Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.017.528 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-09 22:23
FJP84 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:55:
[...]
Er is op YouTube een Duits filmpje dat toont dat er nog bijna niks te personaliseren is per profiel. Volgens mij werkt alleen de stand van de stoel mits deze elektrisch is en een geheugen functie heeft. Daarom ben ik er nog maar niet aan begonnen om een extra profiel in te stellen.
Ik gebruik profielen voor verschil in
* automatische aanpassing snelheid (ik wel, zij niet)
* ACC afstand (ik standaard, zij kort)
* kleur sfeerverlichting (tenzij mijn dochter meerijdt ;) )
* automatische stuurverwarming bij starten (ik wel, zij niet)
* temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
jules schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:13:
[...]

Zijn er ook nog andere mogelijkheden dan via Home Assistant? Want daarvoor moet je een Home Assistant server opzetten, daar heb ik sowieso wel oren naar, maar ben nog niet zo ver.
Voor het uitlezen wel, voor het gebruik van actions weet ik dat zo niet (Zoals het starten van de Clima). Maar terecht punt, het vergt wel enige aanpassing/opzet om de native App niet te gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:10
jules schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:25:
[...]

Er zijn inderdaad zaken die niet mee veranderen. Maar de kleur van de interieurverlichting bijvoorbeeld wel. Mijn vrouw rijdt graag met roze verlichting. Begrijp je het nu?
En zonder deuren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenHa
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-05-2023
vinom schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:45:
Gisteren de update gehad naar 3.0 en alles lijkt te werken in de auto. Ik ben aangemeld als hoofdgebruiker, de pakketten kosteloos binnengehaald, maar de Skoda app blijft bij de accu status en klimatisering 'De service is verlopen'. Heb de auto al verwijderd in de app, maar hij blijft deze status geven. Iemand idee waar ik het moet zoeken dat dit gaat werken? Uiteraard al op skoda-connect.com ingelogd, maar ik zie verder niks meer om nog te accepteren of te doen, dus ik loop vast hier. Voor de update werkte het allemaal prima.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog steeds geen zicht op een oplossing hiervoor helaas. Vraag me af of het niet zien van deze zaken alleen iets is voor de mensen die recent de ME3 update gehad hebben of dat het ook voor andere mensen momenteel zo is? Indien het eerste, dan kan de oplossing ben ik bang wel lang op zich laten wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 17:41
Weet iemand of het mogelijk is om wegen te verwijderen/te blokkeren in de navigatie van de auto? De onderstaande omcirkelde weg bestaat helemaal niet op dit moment en komt er ook niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlgwKeV_f6wD7D2cZ93-q48T_gA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjUZukGVUKkIWSwbEXdZ2Dze.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
Maakt de kaart gebruik van maps of een ander kaartprogramma?
In Waze kun je als gebruiker wegen aanpassen en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vanitas1996 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:35:
Weet iemand of het mogelijk is om wegen te verwijderen/te blokkeren in de navigatie van de auto? De onderstaande omcirkelde weg bestaat helemaal niet op dit moment en komt er ook niet.[Afbeelding]
Niet de interne navigatie gebruiken, maar google maps, of nog beter; Waze via Android Auto.

Fouten in de interne navigatie kun je niet updaten. Dit wordt vaak door gemeenten of andere overheid aangeleverd. Het is wachten totdat deze fout hersteld wordt bij een van de volgende updates.

Die interne navigatie loopt al snel een jaar of meer achter. Ik rij bijna iedere dag over een stuk straat waar eerst een rotonde lag, maar die is weggehaald en de weg loopt nu rechtdoor. Als je op cruisecontrol rijd, dan verminderd hij daar vaart voor de rotonde, terwijl hij er niet meer ligt...

[ Voor 28% gewijzigd door jules op 13-02-2023 22:40 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:10
jules schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:37:
[...]

Die interne navigatie loopt al snel een jaar of meer achter. Ik rij bijna iedere dag over een stuk straat waar eerst een rotonde lag, maar die is weggehaald en de weg loopt nu rechtdoor. Als je op cruisecontrol rijd, dan verminderd hij daar vaart voor de rotonde, terwijl hij er niet meer ligt...
Bijzonder. Ik kom heel vaak in een grote plaats waar al jaren een verkeersinfarct is en bestaande wegen zeer regelmatig omgelegd worden ivm aanleg tunnels en andere ingrijpende werkzaamheden. Ik verbaas me er iedere keer over hoe snel de interne Navi deze wijzigingen oppakt, is eerder een kwestie van dagen/weken dan van maanden. Google maps is ook prima, maar mijn iPhone raakt snel warm en de batterij loopt snel leeg als ik dat langdurig op het grote scherm gebruik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
jules schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:37:
[...]

Niet de interne navigatie gebruiken, maar google maps, of nog beter; Waze via Android Auto.

Fouten in de interne navigatie kun je niet updaten. Dit wordt vaak door gemeenten of andere overheid aangeleverd. Het is wachten totdat deze fout hersteld wordt bij een van de volgende updates.

Fouten in de interne navigatie kun je wel doorgeven aan de fabrikant van de kaarten via Map Creator: https://updateportal.skoda-auto.com/

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:59
BenHa schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:32:
[...]

Nog steeds geen zicht op een oplossing hiervoor helaas. Vraag me af of het niet zien van deze zaken alleen iets is voor de mensen die recent de ME3 update gehad hebben of dat het ook voor andere mensen momenteel zo is? Indien het eerste, dan kan de oplossing ben ik bang wel lang op zich laten wachten....
Ik kreeg vandaag de colgende mail terug van Skoda:
Wat vervelend dat je een probleem ervaart nadat bij je ENYAQ iV de software-update ME3 is uitgevoerd. Ik heb hiervoor contact opgenomen met je dealer die deze update heeft uitgevoerd.
Omdat het voor mij niet mogelijk is om vanaf mijn positie het probleem te verhelpen, zullen zij contact met je opnemen voor het maken van een nieuwe werkplaatsafspraak. Tijdens deze afspraak kunnen zij nagaan wat de (mogelijke) oorzaak van het probleem is. Indien nodig kunnen zij hiervoor ruggenspraak houden met onze afdeling Technical Support.
Waarop de Škoda dealer mij einde middag terug belde en concludeerde dat ik eigenlijk alles wel geprobeerd had en het ook niet wist. Volgende stap zou zijn een case aanmaken bij PON, maar moest er eerst weet een afspraak ingepland worden, weer proberen om het werkend te krijgen en als het dan niet lukt moesten ze foto's maken. Waarvan geen idee. Het is echt te triest voor woorden.

@JanHenk
Ik loop ook al twee jaar lang met die fijne Travel Assist melding die om de haverklap komt en daar hebben ze ook geen oplossing voor. Of naja, ze kunnen het stuur vervangen maar niet onder garantie, dus daar moet voor betaald worden zolang Škoda zeld nog geen definitieve oplossing heeft. Te zot voor woorden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@vinom Ik heb zelf 0,0 problemen met ME3, alles werkt gewoon.

En voor TA meldingen is een definitieve oplossing, in de vorm van een vernieuwd stuurwiel. Is overigens een Skoda-ding en dus niet uitsluitend Enyaq. Hopelijk lost dat eea op.. Ik ben wel hoopvol. Is voor mij gewoon garantie overigens.

Als dat is opgelost, heb ik zelf eigenlijk helemaal niets meer te klagen over de Enyaq. Misschien batterij preconditioning voor DC snelladen… Dat zou mooi zijn.

Ik heb recent ook wat bij Tesla en andere merken zitten buurten, maar het gras is zeker niet groener bij de buren. Ze hebben allemaal hun eigenaardigheden… Kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk dezelfde auto weer zou kopen op het moment.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09 22:04
JanHenk schreef op maandag 13 februari 2023 @ 23:16:

Ik heb recent ook wat bij Tesla en andere merken zitten buurten, maar het gras is zeker niet groener bij de buren. Ze hebben allemaal hun eigenaardigheden… Kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk dezelfde auto weer zou kopen op het moment.
Grotendeels mee eens, maar de Enyaq blijft qua snelladen toch echt wel ver achter bij "de rest", de instap Tesla model 3 bv haalt al 170kW. Daar valt nog eea te verbeteren, ook al heb je daar maar 1, 2 of 3 keer per jaar lol van. Op lange ritten kan dit zomaar een verschil maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
royverdegem schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:44:
[...]

Grotendeels mee eens, maar de Enyaq blijft qua snelladen toch echt wel ver achter bij "de rest", de instap Tesla model 3 bv haalt al 170kW. Daar valt nog eea te verbeteren, ook al heb je daar maar 1, 2 of 3 keer per jaar lol van. Op lange ritten kan dit zomaar een verschil maken.
Dat is m.i. wel iets overrated. Tesla heeft een ander uitgangspunt bij het presenteren van de specificaties: waar ik op papier 120 kW kan halen zat ik daar deze zomer in ieder geval tot ~25% SoC ruim boven (130+). En dan heb ik ME3 nog niet eens getest.. Tesla presenteert wel 170 kW maar dat is echt een uiterste spec, ze haalt dat met enige regelmaat niet en de snelheid gaat ook heel gauw naar beneden.

Je kunt beter kijken naar de 10-80 tijd. Daar is niet heel veel verschil. Bovendien heb je bij die hogere vermogens ook vaak te maken beperkingen qua stroom (ampère) door de kabels.

Dan kun je bijvoorbeeld beter naar het 800V-platform van Kia/Hyundai kijken, die laden wél significant sneller.

En ik weet niet of je recent nog naar bijv. Chinese auto's, of Toyota, of Nissan, etc. hebt gekeken... Maar die doen over 10-80 echt wel aardig wat langer.

De Enyaq haalt ook gewoon een goede score op de '1000km-challenge' van Bjorn Nyland. Ben het wel met je eens dat het verschil winterdag (door ontbreken pre-conditionering en warmtepomp) groter is.

Uiteindelijk kan ik de Enyaq ook met name waarderen om:
- De heerlijke zetels;
- Ruimte op de achterbank en de kofferbak;
- Ontwerp van interieur;
- Fijne HUD;
- Matrix LED is echt fantastisch;
- Travel assist, als ie het doet, werkt het goed;
- Trekhaak, gewoon wegklapbaar;
- Panorama dak, kan open en geeft licht;
- Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 17:41
efbeel schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:55:
[...]

Fouten in de interne navigatie kun je wel doorgeven aan de fabrikant van de kaarten via Map Creator: https://updateportal.skoda-auto.com/
Super antwoord, dankjewel. Ik weet dat Google Apple maps ook te gebruiken is, maar wilde wat meer gebruik maken van mijn interne infotainment systeem.

Ik heb de wijziging doorgegeven, heb je zelf ervaring ermee dat correcties ook echt uitgevoerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Vanitas1996 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:13:
[...]

Super antwoord, dankjewel. Ik weet dat Google Apple maps ook te gebruiken is, maar wilde wat meer gebruik maken van mijn interne infotainment systeem.

Ik heb de wijziging doorgegeven, heb je zelf ervaring ermee dat correcties ook echt uitgevoerd worden?
Ik heb een aantal jaren geleden een wijziging doorgegeven omdat mijn Skoda Octavia aangaf dat mijn straat een doorgaande weg is, terwijl er een bussluis in zit. Het heeft even geduurd voordat het was doorgevoerd (volgens mij 1 of 2 kaart iteraties, dus uiteindelijk max. 1 jaar), maar hij staat nu goed op de kaart (pun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenHa
[quote]vinom schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:58:
[...]

[...]

Waarop de Škoda dealer mij einde middag terug belde en concludeerde dat ik eigenlijk alles wel geprobeerd had en het ook niet wist. Volgende stap zou zijn een case aanmaken bij PON, maar moest er eerst weet een afspraak ingepland worden, weer proberen om het werkend te krijgen en als het dan niet lukt moesten ze foto's maken. Waarvan geen idee. Het is echt te triest voor woorden.

Je wordt er inderdaad moedeloos van. Op Twitter beweerd Skoda Nederland dat het probleem bij ze bekend is, en ze met man en macht werken aan een oplossing... Al drie dagen.... Ik geloof er niks meer van... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Had een review achtergelaten op de app;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB16o0Nsvyv7kqMXlwzFxzUWdLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ktYRR0VzcRsi45OpEWcrPDdE.png?f=fotoalbum_large
Is wel duidelijk dat ze een chronisch te kort hebben aan server capaciteit als je zo'n reactie terug krijgt. Ik maak al gebruik van het schema omdat het vaak gewoon niet te doen is via de app. 8)7
BGFG schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:51:
[...]

Bijzonder. Ik kom heel vaak in een grote plaats waar al jaren een verkeersinfarct is en bestaande wegen zeer regelmatig omgelegd worden ivm aanleg tunnels en andere ingrijpende werkzaamheden. Ik verbaas me er iedere keer over hoe snel de interne Navi deze wijzigingen oppakt, is eerder een kwestie van dagen/weken dan van maanden. Google maps is ook prima, maar mijn iPhone raakt snel warm en de batterij loopt snel leeg als ik dat langdurig op het grote scherm gebruik.
Het zal wel verschillen per gemeente. Qua navigatie instructie is het geen probleem, alleen voor de cruise control wel 😉
JanHenk schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:17:
[...]

Uiteindelijk kan ik de Enyaq ook met name waarderen om:
- De heerlijke zetels;
- Ruimte op de achterbank en de kofferbak;
- Ontwerp van interieur;
- Fijne HUD;
- Matrix LED is echt fantastisch;
- Travel assist, als ie het doet, werkt het goed;
- Trekhaak, gewoon wegklapbaar;
- Panorama dak, kan open en geeft licht;
- Etc...
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ten opzichte van de Passat GTE zijn wij achteruit gegaan met;
-stoelen; minder instelmogelijkheden, voor hoofdsteun zelfs geen diepe instelling
-ruimte achterbank (heb regelmatig voeten in mijn rug van mijn kinderen) en kofferbak; veel minder diep
-panorama dak is kleiner en gaat minder ver open.
De onderste 5 punten zijn opties en verschillen per uitvoering.

[ Voor 19% gewijzigd door jules op 14-02-2023 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
jules schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:38:

[Afbeelding]
Is wel duidelijk dat ze een chronisch te kort hebben aan server capaciteit als je zo'n reactie terug krijgt. Ik maak al gebruik van het schema omdat het vaak gewoon niet te doen is via de app. 8)7

[...]

Het zal wel verschillen per gemeente. Qua navigatie instructie is het geen probleem, alleen voor de cruise control wel 😉

[...]

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ten opzichte van de Passat GTE zijn wij achteruit gegaan met;
-stoelen; minder instelmogelijkheden, voor hoofdsteun zelfs geen diepe instelling
-ruimte achterbank (heb regelmatig voeten in mijn rug van mijn kinderen) en kofferbak; veel minder diep
Tja in een ideale wereld zou dat werken meneer Skoda. Maar laat ik juist nou geen regular schema hebben. Moet toch niet zo moeilijk zijn om een knop te maken die je auto voorverwarmt (behalve HA implementaties dan).

De auto staat zelfs voor de deur, kan zelfs op wifi worden aangesloten. Maar nee, alles moet via het internet via die ene Skoda API die draait op die raspberry pi die bij skoda draait.
  • Maar stoelen... ik denk dat jij de standaard stoelen hebt? Zelf ik heb ik de sportline stoelen en vind dit echt heerlijke stoelen. Moest er even aan wennen, maar nu na 30k kilometers zou ik niet meer anders willen.
  • Daarnaast kofferbak vergelijken van een SUV met een stationwagen is ook niet echt eerlijk.
  • Ik weet niet hoe oud of hoe lang jou kinderen zijn maar met onze 2 kinderen op de achterbank heb ik geen problemen. Zelf ben ik 1.96 maar heb zelfs geen problemen als ik de Maxi Cosi achter mij heb.
  • Panorama dak is ook een optie

[ Voor 16% gewijzigd door Senaxx op 14-02-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Senaxx schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:45:
[...]

Tja in een ideale wereld zou dat werken meneer Skoda. Maar laat ik juist nou geen regular schema hebben. Moet toch niet zo moeilijk zijn om een knop te maken die je auto voorverwarmt (behalve HA implementaties dan).

De auto staat zelfs voor de deur, kan zelfs op wifi worden aangesloten. Maar nee, alles moet via het internet via die ene Skoda API die draait op die raspberry pi die bij skoda draait.
Echt ongelofelijk ook hoe veel slechte reviews er staan. Heb het idee dat VAG een externe partij heeft ingehuurd om de app te maken, maar het server gedeelte nog door VAG beheert wordt. Keer op keer wordt je naar de importeur verwezen bij problemen, die verwijst je naar je dealer, maar de dealer kan er ook niks mee.

Maar als je met de Skoda api kan babbelen, dan zou het toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om hiervoor een app te maken? Las ook dat je meer functionaliteiten via de api kan bedienen. Heb helaas zelf 0 programmeer ervaring :> .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
jules schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:55:
[...]

Echt ongelofelijk ook hoe veel slechte reviews er staan. Heb het idee dat VAG een externe partij heeft ingehuurd om de app te maken, maar het server gedeelte nog door VAG beheert wordt. Keer op keer wordt je naar de importeur verwezen bij problemen, die verwijst je naar je dealer, maar de dealer kan er ook niks mee.

Maar als je met de Skoda api kan babbelen, dan zou het toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om hiervoor een app te maken? Las ook dat je meer functionaliteiten via de api kan bedienen. Heb helaas zelf 0 programmeer ervaring :> .
Een app die alleen dat kan is niet zo moeilijk. Maar als de API in de ochtend eruit ligt omdat half Europa hun auto wil laten verwarmen, kan je drukken op je knopje wat je wilt (van je custom app) maar dan gebeurt het nog steeds niet.

Je zou iets van lokale communicatie moeten hebben met je auto, die niet via de API van Skoda gaat. Dat kan bijvoorbeeld bij onze zonnepanelen omvormer ook. Je kan via internet de gegevens uitlezen, maar je hebt via modbus een optie om ook rechtstreeks de waardes uit te lezen.

Het zou fijn zijn dat de auto op wifi blijft aangesloten als die op de oprit staat en je via daar commando's kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Senaxx schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:02:
[...]

Een app die alleen dat kan is niet zo moeilijk. Maar als de API in de ochtend eruit ligt omdat half Europa hun auto wil laten verwarmen, kan je drukken op je knopje wat je wilt (van je custom app) maar dan gebeurt het nog steeds niet.

Je zou iets van lokale communicatie moeten hebben met je auto, die niet via de API van Skoda gaat. Dat kan bijvoorbeeld bij onze zonnepanelen omvormer ook. Je kan via internet de gegevens uitlezen, maar je hebt via modbus een optie om ook rechtstreeks de waardes uit te lezen.

Het zou fijn zijn dat de auto op wifi blijft aangesloten als die op de oprit staat en je via daar commando's kan geven.
Klinkt als een CAN-bus naar WiFi bridge maken ;). Weet alleen niet of je op die manier de auto ook aan krijgt? Zal trouwens vast wel kunnen aangezien het reguliere contact(slot) al lang niet meer van de partij is.
Beetje vergelijkbaar met zon odb dongle en app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:30
mdizzy schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:25:
[...]

Ik gebruik profielen voor verschil in
* automatische aanpassing snelheid (ik wel, zij niet)
* ACC afstand (ik standaard, zij kort)
* kleur sfeerverlichting (tenzij mijn dochter meerijdt ;) )
* automatische stuurverwarming bij starten (ik wel, zij niet)
* temperatuur
Ah, toch meer te personaliseren van ik dacht. Toch eens proberen binnenkort.

Werkt het goed bij jou? Twee accounts. Ook apart toegepast voor de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG

[...]

[...]
Dat ervaar ik dus niet. Als de Navi is aangepast zijn de cruise control meldingen dat meestal ook. Het enige dat ik merk is dat de cruise soms denkt dat je een kruispunt nadert, maar dat het in werkelijkheid een fly-over of viaduct is. Maar geloof me; daarin is Skoda zeker niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:36

[...]

Waarom heb je dan in vredesnaam deze auto gekozen? Dan had je toch ook iets anders kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

FJP84 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:17:
[...]

Als je het steeds wisselen van gebruikers voor lief neemt is dat goed te doen!

Ik zou willen dat accounts aan sleutels gekoppeld zouden zijn, net als de stoelen pre ME3. Nu moet je iedere keer een gebruikerswissel doen. Volgens mij had Seat al de instellingen gekoppeld aan sleutels. Hoorde mijn buurman daar eens over toen hij zich afvroeg waarom zijn vrouw de spiegels niet inklapte terwijl hij dat wel zo had ingesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door jules op 15-02-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BGFG schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:31:
[...]

Dat ervaar ik dus niet. Als de Navi is aangepast zijn de cruise control meldingen dat meestal ook. Het enige dat ik merk is dat de cruise soms denkt dat je een kruispunt nadert, maar dat het in werkelijkheid een fly-over of viaduct is. Maar geloof me; daarin is Skoda zeker niet de enige.
Waar ik op doelde is dat het niet uitmaakt met navigeren dat er een rotonde staat aangegeven en je rechtdoor moet, terwijl die rotonde er fysiek niet meer is. Alleen de CC laat je wel nog afremmen omdat dit gebeurt op basis van de navigatie gegevens. Skoda is inderdaad niet de enige. Had dit ook in de ID3 8)7. Alle VAG auto's dus ;). En alle andere auto's met interne navigatie die hun CC op basis van navigatie hun snelheid laten aanpassen bij rotondes en bochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

sparks schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:57:
[...]

Waarom heb je dan in vredesnaam deze auto gekozen? Dan had je toch ook iets anders kunnen kiezen?
Van de werkgever elektrisch moeten rijden, en van de shortlist was dit toch nog de beste auto. Maar duidelijk een stapje terug ten opzichte van de Passat GTE.

De Polestar 2 was op papier onze favoriet, maar daar zat ik niet lekker in.
De ID4 was onze tweede keus; maar die slider bediening voor geluid en airco + touch knoppen op het stuur vielen zwaar tegen. De Enyaq was daarin zoveel beter, met een plateau onder de sliders om je hand op te laten rusten tijdens het bedienen.
De EV6 kwam net iets te laat op de markt.

De markt is de laatste jaren ook enorm veranderd. Ondanks dat het salaris omhoog gegaan is, zouden we de dezelfde Passat GTE niet meer kunnen betalen omdat deze duurder was geworden en de bijtelling is veranderd. Dus noodgedwongen een stapje terug. Al zou ik voor mijn gevoel de Passat en Enyaq ongeveer in dezelfde categorie zetten. Maar blijkbaar zit daar toch nog wel verschil in.
Nog 4 jaar, dan kunnen we weer een andere keuze maken ;)
En ik besef me ook dat het kleine ongemakken zijn, geen grote dealbreakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-09 22:23
FJP84 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:17:
[...]

App: Nee ik kan nooit de wagen zien als ik met een tweede account inlog op de app.

Stuurverwarming lijkt wel te kijken naar het laatste actieve profiel, aangezien het start het moment dat je instapt.

Voor de rest werkt het goed, al is het switchen nog net iets vervelender dan enkel het scherm wegklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

EV's komen verder als je harder gaat

Nu niet allemaal 130 gaan rijden waar je maar 100 mag; de conclusie is dat je beter 60 kunt rijden om eerder op bestemming te zijn dan dat je maar met 30 in de file staat en er langer over doet. Als het zo koud is, is er meer energie nodig om het interieur op temperatuur te krijgen en te houden. Het is dus best belangrijk om bij vertrek je interieur voor te verwarmen terwijl je daarbij de energie van het net gebruikt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BGFG
jules schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:05:
[...]

Van de werkgever elektrisch moeten rijden, en van de shortlist was dit toch nog de beste auto. Maar duidelijk een stapje terug ten opzichte van de Passat GTE.

De Polestar 2 was op papier onze favoriet, maar daar zat ik niet lekker in.
Ik snap hier echt helemaal niks van. Je vind de kofferbak van een Enyaq kleiner, de ruimte achterin te klein, het panorama dak te klein, je klaagt over software en dan is een Polestar 2 favoriet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Laden met 1x 32A = 7,2kW zou ook kunnen, volgens evservice.eu. Kan iemand dit bevestigen?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:01
Met 1x32A en new motion laadpaal haal ik met KIA Niro ik 6,9kW.
7,2 kW klopt dus denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@beekc1 Dank, maar ik vraag het voor de Enyaq, of die het kan.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
onetime schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:46:
Laden met 1x 32A = 7,2kW zou ook kunnen, volgens evservice.eu. Kan iemand dit bevestigen?
Ja dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-09 13:13
Ik lees in verschillende plekken dat 7,2kW zou kunnen. Hou er wel rekening mee dat je laadkabel dan ook 32A moet 'toestaan' om dat dan ook echt te halen. Er zit een weerstandje in elke laadkabel waarmee de laadpaal 'weet' hoeveel stroom erdoorheen mag.

Ik kan wel even voor je meten hoeveel onze 'gele' laadkabel mag hebben. Auto is nu niet thuis, dus dat kan later.

Al deze voorwaarden moeten dus gehaald worden om die 7,2kW te halen:
* Auto (Enyaq schijnt dus 7,2kW te kunnen)
* Laadkabel (afhankelijk dus van draaddikte en als gevolg daarvan het 'weerstandje' dat de fabrikant erin heeft gedaan).
* Laadpaal (32A op 1 fase).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik laad m’n Enyaq thuis altijd met 7,2kW/1 fase. Ik gebruik een Bluecurrent laadpaal icm loadbalancing. Gaat prima en is (in mijn geval) snel zat!

[ Voor 23% gewijzigd door Wilde op 15-02-2023 22:05 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
We zijn weer eens lekker offline.... app geeft error "sorry sorry" :).

maar ondertussen is de pre-heat wel gewoon gestart. auto is gewoon warm.

[ Voor 35% gewijzigd door water_escape op 16-02-2023 09:43 ]

Water-Escape

• BenHa
water_escape schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:28:
We zijn weer eens lekker offline.... app geeft error "sorry sorry" :).

maar ondertussen is de pre-heat wel gewoon gestart. auto is gewoon warm.
Ja, lekker elke keer. Werkt inmiddels weer, maar had gehoopt dat ze onderhoud hadden uitgevoerd op de server en het issue van het niet tonen van het accu percentage en de klimaatbeheersing opgelost hadden. (beiden geven nog steeds aan dat de service is verlopen na de me3 update van vorige week, terwijl alle services nog gewoon geldig zijn)

Maar helaas. We wachten het maar weer af. Volgens Skoda nog steeds een 'known issue..' |:(

[ Voor 3% gewijzigd door BenHa op 16-02-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RolfdeVries
  • Laatst online: 22-11-2024
sunib schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:23:
Ik lees in verschillende plekken dat 7,2kW zou kunnen. Hou er wel rekening mee dat je laadkabel dan ook 32A moet 'toestaan' om dat dan ook echt te halen. Er zit een weerstandje in elke laadkabel waarmee de laadpaal 'weet' hoeveel stroom erdoorheen mag.

Ik kan wel even voor je meten hoeveel onze 'gele' laadkabel mag hebben. Auto is nu niet thuis, dus dat kan later.

Al deze voorwaarden moeten dus gehaald worden om die 7,2kW te halen:
* Auto (Enyaq schijnt dus 7,2kW te kunnen)
* Laadkabel (afhankelijk dus van draaddikte en als gevolg daarvan het 'weerstandje' dat de fabrikant erin heeft gedaan).
* Laadpaal (32A op 1 fase).
De Enyaq kan 11kW AC laden, de kabel die erbij geleverd wordt staat dit ook toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@RolfdeVries Het punt is dat 11kW 3x 16A is, en 7,2kW is 1x 32A. Dat kan teveel zijn voor alle betrokken zaken, waardoor je op 1 fase beperkt zou zijn tot 3,6kW.

edit: dat 11kW mogelijk is zegt dus niets over 7,2kW.
Het gaat om het samenspel tussen de auto, kabel en lader.

[ Voor 26% gewijzigd door onetime op 16-02-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
onetime schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:59:
@RolfdeVries Het punt is dat 11kW 3x 16A is, en 7,2kW is 1x 32A. Dat kan teveel zijn voor alle betrokken zaken, waardoor je op 1 fase beperkt zou zijn tot 3,6kW.

edit: dat 11kW mogelijk is zegt dus niets over 7,2kW.
Het gaat om het samenspel tussen de auto, kabel en lader.
Klopt, maar ik heb thuis 1x35 A maar ze “moesten van Enexis” de laadpaal limiteren tot 80% dus ik kan max 6,4kW laden, ondanks loadbalancing. Maakt mij niet zo heel veel uit; ik laat eigenlijk altijd ‘s nachts en dan is ie wel weer vol als ik wegrij ‘s ochtends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Skoda maar eens gemaild over de tweede gebruiker die het voertuig niet kan toevoegen aan de app;
In your user account I see the Škoda Enyaq vehicle inserted without completed activation with your user account. The vehicle can only be active in one user account. Only one main user can be stored in the vehicle and only the main user (user account) can use Škoda Connect services (MyŠkoda app etc.).

Multiple users can be stored in the vehicle as secondary users. Secondary users can use the Personalization Online service, but not Škoda Connect services. The secondary user has created his own user account, which he uses to log in to the vehicle, but does not add the vehicle to his user account.
Dus kan maar beter stoppen met proberen. Echt enorm gek, want met de Passat had ik dit wel voor elkaar.

En heb bewijs gevonden waarom alle VAG apps een pot nat zijn; wachtwoord manager slaat de username en wachtwoord op onder identity.vwgroup.io. En ik maar zoeken naar Skoda in die lijst :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06:44
Na wat zoekwerk niet tot een oplossing kunnen komen. Weet iemand hier of je de laadpalen in de navigatie (kaart) ook kan filteren vanaf bijv 50kw? Tijdens een langere reis interesseert mij de 11kw e.d. Niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:19
Ik heb sinds de 13e ook mijn Enyaq 60.
Erg tevreden met de auto zelf.
Ik ben er inmiddels wel achter dat de app een drama is.
Helft van de tijd is deze enorm traag of is de helft van de opties niet beschikbaar.

Iemand een idee waar ik bijvoorbeeld de auto op afstand op slot kan doen?
De auto gaat niet zelf op slot als je 'm parkeert en weg loopt.
De app geeft dan wel aan dat de auto niet vergrendeld is, maar ik kan niet vinden hoe de auto dan wel op slot te doen.

(Komende van een Tesla M3 is de Skoda app wel een beetje basic)

[ Voor 6% gewijzigd door Wimbo op 17-02-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12-09 12:16
BreiTech schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:35:
Na wat zoekwerk niet tot een oplossing kunnen komen. Weet iemand hier of je de laadpalen in de navigatie (kaart) ook kan filteren vanaf bijv 50kw? Tijdens een langere reis interesseert mij de 11kw e.d. Niet zo.
In ME3 kan dit in de navigatie.
Wimbo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:02:
Ik heb sinds de 13e ook mijn Enyaq 60.
Erg tevreden met de auto zelf.
Ik ben er inmiddels wel achter dat de app een drama is.
Helft van de tijd is deze enorm traag of is de helft van de opties niet beschikbaar.

Iemand een idee waar ik bijvoorbeeld de auto op afstand op slot kan doen?
De auto gaat niet zelf op slot als je 'm parkeert en weg loopt.
De app geeft dan wel aan dat de auto niet vergrendeld is, maar ik kan niet vinden hoe de auto dan wel op slot te doen.

(Komende van een Tesla M3 is de Skoda app wel een beetje basic)
Mits je keyless hebt, moet je even op de handgreep tikken. Er zit een streepje op de greep. Als je hem weer vastpakt gaat hij weer open. Dit werkt voor alle handgrepen (ook de achterportieren).

Zelfde gevoel gehad van Model 3 naar Skoda software. Vind de auto zelf wel fijner.

[ Voor 16% gewijzigd door Boeie op 17-02-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BreiTech schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:35:
Dat gaat prima met Chargemap. Werkt ook binnen Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
Hoe kan je zien of je trekhaakvoorbereiding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Zojuist onze Enyaq opgehaald n.a.v. de lekke band van vorige week. Duurde wat langer omdat de velg ook hersteld moest worden.

Alleen nu hebben ze beide banden vervangen maar wel een ander merk gemonteerd. Geen Pirelli Scorpions zoals er onder zaten maar Bridgetone's. En ook de Pirelli's die voor zaten naar achteren geplaatst en 2 nieuwe Bridgetone's voor. Ook geen verkeerd merk, maar hebben wel een hoger rol geluid (en zijn 50 euro per band goedkoper).

Als ik zelf de banden vervangen had had ik er zelf gewoon weer Pirelli's onder gezet... maarja wat kan je in zo'n geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18
Senaxx schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:32:
Zojuist onze Enyaq opgehaald n.a.v. de lekke band van vorige week. Duurde wat langer omdat de velg ook hersteld moest worden.

Alleen nu hebben ze beide banden vervangen maar wel een ander merk gemonteerd. Geen Pirelli Scorpions zoals er onder zaten maar Bridgetone's. En ook de Pirelli's die voor zaten naar achteren geplaatst en 2 nieuwe Bridgetone's voor. Ook geen verkeerd merk, maar hebben wel een hoger rol geluid (en zijn 50 euro per band goedkoper).

Als ik zelf de banden vervangen had had ik er zelf gewoon weer Pirelli's onder gezet... maarja wat kan je in zo'n geval?
Hoe kunnen ze voorbanden naar achteren zetten? Achter zit een breedset op…..

Ik heb ook Bridgestone winterbanden. Die gaan er zsm weer vanaf als het enigszins warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Maat28 Bij de iV 60 niet, daar zijn de bandenmaten gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18
JanHenk schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:05:
@Maat28 Bij de iV 60 niet, daar zijn de bandenmaten gelijk.
Ahhh ok! Dacht dat zelfde was. Ik heb IV80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx

Net verzekering contact gehad en die zei je mag dezelfde banden weer verwachten. Regel het maar met de schade hersteller.

Net met de schade hersteller contact gehad en die gaf aan de enige reden dat ze er onder zitten is omdat op de Pirelli's iets langere levertijd op zat. Nu gaan ze alsnog de Pirelli's bestellen.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom ze de banden gewisseld hebben (van voor naar achter). Als je slipt dan wil je toch meeste grip achter hebben? En daarbij is de Enyaq achterwiel aangedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

.

[ Voor 99% gewijzigd door t3q op 17-02-2023 18:41 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06:44
Boeie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:31:
[...]

In ME3 kan dit in de navigatie.
Ja, dan heb je het denk ik over de laders in je te navigeren route. Maar op het scherm (kaart) zie je altijd een overload aan laders die weinig toevoegen. Dat laatste, juist die zou ik graag zien verdwijnen afhankelijk van een setting/parameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:37
BreiTech schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:58:
[...]

Ja, dan heb je het denk ik over de laders in je te navigeren route. Maar op het scherm (kaart) zie je altijd een overload aan laders die weinig toevoegen. Dat laatste, juist die zou ik graag zien verdwijnen afhankelijk van een setting/parameter.
Zelfs al zet je alles uit, de navigatie blijft je helaas spammen met POI. Ik zit echt niet op de bed & breakfast 2 straten verder te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanda_v_l
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-05-2023
BreiTech schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:58:
[...]

Als je op de kaart op de 3 stippels klikt (links onderin op de kaart uit mijn hoofd, komt tevoorschijn als je met je hand voor het display beweegt)

In dat menu kan je instellen welke laders je wilt zien op je kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Het is volgens mij inmiddels vrij algemeen bekend dat dit niet werkt (me3). Voor sommige schijnbaar wel, maar voor de meeste (mijzelf inclusief) blijven alle laadstations gewoon zichtbaar op de kaart..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hilco schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:10:
Hoe kan je zien of je trekhaakvoorbereiding hebt?
Weet niet zeker hoe dit bij de Enyaq eruit ziet, maar ze monteren een beugel aan het frame aan de onderzijde die mooi weggewerkt is achter de bumper.

Hopelijk beetje zichtbaar met onderstaand plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF0xbijFNTMSW1JyiYC_F64W8Zc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CShQsskIKOHlWivB3QHlucII.png?f=fotoalbum_large
De meeste weten alleen van de trekhaak zelf, het gedeelte wat je ziet. Maar het gaat dus ook met name om het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zsm terug als er geen overleg is geweest? Zeggen dat het niet bevalt vanwege het rolgeluid. Bij een elektrische auto valt dit nu eenmaal veel meer op. Als je er al serieus veel km's mee hebt gemaakt kun je er weinig meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
Dankje ik zal eens kijken. Je kan het niet aan de hand van zekeringen nagaan? Dat las ik ook ergens maar kon niks concreet vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
jules schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:28:
[...]

Weet niet zeker hoe dit bij de Enyaq eruit ziet, maar ze monteren een beugel aan het frame aan de onderzijde die mooi weggewerkt is achter de bumper.

[Afbeelding]
De meeste weten alleen van de trekhaak zelf, het gedeelte wat je ziet. Maar het gaat dus ook met name om het frame.
Dat is niet het antwoord op de vraag volgens mij, je laat alleen een paar verschillende soorten trekhaken zien. Dit heeft niets met de “beugel aan het frame” te maken, maar is een electronisch issue. De beugel waarover je het hebt is altijd onderdeel van de trekhaak en is nooit in de fabriek al als voorbereiding gemonteerd met uitzondering van een paar bedrijfswagens misschien.

Een snelle Google search:” De trekhaakvoorbereiding bevindt zich voorin de auto, en is nodig om een elektronische verbinding te leggen met de trekhaak “. Je ziet ook dat de kosten van een haak bij een auto zonder voorbereiding duurder zijn. Hoe je de voorbereiding kunt zien weet ik ook niet. Mijn limited edition zou het standaard hebben…

[ Voor 9% gewijzigd door BGFG op 18-02-2023 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 09-09 21:38
@Hilco Of je trekhaakvoorbereiding hebt kun je mogelijk zien door te zoeken naar de code 1D7 in het onderhoudsboekje in de auto (bestaat dat nog?) of de stikker die meestal ergens in de achterbak zit. Deze code staat voor de optie trekhaakvoorbereiding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:06
jules schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:28:
[...]

[Afbeelding]
Sorry hoor maar als je het niet weet reageer dan gewoon niet. Iedereen hier zal snappen dat er een ‘frame’ nodig is en dat ze de trekhaak niet met 4 schroeven in je kunststof bumper draaien.
En de plaatjes die je bijvoegt zijn voor de universele after market trekhaak, er is ook nog de elektronisch wegklabare trekhaak van Skoda zelf met een knop in de kofferbak. Deze kan achteraf nog geplaatst worden. https://gathering.tweaker...message/70655814#70655814
@Hilco, trekhaak voorbereiding is niet standaard dus als je het niet aangevinkt hebt heb je het waarschijnlijk niet. Je dealer moet dit op basis van VIN wel weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
jules schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:31:
[...]

Zsm terug als er geen overleg is geweest? Zeggen dat het niet bevalt vanwege het rolgeluid. Bij een elektrische auto valt dit nu eenmaal veel meer op. Als je er al serieus veel km's mee hebt gemaakt kun je er weinig meer mee.
Er is inderdaad geen overleg geweest vanuit de dealer schade hersteller. Pas bij thuiskomst zag ik het, maar heb contact gehad en ze gaan alsnog de pirelli's bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:06
Senaxx schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:59:
[...]

Er is inderdaad geen overleg geweest vanuit de dealer schade hersteller. Pas bij thuiskomst zag ik het, maar heb contact gehad en ze gaan alsnog de pirelli's bestellen.
Steken onder water zijn niet de bedoeling hier.

[ Voor 32% gewijzigd door Standeman op 20-02-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilona10
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-07-2023
Sinds Q4-2022 is mijn Skoda IV80 ge-update om sneller te kunnen laden van 50 naar 125.
In NL bij diverse fastneds de laadsnelheid getest en deze komt nergens boven de 55 uit. Auto teruggebracht naar de garage en deze beweren dat de update correct is uitgevoerd en de auto goed laadt conform update. De koudere temperaturen helpen zeker niet mee maar enige verhoging van laadsnelheid had ik op z’n minst verwacht. Ik zie meerdere Posts die hierover gaan maar nog niet kunnen vinden of iemand hetzelfde probleem heeft. As we speak onderweg naar Oostenrijk en met verminderde actieradius is het nu toch wel een tikkeltje irritant. Ondanks dat ik verder reuze blij ben met de Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09 22:04
ilona10 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:47:
Sinds Q4-2022 is mijn Skoda IV80 ge-update om sneller te kunnen laden van 50 naar 125.
In NL bij diverse fastneds de laadsnelheid getest en deze komt nergens boven de 55 uit. Auto teruggebracht naar de garage en deze beweren dat de update correct is uitgevoerd en de auto goed laadt conform update. De koudere temperaturen helpen zeker niet mee maar enige verhoging van laadsnelheid had ik op z’n minst verwacht. Ik zie meerdere Posts die hierover gaan maar nog niet kunnen vinden of iemand hetzelfde probleem heeft. As we speak onderweg naar Oostenrijk en met verminderde actieradius is het nu toch wel een tikkeltje irritant. Ondanks dat ik verder reuze blij ben met de Enyaq.
Wellicht weer een open deur, maar had je al eens getest na een lange rit (2 a 3 uur) EN een bijna lege accu (rond 10%). Ik zag vorige week nog iemand klagen die het laden startte met een SoC van 60%, dan ga je inderdaad niet ver komen. Onderweg naar Oostenrijk zal het vast wel lukken om met een lage SoC ergens aan te komen, ben benieuwd of je dan wel 125kW haalt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
ilona10 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:47:
Heb je betaald voor de upgrade van 50 naar 125? Of ga je er vanuit dat dit door ME3 zo is, want dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Ik haalde laatst 85 op 18%, het was toen 5 graden en ik had een half uur 160 gereden. Maar strak 55 lijkt op een softwarematige beperking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter X
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb sinds enkele maanden een Enyaq 80. Bij welke laadmogelijkheid dan ook (thuis, ParkNCharge, Fastned) maakt de auto een forse hoeveelheid herrie. Zodra laden begint lijkt het alsof de ventilatoren vol aan slaan en dit blijft zo tot wordt opgehouden met laden.

Volgens iemand zou dit komen omdat laadunit gekoeld moet worden? Ik stond pas naast een ID-4 wat dezelfde accu's zijn volgens mij en die was muisstil.

Is dit iets wat softwarematig verholpen kan worden? zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Peter X schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:12:
Ik heb sinds enkele maanden een Enyaq 80. Bij welke laadmogelijkheid dan ook (thuis, ParkNCharge, Fastned) maakt de auto een forse hoeveelheid herrie. Zodra laden begint lijkt het alsof de ventilatoren vol aan slaan en dit blijft zo tot wordt opgehouden met laden.

Volgens iemand zou dit komen omdat laadunit gekoeld moet worden? Ik stond pas naast een ID-4 wat dezelfde accu's zijn volgens mij en die was muisstil.

Is dit iets wat softwarematig verholpen kan worden? zijn er meer mensen met dit probleem?
Onze Enyaq is ook muisstil als deze geladen wordt (ook wel zo fijn voor de buren midden in de nacht) met 11 kWh. Dat zou weinig tot geen geluid mogen maken eigenlijk. Ik zou er mee terug gaan naar de dealer.

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 20-02-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Senaxx schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Onze Enyaq is ook muisstil als deze geladen wordt (ook wel zo fijn voor de buren midden in de nacht) met 11 kWh. Dat zou weinig tot geen geluid mogen maken eigenlijk. Ik zou er mee terug gaan naar de dealer.
O ja? Muisstil? De koeling slaat dus nooit aan?

Afhankelijk van de buitentemperatuur (of eigenlijk: batterijtemperatuur) hoor ik mijn iV80 toch wel koelen op 11kW.

Maar ik weet dus niet of dat gebruikelijk is. Ik moet wel aan de voorkant van de auto gaan staan en luisteren. Het is dus niet zoals bij snelladen, dan is het wel een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:19

rammes

koekebakker 1e klas

JanHenk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:33:
[...]

Afhankelijk van de buitentemperatuur (of eigenlijk: batterijtemperatuur) hoor ik mijn iV80 toch wel koelen op 11kW.

Maar ik weet dus niet of dat gebruikelijk is. Ik moet wel aan de voorkant van de auto gaan staan en luisteren. Het is dus niet zoals bij snelladen, dan is het wel een stuk meer.
Mijn koeling slaat ook aan, met name in de zomer, als het warm is en ik ga laden, heel soms kies ik ervoor om de laadsnelheid te halveren dan is ie wel stil.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Peter X schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:12:

Dat zou ik even door de garage laten checken. Met de huidige temperaturen icm 11kW zou hij fluisterstil moeten zijn.
Die van mij maakt pas kabaal bij >25° icm >60kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
JanHenk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:33:
[...]

Ja relatief muisstil :+ vergeleken met @Peter X. Maar klopt je hoort wel de koeling maar deze hoor ik al niet meer als ik er een paar meter vanaf sta, of in het kantoor zit (die naast de oprit zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Ik heb 'm alleen horen zoemen als ie vol in de zon aan de lader staat eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter X
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-01-2024
Senaxx schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:03:
[...]

Ja relatief muisstil :+ vergeleken met @Peter X. Maar klopt je hoort wel de koeling maar deze hoor ik al niet meer als ik er een paar meter vanaf sta, of in het kantoor zit (die naast de oprit zit).
Dan ga ik toch maar eens met dealer contact opnemen.
die van ons hoor ik door de ramen heen als ik binnen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenHa
[...]

[...]

[...]

Het werkt nog steeds niet bij me, maar de melding is wel veranderd naar "deze informatie is momenteel niet beschikbaar". De melding dat de service verlopen is, is dus wel weg. We wachten het maar weer af...

Update 18:51. het werkt hier weer! Eindelijk..

[ Voor 3% gewijzigd door BenHa op 20-02-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:59
BenHa schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:35:
[...]

[...]

[...]

Het werkt nog steeds niet bij me, maar de melding is wel veranderd naar "deze informatie is momenteel niet beschikbaar". De melding dat de service verlopen is, is dus wel weg. We wachten het maar weer af...

Update 18:51. het werkt hier weer! Eindelijk..
Bij mij is het inderdaad ook veranderd naar 'deze informatie is momenteel niet beschikbaar'. Fijn dat het voor jou wel alweer werkt! Ik heb voor aankomende donderdag een afspraak staan bij de dealer om ze er naar te laten kijken. Tevens gaan ze kijken of hij in aanmerking komt om het stuur te vervangen in verband met de Traveler's Assist storing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Toen we hem net hadden even op een leuk plekje neergezet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kB5ohFmdDSyIp58yV2yhDxtIUgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsncDaxGs9Y5n7fZ0cz685RF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
jules schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:30:
Toen we hem net hadden even op een leuk plekje neergezet
[Afbeelding]
Nice, welke kleur is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
In dit forum nog niet veel bezig geweest (wel in deel 1), ben dit forum beetje aan het lezen om bij te zijn.
Heb wel wat vragen, maar die komen met andere post.
Hier een foto van Enyaq geleverd eind december 2021, ondertussen dik 38.000 km verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GboRqOkbRTSPS7icsd5sAvvQNCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdSQqH5Hq9rs1TIdRioloaqi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Eerste vraag.
Volgens mij heeft iedere Enyaq voetverlichting, heeft iemand voor mij een foto van voetverlichting passagierszijde.
Ik heb wel verlichting bij bestuurder en beide achter plaatsen, maar niet passagierszijde (volgens mij wel gehad maar bij aflevering een keer in avond gezien en daarna niet meer op gelet, maar miste het nu).
Als bijlage wat foto's hoe het nu bij mij is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a70S6PeymJQRc4n1k8o3C5uQEWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYH44sm2tq5uF4qO0KEqlJt5.jpg?f=fotoalbum_large
bestuurderszijde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gs7vNsydB5c_JKKuVLKaCAk0g3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5e5Ujl0ZYji6MDszwtyI5zz.jpg?f=fotoalbum_large
passagierszijde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96QiYRdrM5wOy2FRWVSGg-QDIqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92q8KnU7YTOHublcHgcjxWOg.jpg?f=fotoalbum_large
links achter bestuurder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzB1lrIUl98xaMmYmPh4XIHnt7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T06t2pNgqFe5QXiPxKHswz0L.jpg?f=fotoalbum_large
rechts achter passagier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Volgens mij is dat de standaard Arctic Silver Metallic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
ManiacScum schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:39:
[...]

Volgens mij is dat de standaard Arctic Silver Metallic
Dank je, dat haalde ik er niet uit door locatie, leek voor mij meer op race kleur grijs (zo noem ik het maar; is beetje de nardo grey bij audi) die de VAG groep gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:06
knirrebir schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:48:
[...]

Dank je, dat haalde ik er niet uit door locatie, leek voor mij meer op race kleur grijs (zo noem ik het maar; is beetje de nardo grey bij audi) die de VAG groep gebruikt.
Steel grey bedoel je zeker? Erg mooie kleur inderdaad, zeker in combi met zwarte sportline accenten, maar helaas (nog) geen optie voor de Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Martinique schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:15:
[...]

Steel grey bedoel je zeker? Erg mooie kleur inderdaad, zeker in combi met zwarte sportline accenten, maar helaas (nog) geen optie voor de Enyaq.
Hallo, inderdaad steel grey, maar (nog) niet voor de Enyaq.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Een andere vraag, kan eenieder 10 kleuren kiezen bij sfeerverlichting?
Graag je reactie en je interieurkeuze (loft, lodge, lounge, suite, sportline) erbij vermelden.

In verleden was er melding vanuit Skoda dat loft 10 kleuren sfeerverlichting zou hebben en andere interieurs 30 kleuren.
Net gecheckt (bij mij lodge interieur) en als ik streep verschuif om andere kleur te kiezen heb ik keuze uit 10 en geen 30.
Hieronder ter info erbij foto van menu sfeerverlichting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dU87XwSUnsZkJQaKpaF1BNwTlPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXUb9MpqvlztNq5IZoYEX9JU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Laatste punt/vraag: zijn er meer die gekraak hebben van dashboard links en rechts naast infotainment?

Hierbij video wat er bij mij te horen is als je er op drukt.
[YouTube: Skoda Enyaq krakend dashboard]

Als ik wat antwoorden op mijn vragen, ga ik een afspraak maken bij garage.
Buiten de punten die ik genoemd heb is bij mij ook de boarding spots in elkaar gekruld.

Bedankt voor alle reacties/input, mag in forum maar ook via een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
knirrebir schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:55:
Laatste punt/vraag: zijn er meer die gekraak hebben van dashboard links en rechts naast infotainment?

Hierbij video wat er bij mij te horen is als je er op drukt.
[YouTube: Skoda Enyaq krakend dashboard]

Als ik wat antwoorden op mijn vragen, ga ik een afspraak maken bij garage.
Buiten de punten die ik genoemd heb is bij mij ook de boarding spots in elkaar gekruld.

Bedankt voor alle reacties/input, mag in forum maar ook via een bericht.
Die 10 kleuren heb ik ook en vind ik meer dan zat, kan nu al niet kiezen 8)7
En bij mij kraakt het soms ook wat rond de display als je erop drukt. Ik weet niet wat boarding spots zijn.
Ik heb heel veel auto’s gehad en gereden maar ben onder de indruk van de afwerking van de Enyaq. De punten die je noemt vind ik dan ook zeker geen first world problems, maar dat is uiteraard mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Na een jaar gezeik met het stuur, de brakke software en de vooral in de winter tegenvallende range heb ik twee weken geleden in overleg met mijn werkgever en leasemaatschappij besloten om de Enyaq 60 return to sender te sturen. Lease contract moest daarvoor worden overgenomen, dat was gelukkig binnen een week gepiept. A.s. maandag wordt hij omgeruild.

Vrijdag mag hij nog een keer naar de garage, want wonder o wonder: het stuur wordt vervangen. Ik zou hem af kunnen bellen, maar laat ik maar zorgen dat de nieuwe eigenaar wel een werkende TA krijgt.

Waarschijnlijk stap ik over naar het Polestar topic. Kijken of dat wel bevalt.

Vind het wel zonde overigens. De Enyaq rijdt perfect, maar ik had verwacht dat de VAG-group bij de miljardeninvestering in dit platform ook zou investeren in de software. Maar voor mijn gevoel hebben ze er twee stagiaires op gezet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Het is hier geen vliegveld... Je hoeft je vertrek niet aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@knirrebir
- Verlichting bij de voeten van je passagier lijkt me kapoet, werkt bij mij wel. Misschien is het ook wel een instelling trouwens, ik zit niet dagelijks in de menu's...
- Ik kan veel meer dan 10 kleuren instellen in de sfeerverlichting. Lijkt gewoon 'traploos' zelfs. Heb Eco Suite interieur (het bruine).
- Kraken bij het dashboard herken ik niet. Maar als het echt koud in de cabine is, is dat wel een beetje een producteigenschap van plastics. Ik heb dus Eco Suite, misschien is het daar anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
JanHenk schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:04:
Het is hier geen vliegveld... Je hoeft je vertrek niet aan te kondigen.
:S

@sopsop Herkenbaar verhaal wel eigenlijk. Hopelijk brengt de volgende auto meer plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vanmorgen eens een nieuwe review achtergelaten op de diverse VAG connect apps die ik in het verleden heb gebruikt. Iets met chronische ondercapaciteit in de afgelopen 6 jaar, ondanks het gebruik van verschillende auto's en of je nu een betalende klant bent of niet.

Kreeg het volgende antwoord binnen een paar uur. Blijkbaar heb ik een zere angel op de juiste plek geraakt dat ze het zelfs in het Duits geschreven hebben en niet konden wachten op een Engelse medewerker...
Guten Tag, danke für Ihre Antwort. Es tut uns leid, dass Sie sich fühlen, nicht genügend gut unterstützt zu werden. Wir werden das mit Ihnen gerne individuell regeln - falls Sie bereit sind, hier Ihre Kontaktd aten zu diesem Zweck anzugeben. MyŠKODA App team
Arctic Silver. In combinatie met bruin leren bekleding een gewaagde combinatie, maar het pakt best mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

knirrebir schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:15:
Eerste vraag.
Volgens mij heeft iedere Enyaq voetverlichting, heeft iemand voor mij een foto van voetverlichting passagierszijde.
Ik heb wel verlichting bij bestuurder en beide achter plaatsen, maar niet passagierszijde (volgens mij wel gehad maar bij aflevering een keer in avond gezien en daarna niet meer op gelet, maar miste het nu).
Als bijlage wat foto's hoe het nu bij mij is.
[Afbeelding]
bestuurderszijde
[Afbeelding]
passagierszijde
[Afbeelding]
links achter bestuurder
[Afbeelding]
rechts achter passagier
De verlichting hoort het aan beide zijden tegelijkertijd te doen. Gevalletje kapot binnen de garantie?

Ik heb ook maar 10 kleuren. Een erg grove instelling. Kan begrijpen dat dit al een overvloed is voor velen. Had het graag wat meer aangepast op het exterieur of interieur, maar helaas, geen mogelijkheid toe.

Bedoel je met boarding spots de lampjes naast de deuren komende vanuit de zijspiegels?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdvWmjkwBUEEiRy1KfKExCbrSy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFtUN6jNcqewWz0YAPBv96wb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxHOywUj5YFOGM-NbJr1N1QZMVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDwQ0EjpAPNPawghxDnob2dj.jpg?f=fotoalbum_large

Dat gekraak van het dashboard zou ik persoonlijk niet zo wakker van liggen. Dat is inherent aan iedere auto onder de 100k gok ik. Of je moet iets minder hard drukken op je interieur? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door jules op 21-02-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

sopsop schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:57:
Na een jaar gezeik met het stuur, de brakke software en de vooral in de winter tegenvallende range heb ik twee weken geleden in overleg met mijn werkgever en leasemaatschappij besloten om de Enyaq 60 return to sender te sturen. Lease contract moest daarvoor worden overgenomen, dat was gelukkig binnen een week gepiept. A.s. maandag wordt hij omgeruild.

Vrijdag mag hij nog een keer naar de garage, want wonder o wonder: het stuur wordt vervangen. Ik zou hem af kunnen bellen, maar laat ik maar zorgen dat de nieuwe eigenaar wel een werkende TA krijgt.

Waarschijnlijk stap ik over naar het Polestar topic. Kijken of dat wel bevalt.

Vind het wel zonde overigens. De Enyaq rijdt perfect, maar ik had verwacht dat de VAG-group bij de miljardeninvestering in dit platform ook zou investeren in de software. Maar voor mijn gevoel hebben ze er twee stagiaires op gezet.
Van die Polestar krijg je geen spijt, tenzij je de ruimte wil in de achterbak en een comfortabele zit als je wat langer dan gemiddeld bent.
Sinds de ME3 update zijn de elektrische stoelen van de Enyaq gedegradeerd tot wat de Polestar eigenlijk al standaard had. De instellingen zijn niet gekoppeld aan de sleutel, maar moet je handmatig met het knopje doen. Wat een armoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:37
jules schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Ik heb ook maar 10 kleuren. Een erg grove instelling. Kan begrijpen dat dit al een overvloed is voor velen. Had het graag wat meer aangepast op het exterieur of interieur, maar helaas, geen mogelijkheid toe.
In de Skoda Connect shop kun je extra kleuren pakket kopen om van 10 naar 30 te gaan. 29 euro.

Mij het absoluut niet waard, maar he, als je er aan ergert dat de keuze te beperkt is, is het het voor jou misschien wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mirx_NL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:31:
[...]

In de Skoda Connect shop kun je extra kleuren pakket kopen om van 10 naar 30 te gaan. 29 euro.

Mij het absoluut niet waard, maar he, als je er aan ergert dat de keuze te beperkt is, is het het voor jou misschien wel waard.
Ik heb twee opties gezien in de shop in de auto zelf waarvan ik er 1 gratis geactiveerd heb. De ander was locatie gebaseerde services die het eerste jaar gratis zou zijn en daarna betaald geloof ik.
Maar niks over kleuren? Of is dit alleen zichtbaar op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:41
Bij mij zijn deze winter ook de logo lampjes/ spots onder de spiegels kapot gegaan. Is vervangen al de moeite en valt dat gewoon onder garantie?
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.