Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:
  • 157.990 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat is eigenlijk de impact op de zorg van de thuis-ziekenhuispatienten ?

https://www.nu.nl/coronav...erden-thuis-verzorgd.html
Op dit moment worden nog altijd 1.760 patiënten thuis behandeld.
Deze mensen krijgen nog steeds zorg thuis van verplegend personeel die dan ook van adres naar adres moeten. Het zal niet 1 op 1 hetzelfde zijn als een ziekenhuisbed maar ook niet nul. Dit is toch een best wel hoog aantal dat je niet in de standaard cijfers terug ziet behalve dan dat er toch ergens een ander niet geholpen kan worden omdat men bezig is langs te gaan bij mensen thuis.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-05 22:02
TerraGuy schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Mijn vriendin is Chinese, en is kan een prima pleidooi houden voor vergaande sociale controle zoals in China. Want, zegt ze: criminaliteit is flink gedaald, verkeersovertredingen zijn flink gedaald, online pesten/bedreigen kan niet meer anoniem, als je je telefoon kwijt bent sporen ze het zo op met camera's, heb je wat op je kerfstok gehad dan kom je nergens meer binnen, helemaal mooi toch? Ja zegt ze, dan zijn er inderdaad overal volgcamera's met gezichtsherkenning nodig, en de overheid weet alles van je, waar je bent geweest, wat je doet, wat je zegt. Maar dat moeten we maar overhebben voor het doel, want zeg zou zelf, China scoort economisch en op veiligheid erg goed, voor wie gewoon normaal doet.

Ik zou er bijna in meegaan, klinkt erg verleidelijk :+
Zeker en dan ook maar de sociale onderklasse onderbrengen in werkkampen?

Vergis je niet, de criminaliteit in achterstandswijken is hoog. Al die groepen worden in China geweerd uit de samenleving.

Hoe zie je dat in Nederland precies voor je?

Het effect zal hier dus veel minder positief uitpakken dan jij hier voorspiegelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

FabianGTI schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:05:
Okee, een stijging, maar we weten natuurlijk nog steeds niet of dit mensen waren die in het ziekenhuis positief getest zijn?
Dat gaat er komen, maar nog lang niet ingericht bij ziekenhuizen.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
GGD testen van woensdag waren vergelijkbaar met eerdere dagen:

edit: voor de volledigheid ook deze:

[ Voor 28% gewijzigd door user109731 op 28-01-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
user109731 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:17:
[Twitter]
Tja heel veel zal daar ook niet veranderen zolang er niet meer capaciteit is. Feitelijk zijn we nu gewoon blind hoe het aantal besmettingen zich ontwikkeld in de realiteit.

De vraag is uiteraard wel hoe erg dat dit in de praktijk is in de huidige situatie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 10:02
user109731 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:01:
[Twitter]
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 28-01-2022

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.141 (stijging van 10)

Kliniek: 903 (stijging van 5)
IC: 238 (stijging van 5)

Instroom:
Kliniek: 143 (gisteren: 150)
IC: 17 (gisteren: 11)

Uitstroom:
Kliniek: 138 (gis: 156)
IC: 12 (gis: 27)
toon volledige bericht
Kliniek min of meer gestabiliseerd met bezetting 900, opnames en uitstroom ~130 per dag.
Uitstroom zou ik iets hoger verwachten. 130 bij bezetting 900 betekent een gemiddelde verblijfsduur van 7 dagen. Bij omicron horen 3-5 dagen en bij "bijvangst" gemiddeld een stuk of 3.

Gemiddelde instroom in week 4 (21-28 jan) 131, +21% vanaf het dal vorige week. Past in mijn prognose.

Ik verwacht voor de komende 7 dagen een stijging van de opnames tot 160 per dag. Ik verwacht dat de uitstroom ook stijgt en de bezetting dus min of meer stabiel blijft rond de 1000 patienten.

IC zit in een dalende trend, -50 in een week. Opnames gemiddeld 11, uitstroom 18 per dag. Ik verwacht dat de opnames een fractie toenemen. Omicron brengt weinig mensen naar de IC, maar met gestegen opnames kliniek pak je altijd iets mee. Ik verwacht dat de uitstroom een beetje daalt vanwege de gedaalde bezetting. Prognose komende 7 dagen: instroom 13 per dag, uitstroom 15. Over een week 15 patienten minder op de IC dan nu, 220-230.

Intussen is ook het cijfer van positieve testiuitslagen binnen:
2022-01-26 ruw 79423 weekdag gecorrigeerd 72895
lopend 7-daag gemiddelde 70493

Nog steeds in een uptrend, maar de groei is duidelijk aan het afvlakken.

Laatste estimate voor de R-waarde: 1.07 voor infectiedatum 19-1-2022.
Verwachting dat hij 1 raakt op 31-1, behoudens opwaartse effecten van de versoepelingen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:56
t_captain schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Kliniek min of meer gestabiliseerd met bezetting 900, opnames en uitstroom ~130 per dag.
Uitstroom zou ik iets hoger verwachten. 130 bij bezetting 900 betekent een gemiddelde verblijfsduur van 7 dagen. Bij omicron horen 3-5 dagen en bij "bijvangst" gemiddeld een stuk of 3.

Gemiddelde instroom in week 4 (21-28 jan) 131, +21% vanaf het dal vorige week. Past in mijn prognose.

Ik verwacht voor de komende 7 dagen een stijging van de opnames tot 160 per dag. Ik verwacht dat de uitstroom ook stijgt en de bezetting dus min of meer stabiel blijft rond de 1000 patienten.

IC zit in een dalende trend, -50 in een week. Opnames gemiddeld 11, uitstroom 18 per dag. Ik verwacht dat de opnames een fractie toenemen. Omicron brengt weinig mensen naar de IC, maar met gestegen opnames kliniek pak je altijd iets mee. Ik verwacht dat de uitstroom een beetje daalt vanwege de gedaalde bezetting. Prognose komende 7 dagen: instroom 13 per dag, uitstroom 15. Over een week 15 patienten minder op de IC dan nu, 220-230.

Verwachting dat hij 1 raakt op 31-1, behoudens opwaartse effecten van de versoepelingen deze week.
toon volledige bericht
Ben jij ook niet van mening dat deze cijfers steeds meer vertroebeld lijken totdat we weten wat de verhouding 'opname door Corona/opname met Corona' is?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
alexbl69 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Ben jij ook niet van mening dat deze cijfers steeds meer vertroebeld lijken totdat we weten wat de verhouding 'opname door Corona/opname met Corona' is?
Er was een aparte rapportage beloofd, maar ik zie die nog niet.

Een week geleden kwamen er een paar lokale datapunten, die suggereerden dat 1/3e van de bezetting op de cohort bestond uit deze "bijvangst".

Intussen is de IC steeds verder dalend. We hebben inmiddels 8 ziekenhuizen zonder covid-IC patienten. Dat is van belang omdat je makkelijker operaties kunt doen als de coronapatienten niet de IC bezet houden.

Het opschalen van inhaalzorg moet op veel plekken in volle gang zijn, en de incidentie van positieve tests is weer gestegen, dus die 33% "opgenomen voor iets anders" zal imiddels wel 40% zijn.

Als je rekent met 3 ligdagen voor niet coronagerelateerd verblijf en 5 dagen voor opname voor infectie omicron, dan schat ik dat 45% van de instroom door covid is en 55% met covid. De "echte covid opnames" zouden dan momenteel 60 per dag bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:25:
[...]

toon volledige bericht
Fraaie analyse die voor de ziekenhuizen redelijk conform voorspelling loopt, hulde daarvoor. Wat betreft de besmettingen is de conclusie mijns inziens iets te voorbarig. Positief aantal testen lijkt beperkt tot de test capaciteit. Werkelijk aantal ligt wellicht hoger. Dat maakt je voorspelling voor de top overigens niet per se anders ( immers: dan sneller verzadiging)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
t_captain schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Er was een aparte rapportage beloofd, maar ik zie die nog niet.
Ik kan er volledig naast zitten maar dit zou in de weekrapportages vermeld worden toch?

Ik zou overigens wel graag beide willen zien. Dan kun je onderscheid maken tussen de ziektelast van Omicron en de druk op de zorg. (iemand die niet door, maar met, Omicron is opgenomen moet doorgaans nog steeds geïsoleerd worden waardoor je zorgcapaciteit verliest, AFAIK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Tweak_ers schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Zeker en dan ook maar de sociale onderklasse onderbrengen in werkkampen?

Vergis je niet, de criminaliteit in achterstandswijken is hoog. Al die groepen worden in China geweerd uit de samenleving.

Hoe zie je dat in Nederland precies voor je?

Het effect zal hier dus veel minder positief uitpakken dan jij hier voorspiegelt.
Als er nog criminaliteit in achterstandswijken is, dan is daar waarschijnlijk het volgsysteem en de handhaving niet op orde / genoeg geïnstalleerd, maar dat komt vanzelf wel, zou m'n vriendin zeggen >:) Val je erbuiten, dan heb je het er zelf naar gemaakt. Had je maar braaf moeten zijn. Of hadden je ouders je maar naar één van de vele opvoedingskampen moeten sturen om je discipline en goed gedrag bij te brengen. Alles voor de vooruitgang van de maatschappij als geheel, individu is niet zo interessant. Je zou de link kunnen leggen naar bijv vaccinatieplicht. Of de ouderen/zwakkeren opofferen voor de jongeren/gezonderen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
user109731 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:17:
[Twitter]
Je ziet het aantal positieve tests stabiliseren tussen de 70 en 75k per dag weekdag gecorrigeerd.

Dat getal lijkt al vlak, alsof we op de piek zitten.

Maar er zit wel iets van een verborgen uptrend in. Dat komt doordat de bottleneck bij de GGD de weekdagfactoren dichter naar elkaar toe drukt -- in het weekend wordt er volop doorgetest, waar dat eerder altijd een dip was. Als ik dat effect meeneem, is er nog wel een uptrend van zo'n 1000 per dag. Ik verwacht dat de piek o.b.v. de oude maatregelen over drie dagen wordt gezet, maar dan komen weer de effecten van de nieuwe versoepelingen eroverheen dus stijgen we vermoedelijk nog iets verder.

Wat hoopgevend is, is dat ook het percentage positief naar een piek lijkt te lopen.

Dat getal stijgt namelijk ook altijd in een opgaande flank van een golf. En heeft geen last van capcaiteitsbeperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Coronadashboard publiceert ook een nieuwe R-waarde. 1.27 voor 13-1.

Voor die datum had ik 1.34 staan. De schattingen in de lage 1.3x blijven nog enkele dagen daarna, maar na de 16e zie ik het cijfer stevig omlaag komen. Ik denk dat ze sinsdag een waarde omstreeks tussen 1.10 en 1.15 zullen publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
snaggyheadshot schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:26:
Maar mijn punt ga je eigenlijk voorbij: 'een moetje van de EU'. De EU is dus óók onze regering. Als er iets wordt afgesproken met meerdere partijen zal dat altijd een uitkomst zijn van compromissen. Als het de Nederlandse overheid niet zint kunnen ze altijd besluiten niet mee te doen met de overeenkomst of gebruik maken van hun vetorecht (afhankelijk of het een 'afspraak' of 'EU-wet' is.
Het is hier een smoesje vooral om impopulaire besluiten te nemen en niet verantwoordelijkheid te hoeven nemen terwijl je naar het grote boze Brussel wijst.

De aanpassingen aan de geldigheidsduur van de coronapas zullen vooral dienen om de boostercampagne uit het slop te trekken. Op papier lijkt die redelijk, maar de verdeling is ver van gelijkmatig over de bevolking. Vooral jongere generaties lijken te bedanken voor die boosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:36:
[...]Er was een aparte rapportage beloofd, maar ik zie die nog niet.

Een week geleden kwamen er een paar lokale datapunten, die suggereerden dat 1/3e van de bezetting op de cohort bestond uit deze "bijvangst".
Voor de IC vermeld NICE dit:
Als IC kwaliteitsregistratie beschikken wij van de IC patiënten over uitgebreide klinische gegevens, deze worden eens per maand vanuit het elektronisch patienten dossier geextraheerd en naar ons toegestuurd. Daaruit blijkt dat ~90-95% van de COVID-positieve IC-patienten ook met een opnamereden gerelateerd aan COVID-klachten is opgenomen en dus maar 5-10% met andere opnameredenen. Voor de afdelingspatienten beschikken we niet over dergelijke aanvullende informatie.
Gezien ze spreken over eens per maand, betreft het bijna zeker gegevens over Delta-IC'ers.
Met Omikron zou dit percentage hoger zijn, dus dan verwacht je ook een afnemende ligduur op de IC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 08:19
Bron: VRT
Viroloog Steven Van Gucht: "Coronacijfers blijven stijgen, maar vertraging in groei"

Hoewel de coronacijfers nog steeds sterk stijgen, ziet viroloog Steven Van Gucht toch licht aan het einde van de tunnel. "De groei lijkt vertraagd", zegt hij op de wekelijkse persconferentie van het Nationaal Crisiscentrum. "Dat betekent dat we mogelijk binnenkort de piek van de vijfde coronagolf zullen meemaken."

Het gemiddeld aantal coronabesmettingen per dag blijft stijgen en de toename zit vooral bij kinderen en tieners en bij hun ouders, de 30'er en de 40'ers. "De stijging is het grootst bij de kinderen", zegt Van Gucht. "Daar zijn de besmettingscijfers meer dan verdubbeld op één week tijd. Tieners vertegenwoordigen met 26 procent het grootste aandeel van de bevestigde besmettingen."

Ook het gemiddeld aantal overlijdens gaat omhoog. "De voorbije week waren er iets meer overlijdens dan de week daarvoor. Deze toename is bijna uitsluitend gelinkt aan woonzorgcentrumbewoners, wat zich ook vertaalt in een gemiddeld hogere leeftijd van mensen die aan covid overlijden. Die stijgt van 75 jaar naar 79 jaar. Het aantal woonzorgcentra dat met een uitbraak kampt, is verder gestegen van 9 tot 15 procent."

Volgens Van Gucht blijft de belasting van het zorgsysteem hoog. Er liggen momenteel 357 covidpatiënten op intensieve zorg. 64 procent van de huisartsen melden nog steeds een hoge tot zeer hoge werkdruk.
toon volledige bericht

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
brothermaynard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Fraaie analyse die voor de ziekenhuizen redelijk conform voorspelling loopt, hulde daarvoor. Wat betreft de besmettingen is de conclusie mijns inziens iets te voorbarig. Positief aantal testen lijkt beperkt tot de test capaciteit. Werkelijk aantal ligt wellicht hoger. Dat maakt je voorspelling voor de top overigens niet per se anders ( immers: dan sneller verzadiging)
De stijging is iets later begonnen dan ik oorspronkelijk dacht, uiteindelijk is het 2 weken langer doorgegaan met dalen (bodem in week 3 i.p.v. week 1). Boosters onder senioren doen hun werk fantastisch.

Qua snelheid waarop de stijging is ingezet (+21% in de eerste week) is het aardig in lijn met war ik voorzag (ik dacht dat de eerste stijging +15 a +20% zou zijn t.o.v. de voorgaande week).

Voor de tweede week van stijging verwacht ik opnieuw dik 20% erbij en dan wordt het 160 per dag over de komende 7 dagen. Als ook de kortere ligdagen naar voren gaan komen, hoeft de bezetting niet echt te stijgen. Afhankelijk van hoe snel dit effect inzet, is het vlak op 900 patienten tot een stijging naar 1000.

Ik heb ook nog even naar de opnamekans na positieve test gekeken. Deze is voor de 27e opeenvolgende dag gedaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OD3uYD9hwJgwiPBzj6fB9kU-ehE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yj8Rk6JQtMToAiuitH6LHPBV.png?f=user_large

Aan de ene kant, de daling is duidelijk afgevlakt. Aan de andere kant: hij duurt inmiddels 4 dagen langer dan in de zomer (Danssen met Janssen). Ook zie je aan de curve dat deze zich meer structureel lijkt te gedragen. Wat ook verklaard wordt omdat we deze keer structurele factoren hebben: boosters en omicron. In de zomer was het puur lgedrag en leeftijdsverdeling positieve tests.

Mijn nieuwe inschatting van het aantal positieve tests wat we kunnen handlen in de zorg is tenminste 142.000 (obv van onbeperkte testcapaciteit, dat dan weer wel). Die inschatting was eerst 98.000, toen 120.000, 130.000, 133.000.

Hoe dieper de opnamekans zakt en hoe langer de daling aanhoudt, hoe minder mensen je op middelange termijn in het ziekenhuis hoeft te verwachten.

Bij een getal boven de 150.000 denk ik dat we min of meer alles kunnen heropenen en het CTB laten vallen. We zitten daar heel dicht bij! Bij een getal boven 250.000 denk ik dat we ook de basisregels kunnen loslaten, maar dat is nog net niet in zicht deze keer.

Pas als de grafiek volledig zou stabiliseren op het actuele niveau, en de beloofde daling van ligdagen naar voren komt uit de ziekenhuiscijfers is dat het geval. Met nog 10-14 dagen aan gunstige ziekenhuis-cijfers zou het kunnen, maar dan moeten die wel helemaal aan het gunstige uiteinde van het spectrum vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
geenstijl schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:56:
[...]

[...]

Gezien ze spreken over eens per maand, betreft het bijna zeker gegevens over Delta-IC'ers.
Met Omikron zou dit percentage hoger zijn, dus dan verwacht je ook een afnemende ligduur op de IC's.
Voor de IC neem ik ook aan dat er geen of amper "bijvangst" is. Als iemand corona heeft, ga je geen zware operatie uitvoeren denk ik,. Resteren alleen de traumapatienten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
geenstijl schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:56:
[...]

[...]

IC is een specifieke patiënten populatie en oa @LZ86 heeft al aangegeven dat daar geen ‘bijvangst’ op hun IC voorbij is gekomen. Wat ook logisch is, als je dusdanig intensieve zorg nodig hebt dat een IC opname noodzakelijk is, dan is de Covid daar altijd een inhoudelijk onderdeel van. Je bent fysiek echt op een dieptepunt als de IC bezocht wordt ( als patiënt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Is er bij BCO (doen ze dat serieus nog?) al een categorie "besmet bij de testlokatie"? Die kans moet met de huidige percentages toch enorm zijn zou je denken. Zeker als er rijen staan enz. Veel testlokaties, in elk geval waar ik woon, zijn verplaatst naar een of ander oud ongebruikt kantoorpand met nul faciliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

franssie

Save the albatross

brothermaynard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:10:
[...]

IC is een specifieke patiënten populatie en oa @LZ86 heeft al aangegeven dat daar geen ‘bijvangst’ op hun IC voorbij is gekomen. Wat ook logisch is, als je dusdanig intensieve zorg nodig hebt dat een IC opname noodzakelijk is, dan is de Covid daar altijd een inhoudelijk onderdeel van. Je bent fysiek echt op een dieptepunt als de IC bezocht wordt ( als patiënt)
Is dat dan niet een bij-effect van de uitgestelde planbare zorg? En her en der zullen er ook wel trauma patiënten op de IC blijven komen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
redwing schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:16:

Maar uiteindelijk is de enige reden dat er gesproken wordt over die QR-code dat er nog steeds een grote groep is die niet mee wil helpen om het probleem op te lossen. Was iedereen gevaccineerd en hielden ze zich aan wat basisregels, zouden we deze hele discussie niet hebben. Ik blijf het dus raar vinden om te klagen over de QR-code maar tegelijkertijd niet mee willen werken om het probleem op te lossen.

En een discussie over de QR-code/2G is prima, maar dit soort extreme discussies voegen weinig toe. Er zijn best situaties te verzinnen waarbij dit een prima oplossing is, de grote vraag is vooral of we nog in zo'n situatie zitten.
Het lost niets op, ja het zorgt voor dwang bij mensen om te vaccineren of besmet te raken. Laten we nu net in de grondwet hebben staan dat medische behandelingen vrijwillig moeten zijn. Dat staat daar niet voor niets. En dwang betekend automatisch dat het niet vrijwillig is.

Dus je roept eigenlijk mensen op om maar besmet te worden zodat het aantal besmettingen daalt. Want daar los je echt het probleem dan mee op. O nee we dwingen mensen zich te laten vaccineren zodat ze daarna natuurlijk helemaal zich aan de regels houden. Want mensen onder dwang iets laten doen zorgt er echt voor dat ze vervolgens bereid zijn andere dingen voor je te doen als je ze niet dwingt.

Jij vind dat een medische behandeling verplicht kan worden gesteld aan meedoen aan de maatschappij en ik vind dat een compleet gestoord idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Los van de principiele vraag: ik denk dat het CTB momenteel een beperkte meerwaarde heeft, die met omicron sterk is afgenomen en naar de toekomst toe verder lijkt af te nemen.

Het loslaten van het CTB zou naar mijn beste inschatting een besceiden aantal extra ziekenhuisopnames toevoegen, ik denk aan 3-5%. Die komen bovenop de ziekenhuisopnames die worden toegevoegd door de vurig gewenste heropening van allerlei sectoren. We zullen de twee samen moeten zien.

Mijn inschatting is dat we bijna op het punt zijn dat het kan. De avondsluiting (22:00) eraf, de schouwburgen en stadions vol, en geen CTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-04 20:36
Weet iemand wanneer het wetsvoorstel, van de o.a. 9 maanden vaccinatie geldigheidsduur, wordt behandeld in de tweede kamer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Toename 5 in het ziekenhuis vind ik echt bijzonder minimaal. Die 5 van de IC zijn meestal al eerder opgenomen.
We (ik ook) lijken allemaal sneller tevreden na 2 jaar. Stiekem nog best een hoop mensen in het ziekenhuis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:38
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Het lost niets op, ja het zorgt voor dwang bij mensen om te vaccineren of besmet te raken. Laten we nu net in de grondwet hebben staan dat medische behandelingen vrijwillig moeten zijn. Dat staat daar niet voor niets. En dwang betekend automatisch dat het niet vrijwillig is.
Er staat ook in dat de regering alles moet doen om de volksgezondheid te waarborgen. Dat staat daar ook niet voor niets. Je kunt dus allerlei regels erbij halen die in conflict met elkaar zijn, helemaal tijdens een pandemie. Je kunt nl. ook diezelfde grondwet aanhalen om aan te geven dat de regering vaccineren verplicht moet stellen omdat ze de volksgezondheid moeten beschermen.
Dus je roept eigenlijk mensen op om maar besmet te worden zodat het aantal besmettingen daalt. Want daar los je echt het probleem dan mee op. O nee we dwingen mensen zich te laten vaccineren zodat ze daarna natuurlijk helemaal zich aan de regels houden. Want mensen onder dwang iets laten doen zorgt er echt voor dat ze vervolgens bereid zijn andere dingen voor je te doen als je ze niet dwingt.
Nee, we willen mensen vaccineren zodat ze niet meer in het ziekenhuis terecht komen, waarna je alles vrij kunt laten omdat we dan geen probleem hebben. Je kunt de boel leuk blijven verdraaien, maar uiteindelijk is het allemaal puur bedoelt om de ziekenhuizen overeind te houden.
Jij vind dat een medische behandeling verplicht kan worden gesteld aan meedoen aan de maatschappij en ik vind dat een compleet gestoord idee.
Nee dat vind ik helemaal niet. Ik vind dat die medische behandeling niet verplicht moet worden en sowieso dat je ook zonder nog mee kunt doen aan de maatschappij.
Ik vind het vooral gestoord dat we niets mogen doen aan iemand die ervoor zorgt dat we een probleem krijgen in de maatschappij. En waar de grens ligt kun je een discussie over houden, maar het is niet logisch dat iemand die zich niet wilt laten vaccineren/testen daar verder geen gevolen van heeft.

Maar laten we weer een inhoudelijke discussie gaan houden. Dus niet net doen of de grondwet aangetast wordt of dat je zonder QR-code niets meer mag. Het is allemaal wat minder zwart/wit en veel meer grijs en vaag waarbij voor beide kanten zat te vinden is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 11:25
t_captain schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Je ziet het aantal positieve tests stabiliseren tussen de 70 en 75k per dag weekdag gecorrigeerd.

Dat getal lijkt al vlak, alsof we op de piek zitten.

Maar er zit wel iets van een verborgen uptrend in. Dat komt doordat de bottleneck bij de GGD de weekdagfactoren dichter naar elkaar toe drukt -- in het weekend wordt er volop doorgetest, waar dat eerder altijd een dip was. Als ik dat effect meeneem, is er nog wel een uptrend van zo'n 1000 per dag. Ik verwacht dat de piek o.b.v. de oude maatregelen over drie dagen wordt gezet, maar dan komen weer de effecten van de nieuwe versoepelingen eroverheen dus stijgen we vermoedelijk nog iets verder.

Wat hoopgevend is, is dat ook het percentage positief naar een piek lijkt te lopen.

Dat getal stijgt namelijk ook altijd in een opgaande flank van een golf. En heeft geen last van capcaiteitsbeperkingen.
toon volledige bericht
Hebben we niet geen idee of er een afvlakking is? bij 50% positief en maximaal 150k testen kan je sowieso niet boven de 75k positief testen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Indoubt schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Behalve als je Oeigoer bent natuurlijk, dan krijg je een digitaal sterretje op je jas.
*knip*
Ongepaste grap.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 29-01-2022 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 22:55
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:42:
[...]Zonder QR code word je gewoon gehinderd om op een volwaardige manier mee te doen met de maatschappij waarbij je aan allemaal extra voorwaarden moet voldoen, die niet altijd haalbaar zijn, terwijl je met QR code niet aan die extra voorwaarden moet voldoen. Als jij gewoon 5 dagen in de week moet werken kan jij dus niet je kind afdrogen na de zwemles, nou ja kan wel buiten in de kou. Ik vind dat een zeer onwenselijke situatie.
En nu wordt de gezondheidszorg in bijzondere mate gehinderd en kunnen daardoor geen volwaardige zorg verlenen omdat een aantal mensen om 'principiële' redenen geen naaldje in hun arm wensen te hebben. Ik vind dat een zeer onwenselijke situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Yaksa op 28-01-2022 16:34 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Voor de IC neem ik ook aan dat er geen of amper "bijvangst" is. Als iemand corona heeft, ga je geen zware operatie uitvoeren denk ik,. Resteren alleen de traumapatienten.
Ik vond 5-10% eigenlijk vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
brothermaynard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Klopt, en daarom vond ik die 5-10% die NICE noemt toch vrij hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 07:49

Indoubt

Always be indoubt until sure

*idem*

[ Voor 44% gewijzigd door tweakduke op 29-01-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mnup_1 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:20:
Weet iemand wanneer het wetsvoorstel, van de o.a. 9 maanden vaccinatie geldigheidsduur, wordt behandeld in de tweede kamer?
Volgens mij wordt daar dinsdag over gestemd

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De regeling gaat automatisch in, zou eigenlijk aanstaande maandag zijn maar is nu uitgesteld tot vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Dinsdag aanstaande, maar het een ministeriële regeling dus men moet zich expliciet tegen het voorgenomen besluit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
Yaksa schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:33:
En nu wordt de gezondheidszorg in bijzondere mate gehinderd en kunnen daardoor geen volwaardige zorg verlenen omdat een aantal mensen om 'principiële' redenen geen naaldje in hun arm wensen te hebben. Ik vind dat een zeer onwenselijke situatie.
De discussie komt niet echt verder op deze manier, want beide kampen gebruiken hun eigen argumenten. Maar het ctb maakt aantoonbaar weinig verschil op dit moment, dus gaat jouw stelling niet meer op. Tenzij je het als middel gebruikt om vaccinatie af te dwingen, maar hé... er is geen vaccinatieplicht hè :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:39:
[...]

De discussie komt niet echt verder op deze manier, want beide kampen gebruiken hun eigen argumenten. Maar het ctb maakt aantoonbaar weinig verschil op dit moment, dus gaat jouw stelling niet meer op. Tenzij je het als middel gebruikt om vaccinatie af te dwingen, maar hé... er is geen vaccinatieplicht hè :).
Daar komt nog bij dat ik zie dat mensen met al dan niet terecht vertrouwen in omicron-valt-wel-mee wachten met hun booster tot de 9 maanden bijna om zijn. Gezondheid is minder motivatie dan het CTB. De overheid schiet in haar eigen voet met wensen en maatregelen, zolang er een CTB-datum hangt aan een booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Yaksa schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Uiteraard. Want zonder QR code op je telefoon heb je ook geen naaldje in je arm gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-05 22:55
Agent47 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:29:
[...]Zit me net te bedenken. Als je een lager inkomen hebt of geen inkomen hebt dan zijn die zelftests niet te betalen joh.
Daar heeft de regering al over nagedacht.
'Mensen met een laag inkomen krijgen binnenkort een beperkt aantal gratis zelftests en chirurgische mondkapjes. Ook de inwoners van dertig gemeenten met een hoge besmettingsgraad en met relatief weinig gevaccineerden komen hiervoor in aanmerking. '
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
rik86 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:29:
[...]

Hebben we niet geen idee of er een afvlakking is? bij 50% positief en maximaal 150k testen kan je sowieso niet boven de 75k positief testen ;)
Er zit in die 150k niet zoveel ruimte, maar in die 50% nog wel. In een uptrend stijgen ze typisch samen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:34

bert pit

asdasd

Vaccineren, tja waar gaan we naar toe? (zelf alle prikken gehad, maar geen moeite als een ander dat niet doet)

In eerste instantie zou vaccineren ons uit de crisis halen. Het idee was: iedereen haalt een prik (misschien twee.. etc.) en we konden verder met ons leven. Er stierven velen aan covid, dus op een enkeling na wilde iedereen van boven een bepaalde leeftijd het vaccin zsm hebben. Die enkele ongevaccineerde zou de groepsimmuniteit niet in gevaar brengen. De overheid zette in op zoveel mogelijk vaccinatie en dat was vanuit bovenstaande te begrijpen. Er werd wellicht wat gegoocheld met cijfers om de druk wat op te voeren, bovendien was de druk op de zorg groot door een tekort aan bedden en personeel.

Inmiddels zijn we in een andere realiteit beland. De huidige variant blijkt gelukkig minder dodelijk dan aanvankelijk gedacht, biedt natuurlijke bescherming en is voor velen een stevige verkoudheid en/of een paar dagen koorts, ja je kunt er ook nog aan sterven.

We bouwen een steeds hogere weerstand op. In deze nieuwe realiteit vind ik het begrijpelijk dat mensen kritischer worden over vaccineren. De hoofdreden om te vaccineren (groepsimmuniteit en hoge bescherming) is vervallen en zal langzaam plaats maken voor een advies aan specifieke groepen om wel of niet te vaccineren.

De WHO heeft haar standpunten ingenomen en deze staan nu nog overeind. Ik durf de stelling aan dat wanneer de vaccins niet verbeteren en geen langdurige bescherming gaan bieden de WHO op lange termijn bakzeil moet halen zeker ten aanzien vaccineren en alternatieve (goedkope) therapieën zal moeten toestaan.

Bottem line: denk aub even na voordat je een andere veroordeelt als deze geen vaccin meer wil.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:42

nwagenaar

God, root. What's the differen

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Artikel 11 van onze grondwet geeft jou als individu je recht voor op de onaantastbaarheid van het menselijk lichaam.

Praktisch gezegd: "De overheid mag niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Ook anderen mogen niets met je lichaam doen, als je dat niet wilt. Niemand mag je bijvoorbeeld pijn doen. Ook mag niemand je medicijnen geven, als je dat niet wilt. Zelfs medische keuring, of het knippen van je haren mag niet, als je daarvoor geen toestemming geeft." maar zoals altijd heeft onze wetgeving te maken met uitzonderingen waarbij de Politiewet (fouilleren, bloedafname, etc) de meest bekende is.

Op het moment van schrijven dwingt de overheid jou niet om te vaccineren, die keuze heb je zelf en geen arts of handhaver zal jou (op dit moment) arresteren en/of dwingen tot vaccinatie en de prik zetten.
Dat jij het ervaart dat een QR-code jou zou dwingen tot vaccinatie is met het huidige 3G-beleid niet van toepassing aangezien je ook kunt laten testen of genezen bent van een voormalige besmetting.

Pas bij hantering van het 2G-beleid icm de QR-code dan kun je daadwerkelijk spreken van (beperkte) dwang vanuit de overheid en ik zie dit gewoon niet gbeuren omdat er geen meerderheid is in de Tweede en/of Eerste kamer ;)
En ik vind het persoonlijk compleet gestoord idee dat een (naar mijn mening een) zeer beperkte groep van mensen de resterende Nederlandse samenleving zo goed als probleemloos kunnen gijzelen - zowel politiek als sociaal gezien - al dan niet een zeer beperkte bijdrage hebben geleverd aan het oplossen van een probleem - wat alle lagen in de Nederlandse samenleving raakt (economisch, sociaal, geestelijke gesteldheid, lichamelijke gesteldheid, etc) - maar vanuit persoonlijke overtuiging de consequenties van hun eigen vrije gemaakte keuze het probleem maakt voor anderen en dat wij dat maar probleemloos moeten accepteren....

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Al dat gedoe over het CTB. Over twee tot 4 weken is dat net als in Denemarken en UK verleden tijd. CU is tegen. Bij de volgende variant, als die al komt, zien we weer verder.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:59
Belgische gezondheidswerker en zelfverklaard Neerlandofiel- even mijn input uit mijn ziekenhuis.

De laatste 2 patiënten die op Covid-IZ lagen waren respectievelijk een status epilepticus en iemand die achteraf longoedeem bleek te hebben. Covid positief maar eigenlijk geen klachten hiervan.

Momenteel hebben we een twintigtal patiënten op de Covidafdeling en niemand op Covid-IZ. 1 persoon (met vroeger niertransplantatie, dus wellicht weinig immuunreactie op vaccins) heeft milde Covidpneumonie.
Alle anderen zijn bijvangst. Enfin, 2 geriatrische patiënten hebben diarree en uitdroging, die diarree kan ook nog van de Covid komen.
Alle anderen zijn opgenomen voor iets anders, en liggen enkel op de Covidafdeling wegens Covid+. Alle patiënten worden meegeteld in de officiële Covidhospitalisatiecijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:03
iamcj schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:12:
Al dat gedoe over het CTB. Over twee tot 4 weken is dat net als in Denemarken en UK verleden tijd. CU is tegen. Bij de volgende variant, als die al komt, zien we weer verder.
Nee hoor, er wordt alsnog gesproken over 1G voor evenementen en het nachtleven om die alsnog te openen. Die staan daar natuurlijk helemaal voor open want ze zijn al zo lang afgeknepen, dus vanuit die kant totaal geen weerstand.

Jongeren gaan om die reden ook weer meer zich laten prikken terwijl er voor hun amper meerwaarde is aan die prikken.

Beter dan 2G, maar hoop dat we zo snel mogelijk van die QR af zijn. En dat zeg ik als gevaccineerde.

Het is allemaal zo doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03:39
iamcj schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:12:
Wat maakt dat uit als partijen als de PvdA en wellicht Volt bijvoorbeeld ‘gewoon’ mee stemmen met het kabinet? Zoals dat ook gebeurde bij het wetsvoorstel omtrent die coronapas en vele andere wetsvoorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:34

SomerenV

It's something!

Vlassie1980 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:48:
[...]

Nee hoor, er wordt alsnog gesproken over 1G voor evenementen en het nachtleven om die alsnog te openen. Die staan daar natuurlijk helemaal voor open want ze zijn al zo lang afgeknepen, dus vanuit die kant totaal geen weerstand.

Jongeren gaan om die reden ook weer meer zich laten prikken terwijl er voor hun amper meerwaarde is aan die prikken.

Beter dan 2G, maar hoop dat we zo snel mogelijk van die QR af zijn. En dat zeg ik als gevaccineerde.

Het is allemaal zo doorzichtig.
Alleen kun je niet met droge ogen blijven beweren dat 1G/2G noodzakelijk is wanneer andere landen alles los hebben gelaten zonder dat het fout is gegaan en ook onderzoeken hebben uitgewezen dat de winst van het CTB niet denderend is.

Over een maandje is zo'n beetje heel Nederland onderhand besmet geweest met omicron maar zijn de ziekenhuizen leeg. Dan ga je mensen echt niet meer zo ver krijgen door extra hoepels te springen om iets te mogen.

Leuk dat het kabinet hun paradepaardje in wil blijven zetten maar het voegt echt nog maar minimaal wat toe en je kunt je afvragen of het dat waard is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nwagenaar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:16:
[...]
Dat jij het ervaart dat een QR-code jou zou dwingen tot vaccinatie is met het huidige 3G-beleid niet van toepassing aangezien je ook kunt laten testen of genezen bent van een voormalige besmetting.

Pas bij hantering van het 2G-beleid icm de QR-code dan kun je daadwerkelijk spreken van (beperkte) dwang vanuit de overheid en ik zie dit gewoon niet gbeuren omdat er geen meerderheid is in de Tweede en/of Eerste kamer ;)
:? Het gedwongen afnemen van een coronatest is ook een ernstige inbreuk op de lichamelijke integriteit. Persoonlijk vind ik het zelfs ernstiger. Ik heb zonder aarzeling mijn prikken gehaald, maar zal me nooit vrijwillig laten testen op de wijze als het nu gaat. 3G is net zo verwerpelijk als 2G. Ook al kun je juridisch alle kanten op filosoferen, zowel 2G als 3G komt in feite neer op dwang. Een samenleving met een gezonde opvatting over vrijheid zou dergelijke dwang moeten afwijzen.

Overigens lijken sommigen te vergeten dat een 2G- of 3G-beleid ook op veel gevaccineerden zwaar drukt. Niet alleen omdat ze de richting waarin de maatschappij daarmee gaat onwenselijk vinden. Ook omdat het direct, in normale sociale situaties, een verantwoording vraagt over je vermeende "gezondheidsstatus". Het wordt als een soort religie uitgevoerd en nageleefd. Dat anderen een religie als prettig ervaren, wil nog niet zeggen dat een ander zich prettig voelt onder die religie en die maar opgedrongen moet krijgen. Ik meende dat onze opvattingen daarover waren gemoderniseerd, waarom voel ik dan toch de drang van een deel van de samenleving om anderen hun rituelen en levenswijzen voor te schrijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
haribold schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:14:
[...]
:? Het gedwongen afnemen van een coronatest is ook een ernstige inbreuk op de lichamelijke integriteit. Persoonlijk vind ik het zelfs ernstiger. Ik heb zonder aarzeling mijn prikken gehaald, maar zal me nooit vrijwillig laten testen op de wijze als het nu gaat. 3G is net zo verwerpelijk als 2G. Ook al kun je juridisch alle kanten op filosoferen, zowel 2G als 3G komt in feite neer op dwang. Een samenleving met een gezonde opvatting over vrijheid zou dergelijke dwang moeten afwijzen.
Jouw vrijheid is geen absoluut iets. Jouw vrijheid is een relatief iets. Die stopt op het moment dat het binnen de vrijheid van anderen komt. Je kunt ook niet besluiten dat je iemand gaat kruisigen of stenigen, omdat dat binnen jouw vrijheid van godsdienst valt. Daar zijn regeltjes voor. Moeilijk he ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Overigens lijken sommigen te vergeten dat een 2G- of 3G-beleid ook op veel gevaccineerden zwaar drukt. Niet alleen omdat ze de richting waarin de maatschappij daarmee gaat onwenselijk vinden. Ook omdat het direct, in normale sociale situaties, een verantwoording vraagt over je vermeende "gezondheidsstatus". Het wordt als een soort religie uitgevoerd en nageleefd. Dat anderen een religie als prettig ervaren, wil nog niet zeggen dat een ander zich prettig voelt onder die religie en die maar opgedrongen moet krijgen. Ik meende dat onze opvattingen daarover waren gemoderniseerd, waarom voel ik dan toch de drang van een deel van de samenleving om anderen hun rituelen en levenswijzen voor te schrijven?
Omdat die anderen de zorg in de knel zetten met alle gevolgen van dien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-05 22:02
42erik schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:32:
[...]

En wat nou als je gevaccineerd bent en nét voor je booster Corona hebt gehad. Het letterlijk een dagje moe zijn was.

Waarom moet je dan alsnog een booster?

Klaarblijkelijk is Corona voor jou dan geen hoog risico.

De risico’s liggen daarnaast vooral bij 50+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 10:09

Mfpower

In dubio

[...]

Klopt helemaal. Zowel 1G, 2G en 3G zijn precies hetzelfde. Het enige verschil is welk gedrag de machthebber wil zien om je grondrechten te verdienen. Het systeem is het probleem en ik heb daar als gevaccineerde en inmiddels herstelde heel veel moeite mee. Zoveel dat ik er niet aan mee doe. Ook 3G heeft los van het systeem een issue met lichamelijke integriteit omdat testen ook niet zomaar iets lichtvaardigs is.

Ik was altijd voor maatregelen tbv de volksgezondheid maar het ctb hoort niet in die gereedschapskist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Ik was altijd voor maatregelen tbv de volksgezondheid maar het ctb hoort niet in die gereedschapskist.
Wat zijn deze maatregelen dan, en wat moet er met degenen gebeuren die zich er niet aan houden ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

42erik schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:32:
[...]

Corona, de pandemie die door ons aller levensstijl in zo’n vaart de wereld rondgaat, zet de zorg in de knel. Stop met 1 groep aan te wijzen als we gewoon allen schuldig zijn hieraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

IJzerlijm schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Wat zijn deze maatregelen dan, en wat moet er met degenen gebeuren die zich er niet aan houden ?
Alles wat we tot 25-9-21 in onze gereedschapskist hadden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:46:
[...]

De horeca nog jaren dicht ? Dat zal wel beter zijn dan een CTB.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

IJzerlijm schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:47:
[...]

De horeca nog jaren dicht ? Dat zal wel beter zijn dan een CTB.
Als ik mij niet vergis was de horeca op 24-9 niet dicht. En kan ook nu zonder ctb prima open.

En daarnaast maak je dezelfde denkfout als velen:

1) dat het alles dicht is of ctb, daar zit nog héél veel tussen.
2) dat een ctb geen effect heeft op andere zaken zoals polarisatie. Die dienen ook meegewogen te worden en dat gebeurt onvoldoende.

[ Voor 31% gewijzigd door Mfpower op 28-01-2022 21:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:39:
[...]

En wat nou als je gevaccineerd bent en nét voor je booster Corona hebt gehad. Het letterlijk een dagje moe zijn was.

Waarom elke keer de risico's van infectie goed willen praten als vaccins aantoonbaar minder risico met zich meebrengen?

Maar ja, dat de focus op 50+ moet liggen wat dit betreft is zeker waar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Corona, de pandemie die door ons aller levensstijl in zo’n vaart de wereld rondgaat, zet de zorg in de knel. Stop met 1 groep aan te wijzen als we gewoon allen schuldig zijn hieraan.
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/NJvopemK7TqrJQLe2cRqPafFw58/diocontent/212005554/_fitwidth/1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9

Allen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Blijft zo jammer dat de daadwerkelijke schaal qua hoeveelheid burgers niet benoemd is of erbij staat. Dat maakt hem nog heel veel beter.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Ja, dicht houden, geen sportwedstrijden, geen festivals, en vooral die 1.5m.... Allemaal duidelijk een beter idee dan je even laten testen of vaccineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:40:
[...]

Blijft zo jammer dat de daadwerkelijke schaal qua hoeveelheid burgers niet benoemd is of erbij staat. Dat maakt hem nog heel veel beter.
Je bedoelt hoeveel mensen de linker enn de rechter voorstelt?

Ik mis iig welke dit zijn realiseer ik me nu. 18+? 12+?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
Dit is niet de meest sterke slide om te gebruiken... ;)

Verder snap ik de ophef over het CTB niet zo: als de cijfers blijven dalen zal de strikte naleving vanzelf verslappen. De maatschappij regelt dat zelf wel, er is echt wat aan het veranderen mbt draagvlak.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Je bedoelt hoeveel mensen de linker enn de rechter voorstelt?

Ik mis iig welke dit zijn realiseer ik me nu. 18+? 12+?
Hoeveel is gevaxt, niet gevaxt, geboosterd en inderdaad de leeftijd.

Op basis van het re-plaatje lijken opnames 50/50o ongeveer in elk geval.
Wij snappen dat de groep ongevaccineerden enorm veel kleiner is. Maar echt niet heel NL snapt dat die kans dus niet gelijk is. Ook mondeling is er niks mee gedaan.
Dat was mijn inziens een gemiste kans om net wat meer duiding te geven.
Evt met een ander plaatje die laat zien hoe groot de groepen zijn. Met cirkels ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Tweak_ers schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:39:
[...]

Als je net corona hebt gehad mag je niet eens een booster halen... Moet 3 maanden tussen zitten.
Je herstelbewijs is 5-6 maanden geldig. Tegen de tijd dat die afloopt is het waarschijnlijk verstandig om nog een prik te overwegen. Afhankelijk van hoe de situatie dan is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Dit is niet de meest sterke slide om te gebruiken... ;)
Weet ik, maar deze is wel snel te vinden :)

En de boodschap moge duidelijk zijn :)
Verder snap ik de ophef over het CTB niet zo: als de cijfers blijven dalen zal de strikte naleving vanzelf verslappen. De maatschappij regelt dat zelf wel, er is echt wat aan het veranderen mbt draagvlak.
Dat is waar. Erger nog, ik denk dat je binnenkort moeite moet doen om geen groen vinkje te hebben, gezien er elke dag een paar 1000 bijkomen (aangenomen dat ongevaccineerden wel de test straat weten te vinden...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
42erik schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:56:
Dat is waar. Erger nog, ik denk dat je binnenkort moeite moet doen om geen groen vinkje te hebben, gezien er elke dag een paar 1000 bijkomen (aangenomen dat ongevaccineerden wel de test straat weten te vinden...)
Laten we het erop houden dat de derde helft net heel erg leek op een derde helft zonder corona, uiteindelijk gaat iedereen toch rond een kan bier staan alleen nu slechts tot 22u.

Geplaceerd in de sportkantine is een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:51:
[...]

Hoeveel is gevaxt, niet gevaxt, geboosterd en inderdaad de leeftijd.

Op basis van het re-plaatje lijken opnames 50/50o ongeveer in elk geval.
Wij snappen dat de groep ongevaccineerden enorm veel kleiner is. Maar echt niet heel NL snapt dat die kans dus niet gelijk is. Ook mondeling is er niks mee gedaan.
Dat was mijn inziens een gemiste kans om net wat meer duiding te geven.
Evt met een ander plaatje die laat zien hoe groot de groepen zijn. Met cirkels ofzo.
Ah zo. Ik heb er meteen eentje in mijn hoofd, die een tijd geleden was. Met een vergrootglas als het ware. Maar ik kan niet zoeken :/ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:59:
[...]

Laten we het erop houden dat de derde helft net heel erg leek op een derde helft zonder corona, uiteindelijk gaat iedereen toch rond een kan bier staan alleen nu slechts tot 22u.

Geplaceerd in een sportkantine is een illusie.
Ik zou het niet weten... Dingen gaan open en ik tik dezelfde dag een positieve test in :/

Groepsimnuniteit go :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:20
bert pit schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:08:
Vaccineren, tja waar gaan we naar toe? (zelf alle prikken gehad, maar geen moeite als een ander dat niet doet)

In eerste instantie zou vaccineren ons uit de crisis halen. Het idee was: iedereen haalt een prik (misschien twee.. etc.) en we konden verder met ons leven. Er stierven velen aan covid, dus op een enkeling na wilde iedereen van boven een bepaalde leeftijd het vaccin zsm hebben. Die enkele ongevaccineerde zou de groepsimmuniteit niet in gevaar brengen. De overheid zette in op zoveel mogelijk vaccinatie en dat was vanuit bovenstaande te begrijpen. Er werd wellicht wat gegoocheld met cijfers om de druk wat op te voeren, bovendien was de druk op de zorg groot door een tekort aan bedden en personeel.

Inmiddels zijn we in een andere realiteit beland. De huidige variant blijkt gelukkig minder dodelijk dan aanvankelijk gedacht, biedt natuurlijke bescherming en is voor velen een stevige verkoudheid en/of een paar dagen koorts, ja je kunt er ook nog aan sterven.

We bouwen een steeds hogere weerstand op. In deze nieuwe realiteit vind ik het begrijpelijk dat mensen kritischer worden over vaccineren. De hoofdreden om te vaccineren (groepsimmuniteit en hoge bescherming) is vervallen en zal langzaam plaats maken voor een advies aan specifieke groepen om wel of niet te vaccineren.

De WHO heeft haar standpunten ingenomen en deze staan nu nog overeind. Ik durf de stelling aan dat wanneer de vaccins niet verbeteren en geen langdurige bescherming gaan bieden de WHO op lange termijn bakzeil moet halen zeker ten aanzien vaccineren en alternatieve (goedkope) therapieën zal moeten toestaan.

Bottem line: denk aub even na voordat je een andere veroordeelt als deze geen vaccin meer wil.
toon volledige bericht
Vaccineren is goedkoop en veilig. Helpt tegen verspreiden, verminderd ziekenhuisopnames en de dood.

Ja ook nu nog met Omikron.

Hoe kan je dat na twee jaar nog steeds niet begrijpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Dit plaatje was al onjuist verklaard wegens verkeerde datums. Daarnaast zegt het niets over de ethiek van de pas, het feit dat dat systeem iedereen raakt, ook gevaccineerden of hoe het virus überhaupt over de wereld heeft kunnen razen en ontstaan. Dat laatste hebben we toch echt aan onszelf te danken.

Verval toch niet continu in dat eendimensionale denken wanneer er een complex aan factoren bezien moet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 28-01-2022 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
@Mfpower
Tip: maak je er niet druk om.

Nu doen de meeste mensen nog hun best, zonder urgentie zal de QR-code vanzelf verdwijnen. De overheid heeft wel wat anders te doen dan handhaven als over een paar weken de ziekenhuizen nog verder leegstromen.

2G had in november nuttig kunnen zijn, nu is het mosterd na de maaltijd. Bijna iedereen is gevaccineerd en/of besmet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eli3l
Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Dit plaatje was al onjuist verklaard wegens verkeerde datums. Daarnaast zegt het niets over de ethiek van de pas, het feit dat dat systeem iedereen raakt, ook gevaccineerden of hoe het virus überhaupt over de wereld heeft kunnen razen en ontstaan. Dat laatste hebben we toch echt aan onszelf te danken.

Verval toch niet continu in dat eendimensionale denken wanneer er een complex aan factoren bezien moet worden.
Andere verwijten eendimensionaal te denken en dan zelf de onevenredige grote impact op de zorg van ongevaccineerden negeren. Akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:34

bert pit

asdasd

Eli3l schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Vaccineren is goedkoop en veilig. Helpt tegen verspreiden, verminderd ziekenhuisopnames en de dood.

Ja ook nu nog met Omikron.

Hoe kan je dat na twee jaar nog steeds niet begrijpen?
Dat beeld begint dus langzaam te kantelen. Dat merk je aan allerlei zaken. Begrijp me niet verkeerd ik ben een groot voorstander van de vaccins. Alleen zul je zien dat het positieve beeld dat er is over de vaccinatie verandert, naarmate de werking ervan afneemt of niet is afgestemd op de variant die er heerst.

Maar wat begrijp ik niet?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Volgens mij is de boodschap alsnog best duidelijk.

En ik heb niet zo'n zin om weer uit te leggen dat ethiek 2 kanten op werkt

Zou je overigens op willen houden met dat gecommandeer? Nu al 2 posts op rij

[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 28-01-2022 23:31 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Mfpower schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:45:
[...]

:N Hoe kan dit kwartje na dik 2 jaar pandemie nog steeds niet vallen?

Ja, iedereen is net zo debet aan verspreiding van het virus. Dat was niet zo met delta, maar met omicron zijn die kaarten opnieuw geschud en voor verspreiding maakt het vaccin helaas niet zoveel uit.

Maar wat de impact is op de maatschappij. Op de zorg. Op de economie. Dat wordt voor een bizar groot deel bepaald door het vaccin, en dus door degene die dat vaccin weigeren. Het is echt een wondermiddel. Degene die dat prikje niet halen om één of andere debiele reden die in hun eigen imaginaire wereld als geldig gezien wordt, die laten het compleet afweten en leggen een onevenredige druk op de hele samenleving. Dus inderdaad, dat moet je blijven benoemen, blijven stimuleren en blijven prikkelen. Waarom is dat in hemelsnaam fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
bert pit schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Dat beeld begint dus langzaam te kantelen. Dat merk je aan allerlei zaken. Begrijp me niet verkeerd ik ben een groot voorstander van de vaccins. Alleen zul je zien dat het positieve beeld dat er is over de vaccinatie verandert, naarmate de werking ervan afneemt of niet is afgestemd op de variant die er heerst.

Bedoelde niet jij persoonlijk, had het beter moeten verwoorden. Bedoelde vaccin weigeraars.

Voorlopig zijn de medicijnen die gebruikt kunnen worden zwaarder/hebben meer bijwerkingen dan de vaccins. Daarnaast meestal alleen gebruikt als de situatie al nijpend is. De vaccins voorkomen in veel gevallen überhaupt die nijpende situatie.

Natuurlijk heb je gelijk als er een medicijn of een profilactische therapie zou komen die minstenst zo veilig en effectief als de vaccins is, dat dat de opinie nog verder kan veranderen. Maar waarom zou een vaccin weigeraar wel een medicijn nemen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bert pit schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Dat beeld kantelt helemaal niet. 2 prikken werkten enorm goed. Daarna veranderde de situatie door afnemende immuniteit en omicron. De effectiviteit bleef, maar nam af. De derde prik herstelde dat weer grotendeels (maar niet volledig). Desondanks ben je met de derde prik weer op bijzonder hoog niveau beschermd tegen ernstige ziekte. En in mindere mate tegen besmetting en verspreiding. Zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Eli3l schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:41:
[...]

. Maar waarom zou een vaccin weigeraar wel een medicijn nemen?
Eigenlijk is dat het probleem juist... Eerst weigeren ze vaccin, maar als het mis gaat, is wel de ziekenhuisplek inclusief medicatie opeens gewenst

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
[...]
Maar waarom zou een vaccin weigeraar wel een medicijn nemen?
Oh, die is wel simpel.
De meest gehoorde argumenten bij vaccinatieweigeraars:
- Corona is helemaal niet ernstig. Het is maar een griepje.
- Ik heb geen vaccin nodig, Ik heb een goed immuunsysteem.
- Corona bestaat helemaal niet. Het is een hoax.
Die argumenten verdwijnen heel snel als je niet meer op jezelf kan ademen.

De enige groep die over blijft zijn degene die uberhaubt de zorg niet vertrouwen. Maar die nemen dan ook geen experimenteel corona medicijn van "big pharma". Die krijgen hun medische advies van Joe Rogan en slikken paarden ontwormer. Drinken hun eigen urine. En gaat in rap tempo dood.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Emgeebee schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:39:
Dus inderdaad, dat moet je blijven benoemen, blijven stimuleren en blijven prikkelen. Waarom is dat in hemelsnaam fout?
Gelukkig is de stimulans van onze overheid zo subtiel als een klap op je geslachtsdeel met een sloophamer. ;) Je kon je afvragen als De Jonge sprak of hij achter een katheter stond of op een kansel.

De TU Delft liet in hun studie over de coronapas zien dat dwang zoals die nu toegepast wordt slechtere resultaten geeft dan als die dwang opgeheven wordt. Het is ergens opmerkelijk hoe bijvoorbeeld in Scandinavië die frictie van gevaccineerd vs. ongevaccineerd zo veel minder heftig is als in landen als Nederland, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk bijvoorbeeld waar de ongevaccineerde de grote satan is geworden en vooral bestraft moet worden.

Uiteindelijk als wij de zaag zetten in onze samenleving en fundamentele vrijheden om een bepaalde groep een hak te zetten, dan hebben we uiteindelijk ons allemaal een hak gezet.
Maar waarom zou een vaccin weigeraar wel een medicijn nemen?
Dan doe je de aanname dat iedereen die bedankt identieke motivaties heeft. Iemand met een fobie voor naalden zal niet zoveel moeite hebben met een pil slikken, om maar wat noemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eli3l
CMD-Snake schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:07:
[...]

Gelukkig is de stimulans van onze overheid zo subtiel als een klap op je geslachtsdeel met een sloophamer. ;) Je kon je afvragen als De Jonge sprak of hij achter een katheter stond of op een kansel.

De TU Delft liet in hun studie over de coronapas zien dat dwang zoals die nu toegepast wordt slechtere resultaten geeft dan als die dwang opgeheven wordt. Het is ergens opmerkelijk hoe bijvoorbeeld in Scandinavië die frictie van gevaccineerd vs. ongevaccineerd zo veel minder heftig is als in landen als Nederland, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk bijvoorbeeld waar de ongevaccineerde de grote satan is geworden en vooral bestraft moet worden.

Uiteindelijk als wij de zaag zetten in onze samenleving en fundamentele vrijheden om een bepaalde groep een hak te zetten, dan hebben we uiteindelijk ons allemaal een hak gezet.

[...]

Dan doe je de aanname dat iedereen die bedankt identieke motivaties heeft. Iemand met een fobie voor naalden zal niet zoveel moeite hebben met een pil slikken, om maar wat noemen.
toon volledige bericht
Bijzonder hoe vaak je uitgelegd moet krijgen dat de ongevaccineerden een onevenredig grote druk op onze zorg veroorzaken. Terwijl er voor de overgrote meerderheid geen enkele rationele reden is om niet te vaccineren. Maar natuurlijk zijn de ongevaccineerden het slachtoffer 8)7

En really, prikfobie? Dat is je beste voorbeeld? Die 12 mensen met prikfobie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:48
Heb ik eindelijk mijn ctb… gaat het zwabberkabinet hem met een halfjaar inkorten. -O-

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 11:25
[...]

[...]

toon volledige bericht
Klopt, door Corona staan de grondrechten onder druk. Maar we hebben geen absolute grondrechten, want of het grondrecht recht op leve /gezondheid/veiligheid staat onder druk, of de grondrechten vrijheid/privacy, of t grondrecht lichamelijke integriteit etc.

En t is uiteraard een combinatie van de verschillende grondrechten natuurlijk, maar als een overheid ervoor kiest vrijheid en lichamelijke integriteit als absoluut grondrecht te beschouwen schenden ze andere grondrechten heel sterk.

Dus ongeacht wat ze doen, het gaat bij een pandemie altijd ten koste van grondrechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

De TU Delft liet in hun studie over de coronapas zien dat dwang zoals die nu toegepast wordt slechtere resultaten geeft dan als die dwang opgeheven wordt.
Het is een vragenlijst, niet een wetenschappelijk bewijs dat iets zal gaan gebeuren. We doen nog steeds verkiezingen en nemen niet de opiniepeiling als uitslag omdat die altijd afwijkt, soms enorm, als iets van een vrijblijvende vraag verandert in een keus met consequenties.
• 50%: ik zou het vaccin nooit nemen
• 23%: Als er voldoende wetenschappelijk bewijs is dat er geen lange termijneffecten zijn van een vaccin
• 9%: als het CoronaToegangsBewijs wordt afgeschaft
• 6%: als je een boete krijgt als je niet gevaccineerd bent
• 5%: als ik zelf erg ziek wordt van corona
• 5%: als ik kinderen heb gekregen en geen kinderen meer wil
• 4%: als iemand in mijn omgeving erg ziek wordt van corona
• 3%: als de huisarts mij belt voor een gesprek over voordelen en nadelen van een vaccin
• 3%: als de overheid 2G invoert
• 3%: als de overheid op meerdere plekken 3G invoert (werk/onderwijs)
Als men eenmaal geconfronteerd wordt met daadwerkelijke consequenties en niet theoretische dan kan het heel anders gaan. En zelfs als dit onderzoek als eerste 100% correct is in het voorspellen van toekomstig gedrag dan is de grootste groep degenen die zich nooit zullen laten vaccineren en is een streng 2G beleid de beste oplossing dat ze weert uit de meest risicovolle settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Eli3l schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Andere verwijten eendimensionaal te denken en dan zelf de onevenredige grote impact op de zorg van ongevaccineerden negeren. Akkoord.
Dat doe ik helemaal niet. Het is slechts een kant van het verhaal. En tm delta waren met onze hoge vaccinatiegraad brede maatregelen onontkoombaar. De laatste paar procent vaccineren had enkele weken uitstel gegeven. Nog minder tijd als er al geen maatregelen waren. Met bijna 90 procent van de volwassenen gevaccineerd is de hele campagne een doorslaand succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:19:
@Mfpower
Tip: maak je er niet druk om.

Nu doen de meeste mensen nog hun best, zonder urgentie zal de QR-code vanzelf verdwijnen. De overheid heeft wel wat anders te doen dan handhaven als over een paar weken de ziekenhuizen nog verder leegstromen.

2G had in november nuttig kunnen zijn, nu is het mosterd na de maaltijd. Bijna iedereen is gevaccineerd en/of besmet.
Ik moet me er wel druk om maken want de maatschappij is nog steeds gesloten voor mij en vele anderen. Ik ben het met je eens, maar toch besluiten de mensen die dit bepalen het ctb niet af te schalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Emgeebee schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:39:
[...]

:N Hoe kan dit kwartje na dik 2 jaar pandemie nog steeds niet vallen?

Ja, iedereen is net zo debet aan verspreiding van het virus. Dat was niet zo met delta, maar met omicron zijn die kaarten opnieuw geschud en voor verspreiding maakt het vaccin helaas niet zoveel uit.

Maar wat de impact is op de maatschappij. Op de zorg. Op de economie. Dat wordt voor een bizar groot deel bepaald door het vaccin, en dus door degene die dat vaccin weigeren. Het is echt een wondermiddel. Degene die dat prikje niet halen om één of andere debiele reden die in hun eigen imaginaire wereld als geldig gezien wordt, die laten het compleet afweten en leggen een onevenredige druk op de hele samenleving. Dus inderdaad, dat moet je blijven benoemen, blijven stimuleren en blijven prikkelen. Waarom is dat in hemelsnaam fout?
Eigenlijk geef je precies het grote probleem aan. Debiel. Imaginair. Ook geef je aan dat vaccins de verspreiding niet stoppen. Als ik zou twijfelen over een vaccin zou ik nu zeker over de streep getrokken zijn. Not. Het is heel mooi hoe je precies hier debet bent aan de polarisatie waar ik steeds voor waarschuw. Er is weinig meer van de samenleving over, helaas. Na Corona mogen we de resten oprapen. Precies deze houding heeft mijn vriendengroep en een deel van mijn familie verscheurd. Die effecten blijven na Corona ook nog bestaan, helaas. Doordat we onszelf hebben toegestaan groepen te bashen en onze leiders daar het grote voorbeeld voor geven zullen de effecten nog lang zichtbaar zijn. Evenals van de maatregelen en Corona zelf, dat ontken ik niet, maar je kop in het zand steken over de polarisatie en het denken in in - en out groups gaat ons geen zak verder helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:28:
[...]

Ik moet me er wel druk om maken want de maatschappij is nog steeds gesloten voor mij en vele anderen. Ik ben het met je eens, maar toch besluiten de mensen die dit bepalen het ctb niet af te schalen.
De maatschappij is niet gesloten voor jou. Iedereen mag in NL gewoon meedoen.

Tenzij je dus in Oostenrijk of Duitsland is Frankrijk ofzo woont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Dennis1812 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Zeker wel of ik moet medeplichtig worden aan een systeem wat anderen buitensluit en de grondrechten mbt lichamelijke integriteit schoffeert.

[ Voor 7% gewijzigd door Mfpower op 29-01-2022 08:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dennis1812 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Voor de groep 'ik wil uit principe geen CTB laten zien' is veel dicht. Dat is hun keuze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

IJzerlijm schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Voor de groep 'ik wil uit principe geen CTB laten zien' is veel dicht. Dat is hun keuze.
Ja alleen is het niet dicht.
Ze zijn welkom zelfs.
Onder voorwaarden van even een papiertje of app laten zien.
Die voorwaarden zijn er nu ook door de grondwet omdat onze overheid door die grondwet verplicht is onze gezondheid te beschermen.

Om hem nog maar eens aan te halen. @Mfpower doet het ook graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis1812 op 29-01-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54
Het blijft een kwestie van grondwet tegen grondwet, en dat maakt het een hekel punt. Ik zag dat guido weijers ook weer op de stellingen stond om zijn afkeur van het ctb uit te spreken. Niks bijgeleerd blijkbaar de afgelopen tijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:28:
Ik moet me er wel druk om maken want de maatschappij is nog steeds gesloten voor mij en vele anderen.
Je kunt toch gewoon naar TvT?
Het is 3G, iedereen kan voor 24 uur een groen vinkje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Zeker wel of ik moet medeplichtig worden aan een systeem wat anderen buitensluit en de grondrechten mbt lichamelijke integriteit schoffeert.
Hoe doe je dat met andere systemen wat mensen buitensluit? Ik neem aan dat je pre-corona óók gewoon naar sociale gelegenheden ging waar aan de deur werd geselecteerd, en dan heb ik het niet alleen over kaartverkoop.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Dennis1812 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Ja alleen is het niet dicht.
Ze zijn welkom zelfs.
Onder voorwaarden van even een papiertje of app laten zien.
Die voorwaarden zijn er nu ook door de grondwet omdat onze overheid door die grondwet verplicht is onze gezondheid te beschermen.

Om hem nog maar eens aan te halen. @Mfpower doet het ook graag.
Wat doe ik ook graag?

Dat papiertje of die app staan voor een systeem van buitensluiting waarvan de voorwaarden telkens kunnen en worden aangepast. Kijk nu maar weer eens naar de geldigheidsduur. Het lijkt makkelijk maar dat is het niet. Het systeem moet verdwijnen omdat het een te zwaar machtsmiddel is, zeker nu in de tijd van omicron (maar daarvoor ook al). Het makkelijk noemen is wegkijken van de zware maatschappelijke consequenties voor velen. Doe mee en wordt ook een #qrweigeraar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

nst6ldr schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Hoe doe je dat met andere systemen wat mensen buitensluit? Ik neem aan dat je pre-corona óók gewoon naar sociale gelegenheden ging waar aan de deur werd geselecteerd, en dan heb ik het niet alleen over kaartverkoop.
Echt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Wat ik mis in dit plaatje is het aantal die wel gevaccineerd is, geen booster en wel Corona heeft gehad. Dit om een goede vergelijking te maken wat het verschil is tussen een natuurlijke booster en de prik.

Als iemand misschien een link weet naar deze cijfers?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mfpower schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:40:
[...]
Na Corona mogen we de resten oprapen. Precies deze houding heeft mijn vriendengroep en een deel van mijn familie verscheurd. Die effecten blijven na Corona ook nog bestaan, helaas.
Heftig als zowel je vriendengroep als een deel van je familie verscheurd is.

Ik herken dat totaal niet. Niet bij mijn vrienden, de vrienden van vrienden, familie, familie van vrienden.

Ben benieuwd waardoor de scheuring komt. Kan me voorstellen dat het mensen zijn met een fundamentalistische mening die niet open staan voor meningen van anderen - precies wat ik bij jou bespeur.

Mijn zwager en oom willen zich ook niet laten vaccineren en dat zorgt absoluut niet voor scheuring binnen de familie.

Dus, wellicht wordt de discussie te heftig gevoerd en daar speel je zelf wellicht een rol in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Requiem19 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Heftig als zowel je vriendengroep als een deel van je familie verscheurd is.

Ik herken dat totaal niet. Niet bij mijn vrienden, de vrienden van vrienden, familie, familie van vrienden.

Ben benieuwd waardoor de scheuring komt. Kan me voorstellen dat het mensen zijn met een fundamentalistische mening die niet open staan voor meningen van anderen - precies wat ik bij jou bespeur.

Mijn zwager en oom willen zich ook niet laten vaccineren en dat zorgt absoluut niet voor scheuring binnen de familie.

Dus, wellicht wordt de discussie te heftig gevoerd en daar speel je zelf wellicht een rol in.
Vaccinatie of geen vaccinatie is nooit een probleem geweest. Het ging mis toen sommigen niet meer mee konden doen dankzij de beperkingen van de overheid.

Maar bedankt voor je inleg kunde.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.