Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
bertvanoosten schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:33:
[...]

Hier vandaag dezelfde melding gekregen (ik kwam voor bandenwissel). Men gaf aan dat het het hele accupakket zou betreffen. Moest separate afspraak maken bij een andere vestiging. Over 2 weken aan de beurt, gaat een hele dag duren.
Laatst belde Skoda Tilburg mij om te melden dat mijn zomerbanden niet meegekomen waren uit de opslag en dat daags erop de bandenwissel niet door kon gaan. Toen vertelden ze mij ook dat mijn auto teruggeroepen wordt i.v.m. het accupakket.
Zij gaven aan dat deze reparatie (onder garantie) 3 dagen duurt :/

Alleen is het bij hen ook druk en staat de reparatie nu gepland voor maandag 24 t/m woensdag 26 april.
Gaan gelijk de lampjes in de spiegels gerepareerd worden, zijn bij mij ook kaput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
schwarzenegger schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:20:
[...]

Laatst belde Skoda Tilburg mij om te melden dat mijn zomerbanden niet meegekomen waren uit de opslag en dat daags erop de bandenwissel niet door kon gaan. Toen vertelden ze mij ook dat mijn auto teruggeroepen wordt i.v.m. het accupakket.
Zij gaven aan dat deze reparatie (onder garantie) 3 dagen duurt :/

Alleen is het bij hen ook druk en staat de reparatie nu gepland voor maandag 24 t/m woensdag 26 april.
Gaan gelijk de lampjes in de spiegels gerepareerd worden, zijn bij mij ook kaput.
Druk is relatief ;) in Breda moet je blij zijn als je in Juli terecht kan, al is wachten natuurlijk niet fijn ook al is het korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Autohillenga schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:43:
[...]

Het verschil zit hem erin dat je laadsnelheid kan kiezen, verschillende aanbieders etc. En het werkt op Google data wat veel actueler is.
Is dit 3.2? De shop in mijn Enyaq (3.0) is akelig leeg…:)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 00:26
Wilde schreef op zondag 16 april 2023 @ 05:34:
[...]

Is dit 3.2? De shop in mijn Enyaq (3.0) is akelig leeg…:)
Nope, ik zit op 3.0 en heb hem ook. Was eventjes zoeken, maar als je via de browser inlogt op skoda-connect.com kan je hem bij de actieve services terugvinden

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
jvbijleveld schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:22:
[...]

Nope, ik zit op 3.0 en heb hem ook. Was eventjes zoeken, maar als je via de browser inlogt op skoda-connect.com kan je hem bij de actieve services terugvinden
Gevonden inderdaad, maar installeren ho maar. Geeft aan wachten op meer informatie. Verder komt ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 00:00
Als je m op de website geselecteerd hebt, krijg je in de auto een notificatie waarmee je m kunt installeren. Daar is het een aparte app die in het hoofdmenu zichtbaar wordt. Als je m als shortcut bij favorieten opslaat werkt hij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 04-09 15:00
dingo35 schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:27:
Als je m op de website geselecteerd hebt, krijg je in de auto een notificatie waarmee je m kunt installeren. Daar is het een aparte app die in het hoofdmenu zichtbaar wordt. Als je m als shortcut bij favorieten opslaat werkt hij niet...
Online geactiveerd en in de auto is hij in shop zichtbaar en kan ik hem selecteren, maar verder gaat hij niet, dus ik moet wachten totdat ik bericht krijg in de auto dat hij beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

DropjesLover

Dit dus ->

Ik ben aan het oriënteren en kwam tegen dat het MEB platform, bij de Enyaq software versie 3.1 V2G (terugleveren) zou ondersteunen.
Klopt dit en heeft iemand hier dit al? De laatste posts hierover zijn uit november, en met name dat er geen geschikte CCS laadpalen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 16-04-2023 19:12 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@DropjesLover Ergens staat dat er maximaal 10k kWh? 40k kWh? kan / mag worden terug geleverd. Meer weet ik niet, ik dacht dat ik V3.0 heb. Of het met de huidige hardware kan, dat zou via DC kunnen denk ik.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

DropjesLover

Dit dus ->

onetime schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:47:
@DropjesLover Ergens staat dat er maximaal 10k kWh? 40k kWh? kan / mag worden terug geleverd. Meer weet ik niet, ik dacht dat ik V3.0 heb. Of het met de huidige hardware kan, dat zou via DC kunnen denk ik.
Hoeveelheid maakt niet zo uit, en wattage ook niet. Zelfs de 3,6kW V2L is ruim genoeg om doorgaans een huis op te laten draaien (buiten kookplaat+oven ofzo).

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:47
kasteleman schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:29:
[...]

Gevonden inderdaad, maar installeren ho maar. Geeft aan wachten op meer informatie. Verder komt ie niet
Hier hetzelfde met 3.0. Blijft sinds vrijdag hangen in de store met “Even wachten, alstublieft”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Iemand een idee van het verbruik met een volle (4 volwassenen en kofferbak helemaal vol) Enyaq 80 met gem. 130 op de snelweg? Temp rond de 18 graden.

Tripje zuid Frankrijk op de planning en ik ben benieuwd hoe veel hoger het verbruik is tov alleen rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:35
Wilde schreef op maandag 17 april 2023 @ 07:09:
Iemand een idee van het verbruik met een volle (4 volwassenen en kofferbak helemaal vol) Enyaq 80 met gem. 130 op de snelweg? Temp rond de 18 graden.

Tripje zuid Frankrijk op de planning en ik ben benieuwd hoe veel hoger het verbruik is tov alleen rijden
280-320 km op een volle accu? Met een snelheid van 130km/u gaat het hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Snelheid is van veel meer invloed dan extra gewicht.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
vinom schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:02:
[...]

280-320 km op een volle accu? Met een snelheid van 130km/u gaat het hard.
OK. Ik heb stops geplanned elke 250km. Met iets rustiger rijden (110, 120) moet dat dus wel te doen zijn. Verbruik hopelijk onder de 25kW/100km te houden en dan laden tot 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 10:11
Wilde schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:35:
[...]

OK. Ik heb stops geplanned elke 250km. Met iets rustiger rijden (110, 120) moet dat dus wel te doen zijn. Verbruik hopelijk onder de 25kW/100km te houden en dan laden tot 80%.
Dat moet lukken hoor. Met constant 130 zat ik op 27Kw/100km afgelopen Maart met -1 en af en toe regen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:16

Mijn verbruik naar Duitsland tussen 120-130km/h en in NL uiteraard rond de 100km/h
Toen nog met winterbanden en temp rond 8 graden.

Als het buiten 18 graden is dat natuurlijk de meest ideale temperatuur (airco hoeft nog niet aan of in ieder geval niet heel hard)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiyGlaFMyKGAYoty8E9-SzzBuR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p27rULocArlVAddMGiOXc12Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-09 16:42

Yep! Afgelopen zomer naar Barcelona geweest. Volle achterbak, dakkoffer erop en family (2 volwassenen en 2 kids). Ik heb om de 300km geladen en dat ging goed. Altijd nog wel ca 30km ober. Wel een IV80 uiteraard. Echter wel iets minder hard dan 130 gereden…..heb tussen 110 en 120 gemiddeld gereden zoiets. Maar ik vermoed dat je zonder dakkoffer wel 130 gemiddeld kunt rijden en dan ‘stints’ van 300km moet kunnen pakken. Ik laad overigens wel altijd tot 100%. In De pauzes die wij pakten kon dat ook prima en altijd genoeg plek (bij Tesla superchargers) zodat ik ook niemand opgehouden heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Maat28 op 17-04-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 18-09 23:25
Opnieuw aanmelden noodzakelijk

Ik heb deze meldingen niet meer sinds ik via de Skoda Connect Shop de gratis Powerpass app heb ‘besteld’. Wellicht is iets soortgelijks voor jullie ook de fix.

Die Powerpass app doet het bij mij in de auto trouwens ook niet met de melding ‘Even geduld’. Verder geen notificaties oid gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinique op 17-04-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Maat28 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:44:
[...]

Yep! Afgelopen zomer naar Barcelona geweest. Volle achterbak, dakkoffer erop en family (2 volwassenen en 2 kids). Ik heb om de 300km geladen en dat ging goed. Altijd nog wel ca 30km ober. Wel een IV80 uiteraard. Echter wel iets minder hard dan 130 gereden…..heb tussen 110 en 120 gemiddeld gereden zoiets. Maar ik vermoed dat je zonder dakkoffer wel 130 gemiddeld kunt rijden en dan ‘stints’ van 300km moet kunnen pakken. Ik laad overigens wel altijd tot 100%. In De pauzes die wij pakten konden dat ook prima en altijd genoeg plek (bij Tesla superchargers) zodat ik ook niemand opgehouden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik had laatst 's avonds op de Duitse autobahn het gevoel dat de verlichting nogal mager was en veel te dicht voor de auto scheen. Het is nu we richting de zomer gaan steeds lastiger te testen (niet vaak in het donker op de weg), maar ik heb het idee dat de hoogteverstelling van de koplampen 0 effect heeft. Of ik deze nu op 0 laat staan of helemaal naar links op 6 zet: ik zie geen verschil in hoe ver de lichtbundel voor de auto schijnt.

Gaat om de standaardverlichting, meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 09:31
iRbn schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:04:
[...]

Ik kon deze installeren via de online shop, een dag later kreeg ik melding in de auto dat ik deze kon installeren. Werkt eigenlijk wel goed/vlot met een duidelijke UI. De laadpuntendata lijkt van Google te komen, maar is voor zo ver ik zie wel up to date.
Ben sinds zeer kort enyaq rijder.
En wou de shop open doen maar dit ging niet.
Heb volgens mij alle paketten geactiveerd en kan er remote aan via de app.
Maar als ik via de web naar de shop krijg ik dat er geen auto is.
Terwijl ik hem skoda-connect wel degelijk zie.
In de auto zegt hij dat hij niet kon activeren...

Iemand idee wat ik over het hoofd zie?

https://prnt.sc/8tfNRr874bQB
https://prnt.sc/t0hZw50Tej07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@scifoflux Heb je de wagen wel naar fabrieksinstellingen gezet en op eigen account gezet?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
onetime schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:46:
@scifoflux Heb je de wagen wel naar fabrieksinstellingen gezet en op eigen account gezet?
De wagen is nieuw vanuit de dealer/fabriek. (afgehaald op 7/04/2023)
Moet ik hem echt factory reset doen en mij terug aanmelden.
Klinkt omslachtig en onnodig voor een eerste eigenaar, maar kan proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@scifoflux Bij mij stond hij met 10km op de teller op naam van de garage... vandaar de suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scifoflux
onetime schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:02:
@scifoflux Bij mij stond hij met 10km op de teller op naam van de garage... vandaar de suggestie.
okido. Zal het deze avond eens doen als ik tijd heb.
Vermoed factory reset in de auto zelf hem dan zo terug linken?

En ze hebben er mee moeten rijden want ik heb een trekhaak en deze dient naar de keuring te gaan.
Een franstalig radio stond ook in de favorieten, maar verwacht toch van de dealer/invoerder dat ze hem netjes factory resetten.

[ Voor 26% gewijzigd door scifoflux op 18-04-2023 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09 21:38
scifoflux schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:41:
[...]

Ha Scifoflux, ik heb precies hetzelfde. Beide screenshots kan ik ook reproduceren. In de wagen via het entertainment systeem krijg ik continu de melding "aanbod wordt momenteel geupdate, probeer het later nog eens". Ik heb een melding gemaakt bij de Skoda helpdesk via een emaibericht. Die hebben het inmiddels geëscaleerd naar Skoda Auto zeggen ze, ik vermoed dus in Tsjechië. Ook mijn auto was nieuw en nog niet aan enige gebruiker gekoppeld. Ik was de eerst gekoppelde gebruiker. Het lijkt erop dat de aanmelding van de auto op mijn account niet volledig is afgerond. Althans ik denk dat het zoiets is. Ik hoop dat ze er bij Skoda nog een duwtje aan kunnen geven en dat het dan werkt... Niet echt zin om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blade__x
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09 16:58
scifoflux schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:41:
[...]

https://prnt.sc/8tfNRr874bQB
https://prnt.sc/t0hZw50Tej07
Ik heb exact hetzelfde probleem. Op de website krijg ik ook de melding dat er geen auto is die compatible is, en in de auto zelf werkt het ook niet.

De dealer snapt er niks van en de vraag staat nu al weken uit richting Skoda zelf waarom het niet werkt. Heb tot op heden nog niets zinnigs erover teruggehoord.

Mocht jij wel een zinnig antwoord krijgen ben ik benieuwd naar de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 21:03
onetime schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:02:
Je bedoelt de tenaamstelling van het kenteken? Dat heeft hier niets mee uit te staan. Je kunt volgens mij niet zien in Connect op welke naam het abonnement staat toch? Zou inderdaad gek zijn als je bij een nieuwe auto al factory reset zou moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door BGFG op 18-04-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@BGFG Nee, ik bedoel de computer in de auto.
edit: dus moest een factory reset doen om hem op eigen naam te zetten.
Was een voorraad auto die bij op mijn naam zetten voor het eerst een kenteken kreeg.

edit: Weet iemand hoe ik mijn alias aanpas?

[ Voor 79% gewijzigd door onetime op 18-04-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Vandaag heb ik de 3.0.0 update gehad bij de dealer. Voor mijn beeld; de nieuwere versie komt vervolgens automatisch OTA of moet ik nog iets doen hiervoor?

En gaat bij de nieuwste update dat ‘tussenbalkje’ bij CarPlay ook weer weg (gebruikt CarPlay weer volledig beeld)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 00:00
Maat28 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:01:
Vandaag heb ik de 3.0.0 update gehad bij de dealer. Voor mijn beeld; de nieuwere versie komt vervolgens automatisch OTA of moet ik nog iets doen hiervoor?
Volgens de berichten eind maart moet versie 3.1 in week 17, dat is volgende week, naar de bestaande gebruikers geladen worden. Je ziet dan de "0" naar een "1" veranderen op de topregel van de mediadisplay, dat is dan een notificatie dat de update klaar staat. Mijn dealer raadde aan om die vooral thuis bij aankomst te activeren, want soms kun je niet rijden tijdens de update, en soms gaat t mis en ze hebben al eens iemand van een kruispunt moeten takelen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique

En gaat bij de nieuwste update dat ‘tussenbalkje’ bij CarPlay ook weer weg (gebruikt CarPlay weer volledig beeld)?
Rest komt OTA maar het is nog bij niemand hier gebeurd volgens mij.
Dat balkje zit er nog met 3.1 heb ik me hier laten vertellen. Ik zie hem nu niet meer doordat ik de infotainment achtergrond op zwart heb staan 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:15
Heeft er iemand een idee of en hoe het geluid bij het openen van de achterklep uit te schakelen is? Ik maak de halve buurt wakker voor mijn gevoel als ik ‘s ochtends vroeg spullen aan het inladen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Homer-Simpson schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:04:
Heeft er iemand een idee of en hoe het geluid bij het openen van de achterklep uit te schakelen is? Ik maak de halve buurt wakker voor mijn gevoel als ik ‘s ochtends vroeg spullen aan het inladen ben.
Dit kan met OBD11 geprogrammeerd worden.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voors
  • Laatst online: 08-07 09:21
Mijn lijstje met gewenste OBD11 aanpassingen blijft oplopen. Maar omdat ik nog niet zeker ben hoe lang ik ermee blijf rijden..
Is er iemand in de regio van Belgisch Limburg die dit tegen een vergoeding wilt doen voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
voors schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:19:
Mijn lijstje met gewenste OBD11 aanpassingen blijft oplopen. Maar omdat ik nog niet zeker ben hoe lang ik ermee blijf rijden..
Is er iemand in de regio van Belgisch Limburg die dit tegen een vergoeding wilt doen voor mij?
Ik zit in omgeving Roermond. Welkom.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sapperdeflap
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-09 13:29
Martinique schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:23:
[...]

Rest komt OTA maar het is nog bij niemand hier gebeurd volgens mij.
Ik zit al een paar maandjes op ME3.1.
Eénvoudig online te controleren via https://availability.skoda-auto.com middels de VIN. De VIN is overigens terug te vinden in de MySkoda app onder 'Wagendetails'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

Wat is dit nu weer

https://www.skoda-storybo...s-the-skoda-iv-ecosystem/

Škoda Powerpass Map: New infotainment app enhances the Škoda iV ecosystem

› New infotainment app offers detailed, up-to-date information on nearby charging stations, their current availability and surrounding charging infrastructure
› Users can rate charging points and post their feedback within the infotainment app
› The Powerpass Map is available for Enyaq iV family

[ Voor 57% gewijzigd door rammes op 19-04-2023 13:22 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22
rammes schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:05:
Wat is dit nu weer

https://www.skoda-storybo...s-the-skoda-iv-ecosystem/

Škoda Powerpass Map: New infotainment app enhances the Škoda iV ecosystem

› New infotainment app offers detailed, up-to-date information on nearby charging stations, their current availability and surrounding charging infrastructure
› Users can rate charging points and post their feedback within the infotainment app
› The Powerpass Map is available for Enyaq iV family
Zie hier (en verder).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:20

Bij mijn auto met ME3.2 zit er ook nog steeds +-0.5cm ruimte tussen het Android Auto en Carplay venster en de bovenste balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Wimbo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:27:
[...]

Bij mijn auto met ME3.2 zit er ook nog steeds +-0.5cm ruimte tussen het Android Auto en Carplay venster en de bovenste balk.
Dank voor het bericht! Jammer om te vernemen….zeker gezien het pre versie 3 wel gewoon goed stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snyper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 23:02
voors schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:19:
Ik kan dat ook voor je doen. Moet je ff naar Vessem rijden. Ik heb zelf de volgende zaken aangepast:
- Travel assist geactiveerd
- Lane assist op ‘memory’
- automatic high beam (for regular/non matrix headlights)
- Allow the car to overtake on the right (while cruise control is activated)
- Close windows automatically when locking the car
- Geen welkom scherm en/of exit scherm meer (persoon melding helaas wel)
- Adaptive lane tracking (ping pong verhelpen)
- Stand Air Care bewaren.

SJoepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voors
  • Laatst online: 08-07 09:21
Bedankt voor het aanbod van de 2 heren. Afstand is beiden ongeveer hetzelfde voor mij.
Geen idee wat jullie hiervoor willen hebben. Indien je dit liever via PB wil zeggen, feel free.

Hetgeen wat ik graag gewijzigd heb is volgende:

- Achterlicht scandinavische DRLs
- Easy entry Driver side (Is dit mogelijk met enkel elektrisch verstelbare bestuurderszetel?)
- Geen welkom scherm en exit scherm meer
- Stand Air Care bewaren
- Pieptoon achterklep uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Sapperdeflap schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:43:
[...]

Ik zit al een paar maandjes op ME3.1.
Eénvoudig online te controleren via https://availability.skoda-auto.com middels de VIN. De VIN is overigens terug te vinden in de MySkoda app onder 'Wagendetails'.
Ok interessant! Ik zit sinds de update bij de dealer nog op 3.0 en dat komt inderdaad overeen met die site, auto is van Q4 2021. Heb jij hem toevallig nieuw geleverd gekregen met 3.0 / 3.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:37
Dipsausje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:25:
Ik had laatst 's avonds op de Duitse autobahn het gevoel dat de verlichting nogal mager was en veel te dicht voor de auto scheen. Het is nu we richting de zomer gaan steeds lastiger te testen (niet vaak in het donker op de weg), maar ik heb het idee dat de hoogteverstelling van de koplampen 0 effect heeft. Of ik deze nu op 0 laat staan of helemaal naar links op 6 zet: ik zie geen verschil in hoe ver de lichtbundel voor de auto schijnt.

Gaat om de standaardverlichting, meer mensen die dit herkennen?
Zeker herken ik dit! Had precies hetzelfde. Dealer vertelde dat ME 3 update dit veroorzaakt. Er is niet kapot, alleen de software / hardware koppeling werkt niet meer. Ze kunnen dit bij de dealer oplossen. Bij mik inmiddels gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
Martinique schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:19:
[...]

Ok interessant! Ik zit sinds de update bij de dealer nog op 3.0 en dat komt inderdaad overeen met die site, auto is van Q4 2021. Heb jij hem toevallig nieuw geleverd gekregen met 3.0 / 3.1?
Ter info: OTA update naar 3.1 wordt ten vroegste volgende week uitgerold. Enige manier waarop je nu 3.1/3.2 kan hebben is vanuit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzuidinga
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-08 15:52
Snyper schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:41:
[...]

Ik kan dat ook voor je doen. Moet je ff naar Vessem rijden. Ik heb zelf de volgende zaken aangepast:
- Travel assist geactiveerd
- Lane assist op ‘memory’
- automatic high beam (for regular/non matrix headlights)
- Allow the car to overtake on the right (while cruise control is activated)
- Close windows automatically when locking the car
- Geen welkom scherm en/of exit scherm meer (persoon melding helaas wel)
- Stand Air Care bewaren.
Hoi,

Ik ben geïnteresseerd in de optie: "Allow the car to overtake on the right (while cruise control is activated)", maar hoe heb je deze aangezet? Ik kan deze niet terug vinden in het Word document met ODBEleven aanpassingen.

Alvast bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
iRbn schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:27:
[...]

Ter info: OTA update naar 3.1 wordt ten vroegste volgende week uitgerold. Enige manier waarop je nu 3.1/3.2 kan hebben is vanuit de fabriek.
Ja dat weet ik maar @Sapperdeflap wekt de indruk dat hij hem OTA al een paar maanden heeft, vandaar mijn reactie…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• water_escape
rzuidinga schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:56:
[...]

Hoi,

Ik ben geïnteresseerd in de optie: "Allow the car to overtake on the right (while cruise control is activated)", maar hoe heb je deze aangezet? Ik kan deze niet terug vinden in het Word document met ODBEleven aanpassingen.

Allow the car to overtake on the right (while cruise control is activated)
Note: this stops your car braking when traffic on your left is slowing down
1. navigate to control unit 13
2. select 'long coding'
3. select 'overtaking right prevention'
4. change value to 'deactivated'
5. press and hold to apply changes

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30
rzuidinga schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:56:
[...]

Hoi,

Voor de time being kan je ook een klein tikje op je gaspedaal geven. Dan gaat hij wél gewoon rechts voorbij de wagen op links.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Martinique schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:17:
[...]

Ja dat weet ik maar @Sapperdeflap wekt de indruk dat hij hem OTA al een paar maanden heeft, vandaar mijn reactie…
Ik heb mijn auto gekregen in januari; ik kan me niet herinneren dat ie al een OTA update heeft gehad, maar ik zit op 3.2. Kan het dan zijn dat die versie al geladen was bij aflevering? Ik kan bijvoorbeeld in de app een route maken en die naar de auto sturen. Niet heel spannend, maar zit in 3.2 volgens mij, net als de iets meer uitgebreide verbruiksinfo op het display aan de rechterkant. Ook niet zo spannend trouwens. Wel nu al vrij simpel een range van ca 440 km, dat vind ik dan wel weer handig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
BGFG schreef op donderdag 20 april 2023 @ 07:24:
[...]

Ik heb mijn auto gekregen in januari; ik kan me niet herinneren dat ie al een OTA update heeft gehad, maar ik zit op 3.2. Kan het dan zijn dat die versie al geladen was bij aflevering? Ik kan bijvoorbeeld in de app een route maken en die naar de auto sturen. Niet heel spannend, maar zit in 3.2 volgens mij, net als de iets meer uitgebreide verbruiksinfo op het display aan de rechterkant. Ook niet zo spannend trouwens. Wel nu al vrij simpel een range van ca 440 km, dat vind ik dan wel weer handig _/-\o_
Logisch, want af-fabriek heb je vaak een nieuwere versie. Een collega heeft hem ongeveer net zolang als jij en heeft inderdaad ook die verbruiksinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RandomNick schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:22:
[...]

Zeker herken ik dit! Had precies hetzelfde. Dealer vertelde dat ME 3 update dit veroorzaakt. Er is niet kapot, alleen de software / hardware koppeling werkt niet meer. Ze kunnen dit bij de dealer oplossen. Bij mik inmiddels gebeurt.
Thanks. Dan ga ik er maar weer eens een berichtje aan de dealer aan wagen. Was ook nog met ze in gesprek over een nieuw stuur vanwege travel assist problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
Ik heb het mogelijk even gemist maar komt de wagen met ME3.1 of 3.2 in de B-stand nu wel volledig tot stilstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
water_escape schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:38:
[...]

Allow the car to overtake on the right (while cruise control is activated)
Note: this stops your car braking when traffic on your left is slowing down
1. navigate to control unit 13
2. select 'long coding'
3. select 'overtaking right prevention'
4. change value to 'deactivated'
5. press and hold to apply changes
Welke hardware heb je nodig? Ik heb wel side assist, maar niet de extra parkeersensoren die voor automatisch parkeren nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:17
internetinfo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:41:
Ik heb het mogelijk even gemist maar komt de wagen met ME3.1 of 3.2 in de B-stand nu wel volledig tot stilstand?
Uiteindelijk wel maar het is geen one pedal drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Hilco schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:03:
[...]

Uiteindelijk wel maar het is geen one pedal drive
Hoe bedoel je dat? Dat ie wel tot stop komt maar nog steeds niet fors genoeg remt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
internetinfo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:41:
Bij mij niet, blijft langzaam rollen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
MerijnB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:24:
[...]

Als je TA aan hebt en je voorligger stopt, stop jij ook volledig. In ieder geval als je autohold aan hebt staan. Zonder TA , met autohold; gas los, even rem aantikken als je bijna stilstaat en hij blijft staan….

[ Voor 3% gewijzigd door BGFG op 20-04-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@BGFG Kijk even paar berichten terug. Ik begrijp dat de vraag gaat over one-pedal driving in "B" stand.
Zonder extra dingen. Wat jij beschrijft werkt ook in "D".

p.s. Iemand een andere vertaling van "accellerator" dan gas pedaal? Want dat klopt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
MerijnB schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:24:
[...]

En jij hebt ME3.1 of ME3.2?
BGFG schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:30:
[...]

Als je TA aan hebt en je voorligger stopt, stop jij ook volledig. In ieder geval als je autohold aan hebt staan. Zonder TA , met autohold; gas los, even rem aantikken als je bijna stilstaat en hij blijft staan….
De vraag ging niet over TA maar over manueel rijden in de B-stand. Met TA ben ik bekend maar werkt (voor mij) met start-stop verkeer in de binnenstad niet soepel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Ja, ik vermoed ME3.2 (vrij nieuwe auto) maar iig ME3.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
P_de_B schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:47:
[...]

Welke hardware heb je nodig? Ik heb wel side assist, maar niet de extra parkeersensoren die voor automatisch parkeren nodig zijn.
Dit is voor CC, ACC, TA. Heb je niet de extra sensoren voor nodig.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
water_escape schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:52:
[...]

Dit is voor CC, ACC, TA. Heb je niet de extra sensoren voor nodig.
Ik heb niet goed gelezen |:( Ik dacht dat dit automatisch inhalen was terwijl ik op (A)CC / TA rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
P_de_B schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:53:
[...]

Ik heb niet goed gelezen |:( Ik dacht dat dit automatisch inhalen was terwijl ik op (A)CC / TA rij
haha nee, daar heb je wel die andere sensoren voor nodig. Dit ging om rechts inhalen (denk aan een afrit nemen)

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 18:44
Die Powerpass app werkt toch wel geinig. Testje gedaan met de tussenstop in Frankrijk en ziet daar in de buurt netjes een Tesla laadpunt. Vervolgens kun je erheen navigeren met de standaard navigatie. Een soort Skoda Native Chargemap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:35
FJP84 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:09:
Die Powerpass app werkt toch wel geinig. Testje gedaan met de tussenstop in Frankrijk en ziet daar in de buurt netjes een Tesla laadpunt. Vervolgens kun je erheen navigeren met de standaard navigatie. Een soort Skoda Native Chargemap.
Netjes dat Tesla er ook tussenstaat. Vorig jaar ook naar Frankrijk gereden met alleen maar laden bij Tesla en dat beviel echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Laatste paar dagen van maart naar Spanje, na 1e lader die niet bestond, en 2e die op die tijd achter een hek stond, verder bij Tesla geladen. Erg tevreden mee. En in Spanje gratis bij Iberdrola. En die onbekende Supercharger op de terugweg.

De bastard in Benidorm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fd0NanHSoXNrYQNLUJPqIbXomw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUdn6iAOQup4ZGoQocWwGYdg.jpg?f=fotoalbum_large

De lader:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Do9AXxj10L9nAp2kRE-1wZRp0Gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcUBxqCEJe1KXwZ60lizM7xf.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een Enyaq max ~80kW laden (200A) De I-Pace deed 130A max.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/And0jVSD0z5JbBGKO4898jVQG9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZRdjnuRXbr7Mk3HqJB7mlbm.jpg?f=fotoalbum_large

Een onbedoeld hemelse foto (pun intended)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pL9i6lfm_ZYvBaDetaVtrFhynRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svFd2r9HtsaJZvL8mh5ZcDTG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Mooi om te lezen! Ik vertrek Zaterdag met de Enyaq naar Zuid Frankrijk. Ik zal de ervaring delen, maar ik zag met het plannen al dat er flink laadstations zijn bijgekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
internetinfo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:49:
[...]

En jij hebt ME3.1 of ME3.2?

[...]

De vraag ging niet over TA maar over manueel rijden in de B-stand. Met TA ben ik bekend maar werkt (voor mij) met start-stop verkeer in de binnenstad niet soepel genoeg.
Dat snap ik. Ik heb autohold altijd aan en rijd altijd in B. Als de snelheid eruit is, tikkie op de rem en hij staat. Is idd geen 100% one pedal drive, maar voor mij comfortabel genoeg @onetime : sorry dat ik het verkeerde antwoord gaf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@BGFG Gewoon puntje gemist. Iedereen kan een keer scheef lezen.

Wat bedoel je met "autohold altijd aan", bij mij komt autohold pas als ik stil sta en de rem nog een tikje extra geef. Anders rolt hij vanzelf weer weg als ik de rem loslaat.
(Ik moet tot nu toe niets hebben van de "B" stand. Ik rij graag meer relaxed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
onetime schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:09:
@BGFG Gewoon puntje gemist. Iedereen kan een keer scheef lezen.

Wat bedoel je met "autohold altijd aan", bij mij komt autohold pas als ik stil sta en de rem nog een tikje extra geef. Anders rolt hij vanzelf weer weg als ik de rem loslaat.
(Ik moet tot nu toe niets hebben van de "B" stand. Ik rij graag meer relaxed.)
Zoals ik zeg: ik heb autohold default aan staan. Dan volstaat afremmen tot stilstand (gaat in de b-stand prima zonder veel bij te remmen), stilstaan, tikkie op de rem en hij blijft staan. Duidelijker kan ik het niet maken. Maar genoeg over gezegd nu lijkt me…..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRbn
Aangenaam verrast van de laadsnelheid op ME3.0. Ik las online veel tegenvallende ervaringen, maar ik ervaar het omgekeerde. Gisteren bij Ionity een laadsessie gestart op 7% SoC na een rit van 200km, buitentemperatuur 12 graden. En ik tikte vlotjes de 170kW aan tot aan 20%. Enyaq 80 modeljaar 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

iRbn schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:03:
Aangenaam verrast van de laadsnelheid op ME3.0. Ik las online veel tegenvallende ervaringen, maar ik ervaar het omgekeerde. Gisteren bij Ionity een laadsessie gestart op 7% SoC na een rit van 200km, buitentemperatuur 12 graden. En ik tikte vlotjes de 170kW aan tot aan 20%. Enyaq 80 modeljaar 2021.
dat zijn ook prima temperaturen. toen het -5 was, waren er meer klachten 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
rammes schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:27:
[...]

dat zijn ook prima temperaturen. toen het -5 was, waren er meer klachten 8)
Helemaal akkoord. Maar pre 3.0 haalde ik echt niet meer dan 130kW, laadsnelheid blijft ook langer hoog naar mijn gevoel. Laat ons hopen dat de battery preheating erin zit tegen volgende winter :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:48
Weet iemand of er nog een specifieke dag is voor update 3.1? Of zullen ze VANAF week 17 pas beginnen met een gefaseerde uitrol? :-P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• internetinfo
Vanitas1996 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:24:
Weet iemand of er nog een specifieke dag is voor update 3.1? Of zullen ze VANAF week 17 pas beginnen met een gefaseerde uitrol? :-P
Dat laatste zal het wel worden ja. Eén autootje per week, paar maandjes even niks ivm issues en tegen de tijd dat wij op Twitter over 3.9.4 lezen komt 3.1 onze kant op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:48
internetinfo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:26:
[...]

Dat laatste zal het wel worden ja. Eén autootje per week, paar maandjes even niks ivm issues en tegen de tijd dat wij op Twitter over 3.9.4 lezen komt 3.1 onze kant op :p
Sorry, maar ik heb echt hardop gelachen door het lezen van je comment! :P
Had ik echt even nodig, thanks! 8)

Zal alleen waarschijnlijk ook echt zo zijn haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:47
Kwam een tweet tegen van een Fin die met OBDEleven de battery heater heeft aangepast: https://twitter.com/levon...&t=LUHapH4hAWYjx2IgZX8Vzg

Nog geen preheating in ME3.2 dus misschien is dit een aardige workaround voor volgende winter. Het zit verstopt in 8C Battery Energy Module —> Uitgangstest —> Hoogvoltkachel (id 8037). Zelf nog niet mee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Laatst online: 18:44
vinom schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:15:
[...]

Netjes dat Tesla er ook tussenstaat. Vorig jaar ook naar Frankrijk gereden met alleen maar laden bij Tesla en dat beviel echt super.
Hier precies zo en ga dit jaar weer hetzelfde doen, alleen nu wel met abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 08:53
Hey, ik heb een enyaq en voor de software update had ik travel assist geactiveerd met obdeleven.
Dat lukt me nu op een of andere reden niet meer. Volgens mij deed ik dit de vorige keer met de apps en de obdeleven credits maar ik zie die optie nu niet meer terug.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Of gaat dit niet meer na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:45
Hoe kun je wisselen tussen Android auto en Apple carplay als je beide telefoons hebt verbonden met de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 08:06

elmoxx

xx xx xx

Opperhoof schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:22:
Hoe kun je wisselen tussen Android auto en Apple carplay als je beide telefoons hebt verbonden met de auto?
Settings - Mobiele apparaten - en selecteer het bijbehorende symbool van het toestel dat je wilt gebruiken

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
Ook een vraag in het kader van meerdere telefoons: kan ik mijn eigen telefoon prio geven? Nu koppelt ie soms met de telefoon van mijn vrouw als we beiden tegelijk instappen. Vervelend want dan heb ik bijvoorbeeld haar contactpersonen en niet die van mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

BGFG schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:44:
Ook een vraag in het kader van meerdere telefoons: kan ik mijn eigen telefoon prio geven? Nu koppelt ie soms met de telefoon van mijn vrouw als we beiden tegelijk instappen. Vervelend want dan heb ik bijvoorbeeld haar contactpersonen en niet die van mijzelf.
Wisselende contacten altijd lastig. :o

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
rammes schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:03:
[...]

Wisselende contacten altijd lastig. :o
Klopt. En nu de hamvraag: hoe lossen we het op? In de Enyaq bedoel ik :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:36
Heb hem zelf nog niet, maar basistelefoon in te stellen en nadien extra telefoons?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KBD-LOF3nHZFleNwGMznSEAd84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xu0FENCr9LDJC8Q6TgCjLJoH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M31S_LWumnsHzvgbWIdoSAkRav8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcMR89tjaNdx1yJx0bvDDuHr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Hakki schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:23:
Heb hem zelf nog niet, maar basistelefoon in te stellen en nadien extra telefoons?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor je toelichting, maar deze heeft betrekking op het direct koppelen van je telefoon met de auto. Ik gebruik, net als velen hier, Apple CarPlay. Naast bellen ook voor Navi, spotify en flitsmeister. En die koppelt via Bluetooth, bedraad of draadloos. Ik zou willen dat ie default altijd die van mij primair koppelt, ook als we samen in de auto zitten. Ik snap het: niet galant, wel praktisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:15
Elke keer als ik in de Enyaq heb gereden staat het volume van mijn telefoon op maximaal. Zeer hinderlijk al zeg ik het zelf. Herkennen jullie dit en beter nog, is hier iets tegen te doen?
Betreft een iPhone, gebruik geen CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthoniegj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-12-2024
Heeft iemand een idee hoe ik mijn achterruitwisser uit kan zetten? Ik heb hem niet op automatisch staan in de instellingen en de hendel staat gewoon naar voren.

Als ik rij en de ruitenwissers staan aan dan gaat de achterruitwisser mee. Als ik langzaam rij is het geen probleem maar op de snelweg blijft de achterruit wel droog zonder die wisser.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maat28
anthoniegj schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:27:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn achterruitwisser uit kan zetten? Ik heb hem niet op automatisch staan in de instellingen en de hendel staat gewoon naar voren.

Als ik rij en de ruitenwissers staan aan dan gaat de achterruitwisser mee. Als ik langzaam rij is het geen probleem maar op de snelweg blijft de achterruit wel droog zonder die wisser.
Dit is software matig zo ingeregeld vanaf 3.0 versie volgens mij. Sinds de update doet de achteruit wisser bij mij ook automatisch mee zonder dat ik deze apart aangezet heb met de hendel. Voor de update deed de achterruit wisser dit niet en start die alleen met de hendel. Al met al; volgens mij niet anders in te stellen nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Maat28 schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:46:
[...]

Dit is software matig zo ingeregeld vanaf 3.0 versie volgens mij. Sinds de update doet de achteruit wisser bij mij ook automatisch mee zonder dat ik deze apart aangezet heb met de hendel. Voor de update deed de achterruit wisser dit niet en start die alleen met de hendel. Al met al; volgens mij niet anders in te stellen nu.
Leuke woordspeling _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40
Enyaq wordt goedkoper volgens Autoweek:

https://www.autoweek.nl/a...duizenden-euros-goedkoper

[ Voor 10% gewijzigd door basmq op 24-04-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Lijkt me goed nieuws voor wie van plan was er een aan te schaffen (en balen voor degenen die deze wagen de afgelopen tijd kochten), maar ik ben verbaasd te lezen "In die uitvoering moet de SUV het voortaan zonder achterruitenwisser doen." (basisuitvoering 60).
Hoewel het probleem wat hiervoor werd geschetst zich dan niet voordoet, vind ik het uiterst merkwaardig om een SUV zonder achterruitenwisser af te leveren; die heb je best wel eens nodig... Rare jongens die dit hebben bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
BGFG schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:44:
Dit kan helaas niet, de iPhone van mijn vrouw connect ook altijd sneller dan die van mij. Irritant. Ik had gehoopt dat het met de gebruikersprofielen in 3.0 opgelost was maar helaas. Of een voorkeur op basis van sleutel maar ook dat zit er niet in…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
bram2700 schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:55:
[...]

Lijkt me goed nieuws voor wie van plan was er een aan te schaffen (en balen voor degenen die deze wagen de afgelopen tijd kochten), maar ik ben verbaasd te lezen "In die uitvoering moet de SUV het voortaan zonder achterruitenwisser doen." (basisuitvoering 60).
Hoewel het probleem wat hiervoor werd geschetst zich dan niet voordoet, vind ik het uiterst merkwaardig om een SUV zonder achterruitenwisser af te leveren; die heb je best wel eens nodig... Rare jongens die dit hebben bedacht!
Vanochtend op de snelweg met flinke regen mocht de achtereuitenwisser nog wel een tandje sneller!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:01
Homer-Simpson schreef op maandag 24 april 2023 @ 07:07:
Elke keer als ik in de Enyaq heb gereden staat het volume van mijn telefoon op maximaal. Zeer hinderlijk al zeg ik het zelf. Herkennen jullie dit en beter nog, is hier iets tegen te doen?
Betreft een iPhone, gebruik geen CarPlay.
Hier hebben wij ook last van (mijn vrouw voornamelijk). Ik zit dan op CarPlay, zij niet. Haar tel staat dan na afloop heel hard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnLSmVYJA-rrEvnMttsfjfnmHVA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tAaBOFxjxX7SZmMA6uPtFBg5.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd of het nu 3.1 of 3.2 wordt wat we deze week (zouden) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:01
Heb de volgende vraag:

Ik heb thuis een dynamisch energiecontract. Via de app van de energieleverancier kan ik aangeven dat de Enyaq moet laden (Enyaq is gekoppeld in de app van de energieleverancier), op de goedkope momenten. Ik hoef alleen maar aan te geven op welk tijdstip de auto vol moet zijn.

Moet ik nu in de auto dan ook nog voorkeurstijden voor het laden aangeven?
Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.