Als je de auto in D of B zet en auto in beweging zet en je laat het gas los, gaat hij 5 km/h (kruipmodus).onetime schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:17:
@Autohillenga Dat is toch dat extra tikje op de rem als je gestopt bent? Of meestal na het aanzetten.
@BGFG Je lijkt op mijn post voor die je citeert te reageren, ik snap hem niet. Of jij snapt niet wat ik bedoel.
Bij mij is dat nu echt 20km/h. En dat is soms te snel. En omdat het mijn auto is moet ik dat in kunnen stellen.
Bij die Astra zal stationair in de buurt van 6km/h zijn geweest, en soms wilde ik die ook langzamer.
En als ik de deur open doe, ga zitten en weg rij, dan duurt dat denk ik drie seconden. Met gordel vijf. Na het openen van de bestuurders portier moet de auto dus uiterlijk binnen drie seconden volledig zijn geactiveerd.
@Autohillenga Ja inderdaad, even vergeten, maar soms is er de wens voor een snelheid er tussen in.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Ik kam er vandaag achter dat je bij het achteruitrijden ook niet even achterom moet kijken, waarbij de kont even los komt van de stoel. Bam, gelijk noodstop… handig vind ik dit allemaal niet hoor
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Zonder cruise inderdaad “stationair” een paar km/h. Met ACC (ik heb TA en autohold altijd aan, laneassist staat standaard uit trouwens) is de minimale snelheid die je in kunt stellen volgens mij 30 km/h, maar als je voorganger langzamer gaat rijden of rijdt, dan volg jij ook langzamer, tot stilstand aan toe. Ik zie het nut niet van een cruise setpoint op een lagere snelheid. Zet em op provinciale wegen op 90 km/h: prima voor forensenverkeeronetime schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 00:00:
@Autohillenga Ja inderdaad, even vergeten, maar soms is er de wens voor een snelheid er tussen in.
Side Assist is voor zover ik weet de dode hoek waarschuwing. Die heb ik wel. Ik zal vast iets fout doen ergens dus. Hoe dan ook: het is dus duidelijk dat de functie van die knop rechtsboven op het stuur een mysterie blijft. Als ik de lane dreig te passeren corrigeert hij wel en stuurt hij wel bij. Het zal allemaal wel. Fijne auto vind ik het, met of zonder volautomatisch file rijden.Autohillenga schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:05:
[...]
Bij jou is via codering eea nog aan te passen waardoor je wel de volledige Travel Assist hebt. Het enige wat waarschijnlijk mist is Side Assist, die heeft ook de functie om automatisch van rijstrook te wisselen. Op de eerste pagina van deze topic staat volgens mij een tutorial hoe je de codering kunt aanpassen.
Als autohold aan staat doet hij ook dat automatisch.onetime schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:17:
@Autohillenga Dat is toch dat extra tikje op de rem als je gestopt bent? Of meestal na het aanzetten.
Hoe kijk jij achteruit? Even je nek omdraaien kan, maar je kont los van de stoel lijkt me überhaupt niet veilig. Ik heb al talloze auto's gehad, maar nog nooit mijn kont van de stoel gehaald tijdens rijden.BGFG schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:45:
[...]
Zonder cruise inderdaad “stationair” een paar km/h. Met ACC (ik heb TA en autohold altijd aan, laneassist staat standaard uit trouwens) is de minimale snelheid die je in kunt stellen volgens mij 30 km/h, maar als je voorganger langzamer gaat rijden of rijdt, dan volg jij ook langzamer, tot stilstand aan toe. Ik zie het nut niet van een cruise setpoint op een lagere snelheid. Zet em op provinciale wegen op 90 km/h: prima voor forensenverkeer
Je hebt 3 spiegels een achteruitrijcamera camera en een 360 camera, hoeveel wil je zien?
[ Voor 61% gewijzigd door 911GT2 op 28-07-2023 08:23 ]
Voor automatisch wisselen van rijstrook heb je extra sensoren nodig.donleone83 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:16:
[...]
Side Assist is voor zover ik weet de dode hoek waarschuwing. Die heb ik wel. Ik zal vast iets fout doen ergens dus. Hoe dan ook: het is dus duidelijk dat de functie van die knop rechtsboven op het stuur een mysterie blijft. Als ik de lane dreig te passeren corrigeert hij wel en stuurt hij wel bij. Het zal allemaal wel. Fijne auto vind ik het, met of zonder volautomatisch file rijden.
In jou geval zou ik wel even kijken of je ergens iemand kunt vinden om Travel Assist te activeren, grote kans dat dat lukt. Die lane assistent is echt veel beter dan de standaard.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Dankjewel. Ik ben in de veronderstelling dat ik Travel Assist al heb. Ik denk dat ik maar eens naar de dealer moet om te laten controleren welke pakketten ik allemaal wel en niet heb!P_de_B schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:22:
[...]
Voor automatisch wisselen van rijstrook heb je extra sensoren nodig.
In jou geval zou ik wel even kijken of je ergens iemand kunt vinden om Travel Assist te activeren, grote kans dat dat lukt. Die lane assistent is echt veel beter dan de standaard.
Hier ook iemand die overstag gegaan is na vele weken van vergelijken en twijfelen. Ook ik ben gevallen voor de Enyaq.
Voor mij is het geworden de iV 60 Sportline in de kleur Graphite Grey .Uiteraard met glazen dak maar daar moest het helaas ophouden qua extra opties, leasebudget plafond was bereikt.
Gelukkig zitten is hij al heel erg rijk uitgerust. Was bij mij nog even wat twijfel over de elektrische achterbak en stoelverwarming, Leaseplan gaf aan dat dat er niet standaard op zit. Gelukkig gisteren de bevestiging gehad dat deze opties tegenwoordig standaard geleverd worden op de Business en Sportline uitvoering.
Nu nog geduld hebben tot week 45!
Voor mij is het geworden de iV 60 Sportline in de kleur Graphite Grey .Uiteraard met glazen dak maar daar moest het helaas ophouden qua extra opties, leasebudget plafond was bereikt.
Gelukkig zitten is hij al heel erg rijk uitgerust. Was bij mij nog even wat twijfel over de elektrische achterbak en stoelverwarming, Leaseplan gaf aan dat dat er niet standaard op zit. Gelukkig gisteren de bevestiging gehad dat deze opties tegenwoordig standaard geleverd worden op de Business en Sportline uitvoering.
Nu nog geduld hebben tot week 45!
PSN ID = OTL002
Zolang je nog rijdt kan je de cruise nog activeren en hij stopt daarna automatisch en rijdt, binnen ~10sec, vanzelf weer verder. En de snelheid kan je ook nog instellen.BGFG schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:45:
[...] Zonder cruise inderdaad “stationair” een paar km/h. Met ACC (ik heb TA en autohold altijd aan, laneassist staat standaard uit trouwens) is de minimale snelheid die je in kunt stellen volgens mij 30 km/h, maar als je voorganger langzamer gaat rijden of rijdt, dan volg jij ook langzamer, tot stilstand aan toe. Ik zie het nut niet van een cruise setpoint op een lagere snelheid. Zet em op provinciale wegen op 90 km/h: prima voor forensenverkeer
Maar de minimum snelheid die je kan instellen is echt 20km/h. Probeer maar.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Als dat knopje niks doet, dan lijkt het dat je het niet hebt. Maar ook als je het niet hebt maar welk een knopje en een stuur met HOD kun je het activeren via ODB11.donleone83 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:35:
[...]
Dankjewel. Ik ben in de veronderstelling dat ik Travel Assist al heb. Ik denk dat ik maar eens naar de dealer moet om te laten controleren welke pakketten ik allemaal wel en niet heb!
Waar stel je dat in?911GT2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:21:
[...] Als autohold aan staat doet hij ook dat automatisch.
Soms meer dan je anders kunt zien, vandaar dat je je even echt omdraait.[...] Hoe kijk jij achteruit? Even je nek omdraaien kan, maar je kont los van de stoel lijkt me überhaupt niet veilig. Ik heb al talloze auto's gehad, maar nog nooit mijn kont van de stoel gehaald tijdens rijden.
Je hebt 3 spiegels een achteruitrijcamera camera en een 360 camera, hoeveel wil je zien?
Die idiote noodstop heb ik ook zeker al 2x gehad.
edit: @911GT2 Oh, niet iedereen heeft de 360 camera...
[ Voor 4% gewijzigd door onetime op 28-07-2023 09:54 ]
Vooropgesteld dat ik de software op dat vlak ruk vind, want ik krijg te snel een noodstop bij achteruit rijden, heb ik dat probleem nog nooit gehad.
Het is natuurlijk ook wel lastig om dat allemaal ik software te vatten. Al zou je moeten kunnen inbouwen dat als er input is van de pedalen e/o stuur er niet persé een signaal van de stoelsensor nodig is.
Het is natuurlijk ook wel lastig om dat allemaal ik software te vatten. Al zou je moeten kunnen inbouwen dat als er input is van de pedalen e/o stuur er niet persé een signaal van de stoelsensor nodig is.
Huh? Ik heb het toch niet over achteruitrijden?911GT2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:21:
[...]
Als autohold aan staat doet hij ook dat automatisch.
[...]
Hoe kijk jij achteruit? Even je nek omdraaien kan, maar je kont los van de stoel lijkt me überhaupt niet veilig. Ik heb al talloze auto's gehad, maar nog nooit mijn kont van de stoel gehaald tijdens rijden.
Je krijgt gelijk, maar ik vind het nog steeds nutteloos. Wanneer wil je nu automatisch niet harder rijden dan 20 km/h? In de file doet ie dat wel, maar dan volgt ie netjes je voorligger…..onetime schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:54:
[...]
Zolang je nog rijdt kan je de cruise nog activeren en hij stopt daarna automatisch en rijdt, binnen ~10sec, vanzelf weer verder. En de snelheid kan je ook nog instellen.
Maar de minimum snelheid die je kan instellen is echt 20km/h. Probeer maar.
@onetime zo dusAutohillenga schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:29:
[...]
Ik denk dat je met Auto Hold ook prima stil blijft staan op een heuvel. Deze heb je wel aan staan in de wageninstellingen?
Zo niet: Menu -> Wagen -> Swipen tot je bij achterkant auto aankomt -> Remmen -> Auto Hold
Bedankt, maar dat stond dus al aan.
Mag jij helemaal vinden. Is dat een reden om het mij te ontzeggen ???BGFG schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:44:
[...] Je krijgt gelijk, maar ik vind het nog steeds nutteloos. Wanneer wil je nu automatisch niet harder rijden dan 20 km/h? In de file doet ie dat wel, maar dan volgt ie netjes je voorligger…..
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarvoor wil je langzamer dan 20 km/h kunnen gaan op cruise control?
Dan heb je de radars achter er op zitten, in principe kun je Travel Assist activeren met automatische rijstrookwisselhulp.donleone83 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:16:
[...]
Side Assist is voor zover ik weet de dode hoek waarschuwing. Die heb ik wel. Ik zal vast iets fout doen ergens dus. Hoe dan ook: het is dus duidelijk dat de functie van die knop rechtsboven op het stuur een mysterie blijft. Als ik de lane dreig te passeren corrigeert hij wel en stuurt hij wel bij. Het zal allemaal wel. Fijne auto vind ik het, met of zonder volautomatisch file rijden.
Dank. Dan moet ik nog uitzoeken hoe dat in hemelsnaam werkt en wie dat voor mij kan doen! Als iemand een tip heeft in regio Utrecht..Autohillenga schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:38:
[...]
Dan heb je de radars achter er op zitten, in principe kun je Travel Assist activeren met automatische rijstrookwisselhulp.
Ieders goed recht uiteraard om dat te willen, maar daar ben ik ook wel benieuwd naar….Autohillenga schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:36:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarvoor wil je langzamer dan 20 km/h kunnen gaan op cruise control?
[ Voor 9% gewijzigd door BGFG op 28-07-2023 17:01 ]
Ik heb dode hoek herkenning met de lampjes in de spiegels. TA is geactiveerd met obdeleven. Weet jij of je die rijstrookwissel dan nog apart moet activeren? Die heb ik namelijk niet.Autohillenga schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:38:
[...]
Dan heb je de radars achter er op zitten, in principe kun je Travel Assist activeren met automatische rijstrookwisselhulp.
Mag ik vragen hoe je TA juist heb geactiveerd? Long coding?BGFG schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:00:
[...]
Ik heb dode hoek herkenning met de lampjes in de spiegels. TA is geactiveerd met obdeleven. Weet jij of je die rijstrookwissel dan nog apart moet activeren? Die heb ik namelijk niet.
Dat weet ik niet precies, sorry. Een collega heeft dat gedaan, samen met nog wat andere aanpassingen (verlichting achter altijd aan, lane assist blijft uit etc)scatman schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:39:
[...]
Mag ik vragen hoe je TA juist heb geactiveerd? Long coding?
Ik ben mij er op aan het inlezen want overweeg het ook te laten doen, maar wat is het nu precies? Wat doet je auto dat hij eerder niet deed? Ik heb ACC, Lane Assist (inclusief bijsturen), Side Assist, Front Assist, verkeersborden herkenning en dat werkt allemaal prima. Wat is dan nog de added value van een knop die Travel Assist aan zet? Want zoals ik het overal lees is TA niets anders dan een optelsom van al deze hulpsystemen die ik dus al heb.BGFG schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:49:
[...]
Dat weet ik niet precies, sorry. Een collega heeft dat gedaan, samen met nog wat andere aanpassingen (verlichting achter altijd aan, lane assist blijft uit etc)
-
[ Voor 112% gewijzigd door donleone83 op 28-07-2023 19:29 ]
Vandaag de afspraak gemaakt voor de terugroepactie voor battery module.
Ben heel benieuwd of dit iets kwa range gaat uitmaken.
Is iig een klusje van 2 dagen zeiden ze en krijg er uiteraard een vervangende auto voor.
Diect maar gevraagd om de skoda projectors onder in de spiegels te vervangen aangezien die van die mooie streepjes laten zien ipv het logo.
Kwa idee, heb het kunne laten inplannen in de laatste week van september, dus die hebben het ook druk.
Mij komt het opzich wel goed uit, is de laatste week van de vakantie dus geen gedoe met planning omgooien om de enyaq te kunnen brengen en ophalen.
Ben heel benieuwd of dit iets kwa range gaat uitmaken.
Is iig een klusje van 2 dagen zeiden ze en krijg er uiteraard een vervangende auto voor.
Diect maar gevraagd om de skoda projectors onder in de spiegels te vervangen aangezien die van die mooie streepjes laten zien ipv het logo.
Kwa idee, heb het kunne laten inplannen in de laatste week van september, dus die hebben het ook druk.
Mij komt het opzich wel goed uit, is de laatste week van de vakantie dus geen gedoe met planning omgooien om de enyaq te kunnen brengen en ophalen.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Ik kan me de specifieke situaties niet meer herinneren, maar lekker rustig om je heen kunnen kijken in een rustige situatie. (Bijvoorbeeld op lege (land)weggetjes, of een rivierdijk, of iets dergelijks. Toeristisch.)Autohillenga schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:36:
Gisteren de 2 jaars onderhoudsbeurt (ik ben koppig, 40k gebeld, en net een 6 weken te vroeg) en de "mazzel" dat mn airco gerepareerd kon worden.
Erg blij mee, en een IV60 Sportline als loaner mee. Jammer dat daar dus geen standaard ACC opzit
Enfin, blij mn blauwe tank weer terug te hebben
Erg blij mee, en een IV60 Sportline als loaner mee. Jammer dat daar dus geen standaard ACC opzit
Enfin, blij mn blauwe tank weer terug te hebben
geen idee wat je hier nu zegtAlexZuH schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:50:
Gisteren de 2 jaars onderhoudsbeurt (ik ben koppig, 40k gebeld, en net een 6 weken te vroeg) en de "mazzel" dat mn airco gerepareerd kon worden.
Ik zou het doen!
Dat ik net de 2 jaars onderhoudsbeurt heb laten uitvoeren, maar dat ik gewoon rond de 40.000km gebeld heb voor een afspraak (mei) en dus nu "te vroeg" uitkom, omdat ie pas eind september 2 jaar op de weg is.
Heb je ook gevraagd wat dat gaat kosten? In mijn geval wilden ze ‘uit coulance‘ de onderdelen tegen een vriendenprijs leveren en mocht ik het volledige werkplaatstarief betalen voor de arbeidsuren. Ik heb vriendelijk bedankt voor het aanbod.Roger Beurskens schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:36:
Blijkbaar interesseert het Skoda niet dat hun logo verkruimeld wordt geprojecteerd. Nou, mij ook niet
Bij mij is dat gewoon onder garantie gerepareerd. Zou toch ook niet gekker moeten worden?jdbiggelaa schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:59:
[...]
Heb je ook gevraagd wat dat gaat kosten? In mijn geval wilden ze ‘uit coulance‘ de onderdelen tegen een vriendenprijs leveren en mocht ik het volledige werkplaatstarief betalen voor de arbeidsuren. Ik heb vriendelijk bedankt voor het aanbod.
Blijkbaar interesseert het Skoda niet dat hun logo verkruimeld wordt geprojecteerd. Nou, mij ook niet
Veel (veel!) betere lane assist die je ook nog eens met een knopje op het stuur kunt activeren. Dan zet je de standaard slecht werkende uit en kun je met het knopje kiezen tussen normale ACC of TA. Ik vind dat wel fijn.donleone83 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:28:
[...]
Ik ben mij er op aan het inlezen want overweeg het ook te laten doen, maar wat is het nu precies? Wat doet je auto dat hij eerder niet deed? Ik heb ACC, Lane Assist (inclusief bijsturen), Side Assist, Front Assist, verkeersborden herkenning en dat werkt allemaal prima. Wat is dan nog de added value van een knop die Travel Assist aan zet? Want zoals ik het overal lees is TA niets anders dan een optelsom van al deze hulpsystemen die ik dus al heb.
Voor de rest is het inderdaad wel vaag
Ja, long coding met ODB11 Proscatman schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:39:
[...]
Mag ik vragen hoe je TA juist heb geactiveerd? Long coding?
Dankjewel. Hoe weet ik of ik een HOD stuur heb en dit dus kan activeren? Ik heb een tweespaaks stuurwiel.P_de_B schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:37:
[...]
Veel (veel!) betere lane assist die je ook nog eens met een knopje op het stuur kunt activeren. Dan zet je de standaard slecht werkende uit en kun je met het knopje kiezen tussen normale ACC of TA. Ik vind dat wel fijn.
Voor de rest is het inderdaad wel vaag
Ik durf het niet te zeggen. Ik denk dat als je nu wel de normale lane assist hebt en de auto begint te piepen als je het stuur een tijdje niet vast houd dat je HOD zou moeten hebben?donleone83 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:34:
[...]
Dankjewel. Hoe weet ik of ik een HOD stuur heb en dit dus kan activeren? Ik heb een tweespaaks stuurwiel.
Ja dat hoop ik ook, dat is dacht ik een garantie ding. Bij mij is de bestuurderskant ook inmiddels kapot. In september is onze auto ook 2 jaar oud, en zal hem dan wel tegelijkertijd laten vervangen.P_de_B schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:35:
[...]
Bij mij is dat gewoon onder garantie gerepareerd. Zou toch ook niet gekker moeten worden?
Bij mij zeiden ze gewoon dat het garantie was.jdbiggelaa schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:59:
[...]
Heb je ook gevraagd wat dat gaat kosten? In mijn geval wilden ze ‘uit coulance‘ de onderdelen tegen een vriendenprijs leveren en mocht ik het volledige werkplaatstarief betalen voor de arbeidsuren. Ik heb vriendelijk bedankt voor het aanbod.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Mijn Enyaq viel door de lange wachttijd tussen afspraak maken en het bezoek aan de dealer buiten de garantie. Skoda Nederland houdt daar geen rekening mee en stelt zich hard zakelijk op.Roger Beurskens schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:34:
[...]
Bij mij zeiden ze gewoon dat het garantie was.
Zo, dat is ff lekker.jdbiggelaa schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:27:
[...]
Mijn Enyaq viel door de lange wachttijd tussen afspraak maken en het bezoek aan de dealer buiten de garantie. Skoda Nederland houdt daar geen rekening mee en stelt zich hard zakelijk op.
Omdat ze zelf hun sh*t niet op orde hebben, ben jij nu de dupe
Is het Skoda Nederland of is het de dealer (die zich misschien onterecht verschuilt achter Skoda Nederland)? En ben stiekem wel benieuwd welke dealer dit dan is?jdbiggelaa schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:27:
[...]
Mijn Enyaq viel door de lange wachttijd tussen afspraak maken en het bezoek aan de dealer buiten de garantie. Skoda Nederland houdt daar geen rekening mee en stelt zich hard zakelijk op.
Interessant.. want deze is ook al 2 jaar oud (mei 2021).jdbiggelaa schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:27:
[...]
Ben benieuwd, hoor het vanzelf wel..
Skoda Nederland, die heeft de garantie-dekking. Dealer is Van den Udenhout in Den Bosch.rsimmer schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:57:
[...]
Is het Skoda Nederland of is het de dealer (die zich misschien onterecht verschuilt achter Skoda Nederland)? En ben stiekem wel benieuwd welke dealer dit dan is?
Ik zou daar toch nog eens heel veel stennis gaan lopen schoppen, bij voorkeur als er ook andere potentiële klanten aanwezig zijn.jdbiggelaa schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:18:
[...]
Skoda Nederland, die heeft de garantie-dekking. Dealer is Van den Udenhout in Den Bosch.
Nu gaat het toevallig om iets "simpels", maar wat als het daadwerkelijk een big issue zou zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 31-07-2023 13:35 ]
Ik vraag me af hoe ik de ACC met stapjes van 1 km/u kan verhogen. Als ik de ACC heb geactiveerd kan ik hem met de hendel naar boven en naar beneden in stappen van 10 km/u verhogen c.q. verlagen. Dat gaat prima. Met de bovenkant van het tuimelknopje aan de zijkant van de hendel zou ik de snelheid met stapjes van 1 km/u moeten kunnen verhogen. Maar of ik nu op de bovenkant of onderkant van het tuimelknopje druk, de snelheid wordt alleen maar verlaagd met 1 km/u, niet verhoogd. Is dit de standaard? Is er iets kapot? Of weet iemand hoe ik alsnog met een stapje van 1 km/u kan verhogen?
Als je de hendel naar je toe haalt wordt er met 1 kilometer verhoogd.JazzMatazz schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:39:
Ik vraag me af hoe ik de ACC met stapjes van 1 km/u kan verhogen. Als ik de ACC heb geactiveerd kan ik hem met de hendel naar boven en naar beneden in stappen van 10 km/u verhogen c.q. verlagen. Dat gaat prima. Met de bovenkant van het tuimelknopje aan de zijkant van de hendel zou ik de snelheid met stapjes van 1 km/u moeten kunnen verhogen. Maar of ik nu op de bovenkant of onderkant van het tuimelknopje druk, de snelheid wordt alleen maar verlaagd met 1 km/u, niet verhoogd. Is dit de standaard? Is er iets kapot? Of weet iemand hoe ik alsnog met een stapje van 1 km/u kan verhogen?
Ok, dank. Ga ik proberen. Maar naar je toe halen is toch "Resume"?Dropje schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:41:
[...]
Als je de hendel naar je toe haalt wordt er met 1 kilometer verhoogd.
Als hij al aan staat is het +1JazzMatazz schreef op maandag 31 juli 2023 @ 14:19:
[...]
Ok, dank. Ga ik proberen. Maar naar je toe halen is toch "Resume"?
Toen je het meldde en probeerde een afspraak te maken, zat je toen nog binnen de garantieperiode?jdbiggelaa schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:18:
[...]
Skoda Nederland, die heeft de garantie-dekking. Dealer is Van den Udenhout in Den Bosch.
Het gaat natuurlijk om wanneer je het meldt, niet om wanneer ze tijd hebben om het te verhelpen..
Helaas niet helemaal waar.macmellow schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:31:
[...]
Toen je het meldde en probeerde een afspraak te maken, zat je toen nog binnen de garantieperiode?
Het gaat natuurlijk om wanneer je het meldt, niet om wanneer ze tijd hebben om het te verhelpen..
Skoda NL (Pon) accepteert pas de garantieclaim als de dealer daar bewijs van opstuurt.
Mijn dealer dacht gelukkig mee toen ik afspraak wilde maken op een vrijdag en hij adviseerde om dat 3 dagen eerder te doen, omdat de garantie op woensdag zou verlopen.
Dat is wel ruk.jeroenkb schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:46:
[...]
Helaas niet helemaal waar.
Skoda NL (Pon) accepteert pas de garantieclaim als de dealer daar bewijs van opstuurt.
Mijn dealer dacht gelukkig mee toen ik afspraak wilde maken op een vrijdag en hij adviseerde om dat 3 dagen eerder te doen, omdat de garantie op woensdag zou verlopen.
Technisch gezien heb je toch garantie bij de verkopende partij, en niet bij de fabriek? Ik snap dat de dealer het moet claimen bij Skoda NL, maar jouw relatie is met de dealer. Dus je zou zeggen dat het dan hun probleem is wie het gaat betalen, en niet die van jou.
Ik ben gewend dat de datum van melding van het probleem binnen de garantie periode moet liggen, volgens de voorwaarden bij gewone consumenten producten, en afhandeling dan volgt.
Dus als die dealer meteen door meldt moet hij het vergoed krijgen.
En inderdaad, normaal gesproken is de verkoper het aanspreekpunt voor de garantie. (soms "de fabriek")
En inderdaad, normaal gesproken is de verkoper het aanspreekpunt voor de garantie. (soms "de fabriek")
Inderdaad, hendel naar je toe is +1. Maar set zet de ACC op de snelheid die ik dan rij, niet -1. Of is dat bij jou anders?
Knip
[ Voor 87% gewijzigd door Notna op 01-08-2023 09:45 . Reden: RTFM linkjes zijn nooit de bedoeling nochtans aardig ]
Neen, het was zeer kort erna. Mijn les is dat de dealer én Skoda zich strikt houden aan de garantieperiode. Eén dag te laat betekent géén garantie. Overigens zou ik met juridische dwangmiddelen alsnog vergoeding moeten kunnen krijgen voor het vervangen van die projectors in de spiegels. Al na een jaar raakte het beeld aangetast en Europese wetgeving stelt dat je van de producent een normale gebruikstermijn mag verwachten (Zie @BGFG over non-conformiteit). Die is bij een auto voor een stationair onderdeel als zo’n LED lampje natuurlijk véél langer dan 1-2 jaar.macmellow schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:31:
[...]
Toen je het meldde en probeerde een afspraak te maken, zat je toen nog binnen de garantieperiode?
Maar ik heb er het gedoe niet voor over om mijn dealer cq Skoda hier juridisch op aan te spreken. Voor iets ernstigs zou ik die weg zeker bewandelen.
@macmellow heeft gelijk: de verkopende partij is altijd het aanspreekpunt. De fabriek dus alleen als je rechtstreeks bij de fabriek koopt, en dat gebeurt bij auto’s eigenlijk niet. Dat een dealer zich vaak verschuilt achter de importeur of fabrikant is waar, maar doet niet ter zake. Zelfs als de garantieperiode voorbij is kunnen consumenten in sommige gevallen claimen op basis van non-conformiteit: www.google.nl: non conformiteit autoonetime schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:07:
Ik ben gewend dat de datum van melding van het probleem binnen de garantie periode moet liggen, volgens de voorwaarden bij gewone consumenten producten, en afhandeling dan volgt.
[ Voor 9% gewijzigd door BGFG op 31-07-2023 19:36 ]
Natuurlijk heb ik de FM gelezen, maar hoe het daar beschreven is werkt het niet bij mij. Bij SET staat:
Maar bij mij leidt het indrukken van SET tot de snelheid die ik dan rijd. Bv. ik heb ACC geactiveerd en ingesteld op 100 km/u maar rij achter een voorligger maar 50 km/u. Ik wil de ACC instellen op 99 km/u. Als ik dan een keer op SET druk, stelt hij de ACC in op 50 km/u en niet op 99.Regeling starten / snelheid in sprongen van 1 km/h verlagen
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 01-08-2023 09:48 . Reden: Quote weg, helemaal eens, maar maak een TR aan de volgende keer :) ]
Dat gedrag klinkt alsof de acc niet aan stond. Bij mij werkt het zoals in de manual staat.JazzMatazz schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:10:
[...]
Nou nou nou, dat mag ook wel een tandje minder. Hou het beschaafd.
Natuurlijk heb ik de FM gelezen, maar hoe het daar beschreven is werkt het niet bij mij. Bij SET staat:
[...]
Maar bij mij leidt het indrukken van SET tot de snelheid die ik dan rijd. Bv. ik heb ACC geactiveerd en ingesteld op 100 km/u maar rij achter een voorligger maar 50 km/u. Ik wil de ACC instellen op 99 km/u. Als ik dan een keer op SET druk, stelt hij de ACC in op 50 km/u en niet op 99.
Als je de snelheid staat die ingesteld is en dan op SET drukt gaat hij 1 km omlaag. Maar als je harder of zachter gaat dan gaat hij inderdaad naar die snelheid.
Set = huidige snelheid vastzetten.Daan_P schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:19:
[...]
Dat gedrag klinkt alsof de acc niet aan stond. Bij mij werkt het zoals in de manual staat.
Hendel naar je toehalen = +1 km
Hendel naar beneden = -1 km
Dan werkt het bij mij dus anders. Hendel naar beneden is -10 kmcOOlrUnnINgs schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Set = huidige snelheid vastzetten.
Even iets anders, is er bij een van jullie ook de vloer flink nat bij de passagiersstoel? Bij de voeten zegmaar.
Ik heb dit vaker al gehad en soms getwijfeld aan een lekkend flesje water maar nu was mijn fles nog kurkdroog(en vol
) in mijn tas, en onderkant tas wel nat. Na voelen ligt er bijna een plasje water onder de mat.
Met vakantie voor de deur heb ik geen zin om nu mijn auto weg te brengen naar dealers met lange wachttijden, maar misschien maar een afspraak maken na de vakantie.
Ik heb dit vaker al gehad en soms getwijfeld aan een lekkend flesje water maar nu was mijn fles nog kurkdroog(en vol
Met vakantie voor de deur heb ik geen zin om nu mijn auto weg te brengen naar dealers met lange wachttijden, maar misschien maar een afspraak maken na de vakantie.
Ik zou zeggen, bel maar voor een afspraak, A-point ben je in oktober pas aan de beurt, at best. Mooi voor de herfstvakantie?Daan_P schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:27:
Even iets anders, is er bij een van jullie ook de vloer flink nat bij de passagiersstoel? Bij de voeten zegmaar.
Ik heb dit vaker al gehad en soms getwijfeld aan een lekkend flesje water maar nu was mijn fles nog kurkdroog(en vol) in mijn tas, en onderkant tas wel nat. Na voelen ligt er bijna een plasje water onder de mat.
Van mossel tot nu toe goede ervaring met enkele weken wachten, tb breda is ook zon ramp met maanden wachten.AlexZuH schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:44:
[...]
Ik zou zeggen, bel maar voor een afspraak, A-point ben je in oktober pas aan de beurt, at best. Mooi voor de herfstvakantie?
Prima ervaringen bij Ames(Sliedrecht), kun je 10 augustus terecht of 3 augustus in Zwijndrecht.Daan_P schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 06:53:
[...]
Van mossel tot nu toe goede ervaring met enkele weken wachten, tb breda is ook zon ramp met maanden wachten.
Toevallig een panorama dak aanwezig?Daan_P schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:27:
Ik heb dit vaker al gehad en soms getwijfeld aan een lekkend flesje water maar nu was mijn fles nog kurkdroog(en vol) in mijn tas, en onderkant tas wel nat. Na voelen ligt er bijna een plasje water onder de mat.
Dat is inderdaad juist. Als je de snelheid rijdt die je met ACC hebt ingesteld, dan kan je met SET -1km doen. Rijd je echter harder (door zelf gas geven) of zachter (door voorligger), dan zorgt SET ervoor dat ACC op die snelheid wordt ingesteld.JazzMatazz schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:10:
[...]
Nou nou nou, dat mag ook wel een tandje minder. Hou het beschaafd.
[...]
Maar bij mij leidt het indrukken van SET tot de snelheid die ik dan rijd. Bv. ik heb ACC geactiveerd en ingesteld op 100 km/u maar rij achter een voorligger maar 50 km/u. Ik wil de ACC instellen op 99 km/u. Als ik dan een keer op SET druk, stelt hij de ACC in op 50 km/u en niet op 99.
Nee. Ik zal vanmiddag eerst eens onder de motorkap kijken of het vol zit met blad bij de water afvoer. En anders wat fotos/filmpjes maken. Want je zal zien dat wanneer ik terecht kan (en wil) het weer droog is.
Maar niemand die dit herkent?
Nee, heb zonet nog gecheckt, de mat is droogDaan_P schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:55:
[...]
Nee. Ik zal vanmiddag eerst eens onder de motorkap kijken of het vol zit met blad bij de water afvoer. En anders wat fotos/filmpjes maken. Want je zal zien dat wanneer ik terecht kan (en wil) het weer droog is.
Volgens mij was hier een tijdje geleden iemand met een natte achterbank.Daan_P schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:55:
[...]
Ik heb met een BMW ooit natte vloermatten gehad, toen bleek er water in de chassiskokers te staan. Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt omdat ik ooit achteruit tegen een paaltje ben aangereden waardoor de achterbumper een beetje ontzet is en er een lek onstond.
In mijn vorige auto gehad. Lek in de afwatering van het regenwater was het ofzo. Prima te fixen.Daan_P schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:55:
[...]
Herstel, my bad, gaat alleen geheel op de automatische piloot:cOOlrUnnINgs schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Set = huidige snelheid vastzetten.
Set = huidige snelheid vastzetten of als deze al gezet is, -1 km
Hendel naar beneden = -10 km
Hendel naar boven = +10 km
Met jouw tweede zin bedoel je dus eigenlijk dat als je 1 km zachter rijdt dan dat de ACC is ingesteld en je drukt dan op SET, dat je dan de ACC inderdaad 1 km lager zet. Dat gedrag is precies hetzelfde als wat je in het vervolg schrijft. M.a.w. met SET kun je niet in stapjes van 1km de ACC lager instellen, zoals je dat met de hendel naar je toe halen wel kan voor stapjes van 1 km harder.royverdegem schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:45:
[...]
Dat is inderdaad juist. Als je de snelheid rijdt die je met ACC hebt ingesteld, dan kan je met SET -1km doen. Rijd je echter harder (door zelf gas geven) of zachter (door voorligger), dan zorgt SET ervoor dat ACC op die snelheid wordt ingesteld.
Had zonet de dealer aan de telefoon voor iets anders en meteen gevraagd. Hij zei dat -1 km inderdaad niet mogelijk is en dat hij ook niet begreep hoe Skoda dat zo heeft kunnen ontwerpen.
Niet bij mijn Enyaq, maar bij een vorige auto, gehad. Bleek een verkeerd gemonteerd (of verstopt) condenswaterafvoerslangetje van de airco te zijn.Daan_P schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:27:
Nee dat bedoelt hij niet, hij bedoelt precies wat er staat: als je de ACC op 50km/h zet, en je snelheidsmeter geeft exact 50km/h aan, dan gaat elke keer dat je de set knop indrukt er 1km/h van de ingestelde snelheid af. Dus 49, 48, 47.JazzMatazz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
Met jouw tweede zin bedoel je dus eigenlijk dat als je 1 km zachter rijdt dan dat de ACC is ingesteld en je drukt dan op SET, dat je dan de ACC inderdaad 1 km lager zet.
Rij je daarentegen 52km/h, met 50km/h ingesteld, dan "set" je hem op 52km/h.
Precies zoals de handleiding (weliswaar wat compact, maar toch) zegt, en zoals hier nu al enkele keren uitgelegd.
[ Voor 25% gewijzigd door dingo35 op 01-08-2023 11:54 ]
Rechtsboven is alleen voor de ruitenwissers...donleone83 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:16:
[...]
. Hoe dan ook: het is dus duidelijk dat de functie van die knop rechtsboven op het stuur een mysterie blijft.
Het pookje voor de ACC zit linksonder je stuur:
:strip_exif()/f/image/MIzwlF4KdkoqVsjN4PPHxluk.jpg?f=fotoalbum_large)
Lees even goed: knop rechtsboven op mijn stuur, zoals duidelijk te zien in het plaatje. En die blijkt voor Travel Assist. Waar ik alle systemen afzonderlijk voor heb, maar Travel Assist niet. Whatever that may be.matthijscamp schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:51:
[...]
Rechtsboven is alleen voor de ruitenwissers...
Het pookje voor de ACC zit linksonder je stuur: [Afbeelding]
Het is niet de eerste keer dat ik ACC in een auto heb. Tuurlijk weet ik hoe die werkt :-)
[ Voor 6% gewijzigd door donleone83 op 01-08-2023 12:55 ]
Als ik van de handleiding uit mag gaan wissel je daarmee tussen Travel Assist en Adaptive Cruise Control. Travel Assist zit alleen op de Business Plus (en Sportline?). Heb nu 2 proefritten gemaakt in een Enyaq, maar heb het nog niet werkend gekregen terwijl de verkoper beweerde dat het erop zou zitten. Dus misschien werkt het alleen onder specifieke omstandigheden?donleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:54:
[...]
Lees even goed: knop rechtsboven op mijn stuur, zoals duidelijk te zien in het plaatje. En die blijkt voor Travel Assist. Waar ik alle systemen afzonderlijk voor heb, maar Travel Assist niet. Whatever that may be.
Het is niet de eerste keer dat ik ACC in een auto heb. Tuurlijk weet ik hoe die werkt :-)
Vond wel dit filmpje van Travel Assist:
https://www.youtube.com/watch?v=kLPHtSruKro
Ondanks de proefritten gisteren de leasemaatschappij de opdracht gegeven een race blauwe Business Plus te bestellen! Levering zou volgens dealer nog in oktober kunnen plaatsvinden. Ben benieuwd.
[ Voor 0% gewijzigd door DutchJackal op 01-08-2023 13:03 . Reden: Typo ]
Ja zoiets begreep ik ook. Alle afzonderlijke systemen heb ik wel (en die werken prima), dus ik denk dat ik TA nog ga laten aanzetten met obdeleven. Ik weet alleen niet zeker of ik een stuur met hands off detectie heb - als ik mijn stuur nu loslaat gebeurt er helemaal niets. Maar misschien werkt dat alleen met Travel Assist.DutchJackal schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:00:
[...]
Als ik van de handleiding uit mag gaan wissel je daarmee tussen Travel Assist en Adaptive Cruise Control. Travel Assist zit alleen op de Business en Business Plus (en Sportline?). Heb nu 2 proefritten gemaakt in een Enyaq, maar heb het nog niet werkend gekregen terwijl de verkoper beweerde dat het erop zou zitten. Dus misschien werkt het alleen onder specifieke omstandigheden?
Vond wel dit filmpje van Travel Assist:
https://www.youtube.com/watch?v=kLPHtSruKro
Ondanks de proefritten gisteren de leasemaatschappij de opdracht gegeven een race blauwe Business Plus te bestellen! Levering zou volgende dealer nog in oktober kunnen plaatsvinden. Ben benieuwd.
Stom, excuses...donleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:54:
[...]
Lees even goed: knop rechtsboven op mijn stuur, zoals duidelijk te zien in het plaatje. En die blijkt voor Travel Assist. Waar ik alle systemen afzonderlijk voor heb, maar Travel Assist niet. Whatever that may be.
Als Travel Assist "geinstalleerd" is, krijg je na indrukken van het knopje rechtsboven op het stuur een duidelijke melding in je dashboard-scherm, pre 3.0 "Travel Assist geactiveerd", sinds 3.0 "ACC geactiveerd" en na nog een keer drukken "Travel Assist geactiveerd".
Daarnaast kenmerkt actieve TA zich door oranje lijnen langs de zijkanten van het plaatje van de weg.
Daarnaast kenmerkt actieve TA zich door oranje lijnen langs de zijkanten van het plaatje van de weg.
Als Lane Assist aanstaat en je laat je stuur los voor een halve minuut ofzo begint hij een melding te geven. Krijg je deze melding niet, dan heb je geen hands off detectie en kan je Travel Assist ook niet aanzetten.donleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:02:
[...]
Ja zoiets begreep ik ook. Alle afzonderlijke systemen heb ik wel (en die werken prima), dus ik denk dat ik TA nog ga laten aanzetten met obdeleven. Ik weet alleen niet zeker of ik een stuur met hands off detectie heb - als ik mijn stuur nu loslaat gebeurt er helemaal niets. Maar misschien werkt dat alleen met Travel Assist.
Dank, dat vind ik erg lang om uit te proberen. Dat de TA knop op het stuur zit, doet mijn vermoeden dat mijn stuur het heeft - waarom zouden ze anders die knop op mijn stuur zetten?webraiderweb schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:25:
[...]
Als Lane Assist aanstaat en je laat je stuur los voor een halve minuut ofzo begint hij een melding te geven. Krijg je deze melding niet, dan heb je geen hands off detectie en kan je Travel Assist ook niet aanzetten.
Ik heb overigens niet het sportstuur met drie spaken maar het tweespaaks stuur, wel met stuurverwarming en recuperatie pedals.
[ Voor 10% gewijzigd door donleone83 op 01-08-2023 14:25 ]
Omdat er een ernstig tekort aan stuurwielen is geweest, vanwege TA en aanverwante issues, de Kodiaq en Karoq met dezelfde sturen (minus de peddels) worden uitgerust, en het feit dat het nu eenmaal efficienter is om niet 15x verschillende knoppen en stuurwielconfigs te hoeven bouwen.donleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:20:
[...]
Dank, dat vind ik erg lang om uit te proberen. Dat de TA knop op het stuur zit, doet mijn vermoeden dat mijn stuur het heeft - waarom zouden ze anders die knop op mijn stuur zetten?
Ik heb overigens niet het sportstuur met drie spaken maar het tweespaaks stuur, wel met stuurverwarming en recuperatie pedals.
Zelf een Sept '21 geleverde Enyaq, geen TA, wel de button. Enabled via OBDeleven, veel storingen gehad, weer disabled, en blij dat ik niet een shitload extra betaald heb voor de functie.
Als je hem heel licht aan de onderkant van het stuur vast houdt registreert hij het ook niet.donleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:20:
[...]
Dank, dat vind ik erg lang om uit te proberen.
TA was niet een heel dure optie volgens mij, en bij mij redelijk degelijk.AlexZuH schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
en blij dat ik niet een shitload extra betaald heb voor de functie.
[ Voor 33% gewijzigd door 911GT2 op 01-08-2023 14:45 ]
Dankjewel voor je info. Wat voor storingen kreeg je?AlexZuH schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Omdat er een ernstig tekort aan stuurwielen is geweest, vanwege TA en aanverwante issues, de Kodiaq en Karoq met dezelfde sturen (minus de peddels) worden uitgerust, en het feit dat het nu eenmaal efficienter is om niet 15x verschillende knoppen en stuurwielconfigs te hoeven bouwen.
Zelf een Sept '21 geleverde Enyaq, geen TA, wel de button. Enabled via OBDeleven, veel storingen gehad, weer disabled, en blij dat ik niet een shitload extra betaald heb voor de functie.
Continu meldingen dat TA niet beschikbaar is denk ik. Had ik ook, maar is met een nieuw stuurwiel opgelost. Inmiddels is dit geloof ik met een software update op te lossen.donleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:01:
[...]
Dankjewel voor je info. Wat voor storingen kreeg je?
1km zachter is dus wel degelijk mogelijk met SET. Mss was ik niet helmaal duidelijk.JazzMatazz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
Met jouw tweede zin bedoel je dus eigenlijk dat als je 1 km zachter rijdt dan dat de ACC is ingesteld en je drukt dan op SET, dat je dan de ACC inderdaad 1 km lager zet. Dat gedrag is precies hetzelfde als wat je in het vervolg schrijft. M.a.w. met SET kun je niet in stapjes van 1km de ACC lager instellen, zoals je dat met de hendel naar je toe halen wel kan voor stapjes van 1 km harder.
Had zonet de dealer aan de telefoon voor iets anders en meteen gevraagd. Hij zei dat -1 km inderdaad niet mogelijk is en dat hij ook niet begreep hoe Skoda dat zo heeft kunnen ontwerpen.
- Als je ACC op 107km/h staat en je rijdt ook daadwerkelijk 107km/h (er zit dus niemand voor je waardoor je langzamer gaat rijden) dan zorgt SET ervoor dat je 106 gaat rijden.
- Maar als je dus door een voorligger 100km/h gaat rijden (ACC nog steeds op 107) dan zorgt SET ervoor dat je de ACC op 100km/h zet.
- Andersom ook, met ACC op 107km/h en dan gas bijgeven tot bv 115km/h om in te halen, zorgt SET ervoor dat je ACC op 115 komt te staan
Volgens mij in 2021 onderdeel van een pakket, in 2 gradaties, en dat was mij iig te duur toen911GT2 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:43:
[...]
Als je hem heel licht aan de onderkant van het stuur vast houdt registreert hij het ook niet.
[...]
TA was niet een heel dure optie volgens mij, en bij mij redelijk degelijk.
Meldinge over niet beschikbaar. Ik zou zeggen, lees je in op Deel 1 van dit topic, en de FB page, en dan krijg je er een aardig idee bij. de fix met stuur wisselen werkte nagenoeg nooit, en aangezien ik heel de optie niet had (softwarematig) heb ik er ook nooit verdere melding bij Skoda van gemaakt. het bevestigde voor mij alleen maar dat er genoeg functies nog niet uitontwikkeld waren. Overigens soortgelijke zaken bij de eerder vermelde Karoq / Kodiaq's. ook i.c.m. stuurwielverwarming en TAdonleone83 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:01:
[...]
Dankjewel voor je info. Wat voor storingen kreeg je?
-1km is wel mogelijk met wat fingerspitzengefühl. Als je de SET knop echt op/vanaf de bovenkant of onderkant indrukt krijg je -1. Maar vaak mislukt dit druk je gewoon op Set en neemt het de actuele snelheid over. Maar ik zal nog eens kijken wat er gebeurt als ik op de ACC snelheid rijd en dan vol op set druk, of het dan -1km.royverdegem schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:28:
[...]
1km zachter is dus wel degelijk mogelijk met SET. Mss was ik niet helmaal duidelijk.
- Als je ACC op 107km/h staat en je rijdt ook daadwerkelijk 107km/h (er zit dus niemand voor je waardoor je langzamer gaat rijden) dan zorgt SET ervoor dat je 106 gaat rijden.
- Maar als je dus door een voorligger 100km/h gaat rijden (ACC nog steeds op 107) dan zorgt SET ervoor dat je de ACC op 100km/h zet.
- Andersom ook, met ACC op 107km/h en dan gas bijgeven tot bv 115km/h om in te halen, zorgt SET ervoor dat je ACC op 115 komt te staan
[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 01-08-2023 19:03 ]
Sorry, maar dat het fingerspitzengefühl zou zijn is echt totaal niet mijn ervaring. Het werkt perfect zoals beschreven, MITS je inderdaad op de ACC snelheid rijd. Set is -1, naar je toe is +1.FJP84 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:59:
[...]
-1km is wel mogelijk met wat fingerspitzengefühl. Als je de SET knop echt op/vanaf de bovenkant of onderkant indrukt krijg je -1. Maar vaak mislukt dit druk je gewoon op Set en neemt het de actuele snelheid over. Maar ik zal nog eens kijken wat er gebeurt als ik op de ACC snelheid rijd en dan vol op set druk, of het dan -1km.
Wat is die melding precies? Ik krijg dan de melding dat ik de auto naar het midden van de rijstrook moet brengen. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat er ook een melding is die zegt dat je je handen op het stuur moet doen. Ik vraag mij af of die eerste (mijn) melding (ook) een HOD detectie is of slechts een uiting dat hij het zat is om te pingpongen en het mij zelf wil laten doenwebraiderweb schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:25:
[...]
Als Lane Assist aanstaat en je laat je stuur los voor een halve minuut ofzo begint hij een melding te geven. Krijg je deze melding niet, dan heb je geen hands off detectie en kan je Travel Assist ook niet aanzetten.
Handen op stuur melding krijg je enkel bij travel assist. Daarom gebruik ik regelmatig acc als ta weer eens niet lekker werktJazzMatazz schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 06:29:
[...]
Wat is die melding precies? Ik krijg dan de melding dat ik de auto naar het midden van de rijstrook moet brengen. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat er ook een melding is die zegt dat je je handen op het stuur moet doen. Ik vraag mij af of die eerste (mijn) melding (ook) een HOD detectie is of slechts een uiting dat hij het zat is om te pingpongen en het mij zelf wil laten doen
Ik heb geen zin om als mr T van The A Team te moeten rijden😂
Inmiddels 3 weken na stuur/sensor-software update (dus niet stuurwiel vervanging); zo'n beetje als eerste bij deze dealer begreep ik. TA werkt bij mij sindsdien probleemloos, ook met - en na uitzetten van stuurwielverwarming.
zumba
Dit topic is gesloten.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.