Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.770 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09

Nox

Noxiuz

Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Ja, maar die week hebben we voor kerst al gehad. Je kan hem niet nog een keer inzetten, dan gaan we naar 4 weken. Nog een hickup en we zitten op 3 en uiteindelijk geen?
Ik denk dat je hem niet snapt. Met de kerst hebben ze +1 week vakantie gekregen, met de zomer -1 week vakantie. +1 en -1 zijn samen nul.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:59:
[...]

Mag toch hopen dat ze niet zo’n debiel iets gaan voorstellen hè…
Ik las net al dat de horeca niet meer nodig is. Dan kan dit ook wel toch? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:59
D-Ed schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Ik ben sinds de debacle debatten van vorig jaar (geen actieve herinnering aan etc.) gestopt met het live volgen van debatten.. Geloof in de politiek is echt op een nul punt gekomen helaas..
Ik volg ze nog wel maar ik merk wel dat vaak tijdens debatten onderwerpen worden aangehaald die niets te maken hebben met het hoofdonderwerp. Nu ook weer Groen Links die vragen stelt aan FVD over hun vervolgen van kamerleden. Heeft 0,0 met oplossingen rond Corona te maken. En zo verlies je weer minuten. En indirect zo weer reclame voor FVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-10 16:04
Nox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat je hem niet snapt. Met de kerst hebben ze +1 week vakantie gekregen, met de zomer -1 week vakantie. +1 en -1 zijn samen nul.
Hij heeft het over inhalen van lessen door de quarantaineregels. Dat is toch echt weer een nieuwe week vakantie eraf. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:50
De kranten-sites halen momenteel keihard uit:

Telegraaf.nl

(1, centrale feature) Laagste aamntal sinds 6 november
MINDER DAN 300 CORONAPATIENTEN OP IC'S

(2, direct daaronder)
Deel covidpatiënten niet dóór maar mét besmetting opgenomen

(3, iets verder omlaag)
Van Dissel: omicron ’kantelpunt’ in coronacrisis

Nu.nl:

(1, feature)
Van Dissel erkent dat aannames over omikronvariant te pessimistisch waren

(2)
Coronablog: Kleinste aantal coronapatiënten op ic's sinds november

(3)
Oostenrijk versoepelt inreisbeperkingen voor Nederlanders

ad.nl

(1, video)
EROP OF ERONDER: HORECA WACHT OP GOED NIEUWS

Een aantal van dit soort headlines is wel symptomatisch voor de manier waarop er gedacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
eamelink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:46:
200k basisschoolleerlingen deze week niet op school. Dat is een miljoen lesdagen. 5000 jaar aan onderwijs. In één week...
Dat is een groot probleem. Niet zozeer de besmettingen, wel de quarantaine en isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:58:
[...]

0.5% kans op opname na positieve test. Dat zou bij de huidige aantallen (lopend gemiddelde positieve tests over de afgelopen periode ~35.000 per dag) moeten leiden tot 175 opnames. We zitten op 100-120 (weekdag gecorrigeerd).

Men gaat dus uit van het opveren van de relatieve kans op opname (die index in mijn grafiek die momenteel net onder de 10 staat) naar pakweg 15. Deze aanname lijkt mij realistisch; ik zou het geen pessimistische aanname noemen.

Maar: ik ga rekenen met dat getal. We kunnen in het scenrio van geleidelijke heropening (elke week iets) verwachten dat de positieve tests ongeveer 50.000 per dag gaan bedragen voor de komende weken. Schattingen over de gemiddelde ligdagen van een omicron-patient lopen uiteen van 3 tot 6 dagen (delta doet 7 a 8 dagen gemiddeld). Ook met de pessimistische aanname voor ligdagen (6) kom ik niet hoger dan 1250 bedden op de verpleegafdeling. En vanwege de hoge prevalentie van boosters in de kwetsbare leeftijdsgroepen denk ik dat de ligdagen juist aan de lage kant van de rangegaan uitkomen. Dan heb je het over 600-900 bedden.

Stel, we zouden alles opengooien. Dan knallen de besmetttingen veel verder omhoog. Belgie publiceert momenteel 50.000 per dag (opgeschaald naar bevolkingsomvang zijn dat er 75k voor NL). Denemarken doet 35.000 (opgeschaald 110k). Laten we rekenen met die 120k. Dan zouden we 3000 bedden kunnen bereiken. Maar: als je naar zo'n hoge incidentie gaat, heb je heel snel verzadiging. Door het capoacitieve effect zul je de piek nooit bereiken, de incidentie gaat alweer omlaag voordat de bezetting aan de piek zit.
Ik weet niet of je het wil delen, dan moet je me gewoon negeren, maar welke studie heb je gedaan dat je dit allemaal zo precies door kan rekenen? Werkzaam aan een faculteit wiskunde ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik denk even in mijn pauze NOS.nl lezen, ik zet dat debat aan. Is net die clown van FvD aan het woord. Man man man man man wat een niveau.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

[...]
Het is een beetje offtopic, maar:
Je kunt volgens mij niet zomaar de zomervakantie een week of twee weken inkorten. In ieder geval niet de zomervakantie van 2022.

Ten eerste zullen heel veel mensen al een zomervakantie geboekt hebben, die direct begint op de eerste dag van de vakantie. En ten tweede zul je rekening moeten houden met het feit dat er veel samengestelde/gescheiden gezinnen zijn die dus beide 3 weken zomervakantie hebben.
Als je dan twee weken van de vakantie zou afsnoepen, blijven er voor beide ouders 2 weken over. Dat is niet voldoende om inclusief reisdagen 15 dagen op een camping in Italie te gaan staan. En ik denk niet dat je mensen zover krijgt dat hun zomervakantie maar een dag of 10 duurt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:08

spartacusNLD

This is Sparta!!

FVD laat zich weer van de beste kant zien.. :+ wat een kleuter gedrag in het corona debat.

En de rest staat nu tijdens een schorsing van het debat mooi ruzie te maken.. ;w

[ Voor 62% gewijzigd door spartacusNLD op 20-01-2022 15:14 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
42erik schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Ik weet niet of je het wil delen, dan moet je me gewoon negeren, maar welke studie heb je gedaan dat je dit allemaal zo precies door kan rekenen? Werkzaam aan een faculteit wiskunde ofzo? :)
Lang geleden, werktuigbouwkunde, TU. De skills komen echter van 20 jaar in software development waarvan de laatste 5 als data engineer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:12:
FVD laat zich weer van de beste kant zien.. :+ wat een kleuter gedrag in het corona debat.
Wat context: Van Meijeren clasht met Bergkamp en enkele andere kamerleden over burgerlijke ongehoorzaamheden en volgens mij kwam ie weer met de bekende tribunalen.

VM wil niet luisteren naar de kamervoorzitter die vervolgens de sessie schorst.

Het is inderdaad te kinderachtig voor woorden.

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 20-01-2022 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vorkie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:56:
[...]
En gemiddeld plast een gezond persoon zo’n drie of vier keer per dag.

Val je daar niet in het gemiddelde zou je dus eigenlijk al gelijk je vaccinatie moeten halen, je hebt mogelijk onbekend onderliggend lijden.
En de gemiddelde Nederlander heeft 1 borst en 1 bal ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Hij heeft het over inhalen van lessen door de quarantaineregels. Dat is toch echt weer een nieuwe week vakantie eraf. ;)
Dat klopt, in de zomer gaat er een week vakantie af. Die week vakantie hebben ze in de winter extra gehad. :+

Zomervakantie normaal: 6
Kerstvakantie normaal: 2
Totaal: 8

Zomervakantie corona: 5
Kerstvakantie corona: 3
Totaal: 8

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 20-01-2022 15:16 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:14:
[...]

En de gemiddelde Nederlander heeft 1 borst en 1 bal ;)
Ik klop mezelf vol trots op de borst dat ik meer benen en armen heb dan de gemiddelde Nederlander :+ Ik ben een soort Machamp tov Nederland

Overigens gaat het er nu pittig aan toe in de 2k: men staat collectief vooraan, en toen de voorzitter kort zei "ik schors de vergadering" was een verhitte discussie hoorbaar op de achtergrond

[ Voor 3% gewijzigd door Michael_OsGroot op 20-01-2022 15:16 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
RodeStabilo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:14:
Kijk de kleuter met historisch dubieuze denkbeelden eens glunderen... :r

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Patriot schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Maar veel van die mensen die naar een ander café gaan ('over het algemeen' vind ik persoonlijk wel wat overdreven, maar dat is natuurlijk gewoon persoonlijke ervaring in beide gevallen) doen dat waarschijnlijk nu ook alleen gaan ze naar een afterparty bij iemand thuis. Dat heeft ook weer een aanzuigende werking op mensen die anders niet naar een andere locatie waren gegaan, juist omdat ze op het 'moment supreme' van hun avond op straat gezet moeten worden.

Dit benadrukt natuurlijk de noodzaak om hier gewoon duidelijkheid in te hebben. We zijn hier in feite beiden gewoon een beetje in algemeenheden en persoonlijke verwachtingen aan het praten. Zowel jij als ik hebben geen zinvolle onderbouwing van wat we hier zeggen. Het is ook wat ik in mijn post heb willen zeggen (het is wel een beetje ongemakkelijk verwoord, zie ik helaas nu pas); namelijk dat er eigenlijk vrij weinig wezenlijke onderbouwing is om de horeca weg te zetten als staatsvijand nummer één.

EDIT: En nog even nadrukkelijk; dit is geen pleidooi om te zeggen dat de opening van horeca niet kan of zal leiden tot meer besmettingen. Ik vind alleen dat er heel heel weinig onderbouwing te bespeuren is anders dan 'ja je staat zo dicht op elkaar,' terwijl er weinig bekend is over of dat in de praktijk wezenlijk zoveel verschilt met andere situaties.
Het is überhaupt niet mijn intentie om de discussie aan te gaan of die maatregel zinvol is, ik schets slechts waarom er een eindtijd was voor de horeca. Daar heb ik verder ook geen onderbouwing voor nodig, want dat heeft het kabinet zelf gewoon genoemd als één van de argumenten om de horeca niet tot heel laat open te willen houden.
Mijn reactie op jou was dan ook niet meer dan uitleggen waarom die regel er was. Het was geen bedoeling om een oordeel te geven over de daadwerkelijke bijdrage van die regel. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Lang geleden, werktuigbouwkunde, TU. De skills komen echter van 20 jaar in software development waarvan de laatste 5 als data engineer.
TU, geen verrassing daar. Software development... Die zag ik niet aankomen.

Thanks, was er benieuwd naar!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Niuew cijfer: 39978 positieve tests. Inclusief een flink aantal nameldingen van de storing eergisteren (gisteren zaten er nog niet veel in) en een vrij hoge weekdagfactor. Na correcties schat ik 33.200. Daarmee zijn we terug op het plateau.

Voor de R-waarde zie ik dat de plotse ruk omhoog tijdelijk lijkt en we weer goed omlaag gaan.

2022-01-07 1.03
2022-01-08 1.06
2022-01-09 1.2
2022-01-10 1.3
2022-01-11 1.24
2022-01-12 1.05

Dan de kans op ziekenhuisopname.

Onderstaand de verhouding tussen opnames (weekdag gecorrigeerd) en positieve tests (rolling window met gecalibreerde tijdvertraging):

2022-01-09 20.86
2022-01-10 19.70
2022-01-11 18.19
2022-01-12 15.87
2022-01-13 14.56
2022-01-14 13.44
2022-01-15 12.05
2022-01-16 10.89
2022-01-17 9.64
2022-01-18 8.63
2022-01-19 8.49
2022-01-20 8.55

Index van 1 jaar geleden in de alpha golf was 100.

De daling lijkt na 20 dagen te stabiliseren. Dat is in lijn met de dip tijdens de Danssen met Janssen golf (23 dagen). De grote vraag: wat gaat er nu gebeuren? Veert hij weer even hard omhoog zoals doen? Of blijft hij hangen op het lage niveau?

Dat is allesbepalend voor onze mogelijkheden tot heropening. Veert het getalletje terug richting de 30? Dan zijn we beperkt tot stapsgewijze openingen, elke week iets. Zodat de R-waarde in de buurt van 1.0 blijft, je consumeert dan niet meer dan de downtrend door saturatie.

Blijft het getal hangen rond de 10? Dan kunnen we compleet los.

[ Voor 72% gewijzigd door t_captain op 20-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Wat context: Van Meijeren clasht met Bergkamp en enkele andere kamerleden over burgerlijke ongehoorzaamheden en volgens mij kwam ie weer met de bekende tribunalen.

VM wil niet luisteren naar de kamervoorzitter die vervolgens de sessie schorst.

Het begon met Westerveld van GroenLinks die nog voordat die Fvd kerel iets zei met een persoonlijk feit kwam waar natuurlijk op gereageerd moest worden.

Nu zijn ze allemaal over de zeik en kunnen ze straks #BOOS kijken over The Voice of Holland _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bijna 40% inmiddels. Storing is wel the name of the game aan het worden. Volgens mij kunnen ze gewoon niet meer dan 40k verwerken in hun Excel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:18:
Niuew cijfer: 39978 positieve tests. Inclusief een flink aantal nameldingen van de storing eergisteren (gisteren zaten er nog niet veel in) en een vrij hoge weekdagfactor. Na correcties schat ik 33.000. Daarmee zijn we terug op het plateau.
En er is...drumroll...weer een storing.

TU werktuigbouwkunde, dat is ook de eerste studie waar ik lang geleden aan begon. Inmiddels modelleer ik klei met kinderen op de BSO.

[ Voor 23% gewijzigd door zacht op 20-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 15:30

Agent47

I always close my contracts.

Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Bijna 40% inmiddels. Storing is wel the name of the game aan het worden. Volgens mij kunnen ze gewoon niet meer dan 40k verwerken in hun Excel ofzo.
Plug er ff 32 GB RAM bij :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Niuew cijfer: 39978 positieve tests. Inclusief een flink aantal nameldingen van de storing eergisteren (gisteren zaten er nog niet veel in) en een vrij hoge weekdagfactor. Na correcties schat ik 33.000. Daarmee zijn we terug op het plateau.
Die storingen zijn wel moodkillers zeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:50

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:17:
[...]

Het is überhaupt niet mijn intentie om de discussie aan te gaan of die maatregel zinvol is, ik schets slechts waarom er een eindtijd was voor de horeca. Daar heb ik verder ook geen onderbouwing voor nodig, want dat heeft het kabinet zelf gewoon genoemd als één van de argumenten om de horeca niet tot heel laat open te willen houden.
Mijn reactie op jou was dan ook niet meer dan uitleggen waarom die regel er was. Het was geen bedoeling om een oordeel te geven over de daadwerkelijke bijdrage van die regel. :)
Ah ja, mijn insteek was wel iets (nadruk op iets, want zoals gezegd kan ik het antwoord ook niet onderbouwen) inhoudelijker. Maar goed, dat is dus inderdaad de denkwijze waar ik zo mijn vraagtekens bij zet. Of liever gezegd, hij klinkt als eerste indruk goed en aannemelijk maar dat vind ik juist zo gevaarlijk want dat leidt niet zelden tot een soort zelfgenoegzaamheid waar men zoiets als waarheid aanneemt terwijl niemand er echt heel hard mee bezig geweest is in hoeverre het klopt(e) en nu nog van toepassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl

En de rest staat nu tijdens een schorsing van het debat mooi ruzie te maken.. ;w
Maar de handel begint met Lisa Westerveld die het over vervolgen van kamerleden gaat hebben wat FVD eerder heeft gezegd. Ik snap niet dat Vera Bergkamp dat liet doorgaan. Dat onderwerp is geen onderdeel van dit debat. Dan moet ze een apart debat aanvragen. En zo ontspoort het Coronadebat weer. En FVD is de lachende derde want die buiten dit weer goed uit. Ze trappen constant in hun val.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 19:48
Ongeloofljk hoe D66 en VVD nog steeds vastbijten aan 2G. Is dit een stukje gezichtsverlies willen voorkomen omdat er zo hard gepushed is voor 2G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:00

Lastige situatie voor de voorzitter. Stel je schopt hem er uit, dan kan de FVD dat natuurlijk al voer gebruiken voor hun achterban. Maar als je hem laat lullen, dan is dat ook weer voer. Misschien moeten de FIA, FIFA en 2e kamer eens met z'n allen in een kamertje gaan zitten zodat ze allemaal een waterdicht regelement krijgen.

Edit: Heeft iemand een bron waar ik terug kan spoelen? Er kwam wat werk tussendoor, dus heb ook wat aanleiding gemist. Ik kijk via tweedekamer.nl en daar kan je volgens mij niet terugspoelen.

[ Voor 13% gewijzigd door TheBrut3 op 20-01-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
martwoutnl schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Maar de handel begint met Lisa Westerveld die het over vervolgen van kamerleden gaat hebben wat FVD eerder heeft gezegd. Ik snap niet dat Vera Bergkamp dat liet doorgaan. Dat onderwerp is geen onderdeel van dit debat. Dan moet ze een apart debat aanvragen. En zo ontspoort het Coronadebat weer. En FVD is de lachende derde want die buiten dit weer goed uit. Ze trappen constant in hun val.
Exact, als je één iemand toelaat om zaken erbij te halen die nu niet relevant zijn dan wil de ander ook zijn zegje doen.

Ondertussen zijn er een paar redelijk boos de kamer uitgebeend en leek er één kamerlid wel op de vuist te willen gaan (die dame van Volt).

Spannende tijden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Fuujii schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:22:
Ongeloofljk hoe D66 en VVD nog steeds vastbijten aan 2G. Is dit een stukje gezichtsverlies willen voorkomen omdat er zo hard gepushed is voor 2G?
Ongelooflijk dat je het zoo verkeerd kan interpreteren.

Letterlijk eerste zin: "VVD en D66 sluiten 2G nog niet uit. Op het moment is het niet aan de orde, maar de partijen willen invoering ervan in de toekomst niet uitsluiten."

M.a.w. vandaag niet, morgen niet, volgende week niet maar als het moet ergens volgende winter misschien wel. En dat is logisch. Als je volgende winter weer een killervariant hebt wil je die mogelijkheid behouden.

Als ze het niet doen en je hebt volgend jaar een killervariant in juli ontdekt, in oktober dit in een booster verwerkt en dan blijkt dat je de hele flikkerse bende moet sluiten omdat je geen 2g kan hanteren loopt ook iedereen weer te janken dat het niet goed is.

[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 20-01-2022 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:15
TheBrut3 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Lastige situatie voor de voorzitter. Stel je schopt hem er uit, dan kan de FVD dat natuurlijk al voer gebruiken voor hun achterban. Maar als je hem laat lullen, dan is dat ook weer voer. Misschien moeten de FIA, FIFA en 2e kamer eens met z'n allen in een kamertje gaan zitten zodat ze allemaal een waterdicht regelement krijgen.
offtopic:
Cordon sanitaire, ook met zoiets van Wilders laatst. Gewoon laten praten, niemand gaat er op in, niemand interrumpeert, niemand stelt een vraag... je laat ze eventjes raaskallen en daarna gaan de geestelijk gezonde mensen weer door met het werk.

Desnoods gaan alle normale kamerleden met hun rug naar de spreker toe staan om het punt nog wat duidelijker te maken. Als je dit soort taal uitslaat dan doe je niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
200k basisschoolleerlingen deze week niet op school. Dat is een miljoen lesdagen. 5000 jaar aan onderwijs. In één week...
Hoi kom je aan 5000 jaar? Ik denk dat je berekening niet klopt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Nox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Letterlijk eerste zin: "VVD en D66 sluiten 2G nog niet uit. Op het moment is het niet aan de orde, maar de partijen willen invoering ervan in de toekomst niet uitsluiten."

M.a.w. vandaag niet, morgen niet, volgende week niet maar als het moet ergens volgende winter misschien wel. En dat is logisch. Als je volgende winter weer een killervariant hebt wil je die mogelijkheid behouden.

Als ze het niet doen en je hebt volgend jaar een killervariant in juli ontdekt, in oktober dit in een booster verwerkt en dan blijkt dat je de hele flikkerse bende moet sluiten omdat je geen 2g kan hanteren loopt ook iedereen weer te janken dat het niet goed is.
"Op dit moment" betekent niet vandaag niet, morgen niet, volgende week niet.

Dat kan prima morgen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Ja dat is letterlijk, bedoelen ze dat ook denk je? Met 'dit moment' interpreteer ik dat in de huidige situatie van de pandemie waarin we nu zitten met dalende ziekenhuiscijfers. Er liggen er niet morgen opeens 3000 extra in het ziekenhuis.

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 20-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22
Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:28:
[...]
Vooral het vergelijk naar 1G in dat onderzoek, was bizar. 44% toch?!
Dus:
3G: 5%
2G: 10%
1G: 44%

Als je dan nog kiest voor 2G, heeft het meer met prestige te maken, dan wetenschap.
Dus als je 8% nodig hebt, zou jij alsnog voor de zwaarste maatregel kiezen? Ik zie liever dat alledrie de opties er zijn, en waar nodig worden ingezet. Zeker omdat je vergeet dat het grote nadeel van 1G is dat de horeca niet meer vol zal zitten omdat er veel minder mensen op pad gaan. Volgens mij wordt hier juist continue gezegd dat je zowel medisch als economisch als sociaal mee moet nemen. En voor de 1e is 1G het beste, maar voor de andere 2 juist het slechtste. Liever zie je ze geen van alles natuurlijk, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar meerdere opties waar je uit kunt kiezen afhankelijk van hoe het gaat.
Gewoon je mening doordrammen en op willen leggen aan iedereen. Of eigenlijk het bewust zo lastig mogelijk maken, omdat iemand anders zijn keuze je niet aanstaat.

En dit zeg ik als gevaccineerde!

Ik vind sommige mensen in de politiek echt eng als ik hun ideeën zie.
Sommige wel ja, maar bij een hoop zit er toch wel enige logica achter :+

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:28:

Zo interpreteerde ik het ook: op een expliciete vraag van Pouw-Verweij of ze kon toezeggen dat het nu met Omikron niet nodig is kwam een ontwijkend antwoord. Als meer open kan met 2G sloot ze het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:58
migchiell schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:26:
[...]

offtopic:
Cordon sanitaire, ook met zoiets van Wilders laatst. Gewoon laten praten, niemand gaat er op in, niemand interrumpeert, niemand stelt een vraag... je laat ze eventjes raaskallen en daarna gaan de geestelijk gezonde mensen weer door met het werk.

Desnoods gaan alle normale kamerleden met hun rug naar de spreker toe staan om het punt nog wat duidelijker te maken. Als je dit soort taal uitslaat dan doe je niet mee.
vroeger met hans janmaat liepen ze gewoon weg als die sprak

daar op terug kijkend zei die eigenlijk geen erge dingen als je het met nu vergelijkt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Misschien handiger om nu naar het aantal GGD tests te kijken, dat zijn enorme aantallen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:20
sig69 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Gerekend met 200 lesdagen per jaar waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Niuew cijfer: 39978 positieve tests. Inclusief een flink aantal nameldingen van de storing eergisteren (gisteren zaten er nog niet veel in) en een vrij hoge weekdagfactor. Na correcties schat ik 33.200. Daarmee zijn we terug op het plateau.

Voor de R-waarde zie ik dat de plotse ruk omhoog tijdelijk lijkt en we weer goed omlaag gaan.

2022-01-07 1.03
2022-01-08 1.06
2022-01-09 1.2
2022-01-10 1.3
2022-01-11 1.24
2022-01-12 1.05

Dan de kans op ziekenhuisopname.

Onderstaand de verhouding tussen opnames (weekdag gecorrigeerd) en positieve tests (rolling window met gecalibreerde tijdvertraging):

2022-01-09 20.86
2022-01-10 19.70
2022-01-11 18.19
2022-01-12 15.87
2022-01-13 14.56
2022-01-14 13.44
2022-01-15 12.05
2022-01-16 10.89
2022-01-17 9.64
2022-01-18 8.63
2022-01-19 8.49
2022-01-20 8.55

Index van 1 jaar geleden in de alpha golf was 100.

De daling lijkt na 20 dagen te stabiliseren. Dat is in lijn met de dip tijdens de Danssen met Janssen golf (23 dagen). De grote vraag: wat gaat er nu gebeuren? Veert hij weer even hard omhoog zoals doen? Of blijft hij hangen op het lage niveau?

Dat is allesbepalend voor onze mogelijkheden tot heropening. Veert het getalletje terug richting de 30? Dan zijn we beperkt tot stapsgewijze openingen, elke week iets. Zodat de R-waarde in de buurt van 1.0 blijft, je consumeert dan niet meer dan de downtrend door saturatie.

Blijft het getal hangen rond de 10? Dan kunnen we compleet los.
Echte aantal vandaag ruim 61.000 volgens de GGD meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54

s3n

Het is echt bizar nu op sommige scholen. Er is effectief een schoolsluiting gaande, wat ik bijzonder kwalijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Nox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Ja denk je het zelf? Met 'dit moment' interpreteer ik dat in de huidige situatie van de pandemie waarin we nu zitten met dalende ziekenhuiscijfers. Er liggen er niet morgen opeens 3000 extra in het ziekenhuis.
Het werd aan de dame van D66 gevraagd wanneer ze dat nou zouden willen inzetten. Zij kwam daarop met een verhaal dat neerkwam (mijn interpretatie) als bijvoorbeeld de horeca daardoor open kan blijven.

"Dit moment" is zodanig multi-interpreteerbaar dat je er alleen van kan zeggen dat het nu, op dit moment, niet komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
zacht schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:19:
[...]

En er is...drumroll...weer een storing.

[Twitter]
WTF. Hoe kun je nou fatsoenlijk werken als je inmiddels meerdere dagen per week storing hebt?

Gisteren op corinadashboard:
De storing van gisteren is verholpen, maar nog niet alle meldingen zijn binnengekomen bij het RIVM. De achterstand wordt zo spoedig mogelijk weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 23:27

Dazzler2120

FP ProMod
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:29:
[...]

Zo interpreteerde ik het ook: op een expliciete vraag van Pouw-Verweij of ze kon toezeggen dat het nu met Omikron niet nodig is kwam een ontwijkend antwoord. Als meer open kan met 2G sloot ze het niet uit.
Maarja, het is toch logisch dat je op zo'n expliciete vraag, waar veel onzekerheden aan verbonden zijn, dat je toch geen harde ja of nee tegen gaat zeggen?
Wie weet lopen volgende week tegen alle verwachtingen in als een malle de opnames op door whatever reason, wil je het dan invoeren; "Ja, maar vorige week zei u met Omikron is het niet aan de orde".

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
s3n schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:31:
[...]
Het is echt bizar nu op sommige scholen. Er is effectief een schoolsluiting gaande, wat ik bijzonder kwalijk vind.
Tja, dit zag je natuurlijk al aankomen toen de scholen open gingen. Voordeel is wel dat de kinderen nu weer een paar maanden beschermd zijn en dat we dan ook zekerder weten of we Omikron gewoon rond kunnen laten gaan of niet.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:26:
[...]

De tegenstand komt ook uit het feit dat ze niet willen dat de afweging volledig bij het kabinet ligt. Je verwoordt het nu op zo'n manier dat het lijkt alsof de Tweede Kamer/oppositie niet wil dat die maatregel in wat voor omstandigheid dan ook in gebruik genomen kan worden maar dát is een verkeerde voorstelling van de werkelijkheid. De oppositie moet nu wel tegen 2G pleiten omdat als het "in de gereedschapskist zit" ze er helemaal niets meer tegen kunnen doen. Want dat is wat "in de gereedschapskist" betekent; dat de afweging om het te implementeren volledig bij het kabinet ligt en niet meer bij de kamer.

Dat is een beetje alsof ik vind dat ik de afstandsbediening van de zelfvernietigingsfunctie van jouw auto moet hebben. Niet omdat ik nú je auto wil laten ontploffen, maar omdat ik het wel in mijn gereedschapskist wil hebben voor als die ingreep nodig is. En dan doe ik jouw protest af met "Ja jezus man, maar ik zeg toch helemaal niet dat ik het vandaag, morgen of volgende week al ga gebruiken..?"

[ Voor 0% gewijzigd door Patriot op 20-01-2022 15:33 . Reden: typefoutje; reden edit 2: iets anders verwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
Insert12 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Gerekend met 200 lesdagen per jaar waarschijnlijk.
Ah, en 24 uur per dag. Dan komt de berekening uit. Maar denk dat er weinig kinderen zijn die 24/7 les hebben :).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:32:
[...]
WTF. Hoe kun je nou fatsoenlijk werken als je inmiddels meerdere dagen per week storing hebt?
Omdat je met 25 organisaties moet interfacen, er 1000 regeltjes zijn over wie de data mag inzien en je nooit een enkele dag downtime mag hebben om de zaken goed op orde te krijgen ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
Patriot schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:33:
[...]

De tegenstand komt ook uit het feit dat ze niet willen dat de afweging volledig bij het kabinet ligt. Je verwoordt het nu op zo'n manier dat het lijkt alsof de Tweede Kamer/oppositie niet wil dat die maatregel in wat voor omstandigheid dan ook in gebruik genomen kan worden maar dát is een verkeerde voorstelling van de werkelijkheid. De oppositie moet nu wel tegen 2G pleiten omdat als het "in de gereedschapskist zit" ze er helemaal niets meer tegen kunnen doen. Want dat is wat "in de gereedschapskist" betekent; dat de afweging om het te implementeren volledig bij het kabinet ligt en niet meer bij de kamer.

Dat is een beetje alsof ik vind dat ik de afstandsbediening van de zelfvernietigingsfunctie van jouw auto wil hebben. Niet omdat ik nú je auto wil laten ontploffen, maar omdat ik het wel in mijn gereedschapskist wil hebben voor als die ingreep nodig is. En dan doe ik jouw protest af met "Ja jezus man, maar ik zeg toch helemaal niet dat ik het vandaag, morgen of volgende week al ga gebruiken..?"
Ik denk vooral dat nu het debat gevoerd moet worden of 't überhaupt wenselijk is. Dus of 't een stuk gereedschap kan worden, niet of 't nu al de kist in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

user109731 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:30:
Misschien handiger om nu naar het aantal GGD tests te kijken, dat zijn enorme aantallen:
[Twitter]
Dat zou betekenen dat je over +- 120 dagen ( snel gerekend) op 16 miljoen besmettingen zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Omdat je met 25 organisaties moet interfacen, er 1000 regeltjes zijn over wie de data mag inzien en je nooit een enkele dag downtime mag hebben om de zaken goed op orde te krijgen ?
Ja, duizenden bedrijven doen dat dagelijks zonder enige probleem?

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10 21:11

Mfpower

In dubio

Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Het werd aan de dame van D66 gevraagd wanneer ze dat nou zouden willen inzetten. Zij kwam daarop met een verhaal dat neerkwam (mijn interpretatie) als bijvoorbeeld de horeca daardoor open kan blijven.

"Dit moment" is zodanig multi-interpreteerbaar dat je er alleen van kan zeggen dat het nu, op dit moment, niet komt.
Het probleem is dat alternatieven en de complexiteit/weging niet besproken worden (subsidiariteitsbeginsel). 2G is een zwaar middel. Sluiten ook. 2G is misschien ethisch zelfs zwaarder dan sluiten omdat het mensen uitsluit. Wat is belangrijk(er)? Misschien moeten we wel miljarden steun geven aan gesloten horeca zodat ze niet omvallen zodat de samenleving niet polariseert, om maar wat te noemen.

Maar zijn er nog andere middelen? Geplaceerde horeca? 1,5m afstand in de bioscoopzalen? Max aantal mensen binnen, etc. Subsidiariteit betekent ook dat je al die andere middelen afweegt, maar dat zie ik steeds maar niet gebeuren. CTB wordt enkel gewogen tegen sluiten met als as de economie. Er zijn meerdere assen en meerdere alternatieven.

[ Voor 4% gewijzigd door Mfpower op 20-01-2022 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:32:
Wie weet lopen volgende week tegen alle verwachtingen in als een malle de opnames op door whatever reason, wil je het dan invoeren; "Ja, maar vorige week zei u met Omikron is het niet aan de orde".
Je kunt best zeggen dat met de kennis van nu het bij Omikron niet nodig is, als volgende week de IC's overstromen heb je een groter probleem dan 2G.

De intentie is duidelijk: men wil de wetgeving in de toolbox zodat men het binnen een dag kan inzetten zonder dat de kamer er vooraf goedkeuring aan kan/mag geven. Als het echt nodig is dan hebben ze de wetgeving zo doorgevoerd, die haast is echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het enige wat je hoeft te doen is 25 getallen optellen. Dat kan met een telefoon en een notitieblok als back-up systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
user109731 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:30:
[Twitter]
Heeft iemand een link naar de dataset van GGD ipv via RIVM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
IJzerlijm schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:34:
[...]

en je twee jaar de tijd hebt gehad om er iets voor te bouwen, laat staan een draaiboek te hebben? We zitten niet meer in maart 2020 dat dit allemaal een verrassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Wat had je dan verwacht met Omicron? 8)7. Echt hoor, sommige leven onder een flinke steen al 2 jaar onderhand, zowel politici als gewone burgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

rik86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ik denk vooral dat nu het debat gevoerd moet worden of 't überhaupt wenselijk is. Dus of 't een stuk gereedschap kan worden, niet of 't nu al de kist in moet.
Dat debat heeft weinig zin omdat er nu niemand pleit voor invoering. Het enige waar ze voor pleiten is dat ze het op een gegeven moment als de situatie daarom vraagt wel de mogelijkheid willen hebben om het in te voeren. Welke moment en situatie laten ze in het midden. Daar kun je dan op doorvragen, maar dan is het antwoord simpelweg "Dat kunnen we nu nog niet weten, dus kunnen we die beslissing niet nemen tot het zover is," waarop de tegenstanders zullen zeggen "Als je niet kunt bedenken wanneer je het gaat gebruiken, waarom moeten we het dan nú al wettelijk regelen dat je dat zomaar zonder onze tussenkomst kunt beslissen" en vervolgens ben je uit bij precies de discussie waar ik het net al over had.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
Link: https://www.gelderlander....ingen-zit-thuis~a8083bc7/
OMT kijkt naar versoepeling quarantaineregels voor scholen, bijna kwart van de leerlingen zit thuis
Ik denk dat scholen de quarantaineregels gewoon los moeten laten. We nemen een gokje, maar het verlies van niets doen is te groot.

Dan maar twee weken langer wachten met de horeca.

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 20-01-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54

s3n

Segafreak83 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Wat had je dan verwacht met Omicron? 8)7. Echt hoor, sommige leven onder een flinke steen al 2 jaar onderhand, zowel politici als gewone burgers.
Hou je smileys gewoon bij. Je gaat er vanuit dat iemand onder een steen leeft en dit niet aan zag komen terwijl het idioot is hele scholen naar huis te sturen voor iets als Omnikron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10 21:11

Mfpower

In dubio

s3n schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Hou je smileys gewoon bij. Je gaat er vanuit dat iemand onder een steen leeft en dit niet aan zag komen terwijl het idioot is hele scholen naar huis te sturen voor iets als Omnikron.
En je kunt je afvragen met miljoenen 18-minners die naar school gaan met amper maatregelen of het dan nog wel zinvol is om de samenleving op andere plekken gesloten te houden. Alsof je met een vinger een gat in de dijk stopt terwijl verderop de hele dijk al is doorgebroken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
offtopic:
Heeft weinig zin bij een Dual Core en Windows XP (32bits) 8)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:35:
Het enige wat je hoeft te doen is 25 getallen optellen. Dat kan met een telefoon en een notitieblok als back-up systeem.
Ik denk serieus dat mogelijk elke GGD een eigen formaat heeft voor de data die ze doorgeven. :+
Bovendien geven ze niet alleen het totaal door, maar de hele lijst met info die nodig is per geval om dit voor alle statistieken door te voeren.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
[...]Het is echt bizar nu op sommige scholen. Er is effectief een schoolsluiting gaande, wat ik bijzonder kwalijk vind.
Maar wie neem je dat dan kwalijk?
Dit kon je toch op je klompen aanvoelen, ik heb twee weken geleden al aangekondigd dat dit ging gebeuren.
Als de echte piek nog moet komen kunnen we straks ook de ziekenhuizen sluiten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:43:
[...]

Ik denk serieus dat mogelijk elke GGD een eigen formaat heeft voor de data die ze doorgeven. :+
Bovendien geven ze niet alleen het totaal door, maar de hele lijst met info die nodig is per geval om dit voor alle statistieken door te voeren.
Dan nog. Het is minder data per dag dan Google per seconde verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:35:
En dan heeft een van die 25 (die ook weer hun totaal moeten krijgen van laboratoria die voor veel GGD's werken maar ieder apart hun resultaten moeten doorgeven want privacy) de data nog niet op tijd klaar.

Dan maar die dag overslaan ? Rapporten wat je hebt ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik kom net deze tweet tegen:
Marino van Zelst @mzelst
Het RIVM is overgestapt op de nieuwe gemeentelijke herindeling van 2022. Ondanks wat voorbereidingen, gaat alles natuurlijk in de soep :) De updates rondom gemeentedata gaan iets langer op zich wachten: stay tuned!
En zie verder de volgende twitterdraad over cijfers besmettingen: https://twitter.com/BDDataplan/status/1484172992158461961

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
IJzerlijm schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:46:
[...]

En dan heeft een van die 25 (die ook weer hun totaal moeten krijgen van laboratoria die voor veel GGD's werken maar ieder apart hun resultaten moeten doorgeven want privacy) de data nog niet op tijd klaar.

Dan maar die dag overslaan ? Rapporten wat je hebt ?
Aangeven welk deel van de data mist. Dan kan ik extrapoleren.

Mijn voornaamste probleem is niet dat er regelmatig wat data mist, maar ook dat:

* er niet wordt aangegeven welke data mist
-- hoe groot is de correctie om te extrapoleren?
-- is de ontbrekende data aselect, of ontbreekt er iets van een specifieke regio, leeftijdsgroep etc?

* je weet niet wanneer de correctie komt
-- en niet eens wanneer deze is doorgevoerd

* de correctie wordt niet op de goede dag teruggeschreven maar op een latere dag erbij gepleurd

Al met al getuigt het van een ondermaatse discipline in de omgang met belangrijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:40:
Link: https://www.gelderlander....ingen-zit-thuis~a8083bc7/

[...]

Ik denk dat scholen de quarantaineregels gewoon los moeten laten. We nemen een gokje, maar het verlies van niets doen is te groot.

Dan maar twee weken langer wachten met de horeca.
Vertel jij het deze groep? :+

Maar inderdaad, ik heb nog nooit zoveel foto's gezien van collega's die hun kinderen op schoot hebben, want "de juf of meester had zich om 08:00 afgemeld met een positieve test".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:00
Jammer dat de SGP niet begint met: "Godverdomme, wat een gezeik hier in de kamer!" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Dan nog. Het is minder data per dag dan Google per seconde verwerkt.
Google is ook geen overheid :+

Maar ben nog wel benieuwd wat de echte getallen zijn, ook op:
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
staat onderaan in de grafiek met percentage positief dat er op de 17e 56.000+ positieve testen waren.
wat raar is omdat 2 grafieken daarboven voor de 17e maar ca 42.000 genoemd staat.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:51:
Jammer dat de SGP niet begint met: "Godverdomme, wat een gezeik hier in de kamer!" :+
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom zij geen vrouwen in de partij wilden hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:08

spartacusNLD

This is Sparta!!

TheBrut3 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:51:
Soms moeten ze daarvoor van de SGP eigenlijk van der staaij invliegen.. die heeft af en toe toch wel mooie humor

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:51:
[...]

* de correctie wordt niet op de goede dag teruggeschreven maar op een latere dag erbij gepleurd
Vooral dit heb ik nooit begrepen. Vooral niet in de gevallen waar ze op de dag waarop de correctie werd gedaan exact konden vertellen wat de correctie was, maar ook niet in de gevallen waar ze dat moeilijker konden: Dan ga je achteraf, na een paar dagen, toch even kijken wat een beetje logisch was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:28

bert pit

asdasd

migchiell schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:26:
[...]

offtopic:

Zo is dat. In een normale bedrijfssituatie was deze man na een halve dag op straat gezet op basis van houding en gedrag.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Google is ook geen overheid :+

Maar ben nog wel benieuwd wat de echte getallen zijn, ook op:
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
staat onderaan in de grafiek met percentage positief dat er op de 17e 56.000+ positieve testen waren.
wat raar is omdat 2 grafieken daarboven voor de 17e maar ca 42.000 genoemd staat.
Helaas loopt die grafiek drie dagen achter.

EDIT: grafiek is op datum waarop de test is uitgevoerd.

De andere grafiek is typisch gedateerd op de dag nadat de test uit het lab terugkwam.

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 20-01-2022 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Mfpower schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:42:
[...]

2G/3G is slechts een manier om polarisatie te creëren en zo niet-gevaccineerden te straffen. Het kan toch niet zo zijn dat je er mee wegkomt dat je niet gevaccineerd bent en toch aan het einde van de crisis bent gekomen. (sorry voor m'n evil complot modus, het alternatief is Hanlon's scheermes, maar zo dom zijn ze toch niet?).

En daarnaast, voor 1G moet iedereen moeite doen, en ook dat kan natuurlijk niet als je gevaccineerd bent. Je zal maar aan de verkeerde kant van de QR code komen te staan van het systeem wat men zo graag wilde hebben, wat slechts voor de gezondheid is ingevoerd en vaccin-stimulatie slechts een bij-effect is.

Geeft maar weer eens aan dat het hele debat over de verkeerde assen gevoerd wordt.
Je vergeet het feit dat 1g gewoon niet fatsoenlijk te organiseren valt, en daarnaast bepaalde sectoren de volgende knauw geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

sig69 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:28:
[...]

Ik ging uit van 900k basisschoolleerlingen, en één op de vier die een week thuis zit, aldus de NOS. Naar beneden afgerond naar zo'n 200k, maal vijf dagen geeft één miljoen leerling-dagen. Delen door 200 lesdagen per jaar geeft 5k leerling-jaren.

Maar volgens mij was mijn eerste cijfer fout, en zijn er ruim 1.4m basisschoolleerlingen. Dan kom je uit op 8750 leerling-jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

eamelink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ik ging uit van 900k basisschoolleerlingen, en één op de vier die een week thuis zit, aldus de NOS. Naar beneden afgerond naar zo'n 200k, maal vijf dagen geeft één miljoen leerling-dagen. Delen door 200 lesdagen per jaar geeft 5k leerling-jaren.

Maar volgens mij was mijn eerste cijfer fout, en zijn er ruim 1.4m basisschoolleerlingen. Dan kom je uit op 8750 leerling-jaren.
De manier waarop je die 25% van de leerlingen die vorige week niet naar school kon uitdrukt doet er toch niet toe? Je kunt het op ontzettend veel verschillende manieren uitdrukken, maar dat verandert weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Sylvana zegt zojuist in het debat dat er morgen een persconferentie is (over corona).

Mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:51:
Al met al getuigt het van een ondermaatse discipline in de omgang met belangrijke data.
Ik zit in de data warehouse / rapportage business. Het is zwaar beschamend hoe het RIVM ermee omgaat, ook nadat we in het 3e(!!!!) jaar van corona zitten. Dit soort processen hoor je na een paar maanden vlekkeloos te hebben.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:38
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:12:
Sylvana zegt zojuist in het debat dat er morgen een persconferentie is (over corona).

Mis ik iets?
Ze zegt ook dat het kabinet de economie voorop zet....zegt ze dus na zoveel weken lockdown.

Geen idee of haar woorden zoveel betekenis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:03:
[...]

Helaas loopt die grafiek drie dagen achter.
Zou dit misschien met het aanhaken van die extra externe labs te maken kunnen hebben?

Kan me herinneren dat dat ik iets gelezen had over dat ze met die externe labs ze tot 150k/dag konden opschalen vanaf 100k/dag wat ze nu hadden?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Ze zegt ook dat het kabinet de economie voorop zet....zegt ze dus na zoveel weken lockdown.

Geen idee of haar woorden zoveel betekenis hebben.
Vandaar dat ik het hier even navraag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
eric.1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:14:
Ze zal zoiets toch niet verzinnen?

Morgenavond extra persconferentie, zaterdag horeca en cultuur weer open klinkt plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Morgenavond extra persconferentie, zaterdag horeca en cultuur weer open klinkt plausibel.
Of ze zit een week verkeerd, dat ze de vrijdag persco van vorige week nog bedoelde.

zullen het zien, extra persco zou ik als positief zien want dat kan imho alleen maar betekenen dat er meer open gaat.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:38
[...]

Geen idee, er gebeuren wel gekkere dingen in de kamer...zelfs vandaag nog.

Kwart voor vijf gaat het debat verder met de inbreng van het kabinet, misschien dat we daar iets horen. Zo niet dan ga ik ervan uit dat Simons gewoon iets riep van hoe ze het wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Laten we er ook op letten dat we de wens niet de vader van de gedachte maken. Ik zou het zelf verwelkomen, zo'n persco, maar Mevr. Simons verspreekt zich wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:53
Licko schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Onderwijs is toch zo belangrijk? Dan maar minder of later in 't jaar vakantie.
Ik heb het specifiek over verkorten zomervakantie en verlengen kerstvakantie.
Daar komt netto niet meer onderwijs van, dus drog-argumentatie.

Onderwijs is belangrijk op de momenten dat het gewoon kan plaatsvinden. Dat is hier en nu.

Zomervakanties zijn veelal al ingepland, dus daar kun je weinig aan verkorten.

Gewoon kappen met al die schoolsluitingen is een mooie start en direct ook einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Patriot schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:11:
De manier waarop je die 25% van de leerlingen die vorige week niet naar school kon uitdrukt doet er toch niet toe? Je kunt het op ontzettend veel verschillende manieren uitdrukken, maar dat verandert weinig.
Verschillende manieren om hetzelfde aantal uit te drukken kan een verschillende impact hebben, en we moeten goed naar de impact kijken om de proportionaliteit van maatregelen te kunnen afwegen.

"Een of de vier kinderen gaat deze week niet naar school" heeft op mij niet dezelfde impact als "Driehonderdvijftigduizend kinderen gaan deze week niet naar school", ook al is het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Of ze zit een week verkeerd, dat ze de vrijdag persco van vorige week nog bedoelde.

zullen het zien, extra persco zou ik als positief zien want dat kan imho alleen maar betekenen dat er meer open gaat.
Oepsie
De afgelopen dagen waren er meer besmettingen dan officieel gemeld, schrijft het RIVM. Het gaat naar schatting om een onderrapportage van 27.000 positieve tests over de afgelopen drie dagen.

Het systeem kan de grote aantallen die bij de GGD's binnenkomen niet gelijk verwerken, legt een woordvoerder van het RIVM uit. De afgelopen dag waren er bijvoorbeeld 39.978 positieve tests gemeld bij het RIVM, een van de hoogste aantallen in de hele pandemie. En dat aantal is in werkelijkheid dus nog hoger.

Het RIVM benadrukt daarom dat het beter is om naar de weekcijfers te kijken. Die geven een beter beeld van de werkelijke situatie.
https://nos.nl/liveblog/2...vm-testsysteem-overbelast

die 56k ipv 42k zou best kunnen kloppen dus :?
Dat zou de doorzettende daling in de ziekenhuis cijfers alleen maar nog meer impressive maken.

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 16:32 . Reden: linkje ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:32
[...]

Er zijn maar heel weinig momenten geweest dat een flinke stijging in ziekenhuisopnames (6,6% in twee dagen) na een langere periode van daling niet doorzet. Hoe graag ik het ook wil, het lijkt mij sterk dat die beslissing nu genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:53
stylezzz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Ik las net al dat de horeca niet meer nodig is. Dan kan dit ook wel toch? ;)
Zeker! Kunnen we misschien ook direct stoppen met verzorgingstehuizen?

Al die ouderen op een kluitje, dat is niet meer te doen met Corona, dus vang je ouders maar thuis op. Definitief.

Het is nog al een glijdende schaal zoals je merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 22-10 22:13
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:
[...]
Een dooddoener als "We zijn met zijn allen vergeten om te leven" verdient zo'n response :)
Zijn we dan nu druk met de reincarnatie, of worden we geflest met de oversterfte ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:23:
[...]

Zeker! Kunnen we misschien ook direct stoppen met verzorgingstehuizen?

Al die ouderen op een kluitje, dat is niet meer te doen met Corona, dus vang je ouders maar thuis op. Definitief.

Het is nog al een glijdende schaal zoals je merkt.
Tuurlijk... alles om code zwart te voorkomen! Oogkleppen op en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Zal een korte persco zijn.
Kinderen en onderwijzend personeel zonder klachten niet meer in quarantaine. Zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

eamelink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Verschillende manieren om hetzelfde aantal uit te drukken kan een verschillende impact hebben, en we moeten goed naar de impact kijken om de proportionaliteit van maatregelen te kunnen afwegen.

"Een of de vier kinderen gaat deze week niet naar school" heeft op mij niet dezelfde impact als "Driehonderdvijftigduizend kinderen gaan deze week niet naar school", ook al is het hetzelfde.
Dat zijn twee heel erg verschillende soorten impact waar je het over hebt. De proportionaliteit van een maatregel is inderdaad een functie van (o.a.) de impact op de samenleving die iets heeft, maar dat is niet hetzelfde als hoe indrukwekkend een getal voor jou klinkt als je het hoort. Ik kan tegenover de 5000 schooljaren ook zetten dat er die week dus 3.000.000 schooldagen wel gewoon door zijn gegaan. En als we echt willen overdrijven dan kunnen we de tijdseenheid steeds verkleinen. Of de andere kant op, de hele coronacrisis duurt nog niet eens 1/500ste van een millennium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Zal een korte persco zijn.
Kinderen en onderwijzend personeel zonder klachten niet meer in quarantaine. Zoiets.
Zijn de effecten van omikron op kinderen anders dan bij de voorgaande varianten?
Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.