Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:39

bert pit

asdasd

IJzerlijm schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:32:
Als je kijkt naar de totalen dan zou je eigenlijk nog veel en veel meer 'toevallige' positieven in de ziekenhuizen moeten vinden. Er waren in 2019 3,14 miljoen ziekenhuis opnames, rond de 8500 per dag. Als we nu 100k besmettingen per dag hebben (een lage schatting) en je test 10 dagen positief (ook laag) zouden dat er 500 per dag zijn.

Waar zijn die meldingen nu ? Wordt er zo weinig bij binnenkomst in een ziekenhuis getest ? Of is het aantal opnames nu nog steeds veel lager ?
Bedoel je met ziekenhuis opnames ligdagen, of het aantal opnames? Ik begreep dat bij ziekenhuisopname een corona test wordt verricht. Ook al kom je voor een blinde darm.

Naar schatting 5% van de 'niet corona' opnames test positief en wordt meegeteld in de corona cijfers. Van Dissel wil dat er onderscheid wordt gemaakt en wil deze niet meer meetellen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

t_captain schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Dat. De melding verspringt op schijnbaar willekeurige momenten en heeft geen historie.
Geen historie ben ik met je eens dat het beter moet, maar het verspringt gewoon om 15:15 alleen hadden we nu net de pech dat ik keek vlak na de publicatie en jij vlak voor, volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:48
Even een gedachte, Hoeveel bij de positieve testen zijn mensen die naar de GGD zijn gegaan omdat ze binnenkort op wintersport gaan en dus geen klachten hebben en nu toch positief zijn. Zal denk ik lastig zijn om te achterhalen maar vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

martwoutnl schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:55:
Even een gedachte, Hoeveel bij de positieve testen zijn mensen die naar de GGD zijn gegaan omdat ze binnenkort op wintersport gaan en dus geen klachten hebben en nu toch positief zijn. Zal denk ik lastig zijn om te achterhalen maar vroeg het me af.
Je krijgt van de GGD toch geen testcertificaat? :?

Of bedoel je voor zichzelf, voor de zekerheid?
Zal bij terugkomst misschien nog meer spelen dan.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 21-01-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Je krijgt van de GGD toch geen testcertificaat? :?

Of bedoel je voor zichzelf, voor de zekerheid?
Zal bij terugkomst misschien nog meer spelen dan.
Nee maar wel een QR bij positief die in de meeste landen 6 maanden geldig is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dennis1812 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Nee maar wel een QR bij positief die in de meeste landen 6 maanden geldig is.
Nee, maar "toch positief" impliceert dat hij het had over een groep mensen die "per ongeluk" positief testten, en dus op zoek waren naar een negatieve test. Dat vind je inderdaad niet bij de GGD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Wolly schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Vanaf welk punt is net nog zinnig om te testen is dan misschien een betere vraag.

Wat gaan we qua doen en laten veranderen als we van 100k positieve testen per dag naar 150k gaan? Of naar 250k?

Bij die aantallen zijn de quarantaine regels al niet meer haalbaar lijkt mij.

Dus wat wil je dan nog bereiken?
Dat is inderdaad een betere vraag en opent de deur naar constructieve discussie.

Ik denk als we deze aantallen ~1 maand hebben/houden met afnemende zorgdruk en alle omringende landen laten hetzelfde beeld zien dat dat moment snel kan komen.

Ik ben wel benieuwd naar de kentering in de zorg. Zet het door? Valt het mee? De tijd gaat het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:42
Dennis1812 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Voorlopig niet. Nog geen reden toe.
Dat besluit zal genomen worden wanneer daar voldoende reden toe is.
Aan de andere kant, met deze stijging stort het testen in. Ik logde net ff in om te kijken, ik krijg opties voor morgenavond laat of voor overmorgen.

De vraag overschrijd nu al de testcapaciteit denk ik, dat gaat komende dagen eerder nog slechter dan beter worden. En als er niet meer getest kan worden, wordt het handhaven van quarantaineregels etc. ook steeds uitdagender vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Vanaf welk punt is net nog zinnig om te testen is dan misschien een betere vraag.

Wat gaan we qua doen en laten veranderen als we van 100k positieve testen per dag naar 150k gaan? Of naar 250k?

Bij die aantallen zijn de quarantaine regels al niet meer haalbaar lijkt mij.

Dus wat wil je dan nog bereiken?
Mocht de testcapaciteit een probleem worden, dan zou ik het advies aanpassen, bij positieve zelftest (onder bv de 40), hoef je niet meer naar de GGD.
Leeftijdsgrens i.v.m. in de gaten houden hoe de besmettingen doorsijpelen naar de "ziekenhuis-opname" gevoelige groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

rik86 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Aan de andere kant, met deze stijging stort het testen in. Ik logde net ff in om te kijken, ik krijg opties voor morgenavond laat of voor overmorgen.

De vraag overschrijd nu al de testcapaciteit denk ik, dat gaat komende dagen eerder nog slechter dan beter worden. En als er niet meer getest kan worden, wordt het handhaven van quarantaineregels etc. ook steeds uitdagender vermoed ik.
Net gekeken. Ik kan vanavond of morgen terecht.
Zal heel erg regio afhankelijk zijn gok ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-10 09:05
rik86 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Je bent niet verplicht om te testen en quarantaineregels zijn er niet.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:48
Patriot schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Nee, maar "toch positief" impliceert dat hij het had over een groep mensen die "per ongeluk" positief testten, en dus op zoek waren naar een negatieve test. Dat vind je inderdaad niet bij de GGD.
Ik dacht eraan omdat je moet betalen voor een reistest (dacht ik) en je mensen zal hebben die dus deze sluipweg pakken.

Nieuws van de pers. Volgens https://www.ad.nl/politie...d0pWT_f8q1BrPfd4hTyT3b-fA ziet het OMT lichtpuntjes en neemt kans op versoepeling toe. Wel met maximum bezoekers, mondmaskers en andere maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@t_captain wanneer verwacht je de piek/hoogtepunt in het aantal besmettingen? Excuses als ik er overheen gelezen heb... :)

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 21-01-2022 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:53:
[...]
De beeldvorming die erbij gemaakt wordt om maatregelen en lockdowns in te voeren en doorgestemd te krijgen is dat ze bijkans allemaal naar adem zitten te happen.
Dat lijkt me sowieso een rare beeldvorming, als het goed is worden ze behandeld zodat ze dat niet of zo weinig mogelijk hoeven te doen. Daarnaast is het meeste wat ingevoerd is, ingevoerd op een moment dat dit verschil niet in die mate speelde als het nu speelt. Voor het afschaffen van maatregelen zou het meer uit kunnen maken, ware het niet dat men daar nu op kwalitatieve / geschatte kwantitatieve gronden al min of meer voor kan compenseren.

Daarnaast lijkt de afdeling "zelf-onderzoek" nu driftig aan het creatief terugrekenen, om er toe te komen dat corona al die tijd al een griepje was voor sommigen en voor de rest nog niet eens een verkoudheidje en die cijfers vanaf het begin af aan al niet klopten en we gewoon ontzettend veel "gebroken benen" hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

martwoutnl schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Ik dacht eraan omdat je moet betalen voor een reistest (dacht ik) en je mensen zal hebben die dus deze sluipweg pakken.
Voor zo'n reistest moet je inderdaad betalen, en dat is ook omdat ze die kosten niet aan de overheid willen laten. Daarom krijg je bij de GGD dus ook geen certificaat of QR of whatever bij een negatieve test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 19:00
Met deze aantallen besmettingen is het virus al snel klaar. Je bent zo door de gastheren heen op dit tempo 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01
Ik kijk even naar de leeftijdsverdeling.

* twintigers leken al op de piek te zitten, zetten nu een bescheiden nieuwe stijging in. In een week waarin de positieve tests met 65% stijgen, stijgen zij slechts ~16%. Saturatie-effect.

* tieners hebben met afstand de grootste incidentie. Momenteel bina 2x zo hoog als twintigers.
Deze groep stijgt ook als een malle. Stijging van 125% in een week. Vermoedelijk effect van heropening van scholen begin vorige week.

* kinderen zaten vanwege de schoiolsluiting laag qua incidentie, maar hebben wel een record-stijging gedaan: +215% in een week. Hier is het effect van scholen open/dicht relatief nog sterker dan bij tieners.

*dertigers en veertigers lopen ongeveer mee met het landelijk gemiddelde.

* vijftigers blijven sterk achter bij de groep. De hebben in verhgelijking met 30-49 minder exposure aan schoolgaande kinderen en de penetartie van boosters is hoger. Stijging +18%.

* zestigers: gelijk beeld aan vijftigers: +18%

* zeventigers doen het nog beter: +7%

* 80+ gaat redelijk maar niet zo goed als 70-79. +22% in deze groep.

In de ziekenhuisopnames verwacht ik komende week een stijging van ongeveer 15%. Die kan daarna aan kracht winnen, maar de mate waarin is erg onzeker. Twee onzekere factoren:
(a) wat gaan we doen met versoepelingen? doen we niets, dan comnvergeren we vrij vlot naar een nieuwe piek toe. De groeisnelheid maakte een flinke bump omhoog, maar zakt daarna alweer flink terug.
(b) hoe lang blijft de leeftijdsverdeling van de besmettingen zo jong? tot nu toe gaat het veel langer goed dan ik had verwacht, maar er zal een keer een einde aan zitten. uiteindelijk zal de leeftijdsverdeling normaliseren.

De combinatie van a en b is bepalend. Zijn de besmettingen snel op hun piek en duurt het juist lang voordat de leeftijdsverdeling verandert? Dan lopen de ziekenhuizen leeg. Andersom, stijgen de besmettingen nog fors door en normaliseert de leeftijdverdeling snel? Dan wordt het wat drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:53
Plenkske schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Ohja ? Wordt er niemand meer ziek op dit moment ? Is iedereen asymptomatisch ?
De ziekenhuiscijfers zijn steeds minder zuiver naar mate de prevalentie toeneemt. Als jij dat geen probleem vindt, prima, ik vind het wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Patriot schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Voor zo'n reistest moet je inderdaad betalen, en dat is ook omdat ze die kosten niet aan de overheid willen laten. Daarom krijg je bij de GGD dus ook geen certificaat of QR of whatever bij een negatieve test.
Bij de ggd krijg je een qr bij een negatieve test. Die vervolgens gebruikt kan worden in het buitenland.

Een mede tweaker is zo op wintersport gegaan.

Je krijgt alleen geen certificaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

t_captain schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:16:
(b) hoe lang blijft de leeftijdsverdeling van de besmettingen zo jong? tot nu toe gaat het veel langer goed dan ik had verwacht, maar er zal een keer een einde aan zitten. uiteindelijk zal de leeftijdsverdeling normaliseren.
Ik haal deze vraag even heel erg uit zijn context, maar: De vraag is dan toch ook vooral hoe dit normaliseren gaat gebeuren en niet wanneer dit gaat gebeuren? Je vraagt je dit volgens mij af omdat het iets zegt over wat er verantwoordelijk is voor het feit dat besmettingen tot minder ziekenhuisopnames leiden dan de voorgaande varianten. Als dat komt door (1) de leeftijdsverhouding an sich, dan is dat in de toekomst vervelend want dan kunnen die ouderen alsnog besmet raken, als het komt door (2) een minder ziekmakend virus in combinatie met boosters dan is het goed want dat betekent dat we er dus met boosters doorheen kunnen komen zonder dat die mensen alsnog ziek worden. Daarvoor is het volgens mij niet zo belangrijk wanneer de verdeling zich normaliseert, maar hoe: Als het normaliseert omdat de besmettingen stijgen onder de hogere leeftijdsgroepen zitten we in scenario 1, als het normaliseert omdat de besmettingen dalen onder de lagere leeftijdsgroepen (saturatie) dan zitten we in scenario 2.

Eens?

[ Voor 0% gewijzigd door Patriot op 21-01-2022 16:23 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
alexbl69 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Punt 1: Zou hetzelfde probleem niet ook gelden voor sommige ic patiënten?
Zou kunnen, maar ik vermoed dat de bijvangst bij de gewone ziekenhuisopnames hoger is. Gevoelsmatig zou ik denken dat de kans dat iemand om een ongerelateerde reden op de IC ligt maar daarnaast ook Covid heeft opgelopen, bijzonder klein is.

En zelfs als dat gebeurt, denk ik dat het weinig impact op de cijfers heeft. Mensen die echt voor Covid op de IC komen, liggen daar doorgaans vrij lang. Als het dus een niet-Covid-gerelateerde IC-opname is, dan zullen ze ook sneller weer ontslagen worden, gemiddeld genomen.

Maar dat is maar een gedachte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 17:39

bert pit

asdasd

* twintigers leken al op de piek te zitten, zetten nu een bescheiden nieuwe stijging in. In een week waarin de positieve tests met 65% stijgen, stijgen zij slechts ~16%. Saturatie-effect.

* tieners hebben met afstand de grootste incidentie. Momenteel bina 2x zo hoog als twintigers.
Deze groep stijgt ook als een malle. Stijging van 125% in een week. Vermoedelijk effect van heropening van scholen begin vorige week.

* kinderen zaten vanwege de schoiolsluiting laag qua incidentie, maar hebben wel een record-stijging gedaan: +215% in een week. Hier is het effect van scholen open/dicht relatief nog sterker dan bij tieners.

*dertigers en veertigers lopen ongeveer mee met het landelijk gemiddelde.

* vijftigers blijven sterk achter bij de groep. De hebben in verhgelijking met 30-49 minder exposure aan schoolgaande kinderen en de penetartie van boosters is hoger. Stijging +18%.

* zestigers: gelijk beeld aan vijftigers: +18%

* zeventigers doen het nog beter: +7%

* 80+ gaat redelijk maar niet zo goed als 70-79. +22% in deze groep.

In de ziekenhuisopnames verwacht ik komende week een stijging van ongeveer 15%. Die kan daarna aan kracht winnen, maar de mate waarin is erg onzeker. Twee onzekere factoren:
(a) wat gaan we doen met versoepelingen? doen we niets, dan comnvergeren we vrij vlot naar een nieuwe piek toe. De groeisnelheid maakte een flinke bump omhoog, maar zakt daarna alweer flink terug.

De combinatie van a en b is bepalend. Zijn de besmettingen snel op hun piek en duurt het juist lang voordat de leeftijdsverdeling verandert? Dan lopen de ziekenhuizen leeg. Andersom, stijgen de besmettingen nog fors door en normaliseert de leeftijdverdeling snel? Dan wordt het wat drukker.
Is er een overeenkomst met de booster? Deze is wijd verbreid in de hogere leeftijdgroepen en hoewel deze weinig directe bescherming biedt tegen het virus, schijnen de T-cellen wel goed te beschermen na die booster.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Patriot schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Ik haal deze vraag even heel erg uit zijn context, maar: De vraag is dan toch ook vooral hoe dit normaliseren gaat gebeuren en niet wanneer dit gaat gebeuren? Je vraagt je dit volgens mij af omdat het iets zegt over wat er verantwoordelijk is voor het feit dat besmettingen tot minder ziekenhuisopnames leiden dan de voorgaande varianten. Als dat komt door (1) de leeftijdsverhouding an sich, dan is dat in de toekomst vervelend want dan kunnen die ouderen alsnog besmet raken, als het komt door (2) een minder ziekmakend virus in combinatie met boosters dan is het goed want dat betekent dat we er dus met boosters doorheen kunnen komen zonder dat die mensen alsnog ziek worden. Daarvoor is het volgens mij niet zo belangrijk wanneer de verdeling zich normaliseert, maar hoe: Als het normaliseert omdat de besmettingen stijgen onder de hogere leeftijdsgroepen zitten we in scenario 1, als het normaliseert omdat de besmettingen dalen onder de lagere leeftijdsgroepen (saturatie) dan zitten we in scenario 2.

Eens?
De ziekenhuisopnames t.o.v. de incidentie dalen door structurele en tijdelijke factoren.

Een jaar geleden halveerde in een aantal maanden tijd de opnamekans na positieve test vanwege vaccinaties van kwetsbare leeftijdsgroepen (periode feb-jun 2021). Dat is structureel.

Daarna kwam Danssen met Janssen, met een zeer jonge leeftijdsverdeling. Toen daalde de hospitalisatiekans fors, maar dat veerde weer op naarmate de oververtegenwoordiging van twintigers terugzakte en de leeftijdsverdeling normaliseerde. De daling van de hospitalisatiekans duurde 23 dagen en de stijging was ongeveer symmetrisch. Dat was dus typisch een tijdelijke factor.

Nu lopen ze door elkaar. We hebben een jonge populatie positief getesten, maar ook boosters en omicron. Twee structurele factoren. We zijn nu 21 dagen aan het dalen met hospitalisatiekans en deze zit op ongeveer 1/16e van wat hij in de alpha golf was.

Gaat het opveren? Ja, want de tijdelijke factor zal een keer uitgespeeld zijn. Maar de structurele factoren blijven staan. RIVM lijkt uit te gaan van gedeeltelijk opveren, waarbij ongeveer 2/3e van de winst blijft staan.

De snelheid waarop de hospitalisatiekans toeneemt is zeer belangrijk. Als deze pas toeneemt nadat de aantallen infecties alweerd omlaag zijn, is er niets aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Cai schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Bij de ggd krijg je een qr bij een negatieve test. Die vervolgens gebruikt kan worden in het buitenland.

Een mede tweaker is zo op wintersport gegaan.

Je krijgt alleen geen certificaat
Ah, ik dacht dat je bij de GGD hooguit de QR die je al had kwijt kon raken en dat je dus geen bewijs kreeg van een negatieve test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
user109731 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:03:
@t_captain wanneer verwacht je de piek/hoogtepunt in het aantal besmettingen? Excuses als ik er overheen gelezen heb... :)
Dat is op dit moment heel moeilijk te bepalen. Als we niets heropenen en het quarantainebeleid op de scholen niet aanpassen, 5 a 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

t_captain schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:38:
[...]

De ziekenhuisopnames t.o.v. de incidentie dalen door structurele en tijdelijke factoren.

Een jaar geleden halveerde in een aantal maanden tijd de opnamekans na positieve test vanwege vaccinaties van kwetsbare leeftijdsgroepen (periode feb-jun 2021). Dat is structureel.

Daarna kwam Danssen met Janssen, met een zeer jonge leeftijdsverdeling. Toen daalde de hospitalisatiekans fors, maar dat veerde weer op naarmate de oververtegenwoordiging van twintigers terugzakte en de leeftijdsverdeling normaliseerde. De daling van de hospitalisatiekans duurde 23 dagen en de stijging was ongeveer symmetrisch. Dat was dus typisch een tijdelijke factor.

Nu lopen ze door elkaar. We hebben een jonge populatie positief getesten, maar ook boosters en omicron. Twee structurele factoren. We zijn nu 21 dagen aan het dalen met hospitalisatiekans en deze zit op ongeveer 1/16e van wat hij in de alpha golf was.

Gaat het opveren? Ja, want de tijdelijke factor zal een keer uitgespeeld zijn. Maar de structurele factoren blijven staan. RIVM lijkt uit te gaan van gedeeltelijk opveren, waarbij ongeveer 2/3e van de winst blijft staan.

De snelheid waarop de hospitalisatiekans toeneemt is zeer belangrijk. Als deze pas toeneemt nadat de aantallen infecties alweerd omlaag zijn, is er niets aan de hand.
Wat ik bedoelde is dat het er volgens mij niet per se heel erg veel toe doet hoe lang het duurt. Even uitgaande van een exact hetzelfde verloop van normalisatie van leeftijdsduur, wat maakt het moment dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Patriot schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Ah, ik dacht dat je bij de GGD hooguit de QR die je al had kwijt kon raken en dat je dus geen bewijs kreeg van een negatieve test.
Dat is dus het bijzondere, dat kan dus nog steeds niet. Test je positief dan behoudt je toch je groene vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

zacht schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Dat is dus het bijzondere, dat kan dus nog steeds niet. Test je positief dan behoudt je toch je groene vinkje.
Oh 😂 nou, dan ben ik dus duidelijk niet heel goed ingelicht over het test- en QR-beleid in Nederland 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Patriot schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Oh 😂 nou, dan ben ik dus duidelijk niet heel goed ingelicht over het test- en QR-beleid in Nederland 8)7
Privacy zit iets te goed ingebakken. Dus dat lukt maar niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Dat veranderen klinkt leuk maar heeft natuurlijk in de praktijk ook geen enkele zin. Mensen die met een zelftest positief zijn maar toch van plan zijn hun vaccinatiebewijs te gebruiken gaan dan immers gewoon niet meer naar de GGD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Patriot schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Wat ik bedoelde is dat het er volgens mij niet per se heel erg veel toe doet hoe lang het duurt. Even uitgaande van een exact hetzelfde verloop van normalisatie van leeftijdsduur, wat maakt het moment dan uit?
De curve modelleert grosso modo de verhouding tussen opnames en positieve tests

Een stijging van de curve heb je het liefst in een periode met winkg positieve tests.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:47
ik222 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:54:
[...]Dat veranderen klinkt leuk maar heeft natuurlijk in de praktijk ook geen enkele zin. Mensen die met een zelftest positief zijn maar toch van plan zijn hun vaccinatiebewijs te gebruiken gaan dan immers gewoon niet meer naar de GGD.
En juist door dat soort mensen kan ik nu nog steeds niet met familieleden naar een museum toe.

Het zal me overigens niet verbazen dat we volgende week de 80.000 besmettingen op een dag aantikken. Plus de daarbij komende stijging in ziekenhuisopnames (vergelijkbaar met Denemarken). En een grotere uitval van diensten zoals bijvoorbeeld openbaar vervoer omdat dit niet meer bemenst kan worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

t_captain schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:08:
[...]

De curve modelleert grosso modo de verhouding tussen opnames en positieve tests

Een stijging van de curve heb je het liefst in een periode met winkg positieve tests.
Dat is gewoon wat ik zeg maar dan met een omweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Privacy zit iets te goed ingebakken. Dus dat lukt maar niet.
Ik hoop ook vooral dat we uit de afgelopen twee jaar lessen trekken op het gebied van dit soort zaken. Ik kwam vandaag dit oude bericht nog tegen:

https://www.gelderlander....022c6c53801d481&auth_rd=1
Op de eerder genoemde periode van zes maanden kwam veel kritiek, omdat veel mensen die later geprikt zijn soms tot maart zouden moeten wachten voor ze een booster zouden kunnen krijgen. Dat gold bijvoorbeeld voor zestigplussers in Gelderland, die als laatste van Nederland hun AstraZeneca-prik kregen vanwege logistieke problemen.
Ik reken even snel uit mijn hoofd uit dat er blijkbaar een groep 60+''ers is die in september 2021 pas voor het eerst geprikt zijn wegens logistieke problemen. 8)7
Tel daar de RIVM- en GGD-storingen bij op, het feit dat het onmogelijk blijkt te zijn een groen vinkje rood te maken, en je hebt genoeg praktische zaken die een ongetwijfeld volgende keer anders moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38
gekkie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Dat lijkt me sowieso een rare beeldvorming, als het goed is worden ze behandeld zodat ze dat niet of zo weinig mogelijk hoeven te doen. Daarnaast is het meeste wat ingevoerd is, ingevoerd op een moment dat dit verschil niet in die mate speelde als het nu speelt. Voor het afschaffen van maatregelen zou het meer uit kunnen maken, ware het niet dat men daar nu op kwalitatieve / geschatte kwantitatieve gronden al min of meer voor kan compenseren.

Daarnaast lijkt de afdeling "zelf-onderzoek" nu driftig aan het creatief terugrekenen, om er toe te komen dat corona al die tijd al een griepje was voor sommigen en voor de rest nog niet eens een verkoudheidje en die cijfers vanaf het begin af aan al niet klopten en we gewoon ontzettend veel "gebroken benen" hadden.
En aangezien het vaccin niet helpt tegen gebroken been is dan ook bevestigd dat die vaccins onzin zijn en geldklopperij door Big Pharma en de New World Order.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
RoD schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Zou kunnen, maar ik vermoed dat de bijvangst bij de gewone ziekenhuisopnames hoger is. Gevoelsmatig zou ik denken dat de kans dat iemand om een ongerelateerde reden op de IC ligt maar daarnaast ook Covid heeft opgelopen, bijzonder klein is.

En zelfs als dat gebeurt, denk ik dat het weinig impact op de cijfers heeft. Mensen die echt voor Covid op de IC komen, liggen daar doorgaans vrij lang. Als het dus een niet-Covid-gerelateerde IC-opname is, dan zullen ze ook sneller weer ontslagen worden, gemiddeld genomen.

Maar dat is maar een gedachte.
In die 2 jaar nog geen enkele keer een ic opname die toevallig ook covid had naast iets anders gezien.
Ook dat mensen op de IC besmet raken met covid heb ik nog niet meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Yaksa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:21:
[...]

En juist door dat soort mensen kan ik nu nog steeds niet met familieleden naar een museum toe.

Het zal me overigens niet verbazen dat we volgende week de 80.000 besmettingen op een dag aantikken. Plus de daarbij komende stijging in ziekenhuisopnames (vergelijkbaar met Denemarken). En een grotere uitval van diensten zoals bijvoorbeeld openbaar vervoer omdat dit niet meer bemenst kan worden.
Weet je nog dat een week geleden bij de perco bepaalde lui aan het afgeven waren op Kuipers toen hij noemde dat ze wel tegen de 80-100k besmettingen gaan zien komen? Inmiddels is het realiteit, en al die zijlijn schreeuwers hoor je niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Bezetting in de ziekenhuizen zou me niet verbazen als die lager blijft, denk dat wij daar toch nog aardig wat voordeel hebben van de grote Delta golf en de achteraf gezien perfecte timing van de boosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10 15:30
hoevenpe schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Als je ziet hoe het rondgaat op scholen, mensen massaal besmet raken op vakantie waar veel meer maatregelen zijn dan hier, het blijkbaar niet uitmaakt wat je doet wat kunnen we dan nog?

Ik zie niet wat we nog kunnen/moeten doen, gevaccineerde mensen worden er vrijwel niet ziek van.
Ook mensen die niet gevaccineerd zijn worden er vrijwel niet ziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
spartacusNLD schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Waarom zou je dat willen doen? Ja, het is geen goede indicator meer voor ziekenhuisopname maar het geeft wel aan iemand de informatie of hij corona heeft / besmettelijk is.

Ik denk dat de vraag meer is of het nog nuttig is dit soort cijfers te delen elke dag :)
Je liet toch ook niet testen als je in 2019 verkouden was. Ominkron is vergelijkbaar met een flinke verkoudheid. Hoe meer besmettingen hoe meer immuniteit er wordt opgebouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:36
loonatick78 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:59:
[...]

Ook mensen die niet gevaccineerd zijn worden er vrijwel niet ziek van.
Op basis van wat zeg je dat?
Louter ziekenhuisopnames?

Als ze niet ziek werden, lieten ze zich niet testen en was er geen pandemie ;)
loonatick78 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:02:
[...]

Je liet toch ook niet testen als je in 2019 verkouden was. Ominkron is vergelijkbaar met een flinke verkoudheid. Hoe meer besmettingen hoe meer immuniteit er wordt opgebouwd.
Ik hoop maar dat je gelijk hebt. En ik ken blijkbaar veel mensen (& kinderen) met delta, want weekje fikse koorts is nog wel gangbaar in mijn n=1.

[ Voor 40% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-01-2022 18:04 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
loonatick78 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:59:
[...]Ook mensen die niet gevaccineerd zijn worden er vrijwel niet ziek van.
Dus die 600 patiënten die (nu) per week worden opgenomen met covid kwamen allemaal binnen met een gebroken ledemaat?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loonatick78
Yaksa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Dus die 600 patiënten die (nu) per week worden opgenomen met covid kwamen allemaal binnen met een gebroken ledemaat?
Wat zijn 600 mensen op 300.000 plus besmettingen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
NiGeLaToR schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:02:
[...]

Op basis van wat zeg je dat?
Louter ziekenhuisopnames?

Als ze niet ziek werden, lieten ze zich niet testen en was er geen pandemie ;)
Ik heb het over omikron, die is inmiddels niet erger dat een flinke verkoudheid. 2018 lagen de ziekenhuizen ook vol met mensen tijdens het griep seizoen. Zie mijn posts van eerder deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

loonatick78 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:02:
[...]
Dan is dat jou ervaring gelukkig, ik ken genoeg mensen waar dat niet zo voor was. Laten we hopen dat omicron idd mee blijft vallen en dat we vanaf volgende week zaterdag gewoon weer alles open gooien.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:34:
Bruls heeft ook weer een oprisping gehad en is gaan Brullen:

[...]

Als het stukje in bold waar zou zijn, dan zullen we het vanmiddag allemaal wel horen, als er iets incontinent lijkt te zijn, zijn het de burgemeesters wel.
Brullen... Incontinent... Is dat nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49

ericplan

5180 Wp PV

Ondertussen begint het OV in Amsterdam door personeelsuitval ook last te krijgen met de dienstregeling. Elf buslijnen rijden minder vaak:
https://www.at5.nl/artike...stregeling-vanwege-corona

[ Voor 13% gewijzigd door ericplan op 21-01-2022 18:18 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Uiteraard niet, maar die zullen er ongetwijfeld ook tussen zitten. Ik ken een hoop positieve gevallen, maar werkelijk niemand die zich ziek voelt, van niets tot een verkoudheid, dat is het, ongeacht vaccinatie-status. Maar ik lees hier ook andere verhalen.
Het verloop van het totaal aantal bezette ziekenhuisbedden op de verpleegafdelingen, Covid plus non-Covid, wordt in ieder geval wat mij betreft steeds belangrijker, dan filter je meteen de 'vanwege Covid of met Covid'-discussie er uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49

ericplan

5180 Wp PV

zacht schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Uiteraard niet, maar die zullen er ongetwijfeld ook tussen zitten. Ik ken een hoop positieve gevallen, maar werkelijk niemand die zich ziek voelt, van niets tot een verkoudheid, dat is het, ongeacht vaccinatie-status. Maar ik lees hier ook andere verhalen.
Het verloop van het totaal aantal bezette ziekenhuisbedden op de verpleegafdelingen, Covid plus non-Covid, wordt in ieder geval wat mij betreft steeds belangrijker, dan filter je meteen de 'vanwege Covid of met Covid'-discussie er uit.
Dan graag ook met complete vaccinatiestatus. Kunnen we die discussie ook met goede data voeren.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
loonatick78 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:06:
[...]

Ik heb het over omikron, die is inmiddels niet erger dat een flinke verkoudheid. 2018 lagen de ziekenhuizen ook vol met mensen tijdens het griep seizoen. Zie mijn posts van eerder deze week.
Ja dat snap ik, daarom verbaas ik me er over dat ik alleen maar delta gevallen hoor. Ik dacht dat omicron al dominant is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
NiGeLaToR schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Ja dat snap ik, daarom verbaas ik me er over dat ik alleen maar delta gevallen hoor. Ik dacht dat omicron al dominant is.
Zullen de laatste naweeën zijn.
Mijn n=1, ook hier in de omgeving genoeg besmettingen, maar niemand die echt ziek is. Onder mensen die wel en die geen vaccin hebben genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 16:12
NiGeLaToR schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:42:
[...]

Vandaag is het Dashboard qua varianten bijgewerkt over de periode van 3 tot en met 9 januari.
Omikron 87% 22,2 meer
Delta 13% 22,2 minder

Per vandaag (na 12 dagen) zou Omicron dan het ziekenhuis wel moeten bereiken.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 15:09

Nox

Noxiuz

henkzelf schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Vandaag is het Dashboard qua varianten bijgewerkt over de periode van 3 tot en met 9 januari.
Omikron 87% 22,2 meer
Delta 13% 22,2 minder

Per vandaag (na 12 dagen) zou Omicron dan het ziekenhuis wel moeten bereiken.
En Delta nog verre van uitgeroeid, prima mogelijk dat die na te veel versoepelingen nog kan opleven?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 08:11
Ben persoonlijk ook erg benieuwd wanneer we als land corona als endemisch gaan zien i.p.v. pandemisch. Op dit tempo heeft binnen no-time iedereen een QR die er nog geen had, kan dat idee ook mooi de prullenbak in. Je merkt het overal, aan iedereen… zelfs dit topic staat de laatste dagen met regelmaat op pagina 2 of 3 van de actieve topics, wat ook al aangeeft dat men er minder en minder mee bezig is.

Volgens mij bereiken we nu als samenleving ook het punt dat de maatregelen sterker tegenwerken als het te bereiken doel. Scholen die meer dicht zijn als open, meer leerlingen thuis dan op school met (op een enkel geval na) alleen een loopneus. Als ik alleen al hier thuis kijk naar het verloop van de besmettingen van mijn kinderen en mijn vrouw, is het gewoon een “gratis” week verlof, het enige nadeel is dat je thuis moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dakillerbean schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:21:
Ben persoonlijk ook erg benieuwd wanneer we als land corona als endemisch gaan zien i.p.v. pandemisch. Op dit tempo heeft binnen no-time iedereen een QR die er nog geen had, kan dat idee ook mooi de prullenbak in. Je merkt het overal, aan iedereen… zelfs dit topic staat de laatste dagen met regelmaat op pagina 2 of 3 van de actieve topics, wat ook al aangeeft dat men er minder en minder mee bezig is.

Volgens mij bereiken we nu als samenleving ook het punt dat de maatregelen sterker tegenwerken als het te bereiken doel. Scholen die meer dicht zijn als open, meer leerlingen thuis dan op school met (op een enkel geval na) alleen een loopneus. Als ik alleen al hier thuis kijk naar het verloop van de besmettingen van mijn kinderen en mijn vrouw, is het gewoon een “gratis” week verlof, het enige nadeel is dat je thuis moet blijven.
Er is toch gewoon een duidelijke definitie van endemisch?
En daar voldoen we niet aan.

@ZieMaar! Is dat niet iets om op te nemen in de tw/ts? Dit komt ongeveer 2x per dag terug momenteel. De definitie lijkt weinig ruimte voor discussie te geven eraan en maakt het toch duidelijk dat we daar niet zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 17:09
Ik hou van de grafiekjes van Yorick

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2hiBRW_haClos6vGjsryugKCRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eQlYhxGPj9Cp02Ala4pnoz00.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:16:
[...]

En Delta nog verre van uitgeroeid, prima mogelijk dat die na te veel versoepelingen nog kan opleven?
Delta zit momenteel op minder dan 5%.
Vind ‘verre van uitgeroeid’ wel een wat uitbundige uitdrukking :)

Zie niet zo waarom delta weer een nieuwe doelgroep zou kunnen vinden?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-10 16:52
YakuzA schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Delta zit momenteel op minder dan 5%.
Vind ‘verre van uitgeroeid’ wel een wat uitbundige uitdrukking :)

Zie niet zo waarom delta weer een nieuwe doelgroep zou kunnen vinden?
Ligt er gewoon met aan hoe er versoepeld wordt toch? Het is niet zo dat een ‘delta-zieke’ ineens omicron doorgeeft of zo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
In de positieve tests is omicron dominant sinds 28-12 en is het aandeel inmiddels 95% ofzo.

In de ziekenhuizen heb je een vertraging én een bias ten opzichte hiervan. Op de IC een grotere vertraging en een grotere bias. In de bezetting weer een vertraging ten opzichte van de opnames.

zodoende zijn de patienten die nu op de IC liggen grotendeels delta, terwijl we in de teststraten vrijwel alleen maar omicron zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

t_captain schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:09:
In de positieve tests is omicron dominant sinds 28-12 en is het aandeel inmiddels 95% ofzo.

In de ziekenhuizen heb je een vertraging én een bias ten opzichte hiervan. Op de IC een grotere vertraging en een grotere bias. In de bezetting weer een vertraging ten opzichte van de opnames.

zodoende zijn de patienten die nu op de IC liggen grotendeels delta, terwijl we in de teststraten vrijwel alleen maar omicron zien.
Volgens de cijfers van het RIVM zit je er best naast. 13 procent Delta nog op de 2 weken na jouw 28-12. Verschillende bronnen?

Als er versoepeld wordt kan je geherinfecteerd worden met delta verwacht ik. Andersom kan een deltapatient nog omikron oplopen. Impact kan minder zijn, maar het is niet ondenkbaar denk ik dat delta nog eens opleeft. Uiteraard ben ik geen viroloog :p

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Volgens de cijfers van het RIVM zit je er best naast. 13 procent Delta nog op de 2 weken na jouw 28-12. Verschillende bronnen?
*knip*
Zonder enige onderbouwing voegt dit niets toe.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 22-01-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
mesa57 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:46:
[...]

[Afbeelding]
Lijkt dat 20-29 en hun ouders (50-59) al over de top zijn. De steile stijging duurde Max 2 weken. Als dat bij alle andere categorieën ook zo is, kunnen we kort na februari de daling inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
*knip*
Idem op vorige reactie.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 22-01-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Volgens mij wordt het tijd dat je er eens echt naar kijkt?

Dominant betekent dat het meer dan 50% is. (Of eigenlijk de meest voorkomende)
En dat is vanaf de laatste week december, beiden zeggen dus hetzelfde.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 21-01-2022 20:37 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54

pro_6or

amateur_60r

De testen zijn afgenomen, en toch zijn het er meer. Dan ooit.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

We zitten inmiddels 3.5 week na de 28e. Die kiemsurveillance loopt notoir ver achter, maar de verdringingscurves zijn wel goed te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
mesa57 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:46:
[...]

[Afbeelding]
Prima visualisatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

t_captain schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:21:
[...]

We zitten inmiddels 3.5 week na de 28e. Die kiemsurveillance loopt notoir ver achter, maar de verdringingscurves zijn wel goed te voorspellen.
De data van de kiemsurveillances is misschien oud maar er staat wel gewoon een datum bij, ruim na jouw datum. Dus of er zijn meerdere steekproeven geweest dat je die 95 procent had, of het was een schatting. Ook prima, maar dan kan ik de data op juistheid inschatten.
YakuzA schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Volgens mij wordt het tijd dat je er eens echt naar kijkt?

Dominant betekent dat het meer dan 50% is. (Of eigenlijk de meest voorkomende)
En dat is vanaf de laatste week december, beiden zeggen dus hetzelfde.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten
Het ging om het aandeel delta, t-captain beweert toch echt 5 procent op 28-12. Terwijl het over 3-9 januari nog 13 procent was, aannemelijk nog meer zelfs rond 28-12 dus.

Dat het dominant was, was al veel eerder. Maar of er nog 5 of pakweg 15 procent was, is relevant voor een eventuele opleving na versoepeling.
Dat hun berekeningen oude data gebruiken betekent niet dat zij opeens data vervalsen. Behoorlijk ondermaats als je het mij vraagt. Dacht dat we de wetenschappelijke tour op gingen. Rivm heeft toegang tot meer cijfers dan wij.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 22-01-2022 11:47 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:38
Nox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Het ging om het aandeel delta, t-captain beweert toch echt 5 procent op 28-12. Terwijl het over 3-9 januari nog 13 procent was, aannemelijk nog meer zelfs rond 28-12 dus.
Lees nog eens goed:

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En de 95% is wel gestaafd met de oplopende lijn uit de detail splitsing:
https://www.rivm.nl/en/co...19/virus/variants/omicron

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:37:
[...]

De data van de kiemsurveillances is misschien oud maar er staat wel gewoon een datum bij, ruim na jouw datum. Dus of er zijn meerdere steekproeven geweest dat je die 95 procent had, of het was een schatting. Ook prima, maar dan kan ik de data op juistheid inschatten.

[...]

Dat het dominant was, was al veel eerder. Maar of er nog 5 of pakweg 15 procent was, is relevant voor een eventuele opleving na versoepeling.

[...]

Dat hun berekeningen oude data gebruiken betekent niet dat zij opeens data vervalsen. Behoorlijk ondermaats als je het mij vraagt. Dacht dat we de wetenschappelijke tour op gingen. Rivm heeft toegang tot meer cijfers dan wij.
“Mijn datum” voor die 95% is nu. De datum 28-12 is de inschatting van de dag waarop 50% werd gepasseerd in de positieve tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Om de coronaregels wat voorspelbaarder te maken introduceert de Belgische regering een 'coronabarometer':
Concreet is het een instrument met drie kleuren, die aangeven hoe slecht of goed de coronasituatie in België is. “Bij code geel is de situatie onder controle, bij code oranje is de druk op de zorg toegenomen en bij code rood is er een risico op overbelasting van de zorg”, aldus de premier.

De coronabarometer kent drie fases die de druk op de zorg weerspiegelen:

- Code geel: minder dan 65 ziekenhuisopnames en minder dan 300 patiënten op intensieve zorg
- Code oranje: 65 tot 149 ziekenhuisopnames en 300 tot 500 patiënten op intensieve zorg
- Code rood: meer dan 150 ziekenhuisopnames en meer dan 500 patiënten op intensieve zorg
Bij code geel kunnen de meeste maatregelen, zoals de QR-code, overboord gezet worden. Het idee is dat de bevolking aan de hand van deze simpele barometer weten waar ze aan toe zijn, in plaats van elke keer andere maatregelen te moeten introduceren.

https://www.info-coronavirus.be/nl/news/occ-2101/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/21/coronabarometer/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:33:
Om de coronaregels wat voorspelbaarder te maken introduceert de Belgische regering een 'coronabarometer':
[...]
Bij code geel kunnen de meeste maatregelen, zoals de QR-code, overboord gezet worden. Het idee is dat de bevolking aan de hand van deze simpele barometer weten waar ze aan toe zijn, in plaats van elke keer andere maatregelen te moeten introduceren.

Ah, de Belgische versie van de Nederlandse grenswaardes en risico nivo’s die we al tijden hebben staan (en niks mee doen)

In NL staat die grens op 200 IC bedden.
Icm de codes https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/over-risiconiveaus

Hoop dat ze er in belgie wel iet consequents mee kunnen doen.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 21-01-2022 23:54 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:47:
[...]

Ah, de Belgische versie van de Nederlandse grenswaardes die we al tijden hebben staan (en niks mee doen)

Dat is een grens, maar we hadden toch ook een grens aan nieuwe besmettingen (en een berg andere) ?
Ik gok niet dat we die grens met besmettingen op erg afzienbare termijn gaan onderschrijden voor het hoogste niveau.

Wat wel aangeeft dat zo'n routekaart met z'n grenswaarden star is en daarmee ook maar hooguit een paar maanden kan functioneren, waarbij men waarschijnlijk bovendien alleen maar naar een bepaalde kant wil afwijken, omdat "het allemaal niet meer uit te leggen is".

Zolang je varianten grosso modo dezelfde karakteristieken hebben en houden zal het wel kunnen functioneren, maar zodra daar aanzienlijke variatie in ontstaat kun het als nog zo naar de prullenbak, vanuit en inclusief eender welk "perspectief".

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 22-01-2022 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

franssie

Save the albatross

YakuzA schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:47:
[...]

Ah, de Belgische versie van de Nederlandse grenswaardes en risico nivo’s die we al tijden hebben staan (en niks mee doen)

Die 200 bedden is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen ivm inhaalzorg.
Vwb opnames zou er een hercalibratie kunnen plaatsvinden naar Omrikon.
Hoe dan ook, BE probeert perspectief te bieden, niets mis mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:49
YakuzA schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:07:
[...]

En de 95% is wel gestaafd met de oplopende lijn uit de detail splitsing:
https://www.rivm.nl/en/co...19/virus/variants/omicron
er staan ook tabellen vermeld.
Op 10-jan is het bij Synlab 94,0% dus nu bijna twee weken later mogen we er wel vanuit gaan dat het (ruim) boven de 95% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

XWB schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:33:

[...]

en bij 500 opnamens per dag maar geen IC? Welke code geldt dan? :+

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Als ik niet beter zou weten zou ik na het lezen van deze tweet denken dat er sinds vandaag helemaal geen quarantaineregels meer gelden voor geboosterde mensen met een positief geteste huisgenoot.

[ Voor 11% gewijzigd door Wolly op 22-01-2022 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:52:
[Embed]

Als ik niet beter zou weten zou ik na het lezen van deze tweet denken dat er sinds vandaag helemaal geen quarantaineregels meer gelden voor geboosterde mensen met een positief geteste huisgenoot.
Dan heof je toch ook niet meer in quarantaine als je geen klachten hebt?

Edit: o je hebt het over een huisgenoot, dan moet je nog wel in quarantaine

Ik haal dit weekend mijn booster. Als mijn vrouw volgende week positief test dan doe ik een zelftest, als deze in de ochtend negatief is mag gewoon les gaan geven op school :Y). En dat hoeft ook niet meer op 1,5 meter afstand, wel mondkapjes voor de show op de gang

[ Voor 13% gewijzigd door President op 22-01-2022 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
President schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:01:
[...]

Ik haal dit weekend mijn booster. Als mijn vrouw volgende week positief test dan doe ik een zelftest, als deze in de ochtend negatief is mag gewoon les gaan geven op school :Y). En dat hoeft ook niet meer op 1,5 meter afstand, wel mondkapjes voor de show op de gang
Oh echt? Ik dacht dat het alleen voor cruciale beroepen zou gelden maar dat is dan mooi nieuws! Die zelftest in de situatie die je schetst hoeft dan niet eens zolang je geen klachten hebt.

Blijft wel de vraag hoe je contact met kwetsbare personen vermijdt, deze zijn lang niet altijd herkenbaar aan het grijze haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:07:
[...]

Oh echt? Ik dacht dat het alleen voor cruciale beroepen zou gelden maar dat is dan mooi nieuws! Die zelftest in de situatie die je schetst hoeft dan niet eens zolang je geen klachten hebt.

Blijft wel de vraag hoe je contact met kwetsbare personen vermijdt, deze zijn lang niet altijd herkenbaar aan het grijze haar.
https://www.parool.nl/ned...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Jij moet dus wel in quarantaine!

Mijn vrouw en ik niet, beiden cruciaal

[ Voor 6% gewijzigd door President op 22-01-2022 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 20:58
[...]

Edit: o je hebt het over een huisgenoot, dan moet je nog wel in quarantaine

Wat is jou definitie van volgende week? Want volgens mij is het met booster een week na inenting dus na laten we zeggen 30 Januari klopt je statement volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
WHO over Omicron en vaccins:

https://www.euro.who.int/...nt-sorting-fact-from-myth

Vooral antwoord op de vraag ‘is omicron écht zo mild?’ wordt gegeven en het antwoord is genuanceerder dan de meeste omicron-maar-aaen-griepje mening die ik in dit topic ook veel lees. Ook de relatie tot deze perceptie icm de vaccinatiegraad wordt vermeld - wellicht speelt de preventieparadox de publieke opinie parten :)

Overigens of we dit mede te danken hebben aan vaccinaties of niet: we smachten allemaal naar een wereld zonder of met weinig beperkingen. Maar niet te vroeg juichen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:02
[...]

De show is hier gestart. Ik heb een booster en geen klachten en een negatieve zelftest. Mijn vrouw heeft een positieve zelftest. Vandaag gaat ze naar de teststraat. Ik hoef dus niet in quarantaine.

Mijn dochter die op de basisschool zit kan wel janken want als de pcr test van mijn vrouw ook positief is (grote kans) dan mag mijn dochter dus 2 tot 3 weken niet naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
President schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:16:
[...]
https://www.parool.nl/ned...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Jij moet dus wel in quarantaine!

Mijn vrouw en ik niet, beiden cruciaal
Als ik doorklik vanuit je link naar dit artikel hoeft niemand (indien geboosterd/hersteld-8 weken) meer in quarantaine.
Mensen die een boosterprik hebben gehad of in de laatste acht weken zijn hersteld van corona hoeven niet meer in quarantaine na contact met iemand die besmet is met het virus, mits ze geen klachten hebben. De maatregel gaat per direct in, meldt het kabinet
Uit de tweet van de GGD begrijp ik dat een (zelf)test ook niet nodig is in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Als ik doorklik vanuit je link naar dit artikel hoeft niemand (geboosterd/hersteld-8 weken) meer in quarantaine.

[...]

Uit de tweet van de GGD begrijp ik dat een (zelf)test ook niet nodig is in dat geval.
Dat was toch al zo?

Artikel van 18-1-2022 https://www.rivm.nl/coron...9/quarantaine-en-isolatie
In quarantaine
Nadat je hebt gehoord dat jouw huisgenoot of een nauw contact corona heeft, ga je meteen thuis in quarantaine. En je doet een zelftest of een test bij de GGD. Dat geldt ook voor kinderen van alle leeftijden. In principe duurt de quarantaine 10 dagen en is het mogelijk eerder uit quarantaine te gaan bij een negatieve test.

Testuitslag positief
Als de uitslag van de zelftest positief is, maak dan meteen een testafspraak bij de GGD om de testuitslag te laten controleren. Is deze testuitslag ook positief dan ga je in isolatie.

Testuitslag negatief
Als de testuitslag van de zelftest of van de GGD negatief is dan blijf je nog in quarantaine, omdat je toch besmet kunt zijn en ziek kunt worden. Daarom laat je je 5 dagen na het laatste contact met jouw huisgenoot of nauw contact die corona heeft, testen bij de GGD. Is deze testuitslag negatief dan mag je uit quarantaine.

Uitzonderingen
Het is niet nodig om je meteen te laten testen of in quarantaine te gaan als je:

in de afgelopen 8 weken corona hebt gehad en nu geen klachten hebt of
langer dan 1 week geleden een boostervaccinatie hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Als ik doorklik vanuit je link naar dit artikel hoeft niemand (geboosterd/hersteld-8 weken) meer in quarantaine.

[...]

'na 'contact' is iets anders dan huisgenoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
dcell schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:38:
[...].

Mijn dochter die op de basisschool zit kan wel janken want als de pcr test van mijn vrouw ook positief is (grote kans) dan mag mijn dochter dus 2 tot 3 weken niet naar school.
Is toch gewoon een kwestie van na 5 dagen je dochter GGD test laten afnemen? En als die negatief is mag ze toch weer naar school?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Schijnbaar, ik verkeerde in de veronderstelling dat het alleen voor cruciale beroepen zou gaan gelden.
Feitelijk zullen er dus miv vandaag veel minder mensen in quarantaine hoeven en kan een groot gedeelte de quarantaine per direct stoppen.

Immers, geboosterd (50%) of in de afgelopen 8 weken besmet (100.000 per week in december, nu zitten we op iets van 250.000 per week).

En dat zonder (zelf)test zolang je geen klachten hebt d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:26
Als wij als Tweakers al moeite hebben om de regels goed te begrijpen dan zal een bepaalde andere laag er al zeker helemaal geen donder van begrijpen.

Niet dat we ons gelijk verheven mogen voelen 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Schijnbaar, ik verkeerde in de veronderstelling dat het alleen voor cruciale beroepen zou gaan gelden.
Feitelijk zullen er dus miv vandaag veel minder mensen in quarantaine hoeven en kan een groot gedeelte de quarantaine per direct stoppen.

Immers, geboosterd (50%) of in de afgelopen 8 weken besmet (100.000 per week in december, nu zitten we op iets van 250.000 per week).

En dat zonder (zelf)test zolang je geen klachten hebt d:)b
Mijn onlangs herstelde collega (alhoewel hersteld, die had letterlijk nul klachten) is vorige week gewoon komen werken terwijl thuis haar positief geteste snotterende partner in quarantaine zat. Dat is al sinds de persco de regel. Als je maar geen klachten hebt mag je met booster of genezen gewoon de hort op.

Edit: een soort 2G voor huisgenoten-van zeg maar, waarbij de G's staan voor Geboosterd en onlangs Genezen.

[ Voor 5% gewijzigd door zacht op 22-01-2022 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:02
President schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:09:
[...]

Is toch gewoon een kwestie van na 5 dagen je dochter GGD test laten afnemen? En als die negatief is mag ze toch weer naar school?
Die regels zijn wat onduidelijk. Ik dacht dat het tweede deel van de quarantaine pas start als de huisgenoot 24 uur klachtenvrij is.

Dus stel mijn vrouw is vandaag positief en is over 7 dagen klachtenvrij. Dan moet mijn dochter over 7 dagen nog 10 dagen in quarantaine (eventueel te verkorten met een negatieve test).

Het tweede deel van de quarantaine bij een positieve huisgenoot van 10 dagen begint pas als de huisgenoot 24 uur klachtenvrij is.

[ Voor 9% gewijzigd door dcell op 22-01-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
dcell schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:28:
[...]Die regels zijn wat onduidelijk. Ik dacht dat het tweede deel van de quarantaine pas start als de huisgenoot 24 uur klachtenvrij is.
Dus stel mijn vrouw is vandaag positief en is over 7 dagen klachtenvrij. Dan moet mijn dochter over 7 dagen nog 10 dagen in quarantaine (eventueel te verkorten met een negatieve test).
Het tweede deel van de quarantaine bij een positieve huisgenoot van 10 dagen begint pas als de huisgenoot 24 uur klachtenvrij is.
Je kan toch de Quarantaine Check doen op Rijksoverheid.nl?
Kwestie van een paar opties aanklikken en je ontvangt een uitleg met wat te doen in jouw specifieke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:11

Mfpower

In dubio

zacht schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Mijn onlangs herstelde collega (alhoewel hersteld, die had letterlijk nul klachten) is vorige week gewoon komen werken terwijl thuis haar positief geteste snotterende partner in quarantaine zat. Dat is al sinds de persco de regel. Als je maar geen klachten hebt mag je met booster of genezen gewoon de hort op.

Edit: een soort 2G voor huisgenoten-van zeg maar, waarbij de G's staan voor Geboosterd en onlangs Genezen.
Dat wekt weer ongelijkheid in de hand waar mensen zich mogelijk niet aan gaan houden. Hét probleem van 2g of een ctb.
Overigens met deze quarantaine regels, de besmettelijkheid van omicron, het openen van de scholen en de andere versoepeling voelt het alsof de rest van de maatregelen alleen maar voor de bühne zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Je kan toch de Quarantaine Check doen op Rijksoverheid.nl?
Kwestie van een paar opties aanklikken en je ontvangt een uitleg met wat te doen in jouw specifieke situatie.
Handige site, maar mist dan weer wel de opmerking over contact vermijden met kwetsbare personen die de GGD wel communiceert. .

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yxj897xq/screenshot-226.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Mfpower schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:16:
[...]Dat wekt weer ongelijkheid in de hand waar mensen zich mogelijk niet aan gaan houden. Hét probleem van 2g of een ctb.
Overigens met deze quarantaine regels, de besmettelijkheid van omicron, het openen van de scholen en de andere versoepeling voelt het alsof de rest van de maatregelen alleen maar voor de bühne zijn.
Aannames en onderbuikgevoelens zwakken het beleid af waarmee de overheid deze besmettingsgolf beheersbaar probeert te houden.
Ik merk dat het voor mensen steeds moeilijker lijkt te worden om eens een keer iets aan te nemen van mensen die ervoor hebben doorgestudeerd.
En ja, we zitten al 2 jaar met deze shit en ja, dat lijkt lang.
Maar kijk dan eens naar andere virusziektes uit het verleden en besef je dan dat het toen heel wat langer duurde alvorens er een remedie gevonden was.
Omicron nu afdoen als zijnde een griepje draagt alleen maar bij tot bagatellisering van een ziektebeeld, terwijl dat op dit moment nog steeds tot een (te) grote verstoring van de gehele samenleving leidt.
Nu te vroeg juichen zou wel eens kunnen leiden tot een nog grotere verstoring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Wolly schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:30:
[...]Handige site, maar mist dan weer wel de opmerking over contact vermijden met kwetsbare personen die de GGD wel communiceert. .
[Afbeelding]
Dat is toch gewoon common sense?
Als je dat al niet begrepen hebt de afgelopen 2 jaar en wanneer je die opmerking elke keer in koeieletters gepresenteerd wilt zien worden dan snap je iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mfpower schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Dat wekt weer ongelijkheid in de hand waar mensen zich mogelijk niet aan gaan houden. Hét probleem van 2g of een ctb.
Het is een noodgreep omdat anders teveel werk blijft liggen in de maatschappij. Logisch is het niet, het onderzoek van TU Delft wees al uit de er tussen 2G en 3G op dit moment nagenoeg geen verschil zit en toch is dit, zoals @zacht opmerkt, nu wel de werkwijze voor quarantaine.

Heb je geen klachten, geen booster / hersteld - 8 weken en (zelf)test je negatief dan mag je niet naar buiten.
Heb je geen klachten, wel booster van misschien wel weken oud dan hoef je niet te zelftesten mag je wel naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Dat is toch gewoon common sense?
Als je dat al niet begrepen hebt de afgelopen 2 jaar en wanneer je die opmerking elke keer in koeieletters gepresenteerd wilt zien worden dan snap je iets niet.
Dan kom ik terug op mijn 1e vraag van vandaag, hoe herken je de kwetsbare mensen?

PS. Common sense is lastig als regels elke keer veranderen, bijvoorbeeld eerst mochten sneltesten absoluut niet gebruikt worden bij klachten en nu is een zelftest met klachten ineens de betrouwbaarste zelftest.

[ Voor 28% gewijzigd door Wolly op 22-01-2022 10:41 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.