Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.009.498 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Boeie schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:48:
Nee dat kun je gewoon zelf @jules. Je hoeft ook maar 1 profiel aan te maken. Eerder in dit topic is ook al eens een video gedeeld hoe dat gedaan kan worden.
Ik zag wel eens opmerkingen over s-pin en moeilijkheden van het opnieuw aanmelden in de app. Vandaar de vraag.

Maar het is me gelukt, heb twee profielen aan kunnen maken. Kan mijn vrouw haar eigen interieur kleuren hanteren en ik mijn eigen.

Valt me wel tegen dat sommige opties; indeling homescreen en de drie favorieten onderin, niet gebruikersspecifiek zijn.

Ben ook benieuwd of de stoelen nu naar de juiste stand gaan, want die instelling was hij volledig kwijt, van beide sleutels.

Het is mij niet verteld welke hardnekkige error de schadehersteller last van had, maar zag in een kort ritje vanavond de melding front assist niet beschikbaar. Hoop wel dat dit niet van invloed is op ACC en wellicht ook TA.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:34
jules schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:26:
[...]

Hahaha, this does ring a bell. Bij de leen Tiguan kregen we op een bepaald moment ook tig TA foutmeldingen. Volgens mij was dat ook vanaf het moment dat ik haar vertelde had dat die Tiguan ook stuurverwarming had. Ik heb het zelf vrijwel nooit aan, maar zij wel. En laat zij nu veel meer last van die meldingen hebben. :+

Maar goed, het goede nieuws is dat onze Enyaq weer terug is. Nog één krasje op de velg gespot. Ik vermoed dat dit tijdens transport gebeurt is. Want ik zie het niet op de schade fotos vooraf. Maar het is al wel zichtbaar op de foto's bij inname. Betekend wel weer dat we die velg/auto weer 5 dagen moeten missen voor herstel ervan. Even kijken of we er dat voor over hebben.

En nog een leuk nieuwtje; de ME3 update is meteen gedaan. Nu nog even profielen aanmaken. Dat lukte me nog niet helemaal. Moet je hiervoor echt naar de dealer als dit niet lukt?
Even vanuit beroepsmatige interesse: is het mysterie nog opgelost hoe jullie het in hemels naam voor elkaar hebben gekregen dat de auto uit zichzelf, met de deur open en zonder dat er iemand in zat, ging rijden? Ik zou namelijk, met alle voorzieningen die de Enyaq heeft, niet weten hoe je dit fenomeen zou kunnen forceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:44
jules schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:26:
[...]

Hahaha, this does ring a bell. Bij de leen Tiguan kregen we op een bepaald moment ook tig TA foutmeldingen. Volgens mij was dat ook vanaf het moment dat ik haar vertelde had dat die Tiguan ook stuurverwarming had. Ik heb het zelf vrijwel nooit aan, maar zij wel. En laat zij nu veel meer last van die meldingen hebben. :+

Maar goed, het goede nieuws is dat onze Enyaq weer terug is. Nog één krasje op de velg gespot. Ik vermoed dat dit tijdens transport gebeurt is. Want ik zie het niet op de schade fotos vooraf. Maar het is al wel zichtbaar op de foto's bij inname. Betekend wel weer dat we die velg/auto weer 5 dagen moeten missen voor herstel ervan. Even kijken of we er dat voor over hebben.

En nog een leuk nieuwtje; de ME3 update is meteen gedaan. Nu nog even profielen aanmaken. Dat lukte me nog niet helemaal. Moet je hiervoor echt naar de dealer als dit niet lukt?
Ik heb het meermaals moeten doen. Had er mede mee te maken dat bij ons op de oprit de ingebouwde simkaart bijna geen verbinding heeft (ruk bereik hier in het buitengebied). Paar dagen later nog eens geprobeerd bij mijn werk op de parkeerplaats en daar ging het prima.

Al had ik nog wel een probleem met mijn S-Pin. Deze kreeg ik ook niet gereset, dit heeft Skoda na een telefoontje met de helpdesk het verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb een iPhone 13 met daarop de meeste recente versie van de app (versie 5.3.1 (laatst bijgewerkt 18-01-23)).
Sinds de update van mijn Enyaq iV80 naar ME3 heb ik problemen met de app.

Ik kan vanuit de app het klimatiseren van de auto niet starten.
Eveneens kan ik vanuit de app het schema om de klimatisering op vaste momenten te starten niet aanpassen.
Telkens volgt de melding dat er een fout is opgetreden.

Contact met support van Skoda heeft nog geen oplossing gebracht.
Skoda support geeft aan dat er iets fout loopt in de communicatie en dat het lijkt alsof de auto nog communiceert met de auto vóór de update naar ME3. Op hun aanraden heb ik de auto uit de app verwijderd, uitgelogd, app verwijderd. Opnieuw geïnstalleerd etc. Helaas zonder resultaat.

Ik heb op mijn laptop een Android emulator geïnstalleerd en daarmee de Android app geinstalleerd.
Als ik daarin inlog met mijn account dan kan ik de genoemde functies wel bedienen.

Mijn vraag is nu of er meer mensen zijn die i.c.m. een iPhone problemen hebben met de Skoda app en de 2 genoemde functionaliteiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
schwarzenegger schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:37:
Ik heb een iPhone 13 met daarop de meeste recente versie van de app (versie 5.3.1 (laatst bijgewerkt 18-01-23)).
Sinds de update van mijn Enyaq iV80 naar ME3 heb ik problemen met de app.

Ik kan vanuit de app het klimatiseren van de auto niet starten.
Eveneens kan ik vanuit de app het schema om de klimatisering op vaste momenten te starten niet aanpassen.
Telkens volgt de melding dat er een fout is opgetreden.

Contact met support van Skoda heeft nog geen oplossing gebracht.
Skoda support geeft aan dat er iets fout loopt in de communicatie en dat het lijkt alsof de auto nog communiceert met de auto vóór de update naar ME3. Op hun aanraden heb ik de auto uit de app verwijderd, uitgelogd, app verwijderd. Opnieuw geïnstalleerd etc. Helaas zonder resultaat.

Ik heb op mijn laptop een Android emulator geïnstalleerd en daarmee de Android app geinstalleerd.
Als ik daarin inlog met mijn account dan kan ik de genoemde functies wel bedienen.

Mijn vraag is nu of er meer mensen zijn die i.c.m. een iPhone problemen hebben met de Skoda app en de 2 genoemde functionaliteiten?
Dat niet maar sinds update gaat het ophalen van laad informatie vrij moeizaam en vaak foutmelding. Klimaat gaat dan vaak juist weer goed, zelfs als daar een foutmelding komt is de auto wel gestart met verwarmen.
De planner nog niet aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Ik heb zowel iPhone als Android en beide apps zijn bagger, de connectie is zo stabiel als een klodder snot op open zee. Dat weerspiegelt zich ook in de aanroep van de API in andere applicaties (Home Assistant, PUMP en Tronity) maar in de app is het verreweg het ergst.

Het was voor mij voldoende reden om hier verder niet meer naar om te kijken en dat soort zaken lekker door Home Assistant af te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 16:16
jules schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:59:
[...]

Ik zag wel eens opmerkingen over s-pin en moeilijkheden van het opnieuw aanmelden in de app. Vandaar de vraag.

Maar het is me gelukt, heb twee profielen aan kunnen maken. Kan mijn vrouw haar eigen interieur kleuren hanteren en ik mijn eigen.

Valt me wel tegen dat sommige opties; indeling homescreen en de drie favorieten onderin, niet gebruikersspecifiek zijn.

Ben ook benieuwd of de stoelen nu naar de juiste stand gaan, want die instelling was hij volledig kwijt, van beide sleutels.

Het is mij niet verteld welke hardnekkige error de schadehersteller last van had, maar zag in een kort ritje vanavond de melding front assist niet beschikbaar. Hoop wel dat dit niet van invloed is op ACC en wellicht ook TA.
Die front assist melding heb ik ook regelmatig sinds de herfst, heb het euvel niet gelinkt aan de ME3 update. Dacht meer dat het met het weer te maken had. Vanochtend ook weer en dan is het na een tijdje weer weg.

Overigens hier ook nu slachtoffer geworden van water in de instapverlichting :+ Ach het geeft nog licht, maar het logo is in een blob veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BGFG schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 07:28:
[...]

Even vanuit beroepsmatige interesse: is het mysterie nog opgelost hoe jullie het in hemels naam voor elkaar hebben gekregen dat de auto uit zichzelf, met de deur open en zonder dat er iemand in zat, ging rijden? Ik zou namelijk, met alle voorzieningen die de Enyaq heeft, niet weten hoe je dit fenomeen zou kunnen forceren.
Ja, het is uitgelegd door mijn vrouw op een rustig moment toen alle stress was verdwenen. Hij is zeker niet uit zichzelf gaan rijden. Ik kan het echter verzekeringstechnisch niet op internet uitleggen. Dus geen zorgen dat de Enyaq opeens uit zichzelf gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Boeie schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:36:
[...]

Die front assist melding heb ik ook regelmatig sinds de herfst, heb het euvel niet gelinkt aan de ME3 update. Dacht meer dat het met het weer te maken had. Vanochtend ook weer en dan is het na een tijdje weer weg.

Overigens hier ook nu slachtoffer geworden van water in de instapverlichting :+ Ach het geeft nog licht, maar het logo is in een blob veranderd.
De schadehersteller zat met een hardnekkige error, dat was nog voor de update. Ik weet niet welke error het was. Dus durf ook niet te zeggen of het door de update komt.
Daarnaast is het nog maar 1x voorgekomen. Ik wacht het nog even rustig af of hij vaker terug gaat komen.

Wat ik wel ga aanpakken is die verlichting uit de spiegels. Het ziet er niet uit 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
jules schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:10:
[...]

Ja, het is uitgelegd door mijn vrouw op een rustig moment toen alle stress was verdwenen. Hij is zeker niet uit zichzelf gaan rijden. Ik kan het echter verzekeringstechnisch niet op internet uitleggen. Dus geen zorgen dat de Enyaq opeens uit zichzelf gaat rijden.
Daar zal Van Mossel blij mee zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik ben wel benieuwd; is het eigenlijk mogelijk om terug te zoeken hoeveel Enyaqs van een bepaalde type er op kenteken gezet, in nov en dec 2022? Specifiek de 60 en 80 Sportline variant?

Zie deze overzichten bijvoorbeeld in het Ioniq 5 topic:
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:11:
Nieuw gevonden gescande kentekens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
S148JP ??230202 Euro58000 Cyber/Galactic PROJECT45 (model 2022) (20210720 geimporteerd 20230202)
S454JP ??230201 Euro49000 Gravity Gold   73 kWh Style (prijslijst mei 2022) (model 2022.5) (20220610 geimporteerd 20230203)
S521JN ??230127 Euro44305 Cyber/Galactic 58 kWh Style (prijslijst mei 2022 E300 korting) $(E595 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220714 geimporteerd 20230202)
S748JN ??230202 Euro65845 Cyber/Galactic 77 kWh AWD Lounge met digitale buitenspiegels zonder FCA-JX/HDA2 (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S756JN ??230202 Euro53690 Cyber/Galactic 77 kWh Style met WP en V2L (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S753JN ??230202 Euro47895 Atlas White    58 kWh Style (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S750JN ??230202 Euro49095 Atlas White    58 kWh Style met WP (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S749JN ??230202 Euro55195 Cyber/Galactic 58 kWh Connect+ (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S752JN ??230202 Euro48095 Cyber/Galactic 58 kWh Style (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S516JN ??230124 Euro49595 Cyber/Galactic 73 kWh Connect (prijslijst mei 2021) $(E805 goedkoper dan prijslijst) (model 2022) (20220228 geimporteerd 20230202)
S755JN ??230202 Euro52895 Cyber/Galactic 77 kWh Style met WP (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S754JN ??230202 Euro48295 Shooting Star  58 kWh Style (prijslijst jan 2023) (model 2023)
S751JN ??230202 Euro58995 Shooting Star  77 kWh Connect+ (prijslijst jan 2023) (model 2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
Pizzaman schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:31:
Ik ben wel benieuwd; is het eigenlijk mogelijk om terug te zoeken hoeveel Enyaqs van een bepaalde type er op kenteken gezet, in nov en dec 2022? Specifiek de 60 en 80 Sportline variant?

[...]
Misschien heb je hier iets aan:
https://www.kentekenradar.nl/auto/skoda/enyaq/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
jules schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:10:
[...]

. Ik kan het echter verzekeringstechnisch niet op internet uitleggen.
Ik hoop niet dat je hiermee bedoeld dat je niet de waarheid hebt verteld aan de verzekering over hoe het voorval plaatsgevonden heeft...

Mocht dat wel zo zijn dan zou ik alleen bovenstaande opmerking al niet plaatsen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 12:45
Ik krijg sinds een paar weken steeds deze meldingen en uiteraard werkt opnieuw aanmelden niet.
Iemand met hetzelfde probleem en eventueel een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw6KDQnvcpaziSdGnMRdu04Dlao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIc3tmbdTloyRSElhqJGSv1n.jpg?f=fotoalbum_large

Wat achtergrond info:
IV60 van december 2021 en sinds november 2022 ME3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
JanHenk schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Zal binnenkort eens horen bij van den Brug.
Vanochtend gebeld en ze zijn dus op de hoogte.

Ik heb een afspraak kunnen maken voor diagnose, over vier weken.

Daarna (ik ga ervan uit) dus nog een afspraak maken voor het vervangen van het stuur voor het vernieuwde stuurwiel.

Al is de ergernis sowieso al minder geworden met ME3 omdat de software alleen checkt bij inschakelen van TA, is het fijn dat het lijkt dat de oplossing nabij is.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

JA goeie! Dat helpt, nu moet ik alleen nog kijken welke code correspondeert met een 60 Sportline en een 80 Sportline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Pizzaman schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:12:
[...]

JA goeie! Dat helpt, nu moet ik alleen nog kijken welke code correspondeert met een 60 Sportline en een 80 Sportline.
Sportline weet ik niet, misschien kun je het onderscheiden als je naar "uitvoeringen" kijkt. Maar de varianten zijn wel relatief makkelijk te onderscheiden:
...GX1 = Enyaq RS
...FX2 = Enyaq 80
...LX1 = Enyaq 60
...RX1 = Enyaq 80x

Lijkt er op dat de 80 meer is verkocht dan de 60. Meestal worden de duurdere versies minder verkocht. Wel opvallend op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
JanHenk schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Sportline weet ik niet, misschien kun je het onderscheiden als je naar "uitvoeringen" kijkt. Maar de varianten zijn wel relatief makkelijk te onderscheiden:
...GX1 = Enyaq RS
...FX2 = Enyaq 80
...LX1 = Enyaq 60
...RX1 = Enyaq 80x

Lijkt er op dat de 80 meer is verkocht dan de 60. Meestal worden de duurdere versies minder verkocht. Wel opvallend op zich.
Maar duurder betekent in dit geval meer range, dat kan doorslaggevend zijn voor (potentiële) kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
JanHenk schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:22:
[...]

...GX1 = Enyaq RS
...FX2 = Enyaq 80
...LX1 = Enyaq 60
...RX1 = Enyaq 80x

Denk dat dat voor de lease maatschappijen voornamelijk 80 versies zijn ingekocht. Meeste die ik ook tegen kom zijn de 80 versie Enyaqs met chrome randjes (dus geen sportline).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pizzaman schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:31:

[...]
Ja hoor, maar dan moet iemand de rdwapihulpmiddelen Perl scripts aanpassen die op github staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 11:01
ramonp schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:02:
Ik krijg sinds een paar weken steeds deze meldingen en uiteraard werkt opnieuw aanmelden niet.

[Afbeelding]

Wat achtergrond info:
Ik heb hetzelfde, app werkt echter (meestal dan..) wel gewoon.

IV60 uit mei 2021 met ME3 sinds oktober 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 12:45
macmellow schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:33:
[...]

Ik heb hetzelfde, app werkt echter (meestal dan..) wel gewoon.

IV60 uit mei 2021 met ME3 sinds oktober 2022
Bij mij werkt ook alles wel, maar die meldingen zijn irritant.
Het begint met 1 melding en er komen naar verloop van tijd steeds 4 bij,
dus eerst 1, dan 5, dan 9, dan 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8y-one
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-03-2023
ramonp schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Bij mij werkt ook alles wel, maar die meldingen zijn irritant.
Het begint met 1 melding en er komen naar verloop van tijd steeds 4 bij,
dus eerst 1, dan 5, dan 9, dan 13.
Ik heb precies hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:45
8y-one schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde..
Hier nog zo een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleik008
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06 07:59
Zijn er nog meer mensen die problemen heeft met het koppelen van je account naar de ME3 update?
Vorige week maandag heeft mijn auto de update gekregen maar Van Tilburg-Bastianen krijgt de auto niet correct gekoppeld aan mijn account.
Ik moest het naar een paar dagen nog maar een keer proberen zeiden ze, maar vandaag lukten het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Dit voegt niets toe

[ Voor 91% gewijzigd door Standeman op 10-02-2023 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-02 15:56
net even aan het spelen geweest met de OBD11, en al wat funties kunnen aanpassen.

Het lukt mij alleen niet om het welkom en Exit scherm te deactiveren. Zit op me3.0 (MY22)en heb onderstaande aangepast.

applicatieserver 3 systeem 1 infotainment (8125)
welkomstscherm:
Aanpassing:
privacy_mode
timeout: niet geactiveerd
exit scherm:
Aanpassing:
exit_screen_configuration
exit_screen: niet geactiveerd

iemand enig idee?

edit : Blijkt inderdaad niet meer te werken vanaf ME3.0

[ Voor 6% gewijzigd door ominous op 08-02-2023 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42
ominous schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:49:
net even aan het spelen geweest met de OBD11, en al wat funties kunnen aanpassen.

Het lukt mij alleen niet om het welkom en Exit scherm te deactiveren. Zit op me3.0 (MY22)en heb onderstaande aangepast.

welkomstscherm:
Aanpassing:
privacy_mode
exit scherm:
Aanpassing:

iemand enig idee?
Ik ben laatst bij Antera geweest en als ik het goed heb begrepen kan dat vanaf 3.x niet meer. @Antera heb in dat goed?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online

[Afbeelding]

Wat achtergrond info:
Tap op 1 van de meldingen.. Als het systeem de qr code toont gebruik die dan niet, maar kies (ik dacht ergens rechtsboven) voor email aanmelden, of iets in die geest. Dan handmatig emailadresen ww invoeren. Systeem ververst vervolgens het authenticatietoken en bij mij waren de meldingen daarna weg.. Schijnt bij een hoop, maar niet bij iedereen te helpen.

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Wilde schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:52:
[...]

Tap op 1 van de meldingen..
Nu we het toch over die meldingen hebben: ik wis iedere keer die 80% laden melding, maar hij komt hardnekkig terug. Hoe kan ik dit definitief killen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jeroenkb schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:42:
[...]

Ik hoop niet dat je hiermee bedoeld dat je niet de waarheid hebt verteld aan de verzekering over hoe het voorval plaatsgevonden heeft...

Mocht dat wel zo zijn dan zou ik alleen bovenstaande opmerking al niet plaatsen op dit forum.
Zij heeft zelf het schade formulier ingevuld. Het is feitelijk niets anders dan een onhandigheid van mijn vrouw geweest. Daar is geen woord over gelogen. Het hoe en wat heb ik in het midden gelaten. Dat is aan haar om te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
bleik008 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:03:
Zijn er nog meer mensen die problemen heeft met het koppelen van je account naar de ME3 update?
Vorige week maandag heeft mijn auto de update gekregen maar Van Tilburg-Bastianen krijgt de auto niet correct gekoppeld aan mijn account.
Ik moest het naar een paar dagen nog maar een keer proberen zeiden ze, maar vandaag lukten het nog niet.
Ik had hetzelfde.
Uiteindelijk contact gehad met Skoda support en die hebben het toen voor mij opgelost.

Ben benieuwd of jij straks, als de app wel gaat werken, ook gedoe krijgt met op afstand de airco starten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 10-02-2023 10:01 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 19:08
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Standeman op 10-02-2023 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Wilde @JazzMatazz Volgens mij is een All-Risk verzekering daar ook voor, ook voor eigen fouten. Heeft eventueel invloed op bonus-malus percentage en de hoogte van de premie voor @jules

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Niet op de man spelen

[ Voor 91% gewijzigd door Standeman op 10-02-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
onetime schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:24:
@Wilde @JazzMatazz Volgens mij is een All-Risk verzekering daar ook voor, ook voor eigen fouten. Heeft eventueel invloed op bonus-malus percentage en de hoogte van de premie voor @jules
Dat dus niet bij zakelijke lease. Daar werk je niet met bonus malus. Ik zie dit als een typisch voorbeeld van onoordeelkundig gebruik en de daaruit vloeiende verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid. Ongetwijfeld heeft de leasemaatschappij van de vrouw van @jules hier iets van opgenomen in de voorwaarden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:16

elmoxx

xx xx xx

Allemaal interessant maar verzekeringspraat (en alle meningen en aannames die daar bij horen) hebben inmiddels echt niets meer met dit topic te maken. Daar is vast elders een betere plek voor..

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Gisteren had ik met de Enyaq een platte rechter achterband, en mocht ik gaan zitten klooien met dat bandenreparatie setje in de kofferbak.

Niet dat in de handleiding er ook maar iets over uitgelegd wordt. Gelukkig bood YouTube uitkomst maar dat spul vloog er net zo hard weer uit als het erin gegaan was. Zelfs na een tijdje harden en daarna de band met de compressor oppompen vloog het spul er weer uit.

Dus uiteindelijk toch maar de pechhulp gebeld en die heeft mij afgesleept. Uiteindelijk met de taxi naar huis gebracht. Nu maar afwachten wanneer de auto terugkomt richting het garagebedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwZOXICcxcfPozWNZ4UJTLKOHtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qt3kg8cDmhunXgoBf7S8F6SI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Senaxx op 09-02-2023 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:27:

Niet dat in de handleiding er ook maar iets over uitgelegd wordt. Gelukkig bood YouTube uitkomst maar dat spul vloog er net zo hard weer uit als het erin gegaan was. Zelfs na een tijdje harden en daarna de band met de compressor oppompen vloog het spul er weer uit.

Dus uiteindelijk toch maar de pechhulp gebeld en die heeft mij afgesleept. Uiteindelijk met de taxi naar huis gebracht. Nu maar afwachten wanneer de auto terugkomt richting het garagebedrijf.
Vind het al heel wat dat je het hebt geprobeerd, denk dat ik meteen zou bellen :+

Zo'n reparatiesetje is in mijn beleving altijd meer voor formaat kruiwagenwielen. Kun je niet zoveel mee op die grote wielen. Hoeven we in het vervolg ook niet meer te proberen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleik008
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06 07:59
schwarzenegger schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:31:
[...]

Ik had hetzelfde.
Uiteindelijk contact gehad met Skoda support en die hebben het toen voor mij opgelost.

Ben benieuwd of jij straks, als de app wel gaat werken, ook gedoe krijgt met op afstand de airco starten :X
Vanmorgen maar even gebeld met Skoda Nederland en ze gaven aan dat er inderdaad problemen waren. Wanneer het opgelost wist ze niet.
Maar ze kon ook niet laten weten als het opgelost was, ik moest het maar een paar keer proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
JanHenk schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:51:
[...]

Vind het al heel wat dat je het hebt geprobeerd, denk dat ik meteen zou bellen :+

Zo'n reparatiesetje is in mijn beleving altijd meer voor formaat kruiwagenwielen. Kun je niet zoveel mee op die grote wielen. Hoeven we in het vervolg ook niet meer te proberen dus...
Ja, als het weer gebeurt ga ik het ook niet proberen. Ik snapte al niet hoe je dat spul door het ventiel in de band zou moeten krijgen. Maar ze leveren zo'n klein plastic tooltje mee waarmee je het ventiel eruit moet draaien, spul erin en dan ventiel er weer in.

Al zijn er ook variaties van de kit waarbij de je compressor op de container met dat spul kan aansluiten om het met de compressor in de band te pompen.

Maar je hebt gelijk, dit werkt niet op deze grote banden. Uiteindelijk heb je vieze plakkerige handen en is je band nog steeds leeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cazzo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-02 07:19
Senaxx schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Ja, als het weer gebeurt ga ik het ook niet proberen. Ik snapte al niet hoe je dat spul door het ventiel in de band zou moeten krijgen. Maar ze leveren zo'n klein plastic tooltje mee waarmee je het ventiel eruit moet draaien, spul erin en dan ventiel er weer in.

Al zijn er ook variaties van de kit waarbij de je compressor op de container met dat spul kan aansluiten om het met de compressor in de band te pompen.

Maar je hebt gelijk, dit werkt niet op deze grote banden. Uiteindelijk heb je vieze plakkerige handen en is je band nog steeds leeg.
Ik heb helaas moet ervaren dat je in Frankrijk niet binnen 4 dagen een Enyaq achterband kunt krijgen ook niet bij div. dealers. zowel Skoda als VW. Ik heb dus van ellende de vloeistof maar gebruikt ( groot gat) en er toch nog 700 km mee naar huis kunnen rijden. dus het kan wel! ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

onetime schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:24:
De enige positieve reactie, dank daarvoor.

Alle andere reacties zijn kul en doen niet ter zake. Als je bang bent dat je te veel premie betaald, dan moet je je niet verzekeren. Fouten maken die je niet expres. Dit is de eerste keer dat ze zelf een aanrijding heeft veroorzaakt in bijna 20 jaar dat ze een rijbewijs heeft. Dus die premie verhoging valt echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Cazzo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Ik heb helaas moet ervaren dat je in Frankrijk niet binnen 4 dagen een Enyaq achterband kunt krijgen ook niet bij div. dealers. zowel Skoda als VW. Ik heb dus van ellende de vloeistof maar gebruikt ( groot gat) en er toch nog 700 km mee naar huis kunnen rijden. dus het kan wel! ;)
:D

In Frankrijk er ook achtergekomen dat we een lekke band hadden. Zat een schroef in. Band liep langzaam leeg. Ze hebben er een prop in gedaan. Band was verder nog prima.

Niet vergeten om dat snoertje van de compressor helemaal af te rollen. Het ding kan zo lang aan het pompen zijn, dat die kabel als spoel kan gaan werken. Ik kwam er gelukkig op tijd achter. Het was rechts achter, die zit het dichtst bij de 12v aansluiting achterin.
Gisteren had ik met de Enyaq een platte rechter achterband, en mocht ik gaan zitten klooien met dat bandenreparatie setje in de kofferbak.

[Afbeelding]
Bij een Seat Ibiza geen problemen mee gehad, maar met zo'n grote band vraag ik me inderdaad af of er dan genoeg vloeistof in wordt gedaan. Bij het oppompen ben je echt al lang bezig om hem op druk te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 09-02-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Cazzo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:37:
[...]

Netjes... Heb je ook 21" zoals @Senaxx, of heb je kleinere velgen?

Bovendien, met de 21"... Als je een 80 hebt, heb je een breedset. Met achterbanden formaat 255/40 R21. Daar zijn redelijk veel alternatieven voor c.q. beter verkrijgbaar. De voorbanden zijn formaat 235/45 R21. Die banden zijn relatief smal ten opzichte van de omvang van het wiel en formaat velg, daar zijn gewoon nog weinig alternatieven voor.

En als je dan een 60 hebt, heb je geen breedset en dus de pech dat je die smallere banden zowel voor als achter hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
JanHenk schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:59:
[...]

Bovendien, met de 21"... Als je een 80 hebt, heb je een breedset. Met achterbanden formaat 255/40 R21. Daar zijn redelijk veel alternatieven voor c.q. beter verkrijgbaar. De voorbanden zijn formaat 235/45 R21. Die banden zijn relatief smal ten opzichte van de omvang van het wiel en formaat velg, daar zijn gewoon nog weinig alternatieven voor.

En als je dan een 60 hebt, heb je geen breedset en dus de pech dat je die smallere banden zowel voor als achter hebt..
Nog advies voor andere banden? Nu zitten achter in ieder geval Pirelli Scorpion Zomerband 235/45 R21 101T op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Nog advies voor andere banden? Nu zitten achter in ieder geval Pirelli Scorpion Zomerband 235/45 R21 101T op.
Ik heb het liefst gelijke banden op één as.. Dan heb je maar één keuze :+

Overigens bevallen deze Pirelli's mij goed, jou niet? Met name qua rolgeluid en slijtage, maar grip is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
JanHenk schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:54:
[...]

Ik heb het liefst gelijke banden op één as.. Dan heb je maar één keuze :+

Overigens bevallen deze Pirelli's mij goed, jou niet? Met name qua rolgeluid en slijtage, maar grip is ook prima.
Oh zeker, maar ik ga ze sowieso beide aan de achterkant vervangen. Mijn ervaring met deze banden is ook goed. Nu iets van 30k kilometers (wel veel snelweg) maar zagen er nog prima uit.

Ik weet in ieder geval dat ik deze week voor niets heb gewerkt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:27:
[...]

Heb daarom zelf een plugkitje in de auto liggen. Zolang het een spijker /schroef gat is op het loopvlak kan ik dan zelf een plug erin zetten en weer door.
Afgelopen jaar al een keer aan de hand gehad. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
jeroenkb schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Heb daarom zelf een plugkitje in de auto liggen. Zolang het een spijker /schroef gat is op het loopvlak kan ik dan zelf een plug erin zetten en weer door.
Afgelopen jaar al een keer aan de hand gehad. Werkt perfect.
Ja, ik had helaas geen lek op het loopvlak, maar aan de zijkant/ wang kant van de band. Weet niet of dat ook wel te pluggen is? maar zal vast beter werken dan die rubber troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzo
  • Laatst online: 21-02 07:19
JanHenk schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:59:
[...]

19 inch en breed achter. (IV80)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:44:
[...]

Ja, ik had helaas geen lek op het loopvlak, maar aan de zijkant/ wang kant van de band. Weet niet of dat ook wel te pluggen is? maar zal vast beter werken dan die rubber troep.
Dat is balen.

Zal vast wel te pluggen zijn, maar dan als noodmaatregel vermoed ik. Staat zijdelings natuurlijk veel meer druk op zo'n plug dan op het loopvlak zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024

[Afbeelding]

Wat achtergrond info:
Ik had dit ook. Geprobeerd om terug te activeren via scherm en app, maar meldingen bleven komen.
Daarna in de auto op het scherm terug alles geactiveerd a.d.h.v. e-mail en wachtwoord, dus niet via de app. En alle meldingen weg. Het is dus volgens mij wel doenbaar. Maar it's the long way round :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 11:10
zijn er geen beter kids beschikbaar dan die achterin de auto liggen? Iets om aan te schaffen voor als je op vakantie gaat? Just in case...

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
water_escape schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:28:
zijn er geen beter kids beschikbaar dan die achterin de auto liggen? Iets om aan te schaffen voor als je op vakantie gaat? Just in case...
Wat @jeroenkb aanraadde is denk ik wel een goed idee. Je hebt van dit soort plug kitjes die denk ik een stukje beter werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ManiacScum
Vervoer jij je kinderen gewoon achter in de kofferbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 10:29
Wat de meeste mensen doorgaans ook vergeten, is dat het een mooie noodoplossing is, als er echt NIETS anders meer aan te doen is als alternatief. Die kleverige zooi hard uit, en de band kan daarna worden weggegooid en vervangen voor nieuw. niet heel handig als je net een nieuwe set banden hebt laten monteren.

mijn voorkeur zou altijd zijn reparatie buiten die kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12-06 16:16
Het is inderdaad noodspul. Ik heb in het verleden die van Slime wel eens gebruikt (Smart Repair), en die werkte prima en was ook redelijk makkelijk uit de band te halen achteraf.

Andere vraag, ik ben (voor vakanties) aan het kijken naar een stoel organizer voor de achterbank. Alleen heb ik een Sportline, met geïntegreerde hoofdsteunen in de stoelen. Zijn er mensen die hier al een oplossing voor hebben gevonden?

Wij hebben voor vakantie de auto geruild met een collega (5008), hier zaten tafeltjes aan de stoelen, dat heeft bij mijn dochter veel goed gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ManiacScum schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:52:
[...]

Vervoer jij je kinderen gewoon achter in de kofferbak?
in de berging eronder ;)

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

In 10 jaar tijd 3 lekke banden gehad met 3 verschillende auto's die door twee mensen bereden worden. Waarvan het vermoeden is dat er één keer eentje is lek gestoken.

Zo'n vloeistof vul setje dat in de plaats komt van het reserve wiel kan inderdaad kostbaar uitpakken want je schrijft je band daarmee in één keer af. Maar het kan een redmiddel zijn om toch nog een stukje vooruit te kunnen.

Een plug kit, zoals @Senaxx omschreef, is ook een mooi red middel, maar is iets technischer. Je moet eerst het lek kunnen vinden, een eventuele boosdoener eruit kunnen halen. En dan pas kun je ermee aan de slag. In sommige landen mag het niet gebruikt worden. Ook is het niet bruikbaar als de interne structuur beschadigd is. Dat zou je achteraf kunnen laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:53
Gisteren de update gehad naar 3.0 en alles lijkt te werken in de auto. Ik ben aangemeld als hoofdgebruiker, de pakketten kosteloos binnengehaald, maar de Skoda app blijft bij de accu status en klimatisering 'De service is verlopen'. Heb de auto al verwijderd in de app, maar hij blijft deze status geven. Iemand idee waar ik het moet zoeken dat dit gaat werken? Uiteraard al op skoda-connect.com ingelogd, maar ik zie verder niks meer om nog te accepteren of te doen, dus ik loop vast hier. Voor de update werkte het allemaal prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zuhvac1ZiWRmOtQXojPASuwh7AE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hTouXftTmGWgcMtBfd38f9oH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbutOcztLKrh3rdrwGe5xEFLxOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEE3tvZX4B6r6jDUhTd1dK4K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door vinom op 09-02-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-05 21:43

[Afbeelding]
Ah er zit een reparatieset in de auto? Ik heb het ook gehad, gebeld ze hebben een prop ingezet en kostte niks. Moest wel even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
TdJ75 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:04:
[...]

Ah er zit een reparatieset in de auto? Ik heb het ook gehad, gebeld ze hebben een prop ingezet en kostte niks. Moest wel even wachten.
Ik had de pech dat het na 17:00 was en mijn eigen verzekering was gesloten, dus moet automatisch al met pechhulp bellen. Daarnaast was het bij mij een sneetje/gat aan de zijkant (wang?) van de band. Weet niet of dat met een prop te verhelpen is.

Maar vandaag verzekering gebeld en alles is netjes in werking gezet. De Enyaq wordt netjes naar van den brug schadenet gebracht en er staat een leen auto voor mij klaar als de Enyaq daar is. En het valt onder schade en niet onder pech.

Schadenet gaf al aan dat eventueel beide (achter) banden waarschijnlijk vervangen moesten worden. Iets met slijtage en rijrichting. Kunnen ze mooi even de stoeprand schade aan die velg meenemen. :+

[ Voor 30% gewijzigd door Senaxx op 09-02-2023 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-06 21:08
TdJ75 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:04:
[...]

Same here! Al 2 schroeven binnen 2 weken gepakt. Pluggen bij dealer en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenHa
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10-05-2023
vinom schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:45:
Gisteren de update gehad naar 3.0 en alles lijkt te werken in de auto. Ik ben aangemeld als hoofdgebruiker, de pakketten kosteloos binnengehaald, maar de Skoda app blijft bij de accu status en klimatisering 'De service is verlopen'. Heb de auto al verwijderd in de app, maar hij blijft deze status geven. Iemand idee waar ik het moet zoeken dat dit gaat werken? Uiteraard al op skoda-connect.com ingelogd, maar ik zie verder niks meer om nog te accepteren of te doen, dus ik loop vast hier. Voor de update werkte het allemaal prima.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb exact hetzelfde, ook na de 3.0 update van afgelopen woensdag. Mijn infotainment online is wel ineens verlopen nu ook, terwijl ik hem volgens mij 3 jaar vast had staan. Enige optie is deze opnieuw te kopen volgens dealer. Volgens hen kan de auto nu de geldigheid checken (na de update) en heb ik voorheen het pakket dus te lang gehad, omdat hij standaard maar 1 jaar gratis geeft. Maar zo te zien is die van jou nog niet verlopen. Wat zegt de store in de auto als je naar deze service gaat? Staat deze dan ook als beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:53
BenHa schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:06:
[...]

Heb exact hetzelfde, ook na de 3.0 update van afgelopen woensdag. Mijn infotainment online is wel ineens verlopen nu ook, terwijl ik hem volgens mij 3 jaar vast had staan. Enige optie is deze opnieuw te kopen volgens dealer. Volgens hen kan de auto nu de geldigheid checken (na de update) en heb ik voorheen het pakket dus te lang gehad, omdat hij standaard maar 1 jaar gratis geeft. Maar zo te zien is die van jou nog niet verlopen. Wat zegt de store in de auto als je naar deze service gaat? Staat deze dan ook als beschikbaar?
Moeilijk te geloven dat je de service te lang hebt gehad. Dit soort zaken vallen onder iV Services op afstand en die licentie is zelfs tien jaar. Die dealers vertrouw ik allang niet meer, wij Tweakers weten het vaak beter.

Als ik naar de store ga zie ik inderdaad infotainment online staan om te kopen a €48,- ofzo.

Vanochtend heb ik gebeld met de klantenservice, maarja die kunnen ook niet veel anders dan wat standaard script vragen te stellen. Inmiddels gemaild naar info@skoda.nl en daar het probleempje belegd.

[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 10-02-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenHa
vinom schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:11:
[...]

Moeilijk te geloven dat je de service te lang hebt gehad. Dit soort zaken vallen onder iV Services op afstand en die licentie is zelfs tien jaar. Die dealers vertrouw ik allang niet meer, wij Tweakers weten het vaak beter.

Als ik naar de store ga zie ik inderdaad infotainment online staan om te kopen a €48,- ofzo.

Vanochtend heb ik gebeld met de klantenservice, maarja die kunnen ook niet veel anders dan wat standaard script vragen te stellen. Inmiddels gemaild naar info@skoda.nl en daar het probleempje belegd.
Dan hebben we exact hetzelfde issue. Bij Skoda Connect staat de service bij mij ook nog geactiveerd tot 25-7-2024. Het zal wel weer een bug zijn, om moedeloos van te worden. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenHa
BenHa schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Dan hebben we exact hetzelfde issue. Bij Skoda Connect staat de service bij mij ook nog geactiveerd tot 25-7-2024. Het zal wel weer een bug zijn, om moedeloos van te worden. :(
Alle services zijn bij mij ook actief in de Skoda connect portaal. Heb ook mail gestuurd naar info@skoda.nl. Maar even afwachten wat de reactie is. Laten we hopen dat het snel is opgelost, want het is enorm irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:26
BenHa schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Dit klinkt haast als een soort storing op de servers van Skoda. Ik heb ook deze week ME3 gekregen (en een paar accucellen die vervangen moesten worden) en hetzelfde issue.

Ook ik zal zo even een mailtje naar Skoda sturen. Wie weet helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Volgens mij is deze week sowieso chaos met de servers van Skoda. Ook in HA krijg ik nu niet meer alles door.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalanche17
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03-2024
JanHenk schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:51:
[...]

Ik stond afgelopen zomer op de camping in Italie, met een een platte achterband van mijn Enyaq 80 (met 21inch breedset). In de wijde omtrek natuurlijk geen bandenboer te vinden die deze maat band op voorraad had of kon bestellen (past natuurlijk ook niet op een Fiat 500.. :P ). Daarom het reparatiesetje gebruikt; ventiel eruit, smurrie erin, en de compressor een kwartier laten draaien. Gat was perfect gedicht, en heb er gewoon nog op kunnen rijden.

Voor de zekerheid heeft een autogarage om de hoek de velg gemonteerd en in een bak water gemikt; geen bubbels te zien na 20 minuten.

Ben er vervolgens heel Italie nog mee doorgereden, en daarna nog 5 maanden in Nederland. Kwam er eerlijk pas weer achter toen de winterbanden gewisseld moesten worden.

Het kan dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Avalanche17 Geinig. Zat het lek in het loopvlak of in de wang? Hangt misschien heel erg af van de plaats en de omvang van het lek...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Zo nu achteraf is het toch ook wel triest tegenwoordig. Ik had afgelopen woensdag een lekker band, daarvoor is de auto afgesleept, nu vandaag is die bij de reparateur van de dealer afgedropt.

Leenauto opgehaald, en ergens in de loop van volgende week weer klaar. Maar voor alleen een lekker band dus al bijna een week de auto kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John3Sen
  • Laatst online: 30-12-2023
John3Sen schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:57:
Heb vandaag tijdens een rit uit Rotterdam een “waarschuwingslampje, wit” gekregen. Was het symbool van een auto met links en rechts 2 arrow’s. Soms werden de arrow’s aan 1 zijde samengevoegd naar een dikgedrukte arrow. Wie weet wat dit betekent want kan het symbool niet vinden in het boekje. Foto nemen onder het rijden niet geprobeerd
Gevonden, blijkt de signalering van automatische rijstrook wissel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39
royverdegem schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:27:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je een Enyaq iV hebt zonder de snellaadoptie, dus standaard 50kW laden, waarom zou je dan verwachten boven die 50kW te kunnen laden? Ik had zelf ook die optie niet genomen, maar wel later toegevoegd (a €500) en dan zijn waardes van rond 130kW (1x zelfs 138kW gehaald) haalbaar, mits voldoende lage SoC. En ik merk geen verschil voor en na de update.
Martinique schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:56:
[...]

Waarom zou de softwarematige limiet niet meer van toepassing zijn na de update? Of begrijp ik je verkeerd? Ik denk dat je pas sneller kunt snelladen als je de upgrade aanschaft.
https://shop.skoda.nl/aut...de-voor-skoda-enyaq-iv-60

EDIT: Sorry dat zei @royverdegem ook al.
Het verdwijnen van het 50kW limiet werd door SkodaNL op twitter aangegeven en van Vallei auto groep kreeg ik vergelijkbare informatie door maar volgens mij weten ze het zelf weer eens niet.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
sPENKMAN schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:45:
[...]

[...]

Het verdwijnen van het 50kW limiet werd door SkodaNL op twitter aangegeven en van Vallei auto groep kreeg ik vergelijkbare informatie door maar volgens mij weten ze het zelf weer eens niet.
Ze snappen het zelf niet inderdaad. Blijkt ook wel uit de reactie van de vraagsteller op Twitter eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

BenHa schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:40:
[...]

Alle services zijn bij mij ook actief in de Skoda connect portaal. Heb ook mail gestuurd naar info@skoda.nl. Maar even afwachten wat de reactie is. Laten we hopen dat het snel is opgelost, want het is enorm irritant.
Ik ben ook benieuwd naar de reactie. Heb als ik het zo lees hetzelfde issue.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:26
Woodie2002 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:32:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de reactie. Heb als ik het zo lees hetzelfde issue.
Hier de reactie. Had net alles weer ingesteld in de auto zoals ik het fijn vind 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXD2JP5r_zCcVCDQM7gAl5bf_uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGU5UKtsScU5NWvz1dmABYSv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenHa
pim89 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:57:
[...]

Hier de reactie. Had net alles weer ingesteld in de auto zoals ik het fijn vind 😅

[Afbeelding]
Kreeg gisteren deze mail ook. Getracht tegen beter weten in, maar helaas. Mocht niet helpen dus weer retour mail gestuurd. Vandaag deze reactie ontvangen:

Momenteel hebben wij helaas te maken met een storing op de Skoda online diensten. Mijn excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. Onze collega's bij de fabriek werken met man en macht aan een oplossing, ik ga er van uit dat de storing binnen afzienbare tijd verholpen zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Volgende week weet ik de leverdatum van mijn Enyaq en ik heb nog een wallbox nodig om te laden.
We hebben een vrije 4P stopcontact met aparte zekering in de garage (zekering 25A)
Dus ik kan mijn wallbox gewoon inpluggen en die werkt.

Moet ik dan mijn wallbox nog laten keuren? (Belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 13:24
BenHa schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:27:
[...]

Kreeg gisteren deze mail ook. Getracht tegen beter weten in, maar helaas. Mocht niet helpen dus weer retour mail gestuurd. Vandaag deze reactie ontvangen:

Momenteel hebben wij helaas te maken met een storing op de Skoda online diensten. Mijn excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. Onze collega's bij de fabriek werken met man en macht aan een oplossing, ik ga er van uit dat de storing binnen afzienbare tijd verholpen zal zijn
De hele upgrade is ellende (november uitgevoerd). Heb de auto nu bijna 22 maanden met 51000 op de teller. Tot de upgrade geen gedoe. Ook de services die destijds bij het comfortpakket zaten (3 jaar geldig) zijn sinds de upgrade verlopen. Dealer verwijst me naar Skoda....waardeloze service.
Ik zou sneller kunnen laden. Ik deed 100kwh en na de upgrade nog niet boven de 60kwh gekomen.
De range zou zijn toegenomen....nou ik merk er helemaal niks van.
Na de upgrade moet ik ineens met profielen werken en nodeloos op allerlei bevestigingen drukken.
Echt het is gewoon een slecht product.
Ik ben nu 2 jaar verder en destijds begonnen met een onaf systeem. Als ik dan zie wat ze er na al die tijd van hebben gemaakt.....man man man.
Om over de range bij koud weer nog maar te zwijgen. In de zomer 400km. Laatst bij koud weer tot 100% geladen en de start was op 260km. Gelukkig betaald mijn werkgever maar als ik dit prive had aangeschaft zou ik hier erg kwaad om kunnen worden.
Absolute waanzin.

Het irritante is dat de auto zelf prima rijd en comfortabel is. Het zijn die 'randzaken' die de ervaring onderuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Dennis__ schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:14:
Volgende week weet ik de leverdatum van mijn Enyaq en ik heb nog een wallbox nodig om te laden.
We hebben een vrije 4P stopcontact met aparte zekering in de garage (zekering 25A)
Dus ik kan mijn wallbox gewoon inpluggen en die werkt.

Moet ik dan mijn wallbox nog laten keuren? (Belgie)
Geen idee, maar zie de suggesties in de topicwarning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 13:03
Zijn er hier waarbij de Enyaq geleverd werd met ontbrekende opties?
Zo ja, werd dit tijdig gecommuniceerd? Of werd dit pas vastgesteld tijdens de aflevering van de wagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
sPENKMAN schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:45:
[...]

[...]

Inderdaad amateurs bij Skoda (Dealers EN importeurs). Onze iV60 werd standaard geleverd met 50kW laadsnelheid, die kon je upgraden naar 100kW voor €500. Met de upgrade naar ME3.0 zou die 100kW verbeteren naar 125kW, dus het verandert NIETS voor degenen die uberhaupt de snelladoptie niet hebben. Dat is het volledige verhaal. Overigens is die snelheidupgrade opzich zelf een beetje wazig, want vele iV60 rijders (waaronder ikzelf) hadden voor de upgrade al regelmatig snelheden van dik boven de 100kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
royverdegem schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:22:
[...]

Inderdaad amateurs bij Skoda (Dealers EN importeurs). Onze iV60 werd standaard geleverd met 50kW laadsnelheid, die kon je upgraden naar 100kW voor €500. Met de upgrade naar ME3.0 zou die 100kW verbeteren naar 125kW, dus het verandert NIETS voor degenen die uberhaupt de snelladoptie niet hebben. Dat is het volledige verhaal. Overigens is die snelheidupgrade opzich zelf een beetje wazig, want vele iV60 rijders (waaronder ikzelf) hadden voor de upgrade al regelmatig snelheden van dik boven de 100kW.
Dit zegt Skoda zelf over de upgrade:
Sneller opladen, sneller reizen. Dankzij deze snellaadfunctie kun je de accu van jouw ŠKODA ENYAQ iV 60 laden met een vermogen van 100 tot 130kW. Hierdoor kun je gebruik maken van snellaadstations die meer bieden dan de gebruikelijke 50 kW aan vermogen. Zelfs met een bijna lege batterij laad je snel op zodat je snel weer op pad bent. Voor voertuigen geproduceerd tot week 25/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW naar 100kW. Voor voertuigen geproduceerd vanaf week 25/2021 tot week 48/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW tot 130kW.
Pre me3 heb ik een keer 133 gehaald, auto van wk40/2021.
Volgens mij is de piek na me3 niet zo verbeterd maar zou hij wel langer hoog moeten blijven, wat ook wat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heeft iemand ervaring met de auto correct toe te voegen aan een tweede gebruiker in de app?

Ik kan een nieuwe gebruiker aanmaken in de app en vervolgens als ik de auto wil toevoegen, krijg ik de instructie om dit profiel ook aan te maken in de auto. Vervolgens moet ik een QR code scannen, maar die wordt niet herkend, of ik moet inloggen als hoofdgebruiker of wederom een nieuw account aanmaken als gast. En met dat laatste begint alles weer opnieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_30lGLx4cec9DOzYogkBXw_3f4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rWrysSDtNJBH1oEhkD8nyMk9.png?f=fotoalbum_large

In de online portal zie ik vervolgens de auto wel staan, maar dan met de volgende boodschap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jny-RumPzenrCWU4u5qfOvKdk9c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/67optqYdfO0JqqD0gp68Vbnv.png?f=fotoalbum_large

Het is wel echt een grote wens om met 2 profielen te rijden in de auto, omdat er echt verschillende wensen zijn voor configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Loepoog schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:23:
[...]

De hele upgrade is ellende (november uitgevoerd). Heb de auto nu bijna 22 maanden met 51000 op de teller. Tot de upgrade geen gedoe. Ook de services die destijds bij het comfortpakket zaten (3 jaar geldig) zijn sinds de upgrade verlopen. Dealer verwijst me naar Skoda....waardeloze service.
Ik zou sneller kunnen laden. Ik deed 100kwh en na de upgrade nog niet boven de 60kwh gekomen.
De range zou zijn toegenomen....nou ik merk er helemaal niks van.
Na de upgrade moet ik ineens met profielen werken en nodeloos op allerlei bevestigingen drukken.
Echt het is gewoon een slecht product.
Ik ben nu 2 jaar verder en destijds begonnen met een onaf systeem. Als ik dan zie wat ze er na al die tijd van hebben gemaakt.....man man man.
Om over de range bij koud weer nog maar te zwijgen. In de zomer 400km. Laatst bij koud weer tot 100% geladen en de start was op 260km. Gelukkig betaald mijn werkgever maar als ik dit prive had aangeschaft zou ik hier erg kwaad om kunnen worden.
Absolute waanzin.

Het irritante is dat de auto zelf prima rijd en comfortabel is. Het zijn die 'randzaken' die de ervaring onderuit halen.
Heb je een iv60 of iv80? Onze 80 stond vanmorgen op ruim 350 bij vertrek met 100% lading. Het ligt ook enorm aan je rijgedrag heb ik gemerkt. Hij berekend het uit aan de hand van je gemiddelde verbruik icm de energieverbruikers (klimatisering, achterruit, stoel, stuur en spiegel verwarming, etc). Bij alle snelheden boven de 100 gaat hij veel sneller leeg. Op de lange afstanden heeft het voor mij echt geen meerwaarde om sneller te rijden, tenzij ik langdurig stop en hij dan weer kan bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:03
Maat28 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:19:
[...]

Same here! Al 2 schroeven binnen 2 weken gepakt. Pluggen bij dealer en weer door.
vond twee in twee maanden ook al opvallend (ook Schuytgraaf) Was al aan het bedenken of iemand schroeven onder de wielen zet.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:49
jules schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:30:
Heeft iemand ervaring met de auto correct toe te voegen aan een tweede gebruiker in de app?

Ik kan een nieuwe gebruiker aanmaken in de app en vervolgens als ik de auto wil toevoegen, krijg ik de instructie om dit profiel ook aan te maken in de auto. Vervolgens moet ik een QR code scannen, maar die wordt niet herkend, of ik moet inloggen als hoofdgebruiker of wederom een nieuw account aanmaken als gast. En met dat laatste begint alles weer opnieuw.

[Afbeelding]

In de online portal zie ik vervolgens de auto wel staan, maar dan met de volgende boodschap
[Afbeelding]

Het is wel echt een grote wens om met 2 profielen te rijden in de auto, omdat er echt verschillende wensen zijn voor configuratie.
Er is op YouTube een Duits filmpje dat toont dat er nog bijna niks te personaliseren is per profiel. Volgens mij werkt alleen de stand van de stoel mits deze elektrisch is en een geheugen functie heeft. Daarom ben ik er nog maar niet aan begonnen om een extra profiel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wanda_v_l
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-05-2023

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wij hebben dit opgelost door twee gebruikers aan te maken, maar we maken gebruik van de telefoon app met 1 account (mijn man logt op zijn telefoon dus in op de app met mijn skoda account) bij ons werkt het daarmee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:32

Ankh

|true

Ik had vandaag een (kleine) OTA update voor de ME3.1, de omschrijving was redelijk cryptisch in de trant van:
- Kleine verbeteringen
- Performance

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Ankh schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:19:
Ik had vandaag een (kleine) OTA update voor de ME3.1, de omschrijving was redelijk cryptisch in de trant van:
- Kleine verbeteringen
- Performance
Ik ook, maar was echt in een paar tellen klaar, dus zal niet veel voorstellen. Zijn er uberhaupt ergens releasenotes te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-06 21:08
Bob-B190 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:46:
[...]

vond twee in twee maanden ook al opvallend (ook Schuytgraaf) Was al aan het bedenken of iemand schroeven onder de wielen zet.
Echt? Dat kan haast geen toeval meer zijn dan. Een klusser een lading verloren of opzet in het spel…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
st3rn schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:18:
Zo ja, werd dit tijdig gecommuniceerd? Of werd dit pas vastgesteld tijdens de aflevering van de wagen?
360 camera. Op voorhand nooit iets over gezegd (nochtans met 14 maand levertijd kans genoeg gehad). Bij de levering zelf moeten op wijzen (had via dit forum gehoord dat het wel eens kon ontbreken op leveringen in die periode). Oeps ja, sorry! We wisten dat het op sommige auto's zou ontbreken maar we wisten zelf niet op dewelke, dusja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
st3rn schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:18:
360 ontbrak maar dat was netjes gemeld. Had nog hoop dat de mijne de dans zou ontspringen omdat hij niet op het lijstje van de dealer stond maar de dealer wist toen al zeker dat het alle te leveren Enyaqs betrof.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 18:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

ominous schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:49:

welkomstscherm:
Aanpassing:
privacy_mode
exit scherm:
Aanpassing:

iemand enig idee?

edit : Blijkt inderdaad niet meer te werken vanaf ME3.0
ben er nog druk mee aan het puzzelen maar ze hebben dit omzeilt. ( denk foutje in de software)

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

FJP84 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:55:
[...]

Er is op YouTube een Duits filmpje dat toont dat er nog bijna niks te personaliseren is per profiel. Volgens mij werkt alleen de stand van de stoel mits deze elektrisch is en een geheugen functie heeft. Daarom ben ik er nog maar niet aan begonnen om een extra profiel in te stellen.
Er zijn inderdaad zaken die niet mee veranderen. Maar de kleur van de interieurverlichting bijvoorbeeld wel. Mijn vrouw rijdt graag met roze verlichting. Begrijp je het nu?
Wanda_v_l schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:18:
[...]

Wij hebben dit opgelost door twee gebruikers aan te maken, maar we maken gebruik van de telefoon app met 1 account (mijn man logt op zijn telefoon dus in op de app met mijn skoda account) bij ons werkt het daarmee
Dat doe ik nu ook. Maar ik heb het vermoeden dat we dan vaker uit de app gekickt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jules schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:25:
[...]

[...]

Dat doe ik nu ook. Maar ik heb het vermoeden dat we dan vaker uit de app gekickt worden.
Door geen gebruik te maken van de Skoda app (in mijn optiek voegt deze namelijk bijzonder weinig (niks) toe).
Ik heb ook 2 accounts maar maak dus geen gebruik van de app(s), ik lees daarvoor de API van Skoda uit.

[ Voor 60% gewijzigd door ManiacScum op 13-02-2023 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ManiacScum schreef op maandag 13 februari 2023 @ 07:40:
[...]

[...]

Door geen gebruik te maken van de Skoda app (in mijn optiek voegt deze namelijk bijzonder weinig (niks) toe).
Ik heb ook 2 accounts maar maak dus geen gebruik van de app(s), ik lees daarvoor de API van Skoda uit.
Zijn er ook nog andere mogelijkheden dan via Home Assistant? Want daarvoor moet je een Home Assistant server opzetten, daar heb ik sowieso wel oren naar, maar ben nog niet zo ver.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.