Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.009.975 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 09:51
water_escape schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:45:
[...]

groen is aan.
goede zwaai geven en stap naar achteren doen.
Bij mij werkt een voet naar voren onder de auto beter. Of de laadkabel die er af en toe onder ligt triggert hem dan ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Robin2506 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:51:
Goedemorgen,

Heeft wellicht iemand van hier interesse in een zakelijke lease overname van mijn Enyaq ?

ik rij er nu 2 jaar mee maar ik niet niet wennen aan het elektrisch rijden het is gewoon niks voor mij.

Gaat om een All Black Enyaq iv 60 Lease loopt via Pon 20000 km per jaar,
Nein geen interesse, maar wel benieuwd waar je niet aan kan wennen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:52
Was vandaag bij een dealer langs voor aanhoudende TA meldingen. Schijnt dat er vanaf morgen een software update beschikbaar komt, waardoor vervangen van het gehele stuur niet meer nodig is. We gaan ‘t zien.

Verder ook antwoord op mijn vermoeden van een te lage range van mijn 80: voor een aantal 80 is een terugroepactie, er moet een deel van het accupakket vervangen worden. Minder fijn: voorlopig ben ik niet aan de beurt, te weinig capaciteit bij de werkplaats…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:41

rammes

koekebakker 1e klas

RobB_W schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:05:
Was vandaag bij een dealer langs voor aanhoudende TA meldingen. Schijnt dat er vanaf morgen een software update beschikbaar komt, waardoor vervangen van het gehele stuur niet meer nodig is. We gaan ‘t zien.

Verder ook antwoord op mijn vermoeden van een te lage range van mijn 80: voor een aantal 80 is een terugroepactie, er moet een deel van het accupakket vervangen worden. Minder fijn: voorlopig ben ik niet aan de beurt, te weinig capaciteit bij de werkplaats…
OTA update?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:04
Daan_P schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:51:
Gisteren de stevigheid van de achterkant van de auto getest.

Gelukkig langzaam filerijdend gebeurd en auto stond denk ik op de rem (TA actief).
Wel even schrikken, dacht eerst dat mijn auto zelf hard remde maar was harder dan ik gewend was van een noodingreep.

Ik stond zelf al stil toen achterligger tegen mij aanreed.

De mercedes was er slechter aan toe, koelvloeistof lekkage en motorkap ging niet meer open.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit was op de a59 net voor knooppunt hooipolder of niet? Ik zag je volgens mij staan toen ik langs reed met mijn Enyaq. Leefde op dat moment wel erg met je me, lijkt me ontzettend rot als zoiets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

water_escape schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:45:
[...]

groen is aan.
goede zwaai geven en stap naar achteren doen.
Haha dat was het agressief schoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Nano2009 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:23:
[...]

Dit was op de a59 net voor knooppunt hooipolder of niet? Ik zag je volgens mij staan toen ik langs reed met mijn Enyaq. Leefde op dat moment wel erg met je me, lijkt me ontzettend rot als zoiets gebeurt.
Dat klopt ja, dankje. Gelukkig viel het mee en was de tegenpartij meewerkend👍

Ben wel benieuwd hoelang het gaat duren voor schade gerepareerd is en of het alleen de zochtbare schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Weet ik niet, mijn wagen moet nog naar ME3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-06 22:00
Ik merk regelmatig (toch in elke rit wel eens) dat wanneer ik rem, het balkje voor regeneratie niet of amper oplicht. Het instant verbruik is dan slechts licht negatief, zoals bij het uitbollen. Dit impliceert dat schijfremmen in actie schieten. Merkt iemand dat ook? Is dat misschien om de schijfremmen "proper" te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-02 07:19
Vraagje:
Ik zie op mijn scherm dat ik 2 updates heb staan,
in het rondje het getal 2
Als ik nu naar het begin scherm ga en daar bij de update-vraag het balkje opzij wil sliden gebeurt er niks

Ik weet ook niet of het zo hoort te werken, kan iemand mij vertellen hoe dat zou moeten werken en wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
mdizzy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:27:
Ik merk regelmatig (toch in elke rit wel eens) dat wanneer ik rem, het balkje voor regeneratie niet of amper oplicht. Het instant verbruik is dan slechts licht negatief, zoals bij het uitbollen. Dit impliceert dat schijfremmen in actie schieten. Merkt iemand dat ook? Is dat misschien om de schijfremmen "proper" te houden?
Batterij koud of vol; dat beperkt de laadsnelheid en dus ook het recuperatievermogen.

Het lichtblauwe balkje geeft het recuperatievermogen aan. Als deze niet vol is, heb je niet het volledige vermogen voor recuperatie beschikbaar en pakt ie dus de schijven/trommels als je meer remvermogen nodig hebt.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 20:41
mdizzy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:27:
Als ik hard rem heb ik dat ook, dan gaat hij direct naar de schijf (en trommel trouwens) remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
JanHenk schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:54:
[...]

Batterij koud of vol; dat beperkt de laadsnelheid en dus ook het recuperatievermogen.

Het lichtblauwe balkje geeft het recuperatievermogen aan. Als deze niet vol is, heb je niet het volledige vermogen voor recuperatie beschikbaar en pakt ie dus de schijven/trommels als je meer remvermogen nodig hebt.
Ik rem -> blauw. Ik rem opnieuw -> niet blauw. Ik rem nog eens -> wel blauw. Kan dus niet aan temperatuur of SoC liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@mdizzy Dan zou ik teruggaan naar de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-06 11:06
RobB_W schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:05:

Hier vandaag dezelfde melding gekregen (ik kwam voor bandenwissel). Men gaf aan dat het het hele accupakket zou betreffen. Moest separate afspraak maken bij een andere vestiging. Over 2 weken aan de beurt, gaat een hele dag duren.

[ Voor 3% gewijzigd door bertvanoosten op 06-04-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
bertvanoosten schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:33:
[...]

Hier vandaag dezelfde melding gekregen (ik kwam voor bandenwissel). Moest separate afspraak maken bij een andere vestiging. Over 2 weken aan de beurt, gaat een hele dag duren.
Ik sta voor a.s. dinsdag ingepland voor een nieuw stuur. Ben benieuwd of dat nog doorgaat dan...

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan_P
Cazzo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:40:
Vraagje:
Ik zie op mijn scherm dat ik 2 updates heb staan,
in het rondje het getal 2
Als ik nu naar het begin scherm ga en daar bij de update-vraag het balkje opzij wil sliden gebeurt er niks

Ik weet ook niet of het zo hoort te werken, kan iemand mij vertellen hoe dat zou moeten werken en wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt
Bovenste balk naar beneden swipen, zijn waarschijnlijk meldingen in plaats van updates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Vandaag ook de dealer gesproken over het vervangen van het stuur n.a.v de TA meldingen, te horen gekregen dat de sturen niet meer vervangen worden meer een software update krijgen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:32
Mooi, zal morgen ook eens bellen wanneer ik terecht kan. Een nieuw stuur en instapverlichting in de spoegels staan nog in de back order bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
rammes schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:59:
Vandaag ook de dealer gesproken over het vervangen van het stuur n.a.v de TA meldingen, te horen gekregen dat de sturen niet meer vervangen worden meer een software update krijgen.
Vreemd steeds, die afwijkende berichten. Wat moet je hier nu mee?

Bij mijn weten staat bij mij gewoon een nieuw stuur in de backorder…

Ik wil ook het vernieuwde stuur! Heb er geen vertrouwen in dat software-updates gaan helpen . :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
JanHenk schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:37:
[...]

Vreemd steeds, die afwijkende berichten. Wat moet je hier nu mee?

Bij mijn weten staat bij mij gewoon een nieuw stuur in de backorder…

Ik wil ook het vernieuwde stuur! Heb er geen vertrouwen in dat software-updates gaan helpen . :D
Probleem is vrij eenvoudig softwarematig op te lossen ;)
Handen op stuur detectie gewoon constant hoog uitsturen 😂 geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:32
Skoda Waalwijk is gelukkig ook op de hoogte dat het Travel Assist probleem opgelost gaat worden met een software update in plaats van het stuur vervangen. Ze konden op dit moment nog niks in plannen, maar ik zal ergens de komende dagen worden teruggebeld om ingepland te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_P
vinom schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:04:
Skoda Waalwijk is gelukkig ook op de hoogte dat het Travel Assist probleem opgelost gaat worden met een software update in plaats van het stuur vervangen. Ze konden op dit moment nog niks in plannen, maar ik zal ergens de komende dagen worden teruggebeld om ingepland te worden.
Ik ben benieuwd, voor mij staat er daar ook een stuur in backorder. Hoor graag hoe het bij jou verloopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jgoos
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik rijd een Enyaq 80, MY 2021. Ik kreeg onlangs de 3.0 software. Ik had gelezen dat de Laadsnelheid licht zou verhogen met de update.
Ik stond net bij Ionity en was erg verbaasd:
Tot 20% 175kW!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfYblQbSyd52-Amh8cJ2k4vl_x4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAkWHXG84OL4kUuluBDJNPaa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKBQvQtJTpehREJ2uNZPxWjH_Ak=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uu2BjXtPK6NvsFd9WVGUo8oL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-06 08:59
Jgoos schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:01:
Ik rijd een Enyaq 80, MY 2021. Ik kreeg onlangs de 3.0 software. Ik had gelezen dat de Laadsnelheid licht zou verhogen met de update.
Ik stond net bij Ionity en was erg verbaasd:
Tot 20% 175kW!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
*knip*

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 10-04-2023 15:54 . Reden: Niet op de man aub, laat het rusten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:43
Daan_P schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:58:
[...]

Ik ben benieuwd, voor mij staat er daar ook een stuur in backorder. Hoor graag hoe het bij jou verloopt.
Hier ook een stuur (en spiegelspots) in bestelling. Ik dacht mijn dealer even te mail met de vraag of een nieuw stuur nodig is. Toch besloten om het maar even af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 16:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnBTcnN1o-gjkiCREYkPJmlmTMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGHXGqSdMib8xoaNZdEArkQS.jpg?f=fotoalbum_large

Vrouw bij onoplettendheid middenberm geraakt op de autosnelweg, gelukkig enkel stoffelijke schade en omnium verzekerd.

Staat bij garage en wachten momenteel op toestemming van expert voor herstel. Herstel zou wel lang duren door lange levertijden.

Volgens garage is batterij 'in veiligheid' gegaan, en dient hiervoor slechts een zekering te worden worden. Dat zou volgens de garage bij Skoda goed ontworpen zijn, bij Mercedes zou bij dit naar zijn zeggen in een groter geheel in de batterij zitten waardoor dergelijke herstellingen ingrijpender zijn.

Ik zal het kostprijsje voor herstelling later nog posten.

Onlangs toevallig ook schade aan bumper en koplamp laten herstellen (onderdelen vervangen): kostprijs was toen 2700 euro. Normaal zijn we niet echt slechte piloten, beetje pech kort op elkaar...

[ Voor 7% gewijzigd door SoulShot op 09-04-2023 17:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
terug gevonden tabblad...
@Autohillenga Een beetje verwarrend; je profiel naam en dan privé gekocht.
Om te beginnen, doe wat je wilt. Maar als je die 100% niet nodig hebt, bij een 60 wel eerder dan bij een 80, (mede daarom heb ik een 80) gaat hij toch echt langer mee als je hem langzamer laad tot 80%.
Ik heb de eerste 3500km alleen 2kW tot 80% geladen. Nu op vakantie wel 5x tot 100% snel geladen, maar dat werd dus ook echt meteen weer leeg gereden tot rond de 20%. Staat nu met 70% in de koele garage.
Die 5,2% verlies komt op mij over als een gigantisch verlies voor maar één jaar.
Ik wil die auto dan ook zeker meer dan 10 jaar gebruiken, en wil dat hij net zo bruikbaar blijft.
Die 5% verlies vindt ik dan ook voor 10 jaar net acceptabel. (jouw auto zou ik dan ook niet 2e hands willen)

p.s. Met @BigGreen , hoe weet je de degradatie? al beantwoord

net voor vertrek;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNgWVhgLMg0CNBmjxKDjpbGRpbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1Z8UBWYFlShUqqz6NxZG7rv.jpg?f=fotoalbum_large

eind volgende dag met 3 personen in volgeladen wagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CJca6PNNaWBqqQZdRrpPFzfk44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lk9KbjE5Uw9remUP7vlJRSnj.jpg?f=fotoalbum_large

ergens best wel snelladen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lq7u5pFKt1XTyENBB_aN-SrXpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gmw9OLV7JnpYNMJiQd5Sr2WN.jpg?f=fotoalbum_large

een informatieve lader:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BD6JNOo0CKvInEM_Z7vbI4GCso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPaWSzgOUGIOGgiSmvT6NVz3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Z8-r-1bOX4ULrfFmwzMptW25KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROpwiEx5PAHo0lmZLulmmWdu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mtv6nUW6uIwoioQk5SvN4l9yrY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Gz7cjNXSDL3dMkuvX7ch0IA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuCm9o45WeE4-L5U10ZTcxMaijE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joOpdXQJz7xN2ovH7kk10GO5.jpg?f=fotoalbum_large

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:27
onetime schreef op maandag 10 april 2023 @ 08:58:
Om te beginnen, doe wat je wilt. Maar als je die 100% niet nodig hebt, bij een 60 eerder dan bij een 80, (mede daarom heb ik een 80) gaat hij toch echt langer mee als je hem langzamer laad tot 80%.
Ik heb de eerste 3500km alleen 2kW tot 80% geladen. Nu op vakantie wel 5x tot 100% snel geladen, maar dat werd dus ook echt meteen weer leeg gereden tot rond de 20%. Staat nu met 70% in de koele garage.
Die 5,2% verlies komt op mij over als een gigantisch verlies voor maar één jaar.
Ik wil die auto dan ook zeker meer dan 10 jaar gebruiken, en wil dat hij net zo bruikbaar blijft.
Die 5% verlies vindt ik dan ook voor 10 jaar net acceptabel. (jouw auto zou ik dan ook niet 2e hands willen)

net voor vertrek;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

een informatieve lader:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pffft. Begint dezelfde discussie nu weer opnieuw? Komen zo ook de Deense bankstellen weer voorbij? Wat rijdt ie fijn hè ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Gisteren even een aanhanger (2.5 meter lang, met huif van 1.5 meter hoog) terug gebracht, 5 kilometer door de stad. Verbruik heen (met aanhanger) was 25 kw/100km, terug was 18 kw/km. Ik wist dat het veel scheelde maar dit is wel echt enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 21:50
macmellow schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:10:
Gisteren even een aanhanger (2.5 meter lang, met huif van 1.5 meter hoog) terug gebracht, 5 kilometer door de stad. Verbruik heen (met aanhanger) was 25 kw/100km, terug was 18 kw/km. Ik wist dat het veel scheelde maar dit is wel echt enorm.
Meen je dit nu serieus? Ooit met een benzine auto of diesel een kar met huif gereden? Verbruik kan je normaal verdubbelen hoor. Dus niets vreemds aan.

Vroeguh reden we met een gasauto met caravan naar Zuid-Frankrijk...it's brings back Memories (zoeken naar tankstations met gas, korte range en rustiger rijden...). 30 jaar later zijn we dus weer terug bij af _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@macmellow Heen was eerste rit? Koud daar? Dan zat er in de heenreis misschien ook een beetje opwarmen van de accu? Maar die hoge huif maakt inderdaad ook behoorlijk uit, merkte ik met mijn E95 Astra ook al.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
BGFG schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:04:
[...] Pffft. Begint dezelfde discussie nu weer opnieuw? Komen zo ook de Deense bankstellen weer voorbij? Wat rijdt ie fijn hè ;)?
Welke discussie? Aangedragen feiten voor een langere levensduur, en mensen die daar om wat voor reden dan ook geen rekening mee willen houden? Ja hij rijdt fijn, zie ook de foto's, ik gebruik hem gewoon, maar waar het kan houdt ik rekening met de eigenschappen om hem zo lang mogelijk in zo goed mogelijke conditie te houden. Mensen die dat niet doen begrijp ik niet.
Ik heb het milieu de afgelopen 50jaar met eigen ogen achteruit zien gaan en wil mijn steentje bijdragen om de impact van de mens op het milieu zoveel mogelijk te beperken. Als je een timelapse van de aarde ziet dringt de vergelijking met een steeds sneller beschimmelende vrucht zich op. Met het tempo tot nu toe nog 20-30 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 18:26
Hier iemand ervaring hoe je de Enyaq op een thuisnetwerk (oprit) verbonden krijgt met Wifi. Mijn KPN modem heeft WPA2 en mijn Enyaq geeft aan dat dit geen geschikte beveiliging is om mee te verbinden?

Leuk oplaadplekje afgelopen weekend…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6e7sa0iKWrcZvtH-wBz3OKkW7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22LEyConXwYF6lgiIXJdcVb0.jpg?f=fotoalbum_large

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
langevoort schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:14:
Hier iemand ervaring hoe je de Enyaq op een thuisnetwerk (oprit) verbonden krijgt met Wifi. Mijn KPN modem heeft WPA2 en mijn Enyaq geeft aan dat dit geen geschikte beveiliging is om mee te verbinden?
Dat niet, maar uit pure belangstelling: waarom zou je dat willen? Ik ga er toch van uit dat als de auto uit is, hij geen WiFi connectie in stand houdt, dus wat heb je daar aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
BGFG schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:27:
[...]

Dat niet, maar uit pure belangstelling: waarom zou je dat willen? Ik ga er toch van uit dat als de auto uit is, hij geen WiFi connectie in stand houdt, dus wat heb je daar aan dan?
Ten eerste, omdat het kan…
Ten tweede omdat het betrouwbaarder is voor OTA updates, dan hoef ik dit niet met mijn mobiel te doen. Ik vind verbinden via mobiel altijd een extra risico (mobiele accu leeg, verbinding verbreekt, storing hotspot, appjes die je binnenkrijgt en storing veroorzaken). Daarnaast heb ik bijna altijd een melding dat webradiostations niet gelden konden worden oid bij starten auto, maar dat is bijzaak.

Spidermellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
langevoort schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:41:
[...]

Ten tweede omdat het betrouwbaarder is voor OTA updates, dan hoef ik dit niet met mijn mobiel te doen. Ik vind verbinden via mobiel altijd een extra risico (mobiele accu leeg, verbinding verbreekt, storing hotspot, appjes die je binnenkrijgt en storing veroorzaken). Daarnaast heb ik bijna altijd een melding dat webradiostations niet gelden konden worden oid bij starten auto, maar dat is bijzaak.
De internetverbinding is rechtstreeks met de auto, niet via je mobiel. Of bedoel je de simkaart in de auto in dit geval met mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Ik heb nog geen ME3, maar moeten OTA updates via je eigen WiFi of mobiel? :?
Lijkt me sterk…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-06 10:11
[...]

OTA updates komen gewoon via de simkaart die van Skoda die erin zit. Daar heb je geen Wifi of hotspot voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 09:51
Ik zit even een langere rit te plannen en kom deze plek langs de A3 in Duitsland tegen. https://www.google.nl/map...10e5!16s%2Fg%2F11n0zxwzs4
https://chargefinder.com/...ilden-kreuz-hilden/xpqkjw

Ideaal voor als je komende zomer met je sleurhut even een laadplek zoekt. Hier hebben ze over nagedacht!!

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:15
jaapbrandhof schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:30:
Ik zit even een langere rit te plannen en kom deze plek langs de A3 in Duitsland tegen. https://www.google.nl/map...10e5!16s%2Fg%2F11n0zxwzs4
https://chargefinder.com/...ilden-kreuz-hilden/xpqkjw

Ideaal voor als je komende zomer met je sleurhut even een laadplek zoekt. Hier hebben ze over nagedacht!!
Hier was ik vorige week!
Goede plek met koffie/broodjes, wc etc
En een paar plekken speciaal voor mensen met aanhangers zodat ze niet hoeven af te koppelen. ook zijn er meer dan genoeg opladers zo'n 50 geloof ik (Tesla/ fastned en Seed&Greet), echt geweldig!
Voor mij een mooie eerste laadstop na 250km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27bSnAYIWSZN0cbrQ2Vq8dy1xWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEXUM068cjtwA1Exilb8e5Vj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvPBYhUKXDN2kUPj4Mr9WGCcwQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbgqQlKUIO9oZgli1RD5GaRV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Senaxx schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:09:
[...]

OTA updates komen gewoon via de simkaart die van Skoda die erin zit. Daar heb je geen Wifi of hotspot voor nodig.
Daarom snap ik die WiFi connectie ook niet. Bovendien neem ik aan dat die wordt uitgeschakeld als je de auto uitzet toch? Anders trekt ie de 12v accu toch leeg of zie in dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
Senaxx schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:09:
[...]

Daar heb je een punt, maar.....ik dacht dat je auto via SIM of Wifi connectie kan maken. Hij ziet tenslotte wel mijn wifi netwerk. Waar is dat dan voor?
De connectie van mijn Sim is zeer slecht, geregeld niet of slechts 1 balkje. Vandaar waarschijnlijk op mijn oprit vaak de opmerking dat Webradiostations (oid) niet geladen kan worden (rondje met 1 erin bovenaan beeldscherm).

Heeft dus niemand hier de enyaq via zijn eigen netwerk op de oprit geconnect? Dan hoef ik het ook niet te proberen nl.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Grrrr waar zit de setting om de accu altijd tot 100% te laden? Ik kan het niet in de app vinden. En ik kan hem steeds handmatig op 100% zetten bij laden.
Ik wil niet maar 80% ik wil 100% en de praktijk vind ik de range (nu 5 dagen oud echt zwaar tegenvallen). En eerlijk gezegd interesseert het behoud van mijn accu me niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
911GT2 schreef op maandag 10 april 2023 @ 22:17:
Grrrr waar zit de setting om de accu altijd tot 100% te laden? Ik kan het niet in de app vinden. En ik kan hem steeds handmatig op 100% zetten bij laden.
Ik wil niet maar 80% ik wil 100% en de praktijk vind ik de range (nu 5 dagen oud echt zwaar tegenvallen). En eerlijk gezegd interesseert het behoud van mijn accu me niets.
Battery care uitzetten..

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
langevoort schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:07:
[...]

Daar heb je een punt, maar.....ik dacht dat je auto via SIM of Wifi connectie kan maken. Hij ziet tenslotte wel mijn wifi netwerk. Waar is dat dan voor?

Heeft dus niemand hier de enyaq via zijn eigen netwerk op de oprit geconnect? Dan hoef ik het ook niet te proberen nl.
Het enige nut is dat je naar Webradio kunt luisteren. De Enyaq kan geen ota uitvoeren over de wifi verbinding. Dat gaat altijd via de sim

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-06 21:57
Iemand bekend met juiste onderdelen voor USB-C achter? De USB hub en interieurdelen kan ik vinden maar zoek de juiste kabelset. Iemand die het juiste nummer weet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macmellow
Medico schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:19:
[...]

Meen je dit nu serieus? Ooit met een benzine auto of diesel een kar met huif gereden? Verbruik kan je normaal verdubbelen hoor. Dus niets vreemds aan.

Vroeguh reden we met een gasauto met caravan naar Zuid-Frankrijk...it's brings back Memories (zoeken naar tankstations met gas, korte range en rustiger rijden...). 30 jaar later zijn we dus weer terug bij af _O-
Ik weet dat het niet vreemd is, ik dacht ik deel het even aangezien het een mooi representatief ritje was. Maar ik hou mijn bijdragen voortaan wel voor me, kan het weer over accudegradatie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
BigGreen schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:28:
[...]

Hier was ik vorige week!
Goede plek met koffie/broodjes, wc etc
En een paar plekken speciaal voor mensen met aanhangers zodat ze niet hoeven af te koppelen. ook zijn er meer dan genoeg opladers zo'n 50 geloof ik (Tesla/ fastned en Seed&Greet), echt geweldig!
Voor mij een mooie eerste laadstop na 250km.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klinkt goed. Ik heb deze plek voor onze aanstaande vakantie geselecteerd.
Waarom heb je trouwens een stukje zwart tape op je auto zitten? Of was is dat voor bij de bumper rechts?

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
jaapbrandhof schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:19:
[...]

Klinkt goed. Ik heb deze plek voor onze aanstaande vakantie geselecteerd.
Waarom heb je trouwens een stukje zwart tape op je auto zitten? Of was is dat voor bij de bumper rechts?
Een clipje van de bumper is kapot en komt daarom los, nieuwe bumper besteld en wacht op levering en plaatsing. Hopelijk deze week opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
BigGreen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:25:
[...]

Een clipje van de bumper is kapot en komt daarom los, nieuwe bumper besteld en wacht op levering en plaatsing. Hopelijk deze week opgelost.
Ah bummer (pun intended).
Met de bumper van onze auto is ook iets mis. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQwXC1T3h9lHJxSn1mvCRM_YcHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT6elO3DmrcmO2sgrjQiGUU7.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige maand aangereden. Wordt half mei pas gerepareerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
jaapbrandhof schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:32:
[...]

Ah bummer (pun intended).
Met de bumper van onze auto is ook iets mis. [Afbeelding]

Vorige maand aangereden. Wordt half mei pas gerepareerd :(
Ai dit ziet er serieus uit.

Helaas zijn de wachttijden op reparatie heel lang.
Duurde bij mij een maand voordat er naar gekeken werd, daarna pas spullen besteld en afspraak kunnen maken. Voor een klein dingetje toch 2 maanden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
BigGreen schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:00:
[...]

Ai dit ziet er serieus uit.

Helaas zijn de wachttijden op reparatie heel lang.
Duurde bij mij een maand voordat er naar gekeken werd, daarna pas spullen besteld en afspraak kunnen maken. Voor een klein dingetje toch 2 maanden verder.
Ja. Zo'n €3300 schade. Gelukkig niet onze schuld, maar inderdaad. Je bent zo 2 maanden verder. Gelukkig kunnen we rijden met de schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 11:04
langevoort schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:14:

Leuk oplaadplekje afgelopen weekend…
[Afbeelding]
Weet je ook de prijs per Kw? Ik kon een tijdje geleden ook niet anders dan bij Porsche laden…..95ct :?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Gisteren had ik geen zin meer om te stoppen om te laden…de auto bleef pushen om te gaan laden, maar we zijn thuis gekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPev7FJAbr9XiARHkLkI6PrU5qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lZEH1fJXn6C3I0okeIuSIiB.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigGreen
water_escape schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:06:
[...]

Weet je ook de prijs per Kw? Ik kon een tijdje geleden ook niet anders dan bij Porsche laden…..95ct :?
maar reed hij daarna ook harder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de skoda navigatie geen Tesla Superchargers in de route opneemt? Als ik de instelling op 'Powepass' zet, wordt de route opnieuw berekend, maar verschijnt hij toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Is er iemand al naar het Gardameer gereden? Ik voer nu de route in op PUMP en op ChargeMap,

Pump gaat via Zwitserland en ChargeMap via Oostenrijk…..

Ik zou de beste optie wel willen witten ivm aanschaffen vignetten.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03:22
Dat soort zaken kun je beter hier vragen:
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
onetime schreef op maandag 10 april 2023 @ 08:58:
Om te beginnen, doe wat je wilt. Maar als je die 100% niet nodig hebt, bij een 60 wel eerder dan bij een 80, (mede daarom heb ik een 80) gaat hij toch echt langer mee als je hem langzamer laad tot 80%.

net voor vertrek;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

een informatieve lader:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hmmm, ik zet hem wel in de schuur neer en gebruik hem niet meer. Rij 200km op een dag en hou altijd beetje reserve. En die 5,2% is niet GIGANTISCH als ik er 70k KM mee heb gereden. En tot 100% doe ik met alle liefde, altijd op schema precies 100% als ik weg rij. Als de auto stil staat is hij altijd rond de 50-60%. Wat jij doet moet je zelf weten. Wel knap dat je aan mij profielnaam kan aflezen dat hij zakelijk zou zijn. Ik heb hem toch echt als particulier. Maar ik zal het als monteur minder goed weten als jou denk ik… De BMS houdt echt een gigantische buffer bij het MEB platform, van de 62 bruto kun je uiteindelijk maar 52-53 kWh gebruiken.

Hoop dat deze onzin discussie nu ook afgelopen is want iedereen op dit forum gebruikt hem waarvoor die gemaakt is: Om van A naar B te komen. Punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
Autohillenga schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:12:
Iemand bekend met juiste onderdelen voor USB-C achter? De USB hub en interieurdelen kan ik vinden maar zoek de juiste kabelset. Iemand die het juiste nummer weet?
Terugkomend op mijn eigen post, ik heb de kabelset gevonden, voor degenen die dit ook zelf willen opzoeken, het nummer is: 10A 971 154 A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-06 13:49
Iemand bij de marketing afdeling heeft de app hernoemd. Waarom dan? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NO4SR28Q6k6BVSzSuz7YXh9SRU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iG6ukpkKmTMbLoNzAXW7Xz7j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Digimusic schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:43:
Iemand bij de marketing afdeling heeft de app hernoemd. Waarom dan? [Afbeelding]
Klinkt als dat er een "pro" versie komt :X

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
Het valt me op dat bij AC laden de auto blijft hangen op 10,5kW, is dit bij jullie ook zo?

Memento mori

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 22:05
Bob-B190 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:32:
Het valt me op dat bij AC laden de auto blijft hangen op 10,5kW, is dit bij jullie ook zo?
Ja hier ook zo. Ik denk dat de laadpaal 11 kW geeft en het verschil de verliezen zijn. En 10,5 kW wat er in de accu komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
De omvormer verbruikt ook nog wat en weerstand op kabels etc etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 19-06 13:30
Yep, bij mij ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
P_de_B schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:34:
[...]

Ik sta voor a.s. dinsdag ingepland voor een nieuw stuur. Ben benieuwd of dat nog doorgaat dan...
Ik heb gisteren mijn nieuwe stuur gekregen en tot dusver lijkt het te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Laatst online: 10:10
Boeie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:38:
Inmiddels heb ik ook een OBDeleven dongle + subscription, dus kan eventueel ook mensen in omgeving Rotterdam helpen met codering.
Graag, ik heb je een PB gestuurd.

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsh
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Autohillenga schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:07:
[...]

Terugkomend op mijn eigen post, ik heb de kabelset gevonden, voor degenen die dit ook zelf willen opzoeken, het nummer is: 10A 971 154 A
Kun je om een compleet overzicht te hebben, want ik overweeg dit wellicht aan mijn Enya toe te voegen, ook de onderdeelnummers van de overige onderdelen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
nielsh schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:21:
[...]

Kun je om een compleet overzicht te hebben, want ik overweeg dit wellicht aan mijn Enya toe te voegen, ook de onderdeelnummers van de overige onderdelen posten?
Ik zal zo even een lijst maken. Ik had hem besteld maar werd al gauw door de dealer gebeld dat het onderdeel zwaar in de backorder zit. De andere onderdelen zijn wel leverbaar in 2-3 weken. Ik neem nu een USB hub die in de 12V aansluiting gaat achter in de kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:00

Ankh

|true

Misschien dat ik er compleet over heen heb gelezen (of gezocht), maar hoe nemen (of hangen) jullie een telefoongesprek op waarbij je mobiel verbonden is via carplay? In het geval van ophangen (waarbij de carplay op navigatie staat) moet ik eerst doorklikken naar het bel menu en dan pas ophangen. Nu zie ik wel in de favoriete balk een groen icoontje, wanneer ik er op druk dan gebeurd er niets. Mis ik nou iets compleets of moet ik die extra handeling accepteren?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdizzy
Heeft er iemand succes met laden op voorkeurstijden? Het laden was goed begonnen en 's nacht mooi gestopt op 80%. Daarna zie ik in de logs van de laadpaal dat er te weinig vermogen vrij was (wegens wasmachine ofzo, Alfen laadpaal wil minstens 6A vrij om te laden - LB op 8A totaal ingesteld), en na een aantal minuten weer OK. Op dat moment is de wagen terug beginnen laden, meer bepaald tot 100%. Nochthans staat battery care aan, laden staat op 80%, laden op thuislocatie op voorkeurslocatie van 10% tot 80%.
Geen probleem om te laden tot op vertrek. Dat werkt prima. Begint mooi op tijd en is meestal een half uur eerder klaar en blijft op 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Autohillenga schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:37:
[...]

Ik zal zo even een lijst maken. Ik had hem besteld maar werd al gauw door de dealer gebeld dat het onderdeel zwaar in de backorder zit. De andere onderdelen zijn wel leverbaar in 2-3 weken. Ik neem nu een USB hub die in de 12V aansluiting gaat achter in de kofferbak.
Ik heb ze compleet (en origineel??) gevonden voor 500 euro, dat is wel een beetje veel geld. Zit jij lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
P_de_B schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:18:
[...]

Ik heb ze compleet (en origineel??) gevonden voor 500 euro, dat is wel een beetje veel geld. Zit jij lager?
Dat is inclusief 230 volt omvormer, dat maakt het wat prijzig denk ik. Ik vind trouwens alles op kufatec.com behoorlijk prijzig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
bertvanoosten schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:33:
[...]

Hier vandaag dezelfde melding gekregen (ik kwam voor bandenwissel). Men gaf aan dat het het hele accupakket zou betreffen. Moest separate afspraak maken bij een andere vestiging. Over 2 weken aan de beurt, gaat een hele dag duren.
Nou, dat valt mee! In mijn geval werd midden augustus als eerste mogelijkheid voorgesteld… Daar heb ik voor bedankt en wagenparkbeheerder gevraagd om een alternatieve auto te zoeken (ik heb ‘m in shortlease).

Vandaag foutmelding over het elektrosysteem. Toch maar even langs de dealer gegaan. Ik moest ‘m daar laten staan en mocht er niet meer mee rijden. Vervangende wagen gekregen en de Enyaq leeggehaald en achtergelaten. Deze wagen ga ik niet meer terugzien…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 11:31
Ankh schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:41:
Misschien dat ik er compleet over heen heb gelezen (of gezocht), maar hoe nemen (of hangen) jullie een telefoongesprek op waarbij je mobiel verbonden is via carplay? In het geval van ophangen (waarbij de carplay op navigatie staat) moet ik eerst doorklikken naar het bel menu en dan pas ophangen. Nu zie ik wel in de favoriete balk een groen icoontje, wanneer ik er op druk dan gebeurd er niets. Mis ik nou iets compleets of moet ik die extra handeling accepteren?
Volgens mij het rechterscrollwiel op je stuur indrukken, geldt in ieder geval voor opnemen dus ophangen verwacht ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
P_de_B schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:18:
[...]

Ik zat rond de 120 euro voor de onderdelen als ik het zou bestellen, is zonder 230V omvormer, die kost nog eens 289 ex btw erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
RobB_W schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:14:
[...]

Nou, dat valt mee! In mijn geval werd midden augustus als eerste mogelijkheid voorgesteld… Daar heb ik voor bedankt en wagenparkbeheerder gevraagd om een alternatieve auto te zoeken (ik heb ‘m in shortlease).

Vandaag foutmelding over het elektrosysteem. Toch maar even langs de dealer gegaan. Ik moest ‘m daar laten staan en mocht er niet meer mee rijden. Vervangende wagen gekregen en de Enyaq leeggehaald en achtergelaten. Deze wagen ga ik niet meer terugzien…
Enyaq 60? Bouwjaar 2021?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
80, uit 21. First edition high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Weet iemand of het mogelijk is om de DCC altijd in comfort te laten starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
RobB_W schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:07:
[...]

80, uit 21. First edition high
Dan heb je cellen van LG Chem, vanaf ‘22 word er in de 80 RWD cellen van CATL gebruikt. De LG cellen zijn super maar door fabricagefouten bij een enkele cel kun je dit krijgen. Wel mooi van het MEB dat je modules kunt wisselen ipv de hele accu zoals Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
911GT2 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:52:
Weet iemand of het mogelijk is om de DCC altijd in comfort te laten starten?
nee dat zoek ik ook nog…

ik heb deze geprobeerd, maar doet idd niks helaas:

Drive mode (lijkt geen invloed te hebben)
Diagnose-interface voor databus (19)
Aanpassing
Driving_Profile_Selection_Parameter
Driving_profile_selection_Counter_Master_Reset not active

of

Control Unit 44 - Steering Assistance
Aanpassing
Characteristic curve of steering assistance
Default = normal
Comfort = eco
Dynamic = sport
Automatic = ? (Never tried)
Driving profile selection button = normal - switch with button - default value

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Jammer. Ik heb niet zoveel tijd er in gestoken, maar ik geloof je direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 10:29
Martinique schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:16:
[...]

Volgens mij het rechterscrollwiel op je stuur indrukken, geldt in ieder geval voor opnemen dus ophangen verwacht ik ook.
Helaas, zowel via de BT telefoon functie als de Android auto (en ik verwacht ook Carplay) is dat dus niet werkend op die manier. Opnemen is altijd de rechter, maar ophangen mag je gewoon op je headunit doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Di
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2023
Hallo, ik heb een vraag over de app, bij het gedeelte deuren en.verlichting zegt ie dat de service is verlopen. Kan iemand mij vertellen of ik recht heb op deze service of dat ik hier voor moet betalen.en ook of het de.moeite waard is, met.andere woorden wat kun je ermee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Eric Di schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:33:
Hallo, ik heb een vraag over de app, bij het gedeelte deuren en.verlichting zegt ie dat de service is verlopen. Kan iemand mij vertellen of ik recht heb op deze service of dat ik hier voor moet betalen.en ook of het de.moeite waard is, met.andere woorden wat kun je ermee
He-le-maal NIX.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:47
mdizzy schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:11:
Heeft er iemand succes met laden op voorkeurstijden? Het laden was goed begonnen en 's nacht mooi gestopt op 80%. Daarna zie ik in de logs van de laadpaal dat er te weinig vermogen vrij was (wegens wasmachine ofzo, Alfen laadpaal wil minstens 6A vrij om te laden - LB op 8A totaal ingesteld), en na een aantal minuten weer OK. Op dat moment is de wagen terug beginnen laden, meer bepaald tot 100%. Nochthans staat battery care aan, laden staat op 80%, laden op thuislocatie op voorkeurslocatie van 10% tot 80%.
Geen probleem om te laden tot op vertrek. Dat werkt prima. Begint mooi op tijd en is meestal een half uur eerder klaar en blijft op 80%.
Hier werkt het altijd vlekkeloos. Alleen opletten als of het goed geselecteerd staat in de auto voordat je de auto verlaat als je wilt dat hij 's nachts gaat laden. Ik heb echter geen ervaring dat het laden stilvalt door loadbalancing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Laatst online: 16-06 12:58
AlexZuH schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:40:
[...]

Helaas, zowel via de BT telefoon functie als de Android auto (en ik verwacht ook Carplay) is dat dus niet werkend op die manier. Opnemen is altijd de rechter, maar ophangen mag je gewoon op je headunit doen....
Opnemen werkt bij mij ook niet met die knop, op Android auto. Eigenlijk kan ik niets met die knop. Ja, eraan draaien en erop drukken, maar zonder enige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97g_ePjWwWFBZplsQOx-NkeEC9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/onfAnWKSxPNCeTfXDLdlPigt.png?f=fotoalbum_large

Meer mensen al deze app gekregen? Zag hem net verschijnen, morgen maar uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolfdeVries
  • Laatst online: 22-11-2024
Autohillenga schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:12:
Ik ben wel benieuwd wat de kosten hiervan zijn. Heb jiij hiervan een indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-04 07:17
Waarschijnlijk ga ik afscheid nemen van mijn fijne Skoda Enyaq IV80. Iemand nog tips om hem aan te bieden (lease of verkoop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsh
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
RolfdeVries schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:05:
[...]

Autohillenga schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:40:
[...]

Ik zat rond de 120 euro voor de onderdelen als ik het zou bestellen, is zonder 230V omvormer, die kost nog eens 289 ex btw erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
RolfdeVries schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:05:
[...]

Het beste voor dit moment is een set van kufatec. Veel originele onderdelen en vooral de kabelset zijn zeer slecht of niet leverbaar op dit moment. Art van kufatec is wel duur, €500 maar zit wel de 230V omvormer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:58
Autohillenga schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:16:
[Afbeelding]

Meer mensen al deze app gekregen? Zag hem net verschijnen, morgen maar uittesten.
In de auto zelf zie ik nog niets...enkel in de app store. Jij meer succes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
svenblom schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:18:
[...]

In de auto zelf zie ik nog niets...enkel in de app store. Jij meer succes?
Bij mij kwam hij tussen de meldingen te staan (rondje boven in het scherm met een cijfer erin). Daarna doorgestuurd naar de shop in de auto en kon hem zo downloaden in de auto. Vind de app best heel handig. Nog wel kleine afwerkpuntjes ( Als je Powerpass en Ionity tegelijk filtert zie je alleen Ionity bijvoorbeeld. Kleine dingetjes maar een hele handige app. Leuke functie is dat je ook feedback kan geven over het laden en is voor iedereen inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-06 14:18
Autohillenga schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:16:
[Afbeelding]

Ik kon deze installeren via de online shop, een dag later kreeg ik melding in de auto dat ik deze kon installeren. Werkt eigenlijk wel goed/vlot met een duidelijke UI. De laadpuntendata lijkt van Google te komen, maar is voor zo ver ik zie wel up to date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1QY2C4Uxi2zucP1FJVwRp1Dmss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4aRrB54gOdJ51YBy8KiwTLQu.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ook makkelijk is, is dat je een adres kan invoeren en alle laders en/of snelladers kan zien in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
Autohillenga schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:36:
[Afbeelding]

Wat ook makkelijk is, is dat je een adres kan invoeren en alle laders en/of snelladers kan zien in de buurt.
Ben benieuwd maar hoe is dit anders dan de gewone navigatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
BigGreen schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:24:
[...]

Ben benieuwd maar hoe is dit anders dan de gewone navigatie?
Het verschil zit hem erin dat je laadsnelheid kan kiezen, verschillende aanbieders etc. En het werkt op Google data wat veel actueler is.
Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.