• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:29
Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:37:
Excuus als de vraag al een keer is gesteld, waarom doet Poetin of Europa niet bestaat ?
Hij weet toch ook dat Amerika (Trump misschien niet) een groot onderdeel is van de NAVO ?
Zelf denk ik machtspolitiek maar ondanks dat is het wel vreemd dat de EU geen inspraak heeft.
Het stellen dat Europa niet bestaat is een nieuwe realiteit kweken, en Trump vindt dat wel OK, Hegseth vindt het geweldig.

Die onderhandelingen die plaatsvinden stoten elke keer op een 'we bekijken het nog' in RU. RU wil dit rondje blijven herhalen, want de aanhouder wint altijd iets.

Het klinkt lelijk, maar het feit dat RU het zo lang kan uitzweten en serieus wordt genomen op het internationale toneel toont hun macht in feite.

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:23
Ik dacht vandaag waar de VS en Rusland mee bezig zijn. Ik zeg je, niet met de oorlog. Ze zitten gewoon deals met elkaar te maken hoe ze geld kunnen verdienen. We moeten zsm af van Amerikaans wapentuig, deze oorlog is gewoon een verdienmodel voor de VS... Trump zit te kijken wat hij er persoonlijk uit kan slepen

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

boesOne

meuh

Helixes schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:45:
[...]

Er bekruipt mij steeds meer het gevoel dat er net iets anders aan de hand is. Met Witkoff en Kushner voorop - en Vance daar niet ver achter - lijkt het mij net zo waarschijnlijk dat deze mensen uit zijn op persoonlijk gewin, en het gewin van een zeer kleine elite in de VS.
War is a Racket.

De oligarchen onderhandelen over de buit. Meer is het niet, die onderhandelingen tussen Putin en de Amerikanen.

Edit: Wel een angstwekkend idee dat een bende mafiose oligarchen het amerikaanse leger tot zijn beschikking heeft om deals kracht bij te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door boesOne op 03-12-2025 19:47 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:37:
Excuus als de vraag al een keer is gesteld, waarom doet Poetin of Europa niet bestaat ?
Hij weet toch ook dat Amerika (Trump misschien niet) een groot onderdeel is van de NAVO ?
Zelf denk ik machtspolitiek maar ondanks dat is het wel vreemd dat de EU geen inspraak heeft.
Omdat Amerika de hegemoon is. Wij zijn de nieuwe periferie.

Less alienation, more cooperation.

Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Geen slowchat
We willen hier een high signal low noise discussie die qua informatie waardevol is voor alle deelenemers. Slowchat is hierdoor niet toegestaan. Wie dit wel doet kan de verwijdering van zijn reacties verwachten. Bij herhaling volgt ook een afkoelban van 48 uur.

Slowchat mag hier: Topicreeks: Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne
Militaire achtergronden mogen hier: Militaire achtergronden omtrent de oorlog in Oekraïne
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapens en wapensystemen
Europese strijdkrachten en MIC: De Europese strijdkrachten en het Europees MIC
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen slowchat
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid