Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.691 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 13:56
AFCAjax schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Maar ik denk dat @Señor Sjon naar de huidige situatie kijkt, en niet die van een half jaar geleden.

Aan een half jaar geleden kun je nu niets meer veranderen, en dat CTB heeft prima zijn werk gedaan. Alleen voor nu heeft het geen nu meer, of zelfs een averechts effect.

Tijd om dat ding in de Noordzee te pleuren dus.
We zitten nu met de boosters (56,5% opkomst tegen 89,2% opkomst bij de eerste prik) en straks met de omikron-specifieke booster. Binnenkort wordt het CTB dan ook gekoppeld aan de booster. Ik snap wel dat ze "dat ding" voorlopig nog in de gereedschapskist willen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Edit: en dan moet ik er nog aan toevoegen dat het CTB een ongekend machtsmiddel is.
Helemaal ongekend is het niet, dergelijke systemen hebben we al eerder gezien bijvoorbeeld in het voormalige Oostblok, of tegenwoordig in China met het Social credit systeem.

Burgers die burgers controleren en groepen die worden uitgesloten op basis van levensovertuigingen of gedrag is niet een nieuw concept.

Voor de moderne Westerse wereld is het wel iets nieuws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10

Dit keer een nuttig draadje van Keulemans met imo een goede uitleg over de Delft grafieken en de relatie met de beweringen van Kuipers.

Overigens, nog steeds op basis van Delta. Met Omikron meer besmettingen, beperktere werking.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Señor Sjon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:37:
[Twitter]

Dit keer een nuttig draadje van Keulemans met imo een goede uitleg over de Delft grafieken en de relatie met de beweringen van Kuipers.

Overigens, nog steeds op basis van Delta. Met Omikron meer besmettingen, beperktere werking.
Dit is ook wel een probleem voor Kuipers, hij heeft geen politieke ervaring. Hij zit nu in een positie waar elk woord en elke zin door de mangel wordt gehaald. Terecht want hij is nu minister maar dit kan snel gaan als hij dit niet met zijn werknemers valideert.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:53
[Twitter]

Dat ze zichzelf nog serieus nemen daar. Gelukkig begint een steeds groter deel van de bevolking dit nu ook in te zien.
De leugen of halve waarheid viert hoogtij in Den Haag.

Kan dat echt niet begrijpen, wees gewoon eerlijk en gebruik actuele cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:57
xzaz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Dit is ook wel een probleem voor Kuipers, hij heeft geen politieke ervaring. Hij zit nu in een positie waar elk woord en elke zin door de mangel wordt gehaald. Terecht want hij is nu minister maar dit kan snel gaan als hij dit niet met zijn werknemers valideert.
Sneu inderdaad, het is eigenlijk gewoon een domme (onbewuste?) fout geweest die helemaal niet zoveel impact op de boodschap heeft die hij uit wilde dragen, maar nu een eigen leven gaat leiden waarbij hij volgens mij een beetje verhardt in z'n standpunt. Opvallende dynamiek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
Een heel 2G systeem optuigen voor een paar procent reductie is onzinnig, de werkelijke reden is impliciete vaccinatieplicht.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:35

HollovVpo1nt

I like gadgets

loonatick78 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Dat ze zichzelf nog serieus nemen daar. Gelukkig begint een steeds groter deel van de bevolking dit nu ook in te zien.

De halve waarheden of leugens zijn wel basis voor het beleid. De bevolking kan dingen inzien tot het een ons weegt, maar de overheid bepaalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Emgeebee schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Sneu inderdaad, het is eigenlijk gewoon een domme (onbewuste?) fout geweest die helemaal niet zoveel impact op de boodschap heeft die hij uit wilde dragen, maar nu een eigen leven gaat leiden waarbij hij volgens mij een beetje verhardt in z'n standpunt. Opvallende dynamiek.
Daar is niks dom of onbewust aan, hij is hier vorige week in het debat ook al over aangesproken, maar hij deed het dus dinsdagavond weer om het nut van de CTB/2G te kunnen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

[...]

Ik had juist verwacht, en ik denk vele anderen, dat hij juist vanuit zijn medische achtergrond meer op (correcte) cijfers zou sturen en minder politiek zou zijn. Dat blijkt dus toch niet helemaal zo te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
CMD-Snake schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Is dat voldoende rechtvaardiging? Kuipers voelde de noodzaak om wel een heel optimistisch scenario te kiezen, kennelijk dacht hij dat de geprojecteerde minder als 5% niet voldoende motivatie zou zijn.
Tja, zo werken de tegenstanders met 5% wat weer het andere uiterste is. Beide zouden beter met realistische getallen kunnen werken.
Het probleem is die klinische benadering waar "het werkt" en al is dat maar een beetje al genoeg reden is om door te zetten. Proportionaliteit moet hierin ook een factor zijn, de coronapas heeft ook nadelige gevolgen voor de maatschappij. Uitsluiting, tweedracht en groeiende polarisatie/tegenstelling zijn net zo schadelijk als besmettingen of ziekenhuisopnames. Om de 15% van Kuipers te moeten halen zal overal behalve thuis in het onderwijs een coronapas met 2G toegepast moeten worden. Ik denk dat je dan wel zeker de maatschappelijke gevolgen gaat merken.
Uitsluiting, tweedracht en polarisatie komen niet door de coronapas. Het versterkt het misschien, maar daar zitten veel belangrijkere oorzaken onder (waaronder een onbetrouwbare regering die niet vooruit kijkt). Daar moet zeker iets aan gedaan worden, maar de impact wordt vaak veel groter gemaakt dan hij daadwerkelijk is. Kijk naar b.v. Duitsland waar het gewoon gebruik is en er veel minder discussie over is.
[...]
Nee, ik wil geen wet invoeren die meer nadelen heeft dan voordelen.
Ik ook niet, maar andersom wel, dus vind ik die coronpas prima voor nu.
[...]
Die QR code zegt iets over mijn gezondheid, dat is al inbreuk genoeg op de persoonlijke levenssfeer.
Nou, wat een inbreuk.... Het enige dat ze weten is dat je of gevaccineerd bent, of getest. Uiteindelijk weten ze dus helemaal niets over jouw gezondheid. Er zijn veel meer dingen waarbij er veel minder nut is, maar je wel veel meer persoonlijke gegevens afgeeft (pak alleen wat je telefoon/computer wel niet bijhoudt...)
[...]
Je ziet hopelijk hoe neerbuigend die opmerking is. "Ik sla je omdat ik van je hou." Het punt is dat bij veel problemen je geen onderdeel van "de oplossing" hoeft te zijn. Of dat nu je coronaprikje is of dat jij nog stookt met gaskachels in een huis met enkel glas.
Wat een onzinvergelijking zeg 8)7

En je hoeft niet de oplossing te zijn, maar bedenkwel dat daar consequenties aan zitten. Bij je gaskachel krijg je het terug in je energierekening. Wil je dat prikje niet zul je moeten testen of niet uit eten gaan.
[...]
Coronapassen zijn kunstmatige consequenties om een verkapte plicht te kunnen hebben, zonder er voor uit te hoeven komen. Landen als Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk hebben coronapassen primair ingevoerd om hun vaccinatiegraden op te krikken. Waarom De Jonge ooit dacht dat hier een goed idee was ontgaat mij voorlopig. Veel meer vaccinatiegraad kreeg hij niet en vanaf september tot medio december mocht de coronapas solo vliegen, we weten allemaal wat voor een succes dat was om de maatschappij veilig te houden.
Het onderzoek laat al zien dat het wel degelijk helpt. Zelfs als je die 5% pakt. Dat het niet alle problemen voorkomt is logisch, maar dat doet geen enkele maatregeln (tenzij je op een China-manier tot quarantaine wilt worden gedwongen)
[...]
Het schijnt niet te willen landen dat je ook gevaccineerd kan zijn en toch weigert om mee te doen aan de coronapas. Hoe langer deze situatie duurt hoe meer zwart-wit het beeld moet zijn, als je niet voor een coronapas bent dan ben je geheel tegen alles, schijnbaar.
Nee hoor, maar de hardste klagers zijn wel degene die vertikken om mee te helpen. Ik zie hier en bij andere discussies maar zelden iemand die niet gevaccineerd is heel hard klagen. Daarnaast ben ik net zo goed tegen de coronapas zodra het niets meer toevoegt. Voor nu zijn we daar nog niet, maar ik heb al eerder gezegd dat het goed kan dat ik over 4 weken ook zal zeggen dat ie wegmoet.
[...]
I Don’t Want to Belong to Any Club That Will Accept Me as a Member ;)

Ik weiger uit principe om eventuele groene vinkjes te gebruiken.
Tja, en daar zit dus het grootste probleem waarom zo'n discussie weinig nut heeft. En, zoals Ziemaar ook al zegt, waarom je de werking ter discussie stelt en de impact vele malen groter wilt laten lijken dan ie eigenlijk is. Juist door alleen maar tegen te zijn maak je het juist zwart-wit.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:36
HollovVpo1nt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:46:
[...]

De halve waarheden of leugens zijn wel basis voor het beleid. De bevolking kan dingen inzien tot het een ons weegt, maar de overheid bepaalt.
De overheid is niet een soort extern orgaan ofzo. Het zijn gewoon burgers van Nederland die de overheid vormen. Wellicht je buurman of kennissen en vrienden.

Ik denk dat het gewoon een fout was. Ik kan me goed voorstellen dat ik dezelfde fout wel eens maak. Ik snap iets minder waarom ze er niet op terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Wellicht zijn de volledige en actuele cijfers niet beschikbaar? Als die namelijk wel beschikbaar zouden zijn dan zou je verwachten dat er ook niet zo veel aannames gemaakt hoeven te worden door het RIVM.

Qua IT is het natuurlijk al heel deze crisis een rommeltje, dat begon al met 'de voorbereidingen van de vaccinaties' waarbij wij flink later startten en je ziet het nu nog steeds op dagelijkse basis bij bijvoorbeeld de storingen bij testcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Ik had juist verwacht, en ik denk vele anderen, dat hij juist vanuit zijn medische achtergrond meer op (correcte) cijfers zou sturen en minder politiek zou zijn. Dat blijkt dus toch niet helemaal zo te zijn.
Ik verwacht dat dat nog moet komen. Nu zit ie nog vast aan wat zijn voorganger heeft bedacht en kan ie niet ineens een andere richting op gaan. Ik verwacht (en zie ook) dat dat langzaam gaat veranderen. Zijn huidige uitspraken vallen wat mij betreft onder een leermomentje. Want heel strikt genomen heeft hij weliswaar gelijk met die 15% , maar politiek gezien is het slimmer om een getal tussen de 5 en 15% te gebruiken en aan te geven dat er meer controles zullen komen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 06:35

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Geen politieke ervaring een probleem? Zijn uitspraken zijn juist volledig politiek gemotiveerd. Zoals @Señor Sjon aangeeft is het doelbewust gebruiken van bepaalde stellingen op papier om een beweging te realiseren. Niet anders dan de Jonge en Rutte die selectief in OMT adviezen shopten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
Brazos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Helemaal ongekend is het niet, dergelijke systemen hebben we al eerder gezien bijvoorbeeld in het voormalige Oostblok, of tegenwoordig in China met het Social credit systeem.

Burgers die burgers controleren en groepen die worden uitgesloten op basis van levensovertuigingen of gedrag is niet een nieuw concept.

Voor de moderne Westerse wereld is het wel iets nieuws.
Politiek bedrijven enkel op basis van wetenschap en feiten is nog nooit mogelijk geweest :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Het probleem is juist dat ze altijd de actueelste cijfers pakken?

Het onderzoek over 2G/3G was gebaseerd op de actuele cijfers en actuele situatie van december.

Voor de booster vergelijking met zkh had hij van 2 verschillende bronnen de meest actuele versie, alleen was voor het ene plaatje 13 jan de meest actuele en de andere 23 jan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Geen politieke ervaring een probleem? Zijn uitspraken zijn juist volledig politiek gemotiveerd. Zoals @Señor Sjon aangeeft is het doelbewust gebruiken van bepaalde stellingen op papier om een beweging te realiseren. Niet anders dan de Jonge en Rutte die selectief in OMT adviezen shopten.
Het is ook wel erg naief om zo'n Ernst Kuipers geen politieke ervaring toe te dichten gezien zijn CV. Het is eerder een politiek dier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Indoubt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:00:
[...]
De uitspraak komt van de onderzoeker van de TU delft zelf. Daarom had ik dat stukje gequote

Dit komt niet van een journalist die niet begrijpend met clickbait aan de haal gaat of zo.
Klopt, alleen wordt dat in de artikels niet zo gebracht. Het komt er op neer dat die 15% ten tijde van het onderzoek klopte en dat dat omlaag gaat door de vele besmettingen. Aan de andere kant zit in die 5% ook de aanname van weinig/geen controles en of dat klopt ligt eraan wat de regering weer doet.

De waarheid zit uiteindelijk dus zoals zo vaak in het midden. Maar hoe dan ook is zelfs die 5% voor nu een aardige impact. Zo heel veel hebben we niet nodig om zeker te weten dat we veilig zitten.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:44
redwing schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:57:
De waarheid zit uiteindelijk dus zoals zo vaak in het midden. Maar hoe dan ook is zelfs die 5% voor nu een aardige impact. Zo heel veel hebben we niet nodig om zeker te weten dat we veilig zitten.
5% maakt bij Omikron weinig verschil, tegen de tijd dat 2G door beide kamers is zijn wel allang het verzadigingspunt gepasseerd. Dat is met de huidige cijfers een kwestie van dagen/weken.

De maatschappelijke prijs in overhead en polarisatie is daarentegen aanzienlijk, het weegt niet meer tegen elkaar op. Impliciete vaccinatieplicht kan dat wel zijn, maar voer die discussie dan ook zuiver.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

MarcoC schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:10:
[...]
Dat geloof ik allemaal, waar het mij om gaat is dat bepaalde mensen met vage verdachtmakingen de discussie uit de weg gaan en dat vervolgens niet verder willen toelichten. Dan trek je echt alle zuurstof uit de discussie. Waardeloos irritant.
Ik vermoed dat je mijn post bedoelde.

Waardeloos irritant dat je zelfs niet even de media volgt waar het gewoon staat, met bronnen en quotes naar de onderzoeker die het onderzoek heeft uitgevoerd en het rapport heeft geschreven.

Je wil zelf gewoon echt geen moeite doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
redwing schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Tja, zo werken de tegenstanders met 5% wat weer het andere uiterste is. Beide zouden beter met realistische getallen kunnen werken.

[
5% is de optimistische 3G-waarde die de TU heeft berekend o.b.v. december 2021 met de getallen van Delta met een disclaimer dat met een besmettelijkere variant, de werking van CTB achteruit gaat.

Ik denk persoonlijk eerder dat hij averechts werkt, zoals de invoering van het hele systeem al heeft laten zien afgelopen najaar. Maar dat kwam ook door een overschatting van de transmissiebeperking door vaccinatie. En dan is het systeem het niet waard om je samenleving zo op ramkoers met elkaar te jagen waarbij iedereen elkaars QR moet controleren bij de sportkantine, kroeg of wat dan ook.
giantgiantus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:51:
[...]

De overheid is niet een soort extern orgaan ofzo. Het zijn gewoon burgers van Nederland die de overheid vormen. Wellicht je buurman of kennissen en vrienden.

Ik denk dat het gewoon een fout was. Ik kan me goed voorstellen dat ik dezelfde fout wel eens maak. Ik snap iets minder waarom ze er niet op terugkomen.
Je hebt nooit als commerciële partij met de overheid/ambtenaren gewerkt? :+ Ik wijk af, maar er zit daar vaak echt een wereld tussen.
redwing schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Klopt, alleen wordt dat in de artikels niet zo gebracht. Het komt er op neer dat die 15% ten tijde van het onderzoek klopte en dat dat omlaag gaat door de vele besmettingen. Aan de andere kant zit in die 5% ook de aanname van weinig/geen controles en of dat klopt ligt eraan wat de regering weer doet.

15 (eigenlijk 16%) was 2G in alle gevallen m.u.v. school en werk. 3G scoort 15,3% in eenzelfde scenario. Wederom, in de meest optimale compliance en zonder dat buiten-de-boot-vallers iets anders gaan doen met elkaar.

Met de situatie die we hadden was het 10% resp 5%, wederom meest optimaal toegepast en zonder dat mensen alternatieven gingen zoeken. Alleen theoretisch dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Señor Sjon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:12:
[...]

5% is de optimistische 3G-waarde die de TU heeft berekend o.b.v. december 2021 met de getallen van Delta met een disclaimer dat met een besmettelijkere variant, de werking van CTB achteruit gaat.

Ik denk persoonlijk eerder dat hij averechts werkt, zoals de invoering van het hele systeem al heeft laten zien afgelopen najaar. Maar dat kwam ook door een overschatting van de transmissiebeperking door vaccinatie. En dan is het systeem het niet waard om je samenleving zo op ramkoers met elkaar te jagen waarbij iedereen elkaars QR moet controleren bij de sportkantine, kroeg of wat dan ook.
Hoe moet ik averechts werken precies zien? Ik ben niet overtuigd van een werking in de huidige situatie en ben er een voorstander van om het in de ijskast te zetten (dwz uit de wet, en voer het maar opnieuw in als het ooit toch weer echt nodig/nuttig blijkt) maar ik denk niet dat het idee dat het gebruiken van het CTB zal leiden tot méér infecties t.o.v. dezelfde situatie zonder CTB beter te verdedigen is dan de 15% van Kuipers.

[ Voor 1% gewijzigd door Patriot op 27-01-2022 12:17 . Reden: duiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Wolly schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Het is ook wel erg naief om zo'n Ernst Kuipers geen politieke ervaring toe te dichten gezien zijn CV. Het is eerder een politiek dier.
dit. Hij was in het begin van zijn carriere arts maar is later bestuurlijk actief geworden. Als je voorzitter bent van de raad van bestuur zit je functie dichter tegen een ministerspost aan dan dat je praktiserend arts bent.

Vergelijk zijn optreden afgelopen jaar bijvoorbeeld met iemand als Gommers, dan is het verschil overduidelijk.

Ik heb Gommers overigens hoog zitten, maar hij is nu bij uitstek iemand die niet geschikt is als minister en dat ook zeker niet ambieert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Patriot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Hoe moet ik averechts werken precies zien? Ik ben niet overtuigd van een werking in de huidige situatie en ben er een voorstander van om het in de ijskast te zetten (dwz uit de wet, en voer het maar opnieuw in als het ooit toch weer echt nodig/nuttig blijkt) maar ik denk niet dat het idee dat het gebruiken van het CTB zal leiden tot méér infecties t.o.v. dezelfde situatie zonder CTB beter te verdedigen is dan de 15% van Kuipers.
Na de invoering van CTB gingen de besmettingen gestaag van 1.500 naar uiteindelijk 20.000. Dat had meerdere oorzaken
- 1,5m eraf bij CTB-plekken. Maar dat was blijkbaar een foutje van De Jonge, het OMT had dat niet zo bedoeld. Maar toen was de geest al uit de fles.
- In die tijd was het mantra nog dat een vaccin goeddeels besmetting en transmissie zou voorkomen. Het gevolg hiervan was dat men zich veilig waande, maar stiekem alsnog besmet raakte, tegen de heersende consensus in. Op die manier kon Delta zich vrij makkelijk verspreiden op plekken die door CTB als veilig werden beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Tweak_ers schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:03:
[...]

Nee om besmettingen terug te dringen!
Nogmaals ik kan met mijn groene vinkje nu lekker naar de bios en de hele zaal volblaffen met mijn Corona besmettelijke hoest.
ja, laten we een groen vinkje afnemen... en dan teruggeven na 24 uur klachtenvrij (minimaal 7 dagen). Oh, en wie geeft dat aan...? Ikzelf... oh, ok.

Iets serieuzer: we weten toch al sinds dag 1 dat quarantaine valt of hangt bij de individuele naleving. Ja, ik test positief, ik word niet ge-enkelband nee, dat is mijn taak en verantwoordelijkheid, om braaf thuis te zitten en als ik een wandelingetje maak dat niet middenin de stad te doen.

Overigens leest de rest van je post als "zij willen dat ik dit doe, dus ik doe tegengestelde, dat zal ze leren". Ik heb alleen niet het idee dat je er zo instaat tegelijk

[ Voor 10% gewijzigd door 42erik op 27-01-2022 12:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Als ik de reacties zo lees kan die 3G beter even blijven, scheelt een hoop zeurpieten in de restaurants en bioscopen. :+
Wat zijn we weer lekker met elkaar aan het zoeken naar iets om te zeuren, ongelofelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

FabianGTI schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:39:
Als ik de reacties zo lees kan die 3G beter even blijven, scheelt een hoop zeurpieten in de restaurants en bioscopen. :+
Wat zijn we weer lekker met elkaar aan het zoeken naar iets om te zeuren, ongelofelijk..
Dat, en er is al een apart topic over de corona toegangs pas.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik vraag me oprecht af hoe dat in andere landen gaat. In NL krijg je de indruk dat er heel veel mensen zeuren en wordt op tv gesteld dat men in andere landen helemaal geen moeite heeft met de maatregelen. Dat lijkt mij een iets te rooskleurig beeld maar dat is mijn eigen interpretatie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22
Indoubt schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Ik vermoed dat je mijn post bedoelde.

Waardeloos irritant dat je zelfs niet even de media volgt waar het gewoon staat, met bronnen en quotes naar de onderzoeker die het onderzoek heeft uitgevoerd en het rapport heeft geschreven.

Je wil zelf gewoon echt geen moeite doen.
Jij begrijpt het echt niet. Ik heb dat allemaal gelezen. Ik snap alle argumenten. Jij insinueert dat het niet om volksgezondheid gaat. Ik vraag dan: waar gaat het wel om? En jij antwoordt niet.

Er is een levensgroot verschil tussen een meningsverschil hebben (ik vind dat de argumentatie van Kuipers niet klopt, omdat...) en insinueren dat er een andere agenda is.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 27-01-2022 12:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Het gaat hier over fundamentele vrijheden, gezondheid, en polarisatie in de gehele samenleving. De reductie naar lekker aan het zeuren is echt ridicuul.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

harmrh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Ik vraag me oprecht af hoe dat in andere landen gaat. In NL krijg je de indruk dat er heel veel mensen zeuren en wordt op tv gesteld dat men in andere landen helemaal geen moeite heeft met de maatregelen. Dat lijkt mij een iets te rooskleurig beeld maar dat is mijn eigen interpretatie..
Dat klopt, wij lezen de buitenlandse fora ook niet he. Ik heb vrienden in Israel en Duitsland en daar broeit het -ondanks dat het van buitenaf allemaal prima lijkt te lopen- echt enorm, en ook daar is er een wig in de samenleving dwars door families en vrienden heen. De culturen zijn anders en daarmee de uitingen ook, dat wil niet zeggen dat er geen ongemak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
hoevenpe schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:02:
[...]

5% maakt bij Omikron weinig verschil, tegen de tijd dat 2G door beide kamers is zijn wel allang het verzadigingspunt gepasseerd. Dat is met de huidige cijfers een kwestie van dagen/weken.
Klopt, maar daarom vraag ik me ook af of 2G er wel door gaat komen. Ik zou verwachten dat het bij de QR-code blijft en dat ook die weer snel gaat verdwijnen.
De maatschappelijke prijs in overhead en polarisatie is daarentegen aanzienlijk, het weegt niet meer tegen elkaar op. Impliciete vaccinatieplicht kan dat wel zijn, maar voer die discussie dan ook zuiver.
Precies hierom vind ik het wel goed dat de 2G discussie nu wordt gevoerd. Er zit nu maar weinig druk achter waarmee het er door geduwd kan worden. Liever nu de discussie terwijl het rustig is dan een discussie terwijl de ziekenhuizen vol lopen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Dat klopt, wij lezen de buitenlandse fora ook niet he. Ik heb vrienden in Israel en Duitsland en daar broeit het -ondanks dat het van buitenaf allemaal prima lijkt te lopen- echt enorm, en ook daar is er een wig in de samenleving dwars door families en vrienden heen. De culturen zijn anders en daarmee de uitingen ook, dat wil niet zeggen dat er geen ongemak is.
Klopt, alleen wel veel minder dan hier. Maar je moet inderdaad niet denken dat iedereen het er daar mee eens is. Het wordt alleen wel meer geaccepteerd.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Señor Sjon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Na de invoering van CTB gingen de besmettingen gestaag van 1.500 naar uiteindelijk 20.000. Dat had meerdere oorzaken
- 1,5m eraf bij CTB-plekken. Maar dat was blijkbaar een foutje van De Jonge, het OMT had dat niet zo bedoeld. Maar toen was de geest al uit de fles.
- In die tijd was het mantra nog dat een vaccin goeddeels besmetting en transmissie zou voorkomen. Het gevolg hiervan was dat men zich veilig waande, maar stiekem alsnog besmet raakte, tegen de heersende consensus in. Op die manier kon Delta zich vrij makkelijk verspreiden op plekken die door CTB als veilig werden beschouwd.
Dat tweede (dat eerste heeft gewoon niks met het CTB te maken) is precies wat ik bedoelde met niet beter te verdedigen. Je verkoopt nu als een soort 'logisch gevolg' dat het CTB gaat leiden tot een schijnveiligheid die tot een hogere R zal leiden dan als je die niet invoert. Jij beweert nu zonder enige onderbouwing dat het onderzoek van TU Delft er helemaal naast zit. Dat is echt slechter te verdedigen dan de 15% van Kuipers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harmrh
redwing schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Klopt, alleen wel veel minder dan hier. Maar je moet inderdaad niet denken dat iedereen het er daar mee eens is. Het wordt alleen wel meer geaccepteerd.
Ik vraag mij dus oprecht af of dat zo is. Je leest er in de internationale media weinig over en als ik tafelgasten bij bijvoorbeeld Op1 hoor is er in landen als Frankrijk en Italië niets aan de hand en accepteren mensen daar zonder mokken een maatregel als CTB, maar als je vervolgens andere platforms raadpleegt zie je dat er in Frankrijk al een jaar lang (in Italië ook maar iets kleinschaliger geloof ik) in iedere grote stad ieder weekend (!!) grote demonstraties zijn tegen het gevoerde beleid dan komt het op mij niet over als ware het daar meer geaccepteerd. Inmiddels is het in heel Europa ieder weekend wel raak en soms zelfs iedere dag. We doen altijd wel of we in NL maar zeikers zijn maar kennelijk hebben ze die in andere landen ook in grote mate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Patriot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Dat tweede (dat eerste heeft gewoon niks met het CTB te maken) is precies wat ik bedoelde met niet beter te verdedigen. Je verkoopt nu als een soort 'logisch gevolg' dat het CTB gaat leiden tot een schijnveiligheid die tot een hogere R zal leiden dan als je die niet invoert. Jij beweert nu zonder enige onderbouwing dat het onderzoek van TU Delft er helemaal naast zit. Dat is echt slechter te verdedigen dan de 15% van Kuipers.
Het leidt ook tot schijnveiligheid. En ik zeg helemaal niet dat Delft er helemaal naast zit, ik spreek mijn persoonlijke verwachting uit dat om voornoemde redenen het getal ook daardoor negatiever uit kan vallen dan verwacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-09 09:28
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Het gaat hier over fundamentele vrijheden, gezondheid, en polarisatie in de gehele samenleving. De reductie naar lekker aan het zeuren is echt ridicuul.
De discussie zo is platgeslagen dat mensen 'zeuren' als ze kritiek uiten op het CTB-systeem. Slim gespeeld met het narratief. Jammer dat we potentieel met een onwenselijk systeem opgescheept zitten binnenkort als gevolg.

Er zit een wezenlijk verschil tussen zeuren omdat de situatie je niet aanstaat en legitieme kritiek hebben op een systeem dat invloed heeft op fundamentele vrijheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Señor Sjon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Het leidt ook tot schijnveiligheid. En ik zeg helemaal niet dat Delft er helemaal naast zit, ik spreek mijn persoonlijke verwachting uit dat om voornoemde redenen het getal ook daardoor negatiever uit kan vallen dan verwacht.
Dat is toch van het zelfde laken een pak? Als jouw persoonlijke verwachting uitkomt dan komt de verwachting van het onderzoek niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
harmrh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:00:
[...]
Ik vraag mij dus oprecht af of dat zo is. Je leest er in de internationale media weinig over en als ik tafelgasten bij bijvoorbeeld Op1 hoor is er in landen als Frankrijk en Italië niets aan de hand en accepteren mensen daar zonder mokken een maatregel als CTB, maar als je vervolgens andere platforms raadpleegt zie je dat er in Frankrijk al een jaar lang (in Italië ook maar iets kleinschaliger geloof ik) in iedere grote stad ieder weekend (!!) grote demonstraties zijn tegen het gevoerde beleid dan komt het op mij niet over als ware het daar meer geaccepteerd. Inmiddels is het in heel Europa ieder weekend wel raak en soms zelfs iedere dag. We doen altijd wel of we in NL maar zeikers zijn maar kennelijk hebben ze die in andere landen ook in grote mate..
Ik heb her en der nog wat vrienden/collega's zitten waar ik nog wel eens wat van hoor. En dan moet ik toch zeggen dat de grootste zeikers in Nederland zitten, maar dat er in andere landen eerder aktie gevoerd wordt. Zeker Frankrijk staat wat dat betraft altijd al bovenaan ;) Maar iedere cultuur reageert anders. Nederlanders zeiken graag, Franden protesteren zo veel mogelijk, Duitsers doen het wat meer onder water etc. Maar uiteindelijk heb je wel gelijk en is het lastig te vergelijken omdat elk land zijn eigen cultuur en manier van reageren heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Bij Ab1 (:+) en Beau hoef je niet een kritisch geluid te zoeken hoor, alleen als het echt niet anders meer kan.

Maandagavond is traditioneel de demonstratieavond in Duitsland. Zoek wat Duitse socials op Twitter en je komt diverse Periscope achtige reportages tegen. In Oostenrijk zijn ook tienduizenden demonstranten op de been tegen vaccinatieplicht. Boze tongen hebben het al over cijfermanipulatie om de prikplicht door hun Kamer te krijgen. Afgelopen weekend een internationale demonstratie in Brussel (helaas ook misbruikt door minder frisse lieden aan beide flanken), in Canada is een stoet van (naar hun zeggen) tienduizenden vrachtwagens op weg naar Ottawa. Frankrijk demonstreert of staakt eigenlijk altijd wel voor of tegen iets, dus daar kan het wat troebel zijn. :P

Dat het hier het 8-uur journaal niet haalt, betekent niet dat het niet bestaat.
Patriot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Dat is toch van het zelfde laken een pak? Als jouw persoonlijke verwachting uitkomt dan komt de verwachting van het onderzoek niet uit.
Beiden kunnen, aangezien Delft uitgaat van het meest positieve geval voor CTB.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Hoge instroom wel. IC daalt gelukkig ook door. _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Agent47 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Hoge instroom is minder erg als er ook hoge uitstroom is.

Het wordt ook wel tijd dat iemand de gemiddelde uitstroom gaat bijhouden. Op het eerste gezicht lijkt de uitstroom ook consequent hoger te worden?

Heeft iemand wat trend gegevens over de uitstroom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Fuujii schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:04:
[...]
De discussie zo is platgeslagen dat mensen 'zeuren' als ze kritiek uiten op het CTB-systeem. Slim gespeeld met het narratief. Jammer dat we potentieel met een onwenselijk systeem opgescheept zitten binnenkort als gevolg.
Je doet hier trouwens precies hetzelfde ;) Er zit nogal wat grijs tussen dat zwart en wit. Als je een goede onderbouwing hebt waarom je het CTB niet wil hebben kun je daar een prima discussie over houden. Vaak komt het er echter op neer dat iemand tegen is omdat hij er last van heeft en is de onderbouwing maar matig (en andersom geldt dat voor de voorstanders ook natuurlijk.
Er zit een wezenlijk verschil tussen zeuren omdat de situatie je niet aanstaat en legitieme kritiek hebben op een systeem dat invloed heeft op fundamentele vrijheden.
Maar vaak wordt vergeten dat er ook een verschil zit tussen het nuttig zijn van maatregelen en hoe de regering regeert. Wat ik het meeste hoor is dat de regering slecht bezig is dat daarmee de maatregelen dus ook slecht zijn. Maar die 2 staan ook echt los van elkaar. Heel simpel gezegd vind ik de regering echt bagger bezig, heb ik liever ook geen coronapas of andere maatregel, maar zie ik ook dat er weinig betere opties zijn. Ik vind veel risico lopen door niets te doen nl. gewoon een slechte optie.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:49:
[...]

De Duitse cultuur is niet zozeer anders dan de Nederlandse. De politieke cultuur echter wel heb ik het idee. In Nederland zegt men A, doet B, maar niet goed, waardoor effectief A gedaan wordt. Gevolg: grote groep A personen boos want men zegt dat B wordt gedaan. Grote groep B personen boos, want effectief gezien wordt A gedaan.

In Duitsland en Oostenrijk zegt men gewoon dat 2G regelingen er zijn om mensen richting vaccinatie te bewegen. Daar probeert de politiek zich er niet onderuit te praten door te zeggen dat het toch echt anders gezien moet worden. Gevolg in Nederland: Degenen die voor vaccinatieplicht zijn ontevreden, want niet genoeg druk. Degenen die er tegen zijn, ontevreden want teveel druk. Vervolgens geen handhaving, met als gevolg dat die laatste groep vooral principieel ontevreden is, en die eerste groep dus weer praktisch ontevreden.

Hetzelfde met samenkomsten en feestjes. Iedereen komt overal mee weg. Dus zowel degenen die zich in de regels kunnen vinden, alsmede degenen die tegen de regels zijn maar zich er desondanks aan houden, zijn ontevreden. En de laatste groep die er op tegen is, maar desondanks feest, is principieel ontevreden.

Edit: En om eigenlijk het meest trieste voorbeeld maar te noemen: De strategie van kuddeïmmuniteit, die glashard ontkend werd, vervolgens over de rug van de zorg alsnog werd ingevoerd, werd bevestigd, en toen bleek dat het een staartje zou hebben, werd ontkend.

Wat dat betreft ben ik erg teleurgesteld in het volledig afwezig zijn van de befaamde directe communicatie waar Nederlanders zo bekend om zijn. Laat staan het gevleugelde "keihard aanpakken" wat we al tien jaar horen van de huidige regering... Dan heb ik het idee dat men daar in het buitenland meer een lijn kiest en tenminste daar achter staat en er ook daadwerkelijk naar handelt. Niet het schijnheilige, al dan niet op naïef wensdenken gebaseerde, handelen van de Nederlandse regering.

[ Voor 5% gewijzigd door Cid Highwind op 27-01-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 17:49
Agent47 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Dit zijn nog steeds cijfers aan de zéér positieve kant van het spectrum. Niemand met kennis van zaken had verwacht dat de opnames NIET toe zouden nemen. Het is zelfs heel optimistisch om te denken dat de uitstroom de instroom bijhoudt en de bezetting dus niet toeneemt. De algehele verwachting is dat de bezetting in de kliniek toe gaat nemen, maar wel beheersbaar blijft.

Vandaag dus netto uitstroom en dat is bovenverwachting goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Het wordt ook wel tijd dat iemand de gemiddelde uitstroom gaat bijhouden. Op het eerste gezicht lijkt de uitstroom ook consequent hoger te worden?

Het betreft ook instroom van patiënten met corona en niet door corona. Dat laatste weten we op het moment niet wat het sowieso moeilijk te duiden maakt.

De uitstroom kan hoger zijn omdat mensen met corona ook minder lange opnames nodig hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
Mfpower schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Exact, mooi verwoord. Ik denk dat je ook begrijpt wat ik zeg ;)

[...]

Mijn intentie is hier niet zwart-wit te zijn. Ik onderken het grijze. Maar wat ik wel verwacht is dat in een onderbouwing van een heftige maatregel alle grijstinten zijn afgewogen. Welke ándere maatregelen zijn er nog mogelijk om volledige sluiting te voorkomen? Hoe zwaar weegt het ene effect t.o.v. het andere (polarisatie vs horeca open bijvoorbeeld)? Toen ik nog rapporten schreef voor m'n werk, en later daarin lesgaf op het HBO was dit gewoon een harde eis: alternatieven dienen genoemd en gewogen te zijn in het doel van de beslissing. Ik beticht dus juist de huidige politiek van een zwart-witte stelling terwijl het zo grijs is als maar zijn kan! De politieke afwegingen zitten juist in deze grijstinten, laten ze die dan maar volledig benoemen, dan ben je eerlijk en transparant en dat is nodig bij maatregelen die iedereen hard raken (en ja, daar zit een mate van subjectiviteit in). Dat dit niet gebeurt is waar ik vooral tegen ageer. Er wordt gezocht naar draagvlak buiten de TK om en als er een meerderheid lijkt te zijn wordt er nog een debat voor de buhne gedaan waarbij de oppositie een half uurtje krijgt (avondklok) of een terrasje (CTB debat eerder in september) maar de werkelijke afwegingen worden niet publiek gevoerd. Als er geen draagvlak lijkt te zijn dan wordt de discussie helemaal niet gevoerd. Dit riekt naar machtspolitiek (en dat is een ander topic, wordt ook hier op tweakers gevoerd).
Ik sluit mij volledig aan bij jouw roep om transparantie en het afwegen van de grijstinten. Er zijn niet voor niets 'algemene beginselen van behoorlijk bestuur (abbb's) geformuleerd, waaronder het motiveringsbeginsel. In de politiek zie je echter geregeld dat daar wat minder nauw aan gehouden wordt, omdat er ook andere aspecten meespelen (zoals politiek gewin, een minister wil krachtig overkomen, alles moet wijken voor one issue etc.). Zonder uitzondering maakt naar mijn idee iedere politicus zich daar schuldig aan. (Hier wordt weleens verwezen naar confirmation bias. Dat is in de politiek schering en inslag.)

De politiek trekt mij best, maar dan wil ik het wel kunnen doen vanuit transparantie en op een nette manier (naar eer en geweten). In de huidige politieke bestuursklimaat kijk ik wel uit om mijn vingers daaraan te branden. Als je niet meedoet in dit spel dan kom je simpelweg niet zover.

Het is heel interessant hoe dat politieke systeem eigenlijk functioneert. We leven in een dualistisch stelsel, met een duidelijke scheiding tussen parlement en regering. Dit zou de onafhankelijke positie van de tweede kamer moeten waarborgen. Je ziet echter het tegenovergestelde, waardoor controle en bijsturing door de kamer de afgelopen jaren nihil is geweest. Er wordt gestuurd op de meerderheid en niet meer dan dat. Gezien de meerderheid veelal niet meer is dan 50% van de kamer, is de rest van de kamer al (in meer en mindere mate) ontevreden. Gezien er ook nog eens behoorlijke compromissen worden gesloten tussen de regeringspartijen, is binnen de regeringspartijen er ook geen volledige tevredenheid met de besluitvorming. Dit vertaalt zich onherroepelijk ook naar de maatschappij, met veel ontevredenheid (en ook onherkenbaarheid in het beleid) tot gevolg. Dat zou je inderdaad machtspolitiek kunnen noemen. Vandaar ook de noodzaak voor een nieuwe bestuurscultuur.

Mijn vader was wethouder, zowel in de monistische als in de dualistische tijd. Naar zijn zeggen werd hij als wethouder in de monistische tijd (als onderdeel van de fractie) steviger aan de tand gevoeld/aangepakt door zijn eigen partij dan in de dualistische tijd. Theorie en werkelijkheid liggen nog weleens ver van elkaar verwijderd.

(Wat voor colleges heb je gegeven, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?)
[...]

Klopt, ik vind dan ook dat er iets mis is met het functioneren van onze democratie, want dit gebeurt in de TK net zo hard als in de maatschappij. Hierdoor wordt er niet meer (empathisch) geluisterd, maar staat het doordrukken van eigen visie centraal. Dit moet anders.
Dit sluit volgens mij aan op wat ik hiervoor schreef.
[...]

Dit is precies mijn punt. En hoe heftiger de maatregel, hoe belangrijker de discussie is en zou eigenlijk een maatregel al afgeserveerd moeten worden door het ontbreken van debat erover.
Eensch.

Edit: En het mooie, vind ik, is dat dit gewoon basisuitgangspunten zijn van hoe wij in ons land vinden dat onze democratie zou moeten functioneren. Daar verschillen we denk ik niet bepaald van mening met elkaar. Dan gaat het nog niet eens over de uitkomst van dat debat. Daar kan je dan over verschillen. Het schort hem nu al aan het functioneren en dat is zorgelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 27-01-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Brazos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Het betreft ook instroom van patiënten met corona en niet door corona. Dat laatste weten we op het moment niet wat het sowieso moeilijk te duiden maakt.

De uitstroom kan hoger zijn omdat mensen met corona ook minder lange opnames nodig hebben.
Yes, die split tussen met/door moet ook gemaakt worden en die komt eraan.

De verwachting met Omikron is dat de uitstroom hoger zal zijn door kortere opnametijd. Dit zouden we zelf makkelijk kunnen zien door de gemiddelde uitstroom te vergelijken over bijv nu en mid december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:13
Brazos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:18:
[...]

voor zover bekend is ook de opnameduur VANWEGE Covid-19 korter dan voorheen: Omdat de ziekte minder diep in het onderliggende longweefsel lijkt door te dringen en zich meer in de 'hogere' (bronchien) luchtwegen lijkt op te houden.
Dat is een van de redenen waarom IC bezetting niet zo snel toeneemt. Je hebt gewoon veel minder covid-pneumonien die daadwerkelijk beademings behoeftig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
redwing schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:55:
[...]

In Duitsland alleen al zijn honderden protesten per dag, er komt natuurlijk alleen niks van in de media

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
[...]
Ik denk ook niet dat het "acceptatie" deel slaat op het deel wat buitengewoon recalcitrant is. Die groep is er in alle landen wel. Ik denk dat het meer gaat over de rest die niet staat te protesteren. Binnen die groep kun je de maatregelen accepteren en uitvoeren, of je kunt zonder te protesteren je er niet aan houden en zaken op andere wijze zelfs actief frustreren in de uitvoering.
Ik denk dat daar de inschatting van is dat daar een verschil met het buitenland zou kunnen liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roy77 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:24:
[...]

In Duitsland alleen al zijn honderden protesten per dag, er komt natuurlijk alleen niks van in de media
Ja, tis allemaal weer de schuld van de media en de rabobank :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Requiem19 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Gemiddelde instroom afgelopen 7 dagen vs uitstroom afgelopen 7 dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpUs0032j5whiELR5h3igj3cPkA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TKa7B5YMQdTW2LxMeTJp4930.png?f=user_large

De gegevens van vandaag heb ik nog niet want de LCPS datafeed update wordt pas om 14.00 uur gepusht maar je ziet wel dat op de 25e de gemiddelde instroom hoger is geworden dan uitstroom. Dat betekent dat we binnenkort ook een stijging in de bezetting zullen zien. Vooralsnog is het verschil zeer klein maar het lijkt er op dat we het kantelpunt hebben bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Dat zijn jouw woorden, heb jij dan iets vernomen in de media over alle protesten in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Zweden etc etc??
Ik niet.

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
[...]

Then again, als iets dagelijks gebeurt is de nieuwswaarde er natuurlijk ook wel een beetje af.. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
[...]

Er liepen gister in onze stad ook wat mensen rond met wat toeterende trekkers erbij. The Great Reset, dictators en anti-vaxx sentiment. Ik weet niet of dat niet opgepikt wordt door 'de media', of dat het geen relevantie heeft. Ze zijn er en hebben een mening. Die andere 17,5 miljoen mensen hebben ook een mening en komen ook niet in het nieuws, maar lopen niet op woensdag avond met een toeter en een trekker door de stad. Ik heb er overigens naar gezocht op social media, maar ze houden hun communicatie zo geheim dat het ook nergens te vinden was. Helpt wellicht ook niet.
YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:28:
[...]

^ samenvattend dit dus.
roy77 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Dat zijn jouw woorden, heb jij dan iets vernomen in de media over alle protesten in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Zweden etc etc??
Ik niet.
Ik vind dat dan ook alle andere protesten zo breed uitgemeten moeten worden. Er is hier ook geprotesteerd tegen het JP Coen standbeeld, tegen windmolens, tegen nieuwbouwplannen, tegen een treinverbinding, etc etc. Heb je dat wel gezien in de media?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
redwing schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Je doet hier trouwens precies hetzelfde ;) Er zit nogal wat grijs tussen dat zwart en wit. Als je een goede onderbouwing hebt waarom je het CTB niet wil hebben kun je daar een prima discussie over houden. Vaak komt het er echter op neer dat iemand tegen is omdat hij er last van heeft en is de onderbouwing maar matig (en andersom geldt dat voor de voorstanders ook natuurlijk.
Hoe doe ik hetzelfde? De onderbouwing is vaak gegeven in het topic. Ook heb ik dit eerder geschreven. Anders verwijs ik graag door naar dit FTM-artikel.

Mijn probleem is dat dit (ondemocratisch) erdoorheen gedrukt wordt. Dit onder een bepaald narratief.

Als het goed onderbouwd wordt met feiten (2G, Digital ID) én er vindt een ethische discussie plaats, dan kunnen we met z'n allen bepalen of we het we of niet willen. Nu wordt er gegoocheld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Ik niet.
Heb het regelmatig voorbij zien komen ja.
Niet dagelijks, wel met regelmaat.

Net als nu dat gedoe met vrachtwagens eerst is iedereen de NOS aan t bashen in comments dat ze niet berichten. Nu is er een bericht is iedereen aan het bashen dat ze het niet goed vinden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Ik niet.
In de corona liveblogs van allerlei mediaoutlets komen ook wel de kleine en grote protesten uit duitsland/frankrijk/engeland langs, al is in engeland het veel populairder om over BoJo te berichten.

en als er ergens een protest is met 50k mensen oid dan komt dat uit buurlanden ook wel langs inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 27-01-2022 13:36 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 20-09 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Ik niet.
Een beetje. Is ook niet gek dat we er niet dagelijks over lezen in Nederlandse media, simpel gezegd is dat gewoon niet relevant genoeg / interessant genoeg om over te schrijven tenzij het een 'echt' groot protest is.
De Duitse, Franse, Engelse, Zweedse media volg ik niet dusdanig dat ik kan beoordelen of zij wel rapporteren over Nederlandse protesten.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
biggydeen2 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:52:
Als je nu nog steeds niet doorhebt dat er andere belangen achter zitten wordt de discussie ook wel heel lastig.
Als het hier maar schreeuwen dat er "andere belangen" zijn, zonder deze ook maar te benoemen en al helemaal niet aannemelijk te maken, is de discussie al heel erg lang geleden verloren hoop geworden....

Feitenrondje:
- ctb werkt, dat zegt namelijk de TU Delft. Dat ontkennen is onwaar.
- ctb is niet de volledige oplossing (dat is namelijk niks, dat mogen we nu wel eens doorhebben), maar het helpt wel degelijk. Dat ontkennen is onwaar.
- er is geen bewijs voor een masterplan waarin we voor altijd en eeuwig een ctb nodig hebben.
- een ctb is geen vaccinatiedwang, er is namelijk een testoptie.

Andere feiten, even breder
- een overgroot deel in het ziekenhuis zijn menen zonder vaccin en in mindere mate zonder booster
- deze ziekenhuisbehoeftigen leggen een zodanige druk dat er reguliere zorg uitgesteld wordt (werd?), met doden tot gevolg.
- deze ziekenhuisbehoeftigen leggen een zodanige druk, met maatregelen tot gevolg.
- de bijwerkingen van het vaccin zijn statistisch gezien enorm veel minder dan de gevolgen van besmetting

Laatste feit
- ik snap oprecht niet dat we zoveel moeite willen doen om ongevaccineerden maar de hand boven het hoofd te willen houden (ja, medische uitzonderingen, met een briefje van de dokter, natuurlijk daargelaten, voordat daar mijn hoofd weer over wordt afgebeten). En het feit dat ik dat niet snap is een feit ja. De rest is mening ;)

Uitgestelde zorg, doden tot gevolg want de kanker was opeens wel ver gevorderd, de ader brak toch maar, de student is depressief, de leerling ligt enorm achter op sociaal en kennisvlak, de horecaondernemer wordt gek, de theatermaker vliegt tegen de muren op, maar laten we blijven roepen dat die ongevaccineerde rechten heeft... dat dat recht van de anderen rechten ontneemt is dan blijkbaar minder belangrijk.

Het recht om wel een chemo te krijgen, het recht om wel een hartoperatie te krijgen, het recht op een gelukkige studententijd, het recht op onderwijs, need i go on...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
laten we maar heel hard hopen dat omikron daadwerkelijk die veredelde griep blijkt, dan kunnen we deze discussie weer gewoon gaan negeren.... totdat de groene pest uitbreekt....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:41:
laten we maar heel hard hopen dat omikron daadwerkelijk die veredelde griep blijkt, dan kunnen we deze discussie weer gewoon gaan negeren.... totdat de groene pest uitbreekt....;)
Willen we daar wel groene vinkjes bij dan :+

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Willen we daar wel groene vinkjes bij dan :+
hahahahh _/-\o_

kut, jongens, app ombouwen... groen is evil, rood is nu de goede....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
NiGeLaToR schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Er liepen gister in onze stad ook wat mensen rond met wat toeterende trekkers erbij. The Great Reset, dictators en anti-vaxx sentiment. Ik weet niet of dat niet opgepikt wordt door 'de media', of dat het geen relevantie heeft. Ze zijn er en hebben een mening. Die andere 17,5 miljoen mensen hebben ook een mening en komen ook niet in het nieuws, maar lopen niet op woensdag avond met een toeter en een trekker door de stad. Ik heb er overigens naar gezocht op social media, maar ze houden hun communicatie zo geheim dat het ook nergens te vinden was. Helpt wellicht ook niet.

[...]

^ samenvattend dit dus.

[...]

Ik vind dat dan ook alle andere protesten zo breed uitgemeten moeten worden. Er is hier ook geprotesteerd tegen het JP Coen standbeeld, tegen windmolens, tegen nieuwbouwplannen, tegen een treinverbinding, etc etc. Heb je dat wel gezien in de media?
Gisteren was er hier in de buurt/wijk een 'Optocht voor de vrijheid' met lichtjes en fakkels. Lees ik precies niks over in de krant. Ik vermoed dat de media het als onvoldoende nieuwswaardig acht. Ik heb er wel even om kunnen lachen, vriendelijk naar ze gezwaaid en toen deed mijn vriendin het rolluik dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het Youtube kanaal van Russia Today doet uitgebreid verslag van corona protesten in West-Europa (vreemd genoeg niet Rusland) voor als je ze graag wil zien.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJzerlijm schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:48:
Het Youtube kanaal van Russia Today doet uitgebreid verslag van corona protesten in West-Europa (vreemd genoeg niet Rusland) voor als je ze graag wil zien.
Gezien het enige doel van RT is om onrust te stoken in alle landen buiten Rusland en wie nog vriendjes zijn uit de USSR, is dat niet zo vreemd :+
In Rusland kunnen ze er alleen maar van dromen dat er mensen mogen protesteren.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 27-01-2022 13:50 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 20-09 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Gezien het enige doel van RT is om onrust te stoken in alle landen buiten Rusland en wie nog vriendjes zijn uit de USSR, is dat niet zo vreemd :+
offtopic:
Communism good, capitalism bad heheheh
YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:49:
[...]

In Rusland kunnen ze er alleen maar van dromen dat er mensen mogen protesteren.
In Rusland mag je ook protesteren, eenmalig voordat je een door de staat bekostigd reisje naar Siberië krijgt.

[ Voor 32% gewijzigd door Dazzler2120 op 27-01-2022 13:52 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Grappig, kwam dit net tegen en is dit niet een soort "Achteraf 1G" maatregel?
Voor evenementen op culturele locaties gelden de coronaregels voor evenementen en de volgende aanvullende voorwaarden:

Zowel bezoekers als werknemers, vrijwilligers en artiesten worden dringend geadviseerd om op dag 5 na de activiteit een zelftest te doen. Bij klachten of bij een oproep van de GGD in het kader van bron- en contactonderzoek geldt het dringende advies om een test bij de GGD te doen.
Zouden er echt mensen zonder klachten zijn die 5 dagen na een bioscoop bezoek een zelftest doen omdat deze voorwaarde er is :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Door in je eerste zin gelijk alle voorstanders weg te zetten als mensen die mensen met kritiek op het systeem als zeurders zien.
De onderbouwing is vaak gegeven in het topic. Ook heb ik dit eerder geschreven. Anders verwijs ik graag door naar dit FTM-artikel.
Dat is een onderbouwing waarom we op moeten letten met wat de regering doet. Dat onderbouwt echter niet waarom 2G/coronapas geen maatregel zouden moeten zijn.
Mijn probleem is dat dit (ondemocratisch) erdoorheen gedrukt wordt. Dit onder een bepaald narratief.

Als het goed onderbouwd wordt met feiten (2G, Digital ID) én er vindt een ethische discussie plaats, dan kunnen we met z'n allen bepalen of we het we of niet willen. Nu wordt er gegoocheld. ;)
Oftewel je vind de maatregel slecht omdat hij er op de verkeerde manier komt. Maar naar mijn idee zijn dat 2 losstaande dingen. De maatregel kan goed zijn, maar alsnog op een verkeerde manier worden ingevoerd. En dat is er naar mijn idee vooral aan de hand. De regering is inderdaad aan het goochelen, maar aan de andere kant is het wel een maatregel die kan helpen (zelfs als je de meest negatieve uitkomst van dat onderzoek pakt).

Zoals ik al vaak heb gezegd vind ik ook dat de regering slecht bezig is, en dingen op de verkeerde manier gedaan probeert te krijgen. Aan de andere kant hebben veel van de maatregelen wel degelijk geholpen (ook als je achteraf kijkt) . Je moet dus heel erg opletten dat je niet alleen maar tegen maatregelen bent omdat de regering er een zooitje van maakt. De maatregelen zelf kunnen alsnog goed en nuttig zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dazzler2120 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:35:
[...]
Een beetje. Is ook niet gek dat we er niet dagelijks over lezen in Nederlandse media, simpel gezegd is dat gewoon niet relevant genoeg / interessant genoeg om over te schrijven tenzij het een 'echt' groot protest is.
De Duitse, Franse, Engelse, Zweedse media volg ik niet dusdanig dat ik kan beoordelen of zij wel rapporteren over Nederlandse protesten.
De meeste protesten in Nederland komen niet eens hier op het nieuws of in de media. Ook hier zijn er tientallen per dag waar je nooit wat van hoort.

[removed]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ZieMaar! schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:50:
Het is geen rechtvaardiging van wat Kuipers deed. Mijn oproep is: laten we proberen er twee, zo zuiver mogelijke, discussies van te maken. En dan beiden zuiver.
Werking tegen het virus is niet het enige punt van beoordeling, maatregelen hebben een maatschappelijke impact en die moet meegewogen worden. Minder als 5% werking bij perfecte naleving staat in schril contrast met het effect op de samenleving. We kunnen deze aspecten niet los beoordelen van elkaar. De coronapas mag dan wel voor een kleine reductie zorgen, maar de schade die het aanricht elders staat niet in verhouding daarmee.
redwing schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:51:
Die minder van 5% is geen uiterste. Dat is de werking van de coronapas bij de huidige toepassing, uitgaande nog van ideale naleving en geen groepen die alternatieven gaan organiseren. Dat zeggen de onderzoekers van de TU Delft zelfs toen ze Kuipers gisteren publiekelijk corrigeerden.

Die minder als 5% is heel realistisch.
Uitsluiting, tweedracht en polarisatie komen niet door de coronapas. Het versterkt het misschien, maar daar zitten veel belangrijkere oorzaken onder (waaronder een onbetrouwbare regering die niet vooruit kijkt). Daar moet zeker iets aan gedaan worden, maar de impact wordt vaak veel groter gemaakt dan hij daadwerkelijk is. Kijk naar b.v. Duitsland waar het gewoon gebruik is en er veel minder discussie over is.
De maatschappelijke tegenstellingen werden door het vorige kabinet steeds meer op de spits gedreven in 2021. De coronapas was daarbij een belangrijke stuk gereedschap geworden, het bracht namelijk effectief de scheiding aan met een wettelijke basis. De Jonge poneerde alles zeer zwart-wit, je steunde het helemaal voor de volle 100% of je behoorde tot de deplorables.
Nou, wat een inbreuk.... Het enige dat ze weten is dat je of gevaccineerd bent, of getest. Uiteindelijk weten ze dus helemaal niets over jouw gezondheid.
Ze weten wel iets over mijn gezondheid, met het vinkje voldoe ik aan bepaalde parameters rondom covid-19. Anders had ik geen vinkje gehad. Daarmee is toch een stukje medische informatie vrijgegeven.
Het onderzoek laat al zien dat het wel degelijk helpt. Zelfs als je die 5% pakt. Dat het niet alle problemen voorkomt is logisch, maar dat doet geen enkele maatregeln (tenzij je op een China-manier tot quarantaine wilt worden gedwongen)
Dan verwordt het tot een alle beetjes helpen mentaliteit. Al levert het 0,01% op, we doen het ongeacht de uitruil.
Nee hoor, maar de hardste klagers zijn wel degene die vertikken om mee te helpen. Ik zie hier en bij andere discussies maar zelden iemand die niet gevaccineerd is heel hard klagen.
We moeten eens af van die frame dat mensen die bezwaar hebben tegen een of meerdere maatregelen zeurpieten zijn. Dat is een goedkope poging om iemand weg te zetten zodat je wat ze ook te zeggen hebben je het bij voorbaat niet serieus hoeft te nemen.
waarom je de werking ter discussie stelt en de impact vele malen groter wilt laten lijken dan ie eigenlijk is. Juist door alleen maar tegen te zijn maak je het juist zwart-wit.
Werk nu maar mee, dan is het snel over. Bijna net zo fout als iemand slaan omdat je van ze houdt.

De werking en impact van maatregelen zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar en mogen zeker niet los getrokken worden.

Vandaag is er een advies vanuit het Sociaal Cultureel Planbureau en de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving naar de minister van VWS en de Tweede Kamer gegaan. Deze partijen adviseren om het welzijn van de burger centraal te stellen in het beleid en medische overwegingen naar de achtergrond te laten gaan. Het SCP en de RvVS stellen dat "De coronapandemie en de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding van het virus in te dammen, hebben het maatschappelijk leven diepgaand ontwricht.". Of zijn dit slechts clubjes van zeurpieten die niet zo moeten jammeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:59:
Het SCP en de RvVS stellen dat "De coronapandemie en de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding van het virus in te dammen, hebben het maatschappelijk leven diepgaand ontwricht.". Of zijn dit slechts clubjes van zeurpieten die niet zo moeten jammeren?
Zij hebben hun vakgebied, net zoals andere experts.. Met een opening als 'Corona gaat niet meer weg. We zullen moeten leren leven met het virus' is de toon al gezet. Daarmee kan een IC arts niet zoveel, leven met het virus is lastig zonder dat je longen zuurstof produceren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• redwing
Werk nu maar mee, dan is het snel over. Bijna net zo fout als iemand slaan omdat je van ze houdt.
Ik denk dat die vergelijking wederom weer duidelijk het nivo van deze discussie aangeeft ;w

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
redwing schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Door in je eerste zin gelijk alle voorstanders weg te zetten als mensen die mensen met kritiek op het systeem als zeurders zien.
Nee. Mensen die kritiek hebben op 2G worden weggezet als zeurders, mensen die nooit tevreden zijn etc. Daardoor wordt de discussie platgeslagen.

Voor de duidelijkheid: m'n betoog (:')) gaat over het 2G-systeem. Niet over maatregelen in het algemeen.
Dat is een onderbouwing waarom we op moeten letten met wat de regering doet. Dat onderbouwt echter niet waarom 2G/coronapas geen maatregel zouden moeten zijn.
Natuurlijk staat of valt alles met hoe het gebruikt wordt. Dat kan je werkelijk over alles zeggen. Maar zelfs met een 'goede' regering zijn er goede argumenten waarom het niet wenselijk is, omdat het inbreukt maakt op fundamtnele waarden. Dat terwijl er weinig meerwaarde in zit. Zie de eedere tweet van Meulemans die ik eerder plaatste.
Oftewel je vind de maatregel slecht omdat hij er op de verkeerde manier komt. Maar naar mijn idee zijn dat 2 losstaande dingen. De maatregel kan goed zijn, maar alsnog op een verkeerde manier worden ingevoerd. En dat is er naar mijn idee vooral aan de hand. De regering is inderdaad aan het goochelen, maar aan de andere kant is het wel een maatregel die kan helpen (zelfs als je de meest negatieve uitkomst van dat onderzoek pakt).
Nee. Ik vind de maatregel (2G) niet wenselijk / ‘slecht’ omdat het amper meerwaarde biedt maar wel flinke inbreuk maakt op het maatschappelijke leven.

De manier waarop de maatregel wordt gebracht is ook verkeerd en onwenselijk, maar het verandert niets aan de kern van het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuujii op 27-01-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nog vrijwilligers hier? :9

Reuters schrijft: ''wanted: volunteers to catch COVID in the name of science''

''The world's first medical trial authorised to deliberately expose participants to the coronavirus is seeking more volunteers as it steps up efforts to help develop better vaccines''

[ Voor 35% gewijzigd door spartacusNLD op 27-01-2022 14:09 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vandaag is er een advies vanuit het Sociaal Cultureel Planbureau en de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving naar de minister van VWS en de Tweede Kamer gegaan. Deze partijen adviseren om het welzijn van de burger centraal te stellen in het beleid en medische overwegingen naar de achtergrond te laten gaan. Het SCP en de RvVS stellen dat "De coronapandemie en de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding van het virus in te dammen, hebben het maatschappelijk leven diepgaand ontwricht.". Of zijn dit slechts clubjes van zeurpieten die niet zo moeten jammeren?
Wel een leuke kwoot inderdaad.

Beide kanten kunnen daarin lezen wat ze willen.
De coronapandemie en de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding van het virus in te dammen, hebben het maatschappelijk leven diepgaand ontwricht.
De coronapandemie en de maatregelen die genomen zijn om de verspreiding van het virus in te dammen, hebben het maatschappelijk leven diepgaand ontwricht.

PSN

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

spartacusNLD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:07:
Nog vrijwilligers hier? :9

Reuters schrijft: ''wanted: volunteers to catch COVID in the name of science''

''The world's first medical trial authorised to deliberately expose participants to the coronavirus is seeking more volunteers as it steps up efforts to help develop better vaccines''
Kan ik ook anderen opgeven?

Lijkt me goed om hier vooral mensen voor in te zetten die op hun eigen immuunsysteem vertrouwen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Een Amerikaanse standup comedian zei laatst:

Nuance is the new N-word

Het is intrigerend hoe we met opzet de helft of meer van een realiteit weglaten om ons gelijk te krijgen terwijl de andere helft wel degelijk relevant is. En dat laat je prima zien: gewoon weglaten wat niet in je narratief (nog zo'n n-word) past en voila, je hebt gelijk.

Uit de quote blijkt geen afwijzing voor de maatregelen, maar een vaststelling dat de maatregelen diepgaand ontwrichtende impact heeft. En dat die te weinig aandacht heeft gehad, vind ik ook.
(Het V-woord, zouden we vaker moeten gebruiken)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Regelmatig....zoals bijvoorbeeld nu het artikel over het protest in Canada op de facebook pagina van de Nos.
[...]

Ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door joppe113 op 27-01-2022 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

Fuujii schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Nee. Mensen die kritiek hebben op 2G worden weggezet als zeurders, mensen die nooit tevreden zijn etc. Daardoor wordt de discussie platgeslagen.

Voor de duidelijkheid: m'n betoog (:')) gaat over het 2G-systeem. Niet over maatregelen in het algemeen.

[...]

Natuurlijk staat of valt alles met hoe het gebruikt wordt. Dat kan je werkelijk over alles zeggen. Maar zelfs met een 'goede' regering zijn er goede argumenten waarom het niet wenselijk is, omdat het inbreukt maakt op fundamtnele waarden. Dat terwijl er weinig meerwaarde in zit. Zie de eedere tweet van Meulemans die ik eerder plaatste.

[...]

Nee. Ik vind de maatregel (2G) niet wenselijk / ‘slecht’ omdat het amper meerwaarde biedt maar wel flinke inbreuk maakt op het maatschappelijke leven.

De manier waarop de maatregel wordt gebracht is ook verkeerd en onwenselijk, maar het verandert niets aan de kern van het probleem.
Ik had er met een Delta-variant nog wel heil in gezien. Met Omikron? Nee. 2G of 3G gaat Omikron niet tegenhouden en kans op ziekenhuisopname is dermate sterk afgenomen dat dit gewoon een verkapte vaccinatieverplichting is zónder dat er een gemeenschappelijk doel achter zit.

Bij Delta was er:
- fors minder kans op ziekenhuisopname door het vaccin
- minder verspreiding door vaccinatie
- R-waarde lag dichter bij de 1, waardoor een CTB het verschil kan maken tussen <1 en >1

Bij Omikron:
- fors minder kans op ziekenhuisopname door de variant alleen al
- R-waarde is to the moon, groepsimmuniteit door natuurlijke besmettingen haalbaar
- CTB gaat geen omslagpunt kunnen maken tussen R van <1 en >1

De hele taktiek om besmettingen te voorkomen hebben we overboord gegooid door de versoepelingen. Dit is zeer bewust gedaan. Enige verzwaring van maatregelen zou écht in de eigen voet schieten zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Een Amerikaanse standup comedian zei laatst:

Nuance is the new N-word

Het is intrigerend hoe we met opzet de helft of meer van een realiteit weglaten om ons gelijk te krijgen terwijl de andere helft wel degelijk relevant is. En dat laat je prima zien: gewoon weglaten wat niet in je narratief (nog zo'n n-word) past en voila, je hebt gelijk.

Uit de quote blijkt geen afwijzing voor de maatregelen, maar een vaststelling dat de maatregelen diepgaand ontwrichtende impact heeft. En dat die te weinig aandacht heeft gehad, vind ik ook.
(Het V-woord, zouden we vaker moeten gebruiken)
Ik kan niet veel zinnigs zeggen over die quote zonder de context van het SCP artikel/advies, maar aangezien de corona-pandemie in die zin als eerste genoemd wordt lijkt die de nadruk te leggen op het samenspel tussen de pandemie en de maatregelen die samen de maatschappij ontwricht hebben.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Fuujii schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Oftewel je zegt dat iedereen die kritiek op 2G heeft volgens jou als een zeurder wordt weggezet. Daarmee scheer je dus een hele groep over 1 kam zonder enige nuance.

Ik kan daar wat mezelf betreft heel simpel over zijn, als jij een goede reden hebt waarom een maatregel niet goed zou zijn is dat prima. Maar dan moet je wel onderbouwen waarom je dat vindt. En die reden moet dan niet zijn omdat de regering zo slecht is :P
[...]
Maar zo krijg je een heel andere discussie welke naar mijn idee ook gevoerd moet worden. Want dan heb je het over de maatregel zelf.
[...]
Dat kan, maar als je hier terugleest is dat vaak niet de reden waarom iemand de maatregel slecht vindt. Zo goed als altijd wordt de regering er bij betrokken, terwijl dat er los van staat of een maatregel goed of niet is.
Klopt, maar de discussie gaat nogal vaak over naar het invoeren en niet naar de maatregel zelf. En dat zijn 2 losse discussies die ook los moeten worden gevoerd.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:53

Sorcerer8472

Mens sana?

GAIAjohan schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:21:
[...]

Maar om continu erop te hameren en feitelijk de Corona situatie gebruiken hiertegen stuit me tegen de borst. Het lijkt meer en meer of we ook vergeten te leven met alle gevaren die erbij horen.
Niet alles is maakbaar.
Ik ben het echt 100% eens met wat je zegt. Ben ook blij dat nu steeds meer wordt gekeken naar algemene kwaliteit van leven, zeker nu we een nieuwe fase ingaan.

Maar het is wel degelijk slim om met voorzorg om te gaan met zaken zoals vogelgriep en de mogelijkheid dat dat ook op de mens overspringt. Dat heeft niets met angst te maken maar met voorzorg. Net zoals dat China meen ik geen verkoop van vleesmuizen meer toestaat op markten nu. Die risicopunten verminderen kan een eventuele volgende pandemie voorkomen. Alleen zul je dat nooit weten want die volgende is er dan nooit geweest ;)

Dat stukje is wel maakbaar, maar da's iets anders dan de maakbaarheid van de maatschappij. En natuurlijk, het is nooit 100% allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-01-2022 14:22 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Señor Sjon
42erik schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Als het hier maar schreeuwen dat er "andere belangen" zijn, zonder deze ook maar te benoemen en al helemaal niet aannemelijk te maken, is de discussie al heel erg lang geleden verloren hoop geworden....

Feitenrondje:
- ctb werkt, dat zegt namelijk de TU Delft. Dat ontkennen is onwaar.
- ctb is niet de volledige oplossing (dat is namelijk niks, dat mogen we nu wel eens doorhebben), maar het helpt wel degelijk. Dat ontkennen is onwaar.
Wordt ook niet ontkend. Voor de impact is de werking imho verre van voldoende.
- er is geen bewijs voor een masterplan waarin we voor altijd en eeuwig een ctb nodig hebben.
Ursula von der Leyen heeft het deze week nog gehad over de Europese ID en hoe makkelijk de coronapassen erin verwerkt kunnen worden. Dus het masterplan ligt er wel degelijk. Ook de VVD is hier voorstander van en het staat in de kabinetsstukken als streven. Er zelfs een stas/minister mee belast voor de invoering ervan.
- een ctb is geen vaccinatiedwang, er is namelijk een testoptie.
Good luck with that one. Over een paar dagen kan je dan spontaan naar je restaurant toe. Onder de 18 verlies je straks je QR zonder dat je de booster mag, dus moet je weer testen. Die hebben vaak ook geen rijbewijs en aangezien er ook nog mensen buiten de Randstad wonen (ja, echt!) is een testlocatie niet altijd naast de deur.
Andere feiten, even breder
- een overgroot deel in het ziekenhuis zijn menen zonder vaccin en in mindere mate zonder booster
- deze ziekenhuisbehoeftigen leggen een zodanige druk dat er reguliere zorg uitgesteld wordt (werd?), met doden tot gevolg.
- deze ziekenhuisbehoeftigen leggen een zodanige druk, met maatregelen tot gevolg.
- de bijwerkingen van het vaccin zijn statistisch gezien enorm veel minder dan de gevolgen van besmetting
Klopt deels. Even data van RIVM (voor mij) wat overzichtelijker neergezet dan hun opmaakloze tabel. Helaas wel de 12-69 groep niet verder uitgesplitst, aangezien de zorgdruk vanaf 50+ pas significant wordt.
Voor de totale zorg zit de verhouding (gemiddeld dec/jan) zo rond de 55/45 waarvan 54/46 kliniek en 65/35 IC. Per 100k inwoners is de verhouding natuurlijk wel anders, alleen betrouwbare vaccinatiecijfers vind je ook niet zomaar. Tussen bronnen zit zomaar een aantal procentpunt verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dH8wElA7b6y7AHlUIHsFlGAm-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vlpGJ7SwtgXHBNsZkgmS1kfW.png?f=user_large
Laatste feit
- ik snap oprecht niet dat we zoveel moeite willen doen om ongevaccineerden maar de hand boven het hoofd te willen houden (ja, medische uitzonderingen, met een briefje van de dokter, natuurlijk daargelaten, voordat daar mijn hoofd weer over wordt afgebeten). En het feit dat ik dat niet snap is een feit ja. De rest is mening ;)

Uitgestelde zorg, doden tot gevolg want de kanker was opeens wel ver gevorderd, de ader brak toch maar, de student is depressief, de leerling ligt enorm achter op sociaal en kennisvlak, de horecaondernemer wordt gek, de theatermaker vliegt tegen de muren op, maar laten we blijven roepen dat die ongevaccineerde rechten heeft... dat dat recht van de anderen rechten ontneemt is dan blijkbaar minder belangrijk.

Het recht om wel een chemo te krijgen, het recht om wel een hartoperatie te krijgen, het recht op een gelukkige studententijd, het recht op onderwijs, need i go on...?
Dit is geen feit. ;) Er is ook onder gevaccineerden veel tegenstand tegen continu boosteren voor een QR en de proportionaliteit van deze maatregel i.c.m. Omikron en het resterende nut ervan. Gevaccineerd zijn betekent niet dat je tot een homogene groep van pro-overheidsbeleid hoort.

[

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Wordt ook niet ontkend. Voor de impact is de werking imho verre van voldoende.

[...]

Ursula von der Leyen heeft het deze week nog gehad over de Europese ID en hoe makkelijk de coronapassen erin verwerkt kunnen worden. Dus het masterplan ligt er wel degelijk. Ook de VVD is hier voorstander van en het staat in de kabinetsstukken als streven. Er zelfs een stas/minister mee belast voor de invoering ervan.

[...]

Good luck with that one. Over een paar dagen kan je dan spontaan naar je restaurant toe. Onder de 18 verlies je straks je QR zonder dat je de booster mag, dus moet je weer testen. Die hebben vaak ook geen rijbewijs en aangezien er ook nog mensen buiten de Randstad wonen (ja, echt!) is een testlocatie niet altijd naast de deur.

[...]

Klopt deels. Even data van RIVM (voor mij) wat overzichtelijker neergezet dan hun opmaakloze tabel. Helaas wel de 12-69 groep niet verder uitgesplitst, aangezien de zorgdruk vanaf 50+ pas significant wordt.
Voor de totale zorg zit de verhouding (gemiddeld dec/jan) zo rond de 55/45 waarvan 54/46 kliniek en 65/35 IC. Per 100k inwoners is de verhouding natuurlijk wel anders, alleen betrouwbare vaccinatiecijfers vind je ook niet zomaar. Tussen bronnen zit zomaar een aantal procentpunt verschil.

[Afbeelding]

[...]

Dit is geen feit. ;) Er is ook onder gevaccineerden veel tegenstand tegen continu boosteren voor een QR en de proportionaliteit van deze maatregel i.c.m. Omikron en het resterende nut ervan. Gevaccineerd zijn betekent niet dat je tot een homogene groep van pro-overheidsbeleid hoort.

[
Wat een conspiracy geneuzel zeg. Het digitaal ID KAN ook de coronapas bevatten. Wie heeft het er over dat dat ook tot in de oneindigheid gaat gebeuren?

Als je Digital ID niet leuk vindt dan moet je daar een nieuw topic voor openen. Dat dat er komt is geen bewijs dat de coronapas nooit weg gaat. Er is echt geen masterplan daarvoor. Waar is die grieppas dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:53
[b]CMD-Snake in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12"CMD-Snake schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 1
Nee, dit zijn clubjes die vaststellen dat wij allang niet meer in een samenleving leven.
Het is gewoon schandalig dat er nog steeds geroepen wordt dat een vaccinatie of coronamaatregel een inbreuk is op je vrijheid.
Vrijheid is geen vrijbrief voor onbeperkt individualistisch en/of egoïstisch gedrag of de wet interpreteren voor eigen gewin.
Vrijheid komt namelijk ook met verplichtingen en verantwoordelijkheid, wil je in vrijheid blijven leven.
En zolang er nog steeds een groep is die zegt: "Ik ben vrij, dus ik doe wat ik wil" blijven we waarschijnlijk nog héél lang in deze pandemie hangen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 20:55
YakuzA schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:08:
[...]

In feite zegt de quote niets bijzonders. De maatschappij is ontwricht door de pandemie en de maatregelen die daartegen genomen zijn. Een waarheid als een koe.

De quote geeft echter geen kwalitatief oordeel over de maatregelen. Het stelt gewoon een feit vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:12:
Het is heel makkelijk om bij een interview te verklaren dat als het CTB wordt afgeschaft je gaat laten vaccineren. Mocht het zo ver komen dan is er geen enkele motivatie om dat alsnog te doen, de buit is binnen.
Dit is heel waar.

En ik snap de logica ook niet... Zijn degene die dat zeggen dan echt puur bezig met "oh, jijbwilndkt van me? Ja, maar dan weiger ik hoor"?

Ik kan hier echt niet bij, hoe gaat die redenatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Señor Sjon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Beiden kunnen, aangezien Delft uitgaat van het meest positieve geval voor CTB.
Wat bedoel je dan met 'het meest positieve geval'? Want er zijn in dat onderzoek ook gewoon verschillende zaken gemodelleerd, niet slechts één situatie. De hele kritiek op Kuipers is gebaseerd op dat hij het gunstigste scenario daarin heeft gebruikt om voor het CTB te pleiten, wat niet feitelijk onjuist was maar door tegenstanders zoals Hijink wordt gezien als misleidend. Er waren veel realistischere scenario's, en ook die zijn niet allemaal erg voor de hand liggend voor de huidige situatie in Nederland.

Jouw voorspelling komt niet overeen met de dingen die in dat onderzoek zijn geconcludeerd, het kan helemaal niet beiden waar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 20-09 15:46
MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Kan ik ook anderen opgeven?

Lijkt me goed om hier vooral mensen voor in te zetten die op hun eigen immuunsysteem vertrouwen.
#Thierryisgevaccineerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Hebben we duidelijk wie er opgenomen wordt in het ziekenhuis / IC met COVID19 positief en door COVID19 positief?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Patriot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Wat bedoel je dan met 'het meest positieve geval'? Want er zijn in dat onderzoek ook gewoon verschillende zaken gemodelleerd, niet slechts één situatie. De hele kritiek op Kuipers is gebaseerd op dat hij het gunstigste scenario daarin heeft gebruikt om voor het CTB te pleiten, wat niet feitelijk onjuist was maar door tegenstanders zoals Hijink wordt gezien als misleidend. Er waren veel realistischere scenario's, en ook die zijn niet allemaal erg voor de hand liggend voor de huidige situatie in Nederland.

Jouw voorspelling komt niet overeen met de dingen die in dat onderzoek zijn geconcludeerd, het kan helemaal niet beiden waar zijn.
Precies, het is mij iig wel duidelijk dat de meesten het onderzoek niet doorgelezen hebben. Want dat onderzoek is helemaal niet zo zwart/wit.
Wel geven de makers ervan aan dat de situatie in de tussentijd verandert is waardoor het onderzoek niet meer goed overeenkomt met de huidige situatie. Daardoor zal het effect minder zijn dan gemodeleerd in het onderzoek zelf.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

xzaz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:58:
Hebben we duidelijk wie er opgenomen wordt in het ziekenhuis / IC met COVID19 positief en door COVID19 positief?
Zijn er duidelijke criteria ? Als iemand voor een routine ingreep binnenkomt maar in het ziekenhuis besmet raakt en daardoor langer moet blijven, wat is dat dan ? Vorige week zijn volgens het RIVM 84 mensen besmet geraakt in een ziekenhuis.

[ Voor 19% gewijzigd door IJzerlijm op 27-01-2022 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
Señor Sjon schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:23:
Tsja, dat is het gevolg van je keuze. Of je prikt of je prikt niet. En voor de jongeren is volgens Telegraaf nu advies gevraagd wat ze in februari verwachten of 12-17 geboosterd mag worden. Hun code is nog geldig in februari.

Wat anders:
De meeste protesten in Nederland komen niet eens hier op het nieuws of in de media. Ook hier zijn er tientallen per dag waar je nooit wat van hoort.
Dan heb je zeker wel een lijst. Je ziet zo vaak zogenaamde protesteren ergens en dan blijken het beelden van 3 jaar terug te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door martwoutnl op 27-01-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Patriot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:56:
[...]

0% effectief is geen harde lijn he, het kan ook de situatie verergeren.

Maar nogmaals de conclusie uit het rapport
Effectiviteit van CTB beleid in een aantal situaties
Het effect op het reproductiegetal van het invoeren van 2G op de plaatsen waar midden november 2021 3G gold, zal laag zijn doordat het aantal ongevaccineerden dat hierdoor minder contacten zou hebben beperkt is. Een belangrijkere verklaring voor de beperkte effectiviteit van 2G en 3G is de afnemende bescherming van vaccinatie tegen besmetting met de Omikronvariant.
2/3G in meest optimale situatie overal, behalve school en thuis:
In een optimale situatie kan het invoeren van 2G op alle andere locaties dan school en thuis (denk aan werk, horeca en supermarkten) in januari 2022 leiden tot een 16,0% reductie van het reproductiegetal, en bij 3G is dit 15,3%.
2/3G in meest optimale situatie overal, behalve school, thuis EN werk:
In de optimale situatie kan het invoeren van 2G op alle andere locaties dan school, thuis en werk in januari 2022 leiden tot een 9,8% reductie van het reproductiegetal en bij 3G is dit 5,4%.
Let op, bovenstaand dus meest optimale situatie, hieronder de kanttekeningen:
De bovenstaande cijfers gaan over de optimale situatie, waarbij we ervan uitgaan dat het coronatoegangsbewijs veel invloed heeft op het gedrag van ongevaccineerden die geen lange termijn CTB hebben. Het gedragsonderzoek laat echter zien dat een grote groep ongevaccineerden voor alternatieve activiteiten met andere mensen dan hun gezinsleden zal kiezen als zij geen toegang meer hebben tot bepaalde locaties. Daardoor vervangen zij contacten met een hoog besmettingsrisico voor andere contacten met een hoog besmettingsrisico, waardoor de effectiviteit van 2G en 3G CTB lager zal zijn dan in de optimale situatie.
1G (wordt nu voorgesteld voor nachthoreca door oppositiepartijen).
Het invoeren van 1G is een stuk effectiever. Met name als: 1) dit beleid op veel locaties wordt ingezet en; 2) de kwaliteit van de toegangstesten hoog is wat bepaalt in hoeverre 1G ervoor kan zorgen dat er weinig besmettelijke mensen op CTB locaties zijn. In de meest optimale situatie leidt het invoeren van 1G op alle andere locaties dan school en thuis tot een 44,9% reductie van het reproductiegetal en het invoeren van dit beleid op alle andere locaties dan thuis, school en werk leidt maximaal tot een reductie van het reproductiegetal van 19,2%.

Of 2G en 3G in de toekomst effectiever kunnen zijn hangt af van hoe de epidemiologische situatie zich verder ontwikkelt. 2G en 3G worden weer effectiever als het reproductiegetal dichter bij de 1 komt, als het verschil in immuniteit tussen degenen met of zonder een vaccinatie- of herstelbewijs groter wordt, en als de groep zonder vaccinatie- of herstelbewijs een grotere omvang heeft. Omdat de effectiviteit van CTB beleid zo sterk afhangt van de epidemiologische situatie, is het belangrijk om de analyses die in deze studie gedaan zijn regelmatig te actualiseren.
Opvallend. Werk wordt gezien als een grote besmettingshaard lijkt wel. Die geven een grote hit op het rendement, terwijl ik juist het idee heb (bias hier, ik weet het echt niet) dat werkplekken niet zo heel erg besmettelijk zijn? Maar dat is natuurlijk per sector verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
martwoutnl schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Tsja, dat is het gevolg van je keuze. Of je prikt of je prikt niet. En voor de jongeren is volgens Telegraaf nu advies gevraagd wat ze in februari verwachten of 12-17 geboosterd mag worden. Hun code is nog geldig in februari.

Wat anders:
Telegraaf heeft al over besmettingsfeestjes om op die manier de QR te verlengen...
[...]

Dan heb je zeker wel een lijst. Je ziet zo vaak zogenaamde protesteren ergens en dan blijken het beelden van 3 jaar terug te zijn.
Je quote @redwing ? redwing in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
1G was heel handig geweest in het eerste anderhalve jaar van de pandemie, toen niemand zich kon vaccineren. Nu is het effectief gewoon een verzwaring. Zeker gezien veel mensen zich gedwongen voelen te vaccineren, zodat je juist niet hoeft te testen. Dat alsnog invoeren vind ik een middelvinger in die zin.

Straks krijg je geheid weer de situatie dat mensen te laat hun QR-code krijgen, geen plek is om te testen of weet ik veel. Moet niet kunnen.
Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.