Het Coronavirus in Nederland en België - deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste
Acties:
  • 158.694 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

snaggyheadshot schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Maar dit is toch ontzettend raar. Ze moeten daar toch een reden voor hebben?

Is het uitgangspunt dat ze uitgaan van de laatst geverifieerde data i.p.v. data die aan zekerheid aangrenst (oftewel: recente data)? Ik kan me simpelweg geen reden bedenken waarom je nog met die variabelen zou rekenen als die niet meer relevant zijn 8)7
Dat is het inderdaad het probleem. Je kan geen beleid maken aan de hand van onzekere cijfers ook al lijken die steeds beter te worden. Ga je dat wel doen dan neem je gewoon een gok. Veel mensen hier willen die gok nemen na 2 jaar omdat men het zat is maar is het verstandig?

Als ik kijk naar de ziekenhuis cijfers in andere landen dan gaat het daar nou niet echt bepaald goed, zelfs als je aanneemt dat 1/3 met covid ipv door covid er ligt. Frankrijk heeft op het moment 8x zo veel mensen in het ziekenhuis als nederland en gaat rap richting hun hoogste piek deze hele pandemie (op het moment bijna 400 per miljoen en hun piek was 492 per miljoen). Doe de nederlandse cijfers maal acht en we zitten hier diep in code zwart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6PF6V-NeOmPV-eq0IZuCmSF92U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BSy9gre7tIHAGv4PwOfQITVG.png?f=fotoalbum_large

Natuurlijk is dit veel te kort door de bocht want ik hou hier geen rekening met vaccinatiegraad, timing van de boosters, maatregelen per land, kortere ligduur omicron, piek in besmetting in aantal landen al geweest etc etc. Feit blijft dat het alsnog mis kan gaan. Verwacht ik dat, nee en ik vermoed het rivm ook niet maar ga je die gok nemen met de volksgezondheid zo lang er geen zekerheid is?

edit: ik zie dat @Adlermann hetzelfde punt gemaakt heeft met onderbouwing vanuit het rivm:

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 19-01-2022 14:01 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 18:07
Ziekenhuiscijfers woensdag 19 januari 2022
Kliniek: 846 (daling van 37)
IC: 302 (geen verschil)

Instroom:
Kliniek: 108 (gisteren: 100)
IC: 7 (gisteren: 7)

Uitstroom:
Kliniek: 145 (gisteren: 140)
IC: 7 (gisteren: 21)

[ Voor 61% gewijzigd door Lycaon op 19-01-2022 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

ik222 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Sorry maar dit klink voor mij wel heel erg alsof ze hun eigen straatje schoon proberen te vegen. Ook dat ze stellen dat de lockdown wel echt nodig was.

Ze hebben heel die Omicron variant gewoon verkeerd ingeschat, dat kan gebeuren en dat ze aan de veilige kant willen zitten snap ik ook maar geef dat dan gewoon toe dat het achteraf gezien een totaal verkeerde inschatting was. Ze doen nu net of zij als enige het goed ingeschat hebben en de rest van Europa gek is, maar de realiteit is dat al die landen zijn ook prima door de Delta / Omicron golf gekomen zijn.

Dat onze ziekenhuizen het anders niet aan hadden gekund is ook nogal een stelling, immers inmiddels weten we dat ziekenhuisopnames (en met name IC opnames) vooral uit de Delta golf kwamen. En die Delta golf was al lang op zijn retour toen de lockdown hier in ging.
Hmm, misschien wel, maar we waren destijds ook niet echt in de positie om die gok te nemen. Mocht het toch allemaal wat minder gunstig uitgepakt hebben zaten we direct in de shit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ik222 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:50:
[...]
Ze hebben heel die Omicron variant gewoon verkeerd ingeschat, dat kan gebeuren en dat ze aan de veilige kant willen zitten snap ik ook maar geef dat dan gewoon toe dat het achteraf gezien een totaal verkeerde inschatting was. Ze doen nu net of zij als enige het goed ingeschat hebben en de rest van Europa gek is, maar de realiteit is dat al die landen zijn ook prima door de Delta / Omicron golf gekomen zijn.
de andere landen in 'de rest van europa' zitten nu middenin de golf.
dat ze 'er prima doorheen zijn gekomen' lijkt me nog enigszins voorbarig?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:43
Ik vind de keuze van de lockdown ook niet raar. Wel raar vind ik dat je dat doet op een basis van een model waarvan de modelleur weet dat het niet klopt.

Maak gewoon een model met logische aannames en overtuig degene op basis van betrouwbaarheidsintervallen / worstcase-scenario's etc. Maar niet met 'kijk naar dit model, het gaat verschrikkelijk fout' terwijl je weet dat het model onzin uitgeeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Daarom is die nieuwe verwachting zo vreemd. Het is alsof ze hun eigen parameters niet gebruiken.
*knip* graag niet zulke ononderbouwde verdachtmakingen..

[ Voor 53% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2022 14:56 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:03:
[...]

de andere landen in 'de rest van europa' zitten nu middenin de golf.
dat ze 'er prima doorheen zijn gekomen' lijkt me nog enigszins voorbarig?
BoJo gaat volgende week al restricties opheffen terwijl ze pas net over de piek heen zijn. En dat in een land waar je gewoon al naar de voetbal kon, pub en dat soort zaken. Maar wij doen nog steeds lastig over de meest makkelijke dingen. Ik bedoel waarom moet een concertzaal twee kappersstoelen neerzetten om een punt te maken?
What does the end of Plan B mean?

Plan B measures in England from Thursday 27 January, but what does this mean?

The end of mandatory Covid passes in England, with businesses allowed to use them if they choose
Mandatory face masks will end, including in classrooms for secondary students and on public transport - meaning people will not be criminalised for choosing not to wear them
The end to work-from-home guidance
Restrictions on care homes will be eased, with detail to be released
However, there will still be a legal requirement to self-isolate if you test positive for Covid

While making the statement, Boris Johnson says the decisions reflect the government's intention to trust the British people to make the right choices.
Bron BBC

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 19-01-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

knip..

Geld kan je maar 1x uitgeven. Het is een schaarste-middel.
We willen namelijk ook een sociaal vangnet, we willen goed onderwijs, etc
En vooral, we willen er niet te veel voor betalen :)
Dat is wel zo, ook onderwijs, sociaal vangnet en andere zaken zijn belangrijk maar veel betalen doen we toch al. Het is nu niet alsof we in NL een lage belasting en premie druk hebben, tenminste voor de gewone mensen. Als je veel geld hebt kun je alles ontwijken natuurlijk.

Het is meer iets voor een ander topic denk ik maar wel goed om ook over na te denken als we uit de pandemie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Dat klopt.

Maar: de verhoudingen tussen leeftijdsgroepen met/zonder booster zijn aan het normaliseren. In december hadden alleen ouderen de booster, nu is dat veel breder. Bovendien zien we duidelijke satuatie bij jongeren (incidentie onder twintigers daalt alweer een aantal dagen).

Relatief gezien moet die leeftijdsverdeling geleidelijk normaliseren.

De vraag is: gebeurt dat in de "normale" mate (zie juli 2021) of blijven de boosters wat meer scheef verdeeld over de pupulatie waardoor de incidentie deze keer wat langer bij de jongeren blijft hangen?

Ik denk antwoord b. Er komt een terugveren van de leeftijdsverdelling, maar tot nu toe gaat dat aanzienlijk trager dan ik had verwacht. Pas tegen de tijd dat de besmettingen alweer flink op hun retour zijn, zal de hospitalisatiekans waarschijnlijk gaan oplopen.

Daardoor durf ik vrij stevig in te zetten op versoepelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:44
gws24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:59:
[...]
Als ik kijk naar de ziekenhuis cijfers in andere landen dan gaat het daar nou niet echt bepaald goed, zelfs als je aanneemt dat 1/3 met covid ipv door covid er ligt. Frankrijk heeft op het moment 8x zo veel mensen in het ziekenhuis als nederland en gaat rap richting hun hoogste piek deze hele pandemie (op het moment bijna 400 per miljoen en hun piek was 492 per miljoen). Doe de nederlandse cijfers maal acht en we zitten hier diep in code zwart.
Daar zit wel een nuance in. Frankrijk heeft tegen de 300k besmettingen per dag, 5x zoveel als ze ooit gehad hebben. Tegen dat licht bezien valt het aantal mensen wat is opgenomen nog mee, want dat is nog lager dan hun record van eind 2020 (ongeveer op 75% van dat record).

Het belangrijkste is dus om de besmettingen niet tot in de stratosfeer te laten oplopen. Dat lukt in Frankrijk niet zo (al lijken ze over de piek heen). De lockdown was dus zeer welkom. Maar de huidige Nederlandse cijfers maal acht doen is niet helemaal terecht. Kijkend naar het aantal besmettingen per dag doen we ongeveer 12% t.o.v. Frankrijk. Maar qua patiënten in het ziekenhuis zitten we veel lager. Aan dat verschil kan van alles ten grondslag liggen.

De situatie in Frankrijk pleit er wel voor om voorzichtig met versoepelingen om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RodeStabilo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:10:
[...]
BoJo gaat volgende week al restricties opheffen terwijl ze pas net over de piek heen zijn. En dat in een land waar je gewoon al naar de voetbal kon, pub en dat soort zaken. Maar wij doen nog steeds lastig over de meest makkelijke dingen. Ik bedoel waarom moet een concertzaal twee kappersstoelen neerzetten om een punt te maken?
Engeland lijkt inderdaad als 1 van de weinige landen om ons heen over de golf heen.

maar zoals je hier boven ziet zijn 'de andere landen/rest in europa' nog middenin de golf.
als iemand met 'de rest van europa' alleen engeland, als onderdeel van 1 land, de UK, bedoeld vind ik wel wat raar?

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-01-2022 14:20 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:46

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

[...]

Bron BBC
Maar moeten we BoJo echt als voorbeeld willen zien hierin? De man is populist in hart en nieren; sterker nog, zo is hij aan de macht gekomen.
BoJo heeft in het VK veel 'goed' te maken met de opheft over de feestjes die gespeeld hebben.
Wat zijn de adviezen van de equivalent van het OMT in het VK eigenlijk?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:44
De vraag is of BoJo er volgende week nog wel zit. De helft van zijn eigen MP's wil inmiddels dat hij aftreedt.

Maar dat terzijde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
Lycaon schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:00:
Ziekenhuiscijfers woensdag 19 januari 2022
Kliniek: 846 (daling van 37)
IC: 302 (geen verschil)

Instroom:
Kliniek: 108 (gisteren: 100)
IC: 7 (gisteren: 7)

Uitstroom:
Kliniek: 145 (gisteren: 140)
IC: 7 (gisteren: 21)

[Embed]
* Uitstroom IC valt me wat tegen.
Bij 300 patienten zou je 20 per dag verwachten, dat halen we gemiddeld niet. Ik denk dat de verklaring is dat er heel weinig omicron patienten liggen en heel veel delta. Die er bovendien al een tijdje liggen. De "lagslapers" raak je niet zo snel kwijt.

* Uitstroom verpleegafdeling valt me ook een beetje tegen. Ik zou ongeveer 160 per dag verwachten en daar zitten we toch steeds iets onder. Ook daar denk ik dat het een gevolg is van de lager dan verwachte instroom over de afgelopen week (dus relatief minder nieuwe omicron patienten en meer oude delta in het ziekenhuis). Bij puur delta verwacht ik 130 per dag.

* Instroom IC: de getallen zijn te klein om van 1 dag iets te kunnen zeggen. Maar ze zijn laag. echt heel laag. Twee keer op rij onder de 10, voor het eerst sinds begin oktober.

* Instroom verpleegafdeling: alweer eenprachtig cijfer. 108, weegdag gecoriigeerd 100. Gemiddelde van vorige week was 117 dus de daling zet lekker door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08
Dat doet hij voornamelijk om de aandacht weg te krijgen van zijn politieke problemen. Er is vandaag een MP van zijn partij overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Maar moeten we BoJo echt als voorbeeld willen zien hierin? De man is populist in hart en nieren; sterker nog, zo is hij aan de macht gekomen.
BoJo heeft in het VK veel 'goed' te maken met de opheft over de feestjes die gespeeld hebben.
Wat zijn de adviezen van de equivalent van het OMT in het VK eigenlijk?
Misschien dat deze opheffing van de regels een klein beetje te maken hebben met de ophef die is ontstaan over die feestjes maar als je dat vergeet en dat ie een populist is (geen idee trouwens, zo diep volg ik de engelse politiek niet) durf ik wel te stellen dat ze het beter hebben gedaan dan wij.

Maatschappij open houden, besmettingen even laten razen, en gewoon weer door met het leven. Als je de beelden van de engelse voetbalstadia vergelijkt met die van de nederlandse is dat gewoon erg pijnlijk te noemen. Dat heeft niets met de recentelijke ontwikkelingen te maken van hem, dat is gewoon een bewust beleid.

Hier mogen we misschien eind van de maand weer ergens een broodje gaan eten. En dan doet Rutte alsof we er blij mee mogen zijn. Doe me dan BoJo maar.
YakuzA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:18:
als iemand met 'de rest van europa' alleen engeland, als onderdeel van 1 land, de UK, bedoeld vind ik wel wat raar?
Ja, maar ook Schotland gaat maandag zo'n beetje alles opheffen. Het is dus niet alleen de populist Johnson en zijn escapades.

[ Voor 19% gewijzigd door RodeStabilo op 19-01-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:47
De grote vraag bij mij is:
Slaan de besmettingen dankzij de boosters niet door naar de 50/60+ leeftijdsgroep?
Gaat het gewoon nog wel gebeuren?
Of zouden dankzij de boosters nog steeds veel besmettingen in die groep optreden, maar werkt 't lichaam een omicron-besmetting er zo effectief uit dat bijna niemand die recent geboosterd is, dus bijna de hele 60+ populatie, klachten krijgt/ 't virus ook niet opgepakt wordt door zelftesten?

Ik hoop 't laatste, want dan werken én de boosters heel goed en blijft die groep ook nog eens beter beschermd en is de kans het kleinst dat de golf alsnog in de oudere groep toeslaat.

Edit: 2e waar ik nieuwsgierig ben is of ze 't risiconiveau binnenkort van niveau 3 (van 4) gaan verlagen naar 2. Qua IC-opnames zitten we al redelijk dicht tegen 1 aan, ziekenhuisopnames zakt gestaag richting 2

[ Voor 14% gewijzigd door rik86 op 19-01-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

rik86 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:24:
De grote vraag bij mij is:
Slaan de besmettingen dankzij de boosters niet door naar de 50/60+ leeftijdsgroep?
Gaat het gewoon nog wel gebeuren?
De komende 60 tot 90 dagen zal de booster (flink) goed beschermen tegen besmetting, en als er een omicronnetje in de keel land, wordt je immuunsysteem nog extra geactiveerd.
In de loop van de tijd zullen de antistoffen weer langzaam wat afnemen, waardoor de 1e lijns support (wat) achteruit gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-01-2022 14:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
YakuzA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:27:
[...]

De komende 60 tot 90 dagen zal de booster flink goed beschermen tegen besmetting.
En in de loop van de tijd zullen de antistoffen weer langzaam wat afnemen, waardoor de 1e lijns support wat achteruit gaat.
En met die tijd, is het voorjaar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48
CMD-Snake schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Dat is maar de vraag. De wetenschapsredactie van de Volkskrant schetst drie scenario's: Alles loslaten en geen coronapas, 1G systeem inrichten of aanmodderen zoals we nu doen. In dit artikel komt OMT-lid Bonten aan het woord en enkele andere RIVM deskundigen die allemaal betreuren dat we geen 2G krijgen. Beleidsmakers en hun adviseurs kunnen nog geen afscheid nemen van het idee van de coronapas.

Iedereen roept zo religieus dat we de wetenschap moeten volgen en vertrouwen, maar die levert geen basis meer om dit soort beleid te rechtvaardigen. Toch blijven sommigen er bij zweren, waarom? Coronabeleid, of delen daarvan, krijgen steeds meer het karakter van vergelding. Bepaalde groepen die 'schuld' hebben het betaald zetten door ze maximaal dwars te zitten. Die ondertoon komt nogal vaak terug uit het 2G kamp. Er is geen rationele reden meer voor het systeem, dan blijft dit over als ware motivatie.

[...]

En toch kunnen mensen het verschil schijnbaar niet meer loslaten nu het eenmaal bestaat. Europese bewindspersonen in veel landen ageren nog altijd tegen de nieuwe vijand die de ongevaccineerden zijn. Dat is een beetje het probleem met politici, zodra ze een aanpak gekozen hebben kunnen ze niet meer loslaten tenzij het gezichtsverlies van doorgaan groter is dan het gezichtsverlies van loslaten.

Interessant genoeg blijft het OMT vasthouden aan hun beweringen, ze blijven zo'n 2500 ic-bedden verwachten op de piek (bij monde van OMT-lid Bonten). Redelijk bizar gezien de huidige werkelijkheid. Er blijft iets geks spelen in hun modellering.
Mooi dat je het woordje religieus gebruikt in jouw betoog. In een restaurant zitten met maximaal 25 plekken, daar hebben we 2G voor nodig. Maar honderden mensen die schouder aan schouder zitten in een kerk, noemen we religieuze vrijheid en zijn onschendbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
https://www.rtlnieuws.nl/...l-weer-uitgesteld-kabinet
Komt van uitstel afstel?
Behandeling omstreden 2G-wetsvoorstel weer uitgesteld
10 minuten geleden
Mogelijk moet de horeca eerder dicht vanwege corona.Beeld © ANP / Hollandse Hoogte
De kans dat de omstreden 2G-maatregel ooit nog ingevoerd wordt, lijkt met de dag kleiner te worden. De Tweede Kamer heeft de behandeling van het wetsvoorstel voor de invoer van een coronatoegangsbewijs op basis van 2G weer uitgesteld. Uit nieuw onderzoek blijkt dat de maatregel op dit moment amper effect heeft op het terugdringen van het aantal besmettingen.

De Tweede Kamer heeft nog een aantal vragen over dit onderzoek en daarom is besloten eerst een extra schriftelijke vragenronde over het onderzoek te houden. Dat betekent dat de behandeling van deze omstreden maatregel voor de vierde keer wordt uitgesteld.

"Ik wil er gewoon zeker van zijn dat we nu echt rekenen met de allerlaatste gegevens", zegt PVV-kamerlid Fleur Agema, die om de extra vragenronde vroeg. "Het wordt steeds duidelijker dat de vaccins een stuk minder goed werken tegen de omikronvariant, en dat betekent dat 2G steeds minder effectief wordt."

Afstel?
Het CDA wil daarnaast een technische briefing van de onderzoekers. In afwachting van dat alles is de behandeling van het wetsvoorstel opnieuw doorgeschoven.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Nieuw onderzoek: 2G is door omikron nauwelijks effectiever dan 3G
Nauwelijks effectief
Het van de week verschenen onderzoek van TU Delft, UMC Utrecht en Erasmus MC, concludeert dat het 2G-beleid momenteel nauwelijks effectiever is in de strijd tegen het aantal besmettingen dan het 3G-beleid. Bij 2G zijn alleen mensen die zijn genezen of gevaccineerd welkom in een kroeg of museum.

Omdat vaccinatie minder goed beschermt tegen een besmetting met omikron, werkt 2G- en 3G-beleid minder goed om het virus in de samenleving af te remmen. In de 'optimale situatie' kan 2G er momenteel volgens de onderzoekers voor zorgen dat het R-getal met 16 procent wordt verlaagd. Bij 3G is dit 15,3 procent, een minimaal verschil.

1G-beleid zou effectiever zijn. Het R-getal zou daardoor met 44,9 procent worden verlaagd. Maar dat betekent dus dat behalve thuis en op school, iedereen regelmatig een negatieve test moet overleggen.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Kans op invoering omstreden 2G -maatregel slinkt na nieuw onderzoek
Kans steeds kleiner
De kans dat 2G ooit nog ingevoerd wordt, lijkt met de dag kleiner te worden. Het ministerie van Volksgezondheid wil de maatregel nog niet afschrijven, maar bij de meeste fracties is nog weinig enthousiasme voor het voorstel te bespeuren. Fracties die cruciaal zijn voor een meerderheid, zoals ChristenUnie, GroenLinks en de PvdA, zijn na het verschijnen van het onderzoek alleen maar kritischer geworden over het voorstel.

De PvdA, belangrijk voor een eventuele meerderheid in de Tweede Kamer, is niet principieel tegen 2G, maar deze studie zorgt ook bij die partij voor gefronste wenkbrauwen. "We waren al kritisch op deze maatregel en we zijn door dit onderzoek nog kritischer geworden", zegt Attje Kuiken, coronawoordvoerder van de partij. "Dit was het onderzoek waar we reikhalzend naar uitkeken."

Het kabinet wil nog niet inhoudelijk reageren op het onderzoek.
Hopelijk komt van uitstel afstel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RodeStabilo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Ja, maar ook Schotland gaat maandag zo'n beetje alles opheffen. Het is dus niet alleen de populist Johnson en zijn escapades.
Mja, slechte onderbouwing, 'de rest van europa' is niet 2 'provincies' van 1 land.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Mja, slechte onderbouwing, 'de rest van europa' is niet 2 'provincies' van 1 land.
Nee, maar 'de rest van europa' was dan ook niet mijn stelling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zat net de live persconferentie in Zwitserland te bekijken.. Daar verlengen ze de 2g regels nog tot eind maart, maar als de situatie er eind februari goed genoeg uitziet kunnen ze eventueel ook dan al komen te vervallen. Ze gaan er daar op dit moment dus echt vanuit dat 2g een tijdelijke maatregel is, die ergens dit voorjaar niet meer nodig is.

Ik vermoed dat er binnenkort steeds meer landen komen die vergelijkbaar hiermee omgaan. Het zal voor Nederland ook niks toevoegen om 2g ergens de komende tijd pas te gaan invoeren lijkt me als het eigenlijk alweer bijna afgeschaft kan worden.

Edit: Ik lees nu dat de coronapas ook in Engeland wordt afgeschaft als verplichting (mag vrijwillig nog wel toegepast worden) vanaf 27 januari. Laten we in Nederland dan inderdaad de hele politieke discussie hierover voorlopig parkeren en die energie ergens anders insteken.

[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 19-01-2022 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
gws24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Dat is het inderdaad het probleem. Je kan geen beleid maken aan de hand van onzekere cijfers ook al lijken die steeds beter te worden. Ga je dat wel doen dan neem je gewoon een gok. Veel mensen hier willen die gok nemen na 2 jaar omdat men het zat is maar is het verstandig?
Het gaat alleen maar over de directe zichtbare gevolgen zoals ziekenhuiscapaciteit. Wanneer gaan we ook kijken naar geestelijk welzijn? Dat die minder direct zichtbaar zijn betekent niet dat het niet bestaat. De wachtlijsten bij de GGZ waren al niet mals en nemen alleen maar toe.

Ja het is een gok(je). Maar als je dit gokje niet neemt dan weet je zeker dat een grote groep mensen nog meer en langer in de penarie zit.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
*knip* reactie op verwijderde post

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
Dat de cijfers nogal gekleurd zijn? Dat is iets wat ik al 2 jaar vind.

Die ook dat het RIVM geen cijfers heeft van de booster status onder de 60. Terwijl ze gewoon de data aangeleverd krijgen.
Ja, het RIVM is behoorlijk selectief in hun cijfers.

Halve waarheden, veel vervelender als hele leugens.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
*knip* geen verdachtmakingen zonder _goede_ onderbouwing

En de besmettingen op laten lopen tot in de stratosfeer, wat iemand hierboven opperde, zolang de ziekenhuizen niet vollopen, laat maar gebeuren, dat oplopen, des te eerder heeft iedereen het gehad en zijn we er (tijdelijk) van af.

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Tsja, kennelijk voelt die groep toch de nodige angst, want het is de enige groep die ik er over hoor. Angst voor dit, angst voor dat, de angstnarratief. De rest leeft gewoon door. Kennelijk vormt angst zo'n kernwaarde in hun bestaan dat ze er erg gevoelig voor zijn. Sowieso zijn de vaccinatiecijfers altijd vrij goed geweest, dus waarom zou men 'angst' nodig hebben?
Schijnbaar is het argument voor lockdowns, QR Codes en gedwongen vaccineren niet zo sterk dat het zonder angst, haat en hysterie breed gedragen zou worden.

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2022 14:54 . Reden: geen flauwe verbasteringen aub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

franssie

Save the albatross

Een 'red' team zou nu wel welkom zijn naar mijn mening. Die hele 2G wet zie ik niet zitten, mensen buitensluiten voor wat?
Mocht het op de een of andere onduidelijke manier door de Tweede Kamer gerommeld worden (wat ik niet snel zie gebeuren) dan hebben we gelukkig nog een Eerste Kamer. Beide stemmingen (indien ze plaats vinden) gebeuren dan hopelijk op persoonlijke titel ipv per partij.
En met de gemeentelijke verkiezingen op 16 maart aanstaande ben ik benieuwd welke partij zich hier aan durft te branden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

arbraxas schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:47:

Die ook dat het RIVM geen cijfers heeft van de booster status onder de 60. Terwijl ze gewoon de data aangeleverd krijgen.

Binnenkort zal het wel gewoon in deze uitsplitsing verschijnen:
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

Naar ik dacht hanteert de RIVM andere leeftijdsgroepen voor het dashboard als dat het door de GGD's wordt aangeleverd.

Verder kun je dat met je bierviltje prima uitrekenen 53,3% gevaccineerd boven de 18. en je weet dat 60+ voor ongeveer 90% is gevaccineerd, solve for x en je wereldprobleem is opgelost ;)
(hoeveel miljoen mensen per leeftijdsgroep krijg je ook nog voorgekauwd op het dashboard)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 19-01-2022 14:57 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:52:
Een 'red' team zou nu wel welkom zijn naar mijn mening. Die hele 2G wet zie ik niet zitten, mensen buitensluiten voor wat?
Mocht het op de een of andere onduidelijke manier door de Tweede Kamer gerommeld worden (wat ik niet snel zie gebeuren) dan hebben we gelukkig nog een Eerste Kamer. Beide stemmingen (indien ze plaats vinden) gebeuren dan hopelijk op persoonlijke titel ipv per partij.
En met de gemeentelijke verkiezingen op 16 maart aanstaande ben ik benieuwd welke partij zich hier aan durft te branden.
Tjah dat hele 2G vraagstuk was natuurlijk ethisch al hartstikke lastig. Gisteren is aangetoond dat het geen nut heeft om in te voeren. Wat mij betreft kan je maar één ding; deze optie van tafel vegen en de beschikbare tijd aan nuttige zaken besteden.

XXXVI

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
arbraxas schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:47:

Segafreak83 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:48:
[...]

[mbr]*knip* geen verdachtmakingen zonder _goede_ onderbouwing[/]

En de besmettingen op laten lopen tot in de stratosfeer, wat iemand hierboven opperde, zolang de ziekenhuizen niet vollopen, laat maar gebeuren, dat oplopen, des te eerder heeft iedereen het gehad en zijn we er (tijdelijk) van af.
Pfff, we krijgen hier nu zelfs het idee van een rivm die getallen manipuleert...

Dit gaat echt nergens meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Kuipers: nog te vroeg voor besluit over opening cultuursector

Volgens minister Kuipers is het nog te vroeg om een besluit te kunnen nemen over de heropening van de horeca en de cultuursector. Dat zei hij na een coronaoverleg in Den Haag. Hoewel de coronabesmettingen flink oplopen, is in de ziekenhuizen een daling te zien van het aantal coronapatiënten.

Kuipers is blij met de dalende trend en zegt dat het "de goede kant" op gaat. Volgende week dinsdag kijkt het kabinet opnieuw naar de situatie en de mogelijkheid om horeca en de cultuursector te heropenen.
Kuipers reageert nog steeds heel voorzichtig (nos.nl). Ik vraag me af wat er voor hem nodig is om de resterende lockdown op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
RodeStabilo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Kuipers reageert nog steeds heel voorzichtig (nos.nl). Ik vraag me af wat er voor hem nodig is om de resterende lockdown op te heffen.
Vanuit de regering? Niet zo moeilijk, 2G.
Dat is waar ze de hele tijd al op sturen. Al lijkt dat nu mission impossible te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

42erik schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:57:
[...]

[...]

Pfff, we krijgen hier nu zelfs het idee van een rivm die getallen manipuleert...

Dit gaat echt nergens meer over
Manipuleren of goochelen? Ze kunnen goed goochelen bij het RIVM. In november lag bij ons 80% ongevaccineerd in het ziekenhuis zei De Jonge. In de landen rondom ons was dat andersom: VK 65% gevaccineerd, Vlaanderen 70+% gevaccineerd. Hoe kon het zo compleet andersom zijn in ons kikkerlandje? Nou, goochelen met cijfers: geen recente cijfers genomen maar samentrekking van juli t/m oktober. Als ze recente cijfers hadden genomen zag het beeld er heel anders uit.

Pieter Omtzigt heeft zich er recent over verbaasd dat cijfers bij het RIVM opeens kunnen veranderen, terwijl de betrouwbaarheid wel van belang is want het beleid wordt daarop bepaald.

Verder heb ik nog ergens een grafiek gezien die gebruikt werd als ondersteuning voor het beleid, maar toen hebben ze opeens de verdeling logaritmisch gemaakt terwijl ze normaalgesproken lineair zijn, waardoor het ernstiger leek.

Hun voorspellingen zijn nou ook niet geweldig geweest in de afgelopen twee jaar.

Noem het manipuleren, noem het goochelen, noem het 'schoonheidsfoutjes' of noem het creatief met cijfers, erg vrolijk word ik niet van dat soort grappen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
arbraxas schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Vanuit de regering? Niet zo moeilijk, 2G.
Dat is waar ze de hele tijd al op sturen. Al lijkt dat nu mission impossible te worden.
Dus geen 2G is een faillisement aanvragen voor de gehele horeca- en cultuuresector? Lijkt me ook niet de weg.

Laten we een referendum aanvragen voor 2G. Oh wacht.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 19-01-2022 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ik snap ook echt niet hoe je nu überhaupt nog op de IC terecht komt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Ben ik met je eens, helaas is het wel gewoon wat er nu gebeurd. Nu de horeca loslaten betekent gewoon toegeven dat het RIVM en zijn modellen geen enkele relatie met de werkelijkheid hebben. Ook de reden voor deze lockdown vervalt daarmee. Om die dan nog een keer te kunnen opvoeren word dan wel heel lastig.

De 2G wens, het gezichtsverlies. Allemaal belangrijker als die horecaondernemers. Iets anders kan ik er niet van maken.

Je ziet de glijdende schaal ook gewoon in werking. Eerst was het de daadwerkelijke zorgbelasting, toen de verwachte zorgbelasting en nu word de eventuele ziekmeldingen als reden genoemd als reden voor verlenging / start lockdown. Dit terwijl corona niet meer de boosdoener is, maar de regels. Dat is wat het land lam legt.

[ Voor 27% gewijzigd door arbraxas op 19-01-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het RIVM meldt 38.282 positieve tests, de GGD echter 56.310. Er missen dus wederom heel veel positieve tests in de RIVM data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
ik222 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:19:
Het RIVM meldt 38.282 positieve tests, de GGD echter 56.310. Er missen dus wederom heel veel positieve tests in de RIVM data.
Is dat niet gewoon daadwerkelijke tests tegenover coronasymptomen? Ik dacht dat de GGD namelijk op symptomen telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:29

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik kan niet anders dan geloven dat 2G er echt niet gaat komen.

Daarnaast zie ik dan de handhaving helemaal niet meer plaats vinden.
arbraxas schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:17:
Ben ik met je eens, helaas is het wel gewoon wat er nu gebeurd. Nu de horeca loslaten betekent gewoon toegeven dat het RIVM en zijn modellen geen enkele relatie met de werkelijkheid hebben. Ook de reden voor deze lockdown vervalt daarmee. Om die dan nog een keer te kunnen opvoeren word dan wel heel lastig.

De 2G wens, het gezichtsverlies. Allemaal belangrijker als die horecaondernemers. Iets anders kan ik er niet van maken.
Dat is toch wel te bizar voor woorden als het écht zo zou zijn. Om gezichtsverlies te voorkomen perse horeca en cultuur dicht houden.

Het is inmiddels echt een totaal bizarre situatie.

(Ik ben op dit moment in Spanje voor het werk waar ik gewoon kan lunchen en dineren en gaan en staan waar ik wil. Wat een totaal andere wereld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
arbraxas schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Is dat niet gewoon daadwerkelijke tests tegenover coronasymptomen? Ik dacht dat de GGD namelijk op symptomen telt.
Voor zover ik weet gaat het bij beide gewoon over positieve tests, alleen de data verwerking bij het RIVM lijkt niet helemaal lekker te gaan (understatement).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moi_in_actie

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
redwing schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:10:
Het grote probleem is dat je niet weet of we er al zijn of niet. Als we er al zijn, zal 2G/1G niet van de grond komen. Als echter blijkt dat er een nieuwe variant komt, kan het zomaar zo zijn dat 1G/2G wel degelijk een middel is om juist vrijer te kunnen leven. De grote vraag is dus of we er (wederom) van uit gaan dat we 'klaar' zijn, of houden we nog steeds rekening met een andere variant?
Nee, we moeten niet ongeremd die gereedschapskist van het kabinet blijven vullen "voor het geval dat". Dat is een open einde welke zeer onwenselijk is. Indien een nieuwe situatie zich aandient moet het kabinet de normale route weer bewandelen en een nieuw stuk gereedschap aanvragen. We blijven anders onze maatschappij ondergraven met slapende wetgeving.

Al die coronawetgeving is een gedrocht welke ten aller tijden van een einddatum voorzien moet zijn en er moet meer coronawetgeving zijn als strikt noodzakelijk.
RodeStabilo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:05:
Ik denk nog een poging tot muiterij vanuit de samenleving.

Burgemeesters in diverse steden treden nu op tegen het protest van de cultuursector en delen formele waarschuwingen uit. Wat mij betreft zetten de gemeentes zich wat voor schut hiermee. De horeca tolereer je wel, maar de Koninklijke Schouwburg in Den Haag wordt met bestuursrechtelijke vertoon aangepakt. Geloofwaardigheid is al onder het nulpunt gezakt, wat gaan ze daarna doen? De Koninklijke Schouwburg dichttimmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 21:43
CMD-Snake schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Nee, we moeten niet ongeremd die gereedschapskist van het kabinet blijven vullen "voor het geval dat". Dat is een open einde welke zeer onwenselijk is. Indien een nieuwe situatie zich aandient moet het kabinet de normale route weer bewandelen en een nieuw stuk gereedschap aanvragen. We blijven anders onze maatschappij ondergraven met slapende wetgeving.

Al die coronawetgeving is een gedrocht welke ten aller tijden van een einddatum voorzien moet zijn en er moet meer coronawetgeving zijn als strikt noodzakelijk.

[...]

Ik denk nog een poging tot muiterij vanuit de samenleving.

Burgemeesters in diverse steden treden nu op tegen het protest van de cultuursector en delen formele waarschuwingen uit. Wat mij betreft zetten de gemeentes zich wat voor schut hiermee. De horeca tolereer je wel, maar de Koninklijke Schouwburg in Den Haag wordt met bestuursrechtelijke vertoon aangepakt. Geloofwaardigheid is al onder het nulpunt gezakt, wat gaan ze daarna doen? De Koninklijke Schouwburg dichttimmeren?
Naar mijn idee is die van de theaters echt een protest een van de horeca was het gewoon een dag open zijn. Dus ja curieus dat nu tegen de cultuur sector wel zou worden op getreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
Zoals de schouwburgen zelf al gezegd hebben, wat willen ze nog doen? Sluiten, we zijn al dicht.

Burgemeesters, met Bruls voorop gaan ook steeds heen en weer qua standpunt.
Zoals al aangehaald, sympathie voor de horeca, maar nu gaan handhaven. Het zal allemaal wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik denk dat we voorlopig inderdaad maar even naar de GGD meldingen moeten kijken, de getallen van het RIVM klopt helemaal niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

arbraxas schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:28:
Zoals de schouwburgen zelf al gezegd hebben, wat willen ze nog doen? Sluiten, we zijn al dicht.

Burgemeesters, met Bruls voorop gaan ook steeds heen en weer qua standpunt.
Zoals al aangehaald, sympathie voor de horeca, maar nu gaan handhaven. Het zal allemaal wel.
Er valt geen peil op te trekken van die man ja :P viel mij ook al op

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:43

Major_ton

Shoot!

Misschien heb ik te weinig kennis, maar het lijkt erop dat de hoge cijfers met positieve testen steeds minder gaan betekenen als de bezitting in het ziekenhuis niet meeloopt. Test in de winter eens op Influenza besmettingen verkoudheden en je schrikt je ook rot. Maar wanneer praktisch iedereen er doorheen komt zonder ernstige complicaties en gevolgen is het niet iets om je zorgen om te maken. Dat niveau hebben we met Covid nog niet bereikt, maar het begint er misschien op te lijken?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Major_ton schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Misschien heb ik te weinig kennis, maar het lijkt erop dat de hoge cijfers met positieve testen steeds minder gaan betekenen als de bezitting in het ziekenhuis niet meeloopt. Test in de winter eens op Influenca besmettingen en je schrikt je ook rot. Maar wanneer praktisch iedereen er doorheen komt zonder ernstige complicaties en gevolgen is het niet iets om je zorgen om te maken. Dat niveau hebben we met Covid nog niet bereikt, maar het begint er misschien op te lijken?
Precies, daarom zeg ik, hoe krijg je het voor elkaar om uberhaupt nu nog op de IC te komen? 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
xzaz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Precies, daarom zeg ik, hoe krijg je het voor elkaar om uberhaupt nu nog op de IC te komen? 8)7
Ja inderdaad... Doe dat gewoon eens niet mensen, ziek worden. Zou de hele crisis verholpen zijn als mensen de beademing niet eens op zouden eisen.
[/s]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
[...]

Daarom, we kunnen nu moord en brand schreeuwen over 50k + besmettingen, maar wat betekent dat nou eigenlijk? Dat de ziekenhuizen leeglopen, top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
[...]

Delta is ook nog niet verdwenen he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:54
Dat zijn natuurlijk enorme aantallen. Ook die 45% positief is ongekend en geeft o.a. aan dat de echte aantallen nog veel hoger zijn. De tests zijn natuurlijk altijd al een onderrapportage van echte besmettingen geweest, het is een illusie dat iedereen zich laat testen.

Maar omdat Omicron nog vaker asymptomatishc is of lichte symptomen lijkt te hebben zal dat verschil tussen positieve tests en werkelijke aantallen besmettingen nog groter zijn. En de algehele stelregel was sowieso al, hoe hoger het percentage positief, hoe groter de onderrapportage.

Dus met Omicron en 45% positief, moet die onderrapportage gigantisch zijn. Dat betekent dus nog véél meer dan die 50.000 besmettingen op een dag. Wat alleen maar goed nieuws is zolang hier niks van terug te zien is in de ziekenhuizen, hoe hoger en steiler de piek, hoe sneller deze uitdooft. Alleen al omdat de "beschikbare slachtoffers" voor het virus gewoon razendsnel opraken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
:Y.

Aantal ic-patiënten met omikron is op één hand te tellen, zegt Diederik Gommers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

Dan heb je de pech gehad om Delta te krijgen. Er liggen voor zover ik weet geen mensen met Omicron op de IC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Emgeebee schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Delta is ook nog niet verdwenen he.
in het veld waarschijnlijk bijna wel.

2 januari was het al rond de 40%, dus nu 2,5 week later zal die wel ongeveer verdrongen zijn.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik222 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat we voorlopig inderdaad maar even naar de GGD meldingen moeten kijken, de getallen van het RIVM klopt helemaal niets meer van.
Vraag me dan wel af waar het RIVM naar kijkt voor de voeding van hun modellen ...
Elke keer dat ik denk, de communicatie kan toch niet nog slechter; weet de overheid en co me weer te verbazen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• arbraxas
https://www.telegraaf.nl/...iswedstrijd-op-4-februari

De acties volgen elkaar nu op. Lijkt erop dat de muiterij langzamerhand aan het beginnen is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:58
arbraxas schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:39:
https://www.telegraaf.nl/...iswedstrijd-op-4-februari

De acties volgen elkaar nu op. Lijkt erop dat de muiterij langzamerhand aan het beginnen is.
Dit is mooi makkelijk te handhaven. Er zijn nameljk beelden. Gewoon administratief zo'n hoge boete opleggen dat MVV gewoon failliet is.

Dit kan gewoon niet. Er is een democratisch gekozen regering, de maatregelen hebben stand gehouden bij de rechter. Dit is niet accepteren van centraal gezag. Dat dient met keiharde repressie bestreden te worden.
[edit]
Definitie van repressie toevoegen:

Repressie --> onderdrukking --> onderdrukken:

Definitie:
tegenhouden, in bedwang houden
En dat kan dus prima via hoge boetes, en dus niet met tanks :)

[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 19-01-2022 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Adlermann schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:41:
Gewoon administratief zo'n hoge boete opleggen dat MVV gewoon failliet is.
Zijn ze ook niet bang voor...

Faillissement MVV dreigt, spelers weigeren te trainen (2010)

Dan mag de overheid bijlappen om de club te redden :+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AFCAjax
[...]

Dit is mooi makkelijk te handhaven. Er zijn nameljk beelden. Gewoon administratief zo'n hoge boete opleggen dat MVV gewoon failliet is.

Dit kan gewoon niet. Er is een democratisch gekozen regering, de maatregelen hebben stand gehouden bij de rechter. Dit is niet accepteren van centraal gezag. Dat dient met keiharde repressie bestreden te worden.
Dan moet de regering komende dinsdag eens beginnen met perspectief te bieden.

We hebben van augustus tot december de stadions volop open gahad, zonder 1 brandhaard. En nu mogen de voetbalclubs maar de t** krijgen?

Alles geregeld, pasjes, scanners, personeel, hele mikmak. En wat gebeurt er? Juist, niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
AFCAjax schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:44:
[...]

We hebben van augustus tot december de stadions volop open gahad, zonder 1 brandhaard. En nu mogen de voetbalclubs maar de t** krijgen?

Alles geregeld, pasjes, scanners, personeel, hele mikmak. En wat gebeurt er? Juist, niks.
Correctie, er is geen brandhaard gevonden. Dat is niet zo raar met een brak BCO wat maar de helft vindt at best.

En ja, ook de voetbalclubs hebben maar de wet te volgen. Juist de voetbalclubs, die zijn zo vaak gered dat ze in hun handen mogen knijpen dat ze nog bestaan.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
[...]

Lees ik dit echt? :/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
AFCAjax schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:44:
[...]

En ondertussen zet je Ziggo Sport aan en ziet volle stadions bij voetbal in engeland en spanje. Handbal gister volle bak (waar is dat eigenlijk) en Aldermann roept dat het met 'keiharde repressie' moet worden bestreden (wat moet ik me daarbij voostellen? de lange latten erover?). Te gek. Dat er maar meer van dit soort protesten komen de komende week. Het is klaar gewoon. einde.

het in stand houden van deze lockdown is een poltieke keuze. die genoemde democratisch gekozen regering moet ook luisteren naar signalen in de samenleving en niet alleen naar het OMT. Anders krijg je dus... dit.

[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 19-01-2022 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Mss moet de regering dan eens iets doen zou je denken... Deze lockdown is steeds minder te accepteren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Lapa schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Dat zijn natuurlijk enorme aantallen. Ook die 45% positief is ongekend en geeft o.a. aan dat de echte aantallen nog veel hoger zijn. De tests zijn natuurlijk altijd al een onderrapportage van echte besmettingen geweest, het is een illusie dat iedereen zich laat testen.
Het goede nieuws: meer infecties (bij dezelfde aantallen opnames) is gunstig. Meer infecties betekent dat je sneller verzadigd bent. Je ziet het al even dalen bij de twintigers, de tieners zullen binnenkort volgen.

Wat betreft de incidentie per leeftijdsgroep: 60+ lijkt nog steeds een lage, vlakke incidentie te hebben. Bij 60-69 zie ik iets van stijging ontstaan maar dat is nog niet heel groot. Vanuit de huidige cijfers voor incidentie zou ik niet verwachten dat de opnames volgende week met meer dan 10% zouden stijgen. Met andere woorden: opnames verpleegafdeling gemiddeld per dag< 130 t/m week 4. De voorziene stijging in de opnames (die ik eerst in week 2 verwachte) lijkt nu niet eerder dan week 5 te komen.

Langzaam maar zeker heeft heel NL omicron gehad en zijn de ziekenhuizen nog steeds niet volgelopen. De besmettingsgolf komt een keer ten einde. Ik denk dat RIVM er op dit moment verder naast zit dan in december (en toen zaten ze er ook flink naast).

[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 19-01-2022 15:51 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 13:11
[...]

Jezus, doe eens normaal, het is je al eerder verweten dat je weinig empathisch vermogen hebt, doe daar eens wat mee.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Gisteren een staatje gedeeld van de vaccinatiestatus van de mensen die in het ziekenhuis komen maar dat waren gegevens t/m 21 december. Inmiddels is er een nieuw rapport met data t/m 13 januari: https://www.rivm.nl/sites...e_versie%2019-01-2022.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50GyQFLkW4MbC98iyjSPtOzNqy8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6WKE4pWPy75jDyGEbcI82WwP.png?f=fotoalbum_large

Imteressant is ook de volgende tabel waar de leeftijden iets meer uitgesplitst zijn, helaas niet per maand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6orr6PmACiI0dmyOW8z-l17l8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9xcryWA8ehZI3sqEYjlZu6Z.png?f=user_large

Opvallend hier is vooral bij de <50 groep dat de verhouding tussen wel/niet gevaccineerd erg groot is. Wel met de nuancering dat deze gegevens vanaf 13 juli zijn dus veel in die groep hadden in het begin van deze periode nog geen kans gehad om de prikken te halen.

En een begeleidend bericht (https://www.rivm.nl/covid...tegen-ernstige-covid-19):
Na een boostervaccinatie was de kans om met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen de afgelopen weken 33 keer lager dan wanneer je niet was gevaccineerd en 5 keer lager dan wanneer je alleen de basisserie had afgerond. Voor opname op de IC was die kans na een booster 50 keer zo klein ten opzichte van niet gevaccineerd zijn en 4 keer zo klein ten opzichte van alleen de basisserie.*
Dit geld wel vooral nog voor Delta:
De meeste ziekenhuisopnames door corona sinds de start van de boostercampagne zijn nog veroorzaakt door de deltavariant van het coronavirus. De vaccineffectiviteit tussen 19 november en 13 januari heeft dus vooral betrekking op de deltavariant.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

[...]

Misschien heb ik te weinig kennis, maar het lijkt erop dat de hoge cijfers met positieve testen steeds minder gaan betekenen als de bezitting in het ziekenhuis niet meeloopt. Test in de winter eens op Influenca besmettingen en je schrikt je ook rot. Maar wanneer praktisch iedereen er doorheen komt zonder ernstige complicaties en gevolgen is het niet iets om je zorgen om te maken. Dat niveau hebben we met Covid nog niet bereikt, maar het begint er misschien op te lijken?
De ziekenhuiscijfers zeggen volgens mij ook niet alles. In het ziekenhuis wordt je preventief getest en er komen momenteel mensen binnen voor andere behandelingen die positief blijken te testen. Dan wordt je geregistreerd als covid-patient terwijl je dat helemaal niet bent. Zijn er cijfers beschikbaar waarin de ziekenhuisopnames staan die werkelijk om covid draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
t_captain schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Het goede nieuws: meer infecties (bij dezelfde aantallen opnames) is gunstig. Meer infecties betekent dat je sneller verzadigd bent. Je ziet het al even dalen bij de twintigers, de tieners zullen binnenkort volgen.

Wat betreft de incidentie per leeftijdsgroep: 60+ lijkt nog steeds een lage, vlakke incidentie te hebben. Bij 60-69 zie ik iets van stijging ontstaan maar dat is nog niet heel groot. Vanuit de huidige cijfers voor incidentie zou ik niet verwachten dat de opnames volgende week met meer dan 10% zouden stijgen. Met andere woorden: opnames verpleegafdeling gemiddeld per dag< 130 t/m week 4. De voorziene stijging in de opnames (die ik eerst in week 2 verwachte) lijkt nu niet eerder dan week 5 te komen.

Langzaam maar zeker heeft heel NL omicron gehad en zijn de ziekenhuizen nog steeds niet volgelopen. De besmettingsgolf komt een keer ten einde. Ik denk dat RIVM er op dit moment verder naast zit dan in december (en toen zaten ze er ook flink naast).
Als het zo doorgaat tikken we de 1mio per week nog eens aan ;)

En daarna, kunnen we veilig NL openen. En zorgen voor continue besmettingen en immuniteit á la griep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:04
gws24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:50:
Gisteren een staatje gedeeld van de vaccinatiestatus van de mensen die in het ziekenhuis komen maar dat waren gegevens t/m 21 december. Inmiddels is er een nieuw rapport met data t/m 13 januari: https://www.rivm.nl/sites...e_versie%2019-01-2022.pdf
Waar is de groep van 0-12? Het zullen er niet veel zijn, maar wel relevant zou je zeggen?
Edit niet goed gelezen: gaat over vaccinnatie, nog niet relevant voor <12
En weer die extreem brede leeftijdsgroepen, waarom nou toch...

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk84 op 19-01-2022 16:03 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bubba76 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Jezus, doe eens normaal, het is je al eerder verweten dat je weinig empathisch vermogen hebt, doe daar eens wat mee.
Omdat hij een ander standpunt heeft dan andere mensen hier maakt niet dat iemand weinig empathisch vermogen heeft. Wellicht moeten mensen eens het persoonlijke venijn eruit halen en daadwerkelijk reageren op de inhoudelijke discussie.

De burgemeesters hebben dit probleem natuurlijk zelf gecreëerd, door te accepteren dat winkels en horeca 'uit protest' open mochten gaan. Dan gaan meer partijen roepen dat ze gewoon maar open gaan als er niks verandert, het is namelijk de Horeca ook gelukt, toch?
Uiteindelijk zal iedere commerciële partij voor zijn eigen straatje opkomen, daar zit uiteraard een stuk eigenbelang aan verbonden.
Wat is het eigenbelang wat de overheid ermee haalt door het momenteel gesloten te houden trouwens? Waarom denken jullie dat ze niet willen dat je naar voetbalwedstrijden gaat kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Luuk84 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Waar is de groep van 0-12? Het zullen er niet veel zijn, maar wel relevant zou je zeggen?

Dit is een rapport over vaccin effectiviteit en onder 12 kan pas eind deze maand voor het eerst zich laten vaccineren (zie https://www.rijksoverheid...-coronavaccinatie-krijgen) dus in die zin niet relevant voor dit rapport aangezien iedereen onder de 12 per definitie ongevaccineerd is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moi_in_actie
[...]

Misschien heb ik te weinig kennis, maar het lijkt erop dat de hoge cijfers met positieve testen steeds minder gaan betekenen als de bezitting in het ziekenhuis niet meeloopt. Test in de winter eens op Influenca besmettingen en je schrikt je ook rot.
Aantallen besmettingen met Influenza zijn nog altijd veel lager dan Covid nu, zelfs wanneer je kijkt naar een zwaar griepseizoen als de winter van 2017-2018. Als ik het daaruit goed begrijp duurde de epidemie daar 18 weken en zijn er daar 900.000 mensen ziek geweest. Dat de epidemie 18 weken duurde, betekent echter nog niet per definitie dat al die 900.000 gevallen binnen die 18 weken waren, binnen die 18 weken was het aantal besmettingen per 100.000 inwoners echter wel dusdanig hoog dat het de stempel epidemie kreeg.

Maar goed, leg je het eens naast elkaar:
- Influenza, 900.000 gevallen in 18 weken oftewel 126 dagen, dat is afgerond 7143 gevallen per dag.
- Covid gemeten over de laatste 7 dagen zit aan 35.588 gevallen per dag

We mogen nog altijd stellen dat Covid je gemiddeld minimaal evenveel of meer ziek maakt. Kortom: minimaal even ziekmakend of erger, maar 5 keer zoveel gevallen per dag als een van de zwaarste griepgolven van de laatste jaren. Al lopen de ziekenhuizen niet meer vol, ze hebben wel nog enorme achterstanden te verwerken. En ook al beland je niet in het ziekenhuis maar ben je gewoon een paar dagen niet lekker, met zulke hoge aantallen ga je dat op den duur overal merken doordat mensen ziek thuis blijven. In Groot Brittannie speelt dat meen ik al in bepaalde sectoren. Leuk als je 100k besmettingen per dag hebt met maar 10 ziekenhuisopnames, als er daardoor dagelijks duizenden mensen ziek thuis zitten en daardoor de helft van de leraren uitvallen, vrachtwagenchauffeurs geen goederen kunnen vervoeren en je geen aanvoer bij supermarkten hebt, het vuilnis niet meer altijd opgehaald kan worden, dan krijg je nog altijd een flinke verstoring van de maatschappij.

Dat met Omikron er hopelijk een weg ingeslagen wordt dat de druk op de zorg langzaam aan afneemt wil niet meteen betekenen dat de druk op de maatschappij (door uitval door ziekte) niet een probleem kan zijn/worden. Ik wil dit niet schetsen als een volgend doemscenario, maar eerder aangeven dat te vroeg juichen ook niet de juiste keuze is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:38:
[...]

in het veld waarschijnlijk bijna wel.

2 januari was het al rond de 40%, dus nu 2,5 week later zal die wel ongeveer verdrongen zijn.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten
Behalve dat ik mensen ken die zeker de Delta-variant nu als besmetting hebben (goed beroerd, geur/smaakverlies en een hoop andere dingen die bij omikron niet meer voorkomen). In België is de Delta-variant nog steeds op 15% en zoals bekend zijn daar de maatregelen fors minder dan hier. Die lockdown kan ons land wel eens duur komen te staan dus.

Volvotips.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Luuk84 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Ik kan je wel vertellen wat de vaccinatie status van de mensen 0-12 was.
100% ongevaccineerd.

niet interessant voor in deze tabel iig :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:04
gws24 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Dit is een rapport over vaccin effectiviteit en onder 12 kan pas eind deze maand voor het eerst zich laten vaccineren (zie https://www.rijksoverheid...-coronavaccinatie-krijgen) dus in die zin niet relevant voor dit rapport aangezien iedereen onder de 12 per definitie ongevaccineerd is.
YakuzA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Ik kan je wel vertellen wat de vaccinatie status van de mensen 0-12 was.
100% ongevaccineerd.

niet interessant voor in deze tabel iig :)
Dank voor de uitleg, iets te voorbarig geweest met reageren zonder goed te lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk84 op 19-01-2022 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Bart-Willem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Behalve dat ik mensen ken die zeker de Delta-variant nu als besmetting hebben (goed beroerd, geur/smaakverlies en een hoop andere dingen die bij omikron niet meer voorkomen). In België is de Delta-variant nog steeds op 15% en zoals bekend zijn daar de maatregelen fors minder dan hier. Die lockdown kan ons land wel eens duur komen te staan dus.
Dat kwartje (ja zo oud ben ik) kan twee kanten opvallen:
1) Delta waart rond daalt in relatieve zin maar groeit in absolute zin - dan meer opnames en IC
2) Omrikon verdringt Delta zo snel dat een absolute groei niet meer mogelijk is.

In beide scenario's heeft de lockdown een remmend effect, ik zie niet precies hoe de lockdown ons duur kan komen te staan, hoe bedoel je dat? Als ik om NL heen kijk lijken we het nu juist best redelijk te doen met onze beperkte IC capaciteit. Of dat wijsheid of geluk is maakt niet uit, het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bart-Willem schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Had inderdaad nog niet gezien dat de kans op reuk/smaak verlies bij Omicron vele malen minder was :)

Wat bedoel je met 'het kan ons wel eens duur komen te staan'?
Gezien Omicron in de kleine uistplitsingen in Amsterdam op 10 januari al op 94% zat begrijp ik die niet zo.
https://www.rivm.nl/en/co...19/virus/variants/omicron
(van de 100 ggd testen daar was ook al 98% omicron)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 19-01-2022 16:09 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
Bubba76 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Accepteren van staatsondermijnend gedrag? Nooit.

Repressie --> onderdrukking --> onderdrukken:

Definitie:
tegenhouden, in bedwang houden
Als ze willen demonstreren, dan gaan ze maar naar het Malieveld. Maar dit is gewoon ondermijnen van het centrale gezag. Er zijn nog steeds prima redenen om maatregelen te houden. De Nederlandse zorg kan niet een hele hoge druk aan. Vergeet niet, dat zodra alles losgaat het toch weer omhoog zal gaan. Misschien niet kritisch, maar we moeten ook behoorlijk wat zorg inhalen. Massale evenementen zijn de laatste die open dienen te gaan. De discussie kan prima gaan over wat nog wel en wat nog niet. Zelf besluiten wat wel of niet kan is gewoon onaanvaardbaar. What's next, dat mensen zelf gaan besluiten wanneer een wet wel of niet rechtsgeldig is? Daar hebben we namelijk mensen voor, i.e., rechters.

Niet met de regels eens? Stap naar de rechter. Krijg je daar gelijk, prima. Krijg je daar ongelijk, dan dien je het maar te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 13:42
[...]

Voornaamste wat daarbij weer lastig zal zijn is dat die besluiten door lokale bestuur genomen moet worden en de bedreigingen daar ook een aardige invloed lijken te hebben.
Maar goed met een goede last onder dwangsom is het een aangekondigde volstrekt vrije keuze met vooraf vaststaande consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Moi_in_actie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:58:
Leuk als je 100k besmettingen per dag hebt met maar 10 ziekenhuisopnames, als er daardoor dagelijks duizenden mensen ziek thuis zitten en daardoor de helft van de leraren uitvallen, vrachtwagenchauffeurs geen goederen kunnen vervoeren en je geen aanvoer bij supermarkten hebt, het vuilnis niet meer altijd opgehaald kan worden, dan krijg je nog altijd een flinke verstoring van de maatschappij.
Tsja, inmiddels zitten mensen niet massaal thuis vanwege Corona, maar vanwege quarantainemaatregelen. Als iemand in het gezin positief test, zit de rest - tenzij geboosterd - minimaal 12 dagen thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
eamelink schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:07:
[...]
Tsja, inmiddels zitten mensen niet massaal thuis vanwege Corona, maar vanwege quarantainemaatregelen. Als iemand in het gezin positief test, zit de rest - tenzij geboosterd - minimaal 12 dagen thuis.
Wie doet daar nu uberhaupt nog aan mee? Ben je ziek blijf je thuis. Voel je je prima; doe gewoon lekker je ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Adlermann schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Accepteren van staatsondermijnend gedrag? Nooit.
<>
Eerder schreef je
Dat dient met keiharde repressie bestreden te worden.
Accepteren en het leger er op af sturen - daar zit wel wat licht tussen zeg maar :+

Misschien bedoelde je dat niet, maar je schrijft het zowat wel.

En natuurlijk moet niet alles geaccepteerd worden, maar zoals al gedurende hele bestuurderscrisis tijdens corona is het doel en de communicatie daarover slechts gissen. Het 'Centrale Gezag' heeft een serieus groot geloofwaardigheidsprobleem. Het moet wel van twee kanten komen, het is geen dictatuur hier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

xzaz schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Wie doet daar nu uberhaupt nog aan mee? Ben je ziek blijf je thuis. Voel je je prima; doe gewoon lekker je ding?
#ikdoetnietmeermee ? :P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Of juist wel ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:56:
Wat is het eigenbelang wat de overheid ermee haalt door het momenteel gesloten te houden trouwens? Waarom denken jullie dat ze niet willen dat je naar voetbalwedstrijden gaat kijken?
Dat is een goede vraag. Maar hoe harder de overheid nu alsnog probeert 2G erdoorheen te krijgen, hoe meer ik begin te geloven in complottheorieën. In de basis is dat niet zo raar toch? Ik ga ook uit van het goede van iedereen, daarom begrijp ik het gewoon oprecht niet en kanaliseer ik mijn onbegrip op die wijze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
franssie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Eerder schreef je

[...]

Accepteren en het leger er op af sturen - daar zit wel wat licht tussen zeg maar :+

Misschien bedoelde je dat niet, maar je schrijft het zowat wel.

En natuurlijk moet niet alles geaccepteerd worden, maar zoals al gedurende hele bestuurderscrisis tijdens corona is het doel en de communicatie daarover slechts gissen. Het 'Centrale Gezag' heeft een serieus groot geloofwaardigheidsprobleem. Het moet wel van twee kanten komen, het is geen dictatuur hier.
Ik heb de definitie nu toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Dennis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Dat is een goede vraag. Maar hoe harder de overheid nu alsnog probeert 2G erdoorheen probeert te krijgen, hoe meer ik begin te geloven in complottheorieën. In de basis is dat niet zo raar toch? Ik ga ook uit van het goede van iedereen, daarom begrijp ik het gewoon oprecht niet en daarom kanaliseer ik mijn onbegrip op die wijze :).
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat het rechtvaardigt dat Oostenrijk alsnog de prikplicht doordrukt op straffe van belachelijke boetes, dat Frankrijk een verkapte prikplicht doet (want 2G waarbij genezen maar paar maanden geldt) en Duitsland dat eigenlijk net zo doet (met 3 maand geldigheid van genezenverklaring). We zitten zo dicht tegen het einde, althans zo lijkt het, en dan toch dit soort vergaande maatregelen doordrukken. Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 11:11
Egocentrix schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:55:
Ben ik de enige die zich een beetje verbaast over de reacties op de theateractie vandaag? Bij de horecaprotesten hoorde je van tevoren meerdere burgemeesters zeggen dat 'de rek eruit is' en dat er veel begrip was voor horecagelegenheden die bij wijze van demonstratie één dag open zouden zijn. Nu hebben de theaters hun eigen ludieke actie bedacht, en zijn de reacties onvergelijkbaar

NOS Liveblog:

[...]

Misschien moet ik gewoon andere nieuwssites lezen, maar het valt me wel op.
tegen theaters durven ze wel, tegen de horeca niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dazzler2120 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:56:
[...]
FC Reptillions uit is altijd lastig ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

harmrh schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:18:
[...]
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat het rechtvaardigt dat Oostenrijk alsnog de prikplicht doordrukt op straffe van belachelijke boetes, dat Frankrijk een verkapte prikplicht doet (want 2G waarbij genezen maar paar maanden geldt) en Duitsland dat eigenlijk net zo doet (met 3 maand geldigheid van genezenverklaring). We zitten zo dicht tegen het einde, althans zo lijkt het, en dan toch dit soort vergaande maatregelen doordrukken. Waarom?
rechtvaardigt? Dat is een afweging waar ik niet bij was. Maar anders dan NL wilden zij wel open en achtten het blijkbaar noodzakelijk om dat met 2G te doen.
Ik denk dat NL het niet zo slecht deed en als we 2G zoals verwacht niet gaan invoeren zijn we over een paar weken ook grotendeels weer open, met 3G voor evenementen etc.

edit: en sluiting is duur, denk dat niet alle landen die rekening willen betalen / doorgeven aan toekomstige generaties waar Frankrijk dan eigenlijk wel weer een apart land is in :+

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 19-01-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 13:42
migchiell schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:19:
[...]
tegen theaters durven ze wel, tegen de horeca niet.
Op verschillende plekken ook tegen de horeca.
Alleen kennelijk toch ook een hoop burgemeesters die niet veel verder kunnen kijken dan die ene dag van de horeca die vrij weinig met protest te maken had, wat je toch doet twijfelen uit wel hout die burgemeesters gesneden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Adlermann schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:06:
Als ze willen demonstreren, dan gaan ze maar naar het Malieveld. Maar dit is gewoon ondermijnen van het centrale gezag. Er zijn nog steeds prima redenen om maatregelen te houden. De Nederlandse zorg kan niet een hele hoge druk aan. Vergeet niet, dat zodra alles losgaat het toch weer omhoog zal gaan.
Je kunt helemaal niet onderbouwen dat het weer omhoog zal gaan. Tot nu toe gaan alle cijfers nog steeds naar beneden, zelfs met opening scholen en winkels. Dat is dus gewoon ongefundeerd.

Aantal mensen met Omikron op de IC is extreem laag. Bovendien zijn alle ziekenhuizen al weer reguliere zorg aan het inhalen.
Massale evenementen zijn de laatste die open dienen te gaan. De discussie kan prima gaan over wat nog wel en wat nog niet. Zelf besluiten wat wel of niet kan is gewoon onaanvaardbaar. What's next, dat mensen zelf gaan besluiten wanneer een wet wel of niet rechtsgeldig is? Daar hebben we namelijk mensen voor, i.e., rechters.

Niet met de regels eens? Stap naar de rechter. Krijg je daar gelijk, prima. Krijg je daar ongelijk, dan dien je het maar te accepteren.
Ik merk aan mezelf dat ik heel erg worstel met wat je schrijft. Want in beginsel ben ik het met je eens. Accepteren we dit, dan dreigt anarchie. Tegelijkertijd denk ik dat we niet de kop in het zand moeten steken voor de blindheid van de bestuurders die totaal niet het gevoel in de samenleving lijken te kennen. En uiteindelijk burgers=politiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

harmrh schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Als er na omicron niets meer komt, dan gewoon alles afschaffen, echter als er WEL een gevaarlijkere variant komt, dan vind ik het een valide tool om te kunnen inzetten.
Maar wat voor mij geen discussie is, is dat er dan afgesproken word vanaf welke cijfer we ermee starten, en belangrijker wanneer we er dan weer mee stoppen. Met die voorwaarden heb ik er geen enkel probleem mee.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

3raser schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:52:
[...]

De ziekenhuiscijfers zeggen volgens mij ook niet alles. In het ziekenhuis wordt je preventief getest en er komen momenteel mensen binnen voor andere behandelingen die positief blijken te testen. Dan wordt je geregistreerd als covid-patient terwijl je dat helemaal niet bent. Zijn er cijfers beschikbaar waarin de ziekenhuisopnames staan die werkelijk om covid draaien?
Er zijn hier mensen die in de zorg werken (een aantal niet lang meer, ze zijn het wel zat) die uitgelegd hebben dat voor het ziekenhuis het niks uitmaakt of je met of door covid er op komt. In beide gevallen moet je apart worden behandeld en verstoort het de reguliere zorg. Ondanks alle verhalen is covid nog steeds een levensgevaarlijke ziekte om in het ziekenhuis op te lopen, een plek vol met mensen die ook aan een milde ziekte dood gaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De Persconferentie van 25 januari

Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in of andere persoonlijke anekdotes De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.