Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.770 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:28

Agent47

I always close my contracts.

Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:54:
[Twitter]

Lijkt weer een correctiedag qua cijfers?
Ondanks de mogelijke correctie toch een daling wederom _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:28
Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:52:
Is dit nou enkel een rehash van OMT138 van 13 januari? Die blijkbaar ook al data gebruikte van begin december qua Delta vs Omikron.
Met her en der wat stickers "pessismistisch" lijkt het daar in grote lijnen wel op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:08

spartacusNLD

This is Sparta!!

Agent47 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Ondanks de mogelijke correctie toch een daling wederom _/-\o_
correctie zat op de besmettingen, niet op de ziekenhuis cijfers.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het enige theater wat nog voorstellingen mag geven gaat over enkele minuten weer van start met een nieuwe voorstelling.

Gratis toegankelijk overigens!

Zie Debat over de ontwikkelingen rondom het coronavirus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 16:42
Ik heb vanochtend de hele briefing gevolgd van van Dissel en als persoon werkende in het veld van data & voorspellingen schrik ik van de enorme afwijking tussen het model en de werkelijkheid. Ik ben nu aan het kijken of ik de data kan reproduceren zodat ik wat beter voor mezelf kan verklaren hoe ze tot deze cijfers komen. Ik had verwacht dat deze data beschikbaar was maar blijkbaar is de brondata niet openbaar beschikbaar? Is dat niet vreemd? Aangezien het een zeer groot aandeel in de besluitvorming bepaald.
https://data.overheid.nl/...es-op-de-nederlandse-ic-s hier wordt gesteld dat NICE data een belangrijk aandeel is in de modellen.

Echter op de NICE website zelf:
"Inmiddels maken meerdere instanties gebruik van de data op onze website. Om onze servers niet te overbelasten en de website voor iedereen toegankelijk te houden zijn de ruwe data niet beschikbaar voor algemeen gebruik."
https://stichting-nice.nl/covid-19-faq.jsp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:36
rik86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Nou ja, om heel eerlijk te zijn klopt 't model dat @t_captain een maand geleden liet zien ook niet met de realiteit. Het verschil is dat hij z'n aannames duidelijk uitlegt, sneller bijstuurt én hij het zich kan veroorloven een te optimistisch model te laten zien. Want het heeft geen impact op de ziekenhuisbezetting.
Zo heel slecht vond ik zijn voorspelling niet anders. Qua cases loopt hij nog altijd goed, hoewel de top iets later gaat vallen door de geopende scholen ( en als de parameters veranderen dan kan het model opnieuw beginnen)
Het enige wat achter blijft is de ziekenhuis en ic opnames door de combinatie:
1. Boosters
2. Minder ziekmakend omicron
3. Allerlei vormen van immuniteit die hier blijkbaar harder doorweeft dan elders
4. Nog wat onbekende oorzaken wellicht die maken dat de cijfers in de ziekenhuizen hier laag blijven
Overigens zie je in Oostenrijk ( waar ik nu ben, vandaar mijn speciale belangstelling) een ongeveer gelijkwaardig beeld: ic bezetting dalend, alleen ziekenhuis ligt stijgend bij zeer hoge aantallen besmettingen. Ook zij komen net uit een hoge delta golf en lockdown (die laatste is 2G eraf). Lijkt er op dat de recente delta golven dus een aanmerkelijk dempend effect geven
@t_captain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:01
spartacusNLD schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:58:
[...]

correctie zat op de besmettingen, niet op de ziekenhuis cijfers.
Cijfers bij ziekenhuizen worden ook 2x/week bijgewerkt. Je ziet opeens 16/29 bij de IC wat een trendbreuk is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:08

spartacusNLD

This is Sparta!!

MEasterEgg schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:06:
Ik heb vanochtend de hele briefing gevolgd van van Dissel en als persoon werkende in het veld van data & voorspellingen schrik ik van de enorme afwijking tussen het model en de werkelijkheid. Ik ben nu bezig of ik de data kan reproduceren zodat ik wat beter voor mezelf kan verklaren hoe ze tot deze cijfers komen. Ik had verwacht dat deze data beschikbaar was maar blijkbaar is de brondata niet openbaar beschikbaar? Is dat niet vreemd? Aangezien het een zeer groot aandeel in de besluitvorming bepaald.
https://data.overheid.nl/...es-op-de-nederlandse-ic-s hier wordt gesteld dat NICE data een belangrijk aandeel is in de modellen.

"Inmiddels maken meerdere instanties gebruik van de data op onze website. Om onze servers niet te overbelasten en de website voor iedereen toegankelijk te houden zijn de ruwe data niet beschikbaar voor algemeen gebruik."
Wellicht dat @t_captain je hiermee kan helpen?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik heb vanochtend de hele briefing gevolgd van van Dissel en als persoon werkende in het veld van data & voorspellingen schrik ik van de enorme afwijking tussen het model en de werkelijkheid. Ik ben nu aan het kijken of ik de data kan reproduceren zodat ik wat beter voor mezelf kan verklaren hoe ze tot deze cijfers komen. Ik had verwacht dat deze data beschikbaar was maar blijkbaar is de brondata niet openbaar beschikbaar? Is dat niet vreemd? Aangezien het een zeer groot aandeel in de besluitvorming bepaald.

Je loopt tegen dezelfde muren op als academici die zelf willen rekenen.
Dat de RIVM-modellen een soort black boxes zijn, bestrijdt hoofdmodelleur Jacco Wallinga van het RIVM. Hij wijst er op dat zijn groep niet één model draait, maar ook andere zaken berekent, zoals het reproductiegetal, en het effect van de vaccinaties. De uitkomsten toetsen de modelleurs tegen elkaar, en ze praten veel met internationale collega’s.

Anderen kunnen ook transmissiemodellen maken, zegt Wallinga. Maar de wet verbiedt het RIVM om de computercode waarin privacygevoelige informatie is verwerkt te openbaren. Wie wel met ruwe data wil werken „moet die aanvragen bij NICE”, de stichting die opnames bijhoudt. „Of aandringen op nieuwe wetgeving.” En dat hij, in de hectiek van een pandemie, niet alle aannames kan documenteren bij nieuwe prognoses, „daar is gewoon geen tijd voor”. Het OMT bevraagt hem wel kritisch, bevestigt Marc Bonten.

Maar zolang niet alle data en instellingen openbaar zijn, zijn de prognoses niet te toetsen. En zo kon het dat de Tweede Kamer een dreigende lijn zag, en dat niemand daar andere lijnen naast zette. Kamerleden vroegen er ook niet om.
Bereken meer dan besmettingen — en nog twee ideeën voor een bredere coronastrategie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Gaan we in het debat het vooral over 2G hebben?
Zo 2021... :F

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:21
Laat die vaccins voor kinderen maar zitten:
Kwart van de leerlingen niet op school wegens corona
Door coronabesmettingen bij leerlingen moeten steeds meer scholen hele klassen naar huis sturen. Gemiddeld is bijna een kwart (24 procent) van de leerlingen deze week niet op school. In ruim twee derde van de gevallen is dat gerelateerd aan besmettingen. Vorige week ging het nog om 9 procent, maakt de Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) bekend. De organisatie hield een peiling onder ruim achthonderd schooldirecteuren.

"Schoolleiders zijn blij dat de scholen weer open zijn, tegelijkertijd zien we de besmettingen toenemen en is het onderwijs met de huidige maatregelen lastig te organiseren. Er is een grote behoefte aan duidelijke kaders om lokaal beslissingen te nemen", zegt Ingrid Doornbos, voorzitter van de AVS.

Uit het onderzoek blijkt ook dat in de tweede week na de kerstvakantie bij slechts 2 procent van de scholen alle leerlingen op school waren. Op 80 procent van de scholen ontbreken één of meerdere leraren. Gemiddeld is 18 procent deze week afwezig, van wie twee derde vanwege corona.
Bron: nu.nl liveblog

Die natuurlijke immuniteit is met een paar weken wel geregeld. Overigens is mijn dochter er flink ziek van, mijn zoon blijft echter negatief testen. Wel wederom thuis dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:50
spartacusNLD schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Wellicht dat @t_captain je hiermee kan helpen?
Ziekenhuisbezetting is een gevolg van een prognose, geen input.

Ik gebruik NICE alleen maar om te kijken waar we nu staan , dat doe ik via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:03
ZieMaar! schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Die afweging komt toch van de gezondheidsraad? Een model van het rivm, met pessimistische aannames, dar zeker, gebruiken om een analyse en data onderzoek van een andere organisatie in diskrediet te brengen, da’s misschien wel een beetje te kort door de bocht, toch? Om de vergelijking met bocht te houden, dat is geen benzine meer bij Shell tanken omdat er azijn in het bier van Heineken zat, want het zijn beide multinationals;).

offtopic:
flauwe vergelijking, maar kon het niet laten om de grap rondom bocht toch te maken ;)
Jullie hebben allebei gelijk, denk ik.

Nee, het slaat eigenlijk nergens op om advies van de gezondheidsraad te wantrouwen omdat de adviezen van het RIVM niet aansluiten bij jouw waargenomen werkelijkheid...

Maar tegelijk ook Ja, dat is wel hoe de overgrote meerderheid van de mensen zal denken, denk ik. Sterker nog, ik vrees dat ik de overgrote meerderheid van de mensen hiermee al te hoog inschat... want RIVM en gezondheidsraad, dat zit dan in ieder geval nog een beetje in dezelfde hoek... maar veel mensen zullen adviezen van welk overheidsorgaan dan ook a priori al wantrouwen, simpelweg omdat ze de overheid als geheel wantrouwen (met uitzondering van de populistische politici die dat wantrouwen van harte blijven voeden, natuurlijk), is het niet vanwege de toeslagenaffaire dan is het wel omdat ze ineens geen 130 meer mogen rijden of omdat Hugo stomme schoenen draagt, of omdat Sigrid bekakt praat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10 21:11

Mfpower

In dubio

hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:15:
Volgens mij heb jij een hele fijne vakantie gehad, ik herken je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:23
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:01:
Het enige theater wat nog voorstellingen mag geven gaat over enkele minuten weer van start met een nieuwe voorstelling.

Gratis toegankelijk overigens!

Zie Debat over de ontwikkelingen rondom het coronavirus
Pfft, slecht acteerwerk weer, je kan nog beter GTST kijken..
Wederom wordt er alleen maar met modder gegooid in plaats van samen de schouders eronder om tot een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:15:
Nou ja, op zich snap ik beiden kanten wel.
Aan de ene kant de groep die 't niet wil, omdat 't effect zeer beperkt is en bijeffecten mogelijk ongewenst.
Aan de andere kant, het is wel een potentieel zinvol instrument bij een evt. nieuwe variant, want data uit het buitenland suggereert dat 't zinvol kán zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:07:
[...]

Let goed op de verticale as. Grafieken linksboven en rechtsboven zouden flatlinen op rechtsonder. :P
Deze vond ik in die zin ook wel 'lollig'. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjnDTo437G9IZcIMMb77HVBoP0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Qepa16XxnjdDbI8DT36tvpP.png?f=fotoalbum_large

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Mfpower schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:31:
Volgens mij heb jij een hele fijne vakantie gehad, ik herken je niet meer terug.
Heb al eerder gezegd dat de balans tussen het voorkomen van besmettingen en de maatschappelijke, economische en psychische prijs van de lockdown scheef gaat.

Pas als je weer de normale dingen doet besef je hoe ver je mentaal van je gewone zelf af zit.
Kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben, mensen hebben horeca, vakantie en sociaal contact nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-10 16:42
Dat klopt maar de voorspelmodellen van RIVM zijn volgens mij deels gebaseerd op leeftijd gespecificeerde contacten (het zit bij de jongeren hoor ik vaak) dus ik ga ervan uit dat ze kijken naar de leeftijd van de personen op de IC en dat gerelateerd aan de gedrag en contacten en duur van de specifieke groep. Echter kan ik alleen de algehele opname zien, dan ga ik daar even wat assumpties maken om in ieder geval een deel van mijn berekening rond te krijgen.

EDIT: Op 4:17 van de video is oa de input van het model te zien.
https://www.rivm.nl/rekenen-aan-covid-19-epidemie
t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Ziekenhuisbezetting is een gevolg van een prognose, geen input.

Ik gebruik NICE alleen maar om te kijken waar we nu staan , dat doe ik via de website.

[ Voor 7% gewijzigd door MEasterEgg op 20-01-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
rik86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:32:
Aan de andere kant, het is wel een potentieel zinvol instrument bij een evt. nieuwe variant, want data uit het buitenland suggereert dat 't zinvol kán zijn.
Voor Delta inderdaad, bij Omikron is het maar de vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:34:
[...]

[Afbeelding]
Ben benieuwd hoeveel kamerleden een logaritmische schaal in kunnen schatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dame van de VVD in het debat:
"Het coronatoegangsbewijs heeft zich bewezen het afgelopen jaar."
"2G is in sommige landen al heel normaal"
"Vaccinatieplicht is in sommige landen al heel normaal(zeker in bepaalde groepen)"
Het oude normaal bestaat duidelijk niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:21
nvm verkeerde topic

[ Voor 103% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-01-2022 13:54 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:37:

[...]

[...]

[...]

Bijzonder hoe een partij zo op implosie afstevent. Als Rutte ooit opstapt, is er niks meer over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
Linkdrop: https://www.telegraaf.nl/...antelpunt-in-coronacrisis
De belangrijkste toename van het aantal besmettingen bevindt zich nu in de leeftijdsgroep van 0 tot 19 jaar. „Ongetwijfeld heeft dit te maken met het openen van de scholen”, wijst Van Dissel aan. Het aantal infecties in de groep die daarna komt (19 tot 25 jaar), is iets gedaald, maar is volgens de RIVM-chef nog altijd het hoogst van de hele bevolking.
Heropenen van scholen is de primaire reden voor sterk toenemende besmettingen in kinderen en tieners. In combinatie met verzadiging onder twintigers. De incidentie in die leeftijdsgroep is alweer een aantal dagen aan het dalen, waardoor andere leeftijden relatief wat meer omhoog komen.

Voor de twintigers is de enige verklaring: saturatie.

Dat is wat gebeurt als er zoveel mensen zijn besmet dat het percentage nog-niet-besmette mensen steeds lager wordt. Dat lijkt op een berbeque die uitdooft omdat de kolen beginnen op te raken en er steeds meer niet-brandbare as tussen de resterende kolen zit. Het duurt lang voordat hij uit is, maar hij wordt wel steeds kouder (in covid analogie: afnemende besmettingen per dag).

In vind het jammer dat dit positieve nieuwtje niet wordt benoemd.
Opvallend is dat de groep van boven de 60 nauwelijks tot geen toename in het aantal omicronbesmettingen laat zien. Volgens Van Dissel kan dat te maken hebben met de boosterprik: meer dan 90 procent van de mensen van boven de 60 heeft inmiddels een derde coronashot gehad.
Aan het begin van een golf is het heel normaal dat jongvolwassenen de trendsetters zijn. Wat we bij omicron zien is dat de jonge leeftijdsverdeling langer dan normaal standhoudt. Ik denk ook dat boosters en de verdeling van boosters onder de leeftijdsgroepen de verklaring zijn.
Maar de booster biedt geen 100 procent bescherming, waarschuwt Van Dissel. Van de mensen die nu in beeld zijn met een omicronbesmetting, heeft 11 procent al een booster gehad. „Maar de effectiviteit tegen ziekenhuisopname is nog steeds hoog, zeker bij de ic.”
Hou toch eens op met dat zwartkijken. 100% veiligheid bestaat niet op deze wereld. Ze bieden 97 a 98 procent bescherming tegen opname, volgens je eigen RIVM cijfers.

De behaalde cijfers zijn voldoende om ons te verlossen van covid als maatschappelijk probleem, ook al zullen er nog steeds bepaalde aantallen mensen ziek worden en zelfs sterven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:43:
Bijzonder hoe een partij zo op implosie afstevent. Als Rutte ooit opstapt, is er niks meer over.
Wat een verschil tussen Tielen en Pouw-Verweij, we hebben echt meer artsen in de Kamer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Dat. En ook bijzonder hoe ze het woordje "al" gebruikt bij statements over 2G en verplichte vaccinaties.

Alsof ze het hier ook "al" voor zich ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Voor Delta inderdaad, bij Omikron is het maar de vraag.
daarom ook een eventuele toekomstige variant. Omikron valt daar dus niet onder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:34:
[...]

[Afbeelding]
IC bevat nog geen omicron gegevens. Data lopen tot begin januari en toen was er nog amper een populatie van omicron-patienten in het ziekenhuis, van waaruit de IC opnames zouden moeten voortkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
rik86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:48:
daarom ook een eventuele toekomstige variant. Omikron valt daar dus niet onder ;)
Zullen we eerst zien wanneer en hoe die variant zich aandient?
Als de politieke wil er is kan 2G in een week ingevoerd zijn, nu heeft het geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Afgelopen week m'n booster gehad en flink onrustige nachtrust met zweetaanvallen aan overgehouden. Vandaag voel ik me overigens weer prima..

Ondertussen lachen een aantal bekenden van mij (anti vax) je nog net niet uit omdat je zo'n schaap bent en zie ik in de supermarkt ook steeds meer van die zelfvoldane karakters zonder mondmasker rondstruinen..

Ik heb veel contact met lokale bedrijven in verschillende sectoren en het lijkt alsof mensen veel meer aan het eind van hun latijn zijn dan bij de vorige lockdown.. Mijn gezin is er ook wel klaar mee en ik heb eigenlijk geen idee meer waar we met z'n allen mee bezig zijn (maar dat zal vast komen door de mentale moeheid die ik ervaar). Gelukkig nog lekker aan het mountainbiken om m'n hoofd leeg te krijgen.

Geen idee waarom ik het hier neerpen maar wil het toch even delen met de mensen waar ik ook de meeste input vandaan haal vwb corona gerelateerde informatie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:31
D-Ed schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:52:
Afgelopen week m'n booster gehad en flink onrustige nachtrust met zweetaanvallen aan overgehouden. Vandaag voel ik me overigens weer prima..

Ondertussen lachen een aantal bekenden van mij (anti vax) je nog net niet uit omdat je zo'n schaap bent en zie ik in de supermarkt ook steeds meer van die zelfvoldane karakters zonder mondmasker rondstruinen..

Ik heb veel contact met lokale bedrijven in verschillende sectoren en het lijkt alsof mensen veel meer aan het eind van hun latijn zijn dan bij de vorige lockdown.. Mijn gezin is er ook wel klaar mee en ik heb eigenlijk geen idee meer waar we met z'n allen mee bezig zijn (maar dat zal vast komen door de mentale moeheid die ik ervaar). Gelukkig nog lekker aan het mountainbiken om m'n hoofd leeg te krijgen.

Geen idee waarom ik het hier neerpen maar wil het toch even delen met de mensen waar ik ook de meeste input vandaan haal vwb corona gerelateerde informatie ;)
De natuurlijke reflex van mensen is om regels serieuzer te nemen als men daadwerkelijk gevaar voelt / ziet / ervaart.

Omikron zorgt er voor dat onze ervaring van gevaar vele malen lager is. Daarmee daalt ook onze bereidheid om ons te conformeren aan strenge regels imo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
D-Ed schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:52:
Als die bekenden van je, jouw keuze nou eens zouden respecteren en jij die van hen, geeft dat je misschien ook wat rust ;) Dit bedoel ik overigens niet vervelend, een beetje wederzijds respect zou iedereen helpen.
Dat idee heb ik ook, en verwacht toch wel wat burgerlijke ongehoorzaamheid in allerlei gradaties als er niet snel wat versoepelingen komen.
Hou vol ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 20-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:37:

Is het doel nou om de maatregelen zo snel mogelijk af te schalen als het kan (nu dus) of is het doel om eerst nog even idioot beperkende maatregelen in te voeren omdat dat nu eenmaal het doel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FabianGTI schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Pfft, slecht acteerwerk weer, je kan nog beter GTST kijken..
Wederom wordt er alleen maar met modder gegooid in plaats van samen de schouders eronder om tot een oplossing te komen.
Slechte scenarioschrijvers, ik vind de acteurs wel levensecht overkomen.

Ik begrijp niet dat er nog wordt gesproken over 2G ' voor een volgende variant'. Men is het dus eens dat 2G voor de huidige situatie niet veel zal doen, en zoals de dame van de PvdA ook zei is 2G in een week te regelen.

Kunnen ze het niet beter hebben over de huidige situatie in plaats van een eventuele nieuwe variant waar nog geen enkel teken van is gesignaleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dennis schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Is het doel nou om de maatregelen zo snel mogelijk af te schalen als het kan (nu dus) of is het doel om eerst nog even idioot beperkende maatregelen in te voeren omdat dat nu eenmaal het doel is?
Wat er nu gebeurd is precies waarom de overheid zijn geloofwaardigheid kwijt is of aan het raken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:54:
[...]

De natuurlijke reflex van mensen is om regels serieuzer te nemen als men daadwerkelijk gevaar voelt / ziet / ervaart.

Omikron zorgt er voor dat onze ervaring van gevaar vele malen lager is. Daarmee daalt ook onze bereidheid om ons te conformeren aan strenge regels imo.
Dat zal inderdaad een goede verklaring zijn. Persoonlijk ben ik van mening dat 'we' alles maar los moeten gooien. De mensen die zich willen beschermen met vaccinaties/maskers/afstand houden etc. doen dat toch wel en mensen die dat niet willen gaan we toch niet meer overtuigen.

Zijn er cijfers van de IC met verdeling van gevaccineerden tov niet gevaccineerden op te vragen..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:31
D-Ed schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Dat zal inderdaad een goede verklaring zijn. Persoonlijk ben ik van mening dat 'we' alles maar los moeten gooien. De mensen die zich willen beschermen met vaccinaties/maskers/afstand houden etc. doen dat toch wel en mensen die dat niet willen gaan we toch niet meer overtuigen.

Zijn er cijfers van de IC met verdeling van gevaccineerden tov niet gevaccineerden op te vragen..?
Zeker wel, staan paar keer in dit topic.

Het gaat er nog steeds om qua beleid (althans dat lijkt het doel te zijn) om de zorg toegankelijk te houden. Dat betekent dat te abrupt alles opengooien weer zou kunnen leiden tot een flinke toename in de klinieken van het ziekenhuis.

Uiteindelijk zal het dus stapsgewijs gaan en dat is ook beter dan nu alles open gooien en dan over 3 weken weer dingen dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Luuk84 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Als die bekenden van je, jouw keuze nou eens zouden respecteren en jij die van hen, geeft dat je misschien ook wat rust ;) Dit bedoel ik overigens niet vervelend, een beetje wederzijds respect zou iedereen helpen.

[...]

Dat idee heb ik ook, en verwacht toch wel wat burgerlijke ongehoorzaamheid in allerlei gradaties als er niet snel wat versoepelingen komen.

[...]

Hou vol ;)
Ik respecteer ieder z'n keuze, een andere bekende is ook 'anti vax' en daar kan ik serieus toffe gesprekken mee voeren zonder oordeel naar elkaar.. Een paar anderen voelen zich echt verheven boven 'de schaapjes' en zijn niet te bereiken voor andere visies. Die willen het liefste ook over niets anders praten dus daar is het contact al STUKKEN minder mee (erg jammer overigens).

En we houden vol hoor, veerkrachtig zijn we zeker maar mijn opgewekte stemming kan ook veel sneller omslaan dan vroeger.. Hoop dat die buffer snel weer vol met positiviteit zit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

D-Ed schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Die cijfers zijn vandaag nog gepost in dit topic maar het gaat hard dus je moet flink terugscrollen.

Vorige week mijn booster gehad, alleen een avondje hangerig geweest. Ik ben toch wel blij dat ie erin zit want een collega was besmet met omicron en ondanks vaccinatie is ie heel erg ziek geworden ondonks nog geen 30. Gelukkig (net) geen opname nodig gehad en inmiddels is ie beter maar dat heeft wel anderhalve week geduurd.

Niet voor iedereen is het mild, ook al ben je jong. Toch heb ik goede hoop want voor de meeste is het niet zo erg en we gaan nu in rap tempo door de besmettingen heen. Op een gegeven moment heeft een flink deel het al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
eric.1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Op dit moment zelfs oneindig veel groter :+

Zonder gekkigheid, de supermarkt lijkt me nog altijd geen grote besmettingsbron. V Dissel noemde wel de impact van de horeca op de R-waarde (geloof ik); nabij 10%
in de supermarkt (jumbo) hier loopt echt niemand op 1.5 meter en vecht men voor wat sla en kansloos gedoe, lijkt me in een restaurant en kroeg waar iedereen zit toch een ander verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
hoevenpe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Heb al eerder gezegd dat de balans tussen het voorkomen van besmettingen en de maatschappelijke, economische en psychische prijs van de lockdown scheef gaat.

Pas als je weer de normale dingen doet besef je hoe ver je mentaal van je gewone zelf af zit.
Kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben, mensen hebben horeca, vakantie en sociaal contact nodig.
Ik moet je hierin gelijk geven. We zijn met zijn allen vergeten om te leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:03
milotic schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:04:
[...]

in de supermarkt (jumbo) hier loopt echt niemand op 1.5 meter en vecht men voor wat sla en kansloos gedoe, lijkt me in een restaurant en kroeg waar iedereen zit toch een ander verhaal
De kroegen zijn momenteel dicht he ;)
Dus vandaar dat de kans oneindig keer groter is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
D-Ed schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Ik respecteer ieder z'n keuze, een andere bekende is ook 'anti vax' en daar kan ik serieus toffe gesprekken mee voeren zonder oordeel naar elkaar.. Een paar anderen voelen zich echt verheven boven 'de schaapjes' en zijn niet te bereiken voor andere visies. Die willen het liefste ook over niets anders praten dus daar is het contact al STUKKEN minder mee (erg jammer overigens).
Ok gelukkig, misschien was ik een beetje te belerend, ik bedoelde het goed :)
Persoonlijk heb ik moeite met de term anti vax, ik kan namelijk wel wat mensen die geen corona vaccinatie willen maar geen problemen hebben met andere vaccinaties. Die gooi ik zalf dan weer niet onder de 'anti vax groep'. Het verheven voelen boven een ander werkt 2 kanten op is mijn ervaring.
En we houden vol hoor, veerkrachtig zijn we zeker maar mijn opgewekte stemming kan ook veel sneller omslaan dan vroeger.. Hoop dat die buffer snel weer vol met positiviteit zit ;)
Ik denk dat veel mensen hier last van hebben. Daarbij komt dat er ook veel andere dingen spelen die denk ik, of in ieder geval bij mij meewegen. Een niet daadkrachtige politiek bijvoorbeeld. Los van corona, gaat er zo ongelofelijk veel mis, je zou er bijna depressief van worden. En ondertussen hebben we een premier die maar met #gaafland blijft strooien :( - Einde rant :)
Om positief af te sluiten: met een beetje geluk gaat meer en meer op een griep lijken en kunnen we deze (inclusief vaccinaties) ook zijnde behandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
gustaveau schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:09:
[...]

De kroegen zijn momenteel dicht he ;)
Dus vandaar dat de kans oneindig keer groter is
is hier gewoon al een week open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

brothermaynard schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Ik moet je hierin gelijk geven. We zijn met zijn allen vergeten om te leven.
Er valt prima te leven met dichte horeca.

Vakantie en sociaal contact is redelijk op peil gebleven.
(al mijn zomervakanties waren gewoon doorgegaan)

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 14:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
LCPS ziekenhuisopnames zijn binnen:

* IC: 16
Iets hoger dan voorgaande dagen, maar zit netjes in range. Ik voorzag 15 per dag gemiddeld voor "week 3", we zitten in nu na 6/7 dagen op 11.2 gemiddeld per dag.

* Kliniek: 133
Gecorrigeerd voor weekdag: 137. slechtste van de week. Maar niet alarmerend. Gemiddelde van de afgelopen 6 dagen is 106 (weekdag-gecorrigeerd 107). Vorige week was 117.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Kom op. Je weet dat je beter kan dan dat soort dooddoeners :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53
Imperium schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:57:
Wat er nu gebeurd is precies waarom de overheid zijn geloofwaardigheid kwijt is of aan het raken is.
Ja iedereen hier die zegt dat we vertrouwen moeten houden in het kabinet mogen dit dan eens even komen uitleggen.

Nu we constateren dat voor omikron 2G vrijwel geen meerwaarde heeft, waarom gaan de kabinetspartijen dan zó enorm ver om maar te zorgen dat we het toch gaan invoeren? D66 mevrouw zegt net dat het vooral bedoeld is voor als er nieuwere varianten komen. Maar op vraag van JA21 of ze dan wil uitsluiten dat het bij omikron gaat worden ingezet wil ze ook geen toezegging doen. Ik geloof er echt helemaal niets van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RodeStabilo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:13:
[...]
Kom op. Je weet dat je beter kan dan dat soort dooddoeners :)
Een dooddoener als "We zijn met zijn allen vergeten om te leven" verdient zo'n response :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:54

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Zijn er mensen die het debat aan het volgen zijn? Ben ik de enige die het ergerlijk vind dat het vooral gaat over de proportionaliteit/validiteit van 2G nú, in plaats van over het feit dat er voor zo'n heftige maatregel in de "gereedschapkist/EHBO-doos" gepleit wordt? Is het nou pure politiek dat zelfs de oppositie het niet over die boeg gooit, het feit dat het gewoon super gek is om een wet te introduceren zodat het later als het kabinet het al dan niet nodig acht even eenzijdig kan gaan bekrachtigen?

Ik ben helemaal niet principieel tegen 2G (noch de andere varianten) maar ik vind het echt heel bijzonder dat er zo makkelijk wordt gedaan over deze constructie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brothermaynard
[...]

Ik heb het niet over ‘sec’ de horeca/voetbal/etc… ik merk de afgelopen week dat we gewoon met zijn allen een abnormale, niet sociale omgang normaal zijn gaan vinden. Wat het dus duidelijk niet is. Veel van mijn patiënten komen met allerlei onverklaarbare klachten en ik durf de stelling aan dat daar de nodige psycho-somatische oorzaken bij zitten die door de huidige maatschappelijke situatie worden getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Het gaat natuurlijk wel verder dan alleen de horeca ;)

Ik ken best wel wat mensen die nu bang zijn in de supermarkt omdat er wat meer mensen lopen. Handen schudden is een doodzonde, een biertje drinken op een terras kan niet want daar ligt het virus in de bosjes te schuilen om je te bespringen. Zo zijn er best wel veel dingen waardoor mensen zich nu bewust en onbewust anders gedragen of zich anders voelen. We zijn dus wel degelijk (in zekere mate) aan het vergeten hoe het voor 2019 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:03
[...]

Een verschil is wel dat je in een supermarkt niet langdurig bij elkaar in de buurt bent. Wel dichterbij elkaar dan in een restaurant (althans, ik ken ook wel restaurants waar je schouder aan schouder zit met het tafeltje naast je), maar veel korter.

Hoe zich dat verhoudt in risico's weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:53
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Zijn daar al cijfers over uit Israël?
Had alleen meegekregen dat ze daar begonnen weten met 2e booster voor 60+
Jep, antistoffen gingen na de vierde prik nog maar x5, wat een stuk lager is dan verwacht en gehoopt!

https://www.hln.be/buiten...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
brothermaynard schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Ik heb het niet over ‘sec’ de horeca/voetbal/etc… ik merk de afgelopen week dat we gewoon met zijn allen een abnormale, niet sociale omgang normaal zijn gaan vinden. Wat het dus duidelijk niet is. Veel van mijn patiënten komen met allerlei onverklaarbare klachten en ik durf de stelling aan dat daar de nodige psycho-somatische oorzaken bij zitten die door de huidige maatschappelijke situatie worden getriggerd.
vertel dat maar aan alle eigenaren 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

brothermaynard schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Ik snap dat het voor mensen moeilijk is om een vervanging voor hun oude patroon te vinden.

Als je altijd op vrijdag aan de toog hing in de kroeg, en je zoekt geen vervanging voor de activiteit maar gaat gewoon een beetje bankzitten.
Dan komen mensen idd misschien met zichzelf in de knoop.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:35

Chrisjuh_15

Facta non verba

[...]

Voor jou misschien, maar (als ik sportkantines even onder horeca mag laten vallen) toen we gisteren klaar waren met voetballen, vond ik het toch wel verdomd vervelend dat dat nog dicht is. Ook zo'n derde helft hoort erbij.

Bovendien speelde een veelvoud van mijn sociale contacten zich af in een café of terras.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Een dooddoener als "We zijn met zijn allen vergeten om te leven" verdient zo'n response :)
Het was inderdaad een beetje een dooddoener. Hopelijk kun je mijn wat uitgebreidere toelichting wat beter waarderen😉. Wij mensen zijn nu eenmaal niet zo op onszelf. Kan kort goed gaan, maar om je heen zie je het piepen en kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:48:
[...]

IC bevat nog geen omicron gegevens. Data lopen tot begin januari en toen was er nog amper een populatie van omicron-patienten in het ziekenhuis, van waaruit de IC opnames zouden moeten voortkomen.
Het ging mij om het gebruik van de logaritmische schaal waardoor lagere leeftijdscategorieën geen flatline onderin je grafiek zijn. Die boodschap wil je nu natuurlijk nog even niet brengen nu de brieven voor kindervaccinatie net de deur uit zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
migchiell schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Een verschil is wel dat je in een supermarkt niet langdurig bij elkaar in de buurt bent. Wel dichterbij elkaar dan in een restaurant (althans, ik ken ook wel restaurants waar je schouder aan schouder zit met het tafeltje naast je), maar veel korter.

Hoe zich dat verhoudt in risico's weet ik niet.
offtopic:
Wat maakt het nu nog uit dan? Omikron is zo mild als een mak schaap, waarom zou je dan nog angstvallig afstand houden? Ik begrijp het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:59
Bron: VRTnieuws.nl
Net voor omikrongolf had helft van de lagere schoolkinderen antistoffen tegen corona

Net voor de vijfde coronagolf - de omikrongolf die we nu meemaken - van start ging, bleek de helft van de lagere schoolkinderen antistoffen te hebben tegen het coronavirus. Dat blijkt uit een representatieve steekproef van Sciensano bij 432 leerlingen tussen 6 en 17 december vorig jaar.

Dat aandeel van 50,9 procent kinderen met antistoffen is een verdubbeling ten opzichte van de vorige meting in september en oktober. Toen had 26,6 procent van de lagere schoolkinderen antistoffen.

Waalse kinderen hadden vaker antistoffen dan hun Vlaamse en de Brusselse leeftijdsgenoten, zo leert de nieuwe steekproef. En ook opvallend: van de geteste kinderen zei maar 26,9 procent een bevestigde besmetting te hebben doorgemaakt sinds het begin van de pandemie. "Veel kinderen met antistoffen weten dus niet eens dat ze geïnfecteerd zijn geweest met het coronavirus", concludeert Sciensano.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
[...]

je praat nu voor jezelf en niet voor circa 800.000 mensen, en dan zullen we de eigenaren maar even buiten beschouwing laten.

onzin opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:44
Is er geen totaal overzichtje vandaag?
t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:13:

Iets hoger dan voorgaande dagen, maar zit netjes in range. Ik voorzag 15 per dag gemiddeld voor "week 3", we zitten in nu na 6/7 dagen op 11.2 gemiddeld per dag.

Gecorrigeerd voor weekdag: 137. slechtste van de week. Maar niet alarmerend. Gemiddelde van de afgelopen 6 dagen is 106 (weekdag-gecorrigeerd 107). Vorige week was 117.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:17:
[...]
Jep, antistoffen gingen na de vierde prik nog maar x5, wat een stuk lager is dan verwacht en gehoopt!

https://www.hln.be/buiten...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Zie het inderdaad, denk dat dat kan komen omdat na de 3e prik de antistoffen langzamer afnemen dan na de 2e.
En dat ze in israel relatief snel na de 1e de 2e booster deden.
Kort na de vierde prik komen mensen terug op het niveau van antilichamen van kort na de derde, aldus Regev. Ze had van een tweede boosterprik meer verwacht, zegt ze.
Opzich zou dat een positief teken zijn over het effect van de 1e booster.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 14:21 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wolly schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Slechte scenarioschrijvers, ik vind de acteurs wel levensecht overkomen.

Ik begrijp niet dat er nog wordt gesproken over 2G ' voor een volgende variant'. Men is het dus eens dat 2G voor de huidige situatie niet veel zal doen, en zoals de dame van de PvdA ook zei is 2G in een week te regelen.

Kunnen ze het niet beter hebben over de huidige situatie in plaats van een eventuele nieuwe variant waar nog geen enkel teken van is gesignaleerd?
Gaan ze ervan uit dat die noodwetten nog heel het jaar moeten gaan gelden? 1 maart loopt de huidige periode af.
t_captain schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:13:

Omdat kliniek en IC zo'n rare sprong maken terwijl het aantal besmettingen redelijk rond hetzelfde niveau zat 10 dagen terug, lijkt het op een administratieve bijwerking? Zijn er mensen in het ziekenhuis voor een gebroken arm opeens positief getest? Geen idee. Ook de uitstroom IC was namelijk opeens 29 vs. 7 van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
milotic schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:18:
[...]

vertel dat maar aan alle eigenaren 8)7 8)7 8)7
Wat precies? Dat het niet normaal is zoals we nu , door overheid gevraagd/gedwongen ( doorhalen wat voor jou niet van toepassing is), met elkaar omgaan? De meeste ondernemers weten dat denk ik ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Patriot schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:36:
Op zich eens, maar vooral de sluiting om 22u van de kroegen kan ik daar bijvoorbeeld slecht mee rijmen. In het afgelopen jaar is mijn ervaring (n=1 alert) geweest dat dat niet echt heeft gezorgd voor wezenlijk minder bezoekers. Er valt wat voor te zeggen dat de bezoeken van kortere duur waren, maar ik twijfel ten zeerste of het nu (en met nadruk nu, met omikron) veel uitmaakt of je 3 of 6 uur in de kroeg aanwezig bent.
Zeker niet voor minderbezoekers inderdaad, maar wel voor minder verplaatsingen. Over het algemeen gaat men na een wat landurige horecabezoek nog even een rondje doen of naar een ander café. Daardoor komen groepen met nog heel veel meer mensen in aanraking dan wanneer je gewoon in één vol café blijft.
Daarnaast zorgt alcohol ervoor dat het gedrag later op de avond niet beter wordt. Dus in die zin kan ik een eindtijd die wat minder laat dan vroeger ligt wel begrijpen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Zeker niet voor minderbezoekers inderdaad, maar wel voor minder verplaatsingen. Over het algemeen gaat men na een wat landurige horecabezoek nog even een rondje doen of naar een ander café. Daardoor komen groepen met nog heel veel meer mensen in aanraking dan wanneer je gewoon in één vol café blijft.
Daarnaast zorgt alcohol ervoor dat het gedrag later op de avond niet beter wordt. Dus in die zin kan ik een eindtijd die wat minder laat dan vroeger ligt wel begrijpen.
en dat is based on? dat is dus wat jij denkt dus een aanname maar geen bewijs dus pure speculatie, wij hebben maar 1 kroeg hoor dus naar een andere kroeg zit er niet in.

[ Voor 4% gewijzigd door milotic op 20-01-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:36
Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:52:
We hebben bijna dezelfde grafiek als België geproduceerd... Alsof de hele lockdown er niet is geweest.
Het probleem is dan ook niet Omikron, maar dat we later zijn begonnen met de boosters en minder speelruimte op de ICs. Daardoor moesten we die lockdown begionnen om op dezelfde cijfers uit te komen. Vergeet ook niet dat we maar 1 a 2 weken nodig hadden om de achterstand in te halen.

Uiteindelijk is het grootste probleem dat we te laat zijn gaan boosteren en heeft dat ervoor gezorgd dat de lockdown zeker aan het begin wel nodig was. Ik zal dan ook niet het beleid verdedigen, alleen dat we wederom door te lang wachten op zwaardere maatregelen uit zijn gekomen.
Waarom begon dat op 5% (3G) en 10% (2G) bij Delta t.o.v. 0G in een optimale situatie en groeit dat alweer langzaam naar 15%? Kuipers riep zoiets, maar die zoekt natuurlijk naar het meest positieve scenario voor zijn 2G.
Enerzijds omdat onderzoeken steeds duidelijker worden (je ziet van 2G dat het naar mate er meer bekend wordt, het naar de optimistische schatting oploopt), maar daarnaast klopt wat jij zegt ook natuurlijk. Iedereen pakt die getallen die hem het beste uitkomen. Jij zult b.v. zeggen dat 2G niets toevoegt ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Met zulke aantallen antistoffen ( zal hier niet wezenlijk anders zijn denk ik) zal de ‘scholengolf ‘ ook wel een korte en krachtige zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:14
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Bovendien speelde een veelvoud van mijn sociale contacten zich af in een café of terras.
de mijne ook vroeger maar goed spreek ze nu bij de AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

milotic schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:22:
en dat is based on? dat is dus wat jij denkt dus een aanname maar geen bewijs dus pure speculatie, wij hebben maar 1 kroeg hoor dus naar een andere kroeg zit er niet in.
Nee hoor dat is niet mijn aanname. Dat is naast algemeen bekend ook gewoon één van de meegenomen overwegingen op basis van de onderzoeken vooraf. Dat niet iedereen dat doet is zeker waar, maar zeker op plaatsen waar verschillende horecagelegenheden bij elkaar in de buurt zitten zie je dat gedrag altijd.
Niet voor niets heb je in heel veel gemeenten zelfs dat de deur vanaf een bepaalde tijd dicht moet om te veel mensen op straat op latere tijdstippen te minimaliseren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
redwing schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Het probleem is dan ook niet Omikron, maar dat we later zijn begonnen met de boosters en minder speelruimte op de ICs. Daardoor moesten we die lockdown begionnen om op dezelfde cijfers uit te komen. Vergeet ook niet dat we maar 1 a 2 weken nodig hadden om de achterstand in te halen.

Uiteindelijk is het grootste probleem dat we te laat zijn gaan boosteren en heeft dat ervoor gezorgd dat de lockdown zeker aan het begin wel nodig was. Ik zal dan ook niet het beleid verdedigen, alleen dat we wederom door te lang wachten op zwaardere maatregelen uit zijn gekomen.

[...]

Enerzijds omdat onderzoeken steeds duidelijker worden (je ziet van 2G dat het naar mate er meer bekend wordt, het naar de optimistische schatting oploopt), maar daarnaast klopt wat jij zegt ook natuurlijk. Iedereen pakt die getallen die hem het beste uitkomen. Jij zult b.v. zeggen dat 2G niets toevoegt ;)
Vooral het vergelijk naar 1G in dat onderzoek, was bizar. 44% toch?!
Dus:
3G: 5%
2G: 10%
1G: 44%

Als je dan nog kiest voor 2G, heeft het meer met prestige te maken, dan wetenschap.

Gewoon je mening doordrammen en op willen leggen aan iedereen. Of eigenlijk het bewust zo lastig mogelijk maken, omdat iemand anders zijn keuze je niet aanstaat.

En dit zeg ik als gevaccineerde!

Ik vind sommige mensen in de politiek echt eng als ik hun ideeën zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Patriot schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:14:
Zijn er mensen die het debat aan het volgen zijn? Ben ik de enige die het ergerlijk vind dat het vooral gaat over de proportionaliteit/validiteit van 2G nú, in plaats van over het feit dat er voor zo'n heftige maatregel in de "gereedschapkist/EHBO-doos" gepleit wordt? Is het nou pure politiek dat zelfs de oppositie het niet over die boeg gooit, het feit dat het gewoon super gek is om een wet te introduceren zodat het later als het kabinet het al dan niet nodig acht even eenzijdig kan gaan bekrachtigen?

Ik ben helemaal niet principieel tegen 2G (noch de andere varianten) maar ik vind het echt heel bijzonder dat er zo makkelijk wordt gedaan over deze constructie.
Ik ben sinds de debacle debatten van vorig jaar (geen actieve herinnering aan etc.) gestopt met het live volgen van debatten.. Geloof in de politiek is echt op een nul punt gekomen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Gonadan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Maar veel van die mensen die naar een ander café gaan ('over het algemeen' vind ik persoonlijk wel wat overdreven, maar dat is natuurlijk gewoon persoonlijke ervaring in beide gevallen) doen dat waarschijnlijk nu ook alleen gaan ze naar een afterparty bij iemand thuis. Dat heeft ook weer een aanzuigende werking op mensen die anders niet naar een andere locatie waren gegaan, juist omdat ze op het 'moment supreme' van hun avond op straat gezet moeten worden.

Dit benadrukt natuurlijk de noodzaak om hier gewoon duidelijkheid in te hebben. We zijn hier in feite beiden gewoon een beetje in algemeenheden en persoonlijke verwachtingen aan het praten. Zowel jij als ik hebben geen zinvolle onderbouwing van wat we hier zeggen. Het is ook wat ik in mijn post heb willen zeggen (het is wel een beetje ongemakkelijk verwoord, zie ik helaas nu pas); namelijk dat er eigenlijk vrij weinig wezenlijke onderbouwing is om de horeca weg te zetten als staatsvijand nummer één.

EDIT: En nog even nadrukkelijk; dit is geen pleidooi om te zeggen dat de opening van horeca niet kan of zal leiden tot meer besmettingen. Ik vind alleen dat er heel heel weinig onderbouwing te bespeuren is anders dan 'ja je staat zo dicht op elkaar,' terwijl er weinig bekend is over of dat in de praktijk wezenlijk zoveel verschilt met andere situaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Patriot op 20-01-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Luuk84 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Ok gelukkig, misschien was ik een beetje te belerend, ik bedoelde het goed :)
Persoonlijk heb ik moeite met de term anti vax, ik kan namelijk wel wat mensen die geen corona vaccinatie willen maar geen problemen hebben met andere vaccinaties. Die gooi ik zalf dan weer niet onder de 'anti vax groep'. Het verheven voelen boven een ander werkt 2 kanten op is mijn ervaring.

[...]

Ik denk dat veel mensen hier last van hebben. Daarbij komt dat er ook veel andere dingen spelen die denk ik, of in ieder geval bij mij meewegen. Een niet daadkrachtige politiek bijvoorbeeld. Los van corona, gaat er zo ongelofelijk veel mis, je zou er bijna depressief van worden. En ondertussen hebben we een premier die maar met #gaafland blijft strooien :( - Einde rant :)
Om positief af te sluiten: met een beetje geluk gaat meer en meer op een griep lijken en kunnen we deze (inclusief vaccinaties) ook zijnde behandelen.
No worries hoor, zo vatte ik het ook niet op ;)

En idd, ik heb een heilig geloof in de wetenschap maar op dit moment 0,0 in de politiek.. Ik mis in deze hele pandemie ook een daadkrachtig EU.. Het is gewoon every man for himself zo lijkt het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Gaan ze ervan uit dat die noodwetten nog heel het jaar moeten gaan gelden? 1 maart loopt de huidige periode af.

[...]

Omdat kliniek en IC zo'n rare sprong maken terwijl het aantal besmettingen redelijk rond hetzelfde niveau zat 10 dagen terug, lijkt het op een administratieve bijwerking? Zijn er mensen in het ziekenhuis voor een gebroken arm opeens positief getest? Geen idee. Ook de uitstroom IC was namelijk opeens 29 vs. 7 van gisteren.
Als je ongeveer 900 patienten op de kliniek hebt en 12 IC opnames per dag gemiddeld, dan is de verwachte standaarddeviatie ongeveer 3.4. Daarmee is het normaal dat je tussen ~5 en 19 per dag zit.

Bij gemiddeld 120 ziekenhuisopnames per dag vanuit een pool van 200k recent positief getesten verwacht ik een standaarddeviatie van 10.9. Daarmee zou het weekdag-gecorrigeerde getal ongeveer tussen 100 en 140 mogen liggen. Plus een stukje extra ruimte naar beide kanten omdat de weekdagfactoren ook maart schatttingen zijn met een statistische afwijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
D-Ed schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:31:
[...]

En idd, ik heb een heilig geloof in de wetenschap maar op dit moment 0,0 in de politiek.. Ik mis in deze hele pandemie ook een daadkrachtig EU.. Het is gewoon every man for himself zo lijkt het..
De EU wil alleen de lust (het geld), en niet de last (problemen oplossen of samen iets regelen).

Gedrocht van een papieren tijger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Vooral het vergelijk naar 1G in dat onderzoek, was bizar. 44% toch?!
Dus:
3G: 5%
2G: 10%
1G: 44%

Als je dan nog kiest voor 2G, heeft het meer met prestige te maken, dan wetenschap.

Gewoon je mening doordrammen en op willen leggen aan iedereen. Of eigenlijk het bewust zo lastig mogelijk maken, omdat iemand anders zijn keuze je niet aanstaat.

En dit zeg ik als gevaccineerde!

Ik vind sommige mensen in de politiek echt eng als ik hun ideeën zie.
2G/3G is slechts een manier om polarisatie te creëren en zo niet-gevaccineerden te straffen. Het kan toch niet zo zijn dat je er mee wegkomt dat je niet gevaccineerd bent en toch aan het einde van de crisis bent gekomen. (sorry voor m'n evil complot modus, het alternatief is Hanlon's scheermes, maar zo dom zijn ze toch niet?).

En daarnaast, voor 1G moet iedereen moeite doen, en ook dat kan natuurlijk niet als je gevaccineerd bent. Je zal maar aan de verkeerde kant van de QR code komen te staan van het systeem wat men zo graag wilde hebben, wat slechts voor de gezondheid is ingevoerd en vaccin-stimulatie slechts een bij-effect is.

Geeft maar weer eens aan dat het hele debat over de verkeerde assen gevoerd wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mfpower op 20-01-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Precies, mis de horeca ook niet, maar zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Segafreak83 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:42:
[...]

De EU wil alleen de lust (het geld), en niet de last (problemen oplossen of samen iets regelen).

Gedrocht van een papieren tijger.
En wie denk je dat dit bij de EU moet regelen? Precies, de lidstaten en die willen blijkbaar niet. De EC wil wel, maar kan pas wat als de lidstaten ook meewillen. Kijk dus naar Rutte en consorten en niet Von der Leyen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Mfpower schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:42:
[...]

2G/3G is slechts een manier om polarisatie te creëren en zo niet-gevaccineerden te straffen. Het kan toch niet zo zijn dat je er mee wegkomt dat je niet gevaccineerd bent en toch aan het einde van de crisis bent gekomen. (sorry voor m'n evil complot modus, het alternatief is Hanlon's scheermes, maar zo dom zijn ze toch niet?).

En daarnaast, voor 1G moet iedereen moeite doen, en ook dat kan natuurlijk niet als je gevaccineerd bent. Je zal maar aan de verkeerde kant van de QR code komen te staan van het systeem wat men zo graag wilde hebben, wat slechts voor de gezondheid is ingevoerd en vaccin-stimulatie slechts een bij-effect is.

Geeft maar weer eens aan dat het hele debat over de verkeerde assen gevoerd wordt.
True (maybe) maar 1G met alles testen gaat ook een ongeloofelijk grote operatie worden als je dat breed wil inzetten. Dat zouden dan wel eens miljoenen testen per dag kunnen worden.

Alhoewel ik niet van plan ben te gaan testen voor een kop koffie of een biertje op een terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Segafreak83 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Precies, mis de horeca ook niet, maar zoveel mensen, zoveel wensen.
Misschien moeten we het als we een dooddoener gebruiken om op een dooddoener te reageren wel bij één dooddoener houden en niet die reactie proberen kracht bij te zetten met nog een dooddoener.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

200k basisschoolleerlingen deze week niet op school. Dat is een miljoen lesdagen. 5000 jaar aan onderwijs. In één week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Indoubt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:46:
[...]

True (maybe) maar 1G met alles testen gaat ook een ongeloofelijk grote operatie worden als je dat breed wil inzetten. Dat zouden dan wel eens miljoenen testen per dag kunnen worden.

Alhoewel ik niet van plan ben te gaan testen voor een kop koffie of een biertje op een terras.
Ik ook niet, maar ik denk dat 1G slechts ingezet wordt als een weg om het CTB geheel af te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:09

Nox

Noxiuz

Is de ruwe data dan een bestand van enkele gigabytes? 8)7 genoeg nerds hier die vast wel wat cores en bandbreedte te spenderen hebben om te proxy'en.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:53
eamelink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:46:
200k basisschoolleerlingen deze week niet op school. Dat is een miljoen lesdagen. 5000 jaar aan onderwijs. In één week...
Weekje minder zomervakantie dan maar.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Dit is al minstens 1.5 jaar zo, althans, hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:28

Agent47

I always close my contracts.

Morpheusk schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Zou er niet raar van opkijken hoor. 6 weken is standaard toch op de basisschool? Kunnen er zo 5 of 4 worden en dan in de winter 1 a 2 extra in verband met covid.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

D-Ed schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:31:
[...]

De lidstaten houden expres de invloed van de EU beperkt zodat ze zelf zeggenschap houden om al de EU nay sayers tevreden te houden.
Maar diezelfde EU nay sayers klagen nu dat de EU te weinig macht heeft/daadkrachtig is. ;)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ook interessant: Mannen tussen de 50 en de 65 leggen gemiddeld iets meer dan 10 Engelse mijl af naar hun werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
redwing schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:23:
[...]

[...]

Ik hoop dat ik geen gelijk heb, maar ik denk dat die +5/+10% scenario's al op voorspraak van D66/VVD en het ministerie in de reviewfase al maximaal opgerekt zijn. Maar blijkbaar moet je ze optellen en in je uitingen nog verder oprekken.. :+

@Tweak_ers nu komt al geregeld tot 15% langs voor 2G, maar die kan ik niet terugvinden in het rapport zelf. Ook mis ik negatieve effecten zoals 'het veilige gevoel' die bij de invoering van de coronapas tot grote impulsen heeft geleid in het aantal besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Patriot schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Ook interessant: Mannen tussen de 50 en de 65 leggen gemiddeld iets meer dan 10 Engelse mijl af naar hun werk.
En gemiddeld plast een gezond persoon zo’n drie of vier keer per dag.

Val je daar niet in het gemiddelde zou je dus eigenlijk al gelijk je vaccinatie moeten halen, je hebt mogelijk onbekend onderliggend lijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Indoubt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Dat is meteen de waarborg dat we weer vanaf komen. Een systeem dat niet overal pijn doet maar de pijn in een minderheid neerlegt, kan veel langer blijven bestaan omdat de grote meute er geen last van heeft.

Ik vind het vooruitzicht op volledige bevrijding van alle beperkende maatregelen belangrijker dan de snelheid waarmee we schakelen. Ik wil geen "nieuw normaal". Ik wil mijn eigen normaal terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En hoeveel daarvan waren er besmet? Want bij 3 van de 20-30 moet een klas al naar huis. Van al die besmettingen, hoeveel waren er echt ziek?
Morpheusk schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:48:
[...]

Die is voor kerst al ingezet... Je kan ze niet dubbel gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Agent47 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Zou er niet raar van opkijken hoor. 6 weken is standaard toch op de basisschool? Kunnen er zo 5 of 4 worden en dan in de winter 1 a 2 extra in verband met covid.
Mag toch hopen dat ze niet zo’n debiel iets gaan voorstellen hè…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:09

Nox

Noxiuz

Señor Sjon schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:57:
[...]

En hoeveel daarvan waren er besmet? Want bij 3 van de 20-30 moet een klas al naar huis. Van al die besmettingen, hoeveel waren er echt ziek?

[...]

Die is voor kerst al ingezet... Je kan ze niet dubbel gebruiken. ;)
Ik denk dat hij bedoelt dat de gemiste lessen in de zomer ingehaald moeten worden. Niet dat de zomervakantie langer moet worden (zoals voor kerst is gebeurd).

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat de gemiste lessen in de zomer ingehaald moeten worden. Niet dat de zomervakantie langer moet worden (zoals voor kerst is gebeurd).
Ja, maar die week hebben we voor kerst al gehad. Je kan hem niet nog een keer inzetten, dan gaan we naar 4 weken. Nog een hickup en we zitten op 3 en uiteindelijk geen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:26

Licko

ZVDK

Tweak_ers schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:59:
[...]

Mag toch hopen dat ze niet zo’n debiel iets gaan voorstellen hè…
Onderwijs is toch zo belangrijk? Dan maar minder of later in 't jaar vakantie.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.