Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.684 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 20:23
Die 5 jaar/7 jaar is makkelijk verkocht, want de eerste 2 jaar hoeft er in principe niets te gebeuren, dan om de 2 jaar onderhoud. Bij 4 jaar de eerste APK, het 5e jaar telde niet mee. En standaard zaken zoals accu, ruitenwissers, etc vallen er niet onder...

Even een plaatje erbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxXiHiqcpRB2TpN3Sw9W7KGsy-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1f06m5qt9jtwZbl2AYzhOyT.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd hoe het in de vakantie gaat, zal onze eerste 1000km+ reis worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:25

911GT2

en blazen maar!

Net gevraagd of ze van 3.1 naar 3.2 willen updaten, maar in Breda beginnen ze daar niet aan. Zeker niet bij een al geplande reparatie want ze zeggen dat dat enkele dagen duurt. Als ik dat wel wil plannen ze me in vanaf half oktober. 8)7

Is dat echt zo? Dat een update dagen duurt?

[ Voor 12% gewijzigd door 911GT2 op 29-06-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:50
Boeie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:26:
Die 5 jaar/7 jaar is makkelijk verkocht, want de eerste 2 jaar hoeft er in principe niets te gebeuren, dan om de 2 jaar onderhoud. Bij 4 jaar de eerste APK, het 5e jaar telde niet mee. En standaard zaken zoals accu, ruitenwissers, etc vallen er niet onder...

Even een plaatje erbij:

[Afbeelding]

Ben benieuwd hoe het in de vakantie gaat, zal onze eerste 1000km+ reis worden.
Mooie kleur! Is dat moon white?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15-09 20:01
911GT2 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:31:
Net gevraagd of ze van 3.1 naar 3.2 willen updaten, maar in Breda beginnen ze daar niet aan. Zeker niet bij een al geplande reparatie want ze zeggen dat dat enkele dagen duurt. Als ik dat wel wil plannen ze me in vanaf half oktober. 8)7

Nee, duurt misschien een paar uurtjes. Anders wordt het als de installatie fout gaat, dan kan het zomaar een paar dagen duren. Vandaar de voorzichtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
glas86 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:53:
[...]

Mooie kleur! Is dat moon white?
Ja, er is geen andere kleur wit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Autohillenga schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:56:
[...]

Nee, duurt misschien een paar uurtjes. Anders wordt het als de installatie fout gaat, dan kan het zomaar een paar dagen duren. Vandaar de voorzichtigheid.
Breda is echt dramatisch wat betreft inplannen afspraken. Dan zullen ze dit vast ook minder graag doen idd ivm risico.
Zef laatst in Gorichem geweest, kleine dealer maar prima geholpen, niet gevraagd of ze 3.2 wilde doen.
Waalwijk ook redelijke ervaring mee, ze hadden wel pro-actief mogen bellen dat update voor TA beschikbaar was aangezien ze een stuur in bestelling hadden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
Boeie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:56:
[...]
Ja, er is geen andere kleur wit ;)
Wel gave uitvoering👍, zag laatst ook de silver variant. Vind ze beide erg mooi.

Alleen die plastic kappen op de velgen vind ik niet mooi, maar zijn vast goed voor het verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Daan_P schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Breda is echt dramatisch wat betreft inplannen afspraken. Dan zullen ze dit vast ook minder graag doen idd ivm risico.
Zef laatst in Gorichem geweest, kleine dealer maar prima geholpen, niet gevraagd of ze 3.2 wilde doen.
Waalwijk ook redelijke ervaring mee, ze hadden wel pro-actief mogen bellen dat update voor TA beschikbaar was aangezien ze een stuur in bestelling hadden gezet.
Ga ik daar eens kijken. Breda is idd echt om te janken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
911GT2 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Ga ik daar eens kijken. Breda is idd echt om te janken.
Ben zelf zeer te spreken over Van Udenhout Den Bosch. Weet niet of dat nog in de buurt is voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Nee niet echt, maar wellicht kan ik toch nog een keer naar De Meern gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
Daan_P schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:02:
[...]

Wel gave uitvoering👍, zag laatst ook de silver variant. Vind ze beide erg mooi.

Alleen die plastic kappen op de velgen vind ik niet mooi, maar zijn vast goed voor het verbruik.
Dit zijn eigenlijk mijn winterwielen, nadat ik mijn niet OEM wielen heb verkocht. Het is een Sportline uit 2022 met normaal gezien de 20" Vega(?) wielen?
Maar omdat ik ze net gekocht had en toch een wisseltruuk uit moest halen met de banden, heb ik de zomerbanden erop laten zetten. Kon geen jaar wachten om ze onder de auto te zien :+

Kappen zijn smaak idd, ik vind het wel gaaf, en verbruik is alles al denk ik dat het in de zomer weinig uitmaakt. Ik zal het eens testen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09
De VIN-checker geeft bij nu een 3.0.7 update aan. Dat geeft de burger moed. ;) Btw, nog niet in de auto aangekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFnRBrL9v1mpXgBRtN_MkxalKWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWV75JIlbTJpbOfH78Pr2LVN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:02

johanbarten

Fallout fanatic

Is een elektrische achterklep standaard op de sportline? Volgens de website vanaf de business plus. Maar gisteren in de showroom een sportline bekeken zonder elektrische achterklep, en de verkoper kon mij dat ook niet vertellen of het nu standaard is of als extra pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@johanbarten Korte google zoekopdracht leert mij, volgens de prijslijst per 25 mei 2023, dat "Virtual pedal inclusief elektrische achterklep" standaarduitrusting is op de iV Sportline uitvoering.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:30
johanbarten schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:05:
Is een elektrische achterklep standaard op de sportline? Volgens de website vanaf de business plus. Maar gisteren in de showroom een sportline bekeken zonder elektrische achterklep, en de verkoper kon mij dat ook niet vertellen of het nu standaard is of als extra pakket.
Op mijn sportline uit 2021 zit geen elektrische achterklep.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

911GT2 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:31:

Skoda Waalwijk wist me te vertellen dat ze voor elke auto de firmware van enkele tientallen gigabytes los moesten downloaden, wat dus wel eens regelmatig mis gaat met het gare internet van sommige dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Wootism schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:42:
[...]

Skoda Waalwijk wist me te vertellen dat ze voor elke auto de firmware van enkele tientallen gigabytes los moesten downloaden, wat dus wel eens regelmatig mis gaat met het gare internet van sommige dealers.
Ik hoop oprecht dat ze het OTA proces goed in de handen krijgen, zodat het downloaden alleen nog maar afhankelijk is van een goede 4G verbinding. Gaat ook wel komen, Tesla was in het begin ook niet direct succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:20
Ik krijg Tronity niet meer aan de praat, dus over toch maar een dongle om te connecten met ABRP. Ik overweeg de vLinker MC+. Iemand ervaring of goed werkt of een alternatief die betaalbaar is en nog enige beveiliging kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterdek
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-03-2024
Mijn Enyaq heeft geen adaptive cruisecontrol. Is dit later nog in te bouwen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQYnck25C64gCuGV10CUEzfzoT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Cdwv3XAuO8GvKNuBaWQwHu4.png?f=fotoalbum_large
Heb de auto nu 1,5 jaar en deze week over de 50k km heen gegaan.
Hier het verloop van het laden en verschil in bereik in zomer en winter (met winterbanden)
Gegevens uit Tronity.

Tot zover best tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
Ja na 2 jaar ook nog tevreden met inmiddels de ervaring dat het laden nu tot 30% met 150kw gaat en tripjes van 500km op 100% lading mogelijk zijn. Of te wel de auto doet nog best aardig mee in het huidige aanbod van EV's t.a.v. deze 2 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
911GT2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:41:
Dat geloof ik best want je hoeft niets te doen, door de wasstraat rijden en klaar. "Ja, we hebben alles nagekeken, das dan 150 euro, goede reis..."
150 euro? Mijn Citigo e-iV had een eerste onderhoudsbeurt nodig. Dat stelt dus echt geen ruk voor, een visuele inspectie, that’s all. Of ik 368 euro wilde aftikken! Zij waren ‘vergeten’ dat ook die auto tot zes jaar gratis onderhoud heeft. Daarna ga ik op zoek naar een generieke garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Mijn Enyaq gaat besteld worden, dus langzaam kijken voor wat extra accessories ik wil aanschaffen.

In mijn oude auto had ik een hoes achter de stoel voor een tablet, echter heeft die Enyaq veel grotere stoelen. Hoes zorgde voor bescherming van de stoel / leer en mijn zoontje kon daar zijn tablet / fles in doen.

Hebben jullie misschien ook zoiets in de Enyaq, zoja tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FcAalst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 13:12
Komende donderdag eindelijk mijn Enyaq Coupe ophalen.
Heb hier al een tijdje meegelezen en ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen.
Het VIN nummer en de app heb ik al, koppelen lukt helaas nog niet.

Zal eind komende week even een fotootje posten.

Na 2x een ID3 en nu (helaas) een Peugeot e2008 voelt dit als een forse stap omhoog :*)

[ Voor 15% gewijzigd door FcAalst op 30-06-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
kasteleman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:49:
[...]

Ik ga maar eens op onderzoek uit. Zou me niks verbazen als het zo’n papierkwaliteit speaker is die alleen maar kan resoneren 😂

In de auto van mijn vrouw, een Mazda, kan ik die centerspeaker gewoon uitzetten. Beetje jammers dat dat hier (weer) ontbreekt. Zit overigens gewoon op de 3.0 software
Ik heb sinds een paar weken hetzelfde een centerspeaker die resoneert en heel schel klinkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik ook, heb een speaker laten vervangen in de deur die prrrrt deed maar de centerspeaker blijft bzzzzz doen. Echt vreselijk. De auto gaat weer terug!

Zou het te maken hebben met de upgrade naar 3.0? En opgelost zijn met upgrade naar 3.2? Lijkt me namelijk nogal cru dat zoveel speakers tegelijk kapot gaan. Ik lees teveel mensen met een resonerende center speaker de laatste tijd.

[ Voor 43% gewijzigd door wouter74 op 30-06-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
wouter74 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:17:
Ik ook, heb een speaker laten vervangen in de deur die prrrrt deed maar de centerspeaker blijft bzzzzz doen. Echt vreselijk. De auto gaat weer terug!

Zou het te maken hebben met de upgrade naar 3.0? En opgelost zijn met upgrade naar 3.2? Lijkt me namelijk nogal cru dat zoveel speakers tegelijk kapot gaan. Ik lees teveel mensen met een resonerende center speaker de laatste tijd.
Bij mij is het puur de 8,7 cm center speaker. Heb de afdekkap eens losgetrokken. Ik moet zeggen genoeg (dun) plastic wat aardig kan gaan meetrillen. Ga binnenkort eens kijken om te isoleren/dempen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Nu online
Is het makkelijk om die afdek kap los te trekken? Speelt die speaker ook muziek af? Want ik las elders dat die niet mee doet met muziek spelen. Vreemde is ook, hij had dat vroeger niet. Is echt van de laatste tijd. Daarvoor nooit resonanties.

[ Voor 25% gewijzigd door wouter74 op 30-06-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
wouter74 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:02:
Is het makkelijk om die afdek kap los te trekken? Speelt die speaker ook muziek af? Want ik las elders dat die niet mee doet met muziek spelen. Vreemde is ook, hij had dat vroeger niet. Is echt van de laatste tijd. Daarvoor nooit resonanties.
Jip, bij mij speelt ie altijd mee, tenzij ik balans helemaal naar achter schuif. Een beetje naar achter schuiven helpt wel al een beetje. Gaat makkelijk los, gewoon met beleid doen. Schrik niet van het papieren speakertje waarmee je wordt geconfronteerd 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Nu online
Is die speaker dan niet gewoon kaduuk? Waarom vervang jij de speaker niet dan?

[ Voor 34% gewijzigd door wouter74 op 30-06-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
wouter74 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:12:
Is die speaker dan niet gewoon kaduuk? Waarom vervang jij de speaker niet dan?
Speaker speelt gewoon, klinkt alleen heel erg scherp. Valt nu op sinds dat ik de rest van de installatie heb aangepakt en deze dus nog via de standaard installatie meespeelt. Vermoeden bestaat dat speaker vervanging geen verschil gaat maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Nu online
Bij mij bzzzzzt die, resoneert bij harder volume in de lage tonen. Ik word er echt gek van. En nogmaals, vroeger had ie dat niet. Is van de laatste tijd. Jij hebt blijkbaar dat resoneren niet? Die bzzzzzt bzzzzzt bij lagere tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
wouter74 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:33:
Bij mij bzzzzzt die, resoneert bij harder volume in de lage tonen. Ik word er echt gek van. En nogmaals, vroeger had ie dat niet. Is van de laatste tijd. Jij hebt blijkbaar dat resoneren niet? Die bzzzzzt bzzzzzt bij lagere tonen?
Minder als ik de focus een beetje uit het midden naar achter zet, maar verschilt ook per muziekgenre. Daarom wil ik een beetje gaan dempen, alleen die vreselijk scherpe rand van het geluid van die center zal ik er wel niet uit krijgen tenzij ik deze in zijn geheel demp, maar of ik dan nog navigatie genoeg hoor……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Nu online
Ja dat iets naar achter faden doe ik ook. Maar heb jij van dag 1 dit probleem? Of ook pas later? Want dat is mijn hele punt, ik rij 2 jaar en 80.000 kilometer met geen bzzzzzzt en resonantie bij lage tonen. En sinds de laatste maanden is het beginnen op te treden. Ik luister dus bijna 2 jaar probleemloos muziek. Wat is er dan opeens gebeurt dat ie begint te resoneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
wouter74 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:46:
Ja dat iets naar achter faden doe ik ook. Maar heb jij van dag 1 dit probleem? Of ook pas later? Want dat is mijn hele punt, ik rij 2 jaar en 80.000 kilometer met geen bzzzzzzt en resonantie bij lage tonen. En sinds de laatste maanden is het beginnen op te treden. Ik luister dus bijna 2 jaar probleemloos muziek. Wat is er dan opeens gebeurt dat ie begint te resoneren?
Bij mij is de audio upgrade de boosdoener. Eerst viel het me niet op omdat tegen de tijd dat de boel ging resoneren, alles al aan het vervormen cq resoneren was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Nu online
Je bedoelt dat ook de andere speakers gingen resoneren? Die in de deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
wouter74 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:50:
Je bedoelt dat ook de andere speakers gingen resoneren? Die in de deuren?
Jip en geluid ging dan al zo vervormen dat ik niet eens merkte waar het nu eigenlijk vandaan kwam. Kreeg tip van een andere Skoda rijder die dit al eerder had ervaren in een ander model en ook de afdek plaat had gedempt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Nu online
Nou ik hoorde dus ook vervorming uit de speaker in de linkerdeur. Dus die speaker hebben ze vervangen bij de dealer afgelopen week. Daar is de vervorming nu weg. Maar die center speaker bzzzzzt er nog op los dus maandag weer bellen. Voor mijn part vervangen ze alle speakers tot het weer goed is 😀. Hij heeft 2 jaar goed geklonken en dat wil ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 12:14
Afgelopen week mijn Enyaq opgehaald na 11 maanden wachten. Echter ontdekte ik dat onder het menu Software info de volgende melding staat: De aanwezige informatie is niet geldig. Iemand dit wel eens eerder gezien? Auto functioneert overigens zonder problemen maar ik zou daar de huidige versie van de software van de auto verwachten. Infotainment system heb ik al een factory reset gegeven maar zonder gewenst resultaat. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:19
ManiacScum schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:40:
[...]

Absoluut, niet in de laatste plaats omdat ik van winter naar zomer ga met 2 inch verschil (19" naar 21")
Plus dat mijn fijne leasemaatschappij en dealer met op weg sturen met deze banden:

[Afbeelding]

Ja in het midden is het nog 3mm maar toch..... als mijn schoenen aan 1 kant slijten, loopt het ook niet echt comfortabel meer ;)
Zijn er meer Enyaq rijders hier met een zelfde slijtage als hierboven in de foto op de 21 inch voorbanden? Ik heb dat namelijk ook. Tips om dit tegen te gaan? Ik denk niet dat het een uitlijning probleem is, maar gedrag van de band in bochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
BAJ82 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:09:
[...]

Zijn er meer Enyaq rijders hier met een zelfde slijtage als hierboven in de foto op de 21 inch voorbanden? Ik heb dat namelijk ook. Tips om dit tegen te gaan? Ik denk niet dat het een uitlijning probleem is, maar gedrag van de band in bochten.
Dit heeft alles te maken met een verkeerde uitlijnen, de auto heeft teveel toespoor waardoor die aan de buitenkant harder slijt. Zou dit gelijk vervangen en goed laten uitlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ManiacScum schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:40:
[...] Absoluut, niet in de laatste plaats omdat ik van winter naar zomer ga met 2 inch verschil (19" naar 21")
Plus dat mijn fijne leasemaatschappij en dealer met op weg sturen met deze banden:

[Afbeelding]
Ja in het midden is het nog 3mm maar toch..... als mijn schoenen aan 1 kant slijten, loopt het ook niet echt comfortabel meer ;)
[...] Zijn er meer Enyaq rijders hier met een zelfde slijtage als hierboven in de foto op de 21 inch voorbanden? Ik heb dat namelijk ook. Tips om dit tegen te gaan? Ik denk niet dat het een uitlijning probleem is, maar gedrag van de band in bochten.
Ik weet wel dat de dochter van mijn vriendin in haar toenmalige Peugeot 307cc ook aan de buitenkant versleten banden had, en zij remde zo min mogelijk voor bochten...
Autohillenga schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:12:
[...] Dit heeft alles te maken met een verkeerde uitlijnen, de auto heeft teveel toespoor waardoor die aan de buitenkant harder slijt. Zou dit gelijk vervangen en goed laten uitlijnen.
Ik ben door bovenstaande in ieder geval wel rekening gaan houden met mijn bochten snelheid, er moet per slot van rekening wel 2ton de bocht om. (heb een hekel aan al die idiote "rotondes")

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36
Man man man, wat een laadstress op vakantie.
Hieronder basically story of my life op zowel de heen als de terugreis. Pure eenzaamheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ws7xrEiBv5M_8ZTmGu33CRY8mIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gmDhhrO0zoCJzYlXLgAqvPy.jpg?f=fotoalbum_large

PS. Heel irritant dat het laden sneller gaat dan dat ik klaar ben met mijn pauze hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Boeie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:26:
Die 5 jaar/7 jaar is makkelijk verkocht, want de eerste 2 jaar hoeft er in principe niets te gebeuren, dan om de 2 jaar onderhoud.
Wat is het onderhoud interval precies? Mijn auto is van mei 2021, met 37k op de teller. De ‘nieuwe’ app zegt inspectie in 0 dagen, als ik in de boordcomputer kijk, dan geeft die nog 314 dagen aan…

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03
Armada schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Wat is het onderhoud interval precies? Mijn auto is van mei 2021, met 37k op de teller. De ‘nieuwe’ app zegt inspectie in 0 dagen, als ik in de boordcomputer kijk, dan geeft die nog 314 dagen aan…
Ik mocht van de dealer echt pas na 2 jaar komen en niet toen de KM stand 60.000 was. Uiteindelijk ws die ruim 70000 bij de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

basmq schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:48:
[...]

Ik mocht van de dealer echt pas na 2 jaar komen en niet toen de KM stand 60.000 was. Uiteindelijk ws die ruim 70000 bij de beurt.
Ik zit al voorbij de twee jaar en als ik de indicator van de auto volg dan is mijn eerste beurt pas met drie jaar?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Armada schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Het gaat op tijd: elke 2 jaar. Mijn Enyaq ‘roept’ dan ook dagelijks dat ik naar een inspectie moet (twee maanden wachttijd bij de dealer). Mijn Enyaq is van april ‘21 en heeft ook 37k gelopen. Komende week eerste onderhoudsbeurt. Je ‘gratis onderhoud’ loopt 5 jaar en daarna moet er gewoon betaald worden. Kilometers spelen daarin geen rol. Tekst Skoda.nl: “Voor elektrische auto's met een datum kentekenaanvraag t/m 30 september 2022 geldt een looptijd t/m 5 jaar ”.

[ Voor 7% gewijzigd door jdbiggelaa op 02-07-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:37
jdbiggelaa schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:34:
[...]

Het gaat op tijd: elke 2 jaar. Mijn Enyaq ‘roept’ dan ook dagelijks dat ik naar een inspectie moet (twee maanden wachttijd bij de dealer). Mijn Enyaq is van april ‘21 en heeft ook 37k gelopen. Komende week eerste onderhoudsbeurt. Je ‘gratis onderhoud’ loopt 5 jaar en daarna moet er gewoon betaald worden. Kilometers spelen daarin geen rol. Tekst Skoda.nl: “Voor elektrische auto's met een datum kentekenaanvraag t/m 30 september 2022 geldt een looptijd t/m 5 jaar ”.
Het onderhoud is om de 2 jaar dus 5 jaar gratis wordt dus 4 jaar (tenzij de dealer in het 6e jaar de helft korting geeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
BigGreen schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:51:
[...]

Het onderhoud is om de 2 jaar dus 5 jaar gratis wordt dus 4 jaar (tenzij de dealer in het 6e jaar de helft korting geeft)
Klopt, je derde onderhoudsbeurt is dus voor eigen rekening. Een dealer die 50% korting geeft? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Armada schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:52:
[...]

Ik zit al voorbij de twee jaar en als ik de indicator van de auto volg dan is mijn eerste beurt pas met drie jaar?
Is je auto van de nieuwe uitvoering in 2022 met ‘tot 7 jaar gratis onderhoud’? Dan vermoed ik dat die ook twee gratis onderhoudsbeurten krijgen: na 3 jaar en na 6 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9HCnCNMbFMellKW289aruRhiSQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EJSbB8OF70SgaVPYmpzIaGT5.png?f=fotoalbum_large

Deze navigatieinstructie heeft me al een paar keer de fout doen ingaan. Op mijn vorige Kodiaq stond hier de afstand tot de eerstvolgende afslag die genomen moest worden. Nu is het echter de afstand tot de bestemming. Volledig nutteloos in deze context, als je het mij vraagt en het geeft de indruk dat je (in dit geval) nog 22km door kan rijden voor er iets op de route gebeurd. Op korte afstanden speelt dat niet zo, maar zeker op lange stukken(vakantie bv) kan het zijn dat je vlak na dit symbool toch ineens een afslag krijgt. Verwarrend. Iemand die weet of dit te configureren is? Ik wil dus de afstand tot de eerstvolgende afslag zijn en niet de afstand tot het doel… :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 22:02
crimby schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:05:
Man man man, wat een laadstress op vakantie.
Hieronder basically story of my life op zowel de heen als de terugreis. Pure eenzaamheid.

[Afbeelding]

PS. Heel irritant dat het laden sneller gaat dan dat ik klaar ben met mijn pauze hahaha
Het grote geluk van buiten de schoolvakanties om op vakantie kunnen. Vorig jaar hadden we dat geluk ook nog en sta je regelmatig alleen bij de laadpalen.

Waar is de foto genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-09 08:20

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

Wilde schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:43:
[Afbeelding]

Deze navigatieinstructie heeft me al een paar keer de fout doen ingaan. Op mijn vorige Kodiaq stond hier de afstand tot de eerstvolgende afslag die genomen moest worden. Nu is het echter de afstand tot de bestemming. Volledig nutteloos in deze context, als je het mij vraagt en het geeft de indruk dat je (in dit geval) nog 22km door kan rijden voor er iets op de route gebeurd. Op korte afstanden speelt dat niet zo, maar zeker op lange stukken(vakantie bv) kan het zijn dat je vlak na dit symbool toch ineens een afslag krijgt. Verwarrend. Iemand die weet of dit te configureren is? Ik wil dus de afstand tot de eerstvolgende afslag zijn en niet de afstand tot het doel… :)
Werkt idd verwarrend. Maar vlak voordat er een actie (aflag/rotonde etc.) genoemen moet worden veranderd het schermpje naar de eerst volgende actie. Ik meen dat ie daar iets van 600 meter vantevoren mee komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:32
Mocht iemand zijn ruit moeten laten vervangen, en van plan zijn dat bij carglass te doen...

Zeg vooraf dat ze niet het transparante standaard gel pack mogen gebruiken. Dat ziet er echt niet uit...

Terug geweest en met een donker gelpack laten herstellen, dat ziet er wel acceptabel uit. Hadden ze gewoon liggen, maar die andere zal wel 50 cent goedkoper zijn ofzo...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xd8bydUhRqz94k_RJGV0tuxc-JI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFTK1CiEckoTTidgph2rFy6K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DhymShjd5U0MBDh-eGQznxxhX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYsfVFkh7vXsFREcl8TjOEMJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter74
  • Nu online
Zo afspraak gemaakt met de dealer. Ik ga de centerspeaker laten vervangen. Hoop dat het irritante geebzzzzzzzt en geeeprrrrrt nu weg zal zijn! Ik hou jullie op de hoogte 😀.

Het geebbbzzzzzt uit de speaker van de linkerdeur is gelukkig voorbij nu. Die speaker hebben ze afgelopen week vervangen.

Het lijkt erop dat de speakers na 2 jaar gewoon einde latijn zijn. Niet echt kwaliteit om het zo maar te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36
Oase schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Het grote geluk van buiten de schoolvakanties om op vakantie kunnen. Vorig jaar hadden we dat geluk ook nog en sta je regelmatig alleen bij de laadpalen.

Waar is de foto genomen?
Ja dat wel! Foto is volgens iphone fotos genomen in Gevrey-Chambertin aan de snelweg

Edit: nu voor het eerst aan een Tesla supercharger, maar wie dat bedacht heeft zeg… die kabeltjes zijn echt om te huilen zo kort. Leuk dat je 10 laadpalen neerzet maar er kunnen er maar vijf gebruikt worden tegelijk omdat iedereen de laadklep aan dezelfde kant heeft zitten en je het naar de andere kant niet redt.

[ Voor 29% gewijzigd door crimby op 03-07-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:45

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

[...]

Ja, datzelfde hadden wij ook. Bandenboer dacht dat het door gewicht komt en stelde een iets hogere bandenspanning voor. Ik weet nog niet of dat helpt. Op zich rijden wij best normaal :-)

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 22:02
crimby schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:01:
[...]

Ja dat wel! Foto is volgens iphone fotos genomen in Gevrey-Chambertin aan de snelweg

Edit: nu voor het eerst aan een Tesla supercharger, maar wie dat bedacht heeft zeg… die kabeltjes zijn echt om te huilen zo kort. Leuk dat je 10 laadpalen neerzet maar er kunnen er maar vijf gebruikt worden tegelijk omdat iedereen de laadklep aan dezelfde kant heeft zitten en je het naar de andere kant niet redt.
Daar komen wij dit jaar niet langs gereden. Fijne terugreis nog! (ervan uitgaande dat ik de juiste gevonden heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
[...]

Bij mij hadden ze ook een overmatige bandenslijtage ontdekt net voordat we op vakantie gingen, ik mocht er niet verder mee rijden. Maar dat zat bij de achterbanden op de binnenkant, daar zaten ze beide zowat tegen het canvas aan. Nog geen jaar geleden is zeker 1 van deze banden vervangen omdat ze lek waren, dus wel sprake van bovengemiddeld hoge slijtage. Konden geen directe oorzaak vinden behalve het feit dat het een elektrische wagen is en meer vermogen heeft, maar wij hebben gewoon een normaal rijgedrag dus ik vind het niet normaal dat dit zo snel al is. Ze hebben de nieuwe banden nu harder opgepompt en anders uitgelijnd met de hoop dat het nu minder snel slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat Carplay het scherm tijdens een pop-up van bijv. whatsapp tijdelijk overschakelt? Is behoorlijk irritant als je bijv. op de autonavigatie aan het rijden bent en op het scherm aan het kijken bent voor de navigatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:08
mikeyzut schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:18:
Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat Carplay het scherm tijdens een pop-up van bijv. whatsapp tijdelijk overschakelt? Is behoorlijk irritant als je bijv. op de autonavigatie aan het rijden bent en op het scherm aan het kijken bent voor de navigatie.
Ga naar Instellingen > Meldingen > Whatsapp > Toon in CarPlay > uitzetten

[ Voor 0% gewijzigd door Scorpio_King op 03-07-2023 15:22 . Reden: tekstuele aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nizzomoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 10:15
mikeyzut schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:18:
Daarvoor kan je de Focus 'Autorijden' automatisch laten inschakelen bij aansluiten van Carplay. Binnen de instellingen van die focus kan je dan instellen of je helemaal niets wil ontvangen of bijvoorbeeld wel oproepen of berichten van bepaalde personen, etc.

Die Focus zorgt er bij mij ook voor dat ik die telefoon niet meer beetpak om toch ff dat appje te lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 19:32
JS-Ah schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:32:
[...]

Gewoon gaan en gas erop. Kijk naar je actuele verbruik (weers-afhankelijk en belaying auto). Zelf ook met iv60 diverse trips naar buitenland gedaan.
Gewoon instellen op tussen de 200 en 250km laden 25 minuten en door. Laadsessie qua tijd combineren met ontbijt, koffie, lunch, koffie, diner. Ben je 5 laadstops van 25 minuten verder...... en qua reisafstand 1100km.

Plan globale reisroute met laadsessies tot 75% ongeveer opladen.
Beste is rond de 5% of lager aankomen bij laadstop. Betekend dat je gewoon laatste stuk naar laadstop sowieso stevig kan doorrijden. En je accu is goed leeg, waardoor je korter staat te snelladen.... rond de 15 a 20% bij aankomst laadstop kost telkens onnodig tijd.

Zelf in oktober gereden voorkeur Ionity en in 2x naar Toscane (1450km) gereden. Door de weersomstandigheden en verkeersdrukte prima te doen, 120km/u cruise snelheid en soms mogelijk stukjes doortrekken met 165km/u. Maar de verkeersdrukte gaf hier maar beperkte mogelijkheden voor.

Destijds was in Italië ook zichtbaar dat er flinke laadpleinen langs de snelwegen werden geïnstalleerd. Keuze genoeg dus.

Zelf priverijder, dus geen andere optie. Maar weekend Parijs, zomervakantie met vouwwagen Denemarken+Zweden, herfstvakantie Toscane, voorjaarsvakantie Zuid-Frankrijk.

Geen probleem en gewoon heerlijk reizen.

https://www.facebook.com/...ermalink/827509821801128/
Bedankt voor deze nuchtere reactie, gas erop d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Vanmorgen naar de dealer geweest, USB poorten zijn gemaakt.
Resonantie in de speaker konden ze niet repliceren, ik wel, totdat er iemand mee ging luisteren, toen weer niet.

Maar goed dat hebben we gelaten.

Wat ze wel gedaan hebben is een storing met het loskoppelen van de laadstekker verwijderd. Mijn vrouw rukt hem nog wel eens gewoon er uit ipv eerst de pas tegen de paal te houden.

En blijkbaar was er een update voor de achteruitrijcamera, dus wellicht grijpt hij nu minder heftig in. Geen idee waar die update voor was.
Nizzomoi schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:22:
[...]

Daarvoor kan je de Focus 'Autorijden' automatisch laten inschakelen bij aansluiten van Carplay. Binnen de instellingen van die focus kan je dan instellen of je helemaal niets wil ontvangen of bijvoorbeeld wel oproepen of berichten van bepaalde personen, etc.

Die Focus zorgt er bij mij ook voor dat ik die telefoon niet meer beetpak om toch ff dat appje te lezen :X
Maar dan kan hij ook niet meer voorgelezen worden en beantwoord worden. En dat gaat opvallen goed met Siri.

[ Voor 35% gewijzigd door 911GT2 op 03-07-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
911GT2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:13:
Wat ze wel gedaan hebben is een storing met het loskoppelen van de laadstekker verwijderd. Mijn vrouw rukt hem nog wel eens gewoon er uit ipv eerst de pas tegen de paal te houden.
Is dat een probleem dan? Doe ik altijd en gaat tnt goed, sommige palen laten het niet toe en ontgrendelen wanneer pas er tegen gehouden wordt. Maar de meeste palen accepteren deze “lean” werkwijze ;)
Eerst auto van slot, kabel uit auto, kabel uit laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Daan_P schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:24:
[...]

Is dat een probleem dan? Doe ik altijd en gaat tnt goed, sommige palen laten het niet toe en ontgrendelen wanneer pas er tegen gehouden wordt. Maar de meeste palen accepteren deze “lean” werkwijze ;)
Eerst auto van slot, kabel uit auto, kabel uit laadpaal.
We hebben een laadpaal met vaste laadkabel. Dus geen idee of dat een verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
911GT2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:34:
[...]

We hebben een laadpaal met vaste laadkabel. Dus geen idee of dat een verschil is.
Ah helder, ik heb die luxe helaas niet (rare gemeente dingen… heel verhaal), laad dus altijd openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:37
911GT2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:34:
[...]

Heb ik ook. Werkt prima, auto van het slot (gaat automatisch als ik aan kom lopen) en kabel kan er zo uit. Geen gekl..t met afmelden. Misschien een instelling in je laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18
Wilde schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:43:
[Afbeelding]

Volgens mij is dit niet anders in te stellen omdat dit de standaard nav van Skoda betreft. Tip: gebruik Apple kaarten, die gebruikt ook het front scherm met juiste indicatie tot volgende actie zeg maar. Skoda nav vind ik zelf bagger…maar dat is persoonlijke voorkeur uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 23:33
Maat28 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:14:
[...]

Volgens mij is dit niet anders in te stellen omdat dit de standaard nav van Skoda betreft. Tip: gebruik Apple kaarten, die gebruikt ook het front scherm met juiste indicatie tot volgende actie zeg maar. Skoda nav vind ik zelf bagger…maar dat is persoonlijke voorkeur uiteraard.
Ik vind het alleen fijn dat ie de laadstops al meeneemt (o.b.v. huidige laadpercentage), maar als dat met een app als Waze, Google Maps of Apple Kaarten (TomTom) kan zal ik de Skoda kaarten ook niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
mikeyzut schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:11:
[...]

Bij mij hadden ze ook een overmatige bandenslijtage ontdekt net voordat we op vakantie gingen, ik mocht er niet verder mee rijden. Maar dat zat bij de achterbanden op de binnenkant, daar zaten ze beide zowat tegen het canvas aan. Nog geen jaar geleden is zeker 1 van deze banden vervangen omdat ze lek waren, dus wel sprake van bovengemiddeld hoge slijtage. Konden geen directe oorzaak vinden behalve het feit dat het een elektrische wagen is en meer vermogen heeft, maar wij hebben gewoon een normaal rijgedrag dus ik vind het niet normaal dat dit zo snel al is. Ze hebben de nieuwe banden nu harder opgepompt en anders uitgelijnd met de hoop dat het nu minder snel slijt.
Ik heb het ook aan de binnenkant van de achterbanden, links meer dan rechts. Verder relatief rustige rijstijl, 'volgas' rijd ik zelden tot nooit. Heb jij ook 21 inch banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
Meer mensen hier die actief benaderd zijn door de dealer om langs te komen voor de eerste service beurt na 2 jaar?
Vond het een beetje eer raar verhaal wat ik te horen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:06

DYX

BGFG schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:21:
[...]

Heb ik ook. Werkt prima, auto van het slot (gaat automatisch als ik aan kom lopen) en kabel kan er zo uit. Geen gekl..t met afmelden. Misschien een instelling in je laadpaal?
Dit werkt bij mijn laadpaal ook (met vaste kabel), maar alleen als de auto klaar is met laden. Als hij actief aan het laden is, moet ik dit eerst stoppen met de tag en dan ontgrendeld de kabel pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Omdat ik nog steeds vecht met de rijhulpen op lage snelheden en het extreem ingrijpen daarvan bij uitparkeren van mijn oprit wil ik eigenlijk een snelkoppeling maken onder favorieten zodat ik deze tijdelijk uit kan zetten. Ik weet dat ze uitschakelen vanaf 15km/h maar zo snel kan ik niet uitparkeren. :)

Echter ik weet niet goed in welke setting dat zit en hoe ik dat in favorieten gesleept krijg.

Tips iemand?

Edit: ik heb inmiddels in het P assist menu gevonden dat er een optie is die manouvreerremfunctie heet. Dat lijk de instelling die ik zoek. Nu wil ik die echter aan mijn favorieten toevoegen.

[ Voor 18% gewijzigd door 911GT2 op 04-07-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
911GT2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:43:
Omdat ik nog steeds vecht met de rijhulpen op lage snelheden en het extreem ingrijpen daarvan bij uitparkeren van mijn oprit
Bedoel je het remmen dan? Is dat niet de Auto Hold? Die kun je als favoriet toevoegen, dat heb ik ook.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Nee autohold is volgens mij het vasthouden van de auto bij een stoplicht zodat je niet heel de tijd met je voet op de rem hoeft te zitten.
Wat ik bedoel is dat de auto ingrijpt omdat hij 5 meter achter mijn auto een fietser 'ziet' terwijl ik achteruit rijdt. En dan zo abrupt dat het echt vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
911GT2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:26:
Nee autohold is volgens mij het vasthouden van de auto bij een stoplicht zodat je niet heel de tijd met je voet op de rem hoeft te zitten.
Wat ik bedoel is dat de auto ingrijpt omdat hij 5 meter achter mijn auto een fietser 'ziet' terwijl ik achteruit rijdt. En dan zo abrupt dat het echt vervelend is.
Ok, bij mij grijpt de autohold ook regelmatig in als ik wegrij van mijn oprit omdat ik dan even inhoud om de weg te overzien, dan vliegt de autohold er (te) snel op. Ik herken niet dat de auto al remt als er 5 meter achter mij een obstakel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Rijd je achteruit of vooruit je oprit af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
911GT2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:40:
Rijd je achteruit of vooruit je oprit af?
Vooruit.

Je zou eens kunnen proberen autohold uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-09 08:20

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

P_de_B schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:20:
[...]

Vooruit.

P_de_B schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:20:
[...]

Vooruit.

Ik heb mede daarom Autohold onder de favorieten zitten zodat ik die makkelijk aan en uit kan zetten. Ik rijd altijd achteruit de oprit op en om dat dan heel rustig te doen en weer rustig verder te gaan ook als ik de rem een keer heb ingetrapt, zet ik vooraf de Autohold even uit. Rijdt ie rustig de oprit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
BAJ82 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:34:
[...]

Ik heb het ook aan de binnenkant van de achterbanden, links meer dan rechts. Verder relatief rustige rijstijl, 'volgas' rijd ik zelden tot nooit. Heb jij ook 21 inch banden?
Ja ik ben ook voorzien van de 21 inch banden. Zowel links als rechts was er even erg aan toe. Dit jaar maar eens vaker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb sinds 2 a 3 weken dat mijn navigatie / entertainment systeem opeens ontzetten traag wordt na een tijdje gebruik. Reactiesnelheid gaat richting een halve minuut voor schermopbouw, na een optie aangeklikt te hebben. navigatie crashed/blijft op even wachten aub staan en mobiele telefoon verbinding klapt er ook uit/je hoort niets meer maar lijn blijft open. Iemand hier ervaring mee en tips hoe op te lossen? Een reset na 10 sec. Aan uit knop werkt voor korte termijn maar issue komt terug. Ik zit op 3.0 en krijg af en toe het gevoel dat het door de warmte komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
burlapp schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:52:
Ik heb sinds 2 a 3 weken dat mijn navigatie / entertainment systeem opeens ontzetten traag wordt na een tijdje gebruik. Reactiesnelheid gaat richting een halve minuut voor schermopbouw, na een optie aangeklikt te hebben. navigatie crashed/blijft op even wachten aub staan en mobiele telefoon verbinding klapt er ook uit/je hoort niets meer maar lijn blijft open. Iemand hier ervaring mee en tips hoe op te lossen? Een reset na 10 sec. Aan uit knop werkt voor korte termijn maar issue komt terug. Ik zit op 3.0 en krijg af en toe het gevoel dat het door de warmte komt.
Ik zou het (laten) filmen op een veilige manier en mee naar dealer gaan. Klinkt niet normaal. Enige wat ik soms heb is dat touch niet reageert als ik de auto start als het scherm uren in de zon heeft gestaan. Dan is een reset voldoende en is de hoge temp geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:30
Vandaag de Enyaq bij de garage laten staan. “Storing bij de 12v batterij. Mogelijk geen herstart”.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
  • Laatst online: 27-07 12:25
Ik merk dat de app vandaag geen juiste informatie geeft. Deuren zijn open, SoC klopt niet. Nog anderen met dit probleem of is dit enkel bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 14-09 16:31
911GT2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:43:
Omdat ik nog steeds vecht met de rijhulpen op lage snelheden en het extreem ingrijpen daarvan bij uitparkeren van mijn oprit wil ik eigenlijk een snelkoppeling maken onder favorieten zodat ik deze tijdelijk uit kan zetten. Ik weet dat ze uitschakelen vanaf 15km/h maar zo snel kan ik niet uitparkeren. :)

Echter ik weet niet goed in welke setting dat zit en hoe ik dat in favorieten gesleept krijg.

Tips iemand?

Edit: ik heb inmiddels in het P assist menu gevonden dat er een optie is die manouvreerremfunctie heet. Dat lijk de instelling die ik zoek. Nu wil ik die echter aan mijn favorieten toevoegen.
Reminder: Martinique in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Ook hier met auto-hold uit geen ingrijpen. Heb hem sinds dag 1 in de favorieten zitten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Martinique schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Ook hier met auto-hold uit geen ingrijpen. Heb hem sinds dag 1 in de favorieten zitten…
Ah ok, dan ga ik dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:12
Nu sinds gisteren wilt Android auto met geen mogelijkheid meer verbinden. Begrijp er niks van 8)7

....

[Edit] en opeens werkt het weer... 🙃

[ Voor 64% gewijzigd door Pimmr op 06-07-2023 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Martinique schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:08:
[...]

idd
@911GT2 probeer dit eens, ik denk echt dat het dit is ipv parkeersensoren. Je houdt (onbewust) even in en dan grijpt bij een lage snelheid autohold in

edit: oh, dat had je al gezien :P

[ Voor 3% gewijzigd door P_de_B op 06-07-2023 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Rare vraag, maar waar laat iedereen hier zijn zonnebril?
Ik weet dat er een vakje oder de armleuning zit, maar dat is twee verdiepingen diep, dus wat onhandig. Onder het middenconsole grijpt ook niet echt lekker.

Ik ben brildrager dus ik moet ook regelmatig wisselen :)

Ik zat te denken om zoiets te doen, maar wellicht zijn er betere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:35
911GT2 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:35:
Ik weet dat er een vakje oder de armleuning zit, maar dat is twee verdiepingen diep, dus wat onhandig. Onder het middenconsole grijpt ook niet echt lekker.

Ik leg hem in het langwerpige bakje naast de gear selector.
Heb via Ali Express een klem gekocht voor aan de zonneklep maar dat bevalt me echt slecht,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
@911GT2 Onder de middenconsole in de achterste bak heb ik hem liggen, kom je redelijk makkelijk bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50

Ik heb ze zelf wel voorin onderin liggen. Ik ben zelf dan ook 3 meter groot, dus heb er niet zoveel problemen mee om erbij te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
Senaxx schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Ik heb ze zelf wel voorin onderin liggen. Ik ben zelf dan ook 3 meter groot, dus heb er niet zoveel problemen mee om erbij te komen.
Ik leg hem in het linker telefoon vakje, rechter isb aansluiting kabel er in en mn telefoon en portemonnee gaan in het vak naast gear selector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09 21:38
Ik leg 'm in het deurvak van de bestuurdersportier. Kun je makkelijk bij en blijft prima liggen.

BTW, nog een kleine tip voor de wasstraat. Ondanks Auto Hold uitgeschakeld, blijf vooral zitten op je stoel en ga niet alvast het dashboard schoonmaken of iets pakken. Anders schakelt de wagen uit en schiet de parkeerrrem er alsnog op midden in de wasstraat.... #FAIL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:35
Ik heb sinds een aantal maanden een iV80 (first edition, een occasion).
Een heel aantal van de nadelen van de auto heb ik al gemerkt, maar overall toch een fijne auto

Pluspunten:
- groot formaat, daarom heb ik m gekocht, 3 kleine kinderen op de achterbank
- prima bereik en redelijke energie efficientie
- comfortabel
- Trekhaak :-)
- Goede verlichting, enorme upgrade tov mijn vorige auto
- Android auto --> google maps is toch echt beter dan de on-board navigatie

Nadelen
- Software: soms vastlopers, de travel assist vliegt er zeer regelmatig uit, uberhaupt vind ik TA te vaak fouten maken. Ik heb ook nog geen update naar 3.1
- Stugge vering (ik heb 21" velgen, dat helpt niet). Zelfs met 'comfort' instelling op de adaptieve dempers is hij echt stug over drempels heen
- defecte claxon (heeft iemand hier ervaringen mee?)
- 'virtual pedal' voor achterklep lukt vaak niet in 1 keer
- super irritant dat de drive mode iedere keer opnieuw ingesteld moet worden. Zelfs als je 1 minuut parkeert voor laden/lossen.
- airco vind ik teveel direct op gezicht/handel blazen. Indirecte ventilatie vind ik prettiger
- 'one pedal drive', erg irritant dat hij altijd naar 6km/u gaat trekken als je gas loslaat. Waarom niet gewoon gewoon helemaal geen vermogen leveren? Bij inparkeren moet ik nu vaak rem inhouden als ik heel voorzichtig nog verder wil rollen.

Nu overweeg ik om 19" velgen met 4-seizoenen banden te kopen.
Ik zag een mooie set velgen + banden, maar dat zijn 4x 235/55/R19 banden.
Alle modellen met 150kW motor en hoger (dus iV80) hebben achter 255/40/R19, dus iets bredere banden. Terwijl de modellen met motor tot 132kW wel 4x 235 banden hebben.

Mijn vraag is:
- is het legaal om 235 brede banden te monteren, terwijl standaard voor 150kW de 255 breedte wordt gebruikt? (op mijn vorige auto gebruikte ik in de winter ook smallere velgen dan in de zomer)
- Zou dit behalve iets hogere slijtage nog meer nadelen hebben? De draagkracht van de banden is ruim voldoende, dus dat zou het probleem niet moeten zijn (bijvoorbeeld icm aanhanger en zwaardere accu van de iv80)
- Zou het ook als voordeel hebben dat het verbruik lager ligt?

Ik ben benieuwd wat jullie ervan zouden vinden. Ik merk dat het erg lastig is om goede sets te vinden met 255 achter en 235 voor. Er is dan een stuk minder aanbod, zeker bij 2e hands sets.

En een andere: is iemand geinteresseerd in mijn 21" supernova velgen? (shop.skoda.nl)
Een ruil voor nette 19" velgen ben ik wel voor in :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online

Ik heb een of ander facebook filmpje langs zien komen waar ze de bril "gewoon" achter de handgreep boven de deur klemmen. Is dat wat? Hangt ook van de bril af. En is :> gratis. :>

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

diederik77 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:07:

Nadelen
- Software: soms vastlopers, de travel assist vliegt er zeer regelmatig uit, uberhaupt vind ik TA te vaak fouten maken. Ik heb ook nog geen update naar 3.1
3.1 is niet eens zo heel slecht. Volgens mij zijn er niet veel verschillen naar 3.2 toe.
- Stugge vering (ik heb 21" velgen, dat helpt niet). Zelfs met 'comfort' instelling op de adaptieve dempers is hij echt stug over drempels heen
Het is een 'Duitse' auto met veel massa, dat is een beetje inherent daaraan. Vroeger moest je voor comfort bij de fransen zijn, al is dat daar ook af aan het nemen
- defecte claxon (heeft iemand hier ervaringen mee?)
Nee, maar ik vind hem nogal iel klinken, dat wel.
- 'virtual pedal' voor achterklep lukt vaak niet in 1 keer
Dat heb ik ook al opgegeven. Ik krijg het 1 op de 100 keer werkend.
- super irritant dat de drive mode iedere keer opnieuw ingesteld moet worden. Zelfs als je 1 minuut parkeert voor laden/lossen.
Dat is in elke auto. Mijn Mercedes deed dat ook en mijn Cayenne deed dat ook. Gewoon een default setting.
- airco vind ik teveel direct op gezicht/handel blazen. Indirecte ventilatie vind ik prettiger
Herkenbaar, je kan de ventilatieopeningen dicht doen dan gaat het indirecter.
- 'one pedal drive', erg irritant dat hij altijd naar 6km/u gaat trekken als je gas loslaat. Waarom niet gewoon gewoon helemaal geen vermogen leveren? Bij inparkeren moet ik nu vaak rem inhouden als ik heel voorzichtig nog verder wil rollen.
Ik gebruike dat nooit omdat het geen echte one pedal drive is.
Nu overweeg ik om 19" velgen met 4-seizoenen banden te kopen.
Ik zag een mooie set velgen + banden, maar dat zijn 4x 235/55/R19 banden.
Alle modellen met 150kW motor en hoger (dus iV80) hebben achter 255/40/R19, dus iets bredere banden. Terwijl de modellen met motor tot 132kW wel 4x 235 banden hebben.

Mijn vraag is:
- is het legaal om 235 brede banden te monteren, terwijl standaard voor 150kW de 255 breedte wordt gebruikt? (op mijn vorige auto gebruikte ik in de winter ook smallere velgen dan in de zomer)
Legaal is het wel, tenminste, in Nederland. In andere landen (Duitsland met name) zijn ze daar wat strenger in
- Zou dit behalve iets hogere slijtage nog meer nadelen hebben? De draagkracht van de banden is ruim voldoende, dus dat zou het probleem niet moeten zijn (bijvoorbeeld icm aanhanger en zwaardere accu van de iv80)
Ja minder grip, en in theorie moet je met een hogere spanning rijden dus minder comfort.
- Zou het ook als voordeel hebben dat het verbruik lager ligt?
Again, in theorie, in de praktijk zal het te verwaarlozen zijn
Ik ben benieuwd wat jullie ervan zouden vinden. Ik merk dat het erg lastig is om goede sets te vinden met 255 achter en 235 voor. Er is dan een stuk minder aanbod, zeker bij 2e hands sets.

En een andere: is iemand geinteresseerd in mijn 21" supernova velgen? (shop.skoda.nl)
Een ruil voor nette 19" velgen ben ik wel voor in :-)
Dat is overigens ook waarom ik 20" genomen heb IPV 21" en het feit dat de 21" niet zwart waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Viewlite schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:20:
[...] BTW, nog een kleine tip voor de wasstraat. Ondanks Auto Hold uitgeschakeld, blijf vooral zitten op je stoel en ga niet alvast het dashboard schoonmaken of iets pakken. Anders schakelt de wagen uit en schiet de parkeerrrem er alsnog op midden in de wasstraat.... #FAIL 8)7
Dat is een van de dingen die ze echt fout hebben gedaan. Teveel aannames over je kont uit de bestuurders stoel. Zeker als er nog iemand in de auto zit mag de radio niet uit, helemaal niets zelfs. Het is dan heel waarschijnlijk dat die stoel heel snel weer bezeten wordt.
Als ik hem zelf uitzet dan mag er van alles uit. En al helemaal als ik hem 2x op slot druk op de sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
onetime schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:30:
[...]

Dat is een van de dingen die ze echt fout hebben gedaan. Teveel aannames over je kont uit de bestuurders stoel. Zeker als er nog iemand in de auto zit mag de radio niet uit, helemaal niets zelfs. Het is dan heel waarschijnlijk dat die stoel heel snel weer bezeten wordt.
Als ik hem zelf uitzet dan mag er van alles uit. En al helemaal als ik hem 2x op slot druk op de sleutel.
Ik werk hierom heen door voordat ik op sta de gordel achter me langs vast te zetten. Dan blijft alles iig aan terwijl ik even de vuilniszak in de container gooi en door rijd naar mijn werk.

Zo heb ik op de warme dagen ook de gordel van de bijrijders stoel erin zitten zodat de rechterkant van de ventilatie ook aan de slag gaat. Ik vind de blazers recht in mijn gezicht niet prettig en als rechts in Eco stand blijft staan blijft er best lang een warme wolk in de auto hangen.

Niet hoe het zou moeten maargoed 8)7

Eve char: Warock <TEST>

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.