Dat is het inderdaad het probleem. Je kan geen beleid maken aan de hand van onzekere cijfers ook al lijken die steeds beter te worden. Ga je dat wel doen dan neem je gewoon een gok. Veel mensen hier willen die gok nemen na 2 jaar omdat men het zat is maar is het verstandig?snaggyheadshot schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:03:
[...]
Maar dit is toch ontzettend raar. Ze moeten daar toch een reden voor hebben?
Is het uitgangspunt dat ze uitgaan van de laatst geverifieerde data i.p.v. data die aan zekerheid aangrenst (oftewel: recente data)? Ik kan me simpelweg geen reden bedenken waarom je nog met die variabelen zou rekenen als die niet meer relevant zijn
Als ik kijk naar de ziekenhuis cijfers in andere landen dan gaat het daar nou niet echt bepaald goed, zelfs als je aanneemt dat 1/3 met covid ipv door covid er ligt. Frankrijk heeft op het moment 8x zo veel mensen in het ziekenhuis als nederland en gaat rap richting hun hoogste piek deze hele pandemie (op het moment bijna 400 per miljoen en hun piek was 492 per miljoen). Doe de nederlandse cijfers maal acht en we zitten hier diep in code zwart.
/f/image/BSy9gre7tIHAGv4PwOfQITVG.png?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk is dit veel te kort door de bocht want ik hou hier geen rekening met vaccinatiegraad, timing van de boosters, maatregelen per land, kortere ligduur omicron, piek in besmetting in aantal landen al geweest etc etc. Feit blijft dat het alsnog mis kan gaan. Verwacht ik dat, nee en ik vermoed het rivm ook niet maar ga je die gok nemen met de volksgezondheid zo lang er geen zekerheid is?
edit: ik zie dat @Adlermann hetzelfde punt gemaakt heeft met onderbouwing vanuit het rivm:
De #ziekenhuisopnames door #COVID19 zijn lager dan we half december hadden verwacht. Dat is goed nieuws. Jacco Wallinga, hoofd afdeling Modellering van Infectieziekten, legt uit waardoor dit komt. 🎥 ⬇️
— RIVM (@rivm) 19 januari 2022
[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 19-01-2022 14:01 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.