Acties:
  • +1Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:25
jeroenkb schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:41:
Vandaag gebruik gemaakt van 1 van de aanvullende features van de app.

Onder het kopje 'kaarten' gebeurde heel lang helemaal niets, maar je kunt daar nu een locatie opzoeken en deze vervolgens naar de auto sturen.

Bij instappen krijg je melding of je naar de toegestuurde locatie wil navigeren.

Erg makkelijk wat mij betreft.
Huh, dat deed ie bij mij altijd al, zelfs met de vorige app….

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:16

rammes

koekebakker 1e klas

Wilde schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:28:
Het valt me de laatste tijd op dat als ik AC laad en ik ontgrendel de auto, dat het lampje op de laadpoort wit wordt en ik de kabel kan loshalen.. hij stopt dus met laden bij ontgrendelen.. is dat een instelling? Ik kan me niet herinneren dat hij dat eerder ook al op die manier deed..
Is mij ook opgevallen. Ook met de grannylader.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masticore87
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 06:36
Ik heb net m'n nieuwe Enyaq 80 in gebruik genomen, en het valt me op dat de ramen van de voordeuren niet helemaal in de deuren zakken als je ze helemaal opendoet. Er blijft nog net 0,5 cm van het raam zichtbaar, dicht bij de B-stijl.

Of is dit alleen zo bij Enyaq's met het comfort pakket waarbij de voordeuren extra geïsoleerd zijn?

Bvd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 22:49
flowiej schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:09:
[Afbeelding]

Na lang wachten is hij er hoor! Wat een heerlijke auto.

Weet iemand of het mogelijk is om het draadloos laden voor je telefoon uit te zetten?
Gefeliciteerd! Veel plezier, maar dat gaat wel lukken.

Ik wilde de QI lader ook uitschakelen. Uiteindelijk gedaan door het stekkertje onder het vakje los te halen. Je kan het vakje open krijgen door deze aan de zijkant met iets van plastic open te wippen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
masticore87 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:08:
Ik heb net m'n nieuwe Enyaq 80 in gebruik genomen, en het valt me op dat de ramen van de voordeuren niet helemaal in de deuren zakken als je ze helemaal opendoet. Er blijft nog net 0,5 cm van het raam zichtbaar, dicht bij de B-stijl.

Of is dit alleen zo bij Enyaq's met het comfort pakket waarbij de voordeuren extra geïsoleerd zijn?

Bvd!
Bij de Enyaq eigenlijk nooit op gelet, maar bij mijn vorige peugeot 3008 was dat ook, en dan moest ik 3x extra naar beneden drukken.
Leek wel of ze vibraties probeerden te voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:45
FJP84 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:53:
[...]

Heb je de HUD positie al aangepast, je kan hem naar links of rechts kantelen.
Ja, maar dat maakt voor de augmented reality projectie geen verschil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:00
Zoals verwacht net als bij onze ID.x buren, ME3.2 is geen OTA meer. Afspraak maken bij de dealer. https://www.skoda-auto.com/emobility/me-3-2-software-update

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BaseLine schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:07:
Zoals verwacht net als bij onze ID.x buren, ME3.2 is geen OTA meer. Afspraak maken bij de dealer. https://www.skoda-auto.com/emobility/me-3-2-software-update
Ik vind het wat onduidelijk, maar factory 3.0 zou hem wel OTA moeten krijgen..?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:39

Ankh

|true

Het lijkt wel een rebranded 3.1, want de meeste functies heb ik al… gok dat de auto’s die nu pre 3.1 zijn en in gepland staan voor de upgrade meteen 3.2 krijgen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:09
Werkt de MySkoda of Tronity app bij jullie wel? Ik heb sinds zaterdagavond geen verbinding meer met mijn Enyaq.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Homer-Simpson schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:51:
Werkt de MySkoda of Tronity app bij jullie wel? Ik heb sinds zaterdagavond geen verbinding meer met mijn Enyaq.
Zowel MySkoda en Essential werken hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsimmer
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:09
funkylicious schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:21:
Bij mij is nu voor de tweede keer mijn stuur vervangen vanwege de TA-melding. Bij een PON dealer.

[...]

Tot slot blijft augmented reality problemen geven. De projecties zijn schots en scheef (??). Herkent iemand dit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee herken ik niet, ik blijf me juist verbazen hoe vaak de lane assist netjes op de lijn zit en zelfs ook in de bochten er goed op blijft zitten. Als ik naar je foto's kijk zie ik niet direct het probleem? In beide gevallen staat het groene lijntje te hoog, maar wel recht. Te hoog kan soms liggen aan als je naar beneden rijdt / het verkeer voor je rijdt lager dan jezelf. Heb je al geprobeerd de HUD lager te zetten?

In de 2e foto staat de gele lijn van de lane assist te ver naar buiten idd, maar dat kan ook aan de hoek van de foto liggen? Of is dit altijd zo bij jou?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:59
Homer-Simpson schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:51:
Bij mij werkt het ook niet, ook geen verkeer en wegwerkzaamheden in de navigatie, wel alle balkjes en internetverbinding. Ik doe nu de zekering 19 truc, laat het je weten of het wat oplevert.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Autohillenga
Autohillenga schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:18:
[...]

Bij mij werkt het ook niet, ook geen verkeer en wegwerkzaamheden in de navigatie, wel alle balkjes en internetverbinding. Ik doe nu de zekering 19 truc, laat het je weten of het wat oplevert.
Zojuist de zekering 19 truc gedaan. Ik heb weer verbinding en de auto doet alles weer in de app.

Stap 1: zekering 19 er uit halen.
Stap 2: 20 minuten wachten.
Stap 3: Zekerting terugplaatsen en op contact zetten.
Stap 4: naar gebruikers, en op synchroniseren drukken.
Stap 5: auto afsluiten en paar minuten wachten.

Let wel: Alles op eigen risico.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:19

911GT2

en blazen maar!

Zo heb de Enyaq nu ongeveer twee maanden. Afgelopen week twee keer een lange trip gedaan. Op en neer naar Londen en op en neer naar Berlijn.

Naar Londen was redelijk oké, kon laden bij de Eurotunnel, en omdat je daar met een benzine auto ook still moet staan verlies je niet veel met je EV. Dus dat was redelijk oké ook omdat de snelheden nooit echt boven de 130 uitkomen op dat stuk.

Berlijn was een ander verhaal, met de Enyaq (RS) moet je eigenlijk niet harder willen rijden dan 140 want dan gaat je verbruik drastisch omhoog. Ook laden aan een 350KW lader is nooit sneller dan 600km/h dus dat vind ik jammer. De laadstructuur in Duitsland is nog relatief nieuw dus nog niet alles staat in je navigatie. Maar hier verlies je dus wel veel tijd. Of je rijdt 135 en komt wat verder of je rijdt 160 en laad iedere 200km. En voor dat laatste is de laadsnelheid van de Enyaq wel écht te laag.

Ik merk dat ik niet volledig op de rijassistent kan vertrouwen. Waar die in de Mercedes feilloos was vergeet de Skoda sporadisch te remmen. Dat schept niet echt vertrouwen. Dan lijkt hij de auto voor je gewoon te registreren maar remt hij niet (hard genoeg) om die auto niet te raken.

Ook update hij niet automatisch na eerder laden. Hij blijft gewoon een laadstop die op de planning stond aangeven en actief daarheen sturen vanaf de linkerbaan als ik er probeer voorbij te rijden. 8)7

Is er trouwens een manier om Tesla superchargers op te nemen in de standaard navigatie, die zijn over het algemeen beter dan de alternatieven, maar de OEM navigatie kent die niet.

Oh en kan ik de software een hard reset geven, ik merk dat hij soms echt traag is, aan het begin was het beter (nog steeds niet snel) maar nu loopt hij regelmatig vast.

[Voor 23% gewijzigd door 911GT2 op 22-05-2023 10:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
[Afbeelding]

Weet iemand of het mogelijk is om het draadloos laden voor je telefoon uit te zetten?
Geslaagde vormgeving. Die extreem ronde vormen zijn blijkbaar niet per se nodig. Zoals dit model bewijst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:25
Ik lees op diezelfde pagina dit:
This update is intended for Enyaq cars which still run on software versions ME2.x from production (production weeks from week 41/20 to week 09/22) and have not been updated in workshops yet.

The service campaign does not apply to Enyaq cars which have already been updated at the service partner and which already have the software ME3.0. Those cars will be updated over-the-air in the future.
Laten we hopen dat Skoda deze maand gewoon met witte rook komt. Ze hebben, na het missen van de wk17 deadline beloofd om in mei met een update (van de situatie en vervolgstappen;)) te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 14:54
Autohillenga schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Zojuist de zekering 19 truc gedaan. Ik heb weer verbinding en de auto doet alles weer in de app.

Toch vreemd dat dit weer moet. Ik heb sinds eind vorige week ook geen verbinding meer met de auto, zowel in de eigen app, als in Tronity/Pump. uitloggen/inloggen in de apps werkt niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

[Afbeelding]

Puur uit interesse wat vind je er dan zo heerlijk aan?

Ik bedoel ik ervaar het 'gewoon' als auto, voelt een beetje budget aan. Rijeigenschappen zijn er eigenlijk niet, niet in sport maar ook niet in comfort. Luxe is er eigenlijk niet, de software :F , vormgeving... tja het is de minst lelijke EV imho.

Dus ik ben oprecht benieuwd wat je dan zo 'heerlijk' vindt. Hij doet niets echt slecht, maar heerlijk is niet het eerste woord waar ik aan denk bij deze auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BE_MR
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:27
Ik mocht donderdag aanstaande eindelijk mijn Enyaq gaan afhalen bij de garage (besteld 21 november 2021). Jammer genoeg net telefoon gekregen dat er nog een terugroepactie openstaat voor de waterpomp. Deze is (uiteraard) in backorder, dus is de levering alweer uitgesteld.

Zijn er toevallig nog mensen die weet hebben van de terugroepactie, of die een idee hebben hoelang het duurt eerder zo'n waterpomp in stock is (misschien uit eigen ervaring)?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
911GT2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:28:
[...]

Ik bedoel ik ervaar het 'gewoon' als auto, voelt een beetje budget aan. Rijeigenschappen zijn er eigenlijk niet, niet in sport maar ook niet in comfort. Luxe is er eigenlijk niet, de software :F , vormgeving... tja het is de minst lelijke EV imho.

Dus ik ben oprecht benieuwd wat je dan zo 'heerlijk' vindt. Hij doet niets echt slecht, maar heerlijk is niet het eerste woord waar ik aan denk bij deze auto.
Ik kan niet voor @flowiej spreken, maar herken het beeld dat jij schetst écht niet. Voor het beeld: ik rijd sinds mei 2021 met een Enyaq iV80, en vind het ook een heerlijke auto met helaas wat tekortkomingen. Wat ík er heerlijk aan vind?

- Het rijden. Net zoals voor velen die nu met een Enyaq rijden is dit mijn eerste EV. Het traploos rijden bevalt mij erg goed. Het rijdt erg relaxed en ook het comfort is voor mij prima, heb prima gevoel bij wat de auto doet.
- Het uiterlijk. Jij noemt het de 'minst lelijke', wat al een vrij negatieve manier van uitdrukken is. Ik vind het gewoon een mooie auto (EV of niet), zowel van buiten als ook van binnen.
- Het interieur. De stoelen zitten goed (voor mij), de afwerking van het interieur vind ik mooi met de bekleding op het dashboard en de uitstraling is lekker rustig.
- De ruimte. Er zijn niet veel, enigszins betaalbare, EV's met zo veel ruimte als de Enyaq. En als je dan toch naar die andere gaat kijken vind ik de Enyaq veel mooier.
- In de categorie 'kleine meevallers': de kleine draaicirkel. Elke keer als ik snel moet keren, of met in- en uitparkeren, verbaast het me weer hoe klein die draaicirkel is.

Zoals ik al zei, er zijn wel wat tekortkomingen waar je als ENYAQ-rijder tegenaan kunt lopen. Maar als nieuwe berijder heb je die niet allemaal (travel assist issues zijn er volgens mij niet meer bij nieuwe Enyaqs), of ervaar je die nog niet. En met uitzondering van die travel assist-issues, heb ik verder tijdens het rijden zelden tot nooit last van storingen. Het gaat vaker over de app die beroerd is, en dat is ook echt belabberd, maar ik besteed toch echt vele malen meer tijd met rijden dan met de app, dus relatief gezien is het natuurlijk klein bier.

Hoe dan ook: maak je niet te druk. De een tilt zwaarder aan issues dan de ander.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:52
[...]

Heeft verder weinig nut om dat verder uit te diepen. Hangt namelijk af van je referentiekader.

Als jij vanuit je GT2 ( ;) ) in de Enyaq stapt dan snap ik wel dat er een aantal zaken niet heerlijk zijn.

Maar voor is bv de overgang van bv handschakelen naar automatisch 'heerlijk'. En zo kan ik nog wel doorgaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Wat ik bedoel te zeggen is; een Enyaq is een middenklasser. In zo’n beetje alles. Dat is niet zo erg. Daar is het immers een Skoda voor. Maar ik vind de term heerlijk gewoon wat moeilijk te plaatsen.
Ja dat is natuurlijk afhankelijk van een referentiekader dat begrijp ik. Maar er zit net zo veel emotie in mijn Enyaq als in mijn koelkast.

Rijden is wollig en log. Dus dat zou ik niet lekker noemen. Comfortabel is het ook niet. Daarvoor is hij te stug geveerd (door het gewicht) en zijn de stoelen te hard.
Ja rijden zonder schakelen is rustiger maar met een goede automaat is dat prima te ondervangen.

Toegegeven ik moest een EV kiezen dus dat beïnvloed wellicht mijn perspectief. Maar ik blijf erbij heerlijk is het niet. Of je hebt nog geen heerlijke auto’s gereden. ;)

Practisch dat is hij wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroenkb
911GT2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:13:
Maar ik blijf erbij heerlijk is het niet. Of je hebt nog geen heerlijke auto’s gereden. ;)

Practisch dat is hij wel.
Omdat het woord 'heerlijk' per definitie subjectief en dus persoongebonden is.

Heb een keer in een 911 Turbo mogen rijden. Snelheidservaring was heerlijk. De rest zo oncomfortabel als maar kan. Niets heerlijks aan. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

jeroenkb schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:18:
[...]

Omdat het woord 'heerlijk' per definitie subjectief en dus persoongebonden is.

Heb een keer in een 911 Turbo mogen rijden. Snelheidservaring was heerlijk. De rest zo oncomfortabel als maar kan. Niets heerlijks aan. ;)
Ik rijd comfortabeler 800 km in mijn Porsche dan in mijn Skoda. Het onderstel en de stoelen zijn echt veel, veel beter.

Verder heb je wellicht gelijk dat heerlijk subjectief is.

[Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 22-05-2023 14:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
911GT2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:19:
[...]

Ik rijd comfortabeler 800 km in mijn Porsche dan in mijn Skoda. Het onderstel en de stoelen zijn echt veel, veel beter.
En ik vind zo'n Porsche helemaal niks.

Het heeft toch niet zoveel zin om iemand te gaan bevragen op een subjectieve opmerking? Ik vind het ook een heerlijke auto. Heb ik dan een ander referentiekader dan jij? Vast, maar dat heeft iemand die normaal in een Rolls Royce rijdt ook ten opzichte van jou denk ik.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

P_de_B schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:22:
[...]

En ik vind zo'n Porsche helemaal niks.

Het heeft toch niet zoveel zin om iemand te gaan bevragen op een subjectieve opmerking? Ik vind het ook een heerlijke auto. Heb ik dan een ander referentiekader dan jij? Vast, maar dat heeft iemand die normaal in een Rolls Royce rijdt ook ten opzichte van jou denk ik.
Ik ben van mening dat dingen als rijeigenschappen ed wel meer dan subjectief zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
911GT2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:13:
...... Daarvoor is hij te stug geveerd (door het gewicht) en zijn de stoelen te hard......
Dat is natuurlijk wel een persoonlijke mening/gevoel.
De één vindt een soepel geveerde auto heerlijk, de ander houdt er juist van als een auto wat strakker afgeveerd is.
Net zoals stoelen, de één vindt ze heerlijk zitten en de ander denkt, my goodness, wat een kerkbankjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroenkb
911GT2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:19:
[...]

Verder heb je wellicht gelijk dat heerlijk subjectief is.
Off topic:
Wel een aparte combi. De goedkoopste GT2 die ik zo snel kon vinden doet 160k. En dan een Enyaq leasen.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

jeroenkb schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:27:
[...]

Off topic:
Wel een aparte combi. De goedkoopste GT2 die ik zo snel kon vinden doet 160k. En dan een Enyaq leasen.....
Ik heb geen GT2. Ik heb een 4S en ook geen nieuwe. Maar die GT2 naam heb ik al zolang ik tweaker ben.

Zoals gezegd ik moest een EV leasen dus heb de goedkoopste minst lelijke genomen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
911GT2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:47:
Zo heb de Enyaq nu ongeveer twee maanden. Afgelopen week twee keer een lange trip gedaan. Op en neer naar Londen en op en neer naar Berlijn.

Naar Londen was redelijk oké, kon laden bij de Eurotunnel, en omdat je daar met een benzine auto ook still moet staan verlies je niet veel met je EV. Dus dat was redelijk oké ook omdat de snelheden nooit echt boven de 130 uitkomen op dat stuk.
Dat is hartstikke netjes. dat is tegen de max aan wat de Enyaq kan.
Berlijn was een ander verhaal, met de Enyaq (RS) moet je eigenlijk niet harder willen rijden dan 140 want dan gaat je verbruik drastisch omhoog. Ook laden aan een 350KW lader is nooit sneller dan 600km/h dus dat vind ik jammer. De laadstructuur in Duitsland is nog relatief nieuw dus nog niet alles staat in je navigatie. Maar hier verlies je dus wel veel tijd. Of je rijdt 135 en komt wat verder of je rijdt 160 en laad iedere 200km. En voor dat laatste is de laadsnelheid van de Enyaq wel écht te laag.
de lader kan wel 350kw zijn, De auto (en de meeste auto's) kan maar 150kw aan. Boven de 100kw komen is dus heel goed. En dan ben je met 20 minuten weer verder. (<20% -> 80%) Boven de 80% laden heeft geen zin.
Ook update hij niet automatisch na eerder laden. Hij blijft gewoon een laadstop die op de planning stond aangeven en actief daarheen sturen vanaf de linkerbaan als ik er probeer voorbij te rijden.
Is dit niet een instelling? Als ik voorbij een laadstop rij, gaat hij direct herberekenen.
Is er trouwens een manier om Tesla superchargers op te nemen in de standaard navigatie, die zijn over het algemeen beter dan de alternatieven, maar de OEM navigatie kent die niet.
Die kent hij wel, en pakt hij ook als ze er zijn en er niks anders is. Heb ik vaker gehad, maar ik wil niet bij Tesla laden dus die skip ik dan.
Oh en kan ik de software een hard reset geven, ik merk dat hij soms echt traag is, aan het begin was het beter (nog steeds niet snel) maar nu loopt hij regelmatig vast.
je kan de aan/uit knop van het systeem ff inhouden, dan herstart alles. Kan ook gewoon tijdens het rijden.

Water-Escape [ www.bunkerbusterforum.com ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

water_escape schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Dat is hartstikke netjes. dat is tegen de max aan wat de Enyaq kan.

[...]

de lader kan wel 350kw zijn, De auto (en de meeste auto's) kan maar 150kw aan. Boven de 100kw komen is dus heel goed. En dan ben je met 20 minuten weer verder. (<20% -> 80%) Boven de 80% laden heeft geen zin.
Nou, ik laad altijd tot 100%, maar bij snelladen gaat dat te langzaam. Om het plat te zeggen geef ik niets om de staat van de accu. Dus ik laad overal tot 100% tenzij ik er op moet wachten, maar het voelt alsof je 20% van je tank leeg laat.
[...]

Is dit niet een instelling? Als ik voorbij een laadstop rij, gaat hij direct herberekenen.
Dat klopt dat doet hij ook. Maar ik deed juist andersom, ik ging 40km eerder laden want McDonalds en dus efficient. En toen hield hij dus de oorspronkelijke stop vast ondanks dat ik intussen van 35% naar 84% was gegaan. En dat is ook nog niet zo erg, maar omdat hij dan denkt dat je moet laden op de door hem geplande stop gaat hij op de snelweg ineens afremmen omdat hij vind dat je de afslag moet nemen. Dus dat vind ik ronduit gevaarlijk.
[...]

Die kent hij wel, en pakt hij ook als ze er zijn en er niks anders is. Heb ik vaker gehad, maar ik wil niet bij Tesla laden dus die skip ik dan.
Thanks, dan heeft hij een rare voorkeur, want tesla laders zijn meestal sneller dan die van anderen maar kiest hij daar niet voor.
[...]

je kan de aan/uit knop van het systeem ff inhouden, dan herstart alles. Kan ook gewoon tijdens het rijden.
Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• water_escape
911GT2 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:39:
[...

[...]
Dat klopt dat doet hij ook. Maar ik deed juist andersom, ik ging 40km eerder laden want McDonalds en dus efficient. En toen hield hij dus de oorspronkelijke stop vast ondanks dat ik intussen van 35% naar 84% was gegaan. En dat is ook nog niet zo erg, maar omdat hij dan denkt dat je moet laden op de door hem geplande stop gaat hij op de snelweg ineens afremmen omdat hij vind dat je de afslag moet nemen. Dus dat vind ik ronduit gevaarlijk.
dat is raar, ook dan past hij hem aan bij mij. Net als dat hij hem onderweg ook aanpast als ik een stuk veel harder rij, moet ik eerder laden. Of stel je de laadstop in als tussenstop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

water_escape schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:48:
[...]

dat is raar, ook dan past hij hem aan bij mij. Net als dat hij hem onderweg ook aanpast als ik een stuk veel harder rij, moet ik eerder laden. Of stel je de laadstop in als tussenstop?
Nee, hij past idd de laadstop aan als ik te weinig heb en op de heenweg deed hij het ook toen ik eerder geladen had, maar op de terugweg deed hij dat dus niet. Maar de software is niet het sterkste item van de auto.

Het is allemaal niet zo erg, bij de tweede laadstop heb ik 'gewoon' thuis opnieuw ingevoerd en toen ging het wel goed. Niet onoverkomelijk, maar je schrikt wel als hij ineens remt omdat hij vind dat je de afslag moet nemen.

Ben je wel weer wakker dat wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• flowiej
  • Laatst online: 15:15
[...]

Mijn Mercedes heb ik vandaag ingeleverd (A180 AMG Line), daarvoor reed ik een Audi A3 (S-Line). Goed om te weten voor het referentiekader.

Het is natuurlijk uiterst persoonlijk maar ik vind het echt een heerlijke auto, een verademing zelfs vergeleken met mijn vorige auto.

- Veel opties, vooral travel assist voegt wat mij betreft een hoop comfort toe bij snelweg kilometers.
- Zover mogelijk met zo'n grote auto is het sportline onderstel voldoende voor een redelijk goede wegligging zonder te gaan hangen e.d..
- Stilte in de cabine bij snelwegsnelheden
- In de juiste uitvoering vind ik het een mooie auto (persoonlijk).
- Groot scherm met een prima resolutie
- Stoelen zitten mij goed
- Kan nog wel even doorgaan...

Enige wat ik tot nu heb ondervonden is dat de audio beter had gekund.. verder tot nu toe geen andere zaken kunnen ontdekken. Heb inmiddels bijna 1000km gereden dus wie weet ga ik nog iets tegenkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowiej
Pimmr schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:48:
[...]

Gefeliciteerd! Veel plezier, maar dat gaat wel lukken.

Ik wilde de QI lader ook uitschakelen. Uiteindelijk gedaan door het stekkertje onder het vakje los te halen. Je kan het vakje open krijgen door deze aan de zijkant met iets van plastic open te wippen.
Dank, ga ik ff naar kijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:06
https://www.skoda-storybo...-laurin-klement-press-kit

Hmm, is dit nu een facelift van de Enyaq, of een volledig aparte versie? Overigens wordt ME4 genoemd, een nieuwe user interface & battery heating? Ik volg even niet meer :-). Wat met de reeds geleverde modellen?

/edit bron: https://twitter.com/skodaautonews/status/1660903711915352065

[Voor 11% gewijzigd door iRbn op 23-05-2023 09:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:25
“ In addition, Laurin & Klement has a battery preheat function that all Enyaq family cars will get from the 2024 model year onwards, with production starting later this year.”

“The Enyaq L&K has also undergone significant improvements, with the ME4.0 software that introduces a new user interface matching the brand’s new visual identity, among other things.“

Bron: https://www.skoda-storybo...rades-and-extra-elegance/

Ok, daar gaat alle hoop voor de batterij voorverwarming voor huidige enyaq rijders…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Autohillenga
Digimusic schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:53:
“ In addition, Laurin & Klement has a battery preheat function that all Enyaq family cars will get from the 2024 model year onwards, with production starting later this year.”

“The Enyaq L&K has also undergone significant improvements, with the ME4.0 software that introduces a new user interface matching the brand’s new visual identity, among other things.“

Bron: https://www.skoda-storybo...rades-and-extra-elegance/

Ok, daar gaat alle hoop voor de batterij voorverwarming voor huidige enyaq rijders…
Wij gaan ook ME4 krijgen, maar dit zal hoogstwaarschijnlijk Over The Autohaus worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:09
Autohillenga schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Gedaan, met maar 1 minuut wachten bij stap 2 omdat ik elders las dat dit lang genoeg zou zijn.
Het goede nieuws is: de apps doen het weer.
Het slechte nieuws: na stap 3 verscheen er 'airbag storing' in het display die niet meer weg gaat. Binnenkort maar langs de garage dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boeie
Vraag over travel assist, ik heb dit geactiveerd bij mijn Enyaq, maar ik krijg (eigenlijk sinds ik een kleine update heb gehad), als ik hem in wil schakelen 'travel assist niet beschikbaar' en een paar oranje icoontjes op het dashboard. Is dit een configuratie die niet goed is?

Ook merk ik nu dat hij voor mijn gevoel iets gevoeliger is op het vasthouden van het stuur. Ik heb sinds activatie al een paar keer de melding gehad dat hij in gaat grijpen omdat ik het stuur niet vast heb (ook al rij ik niet op CC). Nu rijd ik vaak met 1 hand of een paar vingers, heb het niet tien voor 2 vast :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BaseLine
Autohillenga schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Wij gaan ook ME4 krijgen, maar dit zal hoogstwaarschijnlijk Over The Autohaus worden.
Is dit gecommuniceerd vanuit Skoda naar de dealers?

Op basis van de beperkte communicatie naar de consumenten heb ik het gevoel dat ze nog niet in control zijn met updates van de bestaande vloot. Eerst werd er gesproken over week 17 in de aandeelhoudersvergadering, en nu is het voor onbepaalde tijd uitgesteld. Vrees toch wel dat ze straks een soort cutover moment gaan hanteren dat alles voor een bepaalde modeljaar niet meer een update zal krijgen omdat het te complex is. Los daarvan is de Enyaq wel een fijne auto, ook met de huidige ME3.0 software. Maar als Tweaker frusteert het wel een beetje dat het zo moeizaam gaat met de updates. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 08:47
Boeie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:02:
Vraag over travel assist, ik heb dit geactiveerd bij mijn Enyaq, maar ik krijg (eigenlijk sinds ik een kleine update heb gehad), als ik hem in wil schakelen 'travel assist niet beschikbaar' en een paar oranje icoontjes op het dashboard. Is dit een configuratie die niet goed is?

Ook merk ik nu dat hij voor mijn gevoel iets gevoeliger is op het vasthouden van het stuur. Ik heb sinds activatie al een paar keer de melding gehad dat hij in gaat grijpen omdat ik het stuur niet vast heb (ook al rij ik niet op CC). Nu rijd ik vaak met 1 hand of een paar vingers, heb het niet tien voor 2 vast :+
Zoek even naar Enyaq en stuur problemen. Dan vind je waarschijnlijk voldoende informatie om je hier een beeld bij te vormen. Voorheen werd het stuur vervangen. Daar is Skoda mee gestopt omdat het niet dé oplossing is. Ze zijn nu bezig met een software update. Even je dealer bellen dat je tegen dit probleem aanloopt en dan wordt je als het goed is uitgenodigd voor een softwareupdate voor je stuur.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boeie
jaapbrandhof schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:19:
[...]

Zoek even naar Enyaq en stuur problemen. Dan vind je waarschijnlijk voldoende informatie om je hier een beeld bij te vormen. Voorheen werd het stuur vervangen. Daar is Skoda mee gestopt omdat het niet dé oplossing is. Ze zijn nu bezig met een software update. Even je dealer bellen dat je tegen dit probleem aanloopt en dan wordt je als het goed is uitgenodigd voor een softwareupdate voor je stuur.
Zou het? Heb ik inderdaad over gelezen maar ik had die link nog niet gelegd. Het is bij mij begonnen nadat ik TA heb geactiveerd via OBD11. Nu gebruik ik het niet veel, dus overweeg ik om het weer te deactiveren (ook vanwege deze meldingen en het plotselinge ingrijpen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:57
Digimusic schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:53:
ME4 will not be rolled out in cars with ME3.X, as they are not compatible with ME4. The ME4 software, which complies with UNECE standards for software and hardware development, will be installed in new Enyaq models from model care 2024 – starting in autumn 2023.
https://twitter.com/skodaautonews/status/1660944563744260099

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ding is net twee jaar op de markt en je valt nu alweer buiten de boot met software updates. Schandalig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autohillenga
Oefff deze had ik ook niet verwacht. Op z’n minst horen ze wel ME3.x ik de toekomst up to date houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 23:03
Autohillenga schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:22:
[...]

Oefff deze had ik ook niet verwacht. Op z’n minst horen ze wel ME3.x ik de toekomst up to date houden.
Eens. Ik heb hem in de lease, maar met een prive aanschaf en eventuele doorverkoop later ben je volgens mij wel redelijk in de aap gelogeerd met laten we hopen max ME3.9.

Nog een vraag:
Ik heb de stoelen met geheugenfunctie. Maar vaak als ik instap met Kessy staan de buitenspiegels net niet helemaal in de gewenste eindpositie en moet ik geheugentoets 1 weer even inhouden. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:46
Modelyear 2024... Ik heb zojuist een bestelling geplaatst (lease) voor een ID.4 Pro Business 82kwh / 204PK. Levering zal wel na de herfst 2023 zijn. Ben benieuwd of de nieuwe motor de huidige van 204PK (automatisch) vervangt, en welke wijzigingen er nog meer kunnen worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:50
tinusa4 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:34:
[...]

Modelyear 2024... Ik heb zojuist een bestelling geplaatst (lease) voor een ID.4 Pro Business 82kwh / 204PK. Levering zal wel na de herfst 2023 zijn. Ben benieuwd of de nieuwe motor de huidige van 204PK (automatisch) vervangt, en welke wijzigingen er nog meer kunnen worden doorgevoerd.
Dat lijkt mij sterk. Zodra dit nieuwe ‘ ME4 model’ komt zal de order intake erop aangepast worden met alle prijzen (lees prijsverhogingen) die daarbij horen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BaseLine

Dit klinkt dan toch nog enigszins positief als huidige eigenaar van een Enyaq.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:53
FJP84 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:16:
[...]Eens. Ik heb hem in de lease, maar met een prive aanschaf en eventuele doorverkoop later ben je volgens mij wel redelijk in de aap gelogeerd met laten we hopen max ME3.9.
Op de kaarten na hoef ik nog maar één update, te weten die ene die alle bugs en soms onduidelijke user interface op lost.

Mijn vorige auto's kregen nooit firmware updates, ging altijd prima!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autohillenga
BaseLine schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:59:
[Afbeelding]

Dit klinkt dan toch nog enigszins positief als huidige eigenaar van een Enyaq.
Kan ik ook prima mee leven, ben ook heel tevreden met de auto en de functies ervan, maar het enige wat voor de winter mist was voorconditioneren en een nav map met betere graphics, Youtube/Netflix kan via een AI box, voor de rest zou ik niet weten welke extra functies ik nodig zou hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

dingo35 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Op de kaarten na hoef ik nog maar één update, te weten die ene die alle bugs en soms onduidelijke user interface op lost.

Mijn vorige auto's kregen nooit firmware updates, ging altijd prima!
Je kan er toch voor kiezen om de updates niet te doen?
Ik rij al ruim 60.000 kilometer met de 2021 firmware.
Heb nooit problemen en rijdt als een zonnetje (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:23
Pre ME3 kon ik met het linkerknopje op mijn stuur door de zenders scrollen die ik als favoriet had opgeslagen, sinds ME3 werkt dit knopje om door de media te gaan. Ik kan niet (meer) vinden waar ik dat moet instellen als vanouds. Iemand een idee?

Edit: Gevonden.

[Voor 3% gewijzigd door Star65 op 23-05-2023 19:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Autohillenga

Er wordt gewoon doorgewerkt aan ME3.x, in mijn inziens goed nieuws.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowiej
Ervaringen: Pump of ABRP?

Ik wil bij een van de twee een abbo afsluiten zodat ik deze ism met Apple CarPlay kan gebruiken.

Volgens mij bieden beide apps min of meer hetzelfde en het is mogelijk om de auto te koppelen voor actuele SOC zonder Dongle o.i.d..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 11:09
dingo35 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Ja dat sloeg op jouw bericht, maar niet persé op jouw persoon; die dealers hebben sowieso al grote problemen met het begrijpen van de IT component van de nieuwere auto's, daar bovenop een onoverzichtelijke, gammele server-infrastructuur van VAG, en dan moeten ze nu óók nog rekening gaan houden met problemen met 3rd party apps, waarvan gebruikers dan óók nog vaak vergeten te melden aan hun dealer dat ze die gebruik(t)en.

Ga er maar aan staan! 8)7

EDIT: O, enne, als ze werkelijk alleen de storingen uitgelezen en gewist hebben, is je probleem natuurlijk niet opgelost. Pas als de autorisatie-tokens van de betreffende apps gewist zijn gaat t weer werken.... Sterkte dit weekend!
Nog even over het laadprobleem: de dealer heeft mij verzekerd dat ze ook de authenticatiecodes hadden gewist. Hoe dan ook, tijdens het weekend een keer aan de snellader gehangen zonder problemen, maar gisteren bij het thuisladen weer hetzelfde probleem dat het laadproces na korte tijd weer werd onderbroken. Nadat ik geladen had bij een publieke AC-lader in de buurt om uit te sluiten dat daar hetzelfde euvel optrad (quod non), heb ik vandaag de laadpaalleverancier gebeld (EVBox) en de situatie uitgelegd. Nadat die op afstand de laadpaal had gereset is de auto nu ca. 1,5 uur aan het laden zonder problemen.

Ergo: in dit geval was actie zowel van de dealer als van de laadpaalbeheerder nodig. Waarvan acte :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:25
Autohillenga schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Ik ben bang van niet:

https://twitter.com/skodaautonews/status/1660903711915352065

, ME4 will not be rolled out in cars with ME3.X, as they are not compatible with ME4. The ME4 software, which complies with UNECE standards for software and hardware development, will be installed in new Enyaq models from model care 2024 – starting in autumn 2023.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Divino83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-05 21:26
Ik zou me er niet druk in maken. Europese autobouwers zijn niet gekend om hun duidelijke communicatie en transparantie. We zien wel wat de toekomst brengt.

[Voor 31% gewijzigd door Divino83 op 23-05-2023 21:25. Reden: Onnodige zever]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Vandaag een kleine software update gekregen op m’n 3.0 Enyaq:

• Hardghost
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 24-05 07:27
Hi, ik ontvang binnenkort mijn Skoda Enyaq iV 80. Nu zit ik wel met een praktisch probleem. Wij zouden op vakantie gaan naar Kroatië en we zouden fietsen willen meenemen. Maar ik heb geen trekhaak besteld op mijn wagen. Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een fietsdrager op de koffer. Nu echter vind ik geen enkele waar in de handleiding staat dat deze past op de Skoda Enyaq. Zijn er hier mensen die wel al 1 hebben en me kunnen aanraden?

Dank bij voorbaat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Hardghost schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:58:
Hi, ik ontvang binnenkort mijn Skoda Enyaq iV 80. Nu zit ik wel met een praktisch probleem. Wij zouden op vakantie gaan naar Kroatië en we zouden fietsen willen meenemen. Maar ik heb geen trekhaak besteld op mijn wagen. Nu ben ik dus aan het rondkijken voor een fietsdrager op de koffer. Nu echter vind ik geen enkele waar in de handleiding staat dat deze past op de Skoda Enyaq. Zijn er hier mensen die wel al 1 hebben en me kunnen aanraden?

Dank bij voorbaat
Dus een fietsendrager die je op je achterklep hangt? Dat echt ondingen…. Daarbij kan/mag het volgens mij ook niet wanneer je een elektrische achterklep hebt.

Ik zou persoonlijk een trekhaak laten monteren via trekhaakcentrum.nl. Binnen een paar uur had ik een afneembare trekhaak voor rond de €900

• water_escape
Wootism schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:43:
[...]

Dus een fietsendrager die je op je achterklep hangt? Dat echt ondingen…. Daarbij kan/mag het volgens mij ook niet wanneer je een elektrische achterklep hebt.

Ik zou persoonlijk een trekhaak laten monteren via trekhaakcentrum.nl. Binnen een paar uur had ik een afneembare trekhaak voor rond de €900
heb je hem zelf geprogrammeerd dan? Want anders kom je al snel richting de 1100,- (of prijzen zijn hoger geworden)

• Boeie
Hardghost schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 00:58:

Dank bij voorbaat
Gek idee, maar fietsen huren ter plaatse geen idee? Kan vast wel, scheelt je ook een hoop gedoe op reis.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

water_escape schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:06:
[...]

heb je hem zelf geprogrammeerd dan? Want anders kom je al snel richting de 1100,- (of prijzen zijn hoger geworden)
Hmm ook trekhaken ontkomen inderdaad niet aan de inflatie.
Verhoging van €168 ten opzichte van juni 2022 wanneer ik die van mij heb laten installeren ;(

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:56
Wootism schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Hmm ook trekhaken ontkomen inderdaad niet aan de inflatie.
Verhoging van €168 ten opzichte van juni 2022 wanneer ik die van mij heb laten installeren ;(
Inderdaad, ze zijn ook heel lang niet leverbaar geweest af-fabriek. Kwestie van vraag en aanbod en de prijzen voor de trekhaken die er wel zijn schieten de lucht in...

Je ziet het nog steeds; trekhaak af-fabriek? > levertijd een paar maand later...

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik moet iedere morgen achteruit een drukke straat op draaien, de auto's op de andere baan rijden dan voorbij, en daar 'schrikken' de parkeersensoren zo van dat ze onmiddellijk vol op de rem gaan staan. Dat is echt onprettig. Ze grijpen echt heel vroeg in. Ik vraag me dus af of dat af te stellen is of dat de enige optie is de parkeersensoren uit te schakelen.

[Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 24-05-2023 10:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• water_escape
911GT2 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:31:
Ik moet iedere morgen achteruit een drukke straat op draaien, de auto's op de andere baan rijden dan voorbij, en daar 'schrikken' de parkeersensoren zo van dat ze onmiddellijk vol op de rem gaan staan. Dat is echt onprettig. Ze grijpen echt heel vroeg in. Ik vraag me dus af of dat af te stellen is of dat de enige optie is de parkeersensoren uit te schakelen.
harder rijden, Die acute ingreep is alleen bij langzaam rijden. Ik rij nu harder de oprit op (moet langs een struik) draaien en dan beginnen de sensoren pas te piepen als ik er al voorbij ben. Maar geen ingreep meer :). (slechte workaround i know)

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@911GT2 En achteruit de oprit op, dan zie je ook wat je doet als je wegrijdt, gaat dat niet beter?

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:47
flowiej schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:28:
Ervaringen: Pump of ABRP?

Ik wil bij een van de twee een abbo afsluiten zodat ik deze ism met Apple CarPlay kan gebruiken.

Volgens mij bieden beide apps min of meer hetzelfde en het is mogelijk om de auto te koppelen voor actuele SOC zonder Dongle o.i.d..
Ja ervaring met PUMP. Vorig jaar zomer voor een maand afgesloten, beviel prima en ga het deze zomer weer gebruiken! Wat is je vraag precies? Misschien heb je hier ook wat aan!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:47
911GT2 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:31:
Heb jij auto-hold standaard aan staan? Het klinkt misschien als onzin maar ik heb het idee dat je vaker zo'n noodstop hebt als auto-hold aan staat dan wanneer dit uit staat. Daarom heb ik auto-hold als snelkoppeling nu in het display staan en zet ik het in zo'n achteruit rij scenario altijd uit.

• Autohillenga
Zijn er mensen met ervaringen met een AI box? Ik overweeg er een aan te schaffen, vooral makkelijk om even een filmpje aan te zetten voor de kids en YouTube tijdens het laden. Loopt audio en video een beetje synchroon etc?

• water_escape
Autohillenga schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:50:
Zijn er mensen met ervaringen met een AI box? Ik overweeg er een aan te schaffen, vooral makkelijk om even een filmpje aan te zetten voor de kids en YouTube tijdens het laden. Loopt audio en video een beetje synchroon etc?
yes perfect. ik gebruik er een idd. Staat in het Enyaq Facebook forum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51
water_escape schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:52:
[...]

yes perfect. ik gebruik er een idd. Staat in het Enyaq Facebook forum.
Is er ook een plek met meer informatie staat hiervover, zonder dat je je hele privacy te grabbel gooit? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• water_escape
ManiacScum schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Is er ook een plek met meer informatie staat hiervover, zonder dat je je hele privacy te grabbel gooit? ;)
Ik stuur een PB

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

onetime schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:30:
@911GT2 En achteruit de oprit op, dan zie je ook wat je doet als je wegrijdt, gaat dat niet beter?
Nee dan zit de laadpaal aan de verkeerde kant.
Martinique schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Heb jij auto-hold standaard aan staan? Het klinkt misschien als onzin maar ik heb het idee dat je vaker zo'n noodstop hebt als auto-hold aan staat dan wanneer dit uit staat. Daarom heb ik auto-hold als snelkoppeling nu in het display staan en zet ik het in zo'n achteruit rij scenario altijd uit.
Ik ga het eens proberen.

[Voor 46% gewijzigd door 911GT2 op 24-05-2023 14:35]

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Ik ben ook benieuwd. Facebook groep bent ik helaas om onbekende redenen nooit toegelaten 🤔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:52
svenblom schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:54:
Ik ben ook benieuwd. Facebook groep bent ik helaas om onbekende redenen nooit toegelaten 🤔

[...]
Hier wil ik ook wel meer over weten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• water_escape
haha zal ik dan maar hier neerzetten dat ik deze heb gekocht :) @remc1979 @svenblom @ManiacScum

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 15:21
Martinique schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Dat is geen onzin hoor. Als je Autohold uitzet dan zet je de 'noodstop functie' uit die voorkomt dat je tijdens vooruit/achteruit manoeuvreren tegen een object kunt aanrijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:48
water_escape schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:56:
haha zal ik dan maar hier neerzetten dat ik deze heb gekocht :) @remc1979 @svenblom @ManiacScum
Een andere mogelijkheid is om Fermata Auto op je telefoon te zetten. Dan kan je ook alles doen wat je wilt, maar hoef je niets extra aan te schaffen ;) .

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:52
Martinez- schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:18:
[...]

Een andere mogelijkheid is om Fermata Auto op je telefoon te zetten. Dan kan je ook alles doen wat je wilt, maar hoef je niets extra aan te schaffen ;) .
Is dat een app voor Apple?

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:48
remc1979 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:08:
[...]

Is dat een app voor Apple?
Geen idee, wel voor Android.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:44
Wootism schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:43:
[...]

Zelf heb ik door Skoda de elektrische trekhaak laten installeren en bevalt ook prima. Heb wel het een en ander gelezen dat er gezeik was met firmware upgrades als je een 3rd party trekhaak liet installeren.

• Wilde
  • Niet online
BAJ82 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:52:
[...]

Dat is geen onzin hoor. Als je Autohold uitzet dan zet je de 'noodstop functie' uit die voorkomt dat je tijdens vooruit/achteruit manoeuvreren tegen een object kunt aanrijden.
Noodstop functie werkt hier met autohold uit nog steeds prima hoor..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FJP84
Star65 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:51:
Pre ME3 kon ik met het linkerknopje op mijn stuur door de zenders scrollen die ik als favoriet had opgeslagen, sinds ME3 werkt dit knopje om door de media te gaan. Ik kan niet (meer) vinden waar ik dat moet instellen als vanouds. Iemand een idee?

Edit: Gevonden.
Waar kun je dat instellen, en bedoel je het linker wieltje opnhet stuur? Ik probeer steeds door enkel mijn favoriete zenders te scrollen, maar scrollt dan steeds door totale zenderlijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-05 00:00
Senaxx schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Zelf heb ik door Skoda de elektrische trekhaak laten installeren en bevalt ook prima. Heb wel het een en ander gelezen dat er gezeik was met firmware upgrades als je een 3rd party trekhaak liet installeren.
Geeft geen problemen, als je het even meldt. Vervolgens passen ze bij Skoda ook je standaard configuratie aan inclusief trekhaak.

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:23
FJP84 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:52:
[...]

Waar kun je dat instellen, en bedoel je het linker wieltje opnhet stuur? Ik probeer steeds door enkel mijn favoriete zenders te scrollen, maar scrollt dan steeds door totale zenderlijst.
Niet het scrollwieltje, maar de linker onderste toets op het stuur met forward en backward symbool.

Instellen onder radio/media en dan het tandwieltje

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Na 1,5 jaar opeens de ontbrekende ‘simply clever’ brillenhouder gevonden :)

• water_escape
Wootism schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:27:
Na 1,5 jaar opeens de ontbrekende ‘simply clever’ brillenhouder gevonden :)

[Afbeelding]
zit die niet onderin je armsteun. Niet clever, want helemaal onderin.

• fredpol
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 09:22
Ter info, voor wie geïnteresseerd is. De opties in de shop voor de sfeerverlichting (Extra kleuren,...) kun je nu ook proberen voor 1 maand.

Was vroeger niet zo volgens mij.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• water_escape
fredpol schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:26:
Ter info, voor wie geïnteresseerd is. De opties in de shop voor de sfeerverlichting (Extra kleuren,...) kun je nu ook proberen voor 1 maand.

Was vroeger niet zo volgens mij.
ow dat is leuk. Even alles backuppen vanuit OBD11, dan activeren, en dan kijken wat het verschil is de codes is zodat je het misschien zelf kan activeren achteraf :).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FJP84
Hoi ik wilde Fermata proberen, maar ik krij in tegen stelling op mijn telefoon de addons voor youtube en browser niet op android auto. Iemand tips?

Nevermind: ik had de verkeerde app
Star65 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:15:
[...]

Niet het scrollwieltje, maar de linker onderste toets op het stuur met forward en backward symbool.

Instellen onder radio/media en dan het tandwieltje
Potverdorie, bijna 2 jaar de auto in bezit en dit over het hoofd gezien. Nu eindelijk een laatste irritatiepuntje opgelost. Dank!

Toch nog een over fermata auto. Youtube werkt en de browser om te netflixen ook. Maar Android auto met coolwalk interface.blijft split screen. Is Fermata auto ook over het volledige scherm te gebruiken. Ik las ergens dat je dan de resolutie van Android auto moet verlagen. Tips zijn welkom.

[Voor 101% gewijzigd door FJP84 op 25-05-2023 23:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:28
Zo, flinke prijsverlaging per 25 mei. Enyaq Coupe 80 BEP is 5300 euro voordeliger geworden.
Zou dit gevolg zijn van de L&K die in aantocht is? Of verlies aan markt aandeel?

Je hoort mij overigens niet klagen, ik moet nog bestellen. Voor mensen die net besteld hebben misschien minder leuk bericht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 15:21
beekc1 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:25:
Zo, flinke prijsverlaging per 25 mei. Enyaq Coupe 80 BEP is 5300 euro voordeliger geworden.
Zou dit gevolg zijn van de L&K die in aantocht is? Of verlies aan markt aandeel?

Je hoort mij overigens niet klagen, ik moet nog bestellen. Voor mensen die net besteld hebben misschien minder leuk bericht.
De prijsverhogingen van afgelopen jaar als gevolg van de chiptekorten en gestegen grondstofprijzen lopen, onder aanvoering van Tesla, weer uit de markt. Als ze de prijsverlagingen van Tesla niet volgen verliezen ze teveel marktaandeel. Heb geen recente verkoopcijfers gezien, maar als ik zo om me heen kijk kan ik met niet aan de indruk onttrekken dat de Model Y met afstand de beste verkochte ev is van dit jaar tot nu toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BaseLine
Net iets vreemds met parkeren. Deed de auto op slot met Kessy (vinger op de deurgreep) en liep daarna weg. Daarna ging het knipperlicht om de 4 seconden even 2 seconden oplichten (zie dit op de deurbel camera). Na precies een minuut ging de auto open inclusief alle ramen (kan dit terugzien in home assistant). Deed niks met m'n sleutel. Bug?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@BaseLine Heb je de auto nog maar kort? Ik heb in het begin ook 2x of 3x open ramen gehad.
Toen stond de mijne nog op de garage account.

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zojuist weer een korte Applicatie-update. Inhoud was heel cryptisch ‘serviceacties’. In een paar seconden voltooid. Geen merkbare veranderingen. Draai nog steeds op ME 3.0.
Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee