90% van de mensen die in een goede positie zaten om tegen Trump in te gaan, had geen idee waar ze mee bezig waren, of ging juist buigen voor Trump vanwege hun eigen persoonlijke belangen. Dit zijn de politici die onder invloed zijn van het Amerikaanse bedrijfsleven, en de 'journalisten' bij de media, die opgegaan in megacorporaties (zoals Fox).NeutraleTeun schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:20:
[...]
Ik snap dit echt niet.
Zijn de feiten (en horrors) wereldwijd al niet gewoon bekend?
Waarom moet die man bespeeld worden dat het toch echt aan Poetin ligt.
Dan draait ie weer mee, en volgende maand moet je het weet opnieuw doen.
Ik snap dit echt niet.
Je maakt mij echt niet wijs dat die man zo dom is (heeft een mega vermogen opgebouwd en is zelfs tot "President van de wereld" geraakt), met een enorme toegang tot allerlei kennis/intel/agency's.
Daar moet gewoon een enorme andere agenda achter zitten. En geen domheid.
En als het al bespelen is, dan zijn wij het wel die bespeeld worden.
Ik snap echt niet hoe Amerika zo snel, zo erg hard achteruit is gegaan en dat niemand in Amerika daar tegen durft op te staan.
De mensen die daadwerkelijk tegen Trump in gaan, zijn bij lange na niet genoeg om het corporatisme te verslaan. In de VS zijn de verhoudingen al jaren verkeerd. Er zijn in de VS nu twee grote protestmarsen geweest, dus een groot deel van de bevolking heeft het echt wel door, maar om uiteindelijk een gezonde democratie te krijgen (in de VS is dat nooit het geval geweest) ben je veel langer bezig dan alleen Trump eruit werken.
Trump is een conman. Dat is het enige wat hij goed kan. Hij is niet slim, hij heeft bijna geen serieuze kennis (wetenschappelijk of maatschappelijk). Maar hij kan goed doen alsof hij wel slim is, en de media heeft hem daar enorm bij geholpen (al ver voor hij president werd). De media heeft een monster gemaakt, en daardoor krijgt de hele wereld te maken met enorm veel pijn. Hij is een mafiabaas, en het enige pluspunt is dat we te niet te maken hebben met gewoon-evil, maar met stupid-evil.
Daar moet de EU dan ook gebruik van maken, en dat zie ik totaal niet terug. De reactie op dat 28-puntenplan moet zijn "go to hell." Europa staat helemaal alleen. Als de EU/Oekraïne ook maar een beetje toegeeft aan dit plan, wint Poetin, de andere mafiabaas (probleem: smart-evil). En ook al geeft de EU/Oekraine toe aan dit plan: bij de volgende oorlog zet Trump ons gewoon weer een pistool in de nek.
Dit terwijl Oekraïne het voor elkaar heeft gekregen om Rusland al bijna 4 jaar tegen te houden. Pokrovsk ligt 130 km van de Russische grens af. Dit betekent een gemiddelde vooruitgang van ongeveer 90 meter per dag. Zo langzaam dat ze het zelfs in de Eerste Wereldoorlog belachelijk zouden vinden. Rusland heeft te maken met brandstofproblemen dankzij de acties van Oekraïne, en dit is al nadat het land herhaaldelijk in de rug is gestoken door Trump. Sterker, Trump steekt Oekraïne in de rug omdat ze het Poetin zo moeilijk maken.
Er is maar één antwoord op dit 28-puntenplan. Een 3-puntenplan: alle Russen uit Oekraïne weg, staakt-het-vuren (iets waar Rusland nog nooit van heeft gehoord), dan overleggen over een bestand.
— Kaja Kallas (@kajakallas.bsky.social) 22 november 2025Video lijkt niet mee te gaan in de embedding: Wat Kaja Kallas zegt: Rusland eist, bedreigt, en wacht tot er mensen in het Westen gaan toegeven.
/f/image/UeOr79Y1l1RfQvuOHvb55fmH.webp?f=fotoalbum_large)