Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.770 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Let iedereen er weer even op dat het hier geen slowchat topic is ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Misschien eens stoppen met kinderen en positieve zelftesten zonder klachten langs de GGD sturen. Maar ja, die GGD-test is handig voor je CTB. De overheid schiet in haar eigen voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:53
Fuujii schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:22:
Ongeloofljk hoe D66 en VVD nog steeds vastbijten aan 2G. Is dit een stukje gezichtsverlies willen voorkomen omdat er zo hard gepushed is voor 2G?
Het is echt een stokpaardje van D66 geworden. En dan vooral Paternotte, die zat werkelijk bij iedere talkshow zijn 2G beleid te verkondigen. Voor mijn gevoel al een half jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 21:01
Sovieto schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Er zijn maar heel weinig momenten geweest dat een flinke stijging in ziekenhuisopnames (6,6% in twee dagen) na een langere periode van daling niet doorzet. Hoe graag ik het ook wil, het lijkt mij sterk dat die beslissing nu genomen wordt.
Dat die opnames pro rato meestijgen met de toegenomen positieve tests is nog geen probleem. Als de verhouding tussen de twee zo laag blijft als nu (1/12e van wat deze factor een jaar geleden was), dan kunnen we skyhigh met de positieve tests zonder dat het een soort DDoS op de ziekenhuizen wordt.

Het voordeel van skyhigh is snelle verzadiging. Je bent snel weer uit de besmettingsgolf.

De ratio tussen positieve tests en opnames is het belangrijkste getal momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Zijn de effecten van omikron op kinderen anders dan bij de voorgaande varianten?
Buiten dat het besmettelijker is? Volgens mij niet, de positief geteste kinderen die ik beroepsmatig de afgelopen twee jaar ben tegen gekomen hadden als gemeenschappelijke factor dat ze hooguit een beetje verkouden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Patriot schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:20:
Ah ja, mijn insteek was wel iets (nadruk op iets, want zoals gezegd kan ik het antwoord ook niet onderbouwen) inhoudelijker. Maar goed, dat is dus inderdaad de denkwijze waar ik zo mijn vraagtekens bij zet. Of liever gezegd, hij klinkt als eerste indruk goed en aannemelijk maar dat vind ik juist zo gevaarlijk want dat leidt niet zelden tot een soort zelfgenoegzaamheid waar men zoiets als waarheid aanneemt terwijl niemand er echt heel hard mee bezig geweest is in hoeverre het klopt(e) en nu nog van toepassing is.
Dat begrijp ik wel, maar dat is erg lastig. Feitelijk geldt dat voor alle maatregelen, het is heel moeilijk te bepalen in hoeverre een individuele maatregel daadwerkelijk nu had en nu nog zou hebben. Wil je ook nog de kosten/baten per individuele maatregel weten dan wordt het helemaal bijna onmogelijk.

Dat is dan ook een discussie waar ik liever weg van blijf, het is gewoon niet te doen om op die manier over maatregelen te discussiëren. Ik ben allang blij als er op z'n minst een uitlegbare gedachte achter zit (zoals kroegen tot tijdstip x) en het niet helemaal ad-hoc uit de lucht grijpen van regels is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10 21:11

Mfpower

In dubio

42erik schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Je vergeet het feit dat 1g gewoon niet fatsoenlijk te organiseren valt, en daarnaast bepaalde sectoren de volgende knauw geeft
Nou ja het eerste kunnen ze in Denemarken ook dus het valt wel te organiseren. Verder met je eens en mede daarom ook weg met het hele ctb dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:58

DevWouter

Creator of Todo2d.com

IJzerlijm schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Omdat je met 25 organisaties moet interfacen, er 1000 regeltjes zijn over wie de data mag inzien en je nooit een enkele dag downtime mag hebben om de zaken goed op orde te krijgen ?
Uhm... Ik heb aan een producten gewerkt waarbij het een factor 10 tot 100 erger was en die hadden het probleem niet. En dan ik ook nog organisaties in andere sectoren die om mijn aantallen lachen.

Het is echt niet moeilijk of ingewikkeld maar het vereist wel discipline en inzet. Het aansluiten van nieuwe partijen is het meest vervelende die moet je vaak ook even opvoeden. En ik kan me niet voorstellen dat de GGD om de zoveel tijd nieuwe partijen aansluit.

Zoals @t_captain al aangaf: Als een organisatie om de zoveel tijd een storing heeft dan mist die organisatie discipline. Gezien de tijdstippen van release en de hoeveelheid fouten ben ik er zeker van dat het voor het merendeel een handmatig proces is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:55
Tsja waar D66 vroeger referenda wilde, willen ze nu 2G. Ongelooflijk maar waar.
Bovendien liberale (!) partijen die dit graag willen…

Overigens heb ik het idee dat de naleving van alles ineens keihard afbrokkelt.
Zojuist 2 dorpen verderop in een supermarkt met geel/blauw/rood logo, iig -alle- caissières geen mondkapje, meerdere klanten niet.
Laat staan hoe er dan met 2G omgegaan zal worden

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Sagat

Is pappa x2!

GAIAjohan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:48:

Zojuist 2 dorpen verderop in een supermarkt met geel/blauw/rood logo, iig -alle- caissières geen mondkapje, meerdere klanten niet.
Ben het er niet mee eens, maar begrijp het wel........beroemde 'the boy who cried wolf' verhaal......kan nog leuk worden als we ooit alsnog een echte wolf krijgen........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Dat begrijp ik wel, maar dat is erg lastig. Feitelijk geldt dat voor alle maatregelen, het is heel moeilijk te bepalen in hoeverre een individuele maatregel daadwerkelijk nu had en nu nog zou hebben. Wil je ook nog de kosten/baten per individuele maatregel weten dan wordt het helemaal bijna onmogelijk.
Mja, dan is de uitsplitsing van verschillende zaken dus vooral gebaseerd op het vernomen 'belang' van de betreffende sectoren. Ik snap dat wel, dat is ook een belangrijk onderdeel van de afweging van of iets open kan als je het mij vraagt, maar dan moet je daar eerlijk over zijn en niet de relatieve veiligheid waar dus vrij weinig over bekend is als argument daarbij betrekken.
Dat is dan ook een discussie waar ik liever weg van blijf, het is gewoon niet te doen om op die manier over maatregelen te discussiëren.
Voor de duidelijkheid: Mijn voorstel is niet om die discussie te voeren, of in ieder geval niet heel inhoudelijk. Mijn punt is juist dat die discussie eigenlijk niet gevoerd kan worden, op dit moment. Ik heb daarin een iets mindere "aw shucks"-mentaliteit dan jij en ik vind wel dat we moeten kijken naar de mogelijkheid om beter te onderzoeken wat de gevolgen van de ontwikkelingen in het virus zijn op hoe het zich in de praktijk in ruimtes verspreidt en wat de mensen die daarin zijn allemaal doen voor invloed heeft. Over de discussie an sich trekken we dezelfde conclusie: Beter nu niet voeren want we weten het niet.
Ik ben allang blij als er op z'n minst een uitlegbare gedachte achter zit (zoals kroegen tot tijdstip x) en het niet helemaal ad-hoc uit de lucht grijpen van regels is.
Dat is een beetje een valse tegenstelling. Het is niet alsof de relatieve (on)veiligheid van situaties de enige factor is in bepalen wat er wel of niet open kan, dus als je accepteert dat je daar minder over weet en je daar dus minder door laat leiden dan worden je beslissingen in het vervolg niet ineens volledig arbitrair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

D66 is sterk veranderd in gedrag, dat kun je niet meer vergelijken met D66 van pak em beet 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:53

Sjah, wat verwacht je nog met zoals het nu gaat.
De huidige maatregelen zijn niet meer met elkaar te rijmen, je had een half jaar geleden eens voor moeten stellen om aan het werk te gaan wanneer je een positieve huisgenoot hebt, je werd nog net niet publiekelijk geslacht.
Nu mag het gewoon ondanks dat ze in maart 2500 bezette ziekenhuis bedden verwachten aldus JvD. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 16:04
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Of ze zit een week verkeerd, dat ze de vrijdag persco van vorige week nog bedoelde.

zullen het zien, extra persco zou ik als positief zien want dat kan imho alleen maar betekenen dat er meer open gaat.
Gezien het feit dat alles weken achterloopt (Van Dissel, de Kamer), zitten we gewoon naar een opname te kijken. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:55
Sagat schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Ben het er niet mee eens, maar begrijp het wel........beroemde 'the boy who cried wolf' verhaal......kan nog leuk worden als we ooit alsnog een echte wolf krijgen........
Ik vind het hier vooral bijzonder omdat de middenstand (dus niet de supermarkten!) het erg zwaar had omdat alles een paar km verderop in België en Duitsland open was.
En nu begint nota bene een supermarkt zich niet meer aan de regels te houden, terwijl die gewoon continu klanten hebben kunnen hebben.. hoop niet dat zij zo echte middenstand alsnog de nek omdraait mocht er een opleving in de regio komen. :X

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zie het positief: gezien het D66 track-record gaat ook dit kroonjuweel er nooit komen... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-10 21:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GAIAjohan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Ik vind het hier vooral bijzonder omdat de middenstand (dus niet de supermarkten!) het erg zwaar had omdat alles een paar km verderop in België en Duitsland open was.
En nu begint nota bene een supermarkt zich niet meer aan de regels te houden, terwijl die gewoon continu klanten hebben kunnen hebben.. hoop niet dat zij zo echte middenstand alsnog de nek omdraait mocht er een opleving in de regio komen. :X
Ik snap het ook niet. Nog even maatregelen volhouden, er zijn nog sectoren die nog niet open mogen. Voelt als een middelvinger naar die sectoren.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Indoubt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:51:
[...]

D66 is sterk veranderd in gedrag, dat kun je niet meer vergelijken met D66 van pak em beet 10 jaar geleden.
Referendum was een idee om burgers te “empoweren”.

2G is juist een onderdeel van een controle-maatschappij.

ik denk dat niet alleen D66 is verschoven, maar de hele politiek. Want bij andere partijen bespeur ik een soortgelijke shift. Burgers zijn kennelijk bedoeld om in toom te houden. Het vertrouwen is weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DevWouter schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Uhm... Ik heb aan een producten gewerkt waarbij het een factor 10 tot 100 erger was en die hadden het probleem niet. En dan ik ook nog organisaties in andere sectoren die om mijn aantallen lachen.

Het is echt niet moeilijk of ingewikkeld maar het vereist wel discipline en inzet. Het aansluiten van nieuwe partijen is het meest vervelende die moet je vaak ook even opvoeden. En ik kan me niet voorstellen dat de GGD om de zoveel tijd nieuwe partijen aansluit.

Zoals @t_captain al aangaf: Als een organisatie om de zoveel tijd een storing heeft dan mist die organisatie discipline. Gezien de tijdstippen van release en de hoeveelheid fouten ben ik er zeker van dat het voor het merendeel een handmatig proces is.
Discipline en inzet vat het wel samen. Zelf ook ooit wereldwijd data verzameld voor rapportage aan financiële toezichthouders, deels handmatig ingestuurd met excel of access en dan krijg je dat Anita op vakantie en en Johnnie het overneemt. Alleen heeft Johnnie dan andere regionale instellingen waardoor de comma's en punten worden omgewisseld als decimaal in het export bestand ...
Daar gaat je import.
Nu snap ik dat de GGD raapportage niet als #1 prio heeft maar een landelijk macro oid was wel het minste (en wellicht hebben ze dat ook wel geprobeerd, geen idee).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Patriot schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:51:
Mja, dan is de uitsplitsing van verschillende zaken dus vooral gebaseerd op het vernomen 'belang' van de betreffende sectoren. Ik snap dat wel, dat is ook een belangrijk onderdeel van de afweging van of iets open kan als je het mij vraagt, maar dan moet je daar eerlijk over zijn en niet de relatieve veiligheid waar dus vrij weinig over bekend is als argument daarbij betrekken.
Dan vraag je feitelijk aan het kabinet om hardop te zeggen: "We weten eigenlijk niets zeker en doen maar wat.". Dat is ook niet reëel. Op basis van onderzoek en advies worden aannames gedaan waarvan de verwachting is dat bepaalde invididuele of gecombineerde maatregelen effect hebben.
Daar is op zich niets mis mee en het feit dat je moeilijk kunt evalueren welke maatregelen nu precies effect hebben en hoeveel is lastig, maar geen reden om dan maar niet meer te zeggen dat je denkt dat iets werkt.
Voor de duidelijkheid: Mijn voorstel is niet om die discussie te voeren, of in ieder geval niet heel inhoudelijk. Mijn punt is juist dat die discussie eigenlijk niet gevoerd kan worden, op dit moment. Ik heb daarin een iets mindere "aw shucks"-mentaliteit dan jij en ik vind wel dat we moeten kijken naar de mogelijkheid om beter te onderzoeken wat de gevolgen van de ontwikkelingen in het virus zijn op hoe het zich in de praktijk in ruimtes verspreidt en wat de mensen die daarin zijn allemaal doen voor invloed heeft. Over de discussie an sich trekken we dezelfde conclusie: Beter nu niet voeren want we weten het niet.
Het is niet zozeer dat ik de discussie niet belangrijk vindt, ik mag hopen dat ze die grondig voeren. Ik vind alleen dat ik zelf niet betrokken hoef te zijn bij die discussie omdat ik zelf onvoldoende kennis en inzicht heb om over dergelijke maatregelen te oordelen.
Het is onmogelijk om vooraf te bepalen welk beleid het beste gaat werken, daarom is het voor mij het belangrijkst dat het beleid onderbouwd is. Dus zolang ze kunnen uitleggen waarom ze denken dat iets gaat helpen vind ik dat prima.
Krijg ik het gevoel dat die argumentatie ontbreekt of erg zwak is, of dat andere belangen zwaarwegender zijn, dan ga ik er ook niet in mee.
Zo is die 22:00 van de kroegen best uit te leggen (los van of je het er mee eens bent), maar een limiet van tot 20:00 buiten sporten veel moeilijker uit te leggen en een stuk schadelijker.
Dat is een beetje een valse tegenstelling. Het is niet alsof de relatieve (on)veiligheid van situaties de enige factor is in bepalen wat er wel of niet open kan, dus als je accepteert dat je daar minder over weet en je daar dus minder door laat leiden dan worden je beslissingen in het vervolg niet ineens volledig arbitrair.
Hier volg ik je niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Referendum was een idee om burgers te “empoweren”.

2G is juist een onderdeel van een controle-maatschappij.

ik denk dat niet alleen D66 is verschoven, maar de hele politiek. Want bij andere partijen bespeur ik een soortgelijke shift. Burgers zijn kennelijk bedoeld om in toom te houden. Het vertrouwen is weg.
Of, wellicht aannemelijker, ze willen daadwerkelijk zoveel mogelijk open met zo weinig mogelijk risico en zijn ervan overtuigd dat een test strategie hier een onderdeel van is.

Is er nou daadwerkelijk 61k op een dag positief getest?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2022 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

gws24

Thinking is hard!

bie100 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:30:
[...]

vroeger met hans janmaat liepen ze gewoon weg als die sprak
offtopic:
Negeren is dan ook het enige wat je kan doen imo want al het andere is koren op de molen van dit soort lieden
daar op terug kijkend zei die eigenlijk geen erge dingen als je het met nu vergelijkt
offtopic:
Dat deed hij wel en dat is nu net het gevaar: normalisering van extremistisch gedachtegoed als het maar vaak genoeg voorbij komt. Ons voorland is in die zin de usa waar de republikeinse partij compleet van het padje af is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Ik denk het wel, de cijfers zijn nu geupdate in de onderste grafiek:
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

17e: 56k
18e: 61k

(al blijft het wel raar dat die 2 grafieken zo afwijken.)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 17:34 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[...]

Of, wellicht aannemelijker, ze willen daadwerkelijk zoveel mogelijk open met zo weinig mogelijk risico en zijn ervan overtuigd dat een test strategie hier een onderdeel van is.

Welke meer aannemelijk is zal later moeten blijken inderdaad. Voorlopig verwacht ik niet veel toegevoegde waarde van 2G of van 1G. ER is wel wat maar het is zeer beperkt. Dan heb ik liever dat we wat voorzichtig zijn met het opengooien en dit gefaseerd doen. Dat is ook beter als de 0,1% van van Dissel onverhoopt blijkt te kloppen en als tegelijkertijd de besmettingen blijven stijgen.

Vooralsnog is het nog niet zo ver.

Ik heb wel het idee dat 2G net iets te veel een natte droom is van sommige politici en dat is niet een fijne maatschappij in mijn optiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Zijn de effecten van omikron op kinderen anders dan bij de voorgaande varianten?
Weten we nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Welke meer aannemelijk is zal later moeten blijken inderdaad. Voorlopig verwacht ik niet veel toegevoegde waarde van 2G of van 1G. ER is wel wat maar het is zeer beperkt. Dan heb ik liever dat we wat voorzichtig zijn met het opengooien en dit gefaseerd doen. Dat is ook beter als de 0,1% van van Dissel onverhoopt blijkt te kloppen en als tegelijkertijd de besmettingen blijven stijgen.

Vooralsnog is het nog niet zo ver.

Ik heb wel het idee dat 2G net iets te veel een natte droom is van sommige politici en dat is niet een fijne maatschappij in mijn optiek.
Het alternatief is alles open en hopen op het beste. Snap de neiging wel om iets te proberen om het in de hand te houden eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:36
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Dat is op weekbasis 2,4% van de bevolking bewezen positief. Met de aanname dat we een factor 2-4 missen ben je dan snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
brothermaynard schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Dat is op weekbasis 2,4% van de bevolking bewezen positief. Met de aanname dat we een factor 2-4 missen ben je dan snel klaar.
Kan natuurlijk wel zijn dat dezelfde personen meerdere keren positief testen omdat ze de uitslag niet geloven of omdat ze na een aantal dagen willen weten of ze nog steeds positief zijn. Maar dan nog, het gaat hard zo inderdaad.

Met de huidige ziekenhuis cijfers is dit een uitermate goede ontwikkeling, hoe meer besmettingen hoe liever. Des te sneller zijn we er vanaf :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:48
brothermaynard schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:39:
[...]

Gaat knoerthard. Bij ons echt alle collegas die op wintersport zijn geweest besmet teruggekomen. Bizar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Het alternatief is alles open en hopen op het beste. Snap de neiging wel om iets te proberen om het in de hand te houden eerlijk gezegd.
Het alternatief op wat? Op 1/2G?

Want volgens mij geeft @Indoubt een prima alternatief door te openen in fases.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:05
NOS.nl
Rutte hoopvol op versoepelingen horeca, cultuur en sport

Als het kabinet overgaat tot versoepelingen dan zijn als eerste de horeca- en de cultuursector aan de beurt en mogen er weer toeschouwers zijn bij sportwedstrijden. "We zijn hoopvol, maar wachten nog op meer informatie over hoe ziekmakend omikron is", zegt premier Rutte in de Tweede Kamer.

In het Kamerdebat over de coronamaatregelen benadrukte hij dat hij geen garanties kan geven. Volgende week dinsdag neemt het kabinet een besluit. "Gezien het positievere beeld dat Jaap van Dissel van het RIVM eerder vandaag op de briefing liet zien is er hoop", aldus Rutte.

In de Kamer zijn steeds meer partijen, waaronder ook regeringspartijen, die denken dat horeca, theaters en musea weer ook open moet kunnen. Ze vinden het niet uit te leggen dat je wel naar Ikea kunt maar niet naar een museum.
Dat hij het zegt tijdens een debat vind ik wel hoopvol. Normaal is hij altijd van kan niet, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-10 23:11
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:47:
[...]Het alternatief op wat? Op 1/2G?

Want volgens mij geeft @Indoubt een prima alternatief door te openen in fases.
Zullen we even afwachten hoe snel het zich ontwikkelt?
Want je kan de horeca wel opengooien, maar als het personeel daarvan ook thuis in quarantaine zit dan denk ik niet dat je zelf je pilsje mag tappen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
<als mensen niet willen lezen wat er staat, laat dan maar>

[ Voor 89% gewijzigd door RodeStabilo op 20-01-2022 18:06 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 19:55

boesOne

meuh

RodeStabilo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:00:
[...]

Dit maakt me een beetje geirriteerd eigenlijk. Niet naar jou toe verder hoor. Maar zorgpersoneel zou beter moeten weten dan naar dat soort besmettingsoorden te gaan (want dat zijn het blijkbaar). Uitval van zorgersoneel zijn de laatste tijd een argument waarom versoepelingen worden uitgesteld en hierdoor blijven we dus nog langer onnodig onder maatregelen.
Juist overbelast zorgpersoneel mag van mij op vakantie om even lekker te ontspannen. Dat ze dan besmet worden nemen we maar voor lief. Ze werken zich al 2 jaar het schompes.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
boesOne schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:02:
[...]

Juist overbelast zorgpersoneel mag van mij op vakantie om even lekker te ontspannen. Dat ze dan besmet worden nemen we maar voor lief. Ze werken zich al 2 jaar het schompes.
Ik zeg niet dat ze niet op vakantie mogen gaan om te ontspannen. Dat leg je me in de mond. Maar het zal je vast veel duimpjes omhoog opleveren.
Dennis1812 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:04:
[...]

Dus.. we mogen 2 jaar doorbikkelen. Maar 2 weken op vakantie is teveel gevraagd?
Je leest iets wat er niet staat.

[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 20-01-2022 18:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Dit maakt me een beetje geirriteerd eigenlijk. Niet naar jou toe verder hoor. Maar zorgpersoneel zou beter moeten weten dan naar dat soort besmettingsoorden te gaan (want dat zijn het blijkbaar). Uitval van zorgersoneel zijn de laatste tijd een argument waarom versoepelingen worden uitgesteld en hierdoor blijven we dus nog langer onnodig onder maatregelen.
Dus.. we mogen 2 jaar doorbikkelen. Maar 2 weken op vakantie is teveel gevraagd?

Dan kan je ook geïrriteerd worden van supermarktpersoneel. Die zitten ook in quarantaine waardoor bevoorrading gaat stokken. En op leraren en kleine kinderen.

Beetje simplistisch. Dan had Rutte moeten zeggen. Er geld een zeer streng negatief reisadvies. Kosten voor quarantaine door een vakantie worden niet gedekt door werkgevers of overheid.
Dan was niemand gegaan.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Komop zeg die mensen hebben (net als iedereen trouwens) gewoon alle recht op hun welverdiende vakantie.

We moeten nu gewoon heel snel van het massaal testen met bijbehorend quarantaine / isolatie protocol af. Dan kan iedereen die niet heel ziek is gewoon weer gaan werken zoals we dat altijd doen in Nederland. Lekker normaal gaan doen weer met zijn allen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

RodeStabilo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:03:
[...]

Ik zeg niet dat ze niet op vakantie mogen gaan om te ontspannen. Dat leg je me in de mond. Maar het zal je vast veel duimpjes omhoog opleveren.
Zorgpersoneel zou beter moeten weten dan naar dat soort besmettingsoorden te gaan.

Dat is wat je zegt.
Waar mogen ze dan precies wel heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Dan vraag je feitelijk aan het kabinet om hardop te zeggen: "We weten eigenlijk niets zeker en doen maar wat.". Dat is ook niet reëel.
Ik vraag het kabinet in het bijzonder sowieso niets, mijn reacties zijn gericht aan iedereen (en met name hier; niet zozeer in de regering). Verder vraag ik om uit te wijden op de onderbouwing zoals hij nu oppervlakkig bekend is omdat die naar mijn mening heel erg gestoeld is op oude aannames en adviezen. Daar kan een conclusie uit komen dat die onderbouwing naar de huidige situatie weinig meer waard is maar dat is dan niet mijn schuld.
Op basis van onderzoek en advies worden aannames gedaan waarvan de verwachting is dat bepaalde invididuele of gecombineerde maatregelen effect hebben.
Daar is op zich niets mis mee en het feit dat je moeilijk kunt evalueren welke maatregelen nu precies effect hebben en hoeveel is lastig, maar geen reden om dan maar niet meer te zeggen dat je denkt dat iets werkt.
Ja dit is in algemene zin 100% waar maar ook niet iets dat ik heb bestreden. Het enige wat ik opper is: Volgens mij is die aanname inmiddels 1,5 jaar oud, gebaseerd op kennis van toen, gemaakt in crisistijd en moeten we herevalueren of die aanname nog wel juist is wetende wat we nu weten.
[...]

Het is niet zozeer dat ik de discussie niet belangrijk vindt, ik mag hopen dat ze die grondig voeren. Ik vind alleen dat ik zelf niet betrokken hoef te zijn bij die discussie omdat ik zelf onvoldoende kennis en inzicht heb om over dergelijke maatregelen te oordelen. Het is onmogelijk om vooraf te bepalen welk beleid het beste gaat werken, daarom is het voor mij het belangrijkst dat het beleid onderbouwd is. Dus zolang ze kunnen uitleggen waarom ze denken dat iets gaat helpen vind ik dat prima.
Krijg ik het gevoel dat die argumentatie ontbreekt of erg zwak is, of dat andere belangen zwaarwegender zijn, dan ga ik er ook niet in mee.
Maar dan doe je nu toch in feite een inhoudelijke uitspraak, of wil je hier alleen maar mee zeggen: Ik ga niet in op wat de argumenten zijn, maar ik ben het wel eens met de conclusie.
Zo is die 22:00 van de kroegen best uit te leggen (los van of je het er mee eens bent), maar een limiet van tot 20:00 buiten sporten veel moeilijker uit te leggen en een stuk schadelijker.
Maar wat is in jouw ogen 'uitleggen' dan, en hoe verhoudt zich dat tot 'onderbouwen'? Een uitleg geeft mijns inziens gewoon aan hoe je erover denkt, en bestaat eigenlijk een beetje uit het uiteenzetten van wat jou een logische volgorde van zaken is. Dat is niet per se met onderbouwing, waarbij je dus ook meer zegt over waarom het zo aannemelijk is.
[...]

Hier volg ik je niet.
Je deed alsof het enige alternatief van je beslissing baseren op weinig onderbouwing, maar een uitleg die aannemelijk klinkt, is om die beslissing ad-hoc te nemen. Ik noemde het een valse tegenstelling, dat was vrij naar vals dilemma (of valse dichotomie, etc.), omdat dat niet de enige twee mogelijkheden zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Patriot op 20-01-2022 18:13 . Reden: Quote-foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Dennis1812 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Zorgpersoneel zou beter moeten weten dan naar dat soort besmettingsoorden te gaan.

Dat is wat je zegt.
Waar mogen ze dan precies wel heen?
Dat vraag ik me ook af. Ik ben nu in Oostenrijk en de regels worden hier streng gehandhaafd. 2G voor locals ( met beperkte duur van de vaccinatie en herstel), liefst + booster. Toeristen idem Dan nog ffp2 op in openbare ruimtes, liften etc. Incidentie is hier lager dan in Amsterdam, dus dan zou ik veiliger moeten zijn. Er wordt voldoende afstand gehouden. Mijn eigen masker gaat af tijdens het skiën ( maar een omicron deeltje moet van goede huize komen als het met 50 km/h gepasseerd wordend de neus in kan vliegen). Lunchen doe ik buiten, of alleen in het hotel. Zelf en snel testen zijn negatief tot op heden ( ook 0 klachten). Als ik in dit soort omstandigheden nog besmet raak dan was dat in Nederland ook echt gebeurd.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LZ86
<als mensen niet willen lezen wat er staat, laat dan maar>
Ja, want terwijl de bevolking yolo doet moeten wij na 2 jaar ploeteren maar thuisblijven om die (bijna allemaal ongevaccineerde) lui op te vangen? Dacht het niet. Ze moeten zelf maar voorzichtig doen, ik laat niets meer na voor die ongevaccineerden.

De maatregelen zijn niet door zorgpersoneel dat een welverdiende vakantie probeert te vieren, maar door mensen zonder prik die de ziekenhuizen volleggen.

[ Voor 31% gewijzigd door LZ86 op 20-01-2022 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
En het zoveelste onderzoek:
https://nos.nl/artikel/24...ermijn-alleen-maar-groter

Maar actie? Ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
brothermaynard schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:22:
Ik ben nu in Oostenrijk en de regels worden hier streng gehandhaafd. 2G voor locals ( met beperkte duur van de vaccinatie en herstel), liefst + booster. Toeristen idem Dan nog ffp2 op in openbare ruimtes, liften etc. Incidentie is hier lager dan in Amsterdam, dus dan zou ik veiliger moeten zijn. Er wordt voldoende afstand gehouden. Mijn eigen masker gaat af tijdens het skiën ( maar een omicron deeltje moet van goede huize komen als het met 50 km/h gepasseerd wordend de neus in kan vliegen). Lunchen doe ik buiten, of alleen in het hotel. Zelf en snel testen zijn negatief tot op heden ( ook 0 klachten). Als ik in dit soort omstandigheden nog besmet raak dan was dat in Nederland ook echt gebeurd.
Kan me er ook weinig bij voorstellen: het was extreem rustig op en buiten de piste. Hotel en restaurant was geplaceerd, in de Nederlandse supermarkt komen mensen veel dichterbij.

Extreem besmettelijk virus, doe je niet zoveel aan blijkbaar.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-10 16:12
Ruim een week geleden, tot aan de vorige persconferentie ging het hier heel vaak over "de sport moet open want dat is zo goed voor mijn weerstand; onbegrijpelijk enz enz".

Spoiler: de sport is open!

En, surprise, nog steeds 300 berichten per uur (ofzo) maar nu gelukkig weer eens over 2G/3G. Moeten jullie niet eens gaan sporten of zullen we bijna overstappen op het volgende onderwerp: bijv. mondkapjes plicht (oh nee, advies).

Kom op zeg, neem even de tijd het steekt allemaal niet op een week. De hele tijd beleidsmakers afbranden die hun stinkende best doen met beperkte hulpmiddelen.
Nee, lekker geilen op dagcijfers en blijven roepen dat dit en dat NU open moet want ..........

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Ja, want terwijl de bevolking yolo doet moeten wij na 2 jaar ploeteren maar thuisblijven om die (bijna allemaal ongevaccineerde) lui op te vangen? Dacht het niet. Ze moeten zelf maar voorzichtig doen, ik laat niets meer na voor die ongevaccineerden.

De maatregelen zijn niet door zorgpersoneel dat een welverdiende vakantie probeert te vieren, maar door mensen zonder prik die de ziekenhuizen volleggen.
Ik heb heel veel waardering voor het werk wat zorgpersoneel doet. Ik heb nergens gesuggereerd dat die niet op een welverdiende vakantie mogen. Ik vind het jammer dat dat zo geinterpreteerd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iedereen neemt maar aan (en ik hoor dat letterlijk vaak in mijn omgeving van hoog opgeleide goed betaalde gasten) dat het een passie en roeping is etc etc.
Als je dan (zeker in de randstad groot) geen woning kan kopen of huren, veel gezeik van mondige patiënten krijgt - dan zou ik of verhuizen uit de randstad of een andere baan zoeken.
Dus ik begrijp heel goed dat het zorgpersoneel wegloopt, en niet allen om salaris maar met name het hele pakket van werkomstandigheden.
Alleen willen veel mensen dat niet zien, want ikke moet de zorgpremie betalen, maar ikke moet natuurlijk wél inflatie correctie en meer (wat geen onredelijk eis is maar dan geldt voor eenieder, niet alleen ikke).

Dus actie? Weinig, al las ik wel eens over het wellicht terugkeren van de hunkerbunkers (voor wie de uitdrukking niet kent, vroegere campus waar zorgpersoneel dat nog niet getrouwd was kon wonen, veel vrouwen dus ...)

Maar er moet meer gebeuren om de zorg te ondersteunen en ook te ontlasten. Laat ik het mondkapje debacle voor nu even zitten omdat "water onder de brug" maar het gaf de mentaliteit van de politiek treffend weer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 23:27

Dazzler2120

FP ProMod
RodeStabilo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Ik heb heel veel waardering voor het werk wat zorgpersoneel doet. Ik heb nergens gesuggereerd dat die niet op een welverdiende vakantie mogen. Ik vind het jammer dat dat zo geinterpreteerd is.
Leg dan eens uit; hoe het het wel geinterpreteerd moeten worden?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:05
LZ86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Misschien word het tijd voor een ander beroep?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Bouke-p schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Of voor een prik?

Maar @LZ86 heeft al ander werk binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:02

Amphiebietje

In de blubber

Nee, kijk, dat is simpel.

Als je de zorg om zeep helpt, kunnen er ook geen ziekenhuizen meer vol liggen.

Win-Win. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Amphiebietje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Nee, kijk, dat is simpel.

Als je de zorg om zeep helpt, kunnen er ook geen ziekenhuizen meer vol liggen.

Win-Win. }:|
Ah, de britse methode. Die lijken af en toe goed op weg. Onze regering is wel gecharmeerd van het anglo saksiche model dus dat komt mooi uit.

En anders kun je altijd ontkennen. Of je hebt er geen aktieve .....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 22:13
Nah Kuipers valt me tot nu toe niet tegen in z'n wijze van beantwoorden van vragen, nog los van de inhoud is dat wel een verademing.
En hij kan in ieder geval rustig de cijfers oplepelen van de gezondheidsraad .. dag meneer van Haga.

[ Voor 27% gewijzigd door gekkie op 20-01-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Google geeft voor het aantal meldingen vandaag voor NL 69.545 cases aan.

Zou het een flinke storing zijn bij het RIVM?

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 19:16 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
gekkie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:59:
Nah Kuipers valt me tot nu toe niet tegen in z'n wijze van beantwoorden van vragen, nog los van de inhoud is dat wel een verademing.
Volgens Kuipers nog 100 kinderen in de leeftijd 5-12 op de kinder-IC.
Een fractie daarvan zou tot grote ophef in de media hebben geleid, drie kwart is toch al besmet geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:12:
[...]

Google geeft voor het aantal meldingen vandaag voor NL 69.545 cases aan.

Zou het een flinke storing zijn bij het RIVM?
Toch goed nieuws. Aan de ene kant het bewijs dat de maatregelen van nu geen zak uitmaken, dit was het worst case scenario voor als ze alles vrij zouden geven. Aan de andere kant, ondanks de besmettingen loopt de zorg nog steeds verder leeg.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Een fractie daarvan zou toch tot grote ophef in de media hebben geleid, drie kwart is toch al besmet geweest?
Dat is veel (nogal) maar zijn dat algemene opnames, RSI of Corona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
franssie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:21:
Die context gaf Kuipers niet, hij had het over 1 op de 4000 jonge kinderen met ernstige klachten.
Dat zou 0,025% van deze groep naar de kinder-IC zijn, dat lijkt me bijzonder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Een fractie daarvan zou tot grote ophef in de media hebben geleid, drie kwart is toch al besmet geweest?
Ik ken de cijfers van kinderbesmettingen niet en ook niet of een delta besmetting en immuniteit de kans op het benoemde ziektebeeld geheel en al tegen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Overigens krijgen de ambtenaren op MinVWS het wel druk, de minister zegt aardig wat toe qua dingen mee nemen en informatie verstrekking dan wel extra vergaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

franssie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:21:
[...]

Zal wel specifiek Covid zijn, zo te zien gaan er met RS al 5000 kinderen per jaar iig naar het ziekenhuis.
(Moet je wel vragen of het met RS of door RS is ;) dat staat niet uitgesplitst)

RSI bij je kind onder de 5 lijkt me relatief vroeg ;)

https://www.rivm.nl/rs-virus/stand-van-zaken-rs-virus

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 19:28 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Die context gaf Kuipers niet, hij had het over 1 op de 4000 jonge kinderen met ernstige klachten.
Dat zou 0,025% van deze groep naar de kinder-IC zijn, dat lijkt me bijzonder hoog.
ik heb die 1 op 4000 al eerder zien circuleren in de media, dus dat dat bij de gezondheidsraad zo vandaan komt wil ik wel geloven. Maar er was recent wel een extra communicatie dat immuniteit door ziekte inderdaad ook helpt en de vaccinatie op dat vlak iets minder pregnant maakt (maar nog steeds z'n benefit behoudt). Wat ik mij daarbij niet herinner is of daar nog verschil in zat in de variant waarmee men besmet is geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Toch goed nieuws. Aan de ene kant het bewijs dat de maatregelen van nu geen zak uitmaken, dit was het worst case scenario voor als ze alles vrij zouden geven. Aan de andere kant, ondanks de besmettingen loopt de zorg nog steeds verder leeg.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat open kroegen, nachtclubs en concertzalen niet tot nog veel meer besmettingen hadden geleid. Dat 'de maatregelen geen zak uitmaken' lijkt me vrijwel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Ik denk dat ik het verschil heb:

De ene grafiek is positief geteste mensen, op datum van rapportage van de testuitslag.

De andere grafiek is positieve testuitslagen, op datum van uitvoeren van de test.

Daar zitten twee verschillen tussen:
1. een tijdvertraging van 1 a 2 dagen
2. dubbele positieve tests na dezelfde besmetting (je kunt na een aantal dagen opnieuw laten testen; PCR blijft vrij lang positief aangeven)

Nummer 2 verklaart een structurele scheefgroei tussen de twee grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
gekkie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:29:
ik heb die 1 op 4000 al eerder zien circuleren in de media, dus dat dat bij de gezondheidsraad zo vandaan komt wil ik wel geloven.
Dat 1 op de 4000 jonge kinderen ernstiger klachten krijgt klinkt plausibel, naar de IC lijkt me echter extreem veel.

Er zijn 1.275.000 kinderen in de leeftijdscategorie 5-11, bij 1 op 4000 zou dat om 318 kinderen gaan. Aangezien een groot deel reeds besmet is geweest hadden er honderden kinderen in de media kunnen komen, ik heb daar nog geen beelden/berichten van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
Dennis1812 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Of voor een prik?

Maar @LZ86 heeft al ander werk binnenkort.
Waarom zou ik? Ik heb corona gehad, paar daagjes minder fit geweest en dat was t wel.
Geen enkele reden om me te laten vaccineren.

Was ik nou ouder geweest(50+) dan was het een ander iets geweest. Nu zie ik gewoon echt geen reden.

Maargoed, dat mag hier niet 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:38:
[...]

Dat 1 op de 4000 jonge kinderen ernstiger klachten krijgt klinkt plausibel, naar de IC lijkt me echter extreem veel.

Er zijn 1.275.000 kinderen in de leeftijdscategorie 5-11, bij 1 op 4000 zou dat om 318 kinderen gaan. Aangezien een groot deel reeds besmet is geweest hadden er honderden kinderen in de media kunnen komen, ik heb daar nog geen beelden/berichten van gezien.
Ik weet zo niet of dit ziektebeeld en de kans erop hetzelfde is tussen delta en eerdere varianten en omicron, dus of je die berekening aldus zo mag maken. Twitter hem naar je favo kamerlid, ze doen vaak niet anders, dan heeft het misschien eens nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:38:
[...]

Denk zkh idd, anders kan het nooit kloppen met de Nice getallen voor die leeftijdscategorie <20 jr.
https://www.stichting-nice.nl/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 10-10 07:40
redwing schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ja, duizenden bedrijven doen dat dagelijks zonder enige probleem?
Nee hoore, alleen zijn die vaak minder zichtbaar,

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Yaksa schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:42:
[...]

offtopic:
Heeft weinig zin bij een Dual Core en Windows XP (32bits) 8)
offtopic:
de security officer wil graag even weten hoe je aan die inside informatie komt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10
Bouke-p schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Waarom zou ik? Ik heb corona gehad, paar daagjes minder fit geweest en dat was t wel.
Geen enkele reden om me te laten vaccineren.
Maar dat weet je pas achteraf :) Als je pech had was je wel flink ziek geworden of erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 16:04
[...]

Die zijn dan off-the-record? Volgens Nice 1 <20 op IC en 68 ZH.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

[...]

Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Die zijn dan off-the-record? Volgens Nice 1 <20 op IC en 68 ZH.
Ik heb het niet gevolgd hoor, maar gaat dit niet over de kinderen die met MIS-C op de IC kunnen komen danwel al gelegen hebben? MIS-C onstaat voor zover ik begrijp een tijdje ná een Corona-infectie, dus die kinderen komen niet in de Corona-IC stats.

[ Voor 15% gewijzigd door eamelink op 20-01-2022 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 10:21
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:49:
[...]

Denk zkh idd, anders kan het nooit kloppen met de Nice getallen voor die leeftijdscategorie <20 jr.
https://www.stichting-nice.nl/
Ik vraag me na wat googelen af of die wel meegeteld worden bij de volwassen ic bedden, daar is niet echt iets duidelijks over te vinden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
LZ86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Gaat knoerthard. Bij ons echt alle collegas die op wintersport zijn geweest besmet teruggekomen. Bizar.
Hier idem, overigens ook van andere bestemmingen (O.a. Antillen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
eamelink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:10:
[...]

[...]

Ik heb het niet gevolgd hoor, maar gaat dit niet over de kinderen die met MIS-C op de IC kunnen komen danwel al gelegen hebben? MIS-C onstaat voor zover ik begrijp een tijdje ná een Corona-infectie, dus die kinderen komen niet in de Corona-IC stats.
Ze zeggen hier: ongeveer 180 met MIS-C door covid, helft op de IC. Het is een schtatting.

https://www.rijksoverheid...-c-bij-kinderen-na-corona
"Dat weten we niet precies. Rond de 150 tot 180 kinderen is een reële schatting. De helft daarvan werd opgenomen op de IC. Alle kinderen die met MIS-C-achtige klachten worden opgenomen in het ziekenhuis, krijgen een antistoffentest. Zo weten we of ze corona hebben gehad, en dus of ze inderdaad MIS-C hebben. Kinderen die negatief testen, hebben dus geen MIS-C, maar een andere aandoening. Dit is dan meestal Kawasaki, een aandoening die erg op MIS-C lijkt."

[ Voor 28% gewijzigd door Adlermann op 20-01-2022 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bouke-p schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Of lege ziekenhuizen omdat mensen die prik nu eens zijn gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Ging het niet over MIS-C?
Eerder berekenden de deskundigen van de Gezondheidsraad dat van de 1,2 miljoen 5- tot 11-jarigen ongeveer de helft al corona heeft gehad. Met een kans van 1 op de 4000 om als ongevaccineerde MIS-C te krijgen zouden 150 kinderen deze aandoening moeten oplopen, als zij niet gevaccineerd worden.

Door de opkomst van de uiterst besmettelijke omikronvariant denkt het RIVM nu dat al twee derde (800.000 kinderen) van de jonge kinderen in Nederland besmet is. Daarom is de verwachting dat de afgelopen maand al rond de 50 (ongevaccineerde) kinderen MIS-C hebben opgelopen of zullen krijgen.
Van de resterende 400.000 onbesmette en ongevaccineerde kinderen denken de modelleurs dat 100 kinderen MIS-C zullen krijgen. "Onze experts vermoeden op basis van de beschikbare internationale data en literatuur dat het risico op MIS-C bij het mildere omikron niet kleiner is dan bij de meer ziekmakende delta-variant", zegt Kullberg. "Want MIS-C treedt doorgaans een paar weken na milde of asymptomatische klachten op. De inschatting is dat dit bij omikron niet anders zal zijn. Maar omdat omikron nieuw is weten we dat nog niet zeker."

Als ouders het risico op MIS-C te groot vinden voor het welzijn van kind, dan kunnen ze voor vaccinatie kiezen, aldus Kullberg. "Het is aannemelijk dat vaccinatie hiertegen goede bescherming biedt."
https://nos.nl/artikel/24...ind-al-corona-heeft-gehad

Kuipers gaf overigens aan dat hij dit stuk had gelezen waar die data van hem ook staat, dat bevat dus nog oude informatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 20-01-2022 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
henkzelf schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:38:
Ruim een week geleden, tot aan de vorige persconferentie ging het hier heel vaak over "de sport moet open want dat is zo goed voor mijn weerstand; onbegrijpelijk enz enz".

Spoiler: de sport is open!

En, surprise, nog steeds 300 berichten per uur (ofzo) maar nu gelukkig weer eens over 2G/3G. Moeten jullie niet eens gaan sporten of zullen we bijna overstappen op het volgende onderwerp: bijv. mondkapjes plicht (oh nee, advies).

Kom op zeg, neem even de tijd het steekt allemaal niet op een week. De hele tijd beleidsmakers afbranden die hun stinkende best doen met beperkte hulpmiddelen.
Nee, lekker geilen op dagcijfers en blijven roepen dat dit en dat NU open moet want ..........
Dat kan niet, ik zit in quarantaine, na een positieve besmetting 🤪
Nu komt het volgende dilemma, wanneer ben ik 24 uur klachtenvrij?

Is een kriebel in de keel nog een klacht?
Ik kuch normaal heel de winter door, nu ook, mag ik dan heel die tijd opeens niet meer de deur uit?

Zaterdag zijn mijn 7 dagen voorbij en kan ik weer lekker naar de winkels!

Je bent met zo veel onnozele vragen bezig, terwijl iedereen toch wel Corona gaat krijgen.

Het is werkelijk om moedeloos van te worden.

Dan de kinderen, die mogen maandag weer naar school.

Wederom al die vragen met klachtenvrij. Drama.

Helemaal klaar mee hier.

Bij ieder ander virus/ziekte was ik maandag weer naar werk gegaan en zaten de kinderen dinsdag weer in de klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Zullen we even afwachten hoe snel het zich ontwikkelt?
Want je kan de horeca wel opengooien, maar als het personeel daarvan ook thuis in quarantaine zit dan denk ik niet dat je zelf je pilsje mag tappen.
Je kan alles wel afwachten of je kan de ruimte pakken die beschikbaar komt en dan bijvoorbeeld met gefaseerde openingen.

Dus je kan misschien wel de terrassen opengooien met een zelftap :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Bij ieder ander virus/ziekte was ik maandag weer naar werk gegaan en zaten de kinderen dinsdag weer in de klas.
En misschien is dit wel eens een positieve ontwikkeling dat men niet bewust met een ziekte naar het werk gaat als thuiswerken op zich een redelijk tot goed alternatief is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-10 20:57
Napo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:31:
[...]

En misschien is dit wel eens een positieve ontwikkeling dat men niet bewust met een ziekte naar het werk gaat als thuiswerken op zich een redelijk tot goed alternatief is.
Dat is dus geen positieve ontwikkeling |:( Heel veel mensen werken niet achter een schermpje maar met hun handen als die dus allemaal thuis gaan blijven omdat ze een natte neus hebben, valt het land op slot.

Iedereen loopt niet voor niks te roepen dat de quarantaine regels versoepeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Bubba76 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Dat is dus geen positieve ontwikkeling |:( Heel veel mensen werken niet achter een schermpje maar met hun handen als die dus allemaal thuis gaan blijven omdat ze een natte neus hebben, valt het land op slot.
Wellicht is het goed om de post te lezen. Ik begrijp zeer zeker dat niet iedereen achter een "schermpje" werkt en dat een deel daadwerkelijk op locatie zal moeten zijn om hun werk te doen. Daarom ook de kanttekening die ik plaats met:
[...] als thuiswerken op zich een redelijk tot goed alternatief is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
[...]

Nou ik ben hier redelijk simpel in, als ik normaal niet standaard thuis mag werken, ga ik dat met snottebel ook niet doen.

Het is niet “wel de lusten, niet de lasten” voor de werkgever.

Keuzes die voor mij gemaakt worden als ik mij topfit voel hebben consequenties voor mijn gedrag als ik fit genoeg ben om te werken. En dat is eigenlijk vrij vaak. Ik meld mij nooit ziek, wakker met hoofdpijn en koorts? Paracetamol erin en gaan.

Tenzij ik echt met stevige griep thuis zit, maar die laatste keer is echt al jaren terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:58

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Als je ziek ben dan stuur ik je naar huis. Merk ik tijdens een call dat iemand ziek is dan krijgt die van mij meteen het advies om te stoppen en zich ziek te melden. Anders mag ik een week later het werk van die persoon herstellen.

Bovendien als je rust neemt (en dat geldt ook voor kantoor mensen) herstel je stukken sneller en kan je eerder op het oude niveau werken.
Bubba76 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Iedereen loopt niet voor niks te roepen dat de quarantaine regels versoepeld moeten worden.
Als je de gewone griep hebt (of slecht geslapen) dan neemt je reactievermogen ongeveer even veel af als wanneer je dronken achter het stuur zit. Zouden we met natte neuzen moeten werken dan stel ik ook voor dat er gedronken mag worden onder werktijd. :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-10 20:57
[...]

bewust met een ziekte naar het werk gaat.
Hoe moet ik dit interpreteren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Nou ik ben hier redelijk simpel in, als ik normaal niet standaard thuis mag werken, ga ik dat met snottebel ook niet doen.

Keuzes die voor mij gemaakt worden als ik mij topfit voel hebben consequenties voor mijn gedrag als ik fit genoeg ben om te werken. En dat is eigenlijk vrij vaak. Ik meld mij nooit ziek, wakker met hoofdpijn en koorts? Paracetamol erin en gaan.

Tenzij ik echt met stevige griep thuis zit, maar die laatste keer is echt al jaren terug.
Wacht, we hebben het over een situatie waarbij je bewust ben van het feit dat je een virus/ziekte onder de leden hebt en gaat dan alsnog bewust naar locatie om potentieel andere personen aan te steken enkel en alleen omdat je wellicht normaal niet thuis mag werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
DevWouter schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Als je ziek ben dan stuur ik je naar huis. Merk ik tijdens een call dat iemand ziek is dan krijgt die van mij meteen het advies om te stoppen en zich ziek te melden. Anders mag ik een week later het werk van die persoon herstellen.

Bovendien als je rust neemt (en dat geldt ook voor kantoor mensen) herstel je stukken sneller en kan je eerder op het oude niveau werken.

[...]

Als je de gewone griep hebt (of slecht geslapen) dan neemt je reactievermogen ongeveer even veel af als wanneer je dronken achter het stuur zit. Zouden we met natte neuzen moeten werken dan stel ik ook voor dat er gedronken mag worden onder werktijd. :+
Dat verschilt nog al per persoon.
Bij mij is ziek vaak een dagje koorts, verder niets.

Stelt niet zo veel voor, verder merk je weinig aan mij, misschien een wat witter gelaat, maar that’s it.

Ik zit dan echt niet dronken achter het stuur.

Weet je wie je van de weg moet halen als je daar bang voor bent? Kersverse ouders.

De eerste 6 maanden van het leven van mijn zoon, was ik zo gaar op de weg. Gebroken nachten na gebroken nachten na gebroken nachten zijn echt killing.

Ook de reden dat ik in een file met gesloten ogen tegen een voorganger aanreed.

Dus iedere ouder maar 6 maanden verlof geven? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Van belang is dan wel dat een organisatie een werknemer niet straft als de werknemer ziek is. Concentratie is inderdaad een factor bij ziekte, vaak genoeg gezien dat men toch poogt te werken maar dan niet afdoende focus heeft om uberhaupt productief te zijn en met momenten inderdaad ook dat men zelfs meer problemen creeert dan er zouden zijn geweest bij afwezigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Napo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Wacht, we hebben het over een situatie waarbij je bewust ben van het feit dat je een virus/ziekte onder de leden hebt en gaat dan alsnog bewust naar locatie om potentieel andere personen aan te steken enkel en alleen omdat je wellicht normaal niet thuis mag werken?
Nee, als ik mij goed genoeg voel om te werken, ga ik naar werk.

Ik heb iedere winter wel kriebel in mijn keel, daar hoort kuchen bij. Als ik een hele winter blijf kuchen, heel de winter thuis blijven?

Ik voel mij gewoon fit nu, alleen een kuchje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
je moet niets,

Zonder gekkigheid, het heeft geen nut om enkel te reageren op een deel van een zin. Er zijn altijd situaties waar je wel wat kan doen bij bepaalde ziektes omdat je vanuit thuis je werk zou kunnen uitvoeren waarbij je dus besmettingen kan voorkomen, of dat nou momenteel corona is of in het verleden andere besmettelijke ziektes. Indien je de mogelijkheid hebt lijkt het mij niet meer dan logisch om rekening te houden met je collegas door in ieder geval besmettingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:03:
[...]

Dat verschilt nog al per persoon.
Bij mij is ziek vaak een dagje koorts, verder niets.

Stelt niet zo veel voor, verder merk je weinig aan mij, misschien een wat witter gelaat, maar that’s it.

Ik zit dan echt niet dronken achter het stuur.

Weet je wie je van de weg moet halen als je daar bang voor bent? Kersverse ouders.

De eerste 6 maanden van het leven van mijn zoon, was ik zo gaar op de weg. Gebroken nachten na gebroken nachten na gebroken nachten zijn echt killing.

Ook de reden dat ik in een file met gesloten ogen tegen een voorganger aanreed.

Dus iedere ouder maar 6 maanden verlof geven? 😜
Mijn kind sliep na 3 weken van 21.00 tot 10:00. Na 4 maanden van 18.30 tot 10.00 of later. Is nu 2 en doet het nog.

Ik heb altijd uitgerust achter het stuur gezeten en aan bed gestaan :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gekkie
Heb je eens een fatsoenlijk debat, komt Van Meijeren op de valreep nog langs.

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 21-01-2022 07:53 . Reden: Geen verbasteringen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10 06:15
Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Ik zit nu ook thuis met corona. Eerst zondag ochtend een positieve zelftest gedaan, daarna zondag middag een positieve GGDtest. De klachten waren de eerste 2-3 dagen hoofdpijn, verhoging en snot. Sinds gisteren (woensdag) heb ik alleen nog een verstopte neus.

Het is een risico afweging die heel lastig zelf te maken is. Ik heb ook altijd door gelopen met alles inc bronchitus, 2 gebroken tenen enz... Maar mijn werkgever heeft er niks aan als ik 2 dagen te vroeg op mijn werk verschijn en er daardoor meerdere collega's minimaal een week lang uitgeschakeld zijn.

Mijn werkgever heeft mij verzocht om iniedergeval niet voor maandag op kantoor te komen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:24:
Heb je eens een fatsoenlijk debat, komt kabouter Gideon op de valreep nog langs.
Het is net een lange aflevering van Sluipschutters. Hij heeft zijn dag niet hoop ik voor hem.
Ik was het voor het eerst met Van Haga eens, en het antwoord van Kuipers vond ik zwak. Die wil simpelweg de administratie niet doen om onderscheid te kunnen maken tussen mensen die vanwege Corona in het ziekenhuis komen en mensen die bijvoorbeeld met een gebroken been in het ziekenhuis komen en Corona blijken te hebben. Terwijl dat voor het beleid toch behoorlijk essentieel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Het is net een lange aflevering van Sluipschutters. Hij heeft zijn dag niet hoop ik voor hem.
Ik was het voor het eerst met Van Haga eens, en het antwoord van Kuipers vond ik zwak. Die wil simpelweg de administratie niet doen om onderscheid te kunnen maken tussen mensen die vanwege Corona in het ziekenhuis komen en mensen die bijvoorbeeld met een gebroken been in het ziekenhuis komen en Corona blijken te hebben. Terwijl dat voor het beleid toch behoorlijk essentieel is.
Met de huidige, hard teruglopende ziekenhuis opnames is dat niet heel essentieel.

Als er een grote stijging was, waarbij dat voornamelijk kwam door mensen die niet primair voor Corona liggen zou dat wel handig zijn denk ik, zodat je er beter op in kan spelen bij de zorg.
Bovendien zorgen ook mensen ‘met covid’ voor extra belasting voor het zorgpersoneel, zoals vaker hier besproken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
KLM gaat vluchten annuleren tussen 7 februari en 13 maart vanwege het hoge ziekteverzuim onder personeel door coronabesmettingen en quarantaineverplichtingen. Door minder vaak te vliegen, hoopt de luchtvaartmaatschappij de druk te verlichten voor vliegend personeel dat wél aan het werk kan.
Bron

Gevalletje van de wal die het schip keert >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:30:
[...]

Kan me er ook weinig bij voorstellen: het was extreem rustig op en buiten de piste. Hotel en restaurant was geplaceerd, in de Nederlandse supermarkt komen mensen veel dichterbij.

Extreem besmettelijk virus, doe je niet zoveel aan blijkbaar.
Over het deel op de piste had ik al niet veel schrik: in je gezicht hoesten was voor COVID-19 al not done, en met gemiddeld minimaal 30 km/h pp gaat een virusdeeltjes ( of dat nu covid is of wat anders) echt geen geslaagde oversteek maken. Ik weet ook niet hoe lang zo’n deeltje stabiel blijft in droge berg lucht in de zon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
zacht schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Ja en nee, in eerste instantie was dat het antwoord, maar op de wat verduidelijkende interruptie van Pouw-verweij, kwam wel iets meer verduidelijking. Geparafraseerd en wat meer uitgebreidt:

Wil je dat de zorg bij opname, gedurende een opname, na een opname ter correctie, z'n hoofd gaat breken over de vraag voor hoeveel procent een patient nou met of door covid is behandeld ?
Is wat medicatie ter verzachting van covid verschijnselen dan 25% covid patient, zuurstoftoediening 50% ?
Wat als dat gedurende de week verandert, moeten we dan correcties gaan toepassen zoals het RIVM poogt ? Kortom geeft het wel werkelijk verduidelijking of eigenlijk nog meer mist en tegen welke extra werklast ?

En vervolgens, is dat proportioneel met het potentiele nut, voor de zorg zelf lijkt die er voorlopig marginaal te zijn omdat voorlopig die patiënten ook als covid patiënt behandeld worden of daar in ieder geval voor een groot deel dezelfde handelingen en zorglast mee gemoeid zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Ja en nee, in eerste instantie was dat het antwoord, maar op de wat verduidelijkende interruptie van Pouw-verweij, kwam wel iets meer verduidelijking. Geparafraseerd en wat meer uitgebreidt:

Wil je dat de zorg bij opname, gedurende een opname, na een opname ter correctie, z'n hoofd gaat breken over de vraag voor hoeveel procent een patient nou met of door covid is behandeld ?
Is wat medicatie ter verzachting van covid verschijnselen dan 25% covid patient, zuurstoftoediening 50% ?
Wat als dat gedurende de week verandert, moeten we dan correcties gaan toepassen zoals het RIVM poogt ? Kortom geeft het wel werkelijk verduidelijking of eigenlijk nog meer mist en tegen welke extra werklast ?

En vervolgens, is dat proportioneel met het potentiele nut, voor de zorg zelf lijkt die er voorlopig marginaal te zijn omdat voorlopig die patiënten ook als covid patiënt behandeld worden of daar in ieder geval voor een groot deel dezelfde handelingen en zorglast mee gemoeid zijn.
Jaap van Dissel wil het wel graag omdat dat nodig is voor de modellen.
Patiënten die in het ziekenhuis komen voor iets anders dan corona, daar besmet blijken te zijn en daardoor meetellen in de coronacijfers, moeten apart worden geregistreerd. Dat zei RIVM-directeur Jaap van Dissel na afloop van de technische briefing in de Tweede Kamer. Op de vraag wanneer dit verandert, antwoordde hij "het liefst morgen".

De overheidsmaatregelen en de beperkingen die daaruit voortkomen zijn gebaseerd op de aantallen coronapatiënten in de ziekenhuizen. Daarom vindt Van Dissel dat er kritisch gekeken moet worden naar deze cijfers. "Je wil alles zo goed mogelijk weten, dat is niet altijd mogelijk, maar dit getal moet je wel kennen voor de modellen."
https://nos.nl/artikel/24...orona-in-ziekenhuis-nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Ze zal zoiets toch niet verzinnen?

Morgenavond extra persconferentie, zaterdag horeca en cultuur weer open klinkt plausibel.
Misschien heeft ze op de site van De Hond gekeken :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.