Ook mijn auto (productie datum maart 2021) is gisteren bij de garage geweest voor de update. Prima service, behalve de koppeling met de app. Een A4tje met uileg had het wel compleet gemaakt.
Het is gelukt om opnieuw aan te melden nu, en hierbij een samenvatting van mijn struggles en wat posts die me nuttig leken in het process (voor de volgende die hier ook komt zoeken :-))
Update naar 3.1 zou nodig zijn:
sunib in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
*
BaseLine in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
*
BaseLine in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
* Ik twijfel of dit waar is: het lijkt het erop dat ik nu op 3.0 zit, er zijn nog geen updates binnengekomen vannacht (Id version 3.0.0 en software 0333 geeft ie aan in het menu).
Auto eruit gooien in je online portal:
*
Heineken63 in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
* Heb ik een keer gedaan, dus mogelijk hielp dat. Het was tijdens de update zelf ook al gebeurd.
'Aanschaffen' extra services (let erop dat je 0 euro kiest (die zaten er bij mij nog niet bij ik vermoed dat het nodig is voor locatie delen etc.)
* Care Connect - Remote Access (1 jaar gratis upgrade)
* Care Connect - Proactive Service (10 jaar)
* Ook bij mij de "Billing address could not be validated" error. En inderdaad, zoals hier al vaker te lezen was: voeg een spatie toe in je postcode en dan werkt ie wel
En na al dit gedoe bleek het nog steeds niet te werken. En toen ineens na een paar minuten wel.
Het echte aanmelden van mezelf in de auto lukt nog niet: het bleek bij mij te helpen om de auto naar een andere plek te rijden met 3 streepjes bereik ipv 1 streepje (het KPN netwerk is niet zo sterk bij mij voor de deur).
En al met al is het voor elkaar, maar het irritante is dat je niet echt goed kunt zien wat nou wanneer gebeurd: dus ik durf niet te zeggen wat nou de doorslag gaf. Maar het leek me nuttig om dit korte 'update verslag' te delen voor toekomstige lotgenoten.
Hij werkt trouwens ook als een zonnetje in Home assisant nu, met kilometerstand weergave en locatie weergave. Het is heel gaaf om te zien dat Home assisant dat zelfs koppelt aan de 'benoemde' locaties. Maar goed meer info daarover in dit topic:
Het grote Škoda ENYAQ iV Home Assistant integratie topic
[
Voor 9% gewijzigd door
sunib op 22-02-2023 11:19
. Reden: Kleine aanvullingen ]