Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.007.992 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 15:34
BGFG schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:24:
[...]

Dat heb ik dus ook, hoogst irritant, zeker omdat ik ook maar 1 gebruiker heb, dus zie het nut er niet van. Je moet echt op ok klikken, hij verdwijnt niet. Kun je hiervan af?
Blijkbaar staat dat scherm daar wegens GDPR wetgeving. Dat zag ik op Twitter van https://twitter.com/StepanRehak. Sowieso een interessant account om te volgen.

Dat het loginscherm bloedirritant is ben ik het helemaal mee eens :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
kasteleman schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:36:
Juich niet te vroeg! Leuk voor de korte afstanden, maar met gevolgen voor de lange afstanden en snelladen in de winter. Accu wordt niet meer opgewarmd zoals voorheen: YouTube: Ist das verbesserte Thermo-Management im Skoda ENYAQ iV mit Software...
Hadden ze er maar een pagina onder de instellingen voor gemaakt… ik snap niet wat het opwarmen/koelen van de accu zo complex maakt. Een aan/auto/uit schakelaar was voor de meeste mensen voldoende geweest, waarbij je dan nog kan discussiëren hoe de auto stand zich moet gedragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vrieliri
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-09-2023
Maat28 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:47:
[...]

Met dit issue klim je toch direct in de telefoon met de dealer!?
Klopt, ik ben alweer terug geweest. Maar geen idee wat het veroorzaakt. Maandag verder onderzoek…

Ben inderdaad bang dat er VW software geïnstalleerd is ipv Skoda. Maar dat wordt ontkend. To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Martinique schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Gewoon doen alsof je neus bloedt en via de werkplaatsplanner een afspraak maken bij Wittebrug. De Enyaq Software Update staat gewoon als optie in het menu en je kunt er volgende week terecht. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Heb inmiddels een afspraak staan eind februari. Ze gaven zelf aan dat de grootste update drukte inmiddels al wel voorbij was. Bij andere dealers in de regio duurde het nog langer. Een enkele dealer zegt gewoon doodleuk dat ze er maar 2 per week kunnen doen omdat de update 2 dagen duurt. Moet de gehele tijd aan de laptop hangen omdat er een berg data in gaat. Typisch VAG dingetje volgens mij weer waarbij ze bespaart hebben op hardware en log grote software.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

vrieliri schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:37:
[...]

[Afbeelding]

Bij deze de foto van de ID3 in mijn Enyaq. Inmiddels weer bij de garage terug. Ik had hem zelf niet weggebracht en gehaald..
Slecht slecht slecht :o

Blijkbaar geen softwarematige controle vooraf of de juiste software ingeladen wordt en ook nog geeneens een handmatige controle vooraf of achteraf door de monteur.

Blijkt wel weer dat de soft- en hardware, op een paar details na, nagenoeg gelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Pixal schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:20:
Meer mensen die problemen met laden ervaren? Laadpaal aan huis.

Omdat ik een dynamisch energiecontract heb doe ik bij thuiskomst normaalgesproken de stekker in de auto en stop ik direct het laden via de app. Home Assistant bepaalt vervolgens wanneer het laden begint, (meestal 's nachts).

Het probleem uit zich bij mij op 3 manieren.

1. Moet soms een paar minuten rommelen (stekker in en uit) voordat de app of auto laat zien dat laden begonnen is, vaak melding "kabel niet aangesloten".

2. Dat de app misschien wel de slechtste app ooit is was me vrij snel duidelijk maar de auto verliest tegenwoordig wel heel vaak en heel langdurig verbinding en is dan dus afwezig in HA. Hierdoor is het uitgesteld starten met laden vrijwel onwerkbaar geworden.

3. Meest verontrustende is dat, zonder tussenkomst van HA, de auto vannacht na 2% laden opeens is gestopt. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Ik had gisteren al een nacht laden gemist vanwege het 2e probleem dus ik had de stekker er vannacht maar handmatig in gedaan en gecheckt of het laden was begonnen. In de app stond vanmorgen "kabel niet aangesloten" dus ik had de laadsessie ook niet op afstand kunnen herstarten.

Ik heb overigens ingesteld staan dat de kabel niet wordt ontgrendeld als het laden is beëindigd.

Ik heb het gevoel dat het eerste en tweede probleem precies zijn ontstaan na de grote software update maar kan toeval zijn.

Auto verdwijnt af en toe langere tijd in HA, vannacht na 2% zomaar gestopt met laden.
[Afbeelding]
Zomaar iets; heb je toevallig kabel loslaten activeren na Laadsessie actief? (Weet even niet hoe hij exact heet.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:06
Pixal schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:20:
Meer mensen die problemen met laden ervaren? Laadpaal aan huis.

Omdat ik een dynamisch energiecontract heb doe ik bij thuiskomst normaal gesproken de stekker in de auto en stop ik direct het laden via de app. Home Assistant bepaalt vervolgens wanneer het laden begint, (meestal 's nachts).
Ja, hier ook. Ben al 2 weken aan het klojen. I.v.m. dynamische prijzen is de auto voor de thuislocatie ingesteld om tussen 02:00 en 06:00 uur te laden. Al gehad dat er niets is geladen 's-ochtends en 8 meldingen op mijn telefoon dat er iets is misgegaan,

Ook gehad, dat de auto om 23:00 sppontaan gaat laden...Ook gehad dat de auto bij activeren laadpaal gelijk gaat laden ondanks instellingen in de auto en ik in de app alsnog moet aangeven dat er op de voorkeurstijden geladen moet worden. Laden wordt dan gestopt en in de app een foutmelding.

Tenslotte gehad, dat de auto eerder is geladen dan de voorkeurstijden, bij afmelden op de laadpaal en bij verwijderen stekker van de auto gaat de laadpaal in storing. Stroom er even af en er op verhelpt dat dan wel.

Via de app zijn de laadinstellingen meer niet dan wel op te halen. Dan foutmelding.

Wat een drama...ik denk bij aanhouden issues toch maar weer contact met de dealer opnemen.

Auto staat nu aan de laadpaal en uitgesteld laden, ben benieuwd voor vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HmTeB
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik gebruik uitgesteld laden via de Easee app van de laadpaal > schema > vertraagde start. Nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammeke
  • Laatst online: 14-05 17:11
Iemand die me kan helpen met het werkend krijgen van de OBDeleven App?

Ik heb gisteren mijn dongle voor het eerst gebruikt maar krijg geen van de app geactiveerd, scannen op fouten lukt wel. Is er ergens een stappenplan of handleiding te vinden? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wx4pq39ZqHj-6nbtrYUIfb_h450=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lzVPLT2be6VPTdr3wBH7Sv2f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:51
johnvanderster schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:52:
[...]

Ja, hier ook. Ben al 2 weken aan het klojen. I.v.m. dynamische prijzen is de auto voor de thuislocatie ingesteld om tussen 02:00 en 06:00 uur te laden. Al gehad dat er niets is geladen 's-ochtends en 8 meldingen op mijn telefoon dat er iets is misgegaan,
Los van hef feit dat het allemaal zou moeten werken: kun je als workaround je laadpaal niet programmeren dat hij alleen in de daluren laadt, al dan niet via Homeassistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
jules schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Heb inmiddels een afspraak staan eind februari. Ze gaven zelf aan dat de grootste update drukte inmiddels al wel voorbij was. Bij andere dealers in de regio duurde het nog langer. Een enkele dealer zegt gewoon doodleuk dat ze er maar 2 per week kunnen doen omdat de update 2 dagen duurt. Moet de gehele tijd aan de laptop hangen omdat er een berg data in gaat. Typisch VAG dingetje volgens mij weer waarbij ze bespaart hebben op hardware en log grote software.
Hangt dan toch echt van de dealer af. Bij van Udenhout Den Bosch kon ik binnen 2 weken afspraak inplannen. Doen er (aan planning slots te zien) 6 per dag of zo

Om 11 uur gebracht, 16 uur dezelfde dag klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:57
iRbn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Blijkbaar staat dat scherm daar wegens GDPR wetgeving. Dat zag ik op Twitter van https://twitter.com/StepanRehak. Sowieso een interessant account om te volgen.

Dat het loginscherm bloedirritant is ben ik het helemaal mee eens :+ .
Ik zie de link met GDPR eigenlijk niet, omdat iedereen die in mijn auto zit als ie op “contact” staat op ok kan klikken. Buitenstaanders kunnen dat niet lijkt me (hoop ik)…. Ken de Twitter account van Stepan, maar kon dit niet terug vinden. Heb je misschien een directe link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 16:02
Brammeke schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 23:27:

Ik heb gisteren mijn dongle voor het eerst gebruikt maar krijg geen van de app geactiveerd, scannen op fouten lukt wel. Is er ergens een stappenplan of handleiding te vinden? [Afbeelding]
lijkt mij dat contact niet aan staat?
Wat voor abbo heb je? Want ik doe de LA aanpassing via de longcoding niet via de clickapps.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
GroeneEnyaq schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:30:
Dit zou dus gaan betekenen dat de range van alle Enyaqs hoger wordt (?).
Wishfull thinking.... ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit niet het geval is 8)

En zeker niet dit soort verbeteringen, ik durf sterk te beweren dat mijn range verslechterd is, al heb ik geen vergelijk om dat te staven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-05 22:26
ManiacScum schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:12:
[...]

Wishfull thinking.... ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit niet het geval is 8)

En zeker niet dit soort verbeteringen, ik durf sterk te beweren dat mijn range verslechterd is, al heb ik geen vergelijk om dat te staven.
Dat heb ik dus ook. Mijn gevoel dat na de ME3 update de range verslechterd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-01 14:40
[...]

Ook gehad, dat de auto om 23:00 sppontaan gaat laden...Ook gehad dat de auto bij activeren laadpaal gelijk gaat laden ondanks instellingen in de auto en ik in de app alsnog moet aangeven dat er op de voorkeurstijden geladen moet worden. Laden wordt dan gestopt en in de app een foutmelding.

Tenslotte gehad, dat de auto eerder is geladen dan de voorkeurstijden, bij afmelden op de laadpaal en bij verwijderen stekker van de auto gaat de laadpaal in storing. Stroom er even af en er op verhelpt dat dan wel.

Via de app zijn de laadinstellingen meer niet dan wel op te halen. Dan foutmelding.

Wat een drama...ik denk bij aanhouden issues toch maar weer contact met de dealer opnemen.

Auto staat nu aan de laadpaal en uitgesteld laden, ben benieuwd voor vannacht.
Welke laadpaal gebruik je?
Bij mij werkt laden middels een schema via de wallbox namelijk altijd zonder problemen. Stel jij uitgesteld laden in via de auto of via de wallbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
dingo35 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 02:05:
[...]

Los van hef feit dat het allemaal zou moeten werken: kun je als workaround je laadpaal niet programmeren dat hij alleen in de daluren laadt, al dan niet via Homeassistant?
Laadpaal (Alfen) kan ik niet bij, tenzij maandelijkse kosten. Misschien zelf het backend maar gaan doen.

Via HA aansturen ben ik naar aan het kijken. Vanacht is het goed gegaan voor een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
Mastehose schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Welke laadpaal gebruik je?
Bij mij werkt laden middels een schema via de wallbox namelijk altijd zonder problemen. Stel jij uitgesteld laden in via de auto of via de wallbox?
Alfen, uitgesteld laden via de auto, de laadpaal kan ik niet benaderen. Schijnen wel mogelijkheden voor te zijn tegen maandelijkse vergoeding. De backend van de paal is uitbesteed.

Vannacht is laden goed gegaan, van de week verder aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
[...]

johnvanderster schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Laadpaal (Alfen) kan ik niet bij, tenzij maandelijkse kosten. Misschien zelf het backend maar gaan doen.

Via HA aansturen ben ik naar aan het kijken. Vanacht is het goed gegaan voor een keer ;)
Wellicht kun je Steve OCPP (https://github.com/steve-community/steve) als backend draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John3Sen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-12-2023
Brammeke schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 23:27:

Ik heb gisteren mijn dongle voor het eerst gebruikt maar krijg geen van de app geactiveerd, scannen op fouten lukt wel. Is er ergens een stappenplan of handleiding te vinden? [Afbeelding]
Heb hetzelfde gehad, even contact opnemen met de firma en ze lossen het voor je op. Krijg je toegang tot coding en zet je het wel om.

Prima service gehad van ze.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
BGFG schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Ik zie de link met GDPR eigenlijk niet, omdat iedereen die in mijn auto zit als ie op “contact” staat op ok kan klikken. Buitenstaanders kunnen dat niet lijkt me (hoop ik)…. Ken de Twitter account van Stepan, maar kon dit niet terug vinden. Heb je misschien een directe link?
Even gezocht maar kan het ook niet meteen terugvinden... Er was een aantal weken terug een tweet met de vraag om feedback te geven over de Enyaq, en 1 van de vragen ging over het irritante/nutteloze loginscherm bij starten van de wagen. Het antwoord was toen iets gerelateerd aan GDPR en opslaan van locatiegegevens etc als ik me goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 16:02
iRbn schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Even gezocht maar kan het ook niet meteen terugvinden... Er was een aantal weken terug een tweet met de vraag om feedback te geven over de Enyaq, en 1 van de vragen ging over het irritante/nutteloze loginscherm bij starten van de wagen. Het antwoord was toen iets gerelateerd aan GDPR en opslaan van locatiegegevens etc als ik me goed herinner.
GDPR kan ook gewoon eenmalig, niet iedere keer dat je start...

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRbn
water_escape schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:02:
[...]

I know, mij moet je niet overtuigen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
Dank voor de link, ik ga me er in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
iRbn schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Hier is ook al eerder uitgebreid aandacht aan besteed door Matthias van Speicher Elektrisiert op zijn YouTube channel. Dacht deze: YouTube: Die 3 grössten Probleme mit den Benutzerprofilen im Skoda ENYAQ iV -... vanaf 1:49
Het verweer van GPDP door Skoda raakt idd kant noch wal.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
efbeel schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Hier is ook al eerder uitgebreid aandacht aan besteed door Matthias van Speicher Elektrisiert op zijn YouTube channel. Dacht deze: YouTube: Die 3 grössten Probleme mit den Benutzerprofilen im Skoda ENYAQ iV -... vanaf 1:49
Het verweer van GPDP door Skoda raakt idd kant noch wal.
Zoals ik al aangaf en wat deze video bevestigt: huiswerk opnieuw doen meneer ŠKODA, wat een slecht verhaal! Leuke yt filmpjes trouwens…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:39
BGFG schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:31:
[...]

Zoals ik al aangaf en wat deze video bevestigt: huiswerk opnieuw doen meneer ŠKODA, wat een slecht verhaal! Leuke yt filmpjes trouwens…..
Mjah het is leuk dat ze onder de video zeggen:
We will forward the points you made in the video. Take care. 💚
Maar VW ontwikkelt de software (of een bedrijf in opdracht van VW) en Skoda kan daar zijn skinnetje op gooien en wat kleine dingen aanpassen. Grote aanpassingen zullen toch bij VW weg moeten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Een positieve noot; ik heb sinds ME3 geen ('ongevraagde') foutmeldingen van Travel Assist meer gehad.

Bij het inschakelen krijg ik het af en toe nog wel, dan werkt het dus gewoon nog niet. Dat heb ik echter liever dan dat ge-bing-bong steeds.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05 19:26
Inmiddels heb ik heel deel 2 van dit topic uitgelezen en mijn bestelling via de leasemaatschappij geplaatst.

Ik heb geluk :) De LM had al een bestelling lopen in de specificatie die ik zocht (IV60, sportline, zwart). De optielijst van de Sportline (vanaf juli 2022) is niet mis! Aardig compleet.

De aflevering stond voor week 14 maar is inmiddels al vertraagd naar week 20.. kan niet wachten!

Voor mij de eerste ervaring met elektrisch rijden. De proefrit beviel in ieder geval enorm goed.

Nu aftellen, en hopen dat er niet (nog) meer vertraging bij komt :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_fPwgHLmAscWoFIC-DY-EayTP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xQXNlUIOmBFbGmnmaYrfkWut.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Nog mensen bij wie de status/batterij%/etc niet meer actueel is in de skoda app? Zonder foutmelding. De boel ligt er dus weer uit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cunic
  • Niet online
Ja, bij mij is de auto sinds maandagavond offline. Er lijkt niks meer naar Skoda verzonden te worden…

[ Voor 7% gewijzigd door Cunic op 31-01-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier werkte de app Stekker ook niet. Waarschijnlijk geen verbinding met de Skoda backend.. Uitgesteld laden niet gestart dus s’ochtends sta ik met een lege accu :(

Ik stop voorlopig met het uitgesteld laden avontuur. Het werkt redelijk, maar als je s’ochtends afhankelijk bent van een volle accu dan moet het toch echt betrouwbaarder worden.. De Skoda (en vw) backend is echter al jaren brak. Ik heb er ook ervaring mee met mijn vorige auto, een Kodiaq.. Ik heb serieus het idee dat er na het weekend s’ochtend iemand Windows services aan het restarten is om de boel gaande te houden..:)

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13
Al meerdere dagen last dat de app meerdere refreshs nodig heeft om de juiste data te tonen. Maar uitgesteld laden op voorkeurstijden in de auto ingesteld op de thuislocatie werkt verder zonder problemen. Gaat ook buiten de app om.

Wel elke keer eerst de setting goed zetten omdat hij steeds terugspringt naar direct laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 07:42
Cunic schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:13:
Ja, bij mij is de auto sinds maandagavond offline. Er lijkt niks meer naar Skoda verzonden te worden…
Ja hier ook, heb zekering 19 er uit gehaald. Straks weer even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Mirx_NL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:19:

Wel elke keer eerst de setting goed zetten omdat hij steeds terugspringt naar direct laden.
Dat laatste is volgens mij ook een bug hoor en dus kan dat ook niet betrouwbaar genoemd worden. Ik heb eerder een filmpje gepost waarbij je hem volledig random terug naar direct laden ziet springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

t3q

Say yes to teq

Er is zeker iets niet in orde want krijg al dagen reminders dat mijn aanmeldgegevens opnieuw ingevoerd moeten worden.
Dat doe ik netjes maar de reminders blijven komen.

Is nu redelijk vervelend aan het worden.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik zie nu ook dat ik uit de Skoda app ben gegooid, moest opnieuw inloggen. Werkt overigens verder prima. Vreemd die verschillende ervaringen.

Tronity en Jedlix werken ook al maanden prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hilco
JanHenk schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:24:
Ik zie nu ook dat ik uit de Skoda app ben gegooid, moest opnieuw inloggen. Werkt overigens verder prima. Vreemd die verschillende ervaringen.

Tronity en Jedlix werken ook al maanden prima.
Er was gister wel een app update, dan moet je ook altijd opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
Wat is een normale periode voor doorvoeren van facelift? Na ca 4 jaren? Wat is gebruikelijk bij Skoda? De Enyaq (vooral voorkant) mag er al wel 1 hebben😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieDeBoer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:01
iRbn schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:58:
Nog mensen bij wie de status/batterij%/etc niet meer actueel is in de skoda app? Zonder foutmelding. De boel ligt er dus weer uit denk ik
Yes, hier ook. Maandagochtend m’n nieuwe auto opgehaald en toen werkte alles, dinsdagochtend probeerde ik de auto voor te verwarmen en toen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
SjakieDeBoer schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:46:
[...]

Yes, hier ook. Maandagochtend m’n nieuwe auto opgehaald en toen werkte alles, dinsdagochtend probeerde ik de auto voor te verwarmen en toen niets.
Proficiat met de nieuwe auto! Ik zou zeggen: wen er maar aan dat het soms even niet werkt >:) . Zalige auto, maar het "smart" aspect laat soms te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Maat28 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:29:
Wat is een normale periode voor doorvoeren van facelift? Na ca 4 jaren? Wat is gebruikelijk bij Skoda? De Enyaq (vooral voorkant) mag er al wel 1 hebben😊
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Skoda Enyaq IV RS pakt record voor langste drift op ijs
jeroenkb schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:29:
[...]

Hangt dan toch echt van de dealer af. Bij van Udenhout Den Bosch kon ik binnen 2 weken afspraak inplannen. Doen er (aan planning slots te zien) 6 per dag of zo

Om 11 uur gebracht, 16 uur dezelfde dag klaar.
Vanwege een hardnekkige storing na schadeherstel bij de schadehersteller, wordt de auto vanuit Den Haag naar een aangesloten dealer in Waalwijk gebracht. Aangezien hij daar toch bij een dealer staat, heb ik meteen gevraagd of ze die update ook daar konden uitvoeren. Ben benieuwd!

[ Voor 12% gewijzigd door jules op 01-02-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

water_escape schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Dat is een VAG dingetje. Krijg ook op de telefoon de vraag of ik mijn contacten wil synchroniseren, al jaren, en dat op diverse telefoons en in diverse VAG auto's. Iedere keer opnieuw als ik de auto start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
jules schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Dat is een VAG dingetje. Krijg ook op de telefoon de vraag of ik mijn contacten wil synchroniseren, al jaren, en dat op diverse telefoons en in diverse VAG auto's. Iedere keer opnieuw als ik de auto start.
Dat heb ik dan weer niet. Al jaren niet, bij geen van alle auto’s die ik heb gereden. Dus om dat nou een VAG-dingetje te noemen……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
Kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind de ‘grill’ al best weer gedateerd ogen. Mag wel wat strakker getrokken worden weer😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
Ik ben een fan van Apple CarPlay, maar merk dat dit ervoor zorgt dat mijn iPhone erg warm wordt daardoor. Zo warm, dat als ik em in het vakje leg voor draadloos laden, hij na een tijdje uitschakelt omdat ie te warm is geworden daar onderin. Uiteraard net als je op een druk punt zit en je Navi aanwijzigingen nodig hebt. Bekend fenomeen? Dat mooie vakje voor draadloos laden maar niet meer gebruiken en terug naar het kabeltje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenJdeJong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 00:11
Zowel draadloos laden, alsook Apple CarPlay zorgen er voor dat je iPhone warm worden.

Het gebruik van een kabeltje heeft mij in ieder geval vaak geholpen afgelopen zomer. Zeker voor lange ritten best een goed idee.

Aansluitend, ik zag vanmiddag ineens dat ik de Android Auto Coolwalk interface heb gekregen! (Google Pixel 5)

Heel even mee gespeeld, de interface ziet er modern uit, en reageert super vlot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0KW0afqK2xr6REGhUIRzYfMSVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHQODhILDitmsq6nWHX6roUb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
BGFG schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:58:
Ik ben een fan van Apple CarPlay, maar merk dat dit ervoor zorgt dat mijn iPhone erg warm wordt daardoor. Zo warm, dat als ik em in het vakje leg voor draadloos laden, hij na een tijdje uitschakelt omdat ie te warm is geworden daar onderin. Uiteraard net als je op een druk punt zit en je Navi aanwijzigingen nodig hebt. Bekend fenomeen? Dat mooie vakje voor draadloos laden maar niet meer gebruiken en terug naar het kabeltje?
Hier ook een CarPlay fan. Mijn iPhone zit standaard in mijn broekzak waar hij onderweg meestal niet uit komt. Hij wordt ook niet heet. (iPhone 12) Telefoon opladen doe ik zelden onderweg maar als het nodig is dan aan een kort kabeltje in het rechterdeel van het vak. Dat draadloos laden heeft me te vaak teleurgesteld en je telefoon wordt er inderdaad heet van terwijl het laden ontzettend traag gaat. Soms gebruik ik het draadloos laden wel eens ‘per ongeluk‘ maar als je wilt dat je telefoon snel oplaadt kun je beter een kabeltje gebruiken is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
RubenJdeJong schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:02:
Zowel draadloos laden, alsook Apple CarPlay zorgen er voor dat je iPhone warm worden.

Het gebruik van een kabeltje heeft mij in ieder geval vaak geholpen afgelopen zomer. Zeker voor lange ritten best een goed idee.

Aansluitend, ik zag vanmiddag ineens dat ik de Android Auto Coolwalk interface heb gekregen! (Google Pixel 5)

Heel even mee gespeeld, de interface ziet er modern uit, en reageert super vlot.

[Afbeelding]
Gemiste kans van Skoda dus. Het zou simply clever zijn om zo’n klein uitstroomopeningetje van de airco in dat vakje te maken zoals je ook wel in dashboardkastjes ziet. Problem solved. Nu heb je dus feitelijk op langere ritten niets aan draadloos opladen. Bekende omgeving trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Martinique schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:30:
[...]

Hier ook een CarPlay fan. Mijn iPhone zit standaard in mijn broekzak waar hij onderweg meestal niet uit komt. Hij wordt ook niet heet. (iPhone 12) Telefoon opladen doe ik zelden onderweg maar als het nodig is dan aan een kort kabeltje in het rechterdeel van het vak. Dat draadloos laden heeft me te vaak teleurgesteld en je telefoon wordt er inderdaad heet van terwijl het laden ontzettend traag gaat. Soms gebruik ik het draadloos laden wel eens ‘per ongeluk‘ maar als je wilt dat je telefoon snel oplaadt kun je beter een kabeltje gebruiken is mijn mening.
In de broekzak zou prima zijn, maar dat red ik echt niet op langere ritten; Google maps en spotify nemen nogal wat stroom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
BGFG schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 07:36:
[...]

Gemiste kans van Skoda dus. Het zou simply clever zijn om zo’n klein uitstroomopeningetje van de airco in dat vakje te maken zoals je ook wel in dashboardkastjes ziet. Problem solved. Nu heb je dus feitelijk op langere ritten niets aan draadloos opladen. Bekende omgeving trouwens :)
Dat is symptoom bestrijding ipv het probleem oplossen. Er zijn op dit forum al veel creatieve oplossingen gemeld voor het heet worden van bepaalde iPhone modellen. Traag laden is weer een ander probleem. Maar laden met het kabeltje omzeilt dat probleem ook.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:14
Vandaag is DE grote dag voor mijn Enyaq. Op naar ME3 software. Hopelijk krijg ik geen 'ID3' terug zoals
@vrieliri

[quote]vrieliri schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:37:

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jaapbrandhof schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:07:
Vandaag is DE grote dag voor mijn Enyaq. Op naar ME3 software. Hopelijk krijg ik geen 'ID3' terug zoals
@vrieliri

[quote]vrieliri schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:37:
Dat zal wel loslopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
Ik ben er inderdaad niet bang voor.
Heb trouwens een Skoda Fabia Combi benzine handbak meegekregen.
Ruim de helft goedkopere wagen uiteraard, maar wat een ander kaliber zeg. Blij dat ik een Enyaq mag rijden in het dagelijkse leven.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 22:38
Zou bijna denken dat je bij dezelfde dealer bent, had ook dat als vervangend vervoer. Eerder zou ik dat een leuke auto hebben gevonden….zo zie je maar hoe je standaarden door de jaren heen veranderen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
In Arnhem ben ik bij de dealer.

Zojuist belden ze dat de Enyaq het laatste deel van de update niet gepakt heeft en dat ze meer tijd nodig hebben.
Morgen weer een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Divino83 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:54:
[...]

Voor zover ik heb ervaren doet hij dit alleen als je tot 100% laadt. Bij laden tot 80% krijg ik geen melding. Ik maak naast MySkoda app ook gebruik van Tronity. Deze app geeft wel meldingen bij een bepaald geladen percentage.
Ik kreeg overigens zojuist een notificatie toen hij klaar was. (80%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
efbeel schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:17:
[...]

Dat is symptoom bestrijding ipv het probleem oplossen. Er zijn op dit forum al veel creatieve oplossingen gemeld voor het heet worden van bepaalde iPhone modellen. Traag laden is weer een ander probleem. Maar laden met het kabeltje omzeilt dat probleem ook.
Die van dat kabeltje snap ik, maar dat zie ik nou juist als symptoombestrijding. Daarvoor heb ik geen optioneel draadloos laden in mijn Enyaq; wat heb je daaraan als ie ook met deze lage temperaturen na 1,5 uur al in de overheatmodus schiet, omdat ie ergens onderin een vakje ligt zonder enige vorm van ventilatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
BGFG schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:11:
[...]

Die van dat kabeltje snap ik, maar dat zie ik nou juist als symptoombestrijding. Daarvoor heb ik geen optioneel draadloos laden in mijn Enyaq; wat heb je daaraan als ie ook met deze lage temperaturen na 1,5 uur al in de overheatmodus schiet, omdat ie ergens onderin een vakje ligt zonder enige vorm van ventilatie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofuvlqQ3Icj_sM-P_1T-STw9E24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZBiU3HrYbPf549jyIxDsuoK8.webp?f=user_large

>:) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Of anders onderstaande 3D print :) Stuurt een deel van de lucht het vakje in. (Als ik de omschrijving moet geloven) Mijn 11 Pro werd wel warm met CarPlay maar de 14 Pro die ik nu heb niet.

https://www.thingiverse.com/thing:5429116
BGFG schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:11:
[...]

[ Voor 12% gewijzigd door DirkBouwman op 02-02-2023 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 08:01
Het stekkertje van de QI lader lostrekken werkt ook wonderbaarlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Pimmr schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:31:
[...]

Het stekkertje van de QI lader lostrekken werkt ook wonderbaarlijk goed.
Dan kun je je telefoon net zo goed in het rechter vak leggen, daar zit geen lader onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BGFG schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:58:
Het grote scherm in de Enyaq is van hogere resolutie dan andere auto's waar ik ook ervaring mee heb. Ik merk duidelijk het verschil, de telefoon wordt een stuk warmer in de Enyaq én het systeem voelt trager aan, ondanks één van de nieuwste toestellen; Google Pixel 7 Pro.
Het resulteert inderdaad dat het toestel warm wordt, met name bij draadloos laden. Ik heb hem al tijden bedraad aangesloten. Dit werkt prima, totdat de zon goed naar binnen schijnt en de buiten temperatuur oploopt in de zomer. Ook dan krijg je gezeur hiermee.

Auto makers zouden ook een klein ventilatierooster moeten maken bij de laadvakken.

De oplossing die bij mij werkt; de telefoon in het ventilatierooster stoppen. Dat werkte beter bij mijn Samsung S21 dan bij de Pixel 7 Pro. Maar als de airco aan staat is dat eigenlijk ook meteen weer een afrader; het temperatuur verschil is te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RubenJdeJong schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:02:

[Afbeelding]
Ik draai de bèta al een tijdje. Echt super chill die Coolwalk! Kan niet wachten totdat Waze ook update, zodat het split screen ook met Waze werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jaapbrandhof schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:13:
[...]

Ruim de helft goedkopere wagen uiteraard, maar wat een ander kaliber zeg. Blij dat ik een Enyaq mag rijden in het dagelijkse leven.
Vanwege schade herstel ben ik enorm blij dat we vergelijkbare auto's hebben gekregen; 2 weken een Qasqai (mweh) en nu al een week of 3 een Tiguan. Best een prima auto. Al ben ik blij als we weer die Enyaq terug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
dingo35 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:33:
[...]

Dan kun je je telefoon net zo goed in het rechter vak leggen, daar zit geen lader onder.
Dat is het! Dat ik daar niet opgekomen ben 8)7 Sarcasm uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scvdb
  • Laatst online: 10-02-2023
BAJ82 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Ik zou een obd2 dongle en de Carscanner app kopen. Check bij welke accu temperaturen je aan het snelladen bent. Als je bij accu temperaturen hoger dan 20 graden en SOC lager dan 40% niet de 100kW haalt dan is er iets mis. Anders niet.

Stond afgelopen week langs een Peugeot E2008, een Mercedes EQC, een Kia EV6 en een Mercedes E-Vito te laden. Geen van allen boven de 100kW.
Mag ik vragen hoe je hierbij komt (accu >20 SOC<40 dan >100kw)? Is dit door een dealer aangegeven?
Dit is namelijk wel precies wat ik ervaar met een enyaq 60 met snellaad upgrade na de update naar nieuwe software waarvan de dealer zegt dat er niets aan de hand is. Ben heel benieuwd naar de ervaring van anderen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wKpOtAbkSD1EEp9jDib12a4Tms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlRuHhcNvrPvRY7ZXHVuFAdw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door scvdb op 03-02-2023 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@scvdb Ter controle; stond je niet bij een 50kW lader?

Die zijn namelijk gelimiteerd tot 125 ampere. Met de spanning van de Enyaq kom je dan ongeveer op jouw laadsnelheid uit.

Je dynamic charging limit rechtsboven zegt namelijk wel 232 ampere.

Zo niet, is er misschien wel wat aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
scvdb schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 00:40:
[...]

Mag ik vragen hoe je hierbij komt (accu >20 SOC<40 dan >100kw)? Is dit door een dealer aangegeven?
Dit is namelijk wel precies wat ik ervaar met een enyaq 60 met snellaad upgrade na de update naar nieuwe software waarvan de dealer zegt dat er niets aan de hand is. Ben heel benieuwd naar de ervaring van anderen.[Afbeelding]
Ik start met snelladen eigenlijk alleen maar als mijn SoC onder 20% is en dan nog het liefst onder 10%
Begin januari op wintersport naar Andorra geweest. Vertrokken met koude accu en 100%, bij eerste laadstop na 230km en SoC 3% (Tesla Lille) haalde ik 130kW en kon ik 38kWh laden in 23 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jaapbrandhof schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:13:
[...]

Ach is toch nog iemand blij dat hij Enyaq mag rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
[...]

Dit is namelijk wel precies wat ik ervaar met een enyaq 60 met snellaad upgrade na de update naar nieuwe software waarvan de dealer zegt dat er niets aan de hand is. Ben heel benieuwd naar de ervaring van anderen.[Afbeelding]
Mijn Enyaq 60 uit mei '21 welke ik had besteld zonder snellaad optie komt ook niet de 50 voorbij na de ME3 update. Ik heb contact gezocht met Vallei auto groep omdat ik het vermoeden had dat het limiet nog van toepassing was.

Werd net teruggebeld, korte samenvatting is dat snelheden boven de 50kW erg lastig blijven en je bij voorkeur met < 10 KM range aan de lader zou moeten gaan hangen. Enige garantie die er vanuit Skoda geven zou worden na de ME3 update is dat met 50 minuten de accu vol (= 100%) moet zitten.

De medewerker in kwestie was al een flinke tijd bezig met data vergaren over Enyaq laad curves bij snellaadstations en dit zou niet om een enkele auto gaan maar algemeen zichtbaar zijn?

Krijg het als het goed is ook nog op de mail toegestuurd...

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
sPENKMAN schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:18:
[...]

De medewerker in kwestie was al een flinke tijd bezig met data vergaren over Enyaq laad curves bij snellaadstations en dit zou niet om een enkele auto gaan maar algemeen zichtbaar zijn?
https://support.fastned.n...s/360006492397-%C5%A0koda

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
Ik weet niet wat je tracht aan te halen maar ik stond bij een 300 kW lader in ieder geval. De curve is afhankelijk van een boel factoren maar blijven hangen op 50kW wat tevens mijn limiet was voor de update is op zijn minst opvallend.

Ik ben niet op zoek naar het halen van >=100 kW, als ik de 60 kW zou aantikken dan zou het voor mij voldoende bevestiging zijn dat ik daadwerkelijk kan snel(ler)laden ;)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 12:51

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gisteren telefoontje gehad van de dealer, nieuwe stuur is bijna binnen, eind februari wordt hij gemonteerd en dan wordt de TA dus ook weer geactiveerd. Ben benieuwd.

On a side note: ik ben met mijn werkgever in gesprek om van de Enyaq af te komen. Ziet er naar uit dat ik voor mei in een andere auto ga rijden. Ik heb er inmiddels zo'n nare bijsmaak van gekregen dat ik voorlopig ver weg blijf van de VAG-auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
sPENKMAN schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:37:
[...]

Ik weet niet wat je tracht aan te halen maar ik stond bij een 300 kW lader in ieder geval. De curve is afhankelijk van een boel factoren maar blijven hangen op 50kW wat tevens mijn limiet was voor de update is op zijn minst opvallend.

Ik ben niet op zoek naar het halen van >=100 kW, als ik de 60 kW zou aantikken dan zou het voor mij voldoende bevestiging zijn dat ik daadwerkelijk kan snel(ler)laden ;)
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je een Enyaq iV hebt zonder de snellaadoptie, dus standaard 50kW laden, waarom zou je dan verwachten boven die 50kW te kunnen laden? Ik had zelf ook die optie niet genomen, maar wel later toegevoegd (a €500) en dan zijn waardes van rond 130kW (1x zelfs 138kW gehaald) haalbaar, mits voldoende lage SoC. En ik merk geen verschil voor en na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-05 17:34
Na alle verhalen en ook eigen ervaring met de lage “snellaad” snelheden, gisteren bij Tesla Breda geladen. Aangekomen met 4% SoC, na ruim een uur gereden te hebben, in 40 minuten tot 87% geladen en ook weer eens boven de 100 kw gehaald.
Laat de zomer maar komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
sPENKMAN schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:37:
[...]

Nou, dat je dealer niet meer op zoek hoeft te gaan, maar dat de werkelijke laadcurves wel beschikbaar zijn.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
sPENKMAN schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Mijn Enyaq 60 uit mei '21 welke ik had besteld zonder snellaad optie komt ook niet de 50 voorbij na de ME3 update. Ik heb contact gezocht met Vallei auto groep omdat ik het vermoeden had dat het limiet nog van toepassing was.
Waarom zou de softwarematige limiet niet meer van toepassing zijn na de update? Of begrijp ik je verkeerd? Ik denk dat je pas sneller kunt snelladen als je de upgrade aanschaft.
https://shop.skoda.nl/aut...de-voor-skoda-enyaq-iv-60

EDIT: Sorry dat zei @royverdegem ook al.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinique op 03-02-2023 18:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:39
YouTube: Skoda hat reagiert zu den Ausfällen des Travel Assist im ENYAQ iV - ...

Skoda is met een statement gekomen voor de travel assist problemen. Alle autos die er last van hebben komen in aanmerking voor een vervanging.

Ze vervangen dan het stuur voor een nieuwe versie van het stuur (niet hetzelfde maar een nieuw type) en de travel assist sensoren.

Als het goed is worden alle dealers geïnformeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 03-02-2023 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:20
Senaxx schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:49:
YouTube: Skoda hat reagiert zu den Ausfällen des Travel Assist im ENYAQ iV - ...

Skoda is met een statement gekomen voor de travel assist problemen. Alle autos die er last van hebben komen in aanmerking voor een vervanging.

Ze vervangen dan het stuur voor een nieuwe versie van het stuur (niet hetzelfde maar een nieuw type) en de travel assist sensoren.

Interessant, thanks.
Mijn stuur is in Mei vorig jaar al eens gewisseld. Op basis van wat ik toen allemaal gelezen heb hierover besloten om de stuurwielverwarming helemaal niet meer te gebruiken. Nul travel assistant foutmeldingen gehad sindsdien.
Tot deze week, toen mijn vriendin per ongeluk toch een keer de stuurwielverwarming aanzette. Nu hebben we de foutmeldingen weer, ook wanneer de stuurwielverwarming niet aanstaat.
Waarschijnlijk hebben ze de capacitieve sensoren nu robuust gemaakt voor de verwarmingsspoelen in het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Schijnt dat je in Erwin kan kijken of jouw stuur vervangen moet worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:20
[...]

Dat ik met >100kW kan laden onder de 40% SOC heb ik vastgesteld tijdens de meerdere keren dat ik heb gefastcharged. Is wel een IV80.
Zoals JanHenk zegt suggereert jouw dynamic charing limit dat je sneller zou moeten kunnen laden. Ik heb wel een screenshot van mijn Carscanner waar de dynamic charging limit op 400A staat bij een accu temperatuur van 20 graden. Nu is de accuspanning van een IV80 volgens mij wel lager dan die van een IV60, dus wellicht zijn de Ampères niet helemaal vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scvdb
JanHenk schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:45:
@scvdb Ter controle; stond je niet bij een 50kW lader?

Die zijn namelijk gelimiteerd tot 125 ampere. Met de spanning van de Enyaq kom je dan ongeveer op jouw laadsnelheid uit.

Je dynamic charging limit rechtsboven zegt namelijk wel 232 ampere.

Zo niet, is er misschien wel wat aan de hand.
@JanHenk Nee helaas, ik stond bij een Fastned van 300kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scvdb
royverdegem schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:08:
[...]

Ik start met snelladen eigenlijk alleen maar als mijn SoC onder 20% is en dan nog het liefst onder 10%
Begin januari op wintersport naar Andorra geweest. Vertrokken met koude accu en 100%, bij eerste laadstop na 230km en SoC 3% (Tesla Lille) haalde ik 130kW en kon ik 38kWh laden in 23 minuten
@royverdegem ik begon met 8% en de snelheid liep langzaam iets op. Vorig jaar zomer naar Italië met gemak 100kw laden maargoed, dit was voor de update en erg warm buiten. Lastig dus de echte oorzaak te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 22:38
Ik ga die hoge snelheden voorlopig niet meer halen. Zal ik toch moeten wachten tot de lente vrees ik. Opdat de accu van mijn 60 op temperatuur is en ik laag in de soc zit. Het is me tot nu toe wel geteld 1x gelukt om boven de 60 te komen sinds de softwareupdate. Gezien de vele berichten en de uitleg op YouTube die ik laatst al hier had gelinkt, ga ik niet eens meer kijken naar de getallen. Zal elke keer weer teleurgesteld zijn anders en het weer is al zo depressief 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024

Ik ben erg benieuwd, mijn stuur is al eens vervangen en nu zijn de meldingen redelijk te doen icm stuurverwarming. Maar moet ook ME3 nog krijgen dus misschien over een maandje maar eens informeren over het combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online

Wel bijzonder hoe dat werkt, een paar YouTubers besteden er aandacht aan en ineens is de oplossing er wel. Dat hebben ze uiteraard niet in een weekje bedacht. Maar wellicht wel “onder de radar” willen houden voor de bestaande gevallen..

Ik heb sinds ME3 geen willekeurige foutmeldingen (dus zonder dat ik met TA rij) meer. Maar wel dat dat TA überhaupt niet werkt of regelmatig uitvalt.

Zal binnenkort eens horen bij van den Brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:37

Boedha

Niks

Ik heb een probleem met ODB eleven, als ik een aanpassing doe zie ik dit niet terug in mijn auto (Enyaq coupe RS).

Geprobeerd om Lane Assist automatisch uit te zetten, dan krijg ik steeds een FAILED message. Als probeer om de Scandinavische verlichting aan te zetten krijg ik de melding dat het contact moet aanstaan in de app van ODBeleven. Contact staat echter gewoon aan.

Dagrijverlichting was wel gelukt om deze in het infotaiment systeem te krijgen, tenminste de melding en afschrijving van credits in de APP, maar ik zie dit niet terug in de auto.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Boedha schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:43:
Ik heb een probleem met ODB eleven, als ik een aanpassing doe zie ik dit niet terug in mijn auto (Enyaq coupe RS).

Geprobeerd om Lane Assist automatisch uit te zetten, dan krijg ik steeds een FAILED message. Als probeer om de Scandinavische verlichting aan te zetten krijg ik de melding dat het contact moet aanstaan in de app van ODBeleven. Contact staat echter gewoon aan.

Dagrijverlichting was wel gelukt om deze in het infotaiment systeem te krijgen, tenminste de melding en afschrijving van credits in de APP, maar ik zie dit niet terug in de auto.
Probeer eens met de motorkap open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RolfdeVries
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
JanHenk schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:06:
Ik heb gisteravond eindelijk eens tijd gehad om m'n Enyaq opnieuw in te richten na de ME3 update, waren toch aardig wat settings verloren.

Heb ook even met de OBDeleven apps kunnen klooien. O.a. lane assist op memory (eindelijk). Wat me nog niet is gelukt is Scandinavian DRL activeren, de app geeft aan dat deze functie niet beschikbaar is.

Ik heb matrix LED, maar dan zou het nog wel moeten kunnen toch? Of heeft die te maken met iPhone vs Android (ik heb een iPhone). Wil het nog eens proberen met een Android, maar dan moet ik eerst even met een vergrootglas zoeken naar iemand zoeken die er één heeft....
Na ME3.0 moet je voor het toepassen van apps of long coding de motorkap ontrgrendelen. Ik had hetzelfde probleem, na ontgrendelen van de motorkap kon ik alle wijzigingen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
Ik ben benieuwd of iemand weet hoe ik het laden snachts kan starten met een newmotion laadpaal. Ik zie geen optie in de skoda app of een in de shell recharge app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:26

rammes

koekebakker 1e klas

Hilco schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:46:
Ik ben benieuwd of iemand weet hoe ik het laden snachts kan starten met een newmotion laadpaal. Ik zie geen optie in de skoda app of een in de shell recharge app.
Dat kan door in de Shell app op laadpunt te klikken en dan laadschema's aanmaken.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
rammes schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:01:
[...]

Dat kan door in de Shell app op laadpunt te klikken en dan laadschema's aanmaken.
Of thuis locatie met uitgesteld laden instellen in de auto. Heeft wel zijn eigenaardigheden

Ik heb zelf nog niet de kans gehad (tijd/zin) om te kijken of de laadschema's beter werken. Kun je dan de sessie al wel open zetten met de dongle/app? Of moet je de sessie dan pas starten tijdens het schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
Laadschema heb ik geprobeerd alleen heb ik hem nog ingesteld met laadpas. Dat werkt volgens mij niet want de paal wordt dan gelijk rood als je hem al klaarzet voor de nacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Hilco op 05-02-2023 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cunic
  • Niet online
Hilco schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:44:
Laadschema heb ik geprobeerd alleen heb ik hem nog ingesteld met laadpas. Dat werkt volgens mij niet want de paal wordt dan gelijk rood als je hem al klaarzet voor de nacht.
Ik krijg uitgesteld laden ook niet werkend als ik via de Shell Recharge app laadtijden instel voor mijn Newmotion Home Advanced laadpaal. Paar minuten na inpluggen wordt het lampje op de auto rood en is het einde oefening.

Uitgesteld laden doe ik sinds een paar weken via de auto zelf (thuislocatie toegevoegd met voorkeurslaadtijden van 23:15-07:00). Dat werkt tot dusver goed (even afkloppen...). Wel moet ik steeds na thuiskomst op het 'afscheidsscherm' kiezen voor Uitgesteld laden.

Eén keer herkende de auto bij thuiskomst de laadlocatie niet, en dan kun je het verder wel schudden met uitgesteld laden. Maar een betere optie heb ik nog niet kunnen ontdekken. De Stekker-app werkt helaas ook (nog) niet met Newmotion / Shell Recharge.

[ Voor 7% gewijzigd door Cunic op 05-02-2023 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 22:09
Cunic schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:40:
[...]

Ik krijg uitgesteld laden ook niet werkend als ik via de Shell Recharge app laadtijden instel voor mijn Newmotion Home Advanced laadpaal. Paar minuten na inpluggen wordt het lampje op de auto rood en is het einde oefening.

Uitgesteld laden doe ik sinds een paar weken via de auto zelf (thuislocatie toegevoegd met voorkeurslaadtijden van 23:15-07:00). Dat werkt tot dusver goed (even afkloppen...). Wel moet ik steeds na thuiskomst op het 'afscheidsscherm' kiezen voor Uitgesteld laden.

Eén keer herkende de auto bij thuiskomst de laadlocatie niet, en dan kun je het verder wel schudden met uitgesteld laden. Maar een betere optie heb ik nog niet kunnen ontdekken. De Stekker-app werkt helaas ook (nog) niet met Newmotion / Shell Recharge.
Bij mij werkt het juist wel via de Shell Recharge app, en via de auto niet goed. Heb nog geen ME3.0, dus wellicht dat het daarmee beter werkt. Ik heb laadschema's ingesteld, waarbij er geen overlap mag zijn want dan snapt de wallbox het niet meer (iets met 2 programma's op 1 dag). Auto gaat keurig wachten tot hij stroom krijgt uit de paal, heb nog geen rood lampje gehad (nou ja, 1x, maar toen bleek de stekker er niet goed in te zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Ik heb heb gisterenmiddag toch ook maar eens getest, en bij mij ging het schema wel goed. Auto is me3.1.

Schema ingesteld via app en de sessie gestart op de app. Auto op direct laden, want ja, de Enyaq ondersteund geen afwijkende voorkeurstijden voor het weekend.

Voor de starttijd geeft de Enyaq aan te laden, maar met 0kw. Je krijgt de optie "laden stoppen".
Na een bepaalde tijd valt hij terug naar "laden geannuleerd".

Op de starttijd begint hij dan netjes te laden met 10kw.

Op de eindtijd van het schema valt hij weer terug op "laden geannuleerd".

Niet gekeken wat de kleur van de led op de Enyaq laadpoort is. De paal wisselt tussen groen en blauw.
In de app blijft de sessie continue open staan.

Ik ga het voorlopig aan laten staan. Zou ook moeten voorkomen dat hij buiten de voorkeurstijden wel stroom pakt van het net voor het klimatiseren. Toch range genoeg.

Vanavond de echte test, met Enyaq en paal beide op voorkeurstijden. Ben benieuwd wat de SOC morgenochtend is...

[ Voor 6% gewijzigd door Mirx_NL op 06-02-2023 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BAJ82 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:22:
[...]

Interessant, thanks.
Mijn stuur is in Mei vorig jaar al eens gewisseld. Op basis van wat ik toen allemaal gelezen heb hierover besloten om de stuurwielverwarming helemaal niet meer te gebruiken. Nul travel assistant foutmeldingen gehad sindsdien.
Tot deze week, toen mijn vriendin per ongeluk toch een keer de stuurwielverwarming aanzette. Nu hebben we de foutmeldingen weer, ook wanneer de stuurwielverwarming niet aanstaat.
Waarschijnlijk hebben ze de capacitieve sensoren nu robuust gemaakt voor de verwarmingsspoelen in het stuur.
Hahaha, this does ring a bell. Bij de leen Tiguan kregen we op een bepaald moment ook tig TA foutmeldingen. Volgens mij was dat ook vanaf het moment dat ik haar vertelde had dat die Tiguan ook stuurverwarming had. Ik heb het zelf vrijwel nooit aan, maar zij wel. En laat zij nu veel meer last van die meldingen hebben. :+

Maar goed, het goede nieuws is dat onze Enyaq weer terug is. Nog één krasje op de velg gespot. Ik vermoed dat dit tijdens transport gebeurt is. Want ik zie het niet op de schade fotos vooraf. Maar het is al wel zichtbaar op de foto's bij inname. Betekend wel weer dat we die velg/auto weer 5 dagen moeten missen voor herstel ervan. Even kijken of we er dat voor over hebben.

En nog een leuk nieuwtje; de ME3 update is meteen gedaan. Nu nog even profielen aanmaken. Dat lukte me nog niet helemaal. Moet je hiervoor echt naar de dealer als dit niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 20:39
Nee dat kun je gewoon zelf @jules. Je hoeft ook maar 1 profiel aan te maken. Eerder in dit topic is ook al eens een video gedeeld hoe dat gedaan kan worden.
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.