Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:48
rammes schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:42:
Stel je niet veel voor van die app mijn ervaringen tot nu toe:

- start traag op
- switch je even naar de navi en weer terug duurt het opstarten weer net zo lang
- uitzoomen en rijden resulteert in een crash na enkele minuten (ik vermoed een geheugen probleem)
Mee eens.
Ik heb hem echt maar 1x gebruikt. opstarten duurt zo lang dat ik intussen op drie andere apps het al had gevonden.
Wat mij betreft hadden ze die energie in het algemene systeem mogen stoppen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:59
BigGreen schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:58:
[...]

Mee eens.
Ik heb hem echt maar 1x gebruikt. opstarten duurt zo lang dat ik intussen op drie andere apps het al had gevonden.
Wat mij betreft hadden ze die energie in het algemene systeem mogen stoppen!
Vind hem over het algemeen wel prima werken. Het zou mooier zijn als ze gewoon laadstations filteren kunnen bij de standaard routeplanning. Zo wil ik alleen Powerpass snelladers en geen Tesla Superchargers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fraeco
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 09:06
Ik mag een nieuwe leasing wagen bestellen en heb een offerte laten opmaken voor een Enyaq iV Coupé.

Momenteel rijd ik met een Superb van 2020 waar ik een "adaptieve lane assist" functie in kan aanzetten welke de auto netjes in het midden van de rijstrook houdt. In plaats van de gewone lane keeping assist waar je van de ene lijn naar de andere gestuurd wordt.

Ik had begrepen dat dit onder "Travel Assist" valt, maar ik vind deze optie nergens in de configurator, of op m'n offerte.
Er staan wel volgende zaken op: "Lane assist met traffic jam assist en Emergency Assist" en het "Pack Sportline MAX met Alarm", wat een hele rits aan opties met zich mee brengt, maar ook nergens een vermelding over "Travel Assist". Wel "Assisted Drive Plus", maar geen idee wat die juist inhoudt.

Wordt deze niet meer aangeboden op huidige modellen, of loop ik gewoon verloren in de benamingen die Skoda gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Divino83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-05 21:26
Fraeco schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:24:
Ik mag een nieuwe leasing wagen bestellen en heb een offerte laten opmaken voor een Enyaq iV Coupé.

Momenteel rijd ik met een Superb van 2020 waar ik een "adaptieve lane assist" functie in kan aanzetten welke de auto netjes in het midden van de rijstrook houdt. In plaats van de gewone lane keeping assist waar je van de ene lijn naar de andere gestuurd wordt.

Ik had begrepen dat dit onder "Travel Assist" valt, maar ik vind deze optie nergens in de configurator, of op m'n offerte.
Er staan wel volgende zaken op: "Lane assist met traffic jam assist en Emergency Assist" en het "Pack Sportline MAX met Alarm", wat een hele rits aan opties met zich mee brengt, maar ook nergens een vermelding over "Travel Assist". Wel "Assisted Drive Plus", maar geen idee wat die juist inhoudt.

Wordt deze niet meer aangeboden op huidige modellen, of loop ik gewoon verloren in de benamingen die Skoda gebruikt?
Assisted drive plus is wat je hiervoor nodig hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autohillenga
Divino83 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Assisted drive plus is wat je hiervoor nodig hebt.
En je hebt er ook nog eens automatisch van rijstrook wisselen bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 09:48

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Meivakantie zit erop en onze 2 jaar oude Enyaq IV80 kon deze vakantie ineens snelladen met veel hogere snelheden.vorig jaar bereikte de laadsnelheid 135kW met warm weer. Laatste dagen heb ik zelfs even de 175kW aangetikt zien worden. (Lage SoC uiteraard en 24 graden luchttemperatuur)
De auto is onlangs nog bij de garage geweest wegens een hoogvoltaccu terugroepactie.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
.

[Voor 100% gewijzigd door Wilde op 07-05-2023 23:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:11
Wilde schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:28:
Hier inmiddels al 3 weken de powerpass app op status ‘wachten svp’…. Is daar nog iets aan te doen?
Ik heb mijn auto toevallig een reset gegeven naar fabrieksinstellingen, toen kon ik gewoon de app installeren en gebruiken, maar kan mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt wellicht... :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matmar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-05 22:17
Meer mensen last hiervan? Server al 2 dagen onbereikbaar, geen actuele auto status via Škoda app of Tronity…🫤

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 19:12
Matmar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:20:
Meer mensen last hiervan? Server al 2 dagen onbereikbaar, geen actuele auto status via Škoda app of Tronity…🫤
[Afbeelding]
Heb ik in de oude app ook, de nieuwe app lijkt nergens last van te hebben.

Memento mori

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:53
Skoda (nieuwe) app werkt prima hier, misschien zit je op een andere server?

Sinds de update naar ME3 heeft onze Enyaq een spraakgebrek: Brede Aa ipv Breda, Ro oosendaal , enzovoort.
T is maar een first world problem, maar ben ik de enige?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 11:09
dingo35 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:39:

Sinds de update naar ME3 heeft onze Enyaq een spraakgebrek: Brede Aa ipv Breda, Ro oosendaal , enzovoort.
Nee, dat heb ik ook al gemerkt. Sommige plaatsnamen worden gewoon verhaspeld... Ik vrees dat we op een volgende update moeten wachten voordat het verholpen is. :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Niet om op te scheppen, maar om te laten zien dat mijn Enyaq het ook graag lekker warm heeft.
Op deze foto net klaar met gratis laden bij een Lidl. Bij 22°C

En op deze foto thuis net na het laden na zelfde rit afgelopen zaterdag:

Reken ik fout? 5 / 4 x 492 = 615... Wel bij meer dan 20°C

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:21

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Het begon goed met het laden maar naar enkele minuten kreeg ik onderstaande melding en kreeg ik de kabel niet meer los. Na ongeveer 3 minuten lukte het om de kabel los te maken. Deze melding kende ik nog niet, ik snap ook niet zo goed waarom ik de kabel niet los zou mogen maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@laforte Het enige wat ik weet te verzinnen is dat de isolatie te zacht is, en daardoor bij beweging zou kunnen beschadigen.
Ik heb bij een lader ergens eens de melding langs zien komen, voor het ontkoppelen, dat er eerst een controle werd uitgevoerd of er niets vast gelast was.

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
onetime schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:46:
Niet om op te scheppen, maar om te laten zien dat mijn Enyaq het ook graag lekker warm heeft.
Op deze foto net klaar met gratis laden bij een Lidl. Bij 22°C
[Afbeelding]

En op deze foto thuis net na het laden na zelfde rit afgelopen zaterdag:
[Afbeelding]
Reken ik fout? 5 / 4 x 492 = 615... Wel bij meer dan 20°C
Hoe krijg je de verbruiksstatistieken in daar in beeld? Is dat deel van de laatste update? Ik zit op 3.0

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27
vinom schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:28:
[...]

Hoe krijg je de verbruiksstatistieken in daar in beeld? Is dat deel van de laatste update? Ik zit op 3.0
Komt bij 3.1. wordt binnenkort hopelijk beschikbaar gesteld via OTA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
jeroenribbink schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:30:
[...]

Komt bij 3.1. wordt binnenkort hopelijk beschikbaar gesteld via OTA
Oh fijn! Kun je de '3 tabs' helemaal zelf inrichten of alleen de rechter?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27
vinom schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:32:
[...]

Oh fijn! Kun je de '3 tabs' helemaal zelf inrichten of alleen de rechter?
Helaas valt er niets in te stellen. je kunt nu al de indeling verschuiven zodat het links of rechter gedeelte groter wordt. ik geloof dat je dan alleen bij het rechter deel de verbruikscijfers er overheen kunt laten plaatsen.
Ik heb het alleen op afbeeldingen gezien, onze Enyaq is van 2021 en heeft ook nog 3.0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd hoe lang ze de fabrieks 3.0 nu laten wachten voordat de OTA start.. Zou toch niks meer moeten zijn wat ze tegen houd, of durven ze het gewoon niet aan..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik heb hem in december opgehaald, en dacht dat ik dit toen ook al kon. Maar weet het niet meer zeker...
Met de pijltjes toetsen "rechts onder" op het stuur kan ik door de mogelijke indelingen lopen.

Sportline model uit voorraad in december gekocht, bouw datum augustus 2022.
Wel een aantal updates gehad, maar die staan niet bij alle updates.
En geregeld iets met wijzigingen in instellen die ik nu niet meer aanvaard.
Zoals mijn stoel die tijdens het rijden van houding veranderd.
Weet iemand waar de update log te vinden is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Autohillenga
onetime schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:04:
Ik heb hem in december opgehaald, en dacht dat ik dit toen ook al kon. Maar weet het niet meer zeker...
Met de pijltjes toetsen "rechts onder" op het stuur kan ik door de mogelijke indelingen lopen.

Sportline model uit voorraad in december gekocht, bouw datum augustus 2022.
Wel een aantal updates gehad, maar die staan niet bij alle updates.
En geregeld iets met wijzigingen in instellen die ik nu niet meer aanvaard.
Zoals mijn stoel die tijdens het rijden van houding veranderd.
Weet iemand waar de update log te vinden is?
Die zijn er helaas niet, enkel van de grote updates. Een gemiste kans dat dit soort dingen niet terug te vinden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matmar
dingo35 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:39:

Heb de nieuwe app (MyŠkoda essentials). Werkte goed. Tot 2 dagen geleden. Opeens geen enkele update meer. Maar blijkbaar ben ik de enige, of duurt het 3 weken voor de servers weer gereset zijn 😔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-05 17:51
My Skoda Essentials is de oude app. Zal de reden zijn waarom het niet meer werkt. De nieuwe app heet gewoon My Skoda (AppStore)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matmar
JeeAre schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:35:
My Skoda Essentials is de oude app. Zal de reden zijn waarom het niet meer werkt. De nieuwe app heet gewoon My Skoda (AppStore)
Andere app (my Škoda) gedownload, geeft dezelfde niet geactualiseerde info. Het is niet de app of app versie. Echt de server.
Skoda maakt goede (Electtrische) auto’s maar ik blijf ruzie krijgen met de software.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 23:03
Voor de mensen zonder sportline die nog een of twee tablet houder(s) zoeken, bij deze een hratis tip:
https://www.instagram.com.../?igshid=NjZiM2M3MzIxNA==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57
FJP84 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:28:
Voor de mensen zonder sportline die nog een of twee tablet houder(s) zoeken, bij deze een hratis tip:
https://www.instagram.com.../?igshid=NjZiM2M3MzIxNA==
Als ik een app moet downloaden, social media notabene, om een filmpje te kijken, dan is het niet echt een link die op dit forum thuishoort.

Wellicht kan je het geheim tekstueel uit de doeken doen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:47
internetinfo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 06:47:
[...]

Als ik een app moet downloaden, social media notabene, om een filmpje te kijken, dan is het niet echt een link die op dit forum thuishoort.

spoiler: het geheim
Pak een insteekhoes / showtas uit een ordner en doe de hoofdsteun met de stalen pennen door de ringband gaatjes. Schuif de tablet in de hoes. Bedenk zelf een leuk melodietje en steek aan het einde je duim omhoog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
Ik heb die nieuwe MySkoda app ook gedownload. Initieel werkt het inloggen in één keer maar nu krijg ik weer allerlei foutmeldingen en wordt data niet geupdatet. Je kan de voorkant wel mooi en shiny maken maar als de server op Rabo Random Reader draait wordt de ervaring nooit goed...

/post

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51
Matmar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:43:
[...]

Skoda maakt goede (Electtrische elektrische) auto’s maar ik blijf ruzie krijgen met de software.
Meh, daar zijn de meningen ook over verdeeld :D

[Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 09-05-2023 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 22:50

Vandaag een notificatie gekregen dat de nieuwe app gebruikt kan worden. Meteen geinstalleerd en ingelogt. Daarna weer een teleurstelling rijker met de app...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:49
Vandaag waarschijnlijk een stortvloed aan aanmeldpogingen waardoor er ergens een bottleneck zit. Op Android ook een push bericht gehad.

Bij mij geeft de nieuwe app aan dat mijn telefoon niet verbonden is met internet (Android). Staat al een tijdje geïnstalleerd en werkte gewoon.

In de Essential app krijg ik wel gewoon de auto gegevens te zien.

[Voor 37% gewijzigd door Mirx_NL op 09-05-2023 12:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 17:47
Mooie app test, iedereen gaat even kijken en ligt het plat. Eerdere dagen werkte het goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BigGreen
johnvanderster schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:24:
Mooie app test, iedereen gaat even kijken en ligt het plat. Eerdere dagen werkte het goed.
Gaat nog leuk worden als die OTA 3.1 update er (ooit) komt.

Hier werkt de oude app nog het beste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Hier op Iphone7 (niet mijn telefoon maar camera en afstandbediening) nieuwe app gedownload die de oude verving. Werkt hier beter dan de vorige die veel vertraging en hapering had. Doet het nu ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:26
Bij mij doet de nieuwe app het inderdaad nu wel. Heel de ochtend storing gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:15
Zojuist gebeld door de dealer. Volgende week vrijdag wordt mijn nieuwe Skoda Enyaq thuis geleverd! Aflevering bij de dealer zelf zorgde voor twee weken vertraging.. daar gaan we natuurlijk niet op wachten :+

Vraag - vanuit de werkgever wordt de auto verplicht met all-season banden geleverd. Zijn hier ervaringen met welk gevolg dit heeft voor de actieradius? Gaat om de sportline met 20 inch banden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Grappig, als je aan de lader hangt dan laat hij dat ook zien.

[Voor 4% gewijzigd door rammes op 09-05-2023 21:47]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rafler
  • Laatst online: 10:33
Iemand enig idee hoe deze melding word veroorzaakt en hoe ik dit uitzet? Blijft om de random seconde/minuten tevoorschijn komen als ik Apple car play gebruik en soms een uur niet. Ik rij gewoon zonder raar te doen, bam melding CarPlay kapt ermee en komt weer terug, uiteraard moet ik dan weer het scherm aanraken want Google maps kapt ermee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Die krijg ik alleen als ik heftig zit te tikken op het scherm tijdens het autorijden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinique
rafler schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:15:
Iemand enig idee hoe deze melding word veroorzaakt en hoe ik dit uitzet? Blijft om de random seconde/minuten tevoorschijn komen als ik Apple car play gebruik en soms een uur niet. Ik rij gewoon zonder raar te doen, bam melding CarPlay kapt ermee en komt weer terug, uiteraard moet ik dan weer het scherm aanraken want Google maps kapt ermee.[Afbeelding]
Herken ik ook niet, behalve als je (of je bijrijder) inderdaad het scherm bedient tijdens het rijden. Triggert je creatie aan je binnenspiegel niet een bepaald 'handgebaar' waardoor je de melding krijgt?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

rafler schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:15:
Iemand enig idee hoe deze melding word veroorzaakt en hoe ik dit uitzet? Blijft om de random seconde/minuten tevoorschijn komen als ik Apple car play gebruik en soms een uur niet. Ik rij gewoon zonder raar te doen, bam melding CarPlay kapt ermee en komt weer terug, uiteraard moet ik dan weer het scherm aanraken want Google maps kapt ermee.[Afbeelding]
Heb ik echt nog nooit gehad…
Maar even wat anders; je weet dat die geurboompjes beter werken als je de verpakking eraf haalt hè?

• rafler
  • Laatst online: 10:33
Wootism schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 06:46:
[...]

Heb ik echt nog nooit gehad…
Maar even wat anders; je weet dat die geurboompjes beter werken als je de verpakking eraf haalt hè?
Ik dacht dat ze gewoon uit de verpakking groeien?

Ik heb het scherm maar eens goed schoon gemaakt en dan merk ik zo meteen wel of dit het probleem was.
Ik zit overige vrijwel nooit aan mijn scherm als ik rij.

• Bulli
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-05 09:02
vinom schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:04:
Skoda Waalwijk is gelukkig ook op de hoogte dat het Travel Assist probleem opgelost gaat worden met een software update in plaats van het stuur vervangen. Ze konden op dit moment nog niks in plannen, maar ik zal ergens de komende dagen worden teruggebeld om ingepland te worden.
Heb jij al iets gehoord over deze software update?
Ik had een afspraak gepland op 2 mei om mijn stuur te laten vervangen, maar werd op 1 mei gebeld dat dat vanuit de importeur niet meer werd 'toegestaan', omdat er een software update zou komen die het probleem zou oplossen. Het stuur was inmiddels al binnen en is teruggestuurd!!!

Helaas kon men niets zeggen over wanneer die software update zou komen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 06:46:
[...]

Als je een dikke walm in je auto wilt hebben en snel van de werking af wilt is dit inderdaad de beste manier.
Het is juist handig om het plastic er om te laten en langer van de hanger te genieten.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

ManiacScum schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:01:
[...]

Als je een dikke walm in je auto wilt hebben en snel van de werking af wilt is dit inderdaad de beste manier.
Het is juist handig om het plastic er om te laten en langer van de hanger te genieten.

[Afbeelding]
Ik geloof je meteen hoor.
Ziet er tevens ook erg fraai uit en belemmert je zicht niet. (y)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ManiacScum
Wootism schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:35:
[...]

Ik geloof je meteen hoor.
Ziet er tevens ook erg fraai uit en belemmert je zicht niet. (y)
Daarom gewoon geen geurhangers in je auto

Acties:
  • +11Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:21

elmoxx

xx xx xx

Met name voor verzekeringskwesties maar ook om een bepaalde gebeurtenis nog eens terug te kunnen kijken heb ik een gokje gewaagd; Ik heb deze dashcam besteld en na een half uurtje rommelen ben ik tevreden.
  • Eea ziet er keurig uit. De vorm is anders en er is een zeer klein kleurverschil met de aansluitende plastic kap maar van binneuit zie je er er helemaal niets van, wel zo netjes
  • Videokwaliteit is ruim voldoende maar niet fantastisch (nummerborden van voorganger zijn niet altijd goed te lezen)
Grootste uitdaging was de montage. Ze roepen plug en play en feitelijk klopt dat. Het loshalen van 1 van de stekkers bleek echter was lastiger dan verwacht. Grote vingers en kleine ruimte.. Toen ik uiteindelijk een punt-tangetje pakte was het zo gepiept :)

Bij interesse zal ik wat foto's en evt videotje van beeldkwaliteit toevoegen

Festina lente

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:01
elmoxx schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:23:
Met name voor verzekeringskwesties maar ook om een bepaalde gebeurtenis nog eens terug te kunnen kijken heb ik een gokje gewaagd; Ik heb deze dashcam besteld en na een half uurtje rommelen ben ik tevreden.
  • Eea ziet er keurig uit. De vorm is anders en er is een zeer klein kleurverschil met de aansluitende plastic kap maar van binneuit zie je er er helemaal niets van, wel zo netjes
  • Videokwaliteit is ruim voldoende maar niet fantastisch (nummerborden van voorganger zijn niet altijd goed te lezen)
Grootste uitdaging was de montage. Ze roepen plug en play en feitelijk klopt dat. Het loshalen van 1 van de stekkers bleek echter was lastiger dan verwacht. Grote vingers en kleine ruimte.. Toen ik uiteindelijk een punt-tangetje pakte was het zo gepiept :)

Dank voor de toelichting. Ik ben wel benieuwd naar videokwaliteit zowel overdag als 's avonds.

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

• onetime
  • Niet online
@elmoxx Met @Jitse H , het prijs verschil met wat Skoda zelf aanbied is zo groot.
https://shop.skoda.nl/aut...hcam-x10-4k-uhd-2-kanaals

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:21
[quote]Bulli schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Ik had een afspraak gepland op 2 mei om mijn stuur te laten vervangen, maar werd op 1 mei gebeld dat dat vanuit de importeur niet meer werd 'toegestaan', omdat er een software update zou komen die het probleem zou oplossen. Het stuur was inmiddels al binnen en is teruggestuurd!!!

Ik was gisteren bij de dealer voor de Travel Assist storing. Verhaal wat ze mij vertelden is dat ze deze software update van het stuur nu eerst uitrollen in de Octavia's, Kodiaqs, etc.. De Enyaq rijders hadden al genoeg software updates gehad de laatste tijd:). Pas als ze zeker weten dat deze werkt komen ook de Enyaqs aan de beurt, schatting was 1-2 maanden nog.

Mijn inziens kunnen ze pas in de winter echt zien of het goed werkt, dan wordt de stuurverwarming weer gebruikt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FJP84
internetinfo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 06:47:
[...]

Excuus, dat had ik niet door inderdaad. Bij deze een snapshot 8)

• FJP84
BAJ82 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:51:
[quote]Bulli schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Ik was gisteren bij de dealer voor de Travel Assist storing. Verhaal wat ze mij vertelden is dat ze deze software update van het stuur nu eerst uitrollen in de Octavia's, Kodiaqs, etc.. De Enyaq rijders hadden al genoeg software updates gehad de laatste tijd:). Pas als ze zeker weten dat deze werkt komen ook de Enyaqs aan de beurt, schatting was 1-2 maanden nog.

Mijn inziens kunnen ze pas in de winter echt zien of het goed werkt, dan wordt de stuurverwarming weer gebruikt...
Mijn dealer komt er nog op terug toen ik ze deze informatie heb gegeven. Altijd leuk een community die meer weet. Als het nog een paar maanden duurt laat ik wel eerst mijn spots fixen

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Vanmorgen opnieuw de melding dat de Powerpass app beschikbaar was en installeren ging nu als een zonnetje. Is bij met wat geduld vanzelf opgelost.

Een andere vraag. Wat is de einddatum van jullie voor care connect? Volgens de folder (uit 2021) zit bij Comfort Plus 3 jaar care connect. Einddatum staat bij mij nu op ruim 2 jaar en bij lange na geen 3 jaar. Online infotainment gaat wel goed en einddatum is op de dag nauwkeurig 3 jaar.

Op Reddit lasik overigens dat 3.1 uitgesteld is van week 17 naar week 20. Dus vanaf week 20 beschikbaar :N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ManiacScum
202?

• vinom
  • Nu online
Bulli schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Net even gecheckt. Vooralsnog staat mijn afspraak nog voor volgende week woensdag voor de Travel Assist storing (waarvan ze weten dat een stuur het niet meer gaat oplossen) en mijn instapverlichting. Maargoed, het zal me niks verbazen dat ze op de dag zelf zeggen dat de update nog niet gedaan kan worden vanwege de redenen die hier zijn gegeven.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
Bah na 1.5 jaar rijden heb ik opeens last dat mijn telefoon niet meer wil verbinden met Apple CarPlay van de auto. Het viel mij laatste tijd sowieso al op dat de automatische verbinding later tot stand kwam dan eerder. Ook dat de auto probeerde te verbinden (dat zie je door zo'n draaiend voorgangs icoontje bij CarPlay).

Gisterochtend kreeg ik nog verbinding maar gistermiddag niet meer. Ook niet als ik na 5 min rijden zelf handmatig op het icoontje drukte om CarPlay verbinding te maken. Toen dacht ik nog, misschien heeft de auto er vandaag geen zin in, morgen maar even afwachten. Vanmorgen helaas hetzelfde probleem. Toen de CarPlay verbinding verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen.

Helaas krijg ik uiteindelijk weer de foutmelding: "Helaas kon uw mobiele apparaat niet worden verbonden. Probeert u het nog eens, alstublieft."

Herkent iemand dit issue en/of weet wat er aan te doen?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:44
GAEvakYD schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:27:
Bah 1.5 jaar rijden heb ik opeens last dat mijn telefoon niet meer wil verbinden met Apple CarPlay van de auto. Het viel mij laatste tijd sowieso al op dat de automatische verbinding later tot stand kwam dan eerder. Ook dat de auto probeerde te verbinden (dat zie je door zo'n draaiend voorgangs icoontje bij CarPlay).

Gisterochtend kreeg ik nog verbinding maar gistermiddag niet meer. Ook niet als ik na 5 min rijden zelf handmatig op het icoontje drukte om CarPlay verbinding te maken. Toen dacht ik nog, misschien heeft de auto er vandaag geen zin in, morgen maar even afwachten. Vanmorgen helaas hetzelfde probleem. Toen de CarPlay verbinding verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen.

Helaas krijg ik uiteindelijk weer de foutmelding: "Helaas kon uw mobiele apparaat niet worden verbonden. Probeert u het nog eens, alstublieft."

Pré ME3 had ik hier wel eens problemen mee, maar eigenlijk sinds ik naar 3.0 over ben werkt het verbinden eigenlijk perfect. Je zou eens kunnen proberen of het met een andere telefoon wel werkt?

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-05 18:43
Senaxx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Pré ME3 had ik hier wel eens problemen mee, maar eigenlijk sinds ik naar 3.0 over ben werkt het verbinden eigenlijk perfect. Je zou eens kunnen proberen of het met een andere telefoon wel werkt?
Draadloos of bedraad?
Ik heb er sinds me3 minder last van, en vaak helpt infotainment resetten.
Laatst had ik iets gekkers maar lag denk ik aan CarPlay zelf want google maps werkte wel in de single app view maar niet in het overzicht.

• Autohillenga
Scorpio_King schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:13:
Vanmorgen opnieuw de melding dat de Powerpass app beschikbaar was en installeren ging nu als een zonnetje. Is bij met wat geduld vanzelf opgelost.

Een andere vraag. Wat is de einddatum van jullie voor care connect? Volgens de folder (uit 2021) zit bij Comfort Plus 3 jaar care connect. Einddatum staat bij mij nu op ruim 2 jaar en bij lange na geen 3 jaar. Online infotainment gaat wel goed en einddatum is op de dag nauwkeurig 3 jaar.

Op Reddit lasik overigens dat 3.1 uitgesteld is van week 17 naar week 20. Dus vanaf week 20 beschikbaar :N
Ben benieuwd of het Over The Air wordt of toch Over The Autohaus.

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Bij mij ging installeren prima, maar nu als ik de app open wordt de kaart niet zichtbaar en staat er rechtsonder "even geduld". Verder dan dit kom ik niet. Mis ik iets?
Autohillenga schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:02:
[...]

Ben benieuwd of het Over The Air wordt of toch Over The Autohaus.

• ManiacScum
svenblom schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:31:
Bij mij ging installeren prima, maar nu als ik de app open wordt de kaart niet zichtbaar en staat er rechtsonder "even geduld". Verder dan dit kom ik niet. Mis ik iets?

[...]
Heb je het nu over de 3.1 installatie of een app installatie?

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Nu online
Powerpass App
ManiacScum schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:43:
[...]

Heb je het nu over de 3.1 installatie of een app installatie?

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-05 22:13
Diigii schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Sinds niet al te lange tijd ook mogen genieten van deze functies. De auto rijdt wat dat betreft heerlijk. Deze ochtend moest ik nog even naar kantoor, maar dan is de auto voorverwarmen via de app toch wel super fijn. Helaas werkt de app de laatste tijd wel erg slecht, gisteravond bijv. deed hij het helaas niet.

Gelukkig heb ik voor nu de optie aangezet dat de auto voorverwarmd zodra deze wordt ontgrendeld. Dus mocht de app echt niet werken, loop ik even naar de auto (want het lijkt erop dat via afstand de auto weer op slot gaat). Nog niet in detail gekeken hoe dit werkt.

@Trackerfire Ik heb het zelf niet ingesteld (maar de andere sleutel heeft al wel een andere setting), maar wat ik heb gelezen is dat de geheugen functie wordt opgeslagen met de sleutel waarmee je de auto unlocked. Wat je kan doen is eventueel sleutel 1 opslaat op functie 1 van de stoel, en sleutel 2 opslaat als functie 2 op de stoel. Op het forum van Skoda kwam ik dit tegen:

1. Use one key to unlock the car
2. Set seat into position
3. Press set
4. Press a seat setting number
5. Get out of the car and lock the car
6. Use other key and follow steps 1-5

Resultaat: Try the 1st key out - the seat should move

Voor de liefhebbers:

[Afbeelding]
Vette velgen! Welke zijn dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-05 22:13
Bah na 1.5 jaar rijden heb ik opeens last dat mijn telefoon niet meer wil verbinden met Apple CarPlay van de auto. Het viel mij laatste tijd sowieso al op dat de automatische verbinding later tot stand kwam dan eerder. Ook dat de auto probeerde te verbinden (dat zie je door zo'n draaiend voorgangs icoontje bij CarPlay).

Dit probleem heb ik met Android auto. Echt verschrikkelijk irritant. Het leek even beter te gaan. Maar steeds als ik de navigatie echt nodig heb werkt het niet... Iemand tips?

Acties:
  • +11Henk 'm!
  • Pinned

• elmoxx

elmoxx

xx xx xx

Op verzoek bij deze 4 foto's van hoe het zit en 2 video's:

Dan de beeldkwaliteit. De camera werkt standaard in blokken van 3 minuten. Elk blok van 3 minuten levert ongeveer 400 MB. Onderstaand tref je 2 van deze blokken (1 overdag en 1 's nachts) om een idee te krijgen van de beeldkwaliteit.

De beeldkwaliteit in de nacht (met wat regen): Klik naar Youtube

De beeldkwaliteit overdag: Klik again (Youtube)

Als laatst heb ik inmiddels ook vragen gehad over deze camera. Volgens mij is mijn camera van FitcamX exact hetzelfde en enkel 2x zo goedkoop. :) De extra installatiekosten die geoffreerd worden zijn wat mij betreft ook niet nodig. Zeker als je enkel een voorcamera aanschaft, dan zal een beetje tweaker dat absoluut zelf kunnen monteren. Installatie gaat zoals in dit filmpje

Doet er uw voordeel mee!

Festina lente

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:55
Nico1984 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:44:
[...]

Dit probleem heb ik met Android auto. Echt verschrikkelijk irritant. Het leek even beter te gaan. Maar steeds als ik de navigatie echt nodig heb werkt het niet... Iemand tips? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Smartphone herstarten helpt meestal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flowiej

Ik heb wel interesse in wat bewegend beeldmateriaal! :)

Edit: Stond eral.. excuus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
elmoxx schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:42:
[...]

Op verzoek bij deze 4 foto's van hoe het zit en 2 video's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan de beeldkwaliteit. De camera werkt standaard in blokken van 3 minuten. Elk blok van 3 minuten levert ongeveer 400 MB. Onderstaand tref je 2 van deze blokken (1 overdag en 1 's nachts) om een idee te krijgen van de beeldkwaliteit.

De beeldkwaliteit in de nacht (met wat regen): Klik naar Youtube

De beeldkwaliteit overdag: Klik again (Youtube)

Als laatst heb ik inmiddels ook vragen gehad over deze camera. Volgens mij is mijn camera van FitcamX exact hetzelfde en enkel 2x zo goedkoop. :) De extra installatiekosten die geoffreerd worden zijn wat mij betreft ook niet nodig. Zeker als je enkel een voorcamera aanschaft, dan zal een beetje tweaker dat absoluut zelf kunnen monteren. Installatie gaat zoals in dit filmpje

Doet er uw voordeel mee!
Jij hebt dus enkel voor de camera en ook geen park security? (dus bij stilstand filmen)

Water-Escape [ www.bunkerbusterforum.com ]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elmoxx

elmoxx

xx xx xx

water_escape schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Jij hebt dus enkel voor de camera en ook geen park security? (dus bij stilstand filmen)
Dat klopt.
Enkel de voorcamera en enkel filmen als een van de sleutels in de buurt komt/is

Thuis staat de auto altijd in zicht van een camera en het hoofddoel was verder vooral registeren wat er voor me gebeurd. Wat er achter me gebeurt heeft meestal niet zo veel impact op mijn rijgedrag. O-) Je zult altijd zien dat je toch die extra opties nodig hebt maar vanuit kostenoverweging besloot ik dat risico te nemen

Festina lente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:23
Bah na 1.5 jaar rijden heb ik opeens last dat mijn telefoon niet meer wil verbinden met Apple CarPlay .......
Telefoon al een keer herstart, wil ook nog wel eens helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Enyaq
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:59
Nico1984 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:44:
[...]

Dit probleem heb ik met Android auto. Echt verschrikkelijk irritant. Het leek even beter te gaan. Maar steeds als ik de navigatie echt nodig heb werkt het niet... Iemand tips? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had dit regelmatig voor de 3.0 update. Erna bijna nooit meer. S10 hier overigens. Bij bekabeld aansluiten helpt alleen de kabel even loshalen en weer inpluggen. Soms tot 3 a 4 keer toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 08:47
Zo. Wij hebben met de wagen vandaag een langere rit van zo'n 600km gedaan.
Vanochtend met een volle accu, gratis geladen bij centre parcs in Frankrijk, vertrokken.
Tussentijds twee keer geladen. Eerste keer bij 28% soc al. Niet verder doorgereden voor een lagere soc omdat er in ruim 100km geen snellader vlak langs de route was volgens chargefinder.
De eerste keer kwam hij niet hoger dan 77kw.
Tweede keer bij 9% meen ik begonnen bij een tesla charger en die kwam niet hoger dan 125kw.
Al met al dik tevreden met dat snel laden.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

• Wilde
  • Niet online
Zag vanmorgen een ‘1’ bij de meldingen en wat blijkt: na 3 weken wachten is de Powerpass app gereed voor installatie. Amazing! Lijkt wel alsof ze die met de hand hebben moeten activeren/resetten oid

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:25
Wilde schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:34:
Zag vanmorgen een ‘1’ bij de meldingen en wat blijkt: na 3 weken wachten is de Powerpass app gereed voor installatie. Amazing! Lijkt wel alsof ze die met de hand hebben moeten activeren/resetten oid
Kan iemand mij uitleggen waarom deze app een musthave is? Of mis ik de clou?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BigGreen
BGFG schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:26:
[...]

Ik snap het ook niet maar misschien omdat het gratis is ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinique
[...]

Omdat het een stuk trager is dan je telefoon en omdat het gewoon wat minder functies heeft dan bijvoorbeeld Pump!

[Voor 5% gewijzigd door Martinique op 13-05-2023 20:20]

• BGFG
Martinique schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:16:
[...]

Omdat het een stuk trager is dan je telefoon en omdat het gewoon wat minder functies heeft dan bijvoorbeeld Pump!
Dat dacht ik al. Snap daarom ook echt niet waarom iedereen zo eager is om dit te installeren 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
[...]

Wat mijn post betreft: dat was sarcasme 😌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram2700
Sinds gisteren heeft mijn Enyaq kuren bij het laden. Om 11u had ik de wagen aangesloten op mijn thuislader, maar toen ik om 16u deze wilde ontkoppelen bleek hij maar 1% erbij geladen te hebben. Ik dacht eerst dat de stekker er niet goed in had gezeten, maar na 2 pogingen waarbij ik me er van verzekerd had dat hij inderdaad begon te laden bleek dat beide keren na ca. 5 minuten het laden stopte. Vervolgens de laadpaal gecontroleerd, maar de LED was geel ("De wagen is volledig geladen") en verder was er helemaal niets mis mee. 'sAvonds naar een snellader (50 kW) in de buurt gegaan om te checken of de auto daar wel wilde laden, en zo ja, het begon goed maar nadat er 20% was bijgeladen stopte ook daar het proces.

Vandaag de auto bij de dealer gebracht. Als ze tijd hebben zullen ze een diagnose proberen te stellen, maar ik heb nog niets gehoord dus ik duim dat het morgen lukt...

Iemand anders al iets soortgelijks bij de hand gehad?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:57
bram2700 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:27:
Sinds gisteren heeft mijn Enyaq kuren bij het laden. Om 11u had ik de wagen aangesloten op mijn thuislader, maar toen ik om 16u deze wilde ontkoppelen bleek hij maar 1% erbij geladen te hebben. Ik dacht eerst dat de stekker er niet goed in had gezeten, maar na 2 pogingen waarbij ik me er van verzekerd had dat hij inderdaad begon te laden bleek dat beide keren na ca. 5 minuten het laden stopte. Vervolgens de laadpaal gecontroleerd, maar de LED was geel ("De wagen is volledig geladen") en verder was er helemaal niets mis mee. 'sAvonds naar een snellader (50 kW) in de buurt gegaan om te checken of de auto daar wel wilde laden, en zo ja, het begon goed maar nadat er 20% was bijgeladen stopte ook daar het proces.

Vandaag de auto bij de dealer gebracht. Als ze tijd hebben zullen ze een diagnose proberen te stellen, maar ik heb nog niets gehoord dus ik duim dat het morgen lukt...

Op hoeveel procent stond je accu thuis, bij aanvang snelladen en bij stoppen snelladen?

De Enyaq laadt sinds software 3.0 niet meer tot 100% (kan wel, maar is default setting) maar tot 80%.
Daarnaast heb je mogelijk je woonadres als laadlocatie ingesteld waarbij je onbewust ook een maximale laaddrempel hebt ingesteld.

Als dat het niet is, dan kan je er zelf niets aan doen en zal de dealer e.a. inderdaad moeten uitlezen en oplossen.

• BGFG
internetinfo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 06:37:
[...]

De Enyaq laadt sinds software 3.0 niet meer tot 100% (kan wel, maar is default setting) maar tot 80%.
Daarnaast heb je mogelijk je woonadres als laadlocatie ingesteld waarbij je onbewust ook een maximale laaddrempel hebt ingesteld.
Dat klopt niet, in ieder geval niet bij mij (sw 3.2). Ik laad standaard altijd tot 100%, daar hoef je niets voor in te stellen. Als je battery care modus aanzet is 80% de limiet idd. Als je dat niet doet krijg je wel voortdurend de melding dat 80% beter is, maar die kun je gewoon negeren. Dan blijft er dus een 1-notificatie staan bovenin je scherm, die ik nog niet permanent heb kunnen wissen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:00
bram2700 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:27:

Toevallig niet een app gekoppeld aan je Enyaq? Dit gedrag komt mij bekend voor als ik Jedlix of Stekker inregel waarbij het laden regelmatig gepauzeerd wordt. Al blijft het vreemd dat je dit ook hebt bij de snellader. Lijkt in die zin dan weer meer een issue van de auto zelf, al zou ik dan een rode led verwachten.

• bram2700
internetinfo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 06:37:
[...]

Op hoeveel procent stond je accu thuis, bij aanvang snelladen en bij stoppen snelladen?

Als dat het niet is, dan kan je er zelf niets aan doen en zal de dealer e.a. inderdaad moeten uitlezen en oplossen.
Bij aanvang thuis stond de batterij op 40%, na de herhaalde pogingen stond die op 43%. Na het snelladen was het 62% (de snellader gaf geen foutmelding aan).
Ik heb het woonadres niet als laadlocatie ingesteld.

• bram2700
BaseLine schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:18:
[...]

Toevallig niet een app gekoppeld aan je Enyaq? Dit gedrag komt mij bekend voor als ik Jedlix of Stekker inregel waarbij het laden regelmatig gepauzeerd wordt. Al blijft het vreemd dat je dit ook hebt bij de snellader. Lijkt in die zin dan weer meer een issue van de auto zelf, al zou ik dan een rode led verwachten.
Ik heb inderdaad Stekker en Jedlix soms gebruikt. De dealer heeft de storingen uitgelezen en laadpaalstoringen gevonden Na het wissen hebben ze bij verschillende laadpalen getest en nu zou het weer goed moeten zijn.
Na het weekend (waar we een lange tocht maken en moeten opladen) zal ik thuis weer testen, maar de opmerking over de apps zijn misschien een goede hint dat het daarin kan zitten. _/-\o_

• dingo35
...arme dealer!

• bram2700
:? :? als dat op mijn bericht slaat begrijp ik niet helemaal waarom je zo'n medelijden hebt met de dealer... los van het feit dat het oplossen van dit soort problemen tot de normale after sales werkzaamheden behoort, hebben ze mij 2 dagen een huurauto in rekening gebracht want vandaag was mijn auto gereed en kon ik deze ophalen.

• vinom
  • Nu online
Bulli schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Helaas, ze hebben geen update gedaan om het Travel Assist probleem op te lossen. De update rollen ze eerst uit op de Octavia en Karoq, daarna pas de Enyaq.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dingo35
bram2700 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:33:
[...]

:? :? als dat op mijn bericht slaat begrijp ik niet helemaal waarom je zo'n medelijden hebt met de dealer... los van het feit dat het oplossen van dit soort problemen tot de normale after sales werkzaamheden behoort, hebben ze mij 2 dagen een huurauto in rekening gebracht want vandaag was mijn auto gereed en kon ik deze ophalen.
Ja dat sloeg op jouw bericht, maar niet persé op jouw persoon; die dealers hebben sowieso al grote problemen met het begrijpen van de IT component van de nieuwere auto's, daar bovenop een onoverzichtelijke, gammele server-infrastructuur van VAG, en dan moeten ze nu óók nog rekening gaan houden met problemen met 3rd party apps, waarvan gebruikers dan óók nog vaak vergeten te melden aan hun dealer dat ze die gebruik(t)en.

Ga er maar aan staan! 8)7

EDIT: O, enne, als ze werkelijk alleen de storingen uitgelezen en gewist hebben, is je probleem natuurlijk niet opgelost. Pas als de autorisatie-tokens van de betreffende apps gewist zijn gaat t weer werken.... Sterkte dit weekend!

[Voor 10% gewijzigd door dingo35 op 17-05-2023 16:53]

• Repeat64
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 06:07
Hoe zit het eigenijk met bidirectioneel laden op de Enyaq? Dat is kennelijk een standaard functie op de 77KwH batterij modellen van VAG, maar ik zie het op de Skoda-site niet expliciet benoemd worden. Iemand ervaring mee?

Check hier mijn Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Repeat64 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:31:
Hoe zit het eigenijk met bidirectioneel laden op de Enyaq? Dat is kennelijk een standaard functie op de 77KwH batterij modellen van VAG, maar ik zie het op de Skoda-site niet expliciet benoemd worden. Iemand ervaring mee?
https://www.skoda.nl/elek...aden/bidirectioneel-laden

Kan mijn Škoda Enyaq iV bidirectioneel laden?
Zowel de Škoda Enyaq iV 80 als de Škoda Enyaq iV Coupé 80 zijn geschikt voor bidirectioneel laden. Op dit moment is deze functie nog niet beschikbaar. Zodra er meer informatie beschikbaar is, zal deze pagina worden bijgewerkt.

[Voor 26% gewijzigd door Cunic op 18-05-2023 11:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:45
Bij mij is nu voor de tweede keer mijn stuur vervangen vanwege de TA-melding. Bij een PON dealer.
vinom schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Net even gecheckt. Vooralsnog staat mijn afspraak nog voor volgende week woensdag voor de Travel Assist storing (waarvan ze weten dat een stuur het niet meer gaat oplossen) en mijn instapverlichting. Maargoed, het zal me niks verbazen dat ze op de dag zelf zeggen dat de update nog niet gedaan kan worden vanwege de redenen die hier zijn gegeven.
Ook één van de spots (projectie van Skoda logo) laten vervangen.

Daarnaast 4 nieuwe zomerbanden. Het stuur trilde wat blijkbaar kwam doordat de voorbanden een slag o.i.d. hadden (??). Ik heb er ongeveer 25.000-30.000 op gereden (Hankook Ventus s1 Evo3). Waren allemaal nog op 4-5 mm profiel. Achterbanden maar te koop aangeboden.

Tot slot blijft augmented reality problemen geven. De projecties zijn schots en scheef (??). Herkent iemand dit?

[Voor 30% gewijzigd door funkylicious op 19-05-2023 18:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FJP84
funkylicious schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:21:
Bij mij is nu voor de tweede keer mijn stuur vervangen vanwege de TA-melding. Bij een PON dealer.

[...]

Ook één van de spots (projectie van Skoda logo) laten vervangen.

Daarnaast 4 nieuwe zomerbanden. Het stuur trilde wat blijkbaar kwam doordat de voorbanden een slag o.i.d. hadden (??). Ik heb er ongeveer 25.000-30.000 op gereden (Hankook Ventus s1 Evo3). Waren allemaal nog op 4-5 mm profiel. Achterbanden maar te koop aangeboden.

Tot slot blijft augmented reality problemen geven. De projecties zijn schots en scheef (??). Herkent iemand dit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de HUD positie al aangepast, je kan hem naar links of rechts kantelen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• flowiej

Na lang wachten is hij er hoor! Wat een heerlijke auto.

Weet iemand of het mogelijk is om het draadloos laden voor je telefoon uit te zetten?

• Martinique
flowiej schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:09:
[Afbeelding]

Na lang wachten is hij er hoor! Wat een heerlijke auto.

Weet iemand of het mogelijk is om het draadloos laden voor je telefoon uit te zetten?
Weet ik niet maar je kunt wel je telefoon rechts neerleggen…

• flowiej
Martinique schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:35:
[...]

Weet ik niet maar je kunt wel je telefoon rechts neerleggen…
Dat was ook mijn idee maar het vak is kleiner dan links waardoor mijn telefoon net niet past aan de rechterkant :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Het valt me de laatste tijd op dat als ik AC laad en ik ontgrendel de auto, dat het lampje op de laadpoort wit wordt en ik de kabel kan loshalen.. hij stopt dus met laden bij ontgrendelen.. is dat een instelling? Ik kan me niet herinneren dat hij dat eerder ook al op die manier deed..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:52
Vandaag gebruik gemaakt van 1 van de aanvullende features van de app.

Onder het kopje 'kaarten' gebeurde heel lang helemaal niets, maar je kunt daar nu een locatie opzoeken en deze vervolgens naar de auto sturen.

Bij instappen krijg je melding of je naar de toegestuurde locatie wil navigeren.

Erg makkelijk wat mij betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:06
Wilde schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:28:
Het valt me de laatste tijd op dat als ik AC laad en ik ontgrendel de auto, dat het lampje op de laadpoort wit wordt en ik de kabel kan loshalen.. hij stopt dus met laden bij ontgrendelen.. is dat een instelling? Ik kan me niet herinneren dat hij dat eerder ook al op die manier deed..
Bij mij is het altijd zo geweest (Enyaq geleverd in sept 2021). Het laden start overigens na 1-2 minuten opnieuw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BGFG
Wilde schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:28:
Bij mij altijd zo geweest; soort beveiliging idd.
Pagina: 1 ... 85 ... 88 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee