Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.874 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:22

Ankh

|true

Nou.. dat was een ervaring gister op de terugweg vanuit Denemarken.. Blijkt maar weer dat je toch ook weer dat je verstand moet gebruiken.. Terug rit ingevuld in Pump (Pro), netjes via de snelweg. Ergens net voor Hamburg een melding ga van de 7 af. Okay, raar waarom dan. Kleine discussie in de auto, maar toch maar gedaan. Uit eindelijk via een dorpje groot stuk gereden en toch maar eens waze aanzetten. Die wijst ons keurig naar de 7 terug... Raar. Pump op de andere telefoon bleef ons via de dorpjes sturen. Eenmaal weer op de 7 allemaal foutmeldingen in Pump en vond dat van de 7 af moesten. Bizar!

Dus de skoda navigatie maar even aangezet, nou dat hadden we ook niet moeten doen. Want die vond dat we volledig via het centrum van Hamburg moesten om de files te omzeilen :F ;( Uiteraard ook de auto bijna leeg en skoda vond dat we ergens na het centrum op een raar punt moeten laden... dus maar even geparkeerd en weer Pump aangezet. Die stuurde ons nu wel weer via de 7 naar een tuincentrum met zo'n 10 DC laders (handige plek!) net na Hamburg. Was even een "stress" en vooral een leer moment. Zorg voor een vollere accu als je langs een grote stad (zoals Hamburg) met files voorbij moet haha.

Al met al zo'n 8u en 800km zelf gereden, vrouwlief heeft niet gereden. Vanaf Bremen had ik de aCC op 140kmh gezet, had wind mee en konden lekker doorrijden.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:18
GK87 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:25:
Nieuwe trotse eigenaar van een iv60 hier.

Traffic Assist (TA) moet ik nog aan wennen, het werkt goed en ook weer niet goed. Mogelijk onwetendheid of gewenning. Op de snelweg werkt het voor zeg 95% goed. Waar ik mij aan stoor is o.a. dat hij rechts gaat inhalen als hij ruimte ziet terwijl en er op de baan links van mij wel auto's rijden, dan trap ik zelf maar tijdig op de rem. In stedelijk gebied (N-wegen) krijg ik sowieso nog niet een vertrouwd gevoel dat het systeem bijv. chicane's (verkeersheuvels...) goed kan inschatten en ik genijgd ben toch dat beetje extra mee te sturen omdat ik denk de heuvel te raken. Hoe is jullie ervaring met TA en dit soort situaties?
Heb nu een Kodiaq waarop het rechts inhalen heb aangezet en als er straks een Enyaq voor de deur staat wordt dit ook snel weer aangezet.
Tegenwoordig rijdt men meer volgens het amerikaanse principe op de snelwegen dan volgens het nederlandse principe.
Je kunt bijna niet meer normaal over de snelweg rijden zonder rechts in te halen of je moet continue van de meest rechterbaan naar de 2e, 3e, of zelfs 4e baan op te schuiven om zo'n in gedachten verzonken, totaal met andere zaken bezig zijnde automobilist voorbij te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:34
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:52:
[...]
Heb nu een Kodiaq waarop het rechts inhalen heb aangezet en als er straks een Enyaq voor de deur staat wordt dit ook snel weer aangezet.
Tegenwoordig rijdt men meer volgens het amerikaanse principe op de snelwegen dan volgens het nederlandse principe.
Je kunt bijna niet meer normaal over de snelweg rijden zonder rechts in te halen of je moet continue van de meest rechterbaan naar de 2e, 3e, of zelfs 4e baan op te schuiven om zo'n in gedachten verzonken, totaal met andere zaken bezig zijnde automobilist voorbij te gaan.
... die opeens toch beslist om toch rechts te rijden en dan tegen je aan botst omdat deze niet verwacht dat er rechts voorbij wordt gestoken.
Lijkt me dan nog altijd beter dat de wagen niet zelf kiest om de verkeersregels te overtreden en een onveilige situatie te creeeren (stel je bent zelf ook eens in gedachten verzonken), maar dat je dat even aangeeft met een tikje op stroompedaal.
Maar goed, ik hou je niet tegen, gewoon even bewust maken van de risico's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
mdizzy schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:50:
[...]

... die opeens toch beslist om toch rechts te rijden en dan tegen je aan botst omdat deze niet verwacht dat er rechts voorbij wordt gestoken.
Lijkt me dan nog altijd beter dat de wagen niet zelf kiest om de verkeersregels te overtreden en een onveilige situatie te creeeren (stel je bent zelf ook eens in gedachten verzonken), maar dat je dat even aangeeft met een tikje op stroompedaal.
Maar goed, ik hou je niet tegen, gewoon even bewust maken van de risico's.
Als ze al kilometers lang in hun baan blijven rijden, dan neem ik de gok wel.
Ik kom ook niet als een malloot aanrijden, ik zit dan ook al een aardig tijdje in hun rechterspiegel
En ik kijk altijd wat de bestuurder in kwestie doet en anticipeer daarop.
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een auto dan toch ineens besluit om naar rechts te gaan.
En als ik er dan rechts naast zit, dan kijk ik ze altijd even aan en zitten ze echt schaapachtig te kijken wat er aan de hand is.

[ Voor 5% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 23-06-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:16:
[...]

Als ze al kilometers lang in hun baan blijven rijden, dan neem ik de gok wel.
Ik kom ook niet als een malloot aanrijden, ik zit dan ook al een aardig tijdje in hun rechterspiegel
En ik kijk altijd wat de bestuurder in kwestie doet en anticipeer daarop.
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat een auto dan toch ineens besluit om naar rechts te gaan.
En als ik er dan rechts naast zit, dan kijk ik ze altijd even aan en zitten ze echt schaapachtig te kijken wat er aan de hand is.
Ik snap je frustratie, maar het is desondanks nog steeds niet toegestaan om rechts in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 08:25

911GT2

en blazen maar!

Weet iemand wat deze dingen zijn, lijken sensoren of zo? Ze steken uit een plastic deel onder de laadvloefafdekking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JejU01DDeaM8guAtLG7JlTq1kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Jps04SWzCU42yVwmIWyiHTe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 23:10
911GT2 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:28:
Weet iemand wat deze dingen zijn, lijken sensoren of zo? Ze steken uit een plastic deel onder de laadvloefafdekking.
[Afbeelding]
Zijn vochtsensoren, wordt in fabriek gebruikt om te controleren of er ergens vocht lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Dank je. Dus geen functie voor gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 23:10
911GT2 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:49:
Dank je. Dus geen functie voor gebruik?
Nee, kun je gerust terugduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Ankh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:57:
Nou.. dat was een ervaring gister op de terugweg vanuit Denemarken.. Blijkt maar weer dat je toch ook weer dat je verstand moet gebruiken.. Terug rit ingevuld in Pump (Pro), netjes via de snelweg. Ergens net voor Hamburg een melding ga van de 7 af. Okay, raar waarom dan. Kleine discussie in de auto, maar toch maar gedaan. Uit eindelijk via een dorpje groot stuk gereden en toch maar eens waze aanzetten. Die wijst ons keurig naar de 7 terug... Raar. Pump op de andere telefoon bleef ons via de dorpjes sturen. Eenmaal weer op de 7 allemaal foutmeldingen in Pump en vond dat van de 7 af moesten. Bizar!

Dus de skoda navigatie maar even aangezet, nou dat hadden we ook niet moeten doen. Want die vond dat we volledig via het centrum van Hamburg moesten om de files te omzeilen :F ;( Uiteraard ook de auto bijna leeg en skoda vond dat we ergens na het centrum op een raar punt moeten laden... dus maar even geparkeerd en weer Pump aangezet. Die stuurde ons nu wel weer via de 7 naar een tuincentrum met zo'n 10 DC laders (handige plek!) net na Hamburg. Was even een "stress" en vooral een leer moment. Zorg voor een vollere accu als je langs een grote stad (zoals Hamburg) met files voorbij moet haha.

Al met al zo'n 8u en 800km zelf gereden, vrouwlief heeft niet gereden. Vanaf Bremen had ik de aCC op 140kmh gezet, had wind mee en konden lekker doorrijden.
Goed om te weten 👍 laatst waren daar dacht ik ook wegwerkzaamheden. Van te voren maar een paar alternatieve laadstops bekijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:22

Ankh

|true

Daan_P schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 21:17:
[...]

Goed om te weten 👍 laatst waren daar dacht ik ook wegwerkzaamheden. Van te voren maar een paar alternatieve laadstops bekijken ;)
In Duitsland zijn er altijd wegwerkzaamheden, kan me niet anders herinneren ;)
Uit eindelijk hebben wij hier geladen: https://abetterrouteplanner.com/?charger_id=145986962
Perfecte plek uiteindelijk, want het was rustig (de enige) + meteen even een loopje (gratis naar de wc, drinken bij het restaurant en even door de winkel struinen).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Wootism schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:16:
[...]

Ik snap je frustratie, maar het is desondanks nog steeds niet toegestaan om rechts in te halen.
Net als onnodig links blijven rijden, te hard rijden, bumperkleven, door rood licht rijden.
Op te hard rijden na ( och hemeltje, dat doe ik ook wel eens), doe ik de rest zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Is er al bekend wanneer de auto geschikt wordt voor bidirectioneel laden :? Op de website staat dat de hardware van de auto geschikt is en dat dit met een software update beschikbaar komt, dat zegt alleen weinig over het wanneer :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:05
ybos schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 12:35:
Is er al bekend wanneer de auto geschikt wordt voor bidirectioneel laden :? Op de website staat dat de hardware van de auto geschikt is en dat dit met een software update beschikbaar komt, dat zegt alleen weinig over het wanneer :?
En dan moet je ook nog een laadpaal hebben die dat kan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
BGFG schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:41:
[...]

klopt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

BGFG schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:41:
[...]

Of je magnetron op de achterbank zetten :+ Daar zit een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-11-2023
Nu lekker op vakantie in de Belgische Ardennen. Warm weer is best lekker, maar dan moet de airco het wel doen. Zojuist koelvloeistof en de zekering nagekeken, deze zijn gevuld/goed. Wie heeft hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:02

rammes

koekebakker 1e klas

GroeneEnyaq schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:28:
Nu lekker op vakantie in de Belgische Ardennen. Warm weer is best lekker, maar dan moet de airco het wel doen. Zojuist koelvloeistof en de zekering nagekeken, deze zijn gevuld/goed. Wie heeft hier ook problemen mee?
Zeg hoe gaat t met t laden daar

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:00
rammes schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:45:
[...]

Op zijn ardens...

Heel traag en gemoedelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
911GT2 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:04:
[...] Of je magnetron op de achterbank zetten :+ Daar zit een stopcontact.
Van ik dacht iets van 200W (/250W)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Laatst online: 16-11-2023
rammes schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:45:
[...]

Laden gaat hier prima. Op de camping staat een laadpaal (22kwh) en bij de Lidl in st Hubert laden wij de auto vaak op. Ik zie ook op meerdere parkeerplaatsen laadpalen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:00
Gaarne jullie advies ;-)

Morgen moet gaat de bestelling eruit voor mijn nieuwe leaseauto. Het wordt de Enyaq iV 80 Sportline.

Afgelopen zaterdag meerdere dealers af geweest om de kleuren in het echt te zien. Ik heb een Witte / Blauwe en Graphite Grey in het echt mogen aanschouwen.

Ik zelf twijfel nu heel erg tussen Graphite Grey en Brilliant Silver (in echt volgens mij veel lichter / feller dan op de website). Welke kleur is in jullie optiek de betere kleur voor de Enyaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 12:14
Protax schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:50:
Gaarne jullie advies ;-)

Morgen moet gaat de bestelling eruit voor mijn nieuwe leaseauto. Het wordt de Enyaq iV 80 Sportline.

Afgelopen zaterdag meerdere dealers af geweest om de kleuren in het echt te zien. Ik heb een Witte / Blauwe en Graphite Grey in het echt mogen aanschouwen.

Ik zelf twijfel nu heel erg tussen Graphite Grey en Brilliant Silver (in echt volgens mij veel lichter / feller dan op de website). Welke kleur is in jullie optiek de betere kleur voor de Enyaq?
Ik krijg a.s. Woensdag de 80 Sportline brilliant silver. Met de zwarte accenten erop vond ik dit persoonlijk de mooiste kleur. Maar dit blijft subjectief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
JeeAre schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Ik krijg a.s. Woensdag de 80 Sportline brilliant silver. Met de zwarte accenten erop vond ik dit persoonlijk de mooiste kleur. Maar dit blijft subjectief natuurlijk.
Ik vind wit sportline met zwarte accenten een mooie combi (bij dealer gezien) maar zou niets voor mij zijn ivm vuil. Ik gebruik meestal de regen als wasstraat ;). Zou voor brilliant silver gaan👍 heb zelf artic silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
JeeAre schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Met 20” Vega velgen of 21” Betria?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 12:14
Autohillenga schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:35:
[...]

Origineel met 20 Vega antraciet besteld maar door leveringsproblemen is dit omgezet naar 20 Taurus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik ben zelf ook verbaasd, omgerekend 707km bij 100%, dit moest ik gewoon delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgrbuZqMCJ9cAISxSqaYgSOqmgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPwbkHlK3yheye8wDX7bfqVN.jpg?f=fotoalbum_large
En dan ook nog gewoon na een snelweg rit van een kilometer of 50 bij 95km/h.
Ik denk dat ik het begin te leren; zuinig rijden met de Enyaq...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Weet iemand of je de centerspeaker ergens kan uitschakelen? Dat kreng vernachelt het gehele audiogeluid. Wat een bagger zeg. Gaat kraken en klinkt veels te scherp. Of weet iemand of er een andere betere kwaliteit speaker in kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Gaarne jullie advies ;-)

Neem een kleur. Anders ben je de zoveelste Enyaq met een leasekleur. Kleuren werken echt goed op het model.
onetime schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:08:
Ik ben zelf ook verbaasd, omgerekend 707km bij 100%, dit moest ik gewoon delen:
[Afbeelding]
En dan ook nog gewoon na een snelweg rit van een kilometer of 50 bij 95km/h.
Ik denk dat ik het begin te leren; zuinig rijden met de Enyaq...
Mijne geeft met dit weer ook ineens 505 km aan. Maar ik geloof niet dat hij dat ook daadwerkelijk gaat halen.

[ Voor 32% gewijzigd door 911GT2 op 25-06-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:12
kasteleman schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:27:
Weet iemand of je de centerspeaker ergens kan uitschakelen? Dat kreng vernachelt het gehele audiogeluid. Wat een bagger zeg. Gaat kraken en klinkt veels te scherp. Of weet iemand of er een andere betere kwaliteit speaker in kan?
Heb je canton? Zo nee, dan doet je center speaker niet mee. Die wordt alleen gebruikt voor de SOS module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
vinom schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Heb je canton? Zo nee, dan doet je center speaker niet mee. Die wordt alleen gebruikt voor de SOS module.
Nee, geen canton, immers heb ik ook geen sub. Heb sinds kort er een match tussen zitten. Vond de boel alleen kraken. Dus ik de 4 kanalen teruggedraaid vanuit de match, speelt de center gewoon door! Ik was stomverbaasd! Dacht nl ook dat ie niet mee deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:12
kasteleman schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:53:
[...]

Nee, geen canton, immers heb ik ook geen sub. Heb sinds kort er een match tussen zitten. Vond de boel alleen kraken. Dus ik de 4 kanalen teruggedraaid vanuit de match, speelt de center gewoon door! Ik was stomverbaasd! Dacht nl ook dat ie niet mee deed.
Je hebt sinds kort een match er tussen zitten? Die volg ik even niet. Je kunt de kanalen toch niet per stuk terug draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
vinom schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:08:
[...]

Je hebt sinds kort een match er tussen zitten? Die volg ik even niet. Je kunt de kanalen toch per stuk terug draaien?
De match pakt de 4 uitgangen van de deuren op en neemt daar de taak over van de ingebouwde versterker (middels quadlock to iso plug en play adapterkabel). Dan heb ik full blown dsp met delay features en alles. Bizar verschil. Heb allerlei details al in muziek gehoord die ik van te voren nooit had gehoord in de Enyaq. Maar als ik dus die 4 kanalen terugdraai blijft de center actief en blijkbaar wordt die dus nog aangestuurd door de fabrieksversterker. Die had ik dus niet zien aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
kasteleman schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:17:
[...]

De match pakt de 4 uitgangen van de deuren op en neemt daar de taak over van de ingebouwde versterker (middels quadlock to iso plug en play adapterkabel). Dan heb ik full blown dsp met delay features en alles. Bizar verschil. Heb allerlei details al in muziek gehoord die ik van te voren nooit had gehoord in de Enyaq. Maar als ik dus die 4 kanalen terugdraai blijft de center actief en blijkbaar wordt die dus nog aangestuurd door de fabrieksversterker. Die had ik dus niet zien aankomen
Las laatst de tip om de balans iets naar achter te verplaatsen, voor mij werkt dit goed genoeg. Met name bij podcasts nu geen resonantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
911GT2 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:43:
[...] Mijne geeft met dit weer ook ineens 505 km aan. Maar ik geloof niet dat hij dat ook daadwerkelijk gaat halen.
Dan begin ik te vermoeden dat er een factor accu verwarmen ergens meespeelt. :+ NU-EVEN-NIET :+
Weet iemand daar meer van? (@Autohillenga ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Bedankt @Daan_P ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

vinom schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:44:
[...]

Lijkt me niet. Heb geen Canton en de center doet gewoon vrolijk mee.
Vooral bij podcasts is hij erg actief en vernaait hij ook bij mij soms het geluid door te resoneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
onetime schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:27:
[...]

Dan begin ik te vermoeden dat er een factor accu verwarmen ergens meespeelt. :+ NU-EVEN-NIET :+
Weet iemand daar meer van? (@Autohillenga ?)
Heeft alles met het verbruik te maken, ik kan nu 380 km op volle accu in een Enyaq 60 op dit moment rijden, vanochtend snelweg 110 zat ik op 13,9kwh. Komt door perfecte omstandigheden. Als de GOM op 0 staat kan ik op dit moment met gemak er nog 25 km bijrijden. De rest van het jaar kom ik eerder op een verbruik tussen 19-22 kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Wootism schreef op maandag 26 juni 2023 @ 00:11:
[...]

Lijkt me niet. Heb geen Canton en de center doet gewoon vrolijk mee.
Vooral bij podcasts is hij erg actief en vernaait hij ook bij mij soms het geluid door te resoneren.
Al naar de dealer geweest? Er is een TPI van, software wordt ge-update waardoor dat ratelen weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:38
Gaarne jullie advies ;-)

Wat zijn de huidige levertijden voor een 80 i.c.m. Sportline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:36
water_escape schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:46:
Hier net terug uit Italie. 10.5 uur rijden en 1.5 uur (3x) laden.
20.4Kw verbruiken en gem 100km/h geeft hij aan. (waarvan de laatste 150km op top snelheid was :) )
Wij gaan ook op vakantie naar Italië deze zomer, ongeveer 1450km. Heb een iV60 en twijfel of ik het avontuur aan moet gaan of toch de 16 jaar oude privé auto moet pakken. Ben jij met een iV60 of 80 gegaan? En hoe was de ervaring met laden? En welke laadpasoplossing heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Ik heb sinds 2 weken ook mijn Enyaq iV 60 na er 15 maanden op gewacht te hebben.
Helaas geen mogelijkheid tot een eigen laadpaal.

Heb vrijdag een ritje Den Haag-Amersfoort en na een paar uur weer terug gedaan, met 90% batterij vertrokken en kwam met 36% weer bijna thuis.
Heb m toen even aan een Fastned lader gehangen. Daar was verder niemand en volgens de Fastned app zou er 175KW moeten zijn.

Vond het snelladen wel wat tegenvallen, ging met 66 KW ipv. de 120/130(?) die de auto zou moeten kunnen? Of is dit netjes genoeg?

Terug rit was 55 minuten over 79 km en gemiddeld 87 km/h
Verbruik 17.7 kWh/100km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
MadDog2K schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:04:
Ik heb sinds 2 weken ook mijn Enyaq iV 60 na er 15 maanden op gewacht te hebben.
Helaas geen mogelijkheid tot een eigen laadpaal.

Heb vrijdag een ritje Den Haag-Amersfoort en na een paar uur weer terug gedaan, met 90% batterij vertrokken en kwam met 36% weer bijna thuis.
Heb m toen even aan een Fastned lader gehangen. Daar was verder niemand en volgens de Fastned app zou er 175KW moeten zijn.

Vond het snelladen wel wat tegenvallen, ging met 66 KW ipv. de 120/130(?) die de auto zou moeten kunnen? Of is dit netjes genoeg?

Terug rit was 55 minuten over 79 km en gemiddeld 87 km/h
Verbruik 17.7 kWh/100km
36% is nog aan de hoge kant om de hogere snelheden te halen. Je laadt ook niet continue met de geadverteerde snelheden. Verloopt via een curve die hoog begint en dan afbouwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
reshi schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:51:
[...] Wij gaan ook op vakantie naar Italië deze zomer, ongeveer 1450km. Heb een iV60 en twijfel of ik het avontuur aan moet gaan of toch de 16 jaar oude privé auto moet pakken. Ben jij met een iV60 of 80 gegaan? En hoe was de ervaring met laden? En welke laadpasoplossing heb je gebruikt?
Ik ben met een 80 naar Spanje geweest, met alleen een ANWB-pas (nauwelijks gebruikt) en de Tesla app.
En in Spanje met de Iberdrola-app veel gratis geladen. Ook de lader bij Petromirales gebruikt na tip tweaker.

Maar hier past je vraag beter: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
B.Hofman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:41:
[...]

Als het meezit wordt er deze week nog een 80 Sportline besteld.
Volgens de dealer zou de leverdatum nog in Augustus (2023) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:30

Superflip

*pwiet*

cOOlrUnnINgs schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Als het meezit wordt er deze week nog een 80 Sportline besteld.
Volgens de dealer zou de leverdatum nog in Augustus (2023) zijn.
Ik denk inderdaad dat ze serieus aan het bijbenen zijn. De mijne (coupe) is ook naar voor geschoven van mid oktober naar eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

jeroenkb schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:07:
[...]

36% is nog aan de hoge kant om de hogere snelheden te halen. Je laadt ook niet continue met de geadverteerde snelheden. Verloopt via een curve die hoog begint en dan afbouwt
Ah ok, dus op het eind had het zelfs lager kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Superflip schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Ik denk inderdaad dat ze serieus aan het bijbenen zijn. De mijne (coupe) is ook naar voor geschoven van mid oktober naar eind juli.
Was op de dag van de prijsverlaging bij de dealer.
Die gaf aan dat hij de bestellingen die onlangs gedaan waren aan het nakijken was of die nog hergewaardeerd konden worden, één van de bestellingen helaas niet meer, die stond al op de produktielijn.
Die was de week ervoor pas gedaan, die persoon had dus de mazzel dat hij de auto met zeg een maand kon rijden, maar nog wel tegen het oude bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 12:42
Superflip schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat het geen kwestie van bijbenen is maar gewoon een lagere order intake tov (zeg maar) een jaar geleden. Het is Tesla Y dat de klok slaat momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
[...]

Wij gaan ook op vakantie naar Italië deze zomer, ongeveer 1450km. Heb een iV60 en twijfel of ik het avontuur aan moet gaan of toch de 16 jaar oude privé auto moet pakken. Ben jij met een iV60 of 80 gegaan? En hoe was de ervaring met laden? En welke laadpasoplossing heb je gebruikt?
Met een IV60 moet je veel geduld kunnen bewaren gezien de vele laadstops. Vorig jaar ben ik met IV80 naar Barcelona gereden en was wel echt aanpassen…..de laadstops (om de 300km met behouden rijden) worden op gegeven moment wel irritant. Met mijn mijn oude diesel had ik langere stints gemaakt. De groep die aangeeft dat je uitgerust er aankomt vanwege de meerdere stops hoor ik niet bij. Je moet je er op instellen dat het gewoon langer duurt en je niet met 140km/u naar het zuiden kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Maat28 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:09:
[...]

Met een IV60 moet je veel geduld kunnen bewaren gezien de vele laadstops. Vorig jaar ben ik met IV80 naar Barcelona gereden en was wel echt aanpassen…..de laadstops (om de 300km met behouden rijden) worden op gegeven moment wel irritant. Met mijn mijn oude diesel had ik langere stints gemaakt. De groep die aangeeft dat je uitgerust er aankomt vanwege de meerdere stops hoor ik niet bij. Je moet je er op instellen dat het gewoon langer duurt en je niet met 140km/u naar het zuiden kunt rijden.
Dit is denk ik ook afhankelijk met wie je reist. Wij hebben 2 jonge kinderen 2,5 en 9 maand) en die willen na een paar uur best even uit de auto. Wij gaan dit jaar naar noord-west frankrijk en ik maak mij echt 0 zorgen om de stops met een iv60.

Volgens ABRP moet ik 2x een stop maken van 20 minuten en naar mijn idee is dat prima met kleine kinderen. Maar een lange rit van rond de 1100km zou inderdaad wel een grotere uitdaging zijn.

Destijds in mijn ritten richting Hongarije (1200+km) deed ik dit wel met een extra overnachting. Maar ook zonder kinderen deed ik alle ritten richting Oostenrijk / Italie altijd in ruk door.

[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 26-06-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Autohillenga schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:35:
[...]

20" inch, 21 paste niet in mijn leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
B.Hofman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:41:
[...]

3 maanden zegt de LM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Maat28 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:09:
[...]

Ben ik het niet mee eens, ik ben een week of 6 geleden op en neer gereden naar Berlijn voor een lang weekend (800 km). Ik heb inderdaad 135 gereden ipv 140, maar verder hebben we de eerste stop gemaakt tijdens een koffiepauze (ca 20 min) de tweede stop tijdens dus lunch (ca 40 min) en nog een derde stop om te zorgen dat ik niet met 5% in Berlijn aankwam, wat achteraf niet nodig geweest was want er zijn voldoende laadpalen daar. En omdat ik nog geen ervaring had stopte ik wat eerder om te laden dan wellicht gekund had.

Toegegeven in mijn Cayenne reed ik 150 naar Italië stopte de eerste keer om te tanken bij de overnachting (ca 650km) maar mijn vrouw en dochter gaan echt niet dat hele stuk zonder eten/ drinken/ toiletbezoek. Dus uiteindelijk is het verschil denk ik nog geen uur op zo'n afstand.

Ander voorbeeld op en neer naar Londen (in 1 dag) was net zo snel. Omdat je precies kon laden bij de wachttijd van de trein, je in Engeland en ook België nauwelijks harder dan 120 kan. Dan lever je echt niets in.

Mijn hobby auto komt niet zo ver op een tank als de Enyaq op een lading ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 26-06-2023 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 22:01
Senaxx schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:03:
[...]

Dit is denk ik ook afhankelijk met wie je reist. Wij hebben 2 jonge kinderen 2,5 en 9 maand) en die willen na een paar uur best even uit de auto. Wij gaan dit jaar naar noord-west frankrijk en ik maak mij echt 0 zorgen om de stops met een iv60.

Volgens ABRP moet ik 2x een stop maken van 20 minuten en naar mijn idee is dat prima met kleine kinderen. Maar een lange rit van rond de 1100km zou inderdaad wel een grotere uitdaging zijn.

Destijds in mijn ritten richting Hongarije (1200+km) deed ik dit wel met een extra overnachting. Maar ook zonder kinderen deed ik alle ritten richting Oostenrijk / Italie altijd in ruk door.
Vorig jaar naar het zuiden van Frankrijk gereden met twee kleine kinderen (3 en 4). Dan rij je eigenlijk hetzelfde als naar noord Frankrijk alleen stop je een keer vaker. Op de heenreis hadden we een overnachting, terugreis in een keer gereden. Gemiddeld maak je dan een 200 a 300 kilometer per keer. Was voor ons goed te doen. En daarnaast zoals je zegt de kinderen houden het geen uren vol. En dan is laden een prima oplossing. Voordat alles er uit is en er weer in zit om verder te gaan is dus auto alweer op 80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:19
MadDog2K schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:55:
[...]

Ah ok, dus op het eind had het zelfs lager kunnen worden?
Zeker: Zie https://support.fastned.n...s/360006492397-%C5%A0koda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Autohillenga schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:40:
[...]

Al naar de dealer geweest? Er is een TPI van, software wordt ge-update waardoor dat ratelen weg is.
Het is geen ratelen, maar het resoneren van het gedeelte van het dashboard waar die speaker in zit.
En nee, nog niet bij de dealer geweest. De 2021 software van mijn Enyaq werkt namelijk perfect, en dat wil ik graag zo houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
Wootism schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:06:
[...]

Het is geen ratelen, maar het resoneren van het gedeelte van het dashboard waar die speaker in zit.
En nee, nog niet bij de dealer geweest. De 2021 software van mijn Enyaq werkt namelijk perfect, en dat wil ik graag zo houden :p
Misschien een schroefje wat niet helemaal vastzit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:14:
[...]

Misschien een schroefje wat niet helemaal vastzit??
Ik ga maar eens op onderzoek uit. Zou me niks verbazen als het zo’n papierkwaliteit speaker is die alleen maar kan resoneren 😂

In de auto van mijn vrouw, een Mazda, kan ik die centerspeaker gewoon uitzetten. Beetje jammers dat dat hier (weer) ontbreekt. Zit overigens gewoon op de 3.0 software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
911GT2 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Ben ik het niet mee eens, ik ben een week of 6 geleden op en neer gereden naar Berlijn voor een lang weekend (800 km). Ik heb inderdaad 135 gereden ipv 140, maar verder hebben we de eerste stop gemaakt tijdens een koffiepauze (ca 20 min) de tweede stop tijdens dus lunch (ca 40 min) en nog een derde stop om te zorgen dat ik niet met 5% in Berlijn aankwam, wat achteraf niet nodig geweest was want er zijn voldoende laadpalen daar. En omdat ik nog geen ervaring had stopte ik wat eerder om te laden dan wellicht gekund had.

Toegegeven in mijn Cayenne reed ik 150 naar Italië stopte de eerste keer om te tanken bij de overnachting (ca 650km) maar mijn vrouw en dochter gaan echt niet dat hele stuk zonder eten/ drinken/ toiletbezoek. Dus uiteindelijk is het verschil denk ik nog geen uur op zo'n afstand.

Ander voorbeeld op en neer naar Londen (in 1 dag) was net zo snel. Omdat je precies kon laden bij de wachttijd van de trein, je in Engeland en ook België nauwelijks harder dan 120 kan. Dan lever je echt niets in.

Mijn hobby auto komt niet zo ver op een tank als de Enyaq op een lading ;)
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Het is de persoonlijke voorkeur. Je geeft zelf al het voorbeeld dat je 3 keer gestopt bent voor een rit van 800km…..in mijn diesel deed ik dat het liefst zonder tussenstops. Ook met kids op de achterbank vanuit Lyon zonder stops naar huis gereden….vandaar dat ik vind dat je nu geduld moet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Maat28 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Het is de persoonlijke voorkeur. Je geeft zelf al het voorbeeld dat je 3 keer gestopt bent voor een rit van 800km…..in mijn diesel deed ik dat het liefst zonder tussenstops. Ook met kids op de achterbank vanuit Lyon zonder stops naar huis gereden….vandaar dat ik vind dat je nu geduld moet hebben.
Dan had je moeten schrijven "Met een IV60 moet IK veel geduld kunnen bewaren gezien de vele laadstops."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Knip

[ Voor 143% gewijzigd door Notna op 26-06-2023 20:27 . Reden: Bijzonder onvriendelijk ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Knip

800 km rijden zonder pauze is gevaarlijk en onverantwoord. Elke instantie die ook maar iets met verkeersveiligheid te maken heeft zal je zeggen dat je na 2 /2,5 uur gewoon een pauze moet inlassen.

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 26-06-2023 20:28 . Reden: Gebruik aub een TR hiervoor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
onetime schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Ik ben met een 80 naar Spanje geweest, met alleen een ANWB-pas (nauwelijks gebruikt) en de Tesla app.
En in Spanje met de Iberdrola-app veel gratis geladen. Ook de lader bij Petromirales gebruikt na tip tweaker.

Maar hier past je vraag beter: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Hoe ben je erachter gekomen onderweg of de Supercharger dwars geplaatst was of langs geplaatst? Drachten heeft dat bijvoorbeeld beide, Zuidbroek weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Autohillenga Ik snap niet echt wat je bedoeld, maar verreweg de meeste waren niet in gebruik, dan ga je gewoon staan zodat de kabel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
@onetime Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_bd4HRuf1ORf_zOEoVdQdMYVTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBkIKzHvzFp2So44T8eUK952.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYrdMXgDh7FQdh-DJllU4jitrnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K33y7CY79yqryTzddTfiawLq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Autohillenga Ik zie zo gauw even niet de importantie hiervan. Vanwaar deze vraag?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Nou ik heb redelijk veel moeite om te laden bij een dwars geplaatste lader om hem in te pluggen, omdat de kabels bij SC's gewoon heel kort zijn. Je kan niet in het vak staan en laden bij sommige Tesla SC's, dan moet je eigenlijk het vak ernaast gebruiken waardoor je feitelijk twee plekken bezet houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Zover ik bij Superchargers kwam, was het er druk en moet ik de auto heel raar parkeren en 2 plaatsen innemen, voor bijv. een vakantiereis is het druk en asociaal als je twee plekken bezet houdt terwijl het op vakantie geheid druk is. De dwarsgeplaatste is veel vriendelijker voor alle soorten EV’s waardoor je de plekken gewoon optimaal kunt benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

jeroenkb schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:29:
[...]

Tja, ik denk dat je zelf blij mag zijn dat je nog een life hebt.

800 km rijden zonder pauze is gevaarlijk en onverantwoord. Elke instantie die ook maar iets met verkeersveiligheid te maken heeft zal je zeggen dat je na 2 /2,5 uur gewoon een pauze moet inlassen.
Jengelde ruziemakende kinderen op de achterbank zijn gevaarlijker dan in één keer van Montpellier naar Alkmaar rijden zónder kinderen :)

Om de 2 uur stoppen? Dan ben ik net lekker op dreef. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
[...]

Gewoon gaan en gas erop. Kijk naar je actuele verbruik (weers-afhankelijk en belaying auto). Zelf ook met iv60 diverse trips naar buitenland gedaan.
Gewoon instellen op tussen de 200 en 250km laden 25 minuten en door. Laadsessie qua tijd combineren met ontbijt, koffie, lunch, koffie, diner. Ben je 5 laadstops van 25 minuten verder...... en qua reisafstand 1100km.

Plan globale reisroute met laadsessies tot 75% ongeveer opladen.
Beste is rond de 5% of lager aankomen bij laadstop. Betekend dat je gewoon laatste stuk naar laadstop sowieso stevig kan doorrijden. En je accu is goed leeg, waardoor je korter staat te snelladen.... rond de 15 a 20% bij aankomst laadstop kost telkens onnodig tijd.

Zelf in oktober gereden voorkeur Ionity en in 2x naar Toscane (1450km) gereden. Door de weersomstandigheden en verkeersdrukte prima te doen, 120km/u cruise snelheid en soms mogelijk stukjes doortrekken met 165km/u. Maar de verkeersdrukte gaf hier maar beperkte mogelijkheden voor.

Destijds was in Italië ook zichtbaar dat er flinke laadpleinen langs de snelwegen werden geïnstalleerd. Keuze genoeg dus.

Zelf priverijder, dus geen andere optie. Maar weekend Parijs, zomervakantie met vouwwagen Denemarken+Zweden, herfstvakantie Toscane, voorjaarsvakantie Zuid-Frankrijk.

Geen probleem en gewoon heerlijk reizen.

https://www.facebook.com/...ermalink/827509821801128/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Bij die dwars geplaatste ging ik de eerste keer met 1 wiel tussen de drempels door, daarna ging ik er gewoon dwars voor staan. Er was toch hoogstens 10% in gebruik, dus niemand had er last van.
Bij die waar je tussen staat, stond ik in het andere vak dan bedoeld, maar ja, <10%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Klopt, heb ook een keer geheel dwars geparkeerd naast de paal maar dit was ‘s nachts en er stond niemand. Een plein als in Zwolle is wel echt ideaal. Maar er gaat toch niets boven Fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@JS-Ah Ik heb hem liefst niet onder de 20% laten komen. Is wel een keer gebeurd, minder dan 5%.
de eerste keer toch range anxiety, nog niet weten hoe de boel reageert, geen range indicatie meer...
Maar wel tot 100% geladen, ging toch meteen verder rijden. (1 helft april <> Spanje)

[ Voor 23% gewijzigd door onetime op 26-06-2023 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Voor de laadsnelheid is het ideaal, maar in het buitenland wel riskant waar de dekking minder is dan Nederland, de laadlocatie zal het maar net niet doen. In Nederland kan dit wel ongestraft gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Autohillenga Of je komt er niets eens achter of de boel het doet, omdat het hek 's avonds gesloten is...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyDRXKRid6ueWPp6iP2-yG8gzz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wk7NdGz8gLAym0ZZXaWvWB8C.webp?f=fotoalbum_large
Moest deze delen. Want ik vind toch toch wel vet op die auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Wootism schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:06:
[...]

Ik herken dit ook wel bij podcasts. Bijvoorbeeld bij de podcast van tweakers merk ik dit ook wel. Bij bepaalde stemmen resoneert hij. Ik luister alleen te weinig podcasts onderweg (1x in de week) om mij er echt heel erg aan te storen en er iets aan te laten doen :+
Autohillenga schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:40:
[...]
Wat is een TPI en hoe kan ik er naar refereren bij de dealer? Moet toch ook de spiegel projectie laten repareren.

[ Voor 21% gewijzigd door Senaxx op 27-06-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-09 17:33
Ik krijg Tronity niet meer geüpdate. Al opnieuw toegevoegd en geautomatiseerd, maar wilt niet helpen. Blijft hangen op de 23ste. Meer mensen last van of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik had gisteren mijn Enyaq weggebracht voor een software update inclusief onderhoud en ik zit nu ook op 3.2.

Athans ik kan dus m’n verbruik zien op het hoofdscherm dus lijkt dan 3.2 te zijn

Zat hiervoor nog op pre 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Ben heel benieuwd of het weer volledig update via werkplaats gaat zijn, of toch een deel werkplaats en een ander deel OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Waar vind ik de software versie?
Volgende week gaat hij naar de dealer om de usb poorten te fixen, wellicht vraag ik meteen een update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 11:00
nog mensen die te maken hebben met een terugroepactie?

Ons toegewijd team zal de volgende diensten uitvoeren aan uw voertuig:
- 48S5 Regelapparaat camerahulpsystemen crit 07, 08

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, het zou gaan om een uurtje werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30
Tarkin schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:03:
nog mensen die te maken hebben met een terugroepactie?

Ons toegewijd team zal de volgende diensten uitvoeren aan uw voertuig:
- 48S5 Regelapparaat camerahulpsystemen crit 07, 08

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, het zou gaan om een uurtje werk
Die update heeft mijn auto vorige week gehad. Was inderdaad binnen een uur gefixt. Het verhelpt de problemen rondom de TA storingen.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Laatst online: 00:44
Fastned helaas niet snel genoeg meer 😬: van de site De laadsnelheid is maximaal 135 kW bij onze 150+ kW snelladers en bij onze overige laders maximaal 50 kW.
Mijn Enyaq doet het sinds 3.0 ivm deze temperaturen beter nl. We tikken bijna de 150 kw/h aan, nog niet eerder gehaald.
Was gestart met SOC 12%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMhP-dDc-RxiTrarS2ljrfKGq90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TlTPMWSttaaiZKK6dkGyH3b.jpg?f=fotoalbum_large

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Dat is wel heel creatieve omgang met eenheden...

Blijkbaar zijn de concepten vermogen en energie heel moeilijk te begrijpen.

Maar de grafiek van Fastned is inderdaad wat achterhaald sinds ME3. Daarnaast is er niet één Enyaq, want je hebt verschillende type batterijcellen die zijn gebruikt vanaf 2020 en de laadcurves zijn daarmee ook licht afwijkend van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 11:16
Auto sinds 5 juni bij de garage voor 1e onderhoud. Door software update is een Airco controller unit kapot gegaan. Moet vervangen worden. 20 juni zou dat onderdeel binnen komen maar kon langer duren. Zojuist gehoord dat het ergens in Augustus wordt.
Het zal per onderdeel verschillen, maar ik hoop voor jullie dat er niks kapot gaat. Kan maar zo zijn dat je maanden moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
technoaddict schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:53:
Auto sinds 5 juni bij de garage voor 1e onderhoud. Door software update is een Airco controller unit kapot gegaan. Moet vervangen worden. 20 juni zou dat onderdeel binnen komen maar kon langer duren. Zojuist gehoord dat het ergens in Augustus wordt.
Het zal per onderdeel verschillen, maar ik hoop voor jullie dat er niks kapot gaat. Kan maar zo zijn dat je maanden moet wachten.
De wachttijden zijn echt bizar lang, niet alleen voor reparaties maar ook voor een onderhoudsinspectie is het 2 maanden wachten voordat je aan de beurt bent. Ik was niet op tijd maar pas over 2 weken krijg ik de zomerbandjes er eindelijk weer onder samen met inspectie en hopelijk nieuwe glaasjes in de spiegels.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik snap het niet hoor maar een onderhoudsinspectie is toch het eerste wat je schrapt als je een dealer bent en het mega druk hebt. Maak gewoon ruimte voor echt onderhoud en reparaties ipv die marketing inspecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
911GT2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:34:
Ik snap het niet hoor maar een onderhoudsinspectie is toch het eerste wat je schrapt als je een dealer bent en het mega druk hebt. Maak gewoon ruimte voor echt onderhoud en reparaties ipv die marketing inspecties.
Zou me niets verbazen dat die het meest winstgevend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Dat geloof ik best want je hoeft niets te doen, door de wasstraat rijden en klaar. "Ja, we hebben alles nagekeken, das dan 150 euro, goede reis..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
911GT2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:41:
Dat geloof ik best want je hoeft niets te doen, door de wasstraat rijden en klaar. "Ja, we hebben alles nagekeken, das dan 150 euro, goede reis..."
Ik weet niet bij welke dealer je zit, maar die van mij trekt 'm echt niet door de wasstraat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Volgens mij heb ik 7 jaar onderhoud inbegrepen, jullie niet minstens 5 jaar dan?
Inclusief tot en met 7 jaar onderhoud
De Enyaq iV wordt standaard geleverd inclusief tot en met 7 jaar⁶ onderhoud, waarbij de auto, wanneer nodig, op alle belangrijke punten gecontroleerd wordt. De services die hier onder vallen bestaan uit inspectieservices, het vervangen van het interieurfilter, het verversen van de remvloeistof en het reinigen van de trommelremmen. Ook voeren we gelijk een APK uit indien het nodig is. Zo houd je je Enyaq iV zo lang mogelijk als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Laatst online: 00:44
JanHenk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:42:
[...]

Dat is wel heel creatieve omgang met eenheden...

Blijkbaar zijn de concepten vermogen en energie heel moeilijk te begrijpen.
Heeft niets met begrijpen te maken hoor, gewoon gehanteerd wat op het display van de paal op de foto vermeld stond. Blijkbaar is het concept beter kijken voor je iemand verbeterd, niet het sterkste punt van eenieder ;)

Ik had verder eerder gehoopt op een inhoudelijke reactie, halen jullie deze snelheden inmiddels ook?

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
langevoort schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:07:
[...]

Heeft niets met begrijpen te maken hoor, gewoon gehanteerd wat op het display van de paal op de foto vermeld stond. Blijkbaar is het concept beter kijken voor je iemand verbeterd, niet het sterkste punt van eenieder ;)
Huh, er staat toch gewoon kWh (kilowattuur, energie) en kW (kilowatt, vermogen) op dat display?

Afijn.
Ik had verder eerder gehoopt op een inhoudelijke reactie, halen jullie deze snelheden inmiddels ook?
Ik heb nog maar 1x kort aan de snellader gehangen sinds ME3 (doe het bijna nooit) en ik bleef steken op 140 kW piekvermogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:54
JanHenk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:14:
[...]Huh, er staat toch gewoon kWh (kilowattuur, energie) en kW (kilowatt, vermogen) op dat display?
Niet technisch geschoolden verwarren kWh nogal eens met kW/h; dat er een dubbele tijdseenheid verschil in zit, en dat kW/h geen corresponderende grootheid heeft, is bijna onmogelijk uit te leggen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50
onetime schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:16:
Volgens mij heb ik 7 jaar onderhoud inbegrepen, jullie niet minstens 5 jaar dan?

[...]
Klopt, bij mij 5 jaar.

De Enyaq iV wordt standaard geleverd inclusief tot en met 7 jaar* onderhoud. In de tabel hiernaast zie je wanneer jouw elektrische Škoda voor onderhoud naar de dealer moet. Onze Škoda monteurs weten precies hoe ze jouw elektrische auto moeten onderhouden en daardoor ben je verzekerd van de beste service.

*Voor elektrische auto's met een datum kentekenaanvraag t/m 30 september 2022 geldt een looptijd t/m 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 22:01
Genestealer schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:37:
[...]

Klopt, bij mij 5 jaar.

De Enyaq iV wordt standaard geleverd inclusief tot en met 7 jaar* onderhoud. In de tabel hiernaast zie je wanneer jouw elektrische Škoda voor onderhoud naar de dealer moet. Onze Škoda monteurs weten precies hoe ze jouw elektrische auto moeten onderhouden en daardoor ben je verzekerd van de beste service.

*Voor elektrische auto's met een datum kentekenaanvraag t/m 30 september 2022 geldt een looptijd t/m 5 jaar.
Zal ongetwijfeld te maken hebben dat t/m 30 sept 2022 het gaat om de eerste productie batches die zijn wat minder goed dan schijnbaar omdat ze daar minder vertrouwen in hebben en dus 5 ipv 7 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Genestealer schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:37:
[...]

Klopt, bij mij 5 jaar.

Bij mij is het 7 jaar. (Maart 2022)
Denk dat de 5 jaar geld voor MY21 en andere elektrische auto zoals de elektrische Skoda Citigo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
911GT2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:07:
Waar vind ik de software versie?
Volgende week gaat hij naar de dealer om de usb poorten te fixen, wellicht vraag ik meteen een update te doen.
Setup -> Systeeminformatie
Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.