topic past en wat niet. Het is een ontzettend grijs gebied sinds de oorlog nu zowel in Oekraïne als in rusland gevoerd wordt.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
@BeefHazard
Laat ik je zeggen dat ik je betoog herken. Enkele dagen terug is de topicindeling aan de orde laten komen. Die discussie moet nog verder zijn beslag krijgen, ik kan er in dit stadium nog niets verder over zeggen.

Maar eigenlijk is een eerste stapje al gezet met Oekraïne: Maatschappij & wederopbouw.

Heb dus nog wat geduld.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:42
@teacup wilco. Maar wil je misschien alvast hier iets verder verhelderen wat op dit moment de criteria zijn voor welke onderwerpen in het 'dagelijkse discussie'-topic horen en welke elders? Het is nu erg onduidelijk.

[Voor 6% gewijzigd door BeefHazard op 24-05-2023 22:39]

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
@BeefHazard
Vooralsnog is het dagelijkse topic bedoeld voor de dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne.

De focus is dus op de strijd in Oekraïne, binnen de landsgrenzen van Oekraïne. Ook is die focus nogal breed, omdat binnen dat kader er van alles bijgehaald kan worden.

Met die actie in Rusland zit daar naar de huidige richtlijn een knip.

En we merken nu dat dit wringt. Dat eens dus.

Andere onderwerpen, NAVO gerelateerd, diepte discussies over wapens horen er niet thuis, maar ik denk dat dit ook niet de discussie is.

Om die reden moeten we denk ik dat beleid wat bijbuigen. Maar dit even wat ik er nu over zeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:42
Ik moet zeggen dat het momenteel inderdaad heel lastig is om het goede topic te kiezen. Veel discussies zitten al op het randje, maar verschuiven daarna op zo'n manier dat ze eigenlijk halverwege over zouden moeten naar een ander topic. Maar doe je dat krijg je weer hele rare discussies omdat je dan 2 halve discussies in 2 topics krijgt.

[removed]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
@redwing maar neem nu het bericht over StormShadow onder de Su-24. Bij dat bericht wordt er nog aangehaald, "ik dacht dat het mig29 zou zijn".
Eerste bericht dat erop inpikt, is een antwoord. Het 2de bericht verwijst al naar het wapentopic met "daar vond ik de info niet".
Dan worden er nog wat wikigegevens uitgewisseld. En op zich valt het daar stil.
Er is een modbreak ivm andere berichten, er volgt wat nieuws over trainingen. En rond kwart voor 11 is er iemand bijgelezen, en die heeft ook nog wel een mening over de Su-24, en hij quote het bericht met de verwijzing naar het wapentopic. En dan volgen er terug 11 berichten over de Su-24, hoeveel airframes UA heeft gekregen,...

Vanaf het 2de bericht, had men eigenlijk de discussie al naar het wapentopic moeten trekken. En eigenlijk had het antwoord, dus de eerste reactie op het nieuws, al naar het wapentopic kunnen gaan.
Op zich is het niet moeilijk. Ga ik reageren op het nieuws zelf > nieuwstopic. Reageer ik op het wapensysteem > wapentopic.

[Voor 6% gewijzigd door Arator op 25-05-2023 08:12]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:42
Arator schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:07:
@redwing maar neem nu het bericht over StormShadow onder de Su-24. Bij dat bericht wordt er nog aangehaald, "ik dacht dat het mig29 zou zijn".
Eerste bericht dat erop inpikt, is een antwoord. Het 2de bericht verwijst al naar het wapentopic met "daar vond ik de info niet".
Dan worden er nog wat wikigegevens uitgewisseld. En op zich valt het daar stil.
Er is een modbreak ivm andere berichten, er volgt wat nieuws over trainingen. En rond kwart voor 11 is er iemand bijgelezen, en die heeft ook nog wel een mening over de Su-24, en hij quote het bericht met de verwijzing naar het wapentopic. En dan volgen er terug 11 berichten over de Su-24, hoeveel airframes UA heeft gekregen,...

Vanaf het 2de bericht, had men eigenlijk de discussie al naar het wapentopic moeten trekken. En eigenlijk had het antwoord, dus de eerste reactie op het nieuws, al naar het wapentopic kunnen gaan.
Op zich is het niet moeilijk. Ga ik reageren op het nieuws zelf > nieuwstopic. Reageer ik op het wapensysteem > wapentopic.
Alleen krijg je dan dus een reaktie in een topic op een post die daar nooit is gemaakt. En in jouw voorbeeld is het inderdaad nog logisch, maar vaak verschuift het in een aantal posts. En waar leg je dan de knip, omdat je dan in een topic een vraag krijgt die in het andere topic verder beantwoord wordt. Het probleem is dat veel dagelijkse ontwikkelingen uiteindelijk naar een wapens of rusland discussie toe gaan. En dan heb je ook nog de vraag hoe lang iets dagelijks nieuws is. Die Stormshadow wordt pas net gebruikt en is daarmee dagelijks nieuws, maar is de 2e keer dat er over gerapporteerd wordt nog dagelijks nieuws? En zo ook die SU-24, op zich valt het onder dagelijks nieuws dat de Stormshadow onder een SU-24 wordt gehangen. Die airframes is dan weer een ander verhaal, maar je krijgt dan al snel dat replies op die SU-24 in 2 topics terecht komen.

Ik verwacht dan ook dat je met zoveel topics heel vaak in het grijze gebied zal zitten. Van veel posts die verplaatst worden snap ik wel waarom ze verplaatst worden, maar ik zou de knip in veel gevallen anders leggen. En zo zal iemand anders daar weer een andere mening over hebben.

[removed]

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Kijk een kort zijlijntje om even een puntje op de i te zetten over wapen X, ik verwacht dat niemand zich daar druk over maakt.

Wat we alleen zien gebeuren dat zodra eenmaal die zijlijn gestart is veel reacties er enthousiast op duiken. Snappen doe ik dat wel, iets met technici en specs. Een te lange subdraad wordt alleen disruptief in dat topic. Aantallen reacties zie ik als een belangrijke afweging of reacties moeten worden verplaatst.

Een makkelijk antwoord is hierop niet.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee