Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Yes dat kan , heb ik met obd gedaanWilde schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:13:
[...]
Yes. Dus eigenlijk met de knop op het stuur kunnen switchen tussen cc, acc en travel assist
Water-Escape
Zo ver ik weet werkt Travel Assist niet als je niet de configuratie met losse pookje hebt. Voor de rest alle stappen genomen? Regeleenheid geunlocked, motorkap open?Aloin schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:55:
Ik heb het eea aan coding gedaan om in mijn enyaq de TA ACC te activeren.
Ik heb de functie toets op het stuur.
Niet het aparte pookje onder richting aanwijzer.
Alleen het adeptive gedeelte werkt nog niet.
Krijg de melding dat de functie niet werkt.
Iemand ideeën ?
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
In de Apple AppStore is hij ook beschikbaar. https://apps.apple.com/nl/app/my%C5%A1koda/id1632202810Jitse H schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:48:
Iemand al opgevallen dat er een 'spiksplinternieuwe' MySkoda App (op Android) is?
Versie 6.1.0.
De bestaande is eerder al hernoemd naar MyŠkoda Essentials, de MyŠkoda is de nieuwe:
[Afbeelding]
Omschrijving: Nieuw ontwikkelde applicatie voor een betere gebruikerservaring.
Volledig nieuw Red Dot Award-winnend ontwerp beschikbaar in donkere en lichte modi.
Vernieuwde Reisplanner speciaal ontworpen voor het reizen met elektrische auto's.
Geavanceerd beheer van laadprofielen.
Servicepartner contactoptie
Momenteel worden de modellen Enyaq iV en Enyaq Coupé iV ondersteund.
In praktijk zie ik een nieuwe interface met identieke opties.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mij overigens met de verkeerde afbeeldingen en wagenstatus ‘niet beschikbaar’, de backend is blijkbaar nog steeds brak…
Je kan nu wel laadtijden aanpassen, dat kon niet. Hoef je niet meer in de auto te duikenJitse H schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:48:
Iemand al opgevallen dat er een 'spiksplinternieuwe' MySkoda App (op Android) is?
Versie 6.1.0.
De bestaande is eerder al hernoemd naar MyŠkoda Essentials, de MyŠkoda is de nieuwe:
[Afbeelding]
Omschrijving: Nieuw ontwikkelde applicatie voor een betere gebruikerservaring.
Volledig nieuw Red Dot Award-winnend ontwerp beschikbaar in donkere en lichte modi.
Vernieuwde Reisplanner speciaal ontworpen voor het reizen met elektrische auto's.
Geavanceerd beheer van laadprofielen.
Servicepartner contactoptie
Momenteel worden de modellen Enyaq iV en Enyaq Coupé iV ondersteund.
In praktijk zie ik een nieuwe interface met identieke opties.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Nog mooier is zo’n verlaten dijkweggetje met een Aprilia RSV4.onetime schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:53:
[Afbeelding] Dit wilde ik jullie niet onthouden:
Gisteren rustig over een leeg achterdijks weggetje, na bij de afhaal chinees te hebben besteld en een half uur te vullen te hebben, met de ramen open rustig van het groen en de rust genietend verder rollend. Dan is dit dus haalbaar. (Windstil en met 3bar Hankooks)
En op alleen dat stukje achterdijkse weg schommelde het gemiddelde tussen de 7 en 8 kWh/100km.
~20 jaar terug met de Opel Astra om de file op de A2 te ontwijken in een tijd dat ik echt krap zat even op een dijk weggetje tegen bodem tarief getankt, en toen met stationair toerental in zijn 5 lekker rustig parallel over dat dijk weggetje verder gerold, dat was iets van 1:30. En even snel als de file pakken bij nog slechter dan 1:10.
Die kan ik niet betalen, zo een sport auto.Autohillenga schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:12:
[...] Nog mooier is zo’n verlaten dijkweggetje met een Aprilia RSV4.
Wat ik altijd al zo verbazend heb gevonden is dat er figuren zijn die eerder bij een stoplicht stil willen staan en mij daarom met een extra dot gas voorbij scheuren, terwijl ik ze dan op de streep voorbij rijdt omdat zij stil staan en ik met 20 á 30 aan kom en kan doorrijden...
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Dat zie ik eigenlijk nooit gebeuren, wel zie ik altijd dat mensen met een Amerikaanse pick-up en/of een diesel auto voor 2007 niet willen ingehaald worden door een elektrische auto. Daar kan ik me nog altijd over verbazen dat het zulke mensen altijd heel hoog zit. Ben wel altijd sneller weg dan zo’n lompe V8 met 500 pk overigens.onetime schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:36:
[...]
Die kan ik niet betalen, zo een sport auto.
Wat ik altijd al zo verbazend heb gevonden is dat er figuren zijn die eerder bij een stoplicht stil willen staan en mij daarom met een extra dot gas voorbij scheuren, terwijl ik ze dan op de streep voorbij rijdt omdat zij stil staan en ik met 20 á 30 aan kom en kan doorrijden...
Niet als je lekker rustig langs die dijk wil wonen, maar dat is een andere discussieAutohillenga schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:12:
[...]
Nog mooier is zo’n verlaten dijkweggetje met een Aprilia RSV4.

/post
En ik vond dit al heel goed!onetime schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:53:
[Afbeelding] Dit wilde ik jullie niet onthouden:
Gisteren rustig over een leeg achterdijks weggetje, na bij de afhaal chinees te hebben besteld en een half uur te vullen te hebben, met de ramen open rustig van het groen en de rust genietend verder rollend. Dan is dit dus haalbaar. (Windstil en met 3bar Hankooks)
En op alleen dat stukje achterdijkse weg schommelde het gemiddelde tussen de 7 en 8 kWh/100km.
~20 jaar terug met de Opel Astra om de file op de A2 te ontwijken in een tijd dat ik echt krap zat even op een dijk weggetje tegen bodem tarief getankt, en toen met stationair toerental in zijn 5 lekker rustig parallel over dat dijk weggetje verder gerold, dat was iets van 1:30. En even snel als de file pakken bij nog slechter dan 1:10.
Laat die zomer maar komen
:strip_exif()/f/image/VucMJRULWXZi2IHvnVf79WhM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou alleen al voor die jankende motoren langs een dijkweg gaan wonen.Sand0rf schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:05:
[...]
Niet als je lekker rustig langs die dijk wil wonen, maar dat is een andere discussie
In de Januari versie van de prijdlijst stond deze er nog bij maar nu ineens niet meer.
Ik heb vorige Juni een standaard iV60 met een aantal paketten/opties als Lease besteld. Kreeg een paar weken later de melding dat deze niet meer geleverd werd. Is toen omgezet naar een Business Edition. Daar zaten/zitten de opties/paketten die ik had uitgekozen al op dus dat was geen probleem.
En nu is de 'gewone' Business Edition blijkbaar ook verdwenen en is er alleen nog de Business Edition Plus (naast een standaard versie en een Sportline versie).
Was een heen en weer tripje dus 1x wind mee en 1x wind tegenonetime schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:22:
@BigGreen Dat is ook heel netjes. Meer luchtweerstand = meer verbruik. (25 - 90, wind mee?)
Iemand ook al gehad en een oplossing voor handen? Zit eigenlijk niet te wachten om voor een handleiding naar de dealer te rijden en daar een uur te moeten wachten.
Ik hou me aanbevolen voor de oplossing. Dezelfde melding hiero.sparks schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:49:
Sinds paar dagen 1 in scherm staan. Melding dat installatie van handleiding geannuleerd is en de gratis helpdesk moet bellen. Gedaan, advies was om naar de dealer te gaan.
Iemand ook al gehad en een oplossing voor handen? Zit eigenlijk niet te wachten om voor een handleiding naar de dealer te rijden en daar een uur te moeten wachten.
Ik heb hem (de melding) ook maar heb de handleiding op papier in de auto liggensparks schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:49:
Sinds paar dagen 1 in scherm staan. Melding dat installatie van handleiding geannuleerd is en de gratis helpdesk moet bellen. Gedaan, advies was om naar de dealer te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door DirkBouwman op 01-05-2023 19:16 ]
Die snap ik helemaal. Heb hem slechts eenmaal weg hoeven klikken. Tot op heden (nog) niet terug gekomen. Voor de rest vrij van meldingen. Hopelijk ben jij ook snel “meldingvrij”.Malt1982 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:54:
Heb de melding ook en vind het vrij irritant dat ik die continu weg moet klikken. Zelfde geld voor battery care en missende hotspot. Vind het prima dat er meldingen komen maar niet elke keer dezelfde als ik mijn wagen start.
Eerst de melding dat de auto op contact moet voor installatie, daarna foutmelding dat installatie geannuleerd is met foutcode ERR_1002_DM_IN.
Wou vanochtend naar de dealer, maar klikte per ongeluk de melding weg en had nog geen screenshot...
Denk dat het een probleem is voor alle enyaq's. Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar dagen. En de PowerPass map staat ook nog steeds op "wachten". Ondanks dat ik hem in de shop (via het web) al wel gekocht heb.Mirx_NL schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:18:
Hier ook elke dag terug.
Eerst de melding dat de auto op contact moet voor installatie, daarna foutmelding dat installatie geannuleerd is met foutcode ERR_1002_DM_IN.
Wou vanochtend naar de dealer, maar klikte per ongeluk de melding weg en had nog geen screenshot...

Opgehaald bij de dealer in Waalwijk (keuze van leasemaatschappij, niet van mij) en een korte toelichting gehad. Allemaal top geregeld!
Van Waalwijk naar Amsterdam gereden en daar even nogmaals rustig door de menu's heen gescrold.
Aangezien ik de auto (nu nog) alleen zakelijk rijd, moet ik ook mijn kilometerstand bijhouden. Wat ik voorheen deed, was gewoon een fotootje maken van de kilometerstand begin van de week en daarmee kan ik 'm voor 98% wel verder aanvullen als ik geen bijzondere ritjes heb (anders maak ik een extra fotootje van de kilometerstand).
Echter, bij de Enyaq kan ik zo snel nergens de totale kilometerstand terug vinden...
1. Sinds start
2. Lange tijd
3. Sinds laden
Optie 1 en 3 zijn het sowieso niet, dus ik dat ik bij optie 2 moest kijken (lange tijd), maar in het menu kan ik deze teller resetten en in het handboek staat: In het geheugen worden de rijgegevens van alle ritten tot in totaal 99 uur en 59 minuten of 9.999 gereden kilometers opgeslagen. Indien een van deze waarden wordt overschreden, wordt het geheugen teruggezet. Optie 2 lijkt dus ook niet de totale kilometerstand weer te geven... Maar waar kan ik deze dan wel vinden?
Op internet heb ik ook al gezocht en kom ik zaken tegen, dat de kilometerstand verborgen zit achter de ACC/limiter. Echter, deze kan ik niet (volledig) uitzetten. Altijd blijft het icoontje van ACC of de limiter in beeld staan...
Dus, wie heeft de gouden tip en kan mij uitleggen waar ik de kilometerstand kan vinden?!
Ik denk dat je die ziet als je instapt en op de rem drukt (of contact aanzet). Anders evt in de app.BastaRhymez schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 07:42:
Dus, wie heeft de gouden tip en kan mij uitleggen waar ik de kilometerstand kan vinden?!
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Je kunt 't in de app zien bij 'wagenstatusrapport' in de oude app of in de nieuwe app bij 'auto details' op tabblad 'status'. Werkt 't makkelijkst volgens mij, altijd op te vragen.MerijnB schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 07:59:
[...]
Ik denk dat je die ziet als je instapt en op de rem drukt (of contact aanzet). Anders evt in de app.
In de auto zelf kun je het zien door in het entertainment scherm naar 'wagen' te gaan en dan op de knop 'service' te drukken (uit m'n hoofd...).
Succes en veel plezier met de Enyaq!!
Zou voor de ritregistratie een abonnement op Tronity nemen. Hoef je nooit meer iets bij te houden.BastaRhymez schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 07:42:
Sinds gisteren (eindelijk) in het bezit van mijn ENYAQ![]()
![]()
![]()
Opgehaald bij de dealer in Waalwijk (keuze van leasemaatschappij, niet van mij) en een korte toelichting gehad. Allemaal top geregeld!
Van Waalwijk naar Amsterdam gereden en daar even nogmaals rustig door de menu's heen gescrold.
Aangezien ik de auto (nu nog) alleen zakelijk rijd, moet ik ook mijn kilometerstand bijhouden. Wat ik voorheen deed, was gewoon een fotootje maken van de kilometerstand begin van de week en daarmee kan ik 'm voor 98% wel verder aanvullen als ik geen bijzondere ritjes heb (anders maak ik een extra fotootje van de kilometerstand).
Echter, bij de Enyaq kan ik zo snel nergens de totale kilometerstand terug vinden...Wellicht kijk ik er overheen, maar als ik door de menu's heen ga dan krijg ik drie opties:
1. Sinds start
2. Lange tijd
3. Sinds laden
Optie 1 en 3 zijn het sowieso niet, dus ik dat ik bij optie 2 moest kijken (lange tijd), maar in het menu kan ik deze teller resetten en in het handboek staat: In het geheugen worden de rijgegevens van alle ritten tot in totaal 99 uur en 59 minuten of 9.999 gereden kilometers opgeslagen. Indien een van deze waarden wordt overschreden, wordt het geheugen teruggezet. Optie 2 lijkt dus ook niet de totale kilometerstand weer te geven... Maar waar kan ik deze dan wel vinden?
Op internet heb ik ook al gezocht en kom ik zaken tegen, dat de kilometerstand verborgen zit achter de ACC/limiter. Echter, deze kan ik niet (volledig) uitzetten. Altijd blijft het icoontje van ACC of de limiter in beeld staan...
https://app.tronity.io/signup/aejuFriWx
Bedankt voor de tip, wel even doorklikken op “wagenstatus rapport”.Viewlite schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:18:
[...]
Je kunt 't in de app zien bij 'wagenstatusrapport' in de oude app of in de nieuwe app bij 'auto details' op tabblad 'status'. Werkt 't makkelijkst volgens mij, altijd op te vragen.
In de auto zelf kun je het zien door in het entertainment scherm naar 'wagen' te gaan en dan op de knop 'service' te drukken (uit m'n hoofd...).
Succes en veel plezier met de Enyaq!!
Scheelt me weer een keer op en neer lopen naar de auto als ik elke maand km stand in de app van leasemaatschappij moet zetten.
Bij mij zit deze Brodit helemaal niet strak. Volgens mij komt dat omdat het stukje dashboard erboven wat los zit, het kraakt ook als je erop drukt. Heb jij dit ook?hahu45 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:51:
De brodit omdat het altijd past, zonder het dashboard te beschadigen. (Mijn Enyaq is een leasebak).
Het is ook niet de bedoeling dat je andere apps gebruikt tijdens het rijdenhahu45 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:14:
[...]
Ik vind AA gewoon niet fijn werken. oa het voorlezen van berichten en evt spraak response hierop is het niet voor mij. Kan geen route in googlemaps ingeven, niet alle apps in AA.
2 kabels .... omdat het kan
Zelf ben ik vorige week TomTom AmiGo tegengekomen en moet zeggen dat ik deze met AA wel prettig vind. Zit momenteel nog wel een bug in i.c.m. de AA Coolwalk update. Deze resized momenteel het scherm niet goed, maar daar wordt aan gewerkt.
Verder na de 3.0 update moet ik zeggen i.c.m. de Pixel werkt AA Coolwalk eigenlijk prima. Heb ook niet meer nodig dan navigatie, beetje spotify, af en toe wat bellen en dat doet AA prima.
Afgelopen dagen weer heel wat kilometers gereden. Ik was altijd een trouwe Google Map’s gebruiker, maar eerlijk gezegd is de standaard Skoda Navi best prima, inclusief laad mogelijkheden etc. Ik heb ook het vermoeden dat dit (deels?) gebruik maakt van Google maps. Het ingeven van een reisdoel in de app en het versturen naar de auto lijkt ook gebaseerd op Google maps. Bijkomend voordeel is dat je telefoon niet zo warm wordtSenaxx schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:41:
[...]
Het is ook niet de bedoeling dat je andere apps gebruikt tijdens het rijdenDat is juist ook de reden waarom ze niet in AA staan.
Zelf ben ik vorige week TomTom AmiGo tegengekomen en moet zeggen dat ik deze met AA wel prettig vind. Zit momenteel nog wel een bug in i.c.m. de AA Coolwalk update. Deze resized momenteel het scherm niet goed, maar daar wordt aan gewerkt.
Verder na de 3.0 update moet ik zeggen i.c.m. de Pixel werkt AA Coolwalk eigenlijk prima. Heb ook niet meer nodig dan navigatie, beetje spotify, af en toe wat bellen en dat doet AA prima.
Tip van Flip, koop zo’n magneethouder die je in de ventilatierooster kunt bevestigen, vooral in de zomer als airco aan staat blijft je telefoon koel tijdens laden en AA/CarPlay gebruiken.BGFG schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:08:
[...]
Afgelopen dagen weer heel wat kilometers gereden. Ik was altijd een trouwe Google Map’s gebruiker, maar eerlijk gezegd is de standaard Skoda Navi best prima, inclusief laad mogelijkheden etc. Ik heb ook het vermoeden dat dit (deels?) gebruik maakt van Google maps. Het ingeven van een reisdoel in de app en het versturen naar de auto lijkt ook gebaseerd op Google maps. Bijkomend voordeel is dat je telefoon niet zo warm wordt
Dat weet ik, maar als je maps niet gebruikt wordt ie ook niet warmAutohillenga schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:28:
[...]
Tip van Flip, koop zo’n magneethouder die je in de ventilatierooster kunt bevestigen, vooral in de zomer als airco aan staat blijft je telefoon koel tijdens laden en AA/CarPlay gebruiken.
Haha dat klopt. De on-board navigatie is by far de beste. Laadstations toevoegen gaat ook hartstikke goed. Enige verbetering die ik zou willen zien is dat hij laadstations kan filteren. Gewoon alle laadstations of de Powerpass stations. Graphics zijn niet moeders mooiste maar de kaart is wel heel duidelijk en functioneel en daar gaat het uiteindelijk ook om.BGFG schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:32:
[...]
Dat weet ik, maar als je maps niet gebruikt wordt ie ook niet warm

Vervolgens wilde men een nieuwe afspraak maken om die spiegeldingetjes te vervangen waarvan ik van te voren had gemeld dat die defect waren, maar ja protocol, eerst moet de dealer zich zelf overtuigen, dan bestellen, dan nieuwe afspraak.
Wat zijn we toch een overgereguleerd landje aan het worden vol met protocollen maar het woord service, klantenbinding kennen we niet meer.
Het is dat ik zo tevreden ben met de Enyaq maar de dealers.......
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Na 4 dagen is ie eindelijk geïnstalleerd... Geduld dus.Mirx_NL schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:18:
Hier ook elke dag terug.
Trouwens die verbruiken die anderen posten hem ik nog nooit gezien... Ik zit nog steeds op 21kwh bij 110km/h, maar dat is wel bij temperaturen onder de 15c...
Maar wat mij vooral opviel toen ik stukje door de straat van laadpaal naar huis reed was het piepje voor niet dragen van de gordel.
Volgens mij is dat veranderd.
Iemand anders dit al opgevallen?
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
-Ik- post het alleen om de mogelijkheden te laten zien. Heeft veel te maken met gelijkmatig rijden.Medico schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:06:
[...] Trouwens die verbruiken die anderen posten hem ik nog nooit gezien... Ik zit nog steeds op 21kwh bij 110km/h, maar dat is wel bij temperaturen onder de 15c...
Al heb je regeneratief remmen, bij die regeneratie en het weer optrekken heb je toch extra verlies.
Langzamer rijden beperkt de luchtweerstand, dus ook dat kan helpen. etc.
Ja, da’s wel heel makkelijk: aks je langzamer rijdt is je verbruik lageronetime schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:42:
[...]
-Ik- post het alleen om de mogelijkheden te laten zien. Heeft veel te maken met gelijkmatig rijden.
Al heb je regeneratief remmen, bij die regeneratie en het weer optrekken heb je toch extra verlies.
Langzamer rijden beperkt de luchtweerstand, dus ook dat kan helpen. etc.

Ik rijd veel: afgelopen 3 dagen 1200 km, alleen snelweg, gemiddelde snelheid was gisteren over 400 km 100 km/h. Dan verbruikt ie 18 kWh/100 km. Was goed weer, wel druk, dus veel remmen en optrekken. Ik vind het verbruik eigenlijk dikke prima voor zo’n forse auto. Voor nood tussendoor klein beetje snelladen met 120 kw: range is dan dus echt geen issue meer
Nu scheer je ze allemaal over 1 kam.Star65 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:47:
Wat zijn we toch een overgereguleerd landje aan het worden vol met protocollen maar het woord service, klantenbinding kennen we niet meer.
Ik maak afspraak bij mijn dealer voor eerste onderhoud. Geef ook aan dat de boarding spots kapot zijn. Dealer geeft aan dat ze, inderdaad, formeel eerst zelf moeten vaststellen dat ze kapot zijn. Maar het slaat nergens op om dan 2 keer te moeten komen, dus hij zal ze alvast bestellen. Dan geeft hij nog aan dat het verstandig is om de afspraak voor onderhoud een week te vervroegen. Dat zit ik nog binnen de garantie en komt er minder gedoe over de boarding spots.
Top dealer...
Ik krig de indruk dat je je aangevallen voelt, dat is niet de bedoeling. En voor jouw rijprofiel lijkt jouw verbruik ook inderdaad heel redelijk.BGFG schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 07:28:
[...] Ja, da’s wel heel makkelijk: aks je langzamer rijdt is je verbruik lager![]()
Ik rijd veel: afgelopen 3 dagen 1200 km, alleen snelweg, gemiddelde snelheid was gisteren over 400 km 100 km/h. Dan verbruikt ie 18 kWh/100 km. Was goed weer, wel druk, dus veel remmen en optrekken. Ik vind het verbruik eigenlijk dikke prima voor zo’n forse auto. Voor nood tussendoor klein beetje snelladen met 120 kw: range is dan dus echt geen issue meer
Maar bewustwording van de mogelijkheden maakt het mogelijk zelf zuiniger te gaan rijden. Dit is niet aan jou gericht maar aan alle lezers. Sommige zullen het uit zichzelf al doen; voor andere is het nieuw en voor hen is het voornamelijk bedoeld.
Century Winschoten is ook een fijne dealer. Vaste service-medewerker als aanspreekpunt en denken ook met garantie goed mee. Als je zelf met terugroepacties aankomt en je geeft ze de ruimte dat ze zelf in hun schema kunnen inplannen denken ze ook extra goed met je mee mocht je wel in nood zitten. Kom er niet vaak maar het is altijd fijn als de service medewerker je direct herkent bij binnenlopen als je hem een jaar niet gezien hebt.jeroenkb schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:11:
[...]
Nu scheer je ze allemaal over 1 kam.
Ik maak afspraak bij mijn dealer voor eerste onderhoud. Geef ook aan dat de boarding spots kapot zijn. Dealer geeft aan dat ze, inderdaad, formeel eerst zelf moeten vaststellen dat ze kapot zijn. Maar het slaat nergens op om dan 2 keer te moeten komen, dus hij zal ze alvast bestellen. Dan geeft hij nog aan dat het verstandig is om de afspraak voor onderhoud een week te vervroegen. Dat zit ik nog binnen de garantie en komt er minder gedoe over de boarding spots.
Top dealer...
Heb je de Fred flintstone optie of gewoon hard bergje af ?
Ik vermoed dat de weg iets daalde, maar niet echt merkbaar.Wilde schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:03:
[...]
Heb je de Fred flintstone optie of gewoon hard bergje af ?
Had overigens de CC op 180 staan.
[ Voor 7% gewijzigd door basmq op 03-05-2023 11:19 ]
I stand corrected. Je hebt wel een punt maar ik helaas die ervaring binnen 3 dealers van een bepaalde groep, wil ook niet bashen.jeroenkb schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:11:
[...]
Nu scheer je ze allemaal over 1 kam.
Top dealer...
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
Ik denk dat je bij de dealers een onderscheid moet maken in service (behulpzaamheid) en verkoop praatjes vanuit de jongens in de showroom. Bij Vallei te Arnhem iig goed geholpen met de update en tijdens (of voor of na) deze update de waardeloze fabriek af ruitenwissers en spiegel projectors (of hoe de ellendige dingen ook heten) direct vervangen.Star65 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:04:
[...]
I stand corrected. Je hebt wel een punt maar ik helaas die ervaring binnen 3 dealers van een bepaalde groep, wil ook niet bashen.
Hij begon dan ook lager dan 34%, jij zat op 64%?rammes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:53:
er stond gisteren een ID5 naast me die begon te laden op 125 kW en piekte naar 130. die van mij kwam maar niet boven de 70uit..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja dat liep verder op, maar daardoor was zijn accu op de juiste, verwarmde temperatuur?
Dat laatste herken ik, heb dit al een aantal maanden, maar alleen bij adressen uit mijn contacten. Of bijvoorbeeld 'naar huis'. Dat full screen heb ik dan nog niet gezien. Heb de split screen met Spotify.Mpaj schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:38:
Ik heb sinds een recente update dat Waze op volledig scherm weergegeven wordt (yay!🙌), Maar nu kan ik niet meer met mijn stem een locatie invullen dat er naartoe navigeert? Google zegt het wel te doen, maar waze pakt het niet op.. iemand hier laat van?
Dat komt omdat jouw soc te hoog was toen je ging laden. Mijn ervaring is dat als je start met laden bij max 30% je makkelijk 125 kw haalt. Kijk maar eens hier:rammes schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:53:
er stond gisteren een ID5 naast me die begon te laden op 125 kW en piekte naar 130. die van mij kwam maar niet boven de 70uit..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/HDIKzXtyPYx27stReLc9Yxp1.png?f=fotoalbum_large)
Voel me zeker niet aangevallen maar ik vermoed dat er weinig tweakers zijn voor wie het nieuws is dat langzamer rijden het verbruik ten goede komtonetime schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:30:
[...]
Ik krig de indruk dat je je aangevallen voelt, dat is niet de bedoeling. En voor jouw rijprofiel lijkt jouw verbruik ook inderdaad heel redelijk.
Maar bewustwording van de mogelijkheden maakt het mogelijk zelf zuiniger te gaan rijden. Dit is niet aan jou gericht maar aan alle lezers. Sommige zullen het uit zichzelf al doen; voor andere is het nieuw en voor hen is het voornamelijk bedoeld.
Herkenbaar hoor auto weggebracht voor de eerste beurt en 2 bekende problemen (Boarding spots, hangende parkeerrem), kom ik de auto ophalen hebben ze de 2 problemen niet opgelost….Star65 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:47:
Vandaag ook de ME3 update gehad bij een dealer in het diepe zuiden van het land, auto om 8.15 gebracht en om 15.30 telefoontje dat ik hem weer kon ophalen. Bij aankomst werden sleutels overhandigd en daar kon ik het mee doen. Op mijn vraag of de auto opnieuw aangemeld diende te worden in de Skoda app werd gezegd dat ik een nieuw account moest aanmaken.![]()
![]()
Vervolgens wilde men een nieuwe afspraak maken om die spiegeldingetjes te vervangen waarvan ik van te voren had gemeld dat die defect waren, maar ja protocol, eerst moet de dealer zich zelf overtuigen, dan bestellen, dan nieuwe afspraak.
Ik moest maar een nieuwe afspraak hiervoor maken, echter zijn ook nog is de onderdelen voor de parkeerrem niet leverbaar en hiervan is de leverdatum onbekend

Ik heb vorig jaar een zonnescherm opgehaald bij de Hornbach van 5 meter lang en die stak 1,5m uit aan de achterkant. Zou moeten kunnen denk ik! :-)Maat28 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:52:
Heeft iemand al latten van 3 meter lengte in de auto vervoerd? Met de Ford Focus Wagon die ik hiervoor had paste dit met de achterklep dicht…..gaat dit ook in de Enyaq met de achterklep dicht?
Ander ding: Ik heb mijn auto gereset naar fabrieksinstellingen, maar ik heb de gebruikers optie niet meer beschikbaar om vervolgens de app in te stellen. Iemand dit al eens gehad? Heb wel diverse obdeleven wijzigingen gedaan (lane assist, welkoms en exit scherm), misschien zorgt het weghalen van die welkom en exit scherm instellingen ervoor dat de gebruikers app verborgen wordt?
Ben benieuwd of iemand hier ook tegenaan loopt.
[ Voor 34% gewijzigd door Vanitas1996 op 04-05-2023 09:34 ]
Als je de OBDeleven aanpassing hebt gedaan ivm het welkomstscherm (function configuration pso), dan heb je geen gebruikers icoon meer. Even deze aanpassing ongedaan maken zou ik zeggen.Vanitas1996 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:19:
[...]
Ander ding: Ik heb mijn auto gereset naar fabrieksinstellingen, maar ik heb de gebruikers optie niet meer beschikbaar om vervolgens de app in te stellen. Iemand dit al eens gehad? Heb wel diverse obdeleven wijzigingen gedaan (lane assist, welkoms en exit scherm), misschien zorgt het weghalen van die welkom en exit scherm instellingen ervoor dat de gebruikers app verborgen wordt?
Ben benieuwd of iemand hier ook tegenaan loopt.
Alright thx! Morgen even ongedaan laten maken om de app weer in te stellen!fredpol schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:44:
[...]
Als je de OBDeleven aanpassing hebt gedaan ivm het welkomstscherm (function configuration pso), dan heb je geen gebruikers icoon meer. Even deze aanpassing ongedaan maken zou ik zeggen.
Vraagje: bij opnieuw registreren, komen dan daarna vanzelf de juiste Skoda 'abonnementen', oftewel services met juiste einddatum weer terug?Vanitas1996 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:19:
[...]
Ander ding: Ik heb mijn auto gereset naar fabrieksinstellingen
Hetzelfde hier. Mijn vrouw kreeg hem ook en ik heb er nog niet naar kunnen kijken.Venxir schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:00:
[Afbeelding]
Mijn vrouw krijgt opeens deze melding om haar oren, ik kan hier weinig over vinden. Weet iemand hier wat er exact speelt?
Ik kreeg bij het instellen van de app wel weer de optie om de skoda abonnementen te activeren. Ik weet niet meer precies of de datums klopte met mijn eerdere datum, kan ik dit terugvinden?Viewlite schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:46:
[...]
Vraagje: bij opnieuw registreren, komen dan daarna vanzelf de juiste Skoda 'abonnementen', oftewel services met juiste einddatum weer terug?
Deze komen niet vanzelf terug, deze moest ik handmatig aanklikken, maar dit wordt nog niet verwerkt, omdat mijn auto nog niet geactiveerd kan worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Vanitas1996 op 04-05-2023 11:29 ]
Gaat je niet lukken. Ik heb 1m90 kunnen vervoeren met de achterklep dicht. Alles daarboven is mijns inziens standaard niet meer veilig te doen.Maat28 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:52:
Heeft iemand al latten van 3 meter lengte in de auto vervoerd? Met de Ford Focus Wagon die ik hiervoor had paste dit met de achterklep dicht…..gaat dit ook in de Enyaq met de achterklep dicht?
1.90?? Dat is wel erg kort…..het gaat mij om de lengte van voorruit tot achterklep…..maar ik ga het wel testen komend weekend👍Divino83 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:29:
[...]
Gaat je niet lukken. Ik heb 1m90 kunnen vervoeren met de achterklep dicht. Alles daarboven is mijns inziens standaard niet meer veilig te doen.
Dit is de laatste stap voor het installeren van de handleiding. Stapjes volgen en je hebt er een menu-item bij.vinom schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:18:
[...]
Hetzelfde hier. Mijn vrouw kreeg hem ook en ik heb er nog niet naar kunnen kijken.
Mijn zonnescherm lag tussen de stoelen door, dus tegen de knoppen van de airco/p assist etc.Maat28 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:52:
[...]
1.90?? Dat is wel erg kort…..het gaat mij om de lengte van voorruit tot achterklep…..maar ik ga het wel testen komend weekend👍
Dat was zeker een goede 3,5m tot de rand van de achterbak. Ik kan het straks nog wel even voor je opmeten als je dit wilt!
Ja toevallig afgelopen zaterdag een paar vuren latten van 3m vervoerd. Maar die waren niet zo breed, gipsplaten oid van 3m gaat hem niet worden denk ik.Maat28 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:52:
Vanochtend werd de afspraak afgebeld omdat Skoda geen sturen meer vervangt van de Enyaq aangezien er een software update uitkomt binnenkort. Wanneer wisten ze mij niet te vertellen, maar ze verwachten binnen nu en een maand.
Dan wordt ik uitgenodigd om met de auto te komen zodat ze de update kunnen doen.
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Heb hem zelf gezien. Is een melding met het verzoek om de handleiding mbt parkeren goed te lezen.Venxir schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:00:
[Afbeelding]
Mijn vrouw krijgt opeens deze melding om haar oren, ik kan hier weinig over vinden. Weet iemand hier wat er exact speelt?
Als je vervolgens iets verder scrollt kun je op akkoord drukken en dan is de 'terugroep' actie afgerond.
We hebben een tweaker waar wat mis gegaan is bij parkeren / achteruit rijden. Misschien komt dit vaker voor en willen ze zo aansprakelijkheid voorkomen (Je hebt nu bewust akkoord gegeven of het steeds uitvoeren van de beschreven handelingen. De auto kan dan niet meer uit zichzelf naar achteren gaan rijden)
Rare is dat de uitdraai alleen maar aangeeft dat de capaciteit groter is dan 70% (garantiegrens). Hoofd werkplaats gaf aan dat ze met de officiële Skoda spullen geen andere informatie uit de auto kunnen trekken. Vond hij ook wel raar.
:strip_exif()/f/image/YXJoYtdYPSraJRn2qWy9vly3.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee dan zit het display in de weg denk ik. Planken van ca 15cm breed moet wel lukken dan. Thanks!Martinique schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:39:
[...]
Ja toevallig afgelopen zaterdag een paar vuren latten van 3m vervoerd. Maar die waren niet zo breed, gipsplaten oid van 3m gaat hem niet worden denk ik.
:strip_exif()/f/image/tUrcvdYyzIqI1XmH7QPN3w0U.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze update kwam vanochtend door en na installatie heb ik een keuze voor "service acties"
:strip_exif()/f/image/UCX0rCcaTLeN46yNyxt52uVD.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder geen wijzigingen en onder service acties waren geen terugroepactie vermeld.
[ Voor 3% gewijzigd door t3q op 05-05-2023 09:53 ]
Life goes as it goes.
Deze update heb ik een week (misschien 2?) geleden ontvangen en heb sindsdien geen enkel probleem meer ervaren met de TravelAssist waar het voorheen regelmatig echt om de paar tellen stopte met werken.t3q schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:52:
[Afbeelding]
Deze update kwam vanochtend door en na installatie heb ik een keuze voor "service acties"
[Afbeelding]
Verder geen wijzigingen en onder service acties waren geen terugroepactie vermeld.
Misschien toeval maar het van "regelmatig een melding" naar helemaal niets en iets ander stuurgedrag in dezelfde bochten doet me toch vermoeden dat de fix voor TA in deze update verscholen gaat.
Een changelog met daadwerkelijke changes is toch wel een groot gemis
Eve char: Warock <TEST>
Kan dat ook met de toegenomen buitentemperatuur te maken hebben? Immers is het (naar mijn mening) de combinatie met stuurwielverwarming waar die op stoort.sPENKMAN schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:
[...]
Deze update heb ik een week (misschien 2?) geleden ontvangen en heb sindsdien geen enkel probleem meer ervaren met de TravelAssist waar het voorheen regelmatig echt om de paar tellen stopte met werken.
Misschien toeval maar het van "regelmatig een melding" naar helemaal niets en iets ander stuurgedrag in dezelfde bochten doet me toch vermoeden dat de fix voor TA in deze update verscholen gaat.
Eerlijk gezegd heb ik het niet meer geprobeerd, dus ik zal er eens op proberen te letten.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
klopt idd door de temperatuur. ik merk dat ik het ook kan "trikkeren" door hard in het stuurwiel te knijpenJanHenk schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:30:
[...]
Kan dat ook met de toegenomen buitentemperatuur te maken hebben? Immers is het (naar mijn mening) de combinatie met stuurwielverwarming waar die op stoort.
Eerlijk gezegd heb ik het niet meer geprobeerd, dus ik zal er eens op proberen te letten.
Ik zou het doen!
Bij mij werkt het nog na de update!Bertuz-x10 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:02:
Weet iemand of deze kleine update de TA activatie via ODB ongedaan maakt ? Moet vanavond vanuit Kroatië wee naar huis rijden en wil de TA niet missen ;-)
- Travel Assist
- Automatisch sluiten ramen bij afsluiten auto
- Dagrijverlichting
Hoor het graag via een PB
Deze update heeft het helaas niet verholpen, heb de Travel Assist melding niet vaak, maar hij komt wel met de willekeur tevoorschijn.sPENKMAN schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:06:
[...]
Deze update heb ik een week (misschien 2?) geleden ontvangen en heb sindsdien geen enkel probleem meer ervaren met de TravelAssist waar het voorheen regelmatig echt om de paar tellen stopte met werken.
Dus dit is een mooie toevoeging aan het geheel , top.
Nu nog w88 op 3.1.
Life goes as it goes.
Zelfde bij mij. Na de update veel minder, maar nog niet weg. Na stuurvervanging is het bij pas echt opgelost.Autohillenga schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:36:
[...]
Deze update heeft het helaas niet verholpen, heb de Travel Assist melding niet vaak, maar hij komt wel met de willekeur tevoorschijn.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ramen sluiten bij afsluiten auto is gewoon je hand tegen de sensor blijven houden tot de ramen sluiten.Malt1982 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:30:
Is er iemand beschikbaar in de buurt van Eindhoven die onderstaande kan inregelen met OBD:
- Travel Assist
- Dagrijverlichting
Ik weet niet of de Travel Assist storing perse met de buitentemperatuur te maken heeft.JanHenk schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:30:
[...]
Kan dat ook met de toegenomen buitentemperatuur te maken hebben? Immers is het (naar mijn mening) de combinatie met stuurwielverwarming waar die op stoort.
Mijn ervaring:
- Na stuurwiel wissel in April 2022 bewust de stuurwiel verwarming helemaal niet meer gebruikt.
- Geen enkele storingsmelding meer gehad.
- Totdat mijn vrouw de stuurwiel verwarming in Februari van dit jaar per ongeluk 1 maal gebruikte.
- Sindsdien weer af en toe een melding.
Dus het lijkt er wat mij betreft op dat, zodra je de stuurwiel verwarming een keer hebt gebruikt, je de storing (af en toe) hebt. Ben benieuwd wat die software update gaat doen nu ze geen sturen meer wisselen.
Ik ben ook erg benieuwd of de update het op gaat lossen.BAJ82 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:26:
[...]
Ik weet niet of de Travel Assist storing perse met de buitentemperatuur te maken heeft.
Mijn ervaring:
- Na stuurwiel wissel in April 2022 bewust de stuurwiel verwarming helemaal niet meer gebruikt.
- Geen enkele storingsmelding meer gehad.
- Totdat mijn vrouw de stuurwiel verwarming in Februari van dit jaar per ongeluk 1 maal gebruikte.
- Sindsdien weer af en toe een melding.
Dus het lijkt er wat mij betreft op dat, zodra je de stuurwiel verwarming een keer hebt gebruikt, je de storing (af en toe) hebt. Ben benieuwd wat die software update gaat doen nu ze geen sturen meer wisselen.
En 100% dat het met de stuurverwarming spoelen te maken heeft welke als dubbele functie ook de hand op stuur detectie verzorgen.
Ook niet vreemd dat (sterke) temperatuur schommelingen hier invloed op hebben. Vind het sowieso appart dat er enkele watts aan vermogen in gaan en daarnaast een bepaalde (lage?) capaciteit verschil gedetecteerd moet worden. Zal vast kunnen werken maar het analoge elektronica circuit is wel gevoelig naar mijn mening.
Ook het hard knijpen wat ik laatst las of in mijn geval hard trekken/duwen kan het triggeren en of oplossen tijdelijk.
edit: bouwmaand augustus '22, geen foutmeldingen, met/zonder stuur verwarming.
[ Voor 16% gewijzigd door onetime op 05-05-2023 19:45 ]
Dat werkt alleen bij Travel Assist in combinatie met capacitief stuurwiel met flippersonetime schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:44:
Wanneer moet de hand-stuur detectie alarm slaan? Ik kan zonder handen aan het stuur rijden. Geen alarm. (natuurklijk in veilige situatie en klaar om in te grijpen, was testen van lane assist, nieuw voor mij)
edit: bouwmaand augustus '22, geen foutmeldingen, met/zonder stuur verwarming.
[ Voor 5% gewijzigd door jeroenkb op 05-05-2023 20:59 ]
Voor travel assist heb je het capacitieve stuur nodig, anders krijg je om de haverklap een melding….jeroenkb schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:58:
[...]
Dat werkt alleen bij Travel Assist in combinatie met capacitief stuurwiel met flippers
Aanvullende vraag hierover: hoe zit het dan met het schuifdak, kan die ook automatisch sluiten zodra je de auto op slot zet?Malt1982 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:30:
Is er iemand beschikbaar in de buurt van Eindhoven die onderstaande kan inregelen met OBD:
- Travel Assist
- Dagrijverlichting
Andere opmerking over de Enyaq zelf:
Zo blij dat het echte knoppen zijn op het stuur en geen touch. Wel jammer dat dit weer niet van toepassing is voor het schuifdak. Gisteravond kreeg ik het dak niet dicht, blijk ik dus zonder het in de gaten te hebben in het midden een toets te hebben geraakt bij het schuifdak waardoor ie dus vergrendeld stond. Eigen schuld natuurlijk, maar wel een beetje jammer….
Ik heb dat extra handeltje onder de richting aanwijzer, en de flippers...jeroenkb schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:58:
[...] Dat werkt alleen bij Travel Assist in combinatie met capacitief stuurwiel met flippers
En het knopje rechtsboven van de Travel Assist? Dan heb je het capacitieve stuurwiel. Mijne is maart ‘22 dus zitten in dezelfde bouwreeks. De tijd voor aanraking is +\- 15 seconden.onetime schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:24:
[...]
Ik heb dat extra handeltje onder de richting aanwijzer, en de flippers...
In het verlengde hiervan: ik ben erachter gekomen dat als je het rijprofiel individueel kiest en daar de besturing op “sport” zet, je veel minder snel de melding stuur aanraken krijgt. Niet dat je nou met losse handen moet rijden, maar je hoeft het stuur wat minder “gespannen” vast te houden. Ik vind het een verademing. Net zoals ik trouwens in het zelfde menu de ACC op sport heb staan. Hij reageert dan wat “scherper” als er een gat valt tussen jou en je voorligger. Beiden erg fijn. Alleen jammer dat je iedere keer de individuele stand handmatig moet kiezen. Gelukkig onthoudt ie wel de sport keuzes bij besturing en ACC in het individuele profiel en is er een fysieke knop voor het rijprofielAutohillenga schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:08:
[...]
En het knopje rechtsboven van de Travel Assist? Dan heb je het capacitieve stuurwiel. Mijne is maart ‘22 dus zitten in dezelfde bouwreeks. De tijd voor aanraking is +\- 15 seconden.
Ja grote bonus voor degene die kan vinden hoe het laatst gekozen rijprofiel onthouden blijft. Ik krijg het nog niet voor elkaar met OBD11.BGFG schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:21:
[...]
In het verlengde hiervan: ik ben erachter gekomen dat als je het rijprofiel individueel kiest en daar de besturing op “sport” zet, je veel minder snel de melding stuur aanraken krijgt. Niet dat je nou met losse handen moet rijden, maar je hoeft het stuur wat minder “gespannen” vast te houden. Ik vind het een verademing. Net zoals ik trouwens in het zelfde menu de ACC op sport heb staan. Hij reageert dan wat “scherper” als er een gat valt tussen jou en je voorligger. Beiden erg fijn. Alleen jammer dat je iedere keer de individuele stand handmatig moet kiezen. Gelukkig onthoudt ie wel de sport keuzes bij besturing en ACC in het individuele profiel en is er een fysieke knop voor het rijprofiel
Water-Escape
Bij mij hetzelfde, duurt intussen wel lang 🤔Wilde schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:28:
Hier inmiddels al 3 weken de powerpass app op status ‘wachten svp’…. Is daar nog iets aan te doen?
Ik heb hem inmiddels wel zover dat hij gaat installeren, maar daar staat hij ook al een week op. Ik heb hem zover gekregen door een paar keer geforceerd het infotainment systeem te herstarten door de powerknop lang in te houden.Wilde schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:28:
Hier inmiddels al 3 weken de powerpass app op status ‘wachten svp’…. Is daar nog iets aan te doen?
- start traag op
- switch je even naar de navi en weer terug duurt het opstarten weer net zo lang
- uitzoomen en rijden resulteert in een crash na enkele minuten (ik vermoed een geheugen probleem)
Ik zou het doen!
Dit topic is gesloten.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.