redwing schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:50:
[...]
Klopt natuurlijk helemaal, maar dit lijkt mij onderdeel te zijn van de afspraken. En wat ik zo lees lijkt het er op dat er andere afspraken zijn gemaakt dan waar de GGD zich nu aan houdt. Afgesproken was dat bij een achterstand van 12 uur de mensen door zouden worden verwezen naar de commerciëlen en hebben ze daar 24 van gemaakt. Nu weet ik natuurlijk niet hoe hard die afspraken zijn, maar aangezien de teststraten nu dicht gaan voor de GGD schat ik dat daar toch iets niet goed is gegaan.
Dat is mijn probleem bij deze informatie dat de afspraak niet gestand zou worden gedaan, dat lijkt vooral bij de commerciele boeren vandaan te komen. En zoals ik al aangaf kan ik me voorstellen dat je, zeker in de aanloop, iets voorzichtiger begint dan zeg 50.000 mensen in een keer naar commerciële boeren te boeken om er dan achter te komen dat er iets mis gaat (eerder is het ook al mis gegaan, met locaties die niet open bleken, uberhaupt niet te bestaan, etc). En die details van hoe dat aanloopproces ontbreken (op zich logisch) in de berichtgeving. Maar gezien het trackrecord van het geheel aan commerciële test locaties, lijkt het mij geen irreële veronderstelling.
En nu op het nieuws dat het dicht zijn "uit protest" is, omdat het met deze aantallen niet rendabel zou zijn.
En daar zit de angel, ze zijn bedoeld voor de surplus, niet dat ze een stabiel aantal kunnen verwachten, maar dat willen ze natuurlijk wel. Zij vast 50000 man waarop ze efficiënt kunnen plannen en de GGD van publiek geld lekker het variabele deel geven.
En bovenal, je ziet aan de cijfers dat de GGD aan de cap zit, en dat hoor je ook van de mensen die een afspraak willen maken. Gezien het aantal testen geloof ik niet dat er dan maar een handvol niet door de GGD kan worden getest. Dat zouden er veel meer moeten zijn.
Klopt, maar we zitten in de aanloop en zoals ik al het trachten te beargumenteren is het volstrekt onverstandig om een zeer groot aantal *ineens* naar die commerciële boeren door te boeken.
Alleen al omdat wat er nu gebeurd, de commerciële boeren gaan protesteren en willen niet de wel geboekte testen. Zit je dan als GGD met mensen die niet getest kunnen worden en *weer* omgeboekt moeten worden naar de GGD.
Wat mij betreft waren ze er gewoon niet aan begonnen, die commerciële partijen zijn te onbetrouwbaar gebleken in het verleden en ook nu laten ze weer zien dat ze onbetrouwbaar zijn, omdat *alles* om het maken van winst gaat en als dat er een dag niet is, dan zijn ze niet te beroerd om je te laten stikken.
Maar we weten niet wat voor afspraken er zijn gemaakt, dus dit blijft een beetje koffiedik kijken. Maar aangezien dit soort dingen altijd gebeuren bij dingen die door re regering/gemeentes is geregeld heb ik wel een vaag vermoeden

De afspraken blijft koffiedik kijken, maar ik heb ook genoeg commerciële partijen in diverse takken van sport moord en brand horen schreeuwen omdat hun woekerwinst een klein beetje lager zou worden, dus ik heb ook wel een vaag vermoeden. Te meer ik zie hoe betrouwbaar ze nu op, let wel dag 1, van dit experiment al zijn.