Daarmee opent het bakje onder die knop.darud schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:15:
Wij willen misschien een enyaq sportline 80 gaan kopen en onze id3 gaan verkopen, nu zie ik een enyaq staan en vraag ik mij af waar dit knopje voor is?[Afbeelding]
Kun je wat kleine spullen in kwijt
Ahh oké dat is wel handig, dankje!jeroenkb schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:18:
[...]
Daarmee opent het bakje onder die knop.
Wat is je ervaring nu van de hands-off detectie. Ik vind het gevoeliger dan voorheen, en je moet nu meer moeite doen (klein beetje sturen) om te laten merken dat je wel je handen aan het stuur hebt.zumba schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:34:
Inmiddels 3 weken na stuur/sensor-software update (dus niet stuurwiel vervanging); zo'n beetje als eerste bij deze dealer begreep ik. TA werkt bij mij sindsdien probleemloos, ook met - en na uitzetten van stuurwielverwarming.
Mijn ervaring met de hands-off detectie is hit en miss. Ene rit is twee vingers genoeg, andere rit lijkt hij nagenoeg niks te detecteren en moet ik bewust het stuur bewegen.FJP84 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:32:
[...]
Wat is je ervaring nu van de hands-off detectie. Ik vind het gevoeliger dan voorheen, en je moet nu meer moeite doen (klein beetje sturen) om te laten merken dat je wel je handen aan het stuur hebt.
Of denk ik nou te slecht van PON en VAG?
In mijn ervaring is er geen issue als je je handen netjes ‘tien voor twee’ houdt. Of zelfs alleen ‘tien’ of ‘twee’ het gaat fout als je aan de onderste helft van het stuur vasthoudt. Dat registreert hij minder goed.vinom schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:38:
[...]
Mijn ervaring met de hands-off detectie is hit en miss. Ene rit is twee vingers genoeg, andere rit lijkt hij nagenoeg niks te detecteren en moet ik bewust het stuur bewegen.
Ik ervaar eigenlijk ook geen problemen op dit gebied. Nooit gehad ook. Ik heb wel de indruk dat als je in het individueel rijprofiel sport kiest qua besturing, je minder waarschuwingen krijgt. Hij stuurt dan ook wat “strakker”. Ook als je af en toe een klein tikkie aan het stuur geeft, gaat het goed911GT2 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 06:53:
[...]
In mijn ervaring is er geen issue als je je handen netjes ‘tien voor twee’ houdt. Of zelfs alleen ‘tien’ of ‘twee’ het gaat fout als je aan de onderste helft van het stuur vasthoudt. Dat registreert hij minder goed.
[ Voor 6% gewijzigd door BGFG op 03-08-2023 07:49 ]
Toch even gebeld vandaag, met express service kon ik gelijk langskomen. Ik was verbaasd! Ze wilde hem wel een dag houden om goed te kunnen zoeken naar lekkage. Panorama dak vroegen ze ook al naarDaan_P schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 06:53:
[...]
Van mossel tot nu toe goede ervaring met enkele weken wachten, tb breda is ook zon ramp met maanden wachten.
Ze wilde eerst een klassa a auto meegeven, maar toen ik begon over drie kinderen en kinderstoeltjes toch een id4 meegekregen👍, de leen enyaqs waren op.
Ik denk dat is instappen en wegrijden, maar nee eerst een paar minuten zitten zoeken naar de “versnellingspook” 😂 die auto heeft niet echt een midden console en hebben ze de schakelaar aan het kleine schermpje achter het stuur gemaakt. Alsof het een amerikaanse auto is ofzo🙈. Maargoed hij rijd prima.
:strip_exif()/f/image/qtJiqo7yjetissJKLWUrlqoC.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is mijn ervaring ook. Heb een momentopname gehad dat de HOD detectie op een standje "hyper" ging maar dat lijkt toch bij een enkel incident te zijn gebleven daar dit sindsdien niet meer aan de orde is geweest.zumba schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:34:
Inmiddels 3 weken na stuur/sensor-software update (dus niet stuurwiel vervanging); zo'n beetje als eerste bij deze dealer begreep ik. TA werkt bij mij sindsdien probleemloos, ook met - en na uitzetten van stuurwielverwarming.
Eve char: Warock <TEST>
Nog niet op gelet, doe ik de volgende keer dat ik in de auto stap. De rest van de communicatie app -> auto werkt overigens wel goed. Ik heb afgelopen zondag de 'stuur naar mijn auto' functionaliteit nog met succes gebruikt. Maar ook vandaag lukt het niet... Ik kijk het na. Bedankt voor de tip!Autohillenga schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:15:
In de auto zie jet wereldbolletje wel opgelicht of staat er een kruisje bij?
Dat heb ik, denk ik, twee keer gehad, maar daarna nooit meer. Maar voorgaande jaren ook al eens iets dergelijks bemerkt... hééél af en toe. Vermoedelijk van een andere oorzaak.FJP84 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:32:
[...]
Wat is je ervaring nu van de hands-off detectie. Ik vind het gevoeliger dan voorheen, en je moet nu meer moeite doen (klein beetje sturen) om te laten merken dat je wel je handen aan het stuur hebt.
zumba
Is het mogelijk bij het instappen/starten de bevestiging van het gebruikersprofiel uit te zetten en dus default gebruiker X te pakken?
Hoe zet je uit dat Travel Assist zich aanpast naar snelheidsborden? Als ik 120 rijd wanneer dat mag, rijdend op de vluchtstrook die dienst doet als rijstrook denkt ie bij het passeren van een afrit dan dat er 80 gereden moet worden en trapt ie vol op de rem.
Die default navigatie, staat die op de toeristische route? Heb echt het idee dat ie mij soms zoveel mogelijk om/binnendoor probeert te sturen en kan geen andere instelling vinden.
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
ik gebruik t altijd en het enige waar ik rekening mee moet houden zijn landbouwvoertuigen, de bestuurder zit hoger en dat gaat soms fout. Verder top systeemWilde schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:44:
Hoe zijn de ervaringen met de grootlicht assistent? Ik gebruik het regelmatig, maar ik merk dat 1 op de zoveel tegenliggers naar me seint… blijkbaar toch niet zo’n goed systeem? En wat heb je er dan aan, vraag ik me af..;)
Ik zou het doen!
Bakje eronder gaat ermee open, ideaal voor je laadpas in te mikken.darud schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:15:
Wij willen misschien een enyaq sportline 80 gaan kopen en onze id3 gaan verkopen, nu zie ik een enyaq staan en vraag ik mij af waar dit knopje voor is?[Afbeelding]
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Hoho, een gevoerd bakje, waar je krasvrij je laadpassen (bijvoorbeeld) in kwijt kuntjeroenkb schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:18:
[...]
Daarmee opent het bakje onder die knop.
Meervoud ja?AlexZuH schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:54:
[...]
Hoho, een gevoerd bakje, waar je krasvrij je laadpassen (bijvoorbeeld) in kwijt kunt
Ik heb met de laadpas van me werk nog geen issues gehad (ook niet in duitsland).
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Ik heb er 3 en de Tesla app en nog steeds kom ik in het buitenland niet altijd toe daarmee.Roger Beurskens schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:20:
[...]
Meervoud ja?
Ik heb met de laadpas van m'n werk nog geen issues gehad (ook niet in duitsland).
Zakelijk, Prive, Kentekencard, Parkeerpas parkline etc. Dat past niet allemaal in mn Secrid hoorRoger Beurskens schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:20:
[...]
Meervoud ja?
Ik heb met de laadpas van me werk nog geen issues gehad (ook niet in duitsland).
Precies dit.AlexZuH schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:29:
[...]
Zakelijk, Prive, Kentekencard, Parkeerpas parkline etc. Dat past niet allemaal in mn Secrid hoorallemaal auto gerelateerd, dus lekker daar houden.
Als iemand mijn auto jat moet ik een hoop dingen blokkeren en hopen dat ik ze allemaal nog kan herinneren.
Zoals gezegd werkt die ook in Duitsland (woon vlak bij de grens).
Als we verder weg gaan buiten Nederland, pak ik gewoon de privé auto wel maar tot nu toe is de range van de "80" toereikend. Al ben ik benieuwd of die beter wordt na de patterypack recall.
Parkeren heb ik de easypark app voor maar meestal kan ik toch bij klanten op eigen terrein parkeren.
Nu na een 1,5 week begint het stuur te piepen. Bij draaien aan het stuur een heel zacht tikkend/piepend geluid. Maar irritant genoeg omdat de auto zelf zo stil is. Alsof er ergens iets schuurt. Iemand anders nog last van? En een oplossing? Ga morgen weer naar huis rijden en wil me er niet meer dan 1000km aan irriteren.
Simpel op te lossen (voor de terugweg iig) door de radio/muziek wat harder te zettenNelis13 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:31:
Met de Enyaq Coupe 80 na 2 dagen in bezit naar zuid Frankrijk gereden. Ging allemaal prima. Rijdt als een zonnetje.
Nu na een 1,5 week begint het stuur te piepen. Bij draaien aan het stuur een heel zacht tikkend/piepend geluid. Maar irritant genoeg omdat de auto zelf zo stil is. Alsof er ergens iets schuurt. Iemand anders nog last van? En een oplossing? Ga morgen weer naar huis rijden en wil me niet meer dan 1000km aan irriteren.
[ Voor 12% gewijzigd door Nelis13 op 04-08-2023 11:39 ]
immer geradeaus, ja, dan heb je er ook geen last van.Nelis13 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:38:
@cOOlrUnnINgs Ik wilde eigenlijk via Duitsland rijden, immer geradeaus
Maar dan is een muziekje erbij toch best lekker, beetje up-tempo muziekje erbij, rij je lekker door
Hoe krijg je Connect producten te zien bij die Skoda-diensten? Bij mij is dat helemaal leeg.JeeAre schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:48:
Mijn Skoda Connect diensten staan ‘in afwachting’ in de App en ‘in bewerking’ in de Shop van de auto. Dit is al 5 weken zo. Iemand weleens gehad of een idee hoe op te lossen? Ames kan er niets mee en verwijst naar PON.
[Afbeelding]
Het heeft bij mij ruim 2 maanden geduurd na activatie van de auto dat de shop überhaupt toegankelijk was. Speelde een half jaar geleden. Heb toen een melding gemaakt via de app. Had niet t idee dat het hielp, alles kwam uiteindelijk vanzelf online. Uit de terugkoppeling werd wel duidelijk dat het een hickup in het systeem was. Geduld helpt, het komt uiteindelijk goed… wel irritant.JeeAre schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:48:
Mijn Skoda Connect diensten staan ‘in afwachting’ in de App en ‘in bewerking’ in de Shop van de auto. Dit is al 5 weken zo. Iemand weleens gehad of een idee hoe op te lossen? Ames kan er niets mee en verwijst naar PON.
Klemmetje onder de zonneklep, ook een ideale plek voor de laadpasAlexZuH schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:54:
[...]
Hoho, een gevoerd bakje, waar je krasvrij je laadpassen (bijvoorbeeld) in kwijt kunt
Zou zekering 19 nog een oplossing kunnen zijn?Viewlite schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:19:
[...]
Het heeft bij mij ruim 2 maanden geduurd na activatie van de auto dat de shop überhaupt toegankelijk was. Speelde een half jaar geleden. Heb toen een melding gemaakt via de app. Had niet t idee dat het hielp, alles kwam uiteindelijk vanzelf online. Uit de terugkoppeling werd wel duidelijk dat het een hickup in het systeem was. Geduld helpt, het komt uiteindelijk goed… wel irritant.
Heb ik toen ook geprobeerd, maar werkte bij mij niet. Je kunt het uiteraard proberen.JeeAre schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:30:
[...]
Zou zekering 19 nog een oplossing kunnen zijn?
Het lek is gevonden maar er moest nieuw tapijt etc besteld worden, 5 dagen levertijd. Waarschijnlijk met de id4 op vakantie. Als het snel binnenkomt en ze doorwerken misschien nog met de enyaq.Daan_P schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:23:
[...]
Toch even gebeld vandaag, met express service kon ik gelijk langskomen. Ik was verbaasd! Ze wilde hem wel een dag houden om goed te kunnen zoeken naar lekkage. Panorama dak vroegen ze ook al naar
Ze wilde eerst een klassa a auto meegeven, maar toen ik begon over drie kinderen en kinderstoeltjes toch een id4 meegekregen👍, de leen enyaqs waren op.
Ik denk dat is instappen en wegrijden, maar nee eerst een paar minuten zitten zoeken naar de “versnellingspook” 😂 die auto heeft niet echt een midden console en hebben ze de schakelaar aan het kleine schermpje achter het stuur gemaakt. Alsof het een amerikaanse auto is ofzo🙈. Maargoed hij rijd prima.
Middenconsole en passagiers stoel lagen lekker uit elkaar
Hij stond naast een mooie sportline geparkeerd.
![]() | ![]() |
Goed dat het probleem verholpen kan worden. Wat was de oorzaak van het lek?Daan_P schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:02:
[...]
Het lek is gevonden maar er moest nieuw tapijt etc besteld worden, 5 dagen levertijd. Waarschijnlijk met de id4 op vakantie. Als het snel binnenkomt en ze doorwerken misschien nog met de enyaq.
Middenconsole en passagiers stoel lagen lekker uit elkaar, was even langsgegaan om wat spullen uit de auto te halen.
Hij stond naast een mooie sportline geparkeerd.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Zal ik navragen 👍BAJ82 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:39:
[...]
Goed dat het probleem verholpen kan worden. Wat was de oorzaak van het lek?
Het was in ieder geval niet een van de standaard afwaterkanalen.
[ Voor 12% gewijzigd door Daan_P op 05-08-2023 17:25 ]
Dat valt niet tegen iddMartinique schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:54:
Ik ben wederom best positief verrast over het verbruik op een langere rit inclusief 5 personen, bagage en vouwwagen. Op de heenweg naar Denemarken 20,3 kWh/100km gemiddeld. Overal max 100km/u gereden.
(Vorig jaar had ik een smaller en lichter karretje met een MTB er bovenop, toen 20,4 gemiddeld.)
[Afbeelding]
Life goes as it goes.
Wat is ongeveer het gewicht van die vouwwagen + belading? Verbruik is inderdaad netjes!Martinique schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:54:
Ik ben wederom best positief verrast over het verbruik op een langere rit inclusief 5 personen, bagage en vouwwagen. Op de heenweg naar Denemarken 20,3 kWh/100km gemiddeld. Overal max 100km/u gereden.
(Vorig jaar had ik een smaller en lichter karretje met een MTB er bovenop, toen 20,4 gemiddeld.)
[Afbeelding]
Volgens mij had ik voornamelijk zijwind, kracht 3 dus wellicht andere waarden bij pal tegen. Maar inderdaad best netjes, je gaat bijna twijfelen of het wel klopt.Boeie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:11:
[...]
Wat is ongeveer het gewicht van die vouwwagen + belading? Verbruik is inderdaad netjes!
Volgens typeplaatje is hij ‘leeg’ 400kg, dat is inclusief alles wat vast zit, tent, bedden etc neem ik aan. De laadruimte (1000L) ligt ook nog vol met allemaal kampeerzooi (tafel, keukentje, kastje, stoelen, gasflessen etc) dus ik schat in dat er dan nog 100/150kg bij komt…
Ik zie dat er sportstoelen zijn, en leder bekkleding, zitten de sportstoelen beter ? ik hoor wel eens klachten over de normale stoelen.
Ik begrijp verder dat er een nieuwe software versie voor deze auto is. krijg ik die ook op een 2e hands auto, of kost dat dan iets?
Ik lees ook iets over kessy, is dat standaard?
daarnaast zou ik graag adaptive cruiscontrol hebben. het is soms moeilijk te achteralen of dat er op zit als ik de advertenties bekijk.
Er zijn soms wel fotos van het scherm, waarin ze als pictogrammen zichtbaar zijn, of als een lijstje.
OF is dit dan eigenlijk travel assist? wat is het verschil precies?
de opties pakketten die leverbaar zijn/ waren zijn qua samenstelling gewijzigd, en zodoende is het lastig om hier vanuit te gaan.
wat kun je via de app nog aanschaffen of verlengen, en hoe weet je wat "er al op zit" als je een auto 2e hands koopt? welke functies hebben zo'n abonnementsvorm?
Ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen.
meerwaarde welke ik zou vinden en wat ik zou willen hebben isengelbertus schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:30:toon volledige bericht
Ik ben aan het kijken naar een tweedehands enyaq, waar moet ik dan op letten?
Ik zie dat er sportstoelen zijn, en leder bekkleding, zitten de sportstoelen beter ? ik hoor wel eens klachten over de normale stoelen.
Ik begrijp verder dat er een nieuwe software versie voor deze auto is. krijg ik die ook op een 2e hands auto, of kost dat dan iets?
daarnaast zou ik graag adaptive cruiscontrol hebben. het is soms moeilijk te achteralen of dat er op zit als ik de advertenties bekijk.
Er zijn soms wel fotos van het scherm, waarin ze als pictogrammen zichtbaar zijn, of als een lijstje.
de opties pakketten die leverbaar zijn/ waren zijn qua samenstelling gewijzigd, en zodoende is het lastig om hier vanuit te gaan.
wat kun je via de app nog aanschaffen of verlengen, en hoe weet je wat "er al op zit" als je een auto 2e hands koopt? welke functies hebben zo'n abonnementsvorm?
- TA travel assist
- matrix lampen
Ik zou het doen!
Sportstoelen zijn (volgens mij) alleen leverbaar met sportline uitvoering. Persoonlijk vind ik niks mis met de normale stoelen.engelbertus schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:30:toon volledige bericht
Kessy is onderdeel van comfort pakket en dus niet standaard.
Software is afhankelijk van het bouwjaar of een uitgevoerde update door de dealer. Dit is in infotainment wel te achterhalen. Mocht het nog niet zijn gedaan zul je dat zelf moeten doen. Overige updates gaan OTA.
Wat betreft TA etc. geen ervaring.
Ik heb een auto comfort pakket (Kessy, donkere achterramen en draadloos laden) en klimaat pakket (3-zone klima, stoelverwarming voor en verwarmde ruitensproeiers).
Voor mij was stoelverwarming echt een must. Ik had graag ook de LED matrix lampen gehad, maar de normale LED verlichting is voor mijn gebruik echt prima.
Pakketten zijn niet achteraf te kopen oid. Dit zit er af fabriek op of niet.
Ik heb de normale stoelen en die zitten mij prima. Ook na 2 volle dagen naar vakantie adres. Maar het is uiteraard persoonlijk.engelbertus schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:30:
Nieuwe software krijgt (vooralsnog) iedereen, ook tweedehands auto’s. Mogelijk wordt dat vanaf een bepaalde softwareversie anders, niemand die dat weet alleen Skoda. Je moet wel wat meer geduld hebben met software-update dan bij een nieuwe Enyaq.
Kessy is niet standaard (wel op sportline versie), maar zeker aan te raden vind ik. Overigens geen must have, wel nice.
ACC is niet standaard. Is onderdeel assistentiepakket. TA is de verbeterde versie ervan.
Probeer via Google een prijslijst van modeljaar 21 of 22 te vinden voor de inhoud van de optiepakketen. Je kunt ze nog wel vinden.
Via de app kun je dacht ik grootlichtassistent, sneller snelladen (bij standaard 50kW snelladen) en extra dashboardkleurtjes kopen. Mogelijk meer.
Vooral opletten op snellaadsnelheid anders kan het best een tegenvaller zijn, tenzij je nooit meer dan ca. 250km rijdt. Maar dat kun je dan dus weer bijkopen via de shop als het goed is, al is het niet goedkoop.
[ Voor 3% gewijzigd door Viewlite op 07-08-2023 22:00 ]
Heel leuk dat je naar een Enyaq aan het kijken bent! Ben er ook erg blij mee moet ik zeggen!engelbertus schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:30:toon volledige bericht
Om je vragen te beantwoorden:
- Ik vind de sportstoelen persoonlijk beter zitten, heb zelf de normale, maar heb daar niets over te klagen hoor. Dit is wel echt persoonlijk natuurlijk, ga ze vooral uitproberen.
- De software update van 2.0 naar 3.0 is gratis, alle updates daarna zouden OTA moeten gaan, maar ja nog niets van gezien...
- Kessy is onderdeel van het comfort pakket, het is te herkennen aan geblindeerde ramen en dikkere ramen aan de bestuurder en passagiers kant (als je het raam open zet zie je twee lagen ipv één).
- Adaptive Cruise Control is heel makkelijk te herkennen! Je hebt dan onder de linker pook achter het stuur (waar je het licht mee regelt) nog een klein pookje zitten iets eronder.
- Echte Travel Assist moet je de sensoren aan de zijkant voor hebben volgens mij.
- Optie pakketten zijn inderdaad wat lastiger tegenwoordig. Mijn tip zou zijn om duidelijk te vragen: "Waar zit de Adaptive Cruise Control, waar kan ik de rijmodi instellen, hoe kan ik de auto opslot doen zonder mijn sleutel in te drukken maar mijn hand te gebruiken etc etc."
Kleine aanvulling, mijn Enyaq heeft domme Cruise Control (kan alleen de snelheid vastzetten en per km/h verhogen/verlagen), absoluut geen Adaptive, maar de bediening zit op exact dezelfde plek als jij hierboven beschrijft. Dus dat er een extra pookje links zit is niet voldoende als herkenningspunt.Vanitas1996 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:11:
[...]
..
• Adaptive Cruise Control is heel makkelijk te herkennen! Je hebt dan onder de linker pook achter het stuur (waar je het licht mee regelt) nog een klein pookje zitten iets eronder.
..

(Allen oranje)
- ABS-ESC niet beschikbaar
- Auto hold niet beschikbaar
- Lane assist niet beschikbaar
- Front assist niet beschikbaar
- Snelheid kan niet worden weergegeven: werkplaats opzoeken
- Verkeerstekebnherkenning niet beschikbaar
- Storing bandencontrole
- Storing aandrijfsysteem
- Storing dynamische bochtenverlichting
- ...
Bij de dealer had ik toevallig een afspraak staan voor de update van 2.4 naar 3.0 en die verhielp het....
Dat is interessant. Ik heb namelijk ook de oude simpele cruise control. Maar deze bedien je op het pookje van de richtingaanwijzer/verlichting. Wat is het bouwjaar van jouw auto?Arosa schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:32:
[...]
Kleine aanvulling, mijn Enyaq heeft domme Cruise Control (kan alleen de snelheid vastzetten en per km/h verhogen/verlagen), absoluut geen Adaptive, maar de bediening zit op exact dezelfde plek als jij hierboven beschrijft. Dus dat er een extra pookje links zit is niet voldoende als herkenningspunt.
Vorig jaar ook bij dezelfde snellader geladen?Martinique schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:54:
[Afbeelding]
Daar heb ik destijds deze foto gemaakt namelijk

:strip_exif()/f/image/0OrzzkWMF7rPgb9gINPfGKG5.jpg?f=fotoalbum_large)
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Niet helemaal. Als je geen ACC hebt . heb je niet het pookje.Arosa schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:32:
[...]
Kleine aanvulling, mijn Enyaq heeft domme Cruise Control (kan alleen de snelheid vastzetten en per km/h verhogen/verlagen), absoluut geen Adaptive, maar de bediening zit op exact dezelfde plek als jij hierboven beschrijft. Dus dat er een extra pookje links zit is niet voldoende als herkenningspunt.
Als je wel het pookje hebt, maar ACC is niet te selecteren, is ACC te koop in de shop. (activeren via OBD11 is nog niet gelukt)
Water-Escape
Op de verkeersbordherkenning na zijn al deze functies te relateren een wiel toerental sensor zou ik zeggen.kevinbog schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:06:
Deze ochtend toen ik vertrok met mijn Enyaq (okt 2022) gingen ineens zowat alle mogelijke lampjes branden.![]()
(Allen oranje)Iemand ervaring? Oorzaak?
- Storing bandencontrole
- ...
Of aan een steenmarter.BAJ82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:09:
[...]
Op de verkeersbordherkenning na zijn al deze functies te relateren een wiel toerental sensor zou ik zeggen.
Ja dat is dezelfde. Goed gedaan hoor, inmiddels stond hij weer recht!Richh schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:30:
[...]
Vorig jaar ook bij dezelfde snellader geladen?
Daar heb ik destijds deze foto gemaakt namelijk![]()
[Afbeelding]
Family pakket;engelbertus schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:30:toon volledige bericht
zonneschermen in de achterdeur, 230v schuco in de middenconsole, en electronische deuren en raam vergrendeling verwerkt in de bestuurdersdeur.
Lichtpakket;
Matrix koplampen en de "uitgebreide achterlichten" en auto-grootlicht gedoetje
Panorama dak, zelfs met het dak dicht is het lekker licht binnen.
en oja, een lekker kleurtje
Ik bedoel dus dat er onder je lichtpook NOG een pook zit als je ACC hebt. Een pook (lees: een hendel/stok etc) speciaal voor ACC.Arosa schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:32:
[...]
Bij de “domme cruise control”, die ik ook heb, zit de CC als functie op de lichtpook geïntegreerd.
Mijn excuses voor de verwarring.
Geen probleem, ik haal het ook wel eens door elkaar. Zo drukte ik de koppeling in van de Enyaq toen ik hem net hadArosa schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:26:
@Vanitas1996 @Mastehose Jullie hebben gelijk, de 'domme' cruise controle in in de lichtpook. Zat 10 kilometer van mijn auto vandaan en zat nog met z'n voorganger in mijn hoofd, daar was het wel een los pookje.
Mijn excuses voor de verwarring.
Man man man, gisteren de update gestart althans dat dacht ik omdat het scherm aangaf dat de auto op slot moet worden gezet. Vanochtend doe ik mijn auto open, gaat ie nu beginnen met die 50 minuten update. Kan nu niet naar mijn werk. Op dit soort momenten heb ik echt een hekel aan mijn auto.Wilde schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:02:
[...]
Ik heb m vanmorgen gedraaid. Betreft dus een ICAS1 (hoofdcomputer) update die in mijn geval geen 50 maar 90 minuten duurde. Ik moest de reeds dichte ramen een keer helemaal open en dicht gooien om het systeem te overtuigen dat ze dicht zijn.
Jammer dat er geen specifieke icas changelog is.
Serieus…… En dan te bedenken dat dit 3.0.7 (1 van 2) is.. Er komt er dus nog een aan.BaseLine schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:29:
[...]
Man man man, gisteren de update gestart althans dat dacht ik omdat het scherm aangaf dat de auto op slot moet worden gezet. Vanochtend doe ik mijn auto open, gaat ie nu beginnen met die 50 minuten update. Kan nu niet naar mijn werk. Op dit soort momenten heb ik echt een hekel aan mijn auto.
Wel maf hoor, hij zou moeten starten zodra je de auto op slot doet en wegloopt (sleutel buiten range).
Mijn auto gaat vandaag voor de TA update, piepende schijfremmen voor en fix puddle lights.
[ Voor 7% gewijzigd door Wilde op 09-08-2023 08:15 ]
Ik heb hier in de buurt ook een bepaald viaduct. Als ik daar overheen ga dan raakt mijn Enyaq vaak flink in de stress en vallen ook alle hulpsystemen uit. Je kan gewoon blijven rijden maar niet op CC of TA en na een 20-30 seconde komt alles weer tot leven en gaat de auto weer verder alsof er niks aan de hand is.kevinbog schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:06:
Deze ochtend toen ik vertrok met mijn Enyaq (okt 2022) gingen ineens zowat alle mogelijke lampjes branden.![]()
(Allen oranje)Iemand ervaring? Oorzaak?
- Storing bandencontrole
- ...
Wat de reden is, geen idee
[ Voor 4% gewijzigd door Sand0rf op 09-08-2023 08:49 ]
/post
Al lang geleden de 2.0-> 3.0 upgrade bij de dealer laten doen.
6 weken geleden heb ik de software fix gekregen voor het stuurwiel. In de winter had ik last van meerdere problemen met stuurverwarming. Bijv dat deze niet meer uitwilde, nadat ik de voorverwarming had gebruikt. Ik had nog extra gevraagd even naar de software te kijken, maar bij ophalen zei de dealer dat er dat er niets nieuws was en dat alles via OTA moest komen nu.
Als ik de VIN-checker bekijk staat er ook dat er geen meldingen zijn voor mijn auto, dus geen 3.0.7 etc. Kan het komen dat mijn model uit 2021 te oud is (cq hardware niet geschikt) om die laatste updates te krijgen?
Edit:
Ander vreemd ding is dat mijn elektrische achterklep sinds gisteren niet meer goed sluit / aantrekt. Ik heb 100x gecontroleerd of er ergens niets klem zit, maar dat is niet zo. Gek genoeg als de klep sluit en op het moment dat hij hem normaal aantrekt en afsluit, als ik dan zelf op de klep duw, dan is de achterklep wel goed gesloten. Doe ik dat laatste niet, dan lijkt hij wel dicht te zitten, maar dan blijft de auto een melding geven dat de achterklep niet goed dicht zit.
Komende dagen nog maar wat proberen en kijken of uit zichzelf weg gaat en anders toch de dealer maar weer bellen.
[ Voor 28% gewijzigd door GAEvakYD op 09-08-2023 09:11 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik zou toch altijd ff controleren of de update ook daadwerkelijk gestart is, om niet voor dit soort verrassingen te komen staan de volgende ochtend.BaseLine schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:29:
[...]
Man man man, gisteren de update gestart althans dat dacht ik omdat het scherm aangaf dat de auto op slot moet worden gezet. Vanochtend doe ik mijn auto open, gaat ie nu beginnen met die 50 minuten update. Kan nu niet naar mijn werk. Op dit soort momenten heb ik echt een hekel aan mijn auto.
Bij start op een nieuwe job heb ik een bestaande bestelling kunnen overnemen van iemand die hier niet meer werkt. Heb eigenlijk enkel een bestelbon gezien met model (80), kleur en vermelding van Pack Clever. Weet dus niet zo goed wat ik kan verwachten :-)
Ben benieuwd!
Geen idee, ik heb ook code 0333 en dat werkt verder prima. Ben gestopt me er druk om te maken. Ben eigenlijk wel content met de auto zoals ie nu is.GAEvakYD schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:06:
Hmmm ik krijg mijn Enyaq (juni 2021) maar niet op een nieuwere versie dan 3.0.0 (software code 0333)
6 weken geleden heb ik de software fix gekregen voor het stuurwiel. In de winter had ik last van meerdere problemen met stuurverwarming. Bijv dat deze niet meer uitwilde, nadat ik de voorverwarming had gebruikt. Ik had nog extra gevraagd even naar de software te kijken, maar bij ophalen zei de dealer dat er dat er niets nieuws was en dat alles via OTA moest komen nu.
Als ik de VIN-checker bekijk staat er ook dat er geen meldingen zijn voor mijn auto, dus geen 3.0.7 etc. Kan het komen dat mijn model uit 2021 te oud is (cq hardware niet geschikt) om die laatste updates te krijgen?
Toevallig had ik exact dit euvel ook afgelopen weekend, maar dat is (waarschijnlijk) ontstaan als gevolg van een andere reparatie (vervanging van mijn derde remlicht onder garantie).Edit:
Ander vreemd ding is dat mijn elektrische achterklep sinds gisteren niet meer goed sluit / aantrekt. Ik heb 100x gecontroleerd of er ergens niets klem zit, maar dat is niet zo. Gek genoeg als de klep sluit en op het moment dat hij hem normaal aantrekt en afsluit, als ik dan zelf op de klep duw, dan is de achterklep wel goed gesloten. Doe ik dat laatste niet, dan lijkt hij wel dicht te zitten, maar dan blijft de auto een melding geven dat de achterklep niet goed dicht zit.
Er zit een bowdenkabel in het slot van de achterklep die het slot als het ware natrekt en daarna zit ie pas stevig vast. Het is immers een soort soft-close. Daar was iets afgebroken, waardoor de buitenkabel niet meer goed vast zit en daardoor de binnenkabel het slot niet kan aantrekken. Het slot pakt hem inderdaad wel als je hem zelf aandrukt.
Lost zich waarschijnlijk dus niet uit zichzelf op, even bellen met de dealer.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Gefeliciteerd!Tweaky87 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:20:
Nu vrijdag treed ik ook toe tot het Enyaq clubje.
Bij start op een nieuwe job heb ik een bestaande bestelling kunnen overnemen van iemand die hier niet meer werkt. Heb eigenlijk enkel een bestelbon gezien met model (80), kleur en vermelding van Pack Clever. Weet dus niet zo goed wat ik kan verwachten :-)
Ben benieuwd!
Als ik even snel google zie ik de clever pack tussen de pakketten staan:
https://cc.skoda-auto.com...05&visitedPages=trimlines
Laat ons hopen dat het zoiets banaals is. Maar het ziet er niet naar uit dat ze het snel zullen oplossen, de eerste afspraak die ik kon maken was mid oktober:'(BAJ82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:09:
[...]
Op de verkeersbordherkenning na zijn al deze functies te relateren een wiel toerental sensor zou ik zeggen.
Ter info: Aangezien alle electronische systemen zijn uitgevallen heb ik nu een ietwat andere rij-ervaring:
*Zonder remenergie recuperatie stijgt mijn verbruik van zowat 180wh/km naar 210-220 Wh/km.
*Uitbollen lijkt oneindig lang te duren! In D bij stand 0 is er toch nog wat recuperatie, waarschijnlijk om een brandstofwagen na te bootsen...
In de volkomen onlogische wereld van Skoda (of eigenlijk: VW) wordt het versienummer en build niet bijgewerkt na een update. Ook bevatten updates geen specifieke releasenotes. Ik las dat de eicas1 update (in Juli beschikbaar gesteld voor factory 3.0 auto’s) dus in feite 3.0.7 is, maar voor zover ik weet zie je dat nergens terug. Ik zie dus ook nog altijd 333 staanGAEvakYD schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:06:toon volledige bericht
Hmmm ik krijg mijn Enyaq (juni 2021) maar niet op een nieuwere versie dan 3.0.0 (software code 0333)
Edit:
Komende dagen nog maar wat proberen en kijken of uit zichzelf weg gaat en anders toch de dealer maar weer bellen.
Ik heb hieronder een overzichtje er van gemaakt. Ik zie nergens referenties naar 3.2. Het overgrote deel lijkt maatregelen om meer inzicht te krijgen in de status van de accu-cellen. Of je echt 3.1 gaat zien in het infotainment met 04A4 is maar de vraag... Volgens mij werken deze updates alleen de Battery Engine Module (8C/BMCe) en de Application Service Java (8124/ICAS1) bij. Ik heb zelf 0AA1 en 04A1 ontvangen.
Service-maatregel | Omschrijving | Technische achtergrond | VIN |
48S5 | Regelapparaat camerahulpsystemen | ... verschillende storingen in het stuurwiel en in het HOD-regelapparaat de storingmelding "Travel Assist niet beschikbaar" in het instrumentenpaneel wordt weergegeven. | TMB___NY_NF006001 - 067408 |
OAA1 | Regelapparaat elektrische aandrijving | ...is een Over-The-Air-update van de software van het regelapparaat voor elektrische aandrijving nodig. De elektrische aandrijfeenheid wordt naar softwareversie 6045 (voor 4x4-voertuigen) en 6046 (voor 4x2- voertuigen) geüpdatet. | TMB___NY_NF029964 - 061538 |
93Q3 | Accumodule(s) vervangen | ... uit een beperkte productieperiode accucellen in de hoogvoltaccu zijn ingebouwd die door een productiefout een verhoogde zelfontlading hebben. Een verhoogde zelfontlading van de afzonderlijke accucellen kan een afname van de accucapaciteit en dus een reductie van de actieradius van de auto tot gevolg hebben. Afhankelijk van de voortgang van de zelfontlading van een accucel kan het gele controlelampje gaan branden en op het display wordt de waarschuwing "Elektrosysteem werkt niet goed. Werkplaats opzoeken, alstublieft.” weergegeven. De betrokken accumodules moeten worden vervangen. | TMB___NY_NF000137 - 064876 |
O4A1 | OTA-update naar versie ME3.0.7 (1/2) - ICAS1 flash | ... uit een bepaalde productieperiode is een Over-the-Air-software-update van het ICAS1- regelapparaat (DA0019) nodig. Deze update zorgt voor kleine verbeteringen in de functies van uw auto. Voor de betrokken auto's moet een Over-the-Air -software-update naar versie ME3.0.7 worden uitgevoerd. ICAS1 (DA0019) SW0258 -> SW0261 | TMB___NY_NF000193 - 061139 |
O4A2 | ORU4 maatregel - ME3.0.7.K2 | ... uit een bepaalde productieperiode is een Over-the-Air-software-update van het hoogvolt- acculader regelapparaat (DA008C) nodig. De update geldt alleen voor auto's met LG-accu's (PR-nr. LX0/LX6) Deze update zorgt voor een verbeterde hoogvoltaccu-diagnose, die een snellere herkenning van een verhoogde zelfontlading van de cellen mogelijk maakt. Dit wordt door een geel lampje aangegeven, dat op een storing in het elektrische aandrijfsysteem wijst. BMCe (DA008C) apparaat SW1030 -> SW1041 Versie ME3.0.7 (2/2) | TMB___NY_NF041359 - 058041 |
O4A3 | ORU4 maatregel - ME.3.0.7b - ICAS1, BMCe | ... uit een bepaalde productieperiode is een Over-the-Air-software-update van het ICAS- regelapparaat (DA0019) en BMCe (DA008C) nodig. De update geldt alleen voor auto's met LG-accu's (PR-nr. LX0/LX6) Deze update zorgt voor kleine verbeteringen in de voertuigfuncties en voor een verbeterde hoogvoltaccu-diagnose, die een snellere herkenning van een verhoogde zelfontlading van de cellen mogelijk maakt. Dit wordt door een geel lampje aangegeven, dat op een storing in het elektrische aandrijfsysteem wijst. ICAS1 (DA0019) SW0258 -> SW0261 en BMCe (008C) SW1030 -> SW1041 | TMB___NY_NF006001 - 060615 |
O4A4 | ORU4 maatregel - ME3.1.1 - BMCe | ... uit een bepaalde productieperiode is een Over-the-Air-software-update van het hoogvolt- acculader regelapparaat (DA008C) nodig. De update geldt alleen voor auto's met LG-accu's (PR-nr. LX0/LX6) Deze update zorgt voor een verbeterde hoogvoltaccu-diagnose, die een snellere herkenning van een verhoogde zelfontlading van de cellen mogelijk maakt. Dit wordt door een geel lampje aangegeven, dat op een storing in het elektrische aandrijfsysteem wijst. BMCe (DA008C) SW1030 -> SW1041 | TMB___NY_NF056230 - 067407 |
Dat is toch vrij bijzonder met zoveel alarmbellen die in de auto afgaan dat ze niet eerder tijd hebben. Mocht je een leaserijder zijn de LM laten bellen doet wonderen. Zo niet dan zou ik zelf even meerdere garages bellen. Zoals hier al reeds eerder vermeld verschilt het nogal welke garage je hebt.kevinbog schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:12:
[...]
Laat ons hopen dat het zoiets banaals is. Maar het ziet er niet naar uit dat ze het snel zullen oplossen, de eerste afspraak die ik kon maken was mid oktober:'(
Ter info: Aangezien alle electronische systemen zijn uitgevallen heb ik nu een ietwat andere rij-ervaring:
*Zonder remenergie recuperatie stijgt mijn verbruik van zowat 180wh/km naar 210-220 Wh/km.
*Uitbollen lijkt oneindig lang te duren! In D bij stand 0 is er toch nog wat recuperatie, waarschijnlijk om een brandstofwagen na te bootsen...
Ja het ding is: Als je pech hebt, dan krijg je meestal voorrang. Ik belde naar de leasemaatschappij en die zeiden: OK je kan nog rijden dus maak maar gewoon een afspraak bij de garage...Oase schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:18:
[...]
Dat is toch vrij bijzonder met zoveel alarmbellen die in de auto afgaan dat ze niet eerder tijd hebben. Mocht je een leaserijder zijn de LM laten bellen doet wonderen. Zo niet dan zou ik zelf even meerdere garages bellen. Zoals hier al reeds eerder vermeld verschilt het nogal welke garage je hebt.
Ik heb ondertussen naar de leasemaatschappij gebeld om hem dan toch maar te komen slepen... Zo krijg ik ook een vervangwagen trouwens, en als ik hem zelf binnenrijd niet... Een beetje hypocriet systeem...
We waren best lang aan het rondkijken wat we gingen doen en vooral ik heb dan toch gezegd dat we PHEV laten voor wat het is en gewoon best fully electric gaan.
Hopelijk dus niet te veel problemen, anders ga ik het mogen horen
Werkt bij mijn LM gelukkig wel anders.kevinbog schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:06:
[...]
Ja het ding is: Als je pech hebt, dan krijg je meestal voorrang. Ik belde naar de leasemaatschappij en die zeiden: OK je kan nog rijden dus maak maar gewoon een afspraak bij de garage...
Ik heb ondertussen naar de leasemaatschappij gebeld om hem dan toch maar te komen slepen... Zo krijg ik ook een vervangwagen trouwens, en als ik hem zelf binnenrijd niet... Een beetje hypocriet systeem...
Even iets anders iemand al gehad dat het klepje van de SOS-knop vanzelf open is gegaan en niet meer dicht wilt?
Dit zou hem moeten zijn.
Rare is dat ik na invoering VIN nog steeds de melding krijg dat terugroepactie 48S5 open staat terwijl die vorige maand door de garage is gedaan.
Moet de garage nog iets intern afmelden wellicht?
Op het Duitse enyaq forum lees ik dat mensen de 3.07 update in de vin checker zien als deze beschikbaar is, zou dus eerst deze 48S5 melding weg moeten zijn voordat ik bijvoorbeeld de nieuwe update aangeboden kan krijgen?
Life goes as it goes.
De status wordt daar voor nederlandse auto's niet bijgewerkt. Ook mijn reeds uitgevoerde terugroepacties op de Enyaq staan daar nog op met status Outstanding. (tevens voor mijn oude Octavia).t3q schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:52:
https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker
...
Rare is dat ik na invoering VIN nog steeds de melding krijg dat terugroepactie 48S5 open staat terwijl die vorige maand door de garage is gedaan. Moet de garage nog iets intern afmelden wellicht?
Nee, ik heb ook twee acties daar staan. Valt jouw VIN in de reeksen zoals genoemd in deze post? Het kan zijn dat je O4A3 (gecombineerd ICAS1 en BMCe) op een later toegewezen krijgt i.p.v. O4A1 (ICAS1) en O4A2 (BMCe) separaat.Op het Duitse enyaq forum lees ik dat mensen de 3.07 update in de vin checker zien als deze beschikbaar is, zou dus eerst deze 48S5 melding weg moeten zijn voordat ik bijvoorbeeld de nieuwe update aangeboden kan krijgen?
Het is een fantastische auto hoor, natuurlijk lees je hier op het forum vooral de issues die mensen tegenkomen. Als alles 'gewoon' goed gaat, is het niet de moeite om iets te postenRangedNeedles schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:37:
Pff, ik krijg al schrik als de mijne en die van m'n collega in oktober geleverd wordt
We waren best lang aan het rondkijken wat we gingen doen en vooral ik heb dan toch gezegd dat we PHEV laten voor wat het is en gewoon best fully electric gaan.
Hopelijk dus niet te veel problemen, anders ga ik het mogen horen
Wij hebben trouwens een reis erop zitten, met 3 kinderen en volgeladen auto van 1150km.
Altijd de toegelaten snelheid gereden, incl grote stukken 130km/u. Gemiddeld verbruik 190Wh/km
En nooit moeten wachten op laden aangezien een stop sowieso makkelijk 20-30 minuten duurt.
Ik wil voor mijn zoontje een nieuw stoeltje aanschaffen, maar hij zit graag wat hoger zodat hij uit het raam kan kijken. Iemand goede ervaringen qua stoeltjes in de Enyaq?
Mijn zoontje is 4,5
Ik heb 3 kinderen met opstelling:Protax schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:06:
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar mijn auto wordt ergens in oktober geleverd.
Ik wil voor mijn zoontje een nieuw stoeltje aanschaffen, maar hij zit graag wat hoger zodat hij uit het raam kan kijken. Iemand goede ervaringen qua stoeltjes in de Enyaq?
Mijn zoontje is 4,5
- links dochter (3,5jr) een maxi cosi tobi, die zijn hoger en kan daarmee goed uit het raam kijken. Maar ik weet niet of die voor 4,5 jaar nog groot genoeg zijn
- midden de oudste (5jr) in lagere stoel maxi cosi rodi, maar die kan zo door voorruit kijken
- rechts baby in maxi cosi op een cabriofix
Ik heb de rodi nog wel wat smaller gemaakt door er stukken piepschuim en plastic stukken af te halen. En onder de tobi een opgevouwen handdoek zodat hij recht staat wanneer hij maximaal naar de deur geschoven wordt.
En zo past het allemaal nét, met een beetje proppen.
Toch bijzonder dat je zelfs met zo'n enorme auto nog moeite hebt met 3 kleine kinderen op de achterbank

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Wij hebben zelf veel plezier van de CYBEX Solution Z i-Fix. Deze zit goed, is goed verstelbaar en heeft genoeg bescherming rondom. Hij is ook snel te verplaatsen naar de voorstoel als je één kind bij je hebt.Protax schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:06:
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar mijn auto wordt ergens in oktober geleverd.
Mijn zoontje is 4,5
Wij hebben er twee (kids van 4 en 7). Naar buiten kijken gaat prima, ook bij de jongste.
Dat is een veelvoorkomend probleem wat ik in diverse fora zie. De dealer vervangt het voor je onder garantie.diederik77 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:17:
Heeft iemand een foto van hoe de projectie onder de spiegel eruit hoort te zien?
Zo hoort het eruit te zien:
:strip_exif()/f/image/C40qyc6GPx1JAuMHkDQEqbXT.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben er ook een lange trip opzitten van om en nabij de 1000 km. Gemiddeld verbruik lag bij ons helaas wel hoger rond de 210Wh/km. Zeker wanneer ik met 130km/u stukken heb gereden.kevinbog schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:04:
[...]
Het is een fantastische auto hoor, natuurlijk lees je hier op het forum vooral de issues die mensen tegenkomen. Als alles 'gewoon' goed gaat, is het niet de moeite om iets te posten![]()
Wij hebben trouwens een reis erop zitten, met 3 kinderen en volgeladen auto van 1150km.
Altijd de toegelaten snelheid gereden, incl grote stukken 130km/u. Gemiddeld verbruik 190Wh/km
En nooit moeten wachten op laden aangezien een stop sowieso makkelijk 20-30 minuten duurt.
Het laden onderweg is ons dit jaar tegengevallen. Laadpalen die het niet deden. Laadpassen die weigerden op de ene paal maar het wel deden bij de paal ernaast. Dus soms wel wat frustraties om het laden gehad. Als alles werkte en geen wachtrijen dan is het een ideaal vervoersmiddel met kleine kinderen omdat je toch relatief vaker stopt. En voordat alles en iedereen er uit is en er weer in is, is de auto ook wel weer vol.
Dat deed ik eens toen ik voo rhet eerst een bmw X5 vaneen collega reed, een rotonde naderend.. ik kan je zeggen, die koppeling deed het ook heel goed. zat bijna tegen de voorruit....Vanitas1996 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:28:
[...]
Geen probleem, ik haal het ook wel eens door elkaar. Zo drukte ik de koppeling in van de Enyaq toen ik hem net had
Bedankt voor dit handige overzicht. Kan ik ergens in de auto checken welke updates ik wel/niet gehad heb?Digimusic schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:04:toon volledige bericht
Bij gebrek aan communicatie vanuit Skoda over een update naar 3.1 en 3.2 ben ik een Skoda-onderhoudssysteem ingedoken om te kijken welke service-maatregelen er allemaal bestaan op de Skoda Enyaq (zoekcriteria vanuit mijn VIN).
Ik heb hieronder een overzichtje er van gemaakt. Ik zie nergens referenties naar 3.2. Het overgrote deel lijkt maatregelen om meer inzicht te krijgen in de status van de accu-cellen. Of je echt 3.1 gaat zien in het infotainment met 04A4 is maar de vraag... Volgens mij werken deze updates alleen de Battery Engine Module (8C/BMCe) en de Application Service Java (8124/ICAS1) bij. Ik heb zelf 0AA1 en 04A1 ontvangen.
Service-maatregel Omschrijving Technische achtergrond VIN 48S5 Regelapparaat camerahulpsystemen ... verschillende storingen in het stuurwiel en in het HOD-regelapparaat de storingmelding "Travel Assist niet beschikbaar" in het instrumentenpaneel wordt weergegeven.
TMB___NY_NF006001 - 067408 OAA1 Regelapparaat elektrische aandrijving ...is een Over-The-Air-update van de software van het regelapparaat voor elektrische aandrijving nodig. De elektrische aandrijfeenheid wordt naar softwareversie 6045 (voor 4x4-voertuigen) en 6046 (voor 4x2- voertuigen) geüpdatet.
TMB___NY_NF029964 - 061538 93Q3 Accumodule(s) vervangen ... uit een beperkte productieperiode accucellen in de hoogvoltaccu zijn ingebouwd die door een productiefout een verhoogde zelfontlading hebben. Een verhoogde zelfontlading van de afzonderlijke accucellen kan een afname van de accucapaciteit en dus een reductie van de actieradius van de auto tot gevolg hebben.
Afhankelijk van de voortgang van de zelfontlading van een accucel kan het gele controlelampje gaan branden en op het display wordt de waarschuwing "Elektrosysteem werkt niet goed. Werkplaats opzoeken, alstublieft.” weergegeven.
De betrokken accumodules moeten worden vervangen.
TMB___NY_NF000137 - 064876 O4A1 OTA-update naar versie ME3.0.7 (1/2) - ICAS1 flash ... uit een bepaalde productieperiode is een Over-the-Air-software-update van het ICAS1- regelapparaat (DA0019) nodig. Deze update zorgt voor kleine verbeteringen in de functies van uw auto.
Voor de betrokken auto's moet een Over-the-Air -software-update naar versie ME3.0.7 worden uitgevoerd.
ICAS1 (DA0019) SW0258 -> SW0261
TMB___NY_NF000193 - 061139 O4A2 ORU4 maatregel - ME3.0.7.K2 ... uit een bepaalde productieperiode is een Over-the-Air-software-update van het hoogvolt- acculader regelapparaat (DA008C) nodig. De update geldt alleen voor auto's met LG-accu's (PR-nr. LX0/LX6)
Deze update zorgt voor een verbeterde hoogvoltaccu-diagnose, die een snellere herkenning van een verhoogde zelfontlading van de cellen mogelijk maakt. Dit wordt door een geel lampje aangegeven, dat op een storing in het elektrische aandrijfsysteem wijst.
BMCe (DA008C) apparaat SW1030 -> SW1041 Versie ME3.0.7 (2/2)
TMB___NY_NF041359 - 058041 O4A3 ORU4 maatregel - ME.3.0.7b - ICAS1, BMCe ... uit een bepaalde productieperiode is een Over-the-Air-software-update van het ICAS- regelapparaat (DA0019) en BMCe (DA008C) nodig. De update geldt alleen voor auto's met LG-accu's (PR-nr. LX0/LX6)
Deze update zorgt voor kleine verbeteringen in de voertuigfuncties en voor een verbeterde hoogvoltaccu-diagnose, die een snellere herkenning van een verhoogde zelfontlading van de cellen mogelijk maakt. Dit wordt door een geel lampje aangegeven, dat op een storing in het elektrische aandrijfsysteem wijst.
ICAS1 (DA0019) SW0258 -> SW0261 en BMCe (008C) SW1030 -> SW1041
TMB___NY_NF006001 - 060615 O4A4 ORU4 maatregel - ME3.1.1 - BMCe ... uit een bepaalde productieperiode is een Over-the-Air-software-update van het hoogvolt- acculader regelapparaat (DA008C) nodig. De update geldt alleen voor auto's met LG-accu's (PR-nr. LX0/LX6)
Deze update zorgt voor een verbeterde hoogvoltaccu-diagnose, die een snellere herkenning van een verhoogde zelfontlading van de cellen mogelijk maakt. Dit wordt door een geel lampje aangegeven, dat op een storing in het elektrische aandrijfsysteem wijst.
BMCe (DA008C) SW1030 -> SW1041
TMB___NY_NF056230 - 067407
Bedenkelijk dat ze je niet eerder helpen met zo'n kerstboom aan foutmeldingen. Zeker ook omdat belangrijke functies als abs/esp en snelheidsweergave niet meer werken.kevinbog schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:12:
[...]
Laat ons hopen dat het zoiets banaals is. Maar het ziet er niet naar uit dat ze het snel zullen oplossen, de eerste afspraak die ik kon maken was mid oktober:'(
Recuperatie is niet beschikbaar omdat abs/esp niet werkt.
Ik had wel op voorhand uitgezocht waar FastNed, Total of Ionity stations waren. Die blijken toch betrouwbaar en de dekking was heel goed in Frankrijk...Oase schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:00:
[...]
Wij hebben er ook een lange trip opzitten van om en nabij de 1000 km. Gemiddeld verbruik lag bij ons helaas wel hoger rond de 210Wh/km. Zeker wanneer ik met 130km/u stukken heb gereden.
Het laden onderweg is ons dit jaar tegengevallen. Laadpalen die het niet deden. Laadpassen die weigerden op de ene paal maar het wel deden bij de paal ernaast. Dus soms wel wat frustraties om het laden gehad. Als alles werkte en geen wachtrijen dan is het een ideaal vervoersmiddel met kleine kinderen omdat je toch relatief vaker stopt. En voordat alles en iedereen er uit is en er weer in is, is de auto ook wel weer vol.
1 keer een andere laadpaal moeten nemen omdat er 1 niet werken (Ionity).
ook gehad, het wordt nog erger dan dit. Was zo gefixed bij de dealer. (lampjes moeten ze wel bestellen).diederik77 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:17:
Heeft iemand een foto van hoe de projectie onder de spiegel eruit hoort te zien?
Bij mij is het zo. Uit dit forum begrijp ik dat het anders hoort te zijn, maar ik vind dit eigenlijk wel mooi. Best artistiek
[Afbeelding]
Andere kant
[Afbeelding]
Ik heb vrijwel dezelfde selectie gemaakt in mijn route naar de Vendee. Het begon in de ochtend nog prima waar we als enigste stonden bij Ionity waar 15 laadpalen stonden. Alleen alle opvolgende (2 stops) waren alle palen die werkzaam waren bezet. Dus daar moesten we wachten en gedoe met de laadpassen. Terugweg 2x gestopt in totaal ivm files waardoor het verbruik significant lager kwam te liggen en we langere stukken konden rijden. Maar de eerste stop op de terugweg was er wel plek echter die laadpaal pakte de pas van het werk niet maar de shell pas wel. Alleen die stopte al bij 38% en app gaf ook geen melding. Dus daar onnodig lang gestaan. Paal ernaast was vrij en daar deed pas van het werk het wel en daar toen verder geladen. Tweede stop op terugweg zelfde verhaal met pas van het werk. Paal 1 deed ie het niet paal 2 deed ie het wel. Was op dezelfde plek als eerste stop op heenweg. En wederom voldoende palen vrij. Al met al meer een avontuur dan vorig jaar. Toen nog net voor de zomervakantie geen problemen gehad met laadpalen die het niet deden of pas die het niet deed. En uiteraard niet hoeven wachten.kevinbog schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:21:
[...]
Ik had wel op voorhand uitgezocht waar FastNed, Total of Ionity stations waren. Die blijken toch betrouwbaar en de dekking was heel goed in Frankrijk...
1 keer een andere laadpaal moeten nemen omdat er 1 niet werken (Ionity).
Ik zie dat die vin reeksen met NF vermeld staan, mijn VIN heeft MF, zou dat een verschil maken?Digimusic schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:23:
[...]
De status wordt daar voor nederlandse auto's niet bijgewerkt. Ook mijn reeds uitgevoerde terugroepacties op de Enyaq staan daar nog op met status Outstanding. (tevens voor mijn oude Octavia).
[...]
Nee, ik heb ook twee acties daar staan. Valt jouw VIN in de reeksen zoals genoemd in deze post? Het kan zijn dat je O4A3 (gecombineerd ICAS1 en BMCe) op een later toegewezen krijgt i.p.v. O4A1 (ICAS1) en O4A2 (BMCe) separaat.
En als ik naar de 6 cijfers kijk valt dit in meerdere acties incl. De accu modules en en 3.07 update
Life goes as it goes.
De letter voor de F is het modeljaar. Die van mij is gebouwd na augustus 2022 en heeft een P. Die van jou is dus MY21t3q schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:41:
[...]
Ik zie dat die vin reeksen met NF vermeld staan, mijn VIN heeft MF, zou dat een verschil maken?
En als ik naar de 6 cijfers kijk valt dit in meerdere acties incl. De accu modules en en 3.07 update
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ASSnRGYtqfxs3ULen4V0k3fH.jpg?f=user_large)
TopBGFG schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:58:
[...]
De letter voor de F is het modeljaar. Die van mij is gebouwd na augustus 2022 en heeft een P. Die van jou is dus MY21
[Afbeelding]
Life goes as it goes.
Dit is de volledige opbouw van je VIN:BGFG schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:58:
[...]
De letter voor de F is het modeljaar. Die van mij is gebouwd na augustus 2022 en heeft een P. Die van jou is dus MY21
:fill(white):strip_exif()/f/image/fuDboq3DoM3wUhrKzYnKz4bQ.png?f=user_large)
1 - Manufacturer's world code
- Škoda TMB manufacturing plants
- E - Enyaq Coupe, left-hand drive, 4x2
- F - Enyaq Coupe, right-hand drive, 4x2
- G - Enyaq Coupe, left-hand drive, 4x4
- H - Enyaq Coupe, right-hand drive, 4x4
- J - Enyaq, left-hand drive, 4x2
- K - Enyaq, right-hand drive, 4x2
- L - Enyaq, left-hand drive, 4x4
- M - Enyaq, right-hand drive, 4x4
- A - 109 kW/electric
- B - 132 kW/electric
- C - 150 kW/electric
- D - 165 kW/electric
- E - 195 kW/electric
- F - 225 kW/electric
- 7 - 2 front + 2 side + 2 head + 1 central airbag
- 9 - 2 front + 4 side + 2 head + 1 central airbag
- NY - Enyaq
7 - Model year/for India year of manufacture:
- M - 2021
- N - 2022
- P - 2023
- R - 2024
- F - Mladá Boleslav
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Dit topic is gesloten.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.