Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.767 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32

Nicap

Tsssk....

Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Schijnbaar, ik verkeerde in de veronderstelling dat het alleen voor cruciale beroepen zou gaan gelden.
Feitelijk zullen er dus miv vandaag veel minder mensen in quarantaine hoeven en kan een groot gedeelte de quarantaine per direct stoppen.

Immers, geboosterd (50%) of in de afgelopen 8 weken besmet (100.000 per week in december, nu zitten we op iets van 250.000 per week).

En dat zonder (zelf)test zolang je geen klachten hebt d:)b
Dat was het volgens mij erst ook. In elk geval op 17 januari stond dat op de website van rijksoverheid. Toen was het vanaf 14 januari niet meer in quarantaine , mits geboosterd, etc. Toen stond er ook bij dat je vanaf 21 januari niet meer in quarantaine hoeft als je wel bent gevaccineerd, maar geen booster hebt gehad en een cruciaal beroep hebt.

Helaas is die tekst later weer aangepast in: Binnenkort …..

Ze zijn dus iets te snel geweest met de regels online te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Nicap op 22-01-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:52
Yaksa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Je kan toch de Quarantaine Check doen op Rijksoverheid.nl?
Kwestie van een paar opties aanklikken en je ontvangt een uitleg met wat te doen in jouw specifieke situatie.
Ja dat heb ik dus gedaan en de informatie is voor interpretatie vatbaar. Er staat het volgende (van toepassing voor mijn dochter)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oA78t40FDNF6MjExjvke7AAgcNc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KX5BGnloedASVDYC31Bkwd6w.png?f=user_large

Dus mijn dochter moet gelijk in quarantaine want geen vaccinaties gehad. Zij moet wachten tot mijn vrouw 24 uur klachtenvrij is. Dan gaat het tweede deel van de quarantaine van start en moet ze nog 10 dagen in quarantaine wat eventueel te halveren is met een negatieve zelftest op dag 5.

Maar de site geeft aan dag 0 (rode cirkel) begint als een huisgenoot positief is en bij het tweede deel staat ook dag 0 (blauwe cirkel). Dat vind ik dus verwarrend. Ik denk dat ik het snap maar ik weet het niet zeker. Zet er dan bij dag 0 van deel 2 bij de blauwe cirkel.

Stel dat mijn vrouw na 7 dagen pas klachtenvrij is. Dat is dus 7 + 5 = 12 dagen met een een negatieve test of & + 10 a= 17 dagen als ik mijn dochter niet laat testen.

Dus ik moet er vanuit gaan dat mijn dochter X dagen in quarantaine moet tot mijn vrouw klachtenvrij is + minimaal 5 dagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04

Mfpower

In dubio

Yaksa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Aannames en onderbuikgevoelens zwakken het beleid af waarmee de overheid deze besmettingsgolf beheersbaar probeert te houden.
Ik merk dat het voor mensen steeds moeilijker lijkt te worden om eens een keer iets aan te nemen van mensen die ervoor hebben doorgestudeerd.
En ja, we zitten al 2 jaar met deze shit en ja, dat lijkt lang.
Maar kijk dan eens naar andere virusziektes uit het verleden en besef je dan dat het toen heel wat langer duurde alvorens er een remedie gevonden was.
Omicron nu afdoen als zijnde een griepje draagt alleen maar bij tot bagatellisering van een ziektebeeld, terwijl dat op dit moment nog steeds tot een (te) grote verstoring van de gehele samenleving leidt.
Nu te vroeg juichen zou wel eens kunnen leiden tot een nog grotere verstoring.
Okay en dus? Dat onderbuikgevoel is reeel in de samenleving en dient dus geadresseerd te worden, tweedeling en inconsistente maatregelen dragen daar niet aan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:57
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:35:
Heb je geen klachten, geen booster / hersteld - 8 weken en (zelf)test je negatief dan mag je niet naar buiten.
Heb je geen klachten, wel booster van misschien wel weken oud dan hoef je niet te zelftesten mag je wel naar buiten.
In de praktijk komt dit neer op blijf thuis bij klachten, vaccinatie/booster is in de praktijk zonder 2G/3G niet te controleren.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Het is een noodgreep omdat anders teveel werk blijft liggen in de maatschappij. Logisch is het niet, het onderzoek van TU Delft wees al uit de er tussen 2G en 3G op dit moment nagenoeg geen verschil zit en toch is dit, zoals @zacht opmerkt, nu wel de werkwijze voor quarantaine.

Heb je geen klachten, geen booster / hersteld - 8 weken en (zelf)test je negatief dan mag je niet naar buiten.
Heb je geen klachten, wel booster van misschien wel weken oud dan hoef je niet te zelftesten mag je wel naar buiten.
Exact dit dus. Maar ik denk dat velen de logica niet gaan snappen en zich weer achtergesteld gaan voelen en dus een stuk makkelijker gaan gedragen bij quarantaine. Met de open dijk die we nu hebben kan ik dat goed begrijpen, zeker als je bedenkt dat geboosterden ook prima het virus kunnen verspreiden.

Het hele beleid voelt nu ook alsof er een tsunami van omicron op ons afkomt waarbij we met parapluutjes ons proberen droog te houden omdat we de dijk hebben weggehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 22-01-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:44
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:36:
[...]
Dan kom ik terug op mijn 1e vraag van vandaag, hoe herken je de kwetsbare mensen?
Ongeveer op dezelfde manier zoals je nu uit je hoofd weet wanneer de verjaardag van een van je familieleden is. Het gaat niet om alle kwetsbaren in Nederland hè, het gaat om de kwetsbaren in je directe omgeving.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bijna niemand hoeft meer in quarantaine, behalve kerngezonde kinderen.

Die moeten elke keer twaalf dagen in quarantaine als een gezinslid positief test, en vijf dagen als een paar klasgenoten positief testen.

En natuurlijk degenen die in tussen de 8 weken en drie maanden geleden positief testten; want die mogen nog geen booster 😂

[ Voor 23% gewijzigd door eamelink op 22-01-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, volgens Nice tot nu toe vandaag weer een stevige daling op de verpleegafdelingen en een bescheiden daling op de ICs. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:57:
Nou, volgens Nice tot nu toe vandaag weer een stevige daling op de verpleegafdelingen en een bescheiden daling op de ICs. :)
Bizar om dan te lezen dat er serieus plannen waren (of zijn?) om de horeca te openen tot 15.00, is er nog een land in het VK dat de deuren helemaal open zet maar wij blijven druk bezig om van alles te micromanagen ( ik dacht altijd dat HdJ daar fan van was maar we gaan gewoon ermee door). Het is om moedeloos van te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 22-01-2022 11:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Aannames en onderbuikgevoelens zwakken het beleid af waarmee de overheid deze besmettingsgolf beheersbaar probeert te houden.
Ik merk dat het voor mensen steeds moeilijker lijkt te worden om eens een keer iets aan te nemen van mensen die ervoor hebben doorgestudeerd.
Als de mensen die ervoor gestudeerd hebben zo vaak en aantoonbaar de plank misslaan is er zeker reden voor twijfels of ze wel de weg weten.

Las vandaag weer een interview met Van Dissel en Wallinga waar ze blijven volharden in 10K ziekenhuisopnames op verpleegafdelingen en richting de 2,5K ic bedden. Alles wat ze niet weten van omikron vullen ze in met delta, dat geven ze zo toe. Dat de werkelijkheid zich anders ontwikkelt zien ze wel, maar kennelijk is het onvoldoende redenen om het eigen model te gaan aanpassen of om meer aandacht te besteden uit berichten uit andere delen van de wereld. Dan te bedenken dat er mensen zijn op dit forum die in hun vrije tijd betere voorspellingen weten te maken dan deze duur betaalde heren. Waar komt dit gebrek aan flexibiliteit aan denken vandaan bij het RIVM?

Aan de andere kant staat het Haagse circus wat blijft verlangen naar iets als 2G waar geen steun als onderbouwing meer voor is. Het kunnen nemen van zulke maatregelen lijkt nu een doel op zich te zijn geworden. Dit vormt een scherp contrast met lagere bestuurders die in verschillende vormen zelf muiten of dan ineens de muiterij weer de kop in drukken.

Zo langzamerhand verwordt het tot een soort slapstick. Ergens zie ik Rutte en Kuipers nu wel als Laurel en Hardy: Well, here's another nice mess you've gotten me into!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
eamelink schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:50:
Bijna niemand hoeft meer in quarantaine, behalve kerngezonde kinderen.
Ik kan ze niet meer serieus nemen, ze zijn de controle en het contact met de maatschappij totaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 22:38
Mfpower schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:16:
[...]
Dat wekt weer ongelijkheid in de hand waar mensen zich mogelijk niet aan gaan houden. Hét probleem van 2g of een ctb.
Overigens met deze quarantaine regels, de besmettelijkheid van omicron, het openen van de scholen en de andere versoepeling voelt het alsof de rest van de maatregelen alleen maar voor de bühne zijn.
Men heeft er klaarblijkelijk voor gekozen om wederom ongelijke gevallen ongelijk te behandelen.
En dat vanuit het oogpunt om zoveel mogelijk zo goed mogelijk door te kunnen laten draaien met zo min mogelijk risico's bij vrij hoge aantallen en nog steeds oplopende aantallen besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:01:
[...]
Las vandaag weer een interview met Van Dissel en Wallinga waar ze blijven volharden in 10K ziekenhuisopnames op verpleegafdelingen en richting de 2,5K ic bedden.
Voor de duidelijkheid, een interview wat vandaag gepubliceerd is, of een oud interview wat je toevallig vandaag gelezen hebt ? En als je een link naar de publicatie in kwestie hebt graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Ik kan ze niet meer serieus nemen, ze zijn de controle en het contact met de maatschappij totaal kwijt.
Het is ook onzin. Gezonde kinderen thuishouden voor 1,5 week? Negatieve test en klachtenvrij? Mooi hup weer naar school. We zijn het doel ruimschoots aan het voorbij schieten. Laten we direct stoppen met kinderen tot slachtoffer maken.

Het grote probleem is dat het RIVM stug vast blijft houden aan rekenen met de variabelen van Delta. In andere organisaties was zo'n Van Dissel allang gewieberd. (okay blijkbaar zijn ze daar pas heel recent vanaf gestapt zie ik in dat nos.nl artikel, maar wel veel te laat)

[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 22-01-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
gekkie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:13:
Voor de duidelijkheid, een interview wat vandaag gepubliceerd is, of een oud interview wat je toevallig vandaag gelezen hebt ? En als je een link naar de publicatie in kwestie hebt graag.
Vandaag bij de NOS op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:26:
[...]
Vandaag bij de NOS op hun site.
Ah eens zoeken dan, bljft het nog wel de vraag van welke datum het eigenlijke interview is en welke tijd er dus tussen interview en publicatie zit, maar dat zal wel niet duidelijk worden.

Edit: zowaar het staat er in, gisteren voor het OMT overleg.
Al zouden ze het er beter na kunnen doen lijkt mij, als bestuurder en voorzitter zou je eerst moeten vergaderen en dan pas uitingen geven (hetzelfde bij Bruls die ook al allerlei stellige uitlatingen deed alvorens met zijn collega's te gaan overleggen, volgens mij is dat niet helemaal hoe een voorzitter zou moeten functioneren in deze gevallen).

[ Voor 37% gewijzigd door gekkie op 22-01-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Ah eens zoeken dan, bljft het nog wel de vraag van welke datum het eigenlijke interview is en welke tijd er dus tussen interview en publicatie zit, maar dat zal wel niet duidelijk worden.
Is een interview van gisteren voorafgaande aan het OMT-overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:28:
[...]

Edit: zowaar het staat er in, gisteren voor het OMT overleg.
Al zouden ze het er beter na kunnen doen lijkt mij, als bestuurder en voorzitter zou je eerst moeten vergaderen en dan pas uitingen geven (hetzelfde bij Bruls die ook al allerlei stellige uitlatingen deed alvorens met zijn collega's te gaan overleggen, volgens mij is dat niet helemaal hoe een voorzitter zou moeten functioneren in deze gevallen).
Wekelijkse interview:

https://nos.nl/artikel/24...orona-een-griep-te-noemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Misschien dat ik er totaal overheen kijk, maar ik heb er nu een aantal keer doorheen gescrollt en ik zie die 10k opnames en 2.5k IC die @CMD-Snake stelt, op dit moment niet in terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
gekkie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:34:
Misschien dat ik er totaal overheen kijk, maar ik heb er nu een aantal keer doorheen gescrollt en ik zie die 10k opnames en 2.5k IC die @CMD-Snake stelt, op dit moment niet in terug komen.
Ze verwijzen naar wat er eerder gezegd is in de technische briefing qua voorspellingen, dit waren de getallen die Van Dissel afgelopen donderdag in zijn PowerPoint had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gekkie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik lees idd dat:
Tijdens de briefing werd gezegd dat de kans op een IC-opname in het RIVM-model "zeker" wordt aangepast. De kans gaat van 1 op 5 naar 1 op 10 of 15. Waarop is die stelligheid gebaseerd?
Dus het aantal verwachtte genoemde ic opnames wordt dan door 2 of 3 gedeeld.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
CMD-Snake schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:36:
[...]
Ze verwijzen naar wat er eerder gezegd is in de technische briefing qua voorspellingen, dit waren de getallen die Van Dissel afgelopen donderdag in zijn PowerPoint had.
Ah dat is dus waarom een quote dan zou helpen, want in de context van:
De OMT-adviezen waarin geadviseerd wordt over mogelijke versoepelingen leunen zwaar op de scenario's die modelleur Wallinga doorrekent. Donderdag bleek tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer opnieuw dat hij tot voor kort nog rekende met aannames over de deltavariant om het verwachte aantal IC-opnames van de omikronvariant in te schatten.
Is dat dus oud nieuws en geven ze verder dus aan dat ze daar inmiddels niet meer mee rekenen en daar een substantiële reductie op hebben toegepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CMD-Snake schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:01:
Waar komt dit gebrek aan flexibiliteit aan denken vandaan bij het RIVM?
Protocollen. Als je blijkbaar wetenschappelijke onderbouwing van een bepaald type en gewicht verwacht voor je parameters en dat komt niet dan zit je klem. Als je dan het protocol of model niet kunt of wilt aanpassen kan je niet anders dan met lede ogen aan zien dat je uitkomsten nergens meer op slaan.

Op zich vind ik dat voor een RIVM nog wel te begrijpen, maar probeer het dan niet recht te lullen. En zeker zo'n OMT heeft die kennis ook en zou daar dus in het advies rekening mee moeten houden. Dat gebeurt onvoldoende vind ik.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik snap niet helemaal waarom er nu nog delta parameters worden gebruikt. Ja, er zijn nog zaken onzeker omtrent omicron, maar wat je in ieder geval weet, is dat het geen delta is.

Ik lees dat er geen consistent beeld uit de studies komt. Dat is logisch, want elke studie heeft zijn eigen ruis vanwege het observationale karakter en de stand van de pandemie in elk land. Maar je kan echt wel met een beetje nadenkwerk de meest toepasbare cijfers pakken en een beetje aan de conservatieve kant gaan zitten. En daarnaast gunstigere cijfers pakken om een bandbreedte door te rekenen. Wmb baseer je dan alsnog de maatregelen op de conservatieve cijfers.

Maar nu nog delta parameters gebruiken begrijp ik echt niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Protocollen. Als je blijkbaar wetenschappelijke onderbouwing van een bepaald type en gewicht verwacht voor je parameters en dat komt niet dan zit je klem. Als je dan het protocol of model niet kunt of wilt aanpassen kan je niet anders dan met lede ogen aan zien dat je uitkomsten nergens meer op slaan.
Ook met wetenschappelijke onderbouwing kun je heus wel af wijken. Het zijn modellen, en daarvoor gebruik je aannames. En die zijn nooit in beton gegoten. In december begreep ik nog dat er delta parameters werden gebruikt, maar dat is nu niet meer te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:42:
Ik snap niet helemaal waarom er nu nog delta parameters worden gebruikt. Ja, er zijn nog zaken onzeker omtrent omicron, maar wat je in ieder geval weet, is dat het geen delta is.

<>

In dat nos.nl artikel van hierboven door @MikeyMan staat dat ze daar pas recent van zijn afgestapt.
Donderdag bleek tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer opnieuw dat hij tot voor kort nog rekende met aannames over de deltavariant om het verwachte aantal IC-opnames van de omikronvariant in te schatten.
Wat ik persoonlijk wel vervelend vind is dat we dus op basis van verkeerde aannames en parameters onnodig lang in lockdown gehouden zijn/worden.

[ Voor 28% gewijzigd door RodeStabilo op 22-01-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
RodeStabilo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:45:
[...]In dat nos.nl artikel van hierboven door @MikeyMan staat dat ze daar pas recent van zijn afgestapt.
En dan komt er dadelijk een reactie hier dat ze er veel te laat van af zijn gestapt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

In dat nos.nl artikel van hierboven door @MikeyMan staat dat ze daar pas recent van zijn afgestapt.

[...]

Wat ik persoonlijk wel vervelend vind is dat we dus op basis van verkeerde aannames en parameters onnodig lang in lockdown gehouden zijn/worden.
Dat heb ik ook gelezen, en maak er uit op dat er dus eergisteren nog delta parameters in zaten. Of begrijp ik het dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:46:
[...]

En dan komt er dadelijk een reactie hier dat ze er veel te laat van af zijn gestapt.
Voor het gros hier wat geen wetenschapper is, is dat dan geen logische reactie?
RoD schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Dat heb ik ook gelezen, en maak er uit op dat er dus eergisteren nog delta parameters in zaten. Of begrijp ik het dan niet goed?
Het is uit het interview niet duidelijk op welk moment ze er vanaf zijn gestapt zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door RodeStabilo op 22-01-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:18
Onze kleine van 4 jaar testte gister positief met een zelftest na een uitbraak in zijn klas.

Wij testen beiden negatief en onze kleine man was na 1 dag ook weer klachtenvrij, we houden hem nu een weekje binnen, maar heeft het nu nog meerwaarde om hem bij de GGD te laten testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:13
NVM. Was al gezegd

[ Voor 94% gewijzigd door eric.1 op 22-01-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Afgelopen donderdag werden tijdens de technische briefing nog grafieken gebruikt waarin delta parameters verwerkt moeten zijn gezien de hoge ziekenhuisbezetting. Het was een zeer pessimistisch verhaal, wat zelfs Van Dissel opmerkte bij zijn dia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RoD schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:42:

Ik lees dat er geen consistent beeld uit de studies komt. Dat is logisch, want elke studie heeft zijn eigen ruis vanwege het observationale karakter en de stand van de pandemie in elk land. Maar je kan echt wel met een beetje nadenkwerk de meest toepasbare cijfers pakken en een beetje aan de conservatieve kant gaan zitten. En daarnaast gunstigere cijfers te pakken om een bandbreedte door te rekenen. Wmb baseer je dan alsnog de maatregelen op de conservatieve cijfers.

Ze zeggen toch ook dat ze dat NU niet meer doen, maar bij het vorige rapport is dat nog wel gebeurd?

Ik ben met je eens dat ze daar toen ook al wel een reductie op toe hadden kunnen passen (of in ieder geval tweemaal doorrekenen, max-worstcase is met nog een deel delta karakteristieken, minder worst case met een (nog beperkte) reductie van bepaalde parameters op basis van wat we zo ongeveer door kregen uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Danielson schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:47:
Onze kleine van 4 jaar testte gister positief met een zelftest na een uitbraak in zijn klas.

Wij testen beiden negatief en onze kleine man was na 1 dag ook weer klachtenvrij, we houden hem nu een weekje binnen, maar heeft het nu nog meerwaarde om hem bij de GGD te laten testen?
Buiten het feit dat je dan zeker weet dat het een echte positieve test is i.p.v. wellicht vals positief.. zou ik geen voordeel kunnen bedenken.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
[...]
De technische briefing lijkt te zijn over een bepaalde versie van een OMT/RIVM rapport, wat dus ook alweer vrij oud is. Dus het was allemaal vrij mosterd na de maaltijd nu de ontwikkelingen zich sneller lijken voor te doen dan ze voorheen deden. Dus formeel gezien klopt het denk ik allemaal wel en ze hebben mondeling ook wel aangegeven dat overal waar ze "te pessimistisch" op hadden geplakt als "sticker" je aan tweemaal en misschien nog wel meer reductie moest denken.
En dat match aardig met de getallen in dit interview, reducties van twee- tot driemaal.

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 22-01-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

Helaas staat gestudeerd hebben niet gelijk aan pragmatische en consistente besluiten kunnen nemen. Dat hebben we de afgelopen twee jaar wel gezien.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RoD schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:44:
Ook met wetenschappelijke onderbouwing kun je heus wel af wijken. Het zijn modellen, en daarvoor gebruik je aannames. En die zijn nooit in beton gegoten. In december begreep ik nog dat er delta parameters werden gebruikt, maar dat is nu niet meer te verantwoorden.
Natuurlijk kan het wel, maar blijkbaar willen ze het niet of iets beperkt hen daarin. Anders was het wel gebeurd toch?

Het is iets met afspraken over protocollen, opgelegd van bovenaf, of angst voor aansprakelijkheid of andere belangen. Geen idee, maar ik kan het niet meer begrijpen en begin steeds meer weerstand te ontwikkelen. De hele crisis heb ik er redelijk rationeel ingezeten en kom het altijd op de een of andere manier wel volgen (er mee eens zijn staat daar los van), maar dat gaat hard achteruit. Zeker nu Van Dissel ook nog steeds blijft sturen op de meest slechte uitkomsten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09

Nox

Noxiuz

t_captain schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:40:
[...]

“Mijn datum” voor die 95% is nu. De datum 28-12 is de inschatting van de dag waarop 50% werd gepasseerd in de positieve tests.
Ah, zie het nu inderdaad :F duidelijk. Hopelijk genoeg om oplevingen te voorkomen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

[...]

Ik snap het wel. Je gaat handelen op zekerheid, niet na het eerste beste onderzoek van de tientallen die er gedaan worden, versoepelen.

Vanuit de VS kwamen er signalen dat Omikron helemaal niet zo mild was (ziekenhuisopnames vlogen omhoog). Ga je dan gokken met je zorg? Onze zorg stond op dat moment op het punt helemaal vol te lopen. Dan wil je echt zeker weten dat we niet een fout maken, die is dan moeilijk omkeerbaar. En we zijn eigenwijze nederlanders, vergeet dat niet. We kiezen van de maatregelen zelf wel een paar waarvan we denken dat ze goed zijn.

In een week de restaurants open gooien en 2 weken later sluiten is kwakkelend beleid, dat willen we ook niet. 'Vorige week zeiden ze nog dat het niet zo erg was, nu opeens weer wel, het zal wel ik trek mijn eigen plan' krijg je dan te horen.

Bovendien is achteraf oordelen altijd veel makkelijker. Als China direct dicht ging 2 jaar terug hadden we dit allemaal niet. Ik geef overigens nog steeds de schuld aan een veeeel te late boostercampagne.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-10 09:20
Bizar. Jacco Wallinga: "We weten nog steeds niet alles over de omikronvariant. Soms hebben we wel een vermoeden dat een eigenschap verschilt van de deltavariant, maar kunnen we daar nog niet mee rekenen. Bijvoorbeeld bij de kans op een IC-opname rekenen we daarom nog met de kans die geldt bij de deltavariant."

Betekent nog steeds dat ze rekenen met zo'n delta variant, terwijl al sinds begin december, zelfs vanuit media berichten wereldwijd, is dat Omnikron een veel mildere variant is. Dat gaven artsen in Afrika ook al aan.

Totaal onnodig in een Lockdown en zelfs nu, bijna 2 maanden later, geeft die zogenaamde modelleur nog aan te rekenen met de Delta variant uitkomsten. Betekent dat we gewoon onnodig in een Lockdown zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Deze laatste discussie laat wat mij betreft wel weer mooi zien waarom quoten en linken van de oorspronkelijke tekst zo belangrijk kan zijn en het niet altijd verstandig is om alleen van de interpretatie van de poster uit te gaan. Waarbij zijn interpretatie overigens nog een vrij lange tijd als leidend lijkt te worden gezien.

[ Voor 17% gewijzigd door gekkie op 22-01-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Natuurlijk kan het wel, maar blijkbaar willen ze het niet of iets beperkt hen daarin. Anders was het wel gebeurd toch?

Het is iets met afspraken over protocollen, opgelegd van bovenaf, of angst voor aansprakelijkheid of andere belangen. Geen idee, maar ik kan het niet meer begrijpen en begin steeds meer weerstand te ontwikkelen. De hele crisis heb ik er redelijk rationeel ingezeten en kom het altijd op de een of andere manier wel volgen (er mee eens zijn staat daar los van), maar dat gaat hard achteruit. Zeker nu Van Dissel ook nog steeds blijft sturen op de meest slechte uitkomsten.
Het is als in het begin van de pandemie, RIVM was wat traag met bevestigen dat corona rondging in ons land waardoor in hun ogen er niks aan de hand was. Tot de officiële bevestiging er was en ging het roer helemaal om. Dat was al de eerste deuk in de geloofwaardigheid van het instituut.

Nu lijkt het net alsof ze niet willen afschalen, omdat ze in hun eigen werkwijze vast zitten. Daar mag wel eens goed naar gekeken worden. Uiteraard moeten we zaken goed onderbouwen en niet zomaar op het gevoel wat doen. Zomaar zeggen dat het virus minder ziekmakend is en het blijkt uiteindelijk niet zo, dat kun je ook niet maken.

Echter veel signalen wijzen er nu op dat de modellen niet kloppen op de huidige situatie, dan kun je niet aankomen met het verhaal dat we nog met oude data moeten rekenen. Zeker niet bij zulke grote belangen. Maak dan scenario's waar je hypotheses stelt dat Omicron 50% minder ziekmakend is en nog een paar gradaties dan kun je beter zien wat eventueel kan dan nu en hoeveel risico je wil nemen. Nu heb je een pessimistisch scenario die bijna zeker niet uit gaat komen, dat geeft draagvlak of vertrouwen om mee te werken aan de eventuele maatregelen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:03
Precies dat.

Er is een neiging naar “doe maar veilig, dan zit je altijd goed”. Maar het is een spel met hoge inzet. Niet alleen te riskant gokken, maar ook te veilig gokken komt met grote schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
tweakduke schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:21:
[...]Het is als in het begin van de pandemie, RIVM was wat traag met bevestigen dat corona rondging in ons land waardoor in hun ogen er niks aan de hand was. Tot de officiële bevestiging er was en ging het roer helemaal om. Dat was al de eerste deuk in de geloofwaardigheid van het instituut.

Nu lijkt het net alsof ze niet willen afschalen, omdat ze in hun eigen werkwijze vast zitten. Daar mag wel eens goed naar gekeken worden. Uiteraard moeten we zaken goed onderbouwen en niet zomaar op het gevoel wat doen. Zomaar zeggen dat het virus minder ziekmakend is en het blijkt uiteindelijk niet zo, dat kun je ook niet maken.

Echter veel signalen wijzen er nu op dat de modellen niet kloppen op de huidige situatie, dan kun je niet aankomen met het verhaal dat we nog met oude data moeten rekenen. Zeker niet bij zulke grote belangen. Maak dan scenario's waar je hypotheses stelt dat Omicron 50% minder ziekmakend is en nog een paar gradaties dan kun je beter zien wat eventueel kan dan nu en hoeveel risico je wil nemen. Nu heb je een pessimistisch scenario die bijna zeker niet uit gaat komen, dat geeft draagvlak of vertrouwen om mee te werken aan de eventuele maatregelen.
En met het handelen naar een optimistisch scenario loop je dus het risico (wanneer het fout gaat) dat men het vertrouwen verliest "omdat ze ons beloofd hebben dat het goed zou gaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Yaksa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:24:
[...]

En met het handelen naar een optimistisch scenario loop je dus het risico (wanneer het fout gaat) dat men het vertrouwen verliest "omdat ze ons beloofd hebben dat het goed zou gaan".
Zeker zie ook het verhaal wat bij de vaccinatiestrategie in eerste instantie is verteld. Te rooskleurig.
Maar nu slaat het weer de andere kant uit en als mensen dan vastlopen door de gevolgen van deze maatregelen, krijg je echt veel onvrede wat ook niet goed is voor het vertrouwen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@tweakduke die verschillende hypotheses zijn er volgens mij ook gewoon, maar ligt de focus op de scenario's die er het slechtst uit zien. En zolang je ook delta waarden als mogelijkheid blijft behouden zal het slechtste scenario altijd een stuk slechter zijn dan realistisch is.

Wat mij stoort is dat er in de hele keten niemand is die de ballen heeft om die kennis te gebruiken en dus in het uiteindelijke advies wat realistischer te kijken.
Ik bedoel, het is niet erg als je worst case onrealistisch is, maar als je die kennis hebt, waarom stuur je dan wel op dat scenario?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
tweakduke schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:26:
Maar nu slaat het weer de andere kant uit en als mensen dan vastlopen door de gevolgen van deze maatregelen, krijg je echt veel onvrede wat ook niet goed is voor het vertrouwen.
Te rooskleurig heeft minder nadelige gevolgen voor het draagvlak dan te pessimistisch: de overgrote meerderheid zal bereid zijn zich aan regels te houden als de boel echt uit de hand loopt, beseffen dat 'we' te lichtzinnig ermee omgegaan zijn.

Begin/half december voelde je nog de urgentie, dat is met de huidige ziekenhuiscijfers en omringende landen die alles loslaten wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

t_captain schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:23:
Precies dat.

Er is een neiging naar “doe maar veilig, dan zit je altijd goed”. Maar het is een spel met hoge inzet. Niet alleen te riskant gokken, maar ook te veilig gokken komt met grote schade.
Te voorzichtig zijn heeft met name indirecte en slecht zichtbare schade. Daarvoor gaan mensen niet snel de straat op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 19:00
Nieuw OMT-advies: alles open tot 20.00 uur
Het Outbreak Management Team (OMT) acht het verantwoord de samenleving tot 20.00 uur volledig te heropenen. Dat staat in het jongste advies van de deskundigen aan het kabinet, melden Haagse bronnen zaterdag aan NRC. De versoepeling zou een terugkeer betekenen naar de situatie zoals die eind vorig jaar een paar weken van kracht was. Het kabinet is van plan het advies op te volgen, maar twijfelt nog over de uiterste openingstijd van 20.00 uur. Mogelijk komen er uitzonderingen, zoals voor theaters en publiek bij sportwedstrijden, of schuift de verplichte sluitingstijd in zijn geheel op naar 22.00 uur.

De heropening, benadrukken Haagse bronnen, zou wel plaatsvinden onder „stevige voorwaarden”. Het gaat dan om de coronamaatregelen die al van kracht waren, zoals verplichte zitplaatsen in de horeca, beperkingen aan bezoekersaantallen en het gebruik van coronatoegangsbewijzen.

Maandag overlegt het kabinet op het Catshuis over het OMT-advies. Dinsdag maken premier Mark Rutte (VVD) en minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid, D66) op een persconferentie bekend welk besluit zij genomen hebben. Rutte liet vrijdag na afloop van de ministerraad al weten dat hij „gematigd optimistisch” is over versoepelingen van de maatregelen.
Klinkt positief. Ik had eerst een 'simpele' horeca opening tot 17 uur verwacht. Nu nog hopen dat ze het doortrekken naar 22 (of beter: 23) uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MaStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:11:
Bizar. Jacco Wallinga: "We weten nog steeds niet alles over de omikronvariant. Soms hebben we wel een vermoeden dat een eigenschap verschilt van de deltavariant, maar kunnen we daar nog niet mee rekenen. Bijvoorbeeld bij de kans op een IC-opname rekenen we daarom nog met de kans die geldt bij de deltavariant."

Betekent nog steeds dat ze rekenen met zo'n delta variant, terwijl al sinds begin december, zelfs vanuit media berichten wereldwijd, is dat Omnikron een veel mildere variant is. Dat gaven artsen in Afrika ook al aan.
En daar gaat het fout. Nederland is niet afrika. Dan wil je dus niet zomaar gokken dat een eerste onderzoekje naar omikrom met een positieve uitkomst maar definitief is.

De lockdown was overigens al half december ingegaan toen Omikron nog amper hier was, dan laat je ook heel veel delta los gaan met een zorgsysteem wat op omvallen staat en een amper begonnen boostercampagne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:31:
Ik bedoel, het is niet erg als je worst case onrealistisch is, maar als je die kennis hebt, waarom stuur je dan wel op dat scenario?
Het zou een goed begin zijn om naast het onrealistische worst-case scenario ook een optimistisch 'Omikron is een griepje' scenario te presenteren.

Nu krijg je de realiteit die ver onder het meest optimistische scenario duikt, dan verlies je in rap tempo vertrouwen. Men er zover naast zit dat het niet eens gemodelleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:31:
@tweakduke die verschillende hypotheses zijn er volgens mij ook gewoon, maar ligt de focus op de scenario's die er het slechtst uit zien. En zolang je ook delta waarden als mogelijkheid blijft behouden zal het slechtste scenario altijd een stuk slechter zijn dan realistisch is.

Wat mij stoort is dat er in de hele keten niemand is die de ballen heeft om die kennis te gebruiken en dus in het uiteindelijke advies wat realistischer te kijken.
Zal de modellen eens bestuderen als ze beschikbaar zijn om een definitief oordeel te hebben, maar de laatste tijd was dit niet het geval.

En inderdaad als Delta te zwaar is wat heb je nog aan dat scenario.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

tweakduke schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:38:
Zal de modellen eens bestuderen als ze beschikbaar zijn om een definitief oordeel te hebben, maar de laatste tijd was dit niet het geval.

En inderdaad als Delta te zwaar is wat heb je nog aan dat scenario.
Heb jij het nu over de presentaties of echt hun modellen? Want die presentatie is een combinatie van Paint en Cherry picking voor gevorderden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MaStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:11:

Totaal onnodig in een Lockdown en zelfs nu, bijna 2 maanden later, geeft die zogenaamde modelleur nog aan te rekenen met de Delta variant uitkomsten. Betekent dat we gewoon onnodig in een Lockdown zitten.
Nee, je moet eerst het hele artikel lezen voordat je dat soort conclusies probeert te trekken:
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12"

Maar tot voorheen deden ze dat wel idd.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Gonadan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Heb jij het nu over de presentaties of echt hun modellen? Want die presentatie is een combinatie van Paint en Cherry picking voor gevorderden.
Echt hun modellen die in het OMT advies zijn gebruikt. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaStar
t_captain schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:23:
Precies dat.

Klopt, helaas. En al die modellen van het RIVM zijn gebruikt voor het OMT om advies op te geven. Bizar.

Het blijven data-analisten en academici, die vooral naar de cijfers kijken en daarbij onvoldoende feeling hebben met de praktijk, niet wetenschappelijke data en andere maatschappelijke gevolgen.

Want ja, als je als data-analyse gaat rekenen met het aantal omikron-besmettingen en daarbij als uitgangspunt de consequenties van de deltavariant , wat is gebeurd, kom je om een doem-scenario. En daar zijn alle maatregelen op gericht, omdat OMT met die modellen rekent.

Eind november (!) - dat is nu 2 maanden geleden - verschenen in de media al berichten dat deze variant veel milder was: https://www.metronieuws.n...n-omikron-variant-milder/ . En toch heeft het RIVM getracht te rekenen met de uitkomsten van de Delta-variant en volstromen van IC's. Totale tunnelvisie waardoor verregaande maatregelen genomen zijn.

Zeer discutabel en vergaand voor de maatschappij en vrijheidsbeperking.

[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 22-01-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
snaggyheadshot schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:35:

[...]

Klinkt positief. Ik had eerst een 'simpele' horeca opening tot 17 uur verwacht. Nu nog hopen dat ze het doortrekken naar 22 (of beter: 23) uur.
Goed nieuws - en terecht. Het is een grote blunder dat de modellen rekenen met het aantal besmettingen vanuit omikron, maar wel met de consequenties van de Delta-variant. Heel krom. Appels met Peren vergelijken en dat presenteren aan het OMT als de scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Nee, je moet eerst het hele artikel lezen voordat je dat soort conclusies probeert te trekken:

Dat deden ze wel ja, daarom is die Lock-down ingevoerd. Een grote blunder, want eind november kwamen er al internationale berichten dat het een milde variant zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:44:
[...]

In het artikel staat dat ze nu nog rekenen met de Kans op IC van Delta en dat ze dat gaan aanpassen in de toekomst.

Dus @MaStar heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Het klinkt zeker positief. Alleen die tijden vind ik zo arbitrair. Zeker als je naar verruimigen in landen om ons heen kijkt. In Belgie gaat dat binnenkort al naar middernacht waar de horeca niet eens is dichtgeweest.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 22-01-2022 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
MaStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:53:
[...]
Klopt, helaas. En al die modellen van het RIVM zijn gebruikt voor het OMT om advies op te geven. Bizar.

Het blijven data-analisten en academici, die vooral naar de cijfers kijken en daarbij onvoldoende feeling hebben met de praktijk, niet wetenschappelijke data en andere maatschappelijke gevolgen.

Want ja, als je als data-analyse gaat rekenen met het aantal omikron-besmettingen en daarbij als uitgangspunt de consequenties van de deltavariant , wat is gebeurd, kom je om een doem-scenario. En daar zijn alle maatregelen op gericht, omdat OMT met die modellen rekent.
De huidige maatregelen zijn echt niet gebaseerd op het model waarbij ze verwachten op 2500 IC bedden uit te komen. Zouden ze dat model nl. wel als leidraad gebruiken zouden we nu in een echte lockdown zitten. Dus het klopt weliswaar dat ze de modellen eens wat minder pessimistisch moeten maken, maar je moet ook niet net doen alsof er bij de maatregelen niet ook gekeken wordt naar de realiteit.
Eind november (!) - dat is nu 2 maanden geleden - verschenen in de media al berichten dat deze variant veel milder was: https://www.metronieuws.n...n-omikron-variant-milder/ . En toch heeft het RIVM getracht te rekenen met de uitkomsten van de Delta-variant en volstromen van IC's. Totale tunnelvisie waardoor verregaande maatregelen genomen zijn.

Zeer discutabel en vergaand voor de maatschappij en vrijheidsbeperking.
Het RIVM wil eerst zekerheid voordat ze echt aanpassingen maken. En op zich is dat ook logisch want momenteel zien we weer oplevingen in verschillende landen die nog niet echt te verklaren zijn. Daarmee blijft het RIVM weliswaar te pessimistisch, maar je moet ook niet doorslaan alsof we geen enkel risico meer lopen.

Naar mijn idee zit de waarheid dus, zoals zo vaak, in het midden. Het RIVM zou wat minder pessimistische modellen moeten gebruiken, maar de bevolking zou ook wat realistischer moeten zijn en niet continue denken dat alles zonder consequenties maar open kan (ondanks dat we al een paar keer hebben bewezen dat overhaast alles weer open gooien niet zo slim is)

[removed]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online

@Lycaon twee seconden #telaat :+

[ Voor 20% gewijzigd door RodeStabilo op 22-01-2022 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:30
Dubbel

@RodeStabilo hahaha

[ Voor 162% gewijzigd door Lycaon op 22-01-2022 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
redwing schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:06:
[...]

De huidige maatregelen zijn echt niet gebaseerd op het model waarbij ze verwachten op 2500 IC bedden uit te komen. Zouden ze dat model nl. wel als leidraad gebruiken zouden we nu in een echte lockdown zitten. Dus het klopt weliswaar dat ze de modellen eens wat minder pessimistisch moeten maken, maar je moet ook niet net doen alsof er bij de maatregelen niet ook gekeken wordt naar de realiteit.
Er staat toch echt dat ze nu rekenen met de kans op IC van Delta en dat ze dat gaan aanpassen in de toekomst. Dit is toch wel een blunder, met de wetenschap dat omikron echt mind is en die signalen er ook al wel eind november waren.

Waarom zijn andere landen, zoals België en Duitsland niet in lockdown? Juist ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:31

Licko

ZVDK

[...]

Begrijp ik nou goed dat sporten na 20:00 mogelijk weer aan banden gelegd wordt? Of hebben ze 't over horeca gelegenheden bij sportverenigingen ?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MaStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Er staat toch echt dat ze nu rekenen met de kans op IC van Delta en dat ze dat gaan aanpassen in de toekomst. Dit is toch wel een blunder, met de wetenschap dat omikron echt mind is en die signalen er ook al wel eind november waren.

Waarom zijn andere landen, zoals België en Duitsland niet in lockdown? Juist ja!
Zij gingen de Omikrongolf heel anders in. Met lege ziekenhuizen en de mogelijkheid de kat uit de boom te kijken. O.a. ook omdat boosters daar eerder waren ingezet en wat volgzamer volk.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 22-01-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Licko schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:29:
Begrijp ik nou goed dat sporten na 20:00 mogelijk weer aan banden gelegd wordt? Of hebben ze 't over horeca gelegenheden bij sportverenigingen ?
Welk deel van 'alles open' begrijpen ze niet in Den Haag... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Licko schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Dit zou dan enkel voor de horeca gelden, dus alles op gebied van horeca en cultuur kan weer open tot 20:00 de rest blijft zoals het nu al is.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
WTF... https://nos.nl/artikel/24...te-vlucht-in-tien-maanden
In de bijna twee jaar die de coronapandemie duurt, wist de Pacifische eilandnatie Kiribati het virus tot voor kort buiten de deur te houden. Maar op de eerste internationale vlucht in zo'n tien maanden tijd, afkomstig uit Fiji, bleek twee derde van de 54 passagiers positief.
[...]
Hoe de passagiers aan boord van de vlucht het virus hebben opgelopen is onduidelijk. Ze zaten twee weken voorafgaand aan de vlucht in quarantaine en werden regelmatig getest. Ook hadden ze een negatieve test nodig om aan boord te gaan en waren ze gevaccineerd.
Dat er eentje doorheen slipt kan ik me wel voorstellen, maar met deze voorzorgen meer dan 30 man besmet? Hoe zou dat nou gekomen kunnen zijn? De crew misschien? Maar dan zoveel besmettingen....

Ik neem aan dat er aan boord ook kapjes enzo gebruikt werden.

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 22-01-2022 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
MaStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Goed nieuws - en terecht. Het is een grote blunder dat de modellen rekenen met het aantal besmettingen vanuit omikron, maar wel met de consequenties van de Delta-variant. Heel krom. Appels met Peren vergelijken en dat presenteren aan het OMT als de scenario's.
Ik vind acht uur enorm tegenvallen en ik logica niet. Lekker gelijk trekken met onze buurlanden.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:33

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Welk deel van 'alles open' begrijpen ze niet in Den Haag... |:(
Echt ongelofelijk. Als je een “ normale “ kantoorbaan hebt van 08:30-17:00 en je moet dan nog koken voor je gezin, de hond uitlaten, afruimen en naar de (sport)club fietsen dan heb je welgeteld een half uurtje om te sporten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:39:
[...]
Dus het aantal verwachtte genoemde ic opnames wordt dan door 2 of 3 gedeeld.
Aan de andere kant spreekt de NOS dit weer tegen: https://nos.nl/artikel/24...orona-een-griep-te-noemen
Jacco Wallinga: "We weten nog steeds niet alles over de omikronvariant. Soms hebben we wel een vermoeden dat een eigenschap verschilt van de deltavariant, maar kunnen we daar nog niet mee rekenen. Bijvoorbeeld bij de kans op een IC-opname rekenen we daarom nog met de kans die geldt bij de deltavariant."
Maar rekenen met cijfers waarvan ze weten dat die niet representatief zijn (Delta) is wel heel erg "cover your ass" gedrag van het RIVM vind ik.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 22-01-2022 13:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
MaStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:27:
[...]
Ik zeg ook niet dat de modellen niet gebaseerd zijn op delta, ik zeg dat de maatregelen niet overeenkomen met wat er uit de modellen komt. Als ze echt bang waren dat we nog naar 2500 IC bedden zouden gaan, zouden we nu wel heel wat me er maatregelen hebben.
Omdat die bij het begin er beter voor stonden en ook nu nog steeds meer marge hebben op de ICs. Vergeet niet dat de normale zorg nog steeds niet op 100% kan draaien. Dus het is makkelijk om net te doen alsof alles voorbij is en het in elk ander land beter is, maar als je wat realistischer kijkt zie je dat er wel degelijk nog opgelet moet worden

Uiteindelijk zie je gedurende de hele crisis wel dat andere landen in een ander stadia zitten met andere maatregelen. Nu is Nederland nog degene met de strenge maatregelen, voorheen zijn we ook een aantal keren juist het land geweest met het minste aan maatregelen. Alhoewel je ook niet moet vergeten dat in b.v. Frankrijk en Duitsland je een vaccinatiebewijs nodig hebt in winkels en je op veel meer plekken een mondkapje op moet e.d. Ook in het buitenland zijn er dus nog heel veel maatregelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:31

Licko

ZVDK

Agent47 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Echt ongelofelijk. Als je een “ normale “ kantoorbaan hebt van 08:30-17:00 en je moet dan nog koken voor je gezin, de hond uitlaten, afruimen en naar de (sport)club fietsen dan heb je welgeteld een half uurtje om te sporten.
Hopelijk geldt 't alleen voor horeca bij sportverenigingen zoals @spartacusNLD hier boven aangeeft. Fingers crossed.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Sporten mag al gelukkig... ;)

Bedoelde meer het hele randvoorwaardenpakket: 20u, 3G, aantallen, geplaceerd, etc. etc. Alsof daar nog breed draagvlak voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
GekkePrutser schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:35:
Dat er eentje doorheen slipt kan ik me wel voorstellen, maar met deze voorzorgen meer dan 30 man besmet? Hoe zou dat nou gekomen kunnen zijn? De crew misschien? Maar dan zoveel besmettingen....

Ik neem aan dat er aan boord ook kapjes enzo gebruikt werden.
Vergeet niet de incubatietijd, deze is 2 tot 5 dagen gemiddeld. Die mensen zullen corona hebben opgelopen voordat ze op het vliegtuig stapten. Geen idee van de overige hoepeltjes waar ze doorheen moesten springen, maar die verplichte tests en/of coronapassen als ze die moesten hebben voor vertrek deden dus niet veel.

Maatregelen aan de grens gaan hierdoor steeds meer op hoepeltjes lijken, omikron is inmiddels zo vluchtig geworden dat buiten houden een zinloze onderneming is geworden.
redwing schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:06:
De huidige maatregelen zijn echt niet gebaseerd op het model waarbij ze verwachten op 2500 IC bedden uit te komen. Zouden ze dat model nl. wel als leidraad gebruiken zouden we nu in een echte lockdown zitten.
We zaten in die lockdown en de eerste intentie leek verlenging te gaan worden. Dat 14 januari naderde kwamen genoeg OMT leden in diverse media naar voren met een pleidooi voor verlenging of hele summiere versoepelingen. Het pessimisme vierde nog altijd hoogtij. Het einde van de lockdown kwam voornamelijk doordat de maatschappij in een snelkookpan veranderde. Rutte en Kuipers gaven dat een soort van toe tijdens hun persconferentie.

Indien het RIVM weet dat hun getallen niet kunnen kloppen, waarom blijven ze deze dan oplepelen? Dat kan ik niet rijmen.

De Tweede Kamer kreeg wederom zeer sombere cijfers te zien afgelopen donderdag. Als Van Dissel weet dat het niet kan kloppen lijkt mij de logische keuze om die cijfers niet te tonen.
hoevenpe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:50:
Bedoelde meer het hele randvoorwaardenpakket: 20u, 3G, aantallen, geplaceerd, etc. etc. Alsof daar nog breed draagvlak voor is.
Misschien gezichtsverlies voorkomen voor het kabinet. Alles in een keer loslaten kan gezien worden als je ongelijk toegeven. Gedeeltelijk versoepelen is dan een middenweg, toch de wens uit de samenleving tegemoet komen en tegelijkertijd nog het eigen gelijk enigszins kunnen behouden. Beeldvorming is alles in Den Haag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Echt ongelofelijk. Als je een “ normale “ kantoorbaan hebt van 08:30-17:00 en je moet dan nog koken voor je gezin, de hond uitlaten, afruimen en naar de (sport)club fietsen dan heb je welgeteld een half uurtje om te sporten.
We zitten dan ook (wereldwijd!) in een abnormale situatie waardoor sommige 'normale' dingen even wat anders gaan.
Overigens, de hond al hardlopend uitlaten is ook een vorm van sporten.
Kan die hond ook 'ns een keer aan z'n conditie werken 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:54:
[...]
We zaten in die lockdown en de eerste intentie leek verlenging te gaan worden. Dat 14 januari naderde kwamen genoeg OMT leden in diverse media naar voren met een pleidooi voor verlenging of hele summiere versoepelingen. Het pessimisme vierde nog altijd hoogtij. Het einde van de lockdown kwam voornamelijk doordat de maatschappij in een snelkookpan veranderde. Rutte en Kuipers gaven dat een soort van toe tijdens hun persconferentie.

Indien het RIVM weet dat hun getallen niet kunnen kloppen, waarom blijven ze deze dan oplepelen? Dat kan ik niet rijmen.

De Tweede Kamer kreeg wederom zeer sombere cijfers te zien afgelopen donderdag. Als Van Dissel weet dat het niet kan kloppen lijkt mij de logische keuze om die cijfers niet te tonen.
Ik ook niet, naar mijn idee had het model allang minder pessimistisch kunnen en moeten worden. Maar daar ging mijn commentaar ook niet over. Het model is duidelijk niet overeenkomstig de werkelijkheid. Maar de maatregelen zijn weer niet overeenkomstig het model. De maatregelen zijn dus hooguit zijdelings gebaseerd op de modellen.
[...]
Misschien gezichtsverlies voorkomen voor het kabinet. Alles in een keer loslaten kan gezien worden als je ongelijk toegeven. Gedeeltelijk versoepelen is dan een middenweg, toch de wens uit de samenleving tegemoet komen en tegelijkertijd nog het eigen gelijk enigszins kunnen behouden. Beeldvorming is alles in Den Haag.
Of ze willen gewoon voorzichtig doen omdat je weet dat we nog weinig marge hebben in het ziekenhuis en je ook weet dat door het openen van de horeca de besmettingen nog harder op zullen lopen. Combineer dat met onverwachte stijgingen in het buitenland en het kan geen kwaad om gefaseerd de boel open te gooien.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
Vergeet niet de incubatietijd, deze is 2 tot 5 dagen gemiddeld. Die mensen zullen corona hebben opgelopen voordat ze op het vliegtuig stapten. Geen idee van de overige hoepeltjes waar ze doorheen moesten springen, maar die verplichte tests en/of coronapassen als ze die moesten hebben voor vertrek deden dus niet veel.
Maar die 2 weken quarantaine voorafgaand aan de vlucht ook niet? Veel zorgvuldiger kan het toch niet.
[...]
Maatregelen aan de grens gaan hierdoor steeds meer op hoepeltjes lijken, omikron is inmiddels zo vluchtig geworden dat buiten houden een zinloze onderneming is geworden.
Eens.. En het versterkt het xenofobe onderbuikgevoel ("Die buitenlanders brengen het virus hier!!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ze zaten twee weken in quarantaine voordat ze op die vlucht stapten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Ze zaten twee weken in quarantaine voordat ze op die vlucht stapten :X
Geen enkele quarantaine is 100%. En zeker met de blijkbaar extreem bevattelijke omikron variant is een besmetting zo in de groep geslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Yaksa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:05:
[...]

We zitten dan ook (wereldwijd!) in een abnormale situatie waardoor sommige 'normale' dingen even wat anders gaan.
Overigens, de hond al hardlopend uitlaten is ook een vorm van sporten.
Kan die hond ook 'ns een keer aan z'n conditie werken 8)
Dat heb ik tijdens de avondklok wel eens gedaan maar beviel toch minder. Wel lekker rustig buiten maar de hond had duidelijk veel te veel een eigen wil 8)

Goed dat er nu eindelijk eens wat uitzicht komt op wat meer normale maatregelen. Als de cijfers van t_captain een beetje kloppen dan krijgen we misschien nog wel meer besmettingen maar dringt dit niet echt door in de zorg en blijft het in de ziekenhuizen leeg genoeg.

Ik snap best dat je na de eerdere debakels met veel te snel en teveel opengooien voorzichtig bent geworden als regering maar je moet op een gegeven moment ook goed kijken wat wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Fly-guy schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Geen enkele quarantaine is 100%. En zeker met de blijkbaar extreem bevattelijke omikron variant is een besmetting zo in de groep geslopen.
Als het virus op deze manier al bij 66% naar binnen sluipt dan moet je toch concluderen dat het hele QR/DCC gedoe met deze variant gedoemd is om te mislukken als je doel is besmettingen tegen te houden?
Ze zaten twee weken voorafgaand aan de vlucht in quarantaine en werden regelmatig getest. Ook hadden ze een negatieve test nodig om aan boord te gaan en waren ze gevaccineerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:48
Ik neem toch aan dat die 20.00 uur niet voor de cultuur gaat gelden. Dat gaat niet werken. Theater begint meestal pas om 20.00. Zet het dan om 22.30 of 23.00 zodat het om 20.00 uur kan beginnen en dan b.v. horeca alleen voordat de voorstelling start en dan iets meegeven voor tijdens voorstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

RodeStabilo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Het klinkt zeker positief. Alleen die tijden vind ik zo arbitrair. Zeker als je naar verruimigen in landen om ons heen kijkt. In Belgie gaat dat binnenkort al naar middernacht waar de horeca niet eens is dichtgeweest.
Het is nogal wat om de boel in een keer compleet open te gooien. Ik snap die kleine stappen wel en vind het zelf ook wel prima. Nachthoreca moet je denk ik nog niet willen, niet zozeer voor de ziekenhuizen maar straks zit iedereen met een kritische baan thuis in quarantaine. Ik zou dan 21:00 o.i.d. logischer vinden; 8 uur is vrij vroeg als je uitgebreid uit eten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
In Duitsland willen ze de PCR-testen aan banden leggen (prioriteit geven aan kwetsbaren) zie https://www.tagesschau.de...iorisierung-bei-PCR-Tests Ik lees via https://www.telegraaf.nl/...ampaign=seeding-telegraaf dat Nederland nu op het maximum dreigt te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door martwoutnl op 22-01-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie

[...]
Omdat het bespreken van het vorige OMT-advies centraal stond, waarvan ze dus al aangaven dat het (aanzienlijk) te pessimistisch was geweest in de aannames (niet zozeer in het model zelf).

En helaas is dat hele format van de technische briefing niet echt optimaal in combinatie met wat en hoe het RIVM de zaken aanlevert (waaronder matig leesbaar zonder de mondelinge toelichting, met als gevolg dat daar een hoop tijd en vragen in gaat zitten tijdens de eigenlijke bijeenkomst en vragen dus ook maar matig voorbereid kunnen worden. Maar goed daar kan de kamer(commissie) zelf ook wat meer initiatief toe nemen om daar veranderen in te vragen of desnoods via de regering af te dwingen, waar ze tot nu toe vrij weinig aan heeft gedaan).

Daarnaast lijkt beeldvorming hier in het topic soms ook wel alles.

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 22-01-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

martwoutnl schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:53:
Ik neem toch aan dat die 20.00 uur niet voor de cultuur gaat gelden. Dat gaat niet werken. Theater begint meestal pas om 20.00. Zet het dan om 22.30 of 23.00 zodat het om 20.00 uur kan beginnen en dan b.v. horeca alleen voordat de voorstelling start en dan iets meegeven voor tijdens voorstelling.
Je geeft ze een vinger... ;)

Museum werkt prima overdag?

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 22-01-2022 15:02 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Lekker voor het eten sporten. Hoef je de deur niet meer uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Die discussie komt er natuurlijk waarschijnlijk voor dinsdagavond al aan. Ik neem aan dat de KHN ook weer los gaat op de tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:49:
[...]
Als het virus op deze manier al bij 66% naar binnen sluipt dan moet je toch concluderen dat het hele QR/DCC gedoe met deze variant gedoemd is om te mislukken als je doel is besmettingen tegen te houden?

[...]
Klopt, hier in Catalonie denken ze er ook sterk over na om te stoppen met de QR's omdat het gewoon geen zin meer heeft. Ze hebben gisteravond de avondklok ook al laten vallen.

(Ik kan wel een link geven maar het is in het Spaans en die site werkt niet lekker met google translate, maar het was van de week dus in het nieuws).

Edit: @zacht: Ik wou er geen hele nieuwe post aan wijden maar ja idd, het was 01:00-06:00. Snap ook niet echt wat daar nou het idee achter was, om die tijd is het toch rustig op straat en de disco's zijn toch dicht (cafe's niet trouwens). Ik denk puur om te voorkomen dat mensen op straat gaan feesten, dat is hier op zich wel een ding (botellon heet dat). Maargoed in deze maanden is het hier ook gewoon ijskoud om die tijd.

[ Voor 51% gewijzigd door GekkePrutser op 22-01-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Klopt, hier in Catalonie denken ze er ook sterk over na om te stoppen met de QR's omdat het gewoon geen zin meer heeft. Ze hebben gisteravond de avondklok ook al laten vallen.
Dat was sowieso meer een nachtklok toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
zacht schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:05:
[...]
Die discussie komt er natuurlijk waarschijnlijk voor dinsdagavond al aan. Ik neem aan dat de KHN ook weer los gaat op de tijden.
Vast wel, terwijl het volgens mij aardig in lijn lijkt te gaan zijn wat ze eerder zelf hadden voorgesteld als optie om toch weer open te kunnen, maar genoeg zal het vast niet zijn, men wil altijd meer, anders heeft die meneer niets "bereikt" of daar in ieder geval een poging toe gedaan, dus ergens "moet" hij ook wel (polderen is toch al jaren uit de mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Museum wel en horeca tot 2000 lukt ook best. Je moet echt per soort kijken naar de tijd. Mede ook dat mensen vaak van buiten de plaats komen als het om theater gaat. En meestal door de week nog werken. Dan is 18.00 start in theater niet echt werkzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
De vraag is imo: wat is het doel van vroege sluitingstijd?

Besmettingen voorkomen is een gepasseerd station, zelfs met een lockdown gaan de cijfers door het dak. 20u, 22u of 24u maakt in de praktijk weinig uit, 3G is vooral nuttig voor de aanbieders van TvT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Storing!

[ Voor 48% gewijzigd door zacht op 22-01-2022 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Lekker voor het eten sporten. Hoef je de deur niet meer uit ook.
Je bent toch pas recent vader geworden toch?
Dan leer je over een aantal jaar wel dat je etenstijd wordt bepaald door je kinderen. Je privetijd begint pas als de kinderen gevoedert en in bed liggen.

Pa feli nog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgend de GGD ruim 66.000 besmettingen, er missen er dus weer 20.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:52:
[Embed]

Als ik niet beter zou weten zou ik na het lezen van deze tweet denken dat er sinds vandaag helemaal geen quarantaineregels meer gelden voor geboosterde mensen met een positief geteste huisgenoot.
Als ik de quarantaine check doe is dat ook zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Het zou beter een keer omgedraaid kunnen worden. Overdag alles dicht zodat de kwetsbare gepensioneerden zich nergens kunnen laten besmetten en in de avond alles open zodat de veel minder kwetsbare werkenden ook een keer de deur uit kunnen. Die oudjes zitten dan voor de buis Lingo te kijken. Ik dacht dat de strategie was om de kwetsbaren te beschermen?
Pagina: 1 ... 24 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.