Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.008.107 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 08:53
ManiacScum schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:05:
[...]

Welke OBD11 gebruik je als ik vragen mag?
Niet om al te negatief te klinken over de Enyaq maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets erger kan maken wat al 'stuk' is ;)

Kan ik gelijk zelf enkele andere zaken regelen zoals Scandic Lights en irritatnte piepjes uitzetten etc
Ja, ik heb de pro versie voor long coding :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zou lekker zijn als die 4 graden piep uitgezet kan worden via obd.. Ook omdat ie piept als je van <4 graden naar 4 graden stijgt, wat ik nogal suf vind

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
remc1979 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:05:
[...]

Dit is voor mij niet de oplossing. Blijf de melding krijgen.
Da’s vervelend ;( Het heeft bij mij zelf nu 2x gewerkt (want token gaat na x dagen weer verlopen) en ook 2 collega’s met een Enyaq gingen goed. Het scheelt je een volledige reset en/of app reinstall.. Geen idee, misschien heb jij toch iets andere melding gekregen ofzo. Heeft hij wel echt opnieuw ingelogd (dus een goede 4g verbinding) nadat je email en ww handmatig had ingevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
Wie gebruikte hier Home Assistent? Ik heb deze week de nieuwe versie van de Skoda Connect plugin geupdate, maar nu krijg ik bij veel onderdelen " unavailable " .

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:19
water_escape schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:04:
Wie gebruikte hier Home Assistent? Ik heb deze week de nieuwe versie van de Skoda Connect plugin geupdate, maar nu krijg ik bij veel onderdelen " unavailable " .
Hetzelfde gehad. Ik moest in de app eerst een certificaat genereren en daarna werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
royjn schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:06:
[...]

Hetzelfde gehad. Ik moest in de app eerst een certificaat genereren en daarna werkte alles weer.
kan je mij daar meer over vertellen? Welke app en hoe generen?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:53

elmoxx

xx xx xx

@water_escape
Bij mij was het gisteravond ineens down maar na een update van HA werkte het vanochtend weer.

Hier vind je trouwens meer over HA en de Enyaq; geen heel druk topic maar toch: Het grote Škoda ENYAQ iV Home Assistant integratie topic

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
elmoxx schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:39:
@water_escape
Bij mij was het gisteravond ineens down maar na een update van HA werkte het vanochtend weer.

Hier vind je trouwens meer over HA en de Enyaq; geen heel druk topic maar toch: Het grote Škoda ENYAQ iV Home Assistant integratie topic
Klopt, daarom reageer ik hier :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
water_escape schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:26:
[...]

kan je mij daar meer over vertellen? Welke app en hoe generen?
Sorry was via de website : https://www.skoda-connect.com/

Als ik daar inlog heb je een box Digitaal certificaat. Daar kun je een nieuw certificaat genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:52
royjn schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Als ik daar inlog heb je een box Digitaal certificaat. Daar kun je een nieuw certificaat genereren.
Als ik daar kijk zie ik dit:
Digital Certificate service provides you with access to detailed information about your vehicle and allows you to track it’s history.
Ik heb dit (nog) niet gedaan. Wat 'krijg' ik erbij als ik dit wel doe?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
royjn schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:54:
[...]

ahh dank je! gevonden. verder niks mee doen behalve genereren?

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royjn
water_escape schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:12:
[...]

ahh dank je! gevonden. verder niks mee doen behalve genereren?
Voor mij was dit de oplossing. Genereren en toen werkte mijn integratie weer.

Welke info gedeeld wordt:
Alle verstrekte informatie is geldig vanaf de datum van het genereren van het certificaat. Informatie over de actuele kilometerstand wordt een keer per week
bijgewerkt vanaf de activering van ŠKODA Connect Remote Access services, de inschrijving van de auto in het ŠKODA Connect portaal en het verlenen van
toestemming. Informatie over de servicegeschiedenis van de auto wordt verstrekt door de ŠKODA AUTO geautoriseerde servicepartners die
verantwoordelijk zijn voor de juistheid ervan. Deze servicepartners kunnen u nadere informatie over de servicerecords geven. Om procesredenen wordt de
informatie voor de servicegeschiedenis binnen 3 weken na het bezoek bijgewerkt. Informatie over de uitrusting van de auto wordt uit het productieprotocol
van de auto genomen en geeft daarom geen aanvullende wijzigingen of aanpassingen door de gebruiker weer. Het ŠKODA AUTO Digitale Certificaat
garandeert niet dat de auto geen onderwerp is van een strafrechtelijke procedure of rechtsvordering van een derde partij, noch dat het voertuig niet
onderhevig is geweest aan ongeoorloofde ingrepen. ŠKODA AUTO benadrukt dat alle informatie in dit document van informatieve aard is. Bij vragen of
twijfel kunt u contact opnemen met de infolijn (contactinformatie vindt u op het ŠKODA Connect Portaal) of met uw geautoriseerde servicepartner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Ik had hetzelfde probleem en ik heb alleen de integratie in Home Assistant 'gereload' en toen werkte het weer.
Maar ik kan me herinneren dat ik een paar weken terug wel het certificaat opnieuw heb gegenereerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• water_escape
Hele dag al sneeuw hier. Waarom is er niemand binnen Skoda die bedacht heeft om alle sensoren heated te maken....wat een errors nu de hele tijd.

Mijn Audi had de radar voor de ACC heated. alleen in hele erge sneeuwbuien lukte het niet meer.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Of een schaalbare back-end zodat het iedereen die zijn auto wil pre-heaten aan kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:59
Wilde schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Da’s vervelend ;( Het heeft bij mij zelf nu 2x gewerkt (want token gaat na x dagen weer verlopen) en ook 2 collega’s met een Enyaq gingen goed. Het scheelt je een volledige reset en/of app reinstall.. Geen idee, misschien heb jij toch iets andere melding gekregen ofzo. Heeft hij wel echt opnieuw ingelogd (dus een goede 4g verbinding) nadat je email en ww handmatig had ingevoerd?
Ja, hij is echt opnieuw ingelogd. Blijft vreemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-05 07:47
water_escape schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:03:
Hele dag al sneeuw hier. Waarom is er niemand binnen Skoda die bedacht heeft om alle sensoren heated te maken....wat een errors nu de hele tijd.

Mijn Audi had de radar voor de ACC heated. alleen in hele erge sneeuwbuien lukte het niet meer.
Ja klopt dit is echt een issue in NL😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
Maat28 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:27:
[...]

Ja klopt dit is echt een issue in NL😊
En de oplossing kan zo simpel zijn (vanaf 18:30):
YouTube: Ist das verbesserte Thermo-Management im Skoda ENYAQ iV mit Software...

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAW4xwy60_Q5VqNwXEeYBAc4S_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrAucDknKIjYQI8ldFj6QZSi.jpg?f=fotoalbum_large

Best een verwarrende melding dit.. update afgesloten betekend succesvol uitgevoerd denk ik dan maar..? Daarnaast, volgens mij heeft de auto een permanente internetverbinding, dus waarom de melding dat dit tijdelijk is? Als het om privacy gaat, dan zou die melding enkel moeten verschijnen bij diegene die internet hebben uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:28
Hoe krijg je die functies zoals op deze afbeelding autohold midden onder bij die favorieten? Krijg het niet voor elkaar. Slepen? Van welke plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Ik gebruik als Navi altijd google maps. Kun je dat ook op het kleine schermpje achter het stuur krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirx_NL
BGFG schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Hoe krijg je die functies zoals op deze afbeelding autohold midden onder bij die favorieten? Krijg het niet voor elkaar. Slepen? Van welke plek?
Een van je huidige favorieten lang inhouden, dan springt hij naar het menu waar je de favorieten uit kunt kiezen.
BGFG schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:11:
Ik gebruik als Navi altijd google maps. Kun je dat ook op het kleine schermpje achter het stuur krijgen?
Ja, als je android auto gebruikt kun je de navigatie instructies ook in het scherm bij het stuur krijgen. Knop rechtonder op het stuur om te wisselen tussen statistieken en navi.

[ Voor 83% gewijzigd door Mirx_NL op 21-01-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Mirx_NL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:15:
[...]

Een van je huidige favorieten lang inhouden, dan springt hij naar het menu waar je de favorieten uit kunt kiezen.

[...]

Ja, als je android auto gebruikt kun je de navigatie instructies ook in het scherm bij het stuur krijgen. Knop rechtonder op het stuur om te wisselen tussen statistieken en navi.
Die favo’s is gelukt. Dat moet je ook maar net weten te vinden. Bedankt. Ik heb Apple CarPlay, daar kan het dus niet mee dan? Krijg alleen de standaard Navi op dat schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
BGFG schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Ik heb Apple CarPlay, daar kan het dus niet mee dan? Krijg alleen de standaard Navi op dat schermpje.
Ik hoef er met android niks speciaals voor te doen, dus dat zal dan wel niet. Zit wel op me3.1, misschien dat de software versie nog uit maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
BGFG schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Die favo’s is gelukt. Dat moet je ook maar net weten te vinden. Bedankt. Ik heb Apple CarPlay, daar kan het dus niet mee dan? Krijg alleen de standaard Navi op dat schermpje.
Heb je een Android dan werkt het wel, zo te lezen heb je een iPhone, dan werkt het alleen met Apple Kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mr_jows schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:46:
Weet iemand hoe het nou zit met de memoryseats en of die nu ingesteld worden op basis van de sleutel of toch het gebruikersprofiel?

als ik in de auto ga zitten en mijn profiel kies, wordt de stoel keurig ingesteld volgens mijn wensen. Als ik daarna switch naar een ander profiel, dan gebeurt er niets?
Bij ons is dit naar gelang welke sleutel opend. Maar dan wel alleen als er fysiek op de sleutel zelf geklikt wordt op openen portieren. Niet bij keyless entry, dan werkt het alleen om de deur weer dicht te doen en via de sleutel op openen te drukken. Wij maken allebei vaak die fout. Je zou ook simpel op de knop van de stoel kunnen drukken geloof ik, maar heb geen zin om moeilijk te bukken tussen de geparkeerde auto's...

Maar een gebruikersprofiel? Die ben ik nog niet tegengekomen. Heb wel het idee dat de buiten spiegels mee gaan. Maar verdere instellingen zijn allemaal algemeen en niet gebruiker/sleutel gebonden.

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 22-01-2023 00:18 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

VidaR-9 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:49:
@Ankh mooie uitvoering!

Gister op de autosalon in Brussel voor het eerst eens naar een Enyaq gekeken. Toch wel erg mooie en ruime auto hoor! Zat er ook erg goed in, zowel voor als achter. Het enige nadeel vind ik het relatief beperkte vermogen en de infotainment. Lettertype ben ik op een of andere manier ook allergisch voor. Het is niet zo erg als in onze e-Golf, maar ik vind het niet strak genoeg ofzo.
Infotainment van de gehele ID range van VAG is hetzelfde als bij de Enyaq. Wellicht kleine verschillen, maar voelt hetzelfde aan. Echt een minpunt voor de ID modellen is dat je niet onderaan het scherm kan rusten met je hand zodat je tijdens het rijden even snel iets kunt veranderen, zonder dat je het volume of temperatuur aanpast. Bij de Enyaq heb je een plateau waar je op kunt steunen. Werkt veel prettiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

efbeel schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Pre ME3.0: sleutel.
Vanaf ME3.0: profiel
Meer over wat profiel wel en niet kan is goed te zien in een video Speicher Elektrisiert (vanaf 6:17)
YouTube: Die 3 grössten Probleme mit den Benutzerprofilen im Skoda ENYAQ iV -...
Ah, interessant! Heb dus blijkbaar nog pre ME3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

laforte schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:09:
[...]

Ik zou de auto binnen gaan laden om verschillende redenen.
-diefstal auto/laadkabel
-voorwarm temperatuur sneller bereikt in de winter of misschien zelfs helemaal niet nodig.
-laadsnelheid behalen ook als het buiten -10 is
-geen zon op de auto in de zomer en dus minder airco nodig.

Ik kan eigenlijk geen nadeel bedenken om de lader in de garage te zetten?
Diefstal gebeurt momenteel zo minimaal dat binnen laden niet interessant is.
Voorverwarmtemperatuur lijkt mij bij een 11kW aansluiting niet echt interessant te noemen om hem echt binnen te zetten.
Als je in de Randstad een garage bij je huis wilt, dan ben je meteen minstens 2 ton extra kwijt voor een huis. Tenzij je echt ergens achteraf woont. Voor dat geld werkt de stand airco of kachel echt heel fijn. Bovendien valt alles in te programmeren in schema's. Bij vaste werktijden hoef je er niet over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BGFG schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:43:
Sinds vorige week bezitter van een 80 limited edition. Fijne auto, alleen die laneassist vonden we dramatisch: hij bleef pingpongen zodat je er soms bijna wagenziek van werd. Gelukkig met obdeleven kunnen inregelen dat ie niet iedere keer weer aan ging. Ook travel assist geactiveerd en dat werkt top!

Wel een paar keer de melding front assist gehad bij het wegrijden ‘s ochtends, maar ik heb het gevoel dat dat komt doordat de sensor bevroren is of last heeft van regen, condens oid. De melding verdween in ieder geval na een paar minuten weer.
Alleen het locatieafhankelijk laden krijg ik niet voor elkaar: ik stel in dat ie thuis pas om 23.00 mag laden, maar dat doet ie dus niet, met als gevolg een bijna lege accu ‘s morgens. Das niet fijn en doen we dus maar niet meer. Weer ouderwets aanzetten als de hond moet plassen voor het naar bed gaan 8)7
Ik heb vorig jaar 3 maanden in een ID3 1st edition gereden, die lane assist begon af en toe wel eens te miepen dat ik te dicht bij een lijn reed. De melding verdween pas als ik bijna tegen de andere lijn aan reed. Soms was het zo erg dat ik het uit zette. Maar bij een volgende rit kreeg ik weer exact dezelfde storing en stond lane assist weer aan. Het ping pingen viel wel mee bij de ID3. Na een wasbeurtje in een wasbox wat het hele dashboard een kermis. Geen drive assist mogelijk, geen adaptative cruise control. Na een halve dag waren de meldingen pas weer verdwenen.
Bij de Enyaq geen issues.
Momenteel tijdelijk een Tiguan ivm schadeherstel aan de Enyaq. Heeft ook last van ping pongen bij drive assist. En de laatste dagen een hardnekkige error, soms zelfs 2-3x kort achter elkaar in 5 seconden dat drive assist niet mogelijk is.

Conclusie van het bovenstaande is dat VAG de techniek nog echt niet onder controle heeft. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met ondermaatse kwaliteit van componenten en afwerking, maar ook calibratie. Maar het kan dus ook goed gaan...
Als het bij die Enyaq ook zo slecht was geweest, v dan had ik de deur platgelopen bij de dealer totdat het was opgelost. Of ik had mijn geld teruggevraagd. Want die issues in de ID3 waren letterlijk levensgevaarlijk; die maakte dan gewoon een noodstop als er te lang die melding was. Leuk als je in de linkerbaan rijdt. En bij de Tiguan wordt je echt horendol van het gepiep continu. En je kunt het voor zover ik weet geeneens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

water_escape schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:45:
Begrijp het probleem niet.

- Keyless unlocken
- deur open, stoel gaat automatisch naar achteren (easy entree)
- Druk op knop 1, is mijn stand (voordat je instapt) of houdt 1 ingedrukt als je er al in zit.
- Druk op knop 2 is voor mijn vrouw.
- Uitstappen auto, stoel gaat vanzelf naar achteren (easy exit)

Sleutel profiel nooit gebruikt, want we gebruiken dezelfde sleutel en kessy ipv de knop. Profielen gebruiken we helemaal niet, gewoon op OK klikken en gaan.
Wat een gedoe! Geef mij mijn eigen sleutel maar; deur openen via sleutel; stoel gaat in mijn stand, zitten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

water_escape schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:03:

Passat had daar ook al last van in een goede sneeuwbui. Heb het maar 1x mogen ervaren dat het hele dashboard oplichtte en alle veiligheidsvoorzieningen niet meer werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mirx_NL schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:34:
[...]

Ik hoef er met android niks speciaals voor te doen, dus dat zal dan wel niet. Zit wel op me3.1, misschien dat de software versie nog uit maakt.
Ook pre ME3 werkt dat gewoon met Android Auto. Google Maps of Waze maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
jules schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:57:
[...]

Ook pre ME3 werkt dat gewoon met Android Auto. Google Maps of Waze maakt niet uit.
Ik heb ME3, maar het werkt dus blijkbaar niet als je een iPhone hebt. Dan werkt het alleen met Apple kaarten (en dat gebruik ik niet) en niet met Google maps.

Edit: net gekeken, werkt idd alleen met Apple kaarten, niet met Google maps als je een iPhone hebt. Jammer!

[ Voor 13% gewijzigd door BGFG op 22-01-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:45

rammes

koekebakker 1e klas

Geweldig dit, ook de persoon naast je kan de navigatie niet gebruiken met deze ondoordachte melding. Kan dit uitgezet worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5zLzPB_Y4dvw1GQ5kNtv4Q83eI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwIcrgxHnvpdFQYAuQC64fwv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:55
rammes schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:28:
Geweldig dit, ook de persoon naast je kan de navigatie niet gebruiken met deze ondoordachte melding. Kan dit uitgezet worden?

[Afbeelding]
Ja viel mij ook al op, mijn zoontje mag graag op de kaart dingen bekijken, dat werkt niet echt meer.

Memento mori

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 10:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

jules schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:29:
[...]

Diefstal gebeurt momenteel zo minimaal dat binnen laden niet interessant is.
Voorverwarmtemperatuur lijkt mij bij een 11kW aansluiting niet echt interessant te noemen om hem echt binnen te zetten.
Als je in de Randstad een garage bij je huis wilt, dan ben je meteen minstens 2 ton extra kwijt voor een huis. Tenzij je echt ergens achteraf woont. Voor dat geld werkt de stand airco of kachel echt heel fijn. Bovendien valt alles in te programmeren in schema's. Bij vaste werktijden hoef je er niet over na te denken.
Maar hij heeft al een garage??? Anders vraagt hij toch ook niet of hij binnen of buiten moet laden. Dat een garage in de randstad veel geld kost is mooi maar totaal niet relevant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 21:51
*knip* Reacties over postgedrag van een andere gebruiker hebben geen plek op het forum. Maak dan een Topic Report aan als je je daaraan stoort en kijken wij ernaar.

[ Voor 77% gewijzigd door deepbass909 op 20-02-2023 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
jules schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:57:
[...]

Klopt maar dat heeft ook helemaal niets met ME3 te maken. De native navigatie app van je telefoon toont gewoon de instructies op het kleine display. Toont het kleine display geen instructies dan ligt dat niet aan de software in de auto maar aan wat je telefoon via AA / CarPlay doorgeeft aan de auto.
Bij Google’s ‘Android Auto’ is dat hun eigen Maps & Waze (beiden van Google).
Bij Apple’s ‘CarPlay’ is dat hun eigen Kaarten app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinbog
  • Laatst online: 13-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mu-6O0q6adyIvdeBtlJ2QzvwGdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2Q6MNDfpgIGBUz7O79Fq40H.jpg?f=fotoalbum_large

*Zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Herkenbaar en frustrerend. Enige wat rest is handhaving oid bellen, anders sta je wel erg lang te wachten. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
Kabel van 12 meter (oid) kopen. Dan kun je ook vanaf 2 plekken ernaast (als die wel leeg zijn uiteraard) laden. Heb al aantal keren profijt van gehad👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Laatst online: 01-03 11:44
Maat28 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:03:
[...]

Kabel van 12 meter (oid) kopen. Dan kun je ook vanaf 2 plekken ernaast (als die wel leeg zijn uiteraard) laden. Heb al aantal keren profijt van gehad👍
Welke kabel van 12m kan je adviseren?

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-02 12:38
Kabel van 12m kopen En de rest is alleen maar oproepen tot ongewenst gedrag en niet toegestaan op dit forum.

[ Voor 65% gewijzigd door deepbass909 op 24-01-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 15:55
Het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat een van die twee plekken niet exclusief voor een opladende elektrische auto is..

Gebeurt bij mij in de wijk vaak. Een van de twee is gereserveerd, dus op die andere plek parkeert men zo strak op de lijn dat in de praktijk niemand daar kan laden. Alles om de utilization van de laadpaal maar zo laag mogelijk te houden, anders wordt over 3 jaar automatisch die andere plek ook laden only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Enorm flauw gedrag ook. Zeker een hoge parkeerdruk in de wijk?

Bij mij in de straat in het begin ook wat gezeur gehad met bewoners van ICE's. Terwijl wij in het midden van de straat wonen, werd de paal op een plek geplaatst door de gemeente waar een lage parkeerdruk was; aan het einde van de straat. Gingen bij ons klagen waarom die paal bij hun voor de deur staat. Tsja, klaag dan bij de gemeente en niet bij ons, wij zaten daar ook niet op te wachten.

Overigens was er nog wel een beetje strijd om de paal in de tijd dat er twee hybrides in de straat waren. Maar sinds die weg zijn en er alleen nog maar EV's gebruik van maken, en er in de straat achter ons inmiddels 3 plekken met een optie tot een 4e is bijgekomen, is de druk opeens fors lager. Al is het aantal verschillende gebruikers wel omhoog gegaan.

Helaas weten velen niet dat je bij de gemeente moet opgeven dat je een EV of een PHEV rijdt, en dat de gemeente daarop ageert en eventueel nog een extra paal realiseert.
Is dat in jouw gemeente ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 12:18
jules schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Bij mij in de straat in het begin ook wat gezeur gehad met bewoners van ICE's. Terwijl wij in het midden van de straat wonen, werd de paal op een plek geplaatst door de gemeente waar een lage parkeerdruk was; aan het einde van de straat. Gingen bij ons klagen waarom die paal bij hun voor de deur staat. Tsja, klaag dan bij de gemeente en niet bij ons, wij zaten daar ook niet op te wachten.

Overigens was er nog wel een beetje strijd om de paal in de tijd dat er twee hybrides in de straat waren. Maar sinds die weg zijn en er alleen nog maar EV's gebruik van maken, en er in de straat achter ons inmiddels 3 plekken met een optie tot een 4e is bijgekomen, is de druk opeens fors lager. Al is het aantal verschillende gebruikers wel omhoog gegaan.

Helaas weten velen niet dat je bij de gemeente moet opgeven dat je een EV of een PHEV rijdt, en dat de gemeente daarop ageert en eventueel nog een extra paal realiseert.
Flauw gedrag is dit allerminst.
Aan de nummerplaten te zien is het een dorp in BE.
En bij mijn weten zijn laadpalen enkel voor elektrische voertuigen.
Er zijn in BE al zo weining laad mogelijkheden dat er best geen ICE voertuigen deze blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinbog
  • Laatst online: 13-08-2024
[...]

....
Dit is aan een station, en een steenworp verder is er parkeerplek zat (OK, dan moet je 30 seconden verder wandelen...)

Toen ik de persoon van de Mercedes beleefd aansprak (want ik ga ervan uit dat het uit onwetendheid was) kreeg ik zelfs een aggressieve reactie. Hoewel ik daar al een half uur stond te wachten... Ach... Ik al tevreden dat ik eindelijk kon parkeren. Toen ik na een paar uur terugkeerde, stond de Suzuki er nog steeds.

Ik had de politie gebeld, maar die hebben natuurlijk geen tijd voor zoiets en een vastelling obv een verklaring of een foto kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnDD1lbNlzggqot_O-RdFRpqZ3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FDYv9xZ6QhPCtxoBHinp4Qh.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren bij laden toch effe dat ouderwetse "Tankgevoel" tussen de fossielen bij het tankstation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

BigGreen schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:46:
[Afbeelding]

Gisteren bij laden toch effe dat ouderwetse "Tankgevoel" tussen de fossielen bij het tankstation
Kan niet wachten totdat onze Enyaq weer terug is van de schadehersteller. Kunnen we weer met tenminste één auto wat schoner rijden. Dat tanken en die vieze pistolen beginnen me steeds meer tegen te staan. Ook die benzinegeur die vrijkomt bij het tanken.

Maar dit is wel een grappig tafereel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StretchNL
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
[...]

Bij ons in de wijk weigert de gemeente openbare laadpalen aan de openbare parkeerplekken te plaatsen omdat iedereen een eigen parkeerplek heeft waar je een privépaal zou moeten kunnen realiseren, aldus hen. Wat waar is voor de twee-onder-een-kappers met eigen oprit, maar voor de rijwoningen ben je veroordeeld tot je eigen plek die op pak em beet 50 meter lopen van je voordeur ligt. Krijg daar maar eens een laadpaal heen. En dat je dus maar 1 eigen plek hebt, terwijl genoeg mensen 2 auto's hebben, die vervolgens dus op de openbare parkeerplekken staan. Voor zo ver het fantastische parkeerbeleid in de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

StretchNL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Bij ons in de wijk weigert de gemeente openbare laadpalen aan de openbare parkeerplekken te plaatsen omdat iedereen een eigen parkeerplek heeft waar je een privépaal zou moeten kunnen realiseren, aldus hen. Wat waar is voor de twee-onder-een-kappers met eigen oprit, maar voor de rijwoningen ben je veroordeeld tot je eigen plek die op pak em beet 50 meter lopen van je voordeur ligt. Krijg daar maar eens een laadpaal heen. En dat je dus maar 1 eigen plek hebt, terwijl genoeg mensen 2 auto's hebben, die vervolgens dus op de openbare parkeerplekken staan. Voor zo ver het fantastische parkeerbeleid in de gemeente.
Wij moeten 100m lopen voor de paal in de straat. En dito voor de palen in de straat achter ons.

Wat ik ergerlijk vind is dat buiten de Randstad palen in woonwijken dun gezaaid zijn. Mijn moeder woont in Limburg en in het gehele dorp was tot voor kort maar 1 publieke paal, in het centrum. Met de ID3 konden we niet heen en terug. Met de Enyaq gelukkig wel, al moet je wel echt zuinig rijden en op locatie niet nog eens een uitstapje willen maken.
Inmiddels is er in de straat wel een paal bijgekomen. Iemand anders staat er regelmatig te laden. Ik hoop er binnenkort ook een keer te kunnen laden. Rijdt toch wat fijner dan zo zuinig mogelijk rijden 😉.

Kan overigens ook wel onderweg laden, maar heb daar meestal geen zin in met jonge kinderen. Op de heenweg is de accu nog te vol bij de favoriete koffie haal plek en op de terugweg wil ik gewoon doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
StretchNL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Hier ook vergelijkbare ellende.
Heb een eigen plek tegenover mijn huis, maar de kabel mag niet onder de openbare weg door van de gemeente. Een losse huisaansluiting kan alleen in een meterkast volgens bouwbesluit volgens netbeheerder en plek is te klein voor een garage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:55
BigGreen schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:46:
[Afbeelding]

Het is toch bizar dat je zo dicht naast de benzine installatie mag staan met je laadpaal. Vroeger mocht je je mobieltje niet eens bedienen en nu wel elektrisch laden met 100kW.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 09:31
sunib schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:42:
[...]

Het is toch bizar dat je zo dicht naast de benzine installatie mag staan met je laadpaal. Vroeger mocht je je mobieltje niet eens bedienen en nu wel elektrisch laden met 100kW.
Goed punt, had ik nog niet aan gedacht.
Misschien die benzine laders gewoon afschaffen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dingo35
Kunnen we dat geleuter over laadpalen, kabelgoten en laadkapers niet in de daartoe bestemde threads (zie rode box onder de laatste post) doen, dit alles heeft weinig meer met de Enyaq van doen en is voor de mensen die daar verblijven wellicht óók interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolfdeVries
  • Laatst online: 22-11-2024
Wie weet of het mogelijk is om vanuit de Skoda-app een melding te krijgen dat het laden klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-02 07:19
RolfdeVries schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:31:
Wie weet of het mogelijk is om vanuit de Skoda-app een melding te krijgen dat het laden klaar is?
Ik weet niet anders dan dat ik die melding altijd krijg als hij gereed is.

Misschien bij de instelling op je telefoon ingesteld als "geen meldingen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolfdeVries
  • Laatst online: 22-11-2024
Cazzo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Ik weet niet anders dan dat ik die melding altijd krijg als hij gereed is.

Misschien bij de instelling op je telefoon ingesteld als "geen meldingen"?
Even de instellingen op mn iPhone gecheckt, daar staan alle meldingen aan....In de MySkoda app kan je verder wat betreft meldingen niets instellen, vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 15:05
rammes schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:28:

[Afbeelding]
Is dit 1 van de "verbeteringen" die zal komen met de ME3 update? Ik heb 'm voor 23 feb ingepland omdat de auto de afgelopen 2 weken gewoon weigerde op te laden in de nacht vanwege de kou. Nu vraag ik me af wat voor gekke dingen er nog meer meekomen met de update.

Daarbij, kan zoiets als dit niet uitgezet worden via ODB2 (of ODBeleven zoals in de TS staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Wel een heel optimistische range met een iv60 8)7
Wellicht zijn de servers bij Skoda bevroren…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK0HVDvuT_6CyX7ESmpO5dtW05s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KgO6wsuGnNQqLzpVwVvLItVZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Laatst online: 16-11-2023
Morgen een afspraak staan bij de dealer voor een upgrade naar 3.0. Ik ben vanmorgen gebeld met de vraag of ik de Enyaq al vanmiddag om 16.00 uur kan brengen. De upgrade start dan vanmiddag en kan dan de hele nacht doordraaien. Ik vind dit een goed idee. Een goede start dus, nu maar hopen dat de de upgrade zonder problemen zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 10:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

sunib schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:42:
[...]

Nou dat valt een beetje mee, een hete uitlaat van een auto is vele malen gevaarlijker dan een elektrische auto die staat te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb ergens in april/mei feedback gegeven in de play store dat ik een melding mis als het laden gereed is. Prompt kreeg ik na 2-3 weken een melding van de app.

Als ik jou was zou ik dit in een recensie van de app zetten dat je een notificatie mist. Wie weet heb jij ook snel succes?
MacDuck schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:21:
Wel een heel optimistische range met een iv60 8)7
Wellicht zijn de servers bij Skoda bevroren…
[Afbeelding]
Dat is ook optimistisch voor een iv80 hoor!
GroeneEnyaq schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:05:
Morgen een afspraak staan bij de dealer voor een upgrade naar 3.0. Ik ben vanmorgen gebeld met de vraag of ik de Enyaq al vanmiddag om 16.00 uur kan brengen. De upgrade start dan vanmiddag en kan dan de hele nacht doordraaien. Ik vind dit een goed idee. Een goede start dus, nu maar hopen dat de de upgrade zonder problemen zal verlopen.
Vraag me af sinds wanneer je je auto hebt? Heb nog niks van een uitnodiging voor een update gezien? Geleverd via Wittebrug in Ypenburg, geleased via van Mossel. Zou het dealer afhankelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
RolfdeVries schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:24:
[...]

Even de instellingen op mn iPhone gecheckt, daar staan alle meldingen aan....In de MySkoda app kan je verder wat betreft meldingen niets instellen, vaag...
Hiervoor log je in op https://www.skoda-connect.com, rechtsboven instellingen > waarschuwingen.
- Air conditioning
- Bezig op te laden
- Waarschuwing voor koude accu
- Wagenstatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jules schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Vraag me af sinds wanneer je je auto hebt? Heb nog niks van een uitnodiging voor een update gezien? Geleverd via Wittebrug in Ypenburg, geleased via van Mossel. Zou het dealer afhankelijk zijn?
Ja dat is het, sterker nog mijn ervaring is dat het zelfs vestiging afhankelijk is bij dealers.
Bij de ene vestiging kon ik geen afspraak maken, terwijl bij de vestiging dichtbij mijn werk ik binnen een week terecht kon, om vervolgens 3 weken na mijn upgrade door mijn eigen vestiging gebeld te worden dat ik een afspraak kon maken voor ME3.0.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-05-2024
Voor zover ik heb ervaren doet hij dit alleen als je tot 100% laadt. Bij laden tot 80% krijg ik geen melding. Ik maak naast MySkoda app ook gebruik van Tronity. Deze app geeft wel meldingen bij een bepaald geladen percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ManiacScum schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:57:
[...]

Ja dat is het, sterker nog mijn ervaring is dat het zelfs vestiging afhankelijk is bij dealers.
Bij de ene vestiging kon ik geen afspraak maken, terwijl bij de vestiging dichtbij mijn werk ik binnen een week terecht kon, om vervolgens 3 weken na mijn upgrade door mijn eigen vestiging gebeld te worden dat ik een afspraak kon maken voor ME3.0.

8)7
Vanwege schade herstel hebben we zowel afspraak voor bandenwissel en onderhoud moeten afzeggen. En we hebben nog steeds geen uitnodiging voor de ME3 update... Zal er morgen eens een rondje voor gaan bellen.

Is die update overigens niet zelf te initiëren? Ik heb een keer bij het rondklikken in het entertainment systeem is van een update gezien. Maar heb alleen niet onthouden waar dit was. Zou wel goud zijn als het dit gewoon zelf kunt doen.

Als tijdelijke auto oa een Nissan Qasqai gereden, die zat ook bij iedere rit te zeuren om een update. Heb die toen gewoon kunnen uitvoeren. Geen melding meer gezien daarna.

Toch nog een beetje communistische trekjes die lui bij Skoda, alleen controle van bovenaf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
jules schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:31:
[...]

Vanwege schade herstel hebben we zowel afspraak voor bandenwissel en onderhoud moeten afzeggen. En we hebben nog steeds geen uitnodiging voor de ME3 update... Zal er morgen eens een rondje voor gaan bellen.

Is die update overigens niet zelf te initiëren? Ik heb een keer bij het rondklikken in het entertainment systeem is van een update gezien. Maar heb alleen niet onthouden waar dit was. Zou wel goud zijn als het dit gewoon zelf kunt doen.

Als tijdelijke auto oa een Nissan Qasqai gereden, die zat ook bij iedere rit te zeuren om een update. Heb die toen gewoon kunnen uitvoeren. Geen melding meer gezien daarna.

Toch nog een beetje communistische trekjes die lui bij Skoda, alleen controle van bovenaf...
Zelf initiëren kan door zelf te bellen en na te vragen, ik heb nooit een uitnodiging gehad (schriftelijk).

Zelf update kan niet vanwege het feit dat er een nieuwe accu (12v) in moet komen.
Tevens is dit geen OTA update. Dit heeft weinig met communistische trekjes te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 26-01-2023 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
efbeel schreef op maandag 23 januari 2023 @ 00:16:
[...]

Welke kabel van 12m kan je adviseren?
Ik heb er zelf 1 van laadkabelwinkel.NL. 250 euro was het. ‘Ratio basic laadkabel’ staat op de factuur. Super flexibele kabel, beter dan dat stijve ding van Skoda zelf die bij de auto zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
jules schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Ik heb ergens in april/mei feedback gegeven in de play store dat ik een melding mis als het laden gereed is. Prompt kreeg ik na 2-3 weken een melding van de app.

Als ik jou was zou ik dit in een recensie van de app zetten dat je een notificatie mist. Wie weet heb jij ook snel succes?

[...]

Dat is ook optimistisch voor een iv80 hoor!
[...]

Ik heb een Enyaq IV60 sinds december 2021. Ik heb de afspraak zelf gemaakt. Ik wou dit november 2022 samen doen met de bandenwissel (winterbanden), maar kreeg bericht dat dit niet mogelijk was. Toen meteen een afspraak gemaakt voor de update. Als het goed is, dan krijg ik vandaag bericht dat ik de Enyaq weer kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrieliri
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-09-2023
Goedemorgen!

Ik heb de update naar versie 3 gekregen. Nu is mijn Enyaq op het scherm veranderd in een ID3. De breedte van mijn scherm klopt nu ook niet meer. Weet iemand hoe ik de auto weer terug kan resetten in Enyaq stand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
vrieliri schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:40:
Goedemorgen!

Ik heb de update naar versie 3 gekregen. Nu is mijn Enyaq op het scherm veranderd in een ID3. De breedte van mijn scherm klopt nu ook niet meer. Weet iemand hoe ik de auto weer terug kan resetten in Enyaq stand?
Ik zou niet eens zijn weg gereden maar goed, ik zou dit toch opnemen met de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Goedemorgen!

Bijzonder probleem! Heb je foto's? :D

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
jules schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:31:
[...]

Valt mee hoor, want de 12V accu moet ook vervangen worden. Daarnaast maakt deze update toekomstige OTA mogelijk.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ManiacScum schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Zelf initiëren kan door zelf te bellen en na te vragen, ik heb nooit een uitnodiging gehad (schriftelijk).

Zelf update kan niet vanwege het feit dat er een nieuwe accu (12v) in moet komen.
Tevens is dit geen OTA update. Dit heeft weinig met communistische trekjes te maken.
Mijn vrouw, de auto is van haar, kreeg letterlijk van Wittebrug Den Haag te horen dat het een beetje druk was en dat ze vanzelf een uitnodiging kreeg.

Goed om te weten, dan ga ik een beetje rond bellen in de regio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
jules schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:46:
[...]

Mijn vrouw, de auto is van haar, kreeg letterlijk van Wittebrug Den Haag te horen dat het een beetje druk was en dat ze vanzelf een uitnodiging kreeg.

Gewoon doen alsof je neus bloedt en via de werkplaatsplanner een afspraak maken bij Wittebrug. De Enyaq Software Update staat gewoon als optie in het menu en je kunt er volgende week terecht. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:29
Sinds de update moet ik iedere keer dat ik met de auto ga rijden op "OK" klikken om in te loggen als gebruiker. Kan dat uitgezet worden? Er staat maar 1 gebruiker ingesteld en de pincode staat ook uit. Kan dat ding niet gewoon zonder inlog gezeur starten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vrieliri
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-09-2023
JanHenk schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:11:
[...]

Bijzonder probleem! Heb je foto's? :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPR3SDm2IkOxSkgeuAzPJM9XG6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2PwGVFqKBcRUJ7uRf8mCWSB.jpg?f=fotoalbum_large

Bij deze de foto van de ID3 in mijn Enyaq. Inmiddels weer bij de garage terug. Ik had hem zelf niet weggebracht en gehaald..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@vrieliri Wat tof! :+

Je hebt namelijk gewoon letterlijk de VW ID(3).software erop gekregen, met die balk aan de linkerzijde etc. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Goedemorgen!

Met dit issue klim je toch direct in de telefoon met de dealer!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
jules schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:46:
[...]

Ik was toevallig bij de dealer (Vallei) voor een band reparatie. Afspraak gemaakt voor de update….ook behoorlijk druk….half april aan de beurt. Geen issue gezien de ‘oude’ software probleemloos werkt bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
JanHenk schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:38:
@vrieliri Wat tof! :+

Je hebt namelijk gewoon letterlijk de VW ID(3).software erop gekregen, met die balk aan de linkerzijde etc. :)
Ik verbaas me dat dit werkt… tot zover de controle van hardware + config id voorafgaand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 17:55
Mpaj schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 07:11:
Vervolg van de terugroepactie op de Oostenrijkse VIN check site die hier laatst voorbij kwam:

Muntstad algemene nummer geeft aan dat als er niks bij de rdw bekend is, er geen actie en ik dus gewoon door kan rijden.

Geen genoegen mee genomen en direct mijn dealer in Utrecht gemaild: "Ja meneer! Het klopt dat er een terugroepactie is voor het HV pakket, waaruit 2 modules vervangen moeten worden."
Ik heb precies hetzelfde bij Huisker Kockeler Hengelo. Bij dealer in systeem stond gelukkig wel 2 modules vervangen. Stond al gemeld op 11 september 2022, ik moest er echter zlf naar vragen en heb de auto nog november 3 dagen bij garage gehad voor updates?? Antwoord was dat batterijpakket niet voorradig is geweest en het wel een lange ingreep is (> 2 dagen). Onbegrijpelijk. Ook trouwens veel langzame laadissues. Bereik valt me dan nog enigzins mee.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 28-05 11:46
Volgens de Skoda website kun je nu een Sportline Business versie van de Enyaq bestellen. Prijs is veel aantrekkelijker en volgens de speciale brochure zijn de opties bij deze versie ook weer los te bestellen. Niet in volgeladen pakketten zoals nu al enige maanden het geval is. Alleen de standaard velgen zijn anders dan de ‘normale’ sportline velgen. Verder lijken de standaard specificaties exact hetzelfde, behoudens family en assistentiepakket. Hij is alleen wel €3400,- goedkoper. Interessante optie als je nog niet besteld hebt!

[ Voor 9% gewijzigd door Viewlite op 27-01-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
vrieliri schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:37:
[...]

[Afbeelding]

Bij deze de foto van de ID3 in mijn Enyaq. Inmiddels weer bij de garage terug. Ik had hem zelf niet weggebracht en gehaald..
Dit is wel een gevalletje van De oven die denkt dat ie een frituurpan is! Geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Wilde schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:41:
[...]

Dit is wel een gevalletje van De oven die denkt dat ie een frituurpan is! Geweldig :)
Nuttige informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Je praat liever 3 pagina’s lang over misstanden van foutparkeerders bij laadpalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik geef iemand een compliment. Blijkbaar is het mogelijk ID software te flashen op een Enyaq. Ja, dat vind ik relevant. Is er een reden zo kortaf te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Wilde schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:46:
[...]

Ik geef iemand een compliment. Blijkbaar is het mogelijk ID software te flashen op een Enyaq. Ja, dat vind ik relevant. Is er een reden zo kortaf te zijn?
Dat was inderdaad nuttige info; maar iets over frietpannen en ovens voegt naar mijn mening _niets_ toe aan deze thread. Als je een compliment aan iemand wil geven kun je beter het "duimpje" rechtsboven aanklikken, dat is daar speciaal voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
ManiacScum schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:18:
[...]

Je praat liever 3 pagina’s lang over misstanden van foutparkeerders bij laadpalen?
Nee, zie dingo35 in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Gisteren de update gehad. Alles zonder problemen verlopen.

-verbruik verbeterd (heenweg 23 en terug 19,5 verbruik; ongeveer gelijke omstandigheden)
-achteruitrij camera echt 100% verbeterd. dag en nacht verschil
-TA weer geactiveerd (heb 1 van de Enyaqs waar het er af-fabriek opzat, zonder het besteld te hebben)
-systeem start in zijn geheel veel sneller op
-auto gewassen teruggekregen

-actief gemeld door dealer dat mijn stuurwiel onder de batch 'TA storingsmeldingen stuurwiel' valt en vervangen kan worden als het moet. Hij was bekend dat eerdere vervangingen nog steeds storingen gaf, maar blijkbaar heeft Skoda wat wijzigingen doorgevoerd, waardoor dat verleden tijd is. Als ik weer een melding krijg kan ik hem laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Meer mensen die problemen met laden ervaren? Laadpaal aan huis.

Omdat ik een dynamisch energiecontract heb doe ik bij thuiskomst normaalgesproken de stekker in de auto en stop ik direct het laden via de app. Home Assistant bepaalt vervolgens wanneer het laden begint, (meestal 's nachts).

Het probleem uit zich bij mij op 3 manieren.

1. Moet soms een paar minuten rommelen (stekker in en uit) voordat de app of auto laat zien dat laden begonnen is, vaak melding "kabel niet aangesloten".

2. Dat de app misschien wel de slechtste app ooit is was me vrij snel duidelijk maar de auto verliest tegenwoordig wel heel vaak en heel langdurig verbinding en is dan dus afwezig in HA. Hierdoor is het uitgesteld starten met laden vrijwel onwerkbaar geworden.

3. Meest verontrustende is dat, zonder tussenkomst van HA, de auto vannacht na 2% laden opeens is gestopt. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Ik had gisteren al een nacht laden gemist vanwege het 2e probleem dus ik had de stekker er vannacht maar handmatig in gedaan en gecheckt of het laden was begonnen. In de app stond vanmorgen "kabel niet aangesloten" dus ik had de laadsessie ook niet op afstand kunnen herstarten.

Ik heb overigens ingesteld staan dat de kabel niet wordt ontgrendeld als het laden is beëindigd.

Ik heb het gevoel dat het eerste en tweede probleem precies zijn ontstaan na de grote software update maar kan toeval zijn.

Auto verdwijnt af en toe langere tijd in HA, vannacht na 2% zomaar gestopt met laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE7qQqSmJpAV3ks23ukoVhaK2Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8iIz4jRUcsQgYU3JoLOjB8H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Pixal op 28-01-2023 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Opperhoof schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:05:
Sinds de update moet ik iedere keer dat ik met de auto ga rijden op "OK" klikken om in te loggen als gebruiker. Kan dat uitgezet worden? Er staat maar 1 gebruiker ingesteld en de pincode staat ook uit. Kan dat ding niet gewoon zonder inlog gezeur starten?
Dat heb ik dus ook, hoogst irritant, zeker omdat ik ook maar 1 gebruiker heb, dus zie het nut er niet van. Je moet echt op ok klikken, hij verdwijnt niet. Kun je hiervan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
Zoals eerder aangegeven de Enyaq IV60 om 16.00 uur naar de garage gebracht. Dit op verzoek van de dealer. De auto zou op vrijdag de 3.0 update krijgen, maar zij wilden de update donderdagavond starten en snachts door laten lopen. Gisteren om 16.45 uur telefoon ontvangen dat hij klaar was. Een van de verkopers heeft geholpen om de app te installeren. Dit is deels gelukt. Helaas lukte het hem niet om gratis het contract te verlengen via de shop. Omdat het al laat was nu afgesproken dat ik maandag gebeld wordt om dit af te ronden.
Nog niet gereden vandaag. Straks even kijken wat er allemaal nieuw of verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Pixal schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:20:
Meer mensen die problemen met laden ervaren? Laadpaal aan huis.

Omdat ik een dynamisch energiecontract heb doe ik bij thuiskomst normaalgesproken de stekker in de auto en stop ik direct het laden via de app. Home Assistant bepaalt vervolgens wanneer het laden begint, (meestal 's nachts).

Het probleem uit zich bij mij op 3 manieren.

1. Moet soms een paar minuten rommelen (stekker in en uit) voordat de app of auto laat zien dat laden begonnen is, vaak melding "kabel niet aangesloten".

2. Dat de app misschien wel de slechtste app ooit is was me vrij snel duidelijk maar de auto verliest tegenwoordig wel heel vaak en heel langdurig verbinding en is dan dus afwezig in HA. Hierdoor is het uitgesteld starten met laden vrijwel onwerkbaar geworden.

3. Meest verontrustende is dat, zonder tussenkomst van HA, de auto vannacht na 2% laden opeens is gestopt. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Ik had gisteren al een nacht laden gemist vanwege het 2e probleem dus ik had de stekker er vannacht maar handmatig in gedaan en gecheckt of het laden was begonnen. In de app stond vanmorgen "kabel niet aangesloten" dus ik had de laadsessie ook niet op afstand kunnen herstarten.

Ik heb overigens ingesteld staan dat de kabel niet wordt ontgrendeld als het laden is beëindigd.

Ik heb het gevoel dat het eerste en tweede probleem precies zijn ontstaan na de grote software update maar kan toeval zijn.

Auto verdwijnt af en toe langere tijd in HA, vannacht na 2% zomaar gestopt met laden.
[Afbeelding]
De app van Skoda is een drama, maar ook de api backend van Skoda/vw ligt er toch vrij regelmatig uit. Ik gebruik de app Stekker, maar ook daar lukt het starten danwel stoppen niet altijd en wordt je s’ochtends verrast door een niet opgeladen accu. Uitgesteld laden werkt sinds 3.0 voor een aantal mensen prima, maar voor een hoop (waaronder ikzelf) werkt ook dit allesbehalve stabiel… kortom: leuk om mee te spelen, maar allesbehalve betrouwbaar. Het is helaas niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
dingo35 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:59:
[...]

Dat was inderdaad nuttige info; maar iets over frietpannen en ovens voegt naar mijn mening _niets_ toe aan deze thread. Als je een compliment aan iemand wil geven kun je beter het "duimpje" rechtsboven aanklikken, dat is daar speciaal voor bedoeld.
Je hoeft me echt niet uit te leggen waar het duimpje voor bedoeld is. Weet je dat je, misschien onbedoeld, vrij denigrerend over komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Belangrijkste winst voor mij bij de upgrade:

Rijd vooral korte ritjes van max. 5 km. Zat dan in de winter altijd rond de 30kWh. Vandaag zo rond de 19kWh.
Mega verbetering wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
jeroenkb schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:26:
Belangrijkste winst voor mij bij de upgrade:

Rijd vooral korte ritjes van max. 5 km. Zat dan in de winter altijd rond de 30kWh. Vandaag zo rond de 19kWh.
Mega verbetering wat mij betreft.
Dat is zeker een megawinst. Ik ben benieuwd. Eerst dus even km’s maken en ook hopen op zo’n verbetering. Dit zou dus gaan betekenen dat de range van alle Enyaqs hoger wordt (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 27-05 22:38
Juich niet te vroeg! Leuk voor de korte afstanden, maar met gevolgen voor de lange afstanden en snelladen in de winter. Accu wordt niet meer opgewarmd zoals voorheen: YouTube: Ist das verbesserte Thermo-Management im Skoda ENYAQ iV mit Software...
Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.