"Pro-russische gebieden"

Pagina: 1
Acties:
  • 4.057 views

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• Bart321
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 00:50
nieuws: Google wordt geblokkeerd in pro-Russische gebieden in Oekraïne

@YannickSpinner Ik vind het heel raar dat je over 'pro-Russische gebieden spreekt, nu inmiddels overduidelijk is dat Rusland jarenlang landjepik heeft gespeeld, en nu met grof geweld die gebieden aan het innemen is.

[ Voor 29% gewijzigd door Bart321 op 22-07-2022 20:41 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• tmnvanderberg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Helemaal mee eens, een buitengewoon ongelukkige keuze. Het gaat hier om bezette gebieden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Anoniem: 1088381

Compleet mee eens. Gaarne even zsm aanpassen @YannickSpinner

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• fapkonijntje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07-2023
Jeetje, er zijn missers en foutjes maar dit is er wel een van een klasse totaal wereldvreemd. Ik zou persoonlijk wel iets meer dan een snelle aanpassing verwachten. Je noemt hier een regio pro Russisch waarbij je eigenlijk de meerderheid in die regio compleet beledigd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Helium-3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 16:28
Arme Yannick, kijkt straks nietsvermoedend op z'n telefoon die rood staat van de notificaties ;)

Een ongelukkig foutje kan natuurlijk gebeuren, maar staat niet in verhouding tot het leed in Oost-Europa dat al tijden gaande is. Dit is misschien een goede wakeup-call voor Tweakers dat wij, de lezers, het gepast vinden als de eindredactie nét wat kritischer kijkt naar artikelen over dit soort situaties van mensenrechten(schendingen) en politiek dan naar de kop van een artikel over het zoveelste techproduct.

Ik hoop ook dat de titel snel netjes gecorrigeerd wordt.

Toevoeging: Ik denk dat "pro-Russische gebieden" een vertaalfoutje is vanaf het reutersartikel dat "Russian-backed seperatists" noemt. Maar het belangrijke verschil is natuurlijk dat Reuters naar de binnengevallen individuen wijst waar de vertaling een statement maakt over het hele gebied met al z'n inwoners.

[ Voor 26% gewijzigd door Helium-3 op 22-07-2022 21:01 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-05 10:36

4x4

Dan ook meteen Israël weer Palestina noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1088381

4x4 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:14:
Dan ook meteen Israël weer Palestina noemen.
Eh, nee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 13:49
En noem ze Volksrepubliek Loehansk en Volksrepubliek Donetsk of desnoods hun Russische naam, maar niet in het Engels want dat spreken ze daar niet en horen geen van beide kampen graag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

@YannickSpinner dit is echt niet netjes. Niet alleen is het een klap in het gezicht van burgers die risico lopen om gedeporteerd en vermoord te worden, je zet ook de deur wagenwijd open voor propagatie van desinformatie. Hier wordt niet of amper op gemodereerd onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" (i.e. "ik mag liegen").

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliekoets
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-04 11:57
Het zijn zowel pro russische gebieden als bezet gebied. Het een sluit het ander niet uit. Donbass heeft in 2015 een referendum gehouden om net als Crimea aan te sluiten bij Rusland. Uitslag was pro Rusland maar Poetin heeft toen niet geaccepteerd. Hij zei jullie horen bij oekraine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meller14
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 21:34
Helemaal eens, het zo "spinnen" van de titel alsof de meerderheid van deze gebieden "pro-Russisch" is bijdragen aan de Russische propaganda machine. Er worden met zo'n titel allemaal onbewuste aannames gemaakt over de bevolking aldaar terwijl het inderdaad gewoon "bezet" gebied is.

Ik durf het nog sterker te zeggen: deze titel draagt actief bij voor een aanloop naar geschiedvervalsing.

[ Voor 0% gewijzigd door meller14 op 22-07-2022 21:43 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 13:34
Het zit hem overigens niet alleen in de titel:
Er is al jaren onenigheid in het Oosten van Oekraïne; de twee zelfuitgeroepen pro-Russische republieken werden in april van 2014 opgericht en zijn tot dusver alleen door Rusland, Noord-Korea en Syrië erkend.
De invasie en proxyoorlog in het oosten omschrijven als "onenigheid" slaat nergens op. Net als dat "zelfuitgeroepen" nogal te betwisten is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fapkonijntje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07-2023
Vooral ook goed dat er iemand van Tweakers snel en adequaat reageert. Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen ligt te snurken. Het is nogal een grove fout. Valt weer vies tegen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliekoets
Pyramiden schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:05:
Het zit hem overigens niet alleen in de titel:

[...]

De invasie en proxyoorlog in het oosten omschrijven als "onenigheid" slaat nergens op. Net als dat "zelfuitgeroepen" nogal te betwisten is.
Er is geen proxy oorlog daar. Er is een burger-oorlog daar waar Rusland handig gebruik van maakt. "zelf uitgeroepen" is zeer zeker waar , ze hebben dat echt zelf gedaan en bevechten al 8 jaar lang het legitieme overheids gedeelte van de Oekraine. Russische troepen steunen dat, maar zonder lokale bevolking hadden ze gewoon naar huis gekund vanwege de vele aanslagen op militaire doelen door de onderdrukte bevolking.
Puur het feit dat dat niet gebeurt laat al zien dat de lokale bevolking daar pro-Russisch is.

Poetin heeft zelfs in Februari-2022 nog bevestigt dat Donbass geen onderdeel is van Rusland. Wat Poetin betreft had dit gebied beter bij Oekraine gebleven omdat hij dan een 10+ miljoen "vijfde colonne" binnen de oekrainse regering had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-03 15:27
fapkonijntje schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:05:
Vooral ook goed dat er iemand van Tweakers snel en adequaat reageert. Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen ligt te snurken. Het is nogal een grove fout. Valt weer vies tegen dit.
Vergeet niet dat DPG met de scepter zwaait en dit soort artikelen en woordkeuzen misschien niet zomaar aangepast mag worden ivm bepaalde standpunten. Als is dit ook wel een bijzonder standpunt om in te nemen.. we wachten op de update of aanpassing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:15:
[...]

Er is geen proxy oorlog daar. Er is een burger-oorlog daar waar Rusland handig gebruik van maakt. "zelf uitgeroepen" is zeer zeker waar , ze hebben dat echt zelf gedaan en bevechten al 8 jaar lang het legitieme overheids gedeelte van de Oekraine. Russische troepen steunen dat, maar zonder lokale bevolking hadden ze gewoon naar huis gekund vanwege de vele aanslagen op militaire doelen door de onderdrukte bevolking.
Puur het feit dat dat niet gebeurt laat al zien dat de lokale bevolking daar pro-Russisch is.

Poetin heeft zelfs in Februari-2022 nog bevestigt dat Donbass geen onderdeel is van Rusland. Wat Poetin betreft had dit gebied beter bij Oekraine gebleven omdat hij dan een 10+ miljoen "vijfde colonne" binnen de oekrainse regering had.
Ach hou toch op met die onzin. "Burgeroorlog" van het Oekraïense leger tegen "burgers" met Russisch materieel, Russische wapens en een onuitputtelijke hoeveelheid Russische munitie, waarbij de halve FSB organisatie de leiding heeft.

Daarnaast kwamen er zoveel Russische soldaten om het leven dat er wetten moesten worden aangenomen om de hoeveelheid gesneuvelde Russische soldaten tijdens "vredestijd" een staatsgeheim te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:54
Gebieden in handen van pro-Russische separatisten.. Pro-Russische gebieden ... Ja er is een verschil maar om hier nu gelijk de boel te cancelen. Vertaalfout aanpassen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
Pyramiden schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:28:
[...]

Ach hou toch op met die onzin. "Burgeroorlog" van het Oekraïense leger tegen "burgers" met Russische tanks, Russische wapens en een onuitputtelijke hoeveelheid Russische munitie, waarbij de halve FSB organisatie de leiding heeft.

Daarnaast kwamen er zoveel Russische soldaten om het leven dat er wetten moesten worden aangenomen om de hoeveelheid gesneuvelde Russische soldaten tijdens "vredestijd" een staatsgeheim te maken.
Ok dan, waar zijn de terrorischtische aanslagen tegen het Russische leger in Donetsk, of het "verzet" in Loegansk, of andere dingen die normaal zijn in bezet gebied gericht tegen de bezetter, na 8 jaar zou dat toch wel op gang gekomen moeten zijn. Zelfs nederland pleegde verzet tegen Duitsland, terwijl dat nog een heel eind bruter was dan we tot nu toe van het Russische leger hebben gezien.

Ff nadenken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 12:21
Een zeer politieke mening. Even los van of ik voor of tegen dit argument ben, mag Tweakers dit schrijven hoe hen dit willen.

Dat er nu bepaalde figuren op hun p*k getrapt zijn is erg jammer, maar helaas. Lees je maar ergens anders nieuws.

Heel obsessief je kijk op de wereldpolitiek wil doordrammen is schadelijk. Dit zie je in elke heftige discussie weer opkomen.

Persoonlijk ben ik het kotsbeu hoe pro/anti personen hun ‘feiten’ door de strot van anderen willen duwen. Ik (een bezoeker van een website) bepaal zelf wel of ik het er mee eens ben of niet, en of dit juiste of onjuiste informatie vindt. Dan accepteer of negeer ik het artikel.

Ga niet bepalen wat anderen MOETEN zien, dan ben je bij voorbaat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:01
Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:31:
[...]

Ok dan, waar zijn de terrorischtische aanslagen tegen het Russische leger in Donetsk, of het "verzet" in Loegansk, of andere dingen die normaal zijn in bezet gebied gericht tegen de bezetter, na 8 jaar zou dat toch wel op gang gekomen moeten zijn. Zelfs nederland pleegde verzet tegen Duitsland, terwijl dat nog een heel eind bruter was dan we tot nu toe van het Russische leger hebben gezien.

Ff nadenken?
Wikipedia: Bucha massacre

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
slijkie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:31:
En dat bepaal jij dan weer op geheel uhmm genuanceerde wijze ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

Killjoy

Klingon lawn products

Een zeer politieke mening. Even los van of ik voor of tegen dit argument ben, mag Tweakers dit schrijven hoe hen dit willen.

Dat er nu bepaalde figuren op hun p*k getrapt zijn is erg jammer, maar helaas. Lees je maar ergens anders nieuws.

Heel obsessief je kijk op de wereldpolitiek wil doordrammen is schadelijk. Dit zie je in elke heftige discussie weer opkomen.

Persoonlijk ben ik het kotsbeu hoe pro/anti personen hun ‘feiten’ door de strot van anderen willen duwen. Ik (een bezoeker van een website) bepaal zelf wel of ik het er mee eens ben of niet, en of dit juiste of onjuiste informatie vindt. Dan accepteer of negeer ik het artikel.

Stel, je had tijdens de tweede wereldoorlog geleefd. Hoe had je het gevonden als Nederland als pro-Duits gebied was aangeduid?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
[...]

Ff nadenken?
Als "er is weinig verzet, dus dan is het geen bezet gebied" je argumentatie is dan snap ik inderdaad dat je het zo ziet. Sterk argument wel, zonder hinder van verdere feitelijke kennis over het onderwerp.

Ilovaisk was inderdaad helemaal niet bruut, om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
Want het Oekrainse leger heeft dat gedaan? Hoezo is dit relevant? Bucha ligt bovendien niet in Donbass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Killjoy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:39:
[...]

Stel, je had tijdens de tweede wereldoorlog geleefd. Hoe had je het gevonden als Nederland als pro-Duits gebied was aangeduid?
Had mij geen drol uitgemaakt, koop ik een andere ‘krant’. (Of juist niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:25
Om de gehele politieke discussie te vermijden is er ook een technische oplossing mogelijk: Op je profiel kunnen aan geven of je Pro- of niet Pro-Russisch bent. Dan op basis van die keuze de gewenste woordkeuze in politieke topics neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliekoets
Pyramiden schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:41:
[...]

Als "er is weinig verzet, dus dan is het geen bezet gebied" je argumentatie is dan snap ik inderdaad dat je het zo ziet. Sterk argument wel, zonder hinder van verdere feitelijke kennis over het onderwerp.

Ilovaisk was inderdaad helemaal niet bruut, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik kijk al 8 jaar naar het nieuws in Donbass en de wreedheden die het Oekrainse leger daar beging. Nu is het ineens 'hot en happening' vanwege de fullscale-oorlog die Rusland uitvoert, maar daar in het "bezette gebied" ging de vlag uit en mensen feestend de straat op toen Poetin naar binnen rolde met tanks in Feb '22. Noem dat maar eens niet-pro-russisch dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik vertaal 'm even: feiten of poging tot waarheidsvinding boeien mij niet, ik lees alleen wat ik graag wil lezen.

In dat geval kan je dan beter naar de bibliotheek gaan, en vooral de nonfictie afdeling overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliekoets
ikbenerniet schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:45:
Om de gehele politieke discussie te vermijden is er ook een technische oplossing mogelijk: Op je profiel kunnen aan geven of je Pro- of niet Pro-Russisch bent. Dan op basis van die keuze de gewenste woordkeuze in politieke topics neerzetten.
En wat als je geen van beide bent maar anti-oorlog? Mijn familie woont verdeeld over Rusland/Oekraine midden in een oorlog bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:02

Fiber

Beaches are for storming.

Ben bang dat @YannickSpinner al ligt te slapen of zo. Is er geen hoofdredactie of eindredactie die in kan grijpen of zo in deze zeer kwalijke zaak...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 22:50
Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:46:
[...]
Ik kijk al 8 jaar naar het nieuws in Donbass en de wreedheden die het Oekrainse leger daar beging. Nu is het ineens 'hot en happening' vanwege de fullscale-oorlog die Rusland uitvoert, maar daar in het "bezette gebied" ging de vlag uit en mensen feestend de straat op toen Poetin naar binnen rolde met tanks in Feb '22. Noem dat maar eens niet-pro-russisch dan.
Onderhand denk ik dat er ook van dat deel van de mensen die daar wonen in tussen wel een wat bijgesteld beeld zou moeten hebben van dat feestje genaamd "Russen". En inzien dat het de Russen helemaal niet om het welzijn van de pro-russische mensen in de Donbas etc gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:25
[...]

En wat als je geen van beide bent maar anti-oorlog? Mijn familie woont verdeeld over Rusland/Oekraine midden in een oorlog bijvoorbeeld.
Dat lijkt mij ook prima op te lossen als extra profieloptie, en dan gewoon het topic veranderen in een spoiler:
[Verborgen: dit artikel bevat voor jouw politiek gevoelige informatie]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pyramiden
[...]

Zo vertelde ze het je vast op Pervyj Kanal, en als je daar de afgelopen 8 jaar je beeld op gebaseerd hebt dan snap ik dat je er zo over denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 16:14
Er ontstaat hier een hele discussie die er niet toe doet. Titel is sowieso fout.

Een gebied kan niet pro of anti zijn, de mensen die er wonen kunnen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Dan ben je per definitie anti Rusland, gezien die het initiatief nemen. Maar die kant wil je niet op, anders had je de valse stelling van het Oekraïense geweld in de Donbas niet genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 22-07-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Tevens mijn toevoeging voor de staff, dit is natuurlijk voor de redactie, maar toch.

Er mag goed & hard opgetreden worden aan het moderatie gedrag. Hier worden extreme gevallen van meningmods gegeven.

Voor kleine dingen heb ik al opmerkingen gehad. Dus ik verwacht dat er een groot aantal gebruikers hier ook een haal krijgen.

Sommigen hebben blijkbaar niet door wat ‘ontopic’ betekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliekoets
nst6ldr schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:49:
[...]

Dan ben je per definitie anti Rusland, gezien die het initiatief nemen. Maar die kant wil je niet op, anders had je de niet ter zake doende stelling van het Oekraïense geweld in de Donbas niet genoemd.
Je bedoelt dat er al 8 jaar lang geen enkele beschieting was van Oekraine naar Donbass ondanks de vele 100'den zo niet 1000'den nieuws-items ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
Pyramiden schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:49:
[...]

Zo vertelde ze het je vast op Pervyj Kanal, en als je daar de afgelopen 8 jaar je beeld op gebaseerd hebt dan snap ik dat je er zo over denkt.
Wat heeft Pervy er mee te maken ? Ik baseer mijn nieuws niet op sitcoms uit de jaren 80 of een of andere ochtendshow die kritiekloos mag spuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Tevens mijn toevoeging voor de staff, even die pro-Russische en propaganda mensen onder de loop nemen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 13:49
Killjoy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:39:
[...]

Ooit al gedacht aan het feit dat er mensen zijn die een andere mening hebben? Er zijn ik weet niet hoeveel duizenden mensen geweest die er geen probleem mee hadden; in Vlaanderen ook niet evenmin als in Frankrijk, om nog maar over oostenrijk te zwijgen, maar dat zijn volgens "de geschiedenis" allemaal slechteriken en landverraders, terwijl velen het juist als de bevrijding van hun grondgebied zagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:52:
[...]

Je bedoelt dat er al 8 jaar lang geen enkele beschieting was van Oekraine naar Donbass ondanks de vele 100'den zo niet 1000'den nieuws-items ?
Dit is echt een testament waarom firehose of falsehood werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
nst6ldr schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:59:
[...]

Dit is echt een testament waarom firehose of falsehood werkt.
Of het is echt de waarheid. Maar dat kan niet toch? want Poetin is een klootzak en alle Russische soldaten stuk voor stuk verkrachters en moordenaars. Geen uitzonderingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:02:
[...]

Of het is echt de waarheid. Maar dat kan niet toch? want Poetin is een klootzak en alle Russische soldaten stuk voor stuk verkrachters en moordenaars. Geen uitzonderingen.
Het feit dat je moet teruggrijpen op zoiets maakt het alleen maar duidelijker. Dat je informatie blijkbaar niet op waarde kan schatten en het verschil tussen slechte journalistiek en propaganda niet kan maken is waarom je hier tekort schiet.

Ik zou zeggen: lees deze post eens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:02
dasiro schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:58:
[...]

Ooit al gedacht aan het feit dat er mensen zijn die een andere mening hebben? Er zijn ik weet niet hoeveel duizenden mensen geweest die er geen probleem mee hadden; in Vlaanderen ook niet evenmin als in Frankrijk, om nog maar over oostenrijk te zwijgen, maar dat zijn volgens "de geschiedenis" allemaal slechteriken en landverraders, terwijl velen het juist als de bevrijding van hun grondgebied zagen
Vandaar dus ook dat je een neutrale en/of feitelijke naam moet kiezen. Pro-russisch is beide niet en dus een zeer foute benaming in een nieuwsartikel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
nst6ldr schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:05:
[...]

Het feit dat je moet teruggrijpen op zoiets maakt het alleen maar duidelijker. Dat je informatie blijkbaar niet op waarde kan schatten en het verschil tussen slechte journalistiek en propaganda niet kan maken is waarom je hier tekort schiet.

Ik zou zeggen: lees deze post eens.
Ik troll jouw troll gewoon terug. Ik kom met argumenten, jij met beledigingen alsof ik zomaar in russische propaganda trap.

En lees jij eens : https://www.geenstijl.nl/4117921/smerige_leugenaars/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:08:
[...]

Ik troll jouw troll gewoon terug. Ik kom met argumenten, jij met beledigingen alsof ik zomaar in russische propaganda trap.

Aangezien je geenstijl als bron geeft, ja, ik denk dat je wel in russische propaganda trapt. (Wat we eigenlijk al weten.)*

[ Voor 3% gewijzigd door dylan111111 op 22-07-2022 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 361276

dylan111111 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:56:
Tevens mijn toevoeging voor de staff, even die pro-Russische en propaganda mensen onder de loop nemen*
Mensen met een andere mening snel de moraalpolitie instellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:08:
[...]

Je weet dat je nu mijn punt onderschrijft hè? GeenStijl kan niet bestaan in Rusland. Beter nog, het beetje vrije pers wat Rusland had is naar Nederland gevlucht (of all places).

Dit gaat echt zó ver over je hoofd heen, niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
dylan111111 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Aangezien je geenstijl als bron geeft, ja, ik denk dat je wel in russische propaganda trapt. (Wat we eigenlijk al weten.)*
Oh want geenstijl zit hier ernaast? heb je het artikel wel gelezen? En de bronvermeldingen van dit artikel?

Dan kom je namelijk heel snel tot de conclusie dat geenstijl.nl hier gelijk heeft en nos.nl wel degelijk hier de anti-Rusland propaganda bedrijft. Een kleine catch hoor, maar ik hoop zo toch door te dringen in het anti-rusland mantra wat echt gewoon niet klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 361276 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Mensen met een andere mening snel de moraalpolitie instellen!
En dat is de pro-Russische propaganda die zijn werk goed heeft gedaan. Want dan kan je net doen alsof het gewoon een mening is wie wie nou precies binnenvalt. Schreef ik binnenvallen? Ik bedoelde natuurlijk een speciale militaire operatie die met gejuig door Oekraïners wordt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
nst6ldr schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Je weet dat je nu mijn punt onderschrijft hè? GeenStijl kan niet bestaan in Rusland. Beter nog, het beetje vrije pers wat Rusland had is naar Nederland gevlucht (of all places).

Dit gaat echt zó ver over je hoofd heen, niet normaal.
Ik probeer gewoon nederlandse bronnen aan te halen, want je zit al tot over je oren inde propaganda en je ziet het niet eens. Langzaam kom je tot de waarheid, maar kleine stapjes eerst. Daarom dit betrekkelijk onschuldige item wat ook als een foutje afgedaan had kunnen zijn.

Als ik je meteen vertel dat de hele westerse pers de boel bij elkaar liegt dat het gedrukt staat gelooft niemand dat toch. Het erge is: Over de Russische propaganda zeg ik niets, onken ik niks, want dit is gewoon waar en staat als een huis. Dat klopt gewoon als een bus. Maar de westerse propaganda hier ligt er boterdik op en niemand die het ziet, een paar kleine nieuws-items uitgezonderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sissors schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:16:
[...]

En dat is de pro-Russische propaganda die zijn werk goed heeft gedaan. Want dan kan je net doen alsof het gewoon een mening is wie wie nou precies binnenvalt. Schreef ik binnenvallen? Ik bedoelde natuurlijk een speciale militaire operatie die met gejuig door Oekraïners wordt ontvangen.
In oorlog is propaganda altijd een middel dat gebruikt wordt dat is echt niks nieuws, maar zomaar mensen met een mening (en in sommige ogen de verkeerde mening) de mond snoeren is geen goede oplossing. Tweakers zou zo objectief mogelijk een bericht moeten schijven en onjuistheden moet je met waarheden bestrijden en niet kapot censureren.

Ook het hele als je niet tegen bent dan ben je pro-rusland staat me totaal niet aan, dat is een denkfout die vele Tweakers hier maken valt mij op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:18:
[...]

Ik probeer gewoon nederlandse bronnen aan te halen, want je zit al tot over je oren inde propaganda en je ziet het niet eens. Langzaam kom je tot de waarheid, maar kleine stapjes eerst. Daarom dit betrekkelijk onschuldige item wat ook als een foutje afgedaan had kunnen zijn.

Als ik je meteen vertel dat de hele westerse pers de boel bij elkaar liegt dat het gedrukt staat gelooft niemand dat toch. Het erge is: Over de Russische propaganda zeg ik niets, onken ik niks, want dit is gewoon waar en staat als een huis. Dat klopt gewoon als een bus. Maar de westerse propaganda hier ligt er boterdik op en niemand die het ziet, een paar kleine nieuws-items uitgezonderd.
Je snapt het écht niet, wat een zinloos betoog. Lees mijn eerdere link naar dat topic eerst eens door zodat je in ieder geval leert begrijpen wat het verschil is tussen slechte journalistiek en propaganda is. Want de vergelijking die je nu trekt slaat nergens op, je noemt zelfs een voorbeeld dat mijn punt onderbouwd en je hebt het niet eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
Anoniem: 361276 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:24:
[...]

In oorlog is propaganda altijd een middel dat gebruikt wordt dat is echt niks nieuws, maar zomaar mensen met een mening (en in sommige ogen de verkeerde mening) de mond snoeren is geen goede oplossing. Tweakers zou zo objectief mogelijk een bericht moeten schijven en onjuistheden moet je met waarheden bestrijden en niet kapot censureren.

Ook het hele als je niet tegen bent dan ben je pro-rusland staat me totaal niet aan, dat is een denkfout die vele Tweakers hier maken valt mij op.
Wat heel ,heel veel propaganda-roepers beslist vergeten: De waarheid is de allerbeste propaganda die er is. Propaganda is niet per definitie een leugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliekoets
nst6ldr schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:25:
[...]

Je snapt het écht niet, wat een zinloos betoog. Lees mijn eerdere link naar dat topic eerst eens door zodat je in ieder geval leert begrijpen wat het verschil is tussen slechte journalistiek en propaganda is. Want de vergelijking die je nu trekt slaat nergens op, je noemt zelfs een voorbeeld dat mijn punt onderbouwd en je hebt het niet eens door.
Je snapt het écht niet, wat een zinloos betoog. Lees je eerst eens in naar wat precies propaganda is, en waarom propaganda werkt of niet werkt. In de tweede wereld oorlog werd bijvoorbeeld door Nederland sterk propaganda bedreven om het moraal van het verzet op te krikken. (En raad eens? allemaal de waarheid)

De waarheid is de aller, allerbeste propaganda die er is, juist omdat het de waarheid is.
In dat licht gezien: misschien spreekt rusland hier de waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 361276 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:24:
[...]

Vaak vind ik dat je niet moet doen alsof iedereen die niet voor je is, dus tegen je moet zijn. Maar als je niet tegen de Russische inval in Oekraïne bent, dan vind ik het toch heel lastig je te omschrijven als iets anders dan pro-Rusland/Putin.

En objectief schrijven is dus niet "pro-Russische gebieden". Van de originele bron was het veel objectiever: "Russian-backed seperatists".
dasiro schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:18:
En noem ze Volksrepubliek Loehansk en Volksrepubliek Donetsk of desnoods hun Russische naam, maar niet in het Engels want dat spreken ze daar niet en horen geen van beide kampen graag
De Engelse naam gebruiken vind ik ook apart in Nederland. Maar tegelijk dat ze het zelf niet graag horen, tja, leer ermee leven. Net als dat geneuzel dat we Kiev geen Kiev meer mogen noemen. Gaan we dan ook klagen dat Fransen ons ook gewoon "Nederland" moeten noemen ipv "Pays-Bas"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:50
Luhansk en donets zijn pro-russisch. De voertaal is en was Russich en ze hebben in een referendum gestemt voor aansluiting bij Rusland. Voor de overige gebiede geldt dat niet en technisch zijn ze bezet. Bezette gebieden zou beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:29:
[...]

Vaak vind ik dat je niet moet doen alsof iedereen die niet voor je is, dus tegen je moet zijn. Maar als je niet tegen de Russische inval in Oekraïne bent, dan vind ik het toch heel lastig je te omschrijven als iets anders dan pro-Rusland/Putin.

En objectief schrijven is dus niet "pro-Russische gebieden". Van de originele bron was het veel objectiever: "Russian-backed seperatists".
Dat is dus precies de aanname/denkfout die je maakt, ik reageer op iemand anders dat censuur niet altijd de oplossing is waardoor jij denkt dat ik opeens pro-Rusland ben.Als je al mijn reacties op Tweakers gaat lezen heb ik mij nooit uitgelaten over de oorlog, een kant gekozen of enige mening over heel die oorlog gegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
Johan Bogle schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:36:
Luhansk en donets zijn pro-russisch. De voertaal is en was Russich en ze hebben in een referendum gestemt voor aansluiting bij Rusland. Voor de overige gebiede geldt dat niet en technisch zijn ze bezet. Bezette gebieden zou beter zijn.
Als je een referendum, waarbij je vooraf zoveel mogelijk mensen die tegen zijn wegjaagd/vermoord en daarna degene die overblijven afknalt als ze het verkeerde stemmen, een goed referendum vindt, kun je inderdaad stellen dat het daar pro-russisch is. Luhansk en Donetsk zijn bezet, 'gezuiverd' en onderdrukt. Sorry, maar ook dat kun je dan niet pro-russisch noemen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oliekoets
redwing schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:39:
[...]

Als je een referendum waarbij je vooraf zoveel mogelijk mensen die tegen zijn wegjaagd/vermoord en daarna degene die overblijven afknalt als ze het verkeerde stemmen een goed referendum vindt, kun je inderdaad stellen dat het daar pro-russisch is. Luhansk en Donetsk zijn dus al bezet, 'gezuiverd' en onderdrukt. Sorry, maar ook dat kun je dan niet pro-russisch noemen.
Daar is geen enkel bewijs voor, integendeel zelfs.

blauw = pro-russisch:
https://qph.cf2.quoracdn....5159a6aa084571965b67-pjlq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:40:
[...]

Daar is geen enkel bewijs voor, integendeel zelfs.

blauw = pro-russisch:
https://qph.cf2.quoracdn....5159a6aa084571965b67-pjlq
Ja, en hoe denk je dat zo'n enquete wordt gehouden? Daar heb je precies hetzelfde probleem. Als je denkt dat dit pas vanaf 2014 speelt zit je toch fout. Ook voor die tijd werden er al volop russen naar Oekraine gestuurd.

Maar sowieso, als Nederland morgen Vlaanderen bezet en een referendum houdt waarbij de meerderheid voor blijkt te stemmen. Vind jij dan dat het daarmee Nederlands is? En zo ja, wat als we de jaren voorafgaand aan de 'bevrijding' vanuit Nederland alle huizen daar hebben opgekocht en er Nederlanders in hebben gezet?

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:27:
[...]

Je snapt het écht niet, wat een zinloos betoog. Lees je eerst eens in naar wat precies propaganda is, en waarom propaganda werkt of niet werkt. In de tweede wereld oorlog werd bijvoorbeeld door Nederland sterk propaganda bedreven om het moraal van het verzet op te krikken. (En raad eens? allemaal de waarheid)

De waarheid is de aller, allerbeste propaganda die er is, juist omdat het de waarheid is.
In dat licht gezien: misschien spreekt rusland hier de waarheid?
Alsof ik met een kind in discussie ben, zelfs het napraten heb je onder de knie. Als dit jouw niveau is dan snap ik waarom je je hier niet uit weet te manoeuvreren ook al kauwt iemand het zelfs voor.

En dan snap ik ook gelijk waarom de propaganda blijft plakken en hoe moeilijk het voor je is om met informatie om te gaan. Een report had voldoende geweest maar zolang dit blijft staan doe ik potentiële deelnemers een dienst door te laten zien wat een verspilde moeite dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
redwing schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:45:
[...]

Ja, en hoe denk je dat zo'n enquete wordt gehouden? Daar heb je precies hetzelfde probleem. Als je denkt dat dit pas vanaf 2014 speelt zit je toch fout. Ook voor die tijd werden er al volop russen naar Oekraine gestuurd.

Maar sowieso, als Nederland morgen Vlaanderen bezet en een referendum houdt waarbij de meerderheid voor blijkt te stemmen. Vind jij dan dat het daarmee Nederlands is? En zo ja, wat als we de jaren voorafgaand aan de 'bevrijding' vanuit Nederland alle huizen daar hebben opgekocht en er Nederlanders in hebben gezet?
Dit zijn de officiele cijfers van de oekrainse regering. Zolang die zelf rapporteert zie ik niet in wat ze erbij winnen te liegen. En het is maar 1 van vele die een zelfde laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
nst6ldr schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:46:
[...]

Alsof ik met een kind in discussie ben, zelfs het napraten heb je onder de knie. Als dit jouw niveau is dan snap ik waarom je je hier niet uit weet te manoeuvreren ook al kauwt iemand het zelfs voor.
Je bedoelt: Als ik loop te trollen dan krijg ik een troll-reactie terug. Je hebt gelijk dat is kinderachtig ik zal daar mee stoppen. Beledigingen kan je verder voor je houden anders reageer ik verder gewoon niet meer.
En dan snap ik ook gelijk waarom de propaganda blijft plakken en hoe moeilijk het voor je is om met informatie om te gaan. Een report had voldoende geweest maar zolang dit blijft staan doe ik potentiële deelnemers een dienst door te laten zien wat een verspilde moeite dit is.
Ik lees veel en veel meer bronnen dan alleen maar de westerse, ik lees ook vaak het indiase en midden-oosten nieuws. Daardoor zie je meer en is je wereldbeeld breder.

Verder heb ik familie wonen recht in de oorlog die mij ook nog wat vertellen. Ik weet dus wel een beetje waar ik het over heb en daarom steekt het ook zo dat je steeds "pro russische idioot" aan houdt. Ik ben zeker niet prorussisch en ik laat het aan de lezers over of ik een idioot ben of niet. Degenene die ook familie daar hebben of zelf ervandaan komen weten wel hoe het zit.

Ik kom met argumenten, jij komt met artikelen die alleen over de meta gaan. Hoe herken ik propaganda les 1 , ja DUH! dat is dus helemaal niet nuttig voor een discussie hierover. Je kan zelf namelijk ook in propaganda trappen en dat zie je niet eens, dat probeer ik je duidelijk te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-05 10:47

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bart321 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:41:
nieuws: Google wordt geblokkeerd in pro-Russische gebieden in Oekraïne

@YannickSpinner Ik vind het heel raar dat je over 'pro-Russische gebieden spreekt, nu inmiddels overduidelijk is dat Rusland jarenlang landjepik heeft gespeeld, en nu met grof geweld die gebieden aan het innemen is.
Oekraine kun je tegenwoordig onderverdelen in een pro-Europees deel en een pro-Russisch deel.
De separatisten zitten er al even en de oorspronkelijke bevolking is vertrokken dus wat er nu in die gebieden de dienst uitmaakt is nu inderdaad pro-Russisch.

Dat het jou persoonlijk niet aanstaat, doet niets af aan deze feitelijk correcte benaming. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:46
[...]

Ff nadenken?
En vertel eens, waar haal jij al die actuele informatie vandaan om te kunnen beweren dat er geen verzet en weerstand zou zijn in die delen van Oekraïne, nu of in het verleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:50:
[...]
Dit zijn de officiele cijfers van de oekrainse regering. Zolang die zelf rapporteert zie ik niet in wat ze erbij winnen te liegen. En het is maar 1 van vele die een zelfde laten zien.
Nogmaals, als je als rusland al jaren je burgers opdraagt om in Oekraine te wonen krijg je vanzelf een meerderheid. Dan kunnen de cijfers wel kloppen, maar daarmee is zo'n stuk nog niet pro-russisch en het kan al helemaal nooit een reden zijn om het in te nemen en net te doen of het daarmee bij een ander land zou horen.

Maar ja dat weet je zelf ook wel, anders ging je niet alleen op het 1e stuk van mijn bericht in.

Het is iig wel overduidelijk dat je nogal in de russische propaganda bent getrapt en moeite hebt om te zien wat de waarheid is, en hoe die is ontstaan. De manier van redeneren die je hier gebruikt sluit volledig aan op hoe de russen deze oorlog proberen goed te praten. Want 'Oekraine' schoot ook op de seperatisten (ja, duh... Die lui hebben een stuk van je land ingenomen), en het stuk is toch al pro-russisch en via een referendum is dat bevestigd (wederom duh... Als je eerst russen er neer zet, de Oekrainers afvoert is een meerderheid wel het gevolg ja) En zo kan ik nog wel even doorgaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
tweaker2010 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:54:
[...]

Oekraine kun je tegenwoordig onderverdelen in een pro-Europees deel en een pro-Russisch deel.
De separatisten zitten er al even en de oorspronkelijke bevolking is vertrokken dus wat er nu in die gebieden de dienst uitmaakt is nu inderdaad pro-Russisch.

Dat het jou persoonlijk niet aanstaat, doet niets af aan deze feitelijk correcte benaming. ;)
De oorspronkelijke bevolking daar was ook al behoorlijk pro-Russisch. Daarom zijn ze die afscheiding begonnen namelijk en toen Oekraine het leger stuurde deed Poetin dat (achter de coulissen , soldaten op vakantie etc.) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:50:
[...]

Kharkiv, waar nu massaal de vlaggen uithangen omdat ze zooo graag bij Rusland willen, toch? Of praat je vooral over dingen die je simpelweg niet snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
Streamert schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:56:
[...]

En vertel eens, waar haal jij al die actuele informatie vandaan om te kunnen beweren dat er geen verzet en weerstand zou zijn in die delen van Oekraïne, nu of in het verleden?
Hoe bewijs je dat iets er niet is? das lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-05 10:47

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Oliekoets schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:56:
[...]
De oorspronkelijke bevolking daar was ook al behoorlijk pro-Russisch. Daarom zijn ze die afscheiding begonnen namelijk en toen Oekraine het leger stuurde deed Poetin dat (achter de coulissen , soldaten op vakantie etc.) ook.
Deels inderdaad. Het restant van de bevolking is in februari grotendeels op bussen naar Rusland gezet.
Verwachting is niet dat die ooit nog daar terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliekoets
Pyramiden schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:57:
[...]

Kharkiv, waar nu massaal de vlaggen uithangen omdat ze zooo graag bij Rusland willen, toch? Of praat je vooral over dingen die je simpelweg niet snapt?
Je bedoelt dat Kharkiv ondertussen van mening is veranderd omdat er dagelijks door de Russen op ze geschoten wordt? oh jee neee, ze schieten op me en nu vind ik ze klootzakken. Wat RAAR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Goed, aangezien dit draadje helemaal offtopic gaat kan er voor nu een slotje op.

De auteur @YannickSpinner wordt op de hoogte gebracht en zal indien nodig actie ondernemen. Graag even geduld aangezien het weekend is.

Voor mensen die verder willen discussiëren over de oorlog in Oekraïne verwijs ik graag naar De oorlog in Oekraïne - deel 3

March of the Eagles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.