Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.683 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:29
MarcoC schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:59:
Voor 2G ja, maar dit ging over het kabinet als geheel wat volgens Mfpower een groepje mensen is dat zich niks van de wil van het volk aantrekt en vrolijk blijft zitten als ze daar zin in hebben.
Ben ik ook eens met Mfpower. Zag je vorig jaar wel met de toeslagenaffaire. Kabinet wilde eigenlijk niet aftreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Ben ik ook eens met Mfpower. Zag je vorig jaar wel met de toeslagenaffaire. Kabinet wilde eigenlijk niet aftreden.
Dan verwijs ik je door naar mijn eerdere reactie:
MarcoC schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:43:
[...]

Omdat een meerderheid van de bevolking op volksvertegenwoordigers van deze partijen heeft gestemd, en daarmee mandaat heeft van de kiezers volgens de beginselen van de democratische rechtsstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56
Wolly schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Rustig aan. Voorheen werd het afgedaan met het glijdende schaalargument als je iets opperde over de mogelijkheden die de QR code zou bieden, wat dat betreft zie je nu alweer wat meer besef indalen. :+
Het is bizar dat je nog altijd een simpel concept als glijdende schaal niet begrijpt en het nu weer afdoet als ridicuul.

We bediscussiëren hier 1g; testen voordat je bijvoorbeeld uit eten mag. Daar is niks glijdende schaal aan.

Als ik als argument ga gebruiken: ja en nu is het 1g en straks 0g dus ben ik tegen 1g, dan is het glijdende schaal en dus een drogredenering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Maar ze zijn wel afgetreden. En vervolgens herkozen. Precies volgens de regels van de democratie.

Het volk wil deze leiders. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat is wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:50:
De meeste pandemieën worden dan ook beëindigd door de samenleving, niet door de politiek.
Daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Ik weet bijna zeker dat bijna al de pandemieën worden afgewend/een halt toe geroepen worden door de wetenschap. En voor de duidelijkheid, de wetenschap is niet gelijk aan de maatschappij.
De regering (of de politiek) heeft een zorgplicht naar de burgers en zal, wanneer nodig, extra middelen inzetten om haar burgers te beschermen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnWBjKV8Z9KUSeStZPp11MH0WIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VwL74m2x3hbzBLbQhZesh0XO.png?f=fotoalbum_large

When cijfers?

Echt frustrerend dat men zo slordig is op dit kritieke punt.

De delta golf van 19 oktober zagen we 10 dagen later in het ziekenhuis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5HX3nkh7g9kKHpOT4jxikMnYRc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gBeueRXt0agpM59YaUocyWrk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-elMzTfVIS5j0RN4Vz4SxxSbRAU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/naGgyZAhFToEJ2Xg7UVtuVwY.png?f=fotoalbum_tile

De Omicron golf van 5 januari, zouden we dan hopelijk nu ook al kunnen zien, maar de cijfers zijn maar bijgewerkt tot 16 januari, en maar definitief tot 12 januari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sdjd1TMmPdsixoCWtcwgTyxe-Jk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XgLPZmqJj4fJKPKGMOqbWGL3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UX-fgQWzd317H-EFV-YM12GoPBE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KoEaLcwWRfVn4CYEa4iFzT4D.png?f=fotoalbum_tile

Zag er nog positief uit tot zo ver voor de grootste golf (veruit) tot nu toe though.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 18-01-2022 11:17 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 07:20
Mfpower schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Er is een ding waarvoor ik in al je reacties heel veel respect heb, en dat is je ongebreidelde vertrouwen in systemen en dat het stelsel van democratie goed werkt om misbruik te voorkomen.
Ik smoor een technocratie liever in de kiem.
Dat is niet zozeer het vertrouwen, alswel dat ik vind dat je goed moet kijken of een systeem logisch is of niet. En in dit geval is het een logisch systeem, waarbij je wel op moet letten dat het niet misbruikt wordt. Oftewel ik bekijk vooral of we een probleem hebben en of het systeem daarvoor een oplossing is. En zolang dat het geval is, moet je er iets mee.

Maar dat het misbruik makkelijker maakt zie ik ook wel, en ik zie dat ook als een groot risico. Ik zie alleen ook risico in het bij voorbaat afschieten van zo'n systeem.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Emgeebee schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:14:
Als ik als argument ga gebruiken: ja en nu is het 1g en straks 0g dus ben ik tegen 1g, dan is het glijdende schaal en dus een drogredenering.
Thing is, hij is niet voor of tegen 1G of tegen 0G, maar tegen het ctb. En het ctb wordt nu gelegitimeerd middels dat 1G (of 2G) noodzakelijk zou zijn, maar neveneffect is wel dat de drempel lager wordt omdat je voor een andere maatregel het ctb al in place hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Maar daar wordt het niet alleen voor gebruikt. Daar begon het mee. Een meerderheid leek dat wel nobel te vinden toen het afgelopen april ter sprake kwam. Dan kunnen we weer naar een festival! En ondertussen heb je het straks voor festivals, winkels, onderwijs en ook voor je werk.

Bovendien: eind augustus was de horeca gewoon open zonder coronatoegangsbewijs, net zoals zwembaden. En toen werd opeens het ctb ingevoerd voor een sector die dus al open was. Dus jouw argument gaat niet op. En die anderhalve meter die zogenaamd werd afgeschaft was al binnen no time weer terug. Over glijdende schaal gebruiken.
Het CTB is verkocht omdat het tijdelijk, hopelijk zéér tijdelijk zou zijn.
Tot slot nog dit. Het is niet onze ambitie dat het woord coronatoegangsbewijs ook een eigen pagina op Wikipedia gaat krijgen. Met andere woorden: ook deze maatregel is tijdelijk. En hopelijk zéér tijdelijk, maar we hebben inmiddels geleerd dat we bij de verwachtingen over corona altijd een slag om de arm moeten houden. 1 November krijgen we een nieuw advies van het OMT en dan is er een nieuw weegmoment.
https://www.rijksoverheid...e-jonge-14-september-2021

We zijn het hier wel vaak over eens dat de communicatie vanuit de overheid beter kan, maar die lijkt in bovenstaande quote toch prima te zijn. Helaas zijn veel ontvangers niet in staat om de boodschap correct te interpreteren terwijl er toch duidelijk staat dat de maatregel tot een onbepaald moment van kracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

_eLMo_ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:16:
[Afbeelding]

When cijfers?

Als je naar beneden scrollt zie je gewoon de bedbezetting van de 17e (gisteren).

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
[Afbeelding]

When cijfers?
Wat is daar zo frustrerend aan?
De cijfers worden elke dag bijgewerkt, meer staat er niet.
Er staat niet: Dit zijn de actuele cijfers die tot en met de dag van vandaag zijn bijgewerkt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
[Afbeelding]

When cijfers?

De delta golf van 19 oktober zagen we 10 dagen later in het ziekenhuis:

[Afbeelding][Afbeelding]

De Omicron golf van 5 januari, zouden we dan hopelijk nu ook al kunnen zien, maar de cijfers zijn maar bijgewerkt tot 16 januari, en maar definitief tot 12 januari.

[Afbeelding][Afbeelding]

Zag er nog positief uit tot zo ver voor de grootste golf (veruit) tot nu toe though.
Dit komt omdat dit de cijfers zijn van de dag van opname. Het kan best zijn dat morgen nog een opname van dinsdag wordt geregistreerd. Overigens zegt die definitieve datum ook niet zoveel omdat het nog wel eens gebeurt dat voorbij de definitieve datum alsnog ziekenhuisopnames gecorrigeerd worden.

Een nuttiger cijfer om op dagelijkse basis in de gaten te houden zijn, is het aantal gemelde ziekenhuisopnames. Deze kunnen wellicht verspreid zijn over meerdere dagen, maar dat maakt niet zoveel uit omdat deze meldingen vrij snel omhoog zouden moeten gaan als er daadwerkelijke stijging in ziekenhuisopnames is. Deze data is openbaar beschikbaar maar staat niet gevisualiseerd op het coronadashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Cifers over ziekehuisbezetting zijn ook 2 minuten na het maken al achterhaald, dan is er wel ergens iemand bijgekomen of naar huis gegaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
42erik schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Dat 2e doel is toch volledig afhankelijk van waar je het allemaal invoert? Op welke versie doe je hiermee?
Doel van 2G: isoleren van kwetsbare groepen. Dat veronderstelt allereerst dat je ze kunt isoleren.

Gegeven: omicron is extreem besmettelijk
We zien een hoge R0-waarde, sterke immuun-evasieve eigenschappen, korte generatietijd en veel lichtsymptomatische en asymptomatische patienten die dus onder de mensen blijven gaan na infectie.

Je moet met zo'n virus nogal draconische maatregelen nemen om de ongevaccineerden te isoleren. Sommigen wonen gemengd (in gezinnen niet zo heel vaak afaik, maar denk ook aan studentenhuizen en woonzorgcentra). Daar is sowieso geen sprake van eeffectieve isolatie. Een besmettingsroute die veel voorkomt in gezinnen is via de school van de kinderen. Kinderen van ongevaccineerden zou je dus van school moeten weren. Een andere belangrijke route is via de werkplek, dus op de zaak werken met 2G. Maar zelfs vluchtige contacten (supermarkten etc) kunnen met omicron al redelijk wat transmissies doen. Aparte tijden? Aparte winkels? Als je dat allemaal optelt, is het wel heel heftjg wat je moet doen om effect te sorteren.

Dan komt de tweede kant: is het de moeite waard? Is er een balans tussen wat je moet doen en wat je ermee bereikt?

Als ik kijk naar de gemiddelde impact van een omicron-infectie en naar bovenstaande lijstje, dan is het voor mij allesbehalve proportioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Wat is daar zo frustrerend aan?
De cijfers worden elke dag bijgewerkt, meer staat er niet.
Er staat niet: Dit zijn de actuele cijfers die tot en met de dag van vandaag zijn bijgewerkt.
En de laatste keer bijwerken was zondag, het is vandaag dinsdag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Het is bizar dat je nog altijd een simpel concept als glijdende schaal niet begrijpt en het nu weer afdoet als ridicuul.

We bediscussiëren hier 1g; testen voordat je bijvoorbeeld uit eten mag. Daar is niks glijdende schaal aan.

Nee, het is bizar dat je een deur openzet naar een doos van Pandora. Wat begon als 3G ("We sluiten niemand uit, er is geen sprake van vaccinatiedrang, u kunt altijd testen") is nu langzaam naar acceptatie van 1G aan het transformeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Als je naar beneden scrollt zie je gewoon de bedbezetting van de 17e (gisteren).
Hah, goeie, die had ik helemaal niet gezien. Ziet er nog steeds erg positief uit dan. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Nee, het is bizar dat je een deur openzet naar een doos van Pandora. Wat begon als 3G ("We sluiten niemand uit, er is geen sprake van vaccinatiedrang, u kunt altijd testen") is nu langzaam naar acceptatie van 1G aan het transformeren.
1G gaat nooit gebeuren, kost veel te veel geld en tijd. Don't worry ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
MarcoC schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:14:
Dan verwijs ik je door naar mijn eerdere reactie:
Dat is een terecht punt dat je aanhaalt. En het wordt lichtelijk off-topic maar ik denk iets minder positief over de staat van de democratie in Nederland.

Als je het leuk vindt heb ik twee interessante artikelen voor je, uit de NRC. Dit artikel uit 1990 waarin wordt betoogd dat waar je ook op stemt, er vrijwel toch eenzelfde kabinet komt met grotendeels dezelfde besluiten. En deze quote uit dat artikel is wel grappig als je denkt aan de toeslagenaffaire:
Zelden of nooit wordt de legitimiteit van de democratische machtsuitoefening in twijfel getrokken of aan een serieuze beoordeling onderworpen. De parlementaire democratie, zo is immers de overtuiging, is de beste regeringsvorm ter wereld. Wat kan er eigenlijk verkeerd gaan? Zelfs alle boekhoudkundige capriolen, onuitvoerbare besluiten en publieke schandalen kunnen ons systeem niet deren. Alleen al het feit dat die aan het licht komen, is immers een bewijs voor de openheid en de hoge morele standaard van de democratie – en dat is de reden tot innige tevredenheid.
En dit is het tweede artikel (uit 2002). Dat gaat meer over hoe de Tweede Kamer haar rol verzaakt.
'De politiek', zegt hij, 'heeft bewust macht en invloed uit handen gegeven. Het parlement is niet meer dan een stempelmachine geworden.'
Daarom zie je dus ook dat als iemand dat een keer wel doet, zoals Pieter Omzigt, de regering daar eigenlijk helemaal niet blij mee is (wat ze natuurlijk niet openlijk kunnen zeggen, maar dat zien we natuurlijk wel impliciet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wolly schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Geen acceptatie, juist de keuze voor 1G als stok achte de deur om zo snel mogelijk van al die systemen af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Die tijd en moeite is toch een variabele die simpel om te buigen is? In Duitsland deed je op bijna elke straathoek zonder afspraak een test en met 15 minuten had je de uitslag.

Om die 15 minuten te doden drink ik wel een biertje op het terras (wat dan hopelijk weer wel mag) :*)
Ja das de vraag... Zijn weinig activiteiten waar ik voor bereid ben om telkens door de hoepel te springen. Misschien een concert ofzo. Maar niet voor een wekelijks restaurant bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:26

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:26
ik had al zo'n onderbuik gevoel...

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
_eLMo_ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:22:
[...]En de laatste keer bijwerken was zondag, het is vandaag dinsdag...
Misschien vanmiddag nog een keer kijken, grote kans dat het dan weer bijgewerkt is.
Het zijn allemaal mensen die dit soort werk (het plaatsen van cijfers, grafieken e.d.) moeten doen. Dan zal er ongetwijfeld wel eens iets blijven liggen of (oei, wat erg) een foutje gemaakt worden. Gelukkig zijn we mensen, geen robots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Maar daar wordt het niet alleen voor gebruikt. Daar begon het mee. Een meerderheid leek dat wel nobel te vinden toen het afgelopen april ter sprake kwam. Dan kunnen we weer naar een festival! En ondertussen heb je het straks voor festivals, winkels, onderwijs en ook voor je werk.
Dat moeten we nog maar zien. Voorlopig hebben we het alleen voor festivals en lijkt het voor andere dingen er niet doorheen te komen. Maar zoals ik al heb gezegd ben ik ook tegen op het moment dat het uitgebreid wordt naar noodzakelijke dingen.
Bovendien: eind augustus was de horeca gewoon open zonder coronatoegangsbewijs, net zoals zwembaden. En toen werd opeens het ctb ingevoerd voor een sector die dus al open was. Dus jouw argument gaat niet op. En die anderhalve meter die zogenaamd werd afgeschaft was al binnen no time weer terug. Over glijdende schaal gebruiken.
In beide gevallen was het gebaseerd op de ontwikkelingen met het virus. De cijfers waren weer aan het oplopen, dus probeerden we dat tegen te houden met de ctb. Helaas werkte dat niet, waardoor we alsnog meer maatregelen moesten nemen. Je geeft nu dus juist een voorbeeld waarbij het wel goed is ingezet, de andere optie was bij stijgende cijfers geen ctb, maar horecabezoek te verminderen (sluiten dus). Hetzelfde geldt voor die 1.5m, die is afgeschaft waarna al snel duidelijk was dat dat te vroeg was.
[...]
Hoe dan? Je ziet hoe het kabinet blijft doordrukken terwijl er in de kamer geen meerderheid is en alle wetenschappelijke bewijzen ook geen reden geven. Stop er dan mee.
Maar dat zit wat mij betreft in het stemmen van de mensen zelf. Je weet dat VVD/CDA/D66 op deze manier werken. Dit staat trouwens los van corona, want met de toeslagenaffaire en Groningen zie je keer op keer hetzelfde gebeuren. Erg slecht trouwens en iets waar ik zeer op tegen ben, maar wel puur een gevolg van ons stemgedrag (want de VVD is toch goed voor huiseingenaren!)
[...]
We blijven excuses zoeken om de maatregelen maar te verlengen. Het lijkt wel of mensen het fijn vinden en enorm bang zijn dat er in hun omgeving iets gebeurt. Virussen worden door de tijd vrijwel alleen maar minder dodelijk dus het risico dat je beschrijft is volgens mij verwaarloosbaar.
Nee, we zijn voorzichtig, iets wat we ook moeten zijn want ook al lijkt het nu de goede kant op te gaan, dachten we dat ook na de 1e golf, nadat de vaccinaties beschikbaar kwamen etc. We hebben keer op keer de fout gemaakt om te vroeg te versoepelen en te laat in te grijpen. Tussendoor klagen we daarover, maar als puntje bij paaltje komt vragen/roepen we keer op keer daar zelf om.

Laten we nu dus eens zorgen dat de ziekenhuizen ook weer echt de normale zorg kunnen bieden en dat we op een goede manier de winter uitkomen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:00:
[...]

En framen als desinformatie valt mij weer tegen, ik ging er vanuit dat men deze wel gezien had (voorbeeld, is overal langsgekomen).

https://www.metronieuws.n...k-boosterronde-2022-2023/

[...]
Bij deze blijf ik me afvragen wat je dan wel wilt? Niets voorbereiden zodat als er straks toch nog een nieuwe ronde nodig is we weer te laat zijn? Of zie je liever dat het klaar staat en het blijkt dat we het achteraf weg moeten gooien?

Want laten we wel wezen, op het moment dat een booster niets meer toevoegt zal ook de opkomst steeds lager worden. Dat zie je nu al gebeuren en als er geen heel goede redenen komen voor een nieuwe booster, zal een volgende ronde helemaal slecht worden bezocht. Als het bij Omikron blijft zie ik een volgende ronde vooral voor kwetsbaren zijn met daarbij de optie voor iedereen die dan nog wil.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Geen acceptatie, juist de keuze voor 1G als stok achte de deur om zo snel mogelijk van al die systemen af te komen.
Niet iedereen is er natuurlijk voor, maar de technische en maatschappelijke basis is gelegd.

Mensen zijn gewend aan het laten zien van een QR code alvorens iets leuks te doen en accepteren dit ook. Een extra hoepeltje van 15 minuten testtijd zal voor genoeg mensen geen probleem zijn, alsof ze denken dat het hoepeltje echt de laatste horde zal zijn die opgeworpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Thing is, hij is niet voor of tegen 1G of tegen 0G, maar tegen het ctb. En het ctb wordt nu gelegitimeerd middels dat 1G (of 2G) noodzakelijk zou zijn, maar neveneffect is wel dat de drempel lager wordt omdat je voor een andere maatregel het ctb al in place hebt.
Precies, en tegen CTB zijn is natuurlijk een prima standpunt en goed te verdedigen. Daar is niks glijdende schaal aan.

Maar het is als zeggen: ik ben niet voor of tegen CTB, maar na het CTB gaat een grieptoegangsbewijs ingevoerd worden, en dus ben ik tegen CTB. We zijn nu eenmaal hard-wired om overal verbanden te willen zien die er niet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Emgeebee op 18-01-2022 11:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_eLMo_ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:24:
[...]

1G gaat nooit gebeuren, kost veel te veel geld en tijd. Don't worry ;)
Voor grote evenementen zie ik het echt wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
autje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Incalculeren is niet plannen natuurlijk.
Het is letterlijk hetzelfde.
migchiell schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:12:
[...]

In de kamerbrief wordt meerdere malen duidelijk aangegeven dat het gaat om mogelijke volgende rondes, niet om geplande volgende rondes. Een belangrijk verschil.

Dus ja: desinformatie.
Ik ging uit van het artikel. Maar desinformatie, je weet prima dat dingen met een wijde bocht omschreven worden om ze alsnog te doen. Ik meen later een stuk van de GGD gelezen te hebben die wat recenter was met concretere planning (mei 2022 en najaar 2022), maar dat moet dan ergens in een liveblog van AD oid verstopt zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Volgens mij begrijp je het concept van glijdende schaal zelf niet helemaal. Dat is niet van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan namelijk zoals je doet voorkomen.

Eerst mocht je overal naar binnen, toen mocht je alleen nog naar de cultuursector en horeca als je gevaccineerd, hersteld of getest was. Toen mocht dat ook alleen nog maar met sporten, en straks ook alleen nog maar naar winkels, en misschien zelfs werk en de supermarkt.

En toen mocht je alleen nog op reis als je minder dan 9 maanden geleden gevaccineerd was, hersteld of getest. En straks ook in Nederland de vaccinatie naar 9 maanden, er werd zelfs al gesproken over 6 maanden. En dan mag je alleen nog maar naar binnen als je hersteld of gevaccineerd (minder dan 9 maanden geleden) bent. Maar recent gevaccineerd of hersteld én getest is nóg effectiever. Dit is gewoon een glijdende schaal.

Over een paar jaar mag je een week niet meer naar de bios omdat je fiets op de stoep stond, of een weekend niet uit eten omdat je door rood liep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
redwing schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:26:
Dat moeten we nog maar zien. Voorlopig hebben we het alleen voor festivals en lijkt het voor andere dingen er niet doorheen te komen. Maar zoals ik al heb gezegd ben ik ook tegen op het moment dat het uitgebreid wordt naar noodzakelijke dingen.
En horeca. En voor winkels is het al aangenomen en kan dus elk moment ingezet worden.

Bovendien: wat is noodzakelijk? Mijn uitleg is namelijk dat alles in de maatschappij noodzakelijk is, anders zou het er niet zijn. Een schoenenwinkel is volgens de heersende definitie niet noodzakelijk, maar ik kan je vertellen dat het met (jonge) kinderen heel vervelend is om schoenen online te bestellen en vervolgens te concluderen dat ze niet passen.

En je kunt zelfs zeggen dat supermarkten niet noodzakelijk zijn, want je kunt ook online bestellen.
In beide gevallen was het gebaseerd op de ontwikkelingen met het virus. De cijfers waren weer aan het oplopen, dus probeerden we dat tegen te houden met de ctb. Helaas werkte dat niet, waardoor we alsnog meer maatregelen moesten nemen. Je geeft nu dus juist een voorbeeld waarbij het wel goed is ingezet, de andere optie was bij stijgende cijfers geen ctb, maar horecabezoek te verminderen (sluiten dus). Hetzelfde geldt voor die 1.5m, die is afgeschaft waarna al snel duidelijk was dat dat te vroeg was.
Dat klopt niet. Toen de anderhalve meter werd afgeschaft waren de cijfers helemaal niet aan het oplopen. Kijk hier maar. Pas vanaf 6 oktober liep het weer op. 14 september werd uitbreiding van het ctb aangekondigd en dit ging in per 25 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:36:
[...]

[...]

Ik ging uit van het artikel. Maar desinformatie, je weet prima dat dingen met een wijde bocht omschreven worden om ze alsnog te doen. Ik meen later een stuk van de GGD gelezen te hebben die wat recenter was met concretere planning (mei 2022 en najaar 2022), maar dat moet dan ergens in een liveblog van AD oid verstopt zitten.
De GGD’s bereiden zich voor op nog twee vaccinatierondes dit jaar, in pakweg mei-juni en oktober-november. Dat meldt voorzitter André Rouvoet in een exclusief gesprek met De Telegraaf.
https://www.telegraaf.nl/...-vaccinatierondes-in-2022

Waarschijnlijk stond er op die dag een interview met de baas van de GGD in de Telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wolly schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Niet iedereen is er natuurlijk voor, maar de technische en maatschappelijke basis is gelegd.

Mensen zijn gewend aan het laten zien van een QR code alvorens iets leuks te doen en accepteren dit ook. Een extra hoepeltje van 15 minuten testtijd zal voor genoeg mensen geen probleem zijn, alsof ze denken dat het hoepeltje echt de laatste horde zal zijn die opgeworpen wordt.
Horeca en winkels zullen aanzienlijk omzetverlies zien en mensen vinden het ongemakkelijk. 1G is imho een garantie om er snel weer vanaf te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
Brazos schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Volgens mij begrijp je het concept van glijdende schaal zelf niet helemaal. Dat is niet van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan namelijk zoals je doet voorkomen.

Eerst mocht je overal naar binnen, toen mocht je alleen nog naar de cultuursector en horeca als je gevaccineerd, hersteld of getest was. Toen mocht dat ook alleen nog maar met sporten, en straks ook alleen nog maar naar winkels, en misschien zelfs werk en de supermarkt.

En toen mocht je alleen nog op reis als je minder dan 9 maanden geleden gevaccineerd was, hersteld of getest. En straks ook in Nederland de vaccinatie naar 9 maanden, er werd zelfs al gesproken over 6 maanden. En dan mag je alleen nog maar naar binnen als je hersteld of gevaccineerd (minder dan 9 maanden geleden) bent. Maar recent gevaccineerd of hersteld én getest is nóg effectiever. Dit is gewoon een glijdende schaal.

Over een paar jaar mag je een week niet meer naar de bios omdat je fiets op de stoep stond, of een weekend niet uit eten omdat je door rood liep.
Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn; het gaat er niet om wat glijdende schaal is, het gaat om het glijdende schaal argument (locus lubricus) als drogreden:

Als A gebeurt
dan volgt B onherroepelijk

Als B niet onherroepelijk uit A zou volgen, zou er geen redengevend verband zijn, en zou het een drogreden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 19:44
[...]

'Ergens rekening mee houden' en 'iets opnemen in de planning' lijkt me vooralsnog niet hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Emgeebee schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:31:
Maar het is als zeggen: ik ben niet voor of tegen CTB, maar na het CTB gaat een grieptoegangsbewijs ingevoerd worden, en dus ben ik tegen CTB. We zijn nu eenmaal hard-wired om overal verbanden te willen zien die er niet zijn.
Ik zal je eraan herinneren als de griepgolf leidt tot een hoge bezetting van het ziekenhuis en het ctb wordt afgestoft om ook hiervoor te worden ingezet. Of als het ctb wordt uitgebreid om al je vaccinaties te bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

t_captain schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Horeca en winkels zullen aanzienlijk omzetverlies zien en mensen vinden het ongemakkelijk. 1G is imho een garantie om er snel weer vanaf te zijn.
Omdat het een onwerkbare regel is, niet omdat het effect heeft toch ?

Deuren dichtlassen van ongevaccineerden zou je ook zo kunnen brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Tsja, uit de kamerbrief blijkt zonneklaar dat er nog geen zekerheid is (of was, ten tijde van het schrijven van die kamerbrief) voor nieuwe boosterrondes, dat men wel rekening houdt met de mogelijkheid dat die extra rondes er wel gaan komen, en dat men voorbereid wil zijn als dat inderdaad gebeurt. Of je moet denken dat wat er in die kamerbrief staat gelogen is, en dat er al wel duidelijkheid is over extra boosterrondes maar dat men dat nog verzwijgt voor de kamer.

Nu acht ik zelf het zeer waarschijnlijk dat er meer boosterrondes komen. Ook is zonneklaar dat het kabinet er geen enkele principiële moeite mee heeft om glashard te liegen tegen de kamer.

Maar als je afgaat op de kamerbrief dan zijn er nog geen extra boosterrondes ingepland, en gaat het nu louter nog om voorzorg. En normaals: er is best reden om sceptisch te zijn over het waarheidsgehalte van die kamerbrief, maar benoem die scepsis dan, en zeg niet dat er is aangekondigd dat er extra boosterrondes komen, want dat is gewoon niet waar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:43:
[...]Of als het ctb wordt uitgebreid om al je vaccinaties te bevatten.
Da's eigenlijk best wel handig. Bij een ongeluk met mijn fiets bijvoorbeeld, ik zou nu niet kunnen zeggen wanneer ik mijn laatste tetanusinjectie heb gehad. Of voor mijn verre vakantie, de vaccinaties uit mijn gele boekje kunnen daar dan ook mooi in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis
redwing schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:30:
Bij deze blijf ik me afvragen wat je dan wel wilt? Niets voorbereiden zodat als er straks toch nog een nieuwe ronde nodig is we weer te laat zijn? Of zie je liever dat het klaar staat en het blijkt dat we het achteraf weg moeten gooien?
Probleem is dat het niet weggegooid lijkt te worden. Stel dat we nu 2G invoeren voor horeca. En de effectiviteit blijkt gering. Dan denk ik dat het kabinet gaat zeggen: we moeten het uitbreiden naar meer sectoren zodat het mogelijk (!) wel goed werkt.

Dat is ook het punt. We hebben niet een goed debat met elkaar gevoerd wat we als maatschappij redelijk en ethisch-verantwoord vinden qua gereedschapskist. Alle maatregelen worden onder hoge druk ingevoerd waarbij het kabinet vaak ook de tweede kamer onder druk zet om maar in te stemmen. De vraag is dus terecht: waar stopt het? En dat is waar @Wolly, @Señor Sjon, @Mfpower en ik zich druk om maken.
Want laten we wel wezen, op het moment dat een booster niets meer toevoegt zal ook de opkomst steeds lager worden. Dat zie je nu al gebeuren en als er geen heel goede redenen komen voor een nieuwe booster, zal een volgende ronde helemaal slecht worden bezocht. Als het bij Omikron blijft zie ik een volgende ronde vooral voor kwetsbaren zijn met daarbij de optie voor iedereen die dan nog wil.
Maar als Europa zegt dat je een land niet in kunt zonder bepaalde booster, verwacht ik dat heel veel mensen toch maar het prikje nemen omdat ze anders in hun vrijheden worden beperkt. Dat is nu ook al zo: heel veel jeugd ziet geen enkel nut van de booster, maar ze nemen hun prikje omdat ze anders niet naar het zwembad of de McDonalds (als die weer open is) kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Yaksa schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:50:
Da's eigenlijk best wel handig. Bij een ongeluk met mijn fiets bijvoorbeeld, ik zou nu niet kunnen zeggen wanneer ik mijn laatste tetanusinjectie heb gehad. Of voor mijn verre vakantie, de vaccinaties uit mijn gele boekje kunnen daar dan ook mooi in.
In beginsel is het heel handig inderdaad. Ik vind echter dat we ervoor moeten waken om heel handige dingen verplicht te maken.

Ik vind pinnen ook heel handig en ik doe het ook heel veel. Toch vind ik niet dat we contant geld moeten afschaffen.

De vraag is trouwens of het gaat werken, want telefoons zijn tegenwoordig goed beveiligd waardoor een hulpverlener hem waarschijnlijk niet kan ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

MikeyMan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Volgens mij was er al testen voor toegang, ik zie ook niet in waarom dat bij grote evenementen een probleem zou zijn. Ik heb er wel moeite mee als impulsief horecabezoek ineens onmogelijk wordt gemaakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
t_captain schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Eerst het goede nieuws: de ziekenhuizen.

Week 3 gaat buitengewoon goed.

Datum | IC opnames | opnames verpleegafdeling | opnames verpleegafdeling weekdag gecorrigeerd
2022-01-15 11 127 120
2022-01-16 15 90 113
2022-01-17 11 82 108

Week 1 zaten de opnames op 125 gemiddeld, voor week 2 dacht ik dat de stijging zou inzetten maar werd 117 gemiddeld. Toen verwachtte ik dat de stijging van opnames in week 3 zou beginnnen, maar het is nog vlak t.o.v. week 2. Elke dag dat de golf late begint is winst :)
[...]
Ik kom even terug op de modellen. Ik heb de berekening van weekdag-factoren verbeterd; de trendgevoeligheid is verminderd.

Dat geeft voor de ziekenhuisopnames deze week een nog iets gunstiger beeld:

datum | IC | verpleegafdeling | gecorrigeerd voor weekdagfactor
2022-01-15 11 127 119
2022-01-16 15 90 108
2022-01-17 11 82 98

Weekday factors:
* Mon: 0.84
* Tue: 1.22
* Wed: 1.08
* Thu: 0.97
* Fri: 0.95
* Sat: 1.07
* Sun: 0.83

De eerste drie dagen van "week 3" (15-22 jan) wijzen nu naar een gemiddelde van 108 opnames per dag. Weekgemiddelde was week 1: 125, week 2: 117. De daling lijkt dus robuuster dan ik gisteren dacht. Eigenlijk lijkt hij nog niet af te vlakken.
Dan het slechte nieuws: de nieuwe besmettingen. Heropening van onderwijs komt nu goed en wel de cijfers in, en het heeft de R-waarde van ongeveer 1.0 naar 1.11 omhoog gedrukt. Dus flinke impact. Dat gaat even nogdig hebben om eraf te slijten middels verzadiging en dan komen de effecten van de volgende versoepelingen (afgelopen weekend) eroverheen. We zijn dus door de heropening een nieuwe groeifase van de infectiegolf ingegaan, waar we eigenlijk net op de piek zaten.
Voor de R-waarde wordt het beeld met de verbeterde weekdag-correcties juist iets ongunstiger:

2021-12-29 1.44
2021-12-30 1.31
2021-12-31 1.30
2022-01-01 1.22
2022-01-02 1.23
2022-01-03 1.14
2022-01-04 1.10
2022-01-05 1.05
2022-01-06 1.02
2022-01-07 1.04
2022-01-08 1.17

Ik kan gaan schatten wat er gebeurd als ik dit overneem:
ik222 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Zaterdag is 15-1 ontbraken er 3000
Donderdag 13-1 ontbraken er 2000
Woensdag 12-1 ontbraken er 5000

Volgens @TijnBroekman op Twitter waren het er zelfs in totaal 13000 tot vandaag. Daarvan zijn er vandaag ruim 5000 ingehaald dus hoe dan ook kunnen we morgen en/of de dagen erna nog ergens flinke correctie(s) verwachten.
Als ik dat verwerk, dan wordt de R-waarde iets minder volatiel:

2021-12-29 1.43
2021-12-30 1.32
2021-12-31 1.31
2022-01-01 1.23
2022-01-02 1.24
2022-01-03 1.20
2022-01-04 1.16
2022-01-05 1.09
2022-01-06 1.04
2022-01-07 1.03
2022-01-08 1.10

Het beeld van sterke daling vanaf eind december en een stap omhoog n.a.v. de heropening van PO en VO blijft wel intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Tssss dus je denkt dat ze geen plaatje met bronvermelding van ene "@mr_Smith_Econ" in hun presentatie gaan plakken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
gekkie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:05:
Tssss dus je denkt dat ze geen plaatje met bronvermelding van ene "@mr_Smith_Econ" in hun presentatie gaan plakken ?
Is die persoon die jij aanhaalt dan zo'n slechte bron? Volgens mij is hij juist iemand die heel feitelijk kritisch is op het gevoerde beleid en op de slechte voorspellingen van het RIVM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
MikeyMan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Maar tot wanneer dan? Onze voorlanden UK en Denemarken hebben het al over het loslaten van alle maatregelen op respectievelijk 26 januari en begin maart. Voorlopig is alles nog dicht hier, dan blijft er toch weinig tijd over tot het voorjaar om nog met een xG systeem te gaan werken? Wanneer stopt dat? Daar is nog nooit een zinnig antwoord op gekomen (meen ik)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:39:
[...]

En horeca. En voor winkels is het al aangenomen en kan dus elk moment ingezet worden.
Voor horeca vind ik het ook logisch, winkels vind ik al heel discutabel worden.
Bovendien: wat is noodzakelijk? Mijn uitleg is namelijk dat alles in de maatschappij noodzakelijk is, anders zou het er niet zijn. Een schoenenwinkel is volgens de heersende definitie niet noodzakelijk, maar ik kan je vertellen dat het met (jonge) kinderen heel vervelend is om schoenen online te bestellen en vervolgens te concluderen dat ze niet passen.

En je kunt zelfs zeggen dat supermarkten niet noodzakelijk zijn, want je kunt ook online bestellen.
Toch snap je zelf ook wel dat daar heel veel gradaties aan zitten :) Online bestellen is niet voor iedereen weggelegd en bezorgen is ook zelden gratis (iig niet bij de budget-syupermarkten voor zover die al bezorgen) En een maandje geen schoenen is toch een stuk makkelijker dan een maandje geen eten.
[...]
Dat klopt niet. Toen de anderhalve meter werd afgeschaft waren de cijfers helemaal niet aan het oplopen. Kijk hier maar. Pas vanaf 6 oktober liep het weer op. 14 september werd uitbreiding van het ctb aangekondigd en dit ging in per 25 september.
Toen het afgeschaft werd niet nee, maar binnen een maand was al duidelijk dat de cijfers weer aan het oplopen waren (daling aan het afnemen op zo'n manier dat het duidelijk was dat er een stijging kwam). En zelfs los van dat weet je dat de cijfers richting de winter weer gaan oplopen. Dus of je nu het eerste geloofd of niet, komt het er uiteindelijk op neer dat je rond die tijd wel iets van maatregelen in moest voeren om de stijging te dempen. Helaas bleek al snel dat de demping niet genoeg was en er alsnog meer nodig was.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:06:
[...]
Is die persoon die jij aanhaalt dan zo'n slechte bron? Volgens mij is hij juist iemand die heel feitelijk kritisch is op het gevoerde beleid en op de slechte voorspellingen van het RIVM.
En dus is dat een zeer plausibele bron voor een grafiek die RIVM en het kabinet zouden gaan presenteren ?
(terwijl ze zelf prima aan alle brondata zouden kunnen komen, dus er is geen reden om een bronvermelding weg te geven aan zo'n kwibuskritikus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
harmrh schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Maar tot wanneer dan? Onze voorlanden UK en Denemarken hebben het al over het loslaten van alle maatregelen op respectievelijk 26 januari en begin maart. Voorlopig is alles nog dicht hier, dan blijft er toch weinig tijd over tot het voorjaar om nog met een xG systeem te gaan werken? Wanneer stopt dat? Daar is nog nooit een zinnig antwoord op gekomen (meen ik)..
Dat ligt puur aan hoe het blijft gaan met besmettingen en vooral de ziekenhuizen. Als dat zo blijft zoals nu gaan we met het voorjaar ook weer normale festivallen krijgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
redwing schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Dat ligt puur aan hoe het blijft gaan met besmettingen en vooral de ziekenhuizen. Als dat zo blijft zoals nu gaan we met het voorjaar ook weer normale festivallen krijgen.
Dank voor je reactie. Dat is een hele plausibele reactie, maar die communicatie mis ik persoonlijk vanuit de politiek. Ze bezigen wel termen als "zo kort mogelijk" en "tijdelijk" maar daar kun je zo weinig mee.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
redwing schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:12:
Voor horeca vind ik het ook logisch, winkels vind ik al heel discutabel worden.
Ik vind vooral: als we iets dergelijks willen invoeren (wat mij betreft niet - maar dat moge duidelijk zijn) dan moeten we heel goed vooraf kaders met elkaar afspreken waar wel en waar niet. Ik vond onderwijs ook echt een duidelijke grens die nu overschrijden lijkt te gaan worden. De motivering is ook slecht.
Toch snap je zelf ook wel dat daar heel veel gradaties aan zitten :) Online bestellen is niet voor iedereen weggelegd en bezorgen is ook zelden gratis (iig niet bij de budget-syupermarkten voor zover die al bezorgen) En een maandje geen schoenen is toch een stuk makkelijker dan een maandje geen eten.
Zeker waar, maar zie bovenstaande dus.
Toen het afgeschaft werd niet nee, maar binnen een maand was al duidelijk dat de cijfers weer aan het oplopen waren (daling aan het afnemen op zo'n manier dat het duidelijk was dat er een stijging kwam). En zelfs los van dat weet je dat de cijfers richting de winter weer gaan oplopen. Dus of je nu het eerste geloofd of niet, komt het er uiteindelijk op neer dat je rond die tijd wel iets van maatregelen in moest voeren om de stijging te dempen. Helaas bleek al snel dat de demping niet genoeg was en er alsnog meer nodig was.
De vraag is of het ook zo hard was opgelopen als we gewoon de anderhalve meter hadden behouden en geen ctb hadden ingevoerd. Maar dat kunnen we vast niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Voorlopig is alles nog dicht hier
Waar woon jij, dat alles dicht is?
Hier is alles behalve horeca/bios/theater open?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Probleem is dat het niet weggegooid lijkt te worden. Stel dat we nu 2G invoeren voor horeca. En de effectiviteit blijkt gering. Dan denk ik dat het kabinet gaat zeggen: we moeten het uitbreiden naar meer sectoren zodat het mogelijk (!) wel goed werkt.
[...]
Dat is ook het punt. We hebben niet een goed debat met elkaar gevoerd wat we als maatschappij redelijk en ethisch-verantwoord vinden qua gereedschapskist. Alle maatregelen worden onder hoge druk ingevoerd waarbij het kabinet vaak ook de tweede kamer onder druk zet om maar in te stemmen. De vraag is dus terecht: waar stopt het? En dat is waar @Wolly, @Señor Sjon, @Mfpower en ik zich druk om maken.
En ik net zo goed, maar voorlopig zie je nog dat de maatregelen logisch worden ingezet. En met logisch bedoel ik dat er een goede reden voor is, ongeacht of je dat zelf echt een goede reden vind (je kunt je afvragen of je nu nog wel/niet maatregelen wil, maar gezien wat we weten is voorzichtigheid nog logisch)

Op het moment dat maatregelen ingezet gaan worden zonder dat er enige achtergrond bij zit zul je mij er ook niet mee in zien stemmen.
[...]

Maar als Europa zegt dat je een land niet in kunt zonder bepaalde booster, verwacht ik dat heel veel mensen toch maar het prikje nemen omdat ze anders in hun vrijheden worden beperkt. Dat is nu ook al zo: heel veel jeugd ziet geen enkel nut van de booster, maar ze nemen hun prikje omdat ze anders niet naar het zwembad of de McDonalds (als die weer open is) kunnen.
En heel eerlijk gezegd vind ik dat zeker het komende jaar ook logisch. Voorlopig hebben we het virus iedere keer laten pieken door het met vakanties mee terug te nemen. Wat is dan logischer dan zorgen dat het risico daarop zo klein mogelijk wordt? Daarna wordt het een ander verhaal en ik snap ook best dat je je daar zorgen over maakt.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

harmrh schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Dank voor je reactie. Dat is een hele plausibele reactie, maar die communicatie mis ik persoonlijk vanuit de politiek. Ze bezigen wel termen als "zo kort mogelijk" en "tijdelijk" maar daar kun je zo weinig mee.. :?
Maar; waar zou jij je vingers aan durven branden dan?

Je kunt wel zeggen 'vanaf maart gaat alles los', maar als je daar in oktober of november weer op terug moet komen, snijd je jezelf ook in de vingers.

Elke uitspraak zal omgeven blijven door twijfel en voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
IJzerlijm schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Omdat het een onwerkbare regel is, niet omdat het effect heeft toch ?

Deuren dichtlassen van ongevaccineerden zou je ook zo kunnen brengen.
Precies dat: onwerkbaar, mensen hebben geen zin om naar een teststraat te gaan voordat ze even naar de Hema kunnen, mensen klagen, winkels en horeca klagen, maatregel gaat weg.

Het “aanbod” van 2G is een prisoner dilemma, daar moeten we met ons allen niet intuinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
gekkie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:12:
En dus is dat een zeer plausibele bron voor een grafiek die RIVM en het kabinet zouden gaan presenteren ?
(terwijl ze zelf prima aan alle brondata zouden kunnen komen, dus er is geen reden om een bronvermelding weg te geven aan zo'n kwibuskritikus)
Aha, ik begrijp nu wat je bedoelt :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
harmrh schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Klopt, aan de andere kant gaven ze aan het begin harde datums en pakte dat ook niet zo goed uit ;) Het blijft dus heel lastig om dit goed af te bakenen. Waarbij je ook mee moet nemen dat Rutte niet zo van harde afspraken houdt (wat ik dus wel een zeer kwalijke zaak vind)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
redwing schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:22:
En ik net zo goed, maar voorlopig zie je nog dat de maatregelen logisch worden ingezet. En met logisch bedoel ik dat er een goede reden voor is, ongeacht of je dat zelf echt een goede reden vind (je kunt je afvragen of je nu nog wel/niet maatregelen wil, maar gezien wat we weten is voorzichtigheid nog logisch)

Op het moment dat maatregelen ingezet gaan worden zonder dat er enige achtergrond bij zit zul je mij er ook niet mee in zien stemmen.
Dan kunnen we wel stellen dat 2G niet logisch is, nu het bijdragen aan verminderen verspreiding omikron niet op gaat.
En heel eerlijk gezegd vind ik dat zeker het komende jaar ook logisch. Voorlopig hebben we het virus iedere keer laten pieken door het met vakanties mee terug te nemen. Wat is dan logischer dan zorgen dat het risico daarop zo klein mogelijk wordt? Daarna wordt het een ander verhaal en ik snap ook best dat je je daar zorgen over maakt.
Je maakt het risico zo klein mogelijk door gewoon niet naar het buitenland (op vakantie) te gaan. Misschien moeten we dat dan ook gewoon verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Dan kunnen we wel stellen dat 2G niet logisch is, nu het bijdragen aan verminderen verspreiding omikron niet op gaat.

[...]

Je maakt het risico zo klein mogelijk door gewoon niet naar het buitenland (op vakantie) te gaan. Misschien moeten we dat dan ook gewoon verbieden.
Ik zie een bijdrage van 10% op de R langs komen voor 2G. Is dat niet welkom in een situatie waarin we rond de 1 dansen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:20:
[...]
Ik vind vooral: als we iets dergelijks willen invoeren (wat mij betreft niet - maar dat moge duidelijk zijn) dan moeten we heel goed vooraf kaders met elkaar afspreken waar wel en waar niet. Ik vond onderwijs ook echt een duidelijke grens die nu overschrijden lijkt te gaan worden. De motivering is ook slecht.

[...]

Zeker waar, maar zie bovenstaande dus.
Klopt, ik ben het ook met een hoop dingen van jou wel eens, ik bekijk alleen wat meer waar het nu voor gebruikt gaat worden en of dat logisch is. En dus minder wat er mee gedaan zou kunnen worden als de wet/regel gebruikt wordt op een manier waarvoor het niet is bedoeld. Al zie ik ook best in dat je daar wel heel erg mee op moet letten.
[...]

De vraag is of het ook zo hard was opgelopen als we gewoon de anderhalve meter hadden behouden en geen ctb hadden ingevoerd. Maar dat kunnen we vast niet met zekerheid zeggen.
Klopt, maar daarom pleitte ik toen ook al voor het niet afschaffen daarvan. Ik heb nl. nooit de logica gezien van maatregelen afschaffen als je het seizoen in gaat waarvan je weet dat de besmettingen weer op gaan lopen. Wacht dan iig het begin van het seizoen af.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Daar lijkt het inderdaad steeds meer op, dus ik acht de kans groot dat 2G er niet door gaat komen (maar toch is 10% ook niet niks) . Je moet er alleen wel nog steeds voor waken dat er na Omikron nog een nieuwe variant kan komen die meer problemen gaat geven.
[...]
Tja, maar we willen de grenzen niet dicht gooien. De a fgelopen jaren was dat op zich echter wel logisch geweest, het had een hoop problemen vermindert. Want ook al geloof ik niet dat de golf er dan niet was geweest, was hij wel een stuk later gekomen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee

[...]

Toch grappig hoe wezenlijk verschillend principes kunnen zijn. Ik vind een restaurant of kroegje een stuk minder essentieel dan de vrijheid om naar het buitenland te kunnen reizen. Vind jij het prima om dat mensen te verbieden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Ik zie een bijdrage van 10% op de R langs komen voor 2G. Is dat niet welkom in een situatie waarin we rond de 1 dansen?
Ik zou wel voorstander zijn van iets meer "maatwerk" met Omikron.

Nachthoreca, evenementen: 1G
Museum, pretparken: 3G
Overige (horeca, winkels etc..): 2G
Uitgezonderd: Overheid, supermarkten, zorg en drogisten, die al open mochten blijven.

Probleem?
Weerstand van de hardst schreeuwende
Controle vanuit de veiligheidsregios / gemeentes.

Dus tja.. beetje verder polderen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Tja, maar we willen de grenzen niet dicht gooien. De afgelopen jaren was dat op zich echter wel logisch geweest, het had een hoop problemen vermindert. Want ook al geloof ik niet dat de golf er dan niet was geweest, was hij wel een stuk later gekomen.
Voor toeristen/mensen van buiten de EU zijn de grenzen vrij lang wel aardig dicht geweest.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
YakuzA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Waar woon jij, dat alles dicht is?
Hier is alles behalve horeca/bios/theater open?
Sorry, ik verwoord het verkeerd. Ik doel op de plekken die men met een CTB zou willen openstellen als horeca, concerten, sportwedstrijden, et cetera.. Excuses..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
Vorkie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Uitgezonderd: Overheid, supermarkten, zorg en drogisten, die al open mochten blijven.

Probleem?

Ik snap het idee, maar in de praktijk is dit toch waardeloos? Zeg nou zelf.

In de supermarkt mag je met een miljoenmiljard naar binnen, en in de horeca moet het allemaal weer anders. Ik vind dat stap voor stap die hele Coronapas eraf moet. Dat is toch het doel? Terug naar het oude normaal.

[ Voor 15% gewijzigd door AFCAjax op 18-01-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
YakuzA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Voor toeristen/mensen van buiten de EU zijn de grenzen vrij lang wel aardig dicht geweest.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Emgeebee schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:33:
Toch grappig hoe wezenlijk verschillend principes kunnen zijn. Ik vind een restaurant of kroegje een stuk minder essentieel dan de vrijheid om naar het buitenland te kunnen reizen. Vind jij het prima om dat mensen te verbieden?
Nou ja, dat is precies het goede gesprek dat we met elkaar moeten voeren :). Kijk: een groep mensen hier (weet niet of jij daar ook onder valt) vindt het verdedigbaar dat we het coronatoegangsbewijs voor meer sectoren in gaan voeren zodat mensen die zich netjes laten vaccineren niet beperkt worden door een groep die daar niet voor kiest (zoals ik :P).

Maar andersom kan ik het natuurlijk ook vervelend vinden dat de beperkingen die ik ervaar omdat het coronatoegangsbewijs er is langer duren omdat iedereen naar het buitenland gaat en daarvandaan weer een nieuwe variant naar Nederland importeert.

Sterker nog: er is een hele grote groep mensen in Nederland die überhaupt niet naar het buitenland gaat. Misschien kun je je het niet voorstellen, maar in de Bijlmer, waar ik tien jaar heb gewoond, wonen heel veel kinderen die überhaupt nooit buiten hun eigen wijk komen. Maar die worden misschien ook beperkt terwijl zij er niets aan kunnen doen dat het virus naar Nederland komt.

Jij kan het ene belangrijker vinden, iemand anders het andere. Daarom moet je dus een goed gesprek voeren over wat je wel en niet doet en welk effect op de maatschappij het heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Waarom ben je daar dan voorstander van nu er een degelijk onderbouwd rapport ligt dat het amper bijdraagt aan het verminderen van de hoeveelheid besmettingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Maar tot wanneer dan? Onze voorlanden UK en Denemarken hebben het al over het loslaten van alle maatregelen op respectievelijk 26 januari en begin maart. Voorlopig is alles nog dicht hier, dan blijft er toch weinig tijd over tot het voorjaar om nog met een xG systeem te gaan werken? Wanneer stopt dat? Daar is nog nooit een zinnig antwoord op gekomen (meen ik)..
Het is dan ook vrij lastig om een zinnig antwoord te geven op zoiets onvoorspelbaars als een tot voor kort onbekend virus.
Behalve dan: "We weten het nu nog niet en handelen daarom zo goed als we kunnen".
Vergelijken met buurlanden is lastig, we zijn en blijven een apart volkje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ja, maar toch nee.

Ik zal mezelf toelichten.

Die R-waarde van ongeveer 1 is geen natuurconstante, maar het product van twee tegengestelde krachten:
* toenemende heropening en versoepelingen die R omhoog duwen;
* toenemende immuniteit door verzadiging en boosters waardoor R omlaag wordt gedrukt.

In dat licht is de belofte van 2G niet dat je R permanent van 1.0 naar 0.9 kunt schakelen en daarmee je maatschappij van "veel corona" naar "niet veel corona" kunt brengen.

Je moet het meer zien als: met 2G krijg je 0.1 ruimte in de R-waarde, die ruimte kun je inzetten om versoepelingen door te voeren.

Maar alleen het verzadigingseffect introduceert al een geschatte daling van R met -0.10 per week bij de huidige aantallen infecties. Dus 2G levert welgeteld 1 week versnelling op in het heropenen van de maatschappij. Dan wacht ik liever een weekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Probleem?

Zoiets heb ik al eerder betoogd. De invulling kun je nog een hoop kanten mee op. Zou hiermee kunnen leven, mits een terrasje of restaurant ook op 2g/3g blijft ;)

@t_captain logische redenering. Maar geldt die week eerder dan niet voor alles wat je in de tijd gefaseerd zou willen openen? En m.i. is het ook te verwachten dat er na invoering enige demping blijft bestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 18-01-2022 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:13
[...]

[...]
Nee. Incalculeren is 'rekening houden met'. Plannen is al besloten hebben dat je het gaat doen en het dus op de agenda zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
[...]

Onder welke categorie zie je theaters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
MikeyMan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:40:
[...]

@t_captain logische redenering. Maar geldt die week eerder dan niet voor alles wat je in de tijd gefaseerd zou willen openen?
Ja. Ik schat in dat verregaande heropeningen in de komende vier weken mogelijk zijn. 2G haalt daar 1 week vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
AFCAjax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Ik snap het idee, maar in de praktijk is dit toch waardeloos? Zeg nou zelf.
Deze hele pandemie is waardeloos. :)

Wil niet zeggen dat er niet naar oplossingen gekeken moet worden (en nee alles ongegeneerd opengooien is er geen) die redelijk haalbaar zijn.
Dennis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Waarom ben je daar dan voorstander van nu er een degelijk onderbouwd rapport ligt dat het amper bijdraagt aan het verminderen van de hoeveelheid besmettingen?
Ik heb de 136 pagina's gelezen en er zit wel degelijk een vermindering in besmettingen, zoals eerder gezegd, het is niet nutteloos zoals sommige nieuwskanalen gelijk riepen, maar zeker wel een onderdeel van het "swiss cheese" model.

Zolang wij niet in staat zijn om grote getallen mensen te kunnen opvangen in de zorg, er geen medicatie is voor COVID en de armere landen niet geholpen zijn, moeten wij zorgen dat zo veel als mogelijk de reproductie in het "luxe" westen zo laag mogelijk houden en mensen zich ook bewegen om zich verantwoordelijk op te stellen, door testen, maar zeker ook te vaccineren.
martwoutnl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Onder welke categorie zie je theaters?
Best lastig in te delen ; net zoals bioscopen zijn dat locaties waar je stil blijft zitten ; maar ze zijn wel belangrijk voor de basis.

Ik zou ze beide, om ze open te laten, dit in meer detail laten onderzoeken vanwege het maatschappelijk belang. (dit in tegenstelling tot een Primark)

[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 18-01-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:13
t_captain schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Precies dat: onwerkbaar, mensen hebben geen zin om naar een teststraat te gaan voordat ze even naar de Hema kunnen, mensen klagen, winkels en horeca klagen, maatregel gaat weg.
Ik denk eerder dat het leidt tot: winkels en horeca controleren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ja.
https://www.rijksoverheid...-inreizen/eu-inreisverbod

(lange tijd heeft dat woordje 'hoog risico' daar ook niet als beperking van het inreisverbod gestaan)

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 18-01-2022 13:09 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

autje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Ik denk eerder dat het leidt tot: winkels en horeca controleren niet meer.
En dan alles weer dicht als er toch weer iets minder mild blijkt te zijn of simpelweg een 60% minder ziekenhuisopname wordt gecombineerd met 300% meer besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Vorkie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Deze hele pandemie is waardeloos. :)

Wil niet zeggen dat er niet naar oplossingen gekeken moet worden (en nee alles ongegeneerd opengooien is er geen) die redelijk haalbaar zijn.

[...]

Ik heb de 136 pagina's gelezen en er zit wel degelijk een vermindering in besmettingen, zoals eerder gezegd, het is niet nutteloos zoals sommige nieuwskanalen gelijk riepen, maar zeker wel een onderdeel van het "swiss cheese" model.

Zolang wij niet in staat zijn om grote getallen mensen te kunnen opvangen in de zorg, er geen medicatie is voor COVID en de armere landen niet geholpen zijn, moeten wij zorgen dat zo veel als mogelijk de reproductie in het "luxe" westen zo laag mogelijk houden en mensen zich ook bewegen om zich verantwoordelijk op te stellen, door testen, maar zeker ook te vaccineren.
Ik pleit ook niet voor alles ongegeneerd open gooien, ik zeg alleen dat het krom is dat je in de supermarkt en koopjesmarkt Kruidvat over de koppen kan lopen, terwijl je in de rest van de winkels een pasje moet laten zien. Overigens is dat pasje ook zo lek als een mandje, heeft TU Delft vanmorgen gepubliceerd.

Ik pleit voor langzamerhand van die pas af, en dan niet alles in 1 keer maar gewoon stapsgewijs.

[ Voor 3% gewijzigd door AFCAjax op 18-01-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
AFCAjax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Ik pleit ook niet voor alles ongegeneerd open gooien, ik zeg alleen dat het krom is dat je in de supermarkt en koopjesmarkt Kruidvat over de koppen kan lopen, terwijl je in de rest van de winkels een pasje moet laten zien. Overigens is dat pasje ook zo lek als een mandje, heeft TU Delft vanmorgen gepubliceerd.

Ik pleit voor langzamerhand van die pas af, en dan niet alles in 1 keer maar gewoon stapsgewijs.
Even iets stoms ; rijbewijs ; kon even niets anders zo snel opsnorren qua cijfers, is ook zo lek als een mandje. Dat moet geen reden zijn om iets af te schaffen.
Als we kijken naar alle vormen van rijden zonder geldig rijbewijs samen, dan betreft het naar schatting op elk moment circa 4 tot 20 van de 1.000 bestuurders
En ik pleit voor hetzelfde, alleen een iets langere aanloop en dat wij als "het westen" niet te arrogant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

[...]

Een kleine 10% in het meest gunstige geval, schrijven de onderzoekers, waarbij ze aangeven dat het in de praktijk minder zal zijn, aangezien ongevaccineerden niet thuis duimen gaan draaien maar alternatieve sociale contactmomenten ontwikkelen. Voortbouwend op t_captain zou dat dus een dag of 4 schelen. Genoeg om zo'n controversieel systeem te introduceren?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TerraGuy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Een kleine 10% in het meest gunstige geval, schrijven de onderzoekers, waarbij ze aangeven dat het in de praktijk minder zal zijn, aangezien ongevaccineerden niet thuis duimen gaan draaien maar alternatieve sociale contactmomenten ontwikkelen. Voortbouwend op t_captain zou dat dus een dag of 4 schelen. Genoeg om zo'n controversieel systeem te introduceren?
Tsjah, die alternatieve contactmomenten zijn er nu ook wel. Dat zal niet ineens door 2G extreem veel erger worden.

Overigens vind ik de term 'zinloos' die door sommige media worden gebezigd ook wat misplaatst.

Daarnaast, om met Macron te spreken, mogen we van mij de ongevaccineerden wel een beetje moeilijker maken eerlijk gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 18-01-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Waren die 'onderzoekers' niet een Engelse lobbygroep die zich inzet voor de invoering van een digitaal persoonsbewijs, en een onderzoek van de TU Delft waarvan de onderzoekers zelf aangaven dat hun uitkomsten hier helemaal niet voor gebruikt kunnen worden? Meen zoiets te hebben gelezen in een FTM artikel in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Een kleine 10% in het meest gunstige geval, schrijven de onderzoekers, waarbij ze aangeven dat het in de praktijk minder zal zijn, aangezien ongevaccineerden niet thuis duimen gaan draaien maar alternatieve sociale contactmomenten ontwikkelen.
of die niet-gevaccineerden gaan vaccineren of een besmetting scoren omdat ze toch mee willen blijven doen.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 18-01-2022 13:11 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Toch niet mee eens, bij 2G heb je de keuze tussen vaccineren en testen. Daar kun je dus zelf bepalen welke optie je gebruikt. Bij 1G heb je echter geen enkele keuze meer en ontkom je niet aan regelmatig testen.
De Nederlandse versie van 2G heeft geen 'Getest'-optie. Het is Gevaccineerd of Genezen. Testen hoort er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

En 5% van 3G. Dat hebben we vorig jaar gemerkt ja, hoe goed dat hielp die 3G.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 19:44
Wat ik me nu een beetje afvraag n.a.v. deze CTB-discussie is hoeveel mensen nu én geen vaccinatie hebben gehad én geen infectie (recent) hebben doorgemaakt. Ik denk niet dat dit makkelijk achterhaald kan worden, maar met de besmettingscijfers van de afgelopen tijd moet het toch wel hard gaan, i.i.g. voor degenen die wat meer rondbewegen door de samenleving.

1G invoeren terwijl 99% (Let op; dit percentage weet ik dus niet) van de bewegelijken of gevaccineerd is of een infectie heeft doorgemaakt is lijkt mij vrij zinloos.

Dan kan je beter FFP2 verplichten om de verspreiding toch wat tegen te gaan ivm uitval personeel door milde klachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AFCAjax
Den daling duurt voort! _/-\o_

Instroom vorig week dinsdag was 146 op de kliniek. Dit is een fijne statistiek. (dat rijmt)

[ Voor 16% gewijzigd door AFCAjax op 18-01-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik hoop dat dat weegmoment tien dagen na de laatste persco iets te vervroegen is zodat we weer wat leuks kunnen gaan doen. Het is leuk geweest nu. nou ja eigenlijk niet maar you get my point.

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 18-01-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
RodeStabilo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:22:
Ik hoop dat dat weegmoment tien dagen na de laatste persco iets te vervroegen is zodat we weer wat leuks kunnen gaan doen. Het is leuk geweest nu. nou ja eigenlijk niet maar you get my point.
Je kunt morgen naar de kapper in het Concertgebouw.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

te laat ;-)

edit: als de hogere instroom kliniek grotendeels IC is, dan lijkt het mij niet al te slecht.

[ Voor 66% gewijzigd door franssie op 18-01-2022 13:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmrh
RodeStabilo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:22:
Dat vervroegen heb ik niet zoveel vertrouwen in. Tijdens de persco in december zei Van Dissel het volgende:

"En u kunt er natuurlijk ook vanuit gaan dat als het beeld, op grond van informatie die we in Nederland gaan verkrijgen, maar ook vanuit het buitenland gunstiger blijkt dan de aannames waarmee we nu hebben gerekend, en we denken dat het meevalt, dan is het duidelijk dat het OMT als eerste ook weer het kabinet zal adviseren om de maatregelen af te bouwen."

Het leek wel aardig duidelijk te worden dat de geschetste scenario's niet zouden uitkomen maar ze hebben het niet aangedurfd om het volgende persmoment te vervroegen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

franssie schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:23:
[Twitter]

edit: als de hogere instroom kliniek grotendeels IC is, dan lijkt het mij niet al te slecht.
6 post boven je staan de cijfers ook genoemd.. O-)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik vraag mij altijd af hoe hij aan de cijfers komt, hij moet een direct lijntje hebben met iemand bij LCPS, want de datafeed is meestal nog niet bijgewerkt als hij het meldt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
harmrh schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Dat vervroegen heb ik niet zoveel vertrouwen in. Tijdens de persco in december zei Van Dissel het volgende:
Het maakt me niet zoveel uit wat Van Dissel daarvan vind. Die moet zich bij z'n wetenschap houden en z'n modelletjes. (daar is al genoeg kritiek op)

Het is gewoon tijd om de economie weer te stimuleren of op z'n minst die mensen wat perspectief te geven.

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 18-01-2022 13:28 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.