Meer mensen die problemen met laden ervaren? Laadpaal aan huis.
Omdat ik een dynamisch energiecontract heb doe ik bij thuiskomst normaalgesproken de stekker in de auto en stop ik direct het laden via de app. Home Assistant bepaalt vervolgens wanneer het laden begint, (meestal 's nachts).
Het probleem uit zich bij mij op 3 manieren.
1. Moet soms een paar minuten rommelen (stekker in en uit) voordat de app of auto laat zien dat laden begonnen is, vaak melding "kabel niet aangesloten".
2. Dat de app misschien wel de slechtste app ooit is was me vrij snel duidelijk maar de auto verliest tegenwoordig wel heel vaak en heel langdurig verbinding en is dan dus afwezig in HA. Hierdoor is het uitgesteld starten met laden vrijwel onwerkbaar geworden.
3. Meest verontrustende is dat, zonder tussenkomst van HA, de auto vannacht na 2% laden opeens is gestopt. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Ik had gisteren al een nacht laden gemist vanwege het 2e probleem dus ik had de stekker er vannacht maar handmatig in gedaan en gecheckt of het laden was begonnen. In de app stond vanmorgen "kabel niet aangesloten" dus ik had de laadsessie ook niet op afstand kunnen herstarten.
Ik heb overigens ingesteld staan dat de kabel niet wordt ontgrendeld als het laden is beëindigd.
Ik heb het gevoel dat het eerste en tweede probleem precies zijn ontstaan na de grote software update maar kan toeval zijn.
Auto verdwijnt af en toe langere tijd in HA, vannacht na 2% zomaar gestopt met laden.
[
Voor 19% gewijzigd door
Pixal op 28-01-2023 09:22
]